Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yucko schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:08:lol, als op mijn telefoon wifi + 3g zou uitstaan dan haal ik met gemak een paar dagen (haal nu al 2 dagen met middelmatig gebruik)
Tja, maar de essentie van de telefoon is juist de connectiviteit ...
message=39482103,noline]Ken. schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 04:25[/message]:
Die staan bij mij allemaal al uit, dus dat gaat 'm helaas niet worden. Ik heb een vermoeden dat de SwiftKey Flow beta (één van) de boosdoener(s) zou kunnen zijn. Zou 'm graag uninstallen om te kijken, maar ik kan nu al niet meer zonder merk ik :P

EDIT: Ben niet de enige met dat idee zo te zien.
https://www.google.nl/sea...y+flow+beta+battery+drain
swiftkey is altijd al een lastpak geweest met hun accudrain

de nieuwe manier van swype ook, btw met hun 'dynamische woordenboek'
Ik krijg woorden in mijn voorspelling die ik werkelijk nog NOOIT in mijn hoofd zou nemen in een bericht.
met vertraging als bonus, dus gelijk uitgezet ..
uitstel van update ...
Ach, de telefoon stopt niet met werken hoor, alles functioneerd, en zelfs beter dan toen men hem aanschafte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:26:
[...]

Zie nu dat er geen peil op te trekken is.
Moet nu met 16% te gaan na 1d 2u 27m weer laden.
Nu:
27% spraakoproepen (21m 2s)
25% mobiel standby (1d 2u 27m)
17% telefoon standby (1d 2u 13m)
10% scherm (13m 20s)
Alweer de volgende laadbeurt ondanks er nog 25% in zit haal ik de avond niet. Nu na 1d 0u 45m
25% spraakoproepen (22m 30s)
20% mobiel standby
18% scherm (26m)
14% telefoon standby

Preventief verwijderd omdat ik ze zelden gebruik:
- Fing - Network Tools
- Taxatieweb
- Marktplaats
- Wifi Analyzer
- StreepjescodeScanner
- Pricewatch Scanner

Wat er nog op staat is:
- Adobe Reader
- Dolphin Browser
- Ndrive
- ES File Explorer
- Rabo Bankieren
- Buienradar.nl
- Samsung Push Service
- Tweakers
- Omrop Fryslan
- DirectLease Tankservice
- Schaken
- AdService
- Bubble
- Zaklamp

Staat hier nog iets verdachts tussen?
- Crayon physics (blijkbaar door de kids er op gezet) kan ik niet verwijderen. Snap trouwens niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:27

Erazzzer

Fear me, I'm German!

nokiaan958GB schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:07:

- Crayon physics (blijkbaar door de kids er op gezet) kan ik niet verwijderen. Snap trouwens niet waarom.
Die zit er stock op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

FreshMaker schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:34:
[...]

swiftkey is altijd al een lastpak geweest met hun accudrain

de nieuwe manier van swype ook, btw met hun 'dynamische woordenboek'
Ik krijg woorden in mijn voorspelling die ik werkelijk nog NOOIT in mijn hoofd zou nemen in een bericht.
met vertraging als bonus, dus gelijk uitgezet ..

[...]
Hmm, gisteren SwiftKey verwijderd, maar helaas.. Ik zit nu alweer op <10% :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb ook last van snelle drain. Ik ben ook SwiftKey Flow fan. Je kunt in swiftkey nog tips/achievements uitvinken. Ik verdenk Facebook sinds de laatste update.

[ Voor 48% gewijzigd door Gianni Rombios op 23-12-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Facebook is ook zo'n vreter.

heb een weekje niet op mijn telefoon gehad, en het scheelde 30 tot 50 minuten op een dag aan screentijd

( ik kan gelukkig gewoon bijladen de hele dag )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmm, nu ik terug denk is het ongeveer begonnen ten tijde van die Facebook update inderdaad.
"Android OS" staat overigens ook weer fier bovenaan bij mijn battery usage :X The bug is back..

En die SwiftKey stats vind ik te leuk om te zien om uit te zetten :P

[ Voor 16% gewijzigd door Ken. op 23-12-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb nu toch een eigenaardig probleem.
Nee, geen oplossing gevonden via Google. :(
Nee geen oplossing gevonden via Bing. :(
Gisteren een mailtje gekregen met een filmpje in de de bijlage.
Het filmpje speelde na aan klikken perfect af met geluid en al.
Ook op mijn PC speelde het filmpje vandaag goed.
Nu wilde ik dat filmpje laten zien in mijn stamcafé en ik kreeg de melding dat het niet kon afgespeeld worden.
Ik wilde het filmpje opslaan en dat werd ook afgewezen.
Het gaat om een WMV filmpje.
Dus de eerste keer gaat het wel en een tweede keer, op dezelfde Note en via dezelfde verbinding gaat het niet meer.
Wat kan daar nu de oorzaak van zijn?
Dank bij voorbaat.

Mag ik niet vergeten:
Prettige feestdagen en een overgelukkig 2013 voor iedereen hier op het forum.

[ Voor 7% gewijzigd door onkeltje op 23-12-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kon je 'm daarna thuis wel weer gewoon bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ken. schreef op maandag 24 december 2012 @ 00:25:
Kon je 'm daarna thuis wel weer gewoon bekijken?
Om mijn PC kan ik hem bekijken maar op de Note niet meer.
Plots wil dat niet meer, ik snap er niets van.

Ik heb ondertusen geen update van een of ander app gehad. Ik heb ook niets bij geïnstalleerd.
Het gaat gewoon niet meer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Laatst online: 22-03 19:47
Nu kpn bezig is met het uitrollen van hun 4g netwerk, was ik benieuwd of deze note ook geschikt is voor het 4g netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Henkpaulus schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:34:
Nu kpn bezig is met het uitrollen van hun 4g netwerk, was ik benieuwd of deze note ook geschikt is voor het 4g netwerk.
Als ik het goed begrepen heb zit er in de Note een 3g modem en ik betwijfel het of dat modem in staat is om 4g signalen te verwerken.
Zo staat het beschreven in de speficaties van de Note:

"Dit toestel is geschikt voor HSDPA (High-Speed Downlink Packet Access), beter bekend als 3G. Deze snelle downloaddienst biedt tot 10 keer de snelheid van UMTS en benadert de snelheid van een kabel- of ADSL-verbinding."

Of zoiets software matig aan te passen is daar vrees ik voor, het zou anders wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Ken. schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:06:.
"Android OS" staat overigens ook weer fier bovenaan bij mijn battery usage :X The bug is back..
Android OS, of Android Systeem in NL, is zoals de meeste andere Samsung phones het energieverbruik van de WiFi verbinding. Als je dus WiFi 24/7 aan heb staan, zal Android OS inderdaad op nr 1 staan kwa energieverbruik.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

SirNobax schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:47:
[...]

Android OS, of Android Systeem in NL, is zoals de meeste andere Samsung phones het energieverbruik van de WiFi verbinding. Als je dus WiFi 24/7 aan heb staan, zal Android OS inderdaad op nr 1 staan kwa energieverbruik.
Dat is niet zo :) Als jij dat hebt, dan heb je de bug ook.
Ik heb WIFI altijd aan en normaal gesproken zit Android OS rond de 5%, dus die vlieger gaat niet op.
In het verleden heb ik deze bug al een keer eerder gehad, maar ik ben even kwijt wat destijd nou precies de fix was :X CPU Spy geeft ook aan dat mijn toestel niet tot nauwelijks in deep sleep gaat, maar blijft hangen op 200MHz gedurende de afgelopen 11 uur.

https://www.google.nl/sea...40096503&biw=1280&bih=647

Het is een wakelock probleem, waarvan de oorzaak telkens kan verschillen.
The search continues..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik heb dat filmpje opnieuw verstuurd van mijn PC naar mijn Note.
Op dit ogenblijk speelt het weer goed.
Ik ben eens benieuwd of dat zo gaat blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zeg niet dat het een echte oplossing is, maar bij mij was de locatiebepaler de boosdoener. Sinds ik dat heb uitgezet gaat hij netjes in deepsleep en is het batterijniveau veel em veel beter.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Die staat inderdaad vrij hoog in de lijst bij BetterBatteryStats. Had 'm van de week uitgezet, maar dit leek niet veel uit te maken bij mij. Heb nu de data van software update gewist, en so far so good..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ken. schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:44:

Dat is niet zo :) Als jij dat hebt, dan heb je de bug ook.
Ik heb WIFI altijd aan en normaal gesproken zit Android OS rond de 5%, dus die vlieger gaat niet op.
Misschien wat onduidelijk gepost, maar er is al (jarenlang) een probleem met de WiFi-modules/WiFi-stack die Samsung gebruikt, op veel van hun telefoons. Geen idee hoe het precies zit, maar het komt erop neer dat hij regelmatig de telefoon uit z'n sleep haald/houdt, wat bij 'battery' onder Android OS valt. Van wat ik gelezen heb, heeft hij er niet met alle access-points/routers last van, maar bij mij is het consistent.

Met "Disable WiFi when screen disabled" ingeschakeld, haal ik 3-5 dagen (zodra hij rond 6hr screentime zit houdt het op), met WiFi altijd aan, gaat hij net een dag mee, ook al gebruik ik hem niet. Dit heb ik met alle vier de verschillende Note's die ik gehad heb.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Die "disable when screen off" werkt bij mij om de één of andere reden niet. Toen ik die optie probeerde zag ik WIFI in de logs stug aan blijven staan. Erg apart te noemen.. Zal het binnenkort nog eens proberen om te kijken of het nu wel werkt.

Android OS zit sinds vanmorgen op 16% en screen op 41%. Is al een stuk beter dan de afgelopen paar dagen. Nu hopen dat 'ie nog verder wegzakt en vervolgens zo blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

SirNobax schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 16:39:
[...]

WIFI stack problemen verhaal....
Ik ondersteun je verhaal, dit is echt al jaren zo en is niet specifiek Samsung, maar meer nog Android algemeen. Ook mijn HTC hero heeft er op hetzelfde wifi netwerk last van.

WIFI off bij screen off is nog de beste optie om batterij te besparen bij zulke WIFI accesspoints. Thuis heb ik er overigens geen last van en gaat de batterij zelfs langer mee indien WIFI aan staat.

Toch, ik zit ook nu weer te kijken naar apps die om de haverklap blijkbaar GPS nodig lijken te hebben terwijl ze niet draaien:
Het Weer (in nederland)
Accuweather (heb geen widgets aan staan oid)
GPS Essentials (al maanden niet gebruikt)

Tot nu to een afdoende maatregel gevonden:
Via "LBE privacy" alle apps ingesteld: GEEN toegang tot GPS, behalve op aanvraag.
Dit werkt prima. GPS aanvragen worden meteen gesmoord en kosten geen batterij.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ook maar eens proberen dan. Marktplaats en Facebook pakken telkens GPS erbij zonder dat ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu dan echt officieel 4.1. op de note 1? Volgens dit bericht maximaal 3 maanden wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:10:
Nu dan echt officieel 4.1. op de note 1? Volgens dit bericht maximaal 3 maanden wachten...
Ja 4.1 was al bekend dat deze naar de Note zou komen. De leaks zijn al genoeg uitgekomen. Maar waarschijnlijk komen deze roms pas rond januari - februari. Eerst zal toch helemaal de S3, S2 en Note 2 geüpdatet worden voordat wij aan de beurt zijn.

Daarnaast vind ik het erg jammer dat eigenlijk 4.2 alweer uit is als 4.1 voor ons toestel uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Wybo schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:56:
Ik zeg niet dat het een echte oplossing is, maar bij mij was de locatiebepaler de boosdoener. Sinds ik dat heb uitgezet gaat hij netjes in deepsleep en is het batterijniveau veel em veel beter.
Nou, ik kan je vertellen, dit maakt een mega groot verschil. Vanochtend om 7 uur heb ik de telefoon van de lader gehaald. Normaal zou hij nu volledig ontladen zijn, maar na het uitschakelen van de locatiebepaler heb ik op dit tijdstip nog 71% over.

Edit:
Ik heb trouwens nog een ander vraagje. Bij mijn oude HTC kon ik een screenshot maken door de home button en de power button tegelijk in te drukken. Kan zoiets ook bij Samsung?

[ Voor 14% gewijzigd door Erazzzer op 28-12-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Erazzzer schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:51:
Bij mijn oude HTC kon ik een screenshot maken door de home button en de power button tegelijk in te drukken. Kan zoiets ook bij Samsung?
Ja, op precies dezelfde manier. Daarnaast kan het ook door het knopje op de S-pen ingedrukt te houden en dan het scherm hiermee aantikken.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

SirNobax schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:23:
[...]

Ja, op precies dezelfde manier. Daarnaast kan het ook door het knopje op de S-pen ingedrukt te houden en dan het scherm hiermee aantikken.
Met home/power maakt hij bij mij geen screenshot.
Met S-pen trouwens ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Erazzzer op 28-12-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutgalaxynote.com/wp-content/uploads/2012/02/sweep-plam-to-capture-screenshot-in-Galaxy-note.jpg

Screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Met vlakke hand over het scherm vegen als een ruitenwisser zoals de afbeelding vind ik ook het handigst.

[ Voor 16% gewijzigd door Gianni Rombios op 29-12-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Bij mij loopt de standaard browser steeds vast en sluit dan uitzich zelf de browser af. Heb de telefoon al opnieuw opgestart maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erazzzer schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:51:
[...]

Edit:
Ik heb trouwens nog een ander vraagje. Bij mijn oude HTC kon ik een screenshot maken door de home button en de power button tegelijk in te drukken. Kan zoiets ook bij Samsung?
Gaan we weer alle vragen stellen die al voorbijgekomen zijn ?

De zoekfunctie werkt gewoon hoor
Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)

( toevallig had ik het al gepost ... kwam ik achter door dezelfde functie :P )

FreshMaker in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)"
Bij mij loopt de standaard browser steeds vast en sluit dan uitzich zelf de browser af. Heb de telefoon al opnieuw opgestart maar dat hielp niet.
Instellingen : apllicatie beheer : internet - alles wissen

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 29-12-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
heb het bovenstaande geprobeerd maar de browser blijft elke keer vast lopen en dan vanzelf afsluiten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-sorry- had een update vraag en daar is een ander topic voor. mijn excuses.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Marcus73 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:52:
[...]

Eindelijk, ik heb de oplossing gevonden. Het koste even wat moeite en uiteindelijk 8,99 euro voor de juiste app. Het blijkt dat (mijn) ICS upgrade een technische voorziening voor mijn BT verbinding niet heeft mee-geinstalLeerd. Het betreft iets met rSAP. Zie http://forum.android-rsap.com/viewtopic.php?f=32&t=390

Kijk ook voor de originele Engelse instructie op: http://forum.android-rsap.com/viewtopic.php?f=32&t=390

Nederlands instructie voor Galaxy SII of Galaxy Note:
1. Indien je toestel ge-root is, ga dan naar stap 11
2. Je toestel is niet ge-root. Download op je PC: http://forum.android-rsap.com/download/file.php?id=47
3. Verbind je toestel met je PC via USB
4. Kopieer het bestand van stap 2 naar de SD kaart van je toestel (folder 'Card')
5. Disconnect je toestel van je pc en schakel je toestel helemaal uit
6. Start je toestel op om in het systeemmenu te komen door VOLUME UP + HOME + POWER buttons tegelijk in te toetsen
7. Selecteer met VOLUME DOWN de optie: "apply update from external storage" en bevestig met POWER
8. Selecteer met VOLUME DOWN het bestand rsap-install.zip en bevestig met POWER
9. Navigeer terug naar het hoofdmenu met VOLUME UP en POWER
10. Selecteer "reboot system now" en bevestig met POWER. Ga naar stap 12.

11. Alleen voor toestellen die ge-root zijn: Ga naar Play Store en zoek naar 'Bluetooth SIM Access Install' en installeer deze app. Ga door naar stap 12.

12. Ga naar Play Store en zoek naar 'Bluetooth SIM access (Trial)' app en installeer deze
13. Open de trial versie en test of je verbinding nu wel werkt.
14. Als je verbinding werkt, dan ga je wederom naar de Play Store en installeer de betaalde app.

Succes.
Eerder in dit topic is rSAP besproken.
Het gerucht gaat dat na een update van Samsung rSAP niet meer werkt op de Note
Op mijn Note staat nu de officiele 4.0.3.

Nu heb ik ter vervanging van de oude module een nieuwere (premium) telefoonmodule in mijn VW gekocht die ook rSAP ondersteunt. Het rare is dat op de oude module de Note prima werkte (met gebruik van Paring adapter) maar de nieuwe (met gebruik van MFA) zegt "Mobile Phone is not compatible".
De Samung Galaxy S van mijn dochter paired probleemloos met de telefoonmodule.

Nu kan ik wel domweg bovengenoemde app installeren en uittesten maar ben even benieuwd hoe het bij jullie is.

Zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen en/of workarouds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
ik heb t vermoeden dat mijn accu niet helemaal fris meer is, dus heb een andere accu besteld.voor 20dollar een anker 2700mah. merk staat goed bekend, zal de resultaten posten als ik heb in gebruik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week ook weer het probleem dat de Note niet meer in deepsleep gaat. Ik heb vannacht de Note op vliegtuigstand gezet, synchronisatie uit, ik had de dagen daarvoor al wifi instellingen gecontroleerd, stonden en staan op uit als scherm uit is, en ik heb gps uitstaan etc.
Vannacht dus geen deepsleep en volgens battery monitor liep hij op van 15 mA per 5 minuten naar 57 mA per 5 minuten gedurende de nacht. Hij is in 7 uur, zonder gebruik 16% ontladen.
Volgens cpu spy totaal geen deep sleep, maar 92% 200 MHz. Voor het slapen gaan nog gebruikt, dat is de overige 8%.
Wat kan ik doen om note weer in deep sleep te krijgen?
op mijn verbruik overzicht komt android systeem trouwens 2 keer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
reboot je wel eens? Heb je root?

Probeer BetterBatteryStats eens en kijk wat die zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gadgetgirl, zet je note in vliegtuigstand, als dat is uitgevoerd note geheel uitzetten (afsluiten).
Cover openen en batterij er voor minimaal 10 seconden uithalen,
Daarna weer batterij erin, cover erop, opstarten en wachten totdat de note helemaal is opgestart en alles heeft geladen.
Daarna vliegtuigstand uitschakelen en als het goed is komt de note dan ook weer in deepsleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik gok dat een applicatie de telefoon uit zijn deep sleep houdt.. dan heeft jouw oplossing niet zoveel nut. Maargoed; je kan het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'truc' met vliegtuigstand had ik al uitgevoerd. Die werkte dus niet.
Ik heb altijd een overzicht van alle nieuw geïnstalleerde apps. Ik had om te proberen onder ander Launcher8 gedownload en wat kleinere apps. Ik heb al deze apps weer verwijderd en de telefoon gereboot (dat doe ik ongeveer 1 keer per week of per twee weken). Ik heb geen root.
Na het verwijderen van deze apps heb ik in cpu spy week een balkje deep sleep. Dus het zal wel aan een van deze apps gelegen hebben. Bedankt voor het meedenken, ik hoop dat het nu opgelost is. Ik zat redelijk goed met verbruik, haalde met gemiddeld gebruik: mail, internet, handelen via Bimck-app en af en toe een filmpje op youtube of muziek via songbird (ggen streaming) toch ruim 2 dagen, dat was de afgelopen weken een 'klein dagje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
Hoihoi allemaal.

Na bijna 2 jaar in volle tevredenheid mijn Galaxy S te hebben gebruikt, ben ik nu een beetje rond aan het kijken voor een (tweedehands) Note, of een S3. Ik neig zelf naar de Note i.v.m. de prijs, maar ik heb een beetje een onderbuikgevoel dat deze misschien wel wat verouderd is in vergelijking met de S3.

Wat ik me afvroeg is tot welke Android de Note naar verwachting geupdate zal worden ?
Ik neem aan dat de S3 langer ondersteund zal worden ?

Zelf ben ik geen hardcore kenner, dus ik hoop dat er mensen zijn die dit weten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
de s3 zal langer ondersteund worden inderdaad.

de s3 is iets rapper en duurder, de note heeft een groter scherm. het is een afweging die je zelf moet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
Hee, bedankt voor je snelle reactie!

Klopt inderdaad, wat me ook opviel in vergelijkingen was de interface. Deze ziet er bij de S3 toch redelijk wat anders uit als de Note, die grote gelijkenissen toont met de S2.

Rooten etc. ben ik niet in thuis, en het lijkt me voor mij beter om daar ook niet mee te beginnen ;)
Ik ben dan ook gebonden aan de updates die door Samsung voorgeschoteld worden, en vindt het wel fijn als dit nog eventjes voortduurt.

Ik begreep dat de 4.1 voor de Note zojuist is uitgekomen, zou dit dan als ver de laatste update zijn ?

[ Voor 27% gewijzigd door kevinspui op 14-01-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinspui schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:09:

Klopt inderdaad, wat me ook opviel in vergelijkingen was de interface. Deze ziet er bij de S3 toch redelijk wat anders uit als de Note, die grote gelijkenissen toont met de S2.

Rooten etc. ben ik niet in thuis, en het lijkt me voor mij beter om daar ook niet mee te beginnen ;)
Ik ben dan ook gebonden aan de updates die door Samsung voorgeschoteld worden, en vindt het wel fijn als dit nog eventjes voortduurt.

Ik begreep dat de 4.1 voor de Note zojuist is uitgekomen, zou dit dan als ver de laatste update zijn ?
Rooten is niet per definitie slecht, is iets waar je vanzelf tegenaan loopt, of het nodig is, of niet.
Interface is persoonlijk, en met enkele handelingen aan te passen ( andere launcher tot aan compleet nieuwe theme ( root :+ )

Verder zijn de updates niet zeker, het kan idd zomaar zijn dat 4.1.x de laatste is, maar kan ook zomaar een 4.2 versie nog uitkomen.

Verder is het de eigen keuze of, en welke versie je gebruikt, het werkt gewoon.
Zodra je wat meer wilt, zijn er optie's

Mensen doen moeilijker over update's dan nodig, met een beetje gezond verstand kan je héél veel zelf bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

kevinspui schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:09:

Met de laatste 4.0.4 update die ik gehad heb was de interface van TouchWiz al gelijk getrokken met die van de S3. Daarvoor was hij gelijk aan de S2 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Rooten is echt niet nodig hoor, net als andere roms installeren. Vaak zijn mensen TouchWiz zat en ipv een andere launcher installeren ze dan een andere ROM, omdat TW ze niet aanstaat (like, wut?).

Ik weet niet of android 5 zal komen. En 4.2 is niet heel veel anders dan 4.1.2 dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Je kan met 2.3.6 ook nog prima werken als je niet anders weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Heb die automatische update maar eens gedaan, sw is nu 4.0.3
Maar hij draint als een malle, eerst een full/factory reset doen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Is wel het beste ja. Je kan een backup maken van je apps (en appdata als je root hebt).

Of je kijkt even waar het vandaan komt (hoewel dat zonder root wat lastiger is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vandread schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:13:
Heb die automatische update maar eens gedaan, sw is nu 4.0.3
Maar hij draint als een malle
Is bekend. De NL versie van de stockrom (CSC/landcode XEN) is nog maar bij 4.0.3 en die heeft een klein batterij probleempje. De duitse versie van de stockrom (landcode DBT) is al bij 4.0.4. Hier zitten 2 OTA updates verschil met de NL versie.
Die 4.0.4 draait super goed en heeft alles wat een android zou moeten hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Haha, wacht maar tot je met 4.1.2 werkt. Zit zelf weer even op 4.0.4 (dacht dat 4.1.2 drainde, maar mijn accu is rot :P ), maar mis 4.1.2 nu al. Maar wacht met flashen even tot de final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Get!em schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:27:
[...]

Is bekend. De NL versie van de stockrom (CSC/landcode XEN) is nog maar bij 4.0.3 en die heeft een klein batterij probleempje. De duitse versie van de stockrom (landcode DBT) is al bij 4.0.4. Hier zitten 2 OTA updates verschil met de NL versie.
Die 4.0.4 draait super goed en heeft alles wat een android zou moeten hebben. :)
FU? En de NL versie wordt natuurlijk weer tergend traag gereleased? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vandread schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:35:
[...]

FU? En de NL versie wordt natuurlijk weer tergend traag gereleased? :P
Over het algemeen is bij de Note n7000 de nieuwe stockrom-updates het eerst gereleased voor CSC: DBT.
Pas later voor andere landcodes, waarvan de CSC: XEN vaak als laatste met soms meer dan een maand verschil tussen eerste (DBT) en laatste landcode.
Tot en met de update van de 4.0.3 gold het bovenstaande.
Vanaf 4.0.3 zijn er nog 2 updates geweest voor de DBT versie. Deze zijn nooit OTA gereleased voor XEN. Waarom is onduidelijk en de klantenservice weigert hier antwoord op.

Ik had een XEN landcode, maar heb deze middels flashen omgezet in een DBT. Ik draai nu gewoon stock DBT. Er is nog een andere methode om dit om te zetten (te vinden op google, CSC Change, iets met *#IMEI#etc..), maar dan moet de DBT CSC file wel in de stockrom al aanwezig zijn en die was bij mijn stock XEN rom niet aanwezig.

De internals van deze roms zijn gelijk, behalve de CSC files. De vertaling is exact gelijk verder en dus ook prima nederlands of engels te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

418O2 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:33:
Haha, wacht maar tot je met 4.1.2 werkt. Zit zelf weer even op 4.0.4 (dacht dat 4.1.2 drainde, maar mijn accu is rot :P ), maar mis 4.1.2 nu al. Maar wacht met flashen even tot de final.
Jups, ik flash de leak ook niet. Ik verwacht dat de 4.1.2 ook lekker soepel gaat draaien (iets met butter project). Maar de telefoon is zeker niet onwerkbaar met 4.0.4.

Ik heb de Asus Transformer T300 op de laatste android versie en die is vele malen soepeler en sneller dan de Note op 4.0.4, dus er is zeker wel wat te halen tussen verschillende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Onwerkbaar zeker niet, wel veel handigheidjes en een consistentere UI.

@hierboven; je kan gewoon de DBT versie flashen. Je krijgt dan ook gewoon updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik zoek me een ongeluk maar kan door de bomen het bos niet vinden:
Hoe flash ik met ODIN een stock DBT 4.0.4 rom op m'n XEN Note (zonder te rooten?)
En welke rom kan ik het beste pakken?

Langlanglang geleden bezig geweest met flashen en unrooten omdat ik hem 2ehands kocht en de usb connector gaar bleek te zijn, maar heb werkelijk geen flauw idee meer....

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 16-01-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandread schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:45:
Ik zoek me een ongeluk maar kan door de bomen het bos niet vinden:
Hoe flash ik met ODIN een stock DBT 4.0.4 rom op m'n XEN Note (zonder te rooten?)
En welke rom kan ik het beste pakken?

Langlanglang geleden bezig geweest met flashen en unrooten omdat ik hem 2ehands kocht en de usb connector gaar bleek te zijn, maar heb werkelijk geen flauw idee meer....
Nee dit is duidelijk .....

je usbconnector is gaar .... kan je wel files overzetten dan / opladen ?
Als dat niet kan, kan je met Odin ook geen gegevens overzetten hé ( downloadmode )

Dan denk ik dat je toch naar mobile odin moet gaan kijken
Google Play: [root] Mobile ODIN Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:59:
[...]

Nu heb ik ter vervanging van de oude module een nieuwere (premium) telefoonmodule in mijn VW gekocht die ook rSAP ondersteunt. Het rare is dat op de oude module de Note prima werkte (met gebruik van Paring adapter) maar de nieuwe (met gebruik van MFA) zegt "Mobile Phone is not compatible".

Nu kan ik wel domweg bovengenoemde app installeren en uittesten maar ben even benieuwd hoe het bij jullie is.

Heeft nog iemand nagedacht over mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
waarom een andere manier zoeken als de genoemde manier werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
FreshMaker schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:27:
[...]
Nee dit is duidelijk .....

je usbconnector is gaar .... kan je wel files overzetten dan / opladen ?
Is compleet duidelijk, als m'n connector langlang geleden kapot was zou ik hem nu niet meer kunnen gebruiken ;)
Mijn Note is volledig gefixed door Vodafone =) (zonder bon oid)

Dus de vraag staat nog gewoon Vandread in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)"

[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 16-01-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
odin installeren en een stockrom van samfirmware plukken en flashen.
[Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:59:
[...]

"Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-N7000.

Helaas hebben wij geen informatie over de toekomstige software.

Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet, "

Bovenstaand antwoord kreeg ik van Samsung op mijn vraag of rSAP weer in de aankomende update zit. Samsung weet dus zelf nog niet wat ze er in gaan stoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb een Anker 2700mAh accu gekocht en vandaag voor het eerst in gebruik, ben benieuwd hoe die performed. had het idee dat mijn oude accu niet helemaal fris meer was. Wel jammer; want ik kan hem maar een dag of 3-4 gebruiken (ga over op een s3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:09
Heeft iemand ervaring met de 5000 mAh batterijen waarvan er genoeg te vinden zijn op ebay?

Ik weet namelijk niet of ik t kan vertrouwen omdat ze erop staan voor al n euro of 10, maar ook zie ik zeg voor 25 die het zelfde lijken.. Troep of goed spul? Ik wil namelijk geen kapotte Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kapot zal hij niet gaan, ze zullen hoogstens niet waarmaken wat ze zeggen (wat ik haast denk).

Als je een niet-samsungaccu koopt, zou ik voor een Mugen of Anker gaan, dat zijn merken die je vaak ziet en zijn meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.amazon.de/gp/a...p_y?qid=1358125501&sr=8-1
Sinds kort deze gekocht. Bevalt erg goed, is origineel. Met een batterij van Handyparadies die 100% original zou zijn. Denk het niet maar werkt voorlopig goed. Beter dan de bijna 1 jaar oude originele. Maar waar het om gaat, een extra opgeladen batterij bij de hand. Boven 20 euro geen verzendkosten bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik heb een tijdje geleden een reserve batterij met lader gekocht bij DX.
Deze batterij is iets zwaarder dan de originele 2600mAh ipv 2500mAh.
Het geheel koste maar 9€ en ik ben er zeer tevreden over.

Het is een Replacement For Galaxy Note GT-N7000. .... Made in China.
Dus zeker geen originele.
Hoelang ze zal meegaan is natuurlijk een grote vraag. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Jelly Bean handleiding (Engels) voor de Note beschikbaar

Om al vast een indruk te krijgen van de "goodies" in de Jelly Bean update die zeer nabij is een download link voor het manual: klik
Kies vervolgens de bovenste (Europa) versie, dd 25-01-2013.

Voorpret is ook leuk O-)

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:46:
Ik heb een tijdje geleden een reserve batterij met lader gekocht bij DX.
Deze batterij is iets zwaarder dan de originele 2600mAh ipv 2500mAh.
Het geheel koste maar 9€ en ik ben er zeer tevreden over.

Het is een Replacement For Galaxy Note GT-N7000. .... Made in China.
Dus zeker geen originele.
Hoelang ze zal meegaan is natuurlijk een grote vraag. :?
Ik heb die dingen ook, via Ebay.
11€ 3 accu's en lader
Gaan 'iets' minder lang mee, scheelt half uurtje scherm / 3 uurtjes standby oid

( wel regelmatig omwisselen, zodat ze niet "lui" worden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
JeeVee schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:55:
Jelly Bean handleiding (Engels) voor de Note beschikbaar

Om al vast een indruk te krijgen van de "goodies" in de Jelly Bean update die zeer nabij is een download link voor het manual: klik
Kies vervolgens de bovenste (Europa) versie, dd 25-01-2013.

Voorpret is ook leuk O-)
Voor voorpret van een update moet je niet hier zijn :9

maar daar: Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
FreshMaker schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:57:
[...]

Ik heb die dingen ook, via Ebay.
11€ 3 accu's en lader
Gaan 'iets' minder lang mee, scheelt half uurtje scherm / 3 uurtjes standby oid

( wel regelmatig omwisselen, zodat ze niet "lui" worden )
Bedankt, ik wissel wel regelmatig maar wist niet dat batterijen konden lui worden.

Weer iets bijgeleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:03:
[...]

Bedankt, ik wissel wel regelmatig maar wist niet dat batterijen konden lui worden.

Weer iets bijgeleerd. :)
Is ook geen exacte wetenschap, maar gewoon erin geslopen.
De batterijen van de Note zullen niet zo snel effect hebben daarvan, beter safe dan sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:05
Over batterijen gesproken. Ik heb de note nu ongeveer een jaar, en nu begint op regelmatige basis mijn scherm te flikkeren en valt hij uit. Meer mensen hier last van? Ik heb gelezen dat dit dus aan de batterij zou moeten liggen, heb maar een paar nieuwe besteld. Hoop dat het dan niet meer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Yep. Dat is je batterij die aan het sterven is. Had een paar weken geleden hetzelfde verschijnsel.
Bij >60% accu over begon 'ie te flikkeren en dan viel 'ie uit. Als ik 'm dan weer aan kreeg, was er opeens nog maar <15% over :X

Als je je accu uit je telefoon haalt staat 'ie waarschijnlijk ook een beetje bol. Heb het al zo vaak gelezen. Zeer slecht van Samsung. De mijne was ook grofweg een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

Nu heb ik mijn Note gewiped, Jellybean geinstalleerd en een aantal hardresets gedaan en nog is mijn interne geheugen niet leeg. Nog steeds zie ik gemaakte foto's in de gallerij etc. Worden deze niet automatisch gewist als ik een hardreset doe?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
migros schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:49:
Nu heb ik mijn Note gewiped, Jellybean geinstalleerd en een aantal hardresets gedaan en nog is mijn interne geheugen niet leeg. Nog steeds zie ik gemaakte foto's in de gallerij etc. Worden deze niet automatisch gewist als ik een hardreset doe?
Nee, nooit. Dat is user data, die wordt niet gewiped.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
Ken. schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:04:
Yep. Dat is je batterij die aan het sterven is. Had een paar weken geleden hetzelfde verschijnsel.
Bij >60% accu over begon 'ie te flikkeren en dan viel 'ie uit. Als ik 'm dan weer aan kreeg, was er opeens nog maar <15% over :X

Als je je accu uit je telefoon haalt staat 'ie waarschijnlijk ook een beetje bol. Heb het al zo vaak gelezen. Zeer slecht van Samsung. De mijne was ook grofweg een jaar oud.
Dit is inderdaad slecht te noemen. Ik heb het ook vaker gelezen op internet. Ik heb nu maar een paar Anker 2700 Mah batterijen besteld vanuit Amerika. Hopelijk blijven die langer in leven. Heb net ook even de batterij beter bekeken en die is inderdaad een beetje bol. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
Die zogenaamde zwaardere accu's zijn doorgaans net zo zwaar als de originele. Ik heb nu al een paar keer op XDA gelezen dat mensen zo'n accu besteld hadden en als ze 'm nameten komen ze stuk voor stuk niet verder dan de originele accu. Een enkeling zelfs slechter...
Als ze langer meegaan als de accu die ze vervangen komt dat omdat de oude accu nóg slechter was (kapot of kapot aan het gaan) niet omdat ze echt zoveel mAh zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door mphilipp op 15-02-2013 12:39 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
mphilipp schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:38:
Die zogenaamde zwaardere accu's zijn doorgaans net zo zwaar als de originele. Ik heb nu al een paar keer op XDA gelezen dat mensen zo'n accu besteld hadden en als ze 'm nameten komen ze stuk voor stuk niet verder dan de originele accu. Een enkeling zelfs slechter...
Als ze langer meegaan als de accu die ze vervangen komt dat omdat de oude accu nóg slechter was (kapot of kapot aan het gaan) niet omdat ze echt zoveel mAh zijn.
Dat waren dan in de meeste gevallen de zogenaamde gold batterijen. De anker batterijen schijnen zeker wel langer op 1 batterij lading te kunnen doen. De voornaamste reden om een andere batterij is dat mijn oude dus kapot is, en als ik weer een originele batterij koop deze misschien weer binnen de kortste keren 'kapot' gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zou inderdaad kunnen, maar ik ben toch weer voor een originele Samsung gegaan.
Ik laad 'm altijd 's nachts op en unplug 'm als ik opsta. Waar ik eerst mijn Note omstreeks 21:00u - na minimaal gebruik - weer aan de lader kon hangen, haal ik nu middernacht soms wel met 50% sap over. En over een jaar heb ik deze Note toch niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Even foto's saven en interne sd formatteren. Is ook goed voor de snelheid en batterijduur want hij vervuilt flink. Ik ben vrijwel niks kwijt na een format terwijl hij toch bijna vol zat. Heel veel oude zooi die apps als cleanmaster niet opruimen. Maar wel op foto's en muziek letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Laatste update AVG Free is wel erg dol op de accu. 60% battery drain in 4 uur. :( AVG verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, hopelijk gaat het nu wel goed.

23 feb - AVG Free werkt nu weer prima O-)

[ Voor 13% gewijzigd door JeeVee op 23-02-2013 10:49 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeeVee schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:27:
Laatste update AVG Free is wel erg dol op de accu. 60% battery drain in 4 uur. :( AVG verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, hopelijk gaat het nu wel goed.
Ik ben heel tevreden met Google Play: Antivirus & Mobile Security

Nagenoeg geen belasting, maar wel voldoende optie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Ooh yeah, daar is die dan eindelijk!

http://www.sammobile.com/...te-for-the-galaxy-note-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25
Henkpaulus deze is al een week in omloop. Is voor Azië.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2143594

[ Voor 6% gewijzigd door Nilco op 18-02-2013 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperjoey
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:54
Officiële Duitse versie nu ook te downloaden via Kies.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2153532

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ein_de_lijk..

Vanavond gelijk even binnenhalen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:14

Yucko

One clown to rule them all !

Ik wacht wel totdat ik de DBT versie binnen getrokken heb want ik lees dat de Taiwan versie kleiner is wat weer ermee te maken zou hebben dat taalpakket er niet in zou zitten.

Sowieso ben ik benieuwd of EverRoot van Mobile Odin goed werkt bij deze firmware. Toen ik 4.0.4 erop zette bleek ik nl. alsnog root kwijtgeraakt te zijn |:(

[ Voor 31% gewijzigd door Yucko op 18-02-2013 10:53 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Even in update topic verder..... updaten kan nu gewoon via KIES!
Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!

[ Voor 66% gewijzigd door Get!em op 18-02-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 21:26
Hallo,

Ik heb via marktplaats een tweedehands Note gekocht. Ik had vooreen een HTC wildfire (jazeker), dus dit is toch wel een verademing. Nu was de accuduur van de wildfire heel goed omdat die toch niet zo veel kon, en dit verwachte ik ook bij de note. Ik vind alleen dat de batterij heel erg snel leeg loopt. Ik denk dat ik het nog niet een dag vol houd, met de spaarstand aan. Ik heb mijn telefoon niet geroot.
Na 1 u en 5minuten zit ik al op 80%

[ Voor 4% gewijzigd door Daiov97 op 20-02-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Check even of je accu een beetje bol staat. Als die Note ongeveer een jaar oud is, kan dat gebeuren.
Het hele verhaal staat een paar posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik in 4.1.2. zorgen dat bij iedere wisseling van pagina het paginanummer NIET wordt uitgesproken. Ik word gek van dat mens en ik kan geen instelling vinden om haar uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:38:
Hoe kan ik in 4.1.2. zorgen dat bij iedere wisseling van pagina het paginanummer NIET wordt uitgesproken. Ik word gek van dat mens en ik kan geen instelling vinden om haar uit te schakelen.
Als je erbij verteld welke app je gebruikt komen we een stukje verder denk ik :)

Waar je naar kunt kijken in de android instellingen:
Toegankelijkheid --> Talkback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get!em schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:45:
[...]

Als je erbij verteld welke app je gebruikt komen we een stukje verder denk ik :)

Waar je naar kunt kijken in de android instellingen:
Toegankelijkheid --> Talkback
Ligt volgens mij niet aan een app. Kwam spontaan toen ik 4.1.2. installeerde. Bij talkback kan ik helaas niets vinden hiervoor. Die staat namelijk uit :(
Heb overigens de landcode van mijn Note 1 op duits gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als ik het goed begrijp:
Android leest nu het pagina nummer van je Homescreen voor wanneer je naar een ander homescreen gaat?

Klinkt echt als talkback functies. Kun je die eens aan en daarna weer uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get!em schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:21:
Als ik het goed begrijp:
Android leest nu het pagina nummer van je Homescreen voor wanneer je naar een ander homescreen gaat?

Klinkt echt als talkback functies. Kun je die eens aan en daarna weer uit zetten?
Dat hielp niet, maar.... toen ik per abuis, ook onder 'services', augmented smartwatch uitschakelde was het probleem verholpen. Vreemd maar waar. :)

• pkleingu2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 10:56
klopt het dat na de update naar 4.1.2. Polaris office alleen nog documenten kan lezen en niet meer kan creëren of wijzigen? Dat las ik namelijk op een duits forum.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pkleingu2 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:10:
klopt het dat na de update naar 4.1.2. Polaris office alleen nog documenten kan lezen en niet meer kan creëren of wijzigen? Dat las ik namelijk op een duits forum.
Polaris office is niet meer aanwezig na de update. Alleen Polaris Viewer. De gehele versie moet je handmatig via Samsung Apps installeren.

Het enige is: ik kan zowel via Play als via Samsung Apps Polaris niet vinden...

• pkleingu2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 10:56
komt op hetzelfde neer, je hebt alleen Polaris viewer tot je beschikking op 4.1.2.
Ik kan zeker geen backup maken van mijn Polaris office voor de update ;) ?

[ Voor 31% gewijzigd door pkleingu2 op 21-02-2013 16:00 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Instructies van Samsung zijn vrij duidelijk: je moet hem zelf installeren vanuit Samsung Apps na update.
Ik verwacht dus dat het binnenkort gewoon mogelijk is om hem te downloaden.

In deze thread op xda wordt erover gemeld en is ook een separate download link...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=30521365

edit:
app in laatste downloadlink werkt niet

[ Voor 35% gewijzigd door Get!em op 21-02-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier ook een Note met XXLSZ 4.1.2. Grappig dat multiview c.q. multiwindow. Maar wat mij opvalt: na het (koud) opstarten moet ik eerst de terug-knop ingedrukt houden, voordat het multiwindow-tabje verschijnt. Terwijl ik de optie "meerdere vensters" gewoon altijd op ingeschakeld heb staan. Komt bij jullie dat tabje wel direct in beeld na opstarten?
Pagina: 1 ... 38 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.