Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40
Dat is maar goed ook. Want als je het hebt uitgeschakeld moet je zolang op de terug-knop drukken.
En ja, ook wij moeten het tabje eerst activeren met de terug-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MEGATRON schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 09:41:
Dat is maar goed ook. Want als je het hebt uitgeschakeld moet je zolang op de terug-knop drukken.
Dat is niet waar. Het verbergen/verschijnen van het multiview-tabje met de terug-knop kan alleen als multiview is ingeschakeld (in de notification toggles).

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik het fijn zou vinden dat als multiview is ingeschakeld ik na een reboot direct het multiview-tabje zie i.p.v. eerst de terug-knop te moeten indrukken.

[ Voor 75% gewijzigd door Dav1d op 23-02-2013 15:27 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 21:26
Ik heb android 4.1.2 op mijn note, maar ik heb nu plots dat "media" de telefoon steeds uit slaapstand haalt. Als ik kijk bij batterij is de telefoon altijd wakker, en staat er bij media 72%.. Wat is hier tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40
@Dav1d

Was ook cynisch bedoeld. Ik had er een smiley bij moeten zetten. Ik had gelijk door wat je bedoelde en ja het zou makkelijk zijn, maar 2 seconden de back-knop ingedrukt houden is nou ook niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ok. Ben het met je eens dat het een beetje non-issue is :+

Toch vind ik de werking onlogisch, want op moment van inschakelen van de "meerdere vensters"-toggle verschijnt het tabje wel direct.
Enfin, meestal werk je toch verder vanuit stand-by, dus dan blijft het tabje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

Ik zit met een galaxy note waarvan het scherm kapot is. Het lukt me maar niet om bij de data te komen om deze te wissen zodat ik de gsm kan verkopen zonder te maken.

Op internet kan ik lezen dat ik dat via een hardreset kan doen, nou dat lukt dus ook niet zonder scherm. ik kan namelijk niet bij de data zonder dat ik het scherm ontgrendel. Heeft iemand voor mij een truukje waarmee het me wel lukt of een programma?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Odin. Nieuwe fw flashen. En repartition, volgens mij is alle data dan weg van de interne sd

[ Voor 58% gewijzigd door 418O2 op 27-02-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Laatst online: 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

418O2 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:26:
Odin. Nieuwe fw flashen. En repartition, volgens mij is alle data dan weg van de interne sd
Repartition?? wat i dat?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Als ik google op "odin repartition" zie ik heel interessante informatie...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Mijn Galaxy Note op Android 4.1.2 gaat heel erg snel leeg, wanneer ik bij batterij kijk zie ik "Media" staan, wat mijn telefoon steeds uit slaapstand haalt.. Als ik op media klik, kan ik klikken op Gedwongen stoppen. Hierna is het probleem verholpen, totdat ik mijn telefoon weer opniuew opstart. Zo moet ik door gaan, en als ik het even vergeet is mijn batterij 's ochtends al bijna leeg.. Hoe kan dit, en is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je een sd kaart hebt haal die er eens uit. Formatteren van de interne sd hielp bij mij ook. Wel even met name wat foto's veilig stellen.

Wat ik nu pas merk: je kunt bij 4.1.2 de iconen in notificatie area ingedrukt houden voor het onderliggende submenu. Handig trucje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Dat kan het nog wel eens zijn! Heb dit probleem sinds dat ik een sdkaartje er in heb haha ;)
En inderdaad, handige tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Awesome!
Mn Note gaf net aan dat er OTA een update was (CSC:XEN) en Kies confirms!
Update donwload nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Fijn dat ook m'n accu spontaan is overleden na de update, zal wel toeval zijn.....
Scherm begon te trillen, telefoon begon uit te vallen, dus volgens google is dan m'n accu te oud.
Is ook een tikkie bol geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Laatst online: 17:14

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

migros schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:16:
Ik zit met een galaxy note waarvan het scherm kapot is. Het lukt me maar niet om bij de data te komen om deze te wissen zodat ik de gsm kan verkopen zonder te maken.

Op internet kan ik lezen dat ik dat via een hardreset kan doen, nou dat lukt dus ook niet zonder scherm. ik kan namelijk niet bij de data zonder dat ik het scherm ontgrendel. Heeft iemand voor mij een truukje waarmee het me wel lukt of een programma?
Je zult vast niet heel toevallig USB debug aan hebben staan ofwel?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 15:50
Vandread schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 01:10:
Fijn dat ook m'n accu spontaan is overleden na de update, zal wel toeval zijn.....
Scherm begon te trillen, telefoon begon uit te vallen, dus volgens google is dan m'n accu te oud.
Is ook een tikkie bol geworden.
Ik heb echt precies hetzelfde :D Ook schermtrillingen (backlight was net een disco feest) en ook spontaan uitvallen.
Ook ik heb mijn telefoon geupdate (ik ben daarna weer terug gaan naar Ginger Bread) en ook mijn accu is gewoon opgezwollen :? :X
Echt belachelijk...

Is het eigenlijk wel veilig om die accu's nog te gebruiken? Straks lekt dat ding nog...

[ Voor 14% gewijzigd door Devrim op 09-03-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Note ook voorzien van jelly bean. Alleen nu werkt mijn galerij plotseling niet meer terwijl hij eerst na de update wel werkte.
Toen ik een fotolijst wilde toevoegen kreeg ik de melding: onvoldoende ruimte. Verwijder overbodige items, zoals gedownloade software, foto's, video's en documenten.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt,

ps: het is nu ook niet meer mogelijk om een mee scrollende achtergrond te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Devrim schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:59:
[...]

Ik heb echt precies hetzelfde :D Ook schermtrillingen (backlight was net een disco feest) en ook spontaan uitvallen.
Ook ik heb mijn telefoon geupdate (ik ben daarna weer terug gaan naar Ginger Bread) en ook mijn accu is gewoon opgezwollen :? :X
Echt belachelijk...

Is het eigenlijk wel veilig om die accu's nog te gebruiken? Straks lekt dat ding nog...
Gewoon snel vervangen, voel me wel tikkie opgelicht kijk bij webshop, 30 euro, ga naar die winkel.... 35 euro....
Maar ik stond geparkeerd zonder kaartje dus geen zin in een discussie... klaar ermee :P

Denk niet dat het meteen gevaarlijk is voor je phone, maar dat flikkeren en uitvallen kan ook weer niet bijster tof zijn voor je telefoon.

Ligt niet aan JB verder, gewoon pech denk ik, ik had al wat probleempjes en de update was blijkbaar de druppel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Na het updaten naar 4.1.2 heb ik een probleem. Mijn provider is Hollands Nieuwe en daar moet je zelf de APN en dergelijke invullen. Nu heb ik hun handleiding al wel 10 keer uitgevoerd maar werkt mijn mobiele netwerk nog steeds niet. Ik heb al een mail gestuurd naar Hollands Nieuwe, maar voordat je daar antwoord op hebt of zelfs maar een oplossing voor hebt ben je een behoorlijk aantal dagen verder. Nu vroeg ik mij af, zijn er meer mensen die Hollands Nieuwe hebben en problemen hebben na het updaten, of is er iemand die weet hoe ik dit kan fixen zonder de hulp van Hollands Nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Laatst online: 30-08 23:14
Devrim schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:59:
[...]

Echt belachelijk...
Zou het besmettelijk zijn?
Bij mij begon het voor het eerst donderdag avond met een klein beetje backlight knipperen. Vrijdag avond viel de telefoon na vrij ernstig flikkeren uit. Na opstarten was de accu nog maar 1% vol terwijl het daarvoor >35% was na een tweede keer opstarten had ik opeens weer 29%. In het weekend ook veel last gehad van flikkeringen en opgelost door hem aan de lader te hangen. Zojuist viel hij weer uit na hevig flikkeren dus besloot ik hier te zoeken of er meer mensen last van hebben en zie gelijk 2 berichten met hetzelfde probleem. Wel toevallig dat dit zo dicht bij elkaar gebeurd, je zou bijna denken dat de accu's geprogrammeerd zijn om na een bepaalde datum te overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:38:
Hoe kan ik in 4.1.2. zorgen dat bij iedere wisseling van pagina het paginanummer NIET wordt uitgesproken. Ik word gek van dat mens en ik kan geen instelling vinden om haar uit te schakelen.
Ik heb precies hetzelfde probleem, ook geupdate naar 4.1.2. Maar geen idee hoe het uitmoet. Talkback staat uit.

Hoe moet dit uit!?!?!

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Sinds vrijdag staat 4.1.2 er op.
In beleving valt de batterijduur nu iets tegen.
Voorheen kon ik net 2 dagen halen op een lading, nu niet meer |:(

Snap er niets van nu lijk na de update mijn taakbeheer App ook nog verdwenen te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
nokiaan958GB schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:41:
Sinds vrijdag staat 4.1.2 er op.
In beleving valt de batterijduur nu iets tegen.
Voorheen kon ik net 2 dagen halen op een lading, nu niet meer |:(

Snap er niets van nu lijk na de update mijn taakbeheer App ook nog verdwenen te zijn 8)7
Nou niet iets tegenvallen, zeg maar erg tegenvallen, ik red eind van de dag niet meer,terwijl ik dat na de upgrade naar 4.0.4 juist wel weer kon na de dramatisch slechte 4.0.3., ik zit te denken om een full wipe te doen, misschien dat het dan ook allemaal iets beter gaat draaien, ben niet helemaal tevreden nog over deze update.
Heeft iemand dat al gedaan en daar een beter resultaat mee bereikt?
Ik heb hem eerst via Odin geupdate met de Duitse versie een aantal maanden terug en toen wel een wipe gedaan en via kies geupdate naar de laatste versie toen deze uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Ik krijg prima batterijduur; maar wat me opviel is dat de wifi na de upgrade stond op altijd aan, ipv op alleen indien ingeschakeld, waar ie eerst wel op stond. Dat zou best weleens flink kunnen schelen in batterijduur.

Wat ik ook heb gedaan is even de batterij eruit (voor de zekereid, dat was een XDA advies ten tijde van de overgang naar ICS) en ik moest mijn sd card opnieuw formaten, het lezen van muziekbestanden liep niet jofel meer.

Maar goes, JB is toppie voor mij; het loopt duidelijk soepeler, ziet er wat gelikter uit en hij lijkt het nog ietsje langer uit te houden op de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
dura schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:11:
Ik krijg prima batterijduur; maar wat me opviel is dat de wifi na de upgrade stond op altijd aan, ipv op alleen indien ingeschakeld, waar ie eerst wel op stond. Dat zou best weleens flink kunnen schelen in batterijduur.
Ik mijn geval bedraagt het batterijgebruik van wifi 2 a 3% van het totaal.......................................
Dus daar lijkt me niet veel winst mee te behalen

edit:
typevoutje weggewerkt

[ Voor 4% gewijzigd door nokiaan958GB op 12-03-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wat bij mij veel batterij slurpte was de networklocationdetector. (via betterbatterystats). Per 8 uur werd er soms 2 tot 3 uur aan wakker houden besteed vanwege die locatie detectie.

Sinds kort toch maar LBE Security Master weer geinstalleerd (de vertaalde versie van het XDA forum). LBE Privacy Guard uit de Play NIET installeren! Die krijgt je telefoon in een bootloop!
Via LBE alle location permissies van alle apps uitgezet. En dat scheelt dan weer vrij veel.
Oa google now was schuldig aan het locatie ophalen.

Tevens heb ik Android Tweaker (van JellyBam maker) geinstalleerd en daar enige tweaks mee uitgehaald. Scheelt ook aanzienlijk
Ook is ROM Toolbox (van JRummy) aan te raden om een aantal zaken aan te pakken.

In LBE ook de startup manager gebruikt. Hier alle apps die niet nodig zijn gewoon uit de startup routine gehaald. Scheelt ook weer snelheid.

Al met al haal ik nu de snelheid van een custom rom door deze tweaks maar dan met een gewone stock + root. En dat met veel apps, nooit een wipe/clean. Wel makkelijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je voor LBE Security Master root nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja, voor nagenoeg alle functies ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:46
Ik had ook last van een bolle accu met de problemen die hier beschreven worden.

Voor 14 euro (!) een originele accu besteld en mn foon werkt weer perfect!

http://www.mobilesupplies...0-eb615268vu-p-13527.html

Wil geen reclame maken hoor :P Maar is gewoon een erg nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Laatst online: 30-08 23:14
Dat is zeker een nette prijs zeker omdat je voor de bezorg optie brievenbus-post kan kiezen voor 1,95. Ik heb gisteren de accu besteld voor 18,10 (wat volgens mij ook nog niet zo heel slecht is) maar daar kwam nog 4,90 verzendkosten bij. Dus totaal 7 euro meer.

Zou het nog de moeite waard zijn de bolle accu op te sturen voor garantie? Ik vind dat een jaar best kort is voor de levensduur van een accu. Bij al mijn vorige telefoons ging de accu 2 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Laatst online: 09-09 10:57
Mijn Note kreeg ik in 35 minuten gebruik van 100% naar 1% batterijpercentage. Batterij bleek ook bol te staan en weergegeven batterijpercentage ging tevens tussendoor alle kanten op. Plots omhoog (!) en omlaag.

Nieuwe originele accu besteld en is weer helemaal in orde. Uurtje filmpje kijken gisterenavond (H/W decoding, lage helderheid, 1000kbit/s video) en was slechts 12% van het percentage af. Heerlijk.

Na ongeveer 400 cycles (schatting) is het op zich ook niet gek dat de accu wat minder was geworden, maar toch, valt me wel wat tegen.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas. schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:34:
Ik had ook last van een bolle accu met de problemen die hier beschreven worden.

Voor 14 euro (!) een originele accu besteld en mn foon werkt weer perfect!

http://www.mobilesupplies...0-eb615268vu-p-13527.html

Wil geen reclame maken hoor :P Maar is gewoon een erg nette prijs.
En als advokaat van de duivel, WIE garandeert mij dat dit originele accu's zijn van Samsung ?
In een tijd waarin "iedereen" waar voor hun geld wil hebben, kan zo'n shophouder massaal via ebay ( of leveranciers zelf ) importeren, á 3€ of minder.
De prijs alleen ( duurder is beter ) verzekert niets.

* FreshMaker heeft ze 'gewoon' zelf van Ebay, en doet er al een jaar probleemloos mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Ik heb 'm vergeleken met m'n originele accu, maar alles lijkt te kloppen. Ook kwa afwerking enzo. :) Alleen de productie datum was anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Pfff.Heb blijkbaar een paar knoppen ingedrukt waardoor ik nu iets aan heb staan.Nu praat een vrouw als ik doe mijn menu scroll, dan zegt die page 3 of 4 bijv...

Ik heb talkback uitgeschakeld, weet niet waar een andere optie staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get!em schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:00:

Via LBE alle location permissies van alle apps uitgezet. En dat scheelt dan weer vrij veel.
Doe je dat via active defense - permission managing - locating?
En heeft het uitzetten nog consequenties die ik nu niet kan overzien?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2013 15:17 . Reden: vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja, via Defence Permission managing.

Zet em op prompt (vraagteken). Elk moment dat een App naar locatie vraagt, zal er een LBE prompt op je scherm komen. Deze kun je dan tijdelijk toestaan (eenmalig) door het vinkje niet aan te zetten. Je kunt dan bekijken of het gedrag van de App anders wordt.

Ik heb nog geen enkele App gevonden die anders reageert. Behalve dat ze klagen dat ze geen locatie kunnen vinden :). Voor de meeste Apps en Games die het voor de werking niet nodig hebben, heb ik de locatie permissie meteen uitgezet. Bijv Angry Birds vraagt er ook om. Dit is meestal voor de advertenties. Het advertentie blok systeem werkt ook prima trouwens binnen LBE :)

Ook de IMEI toegang heb ik voor alle Apps verboden. Hebben ze niks mee van doen. Alleen de Vodafone App vind dit niet leuk.

[ Voor 19% gewijzigd door Get!em op 14-03-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Heb je het nou over LBE Privacy Guard?
(wat ik lees is niet echt best, bootloops met JB bv)

edit: deze is wellicht beter:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1422479

[ Voor 74% gewijzigd door Vandread op 14-03-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

@Vandread
Zie mijn reactie veel eerder: LBE Privacy Guard zorgt op Jelly Bean ( dus alle android 4.1 en hoger) voor een bootloop. Nooit installeren dus.

De door jou genoemde site is juist, die doet het wel. Is een brak vertaalde versie, maar hij werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee die twee zijn niet hetzelfde. Zie bericht van vlak hierboven.
Get!em schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:00:

Sinds kort toch maar LBE Security Master weer geinstalleerd (de vertaalde versie van het XDA forum). LBE Privacy Guard uit de Play NIET installeren! Die krijgt je telefoon in een bootloop!
@Get!em bedankt voor info. Heb even de Exynos Abuse app geinstalleerd om root te verkrijgen. Is wel heel simpel. Moet wel met safe kernel, maar ik flash toch zelf geen custom roms.
Dus kon nu LBE security Master installeren. Ga meteen hier verder mee aan de slag.
Gebruikt de app zelf nog veel geheugen of energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas. schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:37:
Ik heb 'm vergeleken met m'n originele accu, maar alles lijkt te kloppen. Ook kwa afwerking enzo. :) Alleen de productie datum was anders.
Tja, ik hoop dat je inderdaad krijgt wat je verwacht dan, maar goed, zoals altijd ... een kopie is pas een kope als je helemaal klopt :)

De afwerking op mijn "eby-accu's" was ook top, uiteindelijk zijn de prestaties het belangrijkste, en dat merk je pas na een langere tijd.
( en aangezien de meeste originele meegeleverde accu's ook wisselvallende resultaten geven, is het geen exacte wetenschap )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:44:
@Vandread
Zie mijn reactie veel eerder: LBE Privacy Guard zorgt op Jelly Bean ( dus alle android 4.1 en hoger) voor een bootloop. Nooit installeren dus.

De door jou genoemde site is juist, die doet het wel. Is een brak vertaalde versie, maar hij werkt uitstekend.
Google Play: LBE Privacy Guard
Sinds 7 maart is de bootloop eruit, net even getest op mijn 4.1.2.

Maar alle leuke snufjes mist die play store versie.

Wat is eigenlijk de beste manier om een stock rom te rooten? Welke heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Zijn er mensen die AirView hebben op een orginele rom? Het zal schijnbaar wel in de roms die waren gelekt maar in de final rom kan ik hem niet vinden...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ook al in het forum van androidworld dat airview niet in de originele update is meegenomen.

Ik heb nu een probleem met mijn camera. niet alleen met de originele camera app, maar ook met diverse andere camera appjes.
Ik heb gisteren geroot met Exynos Abuse en bij superSU die vinkjes gezet zoals beschreven. Bij disable exploid. er stond bij: Note : This may break camera, but unchecking disable exploit make it working again.
Mijn camera werkte echter prima.
Daarna heb ik de JB update via kies geinstalleerd en vanaf dat moment werkt mijn camera niet meer.
Heb al een factory reset gedaan, maar dat heeft ook niet geholpen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gianni Rombios schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:01:
[...]

Wat is eigenlijk de beste manier om een stock rom te rooten? Welke heb jij gebruikt?
Er is geen 'beste' manier.

De manier die ik heb gedaan staat verderop in dit topic: Dr Ketan's guide

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1329360
En dan alleen de instructies onder 1B. Daarna gevolgd door via Google Play: BusyBox Free en SuperSu te downloaden.
Sinds 7 maart is de bootloop eruit, net even getest op mijn 4.1.2.

Maar alle leuke snufjes mist die play store versie.
Weet niet wat jij daar ziet, maar dat is 7 maart 2012, en die crasht wel degelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Get!em op 15-03-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Aiai niet goed gekeken. Is inderdaad 2012... Ik had hem er alweer afgegooid maar kon toch normaal booten. Bedankt voor de root info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:29:
Ik las ook al in het forum van androidworld dat airview niet in de originele update is meegenomen.

Ik heb nu een probleem met mijn camera. niet alleen met de originele camera app, maar ook met diverse andere camera appjes.
Ik heb gisteren geroot met Exynos Abuse en bij superSU die vinkjes gezet zoals beschreven. Bij disable exploid. er stond bij: Note : This may break camera, but unchecking disable exploit make it working again.
Mijn camera werkte echter prima.
Daarna heb ik de JB update via kies geinstalleerd en vanaf dat moment werkt mijn camera niet meer.
Heb al een factory reset gedaan, maar dat heeft ook niet geholpen.
Iemand een idee?
Lees even in dit topic http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2050297
Vraag daar wat je moet doen.

Mijn vermoeden is dat je met RootExplorer de Read/Write rechten goed moet zetten, maar de exploit en de fix van Chainfire zitten ingewikkelder inelkaar dan dat, dus mogelijk moet het nog anders.

Raar overigens dat een factory wipe de boel niet oplost.

Je hoeft volgens mij ExynosAbuse niet meer te installeren en gebruiken op je JB. (Bij mij werkte het volgens mij niet eens meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gianni Rombios schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:32:
Aiai niet goed gekeken. Is inderdaad 2012... Ik had hem er alweer afgegooid maar kon toch normaal booten. Bedankt voor de root info!
Dan heb je mazzel gehad. Waarschijnlijk had je LBE nog geen root privileges gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja dat klopt, de telefoon was nog niet geroot. Inmiddels wel (eitje met jouw link) en LBESM is wel een goede reden om te rooten. Meesterlijk programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Get!em Ik heb bericht contact gehad met Dr Ketan (XDA) en hij vertelde dat het niet kan liggen aan ExynosAbuse. Want na update Jellybean is die verdwenen.
Ik heb nu root via methode 1b (superSU zonder kernel), maar dat terzijde.
Ik had het met dr Ketan even over opnieuw jb flashen via pc Odin. Hij dacht dat dat eventueel wel zou kunnen werken, maar dat het waarschijnlijk een hardware probleem zal zijn.

Ik zal root explorer nog even downloaden. Ben in diverse applicaties wel gewend aan het uitdelen van rechten en bevoegdheden (ben functioneel en applicatie beheerder bij een bedrijf met 1500 medewerkers), maar moet dan nog even uitvogelen hoe dat met root explorer gaat. Maar als ik de screenprints in de playstore bekijk, moet het niet zo moeilijk zijn.

Weet jij hoe die permissies moeten staan read write and execute for owner, group and others.
Staat bij samsungcamera apk nu op read and write voor owner en read voor group and others. Moeten daar exe rechten bij?
Bij camera data staan alle mogelijke rechten bij alle groepen aan behalve write bij group and others
bij sammsung camera odex staan rechten hetzelfde als bij smsungcamera apk

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 17:21 . Reden: vraag over permissies teogevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Soepel.. die had ik eerlijk gezegd niet meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Zo, dat had ik inderdaad ook niet verwacht. Vraag is natuurlijk wel wanneer :+

Feit dat er nu al iets over 5.0 gezegd word geeft denk ik ook wel aan dat partners er al op tijd toegang tot hebben gekregen. Voorheen hoorde je dat pas weken na de presentatie op de Google IO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:48:
@Get!em

Weet jij hoe die permissies moeten staan read write and execute for owner, group and others.
Staat bij samsungcamera apk nu op read and write voor owner en read voor group and others. Moeten daar exe rechten bij?
Bij camera data staan alle mogelijke rechten bij alle groepen aan behalve write bij group and others
bij sammsung camera odex staan rechten hetzelfde als bij smsungcamera apk
Kijk even in de topics van XDA met exynos abuse. In de eerste post staan links naar oplossingen via rechten zetten in RootExplorer. Daar zal je het vinden. Ik kan je helaas geen pasklaar antwoord erop geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:27
Ik heb, sinds ik 4.1.2 heb, dat mijn alarm niet meer werkt.
Op de ingestelde tijd gaat heel even het scherm aan en zie ik het lockscreen, maar vervolgens gaat het scherm weer uit en gebeurt er niets. De wekker gaat dan dus niet af.

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Dat heb ik ook sinds 4.1.2! Hierdoor ben ik al een keer te laat op mijn werk gekomen. :| Wat ik nu gebruik is de app Alarm Clock Xtreme Free, die werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:28

MikeWazowski

Look into my eye

Ik heb het 1 keer gehad, toen deed het eerste alarm het niet maar na de 10 minuten deed de herkansing het wel. Sindsdien doet hij het gewoon, geen idee wat ik aangepast zou moeten hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:08
gertvdijk schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:54:
Mijn Note kreeg ik in 35 minuten gebruik van 100% naar 1% batterijpercentage. Batterij bleek ook bol te staan en weergegeven batterijpercentage ging tevens tussendoor alle kanten op. Plots omhoog (!) en omlaag.

Nieuwe originele accu besteld en is weer helemaal in orde. Uurtje filmpje kijken gisterenavond (H/W decoding, lage helderheid, 1000kbit/s video) en was slechts 12% van het percentage af. Heerlijk.

Na ongeveer 400 cycles (schatting) is het op zich ook niet gek dat de accu wat minder was geworden, maar toch, valt me wel wat tegen.
Ik heb helaas ook dezelfde problemen. Na het lezen van meerdere posts met hetzelfde probleem meteen maar even een vervangende accu besteld. Heb m'n Note sinds begin november 2011 en vind dat de batterij het te kort uithoudt. Een batterij in zo'n high end apparaat moet het toch wel 2 jaar volhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
http://www.sammobile.com/...axy-s-iii-galaxy-note-ii/ *O*

4.2 gaat dus waarschijnlijk ook nog naar onze Note komen :) Niet dat het heel veel toevoegt, maar het is wel een fijn gevoel.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperjoey
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:48
Leve de custom rom! ;) Draai 4.2.2 al een maand naar volle tevredenheid (Paranoidandroid 3.10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Mijn toestel draait nu een poosje met 4.1.2.

De accu staat nu na 1d 4u 9m weer aan de lader omdat hij nog slechts 25% vol is. Heb sinds de vorige keer opladen alleen met het toestel gebeld en 1 update Gmail geinstalleerd.

Als ik bij Accu kijk staat het verbruik gespecificeerd als volgt:

Android-system 27%
Android-system 27%
Spraakoproepen 15%
Mobiel standby 12%
Scherm 8%
Apparaat in standby-stand 8%
Wi-Fi 2%

Wat ik raar vind is dat Android-systeem 2x in de lijst staat. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja tik er eens op dan zie je het verschil. Zet de spaarstand eens aan in het notificatie gebied. Google Now uitschakelen (lang drukken op de menu knop en daarna menuknop-instellingen) en locatie en Google zoeken uitzetten onder GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Stuwie schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:29:
[...]

Als je swype gebruikt op het toetsen bord swype icon ingedrukt houden dan kom je in de instellingen > Persoonlijk woordenboek

Als je samsung-toetsenbord gebruikt op het toetsen bord instellingen icon ingedrukt houden > XT9 geavanceerde instellingen > XT9 mijn woorden

btw ik gebruik versie 4.0.4
Ik zie nu dat sinds de update de swype icon op het toetsenbord is verdwenen }:O Ook mijn woordenlijst lijk ik met de update kwijt te zijn geraakt :X
Ook bij instellingen kan ik niet bij mijn Persoonlijk woordenboek komen.
Iemand een idee hoe dit bij de nieuwste Android moet ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:43:
Ja tik er eens op dan zie je het verschil. Zet de spaarstand eens aan in het notificatie gebied.

Google Now uitschakelen:
1. lang drukken op de menu knop
2. daarna menuknop-instellingen
3. locatie en Google zoeken uitzetten onder GPS.
Hey, jij hebt er verstand van :)
Maar kom er met je aanwijzingen niet uit.

Bij stap 1. zie alle venster van schermen waar ik de afgelopen tijd ben geweest.
Waar zit dan de "menuknop-instellingen"? Als ik op de instellingenknop (links van de menuknop) tik gebeurt er ook niks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Sinds een paar dagen de officiele 4.1.2 update geinstalleerd, en daarna gelijk de SpeedMod kernel er overheen geflashed. Stuk sneller nu, telefoon voelt weer als nieuw!
nokiaan958GB schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:00:
[...]

Hey, jij hebt er verstand van :)
Maar kom er met je aanwijzingen niet uit.

Bij stap 1. zie alle venster van schermen waar ik de afgelopen tijd ben geweest.
Waar zit dan de "menuknop-instellingen"? Als ik op de instellingenknop (links van de menuknop) tik gebeurt er ook niks :'(
Na het lang indrukken van de menu-knop nog even op de G-knop onderaan je scherm klikken. Daarna, in Google Now, kun je bij instellingen rechtsboven de AAN naar UIT verschuiven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:49:
[...]

Ik zie nu dat sinds de update de swype icon op het toetsenbord is verdwenen }:O Ook mijn woordenlijst lijk ik met de update kwijt te zijn geraakt :X
Ook bij instellingen kan ik niet bij mijn Persoonlijk woordenboek komen.
Iemand een idee hoe dit bij de nieuwste Android moet ? _/-\o_
Swype Beta gewoon even downloaden. Is duidelijk beter. En ook net naar versie 1.4.9 verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
thisegzz schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:10:
Sinds een paar dagen de officiele 4.1.2 update geinstalleerd, en daarna gelijk de SpeedMod kernel er overheen geflashed. Stuk sneller nu, telefoon voelt weer als nieuw!

[...]

Na het lang indrukken van de menu-knop nog even op de G-knop onderaan je scherm klikken. Daarna, in Google Now, kun je bij instellingen rechtsboven de AAN naar UIT verschuiven ;)
Hey bedankt!

Heb Google Now nog nooit gebruikt en de wizard nog nooit doorlopen.
Daarom onder instellingen->locatieservices gps voor google uitgezet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:13:
[...]

Swype Beta gewoon even downloaden. Is duidelijk beter. En ook net naar versie 1.4.9 verbeterd.
Weet je zeker of Swype Beta 1.4 veilig is?
Swype wil toegang tot:
  • persoonlijke gegeven
  • uw locatie
  • uw berichten
  • netwerkcommunicatie
  • telefoonoproepen
Normaal gesproken installeer ik alleen programma's die zoveel rechten vragen als ik er echt niet zonder kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het zijn dezelfde rechten die de al aanwezige Swype nodig heeft. En de Samsung toetsenborden. Ja ben ik wel zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:13:
[...]

Heb het geinstalleerd en werkt prima.

Nu lijkt het alsof ik niet net zoals in het oude Swype een woord kan wijzigen of toevoegen.
Met het toetsenbord toevoegen lukt ook niet omdat er punten in het woord staan.
Wat ik wil is onderaan elke bericht: "M.vr.gr.J. Klepzijker".
Als het woord in het woordenboek staat hoef ik alleen maar "m." in te typen en kan ik M.vr.gr.J. Klepzijker" selekteren 8)

Voel we zo'n digibeet met Android :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dat kun je ook wel in je email programma als vaste handtekening instellen? Ook een goede optie is Clipper.
Google Play: Clipper - Clipboard Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nokiaan958GB schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:47:
[...]

Weet je zeker of Swype Beta 1.4 veilig is?
Swype wil toegang tot:
  • persoonlijke gegeven
  • uw locatie
  • uw berichten
  • netwerkcommunicatie
  • telefoonoproepen
Normaal gesproken installeer ik alleen programma's die zoveel rechten vragen als ik er echt niet zonder kan :+
zucht ... elke keer die rechtenkwestie ...

"hoe weet je dat het veilig is"
Dat weet je niet ...

Maar een keyboard wat de genoemde toestemmingen niet krijgt, kan je niet gebruiken om een telefoonnummer te kiezen, te navigeren, of om je contactlijst te bewerken ...

Soms zou het ook gewoon "logisch" kunnen zijn als een app dat wil ..

Als Angrybirds 'ineens' root acces zou willen, ja DAN kan je twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
FreshMaker schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:49:
[...]

zucht ... elke keer die rechtenkwestie ...

"hoe weet je dat het veilig is"
Dat weet je niet ...

Maar een keyboard wat de genoemde toestemmingen niet krijgt, kan je niet gebruiken om een telefoonnummer te kiezen, te navigeren, of om je contactlijst te bewerken ...

Soms zou het ook gewoon "logisch" kunnen zijn als een app dat wil ..

Als Angrybirds 'ineens' root acces zou willen, ja DAN kan je twijfelen...
Wat een onnozele reactie.
Waarom zou je niet hoeven na te denken over de veiligheid.
Dit toestel gebruik ik zakelijk en wil zo weinig mogelijk risico's lopen.
Ik root niet en gebruik geen custom roms.

En leg jij mij eens uit waarom Swype toegang tot mijn GPS moet hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:02:
Dat kun je ook wel in je email programma als vaste handtekening instellen? Ook een goede optie is Clipper.
Google Play: Clipper - Clipboard Manager
Nee is voor het SMS-en. Heb daar nog niet de mogelijkheid voor het aanmaken van een standaard handtekening ontdekt.......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Open een nieuwe sms, type de handtekening. Selecteer alles, daarna kopiëren. Tap and hold in het sms venster achter je handtekening, selecteer klembord. Tap and hold de handtekening op het klembord. Vergrendel op klembord. Dan kun je hem zo tevoorschijn toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:15:
Open een nieuwe sms, type de handtekening. Selecteer alles, daarna kopiëren. Tap and hold in het sms venster achter je handtekening, selecteer klembord. Tap and hold de handtekening op het klembord. Vergrendel op klembord. Dan kun je hem zo tevoorschijn toveren.
Geweldige workaround _/-\o_
Niet heel erg logisch maar werkbaar en snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Maar kijk nog eens goed in instellingen van sms, er blijkt toch wel degelijk een handtekening optie in te zitten... (wist ik ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
De weer widget van 4.1.2 blijft op wintertijd staan, terwijl de telefoon wel de goede tijd aangeeft. Hoe kan ik dit corrigeren?

Ow hij is om 14:00 uur toch gewijzigd, 12 uur te laat dus.

[ Voor 21% gewijzigd door pafdaddy op 31-03-2013 14:04 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nokiaan958GB schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:54:
[...]

Wat een onnozele reactie.
Waarom zou je niet hoeven na te denken over de veiligheid.
Dit toestel gebruik ik zakelijk en wil zo weinig mogelijk risico's lopen.
Ik root niet en gebruik geen custom roms.

En leg jij mij eens uit waarom Swype toegang tot mijn GPS moet hebben 8)7
Navigeren, evt vaststellen dat je in het buitenland zit, en je misschien wel andere 'spraak' gebruikt ?

Ik zeg niet dat je totaal geen veiligheid moet nemen, maar soms zijn de reacties zó immens overtrokken nav de permissie en mogelijkheden.

Veiligheid en gezond verstand gaan samen, maar dat is 'ons' niet meer gegund om te verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:40:
Maar kijk nog eens goed in instellingen van sms, er blijkt toch wel degelijk een handtekening optie in te zitten... (wist ik ook niet).
Gevonden!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
FreshMaker schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:54:
[...]
Navigeren, evt vaststellen dat je in het buitenland zit, en je misschien wel andere 'spraak' gebruikt ?
In Swype moet je zelf je taal kiezen. Hij doet dit niet automatisch
FreshMaker schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:54:Ik zeg niet dat je totaal geen veiligheid moet nemen, maar soms zijn de reacties zó immens overtrokken nav de permissie en mogelijkheden.
Overtrokken? Ben gewoon kritisch over wat ik op mijn Note zet.
Idd, ben wel een beetje paranoide want ik doe ook elke avond de achterdeur op slot :+
FreshMaker schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:54:Veiligheid en gezond verstand gaan samen, maar dat is 'ons' niet meer gegund om te verwachten
Sorry gaat mijn pet te boven wat je hier zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je dan toch moeite hebt met de permissions, installeer dan de xda vertaalde versie van LBE Security Manager en manage daar de privacy gerelateerde permissies van alle apps. Oa IMEI, GPS, Contacten, SMS, Telefoon rechten kun je terugtrekken van de meeste apps zonder verlies aan functionaliteit. Uiteraard de apps die bij je contacten moeten komen voor hun eigen functie kun je toestaan.
Let op: ROOT required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Get!em schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:32:
Als je dan toch moeite hebt met de permissions, installeer dan de xda vertaalde versie van LBE Security Manager en manage daar de privacy gerelateerde permissies van alle apps. Oa IMEI, GPS, Contacten, SMS, Telefoon rechten kun je terugtrekken van de meeste apps zonder verlies aan functionaliteit. Uiteraard de apps die bij je contacten moeten komen voor hun eigen functie kun je toestaan.
Let op: ROOT required.
Bedankt voor je tip.

Dat rooten he |:(
Lijkt wel dat dat voor alle belangrijke apps (zoals backup) nodig is.
Is dit nou een denkfout van Android of ga ik verkeerd met mijn toestel om :+
Mr Google gaat er natuurlijk vanuit dat iedereen in de cloud werkt en daarom geen backups meer nodig zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:16
Na 1,5 jaar draaien heb ik nu ook het "screen flickering and fake battery drain" probleem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070567 Reparatiecentrum gaf gelijk aan dat de Accu kapot is vanwege "verdikking". En die valt niet onder garantie helaas. Meer Note's hier met dit probleem? En is het dan ook opgelost door een nieuwe accu?

Eerder is al het sim slot vervangen. Nu wordt ook de trilfunctie gerepareerd. Toch een btje een maandagochtend modelletje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
virtualjoe schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:26: Reparatiecentrum gaf gelijk aan dat de Accu kapot is vanwege "verdikking". En die valt niet onder garantie helaas. Meer Note's hier met dit probleem? En is het dan ook opgelost door een nieuwe accu?
Ja, ik heb dit probleem eerder gezien. Dit komt voor wanneer één van de cellen van de accu zijn geknapt, de accu komt dan bol te staan. Ik zou zeker niet te lang wachten, want een geknapte accu kan end of life voor je Note betekenen. Een nieuwe accu heeft in zijn geval prima geholpen, accu duur weer helemaal als nieuw. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Galaxy note hier (N7000) en eens in de zoveel tijd loopt om onbekende redenen (voor mij althans) het toetsenbord vast. Ben ik te snel (plausibel) of is dit een bekend kwaaltje en niet iets waar wat aan te doen is en ik maar mee moet leven?

Telefoon is helemaal up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

virtualjoe schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:26:
Na 1,5 jaar draaien heb ik nu ook het "screen flickering and fake battery drain" probleem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070567 Reparatiecentrum gaf gelijk aan dat de Accu kapot is vanwege "verdikking". En die valt niet onder garantie helaas. Meer Note's hier met dit probleem? En is het dan ook opgelost door een nieuwe accu?
Yep. De mijne had hetzelfde helaas. Zelf een nieuwe (originele) accu gekocht en die deed het weer prima.
Rotte batch ofzo denk ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:33
Gadgeteer schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:33:
[...]

Gewoon in je eigen NOTE opladen lijkt me.
Hij zal als hij compleet leeg is niet direct aangezet kunnen worden maar na een aantal minuten opladen zal dat wel weer lukken.

bron: handleiding.. leest niemand dat ding? :S
Ik heb ook een laad probleem. Mijn note gaat gewoon laden, maar tijdens het opstarten zie je het scherm flikkeren alsof er te weinig stroom is. Dan valt hij vervolgens ook uit. Kan ik voorkomen dat hij bij laden automatisch aangaat? Net een nacht aan de lader laten hangen, maar dan heeft ie dus steeds dezelfde cycli doorlopen (laden - starten - uitvallen, dat kan toch ook nooit goed zijn).

Hoe zal het met garantie gaan? Ik heb deze nieuw uit een veiling maar heb dus geen aankoopbon van de originele verkoper.

edit: het is dus anders als het probleem van joda77. In dit geval weet ik dat hij inderdaad leeg was. Connector was een beetje vuil denk ik. Eerste paar keer startte hij ook nog naar mn lockscreen waar ik "Charging, 0%" zag.

[ Voor 11% gewijzigd door Jogai op 09-04-2013 08:30 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Jogai schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:26:
Ik heb ook een laad probleem. Mijn note gaat gewoon laden, maar tijdens het opstarten zie je het scherm flikkeren alsof er te weinig stroom is. Dan valt hij vervolgens ook uit. Kan ik voorkomen dat hij bij laden automatisch aangaat? Net een nacht aan de lader laten hangen, maar dan heeft ie dus steeds dezelfde cycli doorlopen (laden - starten - uitvallen, dat kan toch ook nooit goed zijn).
Klinkt wel degelijk als soortgelijke symptomen. Probeer eens een nieuwe batterij of een batterij van een andere Note-gebruiker. Nieuwe kost €16 €19...

€16 die ik betaalde was blijkbaar tijdelijke aanbieding.

[ Voor 14% gewijzigd door gertvdijk op 09-04-2013 10:19 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerBas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik zou eens kijken of de batterij in je note opgezwollen is. Dat is een vaker voorkomend probleem wat erop duidt dat de batterij gewoon kapot is. Als je batterij eruit haalt is het vrijwel meteen te zien.

Door de bolling maakt de batterij ook niet goed contact meer waardoor hij soms dus uitvalt en het scherm gaat flikkeren. Nieuwe accu en het is opgelost.

[ Voor 27% gewijzigd door TweakerBas op 09-04-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Al gekeken, maar hij is niet vervormd oid. Ik haalde wel heel wat stof uit de connector. Probleem is dat mijn rom vrij traag start waardoor hij teveel stroom verbruikt.

Op zoek naar een nieuwe (liefst halfvolle) batterij. 16 euro is niet veel. Waar verkopen ze die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerBas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
En wat denken jullie van een niet originele accu? zoals deze: http://www.digitalsonline...ng-galaxy-note-n7000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerBas
Ik zou het over het algemeen niet aanraden. Gezien prijs verschil van een originele en een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Idd, zeker omdat ie nu in de aanbieding is: http://www.digitalsonline...axy-note-n7000-orig..html
Besteld, dus morgen weten we meer.

Overigens kreeg ik hem nu wel in downloadmodus, en het lijkt er op dat ie dan ook langzaam laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

.

[ Voor 119% gewijzigd door Animal_X op 10-04-2013 21:01 . Reden: verkeerde topic... ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Ik heb nu met odin de officiele firmware weer geflashed. Maar...
Hij start, laat de samsung bootanimation zien met geluid, en vervolgens zie ik alleen nog maar de bootanim
ation steeds opnieuw starten. Dus niet meer de 1e witte tekst en ook niet meer het geluidje. Dit is geen bootloop toch? Wat is het wel en hoe start ik hem verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Vanuit recovery mode volume up + home + power nog eens reset to factory defaults kiezen. Dat was bij 4.0.4 iig de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt dat "bol staan" staan echt keihard op? Ik heb nu de stock van 4.1.2 opnieuw geflashed via Odin maar de batterydrain blijft hallucinant. Ik geef m'n Note nog een weekje de tijd om te klimatiseren en zo maar daarna wordt het dus toch terugkeren naar de stock van 4.0.4 vrees ik.

Zekerheidshalve even de achterkant afgehaald om de batterij te controleren en die ziet er normaal uit. Misschien staat hij heel lichtjes bol maar ik heb geen referentie om mee te vergelijken natuurlijk... Vandaar even de vraag in de groep gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:38:
Valt dat "bol staan" staan echt keihard op?
Nee, viel bij mij wel mee. Viel pas op toen ik de nieuwe batterij ermee vergeleek. De "battery health" was ondanks alles altijd "Good" en dat zegt dus helemaal niks overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Gianni Rombios schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:06:
Vanuit recovery mode volume up + home + power nog eens reset to factory defaults kiezen. Dat was bij 4.0.4 iig de oplossing.
Thanx, dat werkte. Het kostte alleen nogal wat moeite om in recovery te komen. Ik heb hem nu geboot in de officiele firmware van Samsung. Eens kijken hoelang ik het op stock software uit houd..

Pagina: 1 ... 39 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.