Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:02:
[...]

Nee, viel bij mij wel mee. Viel pas op toen ik de nieuwe batterij ermee vergeleek. De "battery health" was ondanks alles altijd "Good" en dat zegt dus helemaal niks overigens.
Idem: status is ook nog goed maar nu toont hij het gelukkig wel een stuk duidelijker...
  • Van 100% naar 80% op 1 uur
  • Flikker-flikker-flikker-uit
  • Batterij plat
  • Opladen: in 5min terug naar 65%
Nu is het dus overduidelijk. Beetje zonde na anderhalf jaar maar we kunnen dus weer kosten gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:33
Ik heb uiteindelijk mijn nieuwe accu niet gebruikt. Uiteindelijk kreeg ik hem in downloadmodus geladen, en heb ik stock firmware teruggeflashed. Vervolgens had de batterij geen problemen dus de nieuwe heb ik er niet eens in gehad. Vandaar: V&A aangeboden: Samsung EB615268VU Batterij

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
In mijn unlockscreen heb ik Weather toegevoegd. Leek mij handig want dan weet ik altijd welk weer het is als ik niet naar buiten heb gekeken.
Heb nu al dagen dat hij aangeeft dat het in Leeuwarden -2 is ;-)
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:04

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb nou weer wat vervelends met mijn Note. Vandaag had ik hem in mijn tennistas zitten en zijn er waarschijnlijk wat knopjes ingedrukt. Links onderin stond de melding "Veilige Stand". Deze heb ik weggehaald door de telefoon opnieuw op te starten. Echter zijn nu mijn icoontjes naast "Applicaties" weg en ik heb gewoon geen enkel idee meer hoe ik die terug kan plaatsen. Hoe ging dat ook alweer?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YpPlCwOSIMksrLwuR71IObbK/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sinds 4.1.2 kun je ze er gewoon heen slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Heb nog 4.0.3. Tijd voor een update dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

In 4.0.3 gaat het als volgt:
-Ga naar je apps-drawer
-druk op menu knop
-selecteer edit/bewerken
-sleep nu de gewenste icons naar je drawer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ja, dat dacht ik, maar de functie bewerken stond er niet meer bij. Maar ik heb de update uitgevoerd, nu is het ook weer OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Ik ben al weer aan het af stappen van stock. Niet eens zo stabiel als een custom rom en niet genoeg tweak-mogelijkheden. (DPI PIE etc) Oh ja, en niet snel genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik weet niet wat je allemaal in een Custom ROM extra zoekt, maar je kunt middels ROM Toolbox en Android Tweaker nagenoeg alles instellen als je Root hebt. Ik ben ondertussen genezen van customs, omdat ze ook weer functionaliteit missen en ook bugs bevatten, waardoor je blijft updaten.

Als je echt update-junky bent, dan wil een custom met goed ontwikkelteam wel verzadigen.

Voorlopig wacht ik gewoon weer verder tot 4.2 uitkomt voor de N7000 (is aangekondigd, zal alleen weer lang duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Ik zoek eigenlijk niet veel extra, maar juist minder, maar wel beter configureerbaar. Zoals:
- Quick pulldown (rechts pulldown geeft je de quick-toggles, links gewoon notificaties)
- Quick toggles (configureerbare 'tegels', alles direct in beeld)
- Custom DPI
- Betere SMS app. (Die stock app is serieus f***ed. Geen woord voorspelling... Gebruikt iemand dat nog)

Het zal vast allemaal met apps kunnen (Hoewel je custom DPI met xposed moet doen, en die is ook niet altijd stabiel) maar dit vind ik nu eenmaal makkelijker. Bijkomend voordeel is dat ik nu een custom kernel kan draaien. De NX-Kernel geeft wat betere grafische performance, wat Real Racing 3 beter laat draaien. Overigens is deze kernel wel echt nog in ontwikkeling dus daarmee lever je wat stabiliteit en mogelijk features in. (Overigens had ik met stock meer vastlopers dan met JellyBeer + NX). Het is natuurlijk vrij persoonlijk wat je fijn vind, maar ik mis niets tov stock en krijg juist de dingen die ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

- Grafische performance kun je tweaken met Android Tweaker
- Betere SMS --> Handcent SMS
- Custom kernel met stock is ook prima te doen indien nodig.
- Alleen die toggles/menu/notification van de tablet ui of customs zul je inderdaad ergens anders vandaan halen.

Verder zou Samsung de TouchWizz eindelijk eens meedraaiend moeten maken, maar daar kun je ook een andere Launcher voor installeren.

Tot nog toe is alleen Paranoid echt toegevoegde waarde voor mij als ik al over zou stappen.

maar goed, gelukkig kan iedereen zelf kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
AntTek Quick Settings geeft je een tweede notification area.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
@^^: Maar dat is evenveel werk als een custom rom en dit voelt geintegreerder.

Ben nog een beetje aan het kiezen tussen PA en JellyBeer.

PA:
+ Goeie DPI Settings
- PIE is alleen te benaderen in Expanded Desktop Modus, en dan heb je weer geen statusbalk.
- Sommige CM dingetjes mis ik.

JellyBeer:
+ Expanded desktop met statusbalk!
+ Gebaseerd op CM
- Pie van CM... (van PA vind ik mooier, misschien nog meer customizen)
- DPI groepen gedraagd zich soms wat onverwacht.

Misschien ben ik wel een update-junky. Heb nog nooit (nou ja 2x een week TW) stock gedraaid. Dat vind ik juist het mooie van een meer open systeem. Ik hou er wel van om andere software uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jogai schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:29:

Misschien ben ik wel een update-junky. Heb nog nooit (nou ja 2x een week TW) stock gedraaid. Dat vind ik juist het mooie van een meer open systeem. Ik hou er wel van om andere software uit te proberen.
Haha, zelf heb ik er geen tijd voor en telefoon moet gewoon altijd up and running zijn ivm bereikbaarheid. Dat is ook een van de redenen om dichter bij Stock te blijven. Gelukkig kan ik, als ik het wil, redelijk snel over door ervaringen van degenen die wel graag updaten/customizen, zoals jij, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Get!em schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:38:
[...]

Haha, zelf heb ik er geen tijd voor en telefoon moet gewoon altijd up and running zijn ivm bereikbaarheid. Dat is ook een van de redenen om dichter bij Stock te blijven. Gelukkig kan ik, als ik het wil, redelijk snel over door ervaringen van degenen die wel graag updaten/customizen, zoals jij, dank :)
Mn werk heeft hem niet betaald, dus ik vind dat ik weinig bereikbaarheids verplichting heb. Instructies (Zie Jogai in "[Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware") geef ik graag, maar voor de rest is mijn bijdrage (helaas) ook maar minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xekjiram
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-04-2020
Ik heb sinds ongeveer een maand in toenemende mate problemen met wifi. Signaal komt binnen, en goed, volgens het ikoontje rechtsboven, maar het is een drama om een stabiele verbinding te krijgen.
Mijn radiostreamer Tune In doet het vaak wel, al duurt het soms voor ik contact heb. Maar dan loopt hij, meestal, wel soepel (vanwege de buffer?). Maar internetten, appen, mailen, weerberichten (het standaard widgetje), buienalarm-widget, noem maar op... Drama. Ik krijg een time-out o.i.d., terwijl ik echt wel wifi-contact heb.

Mijn laptop en de telefoon (Alcatel) van een gezinslid heeft hier geen probleem mee dus dan zoek ik het probleem toch bij het toestel. Mobiel internetten is geen probleem, maar ongewenst vanwege de kosten (heb geen abo meer; het probleem begon overigens al toen ik het abo nog had).

Verschillende mensen in mijn omgeving zeiden dat dat komt vanwege Jelly Bean, maar ik heb pas gisteren de update gekregen (leuke update, maar qua Wifi merk ik geen verbetering).

Ik heb niets "getweaked" aan de Note en zit softwarematig ook niet vast aan één of andere provider (destijds zonder simkaart gekocht, die had ik namelijk al). Ben ook geen technische hoogvlieger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Schijnbaar zijn er mensen die problemen hebben met de Samsung push service. Verwijder de updates daar eens van in je app overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:44

Hupske

AFCA

Nou mijn batterij heeft het ook begeven van mijn Galaxy Note.
Als er maar iets van teveel spanning op kwam te staan viel die uit.

Whatsapp kon nog wel, maar zodra ik ging internetten viel die binnen 1 minuut uit.

De batterij was ook helemaal bol komen te staan. Hij paste bijna niet meer in de mobiel.

Nieuwe besteld via Ebay (9 euro en OEM batterij ook nog) en de problemen zijn weer verholpen.

Maar waarom valt de batterij niet onder garantie? Het hoort tenslotte bij de mobiel?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De batterij van een laptop heeft meestal maar 6 tot 12 maanden garantie. Zal bij telefoons ook wel zoiets zijn. De batterij is een verbruiksartikel. Die van mij is ook twee keer zo snel leeg inmiddels. Na anderhalf jaar zware belasting vind ik dat niet zo slecht. Ook zijn nieuwe batterijen mooi goedkoop, zelfs originele. Verwisselbare batterij blijkt toch wel belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:26

Yucko

One clown to rule them all !

Gianni Rombios schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:39:
De batterij van een laptop heeft meestal maar 6 tot 12 maanden garantie. Zal bij telefoons ook wel zoiets zijn. De batterij is een verbruiksartikel. Die van mij is ook twee keer zo snel leeg inmiddels. Na anderhalf jaar zware belasting vind ik dat niet zo slecht. Ook zijn nieuwe batterijen mooi goedkoop, zelfs originele. Verwisselbare batterij blijkt toch wel belangrijk!
precies waarom ik geen mobiel met niet-verwisselbare accu wil hebben. *kuch* HTC *kuch*
Je kunt wel zeggen "ach na 1 jaar koop je toch een nieuw mobieltje" maar dat gaat niet voor iedereen op. Ik heb net mijn telefoon los gekocht omdat ik wist dat ik er langer dan 1 jaar mee ging doen icm met een sim-only abo

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yucko schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:35:
[...]

precies waarom ik geen mobiel met niet-verwisselbare accu wil hebben. *kuch* HTC *kuch*
Je kunt wel zeggen "ach na 1 jaar koop je toch een nieuw mobieltje" maar dat gaat niet voor iedereen op. Ik heb net mijn telefoon los gekocht omdat ik wist dat ik er langer dan 1 jaar mee ging doen icm met een sim-only abo
Dat, EN het voordeel van verlengde gebruiksduur.

Mijn wederhelft wil nog wel eens naar een stadionconcert, en dan zit je soms al 8 uur voor de poorten opengaan aan de poort :|
Zit je dan ... met je koptelefoon, en een paar afleveringen of films op de SDkaart, en een gebruiksduur van 4 á 5 uur max.
Dan ben je blij met 3 of 4 accu's extra ( á 4€ van ebay ) die je de uurtjes bij-leveren hiervoor.

( en voor de 'social nerds' ... Nee, ik hoef in die tijd niet persé tegen iedereen te praten, of gezellig te doen, soms ben ik net zo gelukkig in mijn "eigen wereldje" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

FreshMaker schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:45:
[...]

...

( en voor de 'social nerds' ... Nee, ik hoef in die tijd niet persé tegen iedereen te praten, of gezellig te doen, soms ben ik net zo gelukkig in mijn "eigen wereldje" )
_/-\o_ zo herkenbaar :D

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Beste Tweakers,

Mijn vriendin loopt tegen het volgende aan.

De batterij van haar Note(4.1.2) is heel snel leeg, en laadt niet meer volledig op. Ook tijdens het opladen loopt de baterij leeg. Ik heb al het topic (gedeeltelijk) gelezen en de batterij is niet bol, en ook niet warm geworden. Verder hebben we het al geprobeerd met een andere oplader maar dat heeft niet geholpen.

Een nieuwe batterij is al onderweg, maar het zou leuk zijn deze als backup gebruiken mochten we dit eufel kunnen repareren, iemand een idee?!

En bij Instellingen > Verbruik zie ik dat het scherm maar liefst 48% verbruikt, terwijl alles op spaarstand staat.

Als iemand een antwoord heeft, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, hoe vaak ik dat al niet om me heen gehoord heb, als ik vertel dat we (weer) 6uur minstens op voorhand ergens gingen zitten/hangen.
Boeien, ik kijk wel iets voor mijzelf, zo nu en dan eens opkijken om niet helemaal uitgeveegd te worden ( hey, wel bier ... ja... )

Maar op een afstandje oordelen, dat kunnen onze "vrienden" online wel ... net als de heftige discussie's over Facebook en uitgaan ... er zijn maar 2 mogelijkheden, zwart en wit ... niets grijs ... grijs is niet mogelijk
Elcappucino schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:51:
Beste Tweakers,

Mijn vriendin loopt tegen het volgende aan.

De batterij van haar Note(4.1.2) is heel snel leeg, en laadt niet meer volledig op. Ook tijdens het opladen loopt de baterij leeg. Ik heb al het topic (gedeeltelijk) gelezen en de batterij is niet bol, en ook niet warm geworden. Verder hebben we het al geprobeerd met een andere oplader maar dat heeft niet geholpen.

Een nieuwe batterij is al onderweg, maar het zou leuk zijn deze als backup gebruiken mochten we dit eufel kunnen repareren, iemand een idee?!

En bij Instellingen > Verbruik zie ik dat het scherm maar liefst 48% verbruikt, terwijl alles op spaarstand staat.

Als iemand een antwoord heeft, graag!
Een batterij hoeft niet bol te staan om versleten te zijn, het is een gebruiksproduct. Net als benzine, houtskool of condooms.
De ene kan je vaker gebruiken dan de andere, soms heb je geluk, kan je hem een keer omdraaien ;)

Maar een accu is vaak na een jaartje gewoon "op"
vervangen is het beste ... voor 5 tot 50€ kan je weer een jaar vooruit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
[b]FreshMaker schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:04:

Een batterij hoeft niet bol te staan om versleten te zijn, het is een gebruiksproduct. Net als benzine, houtskool of condooms.
De ene kan je vaker gebruiken dan de andere, soms heb je geluk, kan je hem een keer omdraaien ;)

Maar een accu is vaak na een jaartje gewoon "op"
vervangen is het beste ... voor 5 tot 50€ kan je weer een jaar vooruit !
En weet je iets om die schermverbruik terug te dringen? Ik zag een aantal pagina's eerder dat iemand maar 8% verbruik had. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Elcappucino schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:43:
[...]

En weet je iets om die schermverbruik terug te dringen? Ik zag een aantal pagina's eerder dat iemand maar 8% verbruik had. :9~
Dat was ik :+
Moet er wel bij vertellen dat ik hem buiten de vakanties en als ik niet te vissen ben de note uitsluitend gebruik om te bellen en zo nu een dan een foto O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Screen Filter helpt ook wel wat in het gebruik.
Google Play: Screen Filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 13:53
Weet iemand hoe je die lens cover aan de achterkant eraf kan halen?
De camera maakt al een tijdje slecht foto's volgens mij zit er stof voor de lens..

Ik heb gezien dat het voor de S3 heel simpel om het schoon te maken maar de bij de Note is het volgens mij iets ingewikkelder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elcappucino schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:43:
Ja, die persoon gebruikt zijn telefoon niet ....

Scherm is DE verbruiker van je toestel, het grootste element, en één van de belangrijkste.
Elke handeling heb je je scherm natuurlijk nodig.

Paar kleine dingen die schelen, helderheid op laagste niveau, geen felle kleuren op background ( all black )
Geen widgets, status of snelkoppelingen.

Maar echt heel veel omlaag zal het niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Je kan ook deze nog proberen: Google Play: Battery Doctor (Battery Saver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Toevallig zit ik ook naar een nieuwe batterij te kijken.
De originele kost rond de 35 euro. Ik zal ook de iets betere van Mugen:

http://www.mugen-power-ba...axy-note-e160s-korea.html

Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
Ik zit steeds te twijfelen om mijn Note terug te brengen naar de winkel.
Ik heb al een tijd een probleem met mijn batterij, een maand geleden is mijn oude batterij kapot gegaan.
De batterij werd heet, scherm begon te knipperen, telefoon viel uit en de batterij zelf was iets gezwollen.

Toen ben ik een nieuwe originele batterij gaan kopen en die doet het wel iets beter maar hij gaat nu veel sneller leeg met Wifi aan en als ik rond de 50% batterij over heb dan loopt die opeens heel snel leeg.
Ook als ik een minuut of 10 de telefoon gebruik gaat het ook allemaal erg snel.
En gister toen ik de batterij weer een beetje had opgeladen en van de lader had gehaald liep het percentage opeens weer van 40% naar 45%

Het is toch niet de bedoeling dat ik na een dikke 9 uur de batterij weer aan de oplader moet hangen als ik hem niet eens zo heel intensief heb gebruikt

Hier heb ik een screenshot van de batterij een tijd geleden (met nieuwe batterij)
Afbeeldingslocatie: http://oi35.tinypic.com/295zfas.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi38.tinypic.com/wtys6e.jpg

Dit is toch veel te snel? of overdrijf ik nu?

Ik twijfel gewoon om hem terug te brengen, want ik lees vaak verhalen van mensen die het zelfde probleem hebben en ook de telefoon opsturen ter reparatie, en de een heeft geluk dat als ze hem terug krijgen dat hij weer prima loopt en andere hebben gewoon nog steeds dezelfde problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dat is inderdaad veel te snel. Maar hoe zit het met je mobiele netwerk signaal? Dat is continu slecht. Waarschijnlijk kost dat veel stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mobiele netwerksignaal ziet er idd niet goed uit. Het constante switchen/aanmelden/contact houden met het 3G signaal kost redelijk wat energie. Laad m eens vol, en gebruik dan alleen eens 2G voor een tijdje. Dataverkeer kan je gewoon aan laten staan. Krijg je in ieder geval nog je push etc....

Je scherm zit ook hoog aan verbruik. Hoeveel tijd stond je scherm aan uitgaande van de pics? En hoe hoog staat de helderheid.

Monitor dat eens een dag en kijk wat er met je verbruik gebeurd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:53:
Het mobiele netwerksignaal ziet er idd niet goed uit. Het constante switchen/aanmelden/contact houden met het 3G signaal kost redelijk wat energie. Laad m eens vol, en gebruik dan alleen eens 2G voor een tijdje. Dataverkeer kan je gewoon aan laten staan. Krijg je in ieder geval nog je push etc....

Je scherm zit ook hoog aan verbruik. Hoeveel tijd stond je scherm aan uitgaande van de pics? En hoe hoog staat de helderheid.

Monitor dat eens een dag en kijk wat er met je verbruik gebeurd.
Die dag heb ik de telefoon idd wat vaker vliegtuigmodus aangezet gewoon om te kijken of de batterij langer meegaat enzo, en dan gaat dat batterij zeker weten langer mee...

Ik heb net de telefoon een uur of 3 helemaal niet gebruikt, ik heb wel gewoon het mobiele netwerk aan laten staan en Wifi was ook aan.
En net kom ik terug en toen zag ik dat het alweer van 61% batterij naar 43% batterij is gegaan..
Even later heb ik de telefoon opnieuw opgestart en toen had ik opeens nog maar 17% over :(

En mijn scherm staat gewoon op het allerlaagst..
Ik heb ook zover als ik weet alle automatisch updates enzo uitstaan Twitter, facebook, mail update ik allemaal handmatig..

Het is trouwens steeds slechter geworden na firmware updates, maar sinds Jellybean 4.1.2 is het echt zwaar klote..

Ik begin dit zo vervelend te vinden..
Maar ik denk dat ik morgen dan maar eens 3G uitzet (hoe moet dit eigenlijk, zat ik een tijdje geleden ook naar te zoeken maar kon het niet vinden :@) en kijken hoe het dan loopt

En als ik geen verbetering merk dan ga ik maandag gewoon terug naar de winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Via instellingen --> draadloos en netwerken (meer instellingen) --> mobiele netwerken -->

je hebt hier de keuze:
-Zet mobiele gegevens uit, je download dan alleen nog gegevens via wifi
-Zet Netwerkmodus in Auto (default), alleen gsm of alleen wcdma (3g). Zet je deze op alleen gsm, dan zul je niet meer snel kunnen internetten via mobiele netwerken, maar het scheelt wel veel batterij.

In jouw geval, omdat je slecht bereik hebt, zal dit heel veel schelen. 3G bij slecht bereik (1 streepje, zoals bij jou), is ongeveer de grootste stroomvreter die er is.

Een andere keuze is om bijv je WIFI altijd aan te laten staan, of juist niet. Kijk hiervoor bij Wifi instellingen--> geavanceerd (via menuknop). Probeer even 1 dag met "altijd aan", en daarna 1 dag "uitschakelen bij scherm uit". Kijk dan welke voor jou het beste is. Dit verschilt namelijk per wifi netwerk. Drukke Wifi netwerken met veel aangesloten apparaten (zoals op het werk) zijn ook funest voor je batterijverbruik.

Check ook even je Google instellingen (zie in je app-drawer het groene google instellingen icoon). Kijk hier onder Maps en Lattitude of "Locatie melden" wel uitstaat. Dit kost ook veel batterij en is bij 1 van de vorige updates standaard aangezet (gezien op zowel galaxy s1, s2 als op de note).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
Get!em schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:20:
Via instellingen --> draadloos en netwerken (meer instellingen) --> mobiele netwerken -->

je hebt hier de keuze:
-Zet mobiele gegevens uit, je download dan alleen nog gegevens via wifi
-Zet Netwerkmodus in Auto (default), alleen gsm of alleen wcdma (3g). Zet je deze op alleen gsm, dan zul je niet meer snel kunnen internetten via mobiele netwerken, maar het scheelt wel veel batterij.

In jouw geval, omdat je slecht bereik hebt, zal dit heel veel schelen. 3G bij slecht bereik (1 streepje, zoals bij jou), is ongeveer de grootste stroomvreter die er is.

Een andere keuze is om bijv je WIFI altijd aan te laten staan, of juist niet. Kijk hiervoor bij Wifi instellingen--> geavanceerd (via menuknop). Probeer even 1 dag met "altijd aan", en daarna 1 dag "uitschakelen bij scherm uit". Kijk dan welke voor jou het beste is. Dit verschilt namelijk per wifi netwerk. Drukke Wifi netwerken met veel aangesloten apparaten (zoals op het werk) zijn ook funest voor je batterijverbruik.

Check ook even je Google instellingen (zie in je app-drawer het groene google instellingen icoon). Kijk hier onder Maps en Lattitude of "Locatie melden" wel uitstaat. Dit kost ook veel batterij en is bij 1 van de vorige updates standaard aangezet (gezien op zowel galaxy s1, s2 als op de note).
Bedankt voor de tips d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

NU heb ik eindelijk weer mijn Note aan de praat gekregen (van twee not's 1 gemaakt). na eindeloos updaten zit ie dan weer op 4.1.2. ZIjn er al updates naar 4.2?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
migros schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:59:
NU heb ik eindelijk weer mijn Note aan de praat gekregen (van twee not's 1 gemaakt). na eindeloos updaten zit ie dan weer op 4.1.2. ZIjn er al updates naar 4.2?
Niet op de normale weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Off-road dus?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://rootbox.ca/wp-content/uploads/2013/04/Screenshot_2013-04-23-20-18-00-470x260.png
First Nightly build for n7000 users. Report any bugs in here.

http://goo.im/devs/RootBox/Nightlies/n7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Sinds vandaag ook deze telefoon binnen, erg blij mee! Groot, maar dat vind ik niet erg! Kan hem alleen nog niet gebruiken verder..sim-kaartje is te groot, dus ik moet wachten op een micro kaartje. Ben benieuwd hoe die gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Alwayshappyz schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:13:
Sinds vandaag ook deze telefoon binnen, erg blij mee! Groot, maar dat vind ik niet erg! Kan hem alleen nog niet gebruiken verder..sim-kaartje is te groot, dus ik moet wachten op een micro kaartje. Ben benieuwd hoe die gaat werken!
Volgens mij zit je in de verkeerde topic of heb je de verkeerde gsm voor je neus. De Note 1 heeft een gewone simkaart ingang :) :+

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Haha, sorry. Dacht dat ik het Note2 topic zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperjoey
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:48
Jogai schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:29:
@^^: Maar dat is evenveel werk als een custom rom en dit voelt geintegreerder.

Ben nog een beetje aan het kiezen tussen PA en JellyBeer.

PA:
+ Goeie DPI Settings
- PIE is alleen te benaderen in Expanded Desktop Modus, en dan heb je weer geen statusbalk.
- Sommige CM dingetjes mis ik.
Dat is niet waar. Ik heb gewoon PIE met normale desktop.

En er is nu HALO, dat is echt een top toevoeging aan PA. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nou, ik heb als probleem dat mijn aan/uit knop niet meer werkt.

Nu zit ik met het punt dat mijn telefoon een custom rom draait.
In Recovery kan ik dus niks meer doen, aangezien ik niks kan selecteren.

Nu wil ik hem dus opsturen voor garantie, aangezien dit gewoon gefixed moet worden.
Echter wil ik hem, om eventuele problemen te voorkomen weer terug flashen naar zijn standaard rom.
Alleen vraag ik me nu af wat daarvoor de handigste manier is. Of moet ik hem gewoon geflashed en wel opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

hupske schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:22:

Nu wil ik hem dus opsturen voor garantie, aangezien dit gewoon gefixed moet worden.
Echter wil ik hem, om eventuele problemen te voorkomen weer terug flashen naar zijn standaard rom.
Alleen vraag ik me nu af wat daarvoor de handigste manier is. Of moet ik hem gewoon geflashed en wel opsturen?
als je aan/uit knop het niet meer doet, en hij gaat een keer helemaal uit .. dan krijg je hem toch niet meer aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ja, als je hem dan aan de lader doet start die automatisch op.

Alleen dan heb je vaak net te weinig batterij, dus start die niet op. Krijg je stuk van je boot animatie te zien en dan valt die weer uit.
Dus dan zorg ik eerst dat hij in recovery komt en dan laat ik hem een tijdje in recovery. Batterij eruit halen, batterij erin en dan kan die weer opstarten.

Het is wel een hele operatie. Vaak heb ik ook eerst 20x nodig voordat het een keer lukt om in recovery te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op sammobile een "originele" rom ophalen, en met ODIN flashen ?
ipv naar recovery te booten, naar de downloadstatus, en dan flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
FreshMaker schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:34:
op sammobile een "originele" rom ophalen, en met ODIN flashen ?
ipv naar recovery te booten, naar de downloadstatus, en dan flashen
Juist.

Maar gaat daarmee het oranje waarschuwingsdriehoekje weg dat je een custom ROM hebt geflasht?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Via mobile Odin of via de PC?
Ik ben iig niet bekend met Odin, dus zal wel even op onderzoek gaan.

Maar Odin voert toch ook alle stappen voor jou uit? Waarom kan ik dan niet gewoon via recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
hupske schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:54:
Maar Odin voert toch ook alle stappen voor jou uit? Waarom kan ik dan niet gewoon via recovery?
Je zegt toch net zelf dat je powerknop stuk is en dat je niks kunt selecteren in recovery? :?
[...]

[ Voor 29% gewijzigd door gertvdijk op 19-05-2013 15:44 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Had type fout. Ben niet bekend met PC odin.

Wel met de mobile versie. Daarbij hoef je alleen je bestand aan te geven en Odin doet alles voor jou.
Hierbij ook geen keuze voor Recovery of download status. Je hoeft dan dus zelf ook helemaal niks te selecteren in Recovery.

Nu vraag ik me dus af of je dus met Mobile Odin direct terug kan naar orginele firmware zonder dat er iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gertvdijk schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:36:
[...]

Juist.

Maar gaat daarmee het oranje waarschuwingsdriehoekje weg dat je een custom ROM hebt geflasht?
Waarschijnlijk niet,
Het driehoekje krijg je omdat je de keuze gemaakt hebt om 'van' de originele firmware af te stappen

Met triangle away, kan je het resetten, het is een betaalde app, van dezelfde maker als mobile odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Waar is die triangle te zien overigens? Ik heb al heel wat custom roms geprobeerd, maar ik zie de waarschuwingsdriehoek nergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Jogai schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:56:
Waar is die triangle te zien overigens? Ik heb al heel wat custom roms geprobeerd, maar ik zie de waarschuwingsdriehoek nergens?
Afbeeldingslocatie: http://androidadn.com/files/2012/09/10_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Thanks, maar ik heb hem niet. Toch ben ik al 2 keer van stock naar custom gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

FreshMaker schreef op maandag 20 mei 2013 @ 08:11:
[...]

Waarschijnlijk niet,
Het driehoekje krijg je omdat je de keuze gemaakt hebt om 'van' de originele firmware af te stappen

Met triangle away, kan je het resetten, het is een betaalde app, van dezelfde maker als mobile odin
Voor mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen betalen biedt hij de apk ook gratis aan op XDA. Even zoeken daar op het forum dus als je bijvoorbeeld geen credit card hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Jogai schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:13:
[...]

Thanks, maar ik heb hem niet. Toch ben ik al 2 keer van stock naar custom gegaan.
Klopt, soms zie je alleen maar in recovery een tekst waaruit blijkt dat je teller > 0 is (zoals bv. op mijn Tab2)
Maar zoals door anderen al aangegeven, prima terug op 0 te zetten middels Triangle Away :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Maar nu ben ik nog benieuwd of gewoon met mobile Odin terug kan flashen naar stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ja dat kan, maar je zult de teller alsnog op 0 moeten zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Volgens mobile odin:

Flashing with Mobile ODIN does NOT increase your custom kernel flash counter or make the yellow warning triangle appear.

Dus dan zal het wel goed moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
hupske schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:00:
Volgens mobile odin:

Flashing with Mobile ODIN does NOT increase your custom kernel flash counter or make the yellow warning triangle appear.

Dus dan zal het wel goed moeten komen.
increase in het Engels is het ophogen van de teller. Het niet ophogen betekent niet dat hij hem voor je reset (op 0 zet). Oftewel, nee, het komt niet vanzelf goed.

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 21-05-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Maar hij hoeft niks te resetten voor mij. Hij staat nog altijd op 0.
Als ze aangeven dat er geen bij komt, waarom zal het dan nodig zijn om het te resetten?

Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mijn ervaring: na flashen met PC Odin krijg je (bij gebruik custom rom) een Triangle en een teller+1.
Indien je daarna met PC odin flasht met stock, blijft triangle, maar ook teller blijft op stand die hij stond.
Nu heb je na deze twee acties dus weer stock.
Heb je stock met daaroverheen een OTA, dan verdwijnt de Triangle weer, echter de teller blijft op de stand zoals hij was.

Dat is nu dus ook de stand die ik heb: Stock + OTA = geen triangle, maar teller staat niet meer op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

hupske schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:40:
Maar hij hoeft niks te resetten voor mij. Hij staat nog altijd op 0.
Als ze aangeven dat er geen bij komt, waarom zal het dan nodig zijn om het te resetten?

Wat mis ik?
Nou ja, jij hebt hetvolgende gepost:

Jij zegt dat er een custom rom op je toestel staat. Custom rom installeren = teller ophogen.
En gezien het feit dat je blijkbaar nog niet wist hoe je de teller op 0 kon zetten gaan we ervan uit dat je hem nog niet teruggezet hebt --> ergo: moet nog gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Er is een manier van rooten en flashen wat ervoor zorgt dat je counter niet omhoog gaat. Staat ook beschreven op XDA.

Flash hem iig maar terug met mobile Odin naar stock. Anders maar met zo driehoekje opsturen.
Gaat tenslotte om de powerknop en niet om de software.
Daarnaast hebben we nog dit artikel:
nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 21:26
Hallo allemaal,

Ik heb een galaxy note begin dit jaar overgenomen via marktplaats. Ik was heel blij met deze telefoon, totdat ik een week of twee geleden problemen kreeg met het opladen. Hij laadt alleen goed op wanneer je de oplader naar beneden drukt, er lijkt dus iets kapot te zijn (heb geen idee wat) Dit is bij elke oplader zo, dus het probleem zit hem in de telefoon. Omdat ik hem op marktplaats heb gekocht heb ik geen bon, en dus geen garantie...

Nu is dit niet het enige probleem, vanavond ging het scherm ineens heel raar doen (kwamen soort van lijnen in de staan). Hebben deze twee problemen dezelfde oorzaak, of is dit iets anders? Ik denk aan het verkopen van de defecte note, maar heb geen idee wat deze nog kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het probleem met opladen is te verhelpen voor 5 euro:
http://www.ebay.nl/itm/170985941999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Garantie verloopt via IMEI nummer van je mobiel. Je hebt dus geen bon nodig.
Bel naar samsung en ze zullen zeggen dat je je mobiel zonder problemen kan aanmelden bij gsmrepareren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Oke, bedankt. Ik zal eens kijken wat ik hier mee kan doen. De strepen heb ik nu ook geen last van, heb geen idee hoe het gisteravond plots er voor kwam. Op die site die jij aanwijst, staat echter wel dat je de aankoop bon mee moet sturen.

[ Voor 22% gewijzigd door Daiov97 op 22-05-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Gewoon daar reparatie aanvragen. Zelf ook al 3 keer gedaan en 3 keer geen bon hoeven mee te sturen;)
Binnenkort gaat die voor de 4e keer er naar toe.

Zie zelf ook nergens staan waar je de bon mee moet sturen hoor? Weet niet waar je dat ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

hupske schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:57:
Gewoon daar reparatie aanvragen. Zelf ook al 3 keer gedaan en 3 keer geen bon hoeven mee te sturen;)
Binnenkort gaat die voor de 4e keer er naar toe.

Zie zelf ook nergens staan waar je de bon mee moet sturen hoor? Weet niet waar je dat ziet.
FAQ van gsmrepareren.nl
Hoe wordt de garantie bepaald?
Solid Vision richt zich bij reparatie volledig naar de garantiebepalingen van de fabrikant van de mobiele telefoons. Voor de garantie bepaling is altijd een (kopie) aankoopnota nodig. Dezen dient dan ook ten alle tijden mee gestuurd te worden.De garantiebepalingen kunt u nalezen in uw handleiding of op de website van de fabrikant.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Aah kijk. Zulke dingen lees ik niet. Maar als je je reparatie aanmeld bij GSMrepareren, dan word er niet aangegeven om een bon mee te sturen.
Ze kijken alleen maar naar je IMEI nummer.
Daarnaast heb je altijd nog garantie, want mobiel is nog niet eens ouder als 2 jaar :)

Samsung heeft het mij overigens zelf ook verteld. Had destijds naar hun gebeld.
Ze zeiden dat ik hem bij gsmrepareren moest aanmelden en dan bon niet benodigd was.

Maar hij kan zelf natuurlijk ook altijd zelf eerst bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 11-09 22:00
Zelfde probleem gehad, ik heb em gewoon gebracht naar een Vodefone service centre:
Vandread in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)"
Vandread in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een bon is niet altijd noodzakelijk.
Maar in het geval van een 2ehands toestel, is het vaak ( voor de gemoedsrust) aan te raden.
Ik zou zelf nooit zomaar een dergelijk toestel kopen, tenzij ik weet waarvandaan het komt
( gebruik, behandeling en afkomst )
Voor ehtzelfde heb je een toestel met geregistreerd IMEInummer, en krijg je ipv een gerepareerde telefoon, een extra waarschuwing voor heling ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Wonder boven wonder. De power knop doet het weer.
In recovery weliswaar.

Hij blijft nu alleen hangen bij het begin scherm met opstarten. Waar dan zo mooi Galaxy Note staat.

[ Voor 46% gewijzigd door Hupske op 22-05-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Terug naar recovery en wipe cache partition kiezen. Als hij dan nog eens hangt vanuit recovery opnieuw reset to factory default kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gianni Rombios op 22-05-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Allemaal gedaan.
Hij is er weer doorheen gekomen. Alles werkt weer.

Worden er kosten gerekend als ik mobiel opstuur? Powerknop werkt wel weer, maar vertrouw het voor gene meter meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 11-09 22:00
Als die knop gewoon werkt nu lekker zo laten en niet opsturen.... dan kan je er gif op innemen dat je mag dokken.

Draai nu overigens al een tijdje 4.1.2 met een nieuwe batterij, echte helemaal happy, bel er niet veel mee, maar laat alles aanstaan (GPS/WIFI) af en toe mail checken, beetje 9gag loeren, Google Now aan en dan istie aan het einde van de dag tussen de 40 en de 70% :)

[ Voor 54% gewijzigd door Vandread op 23-05-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ja het wisselt zich af. Ene keer werkt die wel en dan zo weer niet.
Soms alleen de knop in te drukken en de mobiel start weer opnieuw op.

Stock met root draait er nu op.

Ga hem dus opsturen. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 25-05-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
10 dagen verder, helaas nog steeds laadt de telefoon niet op.
Er is een nieuwe micro-usb connecter ingezet, telefoon maakt weer contact en lijkt alsof de telefoon oplaad. Helaas laadt de telefoon dan nog niet op. Vanochtend leek het alsof die 100% was, zet ik hem aan, is die nog maar op 23%
Ik dacht dus mooi dat die het deed, maar dat viel weer tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:14
Heb toestel nu 13 maanden en tijdens het browsen op internet viel me (tijdens een witte achtergrond) dat er verkleuringen in het beeld waren. Goed gekeken en verkleuring op het deel waar WhatsApp invoerveld gepositioneerd is. LCD screen test opgeroepen via *#0*# en bij blauwe achtergrond duidelijk te zien dat de pixels op het gebied van de WhatsApp interface, naam contactpersoon, smiley van oude interface rechts bovenin en berichtenvenster, stuk minder fel zijn.. :/
Maar eens Samsung bellen voor gevalletje garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
HansH schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:16:
Heb toestel nu 13 maanden en tijdens het browsen op internet viel me (tijdens een witte achtergrond) dat er verkleuringen in het beeld waren. Goed gekeken en verkleuring op het deel waar WhatsApp invoerveld gepositioneerd is.
[...]
Maar eens Samsung bellen voor gevalletje garantie
Inbranden heb je met OLED al snel. De handleiding van je Note bevat hier ook een waarschuwing voor. Samsung beweert dat het de verantwoordelijkheid van de gebruiker is om niet te lang dezelfde beelden op het scherm weer te geven en dat Samsung niet aansprakelijk is voor de effecten van het inbranden van beelden.

Ik vermoed dan ook dat Samsung je garantieverzoek gaat afwijzen.

Zelf heb ik alleen kortstondig last van inbranden. Na een paar minuten video zijn de effecten van het 'ingebrande' beeld weer weg. Een uitzondering; de statusbalk bovenin is onvermijdelijk altijd terug te zien, al valt het niet heel erg sterk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Vandaag is mijn Note eindelijk gerepareerd.

Dat was het verhaal van dat de powerknop niet meer lekker werkte.

Toestel is onder garantie gerepareerd.
Electrische onderdelen hebben ze vervangen. Wat daarmee bedoel word heb ik eigenlijk geen idee. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
hupske schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:10:
Vandaag is mijn Note eindelijk gerepareerd.

Dat was het verhaal van dat de powerknop niet meer lekker werkte.

Toestel is onder garantie gerepareerd.
Electrische onderdelen hebben ze vervangen. Wat daarmee bedoel word heb ik eigenlijk geen idee. O-)
Die informatie hebben we niet zoveel aan want wat het nu was........... :|

Wel goed om te horen dat dat onder garantie valt. *O*
Fijn dat het nu voor je is opgelost _/-\o_

Hebben ze nog gekeken naar je Android of dat stock was of niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nee, mijn counter stond nog op 0.
Zelfs na het terug flashen, dus niks aan de hand.

Alleen het probleem is helaas niet verholpen. Heel af en toe heeft hij nog de zelfde kuren.
Bah word er gek van.

En nog wat anders: Als ik gebeld word of iemand belt mij, dan horen ze mij niet als ik opgenomen heb.
Het werkt alleen pas als ik hem op de speaker heb gezet....

Iemand enig idee wat het kan zijn?
Zowiezo weer van plan hem op te sturen, want vorige probleem is nog steeds niet helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:58:
[...]

Inbranden heb je met OLED al snel. De handleiding van je Note bevat hier ook een waarschuwing voor. Samsung beweert dat het de verantwoordelijkheid van de gebruiker is om niet te lang dezelfde beelden op het scherm weer te geven en dat Samsung niet aansprakelijk is voor de effecten van het inbranden van beelden.

Ik vermoed dan ook dat Samsung je garantieverzoek gaat afwijzen.

Zelf heb ik alleen kortstondig last van inbranden. Na een paar minuten video zijn de effecten van het 'ingebrande' beeld weer weg. Een uitzondering; de statusbalk bovenin is onvermijdelijk altijd terug te zien, al valt het niet heel erg sterk op.
Dat vind ik eigenlijk onzin. Wat zou betekenen dat je nooit langdurig hoog helderheid kan zetten.
Ik vind daarom oled niet minder goed dan ips. Dit verschijnsel heb ik ook bij Nokia gezien.
Wie gaat dat nog een dure oled scherm kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:01:
Dat vind ik eigenlijk onzin. Wat zou betekenen dat je nooit langdurig hoog helderheid kan zetten.
Heeft niks met de helderheidsinstelling te maken, maar met dezelfde stand waarin de pixels langdurig staan. Je moet dus zorgen voor regelmatig wisselende beelden. Net als vroeger CRTs en Plasma-TVs konden inbranden. Daar is het fenomeen "schermbeveiliging" ook voor... Op een Android apparaat kan een app (of een bug) dat overrulen en zit je met de gebakken peren.
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:01:
Wie gaat dat nog een dure oled scherm kopen?
Het is niet zo dat daarmee alle voordelen van OLED gelijk teniet worden gedaan. Contrast (zwartwaarde) en kijkhoek (oneindig) is niet iets waarmee een LCD-variant bij in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat bij de hele dag vol helderheid dit al binnen een week gebeurt.
De testtoestellen in de winkels kan je het duidelijk zien. Zag ik bij de lumia.
Mijn mening blijft dan ook dat oled inferieur is. Echte zwarte waardes zijn dan mooi maar wel
tegen een prijs. Voorlopig niet meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

Ik heb de note sinds 2 dagen. Kom van de S3 af. Merk dat deze iets trager is bij het wisselen van schermen, typen etc...maar het grote scherm trok me enorm.
Batterij gaat wel wat sneller leeg dan de s3 maar wat wil je ook met zo´n groot scherm :) heb er 4.1.2 opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
ITG schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:56:
Ik heb de note sinds 2 dagen. Kom van de S3 af. Merk dat deze iets trager is bij het wisselen van schermen, typen etc...maar het grote scherm trok me enorm.
Batterij gaat wel wat sneller leeg dan de s3 maar wat wil je ook met zo´n groot scherm :) heb er 4.1.2 opstaan.
Van de S3 naar de Note 8)7
Weet je zeker dat het niet de Note II is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Zaterdag de Note van de lader gehaald - bleef ie maar meldingen weergeven van wel/niet opladen.
Uit gezet -> Wilt dat ding niet meer aan, komt ie steeds eerst met een lege accu beeld dan een volle etc etc - aan de lader gehangen, dan wilt ie wel aan maar steeds meldingen.
Tijdens de meldingen doet ie 't verder prima, op een gegeven moment hielden de meldingen op...
Gister aan de PC gehangen, geen verbinding via USB... krijg ik weer die meldingen eindeloos lang.
Sinds vanochtend weer geen meldingen, wel valt me op dat ie binnen no-time leeg was - aan de lader gehangen, niets aa nde hand...

Nu weet ik niet of ik het er maar bij moet laten of de moeite moet nemen em op te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
GenjiBlade schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:41:
Zaterdag de Note van de lader gehaald - bleef ie maar meldingen weergeven van wel/niet opladen.
Uit gezet -> Wilt dat ding niet meer aan, komt ie steeds eerst met een lege accu beeld dan een volle etc etc - aan de lader gehangen, dan wilt ie wel aan maar steeds meldingen.
Tijdens de meldingen doet ie 't verder prima, op een gegeven moment hielden de meldingen op...
Gister aan de PC gehangen, geen verbinding via USB... krijg ik weer die meldingen eindeloos lang.
Sinds vanochtend weer geen meldingen, wel valt me op dat ie binnen no-time leeg was - aan de lader gehangen, niets aa nde hand...

Nu weet ik niet of ik het er maar bij moet laten of de moeite moet nemen em op te sturen...
Even met een tandenborste in het contact het stof eruithalen. Helpt soms ook een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

nokiaan958GB schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:13:
[...]

Van de S3 naar de Note 8)7
Weet je zeker dat het niet de Note II is ?
U ja hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Omdat het nogal een downgrade is qua specs ;)
Ok, het scherm is groter, maar dat was het verder ook wel. De S3 kwam meer dan een half jaar na de Note uit.
Niet heel onlogisch dat je ervaart dat 'ie trager is. Niet dat de Note nou zo traag is, maar ik was voor de Note 2 gegaan. (sterker nog.. ik had de S4 genomen of gewacht op de Note 3, maar dat is een ander verhaal :P)

[ Voor 10% gewijzigd door Ken. op 25-06-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Laatst online: 08-09 11:40
Jongens, even een snel vraagje.
Hoe kom ik van een custom rom en kernel snel weer op stock samsung rom?
Kan dat gewoon via KIES of geeft dat problemen met mijn andere kernel?
Zoniet, wat zijn de stappen die ik moet volgen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
j0ren schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:23:
Jongens, even een snel vraagje.
Hoe kom ik van een custom rom en kernel snel weer op stock samsung rom?
Kan dat gewoon via KIES of geeft dat problemen met mijn andere kernel?
Zoniet, wat zijn de stappen die ik moet volgen?

Thanks!
Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997
Als je kies hebt dan heb je de drivers al. Zorg wel dat alle kies dingen afgesloten zijn. De andere downloads kan je in bovenstaande draadje vinden.
Zet je telefoon in de download stand (Vol- & Home ingedrukt houden tijdens het aanzetten)
  • Download de rom en pak het .tar bestand uit.
  • Open ODIN
  • Selecteer het .tar bestand bij PDA
  • De beide phone vinkjes en Re-partition, pit, CSC moeten niet aangevinkt zijn
  • Sluit de telefoon in download modus aan
  • Als er een geel vakje verschijnt kan je start klikken
Nu heb je de stock software weer. Overigens waarom zou je dat willen? Ik had dit nodig vorige week als noodoplossing, maar ben weer vlug naar custom gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Laatst online: 08-09 11:40
Thanks, duidelijk.

Kan ik ook gewoon het rom bestand via mijn kernel installeren? Heb ik al vaker gedaan met custom roms maar ik weet niet of dat ook kan met stock roms?
Heb overigens phillz safe touch kernel

[ Voor 30% gewijzigd door j0ren op 27-06-2013 21:49 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.