Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Sinds de afgelopen twee dagen heb ik ineens zeer vreemde problemen met mijn Note. Het scherm vertoont dan ineens kuren (fel/minder fel etc.) waarna het toestel gewoon uitvalt. Wanneer ik hem opnieuw aanzet is het meestal verdwenen. Vandaag gebeurde het weer, waarop ik het toestel weer aanzette echter liep deze gelijk helemaal vast na mijn pincode ingetoetst te hebben.
Meer mensen met eenzelfde probleem ? Stock rom en toestel is verder ook gewoon in orde niet laten vallen of wat dan ook.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Had ik inderdaad ook naar gekeken. Echter is het zo lang geleden dat ik niet durf te zeggen of deze dikker is dan normaal.Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:26:
Zou wel eens je batterij kunnen zijn. Kijk eens of die toevallig een klein beetje is opgezwollen?

[ Voor 23% gewijzigd door Gianni Rombios op 29-06-2013 20:34 ]
Bizar. Meen wel dat de telefoon steeds rond de 30% is wanneer dit euvel zich voordoet. Verder geen problemen tijdens het opladen of wat dan ook. Speel er ook geen spelletjes op, sterker nog doe amper iets met mijn telefoon.Gianni Rombios schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:32:
Ja is vast de batterij. Heb ik ook net en paar dagen last van voor de tweede keer. Spel spelen tijdens het laden is slecht omdat de batterij dan extra warm wordt. Bij mij waren ze geen van beide zichtbaar bol. Wel zijn ze nog als extra batterij te gebruiken.
Ik zal er vandaag anders eens een foto van maken. Wellicht dat jullie kunnen zien of deze inderdaad verdikt is. Vind het toch wel een vreemde zaak, zoiets zou ik eerder verwachten bij el cheapo no-name accu's uit China.jip_86 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 00:17:
Heb hier ook een nieuwe batterij omdat de looptijd veel korter geworden was (zat vaak na het werk al weer aan de lading). Had ook rare verschijnselen als flikkerend scherm als de accu bijna leeg was. Nadat ik de nieuwe ernaast had liggen was inderdaad duidelijk te zien dat de batterij verdikt was. De batterij hoort echt strak recht (bijna nog iets naar binnen zelfs) te zijn vanaf het plastic op de kop naar het andere einde.
Is helaas verre van vreemd bij de NotePerkouw schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:13:
[...]
Ik zal er vandaag anders eens een foto van maken. Wellicht dat jullie kunnen zien of deze inderdaad verdikt is. Vind het toch wel een vreemde zaak, zoiets zou ik eerder verwachten bij el cheapo no-name accu's uit China.
Ik had precies hetzelfde na ongeveer een jaar gebruik. Maat van mij had hetzelfde en ik las het online ook teveel..
edit: Durf wel te stellen dat het je batterij is. Heb ik geen foto voor nodig
Heldere oorzaak-gevolg IMO..
[ Voor 10% gewijzigd door Ken. op 30-06-2013 14:27 ]
Pff accu's in Nederland zijn echt schofterig duur -> pricewatch: Samsung Galaxy Note batterij (EB615268VU)
[ Voor 26% gewijzigd door Perkouw op 30-06-2013 15:39 ]
Ik vind dat niet veel voor een originele Samsung batterij als ik eerlijk ben.Perkouw schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:37:
Zojuist weer het probleem ervaren, accu eruit gehaald en warempel deze is inderdaad ietwat opgezwollen. Eens kijken of ik nog garantie heb, volgens mij zit ik nog binnen de twee jaar. Ongetwijfeld zal het niet vergoed worden, maar bizar vind het wel. Gebruik mijn telefoon echt amper.
Pff accu's in Nederland zijn echt schofterig duur -> pricewatch: Samsung Galaxy Note batterij (EB615268VU)
Om toch die discussie te starten. Ik had 2 batterijen + oplader voor weinig op eBay gescored. De eerste 10 x deden ze het goed, nu mag ik blij zijn als ik hem een uur kan gebruiken voordat het scherm weer begint te flikkeren. Heb vrij snel daarna maar een originele gekocht. Goedkoop = duurkoop gaat ontzettend op voor deze.Perkouw schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:29:
Ik vind het gewoon wat veel als je er minimaal drie daarvoor uit China kan halen. Even afgezien van de discussie die je zou kunnen voeren over kwaliteit en zo. Eerst maar eens de bon zoeken, ben wel benieuwd of dit onder garantie valt.
Nee ? DX ? Met gemak.Gianni Rombios schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:26:
Voor 18 euro inclusief verzendkosten krijg je echt geen 3 namaak batterijen. Is juist erg goedkoop, ik heb er maar direct twee besteld.
Ik was van plan mogelijk drie verschillende te kopen. Ongetwijfeld zit daar een versie tussen die wel lekker werkt. Probleem is echter dat ik het snel nodig heb. Dus een grote kans dat ik toch voor de originele batterij ga, eerst vandaag de bon even zoeken. Als ik nog garantie heb ga ik dat proberen te claimen ook natuurlijk.localjoost.nl schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:10:
[...]
Om toch die discussie te starten. Ik had 2 batterijen + oplader voor weinig op eBay gescored. De eerste 10 x deden ze het goed, nu mag ik blij zijn als ik hem een uur kan gebruiken voordat het scherm weer begint te flikkeren. Heb vrij snel daarna maar een originele gekocht. Goedkoop = duurkoop gaat ontzettend op voor deze.
Grappig detail: Amazon Duitsland (UK voor nog minder) bied hem aan voor € 8,92 inclusief verzendkosten (http://www.amazon.de/EB61...axy-2500mAh/dp/B0085KP29G)
[ Voor 65% gewijzigd door Perkouw op 01-07-2013 10:35 ]
Dat is niet echt van Amazon. "Sold by M-Trade"Perkouw schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:45:
Grappig detail: Amazon Duitsland (UK voor nog minder) bied hem aan voor € 8,92 inclusief verzendkosten (http://www.amazon.de/EB61...axy-2500mAh/dp/B0085KP29G)
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
En refurbished als ik onderstaande goed begrijp:gertvdijk schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:46:
[...]
Dat is niet echt van Amazon. "Sold by M-Trade"
WTF refurbished telefoonacuuReale Kapazität - keine Übertreibung, kein aufgearbeiteter Akku (refurbished
18 piek? Waar gaat het over?Perkouw schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:37:
Omdat ik lui was en direct een accu nodig had koste die mij 35 euro in maart oid.
Telefoon van 400 euro en dan de accu van 18 euro duur vinden.
Volgende wat we horen is zeker dat die accu zo kort mee gaat
Ik had liever dat dat ding 80 euro was en langer mee ging!
Maar nee! Een telefoon moet zo pimped zijn door de concurentie en de features die mensen willen dat de accu het punt is waar juist op bespaard word....
[ Voor 16% gewijzigd door Vandread op 01-07-2013 12:17 ]
Edit: maar garantie op de batterij is slechts een half jaar tot een jaar net als bij laptops, vrees ik.
[ Voor 19% gewijzigd door Gianni Rombios op 01-07-2013 18:47 ]
Even iets heel anders. Vroegah kon je een telefoon nog gewoon aan de lader gebruiken zonder accu, ik geloof dat mijn voorgaande android toestel dat ook kon. De Galaxy Note kan dat helaas niet, dat is toch wel jammer.
Nee je leest de zin foutjip_86 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:50:
[...]
En refurbished als ik onderstaande goed begrijp:
[...]
WTF refurbished telefoonacuu
"kein aufgearbeiteter Akku" = "geen refurbished accu" (ze hadden alleen het woord "aufgearbeiteter" vertaald tussen haakjes)
Enfin, voor dat geld wil ik het wel eens proberen. Zojuist eentje besteld. Deze laat ik bezorgen bij ons filliaal te Duitsland (ze verzenden niet buiten duitsland) en via de "interne post" (lees: door 1 van onze chauffeurs) afgeven op kantoor hier
Levertermijn: 10-juli - 27-juli
edit:

Als dat ding toch vanuit China verstuurd wordt, waarom is het dan alleen mogelijk om hem binnen Duitsland te laten aankomen

[ Voor 20% gewijzigd door Yucko op 03-07-2013 14:58 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Alvast bedankt.
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
http://www.marktplaats.nl...f8598c624&previousPage=lr
(Geen ervaring met deze verkoper)
[ Voor 7% gewijzigd door Gianni Rombios op 01-07-2013 18:59 ]
Langs geweest bij de MediaMarkt, garantie op toestel is twee jaar. Op de accu is een half jaar. Aangegeven dat ik dat wel begreep daargelaten dat ik het daar wel/niet mee eens ben, maar dat ik het toch wat vreemd vind dat een accu opzwelt binnen die twee jaar en hier meer mensen last van hebben. Dit vond de meneer aan de balie ook wel gek waarna hij toch maar even de manager vroeg hoe e.e.a. zat. Die stond er ook verbaasd van te kijken en gaf me ook aan dat er maar een half jaar garantie op de accu zit.
Ach gisteren na 21:00 een nieuwe accu besteld, vanochtend in huis dus we kunnen weer door!
Blijf het toch merkwaardig vinden dat er kennelijk meer mensen zijn waarvan de accu opzwelt. Samsung Galaxy SII die ik hier heb, ouder is en meer gebruikt is doet het nog steeds prima en heeft hier geen last van. Vreemde zaak.
Als hij eenmaal is geladen gaat het daarna wel beter, maar even snel wat intypen is er niet meer bij.
Meer mensen hier last van?
Heb al gebprobeerd chrome te verwijderen, cache legen, autozoeken bij typen uit, niks helpt.
aargh.
Herstarten van telefoon is dan enige wat helpt.
[ Voor 15% gewijzigd door Get!em op 17-07-2013 13:35 ]
Middels LBE heb ik heel veel achtergrond services en autostarts uitgezet. Ook heb ik veel system apps verwijderd, zodat de ROM weer wat lucht krijgt. (oa alle Hubs, het meegeleverde spelletje etc).
De LBE 1-click cleanup button doet ook goed zn best, 1x per dag.
Overigens is die laatste googlemaps update wel oervervelend en batterij slurpend.
LBE Security Master.Hmtsjmftsch schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:48:
Wat is LBE?
Is een chinees product zonder vertaling. Daarom vertalen ze hem op XDA voor je.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1422479
Wat is het in het kort:
-Firewall
-Virusscanner
-App permission manager
-Ad blocker
-Contact blocker
-Autostart manager
-Memory manager
Heeft ROOT nodig.
Ik gebruik het al jaren en werkt prima.
Er is ook een simpele versie via Play te downloaden, LBE Privacy Guard. Die werkte eerst niet op Android 4.x. Weet niet wat de huidige status er van is.
[ Voor 56% gewijzigd door Get!em op 18-07-2013 10:15 ]
Ook kun je bij screen off je geheugen laten cleanen, maar dit is onnodig als ik bovenstaande goed heb ingesteld
Ik heb het een paar dagen gebruikt, maar werd moe van de update's
één keer toegegeven, en de boel was chinees ...
Als LBE een APP update aankondigt, deze NIET uitvoeren via die notificatie, als je het wel doet dan krijg je inderdaad de chinese versie. Je moet op dat moment gewoon naar de XDA link hieronder (even bookmarken) en als het goed is zie je daar in het starttopic diezelfde aangekondigde nieuwe versie al vertaald (met datum) staan. Die kun je vervolgens downloaden en er overheen installeren. Bij mij is dat tot nog toe goed gegaan sinds ik android 4.x op de Note heb staan.
Soms kan er een paar dagen zitten tussen eerste aankondiging via notificatie en de posting op XDA. Die developers/vertalers moeten namelijk ook hun werk doen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1422479
[ Voor 13% gewijzigd door Get!em op 25-07-2013 10:00 ]
omdat ik namelijk deze week nog niemand heb gehoord over een update.
http://www.sammobile.com/...?model=GT-N7000&pcode=XEN
Wel andere landen met recentere firmware (maar nog steeds 4.1.2):
http://www.sammobile.com/...1/?model=GT-N7000&pcode=0
http://samsung-updates.co...N7000&details=Galaxy_Note
Hier ook, het begint idd met flikkerende schermen, eerst bij 30% dan al bij 50%Perkouw schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:57:
Blijf het toch merkwaardig vinden dat er kennelijk meer mensen zijn waarvan de accu opzwelt. Samsung Galaxy SII die ik hier heb, ouder is en meer gebruikt is doet het nog steeds prima en heeft hier geen last van. Vreemde zaak.
Vervolgens gisteren elke 5 minuten "charging" zonder dat er wat is aangesloten.
Via Bol.com bij een externe leverancier besteld, 20€ totaal.
Batterij is zomaar vervormd van de een op andere dag.
(Vrijdag nog normaal)
Hier heb ik ook last van, maar dat is eenvoudig op te lossen door de ingang een beetje omhoog te drukken.FreshMaker schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:40:
[...]
Dit komt namelijk doordat het pinnetje middenin contact maakt met de zijkant zodat het lijkt alsof ie aan het laden is.
Dit zal niet verholpen worden door een nieuwe accu.
Dat betwijfel ik, aangezien het sinds de nieuwe accu niet ( zo vaak) meer voorkomt.jasperjoey schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:30:
[...]
Hier heb ik ook last van, maar dat is eenvoudig op te lossen door de ingang een beetje omhoog te drukken.
Dit komt namelijk doordat het pinnetje middenin contact maakt met de zijkant zodat het lijkt alsof ie aan het laden is.
Dit zal niet verholpen worden door een nieuwe accu.
Hoe kan je het verklaren dat als het optreedt, je een paar minuten met het toestel bezig bent, en dan in slaap zet, het opgelost is ?
er worden geen fysieke handelingen verricht
( het 'buigen' van de usbaansluiting lijkt me geen wenselijke oplossing, omdat er meer techniek inzit dan alleen laden. )
* te ver doordrukken omdat je de kracht niet kan inschatten, en krak..... einde usbpoortje.
Kan je aan de gang om de phone open teschroeven en de usbingang te verwisselen ( 5€ - ebay btw)
Na 5 dagen met "SD kaart is onverwachts verwijderd" meldingen, waarna hij hem na 10 minuten weer auto-mount terugzette, bleef het daarna stil. Alle apps van SD kaart vielen uit.
Ik heb de kaart nog even in de Kaartlezer van de PC gezet, maar die kreeg hem ook niet meer aan de praat.
't gekke is, alle Apps die dus naar de SD kaart gekopieerd waren, deden het niet meer! Terwijl de data van die Apps dus niet op de ext-sd staat , maar op de interne SD (usb -storage).
Heb dus alle apps moeten verwijderen en opnieuw moeten installeren.
Das heel toevallig. Die van mij is ook net overleden. Gebruikte hem eerst in mijn SGS.Get!em schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:49:
Hmm, afgelopen week is mijn externe SD kaart overleden.
Na 5 dagen met "SD kaart is onverwachts verwijderd" meldingen, waarna hij hem na 10 minuten weer auto-mount terugzette, bleef het daarna stil. Alle apps van SD kaart vielen uit.
Ik heb de kaart nog even in de Kaartlezer van de PC gezet, maar die kreeg hem ook niet meer aan de praat.
't gekke is, alle Apps die dus naar de SD kaart gekopieerd waren, deden het niet meer! Terwijl de data van die Apps dus niet op de ext-sd staat , maar op de interne SD (usb -storage).
Kreeg de laatste tijd ook dezelfde melding.
Ook in de telefoon van mijn zoon deed hij het niet meer dus zal wel overleden zijn.
Hier ook een ietswat bol staande accu (je voelt het zelfs met de backcover erop) en een flikkerend scherm bij 30% waarna hij snel uitvalt.FreshMaker schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:40:
[...]
Hier ook, het begint idd met flikkerende schermen, eerst bij 30% dan al bij 50%
Via Bol.com bij een externe leverancier besteld, 20€ totaal.
Batterij is zomaar vervormd van de een op andere dag.
(Vrijdag nog normaal)
Helaas laat de eerder bestelde accu via amazon.de nog even op zich wachten want de eerste zending is onderweg kwijt geraakt
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Hier is exact hetzelfde gebeurd paar weken terug.Get!em schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:49:
Hmm, afgelopen week is mijn externe SD kaart overleden.
SD kaartje onleesbaar, alle data weg.
Hij was overigens echt helemaal stuk, via kaartlezer in computer was er niks mee te doen. Kaartlezer herkende een kaartje (lampje ging aan), maar software/windows helemaal niks. Niet eens een (corrupt)volume zichtbaar in Windows Drive-manager.
Gevolgen:
- 's nachts aan de stroom hangen en 's ochtends eruit trekken: na enkele minuten op ongeveer 40%. Hypothese: de telefoon laadt helemaal niet goed op, omdat zijn geschatte percentage verkeerd is.
- "Power off" werkt niet meer - de telefoon denkt dan ook dat hij oplaadt. Hij is dan in no time leeg terwijl hij "uitstaat".
- Opladen werkt alleen nog als ik de batterij eerst helemaal leeg laat lopen (< 10%) en dan in één run op ga laden.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
USB poort vervangen is eigenlijk de enige oplossing.Vandread schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:56:
Zelfde probleem gehad, ik heb em gewoon gebracht naar een Vodefone service centre:
Vandread in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)"
Vandread in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)"
Is trouwens ook foeked voor je batterij want die van mij was kort daarna naar de klote.
[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 17-09-2013 18:03 ]
Si vis pacem, para bellum
(ebay $5 oid of gewoon nederlandse webwinkel, zo'n €25)
Weet niet of je garantie hebt, anders kan je het gewoon via Samsung Repair ding laten doen
[ Voor 6% gewijzigd door Daiov97 op 17-09-2013 19:13 ]
Ebay is imitatie persoonlijk met klein en fijn soldeer werk dingen en overalgemeen iets met electronica vertrouw ik de kwaliteit niet. Ieder zijn keus.Daimen schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:12:
Ik had ook problemen met mijn Note, maar dit was dat het opladen helemaal niet meer werkte. Behalve als je de connector onder een hoek zette. Dit was eenvoudig zelf op te lossen door de Note open te halen en een papiertje op de connector te leggen. Als ik zag hoe makkelijk ik hem open kreeg, kan je dus nu ook een nieuwe connector erin zetten.
(ebay $5 oid of gewoon nederlandse webwinkel, zo'n €25)
Weet niet of je garantie hebt, anders kan je het gewoon via Samsung Repair ding laten doen
En het zelf doen als je het met beleid doet zullen ze bij Samsung nooit niet zien dat je iets vervangen hebt dus garantie intakt.
Si vis pacem, para bellum
( alsof de gsmparts-shops zo "eerlijk" zijn, enhet netjes bij Samsung vandaan halen. 9 van de 10 verdienen dik op de import-parts )42dpi schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:10:
Nieuwe USB connecter onderdeel http://www.parts4gsm.com/...x-connector-micro-us.html vervangen is echt zo simpel als maar kan.
Of Ebay ...
http://www.ebay.com/sch/i...nector+micro+usb&LH_BIN=1
Dezelfde, maar dan iets voordeliger.
Maar ik denk dat je ook je accu mag vervangen
[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 19-09-2013 11:48 ]
Sinds de SD-kaart kapot is en verwijderd doe ik 3 ipv 1 dag met een batterijlading :-)
Zeer onverwacht dit.
De schone install (full wipe) heeft hier ook weer wat extra snelheid opgeleverd. Ben nu langzamerhand nog wat apps aan het weigeren als background-proces (waaronder Spraakopdrachten van samsung). Middels Greenify en LBE hou ik die apps een beetje in toom.

Nee, stond alleen data opGet!em schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:02:
Was wel bekend dat SD kaart een slurper is... zeker als daar wat actieve apps (die op de achtergrond draaien) op staan.
.............
edit:
typevout er uit gehaald
[ Voor 5% gewijzigd door nokiaan958GB op 25-09-2013 19:32 ]
Is toch belachelijk dit:nokiaan958GB schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:36:
Maare een aangename verrassing hier.
Sinds de SD-kaart kapot is en verwijderd doe ik 3 ipv 1 dag met een batterijlading :-)
Zeer onverwacht dit.
- vanochtend telefoon van de de lader gehaald
- wifi en BT uit, vandaag enkele telefoontjes gepleegd
- staat vandaag aan het einde van de dag de batterij nog op 86% vol
heb dit nog nooit eerder meegemaakt

Dan zet je je Note na werktijd zeker uit.Get!em schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:29:
Ah ja. Heb hier een werk telefoon met android. Omdat ik weiger mn email erop te zetten heb ik data verbinding ook maar uitgezet. BT uit + Wifi uit + Dataverbinding uit = 1 week (7 dagen!) standby tijd, incl nog 1 uur bellen. Zet ik die 3 wel aan, dan is het binnen 10 uur standby tijd wel op.
7 dagen (x24 uur) kan ik me eigenlijk niet voorstellen
Elk toestel reageert anders, elk toestel heeft een gebruiker, die het toestel anders gebruikt.
discussie over wat iemand (onbekend) anders haalt, is zo nutteloos ....
Ik doe er helemaal niks mee dan. Hij ligt in de tas en ik bel er alleen mee. Savonds gaat hij niet uit, gewoon nog steeds standby. Ik heb dan ook echt alles uit: dataverbinding, wifi, bt. Enige wat aanstaat is verbinding met telefoonmast voor bellen. Scherm gaat gedurende de week dus ook maar max 1 uur aan.nokiaan958GB schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:00:
[...]
Dan zet je je Note na werktijd zeker uit.
7 dagen (x24 uur) kan ik me eigenlijk niet voorstellen
Geen realistisch verbruik dus voor de meeste mensen die hun telefoon wel voor van alles gebruiken. Voor mij verder ideaal, want ik hoef alleen maar bereikbaar te zijn. Email en nieuws heb ik op de laptop voor mij..
Moest 'm eerst twee keer per dag opladen en 's nachts weer. Factory reset en CyanogenMod erop et voila..
Yucko schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:15:
[...]
Nee je leest de zin fout
"kein aufgearbeiteter Akku" = "geen refurbished accu" (ze hadden alleen het woord "aufgearbeiteter" vertaald tussen haakjes)
Enfin, voor dat geld wil ik het wel eens proberen. Zojuist eentje besteld. Deze laat ik bezorgen bij ons filliaal te Duitsland (ze verzenden niet buiten duitsland) en via de "interne post" (lees: door 1 van onze chauffeurs) afgeven op kantoor hier
Levertermijn: 10-juli - 27-juli
edit:
[afbeelding]
Als dat ding toch vanuit China verstuurd wordt, waarom is het dan alleen mogelijk om hem binnen Duitsland te laten aankomen
update:Yucko schreef op zondag 15 september 2013 @ 07:46:
[...]
Hier ook een ietswat bol staande accu (je voelt het zelfs met de backcover erop) en een flikkerend scherm bij 30% waarna hij snel uitvalt.
Helaas laat de eerder bestelde accu via amazon.de nog even op zich wachten want de eerste zending is onderweg kwijt geraakt
accu is eindelijk (na een 2e keer opsturen) aangekomen op ons filiaal in Duitsland
Donderdag komt de bedrijfsleider naar NL en geeft hem dan even persoonlijk af hier. Ik zal blij zijn wanneer ik eindelijk weer kan genieten van een Note die niet uitvalt wanneer je even een ietswat hoger accugebruik vertoont.
Volgende keer toch maar gewoon eentje in een NL-shop halen want 3 maanden wachten totdat het geleverd wordt is me toch iets te gortig

update 2:
accu is binnen en nu ik ze naast elkaar hou zie ik pas hoeveel het scheelt. Die originele accu staat echt flink bol tov van de nieuwe accu.

[ Voor 8% gewijzigd door Yucko op 03-10-2013 14:27 ]
Maar nou leg ik hem net aan de lader, hoor ik mijn telefoon even later uit gaan. Op zich niet supergek, hij start wel vaker opnieuw op (helaas). Kijk ik nog later, is hij compleet gereset! Apps staan er nog op maar verder mag ik weer van alles opnieuw instellen. Er is toch niet net een update geweest? En als die er wel wat, had ik toch eerst moeten instemmen?
normaal moet je instemmen met een update MITS je bij "Automatisch bijwerken" het vinkje hebt weggehaald destijds.Karp schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:52:
Ik heb ook net het opgeblazen accu probleem gehad. Vandaag een verse erin gedaan en het lijkt nu verholpen.
Maar nou leg ik hem net aan de lader, hoor ik mijn telefoon even later uit gaan. Op zich niet supergek, hij start wel vaker opnieuw op (helaas). Kijk ik nog later, is hij compleet gereset! Apps staan er nog op maar verder mag ik weer van alles opnieuw instellen. Er is toch niet net een update geweest? En als die er wel wat, had ik toch eerst moeten instemmen?
Maar zelfs al heb je een update gehad ... dan zou er doorgaans geen reset van je telefoon volgen
* Yucko zou voor de rest niet weten of er uberhaupt een nieuwe update is daar hij 4.1.x verschrikkelijk vond en weer gedowngrade had naar 4.0.4
[ Voor 5% gewijzigd door Yucko op 03-10-2013 18:34 ]
Verwijderd
ik heb nu een Oppo Find 5, maar die bevalt me toch niet helemaal en ik ben van plan een Xiaomi Mi3 te kopen wanneer die uitkomt. Echter, omdat de Oppo waarschijnlijk snel in waarde gaat dalen, ga ik die nu alvast verkopen. En omdat ik niet zonder smartphone wil zitten, ben ik van plan of een SGS2 te kopen of een Galaxy Note.
Dus nu is mijn vraag aan jullie: hoe draait de Note tegenwoordig? Gaat de Note genoeg zijn voor Whatsapp, Gmail, Facebook en de casual games? Hoe is de batterijduur en snelheid met de 4.1 update?
Zijn er genoeg en goede Custom ROMs voor de Note? Op XDA kon ik eerlijk gezegd het hele device niet eens vinden.
Ik kan er nu misschien een krijgen voor 100 Euro, dus dat is wel interessant. Wat zijn jullie ervaringen met de Note in 2013?
PS. En hoe makkelijk past het ding in je zak? Heeft Samsung dat een beetje manageable gehouden? Ik heb nu zoals gezegd de Find 5, en dat is ook geen kleine jongen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:13 ]
Custom roms zijn er zeker wel, toestel is ook wel op xda te vinden. Er is wel minder keuze volgens mij in custom roms, ik draai nu de ultimate JB rom. (aanrader, gewoon touchwiz, heeft note 2 functies)
Batterijduur blijft aan de magere kant bij mij, haal de dag wel (met moeite, echter gebruik ik hem flink)
Snelheid zit ook wel goed, het is natuurlijk geen high-end telefoon meer, maar het blijft gewoon een goede telefoon.
In de meeste broekzakken past die bij mij, in sommige is het wat lastig maar dan steekt die 0,5 cm uit ofzo. Vind ik geen probleem.
Voor 100 euro zou ik het zeker doen.
Swype beta was verlopen en toen Swype steeds begon te piepen dat ie verlopen was heb ik hem er af gegooid.

Vind Swype best handig dus wil hem terug.
Welke Swype gebruiken jullie? Die uit de Play Store? Die van Nuance Communications?
Real racing 3 speel ik op deze note. Dat is denk ik de zwaarste game die de note aankan. Dan moet je wel een 4.3 rom draaien, of een 4.2 rom met de nx-kernel om het soepel te laten werken. De andere apps die je noemde werken uiteraard ook gewoon.
Als je na je nieuwe phone van deze note af wil hou ik me voor onder de 100 euro aanbevolen.
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord. Ik neigde sowieso al naar de Note over een SGS2, en nu ben ik er vrij zeker van. Moet die kerel nog wel even reageren.Daimen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:32:
Ik vind dat de note op het moment nog goed mee kan, alle apps draaien er goed op. Natuurlijk niet de zwaardere games ofzo, maar dit gaat ook nog wel redelijk.
Custom roms zijn er zeker wel, toestel is ook wel op xda te vinden. Er is wel minder keuze volgens mij in custom roms, ik draai nu de ultimate JB rom. (aanrader, gewoon touchwiz, heeft note 2 functies)
Batterijduur blijft aan de magere kant bij mij, haal de dag wel (met moeite, echter gebruik ik hem flink)
Snelheid zit ook wel goed, het is natuurlijk geen high-end telefoon meer, maar het blijft gewoon een goede telefoon.
In de meeste broekzakken past die bij mij, in sommige is het wat lastig maar dan steekt die 0,5 cm uit ofzo. Vind ik geen probleem.
Voor 100 euro zou ik het zeker doen.
Het enige is dan nu nog eigenlijk de grootte, en ik zit op een school waar je geen mobieltjes bij je mag hebben
En wat betreft batterijduur: heb je Greenify? Dat maakt echt een enorm verschil.
Ah bedankt, dan heb ik het toch over het hoofd gezien. Ik wil eigenlijk geen functionaliteit verliezen, maar de tweaker in mij zegt me dat ik waarschijnlijk toch wat ROMs uit ga proberen. Gamen is dan geen probleem, veel heftiger dan block puzzle en doodle jump word het bij mij toch niet.Jogai schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:50:
@DBhuis: Hier kun je mooie roms vinden: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1700
Real racing 3 speel ik op deze note. Dat is denk ik de zwaarste game die de note aankan. Dan moet je wel een 4.3 rom draaien, of een 4.2 rom met de nx-kernel om het soepel te laten werken. De andere apps die je noemde werken uiteraard ook gewoon.
Als je na je nieuwe phone van deze note af wil hou ik me voor onder de 100 euro aanbevolen.
Ik was eigenlijk niet van plan om het ding te verkopen hierna, meer om hem als backup-telefoon te gebruiken. Maar mocht ik van gedachten veranderen ( Ik wil stiekem ook nog een iPhone 4, gewoon om eens te kijken hoe dat is dus als ik die nou voor 100 Euro zou kunnen scoren na de Note...) dan weet ik je te vinden.
Verwijderd
De usbplug paste er gewoon niet meer bij
Een half uurtje 'peuteren' met een naald, en nu klikt hij weer netjes vast.
( best handig, want tot nog toe liep de telefoon leeg tijdens navigeren ... nu begreep ik de reden )
Ik had hem inderdaad ook. Daarna bleef ie roepen dat "Talkback" ingeschakeld was... Die stond dus uit. Dat kreng ingeschakeld en toen weer uitgezet... Dat resulteerde in een vastloper.Daimen schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:34:
Kreeg net ineens een update binnen. Zojuist geïnstalleerd, merk geen verschil. Zou om verbeterde stabiliteit gaan. Had gehoopt dat het 4.3 was haha
Uiteindelijk na veel geklooi en een reboot de Talkback weer uit kunnen krijgen. Ik hoopte dat ie wat sneller zou worden na die update, helaas is dat niet het geval.
Het is bij mij een JZO54K.N7000XXLT5. Wat ik daar verder voor informatie uit moet halen, geen ideeGet!em schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:01:
Als je updates roept, zeg dan ook even welke landcode je hebt (DBT of XEN of een poolse bijv) en welk BUILDnummer. BIjv N7000XXLT4
Volgens mij krijgen we eerst nog 4.2 toch? Dat zou dan toch ook de laatste zijn? Heb het de laatste tijd niet meer zo in de gaten gehouden eigenlijk.Daimen schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:34:
Kreeg net ineens een update binnen. Zojuist geïnstalleerd, merk geen verschil. Zou om verbeterde stabiliteit gaan. Had gehoopt dat het 4.3 was haha
Netherlands 2013 November 4.1.2 N7000XXLT5
http://www.sammobile.com/...-N7000&pcode=XEN#firmware
In de NL versie zat je nog op XLSZ
XLT4 had ik al sinds April op mijn DBT landcode telefoon (zelf omgezet, ik had eerst XEN (nederland))
@Mike om uit de bootloop te komen moet je even kijken op xda. Mogelijk moet je de firmware even los downloaden en hem zelf pushen middels de op XDA genoemde methodes. Root kan de update soms tegenhouden. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997
[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 06-11-2013 13:44 ]
Jammer dat ik niet in recovery mode kom, maar alleen in download mode....
[ Voor 63% gewijzigd door MikeWazowski op 06-11-2013 14:38 . Reden: Mode toegevoegd ]
Andere volume knopMikeWazowski schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:20:
Thx Get!em, daar was ik al aan het kijken.
Jammer dat ik niet in recovery mode kom, maar alleen in download mode....
VolDown+Home+Power komt in download mode, maar ja dan moet ik alles weer opnieuw installeren he...
Wat houdt die laatste update nou eigenlijk in? Niet zo veel?
[ Voor 8% gewijzigd door Daiov97 op 06-11-2013 17:15 ]
Te langzaam ?Gianni Rombios schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:55:
Nee. Ik ben inmiddels maar overgestapt op slimbean http://www.slimroms.net/index.php/slim-bean-features omdat 4.1.2 me toch te langzaam was. De 4.3 is veel sneller en stabiel, en 4.4 komt er ook nog aan.
Waarmee dan, want ik bemerk geen verschil in het dagelijks gebruik
Problemen met KIES horen in dit topic.
Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.