Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Met name gewoon bellen en opstarten van Chrome browser. Dat gaat nu een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 19:32

MikeWazowski

Look into my eye

Inmiddels ben ik weer up-and-running na een download van de laatste officiele NL versie (XXLT5), maar zie/merk inderdaad geen verschil. Wel start hij nu soms ineens opnieuw op, maar ik heb natuurlijk geen clear/wipe gedaan - dat kan niet als je niet in recovery komt.... en om het daarna nog een keer te doen had ik geen tijd voor / zin in...
Gianni Rombios schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:55:
Nee. Ik ben inmiddels maar overgestapt op slimbean http://www.slimroms.net/index.php/slim-bean-features omdat 4.1.2 me toch te langzaam was. De 4.3 is veel sneller en stabiel, en 4.4 komt er ook nog aan.
Ja, die kwam ik ook tegen in mijn zoektocht naar de officiele versie - lijkt me interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gianni Rombios schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:50:
Met name gewoon bellen en opstarten van Chrome browser. Dat gaat nu een stuk sneller.
Wat betreft bellen, klopt het wel

In September had ik 45 minuten gebruikt, en in oktober maar 37

Maar had geen idee dat het aan de rom lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Naar mijn idee ligt het aan het gebrek aan vrij RAM geheugen sinds 4.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gianni Rombios schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:30:
Naar mijn idee ligt het aan het gebrek aan vrij RAM geheugen sinds 4.1.2.
Klopt, die zit tot ~85% vol, waardoor hij voor bellen en browsen eerst wat moet Garbage Collecten voordat de app die je wilt opstarten in beeld komt.
Ik heb hem nu middels LBE getrimmed naar 60% in idle stand. Puur door apps die niet nodig zijn uit het geheugen te houden (change on boot permission, change running in background permission). Er zijn echt gruwelijk veel apps die denken bij onboot te mogen staan, waaronder bijna alle gratis spellen, nieuws apps, weer apps, etc.
Helaas is het grootste gedeelte in het geheugen te wijten aan standaard android/samsung spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Yucko

One clown to rule them all !

Gianni Rombios schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:55:
Nee. Ik ben inmiddels maar overgestapt op slimbean http://www.slimroms.net/index.php/slim-bean-features omdat 4.1.2 me toch te langzaam was. De 4.3 is veel sneller en stabiel, en 4.4 komt er ook nog aan.
nav deze post heb ik mijn eerste uitstap naar een niet-samsung ROM gedaan en ik moet zeggen dat het me goed bevalt. Veel sneller, eindelijk de nieuwe notificatie omgeving, een donkere variant van Gmail etc etc.

Wel mis ik de S-planner app. Die was veel fijner dan de agenda app die er nu bijzit (zo kon je in maandoverzicht gewoon de afspraken deels lezen, waar je nu alleen gekleurde balkjes ziet en je dus naar de weekweergave moet om de afspraken te kunnen zien).

Ik had last van een 2-tal bugs, maar die zijn opgelost na nog eens te flashen icm met de minimal GAPPS. Wel bijna een uur zitten klooien om WA+ weer aan de praat te krijgen 8)7

edit:
@hieronder
neuh, terug ga ik niet meer. De snelheidswinst en nieuwe notificatie omgeving icm met de transparante notificatiebalk bevallen me te goed :)
Ik heb de Note destijds vooral gekocht voor de grootte, en niet zozeer vanwege de S-Pen (gebruik ik eigenlijk nooit). Het is alleen de S-Planner die ik superfijn vond en nu een beetje mis. But I'll get over it

[ Voor 58% gewijzigd door Yucko op 12-11-2013 09:23 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik miste de S - planner ook. Maar inmiddels bevalt me de meegeleverde planner in agenda view al beter. De camera is mooier, de wekker is veel handiger, de dubbele notificatie area is erg fijn (links en rechts naar beneden slepen). Datum in status balk. Internet bellen via sip account, ook leuk. Maar de liefhebber van het pennetje kan misschien ien het best terug naar 4.0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:53
Ik heb nadat ik terug ben gegaan naar stock, weer problemen met het opladen. Als ik mijn telefoon aan de lader leg 's nachts, met de telefoon uit, laadt hij maar tot 70 procent op in een nacht. Ik heb problemen gehad met de connector, maar dit heb ik toen verholpen met een papiertje. (eerst geprobeerd te repareren bij een telecombedrijf, is niet gelukt, maakte wel contact maar laadde helemaal niet op)

Vanaf toen tot nu maakt hij gewoon weer contact en zegt hij dat hij oplaadt. Maar dit gaat dus heel erg traag. Is dit toch de connector of is het de batterij, of is het misschien wel een software probleem. Dit zou kunnen aangezien ik het pas weer heb sinds ik terug naar stock gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daimen schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:39: Ik heb problemen gehad met de connector, maar dit heb ik toen verholpen met een papiertje. (eerst geprobeerd te repareren bij een telecombedrijf, is niet gelukt, maakte wel contact maar laadde helemaal niet op)
Al geprobeerd om met een dunne naald de connector "leeg" te krabben ?
bij mij leek hij ook prima, tot ik een halfuurtje bezig was, en de stekker helemaal erin paste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Het was bij mij zo dat de connector iets verbogen oid was. Wanneer ik de usb aansluiting iets naar beneden hield, deed die het wel. Toen was er een tweaker die zei dat je de telefoon open kon halen en dan een papiertje er op kon leggen. Dat werkte goed, en vanaf toen kon ik hem weer goed opladen.

Ik zou nog wel proberen met de naald hem leeg te krabben, maar hij geeft wel aan dat die laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Yucko

One clown to rule them all !

Gianni, heb jij ook dat het scherm soms vanuit het niets aangaat? Ik zie het ondertussen al meerdere keren per dag gebeuren :P

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee niet dat ik weet. Wel heb ik af en toe een spontane reboot, maar dat had ik ook al met stock 4.1.2. De laatste keer waren mijn Google accounts ineens zoek. Dat was wel voor het eerst. Maar ondanks dat toch tevreden met Slimbean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 18:57
Yucko schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:42:
Gianni, heb jij ook dat het scherm soms vanuit het niets aangaat? Ik zie het ondertussen al meerdere keren per dag gebeuren :P
Kijk eens naar je active display instellingen als dat in je rom zit.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:20
De opgezwollen batterij van de note staat nu ook op sammobile: http://www.sammobile.com/...tteries-also-swelling-up/ Het lijkt een breder probleem bij samsung dus, ook bij de S4. Maar dan weer niet breed genoeg verspreid om breder opgepakt te worden.

• xekjiram
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-04-2020
Voor mensen die problemen hebben met het laden van hun Note en (niet bolle) batterijen die telkens uitvallen: probeer het eens met een andere lader. Laatst deed zelfs een nieuwe batterij moeilijk en toen kreeg ik die tip.

En verdomd...!

Verder ben ik nog steeds erg blij met de Note, maar het geheugen slibt wel erg snel dicht... Zelfs met CleanMaster (die eeuwig in het oranje staat).

Vorige maand heb ik Chrome trouwens eraf gegooid en nu internet ik met de standaard browser. Scheelt al een boel in de snelheid! Ook de Facebook-app zet de boel nogal op de rem, maar ja, ik vind die zo handig met het doorsturen van afbeeldingen... }:O

Wie een goedkope batterij zoekt kan hier goed terecht: http://www.notebooktoebeh...0-2450mah-li-ion-8005318/

Heb daar ook andere spullen vandaan. Erg tevreden over.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:52

H.Boss

Hugo Boss

Voor de mensen die Android 4.4 willen draaien op hun Note N7000.

Ik kan deze aanraden:

Asylum_Omni_4.4_20131205_n7000

Draait als een trein en superstabiel. Geen bug te bekennen en alles werkt 100%.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Ik zou liever gaan voor de normale omni:
[ROM][4.4][NIGHTLY] OmniROM 4.4 for GT-N7000
Ik zie het voordeel van the asylum build niet zo. Nu zijn er bijvoorbeeld lsd effecten toegevoegd voor de listviews, best grappig, maar niet iets waar je echt wat aan hebt.

Ik draai deze al 3 weken oid, maar bugs zitten er heus wel in hoor. Jij bent ze misschien nog niet tegengekomen, maar de update van gisteren plette nog wel een bug voor mij.

Carbon rom (4.3) draaide bij mij ook nog iets sneller.

Omni KitKat ben ik blij mee, maar draait niet als snelste, en zitten nog wel bugs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:21
xekjiram schreef op donderdag 28 november 2013 @ 02:15:
Wie een goedkope batterij zoekt kan hier goed terecht: http://www.notebooktoebeh...0-2450mah-li-ion-8005318/

Heb daar ook andere spullen vandaan. Erg tevreden over.
Jammer dat ik je berichtje net te laat zie, ik heb net een originele Samsung gekocht voor 30 euro. Normaal gesproken zou je natuurlijk zeggen: origineel is beter, maar in dit geval weet ik het nog niet zo zeker :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Mijn batterij leek dood na een half jaar niet gebruiken. Omdat ik de firmware-versie wilde weten verwisselde ik tijdelijk de batterij met die van mijn moeders toestel. Toen ik de oorspronkelijke ('dode') batterij er weer in deed kreeg ik een gevaren-driehoekje en kon hij alsnog weer opladen. Kennelijk moet het laadcircuit even weer een boost krijgen om een analyze te kunnen maken. Batterij doet het zo te zien weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Hallo, ik zit me een ietwat vervelend probleem.
Mijn neef die maakt (als hobby) al eens een website voor een clubje.
Zo ook voor "Het Fonteintje" in Diepenbeek en ook zijn eigen hobby-site hier te vinden; albertclaesen.be
Als hij een site maakt wordt die altijd getest op 5 verschillende explores, Internet Explorer van Windows,
Chrome, Opera en nog 2 andere die ik vergeten ben.

Op die site komen Fixed menu's voor aan de linker kant.
Als ge op die site zijt dan kunt ge scrollen en het menu scrolt mee of op smartphones blijft het menu staan.
Tot daar gaat alles goed maar ...
Op zijn ouder Samsung met Gingerbread 2.1.3 gaat dat perfect ook als hij alles vergroot.
Op mijn Note firmware versie 4.1.2 werkt dat niet. Als ik hier vergroot verdwijnt het hoofdblad achter het menu.
Is dat een fout in de nieuwere versies of is dat op te lossen, liefst zonder te rooten uiteraard.

Ik zou het fijn vinden als je ook even op die site gaat en eens kijkt hoe het bij u werkt.
Mij gaat het er meer om,om te weten te komen wat er met die versie verkeerd gaat.

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Mijn galaxy note had problemen met de connector, nu wil ik een nieuwe connector kopen maar ik wil wel zeker weten dat het dit is. Kan het ook de batterij zijn? Hij laadt onder een bepaalde hoek wel redelijk op, maar nog heel erg traag. Zal de connector dus wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Misschien het draadloos oplaad apparaatje kopen uit een vorig draadje.

Hier dus: [Galaxy Note/N7000] Nu eenvoudig draadloos opladen!

[ Voor 39% gewijzigd door onkeltje op 25-12-2013 15:21 ]

• Daiov97
Dat gaat niet werken, aangezien mijn connector defect is. Zal waarschijnlijk dit onderdeel bestellen.

@onkeltje Kan je niet google Chrome proberen op jouw Galaxy Note, misschien werkt het hier we op?

[ Voor 33% gewijzigd door Daiov97 op 26-12-2013 09:58 ]

• onkeltje
Daimen schreef op donderdag 26 december 2013 @ 09:57:
Dat gaat niet werken, aangezien mijn connector defect is. Zal waarschijnlijk dit onderdeel bestellen.

@onkeltje Kan je niet google Chrome proberen op jouw Galaxy Note, misschien werkt het hier we op?
Ge hebt gelijk hoor, ik had Chrome al geprobeerd en die doet het wel goed.
Ik gebruik trouwens Chrome meer dan Internet Explorer omdat ik die beter vind.

Toch wel eigenaardig dat een oudere versie het doet met Internet Explorer en een nieuwe versie niet.
Men spreekt toch altijd over verbeteringen maar die ballon gaat hier dan niet op. :/

Sorry ik heb mij hier vergist, ik bedoelde dat ik Opera gebruikte en dat het dan wel gaat.
Chrome zal ik ook eens proberen.

Ik heb Chrome nu ook geprobeerd maar die maakt dezelfde fout als Internet Exporer.
Dus tot nu toe is alleen Opera goed.
Nog iemand een sugesie?

Ook niemand een idee hoe ik een oudere versie van internet explorer kan installeren?
Het probleem schijnt te zitten in de nieuwere versies.

Jammer, het zal dan maar een ongekende zaak blijven.

[ Voor 25% gewijzigd door onkeltje op 28-12-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-05 16:37
onkeltje schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:08:
[...]

Ge hebt gelijk hoor, ik had Chrome al geprobeerd en die doet het wel goed.
Ik gebruik trouwens Chrome meer dan Internet Explorer omdat ik die beter vind.

Toch wel eigenaardig dat een oudere versie het doet met Internet Explorer en een nieuwe versie niet.
Men spreekt toch altijd over verbeteringen maar die ballon gaat hier dan niet op. :/

Sorry ik heb mij hier vergist, ik bedoelde dat ik Opera gebruikte en dat het dan wel gaat.
Chrome zal ik ook eens proberen.

Ik heb Chrome nu ook geprobeerd maar die maakt dezelfde fout als Internet Exporer.
Dus tot nu toe is alleen Opera goed.
Nog iemand een sugesie?

Ook niemand een idee hoe ik een oudere versie van internet explorer kan installeren?
Het probleem schijnt te zitten in de nieuwere versies.

Jammer, het zal dan maar een ongekende zaak blijven.
Heb je het nu over je Note of je eigen computer? Opera en Chrome gaat wel op je Note, maar Internet Explorer voor zover ik weet niet.

[ Voor 87% gewijzigd door BleuZ op 30-12-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Ik heb laatst mijn Note vervangen door een Note II, dus wie weet is er hier iemand geïnteresseerd in een origineel Samsung Desktop Dock? :-)

V&A aangeboden: [TK] Desktop Dock voor o.a. Samsung GALAXY Note

[ Voor 86% gewijzigd door BleuZ op 30-12-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
J.Appleseed schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:06:
[...]

Heb je het nu over je Note of je eigen computer? Opera en Chrome gaat wel op je Note, maar Internet Explorer voor zover ik weet niet.
Ik heb het over de Note ( GT-i9220,N7000).
Ik weet dat er heel wat browsers op de Note draaien en ik heb er heel wat geprobeerd ook Internet Explorer.
Werken doen ze allemaal maar bijlange niet foutloos.
We hebben dus een webpagina met een hoofdpagina en een fixed menu.
Wel dat Fixed menu hoort te blijven staan als er gescrold wordt zodat je altijd het menu blijft zien.
Alleen bij de browser Opera Classic wordt dat juist uitgevoerd.
Bij de andere browsers komt het menu bovenop de hoofdpagina liggen en dat is verkeerd.

Ik heb de firmware versie:4.1.2. maar bij de oudere versie 2.1.2 (Ginger Bread) werkt het wel.
Wat gaat er fout bij de nieuwere versie zowel op de Note als op een tablet met die firmware.
We zochten dus achter een oplossing om het ook juist te laten werken onder Internet Explorer.
Dat omdat de meeste mensen (club voor ouderen "Het Fonteintje") bijna allemaal Internet Explorer gebruiken.
De website is gemaakt in HTML5 en voldoet dus aan de huidige normen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe originele batterij gekocht.
Ik heb dat gedaan omdat mijn "oude" batterij veel sneller leeg loopt als in het begin.
Eerder verbruikte ik 'nachts ongeveer 2 a 3% bij alles afstaan.
Sinds ik geüpdate heb naar de 4.1.2 versie verbruik ik met alles afstaan ongeveer 12 a 13%
en dat vond ik toch wat veel.
Ook door de dag als ik wat doe zie ik de batterij zo leeglopen.
Dus ik dacht mijn batterij is versleten maar met de nieuwe batterij gaat het helemaal niet beter.
Ik heb zowat alles geprobeerd wat in het begin van dit draadje beschreven is maar niets helpt.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Is hier al zo vaak langs gekomen:

Met een factory reset opnieuwe beginnen.

Eventueel kun je ook:
- zo veel mogelijk geinstalleerde apps verwijderen
- zorgen dat je van de apps die je laat staan de nieuwste (verbeterde) versie hebt
- wifi altijd uitzetten als je het niet gebruikt
- schermintensiteit op automatisch
- push email en andere notificaties uitzetten
- elke dag even je RAM geheugen wissen

Ik doe tegenwoordig weer 3 dagen met een geladen batterij (is wel eens 1 dag geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
nokiaan958GB schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:22:
Is hier al zo vaak langs gekomen:

Met een factory reset opnieuwe beginnen.

Eventueel kun je ook:
- zo veel mogelijk geinstalleerde apps verwijderen
- zorgen dat je van de apps die je laat staan de nieuwste (verbeterde) versie hebt
- wifi altijd uitzetten als je het niet gebruikt
- schermintensiteit op automatisch
- push email en andere notificaties uitzetten
- elke dag even je RAM geheugen wissen

Ik doe tegenwoordig weer 3 dagen met een geladen batterij (is wel eens 1 dag geweest).
Ik weet dat het hier al dikwijls aangehaald is en ik had ook al gedaan wat hier staat.
Dus factory reset uitgevoerd en geen enkele app geïnstalleerd, er staat dus alleen op mijn Note wat er niet af kan.
Alles wat ik niet gebruik zet ik altijd af; Wifi, GPS, Mobiele gegevens, Bluetooth alles staat af.
De helderheid zet ik heel laag en spaarstand staat altijd op.

Het ram geheugen maak ik elke avond leeg en ik sluit alles wat in de lijst staat.

Daarom juist vraag ik hier hulp als het kan.
Ik begrijp het niet meer, terwijl ik dit schrijf op mijn tablet zie ik dat de batterij inhoud van de Note
weer met 2% gezakt is en dat terwijl ik helemaal niets gedaan heb. :(
Ik hoop echt dat ik daar een oplossing kan voor vinden want dat is echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Toen hij helemaal leeg was had hij het gedrag ook al?

Het is omslachtig maar eigenlijk moet je per app kijken of het nog goed gaat.
Er hoeft maar 1 app bij te zitten die de zaak verziekt...............................

Heb zelf bewust geen google+ en sociale meda apps geinstalllerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ja, de miserie is begonnen sinds de laatste update, dus 4.1.2.
Enfin, toen is het begonnen maar of dat de oorzaak is dat weet ik niet.

Er zijn wel meer apps die ik niet wil maar ja men zit er gewoon aan vast.
Google plus is dat te verwijderen zonder te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Betterbatterystats gebruiken. Kun je zien waar het vandaan komt

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik heb voorlopig een gratis app in gebruik want ik moet ergens een middel zoeken om Betterbaterystats te betalen.
2euro is niet veel daarvan niet maar ik heb geen betaalmiddel bij Playstore.
Ik heb nu Wakelock Detector die ook als goed beschreven werd.

Ik snap wel niet goed wat daar allemaal staat ....
Awake 5% en dan Statics since 16h7m
Samsung Push Service 2m7s en daar staat dan bij x106.
zo staat er een hele kolom opsommingen waarvan deze mij ook in het oog springt;
Samsung Go 20s x918
Zijn dat dingen waar ik mij zorgen over moet maken of is dat nog allemaal normaal.

Dan ben ik nog even blijven kijken en ondertussen staat
Samsung Go 21s x1016 dus die x loopt toch behoorlijk op maar wat betekent dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
@Onkeltje: de xda edition van Better Battery Stats is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
onkeltje schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:01:
[...]

Ik heb het over de Note ( GT-i9220,N7000).
Ik weet dat er heel wat browsers op de Note draaien en ik heb er heel wat geprobeerd ook Internet Explorer.
Werken doen ze allemaal maar bijlange niet foutloos.
We hebben dus een webpagina met een hoofdpagina en een fixed menu.
Wel dat Fixed menu hoort te blijven staan als er gescrold wordt zodat je altijd het menu blijft zien.
Alleen bij de browser Opera Classic wordt dat juist uitgevoerd.
Bij de andere browsers komt het menu bovenop de hoofdpagina liggen en dat is verkeerd.

Ik heb de firmware versie:4.1.2. maar bij de oudere versie 2.1.2 (Ginger Bread) werkt het wel.
Wat gaat er fout bij de nieuwere versie zowel op de Note als op een tablet met die firmware.
We zochten dus achter een oplossing om het ook juist te laten werken onder Internet Explorer.
Dat omdat de meeste mensen (club voor ouderen "Het Fonteintje") bijna allemaal Internet Explorer gebruiken.
De website is gemaakt in HTML5 en voldoet dus aan de huidige normen.
Hoe draai jij dan Internet Explorer op je Samsung GALAXY Note? :?

En onkeltje, mijn Note (die nu is overgegaan naar mijn vader) had dat gedrag ook. Heb 'm tig keren opnieuw geïnstalleerd. Op een custom ROM (Cyanogenmod 10.2 bijvoorbeeld) ging het beter, maar ik heb ook het vermoeden dat de batterij gewoon slecht is.

[ Voor 9% gewijzigd door BleuZ op 02-01-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
J.Appleseed schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:54:
[...]

Hoe draai jij dan Internet Explorer op je Samsung GALAXY Note? :?

En onkeltje, mijn Note (die nu is overgegaan naar mijn vader) had dat gedrag ook. Heb 'm tig keren opnieuw geïnstalleerd. Op een custom ROM (Cyanogenmod 10.2 bijvoorbeeld) ging het beter, maar ik heb ook het vermoeden dat de batterij gewoon slecht is.
Hoe draai ik Internet Explorer ...
Misschien heb ik het fout maar ik klik gewoon op het icoontje met het wereldbolletje waaronder staat Internet.
Dat staat gewoon standaard op de Note.

Maar ik heb toch een splinter nieuwe originele Samsung Batterij in mijn Note gestopt.
Zou die dan al ergens gebruikt zijn en zou het dan een tweedehands zijn? Ze ziet er anders toch heel nieuw uit hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-05 22:35

Greveldinges

Thank you, thank you very much

onkeltje schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:22:
[...]

Hoe draai ik Internet Explorer ...
Misschien heb ik het fout maar ik klik gewoon op het icoontje met het wereldbolletje waaronder staat Internet.
Dat staat gewoon standaard op de Note.

Maar ik heb toch een splinter nieuwe originele Samsung Batterij in mijn Note gestopt.
Zou die dan al ergens gebruikt zijn en zou het dan een tweedehands zijn? Ze ziet er anders toch heel nieuw uit hoor. ;)
Dat is de standaard Samsung browser, Internet explorer is tegenwoordig alleen terug te vinden op het Windows platform :*)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Greveldinges schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:27:
[...]

Dat is de standaard Samsung browser, Internet explorer is tegenwoordig alleen terug te vinden op het Windows platform :*)
Oeps, misverstand dus.
Ik zal het nooit meer doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Bedankt voor de goede tip. _/-\o_
Het is nu geïnstalleerd dus kan ik straks eens kijken wat er zoal gebeurt op mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
onkeltje schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:22:
Op de accu hoort een productiedatum gedrukt te staan waaruit blijkt of de accu splinternieuw is of niet. Hoe zeker weet je dat de accu origineel is? Er wordt namelijk ook heel veel namaak verkocht.

Ik heb gisteren een nieuwe accu voor mijn Note via Bol.com besteld en ga er eigenlijk maar van uit dat deze gewoon nep is. Ach, zelfs een nepperd zal het een stuk beter doen dan de originele die ik nu al bijna twee jaar gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door evEndzhar op 02-01-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
evEndzhar schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:31:
[...]

Op de accu hoort een productiedatum gedrukt te staan waaruit blijkt of de accu splinternieuw is of niet. Hoe zeker weet je dat de accu origineel is? Er wordt namelijk ook heel veel namaak verkocht.

Ik heb gisteren een nieuwe accu voor mijn Note via Bol.com besteld en ga er eigenlijk maar van uit dat deze gewoon nep is. Ach, zelfs een nepperd zal het een stuk beter doen dan de originele die ik nu al bijna twee jaar gebruik.
Mijn batterij zou volgens de opdruk gemaakt zijn op: 02.02.2013.
OK dat is dan bijna één jaar oud.
Verder neem ik aan dat verkopers kunnen schrijven wat ze willen.
Maar ja, ik kan ook paranoia worden en heel de wereld gaan haten maar daar heb ik voorlopig nog geen zin in. :+
Ik ga er vanuit dat als er te veel bedrogen wordt door een verkoper dat die rap zijn deuren zal moeten sluiten.
Het eigenaardige is wel dat mijn nieuwe batterij precies hetzelfde doet als mijn oudere batterijen (20 Jan 2012 dus 2 jaar oud)
dus ga ik er van uit dat de oorzaak niet bij de batterij zit.
Enfin, ik hoop dat Betterbatterystats mij een oplossing gaat bieden.
Momenteel is de GSM aan het opladen en ik ga wachten dat die volledig opgeladen is en dan nog een paar uur wachten en dan hoop ik te zien wat er gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Kijk alle google services eens na (en zet ze uit). Google now wil zoveel mogelijk van je weten, en dat kost nu eenmaal stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik had gisteren laat mijn GSM met een volle batterij terug opgestart.
Er is dus niets extra op geïnstalleerd buiten Betterbaterystats.
Ik had alles afgezet wat stroom zou verbruiken.
Dan heb ik hem meer dan 9uur niet meer aangeraakt, platte rust dus.

Ik heb hier enkele screenshots geplaatst: https://www.dropbox.com/home/Public

Ik zou het fijn vinden als iemand daar eens zou willen naar kijken om te zien wat daar mis gaat want ik begrijp dat allemaal niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:57:

Ik heb hier enkele screenshots geplaatst: https://www.dropbox.com/home/Public

Ik zou het fijn vinden als iemand daar eens zou willen naar kijken om te zien wat daar mis gaat want ik begrijp dat allemaal niet zo goed.
Jij boefje...

hoe kom jij in mijn public folder van dropbox ???

Werk je stiekem bij de NSA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Heb ook erg last van de battery drain, misschien toch maar weer een custom rom installeren...

@onkeltje Ik kan jouw foto niet bekijken, je moet op de knop delen drukken en die link even sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Daimen schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:12:
Heb ook erg last van de battery drain, misschien toch maar weer een custom rom installeren...

@onkeltje Ik kan jouw foto niet bekijken, je moet op de knop delen drukken en die link even sturen ;)
Jij bedoeld toch delen op de Note hé.
Dat heb ik gedaan en daar heb ik gekozen voor Dropbox.
Dus hier: https://www.dropbox.com/home/Public

Het zijn 10 screenshots, ik ken helaas geen andere manier om hier iets te plaatsen.
Andere mensen zetten hier de mooiste foto's neer in hun tekst en ik krijg dat helaas nooit klaar. :(

of moet het deze zijn misschien https://www.dropbox.com/sh/6t8sq5db0l92l0w/lJGvHin76F

[ Voor 6% gewijzigd door onkeltje op 03-01-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
FreshMaker schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:37:
[...]

Jij boefje...

hoe kom jij in mijn public folder van dropbox ???

Werk je stiekem bij de NSA ?
Sorry maar ik zie daar alleen maar screenshots staan die ik daar zelf geplaatst heb en niks anders hoor.

Oeps, ik denk dat ik het begrepen heb en dat ik deze link moet meegeven.

https://www.dropbox.com/sh/6t8sq5db0l92l0w/lJGvHin76F

[ Voor 16% gewijzigd door onkeltje op 03-01-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik heb alles weer verwijderd uit dropbox.
Ik wil eerst nog eens iets anders proberen want dit lijkt hier niet te lukken en ik kan begrijpen waarom.
Mijn excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Op dropbox kun je op dat regenboogmapje drukken, daar staat bij Share (op www.dropbox.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Daimen schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:58:
Op dropbox kun je op dat regenboogmapje drukken, daar staat bij Share (op www.dropbox.com)
Ik dacht dat Share diende om iets uit dropbox aan een email-adres te leveren.

Ik dacht dat ge "Link" moest gebruiken, dan plaatst Dropbox een link op uw kladblok en die link kunt ge dan gebruiken om bijvoorbeeld in een bericht te plakken.
Ik had dat de eerste keer helemaal fout gedaan en niet goed nagedacht ... heel dom.

Maar ja, ondertussen is mijn batterij probleem nog niet opgelost.
Ik denk dat ik terug naar een lagere versie moet gaan en later terug upgraden na een fullwipe.
Fullwipe heb ik nu uitgevoerd maar dat helpt niet.

Betterbatterystats vertelt wel van alles maar doet verder niets en ik weet niet wat daar allemaal verteld wordt.
Batterij dokter heb ik nu ook geïnstalleerd en het is ietsje verbeterd maar niet voldoende.
Enfin; ik sukkel nog wel wat verder, het zal wel beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-05 22:26
Mijn N7000 wil maar niet verbinden met de PC hij laadt wel gewoon maar als ik zeg dat hij moet verbinden geeft hij aan dat de ik usb kabel moet aansluiten. Nu dacht ik dat de USB poort misschien niet meer in orde was maar heb hier nu 2 vervangende liggen en met beide wordt het probleem niet opgelost. Zie ik iets over het hoofd ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
harley schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:57:
Mijn N7000 wil maar niet verbinden met de PC hij laadt wel gewoon maar als ik zeg dat hij moet verbinden geeft hij aan dat de ik usb kabel moet aansluiten. Nu dacht ik dat de USB poort misschien niet meer in orde was maar heb hier nu 2 vervangende liggen en met beide wordt het probleem niet opgelost. Zie ik iets over het hoofd ?
Ik heb dat vroeger ook voor gehad en toen bleek mijn USB kabeltje niet in orde te zijn.
blijkbaar zit daar ook nog verschil in.

Welk programma gebruikt ge trouwens om verbinding te maken met uw PC.
Als ge het over Kies hebt dan zit ge hier verkeerd daar is een ander draadje voor.
En daar weten ze alles over Kies.

Juist boven dit venster klikken op "dit topic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Nou de pc vind geneens een usb apparaat en "vroeger" werkte het ook zonder kies gewoon als massaopslagmedium. USB kabeltje heb ik 3 verschillende geprobeerd waaronder die bij mijn logitech harmony geleverd zat (de originele heb ik niet meer) maar dat zou volgens mij ook niet uit mogen maken.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Als de PC dan wel een USB muis vindt dan is er iets mis met de USB connector van de Note.
Daar zitten 4 draadjes in zo'n connector en als nu juist het data draadje over is dan heb je geen verbinding meer, opladen kan dan wel nog. Ik vrees dat uw Note binnen moet voor herstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Daarom had ik de USB conector PCB al vervangen voor een nieuwe want dat vermoeden had ik ook. Helaas helpt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Dan zal er ergens op het printje een slechte soldeer verbinding zijn vrees ik. Maar begin dat maar eens na te meten, dan moet je al goed apparatuur hebben vrees ik. Enfin, ik zou het ook niet kunnen want ik heb dat ook niet. Hopelijk heb je met dat vervangen geen kortsluiting gemaakt want die soldeerpuntjes liggen kort bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
hoeft je niet te solderen is een compleet printplaatje met usb connector erop

Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1251890459/Replacement-font-b-Repair-b-font-Parts-Micro-font-b-USB-b-font-Charging-Dock-font.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Oeps, ik had verstaan dat je de USB connector op de PCB vervangen had.
Dit is natuurlijk wat anders.
Om hier een verbinding verkeerd te maken dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten.
Ik vrees toch dat je hem ergens voor herstelling moet binnen brengen in een gespecialiseerde zaak.

Of draadloos verbinding maken met de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Zo, ik ben uit geprobeerd. Ik heb nu versie 4.1.2 op de Note staan.
Baseband versie N7000XXLT3
Kernelversie 3.0.31- 906407
se.infra@SEI-46#3
SMp PREEMPT THU Feb 14 02:26:43 KST 2013

Buildnummer
JZ054K.N7000XXLT5

Ik zou graag terug naar een lagere versie gaan om mijn batterij probleem op te lossen.
Iemand een goede raad welke versie ik moet nemen en waar die te vinden is?
Of moet ik hiervoor ook naar een ander Topic gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb je nu al vastgesteld het aan de firmware ligt? Ik heb precies dezelfde versie op mijn Note draaien en heb met mijn nieuwe accu helemaal geen probleem met de accuduur meer. Eergisteren raakte ik in 10 uur 18% van mijn lading kwijt. Als het verbruik bij jou een stuk hoger is heb je software draaien dat je toestel regelmatig uit deep sleep haalt (of zelfs houdt). Dat kan je met Better Battery Stats ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik begrijp wat je schrijft maar wat kan ik nog meer.
Inderdaad, BetterBatteryStats vertelt mij van alles maar ik begrijp daar niks van.
Ik zie ook wel dat mijn apparaat teveel wakker blijft en wakker wordt maar ik vind de oorzaak niet.

De problemen zijn begonnen sinds de laatste update daarom wilde ik even terug om te zien wat mijn batterij dan doet.
Blijkt het dan in orde te zijn wilde ik terug de laatste nieuwe versie OTA installeren.
Ik heb eigenlijk ook niets veel klachten gelezen over die update maar er zou toch iets kunnen misgelopen zijn bij mij of is dat onmogelijk?
Gij verliest 18% op 10uur ik verlies 12 a 13% terwijl ik helemaal niets doe.
Ik heb geen enkele toegevoegde app op mijn Note.
Ik heb mijn Google account verwijderd, ik heb mijn Samsung account verwijderd.
Ik heb heel wat services uitgeschakeld waaronder Samsung go en nog meer maar het probleem blijft hetzelfde.

Dus even teruggaan en daarna opnieuw beginnen is eerder een wanhoopsdaad.
Ik dacht, soms is het goed om met een zuivere lei te beginnen of ben ik dan zo ver mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:45:
Zo, ik ben uit geprobeerd. Ik heb nu versie 4.1.2 op de Note staan.
Baseband versie N7000XXLT3
Kernelversie 3.0.31- 906407
se.infra@SEI-46#3
SMp PREEMPT THU Feb 14 02:26:43 KST 2013

Buildnummer
JZ054K.N7000XXLT5

Ik zou graag terug naar een lagere versie gaan om mijn batterij probleem op te lossen.
Iemand een goede raad welke versie ik moet nemen en waar die te vinden is?
Of moet ik hiervoor ook naar een ander Topic gaan?
Firmwares kan je hier vinden
http://www.sammobile.com/firmwares/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
onkeltje schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:44:
Ik begrijp wat je schrijft maar wat kan ik nog meer.
Inderdaad, BetterBatteryStats vertelt mij van alles maar ik begrijp daar niks van.
Ik zie ook wel dat mijn apparaat teveel wakker blijft en wakker wordt maar ik vind de oorzaak niet.

De problemen zijn begonnen sinds de laatste update daarom wilde ik even terug om te zien wat mijn batterij dan doet.
Blijkt het dan in orde te zijn wilde ik terug de laatste nieuwe versie OTA installeren.
Ik heb eigenlijk ook niets veel klachten gelezen over die update maar er zou toch iets kunnen misgelopen zijn bij mij of is dat onmogelijk?
Gij verliest 18% op 10uur ik verlies 12 a 13% terwijl ik helemaal niets doe.
Ik heb geen enkele toegevoegde app op mijn Note.
Ik heb mijn Google account verwijderd, ik heb mijn Samsung account verwijderd.
Ik heb heel wat services uitgeschakeld waaronder Samsung go en nog meer maar het probleem blijft hetzelfde.

Dus even teruggaan en daarna opnieuw beginnen is eerder een wanhoopsdaad.
Ik dacht, soms is het goed om met een zuivere lei te beginnen of ben ik dan zo ver mis?
Als je een schone lei wilt hebben kun je beter een complete wipe van je device doen. Kijken wat er dan gebeurt. Hoef je niet direct terug naar oude android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Een FullWipe heb ik drie dagen geleden al eens gedaan.
Ik zie geen verbetering.

Zouden ze mij dan toch een batterij van en mindere kwaliteit geleverd hebben.

Dus zonder iets extra te installeren en zonder iets aanstaan verlies ik 's nachts 12 a 13%
waar het vroeger maar 2 a 3% was.
Hoeveel verbruiken jullie 's nachts met alles afstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:43:
Een FullWipe heb ik drie dagen geleden al eens gedaan.
Ik zie geen verbetering.

Zouden ze mij dan toch een batterij van en mindere kwaliteit geleverd hebben.

Dus zonder iets extra te installeren en zonder iets aanstaan verlies ik 's nachts 12 a 13%
waar het vroeger maar 2 a 3% was.
Hoeveel verbruiken jullie 's nachts met alles afstaan?
Hoe lang heb je die accu er in? Geef hem even 2-3 dagen om goed in te werken. Voor de weergave scheelt het nogal als je hem even echt leeg laat lopen en volledig doorlaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik heb die accu al langer dan een week.
Toen ik ze binnen kreeg stond ze op 50%.
Dan heb ik ze gebruikt tot minder dan 20% (wat rap ging) dan heb ik ze voor de volle 100% geladen.

Een lipo mag toch niet helemaal leeg hé.

Ik heb ze later nog een paar keer gebruikt tot minder dan 20%.
Maar ze blijft volgens mij veel te snel leeg lopen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Post eens screenshots van je batterijverbruik dan? Wat staat er nu bovenaan bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:23:
Ik heb die accu al langer dan een week.
Toen ik ze binnen kreeg stond ze op 50%.
Dan heb ik ze gebruikt tot minder dan 20% (wat rap ging) dan heb ik ze voor de volle 100% geladen.

Een lipo mag toch niet helemaal leeg hé.

Ik heb ze later nog een paar keer gebruikt tot minder dan 20%.
Maar ze blijft volgens mij veel te snel leeg lopen. :?
Ze kunnen niet helemaal leeg. Daar zorgt de software wel voor. Je moet hem even helemaal leeg laten lopen (dat hij uit zichzelf uitgaat), dan kan de batterylog even goed inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
jip_86 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:27:
Post eens screenshots van je batterijverbruik dan? Wat staat er nu bovenaan bijvoorbeeld?
Ik zal morgen eens enkele screenshots posten.
Betterbatterystats is geïnstalleerd.

Wat moet ik posten; Kernel Wakelock, Partial Wakelocks, CPU States en process.

Als ik die post is dat voldoende of moet er nog iets anders bij?

Ik wil dat laten zien na een nachtrust met alles afstaan.

Als ik dat in Dropbox plaats kunt ge daar dan iets mee doen?
Of wilt ge het op een andere manier, ik weet niet wat goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
onkeltje schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:59:
[...]

Wat moet ik posten; Kernel Wakelock, Partial Wakelocks, CPU States en process.

Als ik die post is dat voldoende of moet er nog iets anders bij?
Dat is prima, plus screenshot van het batterijverbruik. Dus wat onder Settings > Battery staat, daar is ook al aardig uit af te leiden wat de grootverbruiker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
jip_86 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:07:
[...]

Dat is prima, plus screenshot van het batterijverbruik. Dus wat onder Settings > Battery staat, daar is ook al aardig uit af te leiden wat de grootverbruiker is.
Als alles goed is zou dit de juiste link moeten zijn naar de screenshots

Hopelijk heb ik het deze keer wel juist gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Volgens mij is dit vrij normaal. Ik zet hem 's nachts altijd op vliegtuigmodus, dan is het verbruik max 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Inderdaad, bij mij is de drain veel erger. Dit is gewoon zoals het hoort. 9 uur op accu en 87 procent resterend is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik kan het natuurlijk niet meer bewijzen maar voor die laatste update had ik echt op die tijd maar 2 a 3% batterij verlies.
Ik heb dus echt alles uitstaan en geen enkel extra app geïnstalleerd buiten BetterBatteryStats dan.

Ik ben rond de middag nog geen 5minuten op het net geweest en ik was al 20% kwijt.
Ik durf amper nog iets doen. Eerder kon ik rustig een uur de krant lezen op het net en dan was ik nog geen 20% kwijt.
Ik kon uren Sudoku spelen, dat durf ik niet meer. :(
Op dit ogenblik heb ik nog 45% en dus geen 5minuten internet en maar één telefoontje gekregen. :?

Enfin, ik geloof jullie natuurlijk wel, dan zal ik vroeger heel veel geluk gehad hebben hé en nu is mijn geluk plots op .... kan gebeuren. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
De galaxy Note staat over het algemeen niet bekend als heel goede batterijduur. Op 4.0.3 was dit inderdaad wel beter, dit heeft het verschil gemaakt. Mijn batterij staat met aardig wat gebruik nu ook op 45%, met wel rare wakelocks. Kan je nog screenshots posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Hier zijn nog wat screenshots.

Ik heb zelf ook nog eens gekeken in BetterBatteryStats en ik weet nu dat ik iets langer op het net was.
Ik had mijn verbinding met DropBox vergeten, ik denk wel niet dat dit veel verschil mag maken.

Dus 10inuten ipv 5minuten internet, sorry dat ik dat vergeten was.

Ik heb die screenshots naar DropBox gedaan en nu heb ik nog 39%.
Ik vind dat et toch veel te snel zakt hé.

Hoe ga ik terug naar Versie 4.0.3?

[ Voor 17% gewijzigd door onkeltje op 08-01-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Dat is redelijk te doen met Odin, maar hoe hoog staat je helderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Daimen schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:55:
Dat is redelijk te doen met Odin, maar hoe hoog staat je helderheid?
Bij mij staat de helderheid altijd heel laag.
Het streepje is maar 1cm laang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Ik gebruik hem meer, en heb meer wakelocks dus bij mij is het te verklaren. Toch is het wel raar dat die wel snel leeg is bij jou. Ter illustratie mijn BBS screenshots:
https://www.dropbox.com/sh/mbvvuvv5e5yfhlc/c7xwN5K2o2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Daimen schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:40:
Ik gebruik hem meer, en heb meer wakelocks dus bij mij is het te verklaren. Toch is het wel raar dat die wel snel leeg is bij jou. Ter illustratie mijn BBS screenshots:
https://www.dropbox.com/sh/mbvvuvv5e5yfhlc/c7xwN5K2o2
Zou het dan toch kunnen dat ze mij een minder goede batterij verkocht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel raar allemaal,
Ik had van de zomer ook zo'n accu, die ineens van de een op de andere dag 'kapot' gegaan was.
Vervangende via Bol.com, en via ebay nog 3 nieuwe 'reserve'

Ik doe de hele dag met een accu, meestal als ik weer thuis ben rond de 20% over
Dit is met de Ebay exemplaren, en met de vervangende ( dure ) accu

Ik ben bang dat héél veel verkopers gewoon dezelfde "nep-accus" verkopen als origineel, omdat er toch geen mogelijkheid is om dat te controleren ( door de gebruiker )
En soms zitten er slechte bij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik vrees dat ik u daar ook gelijk in moet geven.
Ik heb inmiddels een mail gestuurd aan de verkoper.
Ik heb er de screenshots bijgedaan dan kunnen ze zelf oordelen.
Eerder had ik al een mail gestuurd en toen vroegen ze gewoon naar de uitslag van die metingen.

Of het veel nut zal hebben dat weet ik niet maar ja, niet geschoten is zeker mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 20-05 20:45

OcGuru

Giulietta Qv

Ik gebruik een Polarcell accu 2700mah ook via ebay gekocht. Ben er wel over te spreken.

Mijn orginele accu is ook spontaan overleden. Toen ik hem eruit haalde was die ook helemaal bol geworden :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Even rooten en ruimte maken door onzin rommel eraf te gooien. Met Greenify kun je apps die je weinig gebruikt freezen. Scheelt echt behoorlijk.

Rooten is een kwestie van een zip bestandje uitvoeren. Nu de garantie toch voorbij is houdt nog weinig je tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Gianni Rombios schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:08:
Even rooten en ruimte maken door onzin rommel eraf te gooien. Met Greenify kun je apps die je weinig gebruikt freezen. Scheelt echt behoorlijk.

Rooten is een kwestie van een zip bestandje uitvoeren. Nu de garantie toch voorbij is houdt nog weinig je tegen.
En nu nog de naam van dat zip bestandje en waar het te vinden is.
Ik zoek daar al lang achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1901191
Vanuit dit topic heb ik een XXLT4 versie gebruikt om zowel een XXLT4 als een XXLT5 en een XXLT9 te rooten.

http://d-h.st/users/philz_touch/?fld_id=16061#files
Geen garantie natuurlijk...

Deze heb ik gebruikt
https://docs.google.com/f...dGs/edit?usp=docslist_api

[ Voor 56% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-01-2014 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Gianni Rombios schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:20:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1901191
Vanuit dit topic heb ik een XXLT4 versie gebruikt om zowel een XXLT4 als een XXLT5 en een XXLT9 te rooten.

http://d-h.st/users/philz_touch/?fld_id=16061#files
Geen garantie natuurlijk...

Deze heb ik gebruikt
https://docs.google.com/f...dGs/edit?usp=docslist_api
Bedankt, dat ga ik morgens eens goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Ik heb ook de philz touch geinstalleerd gisteren, je moet wel kijken naar je buildnummer en dan de laatste 5 tekens. Bij mij was dit XXLT5 en daarom moet je die versie pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Daimen schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 07:24:
Ik heb ook de philz touch geinstalleerd gisteren, je moet wel kijken naar je buildnummer en dan de laatste 5 tekens. Bij mij was dit XXLT5 en daarom moet je die versie pakken.
Dan heb jij dit gebruikt via de laatste koppeling hier boven?

12 files totalling 107.94 MB

Name Size DLs Cmts Upload Date
Back to philz-cwm6-n7000

PhilZ-cwm6-ZCLSF-CHN-5.03.0.tar.md5
8.01 MB 238 0 2013-05-13 15:53:01

PhilZ-cwm6-ZCLSF-CHN-5.03.0-signed.zip
10.04 MB 342 1 2013-05-13 15:53:01

PhilZ-cwm6-XXLT5-OXX-5.03.0.tar.md5
8.01 MB 6958 13 2013-05-12 17:46:38

PhilZ-cwm6-XXLT5-OXX-5.03.0-signed.zip
10.04 MB 5793 10 2013-05-12 17:46:38

En verder niets?
Zijt ge ook vertrokken vanuit de versie 4.1.2 ?

Tja, ik wil een beetje zekerheid want ik ben maar een leek in die dingen.
Werkt uw camera en alles nog even goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Philz touch heeft geen effect op de werking van je hardware/software. Het enige is dat je dan dingen kan flashen zoals root toegang, en eventueel een andere rom.

Kijk daarvoor eens hier [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zoals zo vaak al genoemd, rooten kan al heel simpel met alles gewoon Stock. Hiervoor hoef je niks moeilijks te doen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1329360

1B.If you want just Root but not kernel, follow this

- Download Root_SuperSu 0.95 http://forum.xda-develope...ntid=1279136&d=1345786298
-Copy downloaded file to Ext SD card.
-Reboot into recovery (vol up+Home+power)
-Select install zip from ext SD card
-select 'root_SuperSU-*.zip' which you have copied to Ext card above
-Reboot device

Daarna heb je SuperSu op je telefoon. De overige instructies vervang je door deze:

Ga nu naar Google Play op je telefoon en zoek naar de volgende apps:
SuperSU (free)
BusyBox (free)
Update beide, en open dan de apps na elkaar (eerst SuperSU), ze vragen dan om de binary te updaten, doe dat op de normale manier (niet cwm, dat heb je dan niet namelijk).

Deze methode heeft bij mij altijd gewerkt, en voor alle Stock android versies voor de Note.

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 09-01-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Oh ja, alleen root is supersimpel:
1 App die alles voor je doet. Werkte bij mij prima op de laatste stock rom.

[ Voor 13% gewijzigd door Jogai op 09-01-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Die is inderdaad nog simpeler ;)

Mijn autoradio met die geroot :)

Oeps, @onkeltje... ik zie dat je van 4.1.2 terug wilt naar 4.0.1.

Dan heb je wel een andere kernel nodig inderdaad.
Ik vond de handleiding die in de link van mijn vorige post stond wel handig daarvoor en voor de stockrom installatie heb je deze handleiding nog:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997

[ Voor 70% gewijzigd door Get!em op 09-01-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Get!em schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:59:
Die is inderdaad nog simpeler ;)

Mijn autoradio met die geroot :)

Oeps, @onkeltje... ik zie dat je van 4.1.2 terug wilt naar 4.0.1.

Dan heb je wel een andere kernel nodig inderdaad.
Ik vond de handleiding die in de link van mijn vorige post stond wel handig daarvoor en voor de stockrom installatie heb je deze handleiding nog:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997
Ik schreef hoger dat ik terug wilde naar; "Hoe ga ik terug naar Versie 4.0.3?"
Ondertussen ben ik met Odin terug naar versie 4.0.4 gegaan.
Nu krijg ik natuurlijk via OTA altijd een melding dat er een nieuwere versie is, ook Kies stelt een nieuwere versie voor.
Helaas kan ik niet zien welke versie ze voorstellen maar het zaal wel 4.1.2 zijn denk ik enfin er staat toch iets van LT5 .

Enfin, ik heb terug 4.0.4 maar met een netwerkprobleem, verdorie.

Ik vind het geweldig dat er zoveel reacties zijn om mij te helpen, ja zoveel dat ik niet meer weet wat ik moet kiezen.
Maar er zitten er wel goede tussen en ik ga zeker eens iets proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Wat voor netwerk probleem? Voor alles is een oplossing! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:15:
[...]
Maar er zitten er wel goede tussen en ik ga zeker eens iets proberen.
Ik had al eerder aangegeven .... ( jaartje geleden ;) )
Als je in de buurt van Wuustwezel / grens bent, er kan veel gebeuren onder het genot van een vlaamse pint !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
FreshMaker schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:26:
[...]

Ik had al eerder aangegeven .... ( jaartje geleden ;) )
Als je in de buurt van Wuustwezel / grens bent, er kan veel gebeuren onder het genot van een vlaamse pint !
Ik zal het zeker eens overwegen, een pintje kan er altijd wel in ook zonder dat er iets moet gedaan worden
En ja dat is ongeveer een jaartje geleden maar ondertussen zijn hier ook minder plezante dingen gebeurd.

Ik heb dus voorlopig, bij wijze van test versie 4.0.4 terug in gebruik genomen en raad eens ...
deze nacht maar 3% verbruikt *O*
Eerder bij versie 4.1.2 verbruikte 12%. :(

Dus de laatste versie ziet er wel beter uit maar is het eigenlijk niet.
Het wordt tijd dat Samsung daar eens iets aan doet of niet dan. :?

Enfin, voorlopig ben ik weer een gelukkig mens maar rooten ga ik zeker nog eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Net te laat dus om met de nieuwe ps te proberen: nieuws: Google verbetert accuduur Android met nieuwe versie Play Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik heb nu alles werkend behalve, ik kan geen mail verzenden.
Ik weet niet waar ik dat nog verder kan verbeteren.
Vroeger ging dat wel en nu niet meer.
Iemand een idee waar ik extra moet op letten, ik zit dus wel in België.
Als ik alles klaar heb voor uitgaande mail dat zegt het systeem altijd "Kan geen verbinding maken" :?

Voor te ontvangen gaat het wel.

Wijziging

Ondertussen heb ik het ontvangen ook in orde gekregen.
Een poort stond niet goed ingesteld. :|

[ Voor 13% gewijzigd door onkeltje op 11-01-2014 13:13 ]

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.