Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
truffel50 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:41:
[...]

Vreemd genoeg werkt Kies-backup niet bij mij. meer mensen dezelfde probleem?
Onderaan deze pagina staat:

Problemen met KIES horen in dit topic.

.....................
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Offtopic, dus weg.

[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 03-10-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:20:
Ik gebruik nog altijd KIES voor mijn backups.
Ik niet ...

Google Play: G Cloud Backup

Deze is minder opzichtig aanwezig, en kan het op schedule dagelijks laten uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:50:
[...]

Ik niet ...

Deze is minder opzichtig aanwezig, en kan het op schedule dagelijks laten uitvoeren
Dit lijkt me wel wat.
Kun je ook in je eigen cloud opslaan of ben je verplicht je backup(gegevens) bij derden te stallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VZVIW gaat het naar hun eigen ( amazon cloud ) servers

De laatste dagen is er iig wel veel ontwikkeling geweest, al 3 updates gehad, en nu kan je selectief terugzetten.

Voor whatsapp export kan je evt. deze gebruiken
Google Play: WhatsApp to Text

Exporteerd in verschillende smaken ( txt, csv, html, xls )

en voor sms deze :
Google Play: SMS Backup +

backup'd naar je gmailaccount, als een soort van inkomende mailthreat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ken. schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:02:
[...]

Yep.. Heb mijn Note er al eens voor terug gestuurd, maar na reparatie had ik dezelfde vlekken op andere plekken :X Denk dat ieder toestel het heeft, maar niet iedereen het ziet. Alleen in een compleet donkere ruimte met een zwart scherm zie je het goed.
Ah. Ik denk dat het iets met de wacom laag te doen heeft eerlijk gezegd, hij 'gloeit' ook wat na als je hem net uit zet in het pikkedonker.

Je ziet het ook alleen in zelfzame gevallen, niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
RielN schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:29:
Nog een vraag: wanneer ik het scherm heel erg donker heb en eigenlijk 'zwart' wil laten zien: In een donkere kamer zie ik dan nog zwartere vlekjes bij goed kijken. Kent iemand dit?
Dat is AMOLED "Mura" (oid), doodnormaal en vrijwel elk toestel heeft dat in varierende vorm. De meeste schermen zullen donkere vlekken hebben zodra je een zwarte achtergrond bekijk in een pikdonkere kamer en dat kan zich ook tonen als horizontale lijnen die altijd te zien zijn. Komt blijkbaar omdat het organisch materiaal betreft.

Waarschijnlijk een belangrijke reden dat OLED TV's zo lang op zich laten wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 06-10-2012 20:02 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

RielN schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 16:45:
[...]

Ah. Ik denk dat het iets met de wacom laag te doen heeft eerlijk gezegd, hij 'gloeit' ook wat na als je hem net uit zet in het pikkedonker.

Je ziet het ook alleen in zelfzame gevallen, niet storend.
Op XDA zeiden ze in elk geval dat het te maken had met de lijmresten die je door het scherm heen zou zien.
Denk dat we het dan misschien niet over hetzelfde hebben.

Dit is een aardig heftig voorbeeld:
https://lh5.googleusercon...gIutbxI/s1247/wtfNote.jpg Bij mij is het gelukkig lang niet zo erg als dit en zeker niet met dat groen erbij.

XDA thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1336187

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:45

jefjef

learning by doing

ik heb nu een raar probleem en dat is bij gewoon gebruik scherm op helder staat maar wanneer ik een web pagina of email wil lezen het scherm automatisch gaat dimmen. Alles krijgt een licht grijze waas alsof er energie bespaard moet worden..heel vreemd. Iemand die weet hoe ik dit kan omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Even bij de instellingen van die browser kijken, sommige browsers/apps hebben eigen beeldinstellingen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ik heb wel de notificatiebalk 'ingebrand', vooral te zien bij het blauw (zie de linkerzijkant van deze afbeelding:)

Afbeeldingslocatie: http://i.imm.io/H3i1.jpeg

Redelijk normaal bij Amoled geloof ik maar vind het wel wat snel... bij lage brightness zie ik het ook op witte websites en dat vind ik wel jammer. Ga toch eens terug naar de winkel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Dit bericht kreeg ik gisteren via Helpmij.nl

Kwetsbaarheid Android-telefoons te dichten met ESET app Auteur: ErpCity

Tijdens een kort geleden gehouden beveiligingsconferentie werd een enorme kwetsbaarheid van Android-telefoons aangetoond.
Met de Unstructured Supplementary Service Data (USSD) code is het mogelijk om een 'hard reset' uit te voeren, waardoor het toestel teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen en een gebruiker alle instellingen, gegevens, foto’s en video’s kwijtraakt. Op populaire Android-toestellen kunnen kwaadwillenden nu op verschillende manieren onterecht deze USSD-code opdracht uitvoeren. Het bezoek aan een website is al genoeg om de code uit te laten voeren op een vatbare telefoon. Andere mogelijkheden zijn per SMS, QR code, NFC-toepassing of door op een link in de browser te klikken.
Het beveiligingslek van vele Android-toestellen, waardoor het dus mogelijk is om via één enkele regel code het toestel te wissen, is met de speciale app van ESET te dichten. De app is gratis beschikbaar in de Google Play store.
Met een QR code kan het toestel worden getest. Als het toestel kwetsbaar blijkt te zijn, kan de app ‘ESET USSD Control’ worden gedownload in de Google Play store. De app waarschuwt de gebruiker op het moment dat er een kwaadaardige code wordt gedetecteerd.

Ik wilde eens weten wat de mensen hier daarvan vinden.
Is dat inderdaad zo erg of is dit sterk overdreven.
Doet men er goed aan die installatie te doen of moeten we daar niet veel aandacht aan schenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

onkeltje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:26:
Dit bericht kreeg ik gisteren via Helpmij.nl

Kwetsbaarheid Android-telefoons te dichten met ESET app Auteur: ErpCity

Tijdens een kort geleden gehouden beveiligingsconferentie werd een enorme kwetsbaarheid van Android-telefoons aangetoond.
Met de Unstructured Supplementary Service Data (USSD) code is het mogelijk om een 'hard reset' uit te voeren, waardoor het toestel teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen en een gebruiker alle instellingen, gegevens, foto’s en video’s kwijtraakt. Op populaire Android-toestellen kunnen kwaadwillenden nu op verschillende manieren onterecht deze USSD-code opdracht uitvoeren. Het bezoek aan een website is al genoeg om de code uit te laten voeren op een vatbare telefoon. Andere mogelijkheden zijn per SMS, QR code, NFC-toepassing of door op een link in de browser te klikken.
Het beveiligingslek van vele Android-toestellen, waardoor het dus mogelijk is om via één enkele regel code het toestel te wissen, is met de speciale app van ESET te dichten. De app is gratis beschikbaar in de Google Play store.
Met een QR code kan het toestel worden getest. Als het toestel kwetsbaar blijkt te zijn, kan de app ‘ESET USSD Control’ worden gedownload in de Google Play store. De app waarschuwt de gebruiker op het moment dat er een kwaadaardige code wordt gedetecteerd.

Ik wilde eens weten wat de mensen hier daarvan vinden.
Is dat inderdaad zo erg of is dit sterk overdreven.
Doet men er goed aan die installatie te doen of moeten we daar niet veel aandacht aan schenken?
Lookout (ook gratis app) komt ook automatisch met een waarschuwing indien een nummer op een website geklikt wordt.

Verder is LBE security (alleen met ROOT) ook een toevoeging voor apps die stoute dingen willen uitvoeren (zoals het openen van je contactenlijst, sms of bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mijn Note was kwetsbaar volgens deze test:
http://hugelaser.com/ac/ussd-test.php?conf=true

Ik heb auto-reset blocker erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
FreshMaker schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:50:
[...]

Ik niet ...

Ik zie dat je daar 1GB beschikbare ruimte hebt.
Ik heb even nagekeken en blijkt dat ik 7GB vol heb op mijn Phone en SD.
Ik vrees dat 1GB dan toch niet genoeg gaat zijn. :-(

Mijn backup van Kies is 2,23GB groot, dus ergens kan dat dan toch niet goedkomen hé.
Tenzij ge natuurlijk iedere maand €1 betaalt wat ook niet echt veel is voor 10GB maar Kies is gratis en volgens mij niet slecher.
Ik weet wel, Kies heeft een slechte naam bij velen maar bij mij bolt het prima. :)
Ik kan die backup trouwens ook bewaren in Dropbox of Wuala en daar staat die dan ook veilig.
Bij Wuala heb ik 5GB gratis :*) en bij Dropbox 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:13
Net als bij mijn Nexus 7 tablet van Asus, heeft ook mijn Samsung Galaxy Note er last van dat het scherm uit de behuizing naar boven komt. Dit gebeurd aan de linkerkant en onderaan bij de middelste knop... Meer mensen die dit probleem kennen? Hij steekt links héél iets boven de behuizing uit, maar kan hem wel terugdrukken op de plek. Het scherm blijft daar alleen niet vastzitten. Mogelijk is er een lijmlaag die daartussen zit die niet helemaal goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:33:
[...]

Ik zie dat je daar 1GB beschikbare ruimte hebt.
Ik heb even nagekeken en blijkt dat ik 7GB vol heb op mijn Phone en SD.
Ik vrees dat 1GB dan toch niet genoeg gaat zijn. :-(
Dat ligt aan je definitie van de backup.
Mijn foto's en video's gaan via dropbox naar mijn pc, andere data doe ik via Titanium backup naar dropbox.
Het enige wat lastig te backuppen was ( automagisch ) zijn de call log en berichten ( sms )
Die doe ik dus nu langs g-cloud, en dat komt op zo'n 3MB per week

Verder staat er niets op de telefoon wat 'jammer' is als het kwijtraakt, aangezien het meeste toch al ergens te vinden is.
Ik heb een fotomap op mijn ext.sd staan van 12GB welke ook op mijn eigen systemen thuis staat, en regelmatig aangevuld wordt, en gekopieerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Wooohooo, ik heb mijn Galaxy Note terug. Maat van me heeft hem gefixt. Had tijdelijk een lumia 800, dat deed mij inzien hoe verschrikkelijk goed de Note + Android is...

Nu wachten op JB, dan is hij helemaal amazing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:22
Ben op zoek naar de LTE versie. Kom enkel op Amerikaanse sites. Blijkbaar nog niet in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
418O2 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:00:
Wooohooo, ik heb mijn Galaxy Note terug. Maat van me heeft hem gefixt. Had tijdelijk een lumia 800, dat deed mij inzien hoe verschrikkelijk goed de Note + Android is...

Nu wachten op JB, dan is hij helemaal amazing!
Gewoon de leak flashen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja, dat heb ik gedaan en toen was mijn IMEI weg. Dus ik hou het even bij ICS :)

Tot er een goede leak is.

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 02-11-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in mijn adresbalk about:useragent typ, krijg ik een blanco pagina.... Wat doe ik fout? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Default browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist het met opera geprobeerd, hier lukt het wel (op een iets andere manier). Maar met de normale, standaard browser kan het dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nope. Vziw kan je alleen in opera en dolphin de useragent vastzetten. Met chrome kan je alleen switche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, thankx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Samsung to update the Galaxy Note directly to Android 4.1.2” http://t.co/3dVOtINl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 09-09 17:13
Sterker nog op XDA komt binnen een dag Android 4.1.2 ;)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Voor de 10.1 note is er in duitsland wel begonnen met de jelly bean uitrol :

http://www.mobilecowboys.nl/tablets/17301

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik draai nu al jb. er is een dump van die gelekte rom op xda en de developers zijn er nu me bezig. dit lijkt al een final te zijn dus lang zal het niet meer duren.

zelfs multiwindow support, had ik niet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:14

Yucko

One clown to rule them all !

Henkpaulus schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:33:
Samsung to update the Galaxy Note directly to Android 4.1.2” http://t.co/3dVOtINl
goed nieuws

zie inderdaad dat ook multi-window support er ook in zit, maar damn zeg .. is het zo moeilijk om scherp te stellen tijdens het filmen? }:|

ben trouwens benieuwd of ze ook eindelijk die eMMC bug opgelost hebben

[ Voor 9% gewijzigd door Yucko op 09-11-2012 12:32 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nee, blijkbaar niet. Althans PhilZ kernel blijkt nog steeds het veiligste te zijn. Ik kijk iig nog even de kat uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ik mag toch hopen dat de Note 2 een dergelijk probleem niet heeft, dus ik vraag me werkelijk af waarom het zo lang duurt voor Samsung om een kernel uit te brengen waar dat probleem niet meer in voorkomt :?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Yucko schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:45:
Ik mag toch hopen dat de Note 2 een dergelijk probleem niet heeft, dus ik vraag me werkelijk af waarom het zo lang duurt voor Samsung om een kernel uit te brengen waar dat probleem niet meer in voorkomt :?
Er is volgens Samsung een workaround voor het probleem toegevoegd aan hun driver code voor de eMMC chip. Maar Entropy512 claimt dat dit niet voldoende is om het probleem te omzeilen.

Uiteindelijk is Samsung best wel slim, ze leveren telefoons met een open bootloader, maar verneuken de driver op zo'n manier dat niemand met z'n telefoon wilt kloten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Wat een hopeloze voorstelling van die Fransman.
Kijk zoiets geeft mij nu echt geen vertrouwen. :(
Ik hoop dat de realiteit een stuk beter is, en een beetje vlotter loopt dan wat die hier toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wat ben jij ook en figuur onkel haha

deze man geeft die firmware per ongeluk via fota gekregen. draait erg goed. er zij. al wat customroms gebasseerd op die rom gemaakt en dat loopt erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
418O2 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:48:
wat ben jij ook en figuur onkel haha

deze man geeft die firmware per ongeluk via fota gekregen. draait erg goed. er zij. al wat customroms gebasseerd op die rom gemaakt en dat loopt erg goed
Ok, dan maar afwachten tot de juiste versie op de markt komt.
En wat of wie mag fota dan zijn :?
Tja ik ben niet van de slimste hé 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

onkeltje schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:24:
[...]

En wat of wie mag fota dan zijn :?
Firmware Over The Air

Update mechanisme, waarbij update dus op je telefoonkomt via je internet verbinding, dit is dus als je een bericht krijgt op je telefoon dat er een systeem update is.

[ Voor 27% gewijzigd door Get!em op 11-11-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Offtopic, dus weg.

Het lijkt er trouwens op dat onze maintainer voor AOKP overstapt of gaat stappen naar de Nexus 4. Daarnaast zal er zeer waarschijnlijk voorlopig geen stable van CM10 voor de N7000 komen omdat Project Butter nog niet eens werkt. Wel hoop ik dat 4.2 snel in AOSP gaat in combinatie met de juiste drivers zou dan de N7000 tenminste volledige open source (CM, AOSP, AOKP) eindelijk fatsoenlijke Project Butter hebben in een degelijke rom :).

Daarnaast is Asylum vorige week ook gestopt met roms en Eybee deze week dus, Entropy512 heeft er nog maar weinig zin in, dus ik ben er bang voor dat onze geliefde Note nog een voorspoedige toekomst voor roms zal krijgen :'(.

[ Voor 14% gewijzigd door janvanduschoten op 14-11-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Misschien wel leuk als we hier ontopic gaan posten in plaats van de bovenstaande rommel. Ik ga weer even wat snoeien en knippen, de volgende offtopic post wordt direct verwijderd. Graag ook eerst wat inzet tonen ipv inzetloos posten.

En gewoon lief zijn voor elkaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 14-11-2012 13:40 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb last van inbranden op mijn Note.

1. Heeft iemand al een keer met garantie kunnen vervangen?
2. En hoelang duurt dat?
3. Is het vervangen scherm hetzelfde? maw krijg je na verloop van tijd weer last van inbranding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wat is er ingebrand dan? De statusbalk?

hoe lang het duurt weet ik niet. of het terugkomt weet ik ook niet. Hoor er nooit iemand over namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:34:
Wat is er ingebrand dan? De statusbalk?

hoe lang het duurt weet ik niet. of het terugkomt weet ik ook niet. Hoor er nooit iemand over namelijk
Eringebrand is niet het goede woord. De pixels die lange tijd wit staan worden na verloop van tijd gelig van kleur. Google maar eens en je ziet meerdere klachten erover.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja dat is idd wat anders. De blauwe subpixels degraderen sneller. Dan heb je hem ook wel goed veel gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:08:
Ja dat is idd wat anders. De blauwe subpixels degraderen sneller. Dan heb je hem ook wel goed veel gebruikt :)
Is wel regelmatig gebruikt. Maar zoiets verwacht je niet binnen 1 jaar.
De galaxy tab 7.7 heeft ook amoled en je mag toch verwachten dat je daar zonder problemen
enkele uren per dag kan gebruiken zonder dat het scherm snel minder wit wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb de Note sinds eind maart van dit jaar. Na een paar weken heb ik de originele carkit houder gekocht.
Als je de Note daar in zet, verschijnt automatisch de Voice Talk applicatie.

Ik heb van ongeveer mei tot eind juli de telefoon dagelijks 2x op deze manier in de auto gebruikt, ongeveer 1.5 uur per rit.

De tekst "Voice Talk" en enkele andere buttonteksten van die toepassing is ingebrand en is duidelijk te zien op een witte achtergrond.

Dus na ongeveer 2 maanden al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sansar schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 01:34:
Ik heb de Note sinds eind maart van dit jaar. Na een paar weken heb ik de originele carkit houder gekocht.
Als je de Note daar in zet, verschijnt automatisch de Voice Talk applicatie.

Ik heb van ongeveer mei tot eind juli de telefoon dagelijks 2x op deze manier in de auto gebruikt, ongeveer 1.5 uur per rit.

De tekst "Voice Talk" en enkele andere buttonteksten van die toepassing is ingebrand en is duidelijk te zien op een witte achtergrond.

Dus na ongeveer 2 maanden al!
Hoe hoog heb jij je helderheid gezet? Ik had rond de 80% nu is het 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je 3 uur per dag op volle helderheid hetzelfde scherm hebt draaien, dan gaat dat wel inbranden, dat zal met een LCD niet anders zijn gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:42:
Als je 3 uur per dag op volle helderheid hetzelfde scherm hebt draaien, dan gaat dat wel inbranden, dat zal met een LCD niet anders zijn gok ik
Smartphones met IPS schermen hebben daar geen last van.
Ik had 2 jaar lang mijn HTC HD2 ook op 80% en geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:46:
[...]

Smartphones met IPS schermen hebben daar geen last van.
Ik had 2 jaar lang mijn HTC HD2 ook op 80% en geen problemen mee gehad.
ook hetzelfde scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee een LCD scherm. Wil alleen aangeven dat amoled schermen snel in kwaliteit op achteruit kan gaan.
Ook al zet je helderheid op max je mag toch wel verwachten dat je niet na 1 of 2 maanden al last van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik bedoelde hetzelfde scherm weergegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:41:
[...]

Hoe hoog heb jij je helderheid gezet? Ik had rond de 80% nu is het 50%.
Helderheid staat bij mij op automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
Sansar schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:14:
[...]

Helderheid staat bij mij op automatisch...
Ik gebruik Screen Filter daarmee heb je een extra dim screen functie die ook nog eens instelbaar is.works great 4 me!

Tip!
Op youtube heeft Lucidmike78 een reeks tutorials geplaatst waar je veel aan kunt hebben. In iedergeval ondergetekende zelf wel.

Lucidmike78 ontleed de SGN2 en geeft ook de juiste feedback. Accesoires en mogelijkheden
Hij belicht zowat elk aspect van deze geweldige Smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dit is het Note 1 topic he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
Oops. Ma bad maar screenfilter is er ook voor de Note 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al eens het scherm laten vervangen?
Het ziet er eerlijk gezegd bij mij echt niet uit. Maar als je dat probleem na 2 maanden weer krijgt kan je wederom garantie claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijne is min of meer vervangen.

Je kan dat wel doen, maar als jij 3 uur per dag hetzelfde scherm op volle brightness op hebt staan, is het zo terug. Dan kan je beter een LCD-toestel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:18:
Mijne is min of meer vervangen.

Je kan dat wel doen, maar als jij 3 uur per dag hetzelfde scherm op volle brightness op hebt staan, is het zo terug. Dan kan je beter een LCD-toestel kopen.
Wordt geen full brigtness meer hooguit 40%. Maar wil het idd vervangen voor een ips 1080p scherm.
Alleen weet niet wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat zal nog wel een maandje of 2 duren toch, voor er wat anders is?

Maar je hebt je telefoon in de carkit met hetzelfde scherm aan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:35:
Dat zal nog wel een maandje of 2 duren toch, voor er wat anders is?

Maar je hebt je telefoon in de carkit met hetzelfde scherm aan ofzo?
Daarom denk ik pas in Q2 2013. Of er moet meteen met BTW actie in januari een mooi model komen.
Nee, door het hoog zetten van helderheid en internet (veel wit) is dat blijkbaar gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tanakiam schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:11:
[...]

Oops. Ma bad maar screenfilter is er ook voor de Note 1
Screen Filter is idd een must have! Er zijn wel holo alternatieven maar die zijn minder handig voor zover ik ze ken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iedere keer dat ik mijn ringtone opnieuw moet instellen, ik wil een liedje van mijn MP3 en dat lukt dan, maar een paar dagen daarna gebruikt hij weer een eigen ringtone en moet ik het weer opnieuw instellen.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:33:
[...]

Wordt geen full brigtness meer hooguit 40%. Maar wil het idd vervangen voor een ips 1080p scherm.
Alleen weet niet wanneer.
Vraag me af of dat gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:31:
Ik heb iedere keer dat ik mijn ringtone opnieuw moet instellen, ik wil een liedje van mijn MP3 en dat lukt dan, maar een paar dagen daarna gebruikt hij weer een eigen ringtone en moet ik het weer opnieuw instellen.
Iemand een oplossing?
Ik heb zo'n probleem ook gehad met 2 telefoons. Staat die ringtone op een micro sd kaartje? Zo ja, zet hem dan eens op de tablet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een note n7000 prepaid.
Mijn geld vliegt erdoor
Wie weet of er misschien verborgen dingen aanstaan die geld slurpen?

Of wat ik anders kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:36:
Ik heb sinds kort een note n7000 prepaid.
Mijn geld vliegt erdoor
Wie weet of er misschien verborgen dingen aanstaan die geld slurpen?

Of wat ik anders kan doen?
ligt aan je instellingen, als je mobiele gegevens aan hebt staan, op prepaid is dat bij de meeste providers een aardige kostenpost

Verder zul je toch duidelijker moeten zijn over WAT er is, en hoe het ingesteld staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bij instellingen kan je je dataverbruik zien.

Ik denk dat simonly gauw goedkoper is dan prepaid als je data gebruikt trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 20:27

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb nu een weekje de Note, maar ik heb hier een probleem mee. De accu houd het maar een halve dag (ong 8 uur) vol, terwijl hij niet heel intensief gebruikt wordt. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Een collega had dat met zijn S2. Ik heb toen zijn toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna ging hij gewoon 2 dagen op 1 acculading mee. Dat zou je eens kunnen proberen (maak backups want je raakt alles kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik ga het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Installeer ook Better Batterystats (verkrijgbaar via XDA forum). Kijk welke apps je telefoon wakker houden.

Ook kan je bereik meespelen (in een kelder is ie ook zo leeg vanwege het 'zoeken' van signaal). Ook Wifi netwerk maakt uit. Zit je op een publieke of werk wifi, dan kan het verkeer van andere apparaten of de router van die wifi zelf, jouw telefoon wakker houden.

Dat laatste had ik op mijn werk. Er werd een nieuwe Wifi geinstalleerd. Ik had op mijn Note de Wifi aan terwijl scherm uit is, maar toch bleef telefoon hele tijd wakker met deze nieuwe router. Batterij tijd ging naar minder dan 1 dag. Thuis was er niks aan de hand (bijv in weekend). Uiteindelijk gezien dat het netwerkverkeer van de werkWifi mijn Note verstoorde. Nu de sleepmodus van Wifi aangepast naar: only screen on.
Hij doet het nu weer 2 dagen.

Dezelfde analyse ook al eens met een app gehad die elke 15 seconden met een server verbond. Dat houd je Note ook gewoon volcontinue wakker. App had geen instelling over refreshrate, dus maar weer weggedonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Hierbij even mijn ervaring met het de batterij en het opladen van de Note. Hierover ben ik niet geheel tevreden:
- bij mijn SGS kreeg ik een piep als de batterij is opgeladen, met de Note niet
- soms zie is als hij is opgeladen linksbovenin een teken van een opgeladen accu, maar vandaag weer niet
- vandaag zie ik na hem uit de slaapstand gehaald te hebben alleen even de tekst "opgeladen"

Tegenwoordig gebruik ik de Note voornamelijk om te bellen, soms een sms of cameragebruik, geen spelletjes, geen internet, geen muziek of video afspelen, de laaste week ook geen navigatie of Email gebruikt. Push email staat uit. Toch haal ik de laatste tijd de 2 dagen niet. Tegenwoordig heb ik hem op de "systeemenergiespaarstand" staan.
Onder batterij zie ik dat de volgende verbruiksstatistieken van de laatste week:
58% scherm
20% internet
Heeft iemand een idee waar het hoge verbruik van internet vandaan zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee. Hoeveel schermtijd haal je? Welke software draai je?

Over die piep, ik ben blij dat die er uit is want ik werd er wel eens wakker van...

Ik haal meestal rond de 2.5 uur schermtijd op jelly bean

[ Voor 56% gewijzigd door 418O2 op 17-12-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

nokiaan958GB schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:12:

Heeft iemand een idee waar het hoge verbruik van internet vandaan zou kunnen komen.
Reclames.

Er zijn apps die hun reclames niet netjes ophalen en het proces daarvoor dus niet netjes afsluiten. In de afgelopen tijd zijn er weer wat apps verbetert, maar er zijn nog steeds een aantal die het niet netjes doen.
Voorbeeld van een die zn leven gebeterd heeft is "Het Weer in Nederland".
Voorbeeld van een slechte app: alle kranten apps van Wegener (bijv De Gelderlander)

Als ik jou was zou ik je telefoon rooten en AdAway installeren. Scheelt een bult aan reclame ophalen :)
Overigens, als je internet toch niet gebruikt, zet dataverbruik dan maar helemaal uit (aan/uit knop lang indrukken en dan dataverbinding uitzetten). Scheelt je nog veel meer :+

Makkelijkste root app voor Galaxy Note is op dit moment deze:
http://forum.xda-develope...read.php?t=2050297&page=1
Dicht meteen het gat met memoryleak. Helaas wel verlies van camera functionaliteit, dus geen definitieve fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Nu dit weer

Onze Note schijnt te lekken
http://www.nu.nl/gadgets/...msung-galaxy-en-note.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:19:
Nee. Hoeveel schermtijd haal je? Welke software draai je?

Over die piep, ik ben blij dat die er uit is want ik werd er wel eens wakker van...

Ik haal meestal rond de 2.5 uur schermtijd op jelly bean
Zie nu dat na het laden hij opnieuw begint te tellen.
Ik plaats de schermtijd nog wel even.

Ik gebruik incidentieel de volgende software:
- gmail
- camera
- google playstore voor binnenhalen updates
- ndrive navigatie (al een paar weken niet gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste fix was ook al beschikbaar, maar het 'nieuws' over eenlek is op nu.nl vaak spannender ( vanwege android ) dan de oplossing

http://forum.xda-develope...p?p=35524991&postcount=21

quickfix - apk

edit :

Op mijn toestel blijft de camera werken ( front en rear )

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 17-12-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
Ik dacht al, wat is het nat in mijn zak... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

FreshMaker schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:22:

Op mijn toestel blijft de camera werken ( front en rear )
Is dat met Stock 4.0.4?

Ik heb ondertussen wel de Chainfire versie op mijn mobiel staan, die maakt de camera stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Get!em schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:48:
[...]

Is dat met Stock 4.0.4?

Ik heb ondertussen wel de Chainfire versie op mijn mobiel staan, die maakt de camera stuk...
Ik heb 4.1.2 ( - Rocket Rom )

De link die ik gaf geeft bij mij zoals gezegd geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

FreshMaker schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:53:
[...]

Ik heb 4.1.2 ( - Rocket Rom )

De link die ik gaf geeft bij mij zoals gezegd geen probleem
Net even ingelezen. Het klopt. die link heeft een APK met andere werking. Mijn link is naar Chainfire, die is wat grondiger. Doordat die RyanZA minder streng is, werkt de camera nog wel.
At the moment, Supercurio's method relies on Android starting it at boot, using the same method any Android app uses to launch at boot. There is no guaranteed order of these apps being launched, and as such, a malicious app could be executing malicious code before the exploit is disabled.

RyanZA's method relies on the same mechanism as well and as such is still vulnerable. Furthermore, unlike Supercurio's and my own patch, RyanZA's patch chmod's to 0600 while ours chmod to 0400. With 0600, system user can still run the exploit, so chaining a half-exploit that only gives system user followed by ExynosAbuse may still grant an attacker root access.

My method requires proper root and modifies /system, and disabling the exploit is done before any normal Android app (like those installed from the Play store) have a chance to execute their code. As long as you tell my app to disable the exploit at boot before you install a malicious app, and providing you do not grant a malicious app root (through SuperSU), this should protect against any exploit. Also note that after enabling applying the patch at boot, you can unroot in SuperSU again (SuperSU --> Settings --> Full Unroot) and the patch will keep working, but you'll be unrooted again (if you don't want root). On some devices it takes a reboot for SuperSU to truly disappear after that, by the way.

With my patch, I do advise testing the exploit was disabled after a reboot by running ExynosAbuse again, and verifying both checkboxes next to "Disable exploit" and "Disable exploit on boot" are enabled. These auto-detect the current state, and if the patch on boot was succesful both will be checked.
Hier terug te vinden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2050297

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Get!em schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:11:
[...]

Net even ingelezen. Het klopt. die link heeft een APK met andere werking. Mijn link is naar Chainfire, die is wat grondiger. Doordat die RyanZA minder streng is, werkt de camera nog wel.

[...]

Hier terug te vinden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2050297
Is deze geschikt voor stock rom?

Grappig maar verwarrend dat patches naar de bedenker worden genoemd 8)7
Toevallig nog iemand ergens gelezen of Samsung die nog mee zal nemen in de aanstaande update of moet iedereen dit voor zich oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:19:
................

.....................
Weet je wel dat het dat het ongezond schijnt te zijn de telefoon dicht bij je hoofd op je nachtkastje te leggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een smartphone gekocht op de site lightinthebox en het toestel geeft mij de boodschap no sim card detected. Sinds vorig week probeer ik daar iemand te contacteren maar het lukt mij niet. Zijn hier soms mensen die mij kunnen helpen. Het betreft N710 MT6575 Android 4.0 Dual Card Quand Band 5.3Inch QHD HD Capacitive Cell Phone(WIFI,FM,3G,GPS)#00437767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:38:
Ik heb een smartphone gekocht op de site lightinthebox en het toestel geeft mij de boodschap no sim card detected. Sinds vorig week probeer ik daar iemand te contacteren maar het lukt mij niet. Zijn hier soms mensen die mij kunnen helpen. Het betreft N710 MT6575 Android 4.0 Dual Card Quand Band 5.3Inch QHD HD Capacitive Cell Phone(WIFI,FM,3G,GPS)#00437767
Verkeerde topic?
Ik denk dat je beter eens een ander topic of bij de winkel zelf kunt gaan navragen. Hier zal niemand je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Hmz,
Niet zo'n goed bericht voor de note gebruikers. :

http://www.mobilecowboys.nl/android/17592

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat maakt mij niet zoveel uit, ik draai al weken Jelly Bean
nokiaan958GB schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:50:
[...]

Weet je wel dat het dat het ongezond schijnt te zijn de telefoon dicht bij je hoofd op je nachtkastje te leggen 8)7
Hij ligt zelfs naast mijn kussen. En ja dat weet ik, en nee, ik geef niets.

[ Voor 73% gewijzigd door 418O2 op 19-12-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:12:
...........

Tegenwoordig gebruik ik de Note voornamelijk om te bellen, soms een sms of cameragebruik, geen spelletjes, geen internet, geen muziek of video afspelen, de laaste week ook geen navigatie of Email gebruikt. Push email staat uit. Toch haal ik de laatste tijd de 2 dagen niet. Tegenwoordig heb ik hem op de "systeemenergiespaarstand" staan.
Onder batterij zie ik dat de volgende verbruiksstatistieken van de laatste week:
58% scherm
20% internet
Zie nu dat er geen peil op te trekken is.
Moet nu met 16% te gaan na 1d 2u 27m weer laden.
Nu:
27% spraakoproepen (21m 2s)
25% mobiel standby (1d 2u 27m)
17% telefoon standby (1d 2u 13m)
10% scherm (13m 20s)

• 418O2
13 minuten schermtijd in 2 dagen? Dat is wel ERG weinig... :P

• nokiaan958GB
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:03:
13 minuten schermtijd in 2 dagen? Dat is wel ERG weinig... :P
Don't kill the messenger O-)

26 uur is bij mij 1 dag trouwens ;-)
Maar zoals is zei: ik gebruik hem met name om te bellen. Na het begin van het gesprek gaat bij mij het scherm uit.

• 418O2
Waarom heb je dan uberhaupt een smartphone?

• Yucko

Yucko

nokiaan958GB schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:26:
[...]

Zie nu dat er geen peil op te trekken is.
Moet nu met 16% te gaan na 1d 2u 27m weer laden.
Nu:
27% spraakoproepen (21m 2s)
25% mobiel standby (1d 2u 27m)
17% telefoon standby (1d 2u 13m)
10% scherm (13m 20s)
lol, als op mijn telefoon wifi + 3g zou uitstaan dan haal ik met gemak een paar dagen (haal nu al 2 dagen met middelmatig gebruik)

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01

Rudios

Lost in space?

Ik doe gemiddeld 2 dagen op 1 lading. 4 tot 5 uur screentime met middelmatig gebruik - denk aan internetten (3g en wifi). Whatsappen, twitter, facebook, nu.nl, bellen en sms'n. Mailen en games doe ik amper tot niet. Ik draai de Jellybam ROM v2.

Whole lot of stars ***

• nokiaan958GB
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:51:
Waarom heb je dan uberhaupt een smartphone?
Das een zeer weloverwogen keuze:
- navigatie (wil niet een DomDom EN een telefoon)
- internet en en email tijdens vakantie en weekenden weg
- de krant lezen tijdens vakantie en weekenden weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik weet even niet wat er met mijn Note aan de hand is op het moment:
Haal het eind van de dag niet eens meer met minimaal gebruik :X

Binnenkort maar eens een factory reset vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ken. schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 03:51:
Ik weet even niet wat er met mijn Note aan de hand is op het moment:
Haal het eind van de dag niet eens meer met minimaal gebruik :X

Binnenkort maar eens een factory reset vrees ik.
Same here. Hij heeft 2 weken geleden een factory reset gehad. Eind van de middag is hij vaak al leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Geen idee, of het helpt bij jullie maar ik haal nu nu gewoon van 07:30 tot nu. 19% batterij nu nog.

Met uitzetten van de volgende apps:
  • readers hub
  • Social hub (beide versies) Volgens mij de echte boos doener....
  • Yahoo finance.
Scheelde zo bizar veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Die staan bij mij allemaal al uit, dus dat gaat 'm helaas niet worden. Ik heb een vermoeden dat de SwiftKey Flow beta (één van) de boosdoener(s) zou kunnen zijn. Zou 'm graag uninstallen om te kijken, maar ik kan nu al niet meer zonder merk ik :P

EDIT: Ben niet de enige met dat idee zo te zien.
https://www.google.nl/sea...y+flow+beta+battery+drain

[ Voor 19% gewijzigd door Ken. op 22-12-2012 04:31 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.