Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ook ik heb de update binnen (Duits toestel). Allemaal leuk en aardig, maar alles staat weer door elkaar. M'n apps staan er nog wel op maar je moet alles opnieuw customizen.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Als dat alles is...

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Iemand ervaring met een bepaald type screen protector van eBay?

Ik zoek een goed kwalitatief high gloss protector waar ik geen kwaliteit van het scherm mee moet inleveren. Tevens zoek ik ook eentje die volledig bedekt en enkel speaker, lichtsensor en home knop uitsparing heeft.
Dan bedoel ik ongeveer zoiets, maar zeker niet dit, of dit... (!).

Die laatste is bijna goed, behalve dat het hele nokje weg is bij de lichtsensor.

[ Voor 24% gewijzigd door 430xlkod op 05-09-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

joosthaarman schreef op woensdag 05 september 2012 @ 08:43:
Klopt, daarom heb ik de code veranderd naar de duitse..
Kan je me vertellen hoe je dat doet, met google en in dit topic wordt ik er niet wijzer van. Teminste, ik vind geen heldere omschrijving.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
google eens op change CSC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ik had al de Duitse firmware 4.04 erop gezet, echter blijft de CSC code op XEN (nederland) staan. Als ik de CSC naar DBT (duitsland) wil veranderen gaat dat niet daar ik geen lijst heb om uit te kiezen. Hoe kan ik mijn Note alsnog op DBT zetten?

Edit: het is me wel gelukt door er een multi-CSC DBT rom erop te flashen

[ Voor 14% gewijzigd door Rudios op 06-09-2012 08:28 . Reden: Probleem opgelost ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
430xlkod schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:56:
Iemand ervaring met een bepaald type screen protector van eBay?

Ik zoek een goed kwalitatief high gloss protector waar ik geen kwaliteit van het scherm mee moet inleveren.
Geen high-gloss, dus als je dat persé wil, negeer mijn post dan maar.
Ik ben zeer tevreden over mijn Steinheil Ultra Fine. Is gematteerd, maar daardoor erg goed af te lezen als je buiten staat. Normaal is het een soort scheerspiegel. Verder is ie ook erg goed tegen vingerafdrukken. Je moet haast je vinger in frituutvet douwen om hier een veeg op te krijgen.

Ideaal wat mij betreft. Hier wat foto's van die van mij met en zonder Steinheil.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

De nieuwe update van 190+ Mb over mijn Duitse 4.04 is eigelijk de interface van de S3. Alles gaat nu super soepel, ook de homescreen animatie ziet er nu zo gelikt uit als de S3. Volgens mij heeft het bijna alles wat de S3 nu ook heeft op de specifieke feature als oog detectie etc. na. Ik ben tevreden.

Whole lot of stars ***

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier wat meer info over de update
www.sammobile.com/2012/09...ew-interface-and-gallery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zo ongeveer het hele internet afgestruind, maar ik weet nog niet wat de maximale resolutie van de front camera is voor video. Ik heb één zinnetje gevonden waarin de Nexus 7 met de Note vergeleken werd en daar werd gemompeld: VGA voor de Note. (dit staat dus los van de 2 Megapixels voor stills).
Klopt dat?

En is er iemand die diezelfde vraag kan beantwoorden voor de Note II. Ik wil het liefste de Note I vanwege de 80 extra pixels, maar video calling op iets hogere resolutie dan VGA is wel een argument. De SIII heeft wel HD res op de front camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

max3D schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:32:
Ik heb zo ongeveer het hele internet afgestruind, maar ik weet nog niet wat de maximale resolutie van de front camera is voor video. Ik heb één zinnetje gevonden waarin de Nexus 7 met de Note vergeleken werd en daar werd gemompeld: VGA voor de Note. (dit staat dus los van de 2 Megapixels voor stills).
Klopt dat?

En is er iemand die diezelfde vraag kan beantwoorden voor de Note II. Ik wil het liefste de Note I vanwege de 80 extra pixels, maar video calling op iets hogere resolutie dan VGA is wel een argument. De SIII heeft wel HD res op de front camera.
Ik heb even snel met de gewone camera app van CM9 een filmpje geschoten met de front camera en WMC zegt 640x480x15fps dus inderdaad gewoon VGA. Ik weet niet of dit op een standaard rom anders is, ik denk het haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Dank je Kneok. 15 fps en zo´n lage res is wel een teleurstelling. Nu nog er achter komen of de Note II daar beter in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Ik wil het liefste de Note I vanwege de 80 extra pixels
En als het scherm als zodanig nou gewoon beter is? Staar je niet blind op papieren specs, maar laat je ogen beslissen. Pixels zeggen niets. Liever minder goede pixels dan een hele bak slechte.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:14

Yucko

One clown to rule them all !

Nou ja, met de standaard camera-app op de Note kwam ik er niet achter daar je daar niet kunt switchen naar de front-cam en in skype vond ik ook niets terug. Dus toen heb ik Camera MX geinstalleerd en daar kreeg ik de keuze uit de volgende resoluties voor de front-cam:

• 176x144
• 320x240
• 352x288
• 640x480

@mphilipp hierboven:
Nou nou, zo slecht is het scherm van de Note I nu ook weer niet hoor.
Ik had eerst behoorlijk de @#^ erin toen ik achter het black-clipping probleem bij de Note I kwam, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik er overall weinig last van heb. Het stoort het het meeste bij video kijken en laat ik dat nu zo goed als niet doen op de Note, want daarvoor gebruik ik liever mijn HTC Flyer.
Daarintegen ben ik superblij met 800 pixels en daarmee de optie om 7 icoontjes in mijn app-tray onderin het scherm kan zetten in portrait formaat want met het inboeten van 80 pixels zal dat waarschijnlijk niet meer mogelijk zijn.
Dus alhoewel de kwaliteit van het scherm op de Note II waarschijnlijk beter zal zijn (zal zich uiteraard nog moeten uitwijzen), ben ik toch wel blij met die 80 extra pixels ook met het black-clipping probleem ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Yucko op 10-09-2012 00:47 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Ik wil lezen, geen videos of fotos kijken mphilip. Websites en boeken en die 80 pixels in de breedte maken een heel verschil. Het scheelt een woord per regel en dat tikt aan.

ik vind die extra pixels net het verschil om de Note als een echte mini tablet te kunnen gebruiken, ik hoop nu bijna dat de Note II geen betere front-cam heeft anders ga ik twijfelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
max3D schreef op maandag 10 september 2012 @ 00:59:
Ik wil lezen, geen videos of fotos kijken mphilip.
Dan is de kwaliteit van de pixels/algehele beeldkwaliteit nóg belangrijker zou ik zeggen.

Begrijp me goed, ik zeg niet dat de een beter/slechter is dan de ander. Ik heb de Note2 nog niet in handen gehad. Maar als ik jou was, zou ik dat eerste eens regelen. Pak 'm eens beet en hou 'm langs een Note1. Het is tenslotte een nieuw scherm, en wie weet is ie nét iets fijner om te lezen. Je weet het niet. Mijn punt is gewoon dat je nooit op basis van die papieren specs iets moet afwijzen. Tenzij de nieuwe Note 640x480 als resolutie zou hebben, laat dat duidelijk zijn... ;)
Mijn eerste DSLR had maar 4MP (Canon 1D), maar er kwamen nog steeds veel betere foto's uit dan uit al die moderne compact camera's bij elkaar. Ik bedoel maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
LOL ja, ik heb toendertijd een 4MP compact ingeruild om een Canon 3MP DSLR te kunnen kopen. Kreeg ik me toch een partij commentaar op, dat 3MP een stuk slechter is dan 4MP 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Hoi mphilip, ik ben het met je eens dat papieren specs niet veel zeggen, maar ik heb de Note 1 in handen gehad en vind hem prima lezen. Als ik minder tekst op een pagina krijg vind ik dat dus zeker een achteruitgang.

Nu er nog achter komen wat de front-cam video resolutie van de Note 2 is. Gek dat zo´n gegeven zelfs voor de Note 1 niet te vinden is online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:31

MikeWazowski

Look into my eye

max3D schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:18:
Hoi mphilip, ik ben het met je eens dat papieren specs niet veel zeggen, maar ik heb de Note 1 in handen gehad en vind hem prima lezen. Als ik minder tekst op een pagina krijg vind ik dat dus zeker een achteruitgang.

Nu er nog achter komen wat de front-cam video resolutie van de Note 2 is. Gek dat zo´n gegeven zelfs voor de Note 1 niet te vinden is online.
Even een reality check: hoe belangrijk is het om je hoofd bij video in hoge resolutie te zien? Ik vind de beeldkwaliteit "superhoog" erg goed om te zien op mijn Note1 scherm en zie maar weinig significant verschil met de hoofdcamera (op mijn Note scherm).
Ook hier: specs zeggen niet alles, gewoon ermee spelen en dan oordelen.

(grappig is wel dat het beeld echt in spiegelbeeld is, een stuk tekst is dus moeilijk te lezen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Mijn eigen hoofd zou ik het liefst helemaal niet zien MikeWazowski, maar ik vind het andere hoofd erg aardig. 15 fps op low res is wel erg laag.
Je hebt gelijk dat een testje in de winkel wel mogelijk is als de ´recording´ hetzelfde is als wat de camera doorgeeft in ´realtime´ zoeker modus. Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Yucko schreef op maandag 10 september 2012 @ 00:32:
Nou ja, met de standaard camera-app op de Note kwam ik er niet achter daar je daar niet kunt switchen naar de front-cam [...]
Heb je een beetje cryptisch omschreven, maar ik probeer het toch even:
Met de standaard camera-app kun je wel degelijk schakelen naar de front-cam.
Camera opstarten -> edit shortcuts en dan staat die daar tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
max3D schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:18:
Hier dan
De eerste link bij 'galaxy note specs front camera' op Koekel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ken. schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:34:
[...]

Heb je een beetje cryptisch omschreven, maar ik probeer het toch even:
Met de standaard camera-app kun je wel degelijk schakelen naar de front-cam.
Camera opstarten -> edit shortcuts en dan staat die daar tussen.
Niet in video-modus ;) (waar de vraag over ging)

[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 10-09-2012 21:06 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Yucko schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:06:
[...]

Niet in video-modus ;) (waar de vraag over ging)
Probeer het maar eens zou ik zeggen. De mijne doet het gewoon.
Net toch écht mijn eigen hoofd gezien in video mode.

Alleen zit het in de settings -> video mode -> self-recording

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:05
mphilipp schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:57:
[...]

Hier dan
Staat natuurlijk ook gewoon op het doosje waar de galaxy note inzat! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

verrek 8)7 ik zie 't. Waarom maken dit niet gewoon mogelijk via een snelkoppeling zoals in de foto-stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Idd self recording, vga video locked op 480p en 1.2mp foto. Twee mp lijkt gewoon niet te kloppen. De Note met 1.9mp zal gezien die waarde wel 1920*1080 foto's kunnen maken.

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik had hier ook nog een vraagje.
Als ik naar een GSM bel met mijn Note dan hoor ik de beltoon aan de andere kant overgaan.
Nu heb ik ontdekt dat als ik naar een vaste lijn bel ik geen beltoon hoor overgaan.

Is dat normaal, zijn hier nog mensen die dat ondervinden of is dat ergens in te stellen.
Ik heb zo wat alle instellingen nagegaan en uiteindelijk laat hij in het begin van het bellen even een "mini" toontje horen maar meer niet.
Ik hoor bij een vaste lijn verbinding zeker geen puuut .... puuuut ....puuuut....

[ Voor 8% gewijzigd door onkeltje op 12-09-2012 21:17 ]

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:31

MikeWazowski

Look into my eye

Kan je ergens de optie uitzetten (of aanpassen) dat bij geluid met laag niveau het meteen gemute wordt? Ik luister nogal veel filmmuziek en bij de zachte stukken is het erg irritant...

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

MikeWazowski schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:15:
Kan je ergens de optie uitzetten (of aanpassen) dat bij geluid met laag niveau het meteen gemute wordt? Ik luister nogal veel filmmuziek en bij de zachte stukken is het erg irritant...
Daar heb ik inderdaad ook érg veel last van bij YouTube filmpjes met oordopjes.
Vrees dat die optie er niet is alleen..

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ken. schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:18:
[...]

Daar heb ik inderdaad ook érg veel last van bij YouTube filmpjes met oordopjes.
Vrees dat die optie er niet is alleen..
MikeWazowski schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:15:
Zie issue bij Google:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=35861

Klik even op het sterretje onderaan als je het issue belangrijker wilt maken (meer stemmen).

[ Voor 7% gewijzigd door Get!em op 13-09-2012 12:13 ]

Get!em schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:10:
[...]

[...]

Zie issue bij Google:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=35861

Klik even op het sterretje onderaan als je het issue belangrijker wilt maken (meer stemmen).
Gestarred ...
Ondanks dat ik het probleem niet herken, maar wel flauw wordt van de rare volume indelingen soms
misschien bijvangst als dat dan ook opgelost is

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
Rudios schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:32:
De nieuwe update van 190+ Mb over mijn Duitse 4.04 is eigelijk de interface van de S3. Alles gaat nu super soepel, ook de homescreen animatie ziet er nu zo gelikt uit als de S3. Volgens mij heeft het bijna alles wat de S3 nu ook heeft op de specifieke feature als oog detectie etc. na. Ik ben tevreden.
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik me er wat meer in verdiept, en ben ook overgestapt op de Duitse 4.04.

Direct hierna kreeg ik een melding via instellingen>over mijn toestel>software-update dat er een update was.

En hierna kreeg ik via KIES te horen dat er opnieuw een update was.

Ik heb beide updates binnen gehaald. Heb vervolgens via instellingen>backupmaken>standaardgegevens herstellen mijn toestel helemaal schoon gemaakt.

Via google play (voorheen android market) heb ik in 'my aps' alleen die apps geïnstalleerd die ik nog wil gebruiken.

Resultaat: Mijn Galaxy Note werkt sneller en soepeler als voorheen. Hierin is duidelijk waarneembaar een positief verschil. Ook kan ik bijna twee keer zo lang met mijn Note werken, voordat hij weer moet worden opgeladen. Ook Fotogalery werkt veel prettiger dan voorheen. Kortom: een aanrader!!!

• Timmy_01
mphilipp schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:19:
[...]

Geen high-gloss, dus als je dat persé wil, negeer mijn post dan maar.
Ik ben zeer tevreden over mijn Steinheil Ultra Fine. Is gematteerd, maar daardoor erg goed af te lezen als je buiten staat. Normaal is het een soort scheerspiegel. Verder is ie ook erg goed tegen vingerafdrukken. Je moet haast je vinger in frituutvet douwen om hier een veeg op te krijgen.

Ideaal wat mij betreft. Hier wat foto's van die van mij met en zonder Steinheil.
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik de Steinheil Ultra Fine gekocht en binnen gekregen. Gelukkig hadden we vanmiddag fel zonlicht, zodat ik het resultaat prima kon uittesten.

Resultaat: waar ik voorheen in fel zonlicht niets meer zag op het scherm van mijn Galaxy Note, is alles nu bijna even goed te lezen als in de woonkamer. Ook de reflecties zijn weg. Zonder Steinheil Ultra Fine kon ik mezelf haast even goed in het scherm zien als in een spiegel. Maar met Steinheil Ultra Fine is mijn gezicht helemaal verdwenen en zie ik weer goed wat de Galaxy Note me presenteert.
Kortom: ik vind dat ik hiermee mijn waardevolle pda nòg waardevoller heb gemaakt!

• mphilipp
Timmy_01 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:55:
[...]
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik de Steinheil Ultra Fine gekocht en binnen gekregen. Gelukkig hadden we vanmiddag fel zonlicht, zodat ik het resultaat prima kon uittesten.

Resultaat: waar ik voorheen in fel zonlicht niets meer zag op het scherm van mijn Galaxy Note, is alles nu bijna even goed te lezen als in de woonkamer. Ook de reflecties zijn weg. Zonder Steinheil Ultra Fine kon ik mezelf haast even goed in het scherm zien als in een spiegel. Maar met Steinheil Ultra Fine is mijn gezicht helemaal verdwenen en zie ik weer goed wat de Galaxy Note me presenteert.
Kortom: ik vind dat ik hiermee mijn waardevolle pda nòg waardevoller heb gemaakt!
Ik vind het ook een topding. Bovendien is je scherm nu tegen krasjes beschermd én heb je minder last van vingerafdrukken. Als er een vingerafdruk/veeg zichtbaar is, kun je die gewoon wegvegen met je vinger. Echt, het werkt. Tenzij je natuurlijk een frietvinger hebt... :X

Echt een fantastisch ding. Ik vraag me af waarom ze de schermen zo irritant spiegelend maken. Je ziet er geen reet op als je in de buurt van een raam staat. Volgens mij alleen maar een truuk om te laten lijken dat ze meer contrast hebben.

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
In mijn Note heb ik bij het typen van berichten diverse woorden/afkortingen toegevoegd.
Nu wil ik een woord die ik heb toegevoegd wijzigen.
Ik heb onder berichten en instellingen gezocht maar kan het beheren van mijn "woordenboek" niet vinden.
Wie o wie is slimmer dan ik :+

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 09:18
nokiaan958GB schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:26:
In mijn Note heb ik bij het typen van berichten diverse woorden/afkortingen toegevoegd.
Nu wil ik een woord die ik heb toegevoegd wijzigen.
Ik heb onder berichten en instellingen gezocht maar kan het beheren van mijn "woordenboek" niet vinden.
Wie o wie is slimmer dan ik :+
Als je swype gebruikt op het toetsen bord swype icon ingedrukt houden dan kom je in de instellingen > Persoonlijk woordenboek

Als je samsung-toetsenbord gebruikt op het toetsen bord instellingen icon ingedrukt houden > XT9 geavanceerde instellingen > XT9 mijn woorden

btw ik gebruik versie 4.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Dus blijkbaar ben ik de enige die een oproep naar een vaste lijn niet hoort overgaan.
Bij een oproep naar een GSM hoor ik het wel.
Maar dat moet dan toch ergens op te lossen zijn, bij vorige software versie had ik dat niet.
Het is begonnen sinds de versie 4.0.4, zo maar zonder en instelling te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:57:
[...]

Hier dan
Daar staat alleen VGA, niet het aantal fps. Gelukkig was een andere tweaker bereid het te testen en is de video resolutie van de frontcam vlgs hem maar 15 fps. De Note II is nog steeds een onbekende.

overigens wel vreemd dat een 2 megapixel camera maar zo weinig bandbreedte krijgt. in de Google Nexus had iemand dat laatst opgelost door een hack. Vraag me af of dat bij de Note ook niet kan.

[ Voor 17% gewijzigd door max3D op 14-09-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

mphilipp schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:01:
[...]

Ik vind het ook een topding. Bovendien is je scherm nu tegen krasjes beschermd én heb je minder last van vingerafdrukken. Als er een vingerafdruk/veeg zichtbaar is, kun je die gewoon wegvegen met je vinger. Echt, het werkt. Tenzij je natuurlijk een frietvinger hebt... :X

Echt een fantastisch ding. Ik vraag me af waarom ze de schermen zo irritant spiegelend maken. Je ziet er geen reet op als je in de buurt van een raam staat. Volgens mij alleen maar een truuk om te laten lijken dat ze meer contrast hebben.
Het enige "vervelende" aan de matte versie is dat je bij witte vlakken heel erg een stippentextuurtje ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
max3D schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:51:
[...]
Daar staat alleen VGA, niet het aantal fps.
In het verhaaltje staat iets meer, maar nog steeds geen fps.

• mphilipp
Ken. schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:42:
[...]
Het enige "vervelende" aan de matte versie is dat je bij witte vlakken heel erg een stippentextuurtje ziet.
Klopt, maar ik vind dat niet zo heel erg gezien de voordelen van het velletje. Dat moiré effect is denk ik inherent aan dit soort matte/anti-reflex schermprotectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Tja, dan maar niet hé :? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:08
Komend van een HTC Desire S heb ik sinds kort ook een Galaxy Note. Nu had ik mijn Desire S tot in de puntjes aangepast met o.a. een custom recovery, ROM en overclocked.

De Note heb ik tot nu toe geroot en overclocked, ik ben een beetje huiverig voor recovery / ROM daar de Note een heel andere manier van flashen vereist als de Desire S.
Wie wil mij hiermee helpen? Ik wil dus eigenlijk gewoon weten hoe ik mijn Note (nu met de stock ICS, 4.0.3) van een custom ROM voorzie.

EDIT
Excuus, had 't andere topic over het hoofd gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door BleuZ op 16-09-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens naar de site van Chrack, daar staat in de eerste post een prima stappenplan waar ik steeds de custom rom van gebruik, een hele fijne ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:08
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:53:
Zoek eens naar de site van Chrack, daar staat in de eerste post een prima stappenplan waar ik steeds de custom rom van gebruik, een hele fijne ook.
Je bedoelt dit stappenplan? Hij raadt overigens aan om die kernel te flashen - ik neem aan dat die kernel dan niet het risico van de BrickBug met zich meedraagt? Zal die kernel werken met de stock 4.0.4 ROM van Samsung?

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/3p1C2J253k0X/Screen%20Shot%202012-09-16%20at%2019.06.14.png

[ Voor 19% gewijzigd door BleuZ op 16-09-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze:
http://www.android-hilfe.de/custom-roms-fuer-samsung-galaxy-note/243256-rom-12-09-chrack-s-ics-4-0-4-lrq-dbt-final-rom-aroma-ota-updater.html

Inderdaad, een veilige kernel is dat, en er zijn er meer.
Vaste volgorde zoals ik dat ook aanhoud, dus zoals hij ook aangeeft.
Eerst jbroid script, daarna abyss of een andere veilige kernel, de diverse wipes zoals uitgelegd en daarna de custom rom flashen, de aroma installer geeft je de mogelijkheid zaken weg te laten of er juist bij te flashen.
Dus het stappenplan exact aanhouden, dan gaat er zeker niets mis.
En pc Odin gebruik ik hier niet bij.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om bestanden bij agenda items te voegen (zoals bijvoorbeeld een word bestand met een verslag bij een agenda item dat je een vergadering hebt)? Meende zoiets eens op te maken uit een reclame, maar kan op t internet eigenlijk niets over vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:46:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om bestanden bij agenda items te voegen (zoals bijvoorbeeld een word bestand met een verslag bij een agenda item dat je een vergadering hebt)? Meende zoiets eens op te maken uit een reclame, maar kan op t internet eigenlijk niets over vinden?
Via S-Planner kun je alleen notities (S-Memo) en foto's toevoegen.

Vanuit webinterface Gmail Agenda kun je wel willekeurige attachments toevoegen.

Mogelijk dat custom android agenda's wel toestaan dat er custom attachments gekoppeld mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Misschien kan dit in de TS worden opgenomen. Het is Dr.Ketan's toolbox met tools/links to guides/gouden tips voor de Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
Hoi,
Ik denk dat dit het geschikte topic is, vandaar dat ik deze vraag maar stel;
Weet iemand hoe en waar je alles bovenaan in blauwe tekst en andere font kan krijgen?
Ik wil heeel graag hetzelfde als deze telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1346872334.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Laatst online: 22-03 19:47
Ik kreeg net weer een melding van een firmware update. Terwijl de vorige nog geen 2 weken geleden erop staat, nog meer mensen deze melding gehad?

Kan hem thuis pas updaten omdat ik hier geen wifi heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Bedankt voor de tip. 5.74MB loopt nu binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Mezzid schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:57:
Hoi,
Ik denk dat dit het geschikte topic is, vandaar dat ik deze vraag maar stel;
Weet iemand hoe en waar je alles bovenaan in blauwe tekst en andere font kan krijgen?
[afbeelding]
Niet geheel het juiste topic, maar ja dat weet ik wel. Daarvoor moet je framework-res modden :). Of nog veel simpeler AOKP installeren, waarbij je het kunt aanpassen. Maar daarvoor moet je in het custom-topic zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Ken. schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:54:
Bedankt voor de tip. 5.74MB loopt nu binnen..
Heb de update er nu ook zo'n 3uur opstaan, maar nog geen vergadering op kunnen merken. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Henkpaulus schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:56:
[...]

Heb de update er nu ook zo'n 3uur opstaan, maar nog geen vergadering op kunnen merken. Jij wel?
Behalve de Duitse bloatware niet nee. Ik las dat het volume wat hoger zou zijn. Lastig vergelijken alleen :P
Verder las ik ook "improved stability". Maar dat zat bij mij al goed eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Mezzid schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:57:
[afbeelding]
Dat kun je hier krijgen. Lees wel de topic even door, want het werkt bv op JB niet. Ander framework enzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.hakimedia.com/samsungmod/Kimi-Mod.png

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Henkpaulus schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:24:
Ik kreeg net weer een melding van een firmware update. Terwijl de vorige nog geen 2 weken geleden erop staat, nog meer mensen deze melding gehad?

Ehm, iemand een idee hoe ik die flash. Update word hier gedownload maar boot keurig naar CWM en heb dan E:Invalid command argument :P

edit: Zie hem er al bij staan op sammobile :P

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 19-09-2012 00:59 ]

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:40
mijn broertje heeft een 2de hands note gekocht, maar er ligt een soort paars/roze waas over het scherm, dit is erg duidelijk op bijvoorbeeld websites met witte achtergronden, en als ik in een app als screentest even vergelijk met mijn galaxy SII, is het erg duidelijk te zien

Afbeeldingslocatie: http://i1069.photobucket.com/albums/u476/pimmm495/2012-09-20155643_zps2d24d895.jpg

ligt dit aan de hardware of kan het ook helpen om er andere software op te zetten? en als het aan de hardware ligt, zou samsung het dan gewoon repareren binnen de garantie?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier is het niet paars, dus het is geen default.

Of het vervolgens aan de hardware of de ROM ligt durf ik niet te zeggen. Staat er een custom rom op?
Welke helderheid is ingesteld, maakt dat nog uit?

En anders reparatie inderdaad.

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:40
heb intussen een andere stock firmware erop geflashed met odin, nog steeds hetzelfde probleem. reparatie dan maar.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Stuwie schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:29:
[...]

Als je swype gebruikt op het toetsen bord swype icon ingedrukt houden dan kom je in de instellingen > Persoonlijk woordenboek

Als je samsung-toetsenbord gebruikt op het toetsen bord instellingen icon ingedrukt houden > XT9 geavanceerde instellingen > XT9 mijn woorden

btw ik gebruik versie 4.0.4
Zie dat ik helemaal over je antwoord heen heb gelezen. 8)7
Het is met jouw aanwijzingen gelukt _/-\o_

• Yucko

Yucko

mphilipp schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:00:
[...]

Dat kun je hier krijgen. Lees wel de topic even door, want het werkt bv op JB niet. Ander framework enzo.

[afbeelding]
helaas via CWM, anders had ik hem er wel opgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Ken. schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:55:
[...]

Behalve de Duitse bloatware niet nee. Ik las dat het volume wat hoger zou zijn. Lastig vergelijken alleen :P
Verder las ik ook "improved stability". Maar dat zat bij mij al goed eigenlijk.
Heb nu wel in eens last dat mijn accu in eens super snel leeg is, weet alleen niet of dit aan de firmware ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Hotmail of Exchange account weggooien en opnieuw toevoegen zou kunnen helpen (als je die gebruikt).

• max3D
  • Niet online
Er is nog geen topic voor de note 2 voor zover ik kan zien, terwijl deze nu wel in de pricewatch opgedoken is. Wie begint zo´n topic?

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Henkpaulus schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:06:
[...]

Heb nu wel in eens last dat mijn accu in eens super snel leeg is, weet alleen niet of dit aan de firmware ligt.
Geen last van hier gelukkig. Om 21:00u meestal nu >50% over.

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Henkpaulus schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:06:
[...]
Als je flasht met weinig batterij willen de battery-stats nog wel eens in de war raken, zo begreep ik. Heb zelf op het moment ook last van snel drainende batterij (24 uur, deed er meestal toch 36 of meer mee). Als het inderdaad een calibratie-probleem is dan kan deze howto misschien soelaas bieden. Ik ga hem nu toepassen en laat wel weten of het heeft geholpen.

Ik draai overigens Cleanote 6.0 met de SpeedMod K3-13 kernel.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Yucko schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:05:
[...]
helaas via CWM, anders had ik hem er wel opgezet :)
Dan ros je dat er toch op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Klopt dat?

Eindelijk het antwoord voor de Note II gevonden: 720P video res voor de front cam vergeleken met VGA @15fps voor de Note original.

En ja, de Note2I heeft een notificatie led.En eindelijk een handige auto brigthness setting die je met de hand een offset kan geven naar net wat meer of minder.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:37

Hupske

AFCA

Ik heb al eens eerder problemen gehad met het scherm van mijn Note. Destijds was hij minder helder als elk ander scherm. Dat was uiteindelijk gewoon netjes gemaakt door Samsung.

Echter heb ik nu weer wat nieuws gevonden en het begint mij onderhand toch echt te storen.

Ik heb geprobeerd om het op de foto te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img59/623/dsc01517sa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img152/4930/dsc01518b.jpg

Op de 1e foto zie je het het beste. Je ziet een wat lichtere balk met daarin een smiley en het teken van een bijlage. Op de 2e foto zie je de gehele balk bovenaan.
Dit lijkt afkomstig van whatsapp.
Deze balk en de afbeeldingen zijn telkens bij alles zichtbaar op het scherm. Het zit er dus ingebakken.

Ik heb hier overigens voor de kleur blauw gekozen, aangezien het dan het best zichtbaar is op de foto.
Maar met het oog is het te zien bij elke kleur.

Dit is overigens niet het enige. Ook het toetsenbord is telkens zo zichtbaar, alleen kreeg ik dat niet op de foto.

Zijn er mensen die hier ook last van hebben?

Ik zit er aan te denken om hem weer op te sturen voor garantie, want dit hoort niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 26-09-2012 12:28 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Yucko

Yucko

net even getest via het LCD test scherm (*#0*#) maar hier zie ik niets van zoiets.
Maar heb jij je scherm dan op een lange time-out staan of zo dat het de kans krijgt om in te branden? (want daar lijkt het nl. op)

• Hupske

Hupske

AFCA

Ik heb mijn scherm idd op een lange time-out staan. Maar dan lijkt het mij nog steeds dat dit niet moet kunnen?

• Yucko

Yucko

hupske schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:04:
Ik heb mijn scherm idd op een lange time-out staan. Maar dan lijkt het mij nog steeds dat dit niet moet kunnen?
Samsung denies responsibility for Galaxy S3 screen burn-in

Alhoewel dit over de S3 gaat, zou dit dus ook van toepassing zijn op de Note omdat ze hetzelfde type scherm hebben
...Samsung warns its users in the S3 product manual 'Do not operate your device with a paused screen for a long time." Further the manual states flatly "We are not responsible for any problem arising from the said cause." This effectively shifts the responsibility of screen burn-in to the consumer, disregarding any manufacturing or technology problem with the new screens, allowing Samsung to avoid any warranty replacements of the screens...

• Hupske

Hupske

AFCA

De update moet je dan ook lezen. Hij word nog gewoon gerepareerd.
Update: According to Chosun, Samsung has apologized and bowed down to customer complaints. They now offer free repairs in case of image retention or burn-in problems of the screen. The new sentence on the user manual is just to serve as a reminder to consumers that AMOLED screen is susceptible to such issue as there are too many incidents that have occured on the previous GALAXY S II model. The company is planning to revise the manual and remove the sentence to prevent further misunderstanding. However, this incident has made known that it is a serious issue to Samsung and could potentially have huge financial implications if many units require repair. Samsung has expected 10 millions units to be sold in July alone.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Henkpaulus schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:24:

Updates? Sinds aanschaf begin augustus nog geen updates gehad. Misschien komen ze nog.

• Yucko

Yucko

hupske schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:25:
De update moet je dan ook lezen. Hij word nog gewoon gerepareerd.

[...]
Oh sorry, die had ik gemist .. maar het ging me hoofdzakelijk om aan te tonen dat je scherm dus wel degelijk vatbaar is voor burn-in indien je scherm lang het zelfde beeld geeft (of lang een logo of iets dergelijks op een bepaalde plek heeft staan .. beetje zoals met de oude plasma schermen en logo's van tv-zenders :P)

Ik vermoed dat de klok e.d. (wekker-, wifi- en gsm-icoon) dan ook ingebrand zijn, alleen zie je dat niet op de manier hoe jij het blauwe scherm laat zien.
Probeer anders eens die *#0*# code en kies voor rood, groen of blauw scherm. Die laat een volledig scherm in de gekozen kleur zien, dus zonder notificatie-balk.

@ hieronder:
beschrijving van je probleem: inbranden van het scherm

[ Voor 52% gewijzigd door Yucko op 26-09-2012 13:47 ]

• Hupske

Hupske

AFCA

Heb t al uitgevonden.

Idd dat is allemaal te zien. Heel whatsapp is erin gebrand op een gesprek met mijn vriendin.

Zal binnenkort maar beroep doen op mijn garantie.
Vraag is alleen hoe ik het moet beschrijven.

[ Voor 101% gewijzigd door Hupske op 26-09-2012 13:38 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

hupske schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:33:
Heb t al uitgevonden.

Idd dat is allemaal te zien. Heel whatsapp is erin gebrand op een gesprek met mijn vriendin.

Zal binnenkort maar beroep doen op mijn garantie.
Vraag is alleen hoe ik het moet beschrijven.
En nu maar hopen dat je gesprek niet te intiem was.... :+
ksborg schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:27:
[...]

Updates? Sinds aanschaf begin augustus nog geen updates gehad. Misschien komen ze nog.
De CSC code "XEN" heeft nog helemaal geen update naar 4.0.4 (zie ook topic Galaxy Note Updates). De CSC code "DBT" heeft er al meerdere. Die van 18 september is alleen voor DBT gelanceerd.
Oplossing is de CSC code aanpassen (factory reset included!) indien mogelijk, of een DBT versie flashen van sammobile.

• Hupske

Hupske

AFCA

Get!em schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:59:

En nu maar hopen dat je gesprek niet te intiem was.... :+
Haha, de inhoud is gelukkig niet zichtbaar.

Maar Yucko, bedankt voor de hulp O+

[ Voor 3% gewijzigd door Hupske op 26-09-2012 14:03 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Het is al langer bekend dat AMOLED schermen last hebben van burn-in. Sterker nog, de Galaxy S 1 had dit nog veel erger dan de Note of S3.

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Gelukkig kan je gewoon je garantie claimen als het scherm is ingebrand, dit werd mij zelfs verteld door een medewerker van de phone house. (sterker nog, hij vertelde dat als er problemen mogen zijn met het scherm (luie pixel, dooie pixel etc, dat je gewoon je scherm moet laten inbranden een paar dagen en dan kreeg je altijd een nieuw scherm) omdat dit makkelijker is dan voor die punten je garantie te claimen. Gelukkig hou ik het in mijn achterhoofd, want ik heb zelf last van een paar 'defectieve' pixels waar ik volgens de medewerker wat moeilijk over kon claimen, al is het wel duidelijk te zien! (niet altijd last van) Dus eigenlijk is het een tip voor mensen met een probleem aan het scherm ;)
Uiteraard is dit ook te zien aan alle (amoled) toestellen in elke willekeurige winkel. Deze zijn na 1 maand tot 3 maanden al afgeschreven omdat ze standaard aanstaan en elke keer op de demo mode/home screen staan. Dan wisselt de winkel de toestellen om via Samsung en dan kunnen ze weer een paar maanden vooruit. Let er de volgende keer maar eens op, haast elk demo model note, s3, s2 en dergelijke heeft er last van :) )

En voor personen die klagen over morele questies gezien de garantie, ik vind het niet meer dan logisch dat als je niet tevreden bent met je scherm door een fout of pixel oid (selling point van de note) dat je dan gewoon maar een vervangend scherm moet krijgen. Dat samsung vervolgens bij het minste of het geringste zich probeert in te dekken tegen problemen vind ik dan wel erg onrechtvaardig. Dat ze voor burn-in problemen zonder vragen het scherm omwisselen onder de garantie komt ook alleen maar omdat deze problemen door de leeftijd van de S1 aan het licht kwamen. Daardoor zijn ze gelukkig over op het vervangen van het scherm bij iedere galaxy met een amoled scherm :) Ik zie nog wel een keer wanneer ik mijn scherm laat vervangen, de defectieve pixels vallen steeds (vaker) op.

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Nog een vraag: wanneer ik het scherm heel erg donker heb en eigenlijk 'zwart' wil laten zien: In een donkere kamer zie ik dan nog zwartere vlekjes bij goed kijken. Kent iemand dit?

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Vlekjes niet, maar zwart is ook bij AMOLED niet echt zwart. In het pikkedonker zie je dat het scherm nog altijd een beetje een opgelichte achtergrond heeft.

Whole lot of stars ***

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

RielN schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:29:
Nog een vraag: wanneer ik het scherm heel erg donker heb en eigenlijk 'zwart' wil laten zien: In een donkere kamer zie ik dan nog zwartere vlekjes bij goed kijken. Kent iemand dit?
Yep.. Heb mijn Note er al eens voor terug gestuurd, maar na reparatie had ik dezelfde vlekken op andere plekken :X Denk dat ieder toestel het heeft, maar niet iedereen het ziet. Alleen in een compleet donkere ruimte met een zwart scherm zie je het goed.

Verwijderd

Hey allen,

Ik heb mijn samsung note nu een week en het bevalt me erg. Echter heb ik sinds 2 dagen last van lagging :? Had voorheen er geen last van. Zoals je kunt zien op het filmpje loopt ie niet echt smooth.. als ik bijvoorbeeld naar galerij wil.. krijg ik eerst een zwart beeld (zie filmpje) ook van menu naar home gaat niet meer smooth. Hij is gewoon geupdate naar laatste firmware versie, heb verder geen rare apps gedownload oid. er draaien ook geen apps op het achtergrond. Waar zou het aan kunnen liggen? Want dit is echt super irritant.

Filmpje in kwestie
YouTube: samsung note lag

Alvast bedankt :)

• Timmy_01
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:17:
Hey allen,

Ik heb mijn samsung note nu een week en het bevalt me erg. Echter heb ik sinds 2 dagen last van lagging :? Had voorheen er geen last van. Zoals je kunt zien op het filmpje loopt ie niet echt smooth.. als ik bijvoorbeeld naar galerij wil.. krijg ik eerst een zwart beeld (zie filmpje) ook van menu naar home gaat niet meer smooth. Hij is gewoon geupdate naar laatste firmware versie, heb verder geen rare apps gedownload oid. er draaien ook geen apps op het achtergrond. Waar zou het aan kunnen liggen?

Alvast bedankt :)
Sommige gebruikers hebben gelijkwaardige reacties als jij hebt bij jouw toestel. Bij een aanatal van hen hielp het, dat ze een factory reset toepasten. Daarmee maak je het toestel ècht helemaal schoon.

Wel moet je na een factory-reset je eigen programma's er opnieuw opzetten, dat wel. Maar als het hele zaakje hierna vlekkeloos draait, zou ik dat er natuurijk wel voor over hebben.

Zelf heb ik na een nieuwe firmware upgrade (ik ben op de Duitse versie gaan zitten) ook de factory reset toepgepast. Alles werkt vlekkeloos bij mij. :)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Je zou ook kunnen nagaan wat je er die laatste twee dagen op hebt gezet. Volgens mij had vooral Jelly Bean er last van, maar ook soms ook wel ICS dat de mediascanner flipt op bepaalde apps met veel bestanden. Als je die zou kunnen achterhalen zou je die kunnen proberen te verwijderen.

Heb je het ook met andere applicaties?

Verwijderd

Timmy_01 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:11:
[...]

Sommige gebruikers hebben gelijkwaardige reacties als jij hebt bij jouw toestel. Bij een aanatal van hen hielp het, dat ze een factory reset toepasten. Daarmee maak je het toestel ècht helemaal schoon.

Wel moet je na een factory-reset je eigen programma's er opnieuw opzetten, dat wel. Maar als het hele zaakje hierna vlekkeloos draait, zou ik dat er natuurijk wel voor over hebben.

Zelf heb ik na een nieuwe firmware upgrade (ik ben op de Duitse versie gaan zitten) ook de factory reset toepgepast. Alles werkt vlekkeloos bij mij. :)
Ja ik zat al te denken aan een factory-reset, maarja moet ik alles er weer op zetten :/ bestaat er ook een goeie back-up prog voor de note? Want ik maak graag tekeningen met de S Note.. die wil ik houden natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 23:25 ]

Verwijderd

jip_86 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:20:
Je zou ook kunnen nagaan wat je er die laatste twee dagen op hebt gezet. Volgens mij had vooral Jelly Bean er last van, maar ook soms ook wel ICS dat de mediascanner flipt op bepaalde apps met veel bestanden. Als je die zou kunnen achterhalen zou je die kunnen proberen te verwijderen.

Heb je het ook met andere applicaties?
Ik zou even niet weten welke apps het zou kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Julian schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:59:
[...]

Als je flasht met weinig batterij willen de battery-stats nog wel eens in de war raken, zo begreep ik. Heb zelf op het moment ook last van snel drainende batterij (24 uur, deed er meestal toch 36 of meer mee). Als het inderdaad een calibratie-probleem is dan kan deze howto misschien soelaas bieden. Ik ga hem nu toepassen en laat wel weten of het heeft geholpen.

Ik draai overigens Cleanote 6.0 met de SpeedMod K3-13 kernel.
Deze procedure maakte hoegenaamd geen verschil, dus nm.....

Wel nog even een screenie van mijn record. Ik was in Griekenland op vakantie en heb bijna niets gedaan met m'n Note....

record batterij

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:23:
[...]

Ja ik zat al te denken aan een factory-reset, maarja moet ik alles er weer op zetten :/ bestaat er ook een goeie back-up prog voor de note? Want ik maak graag tekeningen met de S Note.. die wil ik houden natuurlijk
Hoe ik het doe:

Ik sluit de NOTE aan op de PC en start Samsung-KIES (of het gekochte programma Android-Sync).
Ook de twee directories van de NOTE zijn hierna te openen.
Wat ik wil bewaren kopieer ik naar de PC.
Later kan ik terugzetten wat ik wil.
Deze procedure geeft geen verrassingen. Je hebt alles zelf volledig in de hand.

Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmy_01 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:12:
[...]

Hoe ik het doe:

Ik sluit de NOTE aan op de PC en start Samsung-KIES (of het gekochte programma Android-Sync).

Succes er mee!
Thanks! Ik heb Samsung-KIES nog niet gebruikt, dus doe ik dat maar ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Klinkt interessant maar dan moet je wel weten wat je doet en vooral welke dingen in welke map staan.

Weet jij in welke map de volgende zaken staat?
- smsjes
- belhistorie
- verzonden emails
Timmy_01 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:12:
[...]

Hoe ik het doe:

Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Hoppa, ik ben er eindelijk achter waarom de batterij van mijn Note in 18 uur leeg is. Ik vond hem wel heel hard achteruit gaan de laatste weken (ding is 7 maand oud). Had al naar replacements gekeken, tot ik hoorde van het deep-sleep probleem.

Het schijnt dat in sommige gevallen de Galaxy Note niet meer in deep-sleep komt en de CPU dus altijd op 200mhz aan de slag blijft. Na het installeren van CPUSpy zag ik dit ook inderdaad gebeuren.

De fix was het er uit halen van de batterij Nu gaat hij nadat het scherm uit is weer keurig in deep-sleep.

Dit schijnt te kunnen gebeuren als je hem van het usb-laadsnoer trekt terwijl het scherm uit is, maar reproduceren is nog niemand gelukt.

• Timmy_01
nokiaan958GB schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:02:
Klinkt interessant maar dan moet je wel weten wat je doet en vooral welke dingen in welke map staan.

- smsjes
- belhistorie
- verzonden emails

[...]
Ik zou mijn methode alleen gebruiken voor zaken als foto's, notities, documenten e.d.. Want deze zijn vrij gemakkelijk te localiseren.

Voor de dingen die jij noemt, zou ik één van de vele backup-programma's gebruiken. 8)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Noem mij eens een goed backup programma waarbij je niet hoeft te rooten >:)
Timmy_01 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:36:
[...]

Ik zou mijn methode alleen gebruiken voor zaken als foto's, notities, documenten e.d.. Want deze zijn vrij gemakkelijk te localiseren.

Voor de dingen die jij noemt, zou ik één van de vele backup-programma's gebruiken. 8)

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

nokiaan958GB schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:02:

- smsjes
- belhistorie
- verzonden emails

[...]
- SMS Backup & Restore
- Call Logs Backup & Restore
- Gmail ;)

Daarnaast zou ik alle contacten ook op je Gmail account gooien. Als je een nieuw toestel hebt, of als je je toestel kwijt bent hoef je alleen maar in te loggen en alles wordt gesynct.

Ennuh wil je gewoon quoten in plaats van andersom :P
De leesrichting is nog altijd van boven naar beneden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ken. op 29-09-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik gebruik nog altijd KIES voor mijn backups.
Ge kunt toch kiezen wat je wilt backuppen en later kunt ge kiezen wat ge wilt terug zetten.
Wat ge niet gebackup hebt kunt ge natuurlijk ook niet terug zetten.

Er moet ook niet geroot worden.

Wat kunt ge backuppen:
Contacten, Agenda-item, Taak, Berichten, S Memo, S-Note, Mini-Dagboek, Oproeplijsten,
Muziek, Foto's, Video's, Diverse inhoudsbestanden, Voorkeuren en beltonen, Netwerkinstellingen en favorieten, Gegevens e-mailaccount.

Al die dingen kunnen appart geselecteerd worden.

Waar die gegevens zich bevinden is niet mijn zorg, Kies zet ze wel terug waar ze vandaan komen.

Enfin, ik vind het toch handig en ik heb het al een paar keer gebruikt zonder problemen.

Ge kunt zelfs backup-gegevens van een "niet Samsung-apparaat over dragen.
(Apple, Nokia, LG en BlackBerry) worden genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door onkeltje op 30-09-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
onkeltje schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:20:
Ik gebruik nog altijd KIES voor mijn backups.
Ge kunt toch kiezen wat je wilt backuppen en later kunt ge kiezen wat ge wilt terug zetten.
Wat ge niet gebackup hebt kunt ge natuurlijk ook niet terug zetten.

Er moet ook niet geroot worden.

Wat kunt ge backuppen:
Contacten, Agenda-item, Taak, Berichten, S Memo, S-Note, Mini-Dagboek, Oproeplijsten,
Muziek, Foto's, Video's, Diverse inhoudsbestanden, Voorkeuren en beltonen, Netwerkinstellingen en favorieten, Gegevens e-mailaccount.

Al die dingen kunnen appart geselecteerd worden.

Waar die gegevens zich bevinden is niet mijn zorg, Kies zet ze wel terug waar ze vandaan komen.

Enfin, ik vind het toch handig en ik heb het al een paar keer gebruikt zonder problemen.

Ge kunt zelfs backup-gegevens van een "niet Samsung-apparaat over dragen.
(Apple, Nokia, LG en BlackBerry) worden genoemd.
Vreemd genoeg werkt Kies-backup niet bij mij. meer mensen dezelfde probleem?

Lidy

Pagina: 1 ... 36 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.