Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 16:16

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter

Samsung Galaxy Note - Update Topic

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.mobilemag.com/wp-content/uploads/2011/10/samsung_galaxy_note_02.png

Regels
- Er worden alleen updates besproken van de Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)
- Alle andere posts met betrekking tot de Samsung Galaxy Note kunnen in het volgende topic worden gepost; Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)

Handige link(s)
SamMobile (met dank aan Yucko)
odin Multi v4.43 & Odin3-v1.85

Firmwares
N7000XXLPY 4.0.3 2012 May N7000OXALPY Open Germany - Direct download link
N7000XXLPY – Android 4.0.3 – 2012 May – N7000XENLP1 – Netherlands - Direct download link

Updates
May 30 2012.
N7000XXLPY – Android 4.0.3 – 2012 May – N7000OJVLP6 – Turkey
N7000XXLPY – Android 4.0.3 – 2012 May – N7000OXXLP5 – Poland
N7000XXLPY – Android 4.0.3 – 2012 May – N7000XENLP1 – Netherlands
N7000XXLPY – Android 4.0.3 – 2012 May – N7000ATOLP2 – Open Austria

May 24 2012.
N7000ZSLPF – 4.0.3 – 2012 May – N7000OZSLPF – Hong Kong
N7000DXLP9 – 4.0.3- 2012 May – N7000OLBLP6 – Singapore
N7000DXLP9 – 4.0.3 – 2012 May – N7000OLBLP6 – Philippines (Sun)
N7000ZSLPF – 4.0.3 – 2012 May – N7000OZSLPF – Taiwan Download
N7000DXLP9 – 4.0.3 – 2012 May – N7000OLBLP6 – Singapore (SingTel)

May 23 2012.
N7000DDLP8 – 4.0.3 – 2012 May – N7000ODDLP5 – India
N7000DDLP8 – 4.0.3 – 2012 May – N7000ODDLP5 – Sri Lanka
N7000DDLP8 – 4.0.3 – 2012 May – N7000ODDLP5 – Bangladesh
N7000DDLP8 – 4.0.3 – 2012 May – N7000ODDLP5 – Nepal

May 22 2012.
N7000DXLP9 - 4.0.3 – 2012 May - N7000OLBLP6 - Thailand
N7000DXLP9 - 4.0.3 – 2012 May - N7000OLBLP6 - Malaysia
N7000DXLP9 - 4.0.3 – 2012 May – N7000OLBLP6 - Indonesia
N7000DXLP9 - 4.0.3 – 2012 May - N7000OLBLP6 – Vietnam

May 2012.
N7000XXLPY - 4.0.3 – 2012 May - N7000OXALPY - Open Germany

Tips
Tip 1;
WAARSCHUWING: BIJ HET UITVOEREN VAN DEZE TIP RAAK JE AL JE GEGEVENS KWIJT!
(op die van je eventuele microSD kaartje na)
Er zijn verschillende gebruikers die aangegeven hebben dat de ICS update voor de Samsung Galaxy Note het toestel aanzienlijk trager maken, wil je dit voorkomen voor dan een 'wipe data/factory reset' & 'wipe cache partition' uit voordat je de update uitvoert.
Hoe je dit doet kan je hier lezen -> robbie_88 in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!"

Tip 2;
Als je de Galaxy Note wilt updaten via bijvoorbeeld Kies, maak dan geen gebruik van een verlengkabel en/of usb hub (powered of unpowered maakt niet uit). De Note zal de update dan namelijk niet kunnen installeren! Met dank aan MEGATRON in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!"

Tip 3;
Met dank aan MJ85 in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!"
Indien je over een Galaxy Note beschikt met een Rev. 0x19 eMMC chip bescikt is er een kans dat wanneer je het toestel reset en/of een full wipe geeft dat je het toestel hiermee bricked.
Zie ook onderstaande topics op XDA.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1659768
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1693891
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1633938

[ Voor 127% gewijzigd door Perkouw op 06-06-2012 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emailjunkie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb vrijdagavond de Duitse update via Kies binnengekregen.

Het valt mij op dat er een duidelijke battery drain is, ik doe nu nog maar een uur of 5 a 6 uur met een accu.

Ook heb ik problemen met de toetsenborden, swype en het Samsung toetsenbord, hij bevriest in bijvoorbeeld Whats App en bij mijn CoPilot live.

Het lijkt allemaal wat soepeler te draaien, maar dit kan ook gewoon een gevoel zijn..
Ik heb de update eerst binnengehaald en geinstalleerd en daarna toch maar een clean install gedaan..

Het probleem met het keyboard blijft helaas..

Ill keep you guys posted...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:55
emailjunkie schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:59:
Ik heb vrijdagavond de Duitse update via Kies binnengekregen.

Het valt mij op dat er een duidelijke battery drain is, ik doe nu nog maar een uur of 5 a 6 uur met een accu.
Kan ook gewoon een app zijn die niet lekker werkt met ICS. Het hoeft niet persé een bug of probleem met ICS te zijn.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:19
Hier ook een Note N7000 bezitter. Ga het hier volgen, want ben ook wel toe aan ICS, maar vooralsnog niks te bespeuren wat op een update lijkt... Niet OTA en via Kies zegt de software dat initialiseren van een update voor N7000 niet mogelijk is... We wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 08:41
Kun je iedereen niet gewoon die zip aftrappen? Lijkt mij de meest eenvoudige en snelle manier van updaten :p

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

mphilipp schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:15:
[...]

Kan ook gewoon een app zijn die niet lekker werkt met ICS. Het hoeft niet persé een bug of probleem met ICS te zijn.
Inderdaad, daarom ga ik ook eerst een paar dagen stock zonder zelf geïnstalleerde apps draaien als XEN (eindelijk) aan de beurt is.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvld
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 15:10
Zojuist gaf mijn Note (Telfort) een bericht dat de update er was ICS, 4.0.3. :) .... Helaas na 60% downloaden stopte hij er mee. En als ik nu controleer zegt hij dat er geen update beschikbaar is :(
Hoe kan ik de Note kan resetten zodat hij hem weer vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450146

Is er ergens een lijstje met welke versies inmiddels een ICS update hebben binnengehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 450146 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:25:
Is er ergens een lijstje met welke versies inmiddels een ICS update hebben binnengehaald?
Ja hoor, bij samfirmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Anoniem: 450146 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:25:
En zie ook de topicstart, staat een link naar SamMobile en kom je ook gelijk op de juiste pagina uit. ;)
tomvld schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:16:
Zojuist gaf mijn Note (Telfort) een bericht dat de update er was ICS, 4.0.3. :) .... Helaas na 60% downloaden stopte hij er mee. En als ik nu controleer zegt hij dat er geen update beschikbaar is :(
Hoe kan ik de Note kan resetten zodat hij hem weer vindt?
Probeer het anders eens via Kies ? Wel apart dat je al een update melding kreeg, als ik SamMobile even raadpleeg zie ik hier alleen nog maar een update voor Duitsland. Heb je misschien een Duits toestel ?

[ Voor 48% gewijzigd door Perkouw op 16-05-2012 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvld
Wij gebruiken Ubuntu en Kies loopt daar niet op. Maar... de download loopt weer! Vanochtend verscheen hij gewoon weer als beschikbare update.
Ik dacht altijd een gewoon NL toestel had, maar, nu je het zegt, ik kocht mijn toestel via T-Online... en dat is een Duitse firma. 96% intussen ... straks meer - fingers crossed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvld
Update ging soepel. Downloaden duurde ca. 20 min. Daarna upgrade ca. 5 min. Ziet er goed uit. Ben wel al mijn home screens kwijt, maar dat is te overzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Heb sinds gisteren een Note en ben niet echt tevreden over het OS (2.3.6) maar aangezien het een toestel van t-mobile is moet ik dus wachten tot ze een update hebben gemaakt?

Ik zie nergens iets van t-mobile in het toestel, maar het is blijkbaar toch branded...

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tomvld schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:13:
Update ging soepel. Downloaden duurde ca. 20 min. Daarna upgrade ca. 5 min. Ziet er goed uit. Ben wel al mijn home screens kwijt, maar dat is te overzien...
Al je gegevens zijn behouden gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomvld schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:02: ik kocht mijn toestel via T-Online... en dat is een Duitse firma. 96% intussen ... straks meer - fingers crossed ;)
Dat maakt niets uit, bijna alle webshops verkopen een mix van import en 'origineel'
ik heb het meegemaakt dat er in één bestelling van 4 toestellen 2 "poolse" en 2 "nederlandse" firmwares opstonden, en ze allevier in het NL opstarten ( aangezien ze de provider herkennen als NL )

Gelukkig is onze ICT-dude iemand die mij als "leek" vertrouwd met de info die ik hem aanlever, en zijn de zakelijke modellen op een stabiele stockrom gezet, zodat ze allemaal hetzelfde zijn, en reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty__Mouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11-2024

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Hallo,

Ik heb vanmiddag OTA de update naar ICS gedaan van mijn Note, voor de update heb ik eerst een factory reset uitgevoerd om problemen te voorkomen..
Het loopt allemaal wel goed verder, alleen kreeg bij het installeren van Sygic een melding dat ik minder dan de minimale 500mb ruimte zou hebben... Omdat ik verder geen apps heb geinstalleerd leek mij dit onzin..

Nu kijk ik bij opslag bij instellingen en daar staat mijn SD kaart vermeld bij USB opslag..
Er staat een rood balkje "diverse bestanden" en daaronder staat ook "external_sd" vermeld.
Ik heb veel muziek en films op mijn externe sd kaart staan en hier staat in totaal een dikke 10GB aan data op.

Maar nu komen die 10GB dus ook terug bij USB opslag waardoor android denkt dat alles vol zit, wat dus niet het geval is.. Bij "diverse bestanden" staat een mapje external_sd van 10GB groot!, als ik deze aanvink en in de prullenbak gooi zet hij hem direct weer terug..

Er zit dus een of andere vage koppeling tussen mijn microsd kaartje en de USB-opslag van de telefoon zelf.. Heel irritant, want nu krijg ik bij alles de melding dat er minder dan de minimale 500MB vrij zijn op de telefoon..

Wie komt dit bekend voor? En wie weet hoe ik dit kan oplossen??

When you are standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvld
Alle data behouden; ging soepel, alleen home-screens kwijt maar dat was te verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tomvld schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:44:
Alle data behouden; ging soepel, alleen home-screens kwijt maar dat was te verwachten...
Mooi. Soms is het helemaal niet erg om even af te wachten op een update. Mocht er iets fout gaan, dan zal het niet bij mij gebeuren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marty__Mouse schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:35:
Hallo,

Ik heb vanmiddag OTA de update naar ICS gedaan van mijn Note, voor de update heb ik eerst een factory reset uitgevoerd om problemen te voorkomen..
Het loopt allemaal wel goed verder, alleen kreeg bij het installeren van Sygic een melding dat ik minder dan de minimale 500mb ruimte zou hebben... Omdat ik verder geen apps heb geinstalleerd leek mij dit onzin..

Nu kijk ik bij opslag bij instellingen en daar staat mijn SD kaart vermeld bij USB opslag..
Er staat een rood balkje "diverse bestanden" en daaronder staat ook "external_sd" vermeld.
Ik heb veel muziek en films op mijn externe sd kaart staan en hier staat in totaal een dikke 10GB aan data op.

Maar nu komen die 10GB dus ook terug bij USB opslag waardoor android denkt dat alles vol zit, wat dus niet het geval is.. Bij "diverse bestanden" staat een mapje external_sd van 10GB groot!, als ik deze aanvink en in de prullenbak gooi zet hij hem direct weer terug..

Er zit dus een of andere vage koppeling tussen mijn microsd kaartje en de USB-opslag van de telefoon zelf.. Heel irritant, want nu krijg ik bij alles de melding dat er minder dan de minimale 500MB vrij zijn op de telefoon..

Wie komt dit bekend voor? En wie weet hoe ik dit kan oplossen??
sdkaartje eruit, via PC de eigen bestanden erafhalen en dan formatteren van de interne opslag

aan te raden om een full wipe te doen, en dan opnieuw beginnen met instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja. Is een factory reset en card format een goed idee voor de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou zomaar kunnen, ik had toevallig een 32gb binnen toen de eerste (goede) ICSrom uitkwam.

Dus ik kon makkelijk alles wipen, en schoon beginnen.
Geen problemen tegengekomen, en alles draait nu als een zonnetje ( Kingdroid ICS 1.2 custom)

< zie net dat er een update is gekomen naar KD 1.3 >

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 16-05-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Laatst online: 10-11-2024
Heb ook een update gedaan maar hier ook een battery drain en ook de lettertype's een stuk kleiner in chrome beta, dolhpin hd en stock browser.
Lettertype vergroten helpt ook het probleem niet. Ziet er allemaal minder duidelijk uit dan GB.
Af en toe hangt hij en heb ook fresh install gedaan. Ben weer terug naar GB ik kijk wel de kat uit de boom. DPI setting is volgens toolbox 320 dus lijkt mij hetzelfde als in GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesss
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Die batterydrain had ik in eerste instantie ook, met de eerste Duitse officiële release. Zonder iets te doen de batterij in 4 uur leeg. Nu een andere variant erop en het verhaal is 180 graden gedraaid. Ik heb hem vandaag goed mishandeld en ik krijg de batterij niet leeg. En dat is nog een Chinese batterij ook, zit iets minder sap in dan de Samsung batterij. Loopt verder als een tierelier, dus ik ben om. Die eerste flash was een no wipe via mobile odin, de tweede fullwipe via cwm abyss. Weet niet of dat ermee te maken heeft. Er loopt een ics battery drain topic op xda. Met tevens wat oplossingen. Lijkt met name kies/usb/wakelock gerelateerd te zijn. Ik heb trouwens nog nooit kies geïnstalleerd gehad, ik weet eigenlijk niet wat het is. Maar als ICS loopt, dan loopt het ook echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik ga nu die Liquidsmooth V1 versie erop zetten en dan kijken hoe het werkt ik vind die kleine letters in de browser irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:31
Yvesss schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:05:
Die batterydrain had ik in eerste instantie ook, met de eerste Duitse officiële release. Zonder iets te doen de batterij in 4 uur leeg. Nu een andere variant erop en het verhaal is 180 graden gedraaid. Ik heb hem vandaag goed mishandeld en ik krijg de batterij niet leeg. En dat is nog een Chinese batterij ook, zit iets minder sap in dan de Samsung batterij. Loopt verder als een tierelier, dus ik ben om. Die eerste flash was een no wipe via mobile odin, de tweede fullwipe via cwm abyss. Weet niet of dat ermee te maken heeft. Er loopt een ics battery drain topic op xda. Met tevens wat oplossingen. Lijkt met name kies/usb/wakelock gerelateerd te zijn. Ik heb trouwens nog nooit kies geïnstalleerd gehad, ik weet eigenlijk niet wat het is. Maar als ICS loopt, dan loopt het ook echt goed.
had jij een linkje?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesss
Naar het batterydrain topic?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1649041
Serieus probleem, niet alle posters daar zijn koekenbakkers.
Maar ik heb er nu absoluut geen last meer van, integendeel.

Edit*

Probeer eerst dit maar eens. Lijkt heel nietszeggend, maar komt uit die thread. Ik heb het ook gedaan.

This whorked for mee....
Try the instructions below, fixed my deep sleep problem(thanks to Mister Jozo)

0.go to settings > sound and turn off touch sounds and screen lock sounds

These steps stop the kernel wakelock 100% problem:

1.turn on aeroplane mode
2.turn off device
3.take out battery for 10 seconds
4.turn on device
5.wait for everything to load
6.turn off aeroplane mode

[ Voor 55% gewijzigd door Yvesss op 16-05-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

FreshMaker schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:11:
[...]

sdkaartje eruit, via PC de eigen bestanden erafhalen en dan formatteren van de interne opslag

aan te raden om een full wipe te doen, en dan opnieuw beginnen met instellen
Dat is dus het vage, ik heb in eerste instantie de update gedraaid zonder sd kaartje, omdat ik hem dus niet geformatteerd wilde hebben. Na de updat heb ik hem teruggestopt en nadat ik het probleem constateerde heb ik alles gekopieerd naar de pc en vanaf de foon de sd kaart geformatteerd, maar zonder resultaat..

Hij ziet in USB opslag de external_sd als een apparte map met data, en deze groeit mee naarmate ik meer data op de sd kaart zet... En met een 32GB kaartje heb ik toch wel een probleem met maar een GB of 11 op de foon..

Een full wipe heb ik inderdaad ook gedaan.. Meteen al voordat ik de update heb gedraaid.. En na de update heb ik ook nogmaals een factory reset gedaan..

Alles zonder resultaat... :(

Zie ik nu een instelling over het hoofd of zit er toch iets niet goed? Dammit.... Ben inmiddels wel alle apps weer aan het terugzetten, want daar heb ik nog ruimte genoeg voor, maar die 25GB aan films en muziek kan ik nu dus niet meer kwijt.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Laatst online: 10-12-2023
kan ik eigenlijk de officieele update alvast installeren zonder te hoeven rooten/custom roms? hoe zou ik dat kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Laatst online: 28-06-2024
Tja, ik ben niet van de slimste .... misschien een heel domme vraag maar wat is dat precies "full wipe".

Ik lees dat hier voordurend en ik ben erachter op zoek gegaan maar vind niet echt een verklaring voor "full wipe" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marty__Mouse schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 00:27:
[...]

Dat is dus het vage, ik heb in eerste instantie de update gedraaid zonder sd kaartje, omdat ik hem dus niet geformatteerd wilde hebben. Na de updat heb ik hem teruggestopt en nadat ik het probleem constateerde heb ik alles gekopieerd naar de pc en vanaf de foon de sd kaart geformatteerd, maar zonder resultaat..

Hij ziet in USB opslag de external_sd als een apparte map met data, en deze groeit mee naarmate ik meer data op de sd kaart zet... En met een 32GB kaartje heb ik toch wel een probleem met maar een GB of 11 op de foon..

Een full wipe heb ik inderdaad ook gedaan.. Meteen al voordat ik de update heb gedraaid.. En na de update heb ik ook nogmaals een factory reset gedaan..

Alles zonder resultaat... :(

Zie ik nu een instelling over het hoofd of zit er toch iets niet goed? Dammit.... Ben inmiddels wel alle apps weer aan het terugzetten, want daar heb ik nog ruimte genoeg voor, maar die 25GB aan films en muziek kan ik nu dus niet meer kwijt.. :X
Nu snap ik je

Die map is een symlink !
Dat is geen fysieke map, maar een verwijzing NAAR je ext-sd kaart
Alles wat je ( via usb kabel en pc -> naar sd kaart ) zet, wordt daarin opgenomen.
Maar meer dan een paar kb in het OS neemt dat niet in.

het is niet zo dat alles er dubbel opstaat.

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/opslag.jpg

Met deze app kan je je folder size zichtbaar maken, en waar ze staan
Misschien biedt dat enige duidelijkheid.

Maar je hebt het over "ALLE" apps, hoeveel zijn dat er dan ?
Je weet toch dat je maar 2 gb aan apps kan installeren ?
Kan het zijn dat je teveel apps hebt, dat Sygic er niet meer bij kan ?
( en ik heb gehoord dat Sygic nog niet zo goed werkt op ICS, maar dat kan ondertussen al opgelost zijn natuurlijk )
onkeltje schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:25:
Tja, ik ben niet van de slimste .... misschien een heel domme vraag maar wat is dat precies "full wipe".

Ik lees dat hier voordurend en ik ben erachter op zoek gegaan maar vind niet echt een verklaring voor "full wipe" 8)7
Full wipe :

in het restore menu kiezen voor :
clear user data
clear cache partiotion

dan in advanced :
clear dalvik
( clear battery cache - maar dat is niet meer noodzakelijk in de Note schijnbaar )

Daarna in het hoofdmenu via install zip from card een rom installeren

resultaat, lege telefoon, met alleen OS

[ Voor 30% gewijzigd door FreshMaker op 17-05-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Laatst online: 28-06-2024
FreshMaker schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:31:
[...]

Full wipe :

clear user data
clear cache partiotion

dan in advanced :
clear dalvik
( clear battery cache - maar dat is niet meer noodzakelijk in de Note schijnbaar )

Ach zo zit dat.
Niet dat ik er nu mee geconfronteerd werd maar ik wilde wel graag weten wat het precies was .... kwestie van bijleren.
Bedankt voor de uitleg ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:58
Yvesss schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:40:
Naar het batterydrain topic?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1649041
Serieus probleem, niet alle posters daar zijn koekenbakkers.
Maar ik heb er nu absoluut geen last meer van, integendeel.

Edit*

Probeer eerst dit maar eens. Lijkt heel nietszeggend, maar komt uit die thread. Ik heb het ook gedaan.

This whorked for mee....
Try the instructions below, fixed my deep sleep problem(thanks to Mister Jozo)

0.go to settings > sound and turn off touch sounds and screen lock sounds

These steps stop the kernel wakelock 100% problem:

1.turn on aeroplane mode
2.turn off device
4.turn on device
De batterij in mijn Note gaat na de officiele update ook véél minder lang mee (Max 12u ipv ~1,5 dag). Heb bovenstaande geprobeerd; Eens kijken of dat uitmaakt.

Verder loopt ICS bij mij heel soepel en werkt foutloos. Had eerst ook een probleempje met het swype toetsenbord (liet de andere woorden opties niet zien), maar ik heb even het standaard toetsenbord geselecteerd en daarna weer swype en toen was dat opgelost.

Sygic werkt bij mij, net als met 2.3.6, zonder problemen ism ICS. Ik heb hem overigens niet opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Dit
1.turn on aeroplane mode
2.turn off device
4.turn on device
heeft bij mij gewerkt! Had dit topic nog niet gezien maar wel al eerder gelezen op XDA. Werkt perfect! Ik kan er gewoon weer 48 uur mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Zag zonet op sammobile dat er intussen een NL versie beschikbaar is van Android 4.0.3
Deze is echter voor model: GT-I9100...
Wat ik me nu nog steeds afvraag is wat nu precies het verschil is met GT-N7000 (die ik heb)... En is er per provider (heb zelf KPN-Hi) nu nog een aparte update ofzo? Het zal wellicht al aan bod zijn geweest maar kan er slecht wijs uit...

Kies zegt dat ik up to date ben met --> PDA:LA6 / PHONE: LA4 / CSC:LA1 (XEN)
Kies zegt ook --> 'GT-N7000' does not support initializing (via Tools -> Firmware upgrade and initialisation)

Ben nog beetje leek wat betreft mn Note zegmaar... Met mn oude HD2 genoeg geprutst en geflasht, maar durf het soort van hier niet mee aan nog :P

[ Voor 0% gewijzigd door GeeEs op 18-05-2012 09:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193189

De GT-N7000 heeft ook een update hoor: vannacht om 1h, net voor ik wou gaan slapen heb ik het ontdekt. Daarna tot 3h30 bezig geweest om terug een beetje mijn schermen netjes te krijgen... Ik kon het niet laten :-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:11
GeeEs schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:29:
Zag zonet op sammobile dat er intussen een NL versie beschikbaar is van Android 4.0.3
Deze is echter voor model: GT-I9100...
Wat ik me nu nog steeds afvraag is wat nu precies het verschil is met GT-N7000 (die ik heb)... En is er per provider (heb zelf KPN-Hi) nu nog een aparte update ofzo? Het zal wellicht al aan bod zijn geweest maar kan er slecht wijs uit...

Kies zegt dat ik up to date ben met --> PDA:LA6 / PHONE: LA4 / CSC:LA1 (XEN)
Kies zegt ook --> 'GT-N7000' does not support initializing (via Tools -> Firmware upgrade and initialisation)

Ben nog beetje leek wat betreft mn Note zegmaar... Met mn oude HD2 genoeg geprutst en geflasht, maar durf het soort van hier niet mee aan nog :P
De GT-I1900 is toch de Galaxy S2 of ben ik nu gek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:43:
[...]

De GT-I1900 is toch de Galaxy S2 of ben ik nu gek :?
Ja, en het andere, dat weet je zelf het beste !

Maar als mensen al deze vragen stellen, hoop ik niet dat ze nog verder in de materie gaan.
Het toestel start op met N7000 ..... dus dat belletje moet al aanslaan lijkt me !!

Maar lijkt me een leuk expiriment, als hij het werkend krijgt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Hehe ja :+

Met een beetje modwerk zou het wel moeten lukken. CM9 van iMilka was ook een afgeleide van de SGS2 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar blijft niet echt een toonbeeld van informatie zoeken, alleen al het durven plaatsen ervan.

duidelijk andere toestellen, en typenummers...

Zou hij een kernel of pda hiervan via Odin flashen, is het maar de vraag of er ooit een antwoord gevonden wordt, en het een oeverloze test en trial versie wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamingZeUs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik ben momenteel de OTA update voor Vodafone Nederland binnen aan het krijgen.

Wordt spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
@ Freshmaker... Kan je wel lekker tof doen enzo over zelf info zoeken, maar er wordt in de OP gewoon naar die betreffende sammobile site gelinkt en het topic is voor de N7000 en GT-I9220 (Is die laatste dan ook geen Note ofzo? Wel dus!) Dus dat kan voor mensen die wat minder op de hoogte zijn dan jullie wellicht erg verwarrend werken. Schrijf er toch ook gewoon bij dat ik een leek ben op het gebied van de Note.. zucht.. Gebruik je tijd dan voor een nuttig antwoord.
Hier in ieder geval nog geen update, blijkbaar Vodafone wel, dus per provider verschillende update blijkbaar?
Ben benieuwd!

Graag ontopic blijven en ook een leek kan gebruik maken van Google dus dat is nooit een excuus :)

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 18-05-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesss
En we gaan weer verder. Nieuwe bootloader, kernel en modem.
Ging allemaal zonder problemen, het voelt goed aan. Dat deed het trouwens al. Geen bugs gevonden tot zover.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/16jluaa.jpg

En sygic 2.3.6 lijkt inderdaad te werken. Even rommelen met de trial en gaat het goed, dan neem ik die erbij.

[ Voor 20% gewijzigd door Yvesss op 18-05-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

GamingZeUs schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:27:
Ik ben momenteel de OTA update voor Vodafone Nederland binnen aan het krijgen.

Wordt spannend!
Weet je toevallig ook welke landcode je Note heeft?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 11:19

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb de mijne nu een week geleden geupdate maar ben niet echt onder de indruk. In het begin een paar kleine vastlopers maar een week later heb ik nergens last meer van. Wat ik wel vreemd vind is dat de gsm trager geworden lijkt. ICS is eigenlijk niet echt een toevoeging aan je gsm ten opzichte van Gingerbread.

Mijn advies is dan ook, als je niet hoeft up te daten doe het dan ook niet, ik heb er eigenlijk best wel spijt van nu een week later, had er toch meer van verwacht.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Heeft je Note altijd stock, dus ook zonder root, gedraaid?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 11:19

migros

Nooit meer een Samsung

Apie! schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:29:
Heeft je Note altijd stock, dus ook zonder root, gedraaid?
De mijne is niet geroot.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesss
Wat ik nu hier zie en zelf aan der lijve ondervonden heb is dat de voorgekauwde ICS weinig soelaas biedt. Serveer ICS daar niet mee af, dat is niet terecht. Helaas heb ik daar zelf ook aan meegedaan. Ik gok dat een ieder met kies of OTA updates niet zo tevreden zal zijn en terecht. Je moet echt even in de materie duiken of gewoon lekker op GB blijven. De standaard update is geen Holy Grail maar een platgetrapt plastieken bierbekertje met te veel schuim. Don't set your hopes too high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Als dat bij alle Notes zo is vraag ik me af waarom ze überhaupt deze update uitbrengen?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Heb google en XDA uitgebreid geraadpleegd, ben bekend met beide plekken inderdaad, maar vind het gewoon erg onduidelijk en dit topic voegt wat dat betreft -voor mij dan- niks toe aan het lopende Note topic. Jammer dat er verder niet wordt ingegaan op mijn vragen. Over ontopic gesproken... :/... Maargoed.... Zoals gezegd wacht ik het wel gewoon ff af. Via Kies of OTA gaat het me wel lukken zonder hulp ;) Wilde gewoon nog ff geen custom fratsen gaan uithalen met mn nieuwe foontje zoals ik ook al aangaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesss
Stel je vragen maar hoor, ik weet zeker dat er mensen hier behulpzaam zijn. Officeel is ICS nog niet uitgerold bij mijn weten. Mijn eerste ICS install was niet zo'n beste. Was wel official, maar via no-wipe. Leek nergens op. Dan heb ik hier nog iemand in huis met een S2. OTA en KIES wilden steeds maar niet lukken, Bij 80% hangen ofzo. Dus die ook maar via odin geflashed, De man is nu blij, gelijk kernel veranderd, Ik snap jullie wel, liever niets fout doen, maar deze update zal vooralsnog niets goeds opbrengen. Gewoon met de billen bloot en full wipen. ICS loopt daarna als een freighttrain under full load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449094

Ik draai nu 32 uur op 1 acculading na de firmware update en kan zeker nog 12 uur door als ik het zo zie.

Heb de firmware gewoon over de oude versie inclusief alle apps gegooid met het idee dat als het niet goed zou gaan ik altijd nog terug naar een factory reset kon gaan maar dat blijkt dus niet nodig.
Voor mijn gevoel loopt alles wat sneller na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
@Yvesss... Thx! ben ik ook gewend hier op tweakers, maar vond de modbreak beetje jammer en onnodig. Zeker als ik hier sommige andere vragen voorbij zie komen die ook gewoon te Googlen zijn. Waarom zouden we dan überhaupt nog een extra topic over de "Note updaten" openen als alles te Googlen is en je wordt afgekat als je gewoon een vraag stelt (waarvoor dit topic is bedoeld nam ik aan). Tevens snap ik dus niet dat er hier mensen zijn die blijkbaar updaten via custom roms en dat hier posten terwijl daar een apart topic voor is. Het maakt het gewoon erg onduidelijk voor diegene die zitten te wachten op de officiele update. Ik was in de veronderstelling dat dit topic daar juist voor was... Excuus als ik dat verkeerd had begrepen modjes! Tevens zou ik graag de OP zien worden bijgewerkt. Wil ik daar best aan meehelpen mocht dat gewenst zijn.

Kortom... Alles op een rijtje (we maken het zelf gewoon duidelijk ;-) )

- 18-5-2012: Vodafone rolt blijkbaar momenteel de officiele update OTA uit (via Kies dan ook neem ik aan?)
- 19-5-2012: Gebruiker NoFriends -ook Vodafone- kan nog niet updaten. Interressant dus. Ben ook benieuwd of er idd verschil is tussen branded/non branded! (zie post hieronder). Wellicht gefaseerde update, kan ook nog...
- 19-5-2012: KPN-Hi (heb ik zelf) nog geen update, tenminste niet bij mij.
- Kan iemand met andere provider(s) dit lijstje momenteel nog aanvullen met updates?

@Migros... Heb jij de officiële update vie Kies of OTA gedaan vorige week? Zo ja... welke provider / landcode heb je als ik vragen mag? En hoe bevalt het?
@GamingZeUs... Hoe bevalt de update die je deed? Heb je ook de nieuwe Premium Suite erbij? Je schreef ergens dat het rond de 300 MB was, lees namelijk ook mensen die een ruim 600 MB update hebben? Zit daar nog verschil tussen? Of wordt het gecomprimeerd binnengehaald?
@DidierS... Welke provider / landcode heb je?

Zijn er hier meer mensen met een lease toestel zoals ik? Heb begerepen dat het dan soort van "verboden" is hier custom firmware op te zetten... tenminste dat schrijven de voorwaarden... Hoe gaan jullie daarmee om?

[ Voor 10% gewijzigd door GeeEs op 19-05-2012 09:02 . Reden: typo's + update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444449

Hoi Goedemorgen,
Mijn note heb ik via belcompany gehaald en abbo bij vodafone. Ik kan nog niet updaten, zowel via ota als kies niet.
Wellicht dat de vodafone officiele upate alleen voor vodafone branded toestellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:21
Hier non branded vodafone, en ook nog geen FOTA, gisterenavond via kies ook nog niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
GeeEs schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:45:
Tevens zou ik graag de OP zien worden bijgewerkt. Wil ik daar best aan meehelpen mocht dat gewenst zijn.
Ik ben erg benieuwd welke informatie jij nog meer in de topicstart wilt hebben, meer informatie m.b.t. de 4.0.3. update is er niet als in dat deze alleen nog maar in Duitsland word uitgerold (zie ook de SamMobile link). Maar mocht je meer, nuttige, informatie hebben voor in de topicstart hoor ik dat natuurlijk graag. Stuur me anders even een directmessage (DM).
- 18-5-2012: Vodafone rolt blijkbaar momenteel de officiele update OTA uit (via Kies dan ook neem ik aan?)
- 19-5-2012: Gebruiker NoFriends -ook Vodafone- kan nog niet updaten. Interressant dus. Ben ook benieuwd of er idd verschil is tussen branded/non branded! (zie post hieronder). Wellicht gefaseerde update, kan ook nog...
- 19-5-2012: KPN-Hi (heb ik zelf) nog geen update, tenminste niet bij mij.
- Kan iemand met andere provider(s) dit lijstje momenteel nog aanvullen met updates?
Er worden nog geen Nederlandse toestellen voorzien van een ICS update. Wel is het zo dat sommige GoT-ers de update al krijgen omdat deze over een Duits toestel beschikken.
Zijn er hier meer mensen met een lease toestel zoals ik? Heb begerepen dat het dan soort van "verboden" is hier custom firmware op te zetten... tenminste dat schrijven de voorwaarden... Hoe gaan jullie daarmee om?
Ik heb geen idee wat de voorwaarden zijn waar jij mee akkoord bent gegaan, maar het lijkt me verstandig deze dan eerst door te nemen om te weten of je deze wel/niet schend. Geen idee hoe anderen met een dergelijk lease toestel omgaan, zelf heb ik dit overigens niet, maar is het ook mogelijk om bijvoorbeeld de Duitse firmware op je toestel te zetten m.b.v. Odin zonder dat je counter oploopt, het telt dus gewoon als official rom. Exact hoe/wat moet je even op GoT zoeken, zelf weet ik ook niet exact hoe dit zit. ;)
Anoniem: 444449 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:52:
Hoi Goedemorgen,
Mijn note heb ik via belcompany gehaald en abbo bij vodafone. Ik kan nog niet updaten, zowel via ota als kies niet.
Wellicht dat de vodafone officiele upate alleen voor vodafone branded toestellen zijn?
Nederlandse toestellen hebben helaas nog geen ICS update beschikbaar. OTA zal je hem dus nog niet gaan krijgen evenals via Kies helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 19-05-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Dat er nog geen NL toestellen worden geupdate was me intussen duidelijk ja, maar aangezien niemand zijn country code hier plaatst wordt het er ook niet duidelijker op ;-) De mijne is XEN, NL dus... Officieel -volgens de bronnen die je noemt- klopt het blijkbaar dat er tot nu toe alleen toestellen met Duitse country-code (DBT) worden geupdate.
Ben daarom nog wel benieuwd naar de country-codes van mensen die hier dus de update krijgen, dan kunnen we daaruit dus afleiden wanneer er een land bijkomt. Of is sammobile dusdanig snel dat het daar altijd als eerste staat?! Dan is het overbodig en check ik het gewoon daar inderdaad.

Het lijkt me nu wel duidelijk geworden dat het niet provider gerelateerd lijkt te zijn dus, maar countrycode-gebonden dus.

Wat betreft het leasecontract... De voorwaarden zeggen: (letterlijk overgenomen uit handleiding)

4:4 Verplichtingen van de contractant

De Contractant is verplicht het Mobiele Randapparaat zo zorgvuldig te behandelen en te gebruiken als mag worden verwacht van een verstandig eigenaar die de waarde van het voorwerp wenst te behouden. Ook als de Contractant het Mobiele Randapparaat aan een derde ter beschikking stelt blijft de Contractant naar Hi verantwoordelijk voor zorgvuldige behandeling en gebruik zoals afgesproken in de overeenkomst. De Contractant is met name verplicht:
a bla bla...
b bla bla...
c bla bla...
d bla bla...
e geen technische wijzigingen (aanpassen van de hardware, geïnstalleerde software e.d.) of optische veranderingen (permanente stickers, verwijderen van door Hi aangebrachte kenmerken e.d.) aan het Mobiele Randapparaat aan te (laten) brengen.
f bla bla..
g bla bla...

Updaten met custom firmware zou dit schenden, country code wijzigen vind ik dus inderdaad een lastige, maar zoals je al aangeeft is dit wel officiële software... Just curious... Odin zou dan in feite niet eens nodig zijn, want je verandert gewoon je country code en krijgt dan vanzelf de OTA update... als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@DidierS... Welke provider / landcode heb je?
Whoops... ik was er van 100% overtuigd dat het niet om een Duitse landcode ging. Voor ik antwoordde toch maar eens gechecked en blijk ik toch op Duitsland te staan. Sorry :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Anoniem: 193189 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:06:
[...]

Whoops... ik was er van 100% overtuigd dat het niet om een Duitse landcode ging. Voor ik antwoordde toch maar eens gechecked en blijk ik toch op Duitsland te staan. Sorry :X .
Hey, no problem, maakt het alleen maar duidelijker dat NL helaas dus nog moet wachten ;)
Bevalt de update tot nu toe? En de Premium Suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeeEs schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:32:
4:4 Verplichtingen van de contractant

De Contractant is verplicht het Mobiele Randapparaat zo zorgvuldig te behandelen en te gebruiken als mag worden verwacht van een verstandig eigenaar die de waarde van het voorwerp wenst te behouden. Ook als de Contractant het Mobiele Randapparaat aan een derde ter beschikking stelt blijft de Contractant naar Hi verantwoordelijk voor zorgvuldige behandeling en gebruik zoals afgesproken in de overeenkomst. De Contractant is met name verplicht:
a bla bla...
b bla bla...
c bla bla...
d bla bla...
e geen technische wijzigingen (aanpassen van de hardware, geïnstalleerde software e.d.) of optische veranderingen (permanente stickers, verwijderen van door Hi aangebrachte kenmerken e.d.) aan het Mobiele Randapparaat aan te (laten) brengen.
f bla bla..
g bla bla...

Updaten met custom firmware zou dit schenden, country code wijzigen vind ik dus inderdaad een lastige, maar zoals je al aangeeft is dit wel officiële software... Just curious... Odin zou dan in feite niet eens nodig zijn, want je verandert gewoon je country code en krijgt dan vanzelf de OTA update... als het goed is.
Dan moet jij dus (helaas) wachten op de officiele releases, ALS je je aan de gestelde regels wilt houden.
Maar op het einde van je lease periode mag je het toesel overnemen tegen een eindbedrag, is er al bekend wat dat is ?
( vaak zijn het een aantal leaseperiodes samen, zeg 2 maanden )

Ben je van plan om dat te doen, of wil je het toestel terugsturen, na afloop van je contract.
Allemaal zaken die je in de gaten zal moeten houden.

Op het moment is het nl. ook mogelijk om over te stappen op custom roms, en terug naar de originele, en via een jig / triangle away je counters weer op 0 te zetten.
Dat zou je dus kunnen doen als je hem terug gaat sturen tzt.

edit
niet persoonlijk gaan aanvallen ( zie andere topic ) schiet je niets mee op, buiten een hoop tegenwerking !

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 19-05-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
;) Was in dit topic, en volgens mij viel jij mij aan, tenminste zo kwam het over op mij, en reageerde ik daarop (my bad), maar dat ben ik alweer vergeten hoor. Zand erover... Je antwoord hierboven is totaal andere toon en heb ik wel wat aan. Wat denk jij? Zou het veranderen van een landcode hier ook onder vallen? Ik vind het een lastige...

Verder wat betreft dat leasen... (beetje offtopic wellicht) Het klopt dat je het toestel tegen een einbedrag (percentage vd nieuwprijs) kan overkopen bij einde contract. 15% (bij 2 jaar contract) van de dan (over 2 jaar dus) geldende nieuwprijs. Ik had er een discussie over op de frontpage/archief intussen paar weken geleden toen ik het toestel aanschafte. linkje
Ben inderdaad van plan tegen die tijd het toestel gewoon af te nemen, zou namelijk maximaal een euro of 70 moeten worden dan - als ik even grofweg de nieuwprijs van nu erbijpak... doable lijkt me... Maar wat je zegt, voorlopig beter niet custom gaan ivm eventuele garantie. Het is niet zo dat ik dat persé wil, maar ben gewoon erg nieuwschierig naar de langverwachte ICS update ;)

[edit] De discussie waar ik naar link was in een Telfort lease topic, maar ik zit dus bij KPN-Hi... Even ter verduidelijking dus, ik heb geen idee hoe Telfort het afhandelt qua prijzen maar weet wel dat Telfort een stuk minder voordelig is in de lease dan KPN... Ik betaal eerste jaar 7 eu per maand en 2e jaar 14 eu per maand voor de lease icm Messaging XXL abo. (12 maanden 50% korting aanbieding)

[ Voor 14% gewijzigd door GeeEs op 19-05-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86

@GamingZeUs... Hoe bevalt de update die je deed? Heb je ook de nieuwe Premium Suite erbij? Je schreef ergens dat het rond de 300 MB was, lees namelijk ook mensen die een ruim 600 MB update hebben? Zit daar nog verschil tussen? Of wordt het gecomprimeerd binnengehaald?
De 300 MB is de OTA update vanaf GB. 600 MB is een complete rom die je met odin kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeeEs schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:25:
Bevalt de update tot nu toe? En de Premium Suite?
Premium Suite heb ik nog niet bekeken. De update valt mee maar ik had er meer van verwacht:

Er is bij mij wel een duidelijk snelheidsverschil: de Note was al niet traag, maar nu is het supersnel. Alles loopt gewoon stukken vlotter.

Qua interface is het jammer dat Samsung zo veel van ICS heeft weggestopt. Het voelt niet aan alsof je met iets helemaal nieuws aan het werken bent, een gemiste kans. De zaken die wel doorgevoerd werden, voelen direct een stuk logischer aan dan onder 2.3.6.

De widgets die ik gebruik waren allemaal verpest. Ik ben dus moeten op zoek gaan naar andere widgets die beter integreerden met mijn manier van werken.

Batterydrain valt mee. Ik heb niet het gevoel dat hij meer verbruikt dan 2.3.6 maar ik heb wel direct alle trucs van op XDA toegepast om zeker te zijn dat die deep sleep zou blijven werken. Het zou dus kunnen dat er wel problemen waren maar dat ik ze de kans niet heb gegeven om ze te zien.

In het kort: stukken sneller, UI is beter maar had nog meer ICS mogen zijn, batterij moet ik nog altijd veel te veel opladen maar dat ligt eerder aan mijn gebruik dan aan het toestel O-) .

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 193189 op 19-05-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 22:31
Ik had zelf last van de deep sleep bug. (telefoon gaat niet in deep sleep, waardoor de batterij snel leeg ging)
Op een duits forum stond dat de oplossing was om de Vlingo app (spraakbesturing) uit te zetten.
Dat gedaan, telefoon uit batterij er 5 min uit en weer in. sindsdien geen geen proplemen meer met het niet in deep sleep gaan.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeeEs schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:13:
Maar wat je zegt, voorlopig beter niet custom gaan ivm eventuele garantie. Het is niet zo dat ik dat persé wil, maar ben gewoon erg nieuwschierig naar de langverwachte ICS update ;)
Ik ben een 'slechte' wb garantie
Als je een apparaat 2 maanden hebt, ben je er al wel achter of er een fabrieksprobleem inzit ( dat is de garantie )
alle naderhand ontstane problemen vallen héél vaak niet onder garantie ( scherm kapot = vervanging, wel of geen custom rom )
Maar ga je een i9100 rom flashen met Odin, tja dan is het ook niet raar dat de garantie vervallen is, maar dat heeft sowieso niets met garantie, of customs te maken gewoon gebruikersfout imho
En dat is de reden dat men die waarschuwing bij niet fabrieksfirmwares heeft staan, gebruikersfouten

Natuurlijk weet ik dat ik geen toonbeeld ben van kennis, maar bij ELK android toestel wat ik gehad heb, is er nooit langer dan 2 dagen de originele rom erop geweest ( van de SG-Mini tot aan de Note & tablets )
direct root, en een (betere) customrom

mijn idee.... download de rom via samfirmware, en zet het erop met odin.
Dan heb je de laatste versie, hetzelfde als die je krijgt van samsung ( geen counters / triangles ), en het scheelt je de dagelijkse 'stress' van kies refreshing, want geloof me, ik ken het gevoel ( 4 tot 10x per dag checken op veranderingen )

btw. kies is een ramp, de-installeren, en nooit meer aankijken !
Megapaul schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:53:
Ik had zelf last van de deep sleep bug. (telefoon gaat niet in deep sleep, waardoor de batterij snel leeg ging)
Op een duits forum stond dat de oplossing was om de Vlingo app (spraakbesturing) uit te zetten.
Dat gedaan, telefoon uit batterij er 5 min uit en weer in. sindsdien geen geen proplemen meer met het niet in deep sleep gaan.
De handelingen zoals Yvesss beschreven had, werken ook.

( alleen werkt dus DeepSleep niet op de lader, maar op de accu, gaat het vrijwel direct naar die state )

Yvesss in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!"

[ Voor 19% gewijzigd door FreshMaker op 19-05-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nog steeds erg tevreden na de update.
Batterij gaat voor mij 50 uur mee (voor de update +/- 40 uur).
Wat mij wel opvalt is dat het langer duurt voordat de accu weer volledig is opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440177

even offtopic

@Clarab ...
wat doe je om zoalng met een batterij te doen?
of misschien beter gezegd ... Doe je wel wat met je toestel?
Of ligt die de hele dag in airplane mode ergens in een la?

Bij normaal gebruik, dus beetje whatsapp, surfen, wordfeud is die met 18 - 20 uur toch echt wel volledig dood hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, het was weekend en dan word er door mij weinig gebeld.
Mail checken, paar smsjes, bediening Squeezeboxen, Z-Wave lampen, beetje browsen, youtube filmpje kijken en een paar foto's geschoten, dat is het wel zo'n beetje.

Alles bij elkaar dus niet echt spannend, voor de update kon ik ook al makkelijk 2 etmaal met een volle accu vooruit.
Ik heb overigens automatisch controleren updates uit staan, voor de update bleek dat mijn accu daar langer door meeging.

Verder weet ik uit ervaring dat als ik bijvoorbeeld in Ecuador zit mijn accu binnen 20 uur leeg is, heeft waarschijnlijk te maken met het zoeken naar het netwerk.
Een vriend van mij die daar woont moet zijn Galaxy2 zelfs elke 14 uur aan de lader hangen.
Ik vraag me dan ook af of dit op sommige plaatsen in Holland ook voor extreme verschillen kan zorgen?
Ik zit bij KPN in Rijswijk ZH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
browsen en filmpjes vreten stroom, dus dat zal wel een héél klein beetje zijn geweest.
En wat bedoel je met auto updates, market of synchronisatie ?
Verder als je geen mobiel netwerk ( data ) nodig hebt, kan je het beste je toestel op 2G zetten, dan verbruik je het minste stroom.

Verder is 20u een mooie score bij goed gebruik, ik kom na de ICSupdate aan 13u met redelijk (intensief) gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreshMaker schreef op maandag 21 mei 2012 @ 07:56:
browsen en filmpjes vreten stroom, dus dat zal wel een héél klein beetje zijn geweest.
En wat bedoel je met auto updates, market of synchronisatie ?
Klopt, hooguit 15 Minuten youtube/browsen.

Software-update - Automatisch bijwerken - Controleren op updates, dat staat bij mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het browsen vreet hier gigantisch, half uurtje rondklikken is al snel 25% batterij

Nu ben ik makkelijk wat de energie betreft, op heel veel plekken heb ik stroom, en wifi voorhanden.
Daarbij zit er in mijn portemonnee altijd een spare accu, en liggen er thuis nog 2

Dagje op stap, met verwachting op veel (foto)gebruik neem ik die ook mee, dan kom ik ruim de dag wel door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emailjunkie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01-2023
Heeft er nog iemand anders behalve mij problemen met het swype keyboard?
Als ik Whatsapp open blijft het gedeelte waar het keyboard behoort te verschijnen leeg.

Ga ik terug naar instellingen in het algemene instellingen scherm onder taal en invoer en zet m weer op samsung keyboard werk het soms wel soms niet 8)7 . Meestal moet ik het toestel opnieuw opstarten om weer een werkend swype keyboard te krijgen...

Kan ik die swype apk bijvoorbeeld deinstalleren en opnieuw installeren om zo het probleem op te lossen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

FreshMaker schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:31:
[...]

Nu snap ik je

Die map is een symlink !
Dat is geen fysieke map, maar een verwijzing NAAR je ext-sd kaart
Alles wat je ( via usb kabel en pc -> naar sd kaart ) zet, wordt daarin opgenomen.
Maar meer dan een paar kb in het OS neemt dat niet in.

het is niet zo dat alles er dubbel opstaat.

[afbeelding]

Met deze app kan je je folder size zichtbaar maken, en waar ze staan
Misschien biedt dat enige duidelijkheid.

Maar je hebt het over "ALLE" apps, hoeveel zijn dat er dan ?
Je weet toch dat je maar 2 gb aan apps kan installeren ?
Kan het zijn dat je teveel apps hebt, dat Sygic er niet meer bij kan ?
( en ik heb gehoord dat Sygic nog niet zo goed werkt op ICS, maar dat kan ondertussen al opgelost zijn natuurlijk )

[...]

Full wipe :

clear user data
clear cache partiotion

dan in advanced :
clear dalvik

Aaaahhhhh... 8)7

Nu zie ik het, ik heb precies hetzelfde..

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/9015/capture01.png

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/285/capture02i.png

En inderdaad heb ik ruim 6GB aan muziek op de sd kaart staan, die niet meegeteld worden in het geheel.. Want Sygic die nu wel wilde installeren neemt ook zo'n 4 gb in beslag.. Dus dat ik dan nog een kleine 6,5 GB over heb op de telefoon klopt wel..

Ik was al bang dat het helemaal fout was gegaan, maar ik zie nu dat ik gewoon niet goed zat op te letten..

Ik dank u! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:44
Heb gisteren de officiele ICS update maar geinstalleerd via OTA.

Alle data is behouden gebleven, pluspunt voor samsung.
Dat is helaas dan ook het enige.
Merk namelijk wel dat de telefoon een stuk trager is geworden. Soms reageert hij niet eens op een slide to unlock of moet echt tot wel 5 seconden denken of hij het volgende scherm zoals numeriek keypad gaat laten zien of niet. Ook internet (via wifi) lijkt een stuk trager te zijn !

Vind het geen vooruitgang en hoop snel op fixes hiervoor. Anders even kijken of ik terug zou kunnen naar de laatste niet ICS versie die goed beviel.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:55
harley schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:37:
Heb gisteren de officiele ICS update maar geinstalleerd via OTA.

Alle data is behouden gebleven, pluspunt voor samsung.
Dat is helaas dan ook het enige.
Merk namelijk wel dat de telefoon een stuk trager is geworden. Soms reageert hij niet eens op een slide to unlock of moet echt tot wel 5 seconden denken of hij het volgende scherm zoals numeriek keypad gaat laten zien of niet. Ook internet (via wifi) lijkt een stuk trager te zijn !

Vind het geen vooruitgang en hoop snel op fixes hiervoor. Anders even kijken of ik terug zou kunnen naar de laatste niet ICS versie die goed beviel.
Ik kan niet spreken uit Samsung ervaring (die heb ik net een week) maar met mijn HTC Desire heb ik veel met ROM's zitten rommelen. Uit die ervaring is gebleken dat het eigenlijk altijd beter is om een full wipe te doen en alles opnieuw te installeren bij een dergelijke upgrade. Een aantal zaken zitten heel anders bij ICS en erop vertrouwen dat het update programma het allemaal goed doet, doe ik inmiddels niet meer. En soms is de installatieprocedure van het betreffende programma ook 'bewust' van ICS en doet ie bepaalde dingen helemaal anders. Voor mij reden om straks de hele riedel maar even opnieuw te doen.

En dan écht installeren. Ook het terugzetten van een backup met wat dan ook gaat ook niet altijd goed. Die probeert nl ook eerst de originele locatie. Dus als het niet lekker werkt na de update, zou ik dat eerst eens proberen als ik jou was.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesss
Hier nog steeds erg tevreden met ICS, en dan met name het batterijverbruik. Zoals Freshmaker zegt, browsen vreet gewoon stroom. Nog veel meer dan video op brightness full. Maar het idle verbruik.... Lijkt wel flightmode. 3G en wifi staan dan gewoon aan, wifi alleen als het scherm aanstaat, een setting die ik van GB niet kende. Ik moet al redelijk mijn best doen om hem gedurende een werkdag naar de 50% te krijgen. Doe ik niets met de telefoon dan geeft hij in eerste instantie restwaarden van 178 uur aan op 1 batterij. Staat in schril contrast met mijn eerste ICS install waarbij hij in 4 uur met minimale activiteit leeg was.

*Hij staat bij dit alles wel in spaarstand, gek genoeg ondervind je daar geen hinder van. Je ziet het goed terug in gebruikte frequenties bij cpu spy. Ik zal hem morgen eens van de spaarstand afhalen, misschien wordt hij nog 'snappier'. Ik heb zelf altijd het idee dat het browsen in eerste instantie afhankelijk is van het 3G signaal op de plek waar je je bevindt.

[ Voor 22% gewijzigd door Yvesss op 21-05-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duurt lang allemaal zeg. Ook nog geen update. Iemand enig idee waarom de updates niet sneller uitgerold worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304268

Klein vraagje: Ben volgende week van plan een Note te gaan kopen, een duits toestel (veel goedkoper dan in Belgie). Waarschijnlijk (hopelijk) zal ik meteen kunnen upgraden naar ics. Mag ik uit jullie discussie besluiten dat ik best eerst upgrade naar ics en dan pas dingen apps begin te installeren en te customizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat lees ik er ook uit in ieder geval. Vraag me af waar ik die full wipe moet doen. Op de oude versie of is het een keuze tijdens de update aan het begin hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 450146 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:25:
Dat lees ik er ook uit in ieder geval. Vraag me af waar ik die full wipe moet doen. Op de oude versie of is het een keuze tijdens de update aan het begin hiervan?
Je hebt een keuze.
Je kan in het menu "opslag" het toestel naar fabrieksinstellingen terug laten zetten, maar je kan ook na de opgrade ( hetzelfde) doen

Kleine tip,
Maak je niet te druk om de instellingen en zorg ervoor dat je je eigen bestanden in backup op de pc hebt staan.
In deze tijden flash ik mijn toestel meerdere keren per week, en spring van rom naar rom.
Met een backup van Titanium staat alles met een klein half uurtje weer op orde, en kan je verder gaan.

Ik begrijp soms echt niet hoe obsessief sommige mensen kunnen zijn over "het verliezen" van hun settings en zo vast houden aan oude versies.
Update je telefoon, flash een rom, doe altijd een full wipe, dan weet je iig zeker dat er geen conflicten zijn met de oude software
( in ICS staan sommige settings nét even anders ingedeeld soms, wat vervelende reacties kan opleveren )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Anoniem: 450146 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:45:
Duurt lang allemaal zeg. Ook nog geen update. Iemand enig idee waarom de updates niet sneller uitgerold worden?
Ik hou mezelf maar voor dat als die DTB toestellen stiekem worden misbruikt als beta-testers en de XENers straks een relatief bugvrije release krijgen :+

Ik heb gisteren nog geprobeerd om de landcode om te zetten naar DBT, maar ik kon op de een of andere manier de waarde XEN niet wijzigen. Ik kreeg niet eens een toetsenbord.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Settings zijn inderdaad absoluut niet boeiend om eenmalig opnieuw in te stellen/restoren na een update.

Ik heb dus wel een probleem met oa. Whatsapp dat deze alleen alles op het interne geheugen opslaat en bij een full wipe zou ik dus al mijn gesprekken krwijt zijn...?! Ik kan deze map wel vinden op mijn tel, maar verplaatsen/kopieren van de database/data lukt niet... :/ Heb verschillende keren dus wel belangrijke gesprekken en media gemaild vanuit whatsapp, maar ook dat werkt niet feilloos en je krijgt alleen een gedeelte van de chat/media als deze wat langer is. Ik heb hiervoor nog geen passende oplossing gevonden.. Iemand?

Het schijnt dus dat er een manier is (staan diverse youtube tutorials) om de data op je SD op te slaan, maar manuele backup vanuit Whatsapp (wat ze in die video's dus doen) doet dat ook niet bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeeEs schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:14:
Settings zijn inderdaad absoluut niet boeiend om eenmalig opnieuw in te stellen/restoren na een update.

Ik heb dus wel een probleem met oa. Whatsapp dat deze alleen alles op het interne geheugen opslaat en bij een full wipe zou ik dus al mijn gesprekken krwijt zijn...?! Ik kan deze map wel vinden op mijn tel, maar verplaatsen/kopieren van de database/data lukt niet... :/ Heb verschillende keren dus wel belangrijke gesprekken en media gemaild vanuit whatsapp, maar ook dat werkt niet feilloos en je krijgt alleen een gedeelte van de chat/media als deze wat langer is. Ik heb hiervoor nog geen passende oplossing gevonden.. Iemand?

Het schijnt dus dat er een manier is (staan diverse youtube tutorials) om de data op je SD op te slaan, maar manuele backup vanuit Whatsapp (wat ze in die video's dus doen) doet dat ook niet bij mij...
Met titanium backup een full backup maken van de app + externe data
Dan kijg je alles weer terug

Verder zijn er meer updates vrijgegeven op sammobile

@ perkouw : als je die lnk gebruikt, kom je altijd bij de updates uit :)
Scheelt bijwerken ..

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 22-05-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
FreshMaker schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:17:
[...]

Met titanium backup een full backup maken van de app + externe data
Dan kijg je alles weer terug

Verder zijn er meer updates vrijgegeven op sammobile
Ik werk de topicstart gelijk even bij, dank je! :)
Edit: d0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 06:14

Soesje

is ook zo

emailjunkie schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:05:
Heeft er nog iemand anders behalve mij problemen met het swype keyboard?
Als ik Whatsapp open blijft het gedeelte waar het keyboard behoort te verschijnen leeg.

Ga ik terug naar instellingen in het algemene instellingen scherm onder taal en invoer en zet m weer op samsung keyboard werk het soms wel soms niet 8)7 . Meestal moet ik het toestel opnieuw opstarten om weer een werkend swype keyboard te krijgen...

Kan ik die swype apk bijvoorbeeld deinstalleren en opnieuw installeren om zo het probleem op te lossen denken jullie?
Ik heb ongeveer hetzelfde. SMS, WhatsApp en in Contacts loopt het toetsenbord soms vast terwijl de rest van het touchscreen het nog doet. Wat volgens mij helpt is Swypen uitzetten en ik snap deze optie ook niet. Met het Samsung toetsenbord kan je niet Swypen en het Swype toetsenbord heeft die optie niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soesje schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:47:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde. SMS, WhatsApp en in Contacts loopt het toetsenbord soms vast terwijl de rest van het touchscreen het nog doet. Wat volgens mij helpt is Swypen uitzetten en ik snap deze optie ook niet. Met het Samsung toetsenbord kan je niet Swypen en het Swype toetsenbord heeft die optie niet nodig.
Met schoon toestel begonnen ?
Of update naar ICS gedaan, en geen herstel van toestel gedaan ?

Lijkt voornamelijk voor te komen bij updates zonder wipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
@ Freshmaker, Thx!.. Heb Titanium backup idd geprobeerd, maar aangezien ik (nog) geen Root toegang heb.. werkt deze app niet... Of mis ik iets?

maw... Er is vast geen mogelijkheid dit zonder Root rechten te doen...?! Waarschijnlijk lukt het daarom ook niet de Whatsapp mappen handmatig te kopieren /verplaatsen...

[ Voor 37% gewijzigd door GeeEs op 22-05-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou kunnen, maar zoals jij al aangaf, de ene keer werkt het, en de andere keer niet
Heeft met hun opslag van de database te maken

Soms krijg ik een melding "oude geschiedenis terugplaatsen" en de ene keer is het recent, en de andere keer mis ik enkele dagen
Ik zal van de week eens zodeken naar een manier om het "goed" te exporteren ( al dan niet via root )

* http://www.android-magazi...ken-van-whatsapp-op/2587/

( Titanium heeft idd root nodig, net als heel veel andere "hulpprogramma's" )

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 22-05-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbie_88
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02 07:54
Ik draai vanaf het begin de Duitse ICS versie op mijn Note welke ik heb geflasht met behulp van Odin. In eerste instantie had ik het toestel hiervoor geen 'wipe' gegeven via de recovery. Al snel merkte ik dat het toestel behoorlijk traag was: zowel bij de Apex als Nova launcher had ik constant redraws.

Sinds ik een 'wipe data/factory reset' en 'wipe cache partition' heb gedaan ben ik echt super tevreden. Bij beide lauchers heb ik geen enkel probleem meer en het toestel is echt snappy. Ik heb de illusie dat ik ook iets langer met de batterij doe: gemiddeld doe ik er 13 uur over om het toestel rond de 15% te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbie_88 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:45:
Ik draai vanaf het begin de Duitse ICS versie op mijn Note welke ik heb geflasht met behulp van Odin. In eerste instantie had ik het toestel hiervoor geen 'wipe' gegeven via de recovery. Al snel merkte ik dat het toestel behoorlijk traag was: zowel bij de Apex als Nova launcher had ik constant redraws.

Sinds ik een 'wipe data/factory reset' en 'wipe cache partition' heb gedaan ben ik echt super tevreden. Bij beide lauchers heb ik geen enkel probleem meer en het toestel is echt snappy. Ik heb de illusie dat ik ook iets langer met de batterij doe: gemiddeld doe ik er 13 uur over om het toestel rond de 15% te krijgen.
@Perkouw : misschien handig voor de OP, aangezien dit bij heel veel gebruikers helpt, qua snelheid, en batterijduur

Schoon beginnen, met wipe cache / gebruikersdata

weliswaar van een galaxy ACE, maar de strekking is hetzelfde
volume up, home toets en power on ingedrukt houden, tot je in een menu komt

Met de volumeknoppen kan je dan omhoog en omlaag
Homeknop is bevestigen
dan tussen alle "NO" regels de "YES" kiezen, en op home drukken

eerst user data, daarna cache
alletwee wissen

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_IMG_20120522_120610-2.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door FreshMaker op 22-05-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
FreshMaker schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:49:
[...]

@Perkouw : misschien handig voor de OP, aangezien dit bij heel veel gebruikers helpt, qua snelheid, en batterijduur

Schoon beginnen, met wipe cache / gebruikersdata
Puik plan! Ik ga het als volgt noteren;
''Er zijn verschillende gebruikers die aangegeven hebben dat de ICS update voor de Samsung Galaxy Note het toestel aanzienlijk trager maken, wil je dit voorkomen voor dan een 'wipe data/factory reset' & 'wipe cache partition' uit voordat je de update uitvoert.''

Wellicht iemand die kan toelichten hoe je dit precies doet zodat ik dat ook kan aangeven ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbie_88
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02 07:54
Perkouw schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:56:
[...]

Puik plan! Ik ga het als volgt noteren;
''Er zijn verschillende gebruikers die aangegeven hebben dat de ICS update voor de Samsung Galaxy Note het toestel aanzienlijk trager maken, wil je dit voorkomen voor dan een 'wipe data/factory reset' & 'wipe cache partition' uit voordat je de update uitvoert.''

Wellicht iemand die kan toelichten hoe je dit precies doet zodat ik dat ook kan aangeven ? :)
Je moet het toestel hiervoor opstarten in de Recovery Mode door gelijktijdig op 'Volume Up' + 'Center button' + 'Power Button' te drukken. Je komt hierdoor in een menu terecht waar je beide opties kan selecteren met behulp van de Power Button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
robbie_88 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:59:
[...]

Je moet het toestel hiervoor opstarten door gelijktijdig op 'Volume Up' + 'Center button' + 'Power Button' te drukken. Je komt hierdoor in een menu terecht waar je beide opties kan selecteren met behulp van de Power Button.
Dankjewel, ik heb een link geplaatst in de topicstart naar je bericht hierboven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Denk dat een kleine waarschuwing bij dat full-wipen overigens wel aardig/handig is, aangezien niet iedereen misschien snapt dat je alles dan wegpleurt wat niet op je SD kaartje staat ?! Onder het motto, de boel beetje indekken... ;)

Wellicht ook een idee om in de OP bepaalde backup methodes neer te zetten voor mensen die hun data willen bewaren/opslaan vóór het wipen? / inclusief manier(en) om Root toegang te krijgen? Of gaat dat net wat voorbij aan het update topic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeeEs schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:13:
Denk dat een kleine waarschuwing bij dat full-wipen overigens wel aardig/handig is, aangezien niet iedereen misschien snapt dat je alles dan wegpleurt wat niet op je SD kaartje staat ?! Onder het motto, de boel beetje indekken... ;)

Wellicht ook een idee om in de OP bepaalde backup methodes neer te zetten voor mensen die hun data willen bewaren/opslaan vóór het wipen? / inclusief manier(en) om Root toegang te krijgen? Of gaat dat net wat voorbij aan het update topic? ;)
Die staan 'gewoon' allemaal vermeld in het N7000 topic, dubbelop is ook zowat ...

< de waarschuwing is wel terecht btw. >

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 22-05-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
GeeEs schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:13:

Ja, ja, nee, ja ;)
Ik heb zelf nog geen ervaring met het maken van een back-up als ook heb ik geen ervaring met het terugzetten hiervan. Iemand die zo vriendelijk zou willen zijn ? Dan knal ik het er even bij. Ik zal in ieder geval nu even een kleine waarschuwing neerzetten.

Samen komen we er wel!

Edit: waarschuwing is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
@Freshmaker... Ik kan het daar niet vinden... De OP van het N7000 topic is vrij beknopt ook... Alleen algemene specs/info over het toestel. Of het staat ergens in de 120 pagina's verstopt natuurlijk ;-)
Op XDA staat overigens uitgebreide info erover, maar ik hou er altijd wel van om dergelijke info direct in een OP terug te vinden. Zoekt makkelijker en scheelt hoop zoekwerk tussen onzinposts in dergelijke topics.
Tevens kan je dan makkelijk mensen met "domme" vragen doortrappen naar de OP omdat daar alles gestructureerd staat bijgewerkt.

In het N7000 topic staat in de OP trouwens ook wat over gingerbread en NFC, wat bij mijn weten helemaal niet in de Note aanwezig is... Dergelijke info zou ik dus bewust weer weglaten, aangezien dit helemaal niet van toepassing is op de Note.

@ Perkouw... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu heb ik er even geen tijd voor, maar ik wil best een vertaalslag inleveren vanaf XDA, mbt root en backups

Backup is bijna inherent aan root verkrijgen ( als je het makkelijk / structureel wil doen )

( in het custom rom topic staat btw wel een beschrijving over het verkrijgen van root )

edit : hier dus

[ Voor 34% gewijzigd door FreshMaker op 22-05-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:26
robbie_88 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:59:
[...]

Je moet het toestel hiervoor opstarten in de Recovery Mode door gelijktijdig op 'Volume Up' + 'Center button' + 'Power Button' te drukken. Je komt hierdoor in een menu terecht waar je beide opties kan selecteren met behulp van de Power Button.
vertel er dan wel even bij dat dit alleen op deze manier kan als je root + cwm hebt. Op stock kan dit niet. Daar moet je een factory reset doen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:45:
[...]

vertel er dan wel even bij dat dit alleen op deze manier kan als je root + cwm hebt. Op stock kan dit niet. Daar moet je een factory reset doen.
Jij bedoeld dit menu :
Afbeeldingslocatie: http://www.androiddigit.com/wp-content/uploads/2011/11/ClockworkMod-For-Galaxy-Note.png

De extra opties ( install en advanced ) worden nl. door de CF-root geinstalleerd.
Het is nl,. mogelijk om wel rootfuncties in android te hebben, ZONDER het uitgebreide recovery bootmenu

Die opties,Wipe userdata en wipe cache staan er wel, root heeft verder niets te maken met het bootmenu

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-S0Htp_jpE1Q/TzlZqYu8rII/AAAAAAAAAOY/bjNC3PcMxSM/s1600/Galaxy+Note+Recovery+Mode.jpg
onderste 2 opties

[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 22-05-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
@Freshmaker... Bedankt nog voor die link over het backuppen van WahtsApp naar SD card. Ik ga hier wellicht weer even offtopic in dit topic, maar hoop dat het in dit geval even wordt getolereerd ;)
De link die je post had ik zelf dus ook gevonden en getest, maar het gekke is dus dat dit bij mij niet naar SD gaat, maar naar interne geheugen. De backupfunctie werkt wel dus, ook automatisch inderdaad om 4 uur 's nachts, maar ik kan echt nergens vinden hoe je dit aanpast... zodat het dus naar de SD card gaat... :?

Afbeeldingslocatie: http://europret.nl/ottb/tweakers/export_02.png

[ Voor 6% gewijzigd door GeeEs op 22-05-2012 16:27 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste