thnks
Anoniem: 361336
Na enige tijd met Android Puddingboon geklooit te hebben op mijn Note, valt t me op dat bij grootverbruik (aka heel snel en veel wisselen tussen aps, waaronder Google Translate en het Chinese Wechat wat nogal kut geprogrammeerd is) de telefoon na enige tijd, een dag of 2 a 3, de soep in draait.
Project boter schijnt te smelten en t wordt er allemaal een natte boel van.
De telefoon wordt ineens een stuk langzamer, waardoor Swype ook niet meer werkt, het bewegen van de vinger trekt de telefoon niet meer en dus krijg je verkeerde uitkomsten, en het laden van aps, zoals de camera duurt een eeuw, evenals het switchen tussen aps.
Het doet me erg denken aan Windows ME, als je dat liet draaien hield je pc er ook mee op vanzelf. Het schijnt dat Android Puddingboon dus nog lang niet goed in elkaar zit! Voor de feiten, ik heb mijn telefoon een factory reset gegeven en een full wipe alvorens tot installatie van Puddingboon over te gaan, die vlekkenloos verliep! En ja, aps zijn verantwoordelijk voor de crash wellicht, maar dan zou dat progje in de soep moeten draaien, niet de hele telefoon!
Overigens: is er een slimme snuiter die weet hoe de oude Memos die ik gebackuped heb kan terugzetten op mijn telefoon nu Memo niet meer bestaat maar geintegreerd is in S Note?
De telefoon wordt ineens een stuk langzamer, waardoor Swype ook niet meer werkt, het bewegen van de vinger trekt de telefoon niet meer en dus krijg je verkeerde uitkomsten, en het laden van aps, zoals de camera duurt een eeuw, evenals het switchen tussen aps.
Het doet me erg denken aan Windows ME, als je dat liet draaien hield je pc er ook mee op vanzelf. Het schijnt dat Android Puddingboon dus nog lang niet goed in elkaar zit! Voor de feiten, ik heb mijn telefoon een factory reset gegeven en een full wipe alvorens tot installatie van Puddingboon over te gaan, die vlekkenloos verliep! En ja, aps zijn verantwoordelijk voor de crash wellicht, maar dan zou dat progje in de soep moeten draaien, niet de hele telefoon!
Overigens: is er een slimme snuiter die weet hoe de oude Memos die ik gebackuped heb kan terugzetten op mijn telefoon nu Memo niet meer bestaat maar geintegreerd is in S Note?
Ik geloof dat je op deze manier moet gaan hannesen om ze te extraheren http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1772724
Na update naar 4.1.2 krijg ik bij het bekijken van een video via een website ineens de melding dat flash ontbreekt. Ik weet dat ie uit de playstore is verdwenen, maar is er via een omweg nog een oude versie terug te zetten? Of weet iemand een andere workaround?
Geheel herkenbaar.Anoniem: 361336 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:34:
Na enige tijd met Android Puddingboon geklooit te hebben op mijn Note, valt t me op dat bij grootverbruik (aka heel snel en veel wisselen tussen aps, waaronder Google Translate en het Chinese Wechat wat nogal kut geprogrammeerd is) de telefoon na enige tijd, een dag of 2 a 3, de soep in draait.
Ik los het tegenwoordig op via LBE security manager --> One Click Cleanup.
Eigenlijk is dit gewoon een taskmanager die het RAM geheugen en meer even leeg maakt.
Anoniem: 510768
hoi hoi
Oke ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, na dagen lang overal aan het zoeken te zijn geweest alle forums te hebben gelezen waar ik niet veel wijzer uit wordt hoop ik dat 1 van jullie mij kunnen helpen,
Een week geleden kreeg ik van Samsung een update binnen op mijn note tenminste er was een update beschikbaar van android 4.0 naar 4.1 ik helemaal blij maar was het niet dat ik niet thuis was en via mijn mobiele netwerk geen updates binnen ga halen dus ik dacht doe ik thuis wel en heb hem op later nogmaals herrineren gezet maar nu als ik naar updates zoek via mijn telefoon dus handmatig zegt ie geen update beschikbaar maar ik ben niet voor 1 gat te vangen dus ik dacht .. goh via Kies... die zegt update beschikbaar HOERA! nou niet dus zodra ik de waarschuwing accepteer gaat kies downloaden firmware upgrade tot 100 procent en vervolgens sluit heel kies zich af wat ik dan ook doe.
tot nu toe heb ik verschillende usb ingangen geprobeerd, een aantal kies er opnieuw opgezet, pc opnieuw geinstalleerd (dit was sowieso hard nodig) mijn telefoon gereset naar fabrieksinstellingen, met sd kaart zonder sd kaart maar hij blijft me eruit gooien.. balen !
Nu ben ik het van plan met kies op te geven en nou heb ik mijn vorige telefoon (gio) ook al eens geroot en alles om er een andere versie van android op te gooien maar ik weet helemaal niet meer hoe en nu lees ik van alles over rooten, flashen etc etc ... wie kan mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen en waar ik moet beginnen?
Alvast bedankt
Groetjes!
Oke ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, na dagen lang overal aan het zoeken te zijn geweest alle forums te hebben gelezen waar ik niet veel wijzer uit wordt hoop ik dat 1 van jullie mij kunnen helpen,
Een week geleden kreeg ik van Samsung een update binnen op mijn note tenminste er was een update beschikbaar van android 4.0 naar 4.1 ik helemaal blij maar was het niet dat ik niet thuis was en via mijn mobiele netwerk geen updates binnen ga halen dus ik dacht doe ik thuis wel en heb hem op later nogmaals herrineren gezet maar nu als ik naar updates zoek via mijn telefoon dus handmatig zegt ie geen update beschikbaar maar ik ben niet voor 1 gat te vangen dus ik dacht .. goh via Kies... die zegt update beschikbaar HOERA! nou niet dus zodra ik de waarschuwing accepteer gaat kies downloaden firmware upgrade tot 100 procent en vervolgens sluit heel kies zich af wat ik dan ook doe.
tot nu toe heb ik verschillende usb ingangen geprobeerd, een aantal kies er opnieuw opgezet, pc opnieuw geinstalleerd (dit was sowieso hard nodig) mijn telefoon gereset naar fabrieksinstellingen, met sd kaart zonder sd kaart maar hij blijft me eruit gooien.. balen !
Nu ben ik het van plan met kies op te geven en nou heb ik mijn vorige telefoon (gio) ook al eens geroot en alles om er een andere versie van android op te gooien maar ik weet helemaal niet meer hoe en nu lees ik van alles over rooten, flashen etc etc ... wie kan mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen en waar ik moet beginnen?
Alvast bedankt
Groetjes!
Heb je dit al gelezen? http://android.stackexcha...date-galaxy-note-firmware
Ik zou het eens via een andere pc met Windows XP proberen als het via de administrator account niet lukt.
Ik zou het eens via een andere pc met Windows XP proberen als het via de administrator account niet lukt.
Adobe mag flash dan wel uit de playstore gehaald hebben, maar dit neemt niet weg dat je het niet meer kunt gebruiken, zelfs in JellyBean. Het enige probleem is dat je gebruik zult moeten maken van een andere browser die geen gebruik maakt van Chrome's webkit. Enkele voorbeelden: Maxthon, Firefox en een oudere versie van dolphin (ik meen dat het v8 was) kunnen wel met Flash overweg.vanderghost schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:58:
Na update naar 4.1.2 krijg ik bij het bekijken van een video via een website ineens de melding dat flash ontbreekt. Ik weet dat ie uit de playstore is verdwenen, maar is er via een omweg nog een oude versie terug te zetten? Of weet iemand een andere workaround?
Ik gebruik zelf het volgende apk'je voor Flash: http://d-h.st/x4v
Dat is niet het enige probleem. Het andere is dat je geen veiligheidsupdates meer krijgt en je browser zo lek als een mandje geworden is. Ik zou het zeker niet aanraden.mr32 schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:46:
Adobe mag flash dan wel uit de playstore gehaald hebben, maar dit neemt niet weg dat je het niet meer kunt gebruiken, zelfs in JellyBean. Het enige probleem is [...]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Ben ik nou werkelijk de laatste die nog steeds niets heeft gemerkt of gehoord van die update?
Belangrijk, mocht je KIES hebben geinstalleerd van een willekeurig windows account, dan is de volgorde als volgt:Anoniem: 510768 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:18:
Nu ben ik het van plan met kies op te geven
Deinstalleer KIES en de Samsungdriver
Reboot PC
Log in met het administrator account op die PC (meestal het eerste account wat op de pc aanwezig was indien je een thuis pc hebt)
Vervolgens ga je naar de KIES installer.exe en die moet je met rechtermuisknop --> RUN AS ADMINISTRATOR openen.
Reboot PC
Open nu KIES vanuit startmenu wederom met rechtermuisknop --> RUN AS ADMINISTRATOR
Accepteer eventuele updates van KIES zelf en reboot nogmaals als er updates waren. En open daarna KIES telkens met RUN AS administrator.
Connect vervolgens je telefoon.
Mocht dat allemaal niet werken, het kan zijn dat sommige PC's niet werken. Ga eens bij vrienden/familie langs die ook een Samsung telefoon hebben en ook Kies op de computer. Probeer vervolgens daar te updaten.
PC nogmaals opnieuw opstarten na elke KIES update lijkt omslachtig, maar de Samsungdriver van KIES is een beetje brak en alleen na een goede reboot werkt hij goed.
Ik heb het in de afgelopen periode sowieso met zowel een XP en een Windows7 pc voor elkaar gekregen, dus versie maakt niet zoveel uit.
De xxlt4 dbt (germany) update is al weer ruim een week uit. Voor wie hem gemist heeft zie http://www.thefreelibrary...+Update+on...-a0327110123
Lijkt wat minder last van vollopend geheugen te hebben dan de vorige 4.1.2.
Lijkt wat minder last van vollopend geheugen te hebben dan de vorige 4.1.2.
Draait hier als een zonnetje. Iets sneller. Ook al weer geroot en weer uitgekleed (alle duitse reclame zooi apps er weer af) Ook ChatON er weer af. Die draait stiekem op de achtergrond door namelijk.
Mijn vriendin bezit al sinds de release de Note. Ze is alleen niet tevreden over de batterijduur en hickups. Veelal is de telefoon binnen 5 uur (!!) leeg, ik vind zelf geen rare apps op haar telefoon of dat ze locatieservices aan heeft en ze werkt constant met spaarstand en leest hooguit een paar keer per uur op Facebook en Twitter.
Ze draait android 4.1.2 (geupdate via Kies)maar ik weet nu niet zo goed waar ik nog naar zou kunnen kijken of instellingen die ik zou kunnen veranderen. Ik heb weinig ervaring met rooten en dergelijke en als ik in de TS al lees over bricked samsungs na een 'full wipe'(?), zakt de moed mij toch ook weer ene beetje in de schoenen.
Hebben jullie guru's enig idee what to do mijn dank is groot!
Ze draait android 4.1.2 (geupdate via Kies)maar ik weet nu niet zo goed waar ik nog naar zou kunnen kijken of instellingen die ik zou kunnen veranderen. Ik heb weinig ervaring met rooten en dergelijke en als ik in de TS al lees over bricked samsungs na een 'full wipe'(?), zakt de moed mij toch ook weer ene beetje in de schoenen.
Hebben jullie guru's enig idee what to do mijn dank is groot!
Installeer betterbatterystats vanuit XDA (gratis) of vanuit Google Play (betaald).
1) Open BBS dan 1x. Je ziet nu nog niks, want hij heeft nog niks kunnen registreren.
2) Laad de telefoon helemaal op.
3)Ga nu de telefoon gewoon gebruiken, zonder tussendoor opladen
4)Bij 10-20% over, zet je BBS weer aan en kijk je onder de verschillende kopjes wat je telefoon allemaal doet
a) CPU states. Grootste gedeelte zou moeten staan in DEEP sleep en 200Mhz
b) Partial Wakelocks. Hier mogen de processen niet meer dan 30 minuten aan wakelocks veroorzaken. Zie je eentje die toch groter is, probeer deze dan te herleiden naar een APP. Zie je hier vooral iets van WIFI staan, dan is het verstandig om WIFI bij screen off uit te zetten (zie advanced settings onder WIFI)
Zelf heb ik sinds de laatste 4.1.2 update (LT4) weer last van een Partial Wakelock met NetworkLocation. Elke 10 minuten is een proces bezig om mijn telefoon uit slaapstand te halen voor NetworkLocation. Ik kan nog niet vinden welke app of process dit veroorzaakt.
1) Open BBS dan 1x. Je ziet nu nog niks, want hij heeft nog niks kunnen registreren.
2) Laad de telefoon helemaal op.
3)Ga nu de telefoon gewoon gebruiken, zonder tussendoor opladen
4)Bij 10-20% over, zet je BBS weer aan en kijk je onder de verschillende kopjes wat je telefoon allemaal doet
a) CPU states. Grootste gedeelte zou moeten staan in DEEP sleep en 200Mhz
b) Partial Wakelocks. Hier mogen de processen niet meer dan 30 minuten aan wakelocks veroorzaken. Zie je eentje die toch groter is, probeer deze dan te herleiden naar een APP. Zie je hier vooral iets van WIFI staan, dan is het verstandig om WIFI bij screen off uit te zetten (zie advanced settings onder WIFI)
Zelf heb ik sinds de laatste 4.1.2 update (LT4) weer last van een Partial Wakelock met NetworkLocation. Elke 10 minuten is een proces bezig om mijn telefoon uit slaapstand te halen voor NetworkLocation. Ik kan nog niet vinden welke app of process dit veroorzaakt.
De kans dat de batterij versleten is lijkt me groot!
Mijn dank is zeer groot ga ermee aan de slag!
Ja, het zou niet om de GN en de GS2 gaan omdat die al meer dan 18 maanden oud zijn.
SamMobile
onderaan artikel:
onderaan artikel:
P.S: Note that devices that have been in the market for more than 18 months, and devices like the Galaxy Note and Galaxy S2 which have already received two major updates, won’t be getting Android 4.4, thanks to the 18-month support policy manufacturers follow.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Eigenlijk is het gewoon belachelijk, want de S2 en de Note hebben gewoon betere specs dan de S advance bijvoorbeeld. Hij kan het makkelijk aan. Gelukkig bestaan er nog custom roms.
Dus eigenlijk moet je van Samsung elke 18 maanden een nieuw toestel kopen

Nee, het toestel werkt toch nog steeds ?nokiaan958GB schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:32:
Dus eigenlijk moet je van Samsung elke 18 maanden een nieuw toestel kopen
En daarbij, Samsung is er niet voor de gebruiker, de gebruiker is er voor Samsung, het blijft een verkopende instelling .... geen liefdadigheid
Mijn Note is nog maar 1jaar oud dus.... :-)
Ik heb geprobeerd 4.1.2 via odin te flashen omdat ik vaak reboots had maar nu blijft die de hele tijd in een bootloop hangen. Hoe kan dit?
Edit: Zelfs in de recovery mode reboot hij zich, hij gaat dan 'proberen ' op te starten. Lijkt me misschien meer hardware matig? Aan/uit knop defect?
Edit: Zelfs in de recovery mode reboot hij zich, hij gaat dan 'proberen ' op te starten. Lijkt me misschien meer hardware matig? Aan/uit knop defect?
[ Voor 35% gewijzigd door Daiov97 op 03-03-2014 12:48 ]
Heb je custom roms /kernels tussendoor gehad?
Probeer dan eerst een goede kernel (dus eentje die je device niet brickt en die ook werkt met een stock rom ) te installeren , daarmee een wipe doen. Daarna weer de stock 4.1.2.
Probeer dan eerst een goede kernel (dus eentje die je device niet brickt en die ook werkt met een stock rom ) te installeren , daarmee een wipe doen. Daarna weer de stock 4.1.2.
Dat had ik inderdaad, maar het lukte net wel om in de recovery een wipe te doen en daarna werkte het weer. In ieder geval bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door Daiov97 op 03-03-2014 18:04 ]
Jup, wipe kan met gewone recovery ook, maar is gevaarlijk ivm bricken op onze N7000. Daarom eerst customkernel voordat je die wipe doet.
Ja, dat weet ik maar ik kon op geen mogelijkheid een andere kernel flashen. Dus moest het maar zo en dit werkte