Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:49
Op de 1 of andere manier hebben een hoop mensen last van die drain als ze via KIES updaten. Had ik ook maar sinds ik update via Odin(pc) heb ik daar geen last meer van. Zal toch iets zijn wat KIES gerelateerd is.

[ Voor 10% gewijzigd door Nilco op 25-02-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-06 15:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

markmart33 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:51:
Ik draai nu op 4.1.2 (Duitse versie) sinds hij beschikbaar was in Kies, ben er opzich wel blij mee maar ik ervaar wel hogere batterij drain helaas, gelukkig nog net zo erg als op 4.0.3, maar wel meer dan 4.0.4, blijft nu elke weer spannend of ik eind van de dag haal, zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Eerste paar dag helemaal geen last van gehad, maar sinds gisteren opeens wel..
AndroidOS staat ook weer vrij hoog (tweede plek @ 24% - 49m36s stay awake) in het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Ook ik heb het stappenplan van Megatron gevolgd en het werkte met de aanvullende info van Daimen prefekt, zowel die van mezelf als die van me vrouw geupdate.

Helemaal Top, thx............

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@BassieBulk,

Ja. De stock JB-kernel is niet safe. Als je op veilig wilt spelen moet je in recoverymode de safe-kernel van Philz flashen (http://www.mediafire.com/...XXLSZ-OXA-4.63-signed.zip). Zet deze op je geheugenkaart. Opstarten in recoverymode (vol+ , home en power tegelijk indrukken en loslaten op moment dat logo in beeld verschijnt). Kies dan Install Zip, selecteer het zip-bestand en flashen. Je hebt dan een safe-kernel en CWM-recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 19:53
markmart33 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:51:
Ik draai nu op 4.1.2 (Duitse versie) sinds hij beschikbaar was in Kies, ben er opzich wel blij mee maar ik ervaar wel hogere batterij drain helaas, gelukkig nog net zo erg als op 4.0.3, maar wel meer dan 4.0.4, blijft nu elke weer spannend of ik eind van de dag haal, zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Misschien een hele domme vraag, maar deze 'Duitse' versie, is deze niet Duits-talig of zit in Android zelf de keuze om de taal aan te passen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Je kunt gewoon je gewenste taal instellen, maak je geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Weet iemand ergens een mod te vinden waarmee je die crt-off uitschakel?
Ik draai Ultimate rom 5.2.0 (xlz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik bedank je hierbij voor de duidelijke how-to en de links om JB te installeren!

Eerst 2.3.6-multi CSC, daarna instabiel (waar jij al voor waarschuwde), wipe gedaan en omgezet naar DBT (weer wipe). En daarna upgraden met Kies naar 4.1.2.

Zojuist de Philz kernel via recovery geïnstalleerd en nu is mijn Note geroot.

Moest ik even kwijt :)

Edit: als ik Google Now open en dan met de linker hardware button de extra opties wil zien, dan verschijnt er heel kort een popup menu en verdwijnt direct weer. Dit kan ik eindeloos herhalen, maar het menu blijft niet staan. Heeft iemand anders dit verschijnsel ook?

[ Voor 28% gewijzigd door Sansar op 28-02-2013 10:45 . Reden: Nieuwe vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2024
MEGATRON schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 07:24:
@BassieBulk,

Ja. De stock JB-kernel is niet safe. Als je op veilig wilt spelen moet je in recoverymode de safe-kernel van Philz flashen (http://www.mediafire.com/...XXLSZ-OXA-4.63-signed.zip). Zet deze op je geheugenkaart. Opstarten in recoverymode (vol+ , home en power tegelijk indrukken en loslaten op moment dat logo in beeld verschijnt). Kies dan Install Zip, selecteer het zip-bestand en flashen. Je hebt dan een safe-kernel en CWM-recovery.
Misschien ben ik een noob, maar na een uurtje door allerlei websites, downloads en filmpjes gegaan te hebben begrijp ik het nog niet. Het lijkt erop dat er allerlei zip files zijn, die allemaal geen README.txt of iets dergelijks hebben, en in 1 of andere volgorde uitgevoerd moeten worden, en dan zonder fouten anders ben je je telefoon kwijt. Zijn Odin en PhilZ compatible? Of zijn ze of-of (alternatieve loaders)? Welke install.zip moet je selecteren? De PhilZ of de grote file? Naar welke folder op je sdkaart? Als zip of uitpakken? Enzovoort.

Wat ik nergens zie is een echt compleet stappenplan... Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Wat wil je dan precies weten? Wil je een stock- of customrom flashen? Of alleen een safekernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:04
Istrilyin schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:09:
[...]
Misschien ben ik een noob, maar na een uurtje door allerlei websites
Je moet niet door allerlei websites gaan. Ga naar XDA en daar staat alles wat je wilt weten. De enige echte goede bron. Als je verschillende sites gaat lezen, zie je verschillende methodes en raak je in de war. En niet iedereen kan even goed een guide schrijven.
Ik weet niet wat je exact wil, maar de guide van Dr.Ketan moet je in ieder geval op weg helpen.

Anders kun je hier een guide vinden.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
Okay dank! Tja ik kwam misschien een beetje negatief over, maar ik vind het zo jammer dat allerlei nerds een heleboel tijd steken in het maken van mooie software / os voor een specifiek mobieltje, en dan die kleine stap niet maken om het compleet te maken met how-to, feature lists, iets over toekomstige plannen, dummy-proof maken enzovoorts.

Anyway, ik hoopte niet langer te hoeven wachten op de officiele 4.1.2 voor mijn nl (XEN) Note... Ik ga nog even op Dr. Ketan kijken, en anders wacht ik wel even :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Istrilyin schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:48:
Anyway, ik hoopte niet langer te hoeven wachten op de officiele 4.1.2 voor mijn nl (XEN) Note... Ik ga nog even op Dr. Ketan kijken, en anders wacht ik wel even :-)
Pak dan meteen Paranoid Android 3.10, dan zit je in één klap op 4.2.2.
Heb je alleen geen TouchWiz meer, maar of dat een groot verlies is... ;)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
Ik heb uiteindelijk 4.1.2 officiele versie erop gekregen via Odin, en met de instructies van deze knakker:

YouTube: Samsung Galaxy Note - Official Jelly Bean Update - How to Flash/Install - Cursed4Eva.com

Moest Kies eerst herinstalleren (drivers waarschijnlijk niet goed de eerste keer of zo), daarna vlekkeloos.

Mja, misschien dat het naar meer (4.2.2) smaakt, eerst even hiervan genieten, en kijken of Samsung nog verdere upgrades gaat doen, ooit... So far, so good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Istrilyin schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:57:
Mja, misschien dat het naar meer (4.2.2) smaakt, eerst even hiervan genieten, en kijken of Samsung nog verdere upgrades gaat doen, ooit... So far, so good!
Samsung is alleen altijd gruwelijk laat. Maar je kunt ook officiële rom's uit andere landen installeren, zolang het maar een International ROM is. Zo heb ik er ooit een uit Duitsland geïnstalleerd op die manier. Hij was al bijna 2 maanden uit in Duitsland en hier nog niet. Volkomen idioot, want die Duitse ROM is internationaal en spreekt ook gewoon Nederlands. Als je 'm installeert, begroet ie je gewoon in het Nederlands. Ik snap niet wat Samsung voor bedoeling heeft met dat vage release schema. Ze vragen er gewoon om dat de meer technisch onderlegde gebruikers gaan kloten met die apparaten.

Maar goed, ik ben nu eenmaal gek op die alternatieve ROM's met hun eigen unieke features en zonder al die meuk van Samsung die je er niet af krijgt en die ook altijd meestarten met je apparaat. Ik haat dat. En dan is een avondje of 2-3 puzzelen en lezen niet zo'n groot offer vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
mphilipp schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 01:26:
Maar goed, ik ben nu eenmaal gek op die alternatieve ROM's met hun eigen unieke features en zonder al die meuk van Samsung die je er niet af krijgt en die ook altijd meestarten met je apparaat. Ik haat dat. En dan is een avondje of 2-3 puzzelen en lezen niet zo'n groot offer vind ik dan.
Hmmmm, tja tja tjaaaaa.... Je weet het goed te beargumenteren :-)

Okay, laten we zeggen dat ik zou overstappen op een "enthousiasteling" ROM... Is het volgende probleem natuurlijk: welke? Er zijn er geloof ik een stuk of 10 die in aanmerking kunnen. Zit jij er zo dik in dat je kan vertellen welke keus de beste is voor iemand? Inderdaad ben ik een groot tegenstander van "troep" die onnodig opstart. Of houdt iemand ergens een soort vergelijk-pagina bij met extra features (vanwege 4.2.2 en bijgehacked), stabiliteit, update-frequentie en andere info? Ik werk nooit met de pen (so far) dus verlies daarvan is niet zo erg. Of is het bij tweakers onder elkaar al lang duidelijk, zo van "ROM X als je dit wil, ROM Y als je dat wil, en heeeeeel misschien ROM Z"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De enige die ik voor de Note zou gebruiken is de Paranoid (van imilka of beerbong).

Volgens mij zijn er geen custom roms die Pen ondersteuning hebben, evenals de agenda widget van samsung. Beide gebruik ik namelijk best wel veel. Dus als die er wel is, wie weet welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 15:29
^ What he said. Paranoid werkt heerlijk. :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1871713

Deze draai ik en is naar mijn mening een stuk stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En jij linkt die van Utacka... die zou ik nu juist net niet gebruiken (hij released paranoid over alle alpha en beta versies heen zonder je er duidelijk van op de hoogte te stellen)

Imilka: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1797698
Beerbong: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2115167
[YouTube: http://youtu.be/aN9an9rqwOY]

Ben er nog niet over uit of ik die ooit ga flashen, maar als er over een paar maanden geen update (of aankondiging van) komt van Samsung, dan is de kans dat ik die voor de zomer ga flashen wel aanwezig.

[ Voor 58% gewijzigd door Get!em op 07-03-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 15:29
Die heb ik een tijdje gebruikt, maar vond hem lang niet zo smooth aanvoelen als de iets oudere versie van Utacka :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JellyBeer is ook een goede 'vervanging'
Is sinds kort een "recognized" builder, dus zijn werk wordt gewaardeerd

Ik gebruik het nu al zo'n 4 maanden, en de enige rom ( op basis van CM ) die ik niet na een week al weer verwijder.

Anders zijn de Kingdroid en Angrry-roms prima, als je een TW rom wilt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Beerbong is voor mij ook de enige echte. Hij zit al lang in het PA ontwikkelteam en nu staat zijn naam bij PA 3+. De andere knakker vond het niet snel genoeg gaan en pakt elke dag de nightlies. Ik hou daar niet zo van en de ontwikkelaars van PA hebben dat ook aangegeven. Het mag natuurlijk altijd, dat is het niet, maar er is een reden dat ze een nieuwe versie nog niet releasen. Soms werken dingen nog niet. Dat is een kenmerk van een nightly, daar wordt ook altijd voor gewaarschuwd. Ik geloof dat Utacka nu ook wel zelf wat dingen eraan rommelt, maar ik blijf bij de oorspronkelijke ontwikkelaars. Ik heb iets te vaak mijn vingers gebrand aan brouwsels van mannen die alleen maar de eerste willen zijn met iets en hun smartphone ook blijkbaar niet serieus gebruiken. Als ik iets installeer en ik wordt begroet met allerlei FC en reboots, klopt er iets niet. Met PA heb ik 0 problemen. De meest stabiele Alpha's die ik ooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 17:56
de ota update van 512,41MB komt nu binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418309

Heb de update zojuist via OTA binnen gehaald, krijg alleen de melding dat firmware niet bijgewerkt kan worden. Dan maar via KIES proberen.

Edit;
Ok, update via KIES gedaan en tot dusver meer succesvol. Nieuwe opstart animatie al gezien.

Update gelukt, nu nog wat instellingen corrigeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 418309 op 08-03-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0wleveL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-04 13:36
Hier ook de update voor de note1 binnen gehaald via ota, ging in 1x goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01:43
Anoniem: 418309 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:59:
Heb de update zojuist via OTA binnen gehaald, krijg alleen de melding dat firmware niet bijgewerkt kan worden. Dan maar via KIES proberen.

Edit;
Ok, update via KIES gedaan en tot dusver meer succesvol. Nieuwe opstart animatie al gezien.

Update gelukt, nu nog wat instellingen corrigeren.
Is dat met een full wipe of behoud je al je oude apps en gesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418309

Mezzid schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:58:
[...]

Is dat met een full wipe of behoud je al je oude apps en gesprekken?
Full wipe? Nee, alle applicaties, sms berichten en gelogde telefoongesprekken zijn er nog allemaal. Wel even bezig geweest alle widgets en achtergronden opnieuw instellen.

Update heeft heel wat wijzingen met zich meegebracht, al dan niet nuttig. Soms vraag ik me af of dingen gewijzigd worden gewoon omdat ze het kunnen, niet omdat het nut heeft. Nog een aantal Samsung applicaties bijgekomen waar ik geen boodschap aan heb, zoals chat en drop box spullen.

Oh, ik heb een Nederlands toestel dus ik neem aan dat de update uitrol eindelijk begonnen is.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 418309 op 08-03-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Woohoo!

Voor mensen met een CSC:XEN N7000 - kreeg melding over OTA update, meteen aan KIES gehangen en KIES is bezig met updaten :)

EDIT: Even meteen een officiele confirmation erbij:
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimage.org/jrjvrgcch/Untitled.png

[ Voor 31% gewijzigd door GenjiBlade op 08-03-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 19:22
Indeed! Ik heb mijne al geupdate. Ging als een trein. Alle mail en appjes kwamen direct weer binnen. Alleen de home screens zijn gereset.

Ik heb ook gewoon de Nederlandse (XEN) versie. Ze zijn precies op tijd met de update. Ik wilde eigenlijk niet meer wachten en het morgen via DBT doen...

[ Voor 36% gewijzigd door Stefanovic45 op 08-03-2013 12:26 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 14:06
OTA niet, via Kies wel :D heb niet zo'n zin in resets/wipes e.d. is het wel nodig?
Lijkt verder goed te werken, hoop met name dat die battery drain uit 4.0.3 er niet meer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
StefanvanGelder schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:20:
Ging als een trein. Alle mail en appjes kwamen direct weer binnen. Alleen de home screens zijn gereset.
Dit :)

Heb niet gewipet, geen backup gemaakt, niks, gewoon geupdatetet en alleen de homescreens waren gereset :)

Wat betreft timing - ik was gister toevallig aan het kijken of de XEN beschikbaar was, had mezelf voorgenomen om vandaag de DBT code in te geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Heb je gewacht tot je batterij 100% was? Ik zit op 64 nu en wil eigenlijk niet wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 16:13
Net ook geüpdate, wel even alles gebackuped en hij moest het 3 keer proberen voordat het lukte maar daarna ging het goed. Niks kwijt voor zover ik kan zien en voelt heel smooth!

PS batterij was ook ~60% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:47
Is er nog een verschil tussen de DBT en XEN versie? Zo ja, welke is dan beter? Heb namelijk 4.1.2 DBT maar heb heel erg last van battery drain, doordat Media mijnt elefoon steeds uit slaapstand haalt. Hoe snap ik niet.. Ben ook de enige volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleurhutje
  • Laatst online: 25-05 18:19
Update van mijn XEN naar 4.1.2 via KIES ging probleemloos. Wel voor diverse apps alle instellingen opnieuw moeten doen. En ook alle pagina's en mappen opnieuw aan moeten maken. Nu op de accu, kijken of het een verbetering is ten opzicht van 4.0.3. En hopen dat Swype niet de CPU naar full speed knalt en de boel laat crashen. En vannacht eens kijken of die mysterieuze blauwe pixel wel uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Batterij zat op ongeveer 40% met mijn update...
Vindt het jammer dat om de een of ander reden toetsenbord is geupdatetet waardoor ik nu een hee lstuk meer typ fouten maak maar met swype ingesteld gaat t weer wat beter.

Tja.. echte battery drain problemen kan ik na een paar uur niet beoordelen.
Na t weekend meer ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Heb hem nu ook op 4.1.2 via KIES, werkt heel fijn en soepel maar bij de eerste bootup is hij nog wat laggy, heb hem nu opnieuw opgestart en hij doet het wel goed.

Ben erg blij met deze update, duurde lang genoeg!

- Enige nadeel vind ik, is dat de foto op m'n lockscreen veel veller is dan hij in werkelijkheid is, weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Opgelost, als je het water-veeg effect uitzet heeft de achtergrond weer normale kleuren.

Oh en de zwarte balk boven, waar de tijd etc staat, die is ook véél veller opeens, het lijkt alsof ik een verkleurd scherm heb bij die balk.

[ Voor 26% gewijzigd door Mezzid op 08-03-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 22:41

MikeWazowski

Look into my eye

Bij mij zie ik nog geen update, niet via OTA of Kies....

Kan dat aan Win7-x64 liggen?

[ Voor 22% gewijzigd door MikeWazowski op 08-03-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
uhh, nee daar zou het niet aan mogen liggen. Kies handmatig al geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ja, Kies zelfs helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd; computer opnieuw opgestart. Ik krijg geen melding en staat nog op huidige firmwareversie PDA:LPY / PHONE:LPT / CSC: LP1 (XEN).

Wanneer ik "Firmware upgraden en initialiseren" selecteer krijg ik de melding "Initialisatie niet ondersteund door GT-N7000. Bij de "Instellingen voor firmware" kan ik niets selecteren voor "automatische firmware downloaden voor". Daarom verdenk ik mijn Win7-x64-EN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Wat een heeeeeerlijke update dat Jelly Bean. Sneller, smoother en mooier. Ik ben nu pas ECHT tevreden met mn note. Zo tevreden dat ik voorlopig geen andere telefoon meer hoef. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 17:56
Ik ben blij met de nieuwe update. Na 8 uur slapen is de batterij nog tot over de helft gevuld. Normaliter was de Note nu al leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Hoe wijzig je het schermovergang?

edit:
Loopt niet altijd soepel.
Toetsenbord is minder gevoelig
Achtergrond is statisch als het een foto betreft
Camera start trager op.

Ik had eigenlijk meer verwacht. Met touchwizz is het zeker niet heel veel beter op geworden.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 09-03-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Wil ik ook graag weten.. en hoe je de zwarte balk boven donkerder kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 19:33
Ook net via Kies de update uitgevoerd.....zit nualleen al 2 uur te kijken naar Downloading! Do not turn off target op de Note, en 0% voortgang in het FIrmware upgrade scherm van Kies.....Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Honingimker schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:32:
Ook net via Kies de update uitgevoerd.....zit nualleen al 2 uur te kijken naar Downloading! Do not turn off target op de Note, en 0% voortgang in het FIrmware upgrade scherm van Kies.....Is dat normaal?
Nee. Want bij mij ging het vlekkenloos.
Na downloading wordt de firmware in je note ge-upload. Je ziet dan ook een
voortgang op je Note en Kies. Goed mogelijk dat het downloaden van de servers vast loopt.
Of je zomaar Kies opnieuw kan starten lijkt mij wel maar zeker weten doe ik het uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 22:15
twc02 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 08:58:
Ik ben blij met de nieuwe update. Na 8 uur slapen is de batterij nog tot over de helft gevuld. Normaliter was de Note nu al leeg.
In dit geval heeft het naar mijn idee vrij weinig te maken met de software/hardware, maar met de gebruiker.

Volgens mij zijn er veel tweakers (ik wil niet zeggen dat jij er een van bent) die niet begrijpen hoe ze de batterijduur kunnen optimaliseren.

Voor mij persoonlijk heeft de update niet erg veel veranderd, de browser loopt wel iets beter, en de widgets lijken interessanter te zijn (behalve de flashlight widget).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:06
hij blijft bij 100% hangen bij het downloaden van het bestand wat nu ? het toestel is 76% opgeladen en er staat haal de kabel niet los van de pc :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 21:50

CDAAbeltje

Cool Down !

Hier afgelopen vrijdag (08-03) de update via Kies binnen gesleept.
Allereerst voor de zekerheid een backup gedraaid van contacten en agenda punten.
Daarna (zonder full wipe) de update laten draaien.

Na de update waren alle apps, contacten, foto's, agenda punten e.d. nog aanwezig.
Echter was er een probleem, mijn foto galerij sloot zich zelf keer op keer weer af.
Via bestands beheer waren foto's wel te benaderen echter duurde het laden van de foto's tergent lang.

Volgende ochtend toch alle foto's e.d. even op de flaptop gezet en een fabrieks reset gedaan.
Na de reset waren uiteraard alle apps verwijderd. Contacten en foto's waren nog wel steeds aanwezig.
Galerij werkte ook weer naar behoren en foto's waren te benaderen op de normale manier.

Nou zeg ik achteraf (altijd achteraf), ik had beter eerst een full wipe kunnen doen alvorens de update te draaien.
Des al niet te min, ik ben dik tevreden over Jelly Bean 4.1.2 :)
Project Butter doet aardig z'n best en er is zeker snelheids winst te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476021

Ik heb ook de nieuwe firmware erop gezet maar niet via KIES. Maarn nu merk ik als mensen mij bellen, dat er geen namen in beeld komt te staan. Ik zie dus alleen telefoonnummers. Als ik dan naar oproep lijst ga, zie ik ook alleen maar telefoonnummers in beeld en staat er dan onder (niet opgeslagen)
Wat erg vreemd is want als ik gewoon naar mijn contacten ga dan zie ik iedereen erin staan met naam en al :? In whatsapp zie ik ook gewoon de namen van contactpersonen staan maar bij smsjes alleen telefoonnummers.

Waar zou het aan kunnen liggen? iemand bekend hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemarr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb ook een aantal dagen geleden mijn Note geupgrade naar 4.1.2.
Ben er wel blij mee.
Er is één ding dat ik nogal jammer vind, namelijk het feit dat nergens Google Now te vinden is.
Als ik het helemaal verkeerd heb zou ik dat graag horen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 22:15
Lemarr schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:30:
Ben er wel blij mee.
Er is één ding dat ik nogal jammer vind, namelijk het feit dat nergens Google Now te vinden is.

Alvast bedankt!
De linker knop (menuknop?) inhouden en als het zoek schermpje opent nog eens op de linker knop drukken, vervolgens kun je bij settings Google Now aan/uit zetten.
Anoniem: 476021 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:20:
Ik heb ook de nieuwe firmware erop gezet maar niet via KIES. Maarn nu merk ik als mensen mij bellen, dat er geen namen in beeld komt te staan. Ik zie dus alleen telefoonnummers. Als ik dan naar oproep lijst ga, zie ik ook alleen maar telefoonnummers in beeld en staat er dan onder (niet opgeslagen)
Wat erg vreemd is want als ik gewoon naar mijn contacten ga dan zie ik iedereen erin staan met naam en al :? In whatsapp zie ik ook gewoon de namen van contactpersonen staan maar bij smsjes alleen telefoonnummers.

Waar zou het aan kunnen liggen? iemand bekend hiermee?
Het makkelijkste wat je kunt doen (als je niet al te veel contacten hebt) is je vinger op het nummer houden, als dan het menu verschijnt het nummer toevoegen aan een bestaande contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yousif schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:36:
[...]

De linker knop (menuknop?) inhouden en als het zoek schermpje opent nog eens op de linker knop drukken, vervolgens kun je bij settings Google Now aan/uit zetten.

[...]

Het makkelijkste wat je kunt doen (als je niet al te veel contacten hebt) is je vinger op het nummer houden, als dan het menu verschijnt het nummer toevoegen aan een bestaande contact.
Bedankt voor je oplossing.. dat gaat wel erg lang duren om dat 1 voor 1 te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

@ Magatama,
Heeft dit niet te maken met het al om bekende +31 6... verhaal ? :)

@Lemarr,
Als ik mijn 'Home knop' ingedrukt houd krijg ik in het midden een 'G' te staan.
Als ik hier vervolgens op druk krijg ik 'Google Now' ervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ik krijg mijn update niet via Kies binnen, dus dan flash ik hem zelf maar met Odin. Maar nu kan ik dus kiezen tussen de DBT of de XEN. Ik denk aan de DBT omdat ik dan de nieuwe updates sneller krijg (als ze dan wel binnenkomen..). Zou er een voordeel zijn om toch de XEN te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CDAAbeltje schreef op maandag 11 maart 2013 @ 01:41:
@ Magatama,
Heeft dit niet te maken met het al om bekende +31 6... verhaal ? :)

@Lemarr,
Als ik mijn 'Home knop' ingedrukt houd krijg ik in het midden een 'G' te staan.
Als ik hier vervolgens op druk krijg ik 'Google Now' ervoor..
Vertel... :)
Edit: probeerde mijn contacten te synchroniseren met google. Maar nu staat er Synchronisatiefout
Momenteel problemen met synchroniseren. Binnenkort weer in bedrijf :?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 476021 op 11-03-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
In 4.0.3 zat er een mediaplayer in het lockscreen maar die is weer pleite, kan ik die nog ergens aanzetten?
Heb het nog niet gevonden in JB...

Anders moet ik weer een alternatief proggie zoeken en als het niet hoeft doe ik dat liever niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
MikeWazowski schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:35:
Ik krijg mijn update niet via Kies binnen, dus dan flash ik hem zelf maar met Odin. Maar nu kan ik dus kiezen tussen de DBT of de XEN. Ik denk aan de DBT omdat ik dan de nieuwe updates sneller krijg (als ze dan wel binnenkomen..). Zou er een voordeel zijn om toch de XEN te nemen?
Ik begrijp je niet; Je gaat nu zelf met Odin flashen.
Dan maakt het toch niet uit welke je flasht.
Je kan dan toch gewoon steeds de laatste update ook weer met Odin flashen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Als je makkelijk via Kies of OTA wil zou ik gewoon de duitse doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

catt4u schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:47:
Je kan dan toch gewoon steeds de laatste update ook weer met Odin flashen 8)7
Tot die conclusie was ik zelf ook gekomen, daarom heb ik gewoon voor XEN gekozen. Zeker nu ik het flashen een keer doorlopen heb en zelf heb ervaren hoe verschrikkelijk eenvoudig het is :9 - ik was er nogal bang voor...

[ Voor 3% gewijzigd door MikeWazowski op 11-03-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:10
XEN heeft lockscreen shortcuts, DBT niet.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan geen BT verbinding meer maken met mijn headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Yucko schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:13:
* Yucko is in ieder geval terug op 4.0.4 DBT (N7000XXLRT).

Jammer van project butter, maar voor de rest voegde JB voor mij weinig toe :)

@Daimen:
Alhoewel airview blijkbaar wel in de leaked ROMS zat lijkt dat bij de final ROM niet zo te zijn. In ieder geval niet voor de final ROMS die er op dit moment zijn.
Airview zit er inderdaad niet in voor zover ik kan vinden. Toch jammer. Wellicht toch te zwaar voor onze note?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Kan iemand mij uitleggen waarom de DBT versie 200mb groter is? En waarom zie ik in de XEN versie de nieuwe JB-bootloader niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

@ Magatama,
Anoniem: 476021 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:20:
Maar nu merk ik als mensen mij bellen, dat er geen namen in beeld komt te staan. Ik zie dus alleen telefoonnummers. Als ik dan naar oproep lijst ga, zie ik ook alleen maar telefoonnummers in beeld en staat er dan onder (niet opgeslagen)
Hoe heb jij de telefoonnummers van jou contacten opgeslagen?
Beginnend met 06.. of met +31 6 ..

Ik heb dit probleem gehad met contacten die even snel vanuit het numerieke toetsenbord werden opgeslagen onder de noemer 06 12345678.
Als ik vervolgens door die persoon werd gebeld zag ik net zoals jij alleen het telefoonnummer +31 6 12345678. Ook op aanwezige Parot's in zowel de prive als zakelijke auto.
Whats App werkte bij mij idd ook gewoon buiten het verhaal 06 of +31 7(8)7

Het klinkt extreem, maar elk contact even (vanaf telefoon of vanuit Kies) nalopen hoe deze is opgeslagen. Alle contacten die alleen met 06 e.d. zijn opgeslagen veranderen in +31 6 e.d. en vervolgens de wijzigingen toepassen.

Het verhaal synchronisatie fout geen idee :9
Foutje @ Google ?
Onderhand al wel gelukt ? :)
Ik ben zelf geen geweldig voorstander van online opslaan van contacten. Noem het maar oude stempel materiaal :)
Ik maak een back-up met Kies als back-up bestand en een back-up als .VCF die ik wegschrijf naar een externe back-up schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ook al? Mijn adresboek is ook na de update een compleet zooitje, hij scheid nu complete contacten.
Contacten met meerdere nummers en/of email geeft hij nu alles apart weer. Mijn adresboek is 3x zo groot geworden, mannn dat word dit weekend een kloteklusje om alles weer goed te krijgen. Alles opnieuw invoeren dus. :(

JB ben ik wel verrast over, mijn accu verbruik is gedaald met 40% Bluetooth werkt weer met controls (had ik wel opgelost met een truukje, m'r toch) en met films/tv kijken is er geen 2 sec. vertraging meer via bluetooth naar mijn Logitech mini boombox :)

Het werk gewoon snappier, de vertraging als je hem uit z'n slaap haalt is ook nagenoeg verdwenen. Tja dit was een goede update.

Ik lees trouwens steeds berichten over de voorgeinstalleerde apps van Samsung dat mensen daarom naar een andere rom uitwijken. Okee je kan ze niet deinstalleren maar via instellingen-apps kan je ze gewoon uitschakelen zonder root.
Met Android assistant erbij en gewoon vanuit Android zelf kan je perfect je opstart's van apps zelf regelen.
(de standby tijd is nu bij mij bijna 60 uur!)

De S-pen controls en de agenda app/widget zijn me heilig, nog geen rom gevonden die het ook heeft ofwel ondersteunt. Met de s-pen werk ik nog sneller dan met een muis op de pc met internetten e.d. echt een geweldige uitvinding.
Het grootste voordeel van de pen is: geen vette klauwen meer op het scherm, I love it! _/-\o_
Lekker origineel blijven rommen dus.
Het lijkt alsof ik een nieuwe smartphone heb...
:*)

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

BAS80 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:41:
Ook al? Mijn adresboek is ook na de update een compleet zooitje, hij scheid nu complete contacten.
Contacten met meerdere nummers en/of email geeft hij nu alles apart weer. Mijn adresboek is 3x zo groot geworden, mannn dat word dit weekend een kloteklusje om alles weer goed te krijgen. Alles opnieuw invoeren dus. :(
Indien al je contacten Gmail contacten zijn (en dus geen SIM contacten)

Log in op je Gmail en klik linksboven, boven de knop Opstellen, op de knop Gmail. Kies hier voor Contacten.
Kies in het menu --> Meer >> Dubbele vermeldingen zoeken en samenvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384928

Hoe kan het eigenlijk dat ik OTA geen software update kan krijgen (geeft aan 'geen update beschikbaar') terwijl als ik hem aan de pc hang ik via kies meteen de melding krijg dat er een update is.
Mijn CSC is XEN

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 384928 op 14-03-2013 09:35 . Reden: CSC toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Laatst online: 23:59
Anoniem: 384928 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:20:
Hoe kan het eigenlijk dat ik OTA geen software update kan krijgen (geeft aan 'geen update beschikbaar') terwijl als ik hem aan de pc hang ik via kies meteen de melding krijg dat er een update is.
Meestal betekent het dat je een rebranded versie hebt (telecomaanbieder) die hem op de zwarte lijst heeft gezet om hoeveelheid dataverkeer tegen te gaan. Ik heb dit gezien bij T-Mobile (Galaxy S 1) die überhaupt al geen updates kreeg zowat en een Vodafone Samsung tablet (weet even niet meer welke).

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384928

Ik heb wel een toestel via T-Mobile, maar er staat totaal geen T-mobile meuk op. Ook geen logo of bij opstarten (was bij mijn vorige toestellen - htc via t-mobile - wel anders), en alle vorige updates van de Note kreeg ik wel OTA

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 384928 op 14-03-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Hallo, ik ben een tijdje buiten strijd geweest en probeer nu terug bij te benen.
Als ik het goed begrijp kan men nu de originele update naar YB via kies binnen halen.
Ik heb een hele tijd geleden een uitgelekte versie op mijn Note gezet en nu kan ik via KIES niet meer updaten.
Mijn vraag is nu; mag ik via Odin de oude versie (4.0.3) terug op mijn Note flashen om dan weer via KIES hopelijk naar de originele YB te kunnen updaten.
Als dat kan welke 4.0.3 versie moet ik dan gebruiken, is dat dan een XEN versie?

Of kan ik via Odin zomaar de originele versie van YB over de niet originele versie flashen?
Misschien eerst een Full Wipe of iets dergelijks?
Mag ik hier van iemand een woordje uitleg krijgen AUB. O-)

Niet dat mijn huidige versie slecht draait of zo maar gewoon omdat ik de originele versie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Bedankt voor de snelle reactie, ik zal er meteen mee aan de slag gaan.
Het is een mooie en duidelijke uitleg. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:36
Lemarr schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:30:
Ben er wel blij mee.

Alvast bedankt!
Google Now is in feite gewoon de Google search app.
Het kan zoals al eerder gezegd via de homeknop (lang indrukken en dan de "g")
Of je kan een snelkoppeling vanuit je app menu maken op je homescreenvan de Google app (blauwe icoon met "g")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-06 10:55

Yucko

One clown to rule them all !

Even een vraag nav een probleem met een Note 1 door te updaten naar JB:

Een collega van mij heeft ook de Note 1. Ondanks dat ICS al lang en breed beschikbaar was wilde hij wachten tot JB totdat hij ging updaten. Dit heeft hij inmiddels gedaan, echter nu dus blijkt zijn toestel een import toestel is die nu sim locked is op Orange France.

Nu weet ik dat er een leak-firmware JB voor de Note was, die ervoor zorgde dat je toestel daarna simlocked was voor 1 of andere zuid-amerikaanse provider.
Mijn vraag is of het ook anderom kan? Dus een generic NL-rom (die niet voor een specifieke provider is) erop gooien zodat de simlock er vanaf gaat? Eventueel door van te voren de CSC code aan te passen.

[ Voor 12% gewijzigd door Yucko op 15-03-2013 10:10 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik heb de handleiding gevolgd en alles is naar behoren verlopen.
Jammer bij JB dat er toch heel wat bij zit waar ik niets mee kan doen.
Het ergste is dat het ook niet zomaar kan verwijder worden.
Daarvoor moet het apparaat geroot worden maar daar heb ik tot nu toe nog niets van gezien wat voor mij echt duidelijk is.

Als het dan geroot is blijft natuurlijk de vraag; wat mag er verwijderd worden en wat niet. :?

Eigenlijk jammer dat het niet andersom is, gewoon een lege firmware waar de liefhebber gewoon via de google play aan toevoegt wat hij of zij leuk vindt.
Maar ja, dat is bij alle merken hetzelfde, Windows, Apple, Android noem maar op, allemaal dringen ze min of meer dingen aan de klant op of hij dat nu wilt of niet. ;(

Toch nog eens op zoek gaan naar en gemakkelijke manier van roten, jammer dat het meestal in het Engels is en dat maakt mij een beetje (veel) bang.
Ik ben bang dat ik niet alles goed versta en dat ik dan mijn Note om zeep help. 8)7

Verder ben ik wel tevreden over de werking van JB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Onkeltje ik zal trachten het één en ander duidelijk te maken voor je.
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de stockrom vol zit met troep (bloatware). Sommige apps kan je van je telefoon verwijderen andere weer niet. Aangezien je stockrom draait heb je dus een odexedrom wat inhoudt dat je er nagenoeg niet vanaf kan gooien. Wil je dit wel dan zal je moeten kijken naar een customrom welke zo goed als altijd deodexed en zipalligned is. Deze moet je dan wel weer op een andere manier instaleren. Deze manier, ook wel cwm-mode of recovery-mode enoemd, doe je door de firmware op je sd-kaart te zetten en vanaf daar via cwm te flashen.
Omdat je voor de flash altijd een fullwipe met uitvoeren moet je je telefoon eerst voorzien van een safe-kernel. In een safe-kernel is de MMC_CAP_ERASE uitgeschakeld. Deze erase zorgt onder stockkernel voor de welbekende bricks. PhilZ-kernel is de meest gebruikte. Deze safe kernel flash je in stockrecovery-mode. Na de flash heb je een wipe-safe-kernel en cwm op je telefoon.
Blijft de vraag over "Welke customrom ga ik flashen?". Dat hangt helemaal af van wat je wilt. Wil je een alles-in-één dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor de Ultimate V5.2 van Joosh3. Wil je een stock deodexed rom dan moet je die van Eybee1970 nemen. Wil je een kale rom (dus 1 waar alle mogelijke programma's en troep uit verwijderd is) dan kan je de Pristine van ThaiDai nemen.
Een andere optie zou kunnen zijn je telefoon te rooten en Titanium Backup pro te instaleren. Je hebt dan de optie om apps, die niet verwijderd kunnen worden, te bevriezen. Ze draaien dan niet meer mee maar staan nog wel op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Echt een leuke uitleg, gij zijt duidelijk een kenner daar twijfel ik niet aan.

Ik zal nog maar eens op zoek gaan naar één van die beschreven dingen.
Heel dikwijls met zoveel uitleg dat ik het niet meer begrijp.
Er zijn daar nogal wat mensen die blijven maar rond de pot draaien om dan eindelijk to the point te komen maar dan zijt ge met lezen wel al een paar uur zoet geweest.

Enfin, ik ga het nog eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Onkeltje als je hulp nodig hebt of een stappenplan wilt met alles erop en eraan wil ik je best helpen. Echter dan moet ik wel weten wat je wilt om je de juiste links te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Tja wat wil ik ....
Ik wil liever geen customrom gewoon omdat ik het liever origineel hou
Ik zou wel graag een deel icoontjes dus nutteloze (voor mij) programma's van mijn Note verwijderen.
Waarom zou ik dat willen, ik vind het gewoon slordig om zoveel prullen op mijn Phone te hebben.
Ik hou een beetje van netheid en overzicht.

Ik moet wel zeggen dat mijn Note heel fijn draait maar het ziet er gewoon veel te slordig uit. :(
Natuurlijk wat gij aangeeft; gewoon een lege customrom dat zal wel het properste zijn.
Maar is er enige garantie dat zo'n customrom ook goed draait? Ik lees daar dikwijls rare dingen over.

Waarschijnlijk komt mijn ongerustheid uit mijn onkunde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
In dat geval zal je de stock deodexed rom van eybee1970 moeten flashen. Deze moet je flashen in recoverymode na een fulwipe. Ivm die fullwipe zal je eerst een safe-kernel (bv PhilZ) moeten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Dat is niet niks hé.
Dat draadje is 985 bladzijden groot en dan staat er plots "THREAD CLOSED"
Dan zitten we op: 15th May 2012, 07:54 AM
Kijk dat bedoel ik nu met mijn onkunde, op die datum bestond zelfs JB nog niet.

Ik zat dus hier te lezen: http://forum.xda-develope...ad.php?t=1380284&page=985
Ik neem aan dat ik misschien weer op een verkeerde plaats zit en dat er nog veel meer te lezen valt maar dan val ik weer terug op het bos en de bomen.

Ik ben ook een stuk gaan lezen bij: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2023907&page=51 en zelfs dat leek mij uiteindelijk toch wel plezant.
Ik zie wel regelmatig dat er soms iets teveel weggelaten is en verder zitten er zoveel andere downloads bij om uiteindelijk alles aan het draaien te krijgen dat ik weer niet meer weet wat te kiezen.
Hier hebben ze wel aar 51 bladzijden en ze zijn recent tot 15maart 2013.

Ik ben er zeker van dat gij dat allemaal kunt volgen en begrijpen, ik twijfel daar zelfs niet aan.
Ik vind het ook geweldig dat ge wilt helpen maar ik denk dat ik toch maar moet afhaken, het is mij toch echt te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt gewoon een launcher als Apex installeren en apps verbergen.

Maar kijk in het andere Note topic
Get!em in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)" stappen uit 1B uitvoeren.

Achteraf gezien was het mij de moeite niet waard. In jouw geval zou ik Apex launcher nemen. Wil je met rooten iets specifieks bereiken zoals Linux installeren dan is het leuk. Anders is het net zo iets als overklokken. De tijd die je er in steekt om een tikje sneller te gaan is vele malen groter dan de snelheidswinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Die Apex launcher ga zeker proberen, dat lijkt mij wel wat.
Wat denk je, is de gratis versie voldoende of moet het de pro zijn.

Die paar euro voor de pro vind ik niet erg alleen kan men nog niet betalen met PayPal. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
onkeltje schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:10:
Tja wat wil ik ....
Ik wil liever geen customrom gewoon omdat ik het liever origineel hou
Ik zou wel graag een deel icoontjes dus nutteloze (voor mij) programma's van mijn Note verwijderen.
Waarom zou ik dat willen, ik vind het gewoon slordig om zoveel prullen op mijn Phone te hebben.
Ik hou een beetje van netheid en overzicht.

Ik moet wel zeggen dat mijn Note heel fijn draait maar het ziet er gewoon veel te slordig uit. :(
Natuurlijk wat gij aangeeft; gewoon een lege customrom dat zal wel het properste zijn.
Maar is er enige garantie dat zo'n customrom ook goed draait? Ik lees daar dikwijls rare dingen over.

Waarschijnlijk komt mijn ongerustheid uit mijn onkunde :?
Je kan sinds Jelly Bean toch ongewenste iconen verstoppen?
YouTube: Hide Apps on Galaxy Note 2 or Note II and Other Samsung Android Phones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Kijk eens aan, ik heb direct mijn favoriete launcher er weer opgezet dus heb dat niet gezien. @onkeltje, de gratis Apex is zonder reclame. Pro is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Vanochtend is hier de 4.1.2 update aangekomen. De xen versie.
Alles draait echt een stuk sneller en soepeller voor mijn gevoel

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik heb de gratis versie geïnstalleerd.
Ik moet zeggen dat ik er toch tevreden over ben.
Het is wel een hele klus om alles naar eigen goesting in te richting maar dat het ik er voor over.

Enfin, ik ben blij dat er toch een eenvoudige oplossing is voor mijn probleem
en dat zonder customrom en roten ... geweldig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:01:
Ik heb de gratis versie geïnstalleerd.
Ik moet zeggen dat ik er toch tevreden over ben.
Het is wel een hele klus om alles naar eigen goesting in te richting maar dat het ik er voor over.

Enfin, ik ben blij dat er toch een eenvoudige oplossing is voor mijn probleem
en dat zonder customrom en roten ... geweldig. _/-\o_
En daar heb je dus nu een jaar over gedaan .....

( niet met paypal (kunnen) betalen is geen excuus, maar dat is een heel andere discussie )
Verder heb je diverse launchers, ik gebruik het liefste NOVA
Op de een of andere manier nog iets 'vriendelijker' om in te stellen ( en kan de settings van de "oude" launcher overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Persoonlijk zie ik het probleem niet van al die apps in je appdrawer. De apps die je gebruikt zet je op 1 of meerdere startschermen. Wat er in die appdrawer staat boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361336

Gister dan eindelijk de Indian version van Android Puddingboon geinstalleerd, na mijn partitions gewiped te hebben en een factory reset gedaan te hebben.

Project Boter is geniaal, mijn telefoon heeft geen haperingen meer en elk progje loopt nu smooth als een hemelse maagd besmeerd met roomboter.

Echterrrr de inaugurate van Puddingboon heeft wel eens keerzijde dat S Memo overleden is. En dat is k-u-t met peren en slagroom, want ik kan mijn oude memos niet terugzetten op mijn telefoon via Kies!

Heeft iemand een briljante tip of wat inside hierover, hoe ik mijn oude memos terug kan zetten op mijn Note?
Mijn dank is groot! (Mijn telefoon trouwens ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Harrie van Til

Doe maar blauw

Sinds de update naar 4.1.2 (via KIES) een aantal dagen geleden hapert Youtube in landscapemodus. Bij het afspelen van een filmpje springt steeds weer het pauzeteken in beeld en komt de bovenbalk tevoorschijn. Dat gebeurt niet in portraitmodus.
Iemand hier ook 'last' van en wat te doen?

Verder is het accugebruik dramatisch verbeterd. Vind alleen het laden van de Galerij veel trager gaan dan met ICS.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
FreshMaker schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 03:29:
[...]

En daar heb je dus nu een jaar over gedaan .....

( niet met paypal (kunnen) betalen is geen excuus, maar dat is een heel andere discussie )
Verder heb je diverse launchers, ik gebruik het liefste NOVA
Op de een of andere manier nog iets 'vriendelijker' om in te stellen ( en kan de settings van de "oude" launcher overnemen
Ik snap wat ge bedoelt.
Ik heb in het verleden ook wel eens een andere laucher gebruikt maar daar was ik niet echt tevreden over.
Verder wilde ik het altijd te ver zoeken en was ik het idee "launcher" helemaal vergeten. 8)7
Dat vind ik nu juist fijn aan een forum dat hulpvaardige mensen iemand weer op betere ideeën kan brengen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Harrie van Til schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:47:
Sinds de update naar 4.1.2 (via KIES) een aantal dagen geleden hapert Youtube in landscapemodus. Bij het afspelen van een filmpje springt steeds weer het pauzeteken in beeld en komt de bovenbalk tevoorschijn. Dat gebeurt niet in portraitmodus.
Iemand hier ook 'last' van en wat te doen?

Verder is het accugebruik dramatisch verbeterd. Vind alleen het laden van de Galerij veel trager gaan dan met ICS.
Vanuit recovery mode wipe cache en wipe dalvik cache. Hielp behoorlijk bij mij. Beide zijn op stock rom zonder risico uit te voeren.

Iets anders, ik zag dat Polaris Office weer beschikbaar is in de Samsung Apps app. Gratis nog steeds. Gewoon vanuit het eerste scherm zoeken op Polaris.

Ook Photo Editor is er, maar was er al wat langer. Beide dus apps die je na de JB update kwijt was.

[ Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 23-03-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Harrie van Til

Doe maar blauw

Heb de updates van Youtube eraf gegooid: daarmee wordt het een stuk beter maar het verschijnsel is niet helemaal weg. Moet nog verder bekijken of er een patroon in te ontdekken is.

Heb wipe cache gedaan maar kon geen wipe Dalvik cache vinden in recovery mode. Inmiddels gaat het laden van de Galerij wel weer snel.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zonder root kun je de dalvik cache niet wipen. Vergeten erbij te zeggen. Dat gaat dan alleen met een reset to factory default. Beetje rigoreus dus.

[ Voor 34% gewijzigd door Gianni Rombios op 23-03-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harrie van Til schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:30:
Heb de updates van Youtube eraf gegooid: daarmee wordt het een stuk beter maar het verschijnsel is niet helemaal weg. Moet nog verder bekijken of er een patroon in te ontdekken is.

Heb wipe cache gedaan maar kon geen wipe Dalvik cache vinden in recovery mode. Inmiddels gaat het laden van de Galerij wel weer snel.
http://forum.xda-develope...p=34700696&postcount=1313

DMV de veilige kernel van Philz kan je een rooted kernel veilig instellen.
Dan krijg je de touch enabled CWM recovery

Kun je de boel 'opruimen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Harrie van Til schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:47:
.................

8)7 bedoel je dat de accu sneller leeg is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontspannen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11-2022
nokiaan958GB schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 21:50:
[...]

8)7 bedoel je dat de accu sneller leeg is ?
Zo ervaar ik dat bij mij hier wel, heb de accu er al eens uitgehaald maar geen merkbaar resultaat.
Nu staat ie op spaarstand en nog wil ie "snel" leeg lopen vooral wanneer ik met de clock app (timer)
bezig ben.

Wat ook, imo, heel vervelend is, is dat het taakbeheer app er niet meer is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ontspannen schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:44:
[...]

Zo ervaar ik dat bij mij hier wel, heb de accu er al eens uitgehaald maar geen merkbaar resultaat.
Nu staat ie op spaarstand en nog wil ie "snel" leeg lopen vooral wanneer ik met de clock app (timer)
bezig ben.

Wat ook, imo, heel vervelend is, is dat het taakbeheer app er niet meer is. :'(
Hier heel wisselende batterijduren. Zullen wel diverse apps zijn. Inmiddels google locatieservice uitgezet.

Taakbeheer miste ik ook maar heb ik gevonden :+
Menuknop (middenonderin) even ingedrukt houden. Het witte cirkeldiagrammetje linksonderin is je taakbeheer :)
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste