Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 13:57

migros

Nooit meer een Samsung

FreshMaker schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:38:
[...]

Wat heeft dit met de update te maken ?
Geen idee, ander topic is er blijkbaar niet voor de Note op dit moment en een aparte openen vindt ik ook maar vervuiling.

Aan de andere kant ik heb dus geupdate en het bood geen soelaas ;)

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
migros schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:05:
[...]

Geen idee, ander topic is er blijkbaar niet voor de Note op dit moment en een aparte openen vindt ik ook maar vervuiling.

Aan de andere kant ik heb dus geupdate en het bood geen soelaas ;)
Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Anoniem: 361336 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 02:44:
Zo dan, over updates gesproken! Dat Jelly Bean kan me niet snel genoeg komen!
Ik ben gister 8 uur bezig geweest om een slagaderlijke bypass aan te leggen voor mijn Note!

Het probleem: de interne SD van mijn Note was onwijs traag geworden. Zo traag, dat bij het
booten het ding 30 seconden tot 1 minuut bleef hangen op het laden van de interne SD.
'checking for errors' zo gaf het ding aan.

Na wat rondpluizen op de interne SD (dus die op het moederbord zit, niet de externe) had
ik ontdekt dat Wechat, een Chinese variant van Whatsapp, 3,5 Gb ingenomen had, waarvan
de meeste meuk in 1 hoofd folder stond. Dit waren allemaal kleine files in talloze subfolders.
Dus: /01/01 tm 09/09 en ook nog eens alfabetisch /1a/1a tm /1f/1f. En dit in meerdere folders!
Duizenden kleine files dus.

Mijn Note kon de interne SD niet meer uitlezen, het weergeven van wat erop stond bleef
hangen. Software begon te crashen, android.media.player stopped working, settings stopped
working, etc. Mijn video player laadde geen bestanden meer in, herkende t niet meer. En de
foto gallery had hetzelfde probleem. Hard genakt dus!

Ik een factory reset gedaan. Zowel software-matig als via het bootmenu. Hielp niet! Want de
meuk bleef op mijn interne SD staan. Toen ging ik hem knijpen, want ik dacht eraan dat
wellicht de SD controller niet goed meer werkte, en dan heb je een mooie brick in handen.
Echter, de telefoon deed het nog gewoon. En een hardware fout moet resulteren in een full faillure
en niet dat half half gedoe. Dat was mijn laatste strohalm.

Toen gepoogd handmatig de oude folders eruit te slopen. Daar ben ik 4 uur me bezig geweest
en gaf het toen op, want het duurde TE lang. 1 subfolder deleten kostte 30 seconden wachten.
Tegelijk deleten kon niet, dan bleef hij hangen. Op dat moment had ik afspraken gemaakt om
morgen naar het Samsung service centre te gaan en hield er sterk rekening mee dat ik een
Note 2 zou moeten aanschaffen.

Na een tijdje keek ik toevallig in de settings, en de optie format internal SD was ineens wel
beschikbaar. (eerder niet, weergave bleef hangen). 1 druk op de knop en TATA, Hatsikidee!
De SD was leeg! Kennelijk zit er nog enig leven in deze telefoon! Ik heb eerder al een nieuwe
batterij erin moeten doen omdat ik de oude had gesloopt door overmatig gebruik, en nu dus
de interne SD die bijna overleed, maar een 2e leven heeft.

Na een paar uurtjes testen lijkt het toestel in orde. Een compass software crashte 1 x,
en het ding voelt minder 'snappie' aan soms. Ik had al eerder problemen met Android, hoogst
waarschijnlijk Kernel gerelateerd. Daarom wacht ik met smart op Android Puddingboon!

Veel leesplezier lieve kijkbuiskinderen! :9
Ja, dit is ook een reuze interessant verhaal maar het niets met het thema te maken. Dit is het "Update topic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312010

Ik had dus eerst de Mexicaanse versie gebruikt via Odin. Na een aantal uur was mijn netwerk geblokkeerd.
Ik dacht dat ik nu niet meer terug kon naar kies. Ik had een versie van 4.0.3 geinstalleerd en deze ging via OTA gelijk naar 4.0.4. Dus ik kon weer updaten via Samsung.
Nu heb ik de gelekte versie van Jelly bean van november erop staan. Deze werkt prima.

Eerst werkte google voice search niet goed. Er was geen feedback als je een vraag stelde. Het bleek dat je je google account op Engels moest instellen. Nu lijkt dat ook goed te werken.

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 06:25
Ik heb er dinsdag toch ook maar die gelekte (Duitse?) JB 4.1.2 ROM opgezet met Odin. Was makkelijk te doen en tot op heden heb ik geen problemen ondervonden. Het ziet er allemaal wat meer flashy uit dan de 4.0.4 ROM die er op zat. Het werkt soepeler en er zitten wat meer handigheidjes in. Ik hoef iig niet meer terug naar de 4.0.4 ROM.

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
Goofman schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:50:
Ik heb er dinsdag toch ook maar die gelekte (Duitse?) JB 4.1.2 ROM opgezet met Odin. Was makkelijk te doen en tot op heden heb ik geen problemen ondervonden. Het ziet er allemaal wat meer flashy uit dan de 4.0.4 ROM die er op zat. Het werkt soepeler en er zitten wat meer handigheidjes in. Ik hoef iig niet meer terug naar de 4.0.4 ROM.
Klopt!

Het is de Duitse versie: DBT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jeuj!

Als je een Galaxy Note met landcode DBT hebt:
Start KIES op
Update KIES
Hij zal daarna aangeven dat Jelly Bean er is!

Gewoon direct vanaf Samsung via de officiele weg!

[ Voor 17% gewijzigd door Get!em op 18-02-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Laatst online: 29-05 06:25
Hmmm, net m'n Note, voorzien van de gelekte DBT 4.1.2 firmware (die van Sammobile), aan Kies gehangen en ik krijg de melding dat het apparaat geen softwareupgrades via Kies ondersteund. Wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
Goofman schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:41:
Hmmm, net m'n Note, voorzien van de gelekte DBT 4.1.2 firmware (die van Sammobile), aan Kies gehangen en ik krijg de melding dat het apparaat geen softwareupgrades via Kies ondersteund. Wat is jullie advies?
Helaas! Ik krijg hetzelfde bericht in KIES! Wie weet raad?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-06 15:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Rooted toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Goofman schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:41:
Kort door de bocht: Haastige spoed...... ;)

Maar goed, daar heb je nu niks aan.
Je kunt het overigens prima zo laten, je hebt nu immers de laatste versie :)

Wil je toch perse een goede updatebare versie, download dan de DBT 4.0.4, flash die en hang em dan aan KIES om te updaten :), op XDA en Sammobile genoeg officiele versies te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Doesnt matter, hier ook een gerootte telefoon, maar update via KIES werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ah, dat is goed om te weten. Scheelt weer unrooten vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ken. schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:58:
Ah, dat is goed om te weten. Scheelt weer unrooten vanavond :)
Of root behouden blijft moet ik nog maar zien, maar die is snel terug te krijgen middels 1 van de bekende methodes gok ik zo. Update is nu nog steeds bezig..... duurt lang.

[ Voor 7% gewijzigd door Get!em op 18-02-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

En en en? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus alleen via KIES en nog niet via OTA-updates?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:59

Yucko

One clown to rule them all !

Net erop gezet met Mobile Odin Pro en root is behouden gebleven. Nu even wachten totdat Google Play klaar is met het downloaden van al mijn apps. (had nl. gekozen om te wipen)

Maar had Samsung niet even een andere achtergrond als standaard kunnen zetten, de tering eey :')

[ Voor 34% gewijzigd door Yucko op 18-02-2013 13:03 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Update gecrasht tijdens uploaden van PC naar telefoon (stond 2 uur lang open zonder voortgang). Nu reboot en nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

CLB schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:53:
Dus alleen via KIES en nog niet via OTA-updates?
Klopt, alleen via KIES. OTA zal tzt wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Get!em schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:21:
[...]

Update gecrasht tijdens uploaden van PC naar telefoon (stond 2 uur lang open zonder voortgang). Nu reboot en nog eens proberen.
Ik heb KIES uiteindelijk gewoon maar gedownload hier op mijn werk. Dacht dat ik tegelijk wel door kon werken, maar helaas kun je tijdens de transfer naar je Note mooi niet typen.. Dat was even een tegenvaller :P

Optimizing apps nu.. hoorde wel dat root verdwijnt..
EDIT: Yep, and it's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Eindelijk, gelukt na reboot (waarschijnlijk moet na installatie KIES update even een PC reboot plaatsvinden).

- Eerste wat opvalt: nieuw opstart animatietje en geluidje met samsung logo.
- Ander unlock screen
-alle homescreens zijn terug naar standaard.
- hele notification bar is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ja en alles is net even wat sneller. Google Now is er eindelijk. Multiscreen apps en ga zo maar door.
JB FTW tot zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ken. schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:35:
[...]

Optimizing apps nu.. hoorde wel dat root verdwijnt..
EDIT: Yep, and it's gone.
Opgelost door de oude root zip eroverheen te flashen die ik nog op de sd had staan (met supersu 0.94)
Daarna via Play SuperSu laatste versie installeren en ook Busybox free uit Play te installeren.

Instructies zie hier bij 1B
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1329360

Dit is de SuperSU zip die ik flashte (0.95)
http://forum.xda-develope...ntid=1279136&d=1345786298

[ Voor 21% gewijzigd door Get!em op 18-02-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Heb root access weer terug :) Thanks voor de tip.
Had niet verwacht dat dat nog zou werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bonus!

Open dropbox op de geupgrade N7000 en je krijgt 48GB extra voor de komende 24 Maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ennnnn nogmaals bedankt! :*)
Zat op 96% full namelijk..
Hi Ken,

Congrats on becoming a Dropbox Guru! We've awarded you 48 GB of bonus space for the next 24 months! You now have 54.88 GB on Dropbox. To get even more space, check out our upgrade options.

Thanks again for supercharging your Samsung device with Dropbox!

Enjoy,
- The Dropbox Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huite
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-01-2023
De mijne is, ook na een crash, nu ook op 4.1.2.

Zit er allemaal wat gelikter uit en het toestel reageert her en der wat vlotter.
De nieuwe features nog niet allemaal kunnen bekijken/proberen.
Al met al wel een vooruitgang zo is de eerste indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-06 16:41
Ik heb de mijne niet gewiped oid maar gewoon uit het niets (vanaf XEN) eentje geflasht die op SAMMOBILE stond. Het loopt tot nu toe soepel en het is echt heel mooi haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ken. schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:32:
Ennnnn nogmaals bedankt! :*)
Zat op 96% full namelijk..

[...]
96% vol, ik zit op 2,9% :o (van de 119GB :+ )

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Fijn die dropbox! Press Reader heeft na de update ook weer 2 gratis tijdschriften. Zinio weer 24 uur gratis alles lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 18:54
Na wat ellende met KIES (is altijd een pretje) ook 4.1.2 kunnen installeren.

Mn note voelt lekker soepel aan:) En de aanpas mogelijkheid van de notification bar is erg handig.

Enige nadelen die ik tot nog toe gevonden heb zijn:
- 'oude' swype toetsenbord is vervangen door een andere, welke ik niet prettig vind werken
- flashlight widget is ook 'vernieuwd', deze heeft nu nog maar 1 helderheidsstand ipv 3
- standaard internet browser; favorieten worden niet meer weergegeven in rijen van 4 maar van 3. Zonde van de lege ruimtes en nu passen mijn vaakgebruikte favorieten niet meer op 1 scherm

Morgen eens kijken hoe de batterij het uithoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Swype beta is beter en gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-06 01:43
Hey,
als ik naar 4.1.2 zou updaten, behoud ik dan mijn Whatsapp gespreksgeschiedenis?
Zit heel erg te twijfelen nu namelijk, en had al een 'txt' backup via email maar dat leest niet fijn en ik hecht veel waarde aan sommige gesprekken. Bedankt.

- Edit: Backup via KIES gedaan, toen ik vervolgens naar het updaten keek gaf hij het volgende aan;
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2z9duza.png
Ik zit nog op 4.0.3 en heb een Nederlandse Note.
Snap er niets meer van :9

[ Voor 32% gewijzigd door Mezzid op 19-02-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-06 10:40
Whatsapp blijft behouden. Je kan ergens onder gespreksinstellingen een backup maken van je gesprekken naar je SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 18:54
Bas. schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:41:
Whatsapp blijft behouden. Je kan ergens onder gespreksinstellingen een backup maken van je gesprekken naar je SD kaart.
Bij mij is mn whatsapp geschiedenis bewaard gebleven bij de update. Vrij veel van mn instellingen overigens (beltoon, whatsapp, internet favorieten, alle data, savegames in games, apps hoef ik niet opnieuw te installeren) Al met al prima geupdate.

Ik had wel wat problemen om het talkback echt uit te krijgen. Deze stond op 'Uit' maar ik kreeg wel bij het wisselen van startscherm: "page one of seven, page two of seven" etc te horen. Daarom een tijdje met talkback aan door de menus gegaan en hem daarna weer uit gezet, en toen was ie echt uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Laatst online: 13-06 10:40
Je kan inderdaad alles behouden bij je update, maar het beste is om een fabrieksreset uit te voeren, zo haal je het maximale uit je apparaat, aangezien er zonder fabrieksreset er veel sporen en niet gebruikte systeem bestanden overblijven van vorige oude software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mezzid schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:06:
- Edit: Backup via KIES gedaan, toen ik vervolgens naar het updaten keek gaf hij het volgende aan;
[afbeelding]
Ik zit nog op 4.0.3 en heb een Nederlandse Note.
Snap er niets meer van :9
Klopt helemaal. De XEN (nederlandse versie van de Note) heeft nog geen update :), alleen Taiwan, Hongkong en Duitsland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainslick
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb 'm via ODIN ge-update naar XXLSZ, maar ben nu mijn 3G kwijt. Hoe krijg ik 'm terug en heb ik wel de jusite ROM gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

raar, de exynos-mem map staat hier met JB (DBT versie) nog steeds op rw-rw-rw-. Hadden ze dat niet meteen kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik zie het op XDA forum ook steeds terug:
De handigste weg lijkt die via KIES te zijn.
1) Download een DBT rom met versie 4.0.4
2) Flash deze
3) Update via KIES naar 4.1.2

Zelf heb ik deze weg ooit bewandeld (ik had XEN) via 4.0.3 en daarna via OTA/KIES geupdate naar 4.0.4 en 4.1.2.

Rechtstreeks flashen van de via Sammobile aangeboden LSZ rom lijkt voor meerdere problemen te zorgen (bootloop, functies die niet werken etc). Dit staat in het topic op XDA, dus daar verder lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Yucko schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:23:
raar, de exynos-mem map staat hier met JB (DBT versie) nog steeds op rw-rw-rw-. Hadden ze dat niet meteen kunnen fixen?
Maar de exynos_abuse app van chainfire werkt op JB niet meer. Dus lijkt toch opgelost te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Get!em schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:47:
[...]

Klopt helemaal. De XEN (nederlandse versie van de Note) heeft nog geen update :), alleen Taiwan, Hongkong en Duitsland...
Oh, dan vind ik het wel apart dat tweakers zo'n bericht op de voorpagina plaatst :?
nieuws: Samsung rolt Android 4.1 voor Galaxy Note uit in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Mezzid schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:04:
[...]

Oh, dan vind ik het wel apart dat tweakers zo'n bericht op de voorpagina plaatst :?
Hoezo? Heb je verder gelezen dan alleen de titel?
[...]
De update wordt uitgerold in verschillende fases. Galaxy Note-bezitters melden op GoT dat toestellen waarvan de landcode DBT is, de Android 4.1.2 Jelly Bean-update al kunnen installeren door de firmware binnen te halen via Samsungs KIES-softwaresuite en vervolgens te flashen.
[...]
Toegegeven, de titel is niet helemaal correct gekozen, maar feitelijk klopt hij wel.
Dus bezitters van een Duitse Note kunnen in Nederland updaten naar Jellybean :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mezzid schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:04:
[...]

Die nieuws submit heb ik gedaan, en met nadruk dat het alleen voor Duitsland was. Dat is ook netjes in het artikel verwoord.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Sorry hoor, maar ik vond het nogal onduidelijk, aangezien de titel en het artikel zichzelf tegenspreken.
Hoe moet ik weten dat 'DBT' voor Duitsland staat, als 'gemiddelde gebruiker'? Ik realiseer me dat ik op tweakers ben, maar niet iedereen hier moet een tweaker zijn he.
De update wordt uitgerold in verschillende fases. Galaxy Note-bezitters melden op GoT dat toestellen waarvan de landcode DBT is, de Android 4.1.2 Jelly Bean-update al kunnen installeren door de firmware binnen te halen via Samsungs KIES-softwaresuite en vervolgens te flashen.
Dat stukje is het enige dat zegt dat het om Duitse toestellen gaat, en dat is voor de gemiddelde consument dus niet te begrijpen (of in ieder geval voor mij).

Maar goed, ik hou wel op met het bekritiseren van nieuwsberichten hier :) .

Edit: [Quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Juist. Precies wat ik hierboven al zei dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Ik zeg alleen dat ik wél verder heb gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Maakt ook niet uit. Door een DBT rom te flashen of de CSC change uit te voeren (indien mogelijk, zie comments onder nieuws artikel) kun je alsnog een duitse versie op je Note krijgen. Dit alleen doen als je dat wilt, kost even wat werk, maar is niet heel moeilijk als je de handleidingen op XDA volgt.

Hier is de handleiding met alles compleet als je wilt flashen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997

Voor ROOT op de nieuwe JB kun je gewoon Handleiding deel 1B volgen uit deze thread:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1329360

[ Voor 16% gewijzigd door Get!em op 19-02-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

NB. Een CSC change is gelijk ook een factory reset, waardoor je al je apps en instelllingen kwijt raakt.
Misschien wel handig om er even bij te vermelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 19:53
Ik heb ook een Nederlandse XEN landcode, maar ergens anders op tweakers.net las ik dit:

''1. zoek je IMEI nr dit doe door *#06# in te typen op je toetsenbord van de bel modus noteer deze 2. toets vervolgens *#272* xxxxxxxxxxxx # in xxxxxx staat voor je IMEI nu krijg je een lijst te zien met landen code's kies voor DBT''

Gek genoeg lijkt er maar één keuzevakje te zijn, dat is XEN. Ik kan het niet veranderen. Iemand een idee? Ik heb geen zin om van alles te installeren of iets dergelijks, dan wacht ik wel. Maar als het zo makkelijk is als hierboven staat, wil ik wel graag de landcode aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bierdopje120 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:50:
Ik heb ook een Nederlandse XEN landcode, maar ergens anders op tweakers.net las ik dit:

''1. zoek je IMEI nr dit doe door *#06# in te typen op je toetsenbord van de bel modus noteer deze 2. toets vervolgens *#272* xxxxxxxxxxxx # in xxxxxx staat voor je IMEI nu krijg je een lijst te zien met landen code's kies voor DBT''

Gek genoeg lijkt er maar één keuzevakje te zijn, dat is XEN. Ik kan het niet veranderen. Iemand een idee? Ik heb geen zin om van alles te installeren of iets dergelijks, dan wacht ik wel. Maar als het zo makkelijk is als hierboven staat, wil ik wel graag de landcode aanpassen.
Zoals KEN aangeeft (goed dat je het zegt, was het vergeten te melden!), het is inderdaad met een full reset als gevolg (alle gegevens van je telefoon weg).

Dat je maar 1 keuze hebt kan inderdaad voorkomen. Flashen is dan de enige optie. Bij mij was er ook maar 1 optie (XEN), ik heb dus geflasht. Bij een vriend waren er wel meer opties (maar die had ook een Poolse landcode als origineel).

Als je niet wilt flashen, dan zul je gewoon moeten wachten. Dit kan 1 week tot 4 weken duren gezien de eerdere updates van zomer 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 22:41

MikeWazowski

Look into my eye

Ok, ik ben helemaal nieuw met flashen van mijn Note. Vroeger wel met mijn OmniaII gedaan, maar dat is al weer een tijd geleden. Ik wil de tutorial (als je dat zo kunt noemen) van XDA - Dr.Ketan volgen maar zie een waarschuwing:
Warning :
Don't wipe anything from stock ICS recovery
Don't factory reset/Hard reset on stock ICS.
Don't flash any Wipe version of ICS ROM

En nu wordt ik zenuwachtig. Ik draai stock XEN 4.0.3 ICS, dus mag ik mijn intern geheugen nu niet leegmaken - dat lijkt me goed om een als nieuw werkend toestel te kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

MikeWazowski schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:04:
Ok, ik ben helemaal nieuw met flashen van mijn Note. Vroeger wel met mijn OmniaII gedaan, maar dat is al weer een tijd geleden. Ik wil de tutorial (als je dat zo kunt noemen) van XDA - Dr.Ketan volgen maar zie een waarschuwing:
Warning :
Don't wipe anything from stock ICS recovery
Don't factory reset/Hard reset on stock ICS.
Don't flash any Wipe version of ICS ROM

En nu wordt ik zenuwachtig. Ik draai stock XEN 4.0.3 ICS, dus mag ik mijn intern geheugen nu niet leegmaken - dat lijkt me goed om een als nieuw werkend toestel te kunnen krijgen?
Klopt, de stock rom bevat een Kernel met een bug. Bij het wipen/resetten kan die bug geactiveerd worden en is je toestel onbruikbaar.

Zelf heb ik geflasht zonder te wipen. (deze handleiding exact http://forum.xda-develope...p=31150155&postcount=4554) Heb nog nooit een wipe/reset uitgevoerd en mn toestel doet het prima.
Sommigen zweren bij wipen omdat het je toestel beter/sneller zou maken, maar ik heb dit bij eerdere toestellen nog nooit echt gemerkt. Ja, het is de eerste dag sneller, maar nadat je al je apps en instellingen weer terug hebt, zit je meestal gewoon weer op oude performance/batteryuse.

Let wel, het flashen is ook niet echt mijn ding en ik heb er ook altijd een beetje moeite mee om het te starten omdat je gewoon iets doet buiten de standaard procedures om. Ik durf daarom ook geen garantie te geven dat het jou in 1 keer goed lukt.

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 19-02-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

* Yucko heeft al meerdere gekeren geflasht vanuit Mobile Odin (steeds stock roms) en tot op heden nog niet gebricked :)
Ik ben trouwens wel benieuwd of die bug in deze rom eindelijk eens opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://androidromupdate.c...ics-4-0-4-update-release/

Ik heb deze gevolgd om van 4.1.2 leaked beta naar 4.0.4 te gaan en daarna via kies de echte 4.1.2 binnen te halen.

Die extra wipe op het eind had ik wel nodig om door te kunnen booten. Precies gedaan volgens deze pagina, prima gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 22:41

MikeWazowski

Look into my eye

Daar moet je 2x een hard reset / wipe doen. Het kan dus gewoon goed gaan, lijkt de loterij wel...

Hoe zit het eigenlijk met garantie? Als ik nu volgens de handleiding een wipe doe en mijn telefoon doet het niet meer, dan valt dit toch gewoon binnen de garantie?

[ Voor 14% gewijzigd door MikeWazowski op 19-02-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Laatst online: 14-06 09:16
Ik heb ook de update uitgevoerd via KIES. Na de herstart merkte ik gelijk al bij het openen van apps en in de apps erg veel lag. Heb toen via recovery Philz-kernel geflashed en een complete wipe uitgevoerd. Via pc-odin LSZ weer geflashed en draait nu echt super soepel. Je zou kunnen zeggen buttersmooth :) . Zo zie je maar weer dat bij zo'n update een fullwipe echt nodig is om alles goed en soepel te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:29
Ben van een originele XEN 4.03 naar een volgens sammobile door KIES ondersteunde DBT 4.04 gegaan, maar KIES meldt dus dat m'n firmaatje niet ondersteund wordt. Dus helaas nog steeds geen 4.12 voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
paragon schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:00:
Ben van een originele XEN 4.03 naar een volgens sammobile door KIES ondersteunde DBT 4.04 gegaan, maar KIES meldt dus dat m'n firmaatje niet ondersteund wordt. Dus helaas nog steeds geen 4.12 voor mij...
De origineel Xen 4.03 terug opzetten, dan werkt het weer

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@paragon

Eerst de multi-csc 2.3.6 DBT versie flashen (http://www.hotfile.com/dl..._N7000OXALC1_DBT.zip.html). Dan kan je na de flash via KIES gelijk naar 4.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Voor mensen die nog steeds problemen hebben met hun internet instellingen:
Het verschil is dat je eerst bij 'type toegangspunt' voor internet moest kiezen.
Nu moet je gewoon 'default' invullen met kleine letters (niets kan volgens mij ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
MEGATRON schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:08:
@paragon

Eerst de multi-csc 2.3.6 DBT versie flashen (http://www.hotfile.com/dl..._N7000OXALC1_DBT.zip.html). Dan kan je na de flash via KIES gelijk naar 4.1.2.
Ik ga nu proberen meteen door te flashen naar 4.12 want ik kom dat recovery/wipe menu niet meer in en dat is wel nodig na een downgrade :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Hoezo kom je niet meer in recovery/wipe modus? vol+ , home en powerknop ingedrukt houden en wachten met loslaten tot je in recovery zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
MEGATRON schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:29:
Hoezo kom je niet meer in recovery/wipe modus? vol+ , home en powerknop ingedrukt houden en wachten met loslaten tot je in recovery zit.
Omdat die telefoon dan gewoon opstart :S

Ik kom nog wel in de download modus...

[ Voor 6% gewijzigd door paragon op 20-02-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ja, dat is dus VOL- :P Je moet VOL+ hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Ken. schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:29:
Ja, dat is dus VOL- :P Je moet VOL+ hebben.
Ja dat snap ik, maar dat werkt dus niet. Net weer DBT 4.04 geflasht en daarna wel weer kunnen een wipe kunnen uitvoeren. Heb nu iig weer een werkend toestel. Ga het vanavond nog een keer proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

paragon schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:47:
[...]

Ja dat snap ik, maar dat werkt dus niet. Net weer DBT 4.04 geflasht en daarna wel weer kunnen een wipe kunnen uitvoeren. Heb nu iig weer een werkend toestel. Ga het vanavond nog een keer proberen...
Mogelijk moet je 4.0.3 uitproberen. Dat wat je van sammobile download moet ongeveer 800mb zijn.
de 4.0.4 is een kleinere update geweest en mogelijk is die dus niet goed genoeg om via odin te flashen?

Geen idee of dit zo is, maar mijn gevoel na het lezen op XDA is dat er meerdere typen updates zijn: kleinere en grotere waarbij de kleinere tussen 200 en 300mb zijn en de grotere rond de 800mb. Die grotere van DBT zijn volgens mij de hoofd versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Get!em schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:26:
[...]

Mogelijk moet je 4.0.3 uitproberen. Dat wat je van sammobile download moet ongeveer 800mb zijn.
de 4.0.4 is een kleinere update geweest en mogelijk is die dus niet goed genoeg om via odin te flashen?

Geen idee of dit zo is, maar mijn gevoel na het lezen op XDA is dat er meerdere typen updates zijn: kleinere en grotere waarbij de kleinere tussen 200 en 300mb zijn en de grotere rond de 800mb. Die grotere van DBT zijn volgens mij de hoofd versies.
4.04 daar typ ik nu dit bericht mee, rom waas groter dan 800MB. Ik ga zo weer een downgrade naar een 2.36 DBT proberen. Moet wel zeggen dat die 4.04 DBT een stuk berer draaid dan de originele 4.03 XEN zitten ook wel wat cosmetische verschillen tussen.

quote]MEGATRON schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:08:
@paragon

[/quote]

Eindelijk deze kunnen kunnen installeren en een wipe uitgevoerd. Nog steeds geen susses want kies ondersteund de huidige firmware niet. CSC:LC1 (KOR) vaagheid...

CSC veranderd naar DBT en we proberen het weer... ...en gelukt!

[ Voor 23% gewijzigd door paragon op 21-02-2013 01:52 ]

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:43

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Kunnen jullie het één en ander duidelijk maken?

Ik heb een Nederlandse Note en volgens Kies is er een update beschikbaar. Tenminste dat meldt het programma, maar vreemdgenoeg kan Kies kan mij niet vertellen welke firmware dat is.
Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/Jellybean_update_1.jpg

Tijdens het firmware upgrade proces van Kies krijg ik één of ander vage popup. Wanneer ik op OK druk, stopt het upgrade proces.
Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/Jellybean_update_2.jpg

Dit was overigens een oudere versie Kies.
Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/Jellybean_update_3.jpg

Wanneer ik Kies upgrade naar de nieuwste versie....
Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/Jellybean_update_4.jpg

....dan krijg ik de notificatie dat er géén nieuwe firmware beschikbaar is.
Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/Jellybean_update_5.jpg

Houdt dit in dat ik nog gewoon geduld moet hebben tot de laatste versie van Kies meldt dat een nieuwe versie beschibaar is? Of gebeurt er misschien iets lelijks in mijn upgrade software?

Ik heb overigens geen interesse om mijn toestel te rooten.
Waarom geen gebruik maken van ODIN ?
dat heeft dezelfde functie, gaat sneller en functioneert altijd

• Nilco
@paragon

Mooi dat het je toch gelukt is. De 4.0.4 draait inderdaad al veel beter dan 4.0.3. Versie 4.0.3 was bij mij ook een nationale ramp. 4.1.2 ziet er veel gelikter uit en draait nog sneller/soepeler. Ik moet ook zeggen dat is bij 4.1.2 zeer positief/blij ben mbt batterijgerbruik.

• Yucko

Yucko

Bugje in de browser van JB voor de Galaxy Note. Zodra je de snelle besturingselementen aanzet in de browser-instellingen dan krijg je op de plaats waar normaal de knoppen + url balk zit ineens een zwart vlak ipv dat het de browser dat stuk gebruikt om meer van je webpagina weer te geven.

Voor de visueel ingestelden onder ons:

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/vergelijking_thumb.png

Ik weet, het is maar iets kleins maar het is het zoveelste ding waar ik me aan erger. Ik krijg steeds meer de neiging om terug naar 4.0.4 te gaan :/

@MEGATRON:
  • mijn accu lijkt een stuk sneller leeg te lopen (let op! ik heb een full-wipe gedaan, dus het is niet doordat er nog rotzooi van 4.0.4 opstaat)
  • ik gebruikte een app (Profile Scheduler+) om automatisch van profiel te wisselen op basis van verbondenheid met een bepaald WiFi netwerk. Super handig, maar werkt niet meer sinds JB omdat de app ineens niet meer lijkt te merken wanneer de verbinding met WiFi verbroken wordt.
  • grijze notificatie balk :r
  • foto-editor is aanwezig maar niet met de hand op te starten. Als je een foto of schermafdruk maakt dan kun je wel kiezen om hem te bewerken.
dat van die app (Profile Scheduler+) kun je wellicht bij de maker van die app neerleggen (hij weet ervan, maar vooralsnog geen oplossing), maar de rest niet. En ondanks dat JB lekker snel/smooth aanvoelt, weegt het voor mij niet op tegen de genoemde ergernissen.

[ Voor 42% gewijzigd door Yucko op 21-02-2013 10:42 ]

• Nilco
@Yucko

Waar erger je je nog meer aan dan?

EDIT

Ik neig er toch echt naar om te zeggen dat mijn batterij het langer uit houdt onder JB dan onder ICS.
Kan gevoelsmatig zijn maar toch.

Onder ICS moest ik altijd (echt altijd) mijn wifi uit en weer aanzetten om verbinding te maken. Deed ie nooit ondaks dat wifi aan stond.

Grijze notificatie is inderdaad walgelijk. Ik hoop dat er snel een mod komt om deze weer prachtig gitzwart te krijgen.

Ik heb na de installatie van JB photo-editor (plaatje van een gele bloem) uit de samsung-store geinstalleerd (gratis) en deze kan ik gewoon opstarten en dan zelf foto selecteren.

/EDIT

[ Voor 153% gewijzigd door Nilco op 21-02-2013 11:00 ]

• Yucko

Yucko

MEGATRON schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:22:
Ik neig er toch echt naar om te zeggen dat mijn batterij het langer uit houdt onder JB dan onder ICS.
Kan gevoelsmatig zijn maar toch.
tja, ik haalde met 4.0.4 het einde van de avond met ong. 50% over. Sinds JB is dat nog maar 13% tot 27%.
Onder ICS moest ik altijd (echt altijd) mijn wifi uit en weer aanzetten om verbinding te maken. Deed ie nooit ondaks dat wifi aan stond.
Het is niet dat hij geen verbinding met wifi maakt of zo, dat werkt wel (heeft ook altijd gewerkt onder 2.3.6 en 4.0.x)

Het programma wat ik gebruik heb ik zo ingesteld dat wanneer ik in de buurt van de zaak ben (alsin: parkeerplaats of echt in het pand) en hij maakt daadwerkelijk verbinding met het wifi netwerk aldaar, dat hij dan het 'werk' profiel doet selecteren. Dat zorgt ervoor dat notificaties op stil gaan, beltoon zacht (met whitelist voor personen waarvan ik oproepen echt niet wil missen, die staan harder qua niveau), 3G gaat uit, etc. etc.
Zodra ik wegrijd en de verbinding met het wifi-netwerk van de zaak wordt verbroken, dan hoort hij het profiel 'normaal' te laden. En het is net dat verbreken van de verbinding met een wifi-netwerk wat hij niet detecteert sinds JB.
Op dit moment moet ik dus handmatig profielen selecteren :-(
Grijze notificatie is inderdaad walgelijk. Ik hoop dat er snel een mod komt om deze weer prachtig gitzwart te krijgen.
Nou lijkt er al zoiets te zijn op XDA maar ik wil daar eigenlijk niet aangaan. Een rom flashen doe ik nog wel, rooten ook (mits niet te ingewikkeld) om bepaalde apps te kunnen draaien, maar dan houdt het voor mij op.
Ik heb na de installatie van JB photo-editor (plaatje van een gele bloem) uit de samsung-store geinstalleerd (gratis) en deze kan ik gewoon opstarten en dan zelf foto selecteren.
Ik vind die app alleen wanneer ik op mijn computer de play store bezoek, maar installeren op mijn telefoon wordt niet toegestaan. De melding die ik krijg is "Dit item kan niet worden geinstalleerd in het land van uw apparaat".
Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/not-allowed.png

[ Voor 39% gewijzigd door Yucko op 21-02-2013 11:53 ]

• paragon
MEGATRON schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 07:03:
@paragon

Mooi dat het je toch gelukt is. De 4.0.4 draait inderdaad al veel beter dan 4.0.3. Versie 4.0.3 was bij mij ook een nationale ramp. 4.1.2 ziet er veel gelikter uit en draait nog sneller/soepeler. Ik moet ook zeggen dat is bij 4.1.2 zeer positief/blij ben mbt batterijgerbruik.
Nog bedankt voor de tips.

Kan alleen niet zeggen dat ik 4.12 sneller vind draaien. Heb last van lag. Nu wederom een factory reset en dan nog maar eens kijken. Het ziet er wel gelikter uit idd. Eindelijk een weer en klok widget in 1. ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31
besef je wel dat elke ROM snel draait als je hem er net op hebt :)

• Nilco
@Yucko
Die foto editor instaleer ik via de samsung appstore (samsung apps icoontje). Laatste versie is van 19/02 aangepast op JB.

@Catch22
Ik heb onder 2.3.6 en 4.0.4 niet gemerkt dat ie na verloop an tijd langzamer werd. Met 4.0.3 was het vanaf het begin een drama. Moet nog even aankijken wat 4.1.2 doet maar ik denk wel dat dit een blijvertje wordt.

• paragon
418O2 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:53:
besef je wel dat elke ROM snel draait als je hem er net op hebt :)
Staat er net op ;)

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:41
Het zal er wel aan liggen dat mijn toestel uit Nederland komt, maar waarom heeft iedereen hier 4.0.4 en ik 4.0.3? Ik kan geen enkele update vinden, ook niet aan Kies. Dan is mijn firmware up to date..

• Nilco
@Daimen

Omdat jij waarschijnlijk een toestel hebt met XEN code en de andere met DBT code. Met code bedoel ik de csc-code. Er zijn er zat die dmv flashen hun csc-code omgezet hebben naar DBT omdat hiervoor meestal als eerste de updates voor uitkomen.

(Stappenplan is misschien wat omslachtig maar werkt wel)

1. Zorg ervoor dat KIES is geinstaleerd ivm drivers
2. Download PC Odin 1.85
3. Download 2.3.6 / N7000XXLC1 van Sammobile
4. Zet je telefoon in download mode (volume- , start en homeknop tegelijk indrukken en pas loslaten als je logo ziet. Dan 1x volume+ indrukken. Je telefoon staat nu in downloadmodus.)
5. Start Odin op. (let er op dat kies niet meedraait!!!)
6. Sluit je telefoon dmv usb-kabel aan op pc.
7. Klik op PDA, ga naar en selecteer de N7000XXLC1
8. Druk op start.

Aanvulling: Staat na de flash je csc-code niet op DBT, dan even via *#272*IMEI# de code op DBT zetten.

Laat Odin zijn werk doen. Het kan even duren met opstarten. Als je tijdens de setup van je telefoon (na het opstarten) vastloopt of de melding krijgt dat er van alles wordt afgesloten of niet op gestart kan worden, zet dan de telefoon in recovery-modus (vol+ , start en homeknop ingedrukt houden en kies dan voor wipe data, wipe dalvikcache en reboot. Als alles ingesteld is start je KIES op en laat je deze de telefoon upgraden naar 4.1.2.

Houd er wel rekening mee dat je alle data/apps kwijt bent. Dus eerst backup maken.

[ Voor 71% gewijzigd door Nilco op 27-02-2013 07:26 ]

• Daiov97
Bedankt voor deze duidelijke uitleg, is een root hiervoor vereist? Sorry, ik heb de note nog maar net dus ik weet niet veel hier van af.

• Nilco
Nee. Geen root vereist.

• Daiov97
Oke, dan ga ik dit zsm proberen. Bedankt!

• Nilco
Geen Dank. Succes.

Ps. als je reageert op het laatst gepost bericht hoef/mag je niet Quoten.

• pkleingu2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 15:57
*weg* niet crossposten.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 21-02-2013 17:09 ]

• Daiov97
Het begin was goed. Android 2.3.6 stond gauw op mijn Note. Toen keek ik bij Kies, stond er dat ik niet via Kies kon updaten. Stond er tot overmaat van ramp ook nog eens KOR achter, ipv DBT. Gelukkig kon ik met *#272*IMEI# het alsnog op DBT instellen. Toen weer aan Kies gehangen, update aangeklikt is me baterij op 40 procent waardoor het updaten niet kan... Dus nu even wachten tot die vol zit haha

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

*knip* zie hierboven.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 21-02-2013 17:10 ]

• Daiov97
MEGATRON in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - ..."
Het is gelukt! Wat draait Jelly Bean lekker zeg! Dat air view kan ik alleen nergens vinden, moet ik dat nog inschakelen?

[ Voor 21% gewijzigd door Daiov97 op 22-02-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:44

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Ik heb nog steeds via KIES de melding dat ik de nieuwste firmware heb, ik zit op 4.0.3,
Doe ik iets verkeerd of moet ik gewoon nog w88 totdat de update komt via OTA oid?

Ik heb dit forum al even doorgelezen maar ik heb toch liever de update via de officiële weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Langs de "officiële" weg betekent dat je kunt wachten totdat Samsing genegen is een update in Nederland uit te brengen. Ervaringen uit het verleden leren dat dit nog maanden kan duren.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

* Yucko is in ieder geval terug op 4.0.4 DBT (N7000XXLRT).

Jammer van project butter, maar voor de rest voegde JB voor mij weinig toe :)

@Daimen:
Alhoewel airview blijkbaar wel in de leaked ROMS zat lijkt dat bij de final ROM niet zo te zijn. In ieder geval niet voor de final ROMS die er op dit moment zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Yucko op 24-02-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@Daimen

Als je de stockrom al lekker vindt draaien dan raad ik je aan om eens naar een customrom te kijken met alles erop en eraan behalve alle bloatware en rommel-apps. Bv de Ultimate 5.2.0 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1970626).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Maar ik ben niet zo thuis in het wereldje van rooten haha. Ben bang dat ik het toestel brick oid... en jammer dat air view niet in 4.1.2 zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Het is zelf toe te voegen maar dan heb je weer root nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Yucko schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:03:
Het is zelf toe te voegen maar dan heb je weer root nodig ;)
Ik weet niet precies wat je bedoelt met Airview, maar volgens mij bedoel je toch de aanwijzer op het scherm als de S-pen vlak boven het scherm zit?

Dit kun je al sinds 4.0.4 aanzetten in de settings:
Voor 4.1.2 is dat:
Settings--> S-Pen --> Penpictogram
Voor 4.0.4 is dat vergelijkbaar maar kan ook ergens bij toegankelijkheid zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:43

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ah, nee, dat is er niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 16:45

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Vandaag ook maar eens in de weer geweest om 4.1.2 op de note te krijgen.

Ik had geen zin meer om op Samsung te moeten wachten to hij in NL uitkomt dus terug gegaan naar 2.3.6 en de telefoon in DBT te zetten. Daarna met Kies inderdaad de update naar 4.1.2 binnen gekregen!

Moet zeggen dat het er allemaal wat moderner uit ziet. Maar waar het mij vooral om ging was de battery drain die ik in 4.03. proberen te verhelpen. Hoop dat het nu een stukje beter wordt want m'n note was vaak binnen 6 uur compleet leeg en een nieuwe accu is nog onderweg vanuit China!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 16:03
Ik draai nu op 4.1.2 (Duitse versie) sinds hij beschikbaar was in Kies, ben er opzich wel blij mee maar ik ervaar wel hogere batterij drain helaas, gelukkig nog net zo erg als op 4.0.3, maar wel meer dan 4.0.4, blijft nu elke weer spannend of ik eind van de dag haal, zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb ook het stappenplan van MEGATRON gevolgd.
Bedankt daarvoor _/-\o_

Terug naar 2.3.6...
Met *#272*IMEI# op DBT gezet..
..en via Kies geupdate naar JB.
Werkt prima.

Noob vraag: Heb ik op deze manier nu nog last van die Brickbug?
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste