Nee.

Vandaag is er een nieuwe versie geleaked die goed lijkt en bijna bugvrij is. Dus heel erg lang zal t niet meer duren.

Ik draai die leqk nu en hij werkt vooralsnog soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Hallo Note gebruikers er een nieuwe test firmware N7000XXLSA (Android 4.1.2 – Build JZO54K)

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 13:01
Pffffd sjongejongejonge. Ik wil de originele update! Heb het idee dat ics echt een beetje zijn tijd gehad
Zo heel anders is t niet hoor. Maar als je niet kan wachten zou ik zelf een rom flashen

[Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

418O2 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:35:
Dus heel erg lang zal t niet meer duren.
N7000XXLSA (Android 4.1.2 – Build JZO54K)
Our Insiders tell us the Jelly Bean update is almost ready for the Galaxy S II but the Galaxy Note still requires a lot of work till they start rolling out final updates to the users. We expect Samsung to release official Android 4.1.2 Jelly Bean update for the Galaxy Note in December/January.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
Coolrob schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:19:
Hallo Note gebruikers er een nieuwe test firmware N7000XXLSA (Android 4.1.2 – Build JZO54K)
Ik werk nu zes dagen met deze nieuwe testversie, en ben er erg tevreden mee! :)

PLUS:
• de programma's starten sneller op
• alles loopt een tikkie sooepeler
• gps is sneller en sterker geworden
• de mail komt sneller/accurater bij me binnen
• voor de rest: zie de features die in bovenvermelde link staan.

MIN:
Ik ben nog geen problemen met deze versie tegengekomen. Ik heb veel programma's geïnstalleerd, en slechts twee daarvan werkten niet vlekkeloos met deze nieuwste testversie. Ik heb bij de foutmelding direct het testrapport opgestuurd, en binnen 48 uur hadden beide programma's een update, en werken nu ook goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
Zou wel lekker zijn als er een concrete releasedatum genormd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Die testversie van JB heeft een veel slechtere schermresolutie, alles ziet er korrelig uit, ik ben weer terug op stock.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Samsung heeft wederom laten doorschemeren dat ze er bijna aan toe zijn om de OTA te releasen voor 4.1.2.

Hierbij nog even de verbeterpunten.

Afbeeldingslocatie: http://www.android.gs/wp-content/uploads/2012/11/Capture10.png

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07

Yucko

One clown to rule them all !

wat zouden ze eigenlijk met die 2 home screen modes bedoelen?

@Get!em

ok, niet iets wat ik zal gebruiken dus :) Bedankt voor de snelle reactie

[ Voor 41% gewijzigd door Yucko op 13-12-2012 14:44 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Yucko schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:07:
wat zouden ze eigenlijk met die 2 home screen modes bedoelen?
Zie voor leesbaar met plaatjes hier: http://www.gsmarena.com/s...lly_bean-review-823p2.php

With Jelly Bean Samsung introduces a brand new feature called Home screen mode, which essentially lets you switch between two types of homescreen arrangements - Basic and Easy. Its true purpose is to simplify the interface for first time users, but it can be turned into something far more useful.

If you have ever turned on a new Galaxy S III you've already seen Basic mode. This mode is used by default in Samsung droids and gives you the familiar pack of widgets - weather, search, music player and a bunch of shortcuts.
Easy mode, on the other hand, brings a few new widgets with larger buttons, as well as favorite contacts, favorite apps and a keypad on your home screen. This should allow you to use your Galaxy S III with everything on your home screen and minimal interaction with the app drawer, the notification area and other more "complicated" menus.

The best part is, you can customize both modes as you please and your Galaxy S III will save the changes. That way you can easily create two different layouts, e.g. work and fun or travel and home and alternate between them quickly. It can easily be used to mimic what HTC offers with their Scene modes within Sense UI.
And while we are on the widgets topic, we have to mention their new behavior - they now support automatic resizing and reshuffling. Let's say you are trying to add a new widget on a home screen, but the ones already in place need to be repositioned to make room. With Jelly Bean, they'll do that automatically for you. Also, if the widget you are trying to add is bigger than the available space but supports resize then it will automatically shrink to fit into the free area.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
Is er nergens een officiele releasekalender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee. Maar lang zal t niet meer duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
Dat wordt dus Q3-4 voor Nederland, met dat 'progressieve' schedule dat ze hier doorgaans aanhouden. Voorlopig heb ik eigenlijk al die meuk al. Ik werk sinds kort met SVA 5.1 en daar ben ik erg tevreden over. Ik had eerst Paranoid Android, maar ik kreeg op een gegeven moment teveel last van de bugs, instabiliteit en het lijkt alsof de ontwikkeling op een laag pitje staat. Dus toch maar weer een TW rom geprobeerd en het valt me niets tegen. Stabiel, snel en ik merk niets van bug oid. SVA 5.1 is gebasseerd op de laatste testfirmware leak UBLS4:
N7000UBLS4 Android 4.1.2 Firmware Features:
Here is a list of some of the features in this latest Jelly Bean firmware:

Android 4.1.2 – Build JZO54K
Buttery Smooth Performance & Great Stability (Thanks to Project Butter)
Multi-View (Multi Windows Multitasking, same as in Note II)
Multi-View can also be disabled
Page Buddy
Notification Panel can now be customized
New Additions in Notification Panel
Smart Rotation (Screen Display adjusts to your angle of sightings)
Continues Input in Samsung Keyboard (Like Swipe or Android 4.2 Keyboard)
Samsung’s Cloud services
Direct Call, Smart Stay and Pop-up Play Features
New Widgets From the Galaxy S III
2 Home screen modes
New Notifications bar
Google Now
Het enige snagje dat ik tegengekomen ben is dat het tabje dat verschijnt voor die multiwindowfunctie na verloop van tijd weer verdwijnt. Als ik de functie dan weer disable-enable, is ie er weer. Uiteindelijk is het volgens mij meer een gimmick. Het komt (bij mij dan) maar zelden voor dat ik dat zou willen gebruiken. Maar misschien zou je jezelf moeten dwingen het te doen, want als je het niet gewend bent, gebruik je het nooit natuurlijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

je kijkt niet goed ... dat is de Premium Suite ICS update :+

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/Screenshot-8.png

[ Voor 10% gewijzigd door Yucko op 28-12-2012 09:47 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 09:34:
[...]

Dat wordt dus Q3-4 voor Nederland, met dat 'progressieve' schedule dat ze hier doorgaans aanhouden. Voorlopig heb ik eigenlijk al die meuk al. Ik werk sinds kort met SVA 5.1 en daar ben ik erg tevreden over. Ik had eerst Paranoid Android, maar ik kreeg op een gegeven moment teveel last van de bugs, instabiliteit en het lijkt alsof de ontwikkeling op een laag pitje staat. Dus toch maar weer een TW rom geprobeerd en het valt me niets tegen. Stabiel, snel en ik merk niets van bug oid. SVA 5.1 is gebasseerd op de laatste testfirmware leak UBLS4:

[...]

Het enige snagje dat ik tegengekomen ben is dat het tabje dat verschijnt voor die multiwindowfunctie na verloop van tijd weer verdwijnt. Als ik de functie dan weer disable-enable, is ie er weer. Uiteindelijk is het volgens mij meer een gimmick. Het komt (bij mij dan) maar zelden voor dat ik dat zou willen gebruiken. Maar misschien zou je jezelf moeten dwingen het te doen, want als je het niet gewend bent, gebruik je het nooit natuurlijk.
Is ls4 nieuwer dan lsc? Volgens mij niet namelijk

Dat multiwindow ding gaat weg en komt terug als je hardware-back ingedrukt houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
Yucko schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 09:39:
[...]

je kijkt niet goed ... dat is de Premium Suite ICS update :+
LET OP: Het betreft hier een oude promotiefilm! Aan het einde van het filmpje staat:

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/1295/knipseln.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Timmy_01 op 28-12-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Timmy_01 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:00:
[...]

LET OP: Het betreft hier een oude promotiefilm! Aan het einde van het filmpje staat:

[afbeelding]
ja? ik zeg toch dat zijn Q2 gaat over de ICS update met Premium Suite :? Je quote de verkeerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
Yucko schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:11:
[...]

ja? ik zeg toch dat zijn Q2 gaat over de ICS update met Premium Suite :? Je quote de verkeerde
Sorry! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/Screenshot_2013-01-01-12-40-16.png

Net een update van 5.74MB OTA binnengekregen (verbeterde stabiliteit) maar nog steeds is de exynos-mem map voor alles en toegankelijk dus dat is in ieder geval niet gefixed.

Duitse 4.0.4 ROM (N7000XXLRK) trouwens, dus meteen ook weer die bloatware er gratis en voor niets bijgekregen :(

[ Voor 14% gewijzigd door Yucko op 01-01-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
418O2 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:46:
[...]
Is ls4 nieuwer dan lsc? Volgens mij niet namelijk
Dat multiwindow ding gaat weg en komt terug als je hardware-back ingedrukt houdt
Ik weet al die codes ook niet meer. Nergens een lijstje te vinden met een referentie. Ze gaan er blijkbaar vanuit dat ik heel de dag niets anders te doen heb dan kijken of er weer iets is en alles bijhouden.

Maar uit de reacties en de volgordelijkheid van de releases in de thread op XDA over de SVA ROM, maakte ik op dat die release nieuwer was. SVA 4.5 was nl XXLSC en 5.1 UBLS4.
In ieder geval werkt ie stukken beter dan de andere ROM's die ik heb geprobeerd voor de Note. Ze hebben allemaal wat: de een wordt steeds trager, de ander trekt je batterij in een paar uur leeg. SVA lijkt heel erg goed te werken: snel, soepel, geen gekloot, gewoon werken. Helaas heeft de maker zijn Note verkocht, dus is 5.1 de laatste die hij uitbrengt. Op zich geen Note, want Samsung is nog wel eventjes bezig met de uitrol van de ROM versie die ik nu al heb. In principe ben ik nu bij en heb niet de behoefte om steeds weer te blijven experimenteren. Ik zit het wel uit totdat er een 4.2 ROM komt die 'proven' is en mij niet als proefkonijn wil gebruiken.
Er zijn naar mijn idee veel teveel jochies die naam willen maken door een of andere ROM in elkaar te knutselen die totaal niet werkt. Heel triest eigenlijk en je vraagt je soms af of die gasten hun apparaat wel serieus gebruiken. Want dat is vaak niet eens mogelijk met dat broddelwerk van ze. Dat noem ik ook geen ontwikkelaar. Een ontwikkelaar is iemand die zijn werk TEST en niet geilt op reacties, likes en whatnot.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Yucko schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 12:53:
[afbeelding]

Net een update van 5.74MB OTA binnengekregen (verbeterde stabiliteit) maar nog steeds is de exynos-mem map voor alles en toegankelijk dus dat is in ieder geval niet gefixed.

Duitse 4.0.4 ROM (N7000XXLRK) trouwens, dus meteen ook weer die bloatware er gratis en voor niets bijgekregen :(
Ik dacht dat ik die update toch al enkele maanden geleden gekregen heb.
Duits, 4.0.4 (N7000XXLRK) , ja deze dus al zeker 3 maanden.
Werkt hier trouwens goed, nergens last van.
De batterij houdt het lang genoeg voor mij en ik ben toch iedere dag redelijk veel bezig.
Mailtjes lezen, de laatste tijd bij de Kinesist tijdens de halfuur durende behandeling de krant lezen.
Regelmatig op bezoek bij interessante sites, enfin redelijk veel.
Op het einde van de dag heb ik dan nog 30 a 40% over.
Uiteraard heb ik wel maatregelen genomen tegen het processor lek.
Ik kan zelfs nog foto's nemen ook behalve als ik aanvink dat de bescherming al in werking moet treden bij het aanzetten van het toestel, dan kan ik geen foto's nemen.

[ Voor 32% gewijzigd door onkeltje op 02-01-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

onkeltje schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:13:
[...]

Ik dacht dat ik die update toch al enkele maanden geleden gekregen heb.
Duits, 4.0.4 (N7000XXLRK) , ja deze dus al zeker 3 maanden.
Werkt hier trouwens goed, nergens last van.
De batterij houdt het lang genoeg voor mij en ik ben toch iedere dag redelijk veel bezig.
Mailtjes lezen, de laatste tijd bij de Kinesist tijdens de halfuur durende behandeling de krant lezen.
Regelmatig op bezoek bij interessante sites, enfin redelijk veel.
Op het einde van de dag heb ik dan nog 30 a 40% over.
Uiteraard heb ik wel maatregelen genomen tegen het processor lek.
Ik kan zelfs nog foto's nemen ook behalve als ik aanvink dat de bescherming al in werking moet treden bij het aanzetten van het toestel, dan kan ik geen foto's nemen.
Ik heb die ROM ook al een tijdje, ik kreeg alleen nu een update/patch van 5.74MB (wat dus geen nieuwe ROM is)

Wat betreft de exynos-mem lek ... ik heb vooralsnog geen patch daarvoor toegepast. Het toestel is nl. geroot met SU geinstalleerd waardoor sowieso alleen programma's waarvan ik zeg dat ze root-toegang mogen hebben daadwerkelijk root-toegang krijgen. Deze bug is voornamelijk gevaarlijk voor mensen die niet geroot zijn en dus geen SU/SuperSU programma geinstalleerd hebben waardoor allerlei programma's root-toegang kunnen krijgen zonder dat de gebruiker melding daarvan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Yucko schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:31:
[...]

Ik heb die ROM ook al een tijdje, ik kreeg alleen nu een update/patch van 5.74MB (wat dus geen nieuwe ROM is)

Wat betreft de exynos-mem lek ... ik heb vooralsnog geen patch daarvoor toegepast. Het toestel is nl. geroot met SU geinstalleerd waardoor sowieso alleen programma's waarvan ik zeg dat ze root-toegang mogen hebben daadwerkelijk root-toegang krijgen. Deze bug is voornamelijk gevaarlijk voor mensen die niet geroot zijn en dus geen SU/SuperSU programma geinstalleerd hebben waardoor allerlei programma's root-toegang kunnen krijgen zonder dat de gebruiker melding daarvan krijgt.
Tja dat is iets wat ik toch niet goed begrijp.
Ik heb Exynos Abuse geïnstalleerd en dan zie ik tussen mijn apps ook staan; SuperSU.
En dan onder apps zie ik staan, Exynos Abuse.
Daarnaast heb ik nog Exynos-Mem Bug checker geïnstalleerd en die geeft aan: This device is NOT affected by the 'exynos-mem' bug.

Als ik bepaalde instellingen wijzig in Exynos Abuse dan staat er in die Chaecker: This device is affected by the 'exynos-mem' bug.

Dus ik ben nu wel beveiligd als ik het goed begrijp of of ik een echte SuperSU ben dat betwijfel ik want aan andere apps kan ik niet aangeraken.
Ik dacht dat ik nu ook sommige overbodige apps (zoals bijvoorbeeld ChatON) ging kunnen verwijderen maar dat heb ik blijkbaar toch mis :?
Maar ja, dan moeten ze maar blijven staan hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Als ik het goed begrepen heb kunnen we straks Ubuntu op onze Note porren.
Dat zou ik toch wel eens willen zien draaien op de Note, lijkt me op het eerste zicht toch wel plezant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je het niet per sé goed begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
[quote]mphilipp schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:54:

Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dan zou het bij mij allang vol moeten zitten. Onzin imho. Mijn Desire heb ik een hele tijd elke week van een nieuwe MIUI voorzien, en die doet het nog steeds. En niet steeds langzamer. Ik denk dat je iets door elkaar haalt of verkeerd begrijpt.

Kijk nu ben ik toevallig de nieuwsberichten van Tweakers aan het lezen en daar schrijft ook iemand over het gebruik van flashgeheugen.
Wat nu komt heb ik gewon gekopieerd van de schrijver, ok niet echt netjes van mij maar die gast legt het beter uit dan ik.
pe1dnn
woensdag 2 januari 2013 21:05

Denk niet dat de hardware fysiek kapot zal zijn, eerder dat het niks meer doet icm de software en dus ook niet te updaten is zodra het probleem er is.
Het lijkt me sterk dat Samsung een moederbord vervangt als als het niet fysiek stuk is!

Ik denk eerder dat het wel iets "kapot" gaat. Dat kan gemakkelijk bijvoorbeeld als de telefoon hefig update op telkens dezelfde flash cel, Flash cellen kunnen bijvoorbeeld maar een beperkte hoeveelheid keer geupdate worden. Daarom hebben SSD's wear leveling waardoor updates gespreid worden en niet telkens dezelfde cellen worden beschreven. Het kan dus best zo zijn dat een beperde deel van het geheugen door een bug heel vaak wordt geupdate tot het stuk gaat. En dan is het afgelopen.

Ik zeg niet dat het zo is, maar zoiets is gewoon mogelijk. En het is ook goed voorstelbaar dat dit in firmware kan worden opgelost door een update frequentie terug te schroeven, beter te spreiden of in geval van falen uit te kunnen wijken naar een nieuw block van het flash geheugen.

Als dit zo is kan het dus best zonder dat de telefoon warm is of zo. Mogelijk is een flash cel al van te voren brak, wat instabiliteit zou kunnen verklaren.

Nogmaals, ik weet niets over de oorzaak in dit geval, alleen dat het uitsluiten van een fysiek probleem een beetje prematuur is. Als je inderdaad flash cellen kapot schrijft helpt alleen een workarround of vervanging en kun je zonder dat mogelijk niet meer updaten als de update zelf ook afhankelijk is van die flash cellen. Het enige wat je weet is dat het moederbord wordt vervangen volgens het artikel en dat zullen ze wel niet voor de grap doen lijkt me.
Wat hij hier beschrijft komt dus voor als teveel naar een bepaald deel geschreven wordt.
Ik veronderstel dat dus ieder deel kan op geraken.
Ik neem aan dat zoiets niet rap zal gebeuren maar toch is geheugen niet oneindig beschrijfbaar dat wilde ik maar zeggen.

Oja, het gaat over dit artikel: nieuws: Samsung komt met update voor probleem defecte Galaxy S III's

[ Voor 4% gewijzigd door onkeltje op 03-01-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar heb je het in hemelsnaam over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
onkeltje schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:43:
Wat hij hier beschrijft komt dus voor als teveel naar een bepaald deel geschreven wordt.
Ik veronderstel dat dus ieder deel kan op geraken.
Ik neem aan dat zoiets niet rap zal gebeuren maar toch is geheugen niet oneindig beschrijfbaar dat wilde ik maar zeggen.
Maar in principe niet binnen de levensduur van het apparaat. Ik heb er ooit eens een artikel over gelezen en het zou erop neerkomen dat je bij een SSD in je PC elke dag 1TB wegkrast. Ik heb ook met geheugenkaartjes in mijn camera nog nooit last gehad. En tegenwoordig zijn er SAN's met SSD, dus die spullen zijn echt wel wat robuuster.

Maak je er maar geen zorgen om. Er zijn mensen die elke zoveel dagen flashen en dit probleem had allang bekend geweest als er een concrete bedreiging vanuit ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
418O2 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:44:
Dan heb je het niet per sé goed begrepen ;)
O, ik dacht dat dat hier toch ongeveer zo stond:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1025499

Maar ok, mijn Engels is niet al te best. 8)7
Waarschijnlijk weer te rap blij geweest. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
mphilipp schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:58:
[...]

Maar in principe niet binnen de levensduur van het apparaat. Ik heb er ooit eens een artikel over gelezen en het zou erop neerkomen dat je bij een SSD in je PC elke dag 1TB wegkrast. Ik heb ook met geheugenkaartjes in mijn camera nog nooit last gehad. En tegenwoordig zijn er SAN's met SSD, dus die spullen zijn echt wel wat robuuster.

Maak je er maar geen zorgen om. Er zijn mensen die elke zoveel dagen flashen en dit probleem had allang bekend geweest als er een concrete bedreiging vanuit ging.
Gij hebt gelijk hoor, het is zeker niet direct bedreigend te noemen.
Ik heb de uitleg daarover ook eens ergens uitgebreider gezien maar kon dat niet meer vinden.
Ik wil wel rekening houden met de mogelijkheid dat er meer geschreven en herschreven wordt dan we denken.
Maar zoals gij schrijft, normaal overleeft een GSM dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:05:
[...]

Maar uit de reacties en de volgordelijkheid van de releases in de thread op XDA over de SVA ROM, maakte ik op dat die release nieuwer was. SVA 4.5 was nl XXLSC en 5.1 UBLS4.
In ieder geval werkt ie stukken beter dan de andere ROM's die ik heb geprobeerd voor de Note. Ze hebben allemaal wat: de een wordt steeds trager, de ander trekt je batterij in een paar uur leeg. SVA lijkt heel erg goed te werken: snel, soepel, geen gekloot, gewoon werken.
<knip>

Er zijn naar mijn idee veel teveel jochies die naam willen maken door een of andere ROM in elkaar te knutselen die totaal niet werkt.
Gek eigenlijk dat het zo persoonlijk is ( no offense )
Ik heb die SVA geprobeert ( V5 + update naar 5.1 ) maar ik was niet zo gecharmeerd daarvan.
Het liep vaker vast, en wat spontane reboots gehad.
< ook de 'theme' was niet echt geweldig, maar dat is optical candy >

Over de so called devs heb je gelijk, er zwerven héél veel rommel-roms op XDA, en het wordt hoe langer hoe onoverzichtelijker.
De sortering van original en samsungbased roms in de topics lopen volslagen door elkaar heen de laatste maanden, dit werkt het "goede" developing niet mee.

Ik ben teruggestapt naar RR3, helaas ook de laatste in zijn soort, aangezien de dev zoveel 'gezeur' kreeg over ETA en of de laatste .001 revisie er al inzat.

Ik zag dat CNA terug was, dit keer op CM10 gebaseerd, die heb ik in zijn oude samenstelling gebruikt, was ook prettig ( half jaar geleden )
Dus vandeweek die eens flashen, en een paar dagen testen
< op de een of andere manier valt CM na een paar dagen vaak door de mand bij mij >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, even druk gehad, hele update verhaal niet meer gevolgd. Draai nu 4.0.4 met mijn Note1. OTA updates zijn er niet en via USB+KIES krijg ik de melding dat ik de laatste firmware heb. Dit klopt niet volgens mij. Iemand die hier een licht op kan schijnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
Man, ik heb 4.0.3, dus je bent verder dan ik. Hoe kom je aan 4.0.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:45:
Hoi, even druk gehad, hele update verhaal niet meer gevolgd. Draai nu 4.0.4 met mijn Note1. OTA updates zijn er niet en via USB+KIES krijg ik de melding dat ik de laatste firmware heb. Dit klopt niet volgens mij. Iemand die hier een licht op kan schijnen? :)
Beste CC1,

Er komen inderdaad de laatste maanden geen updates door. Behalve als je de Duitse (DTB) versie hebt, dan kon je nog op 4.0.4 komen,

Wat ik gedaan heb, is de versie van deze site installeren. Dit is een betrouwbare site.

Ik ben een 'leek' op het gebied van flashen, maar zelfs mij lukte het in één keer om deze versie er op te krijgen.

Versie 4.1.2 (Jelly Bean) staat er nu vijf weken bij mij op, en ik ben geen problemen tegen gekomen. Slechts twee van mijn tachtig geïnstalleerde programma's werkten niet. Maar na het opsturen van de foutboodschappen, hadden de leveranciers binnen twee dagen een update, die goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
Kun je de taal dan op Nederlands zetten ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
menno_m schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:23:
Kun je de taal dan op Nederlands zetten ook?
*Knip*

Ja, dat kan!

Tijdens de eerste opstart wordt je gevraagd, welke taal je wilt instellen. En onder de in te stellen talen staat ook de Nederlandse. Dat werkt echt heel eenvoudig.

Groeten is niet nodig, zie ook Het algemeen beleid #groeten :)

[ Voor 14% gewijzigd door janvanduschoten op 05-01-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier hebben we een topic report voor :)

[ Voor 80% gewijzigd door janvanduschoten op 05-01-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Timmy_01 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 09:55:
[...]

Beste CC1,

Versie 4.1.2 (Jelly Bean) staat er nu vijf weken bij mij op, en ik ben geen problemen tegen gekomen. Slechts twee van mijn tachtig geïnstalleerde programma's werkten niet. Maar na het opsturen van de foutboodschappen, hadden de leveranciers binnen twee dagen een update, die goed werkte.
Ik heb Jelly Bean V 4.1.2 van Sammobile nu ook op mijn Note gezet.
Alles is naar behoren verlopen.
Ik heb al een en ander aangepast en het ziet er goed uit.
Eén eigenaardigheidje krijg ik niet opgelost en ik vraag mij af of dat bij u ook zo is.
Ik krijg altijd een AZERTY toetsenbord te zien maar ik kan alleen maar kiezen voor QUERTY.
Dus enkele toetsen zitten dan verkeerd.
Als ik Swype gebruik dat zit blijkbaar alles wel goed.
Had gij dat ook en is dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
Bij mij is ook alleen maar QWERTY. Of Swype. Meer keuzes zie ik niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Timmy_01 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:17:
Bij mij is ook alleen maar QWERTY. Of Swype. Meer keuzes zie ik niet staan.
Toch jammer, vooral als ge een paswoord moet ingeven.
Ge kunt natuurlijk kiezen voor paswoorden zichtbaar tonen maar het blijft toch een handicap vind ik.
Hopelijk wordt er in de officiële versie rekening me gehouden.
Zover ik hoorde is dit wel een officiële versie maar dan een gelekte....

Ook eigenaardig is: sinds ik Windows 8 gebruik kan ik hier geen smilies meer plaatsen :-((

Ik heb ergens gevonden dat, als ge Frans instelt ipv Nederlands dan werkt het wel juist.
Natuurlijk hebt ge dan weer geen Nederlands woordenboek :-(

[ Voor 11% gewijzigd door onkeltje op 06-01-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

menno_m schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:53:
Man, ik heb 4.0.3, dus je bent verder dan ik. Hoe kom je aan 4.0.4?
4.0.3 even kort gehad, daarna kwam 4.0.4, die gelijk de drain bug verhielp. Alles officieel binnengehaald. Was OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
Pfff ik heb het gehad met wachten. Zt hier dagelijks te refreshen en wekelijks op mijn phone en KIES te kijken of er al een update is... Wat een drama, het geduld is op. Ik ga voor de update van Sammobile de 4.1.2 die hierboven genoemd is. Kun je trouwens een backup terugzetten over die nieuwe Firmware? Zou wel lekker zijn om alle instellingen en smsjes en dergelijke allemaal terug te hebben....

Of is er een andere manier om "pijnvrij" te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-07 07:54
Wat ik me afvraag: Werkt de S-Pen naar behoren op de Beta Firmware 4.1.2 van update van Sammobile?

http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja. En menno, je kan updates van apps e.d. Settings zou ik niet terugzetten.

SMSjes en contacten kan veilig (heb je je contacten niet bij Google staan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
menno_m schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:01:
Pfff ik heb het gehad met wachten. Zt hier dagelijks te refreshen en wekelijks op mijn phone en KIES te kijken of er al een update is... Wat een drama, het geduld is op. Ik ga voor de update van Sammobile de 4.1.2 die hierboven genoemd is. Kun je trouwens een backup terugzetten over die nieuwe Firmware? Zou wel lekker zijn om alle instellingen en smsjes en dergelijke allemaal terug te hebben....

Of is er een andere manier om "pijnvrij" te updaten?
Ik had eerst een back-up gemaakt met Kies.
Na het updaten naar 4.1.2 gewoon de back-up terug gezet en mijn instellingen waren weer in orde.
Ik bedoel, contact personen, mailtjes, berichten, email en internet instellingen, foto', muziek, filmpjes enz. zijn dan weer in orde.
Het meeste werk heb je met uw schermpje weer terug in te delen, die liggen namelijk helemaal overhoop.
Als ge een Google account hebt kunt ge gemakkelijk uw apps terug halen.

Enfin, ik was het ook beu en nu ben ik weer tevreden 4.1.2 draait hier uitstekend en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Onkeltje het al voorelkaar krijgt ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
418O2 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:56:
Als Onkeltje het al voorelkaar krijgt ... :)
Ja ja, en helemaal alleen hé ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:26
Onkeltje welke draai je? de XXLSA of de XXLSC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:58:
[...]

Natuurlijk hebt ge dan weer geen Nederlands woordenboek :-(
:+

Die gebruik je toch niet ;)
Al je posts zijn ABV - Algemeen Beschaafd Vlaamsch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
MEGATRON schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:18:
Onkeltje welke draai je? de XXLSA of de XXLSC?
Ik heb nu:
Android 4.1.2
Baseband-versie N7000 XXLSA
Buildnummer JZO54K.N7000XXLSA

Dat is wat ik bij mij zie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
FreshMaker schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:30:
[...]

:+

Die gebruik je toch niet ;)
Al je posts zijn ABV - Algemeen Beschaafd Vlaamsch
Oeps, ik ben al blij dat ge het kunt lezen ;-))

Trouwens, heeft hier nog niemand een idee hoe het komt dat ik geen Smilies kan gebruiken?
Zou het iets te maken hebben met Windows 8, is hier nog iemand die dat voor heeft?

Ik kan die smilies wel aan klikken maar ze verschijnen niet in de tekst. :(
Ik zie nu, als ik de leestekens gebruik dan gaat het wel :?

[ Voor 37% gewijzigd door onkeltje op 09-01-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:58:
[...]

4.0.3 even kort gehad, daarna kwam 4.0.4, die gelijk de drain bug verhielp. Alles officieel binnengehaald. Was OTA.
Ik draai hier de stock rom van Belgium / Luxemburg

Android: 4.0.4
PDA: N7000XXLRI
CSC: N7000PROLP2

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het kan zijn dat hij eraan komt!

http://thedroidguy.com/20...date-rolls-out-in-poland/

Comments hebben het over een fake bericht, dus kan ook dat zijn :)

Iemand een poolse N7000?

[ Voor 26% gewijzigd door Get!em op 14-01-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Thanks, had hem daar ook net nagezocht. Is dus wederom een vals bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de sprong genomen, en CM10.1 geinstalleerd.
Heb dus nu 4.2 als fw ... en een kleine rom, heerlijk en vlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Ik heb ooit een custom rom gedownload nadat hij me in het weekend was vastgelopen, (4 maand geleden) en nu heb ik heb ik net terug van reparatie (barst in scherm) en heb ik ze gevraagd of ze gelijk de huidige originele firmware op wilden zetten. (ik kon dat niet meer automatisch via kies!) Dit hebben ze gedaan 4.0.3 en heb ik vanmiddag de telefoon weer opgehaald maar ik heb nu geen mobiel netwerk meer.

Althans, ik zit nu thuis en heb geen mobiel netwerk (wel wifi uiteraard). Wanneer ik uit huis ga (was bij familie) daar had ik wel netwerk en kon ik sms- en en bellen, maar niet internetten.

Gegevens van telefoon, Note GT-N7000
Baseband: N7000XXLPT
Buildnummer: IML74K.XXLPY

Nog meer info nodig?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb je je netwerk wel goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja volgens de tele2 toestelhulp,

(was dit niet goed dan kon ik elders ook niet bellen)
http://www.tele2.nl/klant...galaxy-note-met-os-4-ics/

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte,89 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:26:
Ja volgens de tele2 toestelhulp,

(was dit niet goed dan kon ik elders ook niet bellen)
http://www.tele2.nl/klant...galaxy-note-met-os-4-ics/
Moet je niet het vinkje "roaming" aanzetten, misschien dat tele2 niet als 'eigen' netwerk gezien wordt ?
Tele2 heeft nl. geen eigen mobiel netwerk in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Roaming staat aan!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Handmatige settings doorlopen ?
Toestel opnieuw opgestart ?

anders misschien een systeem reset uitvoeren, en vanaf 0 beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Sytem reset is al gebeurd bij het terugzetten en zetten naar de huidige OS versie, uiteraard handmatig ingevuld, Toestel ook al meerdere malen opnieuw opgestart.

Nu zit ik op het werk, en heb ik goed bereik, (bellen en sms) maar geen internet.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Dat laatste klinkt als een toegangspunt dat niet goed ingesteld staat (mag hopen dat je data hebt ingeschakeld :+ )

Probeer anders eens je APN te veranderen volgens DEZE post op het tele2 forum

[ Voor 149% gewijzigd door Yucko op 15-01-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Het is zojuist opgelost,

Ik had uiteraard data aan, ik heb zitten spelen met de MNC waarde, stond bij mij standaard op 02 en bij een collega (T-mobile) had deze waarde op 16 staan. dit heb ik ook geprobeerd en na het opslaan was ik heel het toegangspunt kwijt. Dus opnieuw ingevuld (wat ik eigenlijk wel 20x heb gedaan) zonder resultaat en de telefoon aan de kant gelegd. na 20 minuten kwamen de appjes e.d. allemaal binnen en tot op heden werkt ie...

En ik ben weer thuis en heb geen netwerk meer... Snap hier helemaal niets.meer van

[ Voor 8% gewijzigd door Jelte,89 op 15-01-2013 17:02 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
Beste mensen heb geupdate met de link op geloof ik voorgaande pagina

http://www.sammobile.com/...jelly-bean-test-firmware/

Ben best tevreden, alles loopt vrij goed. Kan alleen geen screenshot maken door met mijn hand over het scherm te vegen. Iemand?

Met de pen krijg ik een error FlashAnnotateSvc stopped, maar ik wil juist weer dat ik met mijn hand kan vegen, vond ik een prettig optie.

[ Voor 18% gewijzigd door menno_m op 15-01-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoe heb je die update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
menno_m schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:39:
Beste mensen heb geupdate met de link op geloof ik voorgaande pagina

Ben best tevreden, alles loopt vrij goed. Kan alleen geen screenshot maken door met mijn hand over het scherm te vegen. Iemand?

Met de pen krijg ik een error FlashAnnotateSvc stopped, maar ik wil juist weer dat ik met mijn hand kan vegen, vond ik een prettig optie.
Klopt. Met de pen, dat werkt bij deze update niet. Maar bij mij werkt 'met de handpalm' wel.

Ook maak ik screenshots door de knoppen 'home' en 'aan/uit' tegelijk kort in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wel goed in de instellingen gekeken menno_m? Bewegingen moet aanstaan en ook de veeg beweging die daaronder zit.

Ik heb hem ook draaien en ben er erg tevreden mee. Handpalm werkt bij mij wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Gianni Rombios op 17-01-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het feit dat FlashAnnotateSvc crashed, geeft aan dat er ergens iets mis zit in de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Hier bij mij werkt alles perfect.
Zelfs met de beveiliging van "Exynos"
Niet vergeten alle drie de programma onderdelen in ODIN te plaatsen?
Zowel in PDA, Phone als CSC moeten de onderdelen juist geplaatst zijn.
Dus
"CODE_N7000XXLSA_549786_REV02_user_low_ship.tar.md5"
"CSC_OXA_N7000OXALSA_549786_REV02_user_low_ship.tar.md5"
"MODEM_N7000XXLSA_REV_05_CL1222228.tar.md5"
Als er één niet op de juiste plaats staat loopt het ook fout.
Enfin, waarschijnlijk is het wel goed gedaan maar misschien kan het nog eens zeggen ook geen kwaad.

Ik heb trouwens deze gebruikt: "N7000XXLSA_N7000OXALSA_DBT.zip"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Jammer dat Samsung zo traag als stront is met updates... Volgende keer geen Android meer voor mij.

Ik vind de Note in vergelijking met iPhone zo traag als wat. Heb geen iPhone, maar weet wel dat die een stuk relaxter werkt. Sneller, stabieler, minder afhankelijk van updates.

Heb de Note nu dik een jaar, maar ben er niet echt tevreden mee helaas.

Maar goed. Hopen dat Jelly Bean de Note nog wat sneller maakt. Zou mooi zijn, want het is wel nodig vind ik.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Format-C schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:41:
Jammer dat Samsung zo traag als stront is met updates... Volgende keer geen Android meer voor mij.

Ik vind de Note in vergelijking met iPhone zo traag als wat. Heb geen iPhone, maar weet wel dat die een stuk relaxter werkt. Sneller, stabieler, minder afhankelijk van updates.

Maar goed. Hopen dat Jelly Bean de Note nog wat sneller maakt. Zou mooi zijn, want het is wel nodig vind ik.
Wat versta je onder snelheid dan ?
Waar ondervind je vertraging ?

Ik heb de Note even lang, en ondanks dat ik aan een lichte vorm van ORD leidt, maar echte vertraging of traagheid herken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Format-C schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:41:

1- Je hoeft niet te wachten op Samsung voor updates

2- Je kan geen Appels met Smartphones vergelijken.

Ik heb een 4S gehad voor ik de Note 1 kocht en die was toch echt trager dan de Note 1 ondanks alle extra's die er op draaien.

Waarom ben je afhankelijk van updates?
De Note werkt standaard al beter dan een iPhone!
Jij bent dus duidelijk niet toe aan een Android toestel omdat daar veel aan getweaked kan worden ;)

En ik gebruik overigens sinds oktober ook een Note 2 samen met de Note 1, allebei op JB 4.1.2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Tja, het kan aan mij liggen maar ik vind hem gewoon nét niet vloeiend genoeg.

Dat vind ik trouwens ook van android based tablets. Ze zijn gewoon niet snel genoeg.

Op de 1 of andere manier voelt het allemaal wat laggy aan.

Appel is wat dat betreft een stuk reactiever. Als je swiped gaat dat echt instant. Bij android niet. Ik ben wat dat betreft een mierenneuker denk ik, maar vind het irritant.

Edit; en tweaken (van PC's) ben ik best goed in, maar een telefoon moet voor mij out of the box direct goed zijn. Ik heb geen zin om met een telefoon te gaan lopen klooien.

Maar misschien ga ik ook maar eens expirimenteren met custom ROMs. Als het daar "voor mijn gevoel" beter van wordt.... :)

Edit; ik heb nog niet met quadcore hardware met android gespeeld, misschien werkt dat beter. Eerdaags maar eens een beetje rondkijken in wat winkels.

[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 01-02-2013 20:11 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Format-C schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:05:

...

Edit; ik heb nog niet met quadcore hardware met android gespeeld, misschien werkt dat beter. Eerdaags maar eens een beetje rondkijken in wat winkels.
Ik kan nu niet echt zeggen dat ik een wereld van verschil merk in reactie tussen de Note 1 en Note 2 met JB 4.1.2.
Ze reageren gewoon heel goed en absoluut zonder lag ondanks dat ik toch veel apps heb geinstalleerd en heb draaien.

En deze op de Note 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quadcore voor een smartphone is compleet overkill, laat staan de octacore die er aan zit te komen. En traagheid is wel het laatste waar ik mijn Note 1 van kan betichten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:35

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:19:
Quadcore voor een smartphone is compleet overkill, laat staan de octacore die er aan zit te komen. En traagheid is wel het laatste waar ik mijn Note 1 van kan betichten.
vandaar dat de note 2 vloeiender en sneller werkt

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu een s3, maar die is knap sneller en zuiniger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
418O2 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:39:
Ik heb nu een s3, maar die is knap sneller en zuiniger
Wat heeft dat nu met de Note te maken :?
Wat gebruiksduur/stand-by tijd aangaat komt de S3 niet in de buurt van de Note 1 of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.intomobile.com...galaxy-ace-2-coming-soon/

We zullen nog even iets langer moeten wachten op de officiële versie (1 maart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catt4u schreef op zondag 03 februari 2013 @ 19:29:
[...]

Wat heeft dat nu met de Note te maken :?
Wat gebruiksduur/stand-by tijd aangaat komt de S3 niet in de buurt van de Note 1 of 2.
Het ging over de quadcoreopmerking.

En ik haal nu 5 uur schermtijd, met de note nooit meer dan drie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
418O2 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:19:
En ik haal nu 5 uur schermtijd, met de note nooit meer dan drie
Tenzij dat over een periode is van een week, ... is er iets goed mis met je Note.

Met normaal gebruik (pushmail, wifi, hsdpa, internetten) haal ik 1-3 dagen, met ~7 uur "screen-time", en als ik er weinig mee doe, houdt hij er na 5 dagen mee op, ongeacht de screentime.

Maargoed, 1 Maart JB dus, ... 'bout damn time. Hopelijk krijgt NL deze keer de update wel, i.t.t. de vorige update.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirNobax schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:23:
[...]

Tenzij dat over een periode is van een week, ... is er iets goed mis met je Note.

Met normaal gebruik (pushmail, wifi, hsdpa, internetten) haal ik 1-3 dagen, met ~7 uur "screen-time", en als ik er weinig mee doe, houdt hij er na 5 dagen mee op, ongeacht de screentime.

Maargoed, 1 Maart JB dus, ... 'bout damn time. Hopelijk krijgt NL deze keer de update wel, i.t.t. de vorige update.
Was elke dag. Met alle software die ik heb geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb gisteren mijn Galaxy Note teruggekregen van de reparatie (simkaartslot was kapot) en nu zit ik met het volgende probleem. Elke keer als ik de flitser aanzet dan geeft ie groenig licht. Bij foto's nemen met de flitser met ik dat de hele foto ineens groen is door de flitser.

Iemand een verklaring of oplossing?

edit:
gevonden, de reparateur had een groen plakbandje over de flitser geplakt, nou vraag je je toch af. :+

[ Voor 15% gewijzigd door migros op 08-02-2013 11:24 ]

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
migros schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:35:

edit:
gevonden, de reparateur had een groen plakbandje over de flitser geplakt, nou vraag je je toch af. :+
Nee, niet afvragen, maar zeker weten

Goede monteur, beschermd de delen die hij niet hoeft aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.pc-tablet.com/...-xxlsa-firmware-manually/

De officiele versie is nu te installeren via Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

even een update over mijn galaxy note reparatie. Ik kom er achter dat ik ook niet geen geluid op de gsm heb. Als ik iemand bel dan hoor ik niemand en hoort de overkant mij ook niet. Mis ik iets of zo?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
Ik vrees dat het deze versie is:
Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/8747/knipsellg.jpg

Tip:
Gebruik deze versie, die is beslist veilig:

[ Voor 22% gewijzigd door Timmy_01 op 08-02-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmy_01 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:50:
[...]

Ik vrees dat het deze versie is:
[afbeelding]

Tip:
Gebruik deze versie, die is beslist veilig:
Idd, gebruik niet die van mij. Die van mexico blokkeert je netwerk doordat ze andere frequenties gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan, over updates gesproken! Dat Jelly Bean kan me niet snel genoeg komen!
Ik ben gister 8 uur bezig geweest om een slagaderlijke bypass aan te leggen voor mijn Note!

Het probleem: de interne SD van mijn Note was onwijs traag geworden. Zo traag, dat bij het
booten het ding 30 seconden tot 1 minuut bleef hangen op het laden van de interne SD.
'checking for errors' zo gaf het ding aan.

Na wat rondpluizen op de interne SD (dus die op het moederbord zit, niet de externe) had
ik ontdekt dat Wechat, een Chinese variant van Whatsapp, 3,5 Gb ingenomen had, waarvan
de meeste meuk in 1 hoofd folder stond. Dit waren allemaal kleine files in talloze subfolders.
Dus: /01/01 tm 09/09 en ook nog eens alfabetisch /1a/1a tm /1f/1f. En dit in meerdere folders!
Duizenden kleine files dus.

Mijn Note kon de interne SD niet meer uitlezen, het weergeven van wat erop stond bleef
hangen. Software begon te crashen, android.media.player stopped working, settings stopped
working, etc. Mijn video player laadde geen bestanden meer in, herkende t niet meer. En de
foto gallery had hetzelfde probleem. Hard genakt dus!

Ik een factory reset gedaan. Zowel software-matig als via het bootmenu. Hielp niet! Want de
meuk bleef op mijn interne SD staan. Toen ging ik hem knijpen, want ik dacht eraan dat
wellicht de SD controller niet goed meer werkte, en dan heb je een mooie brick in handen.
Echter, de telefoon deed het nog gewoon. En een hardware fout moet resulteren in een full faillure
en niet dat half half gedoe. Dat was mijn laatste strohalm.

Toen gepoogd handmatig de oude folders eruit te slopen. Daar ben ik 4 uur me bezig geweest
en gaf het toen op, want het duurde TE lang. 1 subfolder deleten kostte 30 seconden wachten.
Tegelijk deleten kon niet, dan bleef hij hangen. Op dat moment had ik afspraken gemaakt om
morgen naar het Samsung service centre te gaan en hield er sterk rekening mee dat ik een
Note 2 zou moeten aanschaffen.

Na een tijdje keek ik toevallig in de settings, en de optie format internal SD was ineens wel
beschikbaar. (eerder niet, weergave bleef hangen). 1 druk op de knop en TATA, Hatsikidee!
De SD was leeg! Kennelijk zit er nog enig leven in deze telefoon! Ik heb eerder al een nieuwe
batterij erin moeten doen omdat ik de oude had gesloopt door overmatig gebruik, en nu dus
de interne SD die bijna overleed, maar een 2e leven heeft.

Na een paar uurtjes testen lijkt het toestel in orde. Een compass software crashte 1 x,
en het ding voelt minder 'snappie' aan soms. Ik had al eerder problemen met Android, hoogst
waarschijnlijk Kernel gerelateerd. Daarom wacht ik met smart op Android Puddingboon!

Veel leesplezier lieve kijkbuiskinderen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 02:44:

Veel leesplezier lieve kijkbuiskinderen! :9
Volgende keer in de recovery opstarten - format MMC en klaar .... ?

Maar een app die 3.5GB aan files gaat opslaan, daar helpt ook de nieuwe update niet tegen hoor, is gewoon een gevalletje fout programmeren, of slecht onderhoud van de eigenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Ik zit nog steeds met een Note waar geen geluid uitkomt als je iemand aan de lijn hebt, de andere kant hoort mij niet en ik hoor de ander kant ook niet. Ik kan wel gewoon het internet op, via Wifi en gewoon de simkaart.

Mijn simkaartslot was kapot (pinnetje liet los). Nu heb ik dat gemaakt en sindsdien geen geluid meer dus. Ik heb nu Jellybean erop gezet en nog steeds geen geluid. Ik heb het ook via de koptelefoon geprobeerd maar dat hielp dus ook niet.

Kan het zijn dat de pinnetjes niet goed zijn gelast zodat ik dus geen geluid heb als ik bel en gebeld wordt?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
migros schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:39:
Ik zit nog steeds met een Note waar geen geluid uitkomt als je iemand aan de lijn hebt, de andere kant hoort mij niet en ik hoor de ander kant ook niet. Ik kan wel gewoon het internet op, via Wifi en gewoon de simkaart.

Mijn simkaartslot was kapot (pinnetje liet los). Nu heb ik dat gemaakt en sindsdien geen geluid meer dus. Ik heb nu Jellybean erop gezet en nog steeds geen geluid. Ik heb het ook via de koptelefoon geprobeerd maar dat hielp dus ook niet.

Kan het zijn dat de pinnetjes niet goed zijn gelast zodat ik dus geen geluid heb als ik bel en gebeld wordt?
Als ge wel naar muziek kunt luisteren zijn dus de luidsprekertjes niet kapot.
Ik vrees dat er dan inderdaad iets niet meer goed gesoldeerd is.

Misschien toch eerst nog eens rustig al uw instellingen bekijken aangaande geluid.
Heb je de harder/stiller knop al geprobeerd tijdens het bellen?

Anders vrees ik dat je terug moet naar de hersteldienst. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Alle geluidsinstellingen geprobeerd. Al snap ik niet dat het aan het solderen ligt. MIsschien een code on in de hardware te komen en het geluid in te stellen?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
migros schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:16:
Alle geluidsinstellingen geprobeerd. Al snap ik niet dat het aan het solderen ligt. MIsschien een code on in de hardware te komen en het geluid in te stellen?
Wat heeft dit met de update te maken ?
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste