Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Draai nu PA 2.1 met Hydra Core 3.5 kernel.
Fullwipe gedaan etc, maar heeft iemand nog steeds het batterydrain probleem na het opladen van de Note?
Na het opladen battery calibration gedaan en nog steeds snelle accu leegloop.
Om steeds na het opladen vliegtuigstand en accu eruit te halen is ook zo armoedig.
Verbruik van het scherm is dan heel hoog en procenten vliegen dan omlaag.
Overigens met verschillende laders ook met de Tab lader geprobeerd.
Heeft te maken met deep sleep he? Ik heb de apps gewoon gedownload en niks vanaf een backup gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door jingaling op 07-09-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 07:53:
[...]

En 2.1 is inmiddels beschikbaar... ;) Ik ga 'm denk ik vanavond erop flitsen.
Done ...
Ziet er goed uit, so far, so good ....
vooral de 'extras' van parandroid ( phablet mode) zijn nu beter uitgewerkt dan in 1.991+fix

je kan nu global settings aangeven, en alsnog per app instellen, voorheen moest het per app apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
ik blijf er op gokken dat eerdaags xen toch uit rolt voor de nederlandse note's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02
alex3305 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:08:
Heb je wel een wipe install gedaan? Met andere woorden, alles eraf?
Zoals je een paar berichten eerder kan lezen heb ik de csc gewijzigd. Dit gaat altijd gepaard met een wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
MEGATRON schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:09:
Na de overstap op 4.0.4 loop ik weer tegen dezelfde problemen aan als met 4.0.3.
UIt slaapstand verbindt wifi niet automatisch. Moet wifi uit en aanzetten om weer verbinding te krijgen.
Als ik bel dan is het geluid er hakkerig en stotterend. Dan moet ik ophangen en gelijk weer bellen, dan heb ik een goede verbinding. Grafisch en qua snelheid is het prima in orde. Als problemen met wifi en bellen niet opgelost worden ga ik toch weer terug naar 2.3.6.
Na mijn overstap van de SGS naar de Note zie ik niet meer of ik contact maak met Wifi of 3G. Op de SGS (Android 2.3) had ik een Wifi-symbool bovenin. Waaraan kun je dat op de Note zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_741036ea.jpg

Tussen wekker en netwerksignaal ( 4e van rechts )
Zo ziet het er hier uit

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_Screenshot_2012-05-22-16-57-53.png

( dit is het scherm bij Mobiel netwerk, dan staat er 3G / H (+) of alleen G ( bij 2G )

[ Voor 38% gewijzigd door FreshMaker op 08-09-2012 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Dankje! Dit is erg verduidelijkend.

Dus als er geen letter bij het symbool staat gebruik je alleen wifi.
Vond trouwens een apart symbooltje toch handiger. Wat weet de doorsnee nederlander nou van 4G, 3G, 2G etc :+

Bij mijn vorige abonnement had ik onbeperkt internet (FUP). Nu niet meer dus moet de Mb's een beetje in de gaten houden 8)7

Las deze week over de herintrede van Edge. Zal er dan ook wel een "G" gaat staan vermoed ik.
FreshMaker schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 07:49:
[afbeelding]

Tussen wekker en netwerksignaal ( 4e van rechts )
Zo ziet het er hier uit

[afbeelding]

( dit is het scherm bij Mobiel netwerk, dan staat er 3G / H (+) of alleen G ( bij 2G )

[ Voor 5% gewijzigd door nokiaan958GB op 08-09-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nokiaan958GB schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:37:

Bij mijn vorige abonnement had ik onbeperkt internet (FUP). Nu niet meer dus moet de Mb's een beetje in de gaten houden 8)7

Las deze week over de herintrede van Edge. Zal er dan ook wel een "G" gaat staan vermoed ik.
[...]
Bij Edge staat er een E :)

Verder is voor het verbruik een heleboel te vinden, maar deze vindt ik wel 'grappig'
Google Play: Ziggo Verbruik
Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_356cbe13.jpg

nevermind de Ziggotag, het werkt overal ;)
Met een mooie cirkel, in percentage en hoeveelheid verbruik het verschil tussen WiFi en mobiel

[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 09-09-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Nog even op gelet:
- haal de Note uit mijn zak
- haal hem uit de slaapstand/schermbeveiliging
- zie even de "G" verschijnen ondanks dat ik binnen het bereik van wifi ben
- meteen daarna is de "G" verdwenen
Zou hij toch even buiten wifi om data uitwisselen?

@freshmaker
Inderdaad een goed idee om dit in de gaten te houden. Ga daarom nu Droidstats installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt in je Wi-Fi settings kijken hoe Wi-Fi energiebeheer staat ingesteld. Goed verstopt onder de menu knop in het Wi-Fi menu (geavanceerd). Wi-Fi schakelt uit na een korte tijd en daarom zie je 3G. Als je Wi-Fi altijd aan laat staan heb je dat niet maar dat kost veel teveel stroom. Er is dus niks aan de hand.

[ Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-09-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:59:
Je kunt in je Wi-Fi settings kijken hoe Wi-Fi energiebeheer staat ingesteld. Goed verstopt onder de menu knop in het Wi-Fi menu (geavanceerd). Wi-Fi schakelt uit na een korte tijd en daarom zie je 3G. Als je Wi-Fi altijd aan laat staan heb je dat niet maar dat kost veel teveel stroom. Er is dus niks aan de hand.
Bedankt voor je reactie.

"Wi-Fi ingeschakeld laten tijdens sluimeren" staat bij mij op "Altijd"
Van het Samsung Galaxy S forum kan ik me herinneren dat iemand van mening was dat wifi minder verbruikt dan 3G en het daarom verstandig was om altijd wifi aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het hangt o.a. nogal af van je router en ICS. Bij mij maakt het ontzettend veel verschil. Ik heb hem op nooit staan (scherm uit is Wi-Fi uit) en heb 's nachts nauwelijks een of twee procent verbruik. Met de andere twee settings loopt de batterij eerder twintig procent leeg...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

FreshMaker schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:25:
[...]

Bij Edge staat er een E :)

Verder is voor het verbruik een heleboel te vinden, maar deze vindt ik wel 'grappig'
Google Play: Ziggo Verbruik
[afbeelding]

nevermind de Ziggotag, het werkt overal ;)
Met een mooie cirkel, in percentage en hoeveelheid verbruik het verschil tussen WiFi en mobiel
Voor gerootte Notes is de applicatie "LBE Privacy guard" erg aantrekkelijk:
- Houdt je data verbruik bij en je kunt ook je maandelijkse limiet aangeven
- Houdt bij welke applicaties internet toegang hebben, je kunt per applicatie internet toegang uitzetten voor 3g of wifi only.
- Houdt bij welke applicaties privacy gerelateerde Toestemmingen hebben en per applicatie kun je ze de toegang tot bijv je adresboek of imei nummer of gps ontzeggen!

Vooral die laatste is voor mij een erg belangrijke. Want er zijn veel applicaties die je privacy (contacten list bijv) verspreiden onder adverteerders of zelf harvesten. Wat moet bijv een spelletje met je contact list en je gps positie. Wat moet Nu.nl met je imei nummer. Etc.

Nu standaard de instelling dat geen enkele app bij mijn imei nummer mag (en dat zijn er 57 op mijn phone die dat wel eisen!), alleen samsung update service heb ik hiervan toestemming gegeven omdat die het daadwerkelijk nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02
MEGATRON schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:09:
Na de overstap op 4.0.4 loop ik weer tegen dezelfde problemen aan als met 4.0.3.
UIt slaapstand verbindt wifi niet automatisch. Moet wifi uit en aanzetten om weer verbinding te krijgen.
Als ik bel dan is het geluid er hakkerig en stotterend. Dan moet ik ophangen en gelijk weer bellen, dan heb ik een goede verbinding. Grafisch en qua snelheid is het prima in orde. Als problemen met wifi en bellen niet opgelost worden ga ik toch weer terug naar 2.3.6.
Problemen worden dus veroorzaakt door een app "Screen off and lock". Deze had ik om de powerknop te ontzien. Was wel makkelijk, icoon op scherm aantikken en Note ging gelijk in lock.
Na een slimme opmerking van mijn zoon app verwijderd en ja hoor wifi connect gelijk weer uit slaap stand en dat stotteren tijden telefoneren is ook als sneeuw voor de zon verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Draai hier nu sinds kort nieuwste PA i.c.m. nieuwste HydraCore kernel, tot nu toe enkel af en toe dat ie gereboot is opeens als ik hem uit m'n broekzak haal. Voor de rest, héél erg fijne ROM.
Was aan het denken om eens een stock aangepaste ROM te nemen (4.0.4) omwille van de stabiliteit maar ach, JB is the way momenteel voor me :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb sinds de update naar 4.0.4 een probleem.
Als ik naar een GSM bel dan hoor ik de toon overgaan aan de andere kant van de lijn, dat is OK.
Als ik naar een vaste lijn bel hoor ik helemaal geen toon overgaan.

Zijn hier nog mensen die dat hebben?
Ik heb bij mijn weten alle instellingen nagekeken maar ik vind nergens een speciale instelling voor het bellen naar een vaste te lijn.
Zou die instelling wel bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
430xlkod schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:18:
Draai hier nu sinds kort nieuwste PA i.c.m. nieuwste HydraCore kernel, tot nu toe enkel af en toe dat ie gereboot is opeens als ik hem uit m'n broekzak haal. Voor de rest, héél erg fijne ROM.
Was aan het denken om eens een stock aangepaste ROM te nemen (4.0.4) omwille van de stabiliteit maar ach, JB is the way momenteel voor me :+ .
Ik ben weer terug naar HydraCore 3.5. Die 4.3 was het niet helemaal. Te instabiel. En de ontwikkelaar is op vakantie, dus deze week even geen fixes. 3.5 is wat dat betreft een stuk beter. En PA 2.1 is da bomb! Perfecte rom voor de Note. Zo had Samsung het moeten maken wat mij betreft.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Kan je trouwens PA2.13 van de Android sectie gewoon over onze PA2.1 van de Original Android sectie flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Laatst online: 10-11-2024
Draai de PA 2.1 met hydracore kernel 3.5.
Problemen met de accu na ongeveer 1 uur met googlemaps navigatie batterij van 100% naar 65% en autolader knippert groen en de telefoon loopt sneller leeg dan dat hij hem kan opladen.
Kan ik dit fixen met een originele rom misschien of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
430xlkod schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:31:
Kan je trouwens PA2.13 van de Android sectie gewoon over onze PA2.1 van de Original Android sectie flashen?
Je bedoelt die van Utacka? Ik sta er misschien alleen in, maar ik heb het niet zo op die release. Die knakker is een typisch voorbeeld van iemand die heel erg graag ergens de eerste mee wil zijn. Hij pakt de nightlies van het PA team en bouwt daar een release van. Ik geloof dat ie af en toe ook iets fixed door een component ergens anders vandaan te halen, maar de ontwikkelaars van PA hebben al eerder aangegeven dat zij het pas releasen als zij er vertrouwen in hebben. Zo is er bij de eerste release van Utacka een bug meegekomen die de ontwikkelaars al hadden onderkend, maar omdat PA 2 nog niet was uitgegeven, nog niet gefixed. Dan ga je dus een rom gebruiken waar fouten in zitten.

In principe kan het, want het is dezelfde basis. Maar zolang het PA team 2.13 niet uitgeeft, ga ik 'm ook niet gebruiken. Zij weten zelf het beste wanneer ie klaar is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Rare knakker inderdaad die Utacka. Ik vertrouw die ook niet.

Bij dit soort customs kun je het beste blijven bij de mensen met het echte verstand van die ROMS: de makers zelf. En niet de cookers en knutselaars.

Op hun eigen website staat welke versie de laatste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Oké, duidelijk genoeg. Bedankt :) .

• Sjoerdeaux
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 16:21
Ben van de XEN 4.0.3 naar de duitse 4.0.4 gegaan via Sammobile en pc odin. Simpele methode
Naast de aardige maar overigens niet wereldschokkende software tweaks is de note echt merkbaar stabieler, sneller en energiezuiniger. Aanrader dus. Kies wil niet meer updaten, maar dat is geen punt.
Soms schiet de note terug in de zuigmodus en ben je alleen maar weer aan het laden, mijn idee is dat daar (een combi van) een paar apps schuldig aan zijn. Na een herstart of via taakbeheer de boel legen is het probleem weer weg.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zoals in een eerder bericht al eens gemeld had ik
Hydracore 3.5 + stock rom.

Gisteren een OTA op de duitse DBT versie. De OTA zelf liep fout (was 5,6MB groot overigens).
Daarna met KIES geupdate.

Wederom een 4.04, maar nu buildnummer LRT
Root was verloren gegaan, maar alle apps en instellingen bleven behouden.
Root was eenvoudig via SuperSU weer terug te halen.

Mooiste bijkomende effect: Triangle away! De update zorgde ervoor dat het driehoekje met uitroepteken die was gekomen na flashen van Hydracore nu dus weer verdwenen is.

Officieel loopt de XEN (nederlandse versie) van de Note nu dus 3 updates achter op de oosterburen (DBT) !

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:39
Hmm, ik heb de UK build dus ik zal straks eens kijken of ik ook een update heb onderhand.

Die nieuwe kernel begint overigens zijn vruchten af te werpen want de batterijduur is super momenteel. Met vrij intensief gebruik (denk aan urenlang Spotify en webbrowsen) kom ik na 16 uur (!) op 8%.

• onkeltje
Ik heb nu een upgrade gedaan naar N7000XXLRT_N7000DBTLRT_DBT.zip.
Is 657.9MB groot.
De upgrade is prima verlopen via Odin, jammer dat er typische Duitse spullen bijzitten.
Ik heb nu:
Android versie 4.0.4
Baseband-versie: N7000XXLRK
PDA: N7000XXLRT
CSC: N7000DBTLRT
Buildnummer IMM76D.XXLRT
Ik zou graag terug naar dezelfde upgrade maar dan de XEN versie willen gaan dus voor Nederland.
Is die al uit?
Weet iemand of ik dat alsnog kan doen?

Ik heb wel meer hangs dan voorheen, zou ik toch een Full Wipe of een factory reset moeten doen?

Oja, het telefoon probleem heb ik nog altijd.
Als ik naar een GSM bel hoor ik dat overgaan aan de andere kant.
Als ik naar een vaste lijn bel hoor ik niets er wordt wel verbinding gemaakt en ik kan dan ook normaal bellen.
Ik hoor gewoon geen toon aan de andere kant dus ik weet niet of ik aan het beellen ben of niet.
Dat is erg vervelend want naar een vaste lijn bellen kan langer duren voor er opgenomen wordt.

Zou dat toch te maken hebben met die Duitse versie?
Mijn versie komt van SamMobile en is dus wel origineel.

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
Hi Onkeltje,

Ik heb exact dezelfde upgrade gedaan.

Maar om aan alle onzekerheden een eind te maken, heb ik zowel vooraf als erna de factory reset uitgevoerd. Gewoon, om ik geen 'onverklaarbare problemen' op mijn toestel wil.

Alles draait perfect. Werkelijk geen enkle probleem tegen gekomen. Ook jouw probleem van het niet horen van de vaste telefoon heb ik niet. Ik hoor gewoon het overgaan van de telefoon aan de andere kant.

Ik heb het vermoeden, dat als je schoon op je telefoon gaat werken (dus na een factory reset), dat dan je hangs en je telefoonproblemen voorbij zouden kunnen zijn.

Succes er mee!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

onkeltje schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:11:
Ik heb nu een upgrade gedaan naar N7000XXLRT_N7000DBTLRT_DBT.zip.
Is 657.9MB groot.
De upgrade is prima verlopen via Odin, jammer dat er typische Duitse spullen bijzitten.
Ik heb nu:
Android versie 4.0.4
Baseband-versie: N7000XXLRK
PDA: N7000XXLRT
CSC: N7000DBTLRT
Buildnummer IMM76D.XXLRT
Ik zou graag terug naar dezelfde upgrade maar dan de XEN versie willen gaan dus voor Nederland.
Is die al uit?
Weet iemand of ik dat alsnog kan doen?
1) Waarom zou je terug naar XEN willen?
nederlands is ook op de DBT goed in te stellen

2) mijn vermoeden is dat er geen XEN versie van LRT al beschikbaar is. je kunt dit zelf checken met Checkfus:
http://fus.nanzen.se/
Je kunt hiermee ook sneller de officiele versie downloaden (sneller dan van sammobile).

3) DBT blijft steeds de laatste updates krijgen.

4) Typisch duitse zaken zijn prima te verwijderen met Titanium wanneer je root hebt. Gebruik de simpele SuperSU flash methode die eerder in dit topic is aangegeven. Werkt op alle ICS stock roms.
Ik heb wel meer hangs dan voorheen, zou ik toch een Full Wipe of een factory reset moeten doen?

Oja, het telefoon probleem heb ik nog altijd.
Als ik naar een GSM bel hoor ik dat overgaan aan de andere kant.
Als ik naar een vaste lijn bel hoor ik niets er wordt wel verbinding gemaakt en ik kan dan ook normaal bellen.
Ik hoor gewoon geen toon aan de andere kant dus ik weet niet of ik aan het beellen ben of niet.
Dat is erg vervelend want naar een vaste lijn bellen kan langer duren voor er opgenomen wordt.
Ik heb er geen last van. Is dit met alle vaste telefoons? Of specifiek die van jezelf. Mogelijk ligt dit aan de aanbieder daarvan? Ik kan op mijn thuis vaste telefoon het volume en tone van het overgaan zelf instellen.
Zou dat toch te maken hebben met die Duitse versie?
Mijn versie komt van SamMobile en is dus wel origineel.
Sammobile is de originele.Echter kun je ook prima de CSC op DBT laten staan, zodat je alles weer OTA krijgt en je gewoon kunt updaten of via KIES alles binnenkrijgt.

• onkeltje
Get!em schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:33:
[...]

1) Waarom zou je terug naar XEN willen?
nederlands is ook op de DBT goed in te stellen

2) mijn vermoeden is dat er geen XEN versie van LRT al beschikbaar is. je kunt dit zelf checken met Checkfus:
Je kunt hiermee ook sneller de officiele versie downloaden (sneller dan van sammobile).

3) DBT blijft steeds de laatste updates krijgen.

4) Typisch duitse zaken zijn prima te verwijderen met Titanium wanneer je root hebt. Gebruik de simpele SuperSU flash methode die eerder in dit topic is aangegeven. Werkt op alle ICS stock roms.

[...]

Ik heb er geen last van. Is dit met alle vaste telefoons? Of specifiek die van jezelf. Mogelijk ligt dit aan de aanbieder daarvan? Ik kan op mijn thuis vaste telefoon het volume en tone van het overgaan zelf instellen.

[...]

Sammobile is de originele.Echter kun je ook prima de CSC op DBT laten staan, zodat je alles weer OTA krijgt en je gewoon kunt updaten of via KIES alles binnenkrijgt.
Ik heb het probleem naar elke vaste lijn, dus naar elke vaste lijn.

Ik heb de originele van Sammobile maar Kies zegt dat mijn apparaat niet ondersteund wordt :?
Ik zal een Factory reset uitvoeren en zien wat dat geeft.

Waarom ik XEN zou willen, omdat ik vermoed dat daar typische Nederlandse progs op staan.
Nu zitten er progs op die typisch voor Duitsland zijn.
Ik kan die uiteraard wissen.

[ Voor 6% gewijzigd door onkeltje op 20-09-2012 14:34 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

onkeltje schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:22:
[...]

Ik heb het probleem naar elke vaste lijn, dus naar elke vaste lijn.

Ik heb de originele van Sammobile maar Kies zegt dat mijn apparaat niet ondersteund wordt :?
Ik zal een Factory reset uitvoeren en zien wat dat geeft.

Waarom ik XEN zou willen, omdat ik vermoed dat daar typische Nederlandse progs op staan.
Nu zitten er progs op die typisch voor Duitsland zijn.
Ik kan die uiteraard wissen.
De typisch nederlandse apps?

Die zijn er niet.
Ja de eventuele Bol.com, maar daar wordt je niet echt blij van (zie ook reviews in play store).
Rest nog geen nederlandse dingen gezien, alleen samsung meuk.

Voor vaste lijn probleem gewoon even met samsung support aan de gang gaan (of via twitter oid)

• onkeltje
Ik heb de factory reset gedaan.
Ik moet zeggen dat ik toch wel tevreden ben over de upgrate.

Get!em, gij hebt wel groot gelijk, echt goede progs van hier vind ge eigenlijk niet.
Tja ja, misschien een krant maar dan hebben we het gehad.
En ja, die Duitse progs moet ik dan maar verwijderen.

Dat telefoon-probleem is nog niet opgelost.
Ik heb al op meerdere plaatsen gezocht via Google maar tot nu toe nog geen oplossing gevonden.
Ik zal nog maar wat verder zoeken want zoals ik al zei, ik vind dat erg vervelend. :(
Ik heb gewoon een hekel aan procedures die geen teken van leven geven als ze uitgevoerd worden. |:(

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

onkeltje schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:37:
Ik heb de factory reset gedaan.
Ik moet zeggen dat ik toch wel tevreden ben over de upgrate.

Get!em, gij hebt wel groot gelijk, echt goede progs van hier vind ge eigenlijk niet.
Tja ja, misschien een krant maar dan hebben we het gehad.
En ja, die Duitse progs moet ik dan maar verwijderen.

Dat telefoon-probleem is nog niet opgelost.
Ik heb al op meerdere plaatsen gezocht via Google maar tot nu toe nog geen oplossing gevonden.
Ik zal nog maar wat verder zoeken want zoals ik al zei, ik vind dat erg vervelend. :(
Ik heb gewoon een hekel aan procedures die geen teken van leven geven als ze uitgevoerd worden. |:(
echt typisch nl apps uit de play:

rainy days (werkt in heel eu)
flitsnav (mobiele flitsers van flitsservice)
gemist (uitzending)

maar die doen het op elke rom dus niet specifiek op XEN

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Is die laatste update (GER)

http://www.hotfile.com/dl..._N7000DBTLRT_DBT.zip.html

ook buiten hotfile te vinden?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Get!em schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:33:
[...]

je kunt dit zelf checken met Checkfus:
:O

Die update is overigens maar 5,6 MB dus hotfile met 30kbps duurt niet al te lang hoor...

[ Voor 38% gewijzigd door Get!em op 20-09-2012 22:48 ]

• RielN
Ik kom van CM9, maar file is zo'n 700mb. Die nanzen deed het (en doet het) al een poosje niet. Vaak zijn die ROMS nog wel elders gehost. Thanks voor de link i.e.g.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

RielN schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:54:
Ik kom van CM9, maar file is zo'n 700mb. Die nanzen deed het (en doet het) al een poosje niet. Vaak zijn die ROMS nog wel elders gehost. Thanks voor de link i.e.g.
xda had van de vorige 4.0.4 (DBT) de LRQ versie als DEODEXED en Rooted rom staan. Die heeft bij mij goed gedraaid, en zorgde vervolgens via OTA/KIES voor de LRT update.
Er staan meerdere mirrors in deze thread.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1872965

Voor de echte stock blijf je afhankelijk van de hotfile van sammobile:
http://forum.xda-develope...p=31150155&postcount=4554

Om na de laatste update (LRT) weer root te krijgen heb ik deze zip in Recovery mode (home-power-volume-up ingedrukt houden) geinstalleerd:
http://forum.xda-develope...ntid=1291728&d=1346306256

Simpelste methode om een gewone Stock ICS rom te rooten.
Daarna nog wel even busybox installeren via Google Play

[ Voor 34% gewijzigd door Get!em op 20-09-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Thanx, de XDA variant werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Laatst online: 11-09 20:39
Welke hydracore kan ik het beste gebruiken icm ICS 4.04 DBT.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

limboconnect schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:09:
Welke hydracore kan ik het beste gebruiken icm ICS 4.04 DBT.

Thanx
Van 3.5 weet ik zeker dat hij werkt, latere versies heb ik soms problemen gezien. Lees jezelf even in op de betreffende topics op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Wanneer kan ik ICS orgineel.nl verwachten op mijn geliefde Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coennos schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:00:
Vorige maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Coennos schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:00:
Installeer KIES van samsung op je PC, verbind je Note met je PC en verbaas je :)

Als je JB bedoelt, die komt over een paar maand is de verwachting. De SIII is oktober, dan volgt de Note wel in November/December

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Get!em schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:53:
[...]

Van 3.5 weet ik zeker dat hij werkt, latere versies heb ik soms problemen gezien. Lees jezelf even in op de betreffende topics op XDA.
Thanx.

Volgens mij ben ik oververmoeid :) kan nergens de 3.5 downloaden ?
Misschien kan iemand mij in de goede richting duwen.
https://www.box.com/HydraCore#/hydracore/1/240321323

Kan ik ook weer terug naar de originele core ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1371007

Toch gevonden...:)

[ Voor 13% gewijzigd door limboconnect op 25-09-2012 22:03 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Galaxy Note II begin oktober in Nederland

Door Joshua Jacobs, dinsdag 25-9-2012 13:57, views: 1.907, bron: Android Headlines

De Galaxy Note II is onderweg naar de schappen. Vanaf 1 of 2 oktober zal de gehypte telefoon annex tablet in de Nederlandse, Franse en Britse winkels liggen. Hierbij is niet bekend op welke van deze twee dagen Nederland aan de beurt is. Ons land is in ieder geval niet de eerste in rij; onder meer de Duitsers en Italianen worden eerder bediend op respectievelijk 27 en 28 september.

Toekomstige eigenaren hoeven geen rekening te houden met upgrades; standaard wordt de Note geleverd met Android 4.1.1 oftewel Jelly Bean, Google's nieuwste besturingssysteem. Het apparaat bevat een quad-core SoC, 2 gigabyte intern geheugen, een 5,5" groot beeldscherm met een resolutie van 1280x720 beeldpunten en komt met een S-Pen. De exacte prijs verschilt per land en is daarom nog niet concreet te vermelden, we verwachten een prijskaartje van rond de 700 euro.

http://nl.hardware.info/n...egin-oktober-in-nederland

Pfffffffff die prijs. 400e wil k nog wel betalen los maar 700e is wel erg veel zeg.

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Versteegrob schreef op woensdag 26 september 2012 @ 01:07:
Pfffffffff die prijs. 400e wil k nog wel betalen los maar 700e is wel erg veel zeg.
Dat was bij de note 1 ook zo, die kwam op de markt voor 650 Euro en daalde al na 2 maanden terug naar 475. Kortom, even geduld hebben dan heb je hem voor en stuk goedkoper ;)

• Wackmack
Zo snel? Dan haal k voor de kerst een Note enig nadeel os dat k in april weer mag verlengen.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

Yucko

One clown to rule them all !

marcel23456 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 01:26:
[...]

Dat was bij de note 1 ook zo, die kwam op de markt voor 650 Euro en daalde al na 2 maanden terug naar 475. Kortom, even geduld hebben dan heb je hem voor en stuk goedkoper ;)
echt niet :P De Note 1 is September 2011 uitgekomen en ik heb 'm in de 1e week van Januari gekocht voor iets meer dan 500 euro

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Bedankt en bedoelde idd JB 8)7
Get!em schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:56:
[...]

Installeer KIES van samsung op je PC, verbind je Note met je PC en verbaas je :)

Als je JB bedoelt, die komt over een paar maand is de verwachting. De SIII is oktober, dan volgt de Note wel in November/December

• nokiaan958GB
  • Niet online
Dit is een update topic :+

• Wackmack
http://www.phonearena.com...I-Review_id3134/page/1#1-

Deze review is super positief. Sommige testen wint de Note 2 van de Iphone 5, niet gek.

Wil de Note erg graag kopen, misschien in december alleen mijn abonnement loopt af in april. Wat is dan wijsheid? Toch wachten zodat ik de note 2 bijna gratis krijg of een ander abonnement nemen? Cahsback?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Versteegrob schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:37:
Wil de Note erg graag kopen, misschien in december alleen mijn abonnement loopt af in april. Wat is dan wijsheid? Toch wachten zodat ik de note 2 bijna gratis krijg of een ander abonnement nemen? Cahsback?
Nogmaals: dit is een update topic van de Note 1. Lees even dit: Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum :)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• Wackmack
Sorry, dacht dat de Note 2 hier ook wordt besproken.

Even kort een vraagje. Heb net de Note 2 besteld en krijg hem maandag.
Is er een optie dat je van de note een hotspot kan maken en zo het internet kan gebruiken voor een laptop?

Dit heb ik op de HTC en gebruik ik wekelijk voor mijn werk.

[ Voor 70% gewijzigd door Wackmack op 29-09-2012 12:41 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Tuurlijk kan dat, de Note1 kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Super maar is er helemaal geen topic over de nieuwe note? Kan niks vinden op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dit topic Samsung Galaxy Note II (N7100) had je zelf al gevonden, meer is er nog niet. Je zult even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Vandaag een update van Kies naar 2.5.0.12094_27.

Dat was bij de SGS vaak een teken dat er een nieuwe firmwareupdate uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

nokiaan958GB schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:24:
Vandaag een update van Kies naar 2.5.0.12094_27.

Dat was bij de SGS vaak een teken dat er een nieuwe firmwareupdate uit komt.
Klopt, vaak 1 of 2 weken voor de daadwerkelijke (OTA) telefoon-update komt KIES software zelf met een update :)
Ben benieuwd.

Ik hoop dat een aantal software verbeteringen die in de NOTE2 zitten ook naar de NOTE1 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben bang dat er vooralsnog alleen een update voor de S3 uitgebracht zal worden. De Note en eventueel S2 zullen pas enige tijd later volgen. Met dit tempo denk ik pas midden november. Maar hopelijk heb ik het mis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

alex3305 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:33:
Ik ben bang dat er vooralsnog alleen een update voor de S3 uitgebracht zal worden. De Note en eventueel S2 zullen pas enige tijd later volgen. Met dit tempo denk ik pas midden november. Maar hopelijk heb ik het mis :).
We gaan ervoor.... weer wat nieuws.
Gelekte 4.1 update voor de note:
http://www.theandroidsoul...-smooth-at-all-right-now/

http://www.android.gs/and...ed-for-galaxy-note-n7000/

Canada Telus heeft een schedule laten lekken.
http://easternmorninghera...-and-galaxy-s2-x/1221114/

Device OS Upgrade schedule – October 17[/td]
Device Upgrade* Software Testing Status Expected in market date**
Samsung Galaxy Tab 8.9 4.0 Approved for launch Oct 22nd
Samsung Galaxy S II x 4.1 OEM not yet submitted Late December
Samsung Galaxy Note 4.1 OEM not yet submitted Late December
Samsung Galaxy S III 4.1 OEM not yet submitted Late November

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 26-10-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo-TLSC
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-09 05:07
Haai folks, aangenaam kennis te maken. Ik heb dit topic gevolgd zins ik 'de Note' heb en kwam er al snel achter dat je niet op Samsung moet gaan zitten wachten voor een update want dan kun je beter een nieuwe kopen.
'De nieuwe' hebben de voorkeur zoals jullie weten en krijgen de Updates.
But what about us ??
Wij hebben een toestel wat meer dan een jaar oud is dus ja….. Samsung heeft daar eigenlijk niet zoveel belang meer bij. 'We hebben um al gekocht' dus….
En de 'Note two' is uit dus ja, sorry 'Note one' eigenaars, jullie raken in het vergeet hoekje.
Maar ik snap eigenlijk niet waarom zo veel mensen hier op Samsung blijven wachten.
Er zijn zooooo veel ROM's out there people.
Echt hele fijne snelle stabiele Android ROM's. Voor onze Note.
ROM's met allerlei opties die Samsung waarschijnlijk never nooit niet zal implementeren.
Have a look here bijvoorbeeld : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1797698
Onze Note kan zo veel, is zo veelzijdig.
Maar dan moet je niet op Samsung gaan zitten wachten Note vrienden.
Je moet gewoon je Note Rooten en er een ROM naar jou keuze op zetten.
Android 4.0.4 ?? Ik geloof niet dat die er ooit komt voor de Nederlandse Note.
Samsung zal t.z.t. wel Jellybean (Android 4.1) uitbrengen voor onze Note. Dat geloof ik wel.
Maar waarom wachten op Samsung als je nu al Android 4.1.2 kan draaien als je dat wilt ??
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/19owed.jpg
Je bent de baas over je eigen Note people. Dat is het mooie van Android.
Dus ga lekker 4.1.2 draaien zou ik zeggen, you wont regret it.

Flo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
er is een custom rom topic hoor. En je negativiteit is een beetje onzin imo. Het feit dst jij die 4.1.2 rom draait geeft aan dat samsung wel bezig is. Ze hebben ook aangegeven in q4 een update voor de note en s2 uit te brengen. Daarmee zitten ze gewoon in de voorhoede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
418O2 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:20:
er is een custom rom topic hoor. En je negativiteit is een beetje onzin imo. Het feit dst jij die 4.1.2 rom draait geeft aan dat samsung wel bezig is. Ze hebben ook aangegeven in q4 een update voor de note en s2 uit te brengen. Daarmee zitten ze gewoon in de voorhoede
Misschien zitten ze in de voorhoede, maar voordat een update in NL is uitgerold, is de volgende Android release alweer bijna aan de beurt. Daar is men dan weer tergend langzaam mee. India heeft bij wijze van spreke 2 maanden eerder de updat dan Nederland. In dat tempo gaat de gefaseerde uitrol.

En die 4.1.2 (die ik ook via PA draai) komt niet van Samsung. Google geeft op enig moment de kernel sources vrij en via het Android Open Source Project komen die dan in de keukens van de ROM bakkers terecht. Momenteel is er idd een 4.1.2 kernel die gelekt is van Samsung in omloop, dus dan krijg je de juiste drivers e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Klopt. Waarom t lang duurt weet ik niet.,maar blijkbaar is t voor alle fabrikanten lastig uit te rollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
418O2 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:00:
Klopt. Waarom t lang duurt weet ik niet.,maar blijkbaar is t voor alle fabrikanten lastig uit te rollen
Punt is dat mijn laatste 'Samsung ROM' de Duitse (International) was die ik er uiteindelijk, ziek van het wachten, maar op heb gezet. En die start dan gewoon op in het Nederlands. De ROM was dus al maanden klaar, want Duitsland kreeg 'm ook vrij vroeg. Ik kan me niet voorstellen dat ze zo lang erover doen om de andere Samsung apps te vertalen, want die zijn naar ik meen niet zo heel veel veranderd. Het zijn toch geen hobbyïsten daar? Als je een dedicated team hebt, is zo'n programmaatje in een paar dagen vertaald. Ik snap die delay niet. Als het nou 1 of 2 weken is, soit. Maar mensen maanden laten wachten, terwijl ze allemaal via internet zien dat andere landen al lang een update hebben vind ik onhoudbaar.

Dus ik heb mijn angst voor de brickbug maar overboord gezet en ben nu heel blij met Paranoid Android. Dit is zoals de Note had moeten zijn. Samsung zou dit moeten overnemen; hybrid is the way to go op de Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja dat is raar. Maar dan nog,dit is niet de plek om dat te bespreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
@Flo,
Rooten is toch tegen je garantie in, mocht er iets mis gaan kan Samsung bepalen of ze het wel of niet doen?

Ik dacht ik neem even een kijkje in dit topic, want vroeg me al af wat er nou aan de hand is met die updates.
Android 4.2 is al aangekondigd en wij zitten nóg steeds op 4.0.3, dat vind ik niet kunnen.

En zoals ik boven al aangeef, ik wil niet rooten.. dan wacht ik liever op de release van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mezzid schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:15:
@Flo,
Rooten is toch tegen je garantie in, mocht er iets mis gaan kan Samsung bepalen of ze het wel of niet doen?
Garantie is over-rated ....

De toestellen gaan naar bedrijven zoals Dynafix, en 90% van de gevallen komt terug onder "waterschade"

* FreshMaker zijn 2ct's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

Yucko

One clown to rule them all !

Mezzid schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:15:
@Flo,

Ik dacht ik neem even een kijkje in dit topic, want vroeg me al af wat er nou aan de hand is met die updates.
Android 4.2 is al aangekondigd en wij zitten nóg steeds op 4.0.3, dat vind ik niet kunnen.

En zoals ik boven al aangeef, ik wil niet rooten.. dan wacht ik liever op de release van Samsung.
root is terug te draaien en mocht je je toestel echt zo naar de klote helpen dat je niet meer in recovery kan komen om een stock image erop te zetten dan hoef je ook niet bang te zijn dat Samsung er nog achter kan komen dat root enabled was op je telefoon.

Oftewel: gewoon rooten dat ding
mijn Note 1 was 30 min. nadat de postbode het pakket afgeleverd had geroot :+

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
mphilipp schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:59:
[...]

Dus ik heb mijn angst voor de brickbug maar overboord gezet en ben nu heel blij met Paranoid Android. Dit is zoals de Note had moeten zijn. Samsung zou dit moeten overnemen; hybrid is the way to go op de Note.
En kunnen we dan zoveel meer en zoveel beter met die Paranoid Android dat vraag ik mij af.
Ik ben niet van de slimste maar ik vind dat ik toch al heel veel kan met mijn Note.

Is die van u nu sneller en wat kan die zoal meer dan een originele Note.

Ik wil hier niemand iets verwijten of zo, ik wil gewoon iets weten over die zogezegde enorme verbeteringen die bereikt worden met die "custom roms".

Tenzij .... de pannenkoeken die mijn moeder zelf bakte waren wel beter dan die van de buurvrouw. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het effect valt ook wel mee. Het lijkt alleen vaak al sneller omdat je cache/data wipes doet. Maargoed; rooten/custom roms plaatsen mág, het moet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Dus als ik het goed begrijp brengt een custom rom geen enkele verbetering. :)
Maar goed dan dat ik mij die moeite bespaart heb. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nouja t is vaak wel iets sneller. Als de officiele rom echt slecht is (zoals t bij de galaxy s was), scheelt t heel veel. bij de note zal je wel iets merken, maar verwacht geen wonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:31:
Dus als ik het goed begrijp brengt een custom rom geen enkele verbetering. :)
Maar goed dan dat ik mij die moeite bespaart heb. _/-\o_
Dat weet je niet, tot het geprobeerd is
Maar zoals ik al eerder heb opgemerkt, je denkt teveel door, teveel in de probleemhoek.
Moet je niet doen, leer met het toestel omgaan, en probeer het eens uit, mcphillip moest ook geen customs hebben, teveel gedoe .... en zie waar hij nu op draait.

is het niets, dan heb je je een dag vermaakt, en zet je de ( in mijn ogen) trage TWrom weer terug, en is het toestel weer origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
onkeltje schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:51:
[...]
En kunnen we dan zoveel meer en zoveel beter met die Paranoid Android dat vraag ik mij af.
Ik ben niet van de slimste maar ik vind dat ik toch al heel veel kan met mijn Note.

Is die van u nu sneller en wat kan die zoal meer dan een originele Note.

Ik wil hier niemand iets verwijten of zo, ik wil gewoon iets weten over die zogezegde enorme verbeteringen die bereikt worden met die "custom roms".

Tenzij .... de pannenkoeken die mijn moeder zelf bakte waren wel beter dan die van de buurvrouw. :+
Je moet het vooral zelf uitmaken of je erop vooruit zult gaan. Om de eerste luchtbel door te prikken: sneller zal het niet gaan. Iedereen loopt op te scheppen met benchmarks die helemaal niets zeggen. Feit is dat de Note zich zelden uit de naad werkt voor je. Installeer voor de gein CPUspy en verwonder je over het feit dat je Note maar hoogst zelden op 1600Mhz komt. Het meest zit ie op 200Mhz omdat we niet heel veel zware dingen erop hebben draaien. Natuurlijk zijn er mensen die veel gamen, maar die games worden ontwikkeld voor het gemiddelde apparaat en het gemiddelde is nog lang geen Note. Volgens mij zijn die benchmark apps één grote oplichterij en komen ze met onzingetallen om ons een beetje gek te maken. Maar goed, we dwalen af. Laat ik het erop houden dat ik de Note heb om te gebruiken, niet om 'm te benchmarken. Die tijd heb ik gehad.

Ik vind PA ideaal omdat ie heel goed gebruik maakt van het grote scherm van de Note. Je kunt nl per app (naar keuze ook permanent) de Note in Tablet mode schakelen. De app wordt dan kleiner, waardoor er meer op het scherm past. Dat is bij sommige apps erg handig. Door het grote scherm blijft de tekst goed leesbaar. Ik vind dat erg praktisch en slim.
Nogmaals: je moet het zelf uitmaken of JIJ er blij mee zult zijn, dat kan ik niet voor jou bepalen. Dus: verdiep je in de ROM en kijk of je iets ziet dat je aanstaat. Het is onmogelijk en onzinnig om er een generieke uitspraak over te doen. De een vind dit, de ander dat. Het leuke van Android is nu juist dat je de mogelijkheid hebt om zelf dit soort dingen met je apparaat te doen. Of je laat 'm origineel. Ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat de twrom traag is, herken ik overigens niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier ook goede ervaringen met de laatste (DBT 4.0.4 ) officiele rom.
Ook wel even andere ROM erop gehad, maar niet merkbaar sneller.

Daarentegen wel ook weer andere issues / bugs met custom roms, dus is het mij om het even en laat ik het nu gewoon bij de officiele waar op dit moment zeer weinig mis mee is qua bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:11:
Dat de twrom traag is, herken ik overigens niet
Sommige dingen zijn een gevoel, geen exacte wetenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Hummm, vroeger heb ik mijn Qtek omgebouwd van WM5 naar WM6.1 en ook via XDA en dat was toen wel een enorm verschil. :9
Die ging toen veel sneller; de batterij ging langer mee en er zaten heel interessante gadgets ingebouwd. Maar ja, toen zaten we nog in een heel andere tijd dan nu.
Toen waren verchillen nog echt verschillen. Ik heb zo'n idee dat er nu niet meer zo veel kan verbeterd worden, dat we zo'n een beetje aan de top zitten. Ik zie soms in filmpjes dat het uitzicht verandert, de manier van iets op het scherm plaatsen. En ja, daar hebben jullie dan gelijk in, een kwestie van smaak maar niet echt een verbetering.
Ik zal nog eens gaan rondneuzen bij XDA maar het ergste is dat ge daar door de bomen het bos niet meer ziet.
Er zijn zoveel koks en zoveel brouwsels en ieder voor zich heeft het beste recept.
Het is verdomd moeilijk en echt zin om 10 keer opnieuw te beginnen dat heb ik nu ook weer niet.
Het is niet echt goed voor het geheugen hé, het soort geheugen dat er in onze GSM's gebruikt wordt wordt niet echt gewist. Alles schuift telkens wat op tot het vol zit. Dat kan echt niet vergeleken worden met een harde schijf ui de PC.
Daarom ben ik een beetje bang dat het apparaat eerder telkens een beetje trager zal worden bij iedere nieuwwe flash. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
onkeltje schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:07:
Er zijn zoveel koks en zoveel brouwsels en ieder voor zich heeft het beste recept.
Daarom kijk ik alleen bij 'original development' Ik wil liever geen re-package van iets hebben. Daarom heb ik de originele PA en niet de nightlies van die ene knakker.
Het is niet echt goed voor het geheugen hé, het soort geheugen dat er in onze GSM's gebruikt wordt wordt niet echt gewist. Alles schuift telkens wat op tot het vol zit. Dat kan echt niet vergeleken worden met een harde schijf ui de PC.
Daarom ben ik een beetje bang dat het apparaat eerder telkens een beetje trager zal worden bij iedere nieuwwe flash. :-(
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dan zou het bij mij allang vol moeten zitten. Onzin imho. Mijn Desire heb ik een hele tijd elke week van een nieuwe MIUI voorzien, en die doet het nog steeds. En niet steeds langzamer. Ik denk dat je iets door elkaar haalt of verkeerd begrijpt.

Maar doe het aub niet 'omdat iedereen het doet'. Doe het alleen als je denkt dat een bepaalde ROM iets toevoegt. Sommige ROM's (of kernels) zijn efficiënter en kunnen de indruk geven dat ze sneller zijn. Soms is dat alleen een gevoel, omdat het scherm soepeler loopt, soms is ie op een aantal punten echt sneller/efficiënter. Maar heel veel gaat het imho nooit schelen tenzij het origineel heel erg slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik vind het jammer dat ik dat artikel niet meer kan vinden.
Over die geheugenkaarten heeft eens een heel artikel gestaan over schrijven wissen en herschrijven van geheugen kaarten.
Ja dat was hier op Tweakers maar wel al een tijd geleden.
Ik stond toen ook verbaasd hoe heel anders dat zo'n geheugen werkt in vergelijking met een harde schijf.

Het is natuurlijk niet zo dat zo'n geheugenkaart binnen de korste keren om zeep is maar het was wel duidelijk, ook in de vele reacties op dat artikel dat zo'n geheugen telkens een beetje verandert.
Er werd ook beweert dat zo'n kaartje 1000 keren kon overschreven worden.
Sommigen vonden dat veel maar anderen beweerde dat er voordurend tijdens het gebruik geschreven en verwijderd wordt.

Eerlijkheid gebied mij erbij te vertellen dat dat niet de grote reden is dat ik tot nog toe geen customrom gebruikt heb.
De grote reden is dat ik eigenlijk niet goed weet met wat ik moet beginnen.
Gij geeft aan dat ge alleen bij 'original development' kijkt, is dat ook te vinden bij XDA of is dat ergens anders te vinden?

Verder begrijp ik van dit "originele PA en niet de nightlies van die ene knakker" niet veel :? .
Het klinkt wel heel grappig maar daar blijft het voor mij bij :)
Enfin, met uw gegevens hier ga ik toch eens verder kijken, nieuwsgierig ben ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Beste note gebruikers,

Gisteren is er orginele jb 4.1.1 rom naar buiten gekomen voor onze note! linkje

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
Coolrob schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:32:
Beste note gebruikers,

Gisteren is er orginele jb 4.1.1 rom naar buiten gekomen voor onze note! linkje
Het begin is er! Mooi zo! :)

Als aanvulling: het is nog wel een 'Original LEAK'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wel dezelfde versie als er al gelekt was... Dus hij is alleen maar nieuw op Samfirmware

[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 05-11-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zaken die nu op XDA voorbijkomen en in filmpjes

- Jelly Bean 4.1.2
- Nature UX (was al in de DBT rom versie aanwezig)
- Multiscreen (zoals op de Note II ), maar met beperkingen
- December 2012 uitgerold via OTA (uitgelekte planning)

- 4.2 staat op planning voor Q1 2013 voor Note II, zeer wss ook voor de Note I, maar dan een maand later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
mphilipp schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:21:
[...]

Je moet het vooral zelf uitmaken of je erop vooruit zult gaan. Om de eerste luchtbel door te prikken: sneller zal het niet gaan. Iedereen loopt op te scheppen met benchmarks die helemaal niets zeggen. Feit is dat de Note zich zelden uit de naad werkt voor je. Installeer voor de gein CPUspy en verwonder je over het feit dat je Note maar hoogst zelden op 1600Mhz komt. Het meest zit ie op 200Mhz omdat we niet heel veel zware dingen erop hebben draaien. Natuurlijk zijn er mensen die veel gamen, maar die games worden ontwikkeld voor het gemiddelde apparaat en het gemiddelde is nog lang geen Note. Volgens mij zijn die benchmark apps één grote oplichterij en komen ze met onzingetallen om ons een beetje gek te maken. Maar goed, we dwalen af. Laat ik het erop houden dat ik de Note heb om te gebruiken, niet om 'm te benchmarken. Die tijd heb ik gehad.
1400 vaker dan 1600 denk ik, aangezien er een 1400 mhz cpu in de note1 zit

Verder: ik hoop dat we toch echt eerdaags een update mogen ontvangen, het duurt allemaal weer lekker lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik draai LS7 nu (4.1.2) en dat lijkt al prima te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:13:
Ik draai LS7 nu (4.1.2) en dat lijkt al prima te werken :)
Second that - via rocketrom ( wel de laatste van zijn serie, helaas )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 13:01
Is er al een nieuwe prognose bekend voor de officiele update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
menno_m schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:13:
Is er al een nieuwe prognose bekend voor de officiele update?
When the time comes...+ 3 maanden, want Nederland komt altijd als laatste.

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 18-11-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Mijn note wacht volverwachting op jb. Al moet ik zeggen dat de customrom die ik nu 1 maand volop
Draai naar alle tevredenheid is.
Maargoed we zijn tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mphilipp schreef op zondag 18 november 2012 @ 01:31:
[...]

When the time comes...+ 3 maanden, want Nederland komt altijd als laatste.
Och.. als de dld versie er is vind ik t goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:43
Ik heb nu sinds 2 weekjes een Note, alleen trek ik mijn batterij enorm snel leeg. Ik gebruik hem afentoe. Nadat ik vanmorgen effe muziek geluisterd heb in de bus [15 min], mail gechecked en even gewhatsappt, phone in m'n zak gestopt. 2 uur later op school pauze, heb ik nog maar 65 procent van de accu over... :S Is daar wat aan te doen? Toen ik de phone ontvangen heb, heb ik uit voorzorg eerst een factory reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wat zeggen de batterijgegevens?

Wat sync je, hoe is je bereik, welke software draai je, zit je op wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij mij was het de locatiebepaling die enorm veel batterij gebruikte. sinds ik dat heb uitgezet gaat het stukken beter.

Bij weer widgets heb ik nu gewoon de standaardlocatie ingesteld.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Hummmm, Update topic! ..... batterij snel leeg.
Dat mag dan wel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
?

Dit topic is om updates te bespreken, niet om een update over je gebruik te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:41:
Hummmm, Update topic! ..... batterij snel leeg.
Dat mag dan wel???
Nee, maar Bas heeft zijn note net 2 weken.
Dus dan mogen alle vragen weer van voor af aan gesteld worden, je kan niet van hem verwachten dat hij alles gaat doorlezen .....

< waarom eigenlijk niet .... alles is al tot in den treure besproken >

Onkeltje heeft gelijk !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Tja, eigenlijk moet hij hier zijn: Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000).
Maar sinds de laatste discusie daar zit iedereen op Google.
Nu zit dat topic dus 3 bladzijden ver en een beginneling kan dat niet meer vinden.

Zoals ik al aanhaalde, Google is goed maar maakt sommige levende topics dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:03:
Tja, eigenlijk moet hij hier zijn: Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000).
Maar sinds de laatste discusie daar zit iedereen op Google.
Nu zit dat topic dus 3 bladzijden ver en een beginneling kan dat niet meer vinden.

Zoals ik al aanhaalde, Google is goed maar maakt sommige levende topics dood.
code:
1
 Registratiedatum   Vrijdag 4 april 2008

Nee, een beginneling is hij niet, maar ik laat het hierbij.

Mijn toestel werkt, ik weet evt. problemen op te lossen en heb dat 99% gedaan door gewoon te lezen, ondanks dat het al een jaar loopt.

beginsel van GOT - doe voor je vraagt, maar dat geldt niet meer tegenwoordig....

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 13:01
zijn er voorspellingen? Eerst werd half november gezegd...
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste