Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
onkeltje schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:06:
[...]
Voor mij draait alles nu erg vlot.
Bij mij zijn alle scherm-indelingen hetzelfde gebleven.
Kan kloppen. Ik had de launcher vervangen door de SIII launcher. Door die update is dat weg en kreeg ik weer wat default crap terug. Maar ik heb het inmiddels weer hersteld.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb mijn Note nu voor de curisiteit nog eens aan KIES gehangen en daar zie ik nu staan ...

Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrades via Kies.
Huidige firmware: PDA:LRG / Phone:LRB / CSC:LRG (XEN)

Dat vin ik wel iets minder, ik heb nu dus geen origineel apparaat niet meer.
Kan ik dat ergens aanpassen zodat ik weer vriendjes ben met Kies? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emailjunkie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01-2023
@ Onkeltje, download van hier: http://www.samsung.com/nl.../supportUsefulSwMobile.do
Download de laatste Kies versie en voila! Wellicht de 4.04 update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update naar 4.0.4 gelukt,via Mobile Odin ik kwam van 2.3.6 Litening rom en heb alles behouden ,ook root.
Nu geeft hij een firmware update aan en heb die binnengehaald maar nog niet geinstalleerd.
De update is 34,54 mb groot.
Wat gebeurd er wanneer ik deze installeer? Ik heb nu 4.0.4,wat kan er dan nog geupdate worden?
Edit: Titanium en Rom Toolbox pro werken niet meer,ook niet na terug opstarten. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 4.0.4 er op gezet ,zie hierboven.
Ik heb titanium terug verwijderd en wil hem opnieuw installeren krijg de melding,geen ruimte beschikbaar
Ik heb dit grapje al meermaals meegemaakt op mijn telefoons en tablets en het deed zich voor vanaf HoneyComb.
Wanneer ik dan terugga naar 2.3.6 is de melding verdwenen.
Nu sta ik dus op 4.0.4 en heb weer hetzelfde.
Ik heb op GoT toen geopperd dat ik voorstander was om apps2sd te gebruiken maar kreeg de repliek dat 16 GB genoeg is.
Ik heb:
Apparaat gegeheuegen:
Totale ruimte: 1.97 GB

Apps: 235 MB

Beschikbaar: 1.71GB

Usb opslag:

Totale ruimte:11,07GB
Apps:319 MB
Fotos,videos:27,97 Mb

Audio:79,44MB

Diverse bestanden20,65 GB

Beschikbaar:2.29GB

SD kaart:

Totale ruimte:29,88GB
Beschikbaar:16,53 GB

Iemand help aub ,ik heb het zoals al gezegd op veschillende Android toestellen meegemaakt,Smartphones zowel als tablets en probleem doet zich steeds voor vanaf Honeycomb,dus is het niet toestel gerelateerd.
Kan hier nu een iemand verheldering en evt een oplossing aandragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
emailjunkie schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:25:
@ Onkeltje, download van hier: http://www.samsung.com/nl.../supportUsefulSwMobile.do
Download de laatste Kies versie en voila! Wellicht de 4.04 update...
Bedankt voor de reactie.
Ik neem aan dat je de laatste berichtjes hier niet echt gevolgd hebt.
Ik heb dus op mijn Nederlanse (XEN) Note een Duitse rom gezet die blijkbaar zou bedoelt zijn voor zeg maar heel Europa.
Die upgrade via Odin is goed verlopen.
Maar blijkbaar is dat voor Kies iets waardoor hij niet meer wil samenwerken met mijn Note.

Tja ik weet ook niet hoe ik beter moet uitleggen.

Ik krijg dus sinds die update het volgende:
Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrades via Kies.
Huidige firmware: PDA:LRG / Phone:LRB / CSC:LRG (XEN)

Voor die update vertelde Kies dat niet, hij zei toen gewoon dat er geen update was voor mij.

Zou ik door die upgrade mijn apparaat ge-unlockt hebben?
Kan dat inbegrepen geweest zijn in die 4.0.4 die ik gedownload heb?
Kan ik dat ergens aan zien.

Oja, dat stond allemaal bij die download:

What is new?
- POP-up PLAY watch movies (Video Player) like Galaxy SIII
- Restart button is green.
- Some icons changed.
- Faster.
- Signature unlock.

Download N7000XXLRG here (659.7 MB). NO WIPE version

NEW Music Hub and SuperSu
Root, installed applications and data un-touch. NO WIPE version. YES!

En hier kunt ge alles zien over deze update, ik hoop dat ik de goede gepakt heb.

[ Voor 16% gewijzigd door onkeltje op 20-08-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:55
onkeltje schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:29:
[...]

......

Zou ik door die upgrade mijn apparaat ge-unlockt hebben?
Kan dat inbegrepen geweest zijn in die 4.0.4 die ik gedownload heb?
Kan ik dat ergens aan zien.
Dit ligt denk ik inderdaad aan de upgrade, ik heb hem ook gedaan, en verwacht dat als ik hem aan kies hang dat die dan hetzelfde zegt. Dit heb ik namelijk al eens eerder gehad met andere Roms die ik via ODIN PC versie heb geinstalleerd op andere toestellen.

Ik vind het op dit moment niet zo erg, omdat ik wel graag de root toegang heb die bij de 4.0.4 zat (mee geinstalleerd in mijn geval via mobile odin). En het wordt pas weer courant als 4.1 door samsung gereleased wordt...

Het zou overigens kunnen zijn dat als je enkel de root verwijdert, Kies hem weer herkend, hoe je dit doet ben ik niet helemaal zeker van, ik denk wel dat er een script op XDA voor is, maar ben niet 100% zeker dat die werkt...Misschien dat iemand anders daar zijn licht nog over kan laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Dirkweggeman schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:19:
[...]

Dit ligt denk ik inderdaad aan de upgrade, ik heb hem ook gedaan, en verwacht dat als ik hem aan kies hang dat die dan hetzelfde zegt. Dit heb ik namelijk al eens eerder gehad met andere Roms die ik via ODIN PC versie heb geinstalleerd op andere toestellen.

Ik vind het op dit moment niet zo erg, omdat ik wel graag de root toegang heb die bij de 4.0.4 zat (mee geinstalleerd in mijn geval via mobile odin). En het wordt pas weer courant als 4.1 door samsung gereleased wordt...

Het zou overigens kunnen zijn dat als je enkel de root verwijdert, Kies hem weer herkend, hoe je dit doet ben ik niet helemaal zeker van, ik denk wel dat er een script op XDA voor is, maar ben niet 100% zeker dat die werkt...Misschien dat iemand anders daar zijn licht nog over kan laten schijnen?
Stel dat die geroot is wat kan je daar dan mee doen?
Laat dat bepaalde handelingen toe of is dat alleen voor programmeurs?
OK, het stoort mij nu ook niet direkt maar voor andere updates in de toekomst misschien wel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
onkeltje schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:39:
[...]

Stel dat die geroot is wat kan je daar dan mee doen?
Laat dat bepaalde handelingen toe of is dat alleen voor programmeurs?
OK, het stoort mij nu ook niet direkt maar voor andere updates in de toekomst misschien wel :-(
Root betekent dat je bepaalde samsung crap kan verwijderen, dat je titanium backup kan gebruiken en nog wat andere zaken. Feitelijk is het (wat ik er van weet) vergelijkbaar met root toegang op een pc (tov een "normaal" user account). Je kan dus feitelijk meer aan het besturingssysteem (android) veranderen. Zo kan je meer tweaken.

zie o.a. android authority

trouwens, je kan zien of je hem geroot hebt als in je applicatielijst de applicatie SU (staat voor SuperUser) staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Dirkweggeman op 20-08-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
onkeltje schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:29:
[...]

Bedankt voor de reactie.
Ik neem aan dat je de laatste berichtjes hier niet echt gevolgd hebt.
Ik heb dus op mijn Nederlanse (XEN) Note een Duitse rom gezet die blijkbaar zou bedoelt zijn voor zeg maar heel Europa.
Die upgrade via Odin is goed verlopen.
Maar blijkbaar is dat voor Kies iets waardoor hij niet meer wil samenwerken met mijn Note.
Maar het is toch geen straf dat ie niet meer wil praten met KIES? Net zoiets als iTunes, maar dan nóg erger.
Backups kun je maken met Titanium en je kunt ook nog aan de slag met KIES Air en als je de Note op de PC aansluit, zie je 'm ook in de verkenner, dus kun je er altijd nog bij.

En updates pluk je nu gewoon van Sammobile, en dan weer de Duitsche versie. Zij krijgen altijd als eerste de updates. Ik zie alleen maar winst! ;)

Ik ben nu overigens een beetje in de mood gebracht om een andere ROM te gaan proberen. Ik zie wel wat in de Paranoid Android rom. Een hybride tablet rom, en zo te zien ideaal voor de Note. Als ik een keer wat tijd heb, ga ik er toch even voor zitten. Wel weer een klus, want dan moet alles weet opnieuw geïnstalleerd worden. Maar goed, daar hebben we Titanium voor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:54:
Ik heb 4.0.4 er op gezet ,zie hierboven.........
Ik heb titanium terug verwijderd en wil hem opnieuw installeren krijg de melding,geen ruimte beschikbaar
Ik heb dit grapje al meermaals meegemaakt op mijn telefoons en tablets en het deed zich voor vanaf HoneyComb.Kan hier nu een iemand verheldering en evt een oplossing aandragen.........
Heb ooit zoiets aan de hand gehad met een andere applicatie.
Hopelijk heb je hier iets aan:
Zoek in de map /data/app naar een 'Titanium......odex' file en verwijder deze. Restart het toestel en probeer opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:24:
[...]

Heb ooit zoiets aan de hand gehad met een andere applicatie.
Hopelijk heb je hier iets aan:
Zoek in de map /data/app naar een 'Titanium......odex' file en verwijder deze. Restart het toestel en probeer opnieuw te installeren.
Bedankt voor de tip,vond eerst de app niet in de map dat maar root explorer binnengehaald en inderdaad daar stond die odex file,heb ze verwijderd en eureka,Titanium staat er nu op.
Dat ik voor zoiets stoms zo vaak mijn kop erover gebroken heb.Komt nog van pas.
Nogmaals bedankt Nirak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

Yucko

One clown to rule them all !

Yucko schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:02:
Ik hem mijn poolse note geflashed via mobile odin pro met de poolse 4.0.4 (van sammobile geplukt) maar krijg de pop up video feature niet werkend. Nog iemand last daarvan?
Nog maar eens;
iemand die dat pop-up video werkend gekregen heeft met de 4.0.4 update? Hier wil het nl. maar niet lukken (ik mis het icoontje in de videoplayer om video die op dat moment afspeelt on top van mijn bureaublad te laten spelen

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yucko schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:18:
[...]

Nog maar eens;
iemand die dat pop-up video werkend gekregen heeft met de 4.0.4 update? Hier wil het nl. maar niet lukken (ik mis het icoontje in de videoplayer om video die op dat moment afspeelt on top van mijn bureaublad te laten spelen
Ik heb deze en het icoon verschijnt rechts bovenaan(het is een beeldscherm met een wit vierkant in.
Het verschijnt wanneer je een video afspeelt. ;)
http://devsrom4android.bl...-samsung-galaxy-note.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Dirkweggeman schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:45:
[...]

Root betekent dat je bepaalde samsung crap kan verwijderen, dat je titanium backup kan gebruiken en nog wat andere zaken. Feitelijk is het (wat ik er van weet) vergelijkbaar met root toegang op een pc (tov een "normaal" user account). Je kan dus feitelijk meer aan het besturingssysteem (android) veranderen. Zo kan je meer tweaken.

zie o.a. android authority

trouwens, je kan zien of je hem geroot hebt als in je applicatielijst de applicatie SU (staat voor SuperUser) staat.
Ach zo is dat.
Wel bij mij staat er geen SU bij de apps.
Dus ik ben nog altijd gewoon een zwakke vod en geen Super User :( :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:28:
[...]

Ik heb deze en het icoon verschijnt rechts bovenaan(het is een beeldscherm met een wit vierkant in.
Het verschijnt wanneer je een video afspeelt. ;)
http://devsrom4android.bl...-samsung-galaxy-note.html
eens kijken wat gebeurd als ik die versie waar jij naar linkt erop gooi met mobile odin pro :)

livin' on the edge >:) ... mocht ik heb alsnog bricken dan weet ik zeker dat ik voor de Note 2 ga

edit:
Yeah! Nu werkt het wel *O*
Toch raar dat een poolse 4.0.4 die functie blijkbaar niet heeft terwijl build volgens mij ook nog eens nieuwer was.

* Yucko is weer een gelukkig man

[ Voor 15% gewijzigd door Yucko op 21-08-2012 20:37 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
BTW: Met 4.0.4 is het batterijverbruik best omlaag gegaan. Hij is nu bijna 15uur in de lucht en ik heb not 45% sap over. Heel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:20:
BTW: Met 4.0.4 is het batterijverbruik best omlaag gegaan. Hij is nu bijna 15uur in de lucht en ik heb not 45% sap over. Heel fijn!
Ja dat is echt merkbaar, voorgaande versie batterij snel leeg. Met die 4.0.4 echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Dat klopt, ik kan nu ook langer aan één stuk spelen dan voorheen.

Is het mogenlijk om mij even uit te leggen hoe gij uw toestel geroot hebt?
Ik zou dat eventueel ook eens willen proberen al was het maar om wat crap te verwijderen.

Daar gebruikt gij het toch ook voor of niet?
Natuurlijk zal het uitkijken zijn wat mag verwijderd worden en wat niet. :?
Maar ik denk toch dat er enkele zaken opstaan waar ik nooit gebruik van maak en die volgens mij wel mogen verwijderd worden, ze nemen alleen maar plaats in.

Ik ben zelf ook op zoek gegaan en vond deze: ZergRoot.
Zou dat goed kunnen zijn?
Er wordt beweert: This method will also not activate the custom binary counter found on the Note like the Galaxy S II.
Als ik het goed begrijp blijft de counter hierbij onaangeroerd.
Het is een "in a single click" roten en het is hier te vinden:
http://techie-buzz.com/an.../root-samsung-galaxy-note

[ Voor 20% gewijzigd door onkeltje op 22-08-2012 09:42 . Reden: Iets toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste dagen moet je dat eigenlijk niet rekenen, ik heb gisteren 43% verbruikt in 17u met scherm aan van 1u.
Pas na een dag of 3 á 4 heb je een aardig gemiddelde, en komt het ware verbruik omhoog.

Ik heb meerdere customs geprobeert, en bijna allemaal zijn de de eerste 2 dagen superformiweldigheidtefantacolostachtig , Maar daarna zakt het gros in, naar 14 tot 15u per charge
( einde dag dan meestal zo'n 25% over )

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 22-08-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
onkeltje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:59:
[...]
.....

Ik ben zelf ook op zoek gegaan en vond deze: ZergRoot.
Zou dat goed kunnen zijn?
Er wordt beweert: This method will also not activate the custom binary counter found on the Note like the Galaxy S II.
Als ik het goed begrijp blijft de counter hierbij onaangeroerd.
Het is een "in a single click" roten en het is hier te vinden:
http://techie-buzz.com/an.../root-samsung-galaxy-note
Ik heb zelf deze gevolgd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1329360
En heb alleen de SU geinstalleerd, dus niet Busybox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dirkweggeman schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:48:
[...]

Ik heb zelf deze gevolgd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1329360
En heb alleen de SU geinstalleerd, dus niet Busybox...
Die van onkeltje werkt hier ook niet.
Die van XDA werkt wel, dus geen andere rom, en geen full wipe en geen counter bij de methode die achter de xda link zit (eerste methode, updated augustus 2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vraag:
Welke apps gebruiken jullie allemaal onder ROOT toegang.

Ik heb nu:
Titanium Backup (voor verwijderen systeemapps)
AdAway (scheelt bandbreedte en batterij)
LBE Lifeguard (firewall, network monitor en app permissions instellen)

Is SetCPU nog nuttig voor de Note?
Zijn er andere performance/bandbreedte/batterij apps die onder root erg nuttig en handig zijn (en die dus zonder root niet werken)?

[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 22-08-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Get!em schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:10:
[...]

Die van onkeltje werkt hier ook niet.
Die van XDA werkt wel, dus geen andere rom, en geen full wipe en geen counter bij de methode die achter de xda link zit (eerste methode, updated augustus 2012)
Ach zo, die werkt niet.
Fijn dat je dat even vermelt dan weet ik dat ook weer en hoef ik het niet te proberen.

Kunt ge ook zeggen wat er mis gelopen is?
Er werd ook vermeld "Busybox", en wat mag dat dan wel zijn.
Is dat een doos voor bezigheids therapy of wat >:) , hoe vertaal je zoiets juist ... die niets zeggende namen altijd (voor mij toch :( ).

Ik ga die op XDA dan ook maar eens nalezen en proberen te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
onkeltje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:11:
[...]

Ach zo, die werkt niet.
Fijn dat je dat even vermelt dan weet ik dat ook weer en hoef ik het niet te proberen.

Kunt ge ook zeggen wat er mis gelopen is?
Er werd ook vermeld "Busybox", en wat mag dat dan wel zijn.
Is dat een doos voor bezigheids therapy of wat >:) , hoe vertaal je zoiets juist ... die niets zeggende namen altijd (voor mij toch :( ).

Ik ga die op XDA dan ook maar eens nalezen en proberen te begrijpen.
https://play.google.com/s...d=stericson.busybox&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Kort gezegd in het Nederlands is busybox de gereedschapskist voor de apps die ROOT nodig hebben. Er zitten allerlei gereedschappen in om bepaalde geavanceerde functies binnen android uit te voeren.

De stock galaxy note android versie (die je dus van samsung krijgt) heeft een halve gereedschapskist (toolbox), en mist daarom essentiele gereedschappen om bepaalde applicaties te laten werken.
AdAway kan zonder busybox bijvoorbeeld niet werken.

@onkeltje, de versie van rooten die jij aanwees is voor Android 2.3. De versie die op XDA staat is voor ICS en doet ongeveer hetzelfde, alleen dan moet je het handmatig uitvoeren. Tevens is het de nieuwste versie, waarbij de handleiding dus op 20 augustus herschreven is en ook de meest veilige is. Hij is tevens kort maar krachtig, want binnen 5 minuten (3x opnieuw booten) is alles klaar. Eventueel installeer je nog de gegeven link van busybox, zodat je altijd een up to date versie van busybox hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 22-08-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Get!em schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:28:
Kort gezegd in het Nederlands is busybox de gereedschapskist voor de apps die ROOT nodig hebben. Er zitten allerlei gereedschappen in om bepaalde geavanceerde functies binnen android uit te voeren.

De stock galaxy note android versie (die je dus van samsung krijgt) heeft een halve gereedschapskist (toolbox), en mist daarom essentiele gereedschappen om bepaalde applicaties te laten werken.
AdAway kan zonder busybox bijvoorbeeld niet werken.

@onkeltje, de versie van rooten die jij aanwees is voor Android 2.3. De versie die op XDA staat is voor ICS en doet ongeveer hetzelfde, alleen dan moet je het handmatig uitvoeren. Tevens is het de nieuwste versie, waarbij de handleiding dus op 20 augustus herschreven is en ook de meest veilige is. Hij is tevens kort maar krachtig, want binnen 5 minuten (3x opnieuw booten) is alles klaar. Eventueel installeer je nog de gegeven link van busybox, zodat je altijd een up to date versie van busybox hebt.
Bedankt voor de reacties hier.
Ik ben er een stuk wijzer door geworden.

Ik ben nu zo wijs dat ik besef dat ik maar overal beter mijn handen van af houd ... veel te ingewikkeld voor mij.
Het heeft mij weer met mijn twee voetjes op de grond gezet en mij duidelijk gemaakt dat ik tevreden moet zijn met wat ik heb.
Die verkeerde versie snapte ik wel maar ja dat was de verkeerde versie dan :-(

En zeker mijn Engels is niet goed genoeg met al die termen, indien ik iets zou mis verstaan dan kan ik mijn dure Note in de vuilbak kieperen en dat ga ik maar liever niet doen.

Toch bedankt jongens ... ik ben weer een gelukkig en tevreden mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
FreshMaker schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:01:
[...]
De eerste dagen moet je dat eigenlijk niet rekenen, ik heb gisteren 43% verbruikt in 17u met scherm aan van 1u.
Pas na een dag of 3 á 4 heb je een aardig gemiddelde, en komt het ware verbruik omhoog.

Ik heb meerdere customs geprobeert, en bijna allemaal zijn de de eerste 2 dagen superformiweldigheidtefantacolostachtig , Maar daarna zakt het gros in, naar 14 tot 15u per charge
( einde dag dan meestal zo'n 25% over )
Beter gezegd: na een reboot zijn ze even heel zuinig. Met het werken komt er steeds meer meuk in het systeem. Ik heb diezelfde ervaring met de Desire. Eigenlijk inherent aan computers. Voorheen liet ik mijn PC 24/7 doordraaien. Vooral Firefox kon daar gewoon niet tegen. Memory leaks dat het een lieve lust was. Instances met 1Gb heb ik vaker voorbij zien komen. Dan even hardhandig stoppen en alles is weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn pc's reboot ik toch wel regelmatig.
De servers en nas'stations gaan toch ook offline als we op bed liggen, en hun taken zijn volbracht.
smorgens zo tijdens het ontbijt start het een voor een weer op, en de werkpc gaat evt remote aan, lang leve WOL
Soms moet ik wel eens lachen om het trotse "uptime" verhaal.

de Note reboot ik gemiddeld een keer per week, gevoelsmatig werkt het voor mij.

Verwijderd

Gegroet lieden van de armen van de geest,

Is er een uwer die ook last heeft van een snoeihard crashende swype tijdens het gebruik van google translate? Ik krijg zo een hoofdpijn van die telefoon! Ik moet snel kunnen switchen tussen Chinees en Engels, maar google translate geeft de pijp geregeld aan Maarten. Na wat trial and error heb ik ontdekt dat swype de grote boosdoener is. Omschakelen naar samsung keyboard maakt google translate weer werkende, maar het typt zo sloom zonder swype. Ik moet rebooten en dan afwachten voor die swypekolder weer op gaat spelen, dat duurt meestal niet lang, want ik mag graag wat afchatten op een dag.

En ik heb ook zo een hoofdpijn om die batterij. De Note heeft de grootste batterij, maar hoe is t in hemelsnaam mogelijk dat het ding 3 tot 4% batterij per uur zuigt met 3G aan in standby mode? En dat met update 4.04 geinstalleerd na een factory reset! Ja ja, ik ben een grootverbruiker, ik gebruik veel verschillende functies tegelijk. Maar ik zie geregeld chikies met een iphone spelen, en die doen spelletjes en chatten en fotos maken, en dat kan kennelijk een stuk langer allemaal dan ik met mijn Note kan vogelen, zo observeerde ik recent tijdens een 11 uur durende treinreis.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:53:
Gegroet lieden van de armen van de geest,

Is er een uwer die ook last heeft van een snoeihard crashende swype tijdens het gebruik van google translate? Ik krijg zo een hoofdpijn van die telefoon! Ik moet snel kunnen switchen tussen Chinees en Engels, maar google translate geeft de pijp geregeld aan Maarten. Na wat trial and error heb ik ontdekt dat swype de grote boosdoener is. Omschakelen naar samsung keyboard maakt google translate weer werkende, maar het typt zo sloom zonder swype. Ik moet rebooten en dan afwachten voor die swypekolder weer op gaat spelen, dat duurt meestal niet lang, want ik mag graag wat afchatten op een dag.

En ik heb ook zo een hoofdpijn om die batterij. De Note heeft de grootste batterij, maar hoe is t in hemelsnaam mogelijk dat het ding 3 tot 4% batterij per uur zuigt met 3G aan in standby mode? En dat met update 4.04 geinstalleerd na een factory reset! Ja ja, ik ben een grootverbruiker, ik gebruik veel verschillende functies tegelijk. Maar ik zie geregeld chikies met een iphone spelen, en die doen spelletjes en chatten en fotos maken, en dat kan kennelijk een stuk langer allemaal dan ik met mijn Note kan vogelen, zo observeerde ik recent tijdens een 11 uur durende treinreis.
Als Android fans moeten wij lijdzaam toezien hoe de Iphone's en Ipad's ALLE smartphones de broek afdoen wat betreft batterij duur.
Ik sta versteld van de batterijduur van mijn Ipad 1...ja, ik heb er één :+
Ik vraag me af,hoe slagen zij erin en andere fabrikanten niet.

• emailjunkie
@pinnakker Ik weet voor de volle 100% zeker dat wanneer jij een factory reset, inclusief de de interne sd doet,
jouw swype probleem ook opgelost is.

Ik was een ontevreden 4.04 gebruiker maar na een factory reset en de interne sd dus ook gecleand te hebben, werkt alles weer , maar dan ook alles zelfs mijn carkit van Samsung werkt nu weer zij het dat mijn scherm dan verticaal word weergegeven ipv horizontaal, maar das ook het enige minpuntje..

De batterijduur vind ik zeer acceptabel, de concurrentie heeft dezelfde accudduur op vrijwel alle toestellen, ik vind het overigens zo`n geneuzel als je dan echt niet zonder dat apparaat kunt en geen oplaadpunt in de buurt hebt koop een paar extra accu's en neem die mee! Ik kan zo rustig 3 a 4 dagen doen zonder een oplaadpunt, en dat kan bij een Ipad of Iphone dan weer niet......

Verwijderd

@emailjunkie
Jazeker, ik ben daar 100% zeker van dat ik EN de factory reset EN de interne SD netjes gewiped heb alvorens de update naar 4.04 uit te voeren. Ik heb dit swype probleem nooit gehad, maar nu is het er ineens. Mooi kut!

Batterijduur acceptabel? Dude.. Hoor dit. Ik was vanmorgen op pad naar een museum, voor vertrek 100% batterij, beetje chatten onderweg, hop, 50% batterij pleitte. Ik snel aan de lader gehangen, ding stond op 85%, toen moest ik weer ervandoor. Mijn date sprak geen Engels, dus ik moest vertalen de hele middag, want je zit toch een tijdje met zo een meiske. Hop, batterij naar 8%, onderweg naar huis in de metro: poef, batterij dood. Toen naar een cafe, met een telefoon met 18% na eventjes laden thuis. Moest ik mijn telefoon aan de drain leggen in het cafe om een beetje normaal online te communiceren, terwijl ik met mijn matties in t cafe zat (multitasken). Bespottelijk! 3 x laden op 1 dag! En t ding ligt nu voor de 4e x aan t infuus.

Ik kan zo geen normale conversatie voeren! 4 uur schermtijd is bagger! Dat moet minstens 8 of 10 uur zijn om een beetje werkbare telefoon te hebben! Leuk zo een groot scherm, maar laten ze er een 3x zo dikke batterij in gooien svp, want dit is onwerkbaar en kut. Het moet een smartphone zijn, niet een Aldi-telefoon. Ik wed dat een Aldi-telefoon t 2 x langer uithoud dan dit stomme ding.
tja, en dus zou je moeten investeren in een paar extra accu's

Ik heb er 3 extra, dus zie het probleem niet zo

Verwijderd

Ik zal hier op de markt eens rondloeren naar een extra accu. Dat moet toch niet veel mogen kosten!

Verwijderd

FreshMaker schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:58:
tja, en dus zou je moeten investeren in een paar extra accu's

Ik heb er 3 extra, dus zie het probleem niet zo
Het meezeulen in de zomer bij 35 graden bvb,wanneer je liefst zo min mogelijk om het lijf hebt. Zoals een paar dagen geleden. :)

Verwijderd

Het is hier elke dag 30+ graden voor een half jaar lang. Goed toeven in China. Je hoeft niet na te denken over kleding, elke dag: t-shirt timeeeeeeeeeeee!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:37:
@emailjunkie
Jazeker, ik ben daar 100% zeker van dat ik EN de factory reset EN de interne SD netjes gewiped heb alvorens de update naar 4.04 uit te voeren. Ik heb dit swype probleem nooit gehad, maar nu is het er ineens. Mooi kut!

Batterijduur acceptabel? Dude.. Hoor dit. Ik was vanmorgen op pad naar een museum, voor vertrek 100% batterij, beetje chatten onderweg, hop, 50% batterij pleitte. Ik snel aan de lader gehangen, ding stond op 85%, toen moest ik weer ervandoor. Mijn date sprak geen Engels, dus ik moest vertalen de hele middag, want je zit toch een tijdje met zo een meiske. Hop, batterij naar 8%, onderweg naar huis in de metro: poef, batterij dood. Toen naar een cafe, met een telefoon met 18% na eventjes laden thuis. Moest ik mijn telefoon aan de drain leggen in het cafe om een beetje normaal online te communiceren, terwijl ik met mijn matties in t cafe zat (multitasken). Bespottelijk! 3 x laden op 1 dag! En t ding ligt nu voor de 4e x aan t infuus.

Ik kan zo geen normale conversatie voeren! 4 uur schermtijd is bagger! Dat moet minstens 8 of 10 uur zijn om een beetje werkbare telefoon te hebben! Leuk zo een groot scherm, maar laten ze er een 3x zo dikke batterij in gooien svp, want dit is onwerkbaar en kut. Het moet een smartphone zijn, niet een Aldi-telefoon. Ik wed dat een Aldi-telefoon t 2 x langer uithoud dan dit stomme ding.
Leuk zo een groot scherm, maar laten ze er een 3x zo dikke batterij in gooien svp, want dit is onwerkbaar en kut. Het moet een smartphone zijn, niet een Aldi-telefoon. Ik wed dat een Aldi-telefoon t 2 x langer uithoud dan dit stomme ding.

Het is én blijft een Smartphone dus als je een batterijduur wil van een week ,back to basics Nokia 3110? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:11:
Het is hier elke dag 30+ graden voor een half jaar lang. Goed toeven in China. Je hoeft niet na te denken over kleding, elke dag: t-shirt timeeeeeeeeeeee!
Off topic maar ben jaloers as hell

Verwijderd

Hehe, ok ok ok, waar ik op duidde was: een smartphone moet behalve slimme dingen kunnen doen, dwz opties, deze dingen ook op slimme wijze doen, dwz lange batterijduur. Zo niet, dan is de telefoon niet zo smart, maar een lege doos.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:17:
Hehe, ok ok ok, waar ik op duidde was: een smartphone moet behalve slimme dingen kunnen doen, dwz opties, deze dingen ook op slimme wijze doen, dwz lange batterijduur. Zo niet, dan is de telefoon niet zo smart, maar een lege doos.
Een dikke BMW snoept ook meer dan een FIAT500 hé

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:40
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:19:
[...]

Een dikke BMW snoept ook meer dan een FIAT500 hé
Hangt ervan af hoe je rijd :p

Verwijderd

_/-\o
_/-\o_ we zijn vreselijk of topic aan het geraken ,heb net een standje gekregen van een bepaalde MOD op een ander topic :P

Verwijderd

Tsja, er hangt een grotere tank onder die BMW, dus die houdt het wellicht langer vol op 1 tank dan een Fiat500. En dat is het hem nou juist. Nu is de Note een BMW die 100 Km rijdt en de geest geeft, terwijl de Fiat500, de Nokia3310 ofzo er 1000 Km uitperst. Dus dat..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:23:
Tsja, er hangt een grotere tank onder die BMW, dus die houdt het wellicht langer vol op 1 tank dan een Fiat500. En dat is het hem nou juist. Nu is de Note een BMW die 100 Km rijdt en de geest geeft, terwijl de Fiat500, de Nokia3310 ofzo er 1000 Km uitperst. Dus dat..
En dat moet je aanvaarden als je met een NOTE BMW wil rijden
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:05:
Ik zal hier op de markt eens rondloeren naar een extra accu. Dat moet toch niet veel mogen kosten!
Die van mij komen uit hongkong, en zijn zo'n 4$ per stuk

@ludo :
er zit er altijd één in mijn portefeuille, dus zo ernstig is dat niet

• mphilipp
Als je het niet lang redt met een acculading, kijk dan ook eens kritisch naar je apps. Er zijn genoeg ranzige apps die gruwelijk slecht geschreven zijn en je accu in no time leegtrekken. Het heeft geen zin om op Android of op Samsung te schelden, want de accu van de Note is gewoon toereikend. Ik heb collega's met iPhones die de hele dag aan de sap hangen.
Ja, als je de hele dag muziek aan het luisteren bent, video's kijkt over 3g en games speelt, zou het zomaar snel voorbij kunnen zijn. Dat zijn nl de grootste accuzuiperds die er zijn. Zoals die collega's die 'm de hele dag aan het draadje hebben hangen.

btw: als je de boel upgrade wil het soms wel eens fout gaan als je je apps via een backup terugzet. Apps kunnen dan ineens raar gaan doen omdat ze in feite nog geïnstalleerd zijn voor een andere versie en de restore zet alles terug in de oude staat, dus ook settings e.d. Als je een vermoeden hebt over een bepaalde app dat ie zich ineens na de upgrade anders gedraagt, remove 'm dan en installeer 'm opnieuw vanuit de market. Restore via Titanium oid is te proberen, maar als er problemen komen, is dat de eerste verdachte (ervan uitgaande dat je braaf een full reset hebt gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:02:
[...]

Als Android fans moeten wij lijdzaam toezien hoe de Iphone's en Ipad's ALLE smartphones de broek afdoen wat betreft batterij duur.
Ik sta versteld van de batterijduur van mijn Ipad 1...ja, ik heb er één :+
Ik vraag me af,hoe slagen zij erin en andere fabrikanten niet.
Wat een onzin, ifones zijn ook zo leeg. Hier op mijn werk hangen ze die dingen ook de hele dag aan het draadje omdat ze om de haverklap leeg zijn..

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mphilipp
Wat ik dus gedaan heb, is een factory reset, full wipe of internal sd, en dan 4.04 installeren. Vervolgens heb ik alle apps, dat zijn er niet zoveel, misschien 20, opnieuw gedownload. Dat lijkt me de optimale manier om stabiliteit te garranderen. Ook heb ik alle instellingen handmatig opnieuw ingevoerd. Enkel mijn contacts en memos heb ik teruggezet. Hoe die bugs er dan ingeslopen zijn... Joost mag het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 04:06:
@mphilipp
Wat ik dus gedaan heb, is een factory reset, full wipe of internal sd, en dan 4.04 installeren. Vervolgens heb ik alle apps, dat zijn er niet zoveel, misschien 20, opnieuw gedownload. Dat lijkt me de optimale manier om stabiliteit te garranderen. Ook heb ik alle instellingen handmatig opnieuw ingevoerd. Enkel mijn contacts en memos heb ik teruggezet. Hoe die bugs er dan ingeslopen zijn... Joost mag het weten
Vaag. Gisteravond heb ik die van mij in zijn bedje gelegd met nog iets van 48% over (vanaf een uur of 7:00 tot 01:00).

Je hebt dan waarschijnlijk een of andere ranzige app die hele nare dingen doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier 130 apps erop, nog nooit een full wipe gedaan en (vanwege XEN) zit ik ook nog op 4.0.3. Batterijduur is voor mij acceptabel.
Met LBE alle apps onder controle en met AdFree ook de reclame zooi onder controle.

Reclame = 3G gebruik = data + batterij verbruik. En omdat reclames om de minuut wisselen is het verbruik vrij hoog. Bij een app die aan staat met reclame is dit zo'n 10MB in een uur. Dit betekend (met die kleine reclame plaatjes), dat er dus vele malen een connectie gelegd wordt en 3G kost nou eenmaal veel batterij.

Bij slecht bereik of bij veel wisselende masten loopt je 3G antenne ook batterij te zuipen. Zit je in china veel in de metro bijvoorbeeld?

Bij mijn gebruik van de Note per dag: 2uur scherm aan (meest internet (nieuws, fora) en spelletjes), bluetooth, wifi, mail sync altijd aan. Ik haal 24uur sowieso, meestal tot wel 36 uur.

Een goede zuipert is trouwens ook de weerwidget van Accuweather die standaard in de Note ingebakken zit. (Accuweather deamon). Bij opstarten, ook al heb je geen widget aan staan, zet hij GPS aan en download dingen. Staat de widget op je Lockscreen, dan is het helemaal een zuipert. Staat hij op je homescreen, dan zal hij ook met grote regelmaat het weer checken. En meestal heeft dat geen zin, want zo snel verandert het weer niet, en je verandert ook niet extreem van locaties in de meeste gevallen. Ook deze heb ik met LBE de mond gesnoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik haal gemiddeld 10 tot 16u met relatief hoog gebruik, als een app meent veel reclame te moeten verzenden draai ik zijn nek om met adaway.
een enkel bericht kan ik mee leven, maar liever niet.
mijn ervaring is dat internetbrowsing het grootste euvel is, 30minuten internetpagina's is al snel 25% accu
de rest, messaging, foto's en die dingen ( wifi aan is helemaal niet zo verslindend als men denkt )

Verder ben ik niet gefixeerd op acculife, het toestel is er om te gebruiken, en zoals ik al eerder aangaf, zorg voor backup, ook in energy-supplies

maar zoals get!em zegt, er zijn background syncs die 'onnodig' veel recources opvreten, en daar zijn TB en romtoolbox handig in, om te stoppen / verwijderen

@Pinnnaker,
heb je ook echt 3G nodig ?
ik ervaar betere resultaten als ik op 2G zit, en veel functioneert gewoon goed, en vlot ( voor grote dingen gaat 3G aan )
schermhelderheid is ook zoiets, op 10 tot 40% verbruikt de note ook drastisch minder

[ Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 24-08-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@een ieder

Ik heb geen ranzige apps geinstalleerd staan, ik heb CPY spy en betterbatterystats, en daar is niet geks in te zien. Ook de batterij grafiek ziet er normaal uit, ware het niet dat ik veel meer dan 4 uur per dag mijn scherm aan heb, oftewel met de telefoon aan het klooien ben. Om 10 uur 's ochtends heb ik al 1,5 uur schermtijd erdoor gejaagd, dan moet de dag nog beginnnen. Ik ben een hele snelle multitasker. Dus ik doe van alles tegelijk. Het is niet zo dat ik buiten de telefoon geen leven heb. Maar ik mag het ding graag gebruiken om via blauwtand muziek te luisteren als ik de deur uitga, te chatten op de Chinese messenger, en te smsen en bellen.

Ik gebruik maar een paar apps. Google translate, Weixin, QQ en Opera Mobile. Ik geloof dat yahoo messenger op de achtergrond draait. Echter, als ik communiceer moet ik de Chinese zin kopieren, plakken in Google Translate, vertalen, dan een Engels antwoord typen, vertalen, hervertalen om te checken of de vertaling klopt, dan pasten in Weixin, en dan heb ik precies 1 zin gecommuniceerd, allemaal via 3G anders ben ik morgen nog bezig. Je snapt dat een uurtje ouwehoeren nogal wat handelingen met zich meebrengt. En daar komt dat grootverbruik vandaan. Dan mag ik ook graag video kijken in de metro, en tijdens de lunch of dinner, en nog een beetje op internet vogelen. Ziedaar, kom er maar in 10.000 mha batterij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:00:
En daar komt dat grootverbruik vandaan.
Prima. Jij bent zo te zien een enorme grootverbruiker en nogal a-typisch voor de gehele gebruikersgroep. Ik zeg niet dat je iets fout doet, maar je gebruikt de Note extreem veel meer dan anderen. Dus is het niet erg reëel om af te geven op Samsung of Android, want je gaat geen enkele foon vinden die het met dat gebruikt zo lang uit kan houden.
FreshMaker schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:55:
Verder ben ik niet gefixeerd op acculife, het toestel is er om te gebruiken, en zoals ik al eerder aangaf, zorg voor backup, ook in energy-supplies
Ik op zich ook niet, maar als voormalig programmeur ben ik wél gefocussen op goede programmatuur. Slechte shit gebruik ik niet. Daar horen bruikbaarheid en efficiëncy ook bij imho. Dus als ik een nieuwe app installeer en de volgende dag is mijn accu halverwege de dag leeg, gaat ie er gewoon weer af. Klaar. Geen rommel op mijn foon.

[ Voor 37% gewijzigd door janvanduschoten op 25-08-2012 10:36 . Reden: 2 posts samengevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Graag je vorige post editten ipv een nieuwe post aanmaken, dat is niet nodig.

[ Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 25-08-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:00:
@een ieder

Ik heb geen ranzige apps geinstalleerd staan
Ik denk dat je het begrip "ranzig" uit context trekt ;)
hier wordt 'slecht' programmeerwerk bedoeld, niet de vieze plaatjes afdeling
mphilipp schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:26:
[...]

Ik op zich ook niet, maar als voormalig programmeur ben ik wél gefocussen op goede programmatuur. Slechte shit gebruik ik niet. Daar horen bruikbaarheid en efficiëncy ook bij imho. Dus als ik een nieuwe app installeer en de volgende dag is mijn accu halverwege de dag leeg, gaat ie er gewoon weer af. Klaar. Geen rommel op mijn foon.
Ja, dat klopt, daar ben ik ook alert op.
Verder moet het werken op mijn moment, en niet na 3 seconden, of erger ineens afsluiten
Dan is de app gewoon weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
FreshMaker schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:52:
[...]
Ik denk dat je het begrip "ranzig" uit context trekt ;)
hier wordt 'slecht' programmeerwerk bedoeld, niet de vieze plaatjes afdeling
Right and exact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Als Pinnakker daar altijd in dat schone zonnige weer zit zal zijn scherm belichting ook altijd op heel helder staan want anders ziet ge bij zonlicht niet veel.
Ik ben er bijna zeker van dat dit wel zijn meeste verbruik is.
Natuurlijk bij zoveel zon kun je niet anders.
Als ge ergens binnen zit waar minder licht is dan kan de schermhelderheid ook een stuk omlaag.
Ik zie echter dat veel mensen dat vergeten en graag laten zien aan anderen hoe een mooi helder beeld ze wel hebben.
Ik heb mijn GPS eens aangehad op de fiets bij heel mooi weer.
Toen heb ik ook de helderheid op max gezet om iets te kunnen zien.
Amper 4 uur later ... plat. Ik had mijn wifi maar even aan gehad om de weg te zoeken en eenmaal de route berekend was had ik wifi niet meer nodig, dus af.
Ja maar toch na amper 4 uur plat. Ik blijf zeggen, als men slordig is met de belichting van dat groot scherm neem dan maar zeker een reserve batterij mee.
Ik ga voor mijn GPS op de fiets ook een batterijlader zorgen die werkt op mijn naafdynamo.
Fietsen doe ik altijd bij mooi weer dus staat de schermhelderheid dan ook altijd hoog.
Hebben ze in China nog geen Tshirts met ingebouwde zonne-paneeltjes?
Ik dacht dat ze daar toch ergens in een van die landen mee bezig waren.
Ik denk zelfs dat dat artikel hier op Tweakers gestaan heeft ... zonnepaneeltjes in kledij.

Maar verder mag ik zeker niet klagen van mijn batterij alhoewel ik mijn Note toch veel gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door onkeltje op 25-08-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:27:

Ik ga voor mijn GPS op de fiets ook een batterijlader zorgen die werkt op mijn naafdynamo.
prijzig grapje, denk ik zo

3W,5V, kan je zelfs je iPad2 mee opladen terwijl je aan het fietsen bent !

kleine 90€, Maar wel cool !!

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 25-08-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
FreshMaker schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:18:
[...]

prijzig grapje, denk ik zo

3W,5V, kan je zelfs je iPad2 mee opladen terwijl je aan het fietsen bent !

kleine 90€, Maar wel cool !!
Zo iets wordt het dus niet.
Ik doe een poging voor zelfbouw en dan kost dat +- 10euro. :)
Ik moet nog op één onderdeeltje wachten wat niet in voor was in de electronica-winkel en dan begin ik er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onkeltje schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:18:
[...]

Zo iets wordt het dus niet.
Ik doe een poging voor zelfbouw en dan kost dat +- 10euro. :)
Ik moet nog op één onderdeeltje wachten wat niet in voor was in de electronica-winkel en dan begin ik er aan.
Spannend ...
hou je wel rekening met de "hoge" vraag naar energie, sommige autoladers werken niet, omdat ze amper over de 500mah output komen, ondanks dat een usbpoort het wel kan opladen

( intern "weet" de telefoon of het een pc-usb is of charger-usb, en past de laad-opname daar op aan )
Een aantal custom roms had daar problemen mee, omdat de zgn 'quick'charge dan niet gebruikt kon worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Oké, hopelijk zijn jullie niet te kwaad omwille van het feit dat ik dit even vraag. Ik ken de wereld wel (kom van een ZTE Bladen en LG Optimus 2X) waar ik vele custom ROM's heb op gedraaid.
Maar kan iemand me in het kort aan de hand van stappen uitleggen wat ik moet doen om CM9/10 erop te krijgen? Aangezien ik, als ik het goed heb, gezien heb dat er 2 versie's zijn, en dan nog eens dingen zoals eMMC chips etc. ...
De Note die ik ga krijgen heeft 4.0.3 er al op staan (denk origineel, niet via een update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
430xlkod schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:06:
Oké, hopelijk zijn jullie niet te kwaad omwille van het feit dat ik dit even vraag. Ik ken de wereld wel (kom van een ZTE Bladen en LG Optimus 2X) waar ik vele custom ROM's heb op gedraaid.
Maar kan iemand me in het kort aan de hand van stappen uitleggen wat ik moet doen om CM9/10 erop te krijgen? Aangezien ik, als ik het goed heb, gezien heb dat er 2 versie's zijn, en dan nog eens dingen zoals eMMC chips etc. ...
De Note die ik ga krijgen heeft 4.0.3 er al op staan (denk origineel, niet via een update).
Hier staat alles wat je moet weten. Het heeft weinig nut om alles hier (weer) te gaan herhalen. Je moet er wel wat tijd in willen investeren om het voor ekaar te krijgen. Dus ruim even een uurtje lezen in en dan kun je het met een gerust hart doen. Of met een gerichte vraag komen.

Ik heb zelf het stukje gevolgd wat na 'NEW 20 Aug2012' komt. En dan optie '2. Short, easy - requires to reset counter'. Eenmaal geroot én voorzien van een veilige kernel, kun je daarna andere ROM's gaan proberen. Ik heb nu Paranoid Android. Een hele fijne ROM moet ik zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 26-08-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
mphilipp schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:28:
[...]

Hier staat alles wat je moet weten. Het heeft weinig nut om alles hier (weer) te gaan herhalen. Je moet er wel wat tijd in willen investeren om het voor ekaar te krijgen. Dus ruim even een uurtje lezen in en dan kun je het met een gerust hart doen. Of met een gerichte vraag komen.
Dat is het juist. Ik lees al 3 dagen en het is niet duidelijk. De ene keer staat er 'oppassen voor eMMC bug' andere keer voor te updaten naar 4.0.4 moet ik eerst naar een GB rom. Dan heb je nog het gedoe met veilige kernel enzovoort... Heb geen zin het ding direct onbruikbaar te maken als ik hem krijg. Als iemand daarom ff in het kort kan zeggen wat ik moet doen om officiele 4.0.4 erop te krijgen (geroot).
Gewoon iets als:
1) Zet er een GB rom op
2) Root het ding
3) Flash andere kernel via mobile odin
4) Flash 4.0.4 via Odin/Kies (of whatever)
5) Root het ding
6) DONE

Bedankt :) . Om even duidelijk te maken dat ik geen noob ben, ik heb op m'n ZTE Blade op zijn minst elke ROM gehad, en voor men huidige O2X schiet er ook geen ROM over ondertussen die er niet op is geweest. Enkel weet ik dat bij de O2X ook alles over 3 websites en 2 jaar tijd heen verspreid stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon niet flashen met CWM vanaf een stock rom. Naar GB gaan hoeft allang niet meer. Gebruik echter Odin of Mobile Odin (Pro), of eventueel CWM vanaf een safe kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
430xlkod schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:11:
[...]
Dat is het juist. Ik lees al 3 dagen en het is niet duidelijk. De ene keer staat er 'oppassen voor eMMC bug' andere keer voor te updaten naar 4.0.4 moet ik eerst naar een GB rom. Dan heb je nog het gedoe met veilige kernel enzovoort...
Dan lees je denk ik niet goed. Er is een probleem met de kernels die in de stock rom's zitten van 4.0.3 (en misschien ook eerdere, dat weet ik niet zeker). Door die bug moet je niet flashen of wipen (factory reset) vanuit de rom (recovery mode). Als je dat doet, heb je grote kans dat je een dure presse-papier overhoudt.

Een van de manieren om daar omheen te werken is om met Odin te flashen. Dan zou het gewoon goed moeten gaan. Ik heb het ook zo gedaan. En ik heb je in mijn post precies naar de goede plek verwezen. Je leest misschien te snel.

Eigenlijk zeg ik altijd dat als je er niet mee vertrouwd bent, je dit soort dingen niet moet doen. Hoewel ik de aanwijzingen heel erg helder vindt, zijn er blijbkaar nog steeds mensen die dit gaan doen zonder enige kennis van zaken. Dat zijn de mensen die met een presse-papier eindigen. Gisteren nog in een topic op XDA over Paranoid Android iemand die ijskoud vanuit recovery deze rom ging flashen op zijn 4.0.3 toestel. Ja, die hangt dan tijdens het flashen... En het was niet alsof er geen waarschuwingen in die topic stonden.

Dus: neem de tijd, lees je in. Het is geen rocket science. En als je er niet uit komt, moet je het misschien niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
alex3305 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:29:
Gewoon niet flashen met CWM vanaf een stock rom. Naar GB gaan hoeft allang niet meer. Gebruik echter Odin of Mobile Odin (Pro), of eventueel CWM vanaf een safe kernel.
Bedankt, nu weet ik meer. Ik kan dus in het kort gezegd gewoon een custom ROM flashen via Odin. Of eerst een andere kernel flashen en dan via CWM een andere ROM.
mphilipp schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 00:27:
[...]

Dan lees je denk ik niet goed. Er is een probleem met de kernels die in de stock rom's zitten van 4.0.3 (en misschien ook eerdere, dat weet ik niet zeker). Door die bug moet je niet flashen of wipen (factory reset) vanuit de rom (recovery mode). Als je dat doet, heb je grote kans dat je een dure presse-papier overhoudt.

Een van de manieren om daar omheen te werken is om met Odin te flashen. Dan zou het gewoon goed moeten gaan. Ik heb het ook zo gedaan. En ik heb je in mijn post precies naar de goede plek verwezen. Je leest misschien te snel.

Eigenlijk zeg ik altijd dat als je er niet mee vertrouwd bent, je dit soort dingen niet moet doen. Hoewel ik de aanwijzingen heel erg helder vindt, zijn er blijbkaar nog steeds mensen die dit gaan doen zonder enige kennis van zaken. Dat zijn de mensen die met een presse-papier eindigen. Gisteren nog in een topic op XDA over Paranoid Android iemand die ijskoud vanuit recovery deze rom ging flashen op zijn 4.0.3 toestel. Ja, die hangt dan tijdens het flashen... En het was niet alsof er geen waarschuwingen in die topic stonden.

Dus: neem de tijd, lees je in. Het is geen rocket science. En als je er niet uit komt, moet je het misschien niet doen.
Het probleem is niet dat het niet helder is, het is enkel zoals ik reeds zei. Je hebt op tal van websites handleidingen staan en alle zijn anders en/of met andere waarschuwingen. Dan zie je het bos door de bomen niet meer. Ik heb het zelf aan de hand gehad bij de O2X waar ook overal andere instructies stonden.

En betreft het bold gedeelte, wat is er dan mis om even een korte vraag te stellen en een simpel antwoord te geven zoals alex3305 heeft gedaan :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door x-man op 27-08-2012 17:28 . Reden: verkeerde topic ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
430xlkod schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:26:
[...]

Bedankt, nu weet ik meer. Ik kan dus in het kort gezegd gewoon een custom ROM flashen via Odin. Of eerst een andere kernel flashen en dan via CWM een andere ROM.

[...]
Alhoewel er ook een apart topic voor is hier op Tweakers kan ik deze ook nog wel beantwoorden :9. Custom roms kun je nagenoeg niet flashen via (Mobile) Odin en dit zul je dus via CWM moeten doen. Echter wil je de stock CWM niet gebruiken en kun je dus beter een nieuwe recovery (en kernel) flashen via (Mobile) Odin om daarna je nieuwe rom te flashen.

Voorbeelden van een goede stock en veilige (of ook TW genoemd) kernel zijn: franco en Speedmod. Daarnaast kun je ook gebruik maken van de CM9 / AOKP kernel (maar dan boot je rom niet meer). De laatste optie is inderdaad teruggaan naar GB, maar dat zou allang niet meer hoeven.

Overigens is het voordeel van Mobile Odin dat je geen gele driehoek krijgt. Daarom hamer ik daar meer op. Ook heb je geen last van een misschien uitvallende USB verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Oké, nu wordt het me meer en meer duidelijk. Bedankt voor de uitleg!
Als ik hem heb dan zal het franco of Speedmod worden die ik flash via mobile odin, waarna ik een custom rom flash via CWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
430xlkod schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:26:
[...]
En betreft het bold gedeelte, wat is er dan mis om even een korte vraag te stellen en een simpel antwoord te geven zoals alex3305 heeft gedaan :) ?
Volgens mij verwees ik je al eerder redelijk nauwkeurig en gericht naar een topic op XDA waar in 10 regels staat hoe je het moet doen. Ik heb het ook zo gedaan vanaf 4.0.3. Je had je antwoord dus al. Vandaar dat ik dan aanraadt om het niet te doen als je er niet zeker van bent. Ik kan van hieruit niet zien hoe handig je met dit soort dingen bent. Hoe duidelijk het ook beschreven staat, er worden nog steeds dagelijk bricks gemaakt van die mooie Note... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josuha
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-12-2019
welke mense bellen er met voip met de galaxy note 7000?

ik deed dit met de galaxy s2 ging altijd pervekt

ma met de note gaat dit niet zo als het hoort het icoontje hoort normaal gesproke das dan voor kwalitiet netwerkt constant op groen te staan

doet die ook wel effe ma daar is alles mee gezegt
na een minuut gaat het icoontje al op rood staan dus kunne de mense mij een stuk moeilijker verstaan

deze problemen had ik voor heen nooit met de s2 vreemd raar ma waar wie kan me hier van af hale van dit probleem bij de note 7000???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry, maar ik begrijp hier dus helemaal niets van ...

Komt waarschijnlijk het antwoord "dyslectisch" maar is het teveel moeite om een spellingscontrole te gebruiken ?
Die rode streepjes geven een hint .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
josuha schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:06:
welke mense bellen er met voip met de galaxy note 7000?

ik deed dit met de galaxy s2 ging altijd pervekt

ma met de note gaat dit niet zo als het hoort het icoontje hoort normaal gesproke das dan voor kwalitiet netwerkt constant op groen te staan

doet die ook wel effe ma daar is alles mee gezegt
na een minuut gaat het icoontje al op rood staan dus kunne de mense mij een stuk moeilijker verstaan

deze problemen had ik voor heen nooit met de s2 vreemd raar ma waar wie kan me hier van af hale van dit probleem bij de note 7000???
Alé met moeite denk ik te begrijpen wat gij bedoelt.
Ik heb daar eigenlijk geen last van, hebt gij ook de laatste update geïnstalleerd want dat scheelt een stuk.

Ik heb Android-versie 4.0.4 op mijn toestel. en Skype versie 2.8.0.920
Voor die update had ik ook iets meer last. Ik moet wel toegeven dat ik Skype niet heel veel gebruik ... te weinig geïnterreseerde in mijn vriendenkring :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Vorige maand heb ik in Nederland bij BS de note gekocht met Base band N7000XXLPT (4.0.3).
Als ik Kies en de Note moet geloven is er nog geen firmware update beschikbaar.

Kan iemand met dezelfde versie dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
nokiaan958GB schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:37:
Vorige maand heb ik in Nederland bij BS de note gekocht met Base band N7000XXLPT (4.0.3).
Als ik Kies en de Note moet geloven is er nog geen firmware update beschikbaar.

Kan iemand met dezelfde versie dit bevestigen?
Nederland moet deze keer extreem lang wachten op 4.0.4. Elders hebben ze 'm al lang. Ik had eerder al de Duitse/Internationale ROM geflashed en die spreekt ook gewoon Nederlands. Er is dus geen enkel excuus voor Samsung om 'm niet vrij te geven. Maar goed...ze zullen er wel een 'goede' reden voor hebben.

Misschien, heel misschien wachten ze gezien de aankondiging op de IFA dat de Note en de S2 nog een update naar Jelly Bean krijgen. Wie weet willen ze dan effort steken in JB en de mensen niet opzadelen met 2 updates achter elkaar. Aan de andere kant: 4.0.3 naar 4.0.4 is geen major update en het is gewoon klaar, dus wat is het probleem? Ik kan me ook weer niet voorstellen dat er over een maand als JB voor de Note komt. Dit gaat echt nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Inderdaad, 4.0.4 voor de XEN Notes is nog steeds niet aanwezig, terwijl 3kwart van de wereld deze update al wel heeft.
Het is ondertussen 2 maanden! geleden dat duitsland de 4.0.4 kreeg.

Op de twitter van SamsungMobileNL is het antwoord ook nog steeds ontkennend: Nee hij is er nog niet, nee, we weten niet wanneer wel.

Vreemde zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat is er dan zo belangrijk aan de 4.0.4 ?

ik wordt zo moe van dat gezeur elke keer, alsof de wereld stilstaat in eens ..
wil je echt die 4.0.4 ga dan gewoon je gang, en zet de Duitse versie op je telefoon.
Nederlands is daar gewoon ondersteund, en er staan echt geen scheve vertalingen ergens.
80% van de Note gebruikers hebben een Poolse / Tsjechische ( grijze import) versie hier in Nederland, omdat 'we' ALLEMAAL goedkoper willen en sneller, dat is de reden dat je achterloopt, dus uiteindelijk is het gewoon 'onze' eigen schuld !

Alsof jammeren en "overleg" in een niet door Samsung gelezen / ondersteund forum zoveel verschil maakt.
het enige wat er mee gebeurt, is dat anderen ook menen achtergesteld te worden, en nog meer toevoegen aan het eindeloze gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haste
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-08 12:39
Ik vind het zelf ook erg jammer dat de update uitblijft, vooral omdat mijn batterij zoveel kuren vertoont.
Zelf wilde ik tot nu toe niet rooten en een andere ROM installeren, omdat het telkens wel een risico vormde om die te installeren. Nu zag ik van het weekend alleen via XDA dat er een nieuwe kernel (Hydracore) ontwikkeld is die op elke Note draait zonder de risico's.

Ik heb mijn Note met originele 4.0.3 versie geroot, Hydracore kernel geïnstalleerd (zojuist geupdated naar 3.0) en daarna de Jelly Bean rom Asylum CM10 geïnstalleerd.

Dit verliep allemaal vlekkeloos en de ervaring is heerlijk. De update naar Hydracore 3.0 heeft de laatste bugs voor mij nu opgelost die er gisteren nog waren (geen MTP verbinding) en gisteravond met 89% batterij naar bed (23.00 uur), nachtstand aan (internet uit, geluid uit, alarm aan) en vanochtend 88% batterij (6.30 uur). Vanochtend nieuws gelezen (15 minuten) en Whatsapp overdag (15 minuten). Zojuist om 16.30 uur nog steeds 79% batterij.

Het loopt heerlijk soepel. Ik kan het iedereen aanraden om te installeren!

Oftewel, wil je niet wachten en wel de voordelen van JB op de Note? Volg de instructies via de XDA links! Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

FreshMaker schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:17:
Punt is dat de update wel beschikbaar is (voor de buurlanden) en niet voor XEN (Nederland) uitgerold wordt.

Wat er belangrijk is: de batterijfix

Wat er meer belangrijk is: er zijn veel mensen die niet via truukjes de Note willen omzetten qua landcode of willen customrommen.

Voor mijzelf; ik heb em wel geroot, maar ik heb weinig trek in het opnieuw installeren en configureren van alle apps. Titaniumbackup kan wel apps terugzetten, maar je mist de Play link en het levert soms niet werkende apps op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30
haste schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:23:
Ik vind het zelf ook erg jammer dat de update uitblijft, vooral omdat mijn batterij zoveel kuren vertoont.
Zelf wilde ik tot nu toe niet rooten en een andere ROM installeren, omdat het telkens wel een risico vormde om die te installeren. Nu zag ik van het weekend alleen via XDA dat er een nieuwe kernel (Hydracore) ontwikkeld is die op elke Note draait zonder de risico's.

Ik heb mijn Note met originele 4.0.3 versie geroot, Hydracore kernel geïnstalleerd (zojuist geupdated naar 3.0) en daarna de Jelly Bean rom Asylum CM10 geïnstalleerd.

Dit verliep allemaal vlekkeloos en de ervaring is heerlijk. De update naar Hydracore 3.0 heeft de laatste bugs voor mij nu opgelost die er gisteren nog waren (geen MTP verbinding) en gisteravond met 89% batterij naar bed (23.00 uur), nachtstand aan (internet uit, geluid uit, alarm aan) en vanochtend 88% batterij (6.30 uur). Vanochtend nieuws gelezen (15 minuten) en Whatsapp overdag (15 minuten). Zojuist om 16.30 uur nog steeds 79% batterij.

Het loopt heerlijk soepel. Ik kan het iedereen aanraden om te installeren!

Oftewel, wil je niet wachten en wel de voordelen van JB op de Note? Volg de instructies via de XDA links! Succes! :)
Ik heb me note geroot maar moet ik cwm erop hebben om de rom die jij zegt te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Mijn boeit 4.04 me niet zo, ik heb liever dat ze jb uitrollen dan eerst 4.04 en dan naar jb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
FreshMaker schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:17:
Ehhh...dat ik met 4.0.3 vaak niet eens thuis kwam zonder mijn Note bij te laden en ik nu met 4.0.4 soms naar bed ga met nog 45% prik in de batterie.

Dát en het feit dat ie er gewoon is. Waarom krijgen we 'm niet? Nogmaals: de Internationale ROM, die er al een tijdje is, doet het gewoon op een Nederlandse Note en is dan 100% in het Nederlands. Er is dus in principe geen reden om 'm niet vrij te geven. Het enige dat misschien nog vertaald moet worden zijn die Samsung progsels, maar dat kan nooit zo lang duren.

Je kunt het gezeur vinden, maar in 4.0.4 worden gewoon wat problemen opgelost die ze geïntroduceerd hebben in 4.0.3. Dan mag je wat mij betreft best opschieten met die meuk. Aan de andere kant boeit het met niet meer, want ik draai alweer even met Paranoid Android, gebasseerd op CM9 (4.0.4). Straks over naar JB, maar die is nog een beetje te experimenteel naar mijn smaak.
Paranoid is een perfecte ROM voor de Note, exploiteert precies de sterke punten van de Note. Erg slim in elkaar gezet. Dat is nou eens een ROM die wat toevoegd, en geen repackage is of een knutselwerkje waar alleen maar wat packages zijn weggehaald enzo. Dus echt iets origineels, echt ontwikkelwerk. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Draai weer de daily cm10 builds van utacka. Paranoid gaf toch nog te veel problemen. Dan gaat de stabiliteit toch voor de tweakbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
jip_86 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 00:35:
Draai weer de daily cm10 builds van utacka. Paranoid gaf toch nog te veel problemen. Dan gaat de stabiliteit toch voor de tweakbaarheid.
Ik heb geen problemen met PA 0.5. Heel af en toe wel weer een spontane reboot, maar ik geloof dat zeer binnenkort PA 2.0 (JB) uitkomt. Vanmorgen postte de maker een screenshot op twitter. Het zal dus wel snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02
@mphilipp

Welke van de 2 duitse 4.0.4 moet ik dan nemen? (er staan er 2 op sammobile voor de dbt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

MEGATRON schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:01:
@mphilipp

Welke van de 2 duitse 4.0.4 moet ik dan nemen? (er staan er 2 op sammobile voor de dbt)
Als je het makkelijk wilt doen en je hebt nu 4.0.3 en je wilt sowieso naar DBT flashen:

Neem de route via de CSC aanpassen, zie instructies op XDA of eerder hier in dit topic al genoemd. Je past je CSC aan naar DBT, je telefoon gaat dan in de hard reset --> clean install modus. Daarna krijg je automatisch de 4.0.4 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@Get!em

Is het niet mogelijk om via odin direct dbt 4.0.4 te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

MEGATRON schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:10:
@Get!em

Is het niet mogelijk om via odin direct dbt 4.0.4 te flashen?
Vast en zeker, zijn 1000 wegen naar Rome.

Het ging er mij om dat je bij de route die ik voorstel nog gewoon de Samsung weg gebruikt. Je krijgt geen triangle en/of flashcounter zaken. En wat je binnenkrijgt is puur de samsung update. Een wat mij betreft schone weg zonder Odin/Flash/Root etc en ook geen mogelijk onbetrouwbare downloads via internet.. Enige is dat je dus een fullwipe/hard reset krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Get!em schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:21:
[...]

Vast en zeker, zijn 1000 wegen naar Rome.

Het ging er mij om dat je bij de route die ik voorstel nog gewoon de Samsung weg gebruikt. Je krijgt geen triangle en/of flashcounter zaken. En wat je binnenkrijgt is puur de samsung update. Een wat mij betreft schone weg zonder Odin/Flash/Root etc en ook geen mogelijk onbetrouwbare downloads via internet.. Enige is dat je dus een fullwipe/hard reset krijgt.
als hij een originele ROM flasht via (Mobile) Odin dan krijgt hij sowieso niet te maken met triangle en/of flashcounter zaken

[ Voor 0% gewijzigd door Yucko op 04-09-2012 15:35 . Reden: typo :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 07:37:
[...]

Ik heb geen problemen met PA 0.5. Heel af en toe wel weer een spontane reboot, maar ik geloof dat zeer binnenkort PA 2.0 (JB) uitkomt. Vanmorgen postte de maker een screenshot op twitter. Het zal dus wel snel zijn.
Running 1.991 now

Tijdje proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emailjunkie
Vanochtend om 8:00 uur een OTA, hij was best groot en duurde ongeveer 15 minuten om te installeren, terwijl ik dit typ is 4.04 uitgerold met enkele kenmerken van de S3 waaronder het widget scherm etc... haha gaaf!!

[ Voor 9% gewijzigd door emailjunkie op 05-09-2012 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:08
emailjunkie schreef op woensdag 05 september 2012 @ 08:17:
Vanochtend om 8:00 uur een OTA, hij was best groot en duurde ongeveer 15 minuten om te installeren, terwijl ik dit typ is 4.04 uitgerold met enkele kenmerken van de S3 waaronder het widget scherm etc... haha gaaf!!
Ik kreeg vanmorgen ook de melding dat er een software update beschikbaar was; 196MB groot. Meteen even gedaan en ik draai nu 4.0.4(N7000XXLRK)

Let wel op dat de launcher aangepast wordt en al je icoontjes verwijderd zullen worden (programma's blijven staan maar de snelkoppelingen op je homescreen(s) zijn weg). Verder moet ik me nog verdiepen in wat alle wijzigingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:30
Draai op DBT (Duits) en niet gekregen via OTA, ook niet geforceerd. Blijft toch vreemd die verschillen. Net KIES gestart en voila, upgrade beschikbaar. :)

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De CSC change van XEN naar DBT begint hier nu ook te kriebelen. 2 updates achterlopen tov de oosterburen is wel vreemd. Zeker als er nu dus zowel batterij als performance verbeteringen zijn te bespeuren.
De note werkt prima zo als hij nu is, maar verbeteringen zijn altijd welkom.

• Nilco
Oké ik heb het volgende gedaan. Eerst via Odin de 2.3.6 LC1 (DBT) geflashed. Ik kon namelijk de csc niet veranderen. Had alleen de optie XEN. Na installatie de csc code op DBT gezet met als gevolg een complete reset/wipe. Aan KIES gehangen en ja hoor direct 4.0.4 LRQ. Ik kan nog niets zeggen over hoe of wat maar de eerste indruk is dat het beter draait als 4.0.3. Die heb ik er heel snel weer vanaf gegooid ivm batterij-duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hmm, ik ben het nu ook zat en heb de boel omgezet.

1) Hydracore 3.5 geflasht met PC Odin http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1789397
2) Stock 4.0.4 LRQ Deodexed rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1872965
3) Geflasht in recovery mode: CWM/Hydracore on device.
4) Root is in deze rom al aanwezig

Mogelijk vervolg, maar deze durf ik niet aan ivm de waarschuwingen die er al staan (special bootmode met mogelijk serieuze brick tot gevolg), en ook nog geen bevestigde werking met bovengenoemde versies :)
-) Triangle away: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494114

En werkt het? Zeg maar van wel ja. Het lijkt alsof je een andere telefoon hebt met die nieuwe launcher. Alles is soepeler. Vooral ook de alfabetische app-drawer is een aanwinst.

[ Voor 20% gewijzigd door Get!em op 07-09-2012 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
FreshMaker schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:16:
[...]
Running 1.991 now

Tijdje proberen ;)
En 2.1 is inmiddels beschikbaar... ;) Ik ga 'm denk ik vanavond erop flitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Na de overstap op 4.0.4 loop ik weer tegen dezelfde problemen aan als met 4.0.3.
UIt slaapstand verbindt wifi niet automatisch. Moet wifi uit en aanzetten om weer verbinding te krijgen.
Als ik bel dan is het geluid er hakkerig en stotterend. Dan moet ik ophangen en gelijk weer bellen, dan heb ik een goede verbinding. Grafisch en qua snelheid is het prima in orde. Als problemen met wifi en bellen niet opgelost worden ga ik toch weer terug naar 2.3.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je wel een wipe install gedaan? Met andere woorden, alles eraf?
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste