Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeeEs schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:12:
@Freshmaker... Bedankt nog voor die link over het backuppen van WahtsApp naar SD card.
Werkt dus niet, ook niet via Titanium Backup ....
Zo juist opnieuw geinstalleerd ( Kingdroid 1.5 ICS ) maar al mijn WA berivhten zijn weg

< al is dat voor mij niet van belang, kan dat voor iemand anders wel zo zijn ... >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-06 19:42
Maak nu enkele dagen intensief gebruik van ICS GT-N7000_DBT.
Na een full wipe werkt ie inderdaad beter dat is zeker.

Apex launcher werkt erg goed samen met ics is dus een aanrader.
Enige wat mij opvalt is dat het bereik van de wifi minder is dan bij GB. Alsof het vermogen omlaag gezet is?

iemand die dit ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:33
@FreshMaker... wat betreft die WhatsApp backup nog even dit...

[TOOL] Whatsapp Backup Messages Extractor / Database Analyzer / Whatsapp Chat-Backup

Vrij nieuw en ziet er interessant uit... ga het eens testen vanavond :)

Ik vervolg dit euvel verder wel in het WhatsApp topic hier op tweakers.. houden we het hier verder clean ;)

[ Voor 23% gewijzigd door GeeEs op 23-05-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
FreshMaker schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:03:
[...]

Ik ben een 'slechte' wb garantie
Als je een apparaat 2 maanden hebt, ben je er al wel achter of er een fabrieksprobleem inzit ( dat is de garantie )
alle naderhand ontstane problemen vallen héél vaak niet onder garantie ( scherm kapot = vervanging, wel of geen custom rom )
Maar ga je een i9100 rom flashen met Odin, tja dan is het ook niet raar dat de garantie vervallen is, maar dat heeft sowieso niets met garantie, of customs te maken gewoon gebruikersfout imho
En dat is de reden dat men die waarschuwing bij niet fabrieksfirmwares heeft staan, gebruikersfouten

Natuurlijk weet ik dat ik geen toonbeeld ben van kennis, maar bij ELK android toestel wat ik gehad heb, is er nooit langer dan 2 dagen de originele rom erop geweest ( van de SG-Mini tot aan de Note & tablets )
direct root, en een (betere) customrom

mijn idee.... download de rom via samfirmware, en zet het erop met odin.
Dan heb je de laatste versie, hetzelfde als die je krijgt van samsung ( geen counters / triangles ), en het scheelt je de dagelijkse 'stress' van kies refreshing, want geloof me, ik ken het gevoel ( 4 tot 10x per dag checken op veranderingen )

btw. kies is een ramp, de-installeren, en nooit meer aankijken !

[...]

De handelingen zoals Yvesss beschreven had, werken ook.

( alleen werkt dus DeepSleep niet op de lader, maar op de accu, gaat het vrijwel direct naar die state )

Yvesss in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!"
check hier Heb net even gebeld met Hi klantenservice... Lijkt me vrij duidelijk verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesss
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Een toestel leasen? Dat ding is toch compleet afgeschreven na 2 zoniet 1 jaar? Gewoon een verkapte verplichte garantie door de strot geduwd. Ik ben wat anders. Heb mijn toestel in de dure periode gekocht. Aankoopbonnen gaan gelijk in de prullenbak. Stuk gaat hij als ik hem van een flat laat vallen of er een vrachtwagen overheen rijdt. Biedt garantie toch geen soelaas. Ik wil gewoon mijn toestel en ik wil ermee kunnen doen wat ik wil. Geen rare beperkingen. Kies ken ik niet eens en vanaf dag 1 heb ik de standaard geïnstalleerde meuk eraf gegooid. Vanaf diezelfde dag 1 heb ik wel altijd een fijn draaiende telefoon gehad. Eerste install ics was wat minder, pak je gewoon een andere. Je installeert je PC toch ook zelf, laat je niet door je provider doen. Zeker als er namen als KPN in het geding zijn. Verwacht niet teveel van de officiële update. Het is dan echt niet "Hosanna, mijn Note vliegt". Kortom, je moet gewoon zelf weten wat je doet. Voor mezelf sprekend, ik wil met die providermeuk niets te maken hebben. Lopen toch altijd 9 maanden achter de feiten aan. En dan wordt het inmiddels tijd voor een nieuw toestel, loop je nog steeds te kloten met een Note die op halve kracht werkt. (En heel erg duur zijn ze ook niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Er staat helemaal geen providermeuk whatsoever op mijn note, gewoon stock. Draait prima.
Je bonnen weggooien op dag 1 is gewoon dom. Er bestaat ook zoiets als fabrieksfouten en dergelijken. Succes dan met jou garantie ;)
Maargoed, die leaseconstructie is gewoon dikke prima, heb een cheap ass Note zo en betaal totaal gezien fors minder dan de aanschafwaarde, komt vooral door de kortingsactie destijds. Zeker na dus mijn navraag blijkt het in feite dus gewoon vergelijkbaar met regulier/gratis toestel aanschaff bij abo. Met als enige verschil dat ik hem weer kan inleveren als ik wil. Dan heb ik 2 jaar een Note gebruikt voor 252 eu... Of ik koopm dan af voor 15% aanschafwaarde en is dat nog een keer 70eu max erbij. Ik vind het een prima opzet dus met in de praktijk net zo weinig/geen restricties dus of garantie, hoe je het ook wil noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeeEs schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:13:
Er staat helemaal geen providermeuk whatsoever op mijn note, gewoon stock. Draait prima.
Je bonnen weggooien op dag 1 is gewoon dom. Er bestaat ook zoiets als fabrieksfouten en dergelijken. Succes dan met jou garantie ;)
Maargoed, die leaseconstructie is gewoon dikke prima, heb een cheap ass Note zo en betaal totaal gezien fors minder dan de aanschafwaarde, komt vooral door de kortingsactie destijds. Zeker na dus mijn navraag blijkt het in feite dus gewoon vergelijkbaar met regulier/gratis toestel aanschaff bij abo. Met als enige verschil dat ik hem weer kan inleveren als ik wil. Dan heb ik 2 jaar een Note gebruikt voor 252 eu... Of ik koopm dan af voor 15% aanschafwaarde en is dat nog een keer 70eu max erbij. Ik vind het een prima opzet dus met in de praktijk net zo weinig/geen restricties dus of garantie, hoe je het ook wil noemen ;)
Buiten de hele discussie, bonnen zijn niet nodig voor garantie
Alle toestellen worden op basis van hun serienummer behandeld, en garantie heeft niets met een papiertje te maken
Tevens zal de verkoper alsijt in zijn administratie kunnen terugkijken of je recht hebt of niet.
Bij fabrieksfouten loop je een servicepunt binnen, en van daaruit starten ze de procedure.

GeeEs, lees je in in het flashen en rooten van het toestel, en zorg voor een fabrieksrom van je huidige software.
Ga op zoek naar een zgn "jig".
Krijg je troubles, kan je de boel terugflashen, en zo retourzenden

Best of both worlds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Flashen doe ik voorlopig dus niet denk ik ;) Heb dat met mn HD2 tot vervelenstoe gedaan en heel veel ROMs getest en naar volle tevredenheid gedraaid, maar die was dan ook stock windows mobile 6.5 en dat was echt huilen met de pet op ;)
Heb -nog- niet de drang dat met mn Note te doen dus. Het draait echt heel prima voorlopig op GB 2.3.6 (kan het idd niet vergelijken natuurlijk met een andere ROM dus nog)

Wat betreft de garantie, een bon hebben scheelt je met beetje pech gewoon veel gezeik. Zonder bon is gewoon meer gedoe. Het is inderdaad niet verplicht een bon te hebben voor garantie bij een telefoon misschien, maar als je dus pech hebt kan je hele vervelende discussies krijgen in de winkel en onwillende verkopers (is mijn ervaring).. Dan is dat bewaren van een papiertje een kleine moeite lijkt me. (Het klinkt natuurlijk wel heel stoer om hem op dag 1 weg te gooien, maar ik zie het nut er niet van in zegmaar, waarom zou je dat doen :? )

maar back on topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:36

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Update;

May 23 2012.
N7000DDLP8 – 4.0.3 – 2012 May – N7000ODDLP5 – India
N7000DDLP8 – 4.0.3 – 2012 May – N7000ODDLP5 – Sri Lanka
N7000DDLP8 – 4.0.3 – 2012 May – N7000ODDLP5 – Bangladesh
N7000DDLP8 – 4.0.3 – 2012 May – N7000ODDLP5 – Nepal
Bron

Ik hoop dat er snel weer landen aan bod komen die wat dichterbij (EU) liggen. :/

Edit; En weer een update

May 24 2012.
N7000ZSLPF – 4.0.3 – 2012 May – N7000OZSLPF – Hong Kong
N7000DXLP9 – 4.0.3- 2012 May – N7000OLBLP6 – Singapore
N7000DXLP9 – 4.0.3 – 2012 May – N7000OLBLP6 – Philippines (Sun)
N7000ZSLPF – 4.0.3 – 2012 May – N7000OZSLPF – Taiwan Download
N7000DXLP9 – 4.0.3 – 2012 May – N7000OLBLP6 – Singapore (SingTel)

[ Voor 76% gewijzigd door Perkouw op 24-05-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbie_88
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02 07:54
limboconnect schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:16:
Maak nu enkele dagen intensief gebruik van ICS GT-N7000_DBT.
Na een full wipe werkt ie inderdaad beter dat is zeker.

Apex launcher werkt erg goed samen met ics is dus een aanrader.
Enige wat mij opvalt is dat het bereik van de wifi minder is dan bij GB. Alsof het vermogen omlaag gezet is?

iemand die dit ook heeft.
Ik heb hetzelfde probleem met wi-fi! Ik heb meestal nog maar 2 streepjes bereik op plekken waar ik eerst vier streepjes had. Daarnaast wordt de verbinding met het netwerk vaak verbroken.

Beeeeetje jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
robbie_88 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:50:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met wi-fi! Ik heb meestal nog maar 2 streepjes bereik op plekken waar ik eerst vier streepjes had. Daarnaast wordt de verbinding met het netwerk vaak verbroken.

Beeeeetje jammer!
Heb nog een probleem ontdekt in ICS duits. ik maak gebruik van de originele carkit houder van samsung in mijn auto.
Het volgende gebeurd alleen als ik hem in de active houder prik.

Koppeling met parrot carkit over blauwetand is goed maar als iemand belt of als ik wil bellen krijg ik een zwart scherm met de medling com.android.phone is gestopt.
Tevens wordt dan de blauwetand verbinding verbroken.

Als ik geen gebruik maak van de active houder dan werkt wel alles perfect.

Heb al diverse mogelijkheden uitgesloten:[list][/list]• USB connector schoongemaakt
• Apex launcher verwijdert terug naar touchwiz
• autostand uitgezet
• text to speech uitgezet
• andere firmware in parrot mkI9200
• opnieuw aangemeld op parrot
• userdata / cache wipe

Volgens mij heeft het iets te maken met de usb connector van de houder maar kan de echte oorzaak niet achterhalen.

Op GB werkt de houder trouwens perfect.

Lekker lastig doordat ik nu mijn note niet kan opladen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Er zijn van die sigaretten-aansteker-adapters met USB uitgang om op te laden in de auto (kosten 5 euro ofzo) Zou je deze niet kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522

limboconnect schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 00:13:
[...]

Heb nog een probleem ontdekt in ICS duits. ik maak gebruik van de originele carkit houder van samsung in mijn auto.
Het volgende gebeurd alleen als ik hem in de active houder prik.

Koppeling met parrot carkit over blauwetand is goed maar als iemand belt of als ik wil bellen krijg ik een zwart scherm met de medling com.android.phone is gestopt.
Tevens wordt dan de blauwetand verbinding verbroken.

Als ik geen gebruik maak van de active houder dan werkt wel alles perfect.

Heb al diverse mogelijkheden uitgesloten:[list][/list]• USB connector schoongemaakt
• Apex launcher verwijdert terug naar touchwiz
• autostand uitgezet
• text to speech uitgezet
• andere firmware in parrot mkI9200
• opnieuw aangemeld op parrot
• userdata / cache wipe

Volgens mij heeft het iets te maken met de usb connector van de houder maar kan de echte oorzaak niet achterhalen.

Op GB werkt de houder trouwens perfect.

Lekker lastig doordat ik nu mijn note niet kan opladen in de auto.
Aangezien je al aangeeft dat de houder op GB perfect werkt ,moet je het volgens mij bij ICS gaan zoeken en gaat het ook niet helpen om een sigaretten aansteker plug met usb te gebruiken zoals GeeEs aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Dat zou dan betekenen dat tijdens het opladen thuis (aan de gewone lader) de telefoon ook vastloopt ? Lijkt me stug. Dan had hij (en velen anderen intussen) dat wel gemerkt of gemeld/getest. Zo'n carkitmount is toch anders dan een oplaadplug ? Of is dat gewoon een veredeld oplaadpunt met stukje plastic als houder en gaat alles verder via bluetooth?

Anders nog's bij docking settings kijken? Of zitten die niet in ICS...?

[ Voor 4% gewijzigd door GeeEs op 25-05-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeeEs schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:32:
Dat zou dan betekenen dat tijdens het opladen thuis (aan de gewone lader) de telefoon ook vastloopt ? Lijkt me stug. Dan had hij (en velen anderen intussen) dat wel gemerkt of gemeld/getest. Zo'n carkitmount is toch anders dan een oplaadplug ? Of is dat gewoon een veredeld oplaadpunt met stukje plastic als houder en gaat alles verder via bluetooth?

Anders nog's bij docking settings kijken? Of zitten die niet in ICS...?
Misschien kan limboconnect eens terugkeren naar GB en dan kijken of het terug werkt enzo ja,kan het toch niet anders dat het probleem zich stelt bij ICS?of zie ik dat verkeerd?

Van dock settings weet ik niet ik ben wijselijk teruggekeerd naar 2.3.6 waarin ik het belangrijk vind dat ik apps2sd en awesome drop kan draaien

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 357522 op 25-05-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Anoniem: 357522 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:23:
[...]

Misschien kan limboconnect eens terugkeren naar GB en dan kijken of het terug werkt enzo ja,kan het toch niet anders dat het probleem zich stelt bij ICS?of zie ik dat verkeerd?

Van dock settings weet ik niet ik ben wijselijk teruggekeerd naar 2.3.6 waarin ik het belangrijk vind dat ik apps2sd en awesome drop kan draaien
bedankt voor de reacties.

Ben weer terug op GB en dan werkt alles out of the box. Weer terug op ICS en probleem is terug.
De thuisoplader werkt inderdaad zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361336

Een aantal dagen terug dan eindelijk ICS op mijn Note gezet, de officiele (Indiase) release. Echter ervaar ik een mega battery drain. Een halve dag kan ik ermee doen, en dan staat de battery zo laag dat ik hem aan het stopcontact moet zwengelen.

In eerste instantie een full drain en load gedaan, maar met weinig succes. Ook 't verwijderen van de batterij terwijl de phone op flightmode staat werkte niet. Dus heb ik gister een factory reset gedaan, en alle apps opnieuw geinstalleerd, want maybe had 't met slecht werkende apps te doen. Dit had weinig effect, behalve dat veel apps er veel gelikter uitzagen en kennelijk nu een speciale ICS skin tonen ipv de oude GB skin.

Wat echter opviel is dat de afgelopen dagen in de battery settings de nummer 1 positie met vlag en wimpel wordt ingenomen door Google Translate, en wel met 52% score, na een halve dag gebruik van de phone. Het dunkt me dat dit dan ook de boosdoener moet zijn. Ik gebruik die app veel voor mijn Chinese klas, om karakters te vertalen. Handig met de pen ook enzo, beetje tekenen en hop, je weet wat er staat.

Voorheen met GB drainde dit de battery lang zo erg niet, integendeel, nauwelijks. Het verzoek is dus aan de Heren van Google om zsm met een verbeterde app uit te komen, want anders moet ik dagelijks in de lunchpauze mijn telefoon aan het infuus leggen!

Iemand anders die deze app gebruikt en dit probleem ervaart met ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 357522 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:23:
[...]
ik ben wijselijk teruggekeerd naar 2.3.6 waarin ik het belangrijk vind dat ik apps2sd en awesome drop kan draaien
Heb je een reden voor app2sd, aangezien al sinds 2.3.6 dat geïntegreerd is in Android ?
je kunt me niet wijsmaken dat de storage zo klein is, dat je "AL" je apps niet kwijt kan
( 2 GB aan apps is héél veel, denk ik zomaar )

en awesome drop werkt idd niet, maar zoals alle apps, zijn er alternatieven ( airdroid, lazydroid, wifile enz. )

< al moet ik zeggen het concept van awesome drop is wel goed bedacht, ik zet nu foto's, en muziek over naar een vriend van mij, die wat verder weg woont - even pin uitwisselen, en klaar >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreshMaker schreef op maandag 28 mei 2012 @ 09:14:
[...]

Heb je een reden voor app2sd, aangezien al sinds 2.3.6 dat geïntegreerd is in Android ?
je kunt me niet wijsmaken dat de storage zo klein is, dat je "AL" je apps niet kwijt kan
( 2 GB aan apps is héél veel, denk ik zomaar )

en awesome drop werkt idd niet, maar zoals alle apps, zijn er alternatieven ( airdroid, lazydroid, wifile enz. )

< al moet ik zeggen het concept van awesome drop is wel goed bedacht, ik zet nu foto's, en muziek over naar een vriend van mij, die wat verder weg woont - even pin uitwisselen, en klaar >
Ik vind Awesome drop makkelijker werken dan die alternatieven en apps2sd vind ik ook beter dan de geintegreerde.
Ieder zijn meug natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 357522 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:02:
[...]
Ik vind Awesome drop makkelijker werken dan die alternatieven en apps2sd vind ik ook beter dan de geintegreerde.
Ieder zijn meug natuurlijk.
WAAROM ...... enlighten ons over app2sd
wat is er beter, waarom zouden we het gebruiken, wat is het voordeel ?

Awesom ziet er idd goed uit, zoals ik al zei, op de GB S2 van een maat kwamen de foto's en muziekjes mooi aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22
Anoniem: 361336 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 07:52:
Iemand anders die deze app gebruikt en dit probleem ervaart met ICS?
Volgens mij is het vaker in dit topic gezegd: doe een full wipe bij een dergelijke Android update. Google zegt het niet, Samsung zegt het niet, maar ervaring leert dat het dan een stuk beter gaat. Je moet dan wel idd alles met de hand weer terugzetten, want via een backup gaat het ook niet altijd goed. Het is even werk, maar 9 van de 10 keer is dat de oorzaak van problemen als warm worden, reboots, vastlopers en battery drain.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreshMaker schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:35:
[...]

WAAROM ...... enlighten ons over app2sd
wat is er beter, waarom zouden we het gebruiken, wat is het voordeel ?

Awesom ziet er idd goed uit, zoals ik al zei, op de GB S2 van een maat kwamen de foto's en muziekjes mooi aan
Zoals ik zei ieder zijn meug. Gebruik het en beslis voor jezelf of je het goed vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
mphilipp schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:05:
[...]

Volgens mij is het vaker in dit topic gezegd: doe een full wipe bij een dergelijke Android update. Google zegt het niet, Samsung zegt het niet, maar ervaring leert dat het dan een stuk beter gaat. Je moet dan wel idd alles met de hand weer terugzetten, want via een backup gaat het ook niet altijd goed. Het is even werk, maar 9 van de 10 keer is dat de oorzaak van problemen als warm worden, reboots, vastlopers en battery drain.
Bij kleine update's doe ik dat niet, maar bij major update;s zoals ics dan doe ik het wel. Mijn ervaring is ook dat een full wipe het apparaat beter functioneerd dan als je geen full wipe doet. Het terug zetten van gegevens duurt bij mij ongeveer 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22
marcel23456 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:10:
[...]
Bij kleine update's doe ik dat niet, maar bij major update;s zoals ics dan doe ik het wel.
Is op zich ook logisch. Bepaalde zaken staan gewoon op een andere plek en zijn anders georganiseerd. Jammer dat men zoiets niet vooraf zegt. Maar ja, het zal wel te ingewikkeld klinken voor de gemiddelde gebruiker. Maar nu zit je met veel ontevreden gebruikers die niet snappen waarom hun Note ineens een draak geworden is.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384928

Beetje beginnersvraag, maar ik kon het nergens terugvinden:
Ik wil de officiële OTA update afwachten. Kan ik dan wel gebruik maken van een full wipe optie, of kan ik dan alleen achteraf een factory reset doen.
En als een full wipe mogelijk is, wat zijn dan de te volgen stappen, of installeer ik dan de update vanuit de recovery mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Anoniem: 384928 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:51:
Beetje beginnersvraag, maar ik kon het nergens terugvinden:
Ik wil de officiële OTA update afwachten. Kan ik dan wel gebruik maken van een full wipe optie, of kan ik dan alleen achteraf een factory reset doen.
En als een full wipe mogelijk is, wat zijn dan de te volgen stappen, of installeer ik dan de update vanuit de recovery mode.
Een fullwipe is altijd mogelijk, de te volgen stappen moet je hier even in het forum (lees topic) opzoeken anders word het weer zo'n herhaling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 357522 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:48:
[...]

Zoals ik zei ieder zijn meug. Gebruik het en beslis voor jezelf of je het goed vind
*knip*, voegt niets toe.
is het dan zo moeilijk om je ervaring te delen, om de beslissing te kunnen maken ?
er zijn 50.000+ apps in play, denk je werkelijk dat we ze allemaal een voor een uitproberen ?

Ik probeer op basis van ervaringen van anderen, bij goede omschrijvingen en op aanraden "omdat"

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 29-05-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreshMaker schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:34:
[...]

*knip*
is het dan zo moeilijk om je ervaring te delen, om de beslissing te kunnen maken ?
er zijn 50.000+ apps in play, denk je werkelijk dat we ze allemaal een voor een uitproberen ?

Ik probeer op basis van ervaringen van anderen, bij goede omschrijvingen en op aanraden "omdat"
Wat is daar moeilijk aan ik vind apps2sd lekker werken dus ik raad dat aan ,oke ?
Het is dan toch aan de geinteresseerde om uit te maken wat voor hem het makkelijkst werkt ?
*knip*, voegt niets toe.

[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 29-05-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Mwoah... Ik vind FreshMaker's vraag eigenlijk best wel terecht.

Freshmaker vroeg jou een paar posts terug dat hij benieuwd was wat JIJ daar zo lekker aan vond tov andere mogelijkheden zodat gebruikers hier er wat an zouden hebben. Je bent niks verplicht te antwoorden natuurlijk, maar ik vind jou antwoord ook wel wat raar eigenlijk... IPV te zeggen dat jij het zo lekker vind, zou je ook gewoon kunnen uitleggen waarom de app zo goed is. Daar heeft iedereen wat aan. Dat jij iets lekker vindt zegt namelijk niks over de app zelf en voegt dus absoluut niks toe aan dit forum.

maargoed.. waar bemoei ik me ook mee.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeeEs schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:08:
Mwoah... Ik vind FreshMaker's vraag eigenlijk best wel terecht.

Freshmaker vroeg jou een paar posts terug dat hij benieuwd was wat JIJ daar zo lekker aan vond tov andere mogelijkheden zodat gebruikers hier er wat an zouden hebben. Je bent niks verplicht te antwoorden natuurlijk, maar ik vind jou antwoord ook wel wat raar eigenlijk... IPV te zeggen dat jij het zo lekker vind, zou je ook gewoon kunnen uitleggen waarom de app zo goed is. Daar heeft iedereen wat aan. Dat jij iets lekker vindt zegt namelijk niks over de app zelf en voegt dus absoluut niks toe aan dit forum.

maargoed.. waar bemoei ik me ook mee.. }:O
Bvb staan je apps dan op je sd kaart mocht er onverhoopt wat mis gaan. Je kan natuurlijk ook TB gebruiken als je root hebt,maar ik vind apps2sd makkelijker.
Hier zijn waarschijnlijk nog mogelijkheden voor maar ik ben het zo nu éénmaal gewoon.
Sorry aan Freshmaker als hij zich een beetje gekwetst voelt.
Ik was van mening dat onderhand zo ongeveer iedereen wel weet waar apps2sd is voor bedoeld,de naam zegt het zelf al. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Graag wat vriendelijke communiceren, het kost niets en dan blijft het hier wel interessant om te lezen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat niet over gekwetst of niet, het gaat over ervaringen en tips mbt gebruik.

Ik sta open voor verbetering, in gebruik van mijn apparatuur
natuurlijk ken ik app2sd wel, maar heb er geen ervaring mee, of noodzaak aan gehad op de samsung, ik ga ervan uit dat de toestellen voldoende geheugen hebben voor 'alle' apps

Op mijn "oude" n900 had ik het wel gebruikt, maar het was destijd onhandig, en bijna onwerkbaar, maar wel relatief noodzakelijk omdat het eigen geheugen niet toereikend was, en android eigenlijk niet ondersteund was
De galaxy's die ik gehad heb hadden allemaal ( relatief wederom ) voldoende opslag voor apps.

Dus vandaar mijn vraagstelling, waarom zou het nuttig zijn om dat te gebruiken, maar ik heb mijn antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312010

Ik krijg nog steeds de melding "geen update beschikbaar". Kan dit komen doordat het een import is? Ik krijg het gevoel onderhand dat iedereen de update al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Anoniem: 312010 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:16:
Ik krijg nog steeds de melding "geen update beschikbaar". Kan dit komen doordat het een import is? Ik krijg het gevoel onderhand dat iedereen de update al heeft.
Dat dacht ik ook, maar als je terug leest zul je zien dat geen 1 nederlands toestel de update al heeft. Alleen toestellen uit Duitsland hebben hem wel maar hier en daar met hitte problemen e.d. Ik wacht wel tot de officiele ics update in Nederland verschijnt en doe ná de update gelijk een full wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
zojuist om 3.51 kreeg ik de update melding dat ics 4.0 met touchwiz klaar stond om te downloaden. Ik heb het geinstalleerd maar moet nog een full wipe doen. Ics voor de nederlandse samsung note is een feit.

ik moet er weer vroeg uit maar heb speciaal de pc even aangezet om dit te melden.

[ Voor 16% gewijzigd door marcel23456 op 30-05-2012 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Laatst online: 12:56

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik kan het bovenstaande bevestigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
heb de update hier ook binnen, althans hij is aan het downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Mmm. Ik vind geen update als ik via de wifi een update zoek... :(

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
ik ook niet, ik heb denk ik een italiaanse.. jammer nog even wachten voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, misschien en beetje een noob vraag hoor... Maar hoe zie ik of ik een NL versie heb? O-)

Heb helemaal niks aan het toestel gewijzigd, of andere dingen aangepast, dus hij is helemaal stock. Heb me eigenlijk ook niet echt verdiept in het toestel, of iig met het aanpassen van iets. Vond/ vind hem prima werken.

En ik heb de search in 2 topics gebruikt, maar kon het niet 1-2-3 vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 30-05-2012 07:33 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0wleveL
  • Laatst online: 21-04 13:36
Ook bij mij vanochtend bij het aanzetten de melding dat Android 4.0 met touchwiz beschikbaar staat. Aan het updaten as we speak. Ik heb een volledig stock nederlandse galaxy note.

[ Voor 55% gewijzigd door L0wleveL op 30-05-2012 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Format-C schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 07:28:
Mja, misschien en beetje een noob vraag hoor... Maar hoe zie ik of ik een NL versie heb? O-)

Heb helemaal niks aan het toestel gewijzigd, of andere dingen aangepast, dus hij is helemaal stock. Heb me eigenlijk ook niet echt verdiept in het toestel, of iig met het aanpassen van iets. Vond/ vind hem prima werken.

Hoe je dit precies kan zien durf ik niet te zeggen maar zelf heb ik ''baseband versie'' N7000XXLPT. Ik heb een Nederlands toestel en heb hem zojuist ook voorzien van de ICS update.
L0wleveL schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 07:36:
Jahoe, de nederlandse ICS wordt uitgerold voor de NOTE.
Dat wisten we al inderdaad ;)

Heb de update hier nu zelf geïnstalleerd en heb even een gekke opmerking. Ik las dat veel mensen last hadden van een erg warm wordend toestel, goed daar heb ik geen last van. Alleen tijdens het downloaden van de update werd mijn toestel warmer dan ooit. Na de download was dit gek genoeg weg, toeval of niet het was raar!

[ Voor 39% gewijzigd door Perkouw op 30-05-2012 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Bij mij is hij wel gedownload, maar nu gebeurd er niets meer. Ook niet als ik hem even aan- en uit zet. Vreemd.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Moby schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 07:41:
Bij mij is hij wel gedownload, maar nu gebeurd er niets meer. Ook niet als ik hem even aan- en uit zet. Vreemd.
Dat is wel heel erg apart. :/ Stomme opmerking wellicht, maar heb je wel lang genoeg gewacht? Bij mij duurde het namelijk ook even na het downloaden van de update en het rebooten voor er wat gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ja 20 minuten zeker wel. Hij vind ook geen update meer. Ik wacht het nog even af, laat hem gewoon een uurtje liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Moby schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 07:46:
Ja 20 minuten zeker wel. Hij vind ook geen update meer. Ik wacht het nog even af, laat hem gewoon een uurtje liggen.
Dat is wel heel vaag, knap dat je zo lang gewacht hebt trouwens!
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om hem even op de PC aan te sluiten, anders kan je het even met Kies proberen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Format-C schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 07:28:

Ik deed het met Check Fus

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, ik kan er nog niet veel zinnigs uithalen...

Ik heb CSC: N7000XENLA1

Edit; als ik hier kijk lijkt het een NL versie te zijn:

Get!em in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)"

Straks nog maar ens even via KIES proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 30-05-2012 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Format-C schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:08:
[...]

Mja, ik kan er nog niet veel zinnigs uithalen...

Ik heb CSC: N7000XENLA1

Edit; als ik hier kijk lijkt het een NL versie te zijn:

Get!em in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)"

Straks nog maar ens even via KIES proberen.
Ik wilde je net quoten en zie dat je het antwoord al gevonden hebt maar dan toch nog maar een reactie. Hier nog een bron, waaruit je kan herleiden dat je een Nederlands toestel hebt (of niet);
http://devsrom4android.bl...-note-n7000-firmware.html

Netherlands XEN - N7000XXLA6/N7000XENLA1/N7000XXLA4/N7000XXLA6 (Android 2.3.6 Gingerbread)

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 30-05-2012 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Bedankt. :)

Zal het wel laten horen als het me nog lukt te updaten vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460700

Moby schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 07:41:
Hier hetzelfde euvel, 20min ah updaten, niet geïnstalleerd en nu vind ota de firmware niet, maar ICS verdwenen, phone draait nog op 2.3.6 GRRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Anoniem: 460700 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:56:
[...]

Hier hetzelfde euvel, 20min ah updaten, niet geïnstalleerd en nu vind ota de firmware niet, maar ICS verdwenen, phone draait nog op 2.3.6 GRRR
Zoals ik ook al zei tegen Moby, als je de mogelijkheid hebt moet je het even via Kies proberen. Wellicht dat je hem dan wel kunt updaten ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 08:31
Vanochtend ook de melding van een update gekregen op mijn Note :) Heb toch maar even voor annuleren gekozen, eerst een goede back-up maken en wat positieve berichten afwachten. Na dat fiasco met de update van de KPN S2's naar ICS ben ik toch een beetje huiverig voor deze update..

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
DaMei schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:25:
Vanochtend ook de melding van een update gekregen op mijn Note :) Heb toch maar even voor annuleren gekozen, eerst een goede back-up maken en wat positieve berichten afwachten. Na dat fiasco met de update van de KPN S2's naar ICS ben ik toch een beetje huiverig voor deze update..
Ik was me bewust van de risico's van het niet maken van een back-up, maar de update verliep geheel zonder problemen hier en al mijn gegevens zijn ook nog prima intact. Goed je moet alleen je homescreens weer even opnieuw indelen maar that's it.

Ik ben benieuwd of Moby & Xaeryn de enige zijn met problemen en of dit nog verdere gevolgen heeft voor hun toestel en het updaten naar ICS. De tijd zal het leren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181080

marcel23456 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 04:01:
zojuist om 3.51 kreeg ik de update melding dat ics 4.0 met touchwiz klaar stond om te downloaden. Ik heb het geinstalleerd maar moet nog een full wipe doen. Ics voor de nederlandse samsung note is een feit.

ik moet er weer vroeg uit maar heb speciaal de pc even aangezet om dit te melden.
Móet er wel een full wipe gebeuren?
Eerdere ICS releases (ook officiële) voor de Note hadden een bug, waardoor je toestel een hardbrick kon krijgen bij een fullwipe. Zelfs als je dit deed vanuit het settingsmenu.

http://forum.xda-develope...hp?p=25637375&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Anoniem: 181080 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:48:
[...]

Móet er wel een full wipe gebeuren?
Eerdere ICS releases (ook officiële) voor de Note hadden een bug, waardoor je toestel een hardbrick kon krijgen bij een fullwipe. Zelfs als je dit deed vanuit het settingsmenu.

http://forum.xda-develope...hp?p=25637375&postcount=1
Ik heb het zelf niet gedaan en mijn toestel werkt hier nog prima. Wel werd eerder door andere gebruikers in dit topic aangeraden om een fullwipe te doen omdat deze last hadden van een trager toestel en/of warmer toestel.

Dus moeten; Nee. Ervaar je problemen na de update, dan kan het handig zijn dit alsnog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:15

Rick-Jan

always connected

Heb net voor een vriend via Kies 4.0 geïnstalleerd op een Nederlandse Note met t-mobile. alles goed gegaan, alleen krijg ik nu standaard systeemgeluiden bij scrollen etc. maar is niet volledig uit te zetten, want dan zet je ook het geluid van muziek etc op 0. iemand een idee?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Rick-Jan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:03:
Heb net voor een vriend via Kies 4.0 geïnstalleerd op een Nederlandse Note met t-mobile. alles goed gegaan, alleen krijg ik nu standaard systeemgeluiden bij scrollen etc. maar is niet volledig uit te zetten, want dan zet je ook het geluid van muziek etc op 0. iemand een idee?
Als je even aangeeft wat je wel/niet hebt uit/aan kunnen vinken ? (screenshots kunnen helpen) Lijkt me toch dat je iets over het hoofd ziet, heb er hier geen last van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Perkouw schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:07:
[...]

Als je even aangeeft wat je wel/niet hebt uit/aan kunnen vinken ? (screenshots kunnen helpen) Lijkt me toch dat je iets over het hoofd ziet, heb er hier geen last van namelijk.
bij toetstonen en aanraakgeluiden is het vinkje uitgeschakeld. tijdje terug dat ik touchwiz heb gebruikt, misschien mis ik een optie?

alle volumebalken zijn op het hoogst. stille stand op uit of trillen maakt niks uit.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Rick-Jan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:10:
[...]

bij toetstonen en aanraakgeluiden is het vinkje uitgeschakeld. tijdje terug dat ik touchwiz heb gebruikt, misschien mis ik een optie?

alle volumebalken zijn op het hoogst. stille stand op uit of trillen maakt niks uit.
Ik weet niet wat je precies wel/niet hoort maar al het volume op luid zeg je. Speel daar eens mee ;)
er staat namelijk ook ''systeem'' onderin met een grote balk om het volume daar van aan te passen. Wellicht dat het dan opgelost is ?!

Wel raar dat je op stille stand/trillen nog steeds geluid hebt :/ misschien door je volume instellingen o.i.d. I don't know. :?

[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 30-05-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

systeem volume uit of aan maakt niks uit, het gaat echt om de bovenste balk die die tonen wel of niet laat horen.
maar de aanraakgeluiden staan gewoon uit, dat is het vreemde.

@perkouw, kan je misschien even een screenshot met je geluidsinstellingen posten?

ben niet de enige, dit bedoel ik:

http://stackoverflow.com/...te-on-samsung-galaxy-note

[ Voor 41% gewijzigd door Rick-Jan op 30-05-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Rick-Jan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:16:
systeem volume uit of aan maakt niks uit, het gaat echt om de bovenste balk die die tonen wel of niet laat horen.
maar de aanraakgeluiden staan gewoon uit, dat is het vreemde.

@perkouw, kan je misschien even een screenshot met je geluidsinstellingen posten?
Maar natuurlijk!
Sidenote: Toestel staat nu op stil & mediavolume staat op 0.
Samsung Galaxy Note - Volume instellingen
Samsung Galaxy Note - Geluidsinstellingen

[ Voor 58% gewijzigd door Perkouw op 30-05-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460711

ik heb hetzelfde wel de update binnen halen maar vervolgens gaat ie niet egt verder met updaten
via kies air aan de pc aangesloten maar kan niet egt iets vinden
ook opnieuw proberen te downloaden doet niks

toestel werkt perfect en draait nog 2.3.6
heb uhm ook al een keer aan en uit gezet dat werkt ook niet
heb ook geen ilegale software er op staan alleen betaalde apps of gratis apps uit de play store

vind het een beetje vreemd
overgens had hij de update in 5 minuten binnen hierna aleen geen actie en heb ook niks kunnen aanvinken

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 460711 op 30-05-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440177

He mensen,
Ook ik kreeg vannacht rond 4u de update melding binnen.

Heb nog even op annuleren gedrukt, want ik meende me idd iets te herinneren over een full wipe.

wist niet hoe dat werkte, maar dat stond ergens in het topic dus daar ga ik wel uitkomen.
Is dat verstandig een full wipe te doen vóór dat ik hem update?

Stel : ik zou het wel doen, een full wipe dus, dan raak je al je gegevens kwijt neem ik aan.
Dus moet de SD kaart van te voren verwijderen neem ik aan ...

Maar de apps en gegevens die niet op SD staan worden dan verwijderd toch?

Dus nu de hele domme vraag : Hoe maak ik een back-up met de Note?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Anoniem: 440177 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:34:
He mensen,
Ook ik kreeg vannacht rond 4u de update melding binnen.

Heb nog even op annuleren gedrukt, want ik meende me idd iets te herinneren over een full wipe.

wist niet hoe dat werkte, maar dat stond ergens in het topic dus daar ga ik wel uitkomen.
Is dat verstandig een full wipe te doen vóór dat ik hem update?

Stel : ik zou het wel doen, een full wipe dus, dan raak je al je gegevens kwijt neem ik aan.
Dus moet de SD kaart van te voren verwijderen neem ik aan ...

Maar de apps en gegevens die niet op SD staan worden dan verwijderd toch?

Dus nu de hele domme vraag : Hoe maak ik een back-up met de Note?
Op elk van je vragen is eigenlijk wel een antwoord te vinden.
Wat er verwijderd word, of een full wipe verstandig is (goed daar zijn de meningen over verdeeld), en hoe je een back-up kunt maken.

Zoek anders ook even in dit topic -> Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 17:14
Hier ook hetzelfde euvel. Update vanochtend keurig gedownload maar vervolgens geen updateproces.

Iemand al een idee of oplossing?

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Perkouw schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:22:
[...]

Maar natuurlijk!
Sidenote: Toestel staat nu op stil & mediavolume staat op 0.
[afbeelding]
[afbeelding]
heb hetzelfde maar nog steeds de tonen hoorbaar. als jij nu bij volume de muziek video en game slider helemaal voluit doet wat krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 19:57
Ik heb een update gedaan. Gaat prima, alleen de "clear" functie (bij de top balk naar beneden swipen), zorgt er voor dat het scherm even blijft hangen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Perkouw schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:37:
[...]

Op elk van je vragen is eigenlijk wel een antwoord te vinden.
Wat er verwijderd word, of een full wipe verstandig is (goed daar zijn de meningen over verdeeld), en hoe je een back-up kunt maken.

Zoek anders ook even in dit topic -> Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)
Back up via KIES heb ik gedaan, maar dan worden toch niet de apps geback-upt?
Verder heb ik zoekfunctie gebruikt, maar ik zie alleen maar dingen van back up van apps te maken als je het toostel geroot hebt, en dat heb ik niet?
Of ik moet blind zijn ... iemand mischien even een korte uitleg waar ik het kan vinden of hoe te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
:).. Hier ook net de update geinstalleerd via Kies... OTA kreeg ik geen melding.

Alles ging gesmeerd, ziet eruit alsof alle data (inclusief whatsapp geschiedenis -jaja!- ) netjes bewaard is gebleven. Ziet er vooralsnog prima uit allemaal. Nu even in de gaten houden of er zich rare hitte en of battery drain dingetjes voordoen.

Heb dus nog geen wipe gedaan... (behalve op het toilet vanochtend :P )

[ Voor 11% gewijzigd door GeeEs op 30-05-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Laatst online: 07-06 13:31
Ik heb die Duitse variant erop staan, maar hoe kan ik nu updaten naar deze nederlandse ICS versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
RielN schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:37:
Ik heb die Duitse variant erop staan, maar hoe kan ik nu updaten naar deze nederlandse ICS versie?
Firmware flashen, landcode aanpassen en zo zijn er vast nog wel andere manieren. Zoek even door dit topic heen of deze Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000).

De vraag is echter wel, waarom zou je dit willen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Perkouw schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:41:
[...]

Firmware flashen, landcode aanpassen en zo zijn er vast nog wel andere manieren. Zoek even door dit topic heen of deze Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000).

De vraag is echter wel, waarom zou je dit willen ?
Ijdele hoop dat ie bluetooth autoconnect wat gaat doen :p
Maar verder geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181080

GeeEs schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:18:
....inclusief whatsapp geschiedenis -jaja!- ......
Whatsapp geschiedenis staat toch niet offline op je telefoon? Staat dat niet op de servers in amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Anoniem: 181080 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:53:
[...]

Whatsapp geschiedenis staat toch niet offline op je telefoon? Staat dat niet op de servers in amerika?
Bij mijn weten niet. Want dan zou je bij installatie op een nieuwe telefoon ook wel je geschiedenis terugkrijgen en dat is niet zo weet ik uit ervaring. Wat ik heb gelezen is dat de berichten vrij snel (ik meen na 48 uur) worden verwijderd na ontvangst op een toestel. Er wordt wel op het toestel zelf een backup gemaakt elke nacht. Is ook handmatig te doen.

Al je contacten en telefoonnummers worden wel op de servers (in Amerika?!) opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Anoniem: 181080 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:53:
[...]

Staat lokaal op SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Of het staat op je interne geheugen, zoals bij mij (helaas) ... Ik lees inderdaad overal dat het op SD te saven is, maar krijg dat niet voor elkaar op één of andere manier. Ik denk dat het komt doordat ik geen root rechten heb... maar zeker weten doe ik het niet... (Staat een stukje over in het whatsapp topic op GOT waar ik hier ook eea over vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Perkouw schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:58:
[...]

Zoals ik ook al zei tegen Moby, als je de mogelijkheid hebt moet je het even via Kies proberen. Wellicht dat je hem dan wel kunt updaten ?!
Eindelijk, na paar keer proberen, connectie via Kies en update gevonden, Note draait nu op ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nosferatu111072 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:44:
Hier ook hetzelfde euvel. Update vanochtend keurig gedownload maar vervolgens geen updateproces.

Iemand al een idee of oplossing?
Via Kies heb ik uiteindelijk ICS wel gedownload
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem nu ook een dag op ICS draaien ..
Hij is een stuk sneller als met GB

alleen sinds ICS vind ie bij mij geen GPS meet met navigatie?

jullie ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb het nog niet geprobeerd, misschien vanavond. Ik heb kies wel op mijn telefoon gezien, maar op mijn desktop nog niet.

Ik ga er even in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Anoniem: 440177 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:34:

jullie ook last van?
In Google Navigatie? dat loopt bij mij ook niet lekker. moet regelmatig de GPS even aan en uit zetten voor hij gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kon kies wel gebruiken via java maar kon geen update gevonden krijgen via die manier
nu ben ik kies aan het downloaden voor op de pc eens kijken of ik daar verder mee kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:06:
[...]

In Google Navigatie? dat loopt bij mij ook niet lekker. moet regelmatig de GPS even aan en uit zetten voor hij gaat zoeken.
Zowel bij de standaard Navi app (van google maps dus) maar ook bij Navigon geen GPS te bespeuren.
Ik gebruik de navi niet dagelijks, dus zo'n hele grote ramp is het niet.

verder nog geen rare bugs weten te bespeuren ...
batterydrain en warm worden moet de tijd nog uitwijzen ...

nu eerst via wifi even Apex Launcher erop gooien om van het vervelende Touchwiz af te zijn ...
ik las wel op Androidworld dat er vorige week een update van Apex geweest is.
Als je de betaalde versie hebt (3 euro) dan kan je nu ook AWD, GO en LauncherPRO homescreen-thema's gebruiken

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 440177 op 30-05-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 17:14
Anoniem: 460700 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:07:
[...]

Via Kies heb ik uiteindelijk ICS wel gedownload
Succes!
Ja jij wel. Nou ik nog. Ik ga het straks na werktijd direct proberen.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nou, ben nu thuis, en zowel via WiFi als Kies Air geen update... Balen. :(

Mijn tel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F0ASMfX2De9XPHhJQhnIjQA2/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wat is je productcode? als je een branded telefoon hebt kan je het wel schudden voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

...

jullie ook last van?
418O2 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:06:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xDwcz58cQW8YM6YthX6fzfDX/full.png

Geen enkel probleem. (Dit is trouwens in huis).
Fix is trouwens belachelijk snel.

Sygic werkt prima, geen uitval van GPS wat dan ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 30-05-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bij mij gaan Google Maps/Navi niet eens zoeken (dat zie je dan in je notificatiebalk) naar GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

418O2 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:37:
wat is je productcode? als je een branded telefoon hebt kan je het wel schudden voorlopig
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W4mebSh26C7qghwqIExhrvGa/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:44:
Bij mij gaan Google Maps/Navi niet eens zoeken (dat zie je dan in je notificatiebalk) naar GPS
Idem, bij Navigon ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jullie ook last van?
Navigon en copilot werken prima ,sygic is nog niet geschikt voor ICS al word er hier gemopperd van wel. google ermaar eens op.
Heb het trouwens zelf ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Anoniem: 357522 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:58:
[...]
Sygic is nog niet geschikt voor ICS al word er hier gemopperd van wel. google ermaar eens op.
Heb het trouwens zelf ondervonden
Hoezo niet geschikt? Draait als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Vanmorgen de update naar android 4 gehad via t mobile en uitgevoerd.Ik had een note met daarop 2.3.6 ,maar ik word nou nog niet echt vrolijk van android 4.Me telefoon loopt regelmatig vast me laden van bepaalde programma's.Ook geeft ie aan dat ineens me virusscan gestopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
vincedd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:13:
Vanmorgen de update naar android 4 gehad via t mobile en uitgevoerd.Ik had een note met daarop 2.3.6 ,maar ik word nou nog niet echt vrolijk van android 4.Me telefoon loopt regelmatig vast me laden van bepaalde programma's.Ook geeft ie aan dat ineens me virusscan gestopt is.
Wanneer je problemen ervaart met de update kan het raadzaam zijn een fullwipe uit te voeren en dan ICS te installeren. Of heb je dit al gedaan ?

Note: De problemen kunnen natuurlijk ook veroorzaakt worden door third party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Perkouw schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:14:
[...]

Wanneer je problemen ervaart met de update kan het raadzaam zijn een fullwipe uit te voeren en dan ICS te installeren. Of heb je dit al gedaan ?

Nee,niet gedaan.moet me er eerst in verdiepen hoe dat werkt.

Note: De problemen kunnen natuurlijk ook veroorzaakt worden door third party apps.
Zou kunnen,weet alleen nog niet welke.Weet wel dat kpn mb meter niet meer werkte en ik hem opnieuw moest instaleren om hem weer werkend te krijgen. Maar best irri is het als je het melding scherm naar beneden trekt en je telefoon hangt een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ICS heeft zelf een datausage tooltje he (staat onder settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ehm... Ik plaatste net een plaatje. Is die telefoon van mij een branded telefoon of niet? :)

Enne... Zou het kunnen helpen om er eens een andere simkaart in te drukken? (Heb 2 smartphone abbo's)

Edit; zijn er nog meer mensen die (nog) niet kunnen updaten trouwens? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 30-05-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Format-C schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:30:
Ehm... Ik plaatste net een plaatje. Is die telefoon van mij een branded telefoon of niet? :)

Enne... Zou het kunnen helpen om er eens een andere simkaart in te drukken? (Heb 2 smartphone abbo's)

Edit; zijn er nog meer mensen die (nog) niet kunnen updaten trouwens? :)
Andere simkaart heeft geen effect. Je telefoon is branded of niet.
Ik kan er naast zitten, ik ben immers ook geen expert maar als ik het zo zie heb je gewoon een NL en unbranded toestel. Waar heb je hem vandaan ? En staat er bijvoorbeeld een t-mobile logo op ? Als dat het geval is dan is hij sowieso branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mij lukt het via kies en die moet je via samsung downloaden
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste