talkin' is cheap, people follow like sheep
Hij gaf al aan dat het via Kies ook niet wilde lukken.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:40:
mij lukt het via kies en die moet je via samsung downloaden
Apart, heb hier zelf geen last van. Wifi werkt gewoon naar behoren en de verbinding is ook in orde te noemen.uroy schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:42:
Update gedaan en werkt prima (incl. full wipe)
Alleen Wifi werkt niet goed ( traag of geen verbinding)
Mooi dat ik nou apps kan uitzetten die ik niet gebruikt.
Hoewel met dat ik nu kijk lijkt het bereik wel ietwat afgenomen, wellicht toeval de tijd zal het leren.
[ Voor 51% gewijzigd door Perkouw op 30-05-2012 17:54 ]
Waarom via Odin (alternatieve manier) als het via Kies kan (normale manier)?MEGATRON schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:55:
Maakt het nog uit of je update via odin of via KIES?
Ik heb hem bij de Media Markt vandaan. Geen logo's of what so ever erop.Perkouw schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:39:
[...]
Andere simkaart heeft geen effect. Je telefoon is branded of niet.
Ik kan er naast zitten, ik ben immers ook geen expert maar als ik het zo zie heb je gewoon een NL en unbranded toestel. Waar heb je hem vandaan ? En staat er bijvoorbeeld een t-mobile logo op ? Als dat het geval is dan is hij sowieso branded.
Edit; gekocht icm een Vodafone abbo, maar ik heb er nog even tijdelijk een T-Mobile sim in.
[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 30-05-2012 18:05 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Via de telefoon en via Kies op de pc geen update beschikbaar, trouwens.
[ Voor 16% gewijzigd door Scott10 op 30-05-2012 18:11 ]

http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP
[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 30-05-2012 18:10 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Het lijkt idd net i-tunes. Alleen al het installeren duurt een eeuw.

Edit; "installing device drivers, this may take AGES". Nee, dat KIES daar KIES je niet vrijwillig voor...

[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 30-05-2012 18:18 ]
Verwijderd
wel aan te raden is via kies eerst een backup te maken en die na de update terug te zetten
Edit; en ja hoor! Android 4.0 update gevonden.... Hij is nu bezig met downloaden.
[ Voor 33% gewijzigd door Format-C op 30-05-2012 18:25 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 30-05-2012 18:29 ]

Edit; hij is nu aan het installen, en ik heb idd zoals hierboven iemand zei eerst even een backupje gemaakt.
Ik zit al 4.0 te wachten vanaf de dag dat ik mijn Note kocht. ben benieuwd of browsen iets minder "laggy" gaat straks.
[ Voor 116% gewijzigd door Format-C op 30-05-2012 18:32 ]
Verwijderd
enige wanneer ik her hinder van ondervind is als ik via 3G op facebook app zit, maar lijkt me eerder aan FB-app te liggen icm de Note, dan aan ICS
Verder nergens problemen mee, ook niet met het slide down menu ... alles is nog nooit zo snel geweest.
Nu ook net Apex Launcher gedownload en geinstalleerd, loopt super smooth op de Note met ICS (echt een aanrader!)
Bye bye Touchwiz .. Hello ICS ...
heerlijk ...Nog meer genieten van mijn note.
Alleen de GPS moet nog even opgelost worden!
Morgen in de trein alles maar weer wat uitvogelen.
[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 30-05-2012 18:41 ]
Omdat om de een of andere reden KIES hier geen 1 van de 4 samsungs vindt. Al meerdere keren opnieuw geindaleerd (ja eerst verwijderd) maar mag niet helpen. Oude oe nieuwste versie maakt niet uit. Maar het zou ook fijn zijn als je ook antwoord op mijn vraag geeft ipv alleen te vragen waarom.Perkouw schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:56:
[...]
Waarom via Odin (alternatieve manier) als het via Kies kan (normale manier)?
Goed, heb inmiddels een full wipe gedaan en alles weer terug gezet. Ik ben wel om hoor, de nieuwe youtube app die is ingebakken is super, de gevoeligheid lijkt iets toeenomen en het geheel werkt gevoelsmatig sneller en beter. Bepaalde onderdelen zijn veranderd maar dit ten gunste van mijn note.
Ik ben geen super expert dus anderen zullen hier nog wel bug's ontdekken maar ik al middle range gebruiker vind het een fijne update waardoor ik nog meer ben gaan houden van mijn Samsung Note!
Ik wil je best helpen, maar dan mag je dat de volgende keer wel op een wat vriendelijkere manier vragen.MEGATRON schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:46:
[...]
Omdat om de een of andere reden KIES hier geen 1 van de 4 samsungs vindt. Al meerdere keren opnieuw geindaleerd (ja eerst verwijderd) maar mag niet helpen. Oude oe nieuwste versie maakt niet uit. Maar het zou ook fijn zijn als je ook antwoord op mijn vraag geeft ipv alleen te vragen waarom.
De reden dat ik dit vroeg is om erachter te komen waarom je dus wilt afwijken van Kies, Odin is immers een alternatieve en voor veel mensen een omslachtigere manier.
Om terug te komen op je vraag en hier een antwoord op te geven -> dit kon je al lang en breed vinden in dit topic dan wel in het algemene note topic (Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)).
Maar....gezien je het zo vriendelijk vraagt zal ik je een zoektocht maar even besparen -> via Odin of Kies maakt niet uit, het is een officiële firmware en zal dus ook niet ''tellen'' als custom rom (mocht je meer informatie willen over dat ''tellen'' dan moet je wel even gaan zoeken in dit topic of het algemene Note topic)
[ Voor 28% gewijzigd door Perkouw op 30-05-2012 18:52 ]
Sorry als ik bot overkom maar ik word helemaal gek van dat KIES. Nog nooit heb ik zo'n @#*&$ programma gehad. Het heeft het wel geteld 1 keer gedaan en daarna zei hij bekijk het maar. Net als dat klote itunes. Was ik heel erg blij dat ik eindelijk die iphone hier heel ver in het zuiddiepje kon gooien krijg ik dat gezeik met KIES.
Ik weet dat Odin een alternatieve installer is maar ik blijf me dan toch afvragen wat het verschil is. En zoals aangegeven lukt het niet via KIES.
[edit]
Ik zie al dat je toch zo tof bent geweest om te antwoorden. Super bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door Nilco op 30-05-2012 18:57 ]
Via Odin is er geen verschil, als in je flasht de originele firmware alleen de weg ernaar toe is anders ten opzichte van Kies.MEGATRON schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:56:
@Perkouw
Sorry als ik bot overkom maar ik word helemaal gek van dat KIES. Nog nooit heb ik zo'n @#*&$ programma gehad. Het heeft het wel geteld 1 keer gedaan en daarna zei hij bekijk het maar. Net als dat klote itunes. Was ik heel erg blij dat ik eindelijk die iphone hier heel ver in het zuiddiepje kon gooien krijg ik dat gezeik met KIES.
Ik weet dat Odin een alternatieve installer is maar ik blijf me dan toch afvragen wat het verschil is. En zoals aangegeven lukt het niet via KIES.
[edit]
Ik zie al dat je toch zo tof bent geweest om te antwoorden. Super bedankt.
Is die hier nu in opgelost, of krijgen we binnenkort een storvloed aan Tweakers met bricked toestellen ?
Jep, idem hier. Heb gewoon een NL toestel (via Telfort abo) en krijg het niet voor elkaar:Format-C schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:30:
Edit; zijn er nog meer mensen die (nog) niet kunnen updaten trouwens?
- OTA push message "Update available!" deze morgen heb ik op reminder gezet (had er op dat moment even geen trek in).
- OTA updater geeft nu ook bij herhaaldelijk checken "No update available" (wtf?)
- Heb volledige factory defaults gedaan. Mocht niet baten voor OTA update.
- Kies geïnstalleerd in WinXP VM (Virtualbox op Linux) en dat werkt niet. USB reset-commando's werken komen niet door en Kies blijft in een loop zitten (lees: 100% CPU gebruik en na 5 minuten "telefoon reageert niet"). Workarounds voor USB-redirections mochten ook niet baten. Zucht. Ik ga echt geen Windows native installeren voor deze onzin.
- Door deze reactie kwam ik bij Heimdall terecht, maar ik ben er toch wat huiverig voor om met mijn unsupported device een flash te gaan doen.
- Samsung webcare NL een tweet gestuurd, maar nog geen reactie mogen ontvangen.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Ik ben het met je eens. Ik heb hetzelfde gevoel. Hij voelt beter aan. Reageert wat sneller, en idd die youtube app is erg mooi. Ik heb ook nog geen bug gezien maar ik ben ook maar een doorsnee gebruiker.marcel23456 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:46:
Ben wel beetje vereerd dat ik de eerste was die het vanacht melde op dit forum:P
Goed, heb inmiddels een full wipe gedaan en alles weer terug gezet. Ik ben wel om hoor, de nieuwe youtube app die is ingebakken is super, de gevoeligheid lijkt iets toeenomen en het geheel werkt gevoelsmatig sneller en beter. Bepaalde onderdelen zijn veranderd maar dit ten gunste van mijn note.
Ik ben geen super expert dus anderen zullen hier nog wel bug's ontdekken maar ik al middle range gebruiker vind het een fijne update waardoor ik nog meer ben gaan houden van mijn Samsung Note!
Verwijderd
Minpuntjes : geen GPS signaal bijna
batterylife (zie afbeeldingen)
batterijstatus

screentime on

Moet er bij vermelden dat dit incl het updaten naar ICS is, maar dit is via USB en KIES op de pc gedaan.
En constant wifi aan. Brightness op ongeveer 45%
pluspunten : véél sneller
mooiere interface (icm Apex Launcher)
Apps die eerst niet beeldvullend waren (zoals photobucket, NOS) zijn dat nu wel
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 20:46 ]
Update: eerste poging mislukt; timeout tijdens het downloaden
[ Voor 29% gewijzigd door Sansar op 30-05-2012 21:08 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Het is voor mij een kleine moeite, heb toch backups en ook exports gemaakt. Dan weet ik tenminste zeker dat ik met een verse installatie begin.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:50:
is dat full wipe echt noodzakelijk?
Zie het als een clean install van je Windows ipv een upgrade.
Verwijderd
of dit echt zo moet zijn weet ik niet, maar hij is er niet lang mee bezig ... incl backup was die bij mij kwartiertje bezig..
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Erg jammer, en als ik zo lees dat meer mensen hier last van hebben ben ik bang dat we hier toch echt een bug fix voor nodig gaan hebben.
Is het nog van belang welke versie van odin dat men gebruikt om de rom te flashen?
Thanx
Geen idee, maar ook ik heb de Samsung carkit. Ben benieuwd of hij met de NL versie (heb nog niet ge-upgrade) wel autoconnect doetlimboconnect schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:13:
Doordat ik nog steeds problemen heb met de duitse ICS icm met het samsung carkit wil ik de NL versie uitproberen.
Is het nog van belang welke versie van odin dat men gebruikt om de rom te flashen?
Thanx
Verwijderd
Perkouw schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:06:
Ook ik moet helaas toch ook melden dat na wat testen de Wifi snelheid echt dramatisch is. Net nog even de update van google maps gedownload zo'n 8 mb en dat gebeurde denk ik met 10 kb/ps, mobiel internet daarentegen ging gewoon met volledige snelheid (zo'n 3.6mbit).
Erg jammer, en als ik zo lees dat meer mensen hier last van hebben ben ik bang dat we hier toch echt een bug fix voor nodig gaan hebben.

Vrijwel volle bak met mijn 25Mb UPC pakket.
Ik heb ook meteen een hele simpele root toegepast: Dr.Ketan. Werkt als een speer, gewoon 2 bestandjes op de sd card zetten en via recovery installeren. Een kind kan de was doen. En volgens Titanium Backup het ik echt root. Dit werkt dus gewoon met de stock NL ICS ROM die ik net OTA heb geflasht.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik zit met de note op mijn 5ghz netgear modem met een 50/5 van ziggo, ik haal met mijn note bijna 40mb/s via de speedtest. up haal ik de volle 4.8mb/s. Heeft u de note ná de update een full wipe gegeven?Perkouw schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:06:
Ook ik moet helaas toch ook melden dat na wat testen de Wifi snelheid echt dramatisch is. Net nog even de update van google maps gedownload zo'n 8 mb en dat gebeurde denk ik met 10 kb/ps, mobiel internet daarentegen ging gewoon met volledige snelheid (zo'n 3.6mbit).
Ik heb trouwens de note vanochtend om half 8 van het stroom gehaald op 100%, daarna alles weer terug gezet waarmee ik toch en 2 uur zoet ben mee geweest en heb nog steeds 76% over. Ik heb het scherm op volle sterkte staat en veel uitgetest. Kortom, ik durf voor mezelf te zeggen dat met ics de batterij levensduur best vooruit gegaan is.
[ Voor 18% gewijzigd door marcel23456 op 30-05-2012 21:57 ]
Verwijderd
Heb ik dan gewoon geluk dat alles goed draait?
Verwijderd
mij lukt het me niet.mphilipp schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:30:
Ik heb ook meteen een hele simpele root toegepast: Dr.Ketan. Werkt als een speer, gewoon 2 bestandjes op de sd card zetten en via recovery installeren. Een kind kan de was doen
als hij in stap: 6
5.Choose CWM.zip and wait until CWM recovery appear. [COLOR="Red"]
6.Choose install zip from sdcard or external SD
7.Choose and Install SU-Busybox-Installer.zip
dan vind hij de bestand SU-Busybox-Installer.zip niet
ook krijg ik de melding:
e:cant mount /emmc/
no files found
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 22:07 ]
Nee. Hij draait hier ook geweldig. Wat een super update zeg!Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:59:
Mijn Note heeft geen enkele fullwipe ondergaan... Gewoon vanaf stock GB, rooted en ingericht met apps en GO Launcher en ICS erop geknalt.
Bij mij zei ie dat ook. En dan kies ik 'internal SD' en dan ziet ie 'm wel. Heel raar, want hij staat echt op mijn losse sd kaartje.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:02:
[...]
mij lukt het me niet.
als hij in stap: 6
5.Choose CWM.zip and wait until CWM recovery appear. [COLOR="Red"]
6.Choose install zip from sdcard or external SD
7.Choose and Install SU-Busybox-Installer.zip
dan vind hij de bestand SU-Busybox-Installer.zip niet
ook krijg ik de melding:
e:cant mount /emmc/
no files found
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Natuurlijk gaat het goed als je gewoon alles update en overschrijft. En full wipe is bedoeld dat je voor het gevoel zeker weet dat je kaal gegint zoals android het ontwikkeld heeft.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:59:
Mijn Note heeft geen enkele fullwipe ondergaan... Gewoon vanaf stock GB, rooted en ingericht met apps en GO Launcher en ICS erop geknalt.
ics zal de komende maanden (jaren?) nog verder ontwikkeld worden, voor mij is android dé toekomst. Ik heb talloze mobiels gehad en uitgeprobeerd, van nokia tot lg en van lg tot blackberry, maar deze Samsung note is 1 van die zeldzame toestelen die mij blijft boeien.
[ Voor 21% gewijzigd door marcel23456 op 30-05-2012 22:35 ]
Verwijderd

en hier een speedtest vanaf de woonkamer (met bijna vol wifi bereik)

Niet alleen voor je gevoel. Ik heb met de HTC aardig wat gerommeld met ROM's en daarbij was het soms gewoon noodzakelijk om een full wipe te doen. Misschien hangt het af van bepaalde apps en/of instellingen die je hebt, maar het zeker geen pure gevoelskwestie. De verschillen tussen GB en ICS zijn erg groot. Bepaalde zaken werken anders en het systeem is anders ingesteld. Sommige installers nemen misschien wel beslissingen op basis van de Android versie vwb de plaatsing van bepaalde bestanden. Die apps werken dan ineens niet goed meer.marcel23456 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:33:
[...]
Natuurlijk gaat het goed als je gewoon alles update en overschrijft. En full wipe is bedoeld dat je voor het gevoel zeker weet dat je kaal gegint zoals android het ontwikkeld heeft.
En er zijn genoeg ervaringen van anderen die niets hebben gedaan en na de update allerlei problemen hadden. Na een wipe was dat weer verdwenen. Zoals met alles geldt ook hier 'your mileage may vary'. Voor de een is het nodig en voor de ander niet. Ik heb het uit voorzorg gedaan. Zo hoef ik achteraf niet te kloten.
Geen problemen met wifi of toetstonen of GPS.
Nu eerst maar eens de meest belangrijke apps installeren en m'n mail weer configureren.
Verwijderd
Ik gebruik mijn Note net zoals mijn (overmaatse)laptop: Geen onnodige rotzooi erop. Wel jammer van die TouchWiz bende, ik wacht met smart op een (volledig werkende) Parandroid of Aosp rom.mphilipp schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:39:
[...]
...Zoals met alles geldt ook hier 'your mileage may vary'. Voor de een is het nodig en voor de ander niet. Ik heb het uit voorzorg gedaan. Zo hoef ik achteraf niet te kloten.
Ik heb geen full-wipe gedaan en heb het idee dat het voor mij in ieder geval niet nodig was want alles draait prima
www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie
Verwijderd
Waarom een niet tot die tijd, als je echt andere rom wilt, een andere launcher gebuiken om van touchwiz af te zijn??Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:00:
[...]
Ik gebruik mijn Note net zoals mijn (overmaatse)laptop: Geen onnodige rotzooi erop. Wel jammer van die TouchWiz bende, ik wacht met smart op een (volledig werkende) Parandroid of Aosp rom.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 23:12 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Heb reeds 3 progingen gedaan maar bovenstaande wil bij mij niet werken.Yucko schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:19:
destijds bij de duitse LPY ROM was dat probleem meestal weg door gewoon nog een keer te flashen
Ben nu met een andere odin versie aan het testen.
Met Odin3 v1.85 is het me gelukt.
[ Voor 5% gewijzigd door limboconnect op 30-05-2012 23:26 ]
Maar nu ... het een en ander draait hier toch vierkant.
Sygic, brrr ik mag er niet aan denken, ik krijg geen fixs meer en hij blijft maar route berekenen.
Navigatie van Google is ook nul de botte
In het begin moest ik heel dikwijls op het scherm tikken voor er eindelijk een reactie was ... dat gaat nu zo maar toch al wat beter.
Ik heb op een uur tijd al meer hangups gehad dan ik er alles bij elkaar nog nooit gehad heb.
Nu, ik heb al het een en ander gelezen over full-wipe maar ik huiver als ik er aan denk wat daar ook mis mee kan gaan.
Weet ge, mijn huis is af en ik heb geen zin in een baksteen
Mijn toestel is nog altijd origineel, dus zonder custom-roms of iets anders ... is een full-wipe dan wel nodig.
Wat gebeurt er als ik nu een backup zou terug zetten ... verdwijnt ics dan ook weer of blijft de firmware dan gewoon gelijk ze is?
En zou dat helpen aan hetgeen wat nu niet goed draait?
Ik had al eerder willen reageren maar tot overmaat van ramp was hier mijn netwerk uitgevallen, de update was toen wel al enige tijd gebeurd dus daar heeft het stroef draaien niets mee te maken.
Misschien moet ik het gewoon een tijdje zo laten en komt alles zo wel goed
Ik dus ook, en toestel draaid nu prima, het is koffiedik kijken of het zonder full wipe ook gewoon goed werkt, maar ach, het is 1 malig en kan er nu maanden tegenaan.mphilipp schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:39:
[...]
. Ik heb het uit voorzorg gedaan. Zo hoef ik achteraf niet te kloten.
Verwijderd
Het spijt mij dat u zoveel ongeluk met uw Note heeft, maar ik moet u gartulieren voor deze fijne spraakonkeltje schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:28:
Ook bij mij is de update via Kies zonder problemen verlopen.
Maar nu ... het een en ander draait hier toch vierkant.
Sygic, brrr ik mag er niet aan denken, ik krijg geen fixs meer en hij blijft maar route berekenen.
Navigatie van Google is ook nul de botte![]()
In het begin moest ik heel dikwijls op het scherm tikken voor er eindelijk een reactie was ... dat gaat nu zo maar toch al wat beter.
Ik heb op een uur tijd al meer hangups gehad dan ik er alles bij elkaar nog nooit gehad heb.
Nu, ik heb al het een en ander gelezen over full-wipe maar ik huiver als ik er aan denk wat daar ook mis mee kan gaan.
Weet ge, mijn huis is af en ik heb geen zin in een baksteen![]()
Mijn toestel is nog altijd origineel, dus zonder custom-roms of iets anders ... is een full-wipe dan wel nodig.
Wat gebeurt er als ik nu een backup zou terug zetten ... verdwijnt ics dan ook weer of blijft de firmware dan gewoon gelijk ze is?
Ik had al eerder willen reageren maar tot overmaat van ramp was hier mijn netwerk uitgevallen, de update was toen wel al enige tijd gebeurd dus daar heeft het stroef draaien niets mee te maken.
Misschien moet ik het gewoon een tijdje zo laten en komt alles zo wel goed
Verwijderd
Ik las net op XDA dat het een probleem zou zijn met de aansturing in Landscapemode. Ik weet niet of jij dat ook heb, maar daar zijn er mensen die het wel werkend hebben in Portrait. Ik heb daarom het dock nog niet aangeschaft.limboconnect schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:13:
Doordat ik nog steeds problemen heb met de duitse ICS icm met het samsung carkit wil ik de NL versie uitproberen.
Thanx
Ook de asian roms hadden er last van.
Zelf, uit voorzorg, vanuit een stock GB een factory reset gedaan en aan Kies gehangen (bluetooth uitzetten op mijn PC is een must bij anders vind hij nooit iets en de mac houd niet van Samsung volgens mij) en alles loopt als een trein. Inclusief WIFI (geen snelheidsverlies), Sygic (snel een fix en route).
Voor de zekerheid even een back-up van m'n contacten gemaakt en vervolgens m'n Note laten Sandwichen
Note kreeg netjes een reboot van Kies, telefoon heeft er een minuut of 5 gelegen. Kies gaf een foutmelding dat de usb driver niet aanspreekbaar was.
Reboot van Kies, opnieuw de Note aangesloten, download proces e.d. overnieuw...
Na een minuut of 10 kon ik mijn pincode weer invoeren en was mijn Ice Cream koekje klaar
Homescreens waren verdwenen zoals te verwachten. Contacten, agenda items, foto's, muziek e.d. waren wel gewoon nog aanwezig.
Gezien de verschillende probleempjes die je her en der leest moet ik zeggen dat bij mij het toestel niet warmen nog langzamer word.
Soms iets vlotter als ik gewend ben, met name de rotatie van het scherm (link om of rechts om) gaat sneller.
Het minimaliseren en af en toe schakelen tussen vensters en applicaties stottert wel met regelmaat.
Het volgende probleem waar ik tegenaan loop is mijn Parot CK3100 carkit voorzien van firmware versie 5.0.
Ik krijg met geen mogelijk een verbinding tot stand.
Heb onderhand een mail naar Parot klaar die zo de deur uitgaat.
Mocht er iemand zijn die dit probleem ook ondervind en een oplossing heeft.. Schaam u niet
Her en der zal er middels een update wel wat worden opgelapt.
In algemene zin ben ik tevreden over ICS 4.0.3
Ik zou niet weten wat er mis moet gaan met een full wipe. Tenzij er in die Note een of andere bug zit. Wat de full wipe doet is bepaalde gebieden in de telefoon wissen, onder andere de (dalvik) cache (waar voorgecompileerde versies van de programma's in opgeslagen zijn) en de datagebieden. Je telefoon doet net alsof ie weer uit de doos komt. Ik las ergens dat de interne SD ook gewiped zou worden, maar bij mij is dat intact gebleven. Ik had er uit voorzorg een kopietje van getrokken. De externe SD (die van jou dus, als je die erin gestoken hebt) blijft onaangetast.onkeltje schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:28:
Weet ge, mijn huis is af en ik heb geen zin in een baksteen![]()
Als je zoals ik volledig gebruik maakt van Google accounts, zijn je agenda's en contacten safe. Die staan bij koekel en bij het opnieuw instellen van je foon komen die weer terug. De Play store 'weet' nog welke apps je allemaal gedownload en gekocht hebt, dus die kun je zo weer uitkiezen om te installeren.
Ik zie het zelf ook een beetje als de grote schoonmaak. Ik heb die Note net 2-3 weken en heb een hoop dingen uitgeprobeerd. Die full wipe geeft me de kans om weer met een schone lei te beginnen.
Je kiest door de keuze aan te wijzen met je vinger, dat weet je? Ik probeerde nl via de up/down volume rocker en dan doet ie idd niets. Is dat het misschien?Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:31:
@mphilipp
als ik internal SD kies ziet hij hem ook niet
Ik vind geen versie te downloaden nergens? Kies geeft aan dat ik niet kan upgraden.
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem na mijn update. Ik heb dit opgelost door de Talkback-instellingen (onder Toegangkelijkheid) aan te passenRick-Jan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:03:
Heb net voor een vriend via Kies 4.0 geïnstalleerd op een Nederlandse Note met t-mobile. alles goed gegaan, alleen krijg ik nu standaard systeemgeluiden bij scrollen etc. maar is niet volledig uit te zetten, want dan zet je ook het geluid van muziek etc op 0. iemand een idee?
Verwijderd
Het is nu 1:53 uur en ik ben al 6 uur bezig via Odin te upgraden.
Ik kom er nu achter dat je dat dus abdoluut NIET moet doen met een usb verlengkabel.
Ik bedacht mij ineens dat ik daar ook met de iphone problemen mee had. Verlengkabel er tussen uit direct aan de pc en binnen 4 minuten stond ics er op. Je wilt niet weten hoe ongelofelijk stom ik me nu voel, hoe bang ik was dat ik een brick had en hoe kwaad ik wel niet was.
Wat een full wipe doet staat erg goed uitgelegd een aantal posts boven die van jou, zie mphilipp in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!"Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:33:
Full wipe vraag: bedoelen jullie hiermee terug naar de fabrieksinstellingen of iets anders? Bvd
Dit kan een erg handige tip zijn echter denk ik dat dit eerder een lokaal probleem is dan een algemeen probleem. Ben je er zeker van dat je verlengkabel niet stuk is ? Zelf heb ik ook een tijd een brakke verlengkabel gehad waardoor het leek alsof mijn externe hardeschijf kuren begon te vertonen, echter na toevallig een andere verlengkabel gebruikt te hebben bleek dit dus het probleem te zijn. Wellicht dat dit ook voor jou op gaat.MEGATRON schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 01:57:
Oke ik heb hier (vind ik) een belangrijke tip.
Ik kom er nu achter dat je dat dus abdoluut NIET moet doen met een usb verlengkabel.
Ik bedacht mij ineens dat ik daar ook met de iphone problemen mee had. Verlengkabel er tussen uit direct aan de pc en binnen 4 minuten stond ics er op. Je wilt niet weten hoe ongelofelijk stom ik me nu voel, hoe bang ik was dat ik een brick had en hoe kwaad ik wel niet was.
Mocht je echt per se de Nederlandse versie op je toestel willen zetten dan zal je dit met bijv. Odin moeten doen (zoek even in dit topic of deze Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) voor meer informatie). Waar je de Nederlandse rom kan downloaden kon je uit de startpost halen, enfin om je wat zoekwerk te besparen -> http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=4565 (je moet wel even registreren wil je hem downloaden)RielN schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:19:
Ik heb de duitse ICS, maar hoe kan ik de nieuwe Nederlandse erop zetten? Gewoon, voor tussen de oren?
Ik vind geen versie te downloaden nergens? Kies geeft aan dat ik niet kan upgraden.
Direct download link voor de Nederlandse ICS rom/firmware toegevoegd in de topicstart. Of klik hier.
[ Voor 81% gewijzigd door Perkouw op 31-05-2012 07:26 ]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Die staan waarschijnlijk op de ''usb storage'' van je telefoon waardoor deze niet gewist zijn.Apie! schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:40:
Ik heb gisteren de update er op gegooid en een 'wipe data/factory reset' & 'wipe cache partition gedaan, en dacht dat dan alles gewist zou zijn, maar m'n foto's en downloads staan er allemaal nog op
De USB storage en SD kaart worden namelijk niet gewist bij het uitvoeren van de genoemde wipe acties.
[ Voor 11% gewijzigd door Perkouw op 31-05-2012 08:53 ]
Blown past falling sands
De Note zelf beschikt over 16GB aan opslagruimte ~2GB hiervan is gereserveerd voor het systeem en word dus gezien als je ''telefoon opslag'' en het overige gedeelte (~11GB) vind je terug onder ''usb opslag''. (de overige ruimte ben je kwijt aan ''afronding'' GB/Gb verhaal (zie google) en je Android installatie etc.) Hier staan je foto's en downloads dus waarschijnlijk op. Kijk voor de gein maar even bij ''opslag'' onder instellingen, dan word het je allemaal ineens duidelijk denk ik.Apie! schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:56:
'USB Storage' op mijn Note? Die is nieuw voor me... Alles staat 'gewoon' op /sdcard zonder dat ik er een SD kaartje in heb zitten.
[ Voor 14% gewijzigd door Perkouw op 31-05-2012 09:02 ]
Inderdaad duidelijk zo, thanks!
Blown past falling sands
heeft niets met de interne opslag te maken
[ Voor 39% gewijzigd door FreshMaker op 31-05-2012 09:50 ]
Of ik begrijp jou helemaal verkeerd of jij begrijpt het helemaal verkeerd.FreshMaker schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:48:
USBstorage = een usbstick die je via usb2go aansluit
heeft niets met de interne opslag te maken
Wanneer je naar ''opslag'' gaat onder instellingen op de Samsung Galaxy Note zie je ''Apparaatgeheugen'' en ''USB-opslag'' (usbstorage). Beide maken deel uit van de 16GB interne opslag van de Samsung Galaxy Note. Verder heb ik dan nog ''sd-kaart'' staan wat de opslag van mijn microSD kaartje aanduid.
Dus waarom heeft usbstorage niets te maken met de interne opslag van de Note ?
Of was jou reactie een reactie op 'Apie!' ? Dan nog begrijp ik je opmerking m.b.t. usb2go niet, refereer dan naar de wikipedia pagina o.i.d.. Wel heb je dan gelijk dat het niets te maken heeft met interne opslag al ligt dat er ook maar net aan hoe je dat bekijkt.
[ Voor 19% gewijzigd door Perkouw op 31-05-2012 09:53 ]
In de hoofddirectory van de Note staat bij mij een folder "USBStorage"
Die is leeg, en als ik dan een externe stick aankoppel, komt dat daarin te staan
Haha, kan gebeuren.FreshMaker schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:09:
hmmm weer verschillende dingen merk ik .....
In de hoofddirectory van de Note staat bij mij een folder "USBStorage"
Die is leeg, en als ik dan een externe stick aankoppel, komt dat daarin te staan
Met USBStorage bedoelde 'Apie!' echter de usb opslag zoals ik hierboven al had uitgelegd. Wellicht dat je dit,Apie! in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!",bericht van hem/haar niet hebt gelezen. Dan had je dit waarschijnlijk wel gelijk begrepen, haha.
[ Voor 22% gewijzigd door Perkouw op 31-05-2012 10:17 ]
Verwijderd
Ik ben geen telefoon/android expert maar als ik het zo lees dan houd dit puur je homescreen in die crashed wat als gevolg heeft dat de twlauncher stopt/reboot ?Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:19:
Weet iemand wat de com.samsung.mmm.ui.localescreen 1.7.3 is? Ik krijg een foutmelding hiervanen dan stopt de twlauncher
Heb je de ICS update met een full-wipe uitgevoerd of ?
Wellicht dat een third party app dit veroorzaakt, welke dit kan zijn zou je zelf even moeten testen/uitzoeken.
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:41:
[...]
Het spijt mij dat u zoveel ongeluk met uw Note heeft, maar ik moet u gartulieren voor deze fijne spraak
Bovenstaande kan ik bevestigen in portrait mode werkt ICS wel goed met het carkit van samsung.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:51:
[...]
Ik las net op XDA dat het een probleem zou zijn met de aansturing in Landscapemode. Ik weet niet of jij dat ook heb, maar daar zijn er mensen die het wel werkend hebben in Portrait. Ik heb daarom het dock nog niet aangeschaft.
Ook de asian roms hadden er last van.
Zelf, uit voorzorg, vanuit een stock GB een factory reset gedaan en aan Kies gehangen (bluetooth uitzetten op mijn PC is een must bij anders vind hij nooit iets en de mac houd niet van Samsung volgens mij) en alles loopt als een trein. Inclusief WIFI (geen snelheidsverlies), Sygic (snel een fix en route).
Zet ik de rotate aan dan crashed hij op android.com.phone en verbreekt hij direct de blauwetand verbinding.
Zal ik nu moeten wachten op een update vanuit samsung of is er misschien een andere methode om toch de landscape modes te gebruiken.
Thanx
Bedankt voor de hulp, daar heb ik wat aan.mphilipp schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:11:
[...]
Als je zoals ik volledig gebruik maakt van Google accounts, zijn je agenda's en contacten safe. Die staan bij koekel en bij het opnieuw instellen van je foon komen die weer terug. De Play store 'weet' nog welke apps je allemaal gedownload en gekocht hebt, dus die kun je zo weer uitkiezen om te installeren.
Ik zie het zelf ook een beetje als de grote schoonmaak. Ik heb die Note net 2-3 weken en heb een hoop dingen uitgeprobeerd. Die full wipe geeft me de kans om weer met een schone lei te beginnen.
Ik ga er eens aan beginnen en via mijn Google account moet de rest dan ook vlug in orde komen.
Alles is weer in orde en alles draait goed zo op het eerste zicht, ik heb nog niet alles getest.
Alles werd automatisch weer terug geïnstalleerd door Google en dat ging vlugger dan verwacht.
Alleen Sygic is er niet meer maar die zal ik dan maar handmatig terug installeren ... alleen weet ik niet meer waar ik mijn licentie gelaten heb
[ Voor 18% gewijzigd door onkeltje op 31-05-2012 12:25 ]
Verwijderd
Volgens het XDA forum is er nog geen optie om dit draaiend te krijgen.....Zal ik nu moeten wachten op een update vanuit samsung of is er misschien een andere methode om toch de landscape modes te gebruiken.
Thanx
Heb er zelf geen last van hier. Ik heb de ICS update gewoon OTA gehad en geïnstalleerd en geen full-wipe gedaan. Heb jij een full-wipe gedaan voordat je overging naar ICS ?limboconnect schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:36:
Merk ook sinds vandaag dat nadat ik ics via odin erop heb staan de note behoorlijk warm wordt bij het opladen?
ja heb ik gedaan.Perkouw schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:37:
[...]
Heb er zelf geen last van hier. Ik heb de ICS update gewoon OTA gehad en geïnstalleerd en geen full-wipe gedaan. Heb jij een full-wipe gedaan voordat je overging naar ICS ?
Apart, tijdens het opladen heb ik hier zelf geen last van.
http://forums.androidcent...64354-note-gets-warm.html & http://cellphone88.com/th...laxy-note-complete-review (zie het comment van 'admin')
Het zijn weliswaar ietwat oudere berichten, maar als ik het mag geloven is dit niet schadelijk/apart.
[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 31-05-2012 11:46 ]
Mijn Note word zo nu en dan ook warm
maar niets om ongerust over te worden, het kunnen soms processen zijn die de processor 'in gebruik' houden
plus de eerste periode na een update lijkt het of het toestel zichzelf calibreert oid, ik had zeer bedroevende accu resultaten op dag een en twee, maar vanaf dag drie, zonder iets aangepast te hebben ging het stukken beter
Tsja zal hopenlijk bijtrekken na enkele dagen in gebruik te hebben genomen doordat ik inderdaad ergens gelezen heb dat zich de batarij moet stabiliseren na een dergelijke update.
Tijdens het laden sowieso niet, maar met scherm uit wel.
Toen mijn telefoon dat niet deed was de temperatuur tijdens laden ook (opvallend) lauwig.
[ Voor 49% gewijzigd door RielN op 31-05-2012 12:32 ]
Dit geeft hij aan weet even niet hoe ik dit moet lezen:RielN schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:32:
Download eens CPU-Spy en kijk dan of je telefoon in Deep Sleep is gegaan...
Tijdens het laden sowieso niet, maar met scherm uit wel.
Toen mijn telefoon dat niet deed was de temperatuur tijdens laden ook (opvallend) lauwig.

De deep sleep gaat in werking
Verder kan je aflezen welke snelheid er gebruikt is geweest
Je kan in menu - insteling de timers op 0 zetten
Als je dan de telefoon uitzet ( enkele korte druk op power - scherm uit ) en dan na een minuut of 5 opnieuw kijkt in de app zou hij daar een 4 minuten deepsleep moeten laten zien
Gaan we nu testenFreshMaker schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:43:
Dat is goed,
De deep sleep gaat in werking
Verder kan je aflezen welke snelheid er gebruikt is geweest
Je kan in menu - insteling de timers op 0 zetten
Als je dan de telefoon uitzet ( enkele korte druk op power - scherm uit ) en dan na een minuut of 5 opnieuw kijkt in de app zou hij daar een 4 minuten deepsleep moeten laten zien
Werkt inderdaad goed zo. zoals hierboven omschreven
[ Voor 5% gewijzigd door limboconnect op 31-05-2012 12:57 ]
heb je misschien nog een updater voor een ander toestel. las je berichten. gistere ging ics bij mij ook niet tot ik de updater van sony ericsson uitzetten. Toen liep hij opeens.MEGATRON schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 01:57:
Oke ik heb hier (vind ik) een belangrijke tip.
blijkbaar hield hij hem tegen. met odin had ik daar geen last van. maar wilde perse met kies
Nee, geen andere updater. Lag echt aan het feit dat er een verlengkabel tussen zat. Hij liep steeds vast aan de usb2- en usb3 verlengkabel.
Ik heb dat probleem ook gehad met een USB hub ertussen. Ik heb uiteindelijk op een andere pc met alleen de kabel van de oplader een noodherstel gedaan. Dit verliep prima. Ik ben momenteel meer dan tevreden.MEGATRON schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:01:
@Roundlet
Nee, geen andere updater. Lag echt aan het feit dat er een verlengkabel tussen zat. Hij liep steeds vast aan de usb2- en usb3 verlengkabel.
Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT