Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yucko schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:30:
[...]

sorry hoor, maar ik heb dezelfde poolse note (toevallig bij Gigavolt besteld ? :P ) en alle 3 methodes werkten hier onder GB en doen het nog steeds onder ICS (stock LPY ROM)
Gigavolt idd (die kennelijk failliet is).

Ik heb het nooit werkend gehad, maar ik heb er dan ook nooit mijzelf erin verdiept. Zal wel aan mij gelegen hebben.
Dat swipen werkt overigens wel, als je de snelheid maar in de gaten hebt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Respiration
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07 17:20
Sinds een paar dagen heb ik af en toe last van een niet reagerend toetsenbord. Als ik een sms of talk-bericht tik reageert ineens het toetsenbord niet meer. Enige oplossing is twee keer de power button te drukken en via het taakbeheer alle lopende applicaties te stoppen. Meer mensen met dit probleem?

FYI ik draai de Duitse ICS update (via Odin geflasht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:17:
Rest nog de vraag of het met een Wacom pen werkt :)
Hangt er vanaf welke, hij reageert wel op de pen van de Asus B121 en vice versa.

Het is trouwens niet slim om de ICS update al te installeren. Custom ROMs met een zelf-gecompileerde kernel kunnen wel.

[ Voor 25% gewijzigd door thijsje66 op 24-05-2012 22:41 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20
Respiration schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:20:
Sinds een paar dagen heb ik af en toe last van een niet reagerend toetsenbord. Als ik een sms of talk-bericht tik reageert ineens het toetsenbord niet meer. Enige oplossing is twee keer de power button te drukken en via het taakbeheer alle lopende applicaties te stoppen. Meer mensen met dit probleem?

FYI ik draai de Duitse ICS update (via Odin geflasht)
heb ik ook wel eens. daarbij crasht youtube als in menu > copy url doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsje66 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:39:
[...]

Hangt er vanaf welke, hij reageert wel op de pen van de Asus B121 en vice versa.

Het is trouwens niet slim om de ICS update al te installeren. Custom ROMs met een zelf-gecompileerde kernel kunnen wel.
Het is een risico, en verschilt per toestel.
Uit de berichten heb ik begrepen dat het een klein aantal toestellen in een bepaalde revisie is, die problemen KUNNEN krijgen.
Begrijpelijk dat men het niet wil proberen, maar ik( en anderen) hebben het wel gedaan, zonder probleem
< verschillende wipes, flashes en custom roms geinstalleerd, en terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
Get!em schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:31:
[...]
Ik heb hier zo'n siliconen hoesje (transparant met diamonds ) http://www.ebay.com/itm/N...ories&hash=item231dab06f3

Warmte ontwikkeling is niet echt aan de orde. Bij intensief gebruik wordt hij wel warmer, maar dat doet hij ook zonder hoes. Zo'n hoes houd wel lekker stevig vast trouwens en hij glijd niet zomaar van de tafel af.
Ik heb dan nog een dubbele hoes: eerst een wat slap siliconen ding en daaromheen een hardshell. Maar ik heb niet op warmteontwikkeling gelet. Het apparaat geeft geen krimp. Ik kan van tijd tot tijd wel eens kijken wat Androsensor aangeeft.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Warmte komt heel vaak van een druk proces, het wel of niet gebruiken van een hoesje makt nagenoeg niet uit
De hitte blijft vaak binnen de gestelde normen, en kan ( op korte tijd ) dan ook geen kwaad.

Als je hitte opmerkt bij normaal gebruik, en het gaat niet vrijwel direct omlaag, controleer dan de taskmanager.
Soms wil er nog wel eens een appje blijven pompen zonder reden.
Deze dan even stoppen ( al dan niet forced ) en de temperatuur zal dalen.
Ik heb een dikke TPUhoes, en de enige gaten zijn de toetsenuitsnedes, en natuurlijk de bovenkant, maar het toestel reageert hetzelfde als "los" warm wordt hij toch wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 15:21
FreshMaker schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 00:05:
[...]

Het is een risico, en verschilt per toestel.
Uit de berichten heb ik begrepen dat het een klein aantal toestellen in een bepaalde revisie is, die problemen KUNNEN krijgen.
Begrijpelijk dat men het niet wil proberen, maar ik( en anderen) hebben het wel gedaan, zonder probleem
< verschillende wipes, flashes en custom roms geinstalleerd, en terug
Klopt, maar als het fout gaat dan is je toestel ook echt dood, zonder het moederboard te vervangen krijg je em dan niet meer aan de praat. Zoals altijd, eigen risico, maar ik zou het niet doen. Als je je goed inleest zijn er genoeg alternatieven mogelijk om het probleem te voorkomen. Een aantal veilige kernels zijn al uit en als je gewoon bij de onveilige kernels de Recovery niet gebruikt, dan is er inderdaad weinig risico.

"I thought you were dead!" - "I got better"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allereerst even duidelijk zijn; alle Galaxy Note's, Nexus's en S II's hebben het flash probleem door een foute revisie van het flashgeheugen. Echter is daar omheen te programmeren, wat niet altijd is gebeurd.

Als tweede kan ik je melden dat het af en toe wel mogelijk is het toestel nog te redden, maar niet meer in de originele staat terug te brengen. Dit kun je doen door via recovery de partitietabel te wijzigen en zo de dode cellen te negeren.

Conclusie is dus inderdaad de recovery niet gebruiken bij een unsafe kernel. En het liefste ook geen grote bestanden op het interne geheugen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
mijn "carbon editions" :P

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/_DSC17210001.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:01
Looks verry nice, ook beter grip? En is het een stikker of een nieuywe/andere backplate?

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
watercoolertje schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:18:
Looks verry nice, ook beter grip? En is het een stikker of een nieuywe/andere backplate?
3D stikker inderdaad. Zelf op maat gesneden. Omdat deze een motief heeft, scheelt het enorm qua grip. Had er vooral bij mn S2 last van, maar nu ligt hij stuk beter in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
mphilipp schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 00:31:
[...]

Ik heb dan nog een dubbele hoes: eerst een wat slap siliconen ding en daaromheen een hardshell. Maar ik heb niet op warmteontwikkeling gelet. Het apparaat geeft geen krimp. Ik kan van tijd tot tijd wel eens kijken wat Androsensor aangeeft.
Ik wil hier niet echt in discusie gaan maar ik weet wel dat warmte (hitte) die niet tijdig wegkan de levensduur van een apparaat erg kan beïnvloeden.
Natuurlijk gaat ge met die dubbele hoes de warmte minder voelen aan uw handen ....
Ik heb vroeger bij mijn PC zelfs ernstige problemen gehad wegens de warmte.
Enkele graden boven het toegelatene kan zelfs al gevolgen hebben.
Bij mijn PC had dat ook niet zolang geduurd maar de processor was wel dusdanig ontregeld dat het niet meer goed kwam. :'(
Ik heb toen een andere processor moeten kopen. 8)7
Oorzaak was teveel stof in de ventilatie wegens werkzaamheden in huis en daardoor iets mindere ventilatie.
Ik weet wel een PC is geen smartphone maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesss
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Qua koeling en energiebeleid zijn 'simpele' smartphones juist een stuk geavanceerder dan pc's. Je moet het wel heel bont maken wil een pc idle af-fikken. Hoe dan ook, en ik herken ze, je wil niet van die loze warmtepieken in je note. Daar heeft een cover niets mee te maken, voel je toch wel. Zijn rogue proccessen, meestal moeilijk de vinger op te krijgen. Helemaal als je veel zut op de foon hebt staan. Kost je uiteraard ook de batterij. De laatste keer dat ik het meemaakte was met de officiele Duitse ICS release. De telefoon begon gewoon idle te gloeien in mijn broekzak en batterij was in 4 uur leeg. Hence mijn commentaar op die rom, ik lees het dagelijks van andere gebruikers. Doorgaans wordt aan customroms gerefereerd als meuk, in mijn geval mag eerder de fabrieksrom als meuk gekwalificeerd worden. Heat issues? Ik ken ze niet bij ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
onkeltje schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:27:
[...]
Natuurlijk gaat ge met die dubbele hoes de warmte minder voelen aan uw handen ....
Snap ik. Maar die apparaten zijn toch echt wel met enige marge gebouwd. Een PC met geblokkeerde ventilatie is weer iets anders. Bovendien worden deze cases al langer verkocht, ook voor andere modellen.

We kunnen er eigenlijk pas iets concreets over zeggen als we gaan meten en weten hoe warm ie precies mag worden. Bovendien kun je ervan uitgaan dat die dingen tegenwoordig thermisch beveiligd zijn. Dat ik de temp van de accu kan uitlezen heeft een reden. Het is niet voor mijn informatie gedaan, want ik kan niets met die info. De iPhone van mijn broer lag een keer in de zon en toen gaf ie een dikke vette waarschuwing op het scherm en ging uit. Ik denk dat men dat ook wel in Android heeft gebouwd.

Net als dat je PC uitschakelt als er kortsluiting is op de CPU. Zelf uitgetest. Met vonken en al... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesss
Telefoon mag gewoon niet warm worden. Period. Dan zit er iets niet goed. Thuis kun je dat nog wel hebben met je wasmachine of magnetron, maar met een mobiel apparaat wil je dat niet. Wasted energy. En het ka hoor, mijn note heeft altijd dezelfde temperatuur als de omgevingstemperatuur. Vandaar dat ik de batterij ook niet meer leeg krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dan speel je er waarschijnlijk geen spellen op en bekijk je er geen video's op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesss
Heeeeel veel videos. Alleen maar mkv's 720P. Tussen de 1 en 3gb groot. Daar pak je me niet mee. Brightness full, voodoo louder activated. Browsen vraagt trouwens toch het meeste stroom, want veel wit.

Onder GB hing ik hem 's nachts nog wel eens aan de stroom, vergeet het nu vaak. Het maakt niets uit of ik met 100% of 50% van huis ga. Ik krijg hem gewoon niet meer leeg. Ik had hiervoor een n900, met dit gebruik zou ik aan 6 batterijen nog niet genoeg hebben. Believe it or not. Ik blijf verbaasd over de note.

[ Voor 44% gewijzigd door Yvesss op 26-05-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 09:09
Hebben jullie een idee wat er met mn vriendin dr note aan de hand is? Hij is zeer traag met internet zowel wifi als mobiel internet. Op haar oude xperia x10 gaat het wel gewoon snel.. Ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Goed, ik ben nu toch een stuk geruster over die cases na al die reacties hier.
Vandaag ga ik er mij eentje aanschaffen en dat wordt hoogtijd.
Een paar dagen geleden is de Note toch uit mijn handen geflikkerd van een meter hoog op de ruwe beton en er is nu een klein krasje op de rechter boven hoek van de blikkende rand. :(

Tja zo'n flip biedt toch onvoeldoende bescherming.
Ik heb mij ondertussen ook zo'n kleefmatje aangeschaft daar kunt ge een GSM of iets anders gewoon opleggen in de auto en dan beweegt die niet meer.
Dus alles past erop en het zit muurvast zelfs al het zeg maar vertikaal gebruikt wordt.
Het is alsof ge de GSM in de lijm legt maar er is helemaal geen lijm ... fantastisch ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:27
kevindelange schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 08:42:
Hebben jullie een idee wat er met mn vriendin dr note aan de hand is? Hij is zeer traag met internet zowel wifi als mobiel internet. Op haar oude xperia x10 gaat het wel gewoon snel.. Ik kom er niet uit.
Kan heel veel zijn...Welke ROM draait ze?

Al een keer opnieuw gestart neem ik aan?
Met de taskmanager alles een keer killen?

Is het bij al het internetgebruik? of bepaalde sites?

more info please! :)

[edit] Uhmmm bizar... als ik het Note update topic bezoek krijg ik ineens een malware waarschuwing in Chrome !?! Zou van de site [tehparadox dot com] komen !

[ Voor 13% gewijzigd door GeeEs op 26-05-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
onkeltje schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 09:25:
Goed, ik ben nu toch een stuk geruster over die cases na al die reacties hier.
Vandaag ga ik er mij eentje aanschaffen en dat wordt hoogtijd.
Een paar dagen geleden is de Note toch uit mijn handen geflikkerd van een meter hoog op de ruwe beton en er is nu een klein krasje op de rechter boven hoek van de blikkende rand. :(

Tja zo'n flip biedt toch onvoeldoende bescherming.
Ik heb mij ondertussen ook zo'n kleefmatje aangeschaft daar kunt ge een GSM of iets anders gewoon opleggen in de auto en dan beweegt die niet meer.
Dus alles past erop en het zit muurvast zelfs al het zeg maar vertikaal gebruikt wordt.
Het is alsof ge de GSM in de lijm legt maar er is helemaal geen lijm ... fantastisch ding.
Die van mij al 2x gedondert. Tja, hou ik toch.
Wat is dat voor kleefmat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Yvesss schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 00:04:
Heeeeel veel videos. Alleen maar mkv's 720P. Tussen de 1 en 3gb groot. Daar pak je me niet mee. Brightness full, voodoo louder activated. Browsen vraagt trouwens toch het meeste stroom, want veel wit.

Onder GB hing ik hem 's nachts nog wel eens aan de stroom, vergeet het nu vaak. Het maakt niets uit of ik met 100% of 50% van huis ga. Ik krijg hem gewoon niet meer leeg. Ik had hiervoor een n900, met dit gebruik zou ik aan 6 batterijen nog niet genoeg hebben. Believe it or not. Ik blijf verbaasd over de note.
:?

Ik weet niet wat jouw insteek is hier op GoT, maar ik haal vrij weinig voldoening uit "mensen even lekker pakken" zeg maar :P Mijn Note kan namelijk goed warm worden als ik een tijdje fullscreen YouTube/game dus trok ik de conclusie - aangezien we hetzelfde toestel hebben - dat jij dit wellicht niet deed.

Overigens unrooted en stock ICS ROM. Warm worden deed 'ie ook met custom GB ROMs overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Hey mede Note gebruikers,

Ik heb een probleem met mijn frontcamera. Het lijkt wel alsof er een hele berg stof achter zit en nu krijg ik dus alleen maar vage plaatjes met mijn frontcamera. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is en of dit gewoon onder de garantie valt?

Foto's ter demonstratie van het probleem:

http://img69.imageshack.us/img69/3466/imgp0959l.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/5770/imgp0960j.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/8760/imgp0962.png

En hier een foto gemaakt met de frontcam:

http://img32.imageshack.us/img32/8987/20120526171609.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Omaatjehenk op 26-05-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
Ik weet niet of mijn vraag hier kan/mag maar het opladen vind ik (is mijn mening) erg lang duren. Nu kan ik zo'n usb stekker kopen waar je die usb-kabel in steekt met de volgende specs: 5v, 2100mah. Is deze veilig te gebruiken? Maw sloop ik mijn Note hier niet mee omdat de bijgeleverde stekker 5v, 1000mah is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
MEGATRON schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:46:
Ik weet niet of mijn vraag hier kan/mag maar het opladen vind ik (is mijn mening) erg lang duren. Nu kan ik zo'n usb stekker kopen waar je die usb-kabel in steekt met de volgende specs: 5v, 2100mah. Is deze veilig te gebruiken? Maw sloop ik mijn Note hier niet mee omdat de bijgeleverde stekker 5v, 1000mah is.
Nee, zolang de oplader van fatsoenlijke kwaliteit is, maakt de maximaal leverbare stroomsterkte niets uit.
De Note zal iets sneller laden, maar verwacht geen wonderen gezien hij geen 2100mAh uit die adapter zal trekken.

Dat het opladen zo lang duurt (een complete lading; zo'n ~3 uur, is mijn ervaring) komt natuurlijk omdat de Note een gigantische accu heeft met een capaciteit van net geen 10 WHr.

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 26-05-2012 23:16 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HgnX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik lees een aantal reacties over hitteproblemen met de Note. Ervaar deze zelf ook, sinds de Nederlandse Android 4.0.3 update OTA.

Heeft iemand er tips voor? Waaraan zou het kunnen liggen?
- de taskmanager is clean
- het gebeurt voornamelijk aan de oplader, maar er lijken ook een aantal heat pikes voor te komen
- ligt het aan de GPU accelerated GUI?
- batterij is in 10 uur - 11 uuur leeg, op Android 2.3.6 was dit gemiddeld 21 (!) uur.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HgnX schreef op zondag 27 mei 2012 @ 20:30:
Ik lees een aantal reacties over hitteproblemen met de Note. Ervaar deze zelf ook, sinds de Nederlandse Android 4.0.3 update OTA.

- het gebeurt voornamelijk aan de oplader, maar er lijken ook een aantal heat pikes voor te komen
- batterij is in 10 uur - 11 uuur leeg, op Android 2.3.6 was dit gemiddeld 21 (!) uur.

heb je de boel gewiped ?

hier geen problemen gehad met de update, en alle handelingen die erna gekomen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Vreemd, ik heb de ics update nog niet binnen. Ik heb deze avond er via mp 1 op de kop getikt en het is een volledig nederlands toestel, maar via ota niets, en via kies ook niets. Zijn er meer mensen die de 4.0 update nog niet hebben?
Edit: never mind, even lezen en had het antwoord al uit dit topic :)

[ Voor 13% gewijzigd door marcel23456 op 27-05-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
hebben meer mensen dat apps sluiten als je tekst wil kopieren of knippe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HgnX schreef op zondag 27 mei 2012 @ 20:30:

Ik had dit ook, installeer het programma CPUspy. Dan kan je nakijken of jou toestel in deep sleep gaat. Bij mij was dit niet het geval waardoor ik ook na 11 uur amper nog batterij overhield. Om ervoor te zorgen dat je toestel in deep sleep gaat moet je jou batterij verwijderen voor 5 tot 10 minuten. Na deze periode gewoon batterij terug erin steken en opstarten. Normaal gaat hij dan wel in deep sleep.

Blijkbaar is er een probleem met het niet in deep sleep gaan. Je moet voordat je het toestel van de lader haalt eerst unlocken en zorgen dat het scherm aan staat. Dus niet gewoon met het scherm in standby de lader eraf halen. Door het toestel eerst te unlocken en dan pas de lader te verwijderen zorg je ervoor dat hij opnieuw in deep sleep zal gaan.

https://play.google.com/s...idmFsb3Nlay5jcHVzcHkiXQ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met deep sleep lijkt bij mij ook op te lossen door hem gewoon uit te zetten, half minuutje wachten en dan terug aanzetten. Ik haal er dus helemaal geen batterij meer uit en geen airplane-mode of iets anders. Tot nu toe is het al 4 keer zo gelukt om hem terug in orde te krijgen. Volgende keer probeer ik het met gewoon heropstarten, dat zou het nog gemakkelijker maken.

Trouwens: het eerst unlocken van je scherm en dan pas de stekker uit het stopcontact halen helpt echt wel niet altijd hoor. Ik hou me daar nu al een hele tijd aan en het blijft voorvallen dat mijn Note niet in deepsleep gaat (landcode Duitsland, ICS-update gewoon via OTA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht sinds 15 april op mijn hoesje :(
Ik denk niet dat ze hem nog gaan versturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
@NoFriends

Bedoel je die flipcover? Zo ja, 21 mei geregistreerd en vandaag bruine flipcover binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
RielN schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 10:17:
[...]

Die van mij al 2x gedondert. Tja, hou ik toch.
Wat is dat voor kleefmat?
Sorry dat ik zo laat reageer ... te druk de laatste tijd.
Wat is een kleefmat, wel dat vindt ge hier ... wat mij betreft is het een wonder produkt en het kost echt niet veel.
Kijk hier maar .....

http://www.dealextreme.co...-for-vehicles-black-57613

Stick on the dashboard as if there is a glue on it but actually it is without any glue or what so ever, it can be washed with water from time to time to remove the dirt and dust and it will become like a new one.

Bottomline:
very recommended , if you drive a car, you need this , go for it, you will not be sorry.

veel succes ermee, ik wil het niet meer kwijt.

[ Voor 23% gewijzigd door onkeltje op 29-05-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@megatron,

dat bedoelde ik die flipcover :S sinds 15 april ben ik aan het wachten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 20:55
Ik heb na een foutieve update een very hard brick van mijn Galaxy Note. Hij kwam niet meer in recovery, en hij wilde al helemaal niet meer opstarten of flashen met odin. Het gekke was dat de rom al een dag goed draaide en hij pas na een reboot (de 3e ofzo) dit probleem gaf. Nog gekker werd het toen hij in de winkel aan de stroom niet eens meer wilde starten, dus gewoon zwart bleef.

Zou dit een gevolg kunnen zijn van de hardbrick of misschien toch een ander defect. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die hardbrick bug ook de power suply molt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Zingo schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:46:
Ik heb na een foutieve update een very hard brick van mijn Galaxy Note. Hij kwam niet meer in recovery, en hij wilde al helemaal niet meer opstarten of flashen met odin. Het gekke was dat de rom al een dag goed draaide en hij pas na een reboot (de 3e ofzo) dit probleem gaf. Nog gekker werd het toen hij in de winkel aan de stroom niet eens meer wilde starten, dus gewoon zwart bleef.

Zou dit een gevolg kunnen zijn van de hardbrick of misschien toch een ander defect. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die hardbrick bug ook de power suply molt.
***WARNING! PLEASE READ!! ICS Kernels and Recovery - HARDBRICK WARNING
Kernels that have been confirmed affected are:
All ICS leaks for the Samsung Epic 4G Touch (SPH-D710)
All ICS leaks for the Samsung Galaxy Note (GT-N7000)
XXLPY official ICS release for GT-N7000 - at least one hardbrick (chasmodo), 2 people with damaged partitions (unusable /data or /system), at least 1 person with unusable /data after a wipe in *factory* recovery - it's not just CWM, and one person who hardbricked after wiping in Settings
ZSLPF official ICS release for GT-N7000 - http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1661590 and http://forum.xda-developers.com/show...1#post26275391 are the first two reports.
UCLD3 ICS leak for the AT&T Samsung Galaxy S II (SGH-I777) - Other leaks may also be affected
Kernels built using the most recent SHW-M250S/K/L official source code release as of May 3, 2012 - This includes SiyahKernel 3.1rc6 for GT-I9100 (all other Siyah releases are safe)

Damage is not guaranteed - it may only affect a small percentage of users, but even a 5% chance is far more dangerous than the effectively 0% chance of hardbricking due to kernel bugs in safe kernels.
Also, some people will not fully hardbrick - /data or /system will become unwritable, resulting in a phone that can enter download mode, can flash kernels, can write to some partitions in recovery, but is overall unusable due to one or more critical partitions being unusable.

Kernels that have been confirmed safe:
All known Gingerbread kernels for the Galaxy Note and other affected devices listed above
Kernels built from the GT-I9100 Update4 source code release - this includes XplodWILD's CM9 release and my DAFUQ release, hopefully more kernel choices will become available soon

If you are running an affected kernel:
STOP USING IT IMMEDIATELY. FLASH A SAFE KERNEL USING ODIN/HEIMDALL.
Edit:
Update waarmee? Kies? Het schijnt dat als het updaten op een bepaald punt onderbroken wordt (timing van een milliseconde eigenlijk), de telefoon helemaal niets meer kan omdat dan de partitie wordt geflashed die alles beheerd, dus zelfs dat kleine stukje dat de status van het opladen weergeeft. Verder kan de 'bios' ook nog kapot zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door thijsje66 op 29-05-2012 21:53 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 20:55
I know, maar die had ik erop staan en was ik juist aan het vervangen door een veilige kernel. Ik vind het vooral gek dat zelfs aan de stroom er geen enkele melding van leven kwam. Ik ben me meer dan bewust van die fouten, maar die was ik juist aan het vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik heb het irritante probleem dat de Note niet automatisch verbindt met Bluetooth-apparaten, niet met de auto en niet thuis op de audio. Is dit normaal? Moet het telkens handmatig doen... erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:01

Perkouw

Moderator General Chat
RielN schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:11:
Ik heb het irritante probleem dat de Note niet automatisch verbindt met Bluetooth-apparaten, niet met de auto en niet thuis op de audio. Is dit normaal? Moet het telkens handmatig doen... erg vervelend.
Volgens mij is het niet een probleem maar is dit ''gewoon'' voor de Note. Zelf heb ik dit ook.
Geen idee of dit met ICS ook nog zo is.

Voor de mensen die niet weten dat er ook een update topic is, vandaag is ICS uit gekomen voor de Nederlandse Note's. Zie ook -> Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als ik tekst knip of kopieer in welke app dan ook, dan crasht die app. Herkent iemand dat>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
@Catch22... Nee, ik doe dit dagelijks meerdere malen, nog nooit gecrasht hier.

Heb wel eens een heel enkele keer dat ik per ongeluk met mn pink of iets, de "back" toets aanraak of vlak boven zweef, dus dan sluit ik de app per abuis af...

[ Voor 50% gewijzigd door GeeEs op 30-05-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
GeeEs schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:26:
@Catch22... Nee, ik doe dit dagelijks meerdere malen, nog nooit gecrasht hier.
Hier ook geen problemen mee. Ben dit probleem ook nog nergens tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07

Yucko

One clown to rule them all !

quote: SamMobile
GT-N7000 N7000XXLPY Android 4.0.3 2012 May N7000XENLP1 Netherlands
Nederlandse ICS ROM voor Note zou er zijn :)

@Perkouw: Sorry, ik had nog even teruggescrold maar blijkbaar toch overheen gelezen ;(

[ Voor 24% gewijzigd door Yucko op 30-05-2012 10:02 . Reden: edit: spuit 11 enzo ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Yucko schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:46:
[...]

Nederlandse ICS ROM voor Note zou er zijn :)
Perkouw schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 07:59:
[...]

Volgens mij is het niet een probleem maar is dit ''gewoon'' voor de Note. Zelf heb ik dit ook.

Voor de mensen die niet weten dat er ook een update topic is, vandaag is ICS uit gekomen voor de Nederlandse Note's. Zie ook -> Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!
Perkouw in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)"

[ Voor 49% gewijzigd door Perkouw op 30-05-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
[...]

Meen je niet? Bah, moet ik elke keer onhandig die bluetooth verbinden? Meh... De sensation verbond vanzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Die van mij connect gewoon met elk apparaat waarmee hij geregistreerd is. Autocarkit (pioneer/parrot), oortje.
Dus typisch Note zou ik niet zeggen. Wel typisch android dat het niet altijd soepel verloopt met elk denkbaar bluetooth apparaat. Er zijn bluetooth accessoires die het inderdaad niet automatisch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Get!em schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:50:
[...]

Die van mij connect gewoon met elk apparaat waarmee hij geregistreerd is. Autocarkit (pioneer/parrot), oortje.
Dus typisch Note zou ik niet zeggen. Wel typisch android dat het niet altijd soepel verloopt met elk denkbaar bluetooth apparaat. Er zijn bluetooth accessoires die het inderdaad niet automatisch doen.
Dank voor de toelichting, ik was er zoals je kon lezen al niet 100% zeker van of dit voor iedereen gold. Jammer alleen dat het blijkbaar niet met alle apparaten werkt maar wel een 'x' aantal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Get!em schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:50:
[...]

Een belkin bluetooth audio reciever en de opel corsa bluetooth dinges, beide niet. Hij heeft het nognooit automatisch gedaan.

Welke versie gebruik je (rom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiephoi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 14:02
RielN schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:57:
[...]

Een belkin bluetooth audio reciever en de opel corsa bluetooth dinges, beide niet. Hij heeft het nognooit automatisch gedaan.

Ik gebruik de (zeer eenvoudige) mr handsfree bluetooth set en zit op stock, nooit problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
hiephoi schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:51:
[...]

Ik gebruik de (zeer eenvoudige) mr handsfree bluetooth set en zit op stock, nooit problemen :)
Stock Gingerbread of Stock ICS? Ik heb met alle bluetooth apparaten problemen, connect nooit en handmatig gaat ook niet echt soepen (beetje wel niet).

Heel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Perkouw schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:47:
[...]

Dank voor de toelichting, ik was er zoals je kon lezen al niet 100% zeker van of dit voor iedereen gold. Jammer alleen dat het blijkbaar niet met alle apparaten werkt maar wel een 'x' aantal. :(
Vanaf de eerste android apparaten ( ben al begonnen bij de Hero en via Milestone nu de Note), is het iedere keer weer opnieuw: test je bluetooth set in de winkel voordat je hem koopt, of test je telefoon met je carkit, als je die al hebt.
Ook bij de eerdere telefoons was een garantie op het werken niet aanwezig. Ook per type binnen een merk doen ze het niet allemaal goed. Parrot heeft bepaalde carkits die wel goed werken en sommige dan weer niet.

Mijn plantronics voyager oortje doet het bijvoorbeeld niet met de note en de hero, wel met een nokia.
Mijn pioneer radio doet het prima met de milestone en de note, maar met de hero duurt het 5 minuten voordat hij connect
Mijn Jabra doet het daarentegen weer prima met alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

RielN schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:57:
[...]

Stock 2.3.6 XEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiephoi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 14:02
RielN schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:37:
[...]

Stock Gingerbread of Stock ICS?
Stock gb 2.3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
418O2 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:43:
hebben meer mensen dat apps sluiten als je tekst wil kopieren of knippe?
Ik werd hier gek van en heb een wipe data en cache gedaan. gelijkt csc maar naar dbt gezet. probleem is wel opgelost nu

loopt gelijk mooier maar dat is altijd na eeb wipe

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 31-05-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Foutje, het kan dus met een MHL adapter; heeft iemand er toevallig een liggen voor een zacht prijsje?

(Beste tweakers,

Aangezien ik nog geen accessiores topic of iets dergelijks voor de note ben tegengekomen, post ik mijn euvel maar in dit algemene topic ;)

Ik wil namelijk het interface van de Note mirror'en (als dat een woord is) op mijn Panasonic G20, maar als ik mijn note via een usb kabeltje aansluit op de tv wordt er geen apparaat of iets dergelijks herkent ook niet iets als een aangesloten usb ofzo. Wat ik mij afvraag is dus of er ook zoiets voor de note is als voor de HTC One X beschikbaar is: YouTube: HTC One X & HTC AC M490 MHL HDTV Adapter Demonstration. De Note heeft bovendien ook geen mhl, voor zover ik weet, dus is alsnog zoiets dergelijks mogelijk.

Ik kan ook geen allshare of dlna gebruiken om alleen maar de bestanden te delen, aangezien mijn tv via ethernet is aangesloten aan de modem en mijn telefoon via wifi werkt.

Reden hiervoor is dat de Panasonic een zeer beperkte video speler heeft, de Note veel meer audio formaten aankan en ik niet nog een apart apparaat qil aanschaffen om video's op de Panasonic af te spelen.)

[ Voor 4% gewijzigd door moh.moh op 01-06-2012 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ho ekan ik stock GB weer terug flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
moh.moh schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:49:
Foutje, het kan dus met een MHL adapter; heeft iemand er toevallig een liggen voor een zacht prijsje?

[...]
Ebay of Amazon hebben er genoeg en met een MHL adapter kun je inderdaad naar HDMI toe of USB host spelen :).

RielN schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:59:
Ho ekan ik stock GB weer terug flashen?
Zie het custom rom topic, maar dan natuurlijk met een stock rom zoals dat heet. Kijk echter wel uit hiermee als je het nog nooit hebt gedaan, als het namelijk misgaat kan het goed misgaan.

Een misschien betere methode is Mobile Odin (Pro) te gebruiken, dat is wat gebruiksvriendelijker en meer fail-safe dan de gewone Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RielN schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:59:
Hoe kan ik stock GB weer terug flashen?
Samfirmware.com
Odin
USBkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
moh.moh schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:49:
Aangezien ik nog geen accessiores topic of iets dergelijks voor de note ben tegengekomen
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
FreshMaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 07:42:
[...]

Samfirmware.com
Odin
USBkabel
Thanks, gevonden. Alleen krijg ik met Hotfile niks gedownload. Grr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
He he eindelijk officele note N7000XXLA4 update is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
hetnet schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 08:25:
He he eindelijk officele note N7000XXLA4 update is er.
Die was er al een paar dagen intussen toch? ;)
Volg dit topic voor officiele updates van de Galaxy Note Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
La4 was er al tijden. zitten nu op lpy.

Had nova weer even geprobeerd, maar die hield mijn tel uit deep sleep dus die heb ik er weer afgegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik een taart ga uitloven voor degene die mij kan vertellen waar ik na de installatie van 4.0.3 de Premium Suite kan vinden die Samsung ons had beloofd. Ik kan hem in ieder geval nergens vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:37:
Ik denk dat ik een taart ga uitloven voor degene die mij kan vertellen waar ik na de installatie van 4.0.3 de Premium Suite kan vinden die Samsung ons had beloofd. Ik kan hem in ieder geval nergens vinden :?
Dan heb je denk ik niet goed opgelet. Wat verwacht je te vinden? De premium suite bestaat uit S Note en een upgrade van S Memo en ik geloof ook nog een Angry Birds lever oid, maar die zul je denk ik via de Samsung appstore moeten downloaden.
[YouTube: http://youtu.be/FvH6vbhOs6Y]
Neem even contact op via DM voor de taart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:09:
[...]

Dan heb je denk ik niet goed opgelet. Wat verwacht je te vinden? De premium suite bestaat uit S Note en een upgrade van S Memo ...
Die had ik allemaal wel gezien, en dat filmpje ken ik ook al een tijdje, maar om dat nou een premium suite te noemen. Zo kan ik ook een snotterige tompoes van drie dagen oud in een heerlijke zelfgebakken Hollandse appeltaart veranderen. Door er op een bordje bij te schrijven dat het een heerlijke zelfgebakken Hollandse appeltaart is.

[zeurmodus]Die update valt me trouwens om meerdere redenen tegen, zo valt het mij op dat hij nu ontlaadt terwijl hij via usb aan de PC hangt. Nog nooit eerder meegemaakt, zoiets. Maar goed, hierover moet ik dus in dat andere topic zeuren, dus vergeet dit maar even.[/zeurmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:47:
[...]
Die had ik allemaal wel gezien, en dat filmpje ken ik ook al een tijdje, maar om dat nou een premium suite te noemen. Zo kan ik ook een snotterige tompoes van drie dagen oud in een heerlijke zelfgebakken Hollandse appeltaart veranderen. Door er op een bordje bij te schrijven dat het een heerlijke zelfgebakken Hollandse appeltaart is.
Sorry, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Omdat jij het niet genoeg vind, is het er niet? Ze laten in het filmpje precies zien wat het is. Wat is het probleem? Wat mis je precies? Hebben ze teveel beloofd?

Dat filmpje is marketing at work. Ze doen net alsof je een compleet nieuw apparaat krijgt en een hele stapel nieuwe apps. Maar als je het filmpje bekijkt, zie je dat je 1 nieuwe app krijgt, die eigenlijk een uitgebreide S Memo is met wat handige functies. En een bonus level voor Angry Birds. That's it. Je moet gewoon niet meegaan met die marketing shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:05:
[...]

Sorry, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Omdat jij het niet genoeg vind, is het er niet? Ze laten in het filmpje precies zien wat het is. Wat is het probleem? Wat mis je precies? Hebben ze teveel beloofd?
Het punt is dat ik had verwacht dat er iets op het toestel zou verschijnen dat Premium Suite genoemd zou worden. Omdat ze het zo gebracht hebben van tevoren. Het is helemaal correct wat jij zegt, dat die verbeteringen en toevoegingen keurig in de bestaande apps zijn verwerkt. Maar daar moet je goed naar zoeken en als je de term Premium Suite vergelijkt met hoe andere fabrikanten deze aanduiding gebruiken, had ik inderdaad echt wel wat meer verwacht. Dus je hebt gelijk, ik ben in de marketingtruc getrapt.

Maar we doen het ermee, ik zit er eigenlijk niet zo mee. DM even als ik je een speculaasje moet opsturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb onlangs ook een note aangeschaft en deze bevalt me na het eerste 'wow, dat is groot!' moment erg goed.

Echter zit ik in mijn maag met alle bloatware welke op de telefoon staat. Is er een manier dit er af te krijgen zonder custom firmware te installeren? Rooten e.d. heb ik namelijk nog even geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Get!em schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:28:
[...]

Vanaf de eerste android apparaten ( ben al begonnen bij de Hero en via Milestone nu de Note), is het iedere keer weer opnieuw: test je bluetooth set in de winkel voordat je hem koopt, of test je telefoon met je carkit, als je die al hebt.
Ook bij de eerdere telefoons was een garantie op het werken niet aanwezig. Ook per type binnen een merk doen ze het niet allemaal goed. Parrot heeft bepaalde carkits die wel goed werken en sommige dan weer niet.

Mijn plantronics voyager oortje doet het bijvoorbeeld niet met de note en de hero, wel met een nokia.
Mijn pioneer radio doet het prima met de milestone en de note, maar met de hero duurt het 5 minuten voordat hij connect
Mijn Jabra doet het daarentegen weer prima met alle.
Bij een aanschaf van een auto is dat wat anders ;) Overigens had ik tijdens de bestelling nog een sensation, die het wél goed deed. De Note wil niet.

Echter, teruggeflashed naar Gingerbread en waarempel: hij verbindt vanzelf. Niemand maakt mij wijs dat dit geen ICS bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:36:
Heb onlangs ook een note aangeschaft en deze bevalt me na het eerste 'wow, dat is groot!' moment erg goed.

Echter zit ik in mijn maag met alle bloatware welke op de telefoon staat. Is er een manier dit er af te krijgen zonder custom firmware te installeren? Rooten e.d. heb ik namelijk nog even geen tijd voor.
zonder root begin je weinig. Maar het doet niet zoveel kwaad hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:34

oNo

Nee.

Je moet rooten als je de bloatware er af wilt hebben.

Rooten is eigenlijk niet speciaal meer (en helemaal niet als tweaker)
- drivers installeren
- een stock GB ROM flashen die rootable is
- een bestandje runnen (zergrush exploit, al helemaal verpakt incl. rooted kernel)
- evt. ROM upgraden

Eigenlijk is voor iedere Android telefoon een rooted stock rom aan te raden. Alleen bloatware verwijderen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oNo schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:47:
[...]

Nee.

Je moet rooten als je de bloatware er af wilt hebben.

Rooten is eigenlijk niet speciaal meer (en helemaal niet als tweaker)
- drivers installeren
- een stock GB ROM flashen die rootable is
- een bestandje runnen (zergrush exploit, al helemaal verpakt incl. rooted kernel)
- evt. ROM upgraden

Eigenlijk is voor iedere Android telefoon een rooted stock rom aan te raden. Alleen bloatware verwijderen en klaar.
Voorverpakte setjes? Dat is een hele verbetering tegenover vroeger dan, wellicht dat het ik dan vanavond even ga proberen. *hopt naar het root topic om te kijken welke rom aangeraden wordt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De eerste geruchten komen op gang.

http://www.gsmarena.com/g...ctober_2012-news-4334.php
The Galaxy Note 2 release date is set to October 2012 and it will feature slightly larger display 5.5-inch display and dual-core Exynos 5250 processor.

It’s been over half a year since the Galaxy Note was released and over 7 million units are sold worldwide and Samsung plans to sell around 10 million Galaxy Notes. Due to its incredible success Samsung has started to work on its successor the Galaxy Note 2.

Information about upcoming Galaxy Note 2 is limited but we know its name and when it will be released but the rest is mystery. We know that the Galaxy S3 will be inspired from the Galaxy S3 so it will look similar and feature the same technologies and services like S Beam, S Voice, NFC, SmartStay and others.

It is reported that the Galaxy Note will have slightly larger 5.5-inch display with WSXGA+ (1680×1050) and 360 pixel density. Why no Full HD resolution? Human eye can’t perceive separate pixels if the pixel density is over 300 ppi, it means that going above it is pointless. The Galaxy Note 2 will feature Super AMOLED (non-Plus) display from PenTile matrix family because these displays last longer and are more power efficient that true RGB AMOLED Plus displays.

Before the Galaxy S3 was announced, there were rumors that it will have the Exynos 5250 processor which is built on latest ARM Cortex-A15 CPU processor architecture but that didn’t turn out to be true. Samsung has Exynos 5250 processor on its arsenal and it would be logical to use it for the Galaxy Note 2 due to its performance and power efficiency.

The Galaxy Note 2 will have 8-megapixel camera with improved lens and image sensor for better images and videos. RAM will be increased to 1.5 GB and the 4G LTE connection will come by default for international version.
Ik ben voor! Vind dit formaat fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

418O2 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:56:
De eerste geruchten komen op gang.

http://www.gsmarena.com/g...ctober_2012-news-4334.php

[...]

Ik ben voor! Vind dit formaat fantastisch.
w00t, deze keer zal ik er vroeg bijzijn. Ik heb 't geld al klaarstaan :*)

(ok, ok .. het staat eigenlijk klaar mocht ik te maken krijgen met de superbrick-bug :$)

[ Voor 12% gewijzigd door Yucko op 05-06-2012 10:37 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:33
RielN schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:41:
[...]

Bij een aanschaf van een auto is dat wat anders ;) Overigens had ik tijdens de bestelling nog een sensation, die het wél goed deed. De Note wil niet.

Echter, teruggeflashed naar Gingerbread en waarempel: hij verbindt vanzelf. Niemand maakt mij wijs dat dit geen ICS bug is.
Moet inderdaad een ICS bug zijn. Hier hetzelfde probleem. GB BT werkte feilloos. Zondag ICS upgrade gedaan en carkit zegt: 'Mobile phone is not compatible'. Hopelijk komt er snel een hot fix.

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Marcus73 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 07:06:
[...]

Moet inderdaad een ICS bug zijn. Hier hetzelfde probleem. GB BT werkte feilloos. Zondag ICS upgrade gedaan en carkit zegt: 'Mobile phone is not compatible'. Hopelijk komt er snel een hot fix.
Aaah, ik heb lotgenoten :D
We houden het in de gaten. Ik moet zeggen dat ik nu ik terug ben op GB niet echt iets mis...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

RielN schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:16:
[...]

We houden het in de gaten. Ik moet zeggen dat ik nu ik terug ben op GB niet echt iets mis...?
Hier werkte de carkit ook niet meteen met ICS. Na het connecten vanaf mijn carkit-radio naar mijn mobiel 3x proberen en 3 minuten wachten en nog steeds geen connectie.
Daarna de carkit in connectmodus gezet en vanaf de mobiel de verbinding gemaakt. Bingo.
Nu gewoon weer normale verbinding, autoconnect/disconnect. Wel iets meer galm op de microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Echt na 100x en allerlei combinaties, nul op het rekest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
RielN schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:43:
Same here. Alle variaties al geprobeerd...geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Marcus73 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:08:
[...]

Same here. Alle variaties al geprobeerd...geen succes.
RielN schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:43:
Zien jullie vanuit de carkit de telefoon wel (indien je een carkit zoals ik heb, met beeldscherm ?)
En andersom, zien jullie de carkit wel, vanuit de telefoon?

Beide tegelijk in discovery modus zetten werkte bij mij niet. Ik moest echt eerst de bluetooth uitzetten op beide. Daarna bluetooth aan. Daarna via carkit zichtbaar maken (instelling: connect vanaf telefoon). Daarna op de telefoon zoeken naar bluetooth apparaten. Daarna connecten. Daarna pincode van bluetooth apparaat ingeven (vaak 0000 , 1111, 1234 of 9999).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Marcus73 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 07:06:
[...]
Maar bij mij werkt en werkte het wel. Het is dus geen inherent BT probleem in die zin dat niets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
Get!em schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:47:
[...]
[...]
Zien jullie vanuit de carkit de telefoon wel (indien je een carkit zoals ik heb, met beeldscherm ?)
En andersom, zien jullie de carkit wel, vanuit de telefoon?

Beide tegelijk in discovery modus zetten werkte bij mij niet. Ik moest echt eerst de bluetooth uitzetten op beide. Daarna bluetooth aan. Daarna via carkit zichtbaar maken (instelling: connect vanaf telefoon). Daarna op de telefoon zoeken naar bluetooth apparaten. Daarna connecten. Daarna pincode van bluetooth apparaat ingeven (vaak 0000 , 1111, 1234 of 9999).
Mijn carkit ziet de telefoon en op mijn telefoon zie ik de carkit VW UHV PREM (volkswagen). De carkit geeft na enige tijd (poging tot koppelen) de melding 'Mobile phone not compatible'. Andersom geeft de Note - na invoering van de standaard pin 0000 - de melding 'kan koppeling niet tot stand brengen' / of iets dergelijks. De Galaxy Note Gingerbread werkte probleemloos met deze carkit. Ook mijn vorige Nokia telefoon werkte goed. Dit krijg ik dus sinds zondag (update ICS).

@mphlipp: Ik zeg niet dat BT helemaal niet werkt. Ik lees alleen op dit forum en andere sites dat er velen met mij zijn dit sinds ICS problemen ervaren met BT / carkit. Voor mij geen reden om te downgraden. Ik ben verder zeer tevreden met ICS (langer batterij, sneller browsen etc..). Ik hoop dat er snel een hotfix komt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:06:
[...]
Het punt is dat ik had verwacht dat er iets op het toestel zou verschijnen dat Premium Suite genoemd zou worden.
Ik dacht ook zoiets, maar toen keek ik een 2de keer naar het filmpje en toen merkte ik dat het eigenlijk maar 1 nieuwe app was en bijgewerkte versies van de anderen. Een beetje als de nieuwe, verbeterde Dreft elke 6 maanden. Marketing dus. Het werkt duidelijk heel goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
mphilipp schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:59:
[...]

Maar bij mij werkt en werkte het wel. Het is dus geen inherent BT probleem in die zin dat niets werkt.
Het is zo'n probleem dat het blijkbaar niet meer consistent werkt.

Bij mij komt er een verbinding tot stand als ik het handmatig doe. De audioverbinding blijft ok, de telefoon valt na ongeveer 2 minuten eruit. Blijf ik naar de telefoon kijken is het regelmatig dat het Bluetooth-symbooltje uit en aan gaat, waardoor ik de hele connectie verlies.

Autoconnect doet hij dan niet, handmatig is het dan een gok of het gaat. Een reboot lukt dan weer handmatig, en kom ik weer in bovenstaand riedeltje.

Teruggeflashed naar GB, en werkt als een zonnetje. MIsschien niet inherent BT, maar wellicht incompatibiliteit met telefoonboek of belgeschiedenis of een andere softwarebug. Je kunt niet ontkennen dat er bij de ICS update iets verkeerd is gedaan, want ook bij de belkin Bluetooth ontvanger thuis heb ik nul op het rekest in de zin van automatisch connecten.

Enfin, niet dat jij er iets aan kunt doen ;) Ik hoop, maar vrees van niet, dat het herkend, gefixed wordt. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen: ik mis niks met Gingerbread. Tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 17:58
Een week terug heb ik mijn Note zonder problemen op ICS gezet. Geen problemen, alles loopt goed.......

Behalve een apart probleem met mijn mail. Specifiek: hotmail gekoppeld aan de standaard mail knop. Om de een of andere reden kan ik niet meer instellen op de note wanneer de cut-off tijd is voor oude mails vanuit hotmail. bij het wissen krijg ik nu "nieuwe" mails die al 2,5 maand oud zijn. Erg raar. Iemand een idee hoe ik het wel kan instellen?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 07:46:
[...]

Ik dacht ook zoiets, maar toen keek ik een 2de keer naar het filmpje en toen merkte ik dat het eigenlijk maar 1 nieuwe app was en bijgewerkte versies van de anderen. Een beetje als de nieuwe, verbeterde Dreft elke 6 maanden. Marketing dus. Het werkt duidelijk heel goed! ;)
Je hebt nu S Memo en S Note.
Iets wat in S Memo is gemaakt wordt ook niet getoond in S Note.
S Note is met de extra functionaliteit (onder andere formules, vaste vormen en het gebruik van sjablonen)

Dus iets wat je even snel maakt via dubbelklikken met ingedrukte knop wordt alleen opgeslagen als S Memo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
RielN schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:40:
[...]
Teruggeflashed naar GB, en werkt als een zonnetje. MIsschien niet inherent BT, maar wellicht incompatibiliteit met telefoonboek of belgeschiedenis of een andere softwarebug. Je kunt niet ontkennen dat er bij de ICS update iets verkeerd is gedaan, want ook bij de belkin Bluetooth ontvanger thuis heb ik nul op het rekest in de zin van automatisch connecten.
I feel your pain... Ik heb ook ooit ellende gehad met BT, maar de laatste tijd (met Android) gaat het goed. Ik snap dat soort dingen ook niet. Misschien is het een probleem met de BT standaard, dat er teveel vrijblijvendheid in zit. Je zou toch zeggen dat het niet zo ingewikkeld moet zijn om dat soort shit goed te laten werken. Ze kopen vaak standaard BT chips op de markt en dat zou toch allemaal aan standaard XYZ moeten voldoen. Ik zou wel eens uitgelegd willen zien waar al die problemen vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
RielN schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:16:
[...]

Eindelijk, ik heb de oplossing gevonden. Het koste even wat moeite en uiteindelijk 8,99 euro voor de juiste app. Het blijkt dat (mijn) ICS upgrade een technische voorziening voor mijn BT verbinding niet heeft mee-geinstalLeerd. Het betreft iets met rSAP. Zie http://forum.android-rsap.com/viewtopic.php?f=32&t=390

Kijk ook voor de originele Engelse instructie op: http://forum.android-rsap.com/viewtopic.php?f=32&t=390

Nederlands instructie voor Galaxy SII of Galaxy Note:
1. Indien je toestel ge-root is, ga dan naar stap 11
2. Je toestel is niet ge-root. Download op je PC: http://forum.android-rsap.com/download/file.php?id=47
3. Verbind je toestel met je PC via USB
4. Kopieer het bestand van stap 2 naar de SD kaart van je toestel (folder 'Card')
5. Disconnect je toestel van je pc en schakel je toestel helemaal uit
6. Start je toestel op om in het systeemmenu te komen door VOLUME UP + HOME + POWER buttons tegelijk in te toetsen
7. Selecteer met VOLUME DOWN de optie: "apply update from external storage" en bevestig met POWER
8. Selecteer met VOLUME DOWN het bestand rsap-install.zip en bevestig met POWER
9. Navigeer terug naar het hoofdmenu met VOLUME UP en POWER
10. Selecteer "reboot system now" en bevestig met POWER. Ga naar stap 12.

11. Alleen voor toestellen die ge-root zijn: Ga naar Play Store en zoek naar 'Bluetooth SIM Access Install' en installeer deze app. Ga door naar stap 12.

12. Ga naar Play Store en zoek naar 'Bluetooth SIM access (Trial)' app en installeer deze
13. Open de trial versie en test of je verbinding nu wel werkt.
14. Als je verbinding werkt, dan ga je wederom naar de Play Store en installeer de betaalde app.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Raar, want het gaat erover dat rSAP niet in Android zit, maar GB werkt prima...zit dat daar wel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
RielN schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 00:46:
Raar, want het gaat erover dat rSAP niet in Android zit, maar GB werkt prima...zit dat daar wel in?
Vermoedelijk wel, want GB 2.3.6 zat op mijn Note die ik 2 maanden geleden heb aangeschaft. Toen werkte BT met mijn carkit zonder enig probleem. Bij een volgende firmware upgrade / hotfix ga ik goed onderzoeken of rSAP er dan wel bij wordt geinstalleerd. Zo niet, dan sla ik de upgrade even over. Auto update heb ik in ieder geval uitstaan. Verder zeer tevreden over ICS 4.0.3. Ik heb full wipe gedaan en toen ICS erop. Geen last van apps die hangen of battery drain. In tegenstelling, alles werkt sneller (zeker de browser) en de batterij gaat (schat ik) zo'n 25% langer mee door efficienter gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik ga het ook eens proberen :) Ziet er i.e.g. simpel uit, wel jammer van die 8.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik blijf het irritante toetsenbord null null probleem houden?? Wipe, reset, opnieuw ODIN na een wipe en reset... wtf?

En bovengenoemde tool werkt bij mij ook niet. Exact dezelfde bug. Geen verbinding, onstabiel etc. Back to GB.

Kan het werken als ik de HOME md5 via odin flash, maar alleen de MODEM file van GB daar overheen flash?

[ Voor 50% gewijzigd door RielN op 09-06-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,vraagje:

Ik heb sinds kort de Note en zeer tevreden over alleen lees ik her en der dat er een update
is verschenen met een compleet nieuwe besturingssysteem 4.0? Mijn vraag is nu hoe ik
moet updaten (waar vind je dat) en waar ik moet kijken welke versie mijn Note heeft als OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:39:
Mensen,vraagje:

Ik heb sinds kort de Note en zeer tevreden over alleen lees ik her en der dat er een update
is verschenen met een compleet nieuwe besturingssysteem 4.0? Mijn vraag is nu hoe ik
moet updaten (waar vind je dat) en waar ik moet kijken welke versie mijn Note heeft als OS.
Als je hier leest in het topic welke problemen er zijn met ICS kan je beter bij GB blijven ,ik ben ook teruggekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:39:
Mensen,vraagje:

De update krijg je vanzelf te zien, als je toestel er aan toe is.
Lees hier, en in het update topic waar je moet zoeken.
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:20:
[...]

Als je hier leest in het topic welke problemen er zijn met ICS kan je beter bij GB blijven ,ik ben ook teruggekeerd.
Buiten het lezen in het topic, is de rest onzin !

Geen problemen, ik wil niet meer terug naar GB

[ Voor 43% gewijzigd door FreshMaker op 10-06-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:20:
[...]

nou nou, wat een problemen allemaal met ICS zeg :Z

Ik draai ICS en zou echt niet meer terug willen naar GB ondanks een eventueel aanwezige superbrick-bug. ICS draait zoveel vloeiender, langere accuduur en weet ik wat allemaal nog meer.

Pagina: 1 ... 31 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.