Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Over die notificatietoon

Settings. Call. Call alerts. Alert on call

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En die batterij-icoon met percentage erin, dat is of een framework-res.apk mod (of een theme) of JKay-mod.

Overigens was ik weer teruggegaan naar ICS ZCLP1 (Chinese leak) gegaan, maar dan met de XXLB1 kernel. Helaas was het nog steeds ellende met SoDs. Dus nu alweer terug bij Gingerbread. Hopelijk snel ICS :).

[ Voor 49% gewijzigd door alex3305 op 12-03-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 11:32
Wie weet waar ik USB debugging kaan aanzetten op de note?

((normaal via : instellingen - applicaties - ontwikiieling - en dan aanvinken )

Maar dat zit bij mijn note niet erbij 8)7
Ik kan alleen kiezen uit USB foutopsporing en namaakloc toestaan.

Ik heb dit nodig voor een tethering app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:59
USB foutopsporing = USB debugging

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Hmtsjmftsch schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:13:
USB foutopsporing = USB debugging
nee dat is USB debugging notefy, het werkt namelijk niet, en ook als ik via google op youtube er naar zoek
zie ik 4 opties
1 USB debugging
2 USB debugging notefy
3 stay awake
4 allow mock locations

en bij de note staat alleen
2 en 4
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
my_fiero schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:05:
Wie weet waar ik USB debugging kaan aanzetten op de note?

((normaal via : instellingen - applicaties - ontwikiieling - en dan aanvinken )

Maar dat zit bij mijn note niet erbij 8)7
Ik kan alleen kiezen uit USB foutopsporing en namaakloc toestaan.

Ik heb dit nodig voor een tethering app
Zit je toevallig op een ICS ROM? Dan zit de optie namelijk op deze plaats:

Menu - Systeem Intstellingen - Opties voor ontwikkelaars - USB-foutopsporing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Sinds een paar dagen zit ik met een eigeaardig probleem.
Als ik geen WIFI aansluiting kon vinden dan zette ik vis een lange druk op de aan/uit knop "Dataverbindingstand" aan en dan kon ik op die manier verbinding maken met het net.
Ik zag dan bovenaan een H, E of 3G of een ander teken staan wat mij duidelijk maakte dat ik verbinding had.
Nu krijg ik geen teken meer te zien en er wordt ook geen verbinding gemaakt. :?
Ik heb al bij zoveel mogelijk settings gekeken of ik niet perongeluk ergens verkeerd gedrukt hebt maar ik kan
niets vinden.
Tja dat scherm is ook zo gevoelig hé en misschien heb ik toch ergens iets belangrijk uitgevinkt of juist aangevinkt wat niet mag. |:(
Ja ik blader nog al eens rond om mijn toestel beter te leren kennen.
Kan iemand mij AUB vertellen waar ik dat weer goed kan maken of is hier iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

Yucko

One clown to rule them all !

Je weet zeker bij

[Instellingen]-->[Draadloos en netwerk]-->[Mobiele netwerken]-->[Namen toegangspunten]

de instellingen van je toegangspunt nog steeds correct zijn :?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
my_fiero schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:45:
[...]

nee dat is USB debugging notefy, het werkt namelijk niet, en ook als ik via google op youtube er naar zoek
zie ik 4 opties
1 USB debugging
2 USB debugging notefy
3 stay awake
4 allow mock locations

en bij de note staat alleen
2 en 4
???
Hmm, het werkte bij mij wel als USB debugging toen ik ging rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Yucko schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:44:
Je weet zeker bij

[Instellingen]-->[Draadloos en netwerk]-->[Mobiele netwerken]-->[Namen toegangspunten]

de instellingen van je toegangspunt nog steeds correct zijn :?
Bedankt voor de reactie.
Ik ben daar alles gaan nakijken maar kan daar volgens mij niets verkeerd zien.
Ik heb ook mijn provider gebeld (Telenet) en die ziet ook niet meteen iets verkeerd.
Ik dacht dat zij daar misschien iets uitgeschakeld hadden, ik zit namelijk in de periode dat
mijn contraktje zou vervallen.
Maar alles staat nog op en zij hebben het aan dezelfde prijs zelfs verlengd tot maart 2013.
Dus daar is het ook in orde.
Die vriendelijk mijnheer zegt wel dat ik mij, indien het niet opgelost geraak, ik mij dan bij een telenetwinkel moet melden.
Ik snap er niks van, altijd perfect gewerkt en nu plots niets meer. :|

Beschikbare netwerken...
Netwerken zoeken: Zoeken naar alle beschikbare netwerken.
Automatisch selecteren: Automatisch voorkeurnetwerk selecteren
Als mogelijkheden staat er Basa, Proximus en Telenet.

Netwerkmodus, staat GSM/WCDMA (auto-stand) aangevinkt.
Pakketgegevens gebruiken staat aan.
Roaming staat af....heb ik voorlopig niet nodig.

Nee ik weet echt niet wat hier verkeerd zou staan.

[ Voor 17% gewijzigd door onkeltje op 12-03-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
pvtonger schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:01:
[...]

Zit je toevallig op een ICS ROM? Dan zit de optie namelijk op deze plaats:

Menu - Systeem Intstellingen - Opties voor ontwikkelaars - USB-foutopsporing
nee gewoon orgineel 2.3.6

En tethring werkt wel als ik het via instellingen - draadloos - tethring - usb tethering aanvink.
Maar dat is steeds zo veel handelingen, dus heb ik (toen nog op mijn HTC HD2 android, extended controls aangeschaft (betaalde app) en dat werkte super, gewoon een button op mijn homescreen voor aan en uit zetten.

Maar op de note werkt net die functie niet, ik heb al naar de makers gemailt, maar krijg totaal geen reactie.

nu kwam ik tether premium tegen en daar loop ik dus tegen dit probleem op :?
mischien is dat ook wel de oorzaak dat extended controls niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

onkeltje schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:17:
Sinds een paar dagen zit ik met een eigeaardig probleem.
Als ik geen WIFI aansluiting kon vinden dan zette ik vis een lange druk op de aan/uit knop "Dataverbindingstand" aan en dan kon ik op die manier verbinding maken met het net.
Ik zag dan bovenaan een H, E of 3G of een ander teken staan wat mij duidelijk maakte dat ik verbinding had.
Nu krijg ik geen teken meer te zien en er wordt ook geen verbinding gemaakt. :?
Ik heb al bij zoveel mogelijk settings gekeken of ik niet perongeluk ergens verkeerd gedrukt hebt maar ik kan
niets vinden.
Tja dat scherm is ook zo gevoelig hé en misschien heb ik toch ergens iets belangrijk uitgevinkt of juist aangevinkt wat niet mag. |:(
Ja ik blader nog al eens rond om mijn toestel beter te leren kennen.
Kan iemand mij AUB vertellen waar ik dat weer goed kan maken of is hier iets anders aan de hand?
Exact hetzelfde hier vanochtend (Vodafone, nederland). Wifi was buiten bereik en zou dus over moeten op 3G. Echter niks, alleen een signaal tekentje, geen 3G of H.
Ook instellingen bij langs geweest, vliegtuigmodus aan/uit, wifi aan/uit, roaming aan/uit, datatoegang aan/uit. Geen oplossing.

Daarna de oplossing door een herstart van de telefoon.

Overigens, hetzelfde ook al eens gehad met bluetooth, wel een tekentje, niet meer verbinden. Herstart leverde resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Get!em schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:35:
[...]

Exact hetzelfde hier vanochtend (Vodafone, nederland). Wifi was buiten bereik en zou dus over moeten op 3G. Echter niks, alleen een signaal tekentje, geen 3G of H.
Ook instellingen bij langs geweest, vliegtuigmodus aan/uit, wifi aan/uit, roaming aan/uit, datatoegang aan/uit. Geen oplossing.

Daarna de oplossing door een herstart van de telefoon.

Overigens, hetzelfde ook al eens gehad met bluetooth, wel een tekentje, niet meer verbinden. Herstart leverde resultaat op.
Poverdorie, bedankt man, terug heropstarten is inderdaad de oplossing.
Alles lijkt weer te werken. _/-\o_
Ik herinner mij nu ook dat de fout begonnen is na dat ik de Note in stille stand gezet heb tijdens een begrafenis.
Daarna terug "Stille stand"afgezet en dan is blijkbaar de fout begonnen.
Dat moet ik in de gaten houden ... de Note heeft dus in bepaalde gevallen een probleem met zijn kort geheugen en moet terug van voor af aan kunnen beginnen.
Ik dacht dat zoiets alleen voorkwam bij oudere mensen :+
Enfin, ik ben toch blij dat het weer in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Ik heb dus de koreaanse uitgave van dit toestel, maar is het ook mogelijk om dit om te zetten naar een Nederlands/europese uitgave door middel van die code om te zetten in dat menu? Heb nu namelijk nog steeds de 2.3.5 android versie en krijg ook via kies en ota de melding dat de software up to date is.
Als straks namelijk de ics uitkomt gaat het anders weer een half jaar duren voordat hij pas op mijn toestel komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Henkpaulus schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:58:
Ik heb dus de koreaanse uitgave van dit toestel, maar is het ook mogelijk om dit om te zetten naar een Nederlands/europese uitgave door middel van die code om te zetten in dat menu? Heb nu namelijk nog steeds de 2.3.5 android versie en krijg ook via kies en ota de melding dat de software up to date is.
Als straks namelijk de ics uitkomt gaat het anders weer een half jaar duren voordat hij pas op mijn toestel komt
Ik zou ff wachten als ik van jou was, de Koreaanse versie van de Galaxy SII krijgt volgens The Verge morgen al ICS. Hopelijk volgt onze beste Note snel want wordt het wachten beu!

http://phandroid.com/2012...-tomorrow-for-sk-telecom/

[ Voor 4% gewijzigd door mafiatounes op 12-03-2012 15:43 ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Medetweakers, ik ben zo stom geweest om teveel met de stylus te spelen waardoor hij een tijdje geleden *krak* zei. Iemand enig idee waar ik een vervangende (orginele) stylus vandaan haal/koop?

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tyoi schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:21:
Medetweakers, ik ben zo stom geweest om teveel met de stylus te spelen waardoor hij een tijdje geleden *krak* zei. Iemand enig idee waar ik een vervangende (orginele) stylus vandaan haal/koop?
Bij Amazon Duitsland het goedkoopst gevonden.
Is echt een klasse ding,

http://www.amazon.de/Sams...05ZO9UMA/ref=pd_sim_ce_18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 19:53
heeft iedereen eigznlijk last van het grote aantal apps die steeds maar opnieuw opduiken? telkens als ik alle apps sluit starten er een reesem direct terug op.

is rooten de enige manier om van deze apps af teraken trouwens? Zo heb ik bevoorbeeld een app voor hotmail omdat de mailapp zo slecht is maar je kan deze er niet eens afgooien... net zoals de social hub :-[:'(
Een echte smet op een anders zo mooi toestel. geregeld zit mijn geheugen voller dan het totaal geheugen van mijn oude SGS1!
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/2nHJx4wY
http://db.tt/2nHJx4wY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:03
App killers zijn taboe.. hoef je je niet druk over te maken.
Waarom denken mensen dat geheugen vol slecht is? een applicatie afsluiten is slecht omdat je hem dan weer opnieuw moet opstarten, als het gewoon een normale gecodeerde applicatie is zal hij zichzelf op background idle zetten en niks verbruiken.

Gebruik al geen taskkillers meer sinds 2009 met mijn Hero, toen 2weken zonder taskkiller geprobeerd (600mhz processor) en zit echt geen verschil tussen.

Er is een hele lange post over taskkillers, is wel op te zoeken waarom je het beter niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, zo vind ik het ook bullshit dat sommige applicaties willen afsluiten. Als je een app per se niet meer nodig hebt, dan sluit het systeem het vanzelf wel wanneer nodig. Dat is het idee van Dalvik.

Verder werkt USB debugging gewoon via bovengenoemde optie. Dat is gewoon USB debugging. Als het dan niet werkt ligt het aan jezelf. Vaak is het een driver issue namelijk. Kijk dus ook even bij Taakbeheer als je op Windows zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
dus gewoon appkillers verwijderen? ik had deze in de eerste plaats geinstalleerd om de batterij te sparen.

alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CedricV schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:21:
dus gewoon appkillers verwijderen? ik had deze in de eerste plaats geinstalleerd om de batterij te sparen.

alvast bedankt voor de reacties
Ja, hebben geen nut meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
418O2 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:34:
[...]

Ja, hebben geen nut meer.
Ok,

thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Zo ik heb net ADW Launcher EX geinstalleerd op mijn Note, dit is de eerste launcher die goed aangepast kan worden en smooth werkt op de Note!

De andere launchers had ik slechtere ervaringen mee zoals:

GO Launcher EX: Uitgebreide aanpassingen, veel themes beschikbaar, traag en niet vloeiend.
Zeam: Vrij basic en laggy
Launcher Pro+: Heel smooth, maar er is al een lange tijd geen support meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ADW Launcher EX vind ik ook momenteel de beste launcher op de Note. LauncherPro+ was altijd mijn favoriet, maar Fede (de maker) is nowhere to be found. Alhoewel hij blijkbaar er nog wel aan zou werken. Overigens vind ik het ook eigenlijk vreemd en enigszins onbeschoft van hem. Als je al ziet hoeveel dat hij ongeveer heeft verdient met die app en dan geen zin er meer in hebben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Laatst online: 22:55
Heel jammer ja, heb de betaalde versie van LauncherPro maar Fede heeft al 7 maanden geen update meer gegeven en heeft zo'n anderhalf jaar geleden al een complete rewrite beloofd. Op het forum beweren de mods dat hij nog steeds bezig is, maar naar een release vragen is uit den boze...

Go Launcher is een hele mooie launcher met vooral hele mooie widgets. Toch mis ik niets aan TW op het moment (loopt ook het soepelst) en wacht ik lekker op ICS om dan Nova launcher te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Silvin schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:42:
Heel jammer ja, heb de betaalde versie van LauncherPro maar Fede heeft al 7 maanden geen update meer gegeven en heeft zo'n anderhalf jaar geleden al een complete rewrite beloofd. Op het forum beweren de mods dat hij nog steeds bezig is, maar naar een release vragen is uit den boze...

Go Launcher is een hele mooie launcher met vooral hele mooie widgets. Toch mis ik niets aan TW op het moment (loopt ook het soepelst) en wacht ik lekker op ICS om dan Nova launcher te gebruiken.
Ik heb ook een lange tijd TW gebruikt maar ben het ff beu na een SGS, SGS II en nu de SGN wou ik wat anders. Heb nu een complete ICS AOSP look samen met Widgetlocker, en ik ga na de officiële ICS update ook Nova gebruiken ;)

Als ik de leaked ICS rom's zie van Samsung veranderd er niet zoveel tussen GB & ICS buiten multitasking, menu en nog een paar dingen lijkt het hetzelfde daarom de keuze om toch Nova te gebruiken als ICS komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment nog steeds launcher pro erop staan. Na wat tweaken totaal geen lag meer (vooral na Advanced settings - Memory usage settings - Memory usage preset op low te zetten). Dus ben weer blij met Launcher pro.
Ik denk dat ik na ICS update ook ga overstappen op Nova launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:47

Vis

Dit topic is niet voor aankoopadvies.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 13-03-2012 00:04 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Loop naar de dichtsbijzijnde mediamarkt en ga ff spelen met beide toestellen. Pas ook vooral of de note in je broekzak kan, als dat de bedoeling is.

Heb ik ook gedaan, ik twijfelde tussen dezelfde 2 toestellen. Ben voor de Note gegaan. ICS komt vanzelf wel, de grootte valt best mee/bevalt me prima, de stylus is geweldig, de nexus stond me qua model (design) niet zo aan toen ik hem in mijn handen had. YMMV. Dus gewoon zelf gaan vastpakken/uitproberen/goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Vis schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:34:
Damn dillemma, welk toestel zal ik verlengen?

iemand advies? :p
Ja, ik had voorheen de Nexus maar vond ICS 4.0.2 (welke op het moment van schrijven nog altijd de laatste versie is voor de GN) niet echt stabiel en goed werken had meerdere malen reboots enz.

Verder heeft de Note volgens mij een beter scherm 1. Is groter 2. Is helderder en heeft betere kleuren.

En de Note zal binnenkort ook ICS krijgen.

Ook is de Note qua hardware CPU/GPU, Opslaggeheugen enz veel sneller.

Dit is mijn ervaring met beide toestellen, beide keuzes zijn goed enkel denk ik dat de Note beter is. Good luck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:47

Vis

We verwachten op GoT meer eigen initiatief, en daarnaast is dit hier offtopic.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 13-03-2012 00:03 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

alex3305 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 01:25:
En die batterij-icoon met percentage erin, dat is of een framework-res.apk mod (of een theme) of JKay-mod.

Overigens was ik weer teruggegaan naar ICS ZCLP1 (Chinese leak) gegaan, maar dan met de XXLB1 kernel. Helaas was het nog steeds ellende met SoDs. Dus nu alweer terug bij Gingerbread. Hopelijk snel ICS :).
Mocht je echt willen zijn de SOD's te voorkomen.
De SOD's zijn ''voorlopig'' (tot echte ICS release) te voorkomen met een programma "Wake Lock - PowerManager" te vinden in Google Play. Je kiest de bovenste optie "partial wake lock (cpu on, screen off, keyboard off" en schakelt in. Heb het nu ruim 30uur in gebruik en nog geen SOD gehad (gezien die partial wake lock hem uit deep sleep houd). Daarnaast valt extra accu verbruik ook wel mee, nu 15uur en nog 66% over. Niet de meest efficiente manier, maar vind de rom zo geweldig dat ik dit ik het hiermee wel volhoud tot de daadwerkelijke ICS.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wist inderdaad dat het mogelijk is, maar heb eigenlijk niet zo'n zin in zulke workarounds. Alhoewel jij zegt dat de batterijduur wel goed is, denk ik toch dat ik daar problemen mee ga krijgen. Dan liever maar weer terug naar Gingerbread en hopen dat er binnenkort een betere ICS leak komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:28

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Net maar even mijn note terug geflashed (alle instellingen bleven bewaard geniaal) voor die 72Mb update en met mobile odin geupdate naar de laatste update.

Ik werd serieus zwaar geïrriteerd van de nieuwe toetsenbord met de cijfer reeks boven inm ik drukte steeds op zenden ipv toetsen rond om en 3 ipv E. En een en voor altijd alle bloatware weer verwijderd.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Thumb Keyboard is voor mij by far het beste keyboard op de Note.

In portrait een standaard maar overzichtelijke qwerty:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/aada3m.png

En in landscape een gesplitste qwerty:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/288s6kl.png

Grotendeels customizable! Ik houd er bijvoorbeeld van om de tijd voor het lang indrukken van een toets voor het achterliggende leesteken heel kort te houden. Zo type ik ook met leestekens heel snel met 2 duimen :) Ook werkt de auto-correct verdomd goed en kan je on-the-fly tussen talen switchen.

Had 'm een jaar of wat geleden eens gekocht voor m'n toenmalige tablet, maar is voor de Note fantastisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Ik zag bij een printscreen van iemand hier dat hij de vast knoppen aan de onderkant gewijzigd had in bv een sneltoets naar de camera, kan dit alleen met een geroot toestel? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Henkpaulus schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:48:
Ik zag bij een printscreen van iemand hier dat hij de vast knoppen aan de onderkant gewijzigd had in bv een sneltoets naar de camera, kan dit alleen met een geroot toestel? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar.
Die vraag is onlangs nog hier in het topic gesteld en er is antwoord opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
mafiatounes schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:11:
[...]

Die vraag is onlangs nog hier in het topic gesteld en er is antwoord opgegeven.
Oké, volg dit topic namelijk al een tijdje en kan mij dit eerlijk gezegd niet heugen. Maar zal eens in het archief duiken, super bedankt voor het meedenken van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Henkpaulus schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:36:
[...]

Oké, volg dit topic namelijk al een tijdje en kan mij dit eerlijk gezegd niet heugen. Maar zal eens in het archief duiken, super bedankt voor het meedenken van je.
Laatste vraag, kunnen van de 5 icoontjes onderin daar er ook van gewist worden? Ik gebruik er eigenlijk maar 2 of 3 van, en pak er liever een andere functie voor over.

Ja, gewoon die "App-drawer" (rechter-icoon) openen en dan op de Menu-toets drukken en dan "Edit". Alles zoomed dan uit, en dan kan je die iconen onderaan van- en naar naar je app-drawer slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer even terug naar de TW Launcher.
had eerst Go Launcher Ex, maar werd vaak langzaam, ook regelmatig problemen met apps laden enz ...

De opties waren perfect, alleen ik hou er niet van als een snelle foon langzaam werkt, dan ga ik me irriteren.

Ik hoor er een hoop over Nova Launcher als de ICS er is, wat dit is dat zoek ik op Google wel uit, maar ik had een ander vraagje ...

Is het ook mogelijk in de TW launcher om bijvoorbeeld ander lettertype of in ieder geval de grootte van het lettertype aan te passen?

En dan bedoel ik van de namen van de apps in de drawer ... kon met de zoekfunctie niks vinden

PS: ik bedoel dus niet bij Instellingen > Toegankelijkheid en dan lettertype in email / s memo enz .. maar dus echt wat ik hierboven beschreef

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
In mijn ervaring is er geen enkele alternatieve launcher (misschien muv LP) die echt lekker werkt op de Note met Gingerbread. Op ICS werken alternatieve launchers dan weer wel soepel en snel heb ik gemerkt, dus afwachten. ICS is al uit voor de SGS2 dus hopelijk duurt het niet lang meer.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:29:
Is het ook mogelijk in de TW launcher om bijvoorbeeld ander lettertype of in ieder geval de grootte van het lettertype aan te passen?

En dan bedoel ik van de namen van de apps in de drawer ... kon met de zoekfunctie niks vinden

PS: ik bedoel dus niet bij Instellingen > Toegankelijkheid en dan lettertype in email / s memo enz .. maar dus echt wat ik hierboven beschreef
Onder instellingen > weergave > schermweergave heb je ook nog een optie voor lettergrootte. Maar volgens mij is dat weer alleen voor in apps. Een andere optie weet ik zo niet. Wat je wel kan doen als je roottoegang hebt is de DPI hoger zetten dan de standaard 240. Geen idee of dat lekker uitpakt, ik kan het wel even testen voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van mij is standaard, niet geroot

Dus op ICS werken de alternatieve launcher wel smooth?
Oke dan moet ICS maar snel komen ...

voor de SGS2 is die er al inderdaad, dus zal niet lang meer duren

EDIT : Voor de tekstgrootte is daar alleen dezelfde optie als ik al aangaf helaas ..
Dus voor S memo, email, bereichten enz
tenzij ik me hele lettertype wil wijzigen, maar dat is nu ook weer niet de bedoeling om van die , in mijn ogen, disney-achtige lettertypes te gebruiken

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer sslauncher 'ns. Met deze launcher kun je zo ongeveer alles instellen en aanpassen...veel meer dan bij een gemiddelde andere launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Heeft iemand de "Android Play - Vodafone Mobile Protect" app al werkend gekregen op zijn of haar Note?

Volgens de updates moet deze versie werken op de Galaxy Note, maar helaas krijg ik steeds een melding dat hij niet geschikt is voor mijn toestel. Beetje jammer want ik wil mijn Note wel beveiligen met een trace en lock tool.

Als iemand een betere app weet die ook op de Note werkt dan hou ik me aanbevolen.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Weet iemand waar de update file wordt bewaard, ik heb met mobile odin geupdate en daarvoor dus op de stockmanier de update gedownload (met de bedoeling deze af te vangen) maar nu zeurt de stock update tool elke keer dat die de update kan installeren en ook al heb ik alles afgevinkt en herinnering op ''GEEN'' gezet en toch blijft die keer op keer zeuren.

Ik heb Wipe Cache gedaan in recovery (werkt niet)
Ik heb herinnering interval op 7 dagen gezet of korter en nog komt die om het uur met het gezeur.

Gefixed, telefoon update laten uitvoeren, dan tot twee keer toe de installatie onderbreken doormiddel van batterij verwijderen, dan geeft die de melding dat die de update niet kan uitvoeren en gezeur is voorbij.

[ Voor 34% gewijzigd door 42dpi op 15-03-2012 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Stephan224 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:59:
Heeft iemand de "Android Play - Vodafone Mobile Protect" app al werkend gekregen op zijn of haar Note?

Volgens de updates moet deze versie werken op de Galaxy Note, maar helaas krijg ik steeds een melding dat hij niet geschikt is voor mijn toestel. Beetje jammer want ik wil mijn Note wel beveiligen met een trace en lock tool.

Als iemand een betere app weet die ook op de Note werkt dan hou ik me aanbevolen.
Samsung heeft hier ook een dienst voor, veel uitgebreider en ook gratis http://www.samsungdive.com/DiveMain.do en zit al in je telefoon

Oeps vergeten dat ik een bericht hiervoor al had.

[ Voor 5% gewijzigd door 42dpi op 14-03-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:34
Zag zojuist (per toeval) dat er een flip-case actie geldt voor de Note
Artikel 3 – De Actie

1. Actie: na aankoop van een Samsung Galaxy Note (N7000) kan de Deelnemer, door op de website www.samsung.com/nl/promotion het deelnameformulier in te vullen en te bevestigen, deelnemen aan de Actie. De deelnemer heeft dan recht op een flip cover voor de Samsung Galaxy Note. Bij aankoop van een witte Galaxy Note ontvangt de Deelnemer een oranje flip cover (zolang de voorraad strekt). Bij aankoop van een zwarte Galaxy Note ontvangt de Deelnemer een bruine flip cover (zolang de voorraad strekt). Indien de kleur niet voorradig is, zal een andere kleur worden verstuurd. Over de kleur van de flip cover kan niet worden gecorrespondeerd. De flip cover kan niet worden ingeruild tegen een andere kleur.
2. Actieperiode: deze Actie loopt vanaf 1 maart 2012 tot de voorraad strekt. De actie geldt alleen voor toestellen die na 18 februari 2012 zijn aangeschaft.
3. De Samsung toestellen dienen een Nederlands IMEI nummer te hebben.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

harley schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:59:
Zag zojuist (per toeval) dat er een flip-case actie geldt voor de Note

[...]
Ik heb hem, maar ik vind het maar een lastig ding. Zelf heb ik nu een silicon transparent hoes eromheen (zie accesoires topic) , en die beschermt de Note ook als hij op zn kop licht (1mm uitstekend randje). En je hebt beter grip.

Tevens dienen de Notes een Nederlands imei te hebben. Nu heeft die van mij dat, en daar werd al zo'n hoes bijgeleverd in de doos, dus weet niet waarop de actie dan slaat.....

[ Voor 17% gewijzigd door Get!em op 14-03-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Get!em schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:06:
[...]

Ik heb hem, maar ik vind het maar een lastig ding. Zelf heb ik nu een silicon transparent hoes eromheen (zie accesoires topic) , en die beschermt de Note ook als hij op zn kop licht (1mm uitstekend randje). En je hebt beter grip.

Tevens dienen de Notes een Nederlands imei te hebben. Nu heeft die van mij dat, en daar werd al zo'n hoes bijgeleverd in de doos, dus weet niet waarop de actie dan slaat.....
Niet iedereen heeft er een flipcover bij gekregen, en als je er een in bruin wilt kan je het altijd proberen staat nergens dat het niet mag als je al zo'n zwarte flipcover hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is de kwaliteit van de flipcover niet erg goed. Mijn Note werd geleverd inclusief een flipcover, een klein maandje geleden. Bij normaal\voorzichtig gebruik ziet de flipcover er nu al behoorlijk afgetrapt uit. Het kunststoffen randje laat los. Dat ziet er niet mooi uit, maar daardoor laat ook de stoffen binnenzijde van het klepje los. Kortom, flipcover is zeer handig maar kwaliteit is zeer matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
I second that

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een offtopicje
Samsung brazilië geeft Note gebruikers 2GB kado, op je bestaande "tegoed"
( ik zit nu aan 25.88GB gratis )

hier het stappenplan : http://forum.xda-develope...?p=23611831&postcount=105
er werkt btw maar één code per account

Succes

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 14-03-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

Yucko

One clown to rule them all !

Bedankt, maar is het een tijdelijke toename in opslag (bv. 12 maanden) of is het voor altijd want dat kan ik niet echt opmaken (of ik lees er overheen :P)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Yucko schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:52:
Bedankt, maar is het een tijdelijke toename in opslag (bv. 12 maanden) of is het voor altijd want dat kan ik niet echt opmaken (of ik lees er overheen :P)
Voor altijd, je krijgt ook 3GB extra als je de experimentele Dropbox gebruikt en foto's van je telefoon upload.

meuk: Dropbox 1.3.20 experimental

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Beetje off-topic wellicht, maar als we toch bezig zijn, nog een paar GB erbij. Lees vooral de tips in het commentaar.

edit: nevermind >:)

[ Voor 5% gewijzigd door dragon2 op 14-03-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste 2.3.6 update voordat we ICS krijgen:

https://twitter.com/#!/SamMobiles/status/180018573538893824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb zojuist ics op de sgs 2 van mijn vrouw geinstalleerd samen met nova launcher... wat een verschil. Ik hoop dat het bij de note hetzelfde geval is. I cant wait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Er staat "latest", niet "last".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Hier de downloadlink: klik

Het betreft N7000XXLC1 (ik draai nu LB2 dus ook maar even upgraden ;))

edit;

SamMobiles is een Nederlandse gebruiker; echter zijn vertaling is niet helemaal correct. Het is wel degelijk de laatste 2.3.6 voor 4, "latest" klopt hier niet.

[ Voor 17% gewijzigd door SgtStrider op 15-03-2012 08:39 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat is eigenlijk het verschil tussen lb1 en lb2? want ik heb al 2.3.6 lb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:59

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Even wat posts afgesplitst naar een apart topic, [Samsung Galaxy Note] Originele software terugzetten. Voor specifieke dingen mag er gerust een topicwaardig topic worden aangemaakt :)

[ Voor 21% gewijzigd door janvanduschoten op 15-03-2012 16:28 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Niks officieels of zo, maar toch, erg jammer.

ICS update Galaxy Note maybe delayed by Samsung[Sammobile]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel balen :'(

Had het ook wel verwacht, als ik zo de problemen met ICS op de SII lees......

Afwachten maar weer en veel geduld hebben :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik heb een vraag;

ik heb sinds gisteren een Galaxy Note N7000 icm een Vodafone ABBO, (maar gebruik nog even een maandje mijn T-Mobile sim in de telefoon, omdat ik daarmee onbeperkt internet heb), en zie ineens een appje staan genaamd sim toolkit.

Ik zat wat appjes te installeren, en achteraan, als nieuwste app dus, stond er ineens een appje SIM Toolkit, met een heel lelijk icoontje. Nu ben ik wat gaan zoeken, en heb het volgende gevonden:

https://forum.t-mobile.nl...lkit-sms-spamware-119411/

https://forum.t-mobile.nl...smsdiensten-888-a-129953/

Weet iemand hoe ik die TROEP van mijn Galaxy Note afkrijg?

(Ik heb ook nog een Vodafone SIM, misschien dat ik die er anders maar inzet).

Ik heb niet om dit appje gevraagd, en heb hem naar mijn weten ook niet zelf geinstalleerd, maar hij staat dus wel als "nieuwste app" achteraan! Dit is op zijn zachtst gezegd wel HEEL ergerlijk! :( :( :(

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Format-C schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:00:
Ik heb een vraag;

ik heb sinds gisteren een Galaxy Note N7000 icm een Vodafone ABBO, (maar gebruik nog even een maandje mijn T-Mobile sim in de telefoon, omdat ik daarmee onbeperkt internet heb), en zie ineens een appje staan genaamd sim toolkit.

Ik zat wat appjes te installeren, en achteraan, als nieuwste app dus, stond er ineens een appje SIM Toolkit, met een heel lelijk icoontje. Nu ben ik wat gaan zoeken, en heb het volgende gevonden:

https://forum.t-mobile.nl...lkit-sms-spamware-119411/

https://forum.t-mobile.nl...smsdiensten-888-a-129953/

Weet iemand hoe ik die TROEP van mijn Galaxy Note afkrijg?

(Ik heb ook nog een Vodafone SIM, misschien dat ik die er anders maar inzet).

Ik heb niet om dit appje gevraagd, en heb hem naar mijn weten ook niet zelf geinstalleerd, maar hij staat dus wel als "nieuwste app" achteraan! :( :( :(
Die krijg je ook met kpn, telfort en ook vast wel met vodafone

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Tsjongejongejongejonge...

Gatverdamme wat een commerciele ROT wereld kan dit soms toch ook zijn.

Alles draait alleen maar om dat verdulde ROT geld. (Frustrated)

Sorry hoor, maar dit soort ONGEVRAAGDE "appjes" vind ik eigenlijk gewoon misleiding en oplichting.

* Format-C gaat de opta mailen. Edit; en CC naar T-Mobile.

Maar dan nog de belangrijkste vraag; kan het eraf?

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 15-03-2012 20:12 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Format-C schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:04:

Sorry hoor, maar dit soort ONGEVRAAGDE "appjes" vind ik eigenlijk gewoon misleiding en oplichting.

Ik hoop dat je een geintje maakt, dit is helemaal geen app, maar onderdeel van het provider-SIM verhaal. Dit krijg je niet alleen op een Android toestel, maar op alle toestellen als menu optie van de SIM-kaart. Als je er niets mee doet gebeurt er verder ook niets; dus rustig aan.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gatverdamme wat irritant als een user ongefundeerd foute conclusies gaat trekken.

Altijd maar gezeik over dat users niet lezen, bijvoorbeeld Wikipedia of mijn derde Google hit.

In plaats van maar meteen moord en brand te roepen over misleiding en oplichting.

Ik zou de OPTA gaan mailen, met de vraag of ze het willen verwijderen uit het GSM protocol.

Want nee, je kunt het niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt deze sim referentie (want het is geen app maar onderdeel van sim 2 volgens mij) verbergen als je bijvoorbeeld Launcher pro gebruikt. Dan zie je hem niet meer in de app drawer.
Preferences>General Settings>Hidden Apps en dan sms toolkit aanvinken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb ook een graf hekel aan zulke bloatware maar als je gewoon je telefoon root dan kan hem heel simpel verwijderen, met de rest van de onzin apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:47:
[...]

Wel balen :'(

Had het ook wel verwacht, als ik zo de problemen met ICS op de SII lees......

Afwachten maar weer en veel geduld hebben :O
Samsung geeft de schuld aan Android ICS. We zullen zien hoe de update van HTC naar ICS verloopt.
Tot nu toe heeft Samsung geen goede track record met updates. Zie ook WP.
Zitten ze daar in Korea niet op internet te checken?
Ook al heb je een update visueel zie je het niet meteen en de klanten willen toch echt stock android.
Maakt updates ook makkelijker.
Wat dat betreft hebben Huawei en Asus het beter begrepen. Misschien een van mn volgende toestel of een WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Die sim toolkit is wel gruwelijk irritant. Ik heb dat soort rommel dus in een mapje gegooid, maar komt er gewoon weer uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
pfff wat kunnen mensen zich toch druk maken om additionele software.... als het echt zo'n probleem heb je genoeg opties.
- andere launcher met app hide optie
- rooten en dus system apps kunnen verwijderen
- custom rom
- niet zeuren

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Prulleman schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:23:
pfff wat kunnen mensen zich toch druk maken om additionele software.... als het echt zo'n probleem heb je genoeg opties.
- andere launcher met app hide optie
- rooten en dus system apps kunnen verwijderen
- custom rom
- niet zeuren
Dit dus.

nieuws: Samsung Galaxy Note krijgt Android 4.0 pas in tweede kwartaal

ik gok dat ze bij samsung eerst de vermeende S2 ICS issues oplossen en dan pas ICS voor onze telefoon uitbrengen.

wat ik alleen zo raar vindt is dat de gelekte ICS rom al goed draaide... Daar zat niet nog heel veel werk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW2002TiNL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-10-2014
Hi guys/gals, mijn Note, sinds zo'n 3 weken in bezit, valt regelmatig uit, soms 1 keer per 2 dagen, vandaag 2 keer in 2 uur tijd. Hij reageert dan nergens meer op, black SOD. Het enige wat ik dan kan doen is de batterij verwijderen en daarna terugplaatsen en opnieuw opstarten. Dat werkt ook altijd, dus krijg geen foutmeldingen oid. Voordat ik m retour stuur; weet iemand wat dit kan veroorzaken? Is vanaf begin af aan zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met ICS of Gingerbread? Heb je de software al eens geüpdatet? Anders even langs een Samsung Service Point gaan, die kunnen dat voor je doen.

De software is eigenlijk meer de reden dat ik voor Samsung ben gegaan. Ten opzichte van Dell hebben zij betere softtware updates, maar dit is eigenlijk ook alweer dramatisch. Ach, wachten duurt altijd lang :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Is er een app of iets waarmee je de styles kan calibreren ?
Dat ding zit er zo erg langs elke keer wijkt zekker 2 tot 3 mm af naar rechts
Er is niet goed mee te werken zo, en bij instellingen kan ik allen links of rechtshandig vinden

Het lijkt ook steeds erger te worden
In het begin werkte het goed met een afwijking van 1 mm

[ Voor 17% gewijzigd door my_fiero op 16-03-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Aguttegut toch, denk je een beetje aan je bloeddruk? Waarom zou je dit weg willen halen? Het neemt geen ruimte in beslag en als je er niets in gaat lopen klooien kost het je ook niets. Vergeet ook niet een CC naar Vodafone en KPN te doen, want afaik hebben zij ook een STK op hun SIMs.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
hey

ik wil een custom rom flashen op mijn note want als ik zo zie dat er toch alternatieven zijn, ik vind mijn note gewoon pokketraag stock.
hebben jullie een idee welke het meest stabiele is momenteel? ik heb geen rubriek voor custom roms gevonden voor de note

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-08 10:49
yasin76 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:19:
hey

ik wil een custom rom flashen op mijn note want als ik zo zie dat er toch alternatieven zijn, ik vind mijn note gewoon pokketraag stock.
hebben jullie een idee welke het meest stabiele is momenteel? ik heb geen rubriek voor custom roms gevonden voor de note
Ik had daar ook last van dus ben op zoek gegaan. Zit nu op RocketRom v22 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1380284).
Stuk sneller, accu gaat langer mee en stabiel. Bovendien veel opties om hem na smaak aan te passen via Jkay.
Hierdoor heb ik geen apps nodig om het lock screen aan te passen. Ik heb het idee dat hij daar vooral traag van werd.

1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Yep.. +1 voor de RocketRom :)
Ik ben er sinds V12 bij denk ik (ze - eybee - gingen op een gegeven moment alleen wel érg rap met de releases :P)

Ik blijf lekker bij deze ROM tot ICS er is. Kat uit de boom kijken vanwege de SGSII problemen, terug naar stock en hopelijk blij zijn. Anders een kale ICS ROM of CM9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ook hier een tevreden gebruiker vam RocketRom v22 met de Abysnote 4.2 kernel. Langere accuduur, soepeler en sneller toestel en mooie extra opties via Jkay's mod. Dit is echt zoals de Note had moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil toch graag DarkyROM_Note v 3.3 ICED XXLA6 Final er op hebben ziet er indrukwekkend uit en je hebt er geen last van dat hij de processor downgrade naar 1.2ghz.

Alleen.... met mijn huidige firmware stock Gingerbread 2.3.6 XXLA6 lukt het niet via de de normale weg te rooten.
En de uitleg op xda is voor mij niet duidelijk genoeg..

Iemand hier met dezelfde stockfirmware die dit al wel gelukt is en dat ook nog eens in Jip en Janneke taal aan mij kan vertellen hoe?
Alvast bedankt, ik verwacht dat ICS en dan ook nog voor T-mobile aangepast wel tot juli op zich zal laten wachtten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
ik ga nu beginnen met rooten en de midnite rom 2.0 erop zetten ik zal jullie op de hoogte houden hoe het meevalt
ik hoop dat ik hem ni brick :) thumbs up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

oNo

Alleen.... met mijn huidige firmware stock Gingerbread 2.3.6 XXLA6 lukt het niet via de de normale weg te rooten.
En de uitleg op xda is voor mij niet duidelijk genoeg
De officiele KK1 ROM flashen.
Daarna kan je een root procedure doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
GTAIII

GTAIII loopt zo lekker op de Note =D

Heb nog lopen klooien met Chainfire3D overigens, maar ik zie het verschil niet echt...

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
ik heb 2 uur geleden mijn toestel kunnen upgraden naar de midnite rom 2.0
ik heb geen instabiliteiten kunnen terugvinden, alles werkt zoals de sgs 2 van mijn vrouw die ik zo geweldig vond na de update.
ook al is het gebaseerd op de chinese leak waardoor mijn cpu word ondergeklokt naar 1.2 ghz merk ik een prestatie winst van meer dan de helft, de lag is gone baby. het werkt gewoon smooooothhh. ik raad het iedereen aan met een note!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yasin76 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:19:
ik heb 2 uur geleden mijn toestel kunnen upgraden naar de midnite rom 2.0
ik heb geen instabiliteiten kunnen terugvinden, alles werkt zoals de sgs 2 van mijn vrouw die ik zo geweldig vond na de update.
ook al is het gebaseerd op de chinese leak waardoor mijn cpu word ondergeklokt naar 1.2 ghz merk ik een prestatie winst van meer dan de helft, de lag is gone baby. het werkt gewoon smooooothhh. ik raad het iedereen aan met een note!!!
ondergeklokt en het werkt soepeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
Yep. Even youtuben naar midnite rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, en jij krijgt je boterhammen met beleg gratis ?

Uiteraard draait alles om de centen, waarom niet ?
Dat laat onze wereld draaien, en zorgt er voor dat jij de ogelijkheid heb om over te stappen tussen providers.

Beter nog, lees je in, en zie dat die app er altijd wel is.
Er zijn programma's die je kunnen helpen, zoals titaniium backup en root explorer, maar die kosten een paar centen, en zijn we weer bij stap één

( ondanks dat die programma's ook andere dingen kunnen regelen voor je )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
Ik zit aan mijn tweede dag met ics. Batterij gaat langer mee. Ik heb nog steeds geen problemen ondervonden behalve gta3 en pes12 die niet meer willen opstarten voor de rest werken alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cureheaded
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-03-2021
yasin76 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:19:
hey

go midnote ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Er is allicht al een draadje of site waar een totale leek, die ook door de traagheid van de note geschokt is, info kan inwinnen hoe en welke stappen hij juist moet ondernemen om op een zo veilig mogelijke manier te gaan rooten. Maar ik moet zeggen hoe meer ik er over zoek hoe ingewikkelder het allemaal lijkt.

Kent iemand zo een site of draadje?

(ik heb wel al gezocht maar iedere keer als ik op het punt sta om er aan te beginnen lees ik weer vanalles verontrustend: dus ik had liefst eerst ergens begonnen bij de basics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

CedricV schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:27:
[...]

Er is allicht al een draadje of site waar een totale leek, die ook door de traagheid van de note geschokt is, info kan inwinnen hoe en welke stappen hij juist moet ondernemen om op een zo veilig mogelijke manier te gaan rooten. Maar ik moet zeggen hoe meer ik er over zoek hoe ingewikkelder het allemaal lijkt.

Kent iemand zo een site of draadje?

(ik heb wel al gezocht maar iedere keer als ik op het punt sta om er aan te beginnen lees ik weer vanalles verontrustend: dus ik had liefst eerst ergens begonnen bij de basics)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1329360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
jip_86 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:12:
Die sim toolkit is wel gruwelijk irritant. Ik heb dat soort rommel dus in een mapje gegooid, maar komt er gewoon weer uit :(
Als ik nu al eens wist wat dat is die SIM-toolkit dan kon ik mij ook eens kwaad maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herron
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-07-2012
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds enkele dagen de galaxy note. Mooi toestel, maar hebben jullie ook problemen met de batterij.
Het het idee dat hij heel snel leeggaat.

Bijeen volopegeladen batterij is er een verbruik van 30% in de 8 uur dat ik slaap.
Is dat normaal iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Niet om ondankbaar over te komen,

maar ben een half uur aan het lezen geweest en het probleem is er staan meer uitzonderingen dan eigenlijk gewoon een guide op die site... Voor een leek eigenlijk een beetje chinees.

Voor zo ver ik het begrijp (heb de ultimate rooting guide geopent).
Ik heb LA6, dus niet rootable, dan moet ik SGN_XX_OXA_KJ1_FACTORYFS downloaden.
(lukte niet via eerste bestand dus de drie nu aan het downloaden om samen te voegen).

Als ik dan de stappen volg, gebruik makende van ODIN3-v1.85 kom ik op een geroot toestel.

Nu moet je als ik het goed begrepen heb daar nog een ROM op laden.
Zoals de rocket rom.
Jammer genoeg staat er in die inleiding dus ook weer niet in hoe je dat moet doen :S

Wat als ik nu na het rooten niets doe... Heb ik dan een telefoon waarmee je niets kan doen?
Het is dat soort info dat een leek eigenlijk nuttig zou vinden en die je gewoon nergens vind.
Iedereen gaat er van uit dat als je je toestel root, je onmiddellijk alles kent van het gebeuren.

Ook die CWM uitleg onderin is een beetje vaag. Is de CWM zelf een root, is het een verplichte app, ... ??
Die mobile odin, is een ROM als ik het goed begrepen heb maar is betalend, of zie ik het verkeerd.

Mocht iemand me nog ff met de stappen geroote SGNote ==> goedwerkende SG met goede ROM helpen zou ik die persoon heel dankbaar zijn ;) _/-\o_

P.S. : ben nu die drie bestanden aan het downen en begin nog even niet aan het proces zolang ik niet weet hoe ik tot het einde geraak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

CedricV schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:59:
[...]

Niet om ondankbaar over te komen,

maar ben een half uur aan het lezen geweest en het probleem is er staan meer uitzonderingen dan eigenlijk gewoon een guide op die site... Voor een leek eigenlijk een beetje chinees.
Welke versie heb je? als je nog niet die 73mb update hebt uitgevoerd kan je simpel zergRush root tool gebruiken en de bat uitvoeren en lezen wat er staat.

Als je de update al wel gedaan hebt moet je terug flashen naar de oude versie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997 en de Nederlandse rom pakken van het lijstje Older ROMs (Directly Rootable) en die met odin terug flashen.

Als je geen CWM hebt dan ook niet gebruiken.

En als het abekadabera blijft voor je kun je beter je Note op stock laten.
Root is handig als je meer met je toestel wil, bijvoorbeeld SYS apps verwijderen en of Root apps draaien, kijk wel uit root betekend dat je alles kan uitvoeren en verwijderen dus als je niet weet wat je doet kan je schade toebrengen aan je toestel.

[ Voor 15% gewijzigd door 42dpi op 18-03-2012 15:34 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.