Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Julian schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:28:
Nee? Ik had gehoopt de Note meer als een tablet te kunnen gebruiken met ICS, aangezien dat de samenvoeging van Honeycomb en Gingerbread zou moeten zijn... Jammer om te horen, magoed custom rom wordt het sowieso dus aan de andere kant...
het is ook kolder. De nieuwe interface krijg je niet mee, maar wel de HW-acceleratie en betere integratie/schaling van (tablet)apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, jammer om te zien dat Samsung - en andere hardwarefabrikanten - zich per se aan hun eigen softwareschil willen binden. Ik had liever gezien dat je verschillende fabrikanten met specs had en precies hetzelfde OS met eventueel meuk apps om het een en ander te compenseren. Dat levert een eenduidigere ervaringen op en kan de concurrentie met de iPhone of Blackberry mijn inziens pas echt beginnen.

Maar goed, AOSP-achtige roms zijn er vaak snel genoeg :). In dit geval hoeft vaak alleen de kernel geüpdatet te worden aangezien de rest zowat identiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als alle fabrikanten een AOSP experience gaan verkopen is er weinig reden meer over om voor fabrikant a of b te kiezen als "gewone" consument.

Het zou wel fijn zijn als ze je de keus gaven de AOSP launcher te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
ach, voor ICS zijn inmiddels ook alternatieven in de market die gebaseerd zijn op de stock launcher, maar dan nog met handige extra's. Zo goed is de stock launcher nu ook weer niet..
(ik ben in ieder geval bij met nova launcher op mijn nexus, stock look en feel, met genoeg extra opties. Werkt een stuk prettiger dan stock)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
Het zal ongetwijfeld al besproken zijn, maar ik kon het zo 1,2,3 niet vinden: Hoe zorg ik ervoor dat m'n verbinding open blijft staan, zowel 3G/HSDPA als via wifi?

Als ik Whatsapp gebruik terwijl het toestel standby staat komen er geen berichten beginnen. Zet ik de telefoon aan, dan duurt het een hele tijd voordat er berichten verzonden worden of binnen komen. Dit gaat sneller wanneer ik bijvoorbeeld wifi aan of uitzet. Alsof hij dan opeens denk: "ow, er is verbinding, eens kijken of er nog berichten zijn verzonden".

Ik las een oplossing voor de HTC Sensation met een vergelijkbaar probleem: Instellingen > Draadloos en Netwerken > Mobiele Netwerken > Mobiele gegevens altijd aan

Op m'n Note kan ik deze optie echter niet vinden... :?

Edit: Data on Demand net ook al geprobeerd, maar geen verschil...

[ Voor 4% gewijzigd door KlaasjeNL op 05-03-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Instellingen > Draadloos en Netwerken > W-Fi > (Optie) Geavanceerd > Wi-Fi slaapstandbeleid > Nooit.
418O2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:33:
Als alle fabrikanten een AOSP experience gaan verkopen is er weinig reden meer over om voor fabrikant a of b te kiezen als "gewone" consument.

Het zou wel fijn zijn als ze je de keus gaven de AOSP launcher te gebruiken.
Omdat een gebruiker dan eventueel kan kiezen op uiterlijk van een toestel, grootte van het scherm of specificaties. De gemiddelde gebruiker kijkt namelijk ook vaak niet verder dan het uiterlijk van het toestel en of ze snel kunnen internetten en chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
alex3305 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:44:
Instellingen > Draadloos en Netwerken > W-Fi > (Optie) Geavanceerd > Wi-Fi slaapstandbeleid > Nooit.
Ik heb hem al op 'Nooit' staan, maar het werkt dus niet. Als m'n toestel even op stand-by staat komen er vervolgens gewoon geen berichten meer binnen. Tot ik hem dus aanzet en een beetje wissel tussen 3G en wifi...

Overigens zet ik m'n toestel ook weleens op stand-by terwijl Whatsapp aan staat. Als ik hem een tijd later dan weer inschakel blijkt dat Whatsapp is afgesloten. :?

[ Voor 16% gewijzigd door KlaasjeNL op 05-03-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:20
Staat whatsapp bij jou onder account en synchronisatie instellingen actief? Ik heb namelijk ook whatsapp, maar ben nooit de problemen tegengekomen die jij hebt.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Hmtsjmftsch schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:02:
Staat whatsapp bij jou onder account en synchronisatie instellingen actief? Ik heb namelijk ook whatsapp, maar ben nooit de problemen tegengekomen die jij hebt.
Daar staat hij ook actief. Echter heb ik onder Account en synchronisatie instellingen wel 'Op de achtergrond synchroniseren' aangevinkt, maar heb ik 'Automatisch synchroniseren' uitgevinkt. Kan het hiermee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Ik zou zeker eens proberen deze aan te zetten. Je hoeft whatsapp namelijk helemaal niet "aan" te hebben staan. Net als mail draait hij normaal gesproken gewoon op de achtergrond. Het is een service waarover je je niet druk zou moeten hoeven te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
alex3305 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:21:
[...]

Hier er alweer vanaf. 3 SoDs in ongeveer 2 uur tijd, dat is iets teveel van het goede :X/ Blijkbaar wordt het opgelost als je XXLB1 als modem flashed, maar nu geen zin om te proberen :+. Waarschijnlijk komt er toch binnenkort een nieuwe of betere leak. De SGS2 krijgt namelijk 15 maart ICS volgens de Israelische tak van Samsung welke dat op Facebook gezegd schijnt te hebben :).
Hmmn...das wel minder ja. Ik heb toendertijd inderdaad wel de XXLP1 radio (ICS) geflashed, wellicht dat het verschil hem daar toch in zit (XXLB1 is volgens XDA een Gingerbread radio, maar goed...daar weet ik verder het fijne niet van).

Ach, zoals je zegt kan het niet lang meer duren tot we een betere leak krijgen :)

[ Voor 8% gewijzigd door AmonTobin op 05-03-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders ook problemen met het in verbinding blijven met wifi? Na een paar uur dan geeft de telefoon nog wel aan dat er een verbinding is, maar kan ik geen verbinding maken met internet. Wifi een keer uit/aan zetten en het probleem is weer weg voor een paar uur. Maar dat is natuurlijk geen oplossing, aangezien de telefoon in die tussentijd niet het 3g netwerk zal nakijken en ik dus mogelijk whatsapp berichten mis.

Het kan niet aan de router liggen, want ik heb een Samsung Galaxy Tab 10.1 die dit probleem niet heeft. Ook mijn oude telefoon (HTC HD2 met Android 2.3.7 erop) had hier nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
Vanochtend werd ik getrakteerd door Samsung met een update voor mijn Galaxy Note.

Eindelijk hebben ze de problemen met IMAP gefixxed *O*
Imap werkt nu ook met de default mail client..

Werd tijd Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Welke s/w heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Android 2.3.6 (helaas nog steeds)
Build: GINGERBREAD.XXLA6
Baseband: XXLA4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dan loop je dus nog steeds achter, apart. LB1 is de nieuwste in DE, LB2 is in india alleen nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Toevallig zaterdag handmatig naar updates gezocht, niks te vinden.
Vanochtend stond ie klaar op de telefoon.

Heb hem nog wel helemaal stock. Telefoon gekocht op releasedate in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

418O2 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:28:
dan loop je dus nog steeds achter, apart. LB1 is de nieuwste in DE, LB2 is in india alleen nog uit.
Of dat achterlopen is.... de NL staat nog altijd gewoon op XXLA6 en heeft geen LB serie. Terwijl Duitsland geen LA serie heeft. Tenminste, volgens deze log:
http://devsrom4android.bl...-note-n7000-firmware.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Hmtsjmftsch schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:45:
Ik zou zeker eens proberen deze aan te zetten. Je hoeft whatsapp namelijk helemaal niet "aan" te hebben staan. Net als mail draait hij normaal gesproken gewoon op de achtergrond. Het is een service waarover je je niet druk zou moeten hoeven te maken.
Gisteren en vandaag getest, maar zonder resultaat...
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:44:
Heeft iemand anders ook problemen met het in verbinding blijven met wifi? Na een paar uur dan geeft de telefoon nog wel aan dat er een verbinding is, maar kan ik geen verbinding maken met internet. Wifi een keer uit/aan zetten en het probleem is weer weg voor een paar uur. Maar dat is natuurlijk geen oplossing, aangezien de telefoon in die tussentijd niet het 3g netwerk zal nakijken en ik dus mogelijk whatsapp berichten mis.

Het kan niet aan de router liggen, want ik heb een Samsung Galaxy Tab 10.1 die dit probleem niet heeft. Ook mijn oude telefoon (HTC HD2 met Android 2.3.7 erop) had hier nooit problemen mee.
Ik heb vermoedelijk dus hetzelfde probleem. Met mijn vorige toestellen nooit ergens problemen mee gehad. Maar als ik m'n Note via Wifi verbinding laat maken en hij staat op stand-by, dan komen er gewoon geen Whatsapp berichten binnen. Vervolgens wifi even uit en weer aan, en er komen nieuwe berichten binnen.

Al met de instellingen zitten kloten, reset door de batterij eruit te trekken... Allemaal geen resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
KlaasjeNL schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:45:
[...]

Gisteren en vandaag getest, maar zonder resultaat...

[...]

Ik heb vermoedelijk dus hetzelfde probleem. Met mijn vorige toestellen nooit ergens problemen mee gehad. Maar als ik m'n Note via Wifi verbinding laat maken en hij staat op stand-by, dan komen er gewoon geen Whatsapp berichten binnen. Vervolgens wifi even uit en weer aan, en er komen nieuwe berichten binnen.

Al met de instellingen zitten kloten, reset door de batterij eruit te trekken... Allemaal geen resultaat...
Ik heb daar geen last van.
Heb ge al eens gekeken bij "Instellingen aangepaste spaarstand" want hoe die instellingen staan kan wel een groot verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
onkeltje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:58:
[...]

Ik heb daar geen last van.
Heb ge al eens gekeken bij "Instellingen aangepaste spaarstand" want hoe die instellingen staan kan wel een groot verschil maken.
Jup, aangepaste spaarstand staat uit. Hem voor de zekerheid even aangezet en alles uitgevinkt en hem weer uitgezet. Eens kijken of dat het probleem oplost, maar daar zou het niet aan moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
alex3305 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:21:
[...]

Hier er alweer vanaf. 3 SoDs in ongeveer 2 uur tijd, dat is iets teveel van het goede :X/ Blijkbaar wordt het opgelost als je XXLB1 als modem flashed, maar nu geen zin om te proberen :+. Waarschijnlijk komt er toch binnenkort een nieuwe of betere leak. De SGS2 krijgt namelijk 15 maart ICS volgens de Israelische tak van Samsung welke dat op Facebook gezegd schijnt te hebben :).
Ik had m'n mond ook gewoon moeten houden...vandaag opeens 2 SOD's! :(

Het enige out-of-the-ordinary vandaag was dat ik veel mail heb ontvangen, verder niets bijzonders...vreemd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:34
Weet iemand waar het wifi delen voor staat ? want er staat ook nog gewoon wifi in mijn lijstje
En waarom staat er 2 keer android system bij ?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UcbfTBlz0TVk3VixRB48DU4O/full.png

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 23:57
Ik zou er niet moeilijk over doen hoor met 3+ dagen.. ;)
wifi delen is misschien tethering?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nondeju. Drie dagen? Er synct niets, je zit op 2g en s nachts zit je in de vliegtuigmode ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22
Ik heb mijn Note in Duitsland gekocht. Wanneer zou die de update naar Android 4 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
Ik vermoed dat de update in jouw geval voor kerst beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:34
heb geen tethering aanstaan
Gmail synct whatsapp staat er ook op maar wel vrijwel gehele dag wifi beschikbaar (en dus ook 24.7 aanstaan)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22
Armada. schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:10:
Ik vermoed dat de update in jouw geval voor kerst beschikbaar is.
ik hoop dat dit een grapje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop het niet, het zal maar na kerst komen dan baal je toch wel hoor

:+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
ik zit een beetje te klooien met m'n note. Ik wil hem rooten maar blijkbaar heb ik een firmware die niet te rooten valt. nu lees ik op XDA dat ik mijn note moet flashen met een oudere versie en hem dan wel kan rooten. maar kan ik dan zomaar updaten? en ik lees op sommige plaatsen dat ik odin moet gebruiken, en op andere plaatsen dat ik odin moet vermijden omdat je met odin de flash counter laat oplopen. Dus hoe moet ik dit aanpakken?

mijn baseband-versie is LA4 en mijn kernelversie is LA6

en nog iets anders, wat is de logica achter die versienummers? ik dacht dat bijv. LA stond voor bepaald model note of is het bijv. na KJ komt KK en verder bijv. LA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee dat is de versie. Dat telt op.

Ik hoef niet zo nodig te rooten. Waarom zou je dat doen als alles goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Voor zover ik heb begrepen (please, correct me if I'm wrong): PC Odin met stock ROM laat de flash counter niet oplopen, maar met een custom ROM wel. Met mobile odin loopt de counter nooit op.
Met PC (of mobile) Odin terug naar een oudere ROM om vandaar te rooten is dus geen probleem. Als je daarna de nieuwere ROM flashed met mobile odin blijft je root bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
etienne1 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:44:
[...]
ik hoop dat dit een grapje is.
Absoluut niet. Het zijn hele hardnekkige geruchten die al heel lang de rondte doen en ook reeds bevestigd zijn door Samsung zelf: de update komt vóór kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oddish2211 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:57:
[...]

en nog iets anders, wat is de logica achter die versienummers? ik dacht dat bijv. LA stond voor bepaald model note of is het bijv. na KJ komt KK en verder bijv. LA?
L = 2012 (K = 2011)
A = januari (B = februari)
1 = release 1 (6 is dus release 6)

Verder kun je het beste rooten door terug te gaan naar een KKx-firmware, deze te rooten en door middel van Mobile Odin Pro te flashen naar LAx met behoud van root (everroot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Laatst online: 25-10-2024
Even een eenvoudige vraag waarvan ik het antwoord zo snel niet kan vinden.
Is de USB aansluiting van de Note van het type mini of micro USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Micro. Mini wordt nergens meer gebruikt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er vandaag achter dat er aan de rechtse zijkant van mijn scherm
Stukjes af zijn..
en ik doe nog zo zuinig met mijn note!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
René van Gaalen schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 07:47:
Even een eenvoudige vraag waarvan ik het antwoord zo snel niet kan vinden.
Is de USB aansluiting van de Note van het type mini of micro USB?
Mcro. Op mobiele telefoons wordt geen mini meer gebruikt.

418O2 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:03:
Micro. Mini wordt nergens meer gebruikt toch?
Op een aantal apparaten wel, zoals geheugenkaart-readers en Logitech Harmony afstandsbedieningen bijvoorbeeld.

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:54:
Ik kwam er vandaag achter dat er aan de rechtse zijkant van mijn scherm
Stukjes af zijn..
en ik doe nog zo zuinig met mijn note!
Je bedoelt de verflaag van de bezel? Daar hebben blijkbaar meer mensen last van als ik XDA mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt de ICS exact uit ,weet iemand dat; eind Maart lees ik, iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het is bijna pasen....

Zoek de paaseieren op je Note....

1)
Ga naar Setttings--> About phone
Klik kort en vaak op de android versie.....

2)Hou je vinger 1 seconde op de notificatie bar (zonder hem open te klappen) en schuif daarna met je vinger naar rechts of links --> screen brightness setting! (alleen als je scherm niet op auto brightness staat)

3) screenshot zonder pen
Homebutton ingedrukt en daarna powerbutten tegelijk.

[ Voor 53% gewijzigd door Get!em op 07-03-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:14:
Wanneer komt de ICS exact uit ,weet iemand dat; eind Maart lees ik, iemand meer info?
Q1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de normale batterijduur bij jullie? Ik vind die van mij wel erg laag. Het grootste deel van de tijd (ongeveer 6 uur), heb ik het toestel niet aangeraakt en heeft er niets intensiefs op de achtergrond gedraaid.

Afbeeldingslocatie: http://www.somesingawful.com/grawl/screenshots/upload/export_04.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:46:
Wat is de normale batterijduur bij jullie? Ik vind die van mij wel erg laag. Het grootste deel van de tijd (ongeveer 6 uur), heb ik het toestel niet aangeraakt en heeft er niets intensiefs op de achtergrond gedraaid.

[afbeelding]
Ziet eruit als een actief proces. Check met betterbatterystats welk proces je telefoon wakker houdt. Zeer waarschijnlijk de samsung push service.

1) ga naar samsung apps
2) ga naar settings
3) zet automatische melding op Nothing

Tevens zie ik twee downloads aanstaan. Downloaden (wifi of 3g) gebruikt veel batterij.

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 07-03-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get!em schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:49:
[...]

Ziet eruit als een actief proces. Check met betterbatterystats welk proces je telefoon wakker houdt. Zeer waarschijnlijk de samsung push service.

1) ga naar samsung apps
2) ga naar settings
3) zet automatische melding op Nothing

Tevens zie ik twee downloads aanstaan. Downloaden (wifi of 3g) gebruikt veel batterij.
De boosdoener is "suspend". Tot nu toe kan ik erg weinig vinden met Google wat dit precies is (veel speculatie, maar niemand die het zeker weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Tevens is het aan te raden de synchronistie opties uit te zetten:

Settings => Account en synchronisatie => automatisch synchroniseren: uit => Op de achtergrond
synchroniseren: uit

Wat tevens batterijbesparing oplevert is:

Wifi uit.
Dataverbinding uit.
Taakbeheer starten en alle active aplicaties sluiten en bij ram: wis geheugen.

Gegarandeerd succes *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35

[afbeelding]
Android OS/Android-Systeem is in ieder geval WiFi. Zo te zien heb je die dus constant aan laten staan.
Op o.a. de SGS2 en de Note is WiFi een enorme stroomzuiper. Dit verbruikt vele malen meer stroom dan een open HSDPA/3G/2G verbinding. Volgends mij houdt/haalt Wifi de Note ook regelmatig uit zijn Deep-sleep modus, waardoor de SoC tijdens standby op 200Mhz blijft draaien.

Zelf gooi ik handmatig m'n Wifi uit zodra ik ergens ben waar ik niet over wifi beschik, daarnaast staat de Wifi-sleep-policy op [Disable:] When Screen Turns Off *.

(* te vinden bij > settings > Wireless and Networks > Wifi Settings > Menu-button > Advanced > Wifi Sleep Policy)

[ Voor 29% gewijzigd door SirNobax op 07-03-2012 19:16 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik erover nadenk had ik gepost hoe mijn telefoon denkt dat er wifi is (en dus verbinding), maar dat er dat niet is. Mogelijk dat er dus applicaties zijn die maar blijven verbinden "omdat het kan". Heb GreenPower erop gezet die automatisch wifi uitzet als het scherm uit gaat. Eens kijken of dat verschil maakt. Heb tevens automatisch synchroniseren uitgezet (maar niet op achtergrond synchroniseren, want de market ging zeuren toen ik dat deed).

edit: op hoeveel graden draait jullie batterij in idle? Die van mij zit op 28 graden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:18:
Heb tevens automatisch synchroniseren uitgezet (maar niet op achtergrond synchroniseren, want de market ging zeuren toen ik dat deed).
Van die melding moet je je niets van aantrekken.
Als je "op achtergrond synchroniseren" niet uitzet, blijft de telefoon toch synchroniseren
en dus batterij verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:21:
[...]

Van die melding moet je je niets van aantrekken.
Als je "op achtergrond synchroniseren" niet uitzet, blijft de telefoon toch synchroniseren
en dus batterij verbruiken.
Ik heb weinig keus als het "inschakelen" of "sluiten" is.

Afbeeldingslocatie: http://www.somesingawful.com/grawl/screenshots/upload/export_05.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Sowieso is het een beetje onzin om "Automatisch Synchroniseren" en "Op Achtergrond Synchroniseren" uit te schakelen. Gewoon zorgen dat Wifi niet nutteloos aan blijft staan.

Ter vergelijking, hier mijn stats:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I6WLU.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ef8vx.png

Na ~28uur heb ik dus net geen 70% batterij over (terwijl hij begon met 93%). Display Time-on is 1hr 20min.

Sync, met 4 mailboxen op Push-mail, staat altijd aan.

[ Voor 6% gewijzigd door SirNobax op 07-03-2012 20:10 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:38:
Sowieso is het een beetje onzin om "Automatisch Synchroniseren" en "Op Achtergrond Synchroniseren" uit te schakelen. Gewoon zorgen dat Wifi niet nutteloos aan blijft staan.
Hangt er maar van af of je je data verbinding aan hebt staan.
Bovendien weet ik niet of het automatisch synchroniseren stopt als de applicatie merkt
dat er geen verbinding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:46:
[...]
Hangt er maar van af of je je data verbinding aan hebt staan.
Bovendien weet ik niet of het automatisch synchroniseren stopt als de applicatie merkt
dat er geen verbinding is.
Waarom zou je uberhaupt je data-verbinding uitzetten?
Naja, misschien zodra je in het buitenland ben (maar dan kan je gewoon "Roaming" uitzetten), of geen databundel in je abbo heb, maar dan begrijp ik niet waarom je een smartphone zoals de Note heb genomen. Zelfs met een krappe databundel zou synchroniseren z.g.a niets uit moeten maken, kwa dataverbruik.

Maargoed, hoe dan ook, zelfs zonder data-verbinding zie ik het nut er niet van in om "Automatisch Synchroniseren" en "Op Achtergrond Synchroniseren" uit te schakelen.

En dat er niets automatisch zal synchroniseren als zowel Wifi als je 3.5g/3g/2g verbinding uit staat, lijkt me vrij duidelijk. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 07-03-2012 20:08 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:04:
[...]

Tevens is het aan te raden de synchronistie opties uit te zetten:

Settings => Account en synchronisatie => automatisch synchroniseren: uit => Op de achtergrond
synchroniseren: uit

Wat tevens batterijbesparing oplevert is:

Wifi uit.
Dataverbinding uit.
Taakbeheer starten en alle active aplicaties sluiten en bij ram: wis geheugen.

Gegarandeerd succes *O*
Of je zet gewoon je telefoon uit, gegarandeerd minimaal een week batterijduur 8)7. Je hebt een smartphone gekocht, geen 3310 die het anderhalve week uit kan houden.

Wel zie ik dat je last heb van de zogenaamde Android OS bug, mocht geen root nodig hebben dan zou ik je aanraden te updaten - evt handmatig mocht je dat kunnen - naar een LAx of LBx rom. Deze zijn een stuk zuiniger.

Als je dit al hebt gedaan kijk dan even of er een applicatie is welke eventueel open blijft staan of verbinding zoekt. Zo heb ik bijv. weleens gehoord dat de Facebook Messenger app weleens wil zuigen. Dit kost natuurlijk erg veel batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
alex3305 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:24:
[...]
Wel zie ik dat je last heb van de zogenaamde Android OS bug, [...]
Bugs? I'm not so sure about that.
Volgends mij lig het gewoon aan z'n WiFi-verbinding. :Y
(welke bij sommige Samsung-telefoons (o.a. SGS2 en Note) onder Android OS/Android-systeem valt, die in zijn geval de gehele dag actief was, te zien aan de blauwe balk)

Hij heeft ook al eerder gepost dat het volgends betterbatterystats, niet aan een app, maar aan het Suspend lag.

Ik heb naast mijn huidige, 3 andere Note's in bezit gehad, en allemaal waren ze zeer snel leeg zodra de Wifi verbinding constant ingeschakeld staat, ook/zeker zodra ze niet met iets verbonden zijn, gezien hij op de achtergrond constant blijft scannen.
Ook met de LA6 firmware.

That said, ik wil niet zeggen dat er geen "Android OS bug" kan zijn, maar zoiets valt natuurlijk relatief lastig uit te sluiten. Mocht het aan Wifi liggen, heb je dat zo getest. Vannacht Wifi uitschakelen en morgenochtend kijken hoe het met de batterij staat. ;)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
Heel erg bedankt, ik heb nu de KKA firmware draaien en deze geroot. maar, hoe kan ik deze nu dan weer updaten naar LA6 en mijn root behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zojuist een melding gekregen bij het icoon market op mijn hoofdscherm. Applicatie niet geinstalleerd, of zoiets dergelijks. Market deed niets en ik heb de telefoon uit en vervolgens weer ingeschakeld. Daarna is het icoon ook weg.
Weet iemand waarom dit ontstaat en ten 2e hoe ik de market terug op mijn toestel krijg?

Alvast veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:08:
Hallo,

Zojuist een melding gekregen bij het icoon market op mijn hoofdscherm. Applicatie niet geinstalleerd, of zoiets dergelijks. Market deed niets en ik heb de telefoon uit en vervolgens weer ingeschakeld. Daarna is het icoon ook weg.
Weet iemand waarom dit ontstaat en ten 2e hoe ik de market terug op mijn toestel krijg?

Alvast veel dank!
Dat is omdat de android market vernieuwd is en nu de play store noemt. Normaal is dat automatisch geïnstalleerd na jou goedkeuring van nieuwe gebruiksvoorwaarden. gewoon shortcut verwijderen en een nieuwe maken naar de nieuwe play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:08:
Hallo,

Alvast veel dank!
De Market noemt nu Google Play even in je applicatielijst zoeken (helemaal vanachter) en trg plaatsen waar je wil. :)

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:16:
[...]

Dat is omdat de android market vernieuwd is en nu de play store noemt. Normaal is dat automatisch geïnstalleerd na jou goedkeuring van nieuwe gebruiksvoorwaarden. gewoon shortcut verwijderen en een nieuwe maken naar de nieuwe play store.
mafiatounes schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:17:
[...]

De Market noemt nu Google Play even in je applicatielijst zoeken (helemaal vanachter) en trg plaatsen waar je wil. :)
Geweldig! Als jullie meisjes waren kregen jullie allebei een kusje!
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Laatst online: 22:55
Gewoon zorgen dat Wifi niet nutteloos aan blijft staan.
Dat gaat niet altijd op. Het 3G modem slurpt ook de nodige energie. Bij ons thuis heb ik zomaar net aan bereik op 3G. Dat betekent dat bij elke datatransfer (wat met auto-sync vaak is) dat modem heel hard z'n best gaat doen om zo goed mogelijk verbinding te krijgen. Bij mij zorgt wifi altijd aan voor een behoorlijk betere batterijduur dus :)

Tip daarvoor is Y5 Battery Saver uit de Android Market Google Play halen. Deze zet je wifi aan daar waar je eerder geconnect bent, en uit als je uit de buurt gaat. Dat doet dat appje door naar de cell (zendmast) te kijken waar je wifi-connectie maakt. Bij mij zorgt dat ervoor dat als ik thuis ben ik automatisch naar wifi schakel, en wifi uit gaat als ik weg ga. Scheelt me veel verbruik, ideaal :)

Overigens gaat de batterij van de Note, bij mijn gebruik, serieus lang mee in vergelijk met andere smartphones. On par met de iPhone 4 en Xperia Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silvin schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:29:
[...]
Tip daarvoor is Y5 Battery Saver uit de Android Market Google Play halen. Deze zet je wifi aan daar waar je eerder geconnect bent, en uit als je uit de buurt gaat. Dat doet dat appje door naar de cell (zendmast) te kijken waar je wifi-connectie maakt. Bij mij zorgt dat ervoor dat als ik thuis ben ik automatisch naar wifi schakel, en wifi uit gaat als ik weg ga. Scheelt me veel verbruik, ideaal :)

Overigens gaat de batterij van de Note, bij mijn gebruik, serieus lang mee in vergelijk met andere smartphones. On par met de iPhone 4 en Xperia Arc.
Beste Silvin,
Het bovenste punt wat ik van je ge-quote heb, doet de telefoon dat niet automatisch?
2e punt, hoelang gaat de telefoon mee? Bij mij haalt hij het einde van de dag maar net. Nu gebruik ik de telefoon zakelijk en bel er bijna al mijn gesprekken mee (1 tot 2 uur per dag), tevens wat whatsapp overdag en een 30-50 mails welke hij binnen haalt. Op mijn werk hebben we overigens geen WIFI waardoor daar alles door de lucht gaat.
Ik zag eerder ook een batterij overzicht van een medegebruiker, dat overzicht ziet er bij mij heel anders uit.

Nog een vraagje in het algemeen: ik kom van een HTC Desire Z af, en als ik daar op telefoon tik heb ik meteen mijn telefoonboek in beeld met de meest recente eerst. In de Note is dat gescheiden, en moet ik veel meer handelingen verrichten. Weten jullie een manier om dat makkelijker te maken, desnoods een app?

Kennen jullie een widget voor je berichten? Dat dat een schemvullende app is die meteen te bereiken is?

Laatste vraag, kunnen van de 5 icoontjes onderin daar er ook van gewist worden? Ik gebruik er eigenlijk maar 2 of 3 van, en pak er liever een andere functie voor over.

Veel dank voor jullie antwoorden wederom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:40:
[...]

Laatste vraag, kunnen van de 5 icoontjes onderin daar er ook van gewist worden? Ik gebruik er eigenlijk maar 2 of 3 van, en pak er liever een andere functie voor over.
Ja, gewoon die "App-drawer" (rechter-icoon) openen en dan op de Menu-toets drukken en dan "Edit". Alles zoomed dan uit, en dan kan je die iconen onderaan van- en naar naar je app-drawer slepen

@hieronder
Klopt helemaal, vandaag had ik weinig tijd om met m'n telefoon te spelen, maar in bv. het weekend is hij na een dagje met circa 5h30m display-time ook aardig uitgeput.
Het was dan ook een reactie op GrAwl, die na 12 uur zonder actief gebruik al zonder sap komt te zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door SirNobax op 08-03-2012 00:08 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin

Ter vergelijking, hier mijn stats:
[afbeelding]

[afbeelding]

Na ~28uur heb ik dus net geen 70% batterij over (terwijl hij begon met 93%). Display Time-on is 1hr 20min.

Sync, met 4 mailboxen op Push-mail, staat altijd aan.
Dat is nu precies de illustratie waarom de één 3 dagen met zijn accu doet en de ander maar 1 dag. Jij hebt in 28 uur maar 1 uur en 20 min je display aan staan. Ik heb in 10 uur tijd bijna 4 uur display time erop...tja, dat jouw accu dan 3x zolang mee gaat is niet heel verwonderlijk.

Overigens verbind ik op mijn werk tegenwoordig niet meer met wifi en nu gaat m'n accu een stuk langer mee.

Door al die Windows machines die daar draaien met constante netbios, discovery en weet ik het wat voor broadcasts allemaal, wordt mijn Wifi radio constant actief gehouden en draint m'n accu als een malle. Met een ICS rom heb je namelijk onder het wifi status icoontje ook visuele pijltjes waaraan je kunt zien of er down/upstream activiteit is. Bij mij thuis licht het downstream pijltje -bij inactiviteit- af en toe op...op werk licht dit downstream pijltje constant (!) op.

Als je je in zo'n zelfde werksituatie bevindt (veel Windows machines), gooi dan eens een Wiresharkje open en kijk wat er allemaal aan broadcasts voorbijkomt...wellicht dat daar voor sommige mensen ook nog winst te behalen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Laatst online: 22:55
Beste Silvin,
Het bovenste punt wat ik van je ge-quote heb, doet de telefoon dat niet automatisch?
2e punt, hoelang gaat de telefoon mee? Bij mij haalt hij het einde van de dag maar net. Nu gebruik ik de telefoon zakelijk en bel er bijna al mijn gesprekken mee (1 tot 2 uur per dag), tevens wat whatsapp overdag en een 30-50 mails welke hij binnen haalt. Op mijn werk hebben we overigens geen WIFI waardoor daar alles door de lucht gaat.
Ik zag eerder ook een batterij overzicht van een medegebruiker, dat overzicht ziet er bij mij heel anders uit.
Nee, als je wifi altijd aan heb staan gaat de telefoon regelmatig scannen, je krijgt dan ook telkens een melding in de notificatiebalk dat er wifinetwerken zijn gevonden. Uiteraard doet het dat niet als je 'wifi uit als scherm uit' activeert, maar dat wil ik dan weer niet omdat de standbytijd korter wordt door het 3G geslurp.

Hier een voorbeeld van mijn batterijverbruik:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/351i8t5.jpg

Bellen doe ik niet veel, max 10 minuten per dag. Sync staat wel aan voor de Google diensten, whatsapp, Facebook en Twitter. De grote drops worden veroorzaakt door youtube, wat veel energie gebruikt. Verder heb ik het scherm regelmatig aan om een berichtje te sturen, nu.nl/tweakers te checken of iets op te zoeken. Maar niet vaak heel lang. Daarnaast gebruik ik auto-brightness en heb ik een grotendeel zwarte achtergrond wat ook voor minder verbruik zorgt in het homescreen

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/t0n2fc.png

Je ziet aan de standbytijd in de grafiek dat het toestel zo lang, heel lang mee kan op standby.

Bij gebruik gaat de telefoon echter even lang mee als elke smartphone, net aan een dag. Het grote scherm is daar debet aan. De standbytijd is wel erg goed :)

Overigens is dit niet met een standaard rom, met met RocketRom v22 in combinatie met de AbyssNote 4.2 kernel.

[ Voor 5% gewijzigd door Silvin op 08-03-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
ik heb gisteren mijn S2 verkocht een galaxy note(1 week oud) aangeschaf voor 400 euro dan wel :) maar ik vin het toestel nogal laggy het ding vind ik echt traag tov mijn S2... Is dit normaal terwijl de benchmarks toch juist zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Ik heb zelf niet zo'n last van lag, maar heb nooit een s2 gehad, dus kan het niet vergelijken. ICS komt als het goed is binnenkort uit en deze zou wat snelheidswinst moeten opleveren. Tot dan zou je de laatste note firmware er op kunnen zetten (BL2 uit india). Scheelt al en stuk in snelheid (bij mij althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
yasin76 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:30:
ik heb gisteren mijn S2 verkocht een galaxy note(1 week oud) aangeschaf voor 400 euro dan wel :) maar ik vin het toestel nogal laggy het ding vind ik echt traag tov mijn S2... Is dit normaal terwijl de benchmarks toch juist zijn?
Op welke sw draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
n7000XLA4
XXLA6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

Yucko

One clown to rule them all !

Hmtsjmftsch schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:17:
Ik heb zelf niet zo'n last van lag, maar heb nooit een s2 gehad, dus kan het niet vergelijken. ICS komt als het goed is binnenkort uit en deze zou wat snelheidswinst moeten opleveren. Tot dan zou je de laatste note firmware er op kunnen zetten (BL2 uit india). Scheelt al en stuk in snelheid (bij mij althans).
nou ja, hij is hier ook best traag van tijd tot tijd bij het gebruik van de home/back knop. Duurt soms zelfs meerdere seconden voordat hij naar home-screen gaat bij het gebruik van de home-knop. Zelfs mijn X10i deed dat sneller :/

KKA5 trouwens

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Laatst online: 11-08 15:31
Na een weekje Go Launcher Ex toch over naar LauncherPro. Is aanzienlijk sneller en heeft mooie previews in de scrollable social media widgets. BIJNA net zo snel als TW, en kan alles keurig in landscape doen. Heb een screenie gepost in 'post je homescreen'.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Yucko schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:13:
[...]

nou ja, hij is hier ook best traag van tijd tot tijd bij het gebruik van de home/back knop. Duurt soms zelfs meerdere seconden voordat hij naar home-screen gaat bij het gebruik van de home-knop. Zelfs mijn X10i deed dat sneller :/

KKA5 trouwens
Als je een beetje handig bent, heb je in 10 minuten nieuwe firmware draaien (stock LB1 van XDA)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 08-03-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

Yucko

One clown to rule them all !

418O2 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:33:
[...]

Als je een beetje handig bent, heb je in 10 minuten nieuwe firmware draaien (stock LB1 van XDA)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997
als ik de nieuwste firmware zou wilde hebben, dan was ik allang met Mobile Odin in de weer geweest ;) Ik wacht gewoon tot 4.0.x uitkomt en geroot kan worden alvorens te updaten (ben nogal gesteld op mijn root voor AdFree, Droidwall, Titanium Backup Pro)

Toch bedankt voor de tip :)

[ Voor 2% gewijzigd door Yucko op 08-03-2012 19:46 . Reden: slordige typo's ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Julian schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:31:
Na een weekje Go Launcher Ex toch over naar LauncherPro. Is aanzienlijk sneller en heeft mooie previews in de scrollable social media widgets. BIJNA net zo snel als TW, en kan alles keurig in landscape doen. Heb een screenie gepost in 'post je homescreen'.
Had ik er ook opgezet maar plots ging mijn batterij maar half zo lang meer mee.
Op één nacht (9uur) was ik 40% lading kwijt. :?
Voor die launcher verloor ik maar 4% van mijn lading :>

Hebt gij daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Kweenie, hij staat er net op. Tot nu toe gaat het goed... Ik laat het weten!

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na GreenPower erop gezet te hebben (die zowel wifi als 3g uitzet als het scherm uitstaat en elke 15 minuten verbinding maakt voor een korte tijd en 's nachts het toestel in vliegtuig-mode zet), moet ik zeggen dat mijn batterijleven er wel op vooruit gegaan is. Wel nog steeds "suspend" en "event\o" die het meeste verbruiken, helaas. Heb het toestel ook niet gebruikt vandaag, dus raar dat zowel "wifi" als "wakker" nog steeds lange tijd actief staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.somesingawful.com/grawl/screenshots/upload/export_06.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan die wakker blokjes te zien is er gewoon een proces flink actief. Zo te zien soms ook met Wifi. Die Wakker blokjes horen enigszins gelijk te zijn aan de Scherm aan blokjes.

Want 22u vind ik nog steeds erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkt toch niet waar. Samsung trekt bericht van officiële website terug.
Zegt dat het een foutje was van Filipijnse website.
http://thenextweb.com/mob...on-march-10-says-samsung/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:40:
Blijkt toch niet waar. Samsung trekt bericht van officiële website terug.
Zegt dat het een foutje was van Filipijnse website.
http://thenextweb.com/mob...on-march-10-says-samsung/
ik heb op een forum gelezen dat de uograde op 15 maart plaats zal vinden.
Maar het zal niet zo lang meer duren voor dat tie ook echt uit zal rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

Begin een beetje moet te worden van al die webbrowsers voor de Android. Ik zit me gek te zoeken naar een android webbrowser waarbij dus de gehele site van facebook wordt getoond en niet alleen die mobiele site. Er is blijkbaar geen browser voor de Note waarbij dit kan.

Bij de iphone kon dit gewoon wel op de safari browser. Alleen de Iphone had geen chatfuntie.

Heeft iemand enig idee welke browser ik moet downloaden of welke instellingen ik moet instellen om de Note gewone sites te laten openmaken en niet te laten verspringen naar de mobiele zoals m.facebook.com in plaats van gewoon WWW.facebook.com???

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Stap 1: Download en installeer Opera Mobile
Stap 2: Ga naar settings > Advanced > User Agent en selecteer Desktop

ta-daa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Thanx, dit werkt best goed.

De explorer voor Tabs werkt wel goed, zijn die instellingen niet voor de mobiele versie zoals voor de note in te stellen?? en hoe natuurlijk :9~

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
de explorer voor tabs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb ookt een adroid Tab gehad (de Toshiba) en daar werkte in de explorer/browser van de tab (android 2.2) bijvoorbeeld de chatfuntie van facebook volledig. Dat is eigenlijk wat ik echt mis op me Note.

Trouwens mijn Note is niet geroot of zo.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
me > mijn.

In de Opera Mobile werkt de facebook chat ook wel. Maar dat kan je ook gewoon in de app gebruiken he? Dat is een beetje de bedoeling van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Zit volgens mij niet in 1 app allemaal ingebakken maar moet je verschillende apps openen,p nou dan heb ik liever de browser

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee, in de huidige FB App kan je gewoon chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Ik weet niet welke verise van FB je gebruikt of hoe jouw applicatie dan heet, maar bij de mijne is er geen chatfuntie ingebakken. Misschien bedoel je de berichtenfunctie, maar die bedoel ik weer niet.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

migros schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:09:
Ik weet niet welke verise van FB je gebruikt of hoe jouw applicatie dan heet, maar bij de mijne is er geen chatfuntie ingebakken. Misschien bedoel je de berichtenfunctie, maar die bedoel ik weer niet.
Rechtsboven zie je drie liggende streepjes
Open dat menu
Scroll naar beneden
Apps-->Chat

Success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

thanks net wat ik nodig had

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
onkeltje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:30:
[...]

Had ik er ook opgezet maar plots ging mijn batterij maar half zo lang meer mee.
Op één nacht (9uur) was ik 40% lading kwijt. :?
Voor die launcher verloor ik maar 4% van mijn lading :>

Hebt gij daar geen last van?
Lijkt goed te gaan...

note batt

note batt 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
migros schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:29:
Begin een beetje moet te worden van al die webbrowsers voor de Android. Ik zit me gek te zoeken naar een android webbrowser waarbij dus de gehele site van facebook wordt getoond en niet alleen die mobiele site. Er is blijkbaar geen browser voor de Note waarbij dit kan.

Bij de iphone kon dit gewoon wel op de safari browser. Alleen de Iphone had geen chatfuntie.

Heeft iemand enig idee welke browser ik moet downloaden of welke instellingen ik moet instellen om de Note gewone sites te laten openmaken en niet te laten verspringen naar de mobiele zoals m.facebook.com in plaats van gewoon WWW.facebook.com???
Je kan het ook altijd nog in je stock browser doen door in de adrsebalk about:useragent te tiepen en te kiezen voor desktop. Helaas vergeet hij het na een reboot. Hij onthoudt wel het 'adres' dus als je het nog een keer wilt doen hoef je het niet helemaal te tiepen.

[ Voor 5% gewijzigd door Julian op 09-03-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Misschien moet ik het nog eens opnieuw proberen.
Tijdens het installeren worden er verschilende mogelijkheden geboden, misschien heb ik
ergens iets teveel aangegeven.
Soms is het moeilijk te zien of iets er echt bij moet of niet,
soms lees ik dat Engels misschien ook verkeerd. :?
Enfin, als ik eens veel tijd heb probeer ik het nog eens ... is wel veel werk aan om alles weer op een rijtje te zetten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
ik heb nu de kka firmware draaien en deze is geroot met cwm. kan ik met cwm nu de stock firmware la6 pakken en deze flashen en daarbij mijn root behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oddish2211 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:06:
ik heb nu de kka firmware draaien en deze is geroot met cwm. kan ik met cwm nu de stock firmware la6 pakken en deze flashen en daarbij mijn root behouden?
Voor zover ik weet niet. Maar wel met Mobile Odin Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Van de week heel vreemd... ineens veel geheugen gebruik ruim 700 MB ?
Aan en uit gezet niet echt resultaat nog steeds 650 MB.
Steeds snel accu leeg ..... scherm reageerde ook heel traag.

En nu na paar dagen later gebruikt hij maar 350 tot 450 MB en accu is niet snel leeg ? en scherm reageerd ook weer normaal.

Doe niks anders met de foon, internet, email, bellen, filmpies, muziek. zeg 3 tot 4 uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Betterbatterystats kan je wel vertellen wat er mis is als t weer gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oddish2211 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:06:
Nee, volgens mij moet je dan een geroote stock gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een paar simpele vraagjes,

Ik zie dat mensen in het balkje bovenin beeld ook het batterij icoon hebben met %-en erin. Ik heb nu welliswaar ZDBox maar die geeft dat links aan, en zie niet heel veel toegevoegde waarde van ZDBox en neem er dan afscheid van. Hoe krijg ik dat icoon zo? Oa Julian hierboven heeft dat...

Ander puntje, ik heb mijn telefoon zakelijk in gebruik, en krijg best veel email en telefoon. Echter als ik aan het bellen ben krijg ik de toon van wisselgesprek, echter is dat dan een inkomende email, weten jullie hoe ik dat kan aanpassen? Nu haal ik iedere keer de telefoon van mijn oor, best irritant.

Waar zijn goede en waardevolle widgets te halen? Ik heb al wat rond zitten kijken, maar niets gevonden. Ik waardeer een widget waarin ik een volledig scherm met mijn sms-berichten heb en wanneer mogelijk ook whatsapp. Ik communiceer er behoorlijk veel mee.

Weer veel dank voor jullie mogelijke antwoorden.
Pagina: 1 ... 19 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.