Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Even een vraag,

heb zojuist een 2e hands note gekocht, maar daar zit dus android 4.03 op, niet de orginele versie. Is er een makkelijke manier om de orginele fabrieks software/firmware terug te plaatsen. Lees veel over een counter die bijgehouden wordt en mobile odin, maar ik ben hier niet erg thuis in.

Ik heb het niet zo op niet orginele firmware, kan en wil iemand mij aub helpen?

[ Voor 17% gewijzigd door Jeroen10 op 14-03-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Aangezien niemand mijn vraag kon beantwoorden ,zelf maar via internet aan het vogelen gegaan met het vervangen van de niet orginele firmware naar de orginele firmware.

Natuurlijk gaat dat bij mij weer fout, heb dus nu een Note die heel goed aan en uit gaat, meer niet.
Ik blijf het proberen maar een schopje in de juiste en begrijpelijke richting wordt zeer gewaardeerd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Gewoon even een stockrom met ODIN flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:28

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Jeroen10 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:20:
Aangezien niemand mijn vraag kon beantwoorden ,zelf maar via internet aan het vogelen gegaan met het vervangen van de niet orginele firmware naar de orginele firmware.

Natuurlijk gaat dat bij mij weer fout, heb dus nu een Note die heel goed aan en uit gaat, meer niet.
Ik blijf het proberen maar een schopje in de juiste en begrijpelijke richting wordt zeer gewaardeerd,
http://forum.xda-develope...&highlight=tar+md5&page=1

Gewoon een oude Nederlandse firmware downloaden telefoon in download mode zetten en flashen 5 min werk.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Jeroen10 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:20:

hmmm. je hebt gisteravond een vraag gepost, minder dan 24 uur later nog geen antwoord, bent nu zelf gaan rommelen, zit in een bootloop en verwacht dat wij zonder meer info een oplossing voor je hebben?

wat heb je gedaan waardoor je nu in een bootloop zit?
begin verder eens hier te lezen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Ik heb met mobile odin de orginele software proberen terug te plaatsen, dat ging uitstekend. Echter na het beginschermpje waar je op dat groene poppetje moet drukken, loopt die vast en kom ik niet verder.

Ben iemand die ook zelf wil uitproberen, soms lukt dat wel, soms niet, nu dus niet :(
Prulleman schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:25:
[...]

hmmm. je hebt gisteravond een vraag gepost, minder dan 24 uur later nog geen antwoord, bent nu zelf gaan rommelen, zit in een bootloop en verwacht dat wij zonder meer info een oplossing voor je hebben?

wat heb je gedaan waardoor je nu in een bootloop zit?
begin verder eens hier te lezen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Dat is voor jou heen normaal, voor mij helaas nog niet.

Ik wil alleen een orgineel telefoontje, hoe heb jij het precies gedaan, ben nu met Odin + SPL bezig maar krijg een foutmelding :(
418O2 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:24:
Gewoon even een stockrom met ODIN flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wat voor melding?

in de eerste post zoek je een rom, in de tweede post staat stap voor stap wat je moet doen.

Je moet je telefoon in downloadmode aan odin hangen (uitzetten en aanzetten met power+vol down)

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 15-03-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Hij geeft aan proces android is gestopy, google servicesframework is gestopt, android.process acore is gestopt.

Snap er even niets meer van.

Die firmware heb ik al gedownload en uitgepakt, selecteren via odin+ spl, maar ik volg de plaatjes en er volgt een foutmelding.
418O2 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:14:
Wat voor melding?

in de eerste post zoek je een rom, in de tweede post staat stap voor stap wat je moet doen.

Je moet je telefoon in downloadmode aan odin hangen (uitzetten en aanzetten met power+vol down)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Staat je telefoon in downloadmode?

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 15-03-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Jazeker, als ik het bestand uitpak is het zon md5 bestand en zet ik bij odin bij phone, ding is dan geel en druk ik op start en dan gaat het fout
418O2 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:19:
[...]

Staat je telefoon in downloadmode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Nee, hij krijgt een error in z'n services op z'n telefoon. Waarschijnlijk even een clear data doen, of beter inderdaad gewoon een stockrom flashen met Data (dus een Wipe-variant0.

Daarnaast moet je je telefoon ook in Download-modus zetten. Dat staat hij zo te horen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
klinkt inderdaad alsof de rom (/system) goed is geflashed, maar dat de data partitie nog userdate en instellingen bevat die bij de ICS rom horen.
op de een of andere manier ene factory reset doen dus (via de stock recovery?)

[ Voor 169% gewijzigd door Prulleman op 15-03-2012 16:29 . Reden: post hersteld ;) ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
LOL,

het klinkt erg makkelijk als je dat zo zegt, heb alleen geen idee wat je bedoeld :)

Telefoon staat in download modus hoor (3 toesten indrukken en dan vulume omhoog.

Wat me nu wel opvalt is dat ik in de voorbeelden de com op 6 zie staan, bij mij staat die op com 18
alex3305 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:25:
Nee, hij krijgt een error in z'n services op z'n telefoon. Waarschijnlijk even een clear data doen, of beter inderdaad gewoon een stockrom flashen met Data (dus een Wipe-variant0.

Daarnaast moet je je telefoon ook in Download-modus zetten. Dat staat hij zo te horen niet!

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen10 op 15-03-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Kijk, je start je telefoon op in downloadmodus, zoals je beschreef inderdaad. Daarna flash je met Odin (welke als Administrator is gestart!!!) een KKx firmware als je root wilt behouden en anders een Lxx firmware. De firmwares zijn allemaal op XDA te vinden :). Overigens staat er wel één LA6 bij directly rootable, dus misschien dat je die ook kunt proberen.

Het beste is om een wipe versie te pakken, dus bijvoorbeeld LC1, welke drie bestanden heeft in plaats van één. Dit zorgt ervoor dat namelijk ook je data partitie gereset wordt. Normaliter gebeurt dit niet, omdat je anders bij elke update je data kwijt bent.

Ook kun je een non-wipe versie pakken (één bestand) en deze dan flashen. Daarna moet je wel opstarten in Recovery (3 toetsen, volume omlaag) en daar Wipe data/cache doen om het weer naar fabrieksinstellingen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Okay,

dat begrijp ik, ben nu die lc1 aan het downloaden

Duurt wel even, hoop dat die werkt, ben zo blij met deze phone, maar kan er nu niets mee

[ Voor 31% gewijzigd door Jeroen10 op 15-03-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
je kan natuurlijk ondertussen al gewoon een data wipe doen vanuit recovery zoals 2 x is aangegeven in dit topic. wellicht werkt dat ook, zou in ieder geval als je flash half goed is gegaan moeten werken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Data wipe vanuit recovery, je bedoelt als ik die 3 knoppen indruk? Of bedoel je vanuit Odin?

Als ik opstart met die 3 knoppen ingedrukt, kan ik of de firmware upgraden, of een restart doen, waar ik bovengenoemde problemen heb en krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Alex,

Mag ik je hartelijk danken, dankzij dat bestand werkt mijn telefoon weer, ben hier echt enorm blij mee dat je mij de goede richting opgeduwd hebt. Heb weer een hoop geleerd vandaag (niet flashen als je het niet zeker weet) :)
alex3305 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:35:
Kijk, je start je telefoon op in downloadmodus, zoals je beschreef inderdaad. Daarna flash je met Odin (welke als Administrator is gestart!!!) een KKx firmware als je root wilt behouden en anders een Lxx firmware. De firmwares zijn allemaal op XDA te vinden :). Overigens staat er wel één LA6 bij directly rootable, dus misschien dat je die ook kunt proberen.

Het beste is om een wipe versie te pakken, dus bijvoorbeeld LC1, welke drie bestanden heeft in plaats van één. Dit zorgt ervoor dat namelijk ook je data partitie gereset wordt. Normaliter gebeurt dit niet, omdat je anders bij elke update je data kwijt bent.

Ook kun je een non-wipe versie pakken (één bestand) en deze dan flashen. Daarna moet je wel opstarten in Recovery (3 toetsen, volume omlaag) en daar Wipe data/cache doen om het weer naar fabrieksinstellingen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Geen probleem :). Fijn om te horen dat het weer werkt. Mag ik je er wel even opwijzen - zoals anderen dat ook deden - dat wipen via de recovery ook werkt.

Je kunt het even proberen, zonder het aan te klikken natuurlijk, door je telefoon aan te zetten met de Volume Down + Home + Power toets in te houden. Dan kom je in recovery. Vanuit hier kun je ook bepaalde zaken regelen namelijk :).

Overigens is LC1 een Open Europe firmware, dus dat is mooi mocht je via Kies willen updaten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Er staat nu, bij volume down + menu + power indrukken, hetzelfde als eerst, naar boven drukken om een andere firmware te installeren, naar benden om te restarten.

Recovery modus, kwam ik daar niet in als ik de Note root?
alex3305 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:48:
Geen probleem :). Fijn om te horen dat het weer werkt. Mag ik je er wel even opwijzen - zoals anderen dat ook deden - dat wipen via de recovery ook werkt.

Je kunt het even proberen, zonder het aan te klikken natuurlijk, door je telefoon aan te zetten met de Volume Down + Home + Power toets in te houden. Dan kom je in recovery. Vanuit hier kun je ook bepaalde zaken regelen namelijk :).

Overigens is LC1 een Open Europe firmware, dus dat is mooi mocht je via Kies willen updaten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dan was het Volume Up :P. Was even aan het twijfelen. Maar ja, daar kwam je ook in als je root inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Ja die werkt inderdaad wel. Hoop geleerd vandaag :)
alex3305 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:26:
Dan was het Volume Up :P. Was even aan het twijfelen. Maar ja, daar kwam je ook in als je root inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Ik ben ook bezig met originele software terug te zetten... Wat is eigenlijk de laatste versie van ODIN??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Odin3 1.82 of 1.83 of hoger werken beiden gewoon goed met de Note. Pas wel op dat je goed volgt hoe je Odin moet gebruiken anders kun je je telefoon goed bricken.

Verder zou ik aanraden om Mobile Odin (gratis versie) te gebruiken als je terug wilt naar stock. Deze flasht namelijk geen root mee, maar is een stuk veiliger dan de gewone Odin versie.
Pagina: 1