Waar blijven die kleuren? Bij nog geen enkele (tot nu toe) aanbieder een optie voor blauw gezien. Black and black only... Ik wil een blauwe
Verwijderd
Review toestellen zijn inmiddels in NL
http://www.pocketinfo.nl/...ken-nokia-lumia-800-62117
.
http://www.pocketinfo.nl/...ken-nokia-lumia-800-62117
.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 20:27 ]
Nokia heeft bekend gemaakt dat die pas 28 november verschijnen.veeence schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:44:
Waar blijven die kleuren? Bij nog geen enkele (tot nu toe) aanbieder een optie voor blauw gezien. Black and black only... Ik wil een blauwe
Best vreemd als in iedere reclame-uiting een blauwe te zien is.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Superdank voor deze tip, dit is precies dé applicatie die ik zocht (oneplayer)defcon84 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:25:
[...]
Nokia heeft daar (voor de symbians) een app voor: "Nokia Play To"
Die ondersteund DNLA, en ik gok dat ze ook wel zoiets voor de WP zullen maken...
en anders kan je altijd in de marketplace terecht: http://www.windowsphone.com/nl-NL/search?q=dlna

True, en m'n LG houdt het ook een stuk langer vol als m'n HD2. (die is offcourse ook een jaar ouder, maar toch)Telfordia schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:13:
Ik vind het juist fijn dat het een smartphone is zonder zo'n enorm scherm. Naast een paar HTC's zijn deze moeilijk te vinden.
Echter, het keyboard van WP7 is geniaal, maar tikt toch net een heel stuk beter op een groot scherm...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Ja, en een tablet tikt nog beter 
Heb mn Lumia 800 besteld op/voor werk. Wordt gebeld als ze hem hebben. Ze zeiden dat dat nog wel een maand kon duren, maar daar geloof ik niks van..
Heb mn Lumia 800 besteld op/voor werk. Wordt gebeld als ze hem hebben. Ze zeiden dat dat nog wel een maand kon duren, maar daar geloof ik niks van..
Verwijderd
En nog een videreview. Heel mooi op 720p met opname van dichtbij.
http://allaboutwindowspho...ia_800-First_Look_Rev.php
Komt er nu wel of niet betalen via provider met Nokia en WP7?
:9
Zie de Topic Waarschuwing. Levertijden/prijzen worden hier niet besproken
[ Voor 86% gewijzigd door PaT op 03-11-2011 10:58 ]
Vind je het gek? Die lui worden minimaal betaald... Wat zou jij doen? Zou jij in je vrije tijd dan nog zorgen dat je volledig op de hoogte blijft? De consument wil afbraakprijzen, en krijgt dan dus personeel tegenover zich die weinig weten. (De enkele goede daargelaten dan)joblamie schreef op donderdag 03 november 2011 @ 07:35:
[...]
Gelul inderdaad. Ik word zo moe van die telefoonverkopers die dergelijke onzin roepen. Zorg dat je op de hoogte bent, het is je werk! Echt 9 van de 10 keer moet ik zelf een telefoonverkoper vertellen hoe het echt zit, zo moe van.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Alleen jammer dat het beeld 9/10 keer onscherp is...Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:50:

Zie de topic waarschuwing!
graag gedaanmarcel23456 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:01:
Superdank voor deze tip, dit is precies dé applicatie die ik zocht (oneplayer)
[ Voor 44% gewijzigd door PaT op 03-11-2011 11:00 ]
Zie de Topic Waarschuwing
[ Voor 83% gewijzigd door PaT op 03-11-2011 11:00 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Mooi filmpje!Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:50:
Vind wel dat de klepjes (voor usb en sim) er nogal priel uit zien
Volgens previewers is het juist stevig spul.Basekid schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:07:
[...]
Mooi filmpje!
Vind wel dat de klepjes (voor usb en sim) er nogal priel uit zien
Hm ok, heb ze er niet speciaal over horen praten (alleen dat ze even laten zien dat er een klepje zit). Doet me veel denken aan de klepjes op camera's die na 1 stootje afbreken.Relief2009 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:42:
[...]
Volgens previewers is het juist stevig spul.
Maar als ze inderdaad zeggen dat het stevig is, is dat erg mooi
RT @mobilecowboys: De Nokia Lumia 800 na drie uur; 'n eerste indruk http://t.co/x4zdrp22
Niet in de filmpjes of previews zelf maar vaak in een reactie op comments.Basekid schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:57:
[...]
Hm ok, heb ze er niet speciaal over horen praten (alleen dat ze even laten zien dat er een klepje zit). Doet me veel denken aan de klepjes op camera's die na 1 stootje afbreken.
Ik veronderstel ook dat je het toetsenbord gewoon van qwerty naar azerty kan veranderen.?
Yep. Je hoeft alleen de toetsenbordtaal te selecteren en dan gaat het automatisch.defcon84 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:55:
Ik veronderstel ook dat je het toetsenbord gewoon van qwerty naar azerty kan veranderen.?
Mooi ty.. dat ie nu maar snel uitkomt
Geen idee. Die vraag kun je beter in het algemene WP7 topic vragen. Ik heb zelf alleen een engels toestel.Devian schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:59:
Is de spraakherkenning eigenlijk ook nederlands?
The verge heeft de Lumia 800 een 7.8 gegeven, maar hun score vind ik nogal scheef.
http://www.theverge.com/2...61/nokia-lumia-800-review
http://www.theverge.com/2011/10/22/2506376/nokia-n9-review
Design krijgt bij de 800 een 9 en bij de N9 een 10. Battery life een 7 en bij de N9 een 8 terwijl deze vergelijkbaar zijn.
Een 6 voor het ecosysteem.

[ Voor 57% gewijzigd door Relief2009 op 03-11-2011 16:42 ]
Mooie review. Kort en krachtig.
Nokia Drive schijnt dus erg goed te zijn. Des te meer reden om er één te halen. En er komt nog een update voor de launch om bepaalde zaken toe te voegen of fixen.
[ Voor 23% gewijzigd door Relief2009 op 03-11-2011 16:43 ]
Design is heel persoonlijk, en de N9 heeft de 3 knoppen onder het scherm en de camera knop opzij niet..Relief2009 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:27:
[...]
Design krijgt bij de 800 een 9 en bij de N9 een 10. Battery life een 7 en bij de N9 een 8 terwijl deze vergelijkbaar zijn.
[...]
Battery life kan ook aan het OS liggen..
maar ja ok, ik ga ook niet akkoord met zijn eind score
Als je OS op Nederlands staat, is spraakherkenning uitgeschakeld.Devian schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:59:
Is de spraakherkenning eigenlijk ook nederlands?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Korte review van Gizmodo UK:
http://www.gizmodo.co.uk/...wolf-in-the-n9s-clothing/
En van Winrumors:
http://www.winrumors.com/...-lumia-800-windows-phone/
http://www.gizmodo.co.uk/...wolf-in-the-n9s-clothing/
En van Winrumors:
http://www.winrumors.com/...-lumia-800-windows-phone/
[ Voor 25% gewijzigd door Relief2009 op 03-11-2011 20:59 ]
Uit de Gizmodo review:Basekid schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:57:
[...]
Hm ok, heb ze er niet speciaal over horen praten (alleen dat ze even laten zien dat er een klepje zit). Doet me veel denken aan de klepjes op camera's die na 1 stootje afbreken.
"Finally, the fancy port-hiding mechanism at the top, where a flip-up cover shields the microUSB port, feels like it’s not going to stand the test of time. Sure it looks sleek, and yes it does work as it’s meant to, but I wouldn’t want the thing to snap off or not stay closed anymore. Considering the battery isn’t all that stellar, you’re going to be accessing that microUSB port quite frequently and intricate things like that often break. The same could be said for the fancy pop-out microSIM tray, but then you’re not likely to be pulling it in and out a lot in real-world use."
Aannames. Ik had ook zoiets op mijn 5800 en dat ding krijg je echt niet makkelijk kapot.Toms_88 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:12:
[...]
Uit de Gizmodo review:
"Finally, the fancy port-hiding mechanism at the top, where a flip-up cover shields the microUSB port, feels like it’s not going to stand the test of time. Sure it looks sleek, and yes it does work as it’s meant to, but I wouldn’t want the thing to snap off or not stay closed anymore. Considering the battery isn’t all that stellar, you’re going to be accessing that microUSB port quite frequently and intricate things like that often break. The same could be said for the fancy pop-out microSIM tray, but then you’re not likely to be pulling it in and out a lot in real-world use."
Ok, geruststellend. Kan niet wachten tot de 17e tot ik hem ook heb.Relief2009 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:16:
[...]
Aannames. Ik had ook zoiets op mijn 5800 en dat ding krijg je echt niet makkelijk kapot.
Foto's vallen trouwens ook weer een beetje tegen vergeleken naast de foto's van de Titan uit de Winrumors review. Maar goed, daar kan ik wel mee leven.
Op mijn Nokia N8 zit ook een zo'n gammel klepje voor de micro sd en voor de sim kaart. Ze zitten er nog steeds mooi aan al heb ik ze regelmatig gebruikt.
Weet iemand of de agenda items van een N8 te synchorniseren zijn met de 800? Of wordt dat over typen?
Weet iemand of de agenda items van een N8 te synchorniseren zijn met de 800? Of wordt dat over typen?
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Synchroniseer het met je mailaccount en dan weer op je 800 synchroniseren? Je moet toch een windows live account aanmakenTelfordia schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:20:
Op mijn Nokia N8 zit ook een zo'n gammel klepje voor de micro sd en voor de sim kaart. Ze zitten er nog steeds mooi aan al heb ik ze regelmatig gebruikt.
Kan dat alleen via een live account of werkt het ook via Gmail?
Dat zou volgens mij ook via ome Google moeten lukken...
Ik sync mijn kalender ook met gmail. Gaat perfect.Telfordia schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:22:
Kan dat alleen via een live account of werkt het ook via Gmail?
Zo deze nu besteld. Ben erg benieuwd, kom van een iphone 4. Die vond ik erg traag en mijn home button deed het niet goed meer. Ook werd ik het een beetje zat om constant op een jailbreak te wachten bij een update om zo de telefoon naar mijn wens te krijgen.
Hoop wel dat de applicaties een beetje een vlucht nemen. Voor de meest belangrijke dingen heb ik in ieder geval wel een app gevonden, alleen spotify nog.
Hoop wel dat de applicaties een beetje een vlucht nemen. Voor de meest belangrijke dingen heb ik in ieder geval wel een app gevonden, alleen spotify nog.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
Ook handig dat facebook events direct in je kalender komenRelief2009 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:25:
[...]
Ik sync mijn kalender ook met gmail. Gaat perfect.
Zeker handig, maar ergens vind ik het niet meer van deze tijd als het niet zou kunnen. Ik heb zelf de eerste HTC Desire en heb meerdere bronnen voor contactpersonen, mail en agenda's:Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 01:48:
[...]
Ook handig dat facebook events direct in je kalender komen
- Agenda: Google agenda, Outlook (exchange) agenda en Facebook agenda, alle drie hebben een andere kleur en staan in dezelfde agenda. En bij een agendaitem toevoegen kan je kiezen in welke agenda je 'm wil plaatsen (behalve Facebook)
- Contactpersonen komen uit mijn lokale Outlook-gegevensbestand en synchroniseer ik via USB.
- Mail: Gmail en Exchange
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Hier een verzameling van een aantal reviews inclusief bijbehorende "conclusies": http://mynokiablog.com/20...lectricpig-expertreviews/
Valt me tegen dat bij een aantal reviews de meningen over de camera niet positief zijn. Zelfs in vergelijking met een HTC Titan zie je dat HTC beter presteert. Met name bij een bepaalde lichtinval hebben ze "problemen". Ach ja, we zullen zelf wel zien over 2 weken hoe de kwaliteit van de camera is. Misschien is het nog iets in de software wat Nokia moet gaan gladstrijken?
Valt me tegen dat bij een aantal reviews de meningen over de camera niet positief zijn. Zelfs in vergelijking met een HTC Titan zie je dat HTC beter presteert. Met name bij een bepaalde lichtinval hebben ze "problemen". Ach ja, we zullen zelf wel zien over 2 weken hoe de kwaliteit van de camera is. Misschien is het nog iets in de software wat Nokia moet gaan gladstrijken?
[ Voor 49% gewijzigd door unknowndb op 04-11-2011 09:14 ]
Verwijderd
Denk ik ook. In combinatie met very early Lumia 800's. Tweakers kon bijvoorbeeld foto's niet opslaan en Mobilecowboys zag een wat trager werkende autofocus. Met een duidelijke foto waar het verschil te zien is. Doet me herinneren aan de N8 bij release. Dat werd uiteindelijk de beste cameraphone.rajboen schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 08:39:
Valt me tegen dat bij een aantal reviews de meningen over de camera niet positief zijn. Ach ja, we zullen zelf wel zien over 2 weken hoe de kwaliteit van de camera is. Misschien is het nog iets in de software wat Nokia moet gaan gladstrijken?
De geruchten gaan dat er een update komt zelfs nog voor de lauch over 2 weken. Waar hoogstwaarschijnlijk ook gelijk internet sharing in zit. Een minpunt in een van de reviews die dan weggestreept kan worden.
Ik ben al overtuigd en mijn minpunt is dat het nog 2 weken duurt
.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 09:34 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:32:
[...]
en mijn minpunt is dat het nog 2 weken duurt
.
eindelijk een toestel waar ik weer enthousiast van word. na 2,5 jaar iphone ben ik springboards en itunes wel een beetje beu 
ik luister heel veel naar podcasts, daar is the apple way wel heel goed in... hoe ga ik dat het beste aanpakken met een lumia? moet ik een podcast aggregator gebruiken en zelf handmatig podcast mp3's op de telefoon gaan zetten? of is hier ook een geautomatiseerde oplossing voor vanuit nokia?
nog twee weken wachten... heb m bij KPN besteld en hoop dat ik een zwarte krijg... was niet echt een keuze in het bestelproces
ik luister heel veel naar podcasts, daar is the apple way wel heel goed in... hoe ga ik dat het beste aanpakken met een lumia? moet ik een podcast aggregator gebruiken en zelf handmatig podcast mp3's op de telefoon gaan zetten? of is hier ook een geautomatiseerde oplossing voor vanuit nokia?
nog twee weken wachten... heb m bij KPN besteld en hoop dat ik een zwarte krijg... was niet echt een keuze in het bestelproces
Er wordt op dit moment door een aantal mensen erg hun best gedaan om te kijken of ik voor een review ook een Lumia 800 mag uitproberen. Ben echt heel benieuwd naar dit toestel, dus dat zal best tof zijn. Hopelijk gaat het die personen lukken!
*fingers crossed*
*fingers crossed*
Verwijderd
Nokia doet wel iets goed merk ik.
Mijn vriendin vindt alle smartphones lelijk, lomp en dom. Ik vroeg haar wat ze vond van de Experia Ray.
"Lelijk, maar die ene telefoon, die je laatst zat te bekijken, Nokia of zo, die vind ik wel heel mooi."
Vervolgens vond ze 'm wel te groot en te duur, maar we zijn op de goede weg
Mijn vriendin vindt alle smartphones lelijk, lomp en dom. Ik vroeg haar wat ze vond van de Experia Ray.
"Lelijk, maar die ene telefoon, die je laatst zat te bekijken, Nokia of zo, die vind ik wel heel mooi."
Vervolgens vond ze 'm wel te groot en te duur, maar we zijn op de goede weg
Zou mooi zijn. Aankomende woensdag zijn er 30 mensen zijn die ze op de HQ van Tweakers gaan testen. Die mensen moeten binnen 6 dagen een User Review maken dus waarschijnlijk krijgen we daar ook weer een hoop informatie uit.PaT schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:44:
Er wordt op dit moment door een aantal mensen erg hun best gedaan om te kijken of ik voor een review ook een Lumia 800 mag uitproberen. Ben echt heel benieuwd naar dit toestel, dus dat zal best tof zijn. Hopelijk gaat het die personen lukken!
*fingers crossed*
Helemaal mee eens!Fubaruba schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:44:
eindelijk een toestel waar ik weer enthousiast van word [...]
Als het een blauwe is, kan je vast wel ruilen met iemand hier[...] heb m bij KPN besteld en hoop dat ik een zwarte krijg... was niet echt een keuze in het bestelproces
Maar ik zou sowieso blij zijn met wat voor Lumia 800 dan ook, haha
Met een beetje mazzel krijg ik hem nog VOOR het grote tweakers Nokia Lumia 800 event... (waar ik overigens ook bij aanwezig zal zijn).rajboen schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:05:
[...]
Zou mooi zijn. Aankomende woensdag zijn er 30 mensen zijn die ze op de HQ van Tweakers gaan testen. Die mensen moeten binnen 6 dagen een User Review maken dus waarschijnlijk krijgen we daar ook weer een hoop informatie uit.
PaT schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:53:
[...]
Met een beetje mazzel krijg ik hem nog VOOR het grote tweakers Nokia Lumia 800 event... (waar ik overigens ook bij aanwezig zal zijn).
Je kunt met Zune podcasts toevoegen, maar de functionaliteit is niet zo groot als iTunes variant. Maar ik dacht dat je ook podcasts via iTunes kunt downloaden en dat Zune deze automatisch kan oppakken.Fubaruba schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:44:
eindelijk een toestel waar ik weer enthousiast van word. na 2,5 jaar iphone ben ik springboards en itunes wel een beetje beu
Maar softwarevragen kun je het beste stellen in het algemen WP7 topic.
[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 04-11-2011 10:56 ]
Moet zeggen dat dit dit nu ook echt mijn telefoon naar keuze is geworden.
Zat eerst nog te twijfelen tussen een Samsung GS2II en een Xperia arc S, maar de grote hoeveelheid lovende woorden over het design van de Lumia 800 heeft me toch wel voor 99% verkocht (alleen de prijs is nog een beetje buiten mijn limiet, maar dat gaat wel omlaag zo te horen)
WB7 lijkt ook erg goed bij deze phone te passen, en vind nu ik er wat meer van gezien heb een erg mooi OS.
Zat eerst nog te twijfelen tussen een Samsung GS2II en een Xperia arc S, maar de grote hoeveelheid lovende woorden over het design van de Lumia 800 heeft me toch wel voor 99% verkocht (alleen de prijs is nog een beetje buiten mijn limiet, maar dat gaat wel omlaag zo te horen)
WB7 lijkt ook erg goed bij deze phone te passen, en vind nu ik er wat meer van gezien heb een erg mooi OS.
Ik las op twitter dat Sanne Hans van de band Miss Montreal een 800 gekregen heeft. Zou Nokia op deze manier het toestel bij jongeren willen promoten door ze aan bn-ers uit te delen? Best een goede zet lijkt me.
Deze is ook erg tof!
http://www.wpcentral.com/...-tops-sales-charts-france
In 1 klap binnen op nummer 1 in Frankrijk
http://www.wpcentral.com/...-tops-sales-charts-france
In 1 klap binnen op nummer 1 in Frankrijk
Nice:)
Aan 1 kant hoopte ik dat het een beetje een bijzondere telefoon zou worden die niet veel mensen zouden hebben (verhoogt de "wow" factor), maar hoe meer mensen = hoe meer apps etc ervoor...
Aan 1 kant hoopte ik dat het een beetje een bijzondere telefoon zou worden die niet veel mensen zouden hebben (verhoogt de "wow" factor), maar hoe meer mensen = hoe meer apps etc ervoor...
Over dat klepje bij de micro USB aansluiting:
vroeg me af of dit betekent, dat er geen dockingstation kan komen voor de Lumia 800.
vroeg me af of dit betekent, dat er geen dockingstation kan komen voor de Lumia 800.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Ramon schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:34:
In dat opzicht is dit ook wel leuk
[afbeelding]
http://tweakers.net/pricewatch/top/views
Dat is voor mij het enige negatieve punt vooralsnog (misschien als de batterijduur bekend wordt dat die er nog bij komtClaude schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:34:
Als zou je theoretisch een dock kunnen maken waar hij ondersteboven in kan met een gat in de onderkant om het openstaande klepje kwijt te kunnen.
Maar dit blijft een vage design keuze, sowieso klepjes voor een usb aansluiting lijkt mij niet nodig. Wellicht duikt er iemand in met een stukje plastic (als we dat als tweakers al niet zelf maken) wat er precies in past en een opening heeft bij de micro usb zelf. Heb je alleen een micro usb nodig die wat langer is, maar ook dat is met een stanley mes prima zelf te maken
Voor de N9 hebben ze dit:Claude schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:34:

Weet zo even niet of de aansluitingen van de N9 en Lumia 800 verschillen qua plaatsing......?
Die dock is alleen maar een houder... De grote usb naar de oplader, en de micro usb moet je er dus inpluggen bovenop nadat je hem in de dock hebt gezet...rajboen schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:42:
[...]
Voor de N9 hebben ze dit:
[afbeelding]
Weet zo even niet of de aansluitingen van de N9 en Lumia 800 verschillen qua plaatsing......?
Hmmm, nog niet goed naar gekeken. Aan de andere kant heb ik tot op heden er nooit 1 gehad en ook niet gemist. Uiteindelijk verwacht ik wel dat ze zoiets zullen maken, maar dit onderwerp hoort eigenlijk in een andere topic thuis.Maurice v/d Zwaan schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:44:
[...]
Die dock is alleen maar een houder... De grote usb naar de oplader, en de micro usb moet je er dus inpluggen bovenop nadat je hem in de dock hebt gezet...
De Omnia 7 heeft een schuifje voor de usb aansluiting zitten. Dit werkt echt prima. Beter in ieder geval dan de aansluiting helemaal onbeschermd te laten zoals bij de HTC Radar.Maurice v/d Zwaan schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:39:
[...]
Maar dit blijft een vage design keuze, sowieso klepjes voor een usb aansluiting lijkt mij niet nodig.
Hier wat uitleg waarom Wifi-tethering (nu nog) en NFC ontbreekt: http://mynokiablog.com/20...king-on-lumia-800-update/
Is in mijn ogen zelfs de beste oplossing.PaT schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:19:
[...]
De Omnia 7 heeft een schuifje voor de usb aansluiting zitten. Dit werkt echt prima. Beter in ieder geval dan de aansluiting helemaal onbeschermd te laten zoals bij de HTC Radar.
Zon rubber flapje is irritant en vervelend en scheurt zelfs af na een tijdje, terwijl dit schuifje de boel mooi beschermd maar toch erg handig is.
Zon rubber flapje scheurt niet zo snel. Rubber is stevig spulQurius schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:05:
[...]
Is in mijn ogen zelfs de beste oplossing.
Zon rubber flapje is irritant en vervelend en scheurt zelfs af na een tijdje, terwijl dit schuifje de boel mooi beschermd maar toch erg handig is.
Verwijderd
Ik denk dat Qurius het rubber flapje van bijvoorbeeld een Optimus 7 bedoelt.Relief2009 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:14:
[...]
Zon rubber flapje scheurt niet zo snel. Rubber is stevig spulVerder Nokia heeft zon rubberen flapje al vaker toegepast en die dingen scheuren niet.
De Lumia 800 heeft geen rubberflapje, maar kunstof klepje.
Jaloers! Vertel hoe is de eerste indruk?
Ja super, heb een paar maanden geleden al voor het eerst mogen spelen. En dan Nokiaworld de totale indruk van Nokia nog beter en dan nu 1 in eigen bezit (gekregen van Nokia) super. De combo hoe het eruit ziet en hoe het voelt is zeer fraai, dat 'voelen' had ik me nooit gerealiseerd hoe veel dat toch doet.Snippertje schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:53:
Jaloers! Vertel hoe is de eerste indruk?
Scherm is erg mooi. Heb het vanmiddag naast een Samsung Omnia gehouden, dat was tot nu toe voor mij het topscherm maar die lijkt haast 'flets' naast de Omnia.
De bouwkwaliteit lijkt ook erg goed. Software (Wp7) is uiteraard super.
De navigatie software is ook wel fraai, zoveel kaarten en stemmen die je kunt downloaden. ben nu naar de music mix aan het luisteren, ook erg leuk.
ja dit is echt een TOP device. 1 nadeel? hij is niet blauw of roze, die hadden ze niet liggen voor me;)
In Frankrijk doet de Lumia 800 het ook erg goed bij de Phonehouse, zelfs beter dan de iPhone 4s en Droids.
Check...
Ook staat de HD7 er in en de Lumia 800 Cyan.
Check...
Ook staat de HD7 er in en de Lumia 800 Cyan.
WPCentral geeft het een 9.
http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-800-review
Ik lees op diverse blogs dat er nog een update komt voor de release om een aantal zaken toe te voegen en te fixen? Weet jij daar wat meer van?
Ik ben jaloers
Ik lees op diverse blogs dat er nog een update komt voor de release om een aantal zaken toe te voegen en te fixen? Weet jij daar wat meer van?
[ Voor 76% gewijzigd door Relief2009 op 04-11-2011 23:30 ]
Nope niets van gehoord toen ik het toestel ophaalde bij Nokia, wat voor dingen zouden gefixed moeten worden dan? Ben zelf nog geen problemen tegengekomen.Relief2009 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:26:
WPCentral geeft het een 9.
[...]
Ik ben jaloers![]()
Nou dat hij weleens niet connect naar 3G.Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:47:
[...]
Nope niets van gehoord toen ik het toestel ophaalde bij Nokia, wat voor dingen zouden gefixed moeten worden dan? Ben zelf nog geen problemen tegengekomen.
En over de firmware update:One issue we experienced on a few occasions was intermittent loss of signal, despite other phones using the same network being able to connect while side by side with the Lumia. Most of the time the phone would automatically reconnect once we tried to get online or make a call, but at least once we needed to power-cycle the Nokia to restore service.
Microsoft added support for internet sharing – turning your phone into a mobile hotspot, and sharing its 3G connection via WiFi – in Mango, but availability on specific devices depends on manufacturers, carriers, firmware version and WiFi chipsets. The feature was not present on our review Lumia 800, but the smartphone is due at least one firmware update prior to retail availability. We’ll update when we know for certain whether or not the sharing functionality will be added in.
@ Matthijs: Komt er een uitgebreide review hier op tweakers? Ben erg benieuwd naar gebruikerservaringen.
volgens mij gaan 40 personen de telefoon reviewen komende week. Ben erg benieuwd_Rene_ schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:39:
@ Matthijs: Komt er een uitgebreide review hier op tweakers? Ben erg benieuwd naar gebruikerservaringen.
Verwijderd
KIjk eens hier. Er was al een deel 1 en onderstaande link geeft deel 2._Rene_ schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:39:
Real life experience:
http://allaboutwindowspho...s_the_Nokia_Lumia_800.php
Review van Cnet: http://reviews.cnet.co.uk...umia-800-review-50005805/
Camera test tussen Lumia 800, Iphone 4S en Galaxy S2: http://crave.cnet.co.uk/m...s-and-galaxy-s2-50005826/
De close up ziet er niet goed uit, maar ik vraag me af of de Lumia 800 net als de N8 een speciale macro-functie heeft (kan iemand dat bevestigen?) en of ze die gebruikt hebben. Als ik die op mijn N8 niet gebruik, maakt deze namelijk ook geen scherpe close ups. Als ik de foto's van Gsmarena bekijk zien die er toch zeker goed uit, vooral de close up:
Camera test tussen Lumia 800, Iphone 4S en Galaxy S2: http://crave.cnet.co.uk/m...s-and-galaxy-s2-50005826/
De close up ziet er niet goed uit, maar ik vraag me af of de Lumia 800 net als de N8 een speciale macro-functie heeft (kan iemand dat bevestigen?) en of ze die gebruikt hebben. Als ik die op mijn N8 niet gebruik, maakt deze namelijk ook geen scherpe close ups. Als ik de foto's van Gsmarena bekijk zien die er toch zeker goed uit, vooral de close up:

[ Voor 37% gewijzigd door unknowndb op 05-11-2011 21:01 ]
Kan aan mij liggen maar die review van Cnet komt wel erg negatief over. Veel kleine puntjes waarover ze heel erg negatief doen.
Ja, ze zijn niet zo blij met de camera en het scherm vinden ze ook maar mmmmmmSnippertje schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:08:
Kan aan mij liggen maar die review van Cnet komt wel erg negatief over. Veel kleine puntjes waarover ze heel erg negatief doen.
Terwijl bij andere reviews juist het scherm als plus-punt naar voren komt. Ze hebben het over details die bij dagelijks gebruik niet storend zijn, voor mij althans.Basekid schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:26:
[...]
Ja, ze zijn niet zo blij met de camera en het scherm vinden ze ook maar mmmmmm
Verwijderd
Cnet kan je beste vergeten. De hands-on leveren al jaren meer twijfel als bevestiging op.
Het mooiste was een review waarbij het beschermings stickertje nog op de lens van de camera zat
Gelukkig zijn er al zoveel reviews en hands-ons van de Lumia 800 dat een goed beeld al gevormd kan worden.
Het mooiste was een review waarbij het beschermings stickertje nog op de lens van de camera zat
Gelukkig zijn er al zoveel reviews en hands-ons van de Lumia 800 dat een goed beeld al gevormd kan worden.
Wat ik er een beetje in lees is dat je voor telefoons van vergelijkbare prijzen (dus de 4S en de S2) betere specificaties krijgt.
De 4s vergelijkbaar geprijsd noemen??Basekid schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:31:
Wat ik er een beetje in lees is dat je voor telefoons van vergelijkbare prijzen (dus de 4S en de S2) betere specificaties krijgt.
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
Lees de commentaren ook, dan krijg je een beter beeld van die CNet handsonBasekid schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:31:
Oh oeps, zat naar de prijs van de 4 te kijken. My mistake!
Dan is het niet echt eerlijk dat ze resoluties etc vergelijken nee
Daarnaast speelt de hardware bij Windows Phone 7.5 een mindere rol. Het OS is al heel erg snel.
https://wren.co/join/Devian
Hoe meer ik er over lees, hoe meer ik deze telefoon wil. Hoop dat ik niet een gigantisch duur abonnement moet nemen om hem gratis te krijgen.
---RAWE CEEK!!!---
CNET moet je echt ontwijken. Ik heb nog nooit zulke amateurs bij elkaar gezien. Vooral Molly is het toonbeeld van amateurisme. Ze doet zich voor als een gadgetexpert, maar het lijkt wel een huisvrouw die ze willekeurig uit een zooitje hebben gepakt.rajboen schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:55:
Review van Cnet: http://reviews.cnet.co.uk...umia-800-review-50005805/
[afbeelding]
Er worden daar zoveel fouten gemaakt. Zoals een vergelijking met de camera's van de SGS2, iPhone 4S en Lumia 800, terwijl de foto's op verschillende manieren, tijdstippen en weercondities zijn gemaakt. CNET is het type website dat snel reviews wil maken zonder het maximale uit een telefoon te halen.
http://blog.gsmarena.com/...-a-spin-return-impressed/
Dit zijn tenminste foto's gemaakt door mensen die weten wat ze doen en het maximale eruithalen.
Als specificaties belangrijk zijn, dan moet je geen Windows Phone kopen. Als je een snel OS dat anders is, snel werkt, soepel en zonder happeringen werkt en waarin de apps een meer geheel vormen met de rest van het OS dan is Windows Phone een goede keuze.Basekid schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:31:
[ Voor 65% gewijzigd door Relief2009 op 06-11-2011 12:06 ]
ok,Relief2009 schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:59:
[...]
Als specificaties belangrijk zijn, dan moet je geen Windows Phone kopen. Als je een snel OS dat anders is, snel werkt, soepel en zonder happeringen werkt en waarin de apps een meer geheel vormen met de rest van het OS dan is Windows Phone een goede keuze.
Verwijderd
Beter gezegd: het belangrijkst zijn.
Natuurlijk zijn de specs heel goed, maar is je doel met name patsen met specs, dan moet je bij Android zijn.
Gelukkig is het overgrote deel al over die fase heen
Hoorde laatst ook wel een leuke toen iemand over dual-core begon. Dat heeft een WP7 nl ook werd verteld. een CPU en een GPU die het grafische werk doet. Dus eigenlijk 2 processoren, daarom is WP7 zo vloeiend en soepel, Android heeft dat niet. Klant was meteen om en kocht een wp7
Nee dat snap ik. En de meeste reviews zeggen inderdaad ook dat voor WB7.5 de specs zijn meer dan genoeg.
Ik probeerde eerder te zeggen dat CNET de specs teleurstellend vond (+ gekeken naar de hoogste prijs die er voor gevraagd word + slechte camera review), en dus niet zo positief was over het eindproduct.
Maar zoals net al gemeld, CNET blijkt een beetje amateuristisch te zijn
Ik probeerde eerder te zeggen dat CNET de specs teleurstellend vond (+ gekeken naar de hoogste prijs die er voor gevraagd word + slechte camera review), en dus niet zo positief was over het eindproduct.
Maar zoals net al gemeld, CNET blijkt een beetje amateuristisch te zijn

De amerikaanse Cnet is al beter, daar heb ik toch al een aantal degelijke artikels van gelezen.
CNET heeft de iPhone 4 ook de hemel ingeprezen en daar zitten ook ondermaatse specs. Consistent zijn ze daar niet.
http://news.cnet.com/8301...phone-7-challenge-week-1/
Lees en huiver over de "kwaliteit" van Amerikaanse CNET.
Ook de Amerikaanse versie moet eraan geloven. Vooral van mevrouw Molly.Qurius schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:48:
De amerikaanse Cnet is al beter, daar heb ik toch al een aantal degelijke artikels van gelezen.
[ Voor 16% gewijzigd door Relief2009 op 06-11-2011 19:42 ]
Wow, opzich staan er wel wat interessante puntjes in, maar het meer een verhaal dan een goed geschreven artikel.Relief2009 schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:40:
CNET heeft de iPhone 4 ook de hemel ingeprezen en daar zitten ook ondermaatse specs. Consistent zijn ze daar niet.
[...]
Ook de Amerikaanse versie moet eraan geloven. Vooral van mevrouw Molly.
Via haar ook de review van Scott Adams:
http://dilbert.com/blog/e...s_phone_challenge_result/
Moet zeggen dat ik het een beetje flauw vind dat omdat het MS is het niet "cool" kan zijn. De Omnia Lumia 800 laat juist zien dat je een erg mooie/gave telefoon kan krijgen!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:
Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic
Accessoires mogen hier besproken worden.
Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:
Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic
Accessoires mogen hier besproken worden.
Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.