Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Relief2009
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-06 16:12
Mede-auteur:
  • CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-07 21:59

CokeZero

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/nokia_titel.jpg

Dit topic is bedoeld om over de Nokia Lumia 800 te praten. Discussies over accessoires, providers, prijzen en abonnementen horen in een andere forum/topic en zijn dan ook ongewenst!!

Als iemand wil helpen met de TS, graag!

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/intro_titel.jpg

The stunningly social Nokia Lumia 800 features head-turning design, vivid colors (cyan, magenta and black) and the best social and Internet performance, with one-touch social network access, easy grouping of contacts, integrated communication threads and Internet Explorer 9. It features a 3.7 inch AMOLED ClearBlack curved display blending seamlessly into the reduced body design, and a 1.4 GHz processor with hardware acceleration and a graphics processor. The Nokia Lumia 800 contains an instant-share camera experience based on leading Carl Zeiss optics, HD video playback, 16GB of internal user memory and 25GB of free SkyDrive storage for storing images and music.

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/specificaties_titel.jpg

CPUQualcomm MSM8255 1.4 GHz (WCDMA)
RAM512 MB
SchermtypeClearBlack AMOLED
Schermgrootte3.7 inch
Schermresolutie800 x 480 pixels (WVGA)
BatterijLi-ion 1450 mAh
Batterijduurtot 335 uur standby / 780 min. gesprekstijd / 55h muziek speeltijd
Opslag16 GB intern flashgeheugen
Camera achter8 MP Carl Zeiss met F2.2 lens en Dual LED flash
Camera (video)HD 720p
ConnectiviteitGSM/EDGE 850, 900, 1800, 1900 MHz
WCDMA 850, 900, 1800, 1900 en 2100
HSDPA cat 10: 14.4 Mbps, HSUPA cat 6: 5.76 Mbps
WiFi 802.11 b/g/n
Bluetooth 2.1
A-GPS
Stereo FM-ontvanger met RDS
SensorenDigitale Kompass, Accellerometer (kantelsensor), lichtsensor, nabijheidssensor
KnoppenPower/sleep, back, Start, search, volume up/down, camera
Aansluitingenmicro-USB 2.0 poort, 3.5 mm stereo audio jack
BesturingssysteemWindows Phone 7.5
Gewicht142 g
Afmetingen116.5mm x 61.2mm x 12.1mm

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/reviews_titel.jpg

WPCentral
http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-800-review

Pocket-lint
http://www.pocket-lint.co...okia-lumia-800-wp7-review

Slashgear
http://www.slashgear.com/nokia-lumia-800-review-03192695/

Winrumors
http://www.winrumors.com/...-lumia-800-windows-phone/

Gizmodo UK
http://www.gizmodo.co.uk/...wolf-in-the-n9s-clothing/

The Verge
http://www.theverge.com/2...61/nokia-lumia-800-review

PhoneArena
http://www.phonearena.com...a-Lumia-800-Review_id2889

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/fotos_titel.jpg

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/videos_titel.jpg

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/extra_titel.jpg

- Nokia Drive (gratis offline navigatie)
- Nokia Maps (Bing alternatief met meer gelocaliseerde info)
- Nokia Music (gratis streaming/offline muziekmix)
- Nokia Store
- ESPN
- Nokia Contacts Transfer
- Active Noise Cancellation (twee microfoons)

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/prijs_titel.jpg

- Adviesprijs: € 420 ex. BTW
- Beschikbaarheid: Half November 2011

Relief2009 wijzigde deze reactie 13-11-2011 00:50 (121%)

quote:
WaSteiL schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:07:
Zie ik nu echt dat de losse verkoopprijs 386 euro zou zijn?
Waar zie je dat?

Edit: vette reclame. Gooi dit op tv Nokia!

Relief2009 wijzigde deze reactie 26-10-2011 11:23 (10%)

quote:
WaSteiL schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:22:
[...]

Als je op die site van Hi kijkt zie je 386 euro staan met een streep er doorheen. Dat zou dus in mijn ogen de adviesprijs kunnen zijn. Vergelijk je dat met bijvoorbeeld de Samsung Omnia W dan is dat wat duurder, maar wel een erg reeele adviesprijs.
Ik las ergens 420 euro adviesprijs. Dus dat is goed mogelijk.

Het is in verhouding duurder ja, maar het ziet er beter uit, heeft gratis navigatie en een zeer goed scherm.
quote:
BigF25 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:25:
Hoe zit met de Nokia Lumia 900? niet aangekondigd maar er was wel iets geleakt.. (nep)?
Dat was nep.
quote:
BigF25 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:43:
@relief2009
Nokia world keynote is ook zojuist afgelopen, idd geen 900 versie aangekondigd.. nep dus.

Either way, de 800 heeft wel wat! maar ben ook benieuwd naar de specs, waarvan nog niks is bekend gemaakt.

Adviesprijs is overigens: €420 (ook aangekondigd op de keynote)
De data-sheet heeft specs.
Ik ben juist blij dat Nokia de Drive en Music voor zichzelf houden. Des te meer reden om voor een Nokia te gaan. Anders zouden ze zichzelf kapotmaken.
quote:
bakkerj813 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:10:
KPN meldt een leverdatum van 17 november. Iemand een idee of T-mobile 8)7 hem ook gaat leveren? Daar namelijk nog geen teken van leven.

Moet wel zeggen dat de prijzen meevallen, bij kpn tov hetzelfde eenjarige abbo is de nokia €50,- goedkoper dan de HTC Radar en die heeft een adviesprijs rond de €400?

Edit: Beschikbaarheid in Nederland

De Nokia 800 Lumia is beschikbaar vanaf 17 november 2011 bij The Phone House, BelCompany, KPN, Hi en Vodafone. Reserveren of alvast bestellen is vanaf vandaag mogelijk via deze link. De verwachte verkoopadviesprijs inclusief btw en exclusief subsidies bedraagt 499 euro.

Bron: Persbericht Nokia website
Vaag 420 euro was de adviesprijs? Blijkbaar dus ex btw.
Tja dit is geen Android waar specs belangrijker zijn dan het toestel en de software zelf. Als je de beste specs zoekt en design/software je geen zak uitmaakt dan kan je het beste kijken bij Android. Windows Phone heeft niet zo veel power nodig om hetzelfde te doen.

Relief2009 wijzigde deze reactie 26-10-2011 14:54 (34%)

quote:
dreamwalker schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:53:
Ik dacht juist dat Symbian en Meego geen top specs nodig hadden.
Maar het besturingssysteem even achterwegen latent betere specs zijn altijd welkom.
(Kijk naar de Iphone 4s die is toch weer een stuk sneller dan de Iphone 4)
Ik denk dat snelheid waar dan ook altijd toegejuicht wordt. Het is toch heerlijk als je zo meteen helemaal niet meer hoeft te wachten tot een site geopend wordt.
En naar Nokia kijkend zou het toch goed zijn om even aandacht te trekken met een super vet product om alles weer een beetje opgang te krijgen. Als mensen nu al een beetje teleurgesteld zijn lijkt me niet hele goede reclame.
Ja het is inderdaad weer een stuk sneller, maar het verschil is niet zo groot. En Windows Phone heeft ook geen top specs nodig. Heel veel wordt gedaan door de gpu wat ervoor zorgt dat cpu ontlast wordt. Verder is het OS geoptimaliseerd met de hardware waardoor het maximale eruit wordt gehaald.

Ze trekken aandacht en op een paar verwende lui/Android fanboys is de reactie erg positief. Je moet jezelf niet als standaardvoorbeeld nemen ;)
quote:
NetAmp schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:10:
[...]
  • Dat probleem hebben we dus andersom, met de Nokia N9 :F
De N9 komt ook in landen uit waar de 800 voorlopig niet uitkomt. Waarschijnlijk om elkaar niet dwars te zitten.

Bij PhoneHouse in frankrijk krijg je gratis een Nokia Monster headset + 50 euro terug als je de telefoon voor het einde van het jaar preordered. Prijs is 500 euro.

http://www.phonehouse.fr/nokia/800-lumia/NO800BLACK

Relief2009 wijzigde deze reactie 26-10-2011 15:30 (26%)

quote:
defcon84 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:11:
Als je hem vergelijkt met de Samsung Omnia W, is het niet echt een groot verschil.. :(
http://tweakers.net/pricewatch/compare/215/294001;291213

wat nokia apps, een betere camera en dubbel van de opslag (16gb ipv 8gb)
valt me best tegen.. zeker als je weet dat de omnia w 180 € (!) minder kost! (gebaseerd op de adviesprijs+btw)
Wat je nu doet is een adviesprijs vergelijken met een winkelprijs wat natuurlijk scheef is. De Omnia W zelf heeft een adviesprijs van 400 euro. Bij Hi hebben ze bij de Lumia een toestelprijs van 386 euro gegeven. Dus het moet vast mogelijk zijn om de Nokia straks voor rond de 350-400 te krijgen en dan is de prijs helemaal niet zo gek. ;) En dan heb ik het nog niet eens over gratis navigatie wat je los snel 50-80 euro zal kosten.
quote:
NetAmp schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:26:
[...]

Technisch gezien ben ik nog wel benieuwd naar de applicaties die meegeleverd worden... Ze gaan mij niet wijsmaken dat Nokia Maps/Drive is ge'port' naar Silverlight Dus dat moet gewoon C++ zijn. Maar je kon als ontwikkelaar toch alleen Silverlight of XNA gebruiken?

Verder wil ik ook graag proberen wat voor effect de "beperkte"(?) multi-tasking van WP7 heeft. Tegenover de zogenoemde volledige multi-tasking van MeeGo. En de iPhone die een gelijksoortig systeem als WP7 zou hebben. Misschien maakt het in dagelijks gebruik wel heel weinig uit?

We zullen 't gaan zien... straks in november. B)
Silverlight is een framework en geen programmeertaal. Programmeren doe je in C#. Dat moet het voor Nokia al een stuk makkelijker maken.
En Microsoft heeft veel teams die ontwikkelaars helpen met het omzetten en programmeren van apps. En als fabrikant krijg je vast een paar MS medewerkers op bezoek voor hulp bij het programmeren van apps.

In principe kun je bijna alles met de multi-tasking mogelijkheden van Windows Phone. In plaats van dat een app volledig op de achtergrond draait (wat ten koste gaat van je accu welke bij de N9 niet bepaald geweldig is) is er een set api's gebouwd waardoor je bepaalde zaken op de achtergrond kunt draaien zonder dat de hele app in het geheugen geladen moet worden. En met hele andere lading aan api's samen zou je in principe alle soorten apps kunnen bouwen.

Relief2009 wijzigde deze reactie 26-10-2011 17:50 (56%)

Bij Vodafone krijg je 6 maanden lang elke maand 10 pond vouchers. Moet je wel bij de eerste 10.000 Lumia 800 klanten zitten.

http://www.vodafone.co.uk...nokia-lumia-800/index.htm
Yep. Als Androidgebruiker ben je alleen maar bezig met hardware specs terwijl er niet eens gebruik van wordt gemaakt door het OS en de ontwikkelaars. De fragmentatie werd dermate groot dat ik maar voor een Omnia 7 ben gegaan. Prima telefoon, snel, goede bouwkwaliteit. Maar ik vind deze luma 800 toch meer klasse uitstralen.
quote:
rookie no. 1 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:34:
Op deze zit ik al een tijd te wachten! Eindelijk mijn Nokia 6021 inruilen voor een Nokia Windows Phone smartphone ;)

Iemand enig idee of de accu er (gemakkelijk) uit te halen is? Vind ik wel handig als het dingetje een keer goed hangt of als je écht zeker wilt zijn dat hij uit is :pac
Niet mogelijk. En om eerlijk te zijn heb ik mijn batterij nooit eruit hoeven te doen op mijn Omnia 7. Zo stabiel is het. ;)

Iets anders: Nokia Music schijnt dus gratis streaming te hebben + gratis offline beluisteren van muziekmixen. Als je losse liedjes wil, dan moet je wel kopen. Lijkt me wel een leuk extraatje :)

Ik hoop dat Nokia de licenties die ze hebben in bepaalde landen kunnen combineren met Zune zodat zune opzichzelf completer wordt.

Relief2009 wijzigde deze reactie 26-10-2011 22:48 (26%)

quote:
NetAmp schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:52:
[...]

En bijvoorbeeld de iPhone, kan je toch ook re-setten met een knoppen-combinatie (want de batterij kan er niet - zomaar - uit, dat bedoel ik) ? ALS het nodig is :)
De iPhone kan je restoren via iTunes en dat kan met Zune ook.
quote:
Telfordia schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:21:
Bepaald Nokia eigenlijk zelf bij welke winkels / aanbieders de telefoon beschikbaar is in november? Ik vind het typisch dat Hi en KPN het toestel wel gaan verkopen en Telfort nog niks weet.
Telfort is altijd laat met toestellen.

Trouwens Nokia Music is wel degelijk gratis muziek streamen en gratis offline luisteren naar muziekmixen. Je betaald alleen voor losse nummers.

http://www.wpcentral.com/so-why-nokia-music-we-explain

Relief2009 wijzigde deze reactie 27-10-2011 10:34 (22%)

quote:
joblamie schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:53:
[...]

Neehoor, de iPhone 4S is in combinatie met een 1 jarig T-Mobile abonnement juist redelijk voordelig te krijgen. Als je hem los koopt betaal je 599. Als je hem met 1 jarig abonnement koopt, dan betaal je slechts 389 euro voor het toestel + 10 maanden lang 30 euro (eerste 2 maanden gratis) wat neerkomt op 300 euro. Totaal dus 300+389 is 689 euro, slechts 89 euro meer dan dat je hem los koopt. Maar voor dat bedrag mag je wél bellen, internetten en sms-en! Relatief gezien 'Spotgoedkoop' kun je wel zeggen, T-Mobile verdient er opzich maar weinig aan zo.
Ja leuk dat het goedkoop is, maar ik betaal liever zo min mogelijk als ik een 1-jarige abbo neem.

Met een Nokia 800 ben je 200 euro goedkoper uit. Als dat weinig is, dan weet ik het ook niet meer. En dan heb ik het over een Hi shop en niet eens over een webwinkel a la Belsimpel die kleine winstmarges hebben waardoor je toestelprijs vaak een factor de helft lager is.
quote:
dcell schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:43:
[...]

Jij denkt dat de polycarbonaatshell makkelijk te fabriceren is en dat daar geen R&D in zit ? ook daar willen ze enigzins wat kosten van terugverdienen. Niets voor niets lees je op verschillende techblogs/sites dat dit een staaltje van engineering en ontwerp is van Nokia waar je u tegen zegt.
En Vlad (Apple fanboy) vond de N9 qua design, bouwkwaliteit beter dan de 4S en dat zegt al genoeg.
quote:
rajboen schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:56:
Iemand een idee of de 800 ook Gorilla Glas heeft net als de N9? Ik zie er namelijk nergens een melding van staan op de data sheet.
Er staat nergens dat het Gorilla Glass gebruikt, maar het zou raar zijn om een ander glas te gebruiken terwijl het ontwerp hetzelfde is als de N9.
quote:
bladerash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:26:
[...]

En waarom zou polycarbonaat niet makkelijk te fabriceren zijn?
Wikipedia: Polycarbonaat
Lees: ''groot gebied van toepassingen omdat het zo makkelijk in gebruik is''
CD's en drinkflessen zijn nou ook niet de duurste voorwerpen die je in je leven tegen komt.
Het enige wat ze moeten doen is in de goeie vorm gieten en een kleurstof eraan toevoegen... SOW... daar zit veel R&D in zeg.

Wel een pluim voor het ontwerp, maar als je kijkt naar de hardware schaart het zich in de middenmoot. Highend telefoons zoals de HTC 3D Evo/LG optimus 3D hebben nog steeds een processor die 2x zo snel is, een gpu die 2x zo snel is, hoger resolutie van 540x960, 3D scherm en een 5MP 3D camera welk ik meer waard vind dan 8MP camera met carl zeiss lens.
Leuk al die specs, maar qua snelheid wint de Nokia Lumia dik van de bovenstaande toestellen. Ik heb Android gehad voor een jaar en was het na een jaar zat. Leuk alle hardware, maar als je software niet van gebruik maakt dan heb je er NIETS aan. Al heb je een quad-core in je mobiel zitten. Het enige wat je ermee kunt is patsen naar andere Nerds toe. Gebruikers willen een telefoon die gewoon werkt en niet bij zoiets simpels als een app openen al begint te laggen. Het is toch belachelijk dat je een OS hebt dat zonder reden begint te laggen. Dat je accu binnen een paar uur leeg trekt terwijl je er geen hond mee doet.

Verder ik heb liever een normale camera van 8MP met Carl Zeiss lens dan een 3D camera waarmee je fotos maakt die alleen jij kan bekijken en aan niemand kan versturen omdat niemand een 3D TV heeft.

Je kunt wel lekker met specs lopen gooien, maar als je het toestel werkelijk moet gebruiken heb je er geen hond aan. Gimmicks zijn gimmicks. Ik wil een telefoon welke gewoon werkt.

Relief2009 wijzigde deze reactie 27-10-2011 11:39 (12%)

quote:
bladerash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:42:
[...]

[afbeelding]

Deze benchmarks geven aan hoe de prestaties ongeveer zijn bij het webbrowseren.

Ik weet niet waar je het over hebt. De 3D camera kan in 2D mode. 3D is gewoon een leuke extra. Dus je kunt gewoon normale foto's maken.

Ongeacht wat het is slaat jou argument sowieso op stront, dus toen de eerste telefoon net werd uitgevonden hou je het ook zeker liever bij de brief omdat niemand anders een telefoon had en je toch niemand kon bellen.
Benchmarks die helemaal niet geoptimaliseerd zijn voor Windows Phone. Lekker objectief. Sunspider benchmark is een webkit-benchmark en raad eens op welke engine safari en android browser draaien?

Voor de rest benchmarks zeggen weinig. Ik heb mijn SGS ook gekocht op basis van benchmarks en wat een teleurstelling was dat. De SGS zou zoveel krachtiger en sneller zijn dan mijn iPhone 3G. Nou toen ik hem echt moest gebruiken, viel dat zwaar tegen.
Zoals ik al zei, specs zijn alleen voor mensen die graag willen patsen met de laatste specs waar geen hond om geeft.

Relief2009 wijzigde deze reactie 27-10-2011 12:15 (4%)

quote:
NetAmp schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:04:
[...]

*zucht* en zo heeft een ieder zijn (of haar) eigen ervaring, beleving, voorkeur, smaak, etc...

offtopic:
Laten we gewoon allemaal een toestel kiezen waar we dagelijks gebruik van willen maken.
Op basis van wat voor criteria/wensen dan ook.

En de keuzes van anderen respecteren, in plaats van eindeloos te mekkeren over wie "de beste" keuze heeft gemaakt, wie er 'gelijk' heeft, blabla... 8)7

Het is toch veel leuker om in dit soort forum-topics (waar ze voor bedoeld zijn) het betreffende toestel zelf te bespreken. :*)
Tja als Android-gebruiker praatte ik ook alleen over specs in plaats van over het toestel zelf. Zegt al genoeg over het platform.
quote:
bladerash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:18:
[...]

Dan zijn de websites dat dus ook niet.. javascript is alleen maar een scripttaal om webpagina's interactief te maken.

[...]

De SGS is wel degelijk krachtiger dan de iphone 3G. Alleen ze werken op verschillende resoluties. Waar de iPhone 3G op 320x480 werkt, doet de SGS dat op 400x800. De SGS moet dus berekening doen voor 2x zoveel pixels, als de hardware dan ook niet 2x zo snel is, dan is het niet verwonderlijk dat de SGS trager oogt.
Er is een groot verschil tussen snelheid en stabiliteit/soepelheid. Je hebt het alleen over de snelste dit snelste dat. Hoe snel de SGS ook was, de lag zat er vanaf het begin in, apps die 8 seconden nodig hadden om te starten zonder verklaarbare reden. Ik heb driekwart van het jaar verspild aan custom-roms terwijl ik dat helemaal niet zou hoeven te doen. Dit is niet een probleem van de hardware, maar een probleem van Android als OS.

Dit is niet het juiste topic om erover te praten, maar wat ik als laatst wil zeggen is dat ik liever een minder krachtige smartphone heb die het gewoon doet, altijd soepel werkt en lagfree is dan een OS dat lagged zonder reden. Veel plezier met je Android en ik ga genieten van mijn Lumia 800.

Relief2009 wijzigde deze reactie 27-10-2011 12:27 (14%)

quote:
NetAmp schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:37:
[...]

offtopic:
Ja, excuus :F het sloeg niet direct op jouw post. Maar in het algemeen over de toon in o.a. dit topic, andere (telefoon)topics, forums, weblogs, etc. Overal 'fanboys' die alle andere moeten overtuigen dat "hun" platform beter is.
Wellicht ook niet de juiste plek hier om mijn frustratie te uiten :P

Mooie review van T.net over de Lumia 800
:)
Het stukje over dat Nokia Music niet zo relevant is vond ik wel onzin. Ik bedoel welke platform geeft je gratis muziek streaming van 50 miljoen liedjes? :o
Ik heb een nieuwe topic gemaakt waar we over prijzen, abonnementen en providers kunnen praten. Graag voortaan hier bespreken.

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic
Ik denk dat je boven hebt kunnen lezen dat er hier niet wordt gepraat over prijzen, maar over het toestel. Graag topicwaarschuwing lezen.
quote:
bladerash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:15:
[...]

Ik zou eerst zelf onderzoek doen naar polycarbonaat voordat je zulke dingen neerzet. Ze gebruiken het omdat het materiaal er heel geschikt voor is, niet omdat het zo exotisch klinkt.

Als het voor veiligheidshelmen wordt gebruikt dan kan het dus wel tegen weer en wind en ook wel tegen een flinke stoot. Waarom het volgens jou niet zal uithouden in je broekzak snap ik dan even niet.

Waarom zouden ze sowieso een materiaal gebruiken waar eerst veel R&D achter moet zitten voordat je het kunt toepassen als het materiaal al voor de hand ligt.

injection molded is niets meer dan dat het samengesmolten is, dat is het wel minste wat ze kunnen doen.

Jongens, polycarbonaat is geen buitenaards materiaal wat alleen gedelfd kan worden op planeet X, het is gewoon hard plastic.
Hard plastic is alleen niet zo goed voor de marketing als je dat neerzet, vandaar polycarbonaat, en jullie trappen er allemaal in.
Het is maar goed dat je niet bij een bedrijf als Nokia werkt. Je hebt geen zak begrepen van productieprocessen.
En niemand zal ontkennen dat het plastic is. Maar plastic betekent niet altijd cheap zoals dat bij de SGS en SGS2 is.

Maar kunnen we nu ophouden? bladerash je hebt duidelijk geen interesse in de Nokia Lumia 800 en je komt hier alleen om te trollen. Als je verder niets nuttigs te melden hebt, graag het topic niet vervuilen.

Relief2009 wijzigde deze reactie 27-10-2011 21:33 (7%)

quote:
exelletor schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:48:
Hoewel ik overweeg om zo'n ding te gaan halen, denk ik niet dat Nokia hiermee een grote marktaandeel gaat behalen. Snap eigenlijk ook niet waarom jullie jeugd als een belangrijk doelgroep noemen?
Waarom zouden ze hiermee geen grote aandeel kunnen halen? Het ziet er hip uit, zit een goede OS op en jeugd is nou net de groep die heel vatbaar is voor hypes of nieuw spul. Een telefoon als deze valt veel meer op dan de zoveelste iPhone.
quote:
Texamicz schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:23:
[...]

Kun je dan niet gewoon een APP daarvoor downloaden uit de WP7 app store? Ik kon dat wel voor mijn SGS1 en SGS2.(app heet NoLed) Als het scherm uit was kreeg je een heel klein lichtgevend puntje(in verschillende kleuren en vormen of symbooltjes) als je bijvoorbeeld mail had of een SMS. Wel heel handig.

Misschien is er wel zoiets in de WP7 app store ;) dan ken je dat gewoon downloaden en installeren lijkt me.

Denk dat mensen met een Samsung Omnia WP7 telefoon er ook wel belang bij hebben omdat die ook Amoled displays hebben.
WP7 is veel beperkter dan Android. Android is simpel aan te passen, maar ook de reden waarom mijn SGS zo wisselvallig presteerde. En ik had NoLed ook weleens gebruikt, maar merkte dat mijn batterij 2x zo snel leeg ging en toen maar meteen weggehaald.

Ik hoop dat MS bij de volgende update dit soort zaken standaard erin bakt. Des te meer redenen om mee te stemmen bij uservoice.

Relief2009 wijzigde deze reactie 29-10-2011 17:19 (3%)

Of gewoon je Engelse market behouden. Er is niet echt reden om over te schakelen naar de Nederlandse market.

Verder: dit soort discussies kun je in het WP7 topic houden. Dit topic is bedoeld om over de telefoon zelf te praten.

Relief2009 wijzigde deze reactie 29-10-2011 21:30 (14%)

quote:
rajboen schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:59:
Net ergens gelezen (zie comments: http://www.cnet.com/8301-...ia-lumia-800-vs-nokia-n9/) dat iemand beweerde dat er in de Lumia 800 wel een NFC-chip zou zitten, maar dat de software nog niet geschikt zou zijn o.i.d. en Nokia het daarom uit de datasheet heeft gelaten. Wat denken jullie?
Dat is een bewering van een persoon die het ergens in een forum heeft gelezen. Geen bewijs en geen argumentatie.

Het zou me niet verbazen als het er in zat, maar er is niets wat wijst op NFC. Verder kan het me eigenlijk geen drol schelen. NFC zal de komende 1-2 jaar nog niet aanslaan.
quote:
rajboen schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:31:
[...]

Geen argumentatie? Het heeft toch hetzelfde ontwerp als de N9? Dus eigenlijk hetzelfde argument als dat het scherm Gorilla Glas zou hebben volgens jou ;) Dit wordt immers ook nergens genoemd/geen bewijs.

Maar het zal idd nog wel even duren. Daarentegen is het wel leuk als het er al op zou zitten, beetje futureproof met bepaalde aspecten is nooit weg.
Sigh, hoe vaak moet dit nog herhaald worden hier. Het design is misschien gelijkwaardig maar de hardware (chip) niet. Verder heb ik nooit met zekerheid gezegd dat er Gorilla-glass erop zit. Ik zei het zou logisch zijn. Verder is gorilla-glass veel logischer (vergelijkbaar design) dan NFC (totaal verschillende hardware).
quote:
Wietsee. schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:28:
[...]

De 800 geen NFC functie, maar de 710 wel?
NFC enabled, de headset? Maar je hebt er 'weinig' aan op WP7.
Erg raar.
Zie het filmpje onder dit nieuwsbericht.
Hopelijk snel een duidelijk antwoord...
De 710 heeft het ook niet. Geen enkele Lumia heeft het volgens de specssheet.

Verder NFC is alleen handig voor draadloze communicatie a la OV-kaart. Iets anders is het niet. In de toekomst kun je met je telefoon betalen of je pas scannen en er iets mee doen maar voorlopig komt dat niet aan. NFC is dus geen continue communicatie zoals bluetooth of wifi. Over 1 of 2 jaar wordt NFC pas echt gebruikt en dan vind ik de discussie wat logischer. Ik vind het nu niet meer dan een hype. Zelfs de iPhone 4S heeft het niet.
quote:
Toms_88 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:16:
Er zit trouwens geen gyroscope in, gaan we dat erg missen?

En trouwens nog iets leuks:

[...]
Het geeft een extra element tijdens het gamen, maar er zijn heel weinig developers die hiervan gebruikmaken. Je zult het dus niet missen.

Je krijgt als Nokia eigenaar dus gratis games? Hij heeft het over:

"This time, we’ll be designing our games for an awe-inspiring experience on Windows Phone for Nokia. That’s the best games for free plus exclusive content for Nokia users. It’s a big win for Nokia’s consumers worldwide"

Relief2009 wijzigde deze reactie 30-10-2011 20:26 (19%)

quote:
rajboen schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:13:
[...]

Ben het met je eens dat Gorilla logischer zou zijn, maar net als de NFC wordt er nergens melding van gemaakt. Dan is het net zo logisch (niet m.i.) dat het scherm 3,9" zou zijn als de N9 en niet 3,7". Scherm is bij mijn weten nog steeds een onderdeel van de hardware (en ook design). Geen idee wat zo'n scherm moet kosten, maar wellicht hebben ze om de kosten te drukken geen Gorilla glas gebruikt?

Zo gek is het trouwens niet dat NFC er toch in zou zitten. Nokia is volgens mij DE fabrikant die erin gelooft en recentelijk toestellen heeft uitgebracht met NFC. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen, want jij weet immers alles al ;)

En sinds wanneer is de Iphone de standaard of iets al dan niet op korte termijn breed wordt geïmplementeerd? Overigens kan het sneller aan de orde zijn dan je denkt, zie: nieuws: Banken en providers willen Nederlands mobiel-betaalplatform in 2012 Dit artikel is alweer van dik een jaar geleden.
Het scherm is kleiner, maar dat betekent niet dat het gebied ook kleiner is waardoor er een ander soort glas gebruikt moet worden. Een groter scherm zou een ander glas vereisen, maar een kleiner scherm is makkelijker in te bouwen in een body die gelijkwaardig is aan de N9. Als je naar de afmetingen kijkt van de 800 zijn deze gelijkwaardig aan die van de N9. Verder als je een filmpje bekijkt van de N9 dan had je kunnen weten hoe het in elkaar gezet wordt. En het deel waar de chip en het scherm zitten wordt samen als geheel in de body geduwd. Gorilla Glass is dus veel logischer.

Verder dat Nokia NFC uitbrengt in recentere toestellen (niet allemaal) is geen garantie dat de 800 deze wel heeft. Bij de Lumia 800 heeft Nokia niet veel keuze wat betreft hardware. Deze kopen ze in bij Qualcomm (zoals alle andere OEM's) en Qualcomm zal pas vanaf de volgende generatie support voor NFC toevoegen.

Verder dat bericht zegt niet zoveel. Dat Banken het willen in 2012 wil niet zeggen dat het ook eraan komt. Banken roepen al veel langer dat ze mobiel betalen willen. Verder blijkt uit dit dat het wel een paar jaar duurt voordat het waard is om mobiel betalen te implementeren. NXP heeft zelfs haar verkoopverwachting gehalveerd. Er is gewoonweg niet zoveel vraag naar NFC.

En dat de iPhone 4S het niet heeft is wel degelijk belangrijk. Vooral als je bekijkt dat de iPhone een zeer groot deel van de markt beslaat en zolang zelfs de 4S en de SGS2 het niet hebben dan zal de toepassing van NFC nog wel een aantal jaar duren in Nederland.

Niet doen

PaT wijzigde deze reactie 31-10-2011 10:55 (6%)

quote:
_Christiaan_ schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:51:
*zucht*

Gorilla glas of niet maakt niet uit. Mijn HTC hero had het ook niet en die kraste net zo weinig (lees: totaal niet) als mijn huidige telefoon met gorilla glas. Terwijl ik de telefoons altijd zonder hoesje gebruik. En dat glas is ook niet heilig, het kan ook gewoon krassen.

Mijn eerste digicam van 1000 jaar geleden had ook geen gorilla glas, ging ook overal mee en had na x jaar ook geen krasje.

Dus ik mag aannemen dat men tegenwoordig wel capabel genoeg is om krasvrij glas te maken, of dat nou gorilla glas heet, bokito glas of dat ze niet eens de moeite nemen om het een koosnaam geven.
De kracht van Gorilla zit juist in het feit dat deze moeilijk kapotgaat wanneer je je smartphone op de grond laat vallen. Krasvrije glas, daar heb je geen gorilla glass voor nodig.
quote:
NetAmp schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:53:

Ook interessant:

Nokia Lumia 800 Manual (UK): PDF and web version.
(bron: My Nokia Blog)
Webmanual is wel leuk gemaakt. Zie je bijna nooit bij de concurrentie.
quote:
BM schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:10:
Denk het wel. Volgens mij is een gyroscoop namelijk verplicht gesteld door MS.
Nee een gyroscoop is niet verplicht. Een gyroscoop weglaten is juist een manier om kosten te besparen of een toestel duurder prijzen (bij aanwezigheid).

Relief2009 wijzigde deze reactie 31-10-2011 12:21 (75%)

quote:
dfrenner schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:26:
[...]

Dat terwijl de meest fragile telefoon, juist erg snel het glas breekt ondanks het aanwezige Gorilla glass (iPhone).
Het verschil is dat de iphone aan beide kanten geheel van glas is wat het dus ook een veel kwetsbaarder iets maakt dan een telefoon wat alleen deels van glas is.

Vergelijk eens een SGS met Gorilla Glass met een iPhone 3GS (zonder gorilla). 1 van de meest voorkomende problemen bij de 3GS was dat het glas snel kapot ging als je het liet vallen. Ik heb de SGS zo veel laten vallen en het glas brak nooit. Gorilla is geen garantie dat het nooit kapot zal gaan, maar in het geval van een iPhone 4 verbaast het me niet.
quote:
Basekid schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:54:
[...]

Volgens wikipedia moet het volgende in een telefoon zitten van MS:

[...]

Wikipedia: Windows Phone
Het is niet verplicht. MSDN geeft aan dat je als ontwikkelaar rekening moet houden met het feit dat een gyroscoop optioneel is: MSDN: Retrieving Gyroscope Input (Windows Phone)

Relief2009 wijzigde deze reactie 31-10-2011 14:53 (26%)

Kijk dat is de website die ik zocht, maar kon hem niet vinden. Mooi om te horen dat er inderdaad gorilla glass op zit. Kunnen we de discussie over dat weer sluiten.

Het aparte is dat Apple er niet tussen zit. :P
quote:
J27 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:35:
De Htc Hero en Trophy staan ook in het lijstje van gorilla. De hero heb ik inderdaad al tig keer laten vallen en het glas is ook nog steeds intakt, ik dacht eigenlijk dat dat dankzij de 'kin' was, nooit geweten dat die al gorilla glass had.

De Trophy heb ik ook 1 keer laten vallen en gelijk een grote barst in het scherm (die deed het toch al niet meer omdat ie per ongeluk in de bonte was meedraaide toen ik hem net 2 maandjes had :) dus het verbaast me wel dat die er ook tussen staat...

Anyway, de Hero hoop ik binnenkort dus in te wisselen voor deze mooie nokia, ik vind dus alleen het naar buiten gebogen glas nog een beetje eng (=kwetsbaar) eruit zien. Hopelijk gaat ie dus langer mee dan de Trophy :p
Ik heb in een filmpje ergens gezien dat het gebogen glas een illusie is. In het echt is het glas bijna plat, dus je het gebogen glas zul je niet zo duidelijk kunnen zien.
http://www.rtl.nl/(/actue...800-galaxy-vergeleken.xml

Iemand deze onzin gelezen?

"De Lumia 800 draait op Microsoft Phone Mango. Dat houdt in dat er - buiten de standaard-apps, zoals Twitter en Facebook - vooralsnog zeer weinig apps beschikbaar zijn voor Windows Phone. Die zullen door ontwikkelaars pas ontwikkeld worden op het moment dat meerdere telefoons Windows Phone gaan gebruiken."
Het zal in inderdaad even wennen zijn voor mensen die usb-storage gewend zijn, maar ik moet zeggen dat ik blij ben dat er geen mass storage meer is. Dankzij Zune heb ik nu een best goed geordende muziek library.

USB storage heeft zijn leuke kanten, maar ik moet zeggen dat ik het niet echt mis. Zune is gelukkig goede software vergeleken met iTunes dus dat helpt ook wel.
Mooie foto met een 800, Omnia 7 en een N8. Meer foto's zijn hier te vinden. Wel jammer van het overdreven grote watermerk.

Nu weet ik het zeker. Ik moet een 800 hebben. Wat ziet mijn Omnia 7 er zo clunky uit en de 800 zo sexy :P

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 11:42 (30%)

quote:
Rorando schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:41:
en de 800 ziet er ook stukken beter uit dan de N8 vind ik
Dat zeker. Kun je vooral met deze foto zien:

quote:
PaT schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:45:
Die Omnia 7 blijft gewoon het mooist :+ (niet qua beeld overigens, daar is die 800 toch serieus beter op de foto)
Ik vind de Omnia 7 ook geweldig, maar kom op de 800 ziet er o zo strak uit :P

De 800 heeft trouwens een samsung amoled-scherm. En het viel me inderdaad op dat het scherm er beter uitzag. De vraag is nu of de helderheid ook even hoog was bij beide toestellen.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 11:47 (22%)

quote:
Rorando schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:48:
ik vind vooral het uni-body aspect van de 800 een stuk mooier dan de behuizing van de omnia
Dat zeker. Als er iets is wat me stoort aan de Omnia 7, is het wel de batterijklep die niet zo lekker aansluit op de rest van de body.
quote:
PaT schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:54:
[...]

Had ik ook bij mijn eerste toestel. Klepje flikkerde er ook steeds vanaf. Nu bij mijn huidige 16GB versie nergens meer problemen mee!

Hebben jullie het filmpje van Vincent Evers met de Lumia 800 bekeken. Wat mij opvalt is het enorme snelheidsverschil. Kijk eens hoe hij Whatsapp opstart. Zo snel gaat dat echt niet bij mij!

http://www.telegraaf.nl/s/10810312
Klepje flikkert er niet af bij mij, maar hij steekt wel een beetje uit wat natuurlijk vervelend is.

Viel me ook op ja. Alles gaat veel sneller. De hubs starten ook stukken sneller op en het navigeren in de hubs ook. Maar het viel ook te verwachten met een 1.4ghz 2e generatie processor. De gpu is ook 2x zo krachtig.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 12:02 (8%)

quote:
joblamie schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:03:
[...]

Misschien ligt dat toch aan de processor. In mijn HTC Titan zit ook 1,4Ghz en daar heb ik ook geen problemen met Whatsapp. Start net zo snel op als op de Lumia!
Hah je moet eens whatsapp op de omnia 7 kijken. Retetraag.
quote:
bladerash schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:08:
Misschien is dit de reden:

Omnia 7: QSD8250 65 nm ARMv7 1 GHz Scorpion Adreno 200
Lumia 800: MSM8255T 45 nm ARMv7 1.4-1.5 GHz Scorpion Adreno 205
Dat de 800 krachtiger is dat wisten we al, maar dat het zon verschil maakt bij whatsapp dat had ik niet verwacht. Ik ben benieuwd hoe sneller whatsapp nog kan worden als de ontwikkelaars wat meer optimalisaties hebben doorgevoerd.

We kunnen trouwens binnekort reviews verwachten, want blogs zoals Slashgear hebben hem binnen.

http://www.slashgear.com/nokia-lumia-800-unboxing-31192058/

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 12:13 (22%)

quote:
maratropa schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:32:
Ik zou hem wel graag willen hebben maar er is absoluut geen reden om m'n omnia 7 weg te doen. jamerrrr :) Daarbij heb ik op de Omnia een extended batterij zodat hij 4+ dagen mee gaat, dat zal de Lumia hem niet na doen, en dat vind ik toch wel erg relaxed.

Ik snap niet dat er niet meer Smartphones zijn met een grote batterij en dan maar wat zwaarder..
Niet iedereen houdt van een te zware telefoon. En voor mij zijn de looks al genoeg. En de snelheid is ook een stuk hoger en dan heb ik het nog niet over Nokia Drive.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 12:45 (9%)

quote:
bladerash schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:48:
De batterij is maar zo'n 3~5 euro in de bouwkosten. Als het ding dubbel zoveel capaciteit heeft, heb ik wel voor over om 10 euro meer te betalen voor de telefoon als geheel.
Meer capaciteit betekent dikkere batterij, betekent een ander ontwerp. Daarom worden ook vaak geen dikkere batterijen erin gedaan omdat het ten koste gaat van je ontwerp.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 13:08 (23%)

quote:
bladerash schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:42:
[...]

Dat hoeft niet persé. Ligt eraan welke techniek er wordt toepast op de batterij. Volgens mij gebruikt de lumia 800 nog een oudere generatie lithium-ion batterij welke een energiedichtheid hebben van 160Wh/kg of 270Wh/liter. Telefoons zoals de iPhone 4S zijn al overgestapt op de nieuwere lithium-ionpolymeer batterij met energiedichtheid van 200Wh/kg of 300Wh/liter. Op hetzelfde volume haal je toch weer een winst van dik 10% met daarbij ook een lager gewicht. Dit is alleen een iets duurdere batterij. Nog nieuwere batterijen met nog hogere energiedichtheden zijn er ook al, die zijn alleen nog relatief duur, maar ze worden bijvoorbeeld al wel toegepast in lichtgewicht vliegtuigen.
Natuurlijk zijn er batterijen met een hogere energiedichtheid maar deze zijn dan ook stukken duurder. Verder is iPhone 4S ook niet weer het toppunt van zuinigheid.

Iets anders: Met een beetje skills kun je de batterij zelf vervangen. De batterij is namelijk een BV-5JW.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 15:33 (9%)

quote:
bladerash schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:18:
[...]

2 tot 3 euro duurder..

[...]

Van die video waar ze laten zien hoe de N9 in de fabrieken worden gemaakt wordt het scherm als het ware op het eind als een deksel erop geklikt. Met de juiste tool en de kennis van hoe het precies zit, zal het niet heel moeilijk zijn om het scherm eraf te halen.
Zulke prijzen kan ik ook ....niet doen.....

PaT wijzigde deze reactie 01-11-2011 16:39 (3%)
Reden: geen onnodige off-topic discussies (onbedoeld) uitlokken

Wat wil je precies over bluetooth verzenden? De laatste keer dat ik bluetooth transfer nodig had was in 2006.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 20:31 (84%)

goed bedoeld, maar ook hiervoor hebben we de topicreport knop.
quote:
_Christiaan_ schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:36:
Heel vaak: naar mn laptop. En dan praat ik over enkele bestandjes per keer.

Bijv. als ik iets op marktplaats wil zetten: even snel fotootje ervan maken en naar mn laptop versturen. Of voordat ik wegga, nog even een nieuw mp3'tje wat ik zojuist op mn computer heb gedownload, on-the-go voor op mn telefoon. Als ik een foto maak op een feestje, kan ik deze meteen BT'en naar degenen die op de foto staan. Need I go on? ;)
Daar heb je echt geen bluetooth meer voor nodig. Via skdrive kun je het ook makkelijk uploaden. En met een openbare map heeft iedereen er toegang tot. Of met je vrienden sharen via mail of whatsapp. Handige aan mail is dat je meerdere personen tegelijkertijd kunt toevoegen. En met een openbare skydrive map kan iedereen erbij. Stukken handiger dan met bluetooth prielen.

Tenzij je vrienden hebt die geen smartphones hebben en/of geen e-mailadres. Dan kun je beter gaan voor symbian.

PaT wijzigde deze reactie 01-11-2011 21:37 (27%)

Maar ik kan wel begrijpen dat als je vrienden hebt die niet zo in to the online zijn, dat bluetooth wel handig is.

Verder als je laptop geen verbinding heeft met internet, dan kan bluetooth goed van pas komen zonder dat je elke keer een kabeltje hoeft mee te nemen. Aan de andere kant als je laptop op een plek zit zonder internet dan is een kabeltje meenemen ook niet veel moeite.

Maar zoals Ramon het zegt, soms is het een kwestie van workflow aanpasse. Ik maakte me ook heel vaak druk om het feit dat er geen mass storage zat op mijn iPhone 3G maar op een gegeven moment is het een kwestie van anders te werk gaan.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 21:11 (23%)

quote:
Laten we erover ophouden. We gaan behoorlijk offtopic.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 21:25 (89%)

Skydrive heb je geen wp voor nodig. Iedereen heeft er toegang tot vanuit zijn eigen pc en iedereen kan een eigen skydrive account hebben (Live).

En mailen is nog altijd een goede optie. Iedereen heeft mail.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 22:26 (41%)

quote:
Basekid schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:07:
[...]

Mooi filmpje!

Vind wel dat de klepjes (voor usb en sim) er nogal priel uit zien
Volgens previewers is het juist stevig spul.
quote:
Basekid schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:57:
[...]

Hm ok, heb ze er niet speciaal over horen praten (alleen dat ze even laten zien dat er een klepje zit). Doet me veel denken aan de klepjes op camera's die na 1 stootje afbreken.

Maar als ze inderdaad zeggen dat het stevig is, is dat erg mooi :*)
Niet in de filmpjes of previews zelf maar vaak in een reactie op comments.
quote:
defcon84 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:55:
Ik veronderstel ook dat je het toetsenbord gewoon van qwerty naar azerty kan veranderen.?
Yep. Je hoeft alleen de toetsenbordtaal te selecteren en dan gaat het automatisch.
quote:
Devian schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:59:
Is de spraakherkenning eigenlijk ook nederlands?
Geen idee. Die vraag kun je beter in het algemene WP7 topic vragen. Ik heb zelf alleen een engels toestel.

The verge heeft de Lumia 800 een 7.8 gegeven, maar hun score vind ik nogal scheef.

http://www.theverge.com/2...61/nokia-lumia-800-review

http://www.theverge.com/2011/10/22/2506376/nokia-n9-review

Design krijgt bij de 800 een 9 en bij de N9 een 10. Battery life een 7 en bij de N9 een 8 terwijl deze vergelijkbaar zijn.

Een 6 voor het ecosysteem. :F Maar goed Vlad staat ook bekend als een MS afzeiker. En het Internet Sharing komt er later via een software update dus die kun je uit de minpunten lijst halen. En wat betreft de knoppen, ik ben benieuwd of de batch die nu uit de fabrieken rollen dit probleem niet hebben.

Relief2009 wijzigde deze reactie 03-11-2011 16:42 (57%)

quote:
Mooie review. Kort en krachtig.

Nokia Drive schijnt dus erg goed te zijn. Des te meer reden om er één te halen. En er komt nog een update voor de launch om bepaalde zaken toe te voegen of fixen.

Relief2009 wijzigde deze reactie 03-11-2011 16:43 (23%)

quote:
Toms_88 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:12:
[...]

Uit de Gizmodo review:

"Finally, the fancy port-hiding mechanism at the top, where a flip-up cover shields the microUSB port, feels like it’s not going to stand the test of time. Sure it looks sleek, and yes it does work as it’s meant to, but I wouldn’t want the thing to snap off or not stay closed anymore. Considering the battery isn’t all that stellar, you’re going to be accessing that microUSB port quite frequently and intricate things like that often break. The same could be said for the fancy pop-out microSIM tray, but then you’re not likely to be pulling it in and out a lot in real-world use."
Aannames. Ik had ook zoiets op mijn 5800 en dat ding krijg je echt niet makkelijk kapot.
quote:
Telfordia schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:20:
Op mijn Nokia N8 zit ook een zo'n gammel klepje voor de micro sd en voor de sim kaart. Ze zitten er nog steeds mooi aan al heb ik ze regelmatig gebruikt.

Weet iemand of de agenda items van een N8 te synchorniseren zijn met de 800? Of wordt dat over typen?
Synchroniseer het met je mailaccount en dan weer op je 800 synchroniseren? Je moet toch een windows live account aanmaken ;)
quote:
Telfordia schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:22:
Kan dat alleen via een live account of werkt het ook via Gmail?
Ik sync mijn kalender ook met gmail. Gaat perfect.
quote:
Fubaruba schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:44:
eindelijk een toestel waar ik weer enthousiast van word. na 2,5 jaar iphone ben ik springboards en itunes wel een beetje beu :)

ik luister heel veel naar podcasts, daar is the apple way wel heel goed in... hoe ga ik dat het beste aanpakken met een lumia? moet ik een podcast aggregator gebruiken en zelf handmatig podcast mp3's op de telefoon gaan zetten? of is hier ook een geautomatiseerde oplossing voor vanuit nokia?

nog twee weken wachten... heb m bij KPN besteld en hoop dat ik een zwarte krijg... was niet echt een keuze in het bestelproces :s
Je kunt met Zune podcasts toevoegen, maar de functionaliteit is niet zo groot als iTunes variant. Maar ik dacht dat je ook podcasts via iTunes kunt downloaden en dat Zune deze automatisch kan oppakken.

Maar softwarevragen kun je het beste stellen in het algemen WP7 topic.

Relief2009 wijzigde deze reactie 04-11-2011 10:56 (4%)

quote:
Qurius schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:05:
[...]

Is in mijn ogen zelfs de beste oplossing.
Zon rubber flapje is irritant en vervelend en scheurt zelfs af na een tijdje, terwijl dit schuifje de boel mooi beschermd maar toch erg handig is.
Zon rubber flapje scheurt niet zo snel. Rubber is stevig spul ;) Verder Nokia heeft zon rubberen flapje al vaker toegepast en die dingen scheuren niet.
WPCentral geeft het een 9.

http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-800-review
quote:
Ik ben jaloers :o

Ik lees op diverse blogs dat er nog een update komt voor de release om een aantal zaken toe te voegen en te fixen? Weet jij daar wat meer van?

Relief2009 wijzigde deze reactie 04-11-2011 23:30 (76%)

quote:
Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:47:
[...]

Nope niets van gehoord toen ik het toestel ophaalde bij Nokia, wat voor dingen zouden gefixed moeten worden dan? Ben zelf nog geen problemen tegengekomen.
Nou dat hij weleens niet connect naar 3G.
quote:
One issue we experienced on a few occasions was intermittent loss of signal, despite other phones using the same network being able to connect while side by side with the Lumia. Most of the time the phone would automatically reconnect once we tried to get online or make a call, but at least once we needed to power-cycle the Nokia to restore service.
En over de firmware update:
quote:
Microsoft added support for internet sharing – turning your phone into a mobile hotspot, and sharing its 3G connection via WiFi – in Mango, but availability on specific devices depends on manufacturers, carriers, firmware version and WiFi chipsets. The feature was not present on our review Lumia 800, but the smartphone is due at least one firmware update prior to retail availability. We’ll update when we know for certain whether or not the sharing functionality will be added in.
quote:
rajboen schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:55:
Review van Cnet: http://reviews.cnet.co.uk...umia-800-review-50005805/

Camera test tussen Lumia 800, Iphone 4S en Galaxy S2: http://crave.cnet.co.uk/m...s-and-galaxy-s2-50005826/

De close up ziet er niet goed uit, maar ik vraag me af of de Lumia 800 net als de N8 een speciale macro-functie heeft (kan iemand dat bevestigen?) en of ze die gebruikt hebben. Als ik die op mijn N8 niet gebruik, maakt deze namelijk ook geen scherpe close ups. Als ik de foto's van Gsmarena bekijk zien die er toch zeker goed uit, vooral de close up:

[afbeelding]
CNET moet je echt ontwijken. Ik heb nog nooit zulke amateurs bij elkaar gezien. Vooral Molly is het toonbeeld van amateurisme. Ze doet zich voor als een gadgetexpert, maar het lijkt wel een huisvrouw die ze willekeurig uit een zooitje hebben gepakt.

Er worden daar zoveel fouten gemaakt. Zoals een vergelijking met de camera's van de SGS2, iPhone 4S en Lumia 800, terwijl de foto's op verschillende manieren, tijdstippen en weercondities zijn gemaakt. CNET is het type website dat snel reviews wil maken zonder het maximale uit een telefoon te halen.

http://blog.gsmarena.com/...-a-spin-return-impressed/

Dit zijn tenminste foto's gemaakt door mensen die weten wat ze doen en het maximale eruithalen.
quote:
Basekid schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:31:
Wat ik er een beetje in lees is dat je voor telefoons van vergelijkbare prijzen (dus de 4S en de S2) betere specificaties krijgt.
Als specificaties belangrijk zijn, dan moet je geen Windows Phone kopen. Als je een snel OS dat anders is, snel werkt, soepel en zonder happeringen werkt en waarin de apps een meer geheel vormen met de rest van het OS dan is Windows Phone een goede keuze.

Relief2009 wijzigde deze reactie 06-11-2011 12:06 (65%)

CNET heeft de iPhone 4 ook de hemel ingeprezen en daar zitten ook ondermaatse specs. Consistent zijn ze daar niet.
quote:
Qurius schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:48:
De amerikaanse Cnet is al beter, daar heb ik toch al een aantal degelijke artikels van gelezen.
Ook de Amerikaanse versie moet eraan geloven. Vooral van mevrouw Molly.

http://news.cnet.com/8301...phone-7-challenge-week-1/

Lees en huiver over de "kwaliteit" van Amerikaanse CNET.

Relief2009 wijzigde deze reactie 06-11-2011 19:42 (16%)

quote:
rajboen schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:17:
Wederom een review: http://www.fonearena.com/...kia-lumia-800-review.html

Op de camera (en PenTile) na is de review redelijk positief. Blijkbaar zijn de foto's (nog) niet van N9-kwaliteit. Aangezien de hardware hetzelfde is, lijkt het iets software-matig te zijn. Op Gsmarena na, is toch merendeel van de reviews niet echt positief over de resultaten van de camera.

@Matthijs Hoekstra: kan jij wellicht iets meer vertellen over jouw ervaringen met de camera en kwaliteit foto's?
Nou er zijn ook anderen die positief zijn over de camera. Vooral de kleuren op fotos schijnen erg goed te zijn. Verder heeft Gsmarena mooi laten zien wat er mogelijk is. Dus is het eerder de vraag of de reviewers gewoonweg niet weten hoe je fotos moet maken.
Het is niet de beste camera op de markt, maar het maakt nog steeds fatsoenlijke foto's. En dat is wat telt. Als je de allerbeste camera wil, dan is een N8 wat voor jou. En als het per se WP7 moet zijn, dan kun je de oversized Titan halen. Ik moet zeggen dat ik nooit had gedacht dat HTC goede camera's zou kunnen leveren.

Wat betreft PenTile, het is alweer zon non-argument om ergens op te kunnen zeuren. De Omnia 7 heeft ook een Pentile matrix and dat is gewoonweg niet zichtbaar zoals dit is bij de Samsung Galaxy S. En gezien een Lumia 800 een kleinere scherm heeft zal de Pentile helemaal geen probleem hoeven te zijn. Tenzij je scherpe ogen hebt (sommigen hebben dat en dat kan dan irritant zijn).

De Lumia 800 telefoon is zeker niet het topmodel van de smartphonewereld, maar een mooie, snelle smartphone van goede bouwkwaliteit met een fatsoenlijke camera en OS. En dat is wat telt ;)

Nokia should hire me lol. Ik ben iets teveel aan het verdedigen :+

Relief2009 wijzigde deze reactie 06-11-2011 23:22 (21%)

Het kan inderdaad handig zijn als je je telefoon uitzet en toch wil dat je alarm het doet. Maar mijn ervaring is vaak dat tegen de tijd dat je je bed inkruipt dat je accu leeg is en dat je toch weer moet laden. En zoals iemand zei, als je niet gestoord wil worden is flightmode ook erg handig.

Ik zou zeggen, doe eens een feature request via http://windowsphone.userv...01801-feature-suggestions
quote:
rajboen schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:55:
[...]
Hier trouwens een review waar ze weer goed te spreken zijn over de Lumia (en ook de camera ): http://www.pocket-lint.co...okia-lumia-800-wp7-review

Ik ben ook niet op zoek naar wat anderen een "topmodel" noemen, anders had ik een ander toestel gepakt. Ik schaar deze Nokia voor mezelf overigens wel onder het kopje topmodel En volgens mij wordt jij al betaald door Nokia en/of WP :P
Was het maar waar :'( Ik ben wel opzoek naar een afstudeerplek O-)

Pocket-lint heeft vaak erg mooie fotos. Misschien later TS aanpassen met nieuwe foto's.

Relief2009 wijzigde deze reactie 07-11-2011 11:43 (57%)

quote:
RaJitsu schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:07:
[...]

Volledige Exchange ondersteuning gaat komen. Maar dat duurt wel even. Het komt bij de volgende grote update. Dus niet met Apollo, maar eentje later. Vooralsnog is WP7 vooral gericht op de reguliere consument en niet op de zakelijke gebruiker.

Ik moet zeggen dat het toestel, alles bij elkaar genomen, me wel wat tegenvalt, en wel om de volgende redenen:

- De toepassing van een PenTile matrix display (brengt veel licht, maar weergave rechte lijnen is minder, wat ook zijn effect heeft op de tekst weergave).
- De knoppen aan de zijkant geven volgens verschillende reviews wat frictie en doen af aan het robuuste, wat dit toestel toch heeft.
- De knopen aan de voorkant (home, back en search) zijn te dicht tegen het scherm waardoor de kans aanwezig is dat de gebruiker per ongeluk op die knoppen drukt.
- Geen indicator lichtje, bijvoorbeeld voor de status van de accu, of notificaties.
- Geen Gyroscoop. Schijnt nu nog niet zoveel gebruik te worden in apps, maar ik zie het gebeuren dat dit wel meer wordt. Het is gewoon een functionele beperking.
- Geen Front-Facing camera. Wederom een functionele beperking. Persoonlijk geef ik hier geen bal om, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel doen.

Niet allemaal even zware zaken, maar ook niet licht. Gewoon erg jammer dat dit niet meegenomen is, en wellicht dat het ontbreken van bepaalde zaken, het gevolg is van het versneld moeten uitbrengen van dit toestel.
Ik begrijp niet waarom een toestel jou tegenvalt als je duidelijk erbij zet dat je het toch niet gebruikt. Wat boeit het nou wat anderen willen. Verder FFC is leuk, maar geen hond die het gebruikt. Ik word een beetje moe van dat eeuwige gezeik op nietszeggende en nietgebruikte features.
Gyroscoop bestaat al een tijdje op de iphone 4 en tot de dag van vandaag heb ik nog geen enkele nuttige app ervoor gezien. Het was en blijft een gimmick.
Zulke functiebeperkingen zijn alleen voor types die willen patsen met specs. Er is geen hond die het boeit of er een FFC of gyroscoop op zit.

Verder geven alle reviewers aan dat ze met een pre-productietelefoon hebben gewerkt wat dus ook de uit elkaar liggende reviews verklaard over knoppen en de camera.

Het is soms heel simpel waarom bepaalde zaken er niet in zitten. Het is gewoonweg een kostenoverweging.
quote:
PaT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:57:
Maar kan je ook beiden hebben? Voor een eventuele test van een Lumia (heb hem helaas nog niet) heb ik dus zo'n micro sim nodig, maar daarna zal ik wel weer terug gaan naar mijn Omnia met gewone sim. Ik heb niet zo'n vertrouwen in adapters, dus dacht, ik neem er gewoon een microsim bij! kan dat?
Nope. Zodra je micro-sim gebruikt, werkt je andere kaart niet meer.
quote:
troftnom schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:42:
Offtopic:
Als je er toch voor moet betalen zou ik meteen voor de dual-sim optie gaan. Ze hebben een combi-duo kaart waarbij je een micro en gewone sim krijgt.
Ah kijk dat is handig! Alleen wat gebeurt er als je 1 nummer hebt op twee telefoons? Gaan ze beide af? :P
quote:
Joost1991 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:01:
[...]

Just to be sure, ik wil namelijk overstappen van een Android-phone naar W7-phone.

Je kunt je contacten/agenda synchroniseren met Google? Je hebt dus geen live-account nodig?
Live-account is jouw mainaccount die je wel nodig hebt voor het installeren van apps, find my phone features etc. Net als een google account bij Android.

Voor het synchroniseren van contacten en agenda is het niet nodig. Daarvoor kun je zelf je eigen mailaccount gebruiken (google, yahoo, etc).

Relief2009 wijzigde deze reactie 10-11-2011 10:03 (10%)

quote:
QErikNL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:50:
[...]

Laatst contact met ze opgezocht. Ze zijn nog niet van plan een WP7 versie te maken.
Om hier op aan te sluiten: als je het alleen met je vriendin wil spelen dan zijn er genoeg andere alternatieven.
Helaas niet. Er zijn geen profielen en ik vind de opties voor geluid ook best karrig vergeleken met andere OS'en. Aan de andere kant, volume verlagen is zo gedaan.

Voor het praten over het OS, apps, levertijden, prijzen hebben we andere speciale topics. Graag hiervan gebruikmaken. Deze topics zijn niet voor niks gemaakt.

Relief2009 wijzigde deze reactie 13-11-2011 00:31 (34%)

Zolang je Bing op VS houdt als land dan zijn de zoekresultaten een stuk beter.
quote:
rajboen schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:14:
[...]

Snap wat je bedoelt. Heb hetzelfde met mijn N8. En als ik dan weer de geruchten lees dat er in januari een opvolger van de N8 verwacht gaat worden in wellicht een Windows Phone-vorm dan twijfel ik. Vraag me alleen of de Lumia 800 qua design op korte termijn nog overtroffen kan worden. Dus ik bestel deze en mocht er op korte termijn toch iets spectaculairs beter van Nokia voorbij komen, dan gaat de Lumia gewoon de verkoop in.

[...]

Gaat volgens mij nog door een update aangepast worden.
De toestellen die reviewers nu hebben zijn toestellen met R&D software. Na de 17e komt de officiele firmware beschikbaar en deze zal natuurlijk een aantal verbeteringen hebben. Volgens Jurthys van Nokia:

Leuk om de eerste review te lezen. Je review staat iig life vóór die van Arnoud :-) Ik ben benieuwd naar je bevindingen mbt Office etc.
Misschien even een aantal comments ivm verpakking en navigatie;
Verpakking: het klopt dat je heel voorzichtig moet zijn als je het toestel uit het doosje haalt. Echter, de sales packs zullen verzegeld zijn, waardoor je niet het risico zal lopen dat het toestel uit het doosje glijdt.
Navigatie: momenteel moet je inderdaad eerst even de route online berekenen. Daarna kan je perfect in offline modus navigeren (zolang je niet te fel van je berekende route afwijkt). We zouden Nokia niet zijn, als we er niet voor zouden zorgen dat je heel binnenkort al volledig zal kunnen offline navigeren. Je mag hier dus zeker nog een update voor verwachten.
Muziek: de update die gepushed wordt is inderdaad R&D software. Deze best negeren, tot de sales start (17/11). Aangezien het toestel niet in de winkels ligt voor die tijd, kan normaal gezien ook niemand die SW updates zien ;-) Bij Mix Radio kan je later dit jaar trouwens de streams downloaden en offline beluisteren. De streams worden wekelijks geupdate.
Veel plezier nog met het toestel!
Mvg,

@Jurthys
Nokia Nederland
Grappig hoe één persoon iets roept en sommigen er meteen in meegaan. Lees je eerst in voordat je onzinnige dingen roept.

Relief2009 wijzigde deze reactie 15-11-2011 22:58 (27%)

Dus omdat alleen Simyo zijn zaken niet voor elkaar heeft en de rest van de providers wel (inclusief de kleinere providers) ligt het aan Microsoft. Die logica begrijp ik niet.

Je hebt het onzinantwoord van Simyo gewoonweg geaccepteerd zonder deze te controleren op waarheid. Simyo is gewoonweg niet bereid haar netwerk aan te passen op een nieuw OS en ja dat is zeker het nadeel van een B-provider. Je betaalt weinig geld en dan mag je service ook gewoonweg vergeten.

Dit gezeik had je ook allemaal met iOS en Android. In de loop der tijd werkt het dan wel omdat ze wel moeten maar WP7 is nog nieuw.

Jij hebt ervoor gekozen Simyo te geloven en MS de schuld te geven. Jouw keuze en jouw fout.

De ervaring met WP7 zal geen moment veranderen. Mensen zullen snel beseffen dat ze bij Simyo hun toestel niet werkend kunnen krijgen omdat ze graag voor een dubbeltje op de eerste rij wilden zitten.

Relief2009 wijzigde deze reactie 16-11-2011 18:55 (12%)

Ik heb hem vandaag bij The PhoneHouse in Eindhoven geprobeerd. Mooi toestel, voelt goed aan en erg snel. Ze mogen hem vandaag niet verkopen. Pas morgen.
quote:
Caelorum schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:56:
[...]

Ik hoop het voor je, SimYo staat namelijk wel in die lijst van providers in de HTC app.
Met andere woorden: HTC kan het wel, dus Nokia zou het ook moeten kunnen. :)
Zulke apps doen niets anders dan de apn voor jou invullen. Dan vraag ik me af of het niet gewoon een kwestie van de juiste instellingen dat deze niet bij de Lumia werkt. Verder werkt SimYo bij Samsung ook verre van perfect.
quote:
Wietsee. schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:55:
[...]

Nee, helaas niet. Ik zal navragen of die applicatie mogelijk te porten is naar Windows Phone toestellen van Nokia.

[...]

Als men nou gewoon toegangspunten kon beheren, was het voor beide partijen geen probleem. Veel studenten maken ook gebruik van Simyo, als het dan niet werkt geven veel gewone consumenten de schuld aan het toestel (is uiteraard onterecht), maar zo zit het wel in elkaar.
Toegangspunten kun je prima beheren. Dat heet APN. Bij andere providers gaat het gewoon perfect en bij Simyo niet. Rara hoe kan dat. SimYo heeft geen reden om jouw probleem op te lossen omdat WP7 nog geen voet aan de grond heeft in Nederland.

Relief2009 wijzigde deze reactie 16-11-2011 19:01 (101%)

quote:
Wietsee. schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:00:
[...]

Waarom kan ik dan niet gewoon mijn huidige toegangspunten zien? Rara hoe kan dat...
Juist de geslotenheid van het OS.
Het is gewoon zonde van het toestel als als het imago hierdoor negatief wordt, vele mensen gaan dit probleem krijgen. Kopen een los toestel, simkaartje erin, werkt het niet.
Mensen geven de schuld aan het toestel, of wil je dat allemaal aan alle mensen uitleggen -dat de schuld mogelijk bij de provider ligt- die straks dit probleem hebben? Nou, dan kun je er wel mee stoppen.
Dan voeg je doodleuk een apn toe. Press to select en voeg een apn toe. Ik zie het probleem niet. Meer heb je niet nodig.
De meeste mensen hebben geen Simyo, dus aan het imago zal niets veranderen. Het zal mensen des te meer pushen naar een normale provider.

Als je niet blij bent, verkoop je Lumia en koop een ander toestel. Hier zeiken zal je geen streep verder helpen.

Relief2009 wijzigde deze reactie 16-11-2011 19:05 (46%)

quote:
Wietsee. schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:06:
[...]

Ja, met als gevolg 2 toegangspunten. Heeft helemaal geen zin, probleem wordt niet verholpen. Simyo heeft ook verteld dat ze maar 1 uitgaande verbinding hebben, met dus dezelfde instellingen die overal werken behalve op WP7.5.
Wat vreemd toch allemaal.
Tja zoals ik al zei, dat krijg je met een B-provider. Niet bereid om flexibel te zijn. Zoals ik al eerder zei. Andere providers hebben hun zaken wel op orde. SimYo niet. Do the math.
quote:
Nee helaas niet. Alleen de zwarte versie. Ik lees ook overal dat de blauwe pas eind deze maand te krijgen is. Al moet ik wel zeggen dat de zwarte erg strak is. En hij voelt verrassend lichter dan ik had verwacht.

Relief2009 wijzigde deze reactie 16-11-2011 19:09 (5%)

Wat trouwens ook mooi is aan het de Lumia, is dat het scherm net als bij de iPhone 4(s) op het glas geplakt lijkt.

Relief2009 wijzigde deze reactie 17-11-2011 12:03 (4%)

quote:
bartvl schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:19:
Maar je kan het dus alleen gebruiken op het moment dat je internet hebt? In de review van T.net lees ik dat het route berekenen online gebeurt. Dat houdt dus in dat ondanks dat je (bv.) Franse kaarten in Nederland al hebt gedownload, er toch internetverbinding moet zijn om in Frankrijk te navigeren? Dat lijkt mij vrij hinderlijk/jammer.
Op dit moment wel ja, maar Nokia heeft aangegeven dat ze met een update komen om het herberekenen ook offline te doen.

Relief2009 wijzigde deze reactie 17-11-2011 12:20 (3%)

quote:
Wat zijn je ervaringen? Heb je nog wat aan de Gigfinder in Nederland?

Iets anders:
Nieuwe update van Nokia is al onderweg met de update naar 7740 en batterij verbeteringen.
http://www.winrumors.com/...and-battery-improvements/

Relief2009 wijzigde deze reactie 17-11-2011 15:38 (35%)

quote:
EraZor schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:50:
Het valt me op dat als ik muziek stream via de Nokia mixen, ik leuk artist wallpapers krijg. Dit gebeutrt bij mijn eigen muziek (zelfde artiesten) niet. Is dat een nokia Music-only feature?
Als je van Zune artist wallpapers wil krijgen, dan moet je een beetje werk maken van je collectie. Dus in Zune client proberen je albuminfo goed te krijgen met de juiste artiest en album en dan komt het goed. Je live-tile zal dan ook veranderen naar de laatste beluisterde artiest. Je kunt ook zoeken naar album en dit syncen met je collectie waardoor alles automatisch de juiste informatie krijgt.

Let wel op dat de artist wallpaper beschikbaar moet zijn in Zune anders blijf je het niet zien. Een ander leuk dingetje is dat de wallpaper van je lockscreen ook veranderd naar de artist (dit kun je instellen en ook uitschakelen).

Relief2009 wijzigde deze reactie 17-11-2011 15:55 (7%)

quote:
EraZor schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:57:
[...]

Hmm mijn ID3 tags zijn 100% op orde....daar ligt t echt niet aan.... krijg de wallpaper ook niet in het lockscreen. Wel in de nokia music app zelf...
Dat kan, maar hoeft niet 100% automatisch te werken. Probeer in Zune toch het album in de Zune store te syncen met je collectie. Sync album info heet het volgens mij (ik ben op werk atm)

Tenzij je muzieksmaak verre van mainstream is, dan is het niet raar dat je geen artist ziet. Verder staat Nokia Music los van Zune. Het kan dus zijn dat sommige artiesten wel in Nokia Music te vinden zijn en in Zune niet.

Relief2009 wijzigde deze reactie 17-11-2011 16:05 (20%)

quote:
EraZor schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:20:
[...]

Hmm "find album info" kan ik wel vinden, maar die vindt geen andere info dan er al voorhanden was....
Ik neem aan dat je kan searchen? Zoek het album op. Heb je het gevonden, selecteer het album --> druk op next --> finish. En dan moet de album info gesynced zijn met die van Zune.
quote:
nojevive schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:16:
[...]

Als je veel naar gigs gaat, wel ja. Ik niet meer (kids en zo). Maar toen ik het teostel vd week voor het eerst gebruikte zag ik al wel een aantal leuke dingen in A'dam. En toen ik thuis was in woerden kreeg ik daar wat aardige gigs te zien. Dus, best leuk.
Leuk dat het in NL ook werkt. Had ik niet verwacht. Blijkbaar heeft Nokia toch wel het ene en andere geregeld in NL.

Relief2009 wijzigde deze reactie 17-11-2011 18:20 (38%)

En de eerste reclame op T.Net is ook al een feit:

Relief2009 wijzigde deze reactie 17-11-2011 20:20 (9%)

quote:
Qws schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:57:
Is er een reden om Nokia Lumia 800 te nemen in plaats van Samsung Omia W (die volgende week uit komt).
Gratis navigatie, Gratis Nokia Music en het feit dat Windows Phone het hoofdplatform van Nokia is waardoor je goede ondersteuning mag verwachten voor de komende tijd. Dit in de vorm van nieuwe apps, extra functionaliteit in het OS, etc. En dan heb ik het natuurlijk nog niet over de betere bouwkwaliteit, dubbele opslag en in de nabije toekomst gratis EA games (speciale deal --> exclusieve games).

Van Samsung verwacht ik weinig commitment gezien ze niet van plan zijn om buiten de Omnia W iets anders op de Europese markt te zetten. Dat geeft al aan dat WP hun niet zo interesseert. De Omnia W is wel een stuk goedkoper :) inclusief gyro en FFC. Als de laatste twee belangrijker voor je zijn dan is een Omnia W een goede keuze.
quote:
spreading schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:47:
Wat een toestel! Maar weet iemand hoe mijn wifi ook in standbij aan kan blijven?
Lukt het trouwens al bij wietsee?
Lukt niet en het is ook beter zo. Anders trek je zo je batterij leeg.

Relief2009 wijzigde deze reactie 18-11-2011 10:05 (24%)

quote:
MaikyM schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:54:
[...]
Misschien. Wat voor telefoon had je hiervoor? Indien je d'r ene had met een drukgevoelig scherm kan het gewenning zijn; capacitive schermen werken anders en lijken dan soms minder te reageren... Het scherm is ook minder gevoelig dan m'n LG E900 en HTC HD2, maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg...

Heb hiervoor een iPhone 4 en de Desire HD gehad dus aan t scherm ben ik wel gewend. Maakt ook niet uit om welke handeling het gaat. Wordt gewoon ongeveer 10 tellen nergens op gereageerd. Kan een sms typen en 50 x op een letter drukken voordat deze op t scherm staat. Echt bijzonder irritant.
Wat heb je allemaal geinstalleerd? Probeer eens bij Settings --> background tasks --> alles uit te schakelen en kijk of dat helpt. Zo ja, dan is het een bekende bug waar ook de Focus S last van heeft. Anders is de software bij jou niet goed geinstalleerd en moet je hem denk ik ff restoren via zune.
quote:
dreamwalker schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:06:
Dit vind ik wel echt raar:
http://www.technobolt.com...phone-7-xbox-live-titles/

Ik hoop dat dit nog gaat veranderen in de toekomst.
De hoge prijzen van games zijn inderdaad een doorn in het oog, maar het is ook niet vreemd. Ontwikkelaars kunnen het zich veroorloven om op de iPhone lage prijzen te hanteren omdat ze met gemak honderdduizenden downloads binnen kunnen halen. Dat krijg je als je al 3-4 jaar voorsprong hebt qua apps.

Aan de andere kant bij Windows Phone heb je de mogelijkheid om de game uit te proberen iets wat iOS niet kan. Je hebt verder ook xbox live inclusief achievements.

Het probleem wat er nu is, is dat als je een xbox live wilt zijn dat de prijs van de game minimaal 2,99 moet zijn. Laten we hopen dat MS in de loop der tijd die minimumprijs kan verlagen. Maar dan moet het platform een stuk populairder.

Relief2009 wijzigde deze reactie 18-11-2011 10:12 (33%)

quote:
Mac-Mar schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:07:
Ik ben sinds gisteravond ook blije bezitter van mijn zwarte Lumia 800.
Mijn bevindingen zijn tot nu toe redelijk positief (toch jammer van de brakke knopjes aan de zijkant).
Ben me alleen kapot geschrokken hoeveel data de Lumia slurpt.
Alleen vandaag zit ik al op 60MB.
Ik begreep dat het niet echt mogelijk was het dataverbruik goed te monitoren.

Hebben jullie suggesties hoe ik een hoge datarekening kan beperken?
Wat heb je allemaal gedaan? Laten we daar eens mee beginnen. Je moet niet gaan youtuben op je 3G verbinding.
quote:
Sake schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:16:
[...]

Heb je nog een Nokia account moeten aanmaken of is een live id genoeg?
( Gisteravond even gechecked op update, maar er stond geen update klaar )
Update checken gaat via Zune en ook het installeren gaat via Zune. En als er een update op je staat te wachten dan krijg je ook een notificatie op je telefoon.

Met WP7 gaat alles via Zune.

Relief2009 wijzigde deze reactie 18-11-2011 10:24 (60%)

quote:
PaT schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:55:
Hmm ik zit hier een review te lezen op Engadget, maar daar komt de Lumia toch niet zo goed weg bij de Omnia W (Flash) en Focus S. Dat is wel vreemd, want ze hebben dezelfde cpu's aan boord. Misschien dat ze de tests met een pre-productie model hebben gedaan (want nog niet beschikbaar in de States)
Ik zou je er niet zo druk om maken. Bij een andere test bleek de Lumia 800 een fractie trager dan de Titan.
quote:
beschuit schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:23:
Mm, dat Nokia Rijden is niet veel soeps denk ik zo:
Adres invoeren lukt me niet, hoe moet dat? Straat typen, huisnummer, plaats?
Waarom kan ik geen adressen uit mijn contacten halen?
En flitspalen zitten er ook niet in....
Al mensen ervaring met Navigon op Windows Phone?
Een beetje meer initiatief mag ook wel? En Nokia Drive blijft geupdate worden en met Mango zou je adressen uit contacten moeten kunnen halen. Ik zou zeggen blijf Nokia mailen met feature requests, dan komt het vast goed.

Relief2009 wijzigde deze reactie 18-11-2011 22:39 (6%)

quote:
NS4LIFE schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:38:
Hmm de batterij baart me echt wel zorgen. Donderdagavond gekocht, batterij was iets minder dan de helft vol. Veel mee gespeeld. Donderdagnacht aan de lader gehangen omdat die leeg was (begrijpelijk). Vrijdag foto's mee getrokken, een beetje op internet gezeten, savonds een paar apps getest, weer leeg, dus aan de lader gehangen (zorgwekkend vind ik persoonlijk). Deze ochtend wat spelletjes getest, verder niets. Wifi staat wel aan. Dit is het resultaat :

Resterende batterijduur 47%

Geschatte resterende tijd : 11 uur

Tijd sinds laatste keer opladen : 3 UUR!!

53 % op 3u is wel heel erg veel. Vind het onaanvaardbaar en onbegrijpelijk om eerlijk te zijn. :/
Wat voor apps heb je geinstalleerd? En anders is het even wachten op de Nokia update.
Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True