Zo, vanmiddag mijn bruine Nokia Carrying Case CP-553 binnengekregen via bol.com.

De levering duurde wel een week, maar dat stond ook aangegeven op de website. Maar goed, ter zake.
Het hoesje is enorm strak.

Zó strak, dat mijn toestel aanging toen ik 'm tot aan de vergrendeltoets erin wilde proppen.

Na dat ding wat uitgerekt te hebben met mijn vingers, ging het wat gemakkelijker.

Ik heb mijn oude Sony Ericsson XPERIA X10 erin gestopt (die in alle drie dimensies ongeveer een millimeter groter is) om 'm wat uit te rekken. Ook heb ik een vochtig vaatdoekje om het geheel gewikkeld. Ik heb namelijk begrepen dat je leren schoenen kon uitrekken door natte kranten erin te proppen. Misschien dat het zo ook lukt.

Ik vertel morgenavond meer, als ik het niet vergeet.
Het hoesje zelf is heel mooi gemaakt!

Alle naden zijn precies uitgelijnd, en aan de binnenkant wordt de chromen streep en camera van je toestel nog eens extra beschermd door een glad laagje leer.

Ik las in verschillende reviews dat het leer te dun zou zijn, maar ik vind het persoonlijk dik genoeg. Ik kom echter wel van een neopreen hoesje af (voor mijn X10), dus misschien dat het voor mijn perceptie veel dikker lijkt.

Verder moet je er wel op letten dat het hoesje bruine strepen kan afgeven op de glossy witte behuizing van je toestel.

Gelukkig weer weg te poetsen, maar het is wel storend. Ik denk echter niet dat ik er nog last van ga krijgen als het hoesje minder strak wordt. Zal wel met de verving van de suède binnenkant te maken hebben.
Al met al een goede aankoop. Ik denk dat wanneer het hoesje voldoende is uitgerekt, ik geen nadelen meer zal ondervinden!
Meer ervaringen?