Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23
Crescendo schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:19:
Oke bedankt. Deze vraag hoort hier ook niet realiseer ik me nu.

Dat Nokia schermpje blijft tot dat hij volledig opgeladen is? En hoe weet ik dan wanneer hij klaar is?
Het zwarte scherm met "Nokia" erop, zou je maar max 25 seconden mogen zien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Nahja al houd ik de uitknop enkele seconden in gaat, dat ook weg, en dan ik ook hem gewoon normaal opstarten en dan zie ik dat de batterij halfvol is en nog steeds aan het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 15:06
Hm hier haalt mijn Lumia maar ongeveer 16 uur op zijn batterij met email, whatsapp en facebook push aan. En hoogstends 40min radio per dag.

Niet echt goed lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MarkoAlmelo schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:43:
Op mijn vorige toestel (Nokia E7) kon ik zonder problemen google calender instellen met mijn prive adres xxxx@tele2.nl. Helaas krijg ik op de Lumia een foutmelding. Foutmelding 8004010F

Iemand een idee :) ?
Calender werkt alleen met een echt google adres helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Crescendo schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:56:
Nahja al houd ik de uitknop enkele seconden in gaat, dat ook weg, en dan ik ook hem gewoon normaal opstarten en dan zie ik dat de batterij halfvol is en nog steeds aan het laden.
Ik heb nog geen update gedownload, geen aangeboden ook. Misschien is het, het eerste door nokia erkende probleem.

http://www.112pchulp.nl/p...ia-800-batterij-problemen

Onderste gedeelte.

--

EDIT:

Nu doet hij het wel normaal. Afgesloten, opnieuw opgestart, daarna afgesloten. Dan krijg ik Nokia letters, daarna start hij op, vervolgens maar vergrendeld. Nu is hij wederom aan het opladen. Enig idee hoelang dat duurt dat opladen? Ik dacht namelijk dat je hem meteen het eerste wat je doet aan de lader hangt. Maar geen idee hoelang dit gaat duren, sinds een uur of 7 heeft hij aan de lader gehangen.

[ Voor 29% gewijzigd door Crescendo op 06-01-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433014

Crescendo schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:18:
[...]

Ik heb nog geen update gedownload, geen aangeboden ook. Misschien is het, het eerste door nokia erkende probleem.

http://www.112pchulp.nl/p...ia-800-batterij-problemen

Onderste gedeelte.

--

EDIT:

Nu doet hij het wel normaal. Afgesloten, opnieuw opgestart, daarna afgesloten. Dan krijg ik Nokia letters, daarna start hij op, vervolgens maar vergrendeld. Nu is hij wederom aan het opladen. Enig idee hoelang dat duurt dat opladen? Ik dacht namelijk dat je hem meteen het eerste wat je doet aan de lader hangt. Maar geen idee hoelang dit gaat duren, sinds een uur of 7 heeft hij aan de lader gehangen.
opladen duurt bij mij maximaal 2 uurtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Ja maar je kan het toestel niet volledig afsluiten, omdat hij bij laden opnieuw opstart. Maar misschien dat hij nu sneller laadt, aangezien ik de helderheid nu op zijn laagst heb staan en op batterijbesparing modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crescendo schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:37:
Ja maar je kan het toestel niet volledig afsluiten, omdat hij bij laden opnieuw opstart. Maar misschien dat hij nu sneller laadt, aangezien ik de helderheid nu op zijn laagst heb staan en op batterijbesparing modus.
dat hoeft niet bij het opladen, opladen duurt maximaal 2 uurtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Ik zal zometeen nog wel eens kijken voordat ik op bed ga, geeft hij dan ook een melding dat hij klaar is o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crescendo schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:43:
Ik zal zometeen nog wel eens kijken voordat ik op bed ga, geeft hij dan ook een melding dat hij klaar is o.i.d?
de batterij indicator knippert dan niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:55
XanaduNL schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:29:
Net bij een collega gekeken, zelfde leverancier, zelfde Nokia Music versie, en ook Nederlands.
Zelfde probleem hier... dacht eerst dat het kwam omdat ik in Belgie woon, maar andere Belgen zeggen dan weer dat Mix Radio gewoon werkt ?

Met het verwisselen van Live IDs trouwens geen succes... eerder bizarre dingen, een BE account geeft geen update voor Nokia Music 1.6, maar heeft wel de Nokia collection in de Marketplace. Een NL account krijgt dan weer wel de Nokia 1.6 update, maar heeft dan weer geen Nokia collection ? (terwijl beide accounts wel updates krijgen voor Nokia Drive ?).

Heb trouwens ook al de Settings - Region+Language allemaal aangepast... maar ook zonder enig resultaat (het zou trouwens absurd zijn dat je region formaat gaat bepalen welke functies je al of niet zou hebben).

Conclusie... er is totaal geen logica te vinden vandaag de dag waarom je Mix Radio al dan niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
XanaduNL schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:29:
Net bij een collega gekeken, zelfde leverancier, zelfde Nokia Music versie, en ook Nederlands.
Als ik Nokia Music start zie ik:
- mijn muziek
- concerten (gigs als ik Engels instel)
- instellingen

En hij:
- mijn muziek
- mix radio
- mp3 shop/store
- gigs (en dus niet concerten, ondanks ook NL)
- instellingen

Vreemd. :)
hey! dat heb ik ook oppeens, ik kon eerst gewoon mix radio openenen maar ben die nu kwijt :S heb je al een oplossing gevonden ?

edit: heb nokia music opnieuw geinstaleerd en de mix radio is terug :) ik heb nu wel alles weer op nederlands gezet, ik had ergens gelezen dat het in amerika niet werkte mss was dat de oorzaak.

[ Voor 14% gewijzigd door foxbow op 07-01-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Hm die Mix Radio lijkt soms van land te veranderen: had het net via de marketplace gedownload (1.6xx) en toen stond er een "nederlandse muziek" genre tussen, en ook maar een paar opties per genre. Nu opnieuw mijn telefoon opgestart, en nu is dat hele nederlandse genre weg, en heb ik ook de keuze voor meer muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Basekid schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:22:
Hm die Mix Radio lijkt soms van land te veranderen: had het net via de marketplace gedownload (1.6xx)
Heb je daar een link naar... ik zie namelijk geen Nokia Music in de Marketplace (noch via de BE of NL account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
typ in de store "nokia" zo kreeg ik hem, op je telefoon he en niet op je pc, anders krijg ik hem ook niet gevonden

[ Voor 48% gewijzigd door foxbow op 07-01-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik dus niet... vandaar een vraagje naar een link.

Niet op PC, en niet in de Marketplace op de telefoon bij het zoeken naar "Nokia" (ik zie er wel alle andere Nokia applicaties zoals Nokia Rijden, Nokia Kaarten, WRC, TuneIn, ... die ik trouwens onder Nokia collection ook zie).

[ Voor 70% gewijzigd door r2504 op 07-01-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
r2504 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:07:
[...]

Heb je daar een link naar... ik zie namelijk geen Nokia Music in de Marketplace (noch via de BE of NL account).
Als ik zelf via zune/marketplace op mijn PC naar Nokia Music zoek, kan hij bij mij ook niks vinden. Maar als ik het via de telefoon zelf doe (dus via daar de marketplace opga en dan zoek op Nokia Music), dan is het wel te vinden. Werkt dat voor jou?

Is misschien dat op die manier Nokia kan zien dat je een nokia telefoon hebt, en dan de download zichtbaar maakt ofzo...

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/11c9x7b.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Basekid op 07-01-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Met dezelfde zoek opdracht, ie. "nokia music" krijg ik enkel "TuneIn Radio" en "Lumia Music".

Geen "Nokia Music" te bespeuren (gebruik momenteel wel m'n BE account... switchen is namelijk iedere keer een reset van m'n telefoon doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
je moet hem echt in de store op je telefoon zoeken, ik probeerde hem te delen met mezelf via mail, en als ik op de link klik krijg ik app neit gevonden.
"
http://windowsphone.com/s...a3-4b1a-aace-9c3652e0463d

Nokia Music is een van de duizenden geweldige apps voor Windows Phone. Zie WindowsPhone.com voor meer informatie.

Verzonden met mijn Windows Phone"

Ander probeer hem op nederlands te zetten in plaats van BE, je telefoon herstart dan tog alleen maar., hij wordt niet gereset ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik zoek hem wel degelijk in de Marketplace op m'n telefoon.

Zoals hierboven beschreven heb ik al vanalles geprobeerd... BE en NL Live accounts, alle mogelijke instellingen in de regional settings van de telefoon... allemaal zonder enig resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

EraZor

Don't mention the war

Mag i drie hoeraatjes voor de online repair service van Nokia? Ik heb na 't kapotvallen van m'n lumia (helaas is gorillaglas toch niet zo hufterproof|) een nieuw toestel mogen ontvangen! Woohoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10-2024
Vorig weekend heb ik een hardwarematig probleempje met mijn Lumia ontdekt.
Heb de Lumia nu sinds dat deze in de winkels ligt. (17nov)

Als ik over mijn scherm wrijf dan schuift het scherm. Het scherm zit dus los. Hierdoor tikt het scherm harder als je hierop tikt voor typen en dergelijke. Verder nestelt er stof in een kiertje naast het scherm. Heb mijn Lumia nog niet laten vallen en gebruik als sinds de aankoop het bijgeleverde hoesje. Het scherm geeft verder geen problemen. Alles werkt naar behoren.

Ik ben teruggegaan naar de winkel en zij vertelde mij dat ik hem kon laten repareren. Ik neem hier alleen geen genoegen mee na 6 weken. Heb al een mail verstuurd naar het hoofdkantoor van de winkel of er geen mogelijkheid is om een nieuw toestel te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

EraZor schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:48:
Mag i drie hoeraatjes voor de online repair service van Nokia? Ik heb na 't kapotvallen van m'n lumia (helaas is gorillaglas toch niet zo hufterproof|) een nieuw toestel mogen ontvangen! Woohoo!
Zeker *O* *O* *O*

Altjd mooi dat iets goed geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
nou ja zeg!! ik log net in met nokia music en nu is WEER die mix radio verdwenen :S ik download hem weer en mix radio is terug, ik log weer in, is weer die mix radio weg :P uitloggen helpt niet :p handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Hmm bluetooth, kleine problemen. Hij vind mijn Samsung GT S5620 Monte, maar vervolgens 'Kan de verbinding met de telefoon niet opzetten of de verbonden telefoon wordt niet ondersteund. Probeer nogmaals of kies een andere telefoon'

Ik zit nu over het Wifi van thuis dit te proberen, en mijn abbo van Vodafone is nog niet officieel ingegaan (1febr aanstaande), kan dit het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
Probeer is of je verbinding met een nokia kan krijgen, bij mij werkte die namelijk met elke nokia maar niet met een htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Ah dat zal het dan wel zijn, nahja ik kan ze ook wel handmatig overzetten, zoveel zijn het er ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crescendo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:07:
Ah dat zal het dan wel zijn, nahja ik kan ze ook wel handmatig overzetten, zoveel zijn het er ook weer niet.
exporteer je contacten met nokia suite naar windows live, en dan met je lumia importeren en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 08:25
Mijn Lumia gaat niet meer aan. Problemen begonnen met de wifi verbinding. Deze leek niet meer aan te staan terwijl ik deze volgens mij wel aan had staan. Via de app Toggle zette ik eerst 3G uit en wilde daarna bij de wifi instellingen kijken maar daar hing de app even. Kon alleen met home toets terug. Daarna kon ik nogsteeds niet bij de wifi instellingen, ook niet via het normale menu. Toestel ongeveer een uur geleden uitgezet. Op stroom helpt ook niet.

EDIT: 10 Seconde inhouden van powerbutton heeft geholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Toms_88 op 07-01-2012 19:57 ]

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
eeNer schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:41:
Vorig weekend heb ik een hardwarematig probleempje met mijn Lumia ontdekt.
Heb de Lumia nu sinds dat deze in de winkels ligt. (17nov)

Als ik over mijn scherm wrijf dan schuift het scherm. Het scherm zit dus los. Hierdoor tikt het scherm harder als je hierop tikt voor typen en dergelijke. Verder nestelt er stof in een kiertje naast het scherm. Heb mijn Lumia nog niet laten vallen en gebruik als sinds de aankoop het bijgeleverde hoesje. Het scherm geeft verder geen problemen. Alles werkt naar behoren.

Ik ben teruggegaan naar de winkel en zij vertelde mij dat ik hem kon laten repareren. Ik neem hier alleen geen genoegen mee na 6 weken. Heb al een mail verstuurd naar het hoofdkantoor van de winkel of er geen mogelijkheid is om een nieuw toestel te ontvangen.
Lijkt mij niet heel erg onredelijk van hun om het eerst via een RMA procedure te laten verlopen. Je zou wel kunnen vragen cq eisen dat je tijdelijk een vervangend toestel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Net een dagje zitten te spelen met mijn Lumia. Al met al ben ik zeer tevreden met WP7 en met de telefoon zelf. De paar manco's die ik gevonden heb:

- Touchscreen is soms wel erg gevoelig. Soms wil ik gewoon scrollen, maar dan registreert hij het direct als een touch waardoor een item/app geopend wordt.

- Video opname auto focust niet. Terwijl dat wel aan staat. Sowieso sla ik niet stijl achterover van de foto kwaliteit. Mijn oude SGS maakt zelfs betere. Tenminste, als er voldoende licht is. :P.

Voor de rest dus zeer tevreden. En nu beginnen met het ontwikkelen van wat leuke apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-05 18:43
Heb ook soms wat moeite met het touchscreen. Hopelijk verbeteren ze die nog. Met auto focussen bij video moet je even wachten. Met even bedoel ik 15 seconden wanneer je nog niet aan het opnemen bent en veel langer als je ermee bent begonnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 08:25
Toms_88 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:39:
Mijn Lumia gaat niet meer aan. Problemen begonnen met de wifi verbinding. Deze leek niet meer aan te staan terwijl ik deze volgens mij wel aan had staan. Via de app Toggle zette ik eerst 3G uit en wilde daarna bij de wifi instellingen kijken maar daar hing de app even. Kon alleen met home toets terug. Daarna kon ik nogsteeds niet bij de wifi instellingen, ook niet via het normale menu. Toestel ongeveer een uur geleden uitgezet. Op stroom helpt ook niet.

EDIT: 10 Seconde inhouden van powerbutton heeft geholpen.
En nu willen Marketplace en Xbox Live niet meer starten, gaat niet zo lekker laatste tijd..

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
full system restore proberen. Misschien eerst even aan zune hangen om een back-up te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 18:44
Toms_88 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 03:38:
[...]

En nu willen Marketplace en Xbox Live niet meer starten, gaat niet zo lekker laatste tijd..
terug naar de winkel omruilen, dit is niet normaal. NIet gaan klooien met system restore en dat soort toestanden, gewoon omruilen en zorgen dat je een goed werkend toestel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 614 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:45:
[...]

Zeker *O* *O* *O*

Altjd mooi dat iets goed geregeld is.
Nog een reden waarom je voor Nokia zou moeten gaan. Hun service is toch wel het beste op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heb de Lumia nu sinds gister binnen en vooralsnog erg tevreden, het is facebook + gmail instellen en even een korte sync met de Windows Phone Connector en ik heb alles wat ik op mijn oude telefoon beschikbaar had, en nog beter. Enige is dat mijn volledig opgeladen batterij slechts 1200 mAh heeft, is dit nu normaal de eerste paar keer wat gefixt wordt na de aanstaande patch? Of is dit een hardwarematig probleem?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Er zou een update komen rond 18 januari maar wat hier precies zal inzitten is volgens mij nog steeds niet duidelijk of officieel. Er is sprake van een nieuwe firmware op andere fora maar in de change log staat daar volgens mij niets van de batterij... dit zal vermoedelijk in een aparte Nokia update zitten.

Wat de batterij betreft is er voor zover ik gelezen heb geen hardware issue, al zijn er wel batterijen die minder dan 1000 mAh hebben waarbij je het toestel zou kunnen omruilen. De overige toestellen halen allemaal maar maximaal een dikke 1200 mAh... het heeft dus echt geen zin deze om te wisselen.

Een dikke 10 dagen wachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 22:16
hoe vaak synchroniseert de telefoon met Windows live / facebook etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Anoniem: 433014 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:11:
[...]

exporteer je contacten met nokia suite naar windows live, en dan met je lumia importeren en voila :)
Dit volg ik niet volledig, waar vind ik nokia suite etc..?

Bedankt voor de geboden oplossing btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

r2504 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:44:
Er zou een update komen rond 18 januari maar wat hier precies zal inzitten is volgens mij nog steeds niet duidelijk of officieel. Er is sprake van een nieuwe firmware op andere fora maar in de change log staat daar volgens mij niets van de batterij... dit zal vermoedelijk in een aparte Nokia update zitten.

Wat de batterij betreft is er voor zover ik gelezen heb geen hardware issue, al zijn er wel batterijen die minder dan 1000 mAh hebben waarbij je het toestel zou kunnen omruilen. De overige toestellen halen allemaal maar maximaal een dikke 1200 mAh... het heeft dus echt geen zin deze om te wisselen.

En er zit ook al een windows phone update aan te komen... ben benieuwd de komende weken. Bedankt voor het antwoord in ieder geval.

[ Voor 25% gewijzigd door DeNachtwacht op 08-01-2012 16:15 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

MarkoAlmelo schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:01:
hoe vaak synchroniseert de telefoon met Windows live / facebook etc?
Dat kan je helemaal zelf instellen per dienst. Zit in instellingen -> email & accounts

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 22:16
DeNachtwacht schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:14:
[...]

Dat kan je helemaal zelf instellen per dienst. Zit in instellingen -> email & accounts
oh ja idd bedankt.
Wel dom dat ik er zelf niet achter ben gekomen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
r2504 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:44:

jij zegt dat als je een batterij van minder als 1000 maH hebt het toestel om zou moeten ruilen ? de mijne heeft namelijk maar 970.... en het gaat om de cyaan variant. Is het dan echt dat hier een slechtere batterij in zit of ligt het aan de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Oke, hier de beloofde video's en foto's met mijn problemen. Ik hoop dat ik de enige ben en dat ik het apparaat dan om kan ruilen. :P

Probleem 1: Batterij. 1300 Mah van 1500 Mah wordt gebruikt. Bekend probleem, maar toch.

Probleem 2: Camera. Ook een bekend probleem.

Probleem 3: Scherm. Ik heb soort van pink bleeding aan de linker kant. Zo en zo lijkt grijs bij mij meer op roze. Heb het geprobeerd met foto's duidelijk te maken:

Afbeeldingslocatie: http://i068.radikal.ru/1201/e8/71a58ec98fda.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s017.radikal.ru/i429/1201/ce/5ae03e7f837d.jpg

Een identieke plaatje op de Lumia en op gewoon TFT-scherm:

Afbeeldingslocatie: http://s017.radikal.ru/i420/1201/f9/51e6a88fba57.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i042.radikal.ru/1201/44/405e5136890e.jpg

En een andere plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://s55.radikal.ru/i150/1201/8d/40666779e43a.jpg

Hoewel op de foto's misschien niet goed te zien, is het linker deel van het scherm veel rozer.

Probleem 4: Touchscreen. Als ik aan het swipen ben, wordt het vaak als een touch herkent. Verder worden er in sommige games veel te veel aanrakingen geregistreerd. En dan denkt die in de browser dat ik aan het multi-touchen ben. Hij is twee keer te zien - een keer aan het begin en in het midden van de video:

YouTube: Lumia 800 touchscreen problem

Probleem 5/6/7: Audiokwaliteit: Het geluid klinkt scheel, af en toe ruis bij het afspelen(misschien slecht te horen, maar bij Saviour was er achtergrond ruis), ~15s ruis na pauzeren, ruis/kraken bij het overgaan naar volgend nummer(heb ik niet met de ingebouwde speaker, alleen een beetje met Nokia en Archos oordopjes en soms veel meer met mijn CX200 en die speakers op de video). Het verschil in audiokwaliteit is door de speakers niet echt te merken(misschien bij Saviour, want daar vind ik de Nokia wel heel erg scheel), maar wanneer ik mijn CX200 inplug, heeft het geluid op mijn Archos veel meer diepgang, terwijl het geluid op de Nokia bijna onveranderd blijft.

YouTube: 00009.MTS
YouTube: 00012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Laten jullie telefoon volledig leeglopen of pakken jullie bij de batterij bijna leeg melding al de oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Crescendo schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:07:
Laten jullie telefoon volledig leeglopen of pakken jullie bij de batterij bijna leeg melding al de oplader?
Ik doe hem gewoon elke avond aan de lader. Bij lithium-ion batterijen is dat ook het beste(zo vaak mogelijk opladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
jij zegt dat als je een batterij van minder als 1000 maH hebt het toestel om zou moeten ruilen ?
Nee, dat zeg ik niet... ik zeg alléén dat Nokia officieel heeft aangeboden dergelijke toestellen om te ruilen indien je niet wil wachten tot de software update. Blijkbaar zijn alle batterij problemen dus hoe dan ook een software issue... en geen hardware issue (anders zou er een complete recall moeten komen van alle Lumia's).
Probleem 4: Touchscreen. Als ik aan het swipen ben, wordt het vaak als een touch herkent.
Gekend probleem... ook ik stoor me er wel eens aan. Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat het in een vorige Nokia update reeds zou opgelost zijn, maar ik kan het niet meteen meer vinden... in ieder geval ik heb er dus ook nog steeds last van.
Ik hang hem iedere avond aan de lader... anders zou hij de ochtend toch niet meer halen (en heb eigenlijk nog niet gehoord dat hij een waarschuwings biepje geeft zoals m'n Nokia 5800 netjes deed). Een enkele keer heb ik gemerkt dat hij gewoon dood was toen ik 's avonds thuis kwam zonder dat ik van iets wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het toestel geeft wel een biepje als je toestel echt bijna leeg is, maar echt heel langdurig en hard is het niet, dus makkelijk te missen als het toestel in een broekzak zit.

Ik merk ook dat het scherm van de Lumia een stuk gevoeliger is dan van de andere WP7 toestellen. Wel heb ik gemerkt dat die laatste update daar wel verbetering in heeft gebracht in de zin van dat ik het probleem nu veel minder vaak heb.

Overigens ziet het scherm er bij mij zo uit op die pagina: (even klikken om het moiré effect te laten verdwijnen)

Lumia witbalans

[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 08-01-2012 20:29 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Maar het toestel heeft niet een of ander lampje, bevestiging dat hij opgeladen is als je er niet continue bij bent bedoel ik. Mijn oude telefoon (Samsung Monte S5620) gaf bijv. een scherm met een batterij horizontaal, volledig blauw volgelopen, en de tekst, opgeladen, oplader verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Zou je misschien naar google.nl gaan, grey intypen, naar afbeeldingen gaan en dan de 4de afbeelding in het eerste rij selecteren(bij mij ook het meest rechter) en dan daar een foto van willen maken? Als ik het zo bekijk, lijkt die tweakers pagina van jou veel witter, maar het kan ook aan onze camera's liggen. Bij dat gery plaatje zie je bij veel meer dat het links veel rozer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
U vraagt, wij draaien! De echte afbeelding is wel een stuk donkerder dan op de foto, maar zeker niet rozig.

grey

En de jouwe er onder :

Afbeeldingslocatie: http://s017.radikal.ru/i420/1201/f9/51e6a88fba57.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 08-01-2012 21:12 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Oke, thanks. Moet zeggen dat het bij jou veel minder zichtbaar is(nog steeds geen echt grijs). :D Nu nog even de audio-experten afwachten. Vooral dat kraken bij het overgaan naar volgend nummer stoort mij. :(

P.S. Net even met de helderheid gespeeld - bij hoog ziet het net zo als bij jou uit, bij normaal zie je heel wat roze ertussen door en bij laag is het net zo roze als op mijn foto.

[ Voor 41% gewijzigd door exelletor op 08-01-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat roze had de HTC Desire met pentile AMOLED ook. Toen was de boodschap dat het aan het scherm lag. Deze heeft ook een pentile layout, dus wellicht is het gewoon hetzelfde probleem.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 20:39
Vandaag besloten om tijdens het wielrennen, de telefoon maar eens te gaan gebruiken icm sportstracker. Alles ingesteld, muziekje op en begonnen met fietsen.
Na een kleine 20 minuten, plop muziek uit. Ik denk kabel misschien los dus pak mij telefoon uit mijn achterzak, en zie dat hij uit is. Aan proberen te zetten, maar geen geluk.

Had de hele nacht aan de lader gehangen en was er net een half uur voordat ik begon. Thuis nogmaals geprobeerd maar niet direct succes. Door de powerknop meer dan 30 seconden in te drukken voelde ik opeens een vibratie, een seconde of 10 later verscheen het Nokia logo op het scherm en deed ie het weer.

Iemand anders ook al last van gehad? Moet ik me zorgen maken? Hij functioneert nu weer naar behoren, ik merk er verder niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:57
Maak je geen zorgen, dit maak ik ook dagelijks mee, de bootloader en Windows Phone mogen elkaar niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 08-01-2012 22:14 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dames en heren, het is tijd voor Deel 2. Graag hier verder gaan.

Nokia Lumia 800 - Windows Phone 7 - Deel 2

[ Voor 14% gewijzigd door Relief2009 op 08-01-2012 22:24 ]

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.