Die van mij heeft ook wel eens kuren vertoond, toen ik hem aan de lader hing en lang (30+ seconden) de powerknop indrukte kwam er weer leven in. Na loslaten trilde die dan, daarna nog een keer lang indrukken (minder dan 30 sec iig), daarna bootscherm etc en niks meer aan de hand. Het schijnt dat Nokia's bootloader nog niet lekker samenwerkt met Windows Phone, vandaarde kuren - de verwachting is dat een update dit kan verhelpen. Succes, ben benieuwd of t luktbweijer schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:02:
Heb sinds 3 weken de Lumia en hij deed het goed. Tot gisteren, accu leeg, .... hij gaat niet aan. Heeft iemand nog een tip?
Gewoon even aan de lader hangen, na een tijdje (bij mij toen +- 15 min) komt er een groot batterij icon op te staan en nog wat later zet ie zichzelf weer op..
Blijft wel irritant dit, gewoon nooit laten uit vallen ^^
Blijft wel irritant dit, gewoon nooit laten uit vallen ^^
de mijne geeft ook 65535% alleen helaas wel een full charge capacity van 978 mAh, ik heb een cyan lumia.Electrowolf schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:15:
[...]
Mijne was laatste ook helemaal leeg en had toen wat moeite met opstarten. Lekker laten opladen voor een paar uur, loskoppelen, weer aankoppelen en dan aanzetten werkte uiteindelijk wel, maar soepel is anders.
De batterij status bij de diagnostic app is bij mij wel een beetje raar, heb altijd 65535% batterijlading over (gogo 16bit). Gelukkig geeft hij wel de juiste mAh waardes.
Hier verder ook geen nokia collection, zal hopelijk wel een keertje voor Nederlandse gebruikers komen ;-)
Ik hoop maar dat dit software matig is en niet dat er daadwerkelijk maar zo een slechte batterij inzit
Verwijderd
Nog deze maand had ik begrepenfoxbow schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:42:
[...]
de mijne geeft ook 65535% alleen helaas wel een full charge capacity van 978 mAh, ik heb een cyan lumia.
Ik hoop maar dat dit software matig is en niet dat er daadwerkelijk maar zo een slechte batterij inzitiemand al een idee wanneer hiervoor een update komt?
same here foxbow, als er deze maand geen update komt die het verhelpt is een Nokia Carepoint je vriend waarschijnlijk..foxbow schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:42:
[...]
de mijne geeft ook 65535% alleen helaas wel een full charge capacity van 978 mAh, ik heb een cyan lumia.
Ik hoop maar dat dit software matig is en niet dat er daadwerkelijk maar zo een slechte batterij inzitiemand al een idee wanneer hiervoor een update komt?
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Heb de tel binnen, zit nu te wachten tot mijn simkaart geactiveerd wordt. Zie dat er dezelfde aansluiting als mijn Samsung opzit, kan ik de lader van mijn Samsung ook voor gebruiken? 5V 0.7A?
---RAWE CEEK!!!---
Misschien. Voor mij werkt de HTC oplader ook prima, maar als ik de iPhone4 oplader stekker gebruik in combinatie met het Nokia USB kabeltje duurt het vijf keer zo lang voordat de Lumia weer wakker wordt als de accu leeg is.NoFearCreations schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:53:
Heb de tel binnen, zit nu te wachten tot mijn simkaart geactiveerd wordt. Zie dat er dezelfde aansluiting als mijn Samsung opzit, kan ik de lader van mijn Samsung ook voor gebruiken? 5V 0.7A?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit.
in theorie maakt het niet uit vanwaar je kabeltje komt, het zou allemaal hetzelfde moeten zijn
nieuws: Micro-usb standaard op nieuwe smartphones
nieuws: Micro-usb standaard op nieuwe smartphones
Je kunt het makkelijk zien in de diagnose tool met hoeveel je Lumia wordt opgeladen.
Met de nokia adapter gaat het dus het hardst bij mij.
Met de nokia adapter gaat het dus het hardst bij mij.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb niet gezien wat er stond, maar als het topic werkelijk op slot gaat vind ik dit zeer jammer. Grote kans dat bezoekers dan ook overgaan naar andere website's.PaT schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:04:
[modbreak]Zoals aangekondigd zouden we sinds de laatste waarschuwing rigoreuzer te werk gaan indien er weer off-topic gegaan zou worden. Ik heb zojuist bijna een pagina verwijderd met posts die in het algemene WP topic thuis horen. Laat dit een laatste waarschuwing zijn. De volgende keer gaat dit topic op slot[/modbreak]
Ik lees namelijk op het forum vaak alleen maar het Windows Phone gedeelte, aangezien mij dat het meest interesseert.
Ik zou het ook erg jammer vinden, maar ergens is er een grens. Laten we die dus a.u.b. niet overschrijden
In Diagnostics zie ik een full charge capacity van 1509 mAh, maar laden doet ie maar tot 1270... Hopelijk verhelpt de update van Januari dit probleem. Verder vind ik de audio kwaliteit heel beroerd. Dat er geen gapless playback erop zit, kan ik mee leven, maar steeds wanneer die naar een volgend nummer gaat, krijg ik een soort van ruis te horen. Moet ik ermee naar de Phone House of ben ik gewoon verwend met Archos en Cowon?
De grens tussen die topics is te vaag in mijn ogen, het topic sluiten lijkt mij echt veel te overdreven.
Kritiek op moderatie mag in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, niet in het topic zelf.
Kritiek op moderatie mag in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, niet in het topic zelf.
[ Voor 37% gewijzigd door janvanduschoten op 06-01-2012 08:16 ]
ik hoor alleen een soort "dudu"wat je zou kunnen horen als gekraak, volgens mij is dit meer een geluidje dat hoort.exelletor schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:13:
In Diagnostics zie ik een full charge capacity van 1509 mAh, maar laden doet ie maar tot 1270... Hopelijk verhelpt de update van Januari dit probleem. Verder vind ik de audio kwaliteit heel beroerd. Dat er geen gapless playback erop zit, kan ik mee leven, maar steeds wanneer die naar een volgend nummer gaat, krijg ik een soort van ruis te horen. Moet ik ermee naar de Phone House of ben ik gewoon verwend met Archos en Cowon?
@PaT:
Hopelijk hebben jullie er wel begrip voor dat momenteel de grens tussen WP7 en de Lumia 800 wel een beetje erg dun is. Ook ik heb wel eens moeite om een vraag of reactie in het goede topic te plaatsen. Komt domweg omdat WP7 eindelijk eens serieus genomen kan worden omdat de Lumia 800 er is. Kip - Ei enz.
Een beetje clementie is wel op zijn plaats lijkt me.
Hopelijk hebben jullie er wel begrip voor dat momenteel de grens tussen WP7 en de Lumia 800 wel een beetje erg dun is. Ook ik heb wel eens moeite om een vraag of reactie in het goede topic te plaatsen. Komt domweg omdat WP7 eindelijk eens serieus genomen kan worden omdat de Lumia 800 er is. Kip - Ei enz.
Een beetje clementie is wel op zijn plaats lijkt me.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
geheel Offtopic maar als nieuwkomer schrik ik behoorlijk van het beleid hier. Als ik een vraag stel over instellingen op mijn Lumia ga ik ervan uit dat de vraag hier thuis hoort. Ik ben het internet afgestruind naar informatie en ook diverse websites gelezen over WP 7.5 algemeen en geen antwoord kunnen vinden. Dit is zover ik gevonden heb de enige nederlandstalige forum over de Lumia specifiek.
Kennissen hebben de HTC maar daar zijn de instellingen toch anders dan op mijn Lumia. Hoezo hoort de vraag die ik gesteld heb hier dan niet thuis?
Daarnaast kun je niet van iedereen verwachten dat ze het vage onderscheid tussen een toestel specifiek vraag of een OS vraag kennen. Ik tenminste niet.
Kennissen hebben de HTC maar daar zijn de instellingen toch anders dan op mijn Lumia. Hoezo hoort de vraag die ik gesteld heb hier dan niet thuis?
Daarnaast kun je niet van iedereen verwachten dat ze het vage onderscheid tussen een toestel specifiek vraag of een OS vraag kennen. Ik tenminste niet.
Straks mag PaT nog een pagina verwijderen aan posts als reactie op zijn modbreak. 
Gaat het topic alsnog dicht
Ontopic; Ondanks het hoesje en de weinige kieren in het toestel verzamelt deze best wat stof. Hebben anderen deze ervaring ook. Het is net alsof het ding statisch geladen is.

Gaat het topic alsnog dicht
Ontopic; Ondanks het hoesje en de weinige kieren in het toestel verzamelt deze best wat stof. Hebben anderen deze ervaring ook. Het is net alsof het ding statisch geladen is.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Dit hoort in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, niet hier.
On-topic: Nee, wij hebben hier geen last van stof oid.
On-topic: Nee, wij hebben hier geen last van stof oid.
[ Voor 64% gewijzigd door janvanduschoten op 06-01-2012 08:17 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Als het trouwens echt enkel over de Lumia mag gaan wil ik wel even kort de 105 pagina's samenvatten:Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:06:
geheel Offtopic maar als nieuwkomer schrik ik behoorlijk van het beleid hier. Als ik een vraag stel over instellingen op mijn Lumia ga ik ervan uit dat de vraag hier thuis hoort.
- battery sucks
- opladen sucks
- camera sucks
- knopjes rammelen
Dan wil ik de pagnina's samenvatten als:r2504 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:21:
[...]
Als het trouwens echt enkel over de Lumia mag gaan wil ik wel even kort de 105 pagina's samenvatten:
- battery sucks
- opladen sucks
- camera sucks
- knopjes rammelen
-Bijna iedereen is tevreden, er moeten nog dingen worden verbeterd maar de basis is er.
-r2504 zou het toestel moeten verkopen want hij geeft er alleen maar op af.
Maargoed, ja de batterij is na een dag leeg. De camera kan beter (zo slecht is die nou ook weer niet), opladen gaat prima hier en mijn knopjes zitten gewoon vast.
En tja die topics, het loopt wat door elkaar ja. Om het topic daarvoor te sluiten lijkt me ietwat overdreven maar dat kunnen de mods zelf wel inschatten gok ik.
http://proxysnel.nl
Verwijderd
Valt mee tochr2504 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:21:
[...]
Als het trouwens echt enkel over de Lumia mag gaan wil ik wel even kort de 105 pagina's samenvatten:
- battery sucks
- opladen sucks
- camera sucks
- knopjes rammelen
-Het opladen gaat met de laatste update zelfs heel erg snel.
-Bij sommige kunnen de knopjes rammelen. Gewoon naar de winkel en omruilen voor een met geen rammelende knopjes.
-Als je geen geduld hebt voor scherp stellen, dan moet je een foto nemen door op het scherm te drukken.
Nog steeds niet afdoende opgelost: terug naar de winkel brengen en een andere telefoon kopen.
Waarom klaagt iedereen dan over de dingen die ik aanhaal ? Hoe je het ook wil draaien of keren (en ja WP7 is wat mij betreft niet matuur), dit zijn pure Lumia 800 gebreken die je op alle forums opnieuw en opnieuw leest, en ook constant in deze 105 pagina's te vinden zijn.Ewald123 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:28:
[...]
-Bijna iedereen is tevreden, er moeten nog dingen worden verbeterd maar de basis is er.
Er gaat gewoon geen pagina voorbij of iemand komt wel klagen over z'n batterij, om de twee pagina's dat hij dood is (en even blijft) als hij echt leeg is, en om de 5 pagina's dat een N8 (met dezelfde camera ?) of z'n HTC een veel beter beeld geeft.
Als je een FAQ maakt van deze topics blijft er puur toestel gewijs echt nog maar zéér weinig over van deze thread.
Nokia's playing with newer OS builds on Lumia 900 and 800 [Photo]
New Windows Phone OS update rolling out. Addresses disappearing keyboard and more.
Volgens mij is de firmware versie van de Lumia 800 op de foto in het eerste artikel ook nieuwer dan die nu beschikbaar. Zou dus goed kunnen dat de 2e fw update van Nokia ook aanstaande is. Goed nieuws!
New Windows Phone OS update rolling out. Addresses disappearing keyboard and more.
Volgens mij is de firmware versie van de Lumia 800 op de foto in het eerste artikel ook nieuwer dan die nu beschikbaar. Zou dus goed kunnen dat de 2e fw update van Nokia ook aanstaande is. Goed nieuws!
[ Voor 18% gewijzigd door Counter-Strike op 04-01-2012 23:48 ]
Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!
A) Accu-update is onderweg.
Camera-update is ook onderweg.
C) Opladen gaat heel snel(via de pc veel minder, maar misschien hoort het zo)
Dan hebben wel nog allerlei kleine probleempjes, maar die zie je ook bij andere toestellen.Tuurlijk, het is jammer dat de toestel zo snel mogelijk op de markt gebracht moest worden, maar ja. Ik heb geen last van die rammelende knopjes.
C) Opladen gaat heel snel(via de pc veel minder, maar misschien hoort het zo)
Dan hebben wel nog allerlei kleine probleempjes, maar die zie je ook bij andere toestellen.Tuurlijk, het is jammer dat de toestel zo snel mogelijk op de markt gebracht moest worden, maar ja. Ik heb geen last van die rammelende knopjes.
Morgen dan maar een filmpje maken.ik hoor alleen een soort "dudu"wat je zou kunnen horen als gekraak, volgens mij is dit meer een geluidje dat hoort.
Omdat een gebruiker ondanks de aangehaalde gebreken nog steeds tevreden kan zijn over zijn Lumia? Ik ben in ieder geval erg blij, ondanks dat ik met smart wacht op de volgende batterij-update, en ondanks dat de camera inderdaad niet zo goed is als ik gehoopt had (nog steeds degelijk), en ondanks dat ook de geluidskwaliteit bij muziek afspelen niet super is (nog steeds degelijk). En ja, WP7 is nog niet helemaal af, maar toch vind ik het het beste mobiele OS dat er nu beschikbaar is.r2504 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:35:
[...]
Waarom klaagt iedereen dan over de dingen die ik aanhaal ? Hoe je het ook wil draaien of keren (en ja WP7 is wat mij betreft niet matuur), dit zijn pure Lumia 800 gebreken die je op alle forums opnieuw en opnieuw leest, en ook constant in deze 105 pagina's te vinden zijn.
Er gaat gewoon geen pagina voorbij of iemand komt wel klagen over z'n batterij, om de twee pagina's dat hij dood is (en even blijft) als hij echt leeg is, en om de 5 pagina's dat een N8 (met dezelfde camera ?) of z'n HTC een veel beter beeld geeft.
Als je een FAQ maakt van deze topics blijft er puur toestel gewijs echt nog maar zéér weinig over van deze thread.
Overigens vind ik het ook vrij onzinnig dat er zo fanatiek wordt getracht om een topicregel geforceerd te handhaven terwijl deze regel allesbehalve duidelijk gedefiniëerd is. En dan nog, zou het naar mijn mening mogelijk moeten zijn om de firmware van de Lumia 800 en alles wat daarmee te maken heeft (dus ook het OS) te bespreken in dit topic. Deze firmware wordt immers door Nokia aan de gebruikers geleverd.
Check out my photography on Instagram
Daar gaat de discussie nu even niet over... wel over het feit dat dit een puur Lumia 800 topic is, en dan is mijn reactie dat je de 105 pagina's kan samenvatten in een handjevol problemen (en met beter een FAQ maakt en iedere verdere vraag over de batterij ook delete), ofwel breek je het topic open naar Lumia 800 + WP7 (maar dan ga je inderdaad veel vragen krijgen over dat laatste).Woembah schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:47:
[...]
Omdat een gebruiker ondanks de aangehaalde gebreken nog steeds tevreden kan zijn over zijn Lumia?
Het probleem is dat een Lumia 800 geen stukje hardware is dat je los van het OS kan bekijken, zoals je dat bij een PC wel perfect kan doen.
Verwijderd
Je beantwoord z'n vraag niet. Je verschuift je opmerking naar een algemene topic opmerking en niet specifiek op je post. Daarnaast heb je het in je post over "iedereen" en over "sucks". Lekker niveau vind je ook niet?r2504 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:56:
[...]
Daar gaat de discussie nu even niet over... wel over het feit dat dit een puur Lumia 800 topic is, en dan is mijn reactie dat je de 105 pagina's kan samenvatten in een handjevol problemen (en met beter een FAQ maakt en iedere verdere vraag over de batterij ook delete), ofwel breek je het topic open naar Lumia 800 + WP7 (maar dan ga je inderdaad veel vragen krijgen over dat laatste).
Het probleem is dat een Lumia 800 geen stukje hardware is dat je los van het OS kan bekijken, zoals je dat bij een PC wel perfect kan doen.
Heb je je telefoon al omgewisseld?
Hij doet identiek hetzelfde... men speelt hier graag op de man ipv. de bal ! Het gaat hier over de mod-break, en niet over mijn problemen met WP7 welke sommige maar al te graag bij iedere opmerking te pas en te onpas weer boven halen.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:16:
[...]
Je beantwoord z'n vraag niet. Je verschuift je opmerking naar een algemene topic opmerking en niet specifiek op je post.
Ik dacht net dat Nederlanders geen blad voor de mond namen... maar bij deze "enorm veel gebruikers klagen over ...". Is het hierdoor aanvaardbaar voor jou, of gaan we straks nog ontkennen dat er problemen zijn met de batterij, camera en knopjes (ook al heb ik van dit laatste geen klagen). Deze drie topics beslaan zo'n 90% van deze thread... just face it !Daarnaast heb je het in je post over "iedereen" en over "sucks". Lekker niveau vind je ook niet?
Nokia Nederland en Belgie vertikken het blijkbaar om op vragen te antwoorden (mooie service !). De enige mails die ik tot op heden meermaals heb ontvangen is dat ze wegens technische problemen m'n mail laat hebben ontvangen, en zich afvragen of de problemen zich nog voordoen (alsof deze vanzelf verdwijnen).Heb je je telefoon al omgewisseld?
Trouwens kijk maar eens op http://discussions.europe.../Nokia_with_Windows_Phone ... iedere dag zie je nieuwe klachten over "Can't end call...", ondertussen zelfs OOK al op de 710 ! Hoe lang gaat Nokia nog verzwijgen dat ook hier een probleem is ?
[ Voor 0% gewijzigd door r2504 op 05-01-2012 00:28 . Reden: Typos ]
Op de facebook van NokiaNL reageren ze dagelijks, en anders ga je gewoon naar een care point ofzo?
Dat eeuwige gezeik is zo irritant, het is gewoon demotiverend om überhaupt je posts nog te lezen.
Bovendien is het niet Nokia z'n probleem dat er bugs in WP7.5 zitten maar dat van Microsoft, maar dat moet in het andere topic. Evenals dat ik er geen last van heb op mijn Lumia.
Dat eeuwige gezeik is zo irritant, het is gewoon demotiverend om überhaupt je posts nog te lezen.
Bovendien is het niet Nokia z'n probleem dat er bugs in WP7.5 zitten maar dat van Microsoft, maar dat moet in het andere topic. Evenals dat ik er geen last van heb op mijn Lumia.
http://proxysnel.nl
@r2504 Ok hier is het punt. Ewald123 zei dit:
Daarop reageerde jij met het volgende:Ewald123 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:28:
[...]
Hiermee maak je dus duidelijk dat je het er niet mee eens bent dat men in het algemeen tevreden is, omdat er zo veel over allerlei gebreken geklaagd wordt in dit topic. Dat vond ik onzin omdat je best tevreden kan zijn ook al is iets niet perfect. Verder heb ik me niet bezig gehouden met hoe jij of iemand anders dit topic zou samenvatten.r2504 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:35:
Waarom klaagt iedereen dan over de dingen die ik aanhaal ?
Check out my photography on Instagram
Ik denk dat het meer ging over het tweede punt. Is idd wel een beetje op de man. In dit geval vind ik het geen probleem, ik miste de like knop voor Ewald's post...Woembah schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:15:
@r2504 Ok hier is het punt. Ewald123 zei dit:
[...]
Daarop reageerde jij met het volgende:
[...]
Hiermee maak je dus duidelijk dat je het er niet mee eens bent dat men in het algemeen tevreden is, omdat er zo veel over allerlei gebreken geklaagd wordt in dit topic. Dat vond ik onzin omdat je best tevreden kan zijn ook al is iets niet perfect. Verder heb ik me niet bezig gehouden met hoe jij of iemand anders dit topic zou samenvatten.

Voor het batterij en de cameraknopjes, erkende problemen, kun je je Lumia namelijk gewoon omruilen. Heeft hier al een paar keer in het topic gestaan. Als je daar geen zin in hebt moet je imho niet gaan blèren in dit topic, en vooral niet op een ongefundeerde manier met termen als 'sucks'. Want dat is niet zo, veel Tweakers hier zijn namelijk tevreden, hebben de problemen niet of hebben er iig geen last van. Misschien heb ik geluk? Vast. Maar ik heb geen rammelende knopjes en een batterij die 1510 mAh aangeeft. Als het woord 'sucks' nou gebruikt wordt met 'ik vind' is het een ander verhaal.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Ik klaag niet. Heb geen rammelende knoppen, ben tevreden over de camera. De Accu word niet volledig opgeladen maar daar heb ik geen last van?r2504 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:35:
[...]
Waarom klaagt iedereen dan over de dingen die ik aanhaal ? Hoe je het ook wil draaien of keren (en ja WP7 is wat mij betreft niet matuur), dit zijn pure Lumia 800 gebreken die je op alle forums opnieuw en opnieuw leest, en ook constant in deze 105 pagina's te vinden zijn.
Mensen die klagen hoor je altijd sneller dan tevreden mensen.
Bijna iedereen in mijn omgeving is erg onder de indruk van WP7 en de Lumia.
End ie reacties beslaan 90% van de thread is ook onzin. Die reacties beslaan 4 personen die hier actief aan het klagen zijn en om het uur de behoefte hebben om weer eens iets neagtiefs hier neer te zetten.
Ik krijg de behoefte om aan te geven dat je beter weg kunt blijven uit dit topic.
[ Voor 12% gewijzigd door Devian op 05-01-2012 09:35 ]
https://wren.co/join/Devian
Als het zo door gaat heeft PaT des te meer reden om dit topic dicht te gooien; riekt een beetje naar fanboy flamewars
On-Topic dan, er komt een nieuwe Windows Phone build aan met nummer 8107 - dit is helaas alleen een soort maintenance build waarin enkele bugs worden aangepakt en wellicht ook 4G/LTE functionaliteit is ingebouwd. Echter, de SMS-bug, de accu-& oplaadbugs, uitbreiding van de capaciteit van de batterij , en verbetering van camerakwaliteit naar bv N9 niveau zijn nog niet te vinden. Jammer dus, nog even wachten!
Link naar het artikelElectroDonker schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:10:
Als het zo door gaat heeft PaT des te meer reden om dit topic dicht te gooien; riekt een beetje naar fanboy flamewarsOn-Topic dan, er komt een nieuwe Windows Phone build aan met nummer 8107 - dit is helaas alleen een soort maintenance build waarin enkele bugs worden aangepakt en wellicht ook 4G/LTE functionaliteit is ingebouwd. Echter, de SMS-bug, de accu-& oplaadbugs, uitbreiding van de capaciteit van de batterij , en verbetering van camerakwaliteit naar bv N9 niveau zijn nog niet te vinden. Jammer dus, nog even wachten!
Ook geen Internet Sharing helaas... Daar mogen ze imho mee opschieten.
Als het nou nieuwe klachten zijn maar het zijn constant dezelfde mensen met dezelfde klachten die men blijft herhalen maar tegelijkertijd geen oplossing willen hebben. Even langs de winkel lopen om 'm om te ruilen is teveel werk. En om deze reden/personen heb ik laatst m'n bookmarks voor dit (en het WP7) topic verwijderd.Devian schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:33:
[...]
End ie reacties beslaan 90% van de thread is ook onzin. Die reacties beslaan 4 personen die hier actief aan het klagen zijn en om het uur de behoefte hebben om weer eens iets neagtiefs hier neer te zetten.
Ik krijg de behoefte om aan te geven dat je beter weg kunt blijven uit dit topic.

[ Voor 34% gewijzigd door Rowdy.nl op 05-01-2012 10:26 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Microsoft heeft hier (behalve de SMS bug) ook niets mee te maken. De update voor de accu en camera zal van Nokia moeten komen, naar ik aanneem middels een firmware.ElectroDonker schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:10:
Als het zo door gaat heeft PaT des te meer reden om dit topic dicht te gooien; riekt een beetje naar fanboy flamewarsOn-Topic dan, er komt een nieuwe Windows Phone build aan met nummer 8107 - dit is helaas alleen een soort maintenance build waarin enkele bugs worden aangepakt en wellicht ook 4G/LTE functionaliteit is ingebouwd. Echter, de SMS-bug, de accu-& oplaadbugs, uitbreiding van de capaciteit van de batterij , en verbetering van camerakwaliteit naar bv N9 niveau zijn nog niet te vinden. Jammer dus, nog even wachten!
Ook ik ben zeer tevreden met de Lumia, maar heb wel een kleine klacht, namelijk dat de witbalans van foto's binnen met de flitser niet goed is, veel te groenig. Staat op auto, andere opties geven slechter resultaat. Er zit dan ook geen instelling filtser bij de witbalans. Foto's in daglicht zijn prima!
Nokia gaat zelf aan de slag met de Windows Phone builds, maar het worden dan niet opeens 'Nokia Firmware' builds oid. Zo bevatte bijvoorbeeld de WP build 7740, die onder die naam ook naar HTC's en Samsungs is gepusht, Nokia specifieke verbeteringen met betrekking tot bijvoorbeeld de accu, het oplaadproces, etcetera. Deze build, of een volgende 81xx build had dus heel goed Nokia specifieke verbeteringen kunnen bevatten...Domino schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:37:
[...]
Microsoft heeft hier (behalve de SMS bug) ook niets mee te maken. De update voor de accu en camera zal van Nokia moeten komen, naar ik aanneem middels een firmware.
Dat wordt later nog verbeterd in een update voor je Lumia.beschuit schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:49:
Ook ik ben zeer tevreden met de Lumia, maar heb wel een kleine klacht, namelijk dat de witbalans van foto's binnen met de flitser niet goed is, veel te groenig. Staat op auto, andere opties geven slechter resultaat. Er zit dan ook geen instelling filtser bij de witbalans. Foto's in daglicht zijn prima!
Mooi om te horen!CokeZero schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:23:[...]
Dat wordt later nog verbeterd in een update voor je Lumia.
Hoe zit dat dan met al die extra updates die de omnia gebruikers krijgen? Ik heb er nu in totaal 3 gehad in een jaar tijd met mijn trophy, terwijl ik de indruk kreeg dat de Omnia gebruikers er ongeveer elke maand wel 1 krijgen.ElectroDonker schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:55:
[...]
Nokia gaat zelf aan de slag met de Windows Phone builds, maar het worden dan niet opeens 'Nokia Firmware' builds oid. [...]
Ik kan me ook niet voorstellen dat Lumia 800 specifieke drivers worden gepusht naar Trophy en Omnia gebruikers en andersom.
Ik weet niet hoe het precies zit, maar ik heb via Zune al zowel een Windows Phone update gehad, als een Nokia update voor Windows Phone. Misschien dat Microsoft eerst zijn build(misschien dat sms-bug verhelpt?) moet uitbrengen en dat de Nokia-update(met accu-fix etc.) daar overheen gaat?
Even 'n statusupdate over de Nokia update voor de Lumia 800 die de 30 Tweakers en 10 Nokia fans nog niet hebben gehad. (Toestel uitgereikt door Nokia zelf) en heel Nokia zelf dus ook niet.
Mike van Nokia schreef mij het volgende:
Mike van Nokia schreef mij het volgende:
Dit is natuurlijk een op z'n zachts uitgedrukt 'n belachelijke oplossing, maar schuld blijkt niet bij Nokia te liggen. Mijn vraag daarop was of we de update sowieso nog wel krijgen. Het is afwachten op een antwoord van het nogal trage Microsoft.Via een Nokia Care point is de update al beschikbaar maar volgens mij nog niet via Zune. Wanneer wel krijg ik nog te horen, maar als je niet meer kunt wachten is dit op een optie. Alle data en instellingen gaan wel verloren via een Care Point. Als je Lumia verder goed werkt is het misschien een idee om te wachten tot de volgende update?
Tot die tijd is het wachten, wachten en nog eens wachten.Hey, weet ik niet zeker. Hier moet ik nog reactie op krijgen.
Het issue is niet zo zeer bij Nokia, want ik heb de SW (lag aan mij overigens) maar Microsoft moet deze nu via zune pushen, ik denk dat dat het probleem is.
[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 05-01-2012 12:52 ]
Ho, daar maak je een foutje denk ik.ElectroDonker schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:55:
[...]
Nokia gaat zelf aan de slag met de Windows Phone builds, maar het worden dan niet opeens 'Nokia Firmware' builds oid. Zo bevatte bijvoorbeeld de WP build 7740, die onder die naam ook naar HTC's en Samsungs is gepusht, Nokia specifieke verbeteringen met betrekking tot bijvoorbeeld de accu, het oplaadproces, etcetera. Deze build, of een volgende 81xx build had dus heel goed Nokia specifieke verbeteringen kunnen bevatten...
Nokia maakt de firmware voor het toestel, niet de ROM van WP7. Uiteraard staat het Nokia vrij om verbeteringen voor te stellen aan Microsoft, maar ik betwijfel of ze zelf iets mogen uitgeven.
Voor zover ik weet zijn de updates a la NoDo en Mango universeel, daarna jast Microsoft er één of meerdere toestel specifieke updates er overheen (welke wel weer van de fabrikant komen). Maar dat staat los van de WP build nummers.
Natuurlijk afaik.
Nee, dat heb ik nergens geschreven... da's jou conclusie. Of je tevreden bent of niet is je eigen keuze, maar dring ze dan ook niet op aan iemand die wel kritisch is over het toestel (trouwens jij hoeft ook niet ontevreden te zijn omdat ik enkele negatieve punten aanhaal - ik heb namelijk evenveel recht mijn idee te posten dan jij dat van jou).Hiermee maak je dus duidelijk dat je het er niet mee eens bent dat men in het algemeen tevreden is, omdat er zo veel over allerlei gebreken geklaagd wordt in dit topic.
Da's relatief en ook weer je eigen keuze... ik haal alléén aan dat er veel klachten zijn (en ik denk niet dat je dat kan ontkennen). Ik vind het trouwens bizar dat eerst een aantal mensen klagen over de batterij en meteen naar de winkel hollen... om dan later te komen vertellen hoe tevreden ze wel zijn van het toestel ?Dat vond ik onzin omdat je best tevreden kan zijn ook al is iets niet perfect.
Die samenvatting was gewoon een zwart-wit voorstelling van hoe dit topic eruit zou zien als er geen Windows Phone vragen meer toegelaten zouden worden. Blijkbaar heb ik daarmee op zéér lange teentjes getrapt... want over een Nokia Lumia 800 zeg je toch niets slecht... hoe durf je !Verder heb ik me niet bezig gehouden met hoe jij of iemand anders dit topic zou samenvatten.
Het riekt hier niet... het stinkt hier van het fanboy gehalte. Ik heb Tweakers.net altijd weten te appriecieren vanwege z'n professionele nieuwsgaring, maar wat ik hier in dit topic lees tart alle verbeelding en is wat mij betreft ongezien op welk forum dan ook (misschien moet ik eens op de iPhone forums gaan lezen).riekt een beetje naar fanboy flamewars
Verwijderd
Misschien moet je alle 105 pagina's nog een langslopen en dan kom je meer dan 100 personen tegen die zegger heel tevreden te zijn over de Lumia 800. Zelfs degenen die batterij problemen hebben zijn over het algemeen heel tevreden over de Lumia 800 en blijven over het algemeen liever wachten op de januari update dan de hardware gratis om te ruilen. Punt is dat al die tevreden mensen vaak aan 1 berichtje voldoende hebben om hun tevredenheid of blijdschap met de Lumia 800 te melden terwijl sommige personen het nodig vinden om hun 'klachten' tot meer dan 50 berichten lang in deze discussiethread te herhalen.r2504 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:57:
[...]
Het riekt hier niet... het stinkt hier van het fanboy gehalte. Ik heb Tweakers.net altijd weten te appriecieren vanwege z'n professionele nieuwsgaring, maar wat ik hier in dit topic lees tart alle verbeelding en is wat mij betreft ongezien op welk forum dan ook (misschien moet ik eens op de iPhone forums gaan lezen).
Vaak meer daarbij aangehaald bovendien zaken die niks met de Lumia 800 te maken hebben maar die voor alle Windows Phones gelden en die dus in een andere thread horen waarin de windows Phone ervaringen woprden besproken. Als je zo baalt van je Lumia zet hem dan te koop (ik heb wel interesse in een goedkope Lumia) maar doe niet alsof hier alleen maar ontevreden gebruikers langskomen terwijl jij zelf de meeste kalchtposts hebt gedaan van iedereen en maar in herhaling blijft vervallen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 13:16 ]
Ik ben ook super tevreden over de lumia 800. ok er zijn een paar mindere kanten of bugs maar die heb je bij alle fabrikanten.
Man toch... heb ik ooit ergens geschreven dat er geen mensen zijn die tevreden zijn ?dan kom je meer dan 100 personen tegen die zegger heel tevreden te zijn over de Lumia 800
Waarom voel je je toch steeds zo aangevallen... werk je voor Nokia of Microsoft soms ?
Wat een gedoe, laat elkaar met rust dit voegt niks toe. Ga dit alstublieft via DM uitvechten.
En nu terug over naar ontopic.
En nu terug over naar ontopic.
Xbox360 --> 6 keer kapot gegaan bij mij door fundamentele HW problemen --> mijn favoriete console allertijden (en ik heb ze allemaal van de laatste 2 generaties)
iPad2 --> iTunes sucks & alles kwijt nadat mijn backup niet goed terug is gezet --> prachtig apparaat, kan niet meer zonder tablet
Lumia --> veel kleine ongemakken vanwege een jong OS --> maar wat het in de basis toch zo veel lekkerder om mee te werken dan de andere OS'en
Wat ik wil zeggen is: zelfs over apparaten met fundamentele gebreken kan je zeer tevreden zijn. Is het glas half vol of half leeg?
iPad2 --> iTunes sucks & alles kwijt nadat mijn backup niet goed terug is gezet --> prachtig apparaat, kan niet meer zonder tablet
Lumia --> veel kleine ongemakken vanwege een jong OS --> maar wat het in de basis toch zo veel lekkerder om mee te werken dan de andere OS'en
Wat ik wil zeggen is: zelfs over apparaten met fundamentele gebreken kan je zeer tevreden zijn. Is het glas half vol of half leeg?
Akkoord... maar zou je dan niet liever hebben dat het helemaal vol zou zijn (een bedrijf zou trouwens blij moeten zijn met kritiek, die heeft namelijk een veel grotere waarde dan al het lof dat je soms leest)... of is je verwachtingspatroon zodanig laag dat het uiteindelijk de normaalste zaak van de wereld is ?SeamusXanthus schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:33:
Ik begrijp ook niet dat mensen naar hartelust een PC Operating System mogen afbreken, maar als men iets negatiefs schrijft over een telefoon is plots de wereld te klein (alhoewel over het death-grip gedoe van een iPhone is heel wat meer geschreven). Waarom hanteren we twee maten en gewichten in het beoordelen van dergelijke producten... ik denk niet dat je je dan nog objectief kan noemen.
*edit* laat maar, ik ga al veels te vaak offtopic op dit forum...
[ Voor 94% gewijzigd door Caelorum op 05-01-2012 13:57 ]
Alleen bereik je door hier te klagen niet Nokia of MS.r2504 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:45:
[...]
Akkoord... maar zou je dan niet liever hebben dat het helemaal vol zou zijn (een bedrijf zou trouwens blij moeten zijn met kritiek,
Klopt zekerdie heeft namelijk een veel grotere waarde dan al het lof dat je soms leest)...
Mijn verwachtingspatroon is juist hoog, daarom heb ik een WP7 toestel en geen Palm Pre meer.of is je verwachtingspatroon zodanig laag dat het uiteindelijk de normaalste zaak van de wereld is ?
Verschil zit hem erin dat jij al weken bezig bent met WP7 afkraken. Ik ga ook niet in een Android topic zeuren over hoe kut ik Android vindt. Of eindeloos in een linux topic verhalen over hoe onhandig dat wel niet is.Ik begrijp ook niet dat mensen naar hartelust een PC Operating System mogen afbreken, maar als men iets negatiefs schrijft over een telefoon is plots de wereld te klein (alhoewel over het death-grip gedoe van een iPhone is heel wat meer geschreven).
Ik geloof niet dat er met 2 maten gemeten wordt, mensen zijn vooral het eindeloos gezeur van een aantal "zeurmeubels" in dit topic gewoon zat. Het is prima om kritiek te hebben en te geven uiteraard.Waarom hanteren we twee maten en gewichten in het beoordelen van dergelijke producten... ik denk niet dat je je dan nog objectief kan noemen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Kan men niet is ophouden met dit eeuwige gezeur. Kom met concrete ervaringen en herhaal een punt stiekem een keer, aan een discussie "mag ik ontevreden zijn, ja dat mag ik" schiet niemand wat op en ook dit topic niet. Jezelf een keer verweren oke, twee keer kan nog, daarna kappen met dat gezwets!
Als je niet kan leven met de problemen, meld dit 1 keer en houd het dan voor je of verkoop de telefoon.
Als je niet kan leven met de problemen, meld dit 1 keer en houd het dan voor je of verkoop de telefoon.
Kan iemand mij iets meer vertellen over zijn/haar evaringen met de navigatie op dit toestel. Ik heb een 5800 gehad en Nokia Maps was heerlijk. Gebruiksvriendelijk en gratis. Ook de gesproken navigatie is handig voor op die motor.
Iemand ervaringen? Ik twijfel namelijk tussen de Galaxy S2 maar ben eigenlijk altijd trouwe Nokia bezitter geweest. Om discussie te vermijden: Ik heb het OS op deze telefoon gezien en ik word er niet echt warm van. Ik heb ook de Galaxy S2 gezien en in mn handen gehad. Erg fijn. Alleen mis ik nog ervaringen met de navigatie op deze telefoon.
Iemand ervaringen? Ik twijfel namelijk tussen de Galaxy S2 maar ben eigenlijk altijd trouwe Nokia bezitter geweest. Om discussie te vermijden: Ik heb het OS op deze telefoon gezien en ik word er niet echt warm van. Ik heb ook de Galaxy S2 gezien en in mn handen gehad. Erg fijn. Alleen mis ik nog ervaringen met de navigatie op deze telefoon.
Disclaimer: ik heb nooit een Nokia met navigatie gehad...Peekster schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:04:
Kan iemand mij iets meer vertellen over zijn/haar evaringen met de navigatie op dit toestel. Ik heb een 5800 gehad en Nokia Maps was heerlijk. Gebruiksvriendelijk en gratis. Ook de gesproken navigatie is handig voor op die motor.
Nokia Drive werkt voor mij prima; ik heb het nu een paar keer gebruikt.
+ Snellere (her)berekening dan m'n TomTom
+ Ziet er gelikt uit
+ Duidelijk gesproken aanwijzigingen
+ Eenvoudige menu's
- Kan niet vanuit een contact navigeren (blijkbaar komt dit wel, ooit)
- Geen POI's
Een nadeel wat anderen ervaren; de calculatie van de route gebeurd op dit moment online. Ik heb hier weinig last van, maar sommigen tillen hier nogal; zwaar aan. Ik heb een data abo wat ook in het buitenland geld, dus mij boeit dit niet zo. Als je dat niet hebt zal het iig niet handig zijn. (komt in een update)
Als je de App op je 5800 veelvuldig gebruikt hebt kan ik me voorstellen dat deze app qua functionaliteit voor jou tegen zal vallen. Nokia beloofd echter op (hopelijk korte termijn?) verbetering en uitbreiding van de functionaliteit.
Persoonlijk ben ik er happy mee, maar, zoals ik al zei, ik ken de voorgangers niet...
[ Voor 6% gewijzigd door Rowdy.nl op 05-01-2012 14:43 ]
Ok.
Mijn aanvullende vragen zijn:
- Zit er aankomsttijdvoorspelling in rekening houdende met file's? Dit heb ik namelijk op mijn 5800 wel.
- Zit er uberhaupt fileinformatie in en routeaanpassing hierop? Wederom: Dit heb ik op mijn 5800 ook.
- Zit er aankomsttijdvoorspelling in rekening houdende met file's? Dit heb ik namelijk op mijn 5800 wel.
- Zit er uberhaupt fileinformatie in en routeaanpassing hierop? Wederom: Dit heb ik op mijn 5800 ook.
Nope, op beide.Peekster schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:43:
Ok.
[quote=http://wmpoweruser.com/wp7-nokia-drive-compared-to-android-google-navigation/]
- No remaining time until arrival displayed during navigation (it’s only noted during 5 secs on summery screen before the navigation starts)
- No Directions breakdown list: Even Bing Maps and Nokia Maps have it.
- POIs are useless: You can’t tap on them
- No way to save or favorite a location: only recent destinations/searches are automatically saved in a history list that can be manually cleared
- No traffic data, No Public Transit Data
- No way to have more than one itinerary unless you stop/cancel the current one and manually re-calculate another one
- Requires an active Data connection to do the routing calculation even-though it has offline maps loaded on the device
[ Voor 51% gewijzigd door Rowdy.nl op 05-01-2012 14:50 ]
Verwijderd
"iedereen" en "sucks", weet je nogr2504 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:22:
[...]
Man toch... heb ik ooit ergens geschreven dat er geen mensen zijn die tevreden zijn ?
Waarom voel je je toch steeds zo aangevallen... werk je voor Nokia of Microsoft soms ?
On topic:
1. Alle updates gaan via Zune;
2. Updates bestaan uit OS updates en OEM (waaronder Nokia) updates;
3. Soms zijn een OS update en een OEM update gecombineerd in 1 update;
Verwijderd
overigens heb je alleen maar internet nodig voor de initiele verkeersberekening. Daarna kan je gewoon in offline mode verder en ook herberekeningen van je route doet ie dan gewoon offline.Rowdy.nl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:41:
[...]
Disclaimer: ik heb nooit een Nokia met navigatie gehad...
Nokia Drive werkt voor mij prima; ik heb het nu een paar keer gebruikt.
+ Snellere (her)berekening dan m'n TomTom
+ Ziet er gelikt uit
+ Duidelijk gesproken aanwijzigingen
+ Eenvoudige menu's
- Kan niet vanuit een contact navigeren (blijkbaar komt dit wel, ooit)
- Geen POI's
Een nadeel wat anderen ervaren; de calculatie van de route gebeurd op dit moment online. Ik heb hier weinig last van, maar sommigen tillen hier nogal; zwaar aan. Ik heb een data abo wat ook in het buitenland geld, dus mij boeit dit niet zo. Als je dat niet hebt zal het iig niet handig zijn. (komt in een update)
Als je de App op je 5800 veelvuldig gebruikt hebt kan ik me voorstellen dat deze app qua functionaliteit voor jou tegen zal vallen. Nokia beloofd echter op (hopelijk korte termijn?) verbetering en uitbreiding van de functionaliteit.
Persoonlijk ben ik er happy mee, maar, zoals ik al zei, ik ken de voorgangers niet...
Voor op de motor lijkt het me ook wel relaxt ja. Eens kijken of oordopjes+mn helm een beetje fatsoenlijk combineren....
Kan ik de Lumia 800 al ergens kopen in de kleur cyan?
Vrijwel overal waar ik kom kan ik alleen de zwarte aanschaffen
Vrijwel overal waar ik kom kan ik alleen de zwarte aanschaffen
[webhero.nl]
Thanks, nog vrij aan de prijs helaas.
[webhero.nl]
Verwijderd
Ik zit met het volgende probleem:
Sinds de batterijupdate van half december merkte ik dat tijdens telefoontjes mensen klaagden over mijn verstaanbaarheid en dat ik soms regelmatig wegviel, kortom geen normaal gesprek te voeren. in het begin relateerde ik dit niet direct aan mijn lumia of aan de update. Naarmate dit zo'n beetje elk gesprek terug kwam met diverse mensen (en providers) kon ik concluderen dat het probleem aan mijn kant zat.
Ik heb op een gegeven moment een vastloper gehad en een factory reset gedaan (hij reageerde nergens op) met zune alles weer terug gezet met het herstelpunt dat aangemaakt was voor afgaand aan de update enkele dagen ervoor. dit werkte fantastisch, zune vind ik niet het meest ideale programma en de verplichting van zune in combinatie met de telefoon zat me niet lekker vooraf maar deze ervaring deed me goed.
vervolgens (ik zat dus weer op het punt voor de software update) merkte ik dat ik geen klagen meer hoorde over de belkwaliteit van mijn kant en hoefde hem dus niet meer op speaker te zetten bij elk telefoontje(enige mogelijkheid tot het voeren van een telefoongesprek)
batterij was op dat moment weer terug bij af en omdat je je telefoon steeds intensiever gaat gebruiken was ie te snel leeg. toch maar weer geprobeerd de update erop te zetten misschien dat het de eerste keer ergens misgegaan was.
niet dus zelfde probleem met bellen was weer terug. op dat moment wilde ik ter bevestiging van de oorzaak weer terug naar de fabrieksinstellingen (zelfde herstelpunt als voorheen), dan maar regelmatig opladen.
daar ging het dus mis, factory reset gedaan, aan de computer gehangen om te herstellen, niet dus, herstelpunt niet aanwezig/ terug te vinden en synchroniseren ho maar, gebeurt helemaal niet. Kon dus alles handmatig weer instellen en alles (photo's en muziek) handmatig overzetten en apps opnieuw gaan installeren en instellen en over gaan zetten erg frustrerend. plus kwam daar nog bij dat ik na de factory reset nog steeds met software versie 7740 zat er dus niets mee opgeschoten ben.
Inmiddels contact met Nokia gehad en moet naar een service punt toe, en ondank dat ik ervan uitga dat het verholpen gaat worden sta ik niet echt te springen. omdat ik dan en mijn telefoon een (paar?) weken kwijt ben en weer opnieuw kan beginnen
- kan ik voorkomen dat ik straks weer alles met de hand kan gaan instellen
- is iemand met mijn belprobleem bekend
- heeft iemand dezelfde problemen met zune (herstelpunt kwijt, het niet overzetten van alle instellingen en muziek etc.)
Alvast bedankt!
Sinds de batterijupdate van half december merkte ik dat tijdens telefoontjes mensen klaagden over mijn verstaanbaarheid en dat ik soms regelmatig wegviel, kortom geen normaal gesprek te voeren. in het begin relateerde ik dit niet direct aan mijn lumia of aan de update. Naarmate dit zo'n beetje elk gesprek terug kwam met diverse mensen (en providers) kon ik concluderen dat het probleem aan mijn kant zat.
Ik heb op een gegeven moment een vastloper gehad en een factory reset gedaan (hij reageerde nergens op) met zune alles weer terug gezet met het herstelpunt dat aangemaakt was voor afgaand aan de update enkele dagen ervoor. dit werkte fantastisch, zune vind ik niet het meest ideale programma en de verplichting van zune in combinatie met de telefoon zat me niet lekker vooraf maar deze ervaring deed me goed.
vervolgens (ik zat dus weer op het punt voor de software update) merkte ik dat ik geen klagen meer hoorde over de belkwaliteit van mijn kant en hoefde hem dus niet meer op speaker te zetten bij elk telefoontje(enige mogelijkheid tot het voeren van een telefoongesprek)
batterij was op dat moment weer terug bij af en omdat je je telefoon steeds intensiever gaat gebruiken was ie te snel leeg. toch maar weer geprobeerd de update erop te zetten misschien dat het de eerste keer ergens misgegaan was.
niet dus zelfde probleem met bellen was weer terug. op dat moment wilde ik ter bevestiging van de oorzaak weer terug naar de fabrieksinstellingen (zelfde herstelpunt als voorheen), dan maar regelmatig opladen.
daar ging het dus mis, factory reset gedaan, aan de computer gehangen om te herstellen, niet dus, herstelpunt niet aanwezig/ terug te vinden en synchroniseren ho maar, gebeurt helemaal niet. Kon dus alles handmatig weer instellen en alles (photo's en muziek) handmatig overzetten en apps opnieuw gaan installeren en instellen en over gaan zetten erg frustrerend. plus kwam daar nog bij dat ik na de factory reset nog steeds met software versie 7740 zat er dus niets mee opgeschoten ben.
Inmiddels contact met Nokia gehad en moet naar een service punt toe, en ondank dat ik ervan uitga dat het verholpen gaat worden sta ik niet echt te springen. omdat ik dan en mijn telefoon een (paar?) weken kwijt ben en weer opnieuw kan beginnen
- heeft iemand dezelfde problemen met zune (herstelpunt kwijt, het niet overzetten van alle instellingen en muziek etc.)
Alvast bedankt!
Het valt me op dat mensen klagen over de batterij, maar ik merk dat dit erg sterk afhankelijk is van gebruik (beetje open duur...). Ondertussen haal ik meestal de 2/3 dagen op een lading als ik alleen GSM en WiFi aan heb staan en niet al te veel mail/surf, wat een redelijke prestatie is. Als ik echter lekker wat ga gamen is hij wel in een paar uur leeg ;-).
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Al mensen die de laatste Microsoft update (7.10.8107.79) hebben ontvangen?
Let op: dit is niet de 2e 'batterijupdate', die moet van Nokia komen.
Let op: dit is niet de 2e 'batterijupdate', die moet van Nokia komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Counter-Strike op 06-01-2012 01:27 ]
Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!
Zo, je ben 1 dag niet aanwezig en sommigen gaan gelijk helemaal los. Even n.a.v. de reacties op mijn waarschuwing.
Zoals gezegd is het niet altijd zwart/wit voor wat betreft jullie reacties en daar hou(den) ik/we ook rekening mee. Duidelijke beginnersvragen die hier verkeerd geplaatst staan worden keurig verplaatst naar het algemene WP7 topic. (dat zal een aantal van jullie wel gemerkt hebben).
In de kern heeft r2504 gelijk dat er dan niet bijster veel onderwerpen Lumia 800 specifiek zijn. Wat echter niet de bedoeling is, is dat jullie beginnen met een welles/nietes discussie waar de rest absoluut niets aan heeft. Aan degene die daar aan mee deden het verzoek om dat buiten deze thread uit te vechten.
Mijn ervaringen met de Lumia, om maar maar even een constructieve bijdrage te leveren aan deze discussie is ook niet 100% positief.
Ik vind het nog steeds een enorm mooi toestel en ik vind het echt heel leuk om zulke positieve reacties te krijgen van mensen die hem voor het eerst zien. Het toestel is snel, zit degelijk in elkaar, voelt ook enorm prettig aan en is voor mij het ideale formaat.
Maar ik zie toch net te vaak 'vreemde' dingen als een hangend gesprek, tijdens scherm wisselingen even een ander scherm zichtbaar en meer van dat soort glitches waar je verder prima mee kan leven. Het valt echter op omdat ik dit soort zaken nooit ben tegen gekomen bij mijn Omnia 7 of bij de Radar.
Nokia heeft dus nog wel degelijk werk aan de winkel om de Lumia "perfect" te maken. (waarbij ik niet wil zeggen dat de Omnia 7 en de Radar perfect waren. De Radar kwam er behoorlijk bij in de buurt, maar zeker de Omnia 7 had ook zo zijn kuren).
Zoals gezegd is het niet altijd zwart/wit voor wat betreft jullie reacties en daar hou(den) ik/we ook rekening mee. Duidelijke beginnersvragen die hier verkeerd geplaatst staan worden keurig verplaatst naar het algemene WP7 topic. (dat zal een aantal van jullie wel gemerkt hebben).
In de kern heeft r2504 gelijk dat er dan niet bijster veel onderwerpen Lumia 800 specifiek zijn. Wat echter niet de bedoeling is, is dat jullie beginnen met een welles/nietes discussie waar de rest absoluut niets aan heeft. Aan degene die daar aan mee deden het verzoek om dat buiten deze thread uit te vechten.
Mijn ervaringen met de Lumia, om maar maar even een constructieve bijdrage te leveren aan deze discussie is ook niet 100% positief.
Ik vind het nog steeds een enorm mooi toestel en ik vind het echt heel leuk om zulke positieve reacties te krijgen van mensen die hem voor het eerst zien. Het toestel is snel, zit degelijk in elkaar, voelt ook enorm prettig aan en is voor mij het ideale formaat.
Maar ik zie toch net te vaak 'vreemde' dingen als een hangend gesprek, tijdens scherm wisselingen even een ander scherm zichtbaar en meer van dat soort glitches waar je verder prima mee kan leven. Het valt echter op omdat ik dit soort zaken nooit ben tegen gekomen bij mijn Omnia 7 of bij de Radar.
Nokia heeft dus nog wel degelijk werk aan de winkel om de Lumia "perfect" te maken. (waarbij ik niet wil zeggen dat de Omnia 7 en de Radar perfect waren. De Radar kwam er behoorlijk bij in de buurt, maar zeker de Omnia 7 had ook zo zijn kuren).
Verwijderd
Jeetje, wat een emoties om een telefoon zeg.
Daarom mijn ervaringen met de Lumia. Hardware en Software samen bepalen het gebruikersgemak en daarom heb ik alles gewoon door elkaar. (sorry moderator)
Ik was één van de eersten met een Lumia 18 november. Mijn Abo liep af terwijl mijn N900 het begaf. (die was gewoon op .....) Ik moest 20 november voor mijn werk 6 weken naar Australië en was blij met een nieuw toestel. Op zo'n reis is er geen tijd om te spelen en een toestel uitvoerig te bestuderen. Alleen in de vlucht was dat mogelijk en vervolgens gewoon aan het werk.
Ik had daarvoor een N900. De N900 was en is geweldig. Ik heb er veel plezier aan gehad. De Lumia is totaal anders.
Ik was verbaasd over hoe snel ik eraan gewend was. Toch knap om een nieuwe interface te ontwerpen welke schijnbaar erg intuïtief werkt en snel geaccepteerd wordt.
Het is bovendien een prachtig toestel, Ik heb er een Nokia Flip Case CP-572 omheen en dat werkt super. Mooie pasvorm en optimale bescherming voor glas en body.
Marketplace werkt goed en prettig al mis ik alle 'gratis' apps die voor de N900 beschikbaar zijn.
Ik had moeite om een goede E-reader te selecteren (het werd uiteindelijk FREDA) en was daar erg tevreden over. Voor het eerst gebruik ik een smartphone als volwaardige E-reader. Wel ging en gaat het uploaden van E-pubs via DropBox omslachtig maar als je het 1 keer weet is het OK.
Natuurlijk zijn er ook punten van kritiek:
1. Ik mis de notificatie LED enorm. Wat een blunder dat die er niet opzit.
2. De Camera is matig. In ieder geval slechter dan de camera van mijn dochters Samsung .
3. Als ik de mediaspeler gebruik, het volume zacht zet, is ook mijn beltone zacht. Ik heb daardoor al menig oproep gemist. Ik hoop dat dit in één van de volgende updates gefixed wordt want dit is irritant.
4 Ik zou graag Windows Live ZONDER conversatie op mijn phone gebruiken. Chatten doe ik niet tijdens mijn werk. Nu krijg ik gewoon alle privé messages binnen. Ik wil wel mijn agenda en dergelijk up to date houden dus Windows Live uitschakelen of op 'Niet beschikbaar' stellen is geen optie.
5 Een directe optie om met Outlook 2010 (ik gebruik die icm met Business Contact Manager) te synchroniseren is echt een must. Niet iedereen heeft Exchange of neemt genoegen met de beperkte functionaliteit van de Live Calender. (ik vindt dit eveneens en blunder van Microsoft)
6 Battery live is inderdaad te kort!
Maar ...............
Het is met afstand het beste toestel wat ik ooit heb gehad en in vergelijk met wat er momenteel te koop is ben ik heel blij dat ik voor de Lumia heb gekozen.
Zodra de Ace (of '900' of 'Champange') er is zal ik wederom investeren.
S.
Daarom mijn ervaringen met de Lumia. Hardware en Software samen bepalen het gebruikersgemak en daarom heb ik alles gewoon door elkaar. (sorry moderator)
Ik was één van de eersten met een Lumia 18 november. Mijn Abo liep af terwijl mijn N900 het begaf. (die was gewoon op .....) Ik moest 20 november voor mijn werk 6 weken naar Australië en was blij met een nieuw toestel. Op zo'n reis is er geen tijd om te spelen en een toestel uitvoerig te bestuderen. Alleen in de vlucht was dat mogelijk en vervolgens gewoon aan het werk.
Ik had daarvoor een N900. De N900 was en is geweldig. Ik heb er veel plezier aan gehad. De Lumia is totaal anders.
Ik was verbaasd over hoe snel ik eraan gewend was. Toch knap om een nieuwe interface te ontwerpen welke schijnbaar erg intuïtief werkt en snel geaccepteerd wordt.
Het is bovendien een prachtig toestel, Ik heb er een Nokia Flip Case CP-572 omheen en dat werkt super. Mooie pasvorm en optimale bescherming voor glas en body.
Marketplace werkt goed en prettig al mis ik alle 'gratis' apps die voor de N900 beschikbaar zijn.
Ik had moeite om een goede E-reader te selecteren (het werd uiteindelijk FREDA) en was daar erg tevreden over. Voor het eerst gebruik ik een smartphone als volwaardige E-reader. Wel ging en gaat het uploaden van E-pubs via DropBox omslachtig maar als je het 1 keer weet is het OK.
Natuurlijk zijn er ook punten van kritiek:
2. De Camera is matig. In ieder geval slechter dan de camera van mijn dochters Samsung .
3. Als ik de mediaspeler gebruik, het volume zacht zet, is ook mijn beltone zacht. Ik heb daardoor al menig oproep gemist. Ik hoop dat dit in één van de volgende updates gefixed wordt want dit is irritant.
4 Ik zou graag Windows Live ZONDER conversatie op mijn phone gebruiken. Chatten doe ik niet tijdens mijn werk. Nu krijg ik gewoon alle privé messages binnen. Ik wil wel mijn agenda en dergelijk up to date houden dus Windows Live uitschakelen of op 'Niet beschikbaar' stellen is geen optie.
5 Een directe optie om met Outlook 2010 (ik gebruik die icm met Business Contact Manager) te synchroniseren is echt een must. Niet iedereen heeft Exchange of neemt genoegen met de beperkte functionaliteit van de Live Calender. (ik vindt dit eveneens en blunder van Microsoft)
Maar ...............
Het is met afstand het beste toestel wat ik ooit heb gehad en in vergelijk met wat er momenteel te koop is ben ik heel blij dat ik voor de Lumia heb gekozen.
Zodra de Ace (of '900' of 'Champange') er is zal ik wederom investeren.
S.
Verwijderd
Dit soort opmerkingen via Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile
[ Voor 78% gewijzigd door PaT op 06-01-2012 10:30 ]
Valide punten. Puntje 4 kan echter wel gewoon door je status in de Messaging-app op offline te zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:10:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ook al getipt in het WP7 topic: Freda ondersteunt DropBox. Je kunt dus vanaf elke PC epubs in een foldertje gooien wat vanuit Freda bereikbaar is.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:10:
EDIT
Bijzonder. Ik las iets anders in je post maar het staat er toch echt: DropBox. Vrijdag.
En als we toch resumeren over de ervaringen met de Lumia, ik was ook een van de eersten.
- Onder de indruk van WP7. Ik kan als interaction designer elke dag nog genieten van de direct beschikbare informatie en het bereik binnen een aantal kliks. En qua vormgeving is het serieus het enige OS dat in dit decennium thuishoort.
- Licht teleurgesteld in de camera die weliswaar goed is maar zeker niet geweldig bij lastigere lichtomstandigheden.
- Zwaar teleurgesteld in de batterijduur. Ik meen te herkennen dat er grote verschillen zitten tussen de accu's in de diverse exemplaren die in dit topic besproken zijn, maar ik kom nog steeds niet verder dan een uur of 8. Ik koop nooit meer een mobiel waarvan ik de accu niet kan verwisselen. Waarschijnlijk dus ook geen Lumia 900 voor mij.
- Onder de indruk van de hardware. Prachtig clean ontwerp, geen rammelende knopjes, zwart scherm is zwart. Heel mooi.
[ Voor 3% gewijzigd door robinVerdegaal op 06-01-2012 10:45 ]
Het is natuurlijk bijzonder vervelend om zo kort met een batterij lading te doen, maar ik zou even afwachten wat de update van Nokia voor jou brengt. Het maakt het nu niet minder vervelend, maar er is in ieder geval zat ruimte voor verbetering zullen we maar zeggen.robinVerdegaal schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:42:
- Zwaar teleurgesteld in de batterijduur. Ik meen te herkennen dat er grote verschillen zitten tussen de accu's in de diverse exemplaren die in dit topic besproken zijn, maar ik kom nog steeds niet verder dan een uur of 8. Ik koop nooit meer een mobiel waarvan ik de accu niet kan verwisselen. Waarschijnlijk dus ook geen Lumia 900 voor mij.
Ik heb de lumia nu een kleine week in gebruik. Wat me tot nu toe vooral is opgevallen:
- rammelende knopjes, maar bij dagelijks gebruik valt dat niet op,
- gebruikstijd is o.k. (de batterijcapaciteit is ook in orde), maar hij moet toch wel elke avond aan de lader. Het valt me wel op dat er geen peil te trekken is op de indicatie van de resterende gebruiksduur. Wat ik mis is gewoon een simpel accupercentage in de statusbalk. Opladen via de usb-poort van de computer is ook niet probleemloos. Ik heb het één keer gedaan, en daarna herkende hij de nokia lader niet meer totdat ik 'm opnieuw opgestart had,
- zeer broekzakvriendelijk. Hij past beter in mijn broekzak dan m'n vorige telefoon, een Sony Ericsson Cedar (geen smartphone). De lumia is weliswaar groter, maar ook een stuk minder dik, en dat is in de dagelijkse praktijk toch fijner. Het formaat van de lumia is voor mij in alle opzichten ideaal,
- de camera is een stuk beter dan wat ik gewend was
, maar ik gebruik 'm nauwelijks. De plaatsing van de cameraknop is erg goed als je de telefoon in landscape-modus gebruikt,
- erg prettig dat de windows-knoppen onderdeel zijn van het touchscreen, in plaats van losse knoppen. Ik druk ze nu nog wel eens per ongeluk in, maar omdat je ze binnen WP7 toch best vaak gebruikt is het wel fijn als ze onderdeel zijn van de touch-interface,
- nokia music, met name de mix radio, is verrassend leuk. Het speelde geen rol bij mijn aankoopbeslissing, maar ik gebruik het nu toch best vaak,
- waarom er naast "kaarten" ook een app "nokia kaarten" is ontgaat me tot op heden,
Even over de rammelende knopjes, rammelen deze tevens met de bijgeleverde case? Ik heb er tot nu toe nog niet op gelet maar het enige dat me is opgevallen is dat de cameraknop iets losser zit dan de rest (in verband met scherpstellen misschien?). Is dit normaal?
Edit: even de case eraf gehaald en merk inderdaad rammelende knopjes. Hoe groot is de kans dat ik hem ruil tegen een niet rammelende versie?
Mijn ervaringen tot dusver zijn als volgt:
Ik heb vrij weinig ervaring met smartphones omdat ik er tot vandaag gewoon nooit een nodig had. Tot die tijd heb ik gebruik gemaakt van mijn trouwe SE w880i.
Echter, ik heb het afgelopen jaar redelijk veel gebruik gemaakt van de Samsung Galaxy S2 van mijn vriendin daar mijn w880i het begon te begeven.
Note: met ervaring bedoel ik voornamelijk "dagelijks gebruik," ik ben de afgelopen jaren veel in aanraking gekomen met alle populaire telefoons en OS's omdat mijn familie wel echte smartphone freaks zijn die altijd up-to-date willen zijn
Ik ervaarde de S2 i.c.m. als een zeer fijne telefoon. Lekker licht, prima scherm, mooi formaat. Het is me opgevallen dat nu ik zelf de Lumia 800 heb dat ik vooral het 4.3 inch scherm mis van de S2 en dat ik de Lumia 800 een tikkeltje aan de zware kant vind. Wellicht is dit gewoon even wennen. Echter, ik denk niet dat ik terug zou kunnen naar het huidige Android platform (4.0 inbegrepen). Windows 7.5 voelt veel intuïtiever en sneller aan. Daarnaast ben ik erg gecharmeerd van de vormgeving. Ik mis nog wel het een en ander, zoals een klein beetje extra customization, maar ik ga ervan uit dat zulk soort zaken nog zullen volgen.
Wellicht dat de Samsung Focus S het perfecte model voor mij geweest zou zijn maar die is helaas niet in Europe uitgebracht.
Edit: even de case eraf gehaald en merk inderdaad rammelende knopjes. Hoe groot is de kans dat ik hem ruil tegen een niet rammelende versie?
Mijn ervaringen tot dusver zijn als volgt:
Ik heb vrij weinig ervaring met smartphones omdat ik er tot vandaag gewoon nooit een nodig had. Tot die tijd heb ik gebruik gemaakt van mijn trouwe SE w880i.
Note: met ervaring bedoel ik voornamelijk "dagelijks gebruik," ik ben de afgelopen jaren veel in aanraking gekomen met alle populaire telefoons en OS's omdat mijn familie wel echte smartphone freaks zijn die altijd up-to-date willen zijn
Ik ervaarde de S2 i.c.m. als een zeer fijne telefoon. Lekker licht, prima scherm, mooi formaat. Het is me opgevallen dat nu ik zelf de Lumia 800 heb dat ik vooral het 4.3 inch scherm mis van de S2 en dat ik de Lumia 800 een tikkeltje aan de zware kant vind. Wellicht is dit gewoon even wennen. Echter, ik denk niet dat ik terug zou kunnen naar het huidige Android platform (4.0 inbegrepen). Windows 7.5 voelt veel intuïtiever en sneller aan. Daarnaast ben ik erg gecharmeerd van de vormgeving. Ik mis nog wel het een en ander, zoals een klein beetje extra customization, maar ik ga ervan uit dat zulk soort zaken nog zullen volgen.
Wellicht dat de Samsung Focus S het perfecte model voor mij geweest zou zijn maar die is helaas niet in Europe uitgebracht.
[ Voor 4% gewijzigd door Chippu op 06-01-2012 12:55 ]
Ik begrijp dat Nokia Suite niet werkt met de Lumia. Ik heb inmiddels Zune geïnstalleerd maar ik kan daar geen contacten toevoegen/samenvoegen/bewerken ?
Is hier een oplossing voor of moet ik alles in de Lumia zelf aanpassen etc?
[ Voor 20% gewijzigd door Isane op 06-01-2012 13:56 ]
Ik heb mijne geruild vanwege een lichte rammel, gebruik geen case dus merkte het direct. Degene die ik nu heb zit iets losser dan de volume / lock knop, wegens het double-action mechanisme van de knop (focus / foto), maar rammelt zeker niet meer. Echter, heb dit wel binnen 8 dagen gedaan, wat iig bij Hi een termijn is waarbij je zonder gemor een nieuw exemplaar krijgt omdat het oude toestel dan onder een Dead-On-Arrival (DOA) policy van Nokia valt dacht ik. Als je hem dus al langer dan +/- 8 dagen hebt zal je toestel mogelijk voor een servicebeurt worden ingenomen, en ben je hem wel een paar weekjes kwijt. BChippu schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:45:
Uiteraard is het aan te raden om de mogelijkheden bij je verkooppunt te bespreken, die kunnen je hun werkwijze precies toelichten. Succes ermee!
Op je live account, of als je contacten in Google staan via Google.MarkoAlmelo schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:54:
Ik begrijp dat Nokia Suite niet werkt met de Lumia. Ik heb inmiddels Zune geïnstalleerd maar ik kan daar geen contacten toevoegen/samenvoegen/bewerken ?
Veel info wordt overigens automagisch bijgewerkt; via Facebook, LinkedIn, Twitter komen dingen zoals adressen, telefoonummers, geboortedata, afbeeldingen en zo eenvoudig door.
Ik heb het topic al doorzocht, en zag meerdere mensen met dit issue, maar geen oplossing.
Ook ik zie namelijk geen Mix Radio in Nokia Music.
Ik had alles op US/English staan, maar ondertussen dit allemaal naar NL veranderd.
Dit mocht echter niet baten.
Ook op Google is het issue wel het vinden, maar geen uitleg of oplossing.
Ik had alles op US/English staan, maar ondertussen dit allemaal naar NL veranderd.
Nokia kaarten geeft je veel meer info dan de standaard maps app op de windows phone. Localisatie is bar en bar slecht van Bing. Nokia kaarten is daar veel beter in. Ik zou maps van m'n start tile halen en Nokia Maps daar neer zetten. zelfde geldt voor music, gewoon Nokia Music gebruiken en de zune app mijden.Vistajevski schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:17:
Ik heb de lumia nu een kleine week in gebruik. Wat me tot nu toe vooral is opgevallen:
- waarom er naast "kaarten" ook een app "nokia kaarten" is ontgaat me tot op heden,
Nokia == KING qua europa localisatie
-- Altijd blijven prutsen --
Localscout zou begin dit jaar moeten komen, hopelijk wordt Bing dan een stukkie beter...FoggyFreek schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:54:
[...]
Nokia kaarten geeft je veel meer info dan de standaard maps app op de windows phone. Localisatie is bar en bar slecht van Bing. Nokia kaarten is daar veel beter in. Ik zou maps van m'n start tile halen en Nokia Maps daar neer zetten. zelfde geldt voor music, gewoon Nokia Music gebruiken en de zune app mijden.
Nokia == KING qua europa localisatie
Heb je je versie gecontroleerd van Nokia Music?XanaduNL schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:51:
Ik heb het topic al doorzocht, en zag meerdere mensen met dit issue, maar geen oplossing.
Bedankt voor je reactie. Ik heb het toestel sinds maandag via The Phone House, wellicht dat het na de 8 dagen nog onder de 14 dagen omruil garantie valt. Ik zal voor de zekerheid maar meteen langs gaan vanmiddag.ElectroDonker schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:55:
[...]Uiteraard is het aan te raden om de mogelijkheden bij je verkooppunt te bespreken, die kunnen je hun werkwijze precies toelichten. Succes ermee!
1.6.45.132fewips schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:10:
[...]
Heb je je versie gecontroleerd van Nokia Music?
Wat als ik het goed begrepen heb de meest recente is.
Heb je al eens ingelogd op je Nokia account om deze op NL in te stellen?XanaduNL schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:32:
[...]
1.6.45.132
Wat als ik het goed begrepen heb de meest recente is.
Nokia account? Heb ik die zo blindelings ingevuld of hoor ik dat voor het eerst?fewips schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:38:
[...]
Heb je al eens ingelogd op je Nokia account om deze op NL in te stellen?
Is volgens mij alleen nodig als je muziek wilt kopen in de "mp3 store" van Nokia Music.PaT schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:40:
[...]
Nokia account? Heb ik die zo blindelings ingevuld of hoor ik dat voor het eerst?
Ik heb wél toegang tot Mix Radio; maar géén Nokia Account ingesteld staan.
(Nokia Music -> Settings -> Account)
Ik heb een Nokia account geprobeerd, welke gewoon op NL staat, maar no go.
Het zou inderdaad ook zonder moeten werken.
Daarnaast vergeet hij me account login elke keer als ik Nokia Music weer start.
Het zou inderdaad ook zonder moeten werken.
Daarnaast vergeet hij me account login elke keer als ik Nokia Music weer start.
Een mogelijkheid is om je contacten vanuit Nokia Suite naar outlook te exporteren en deze weer te improteren op je Live account. Bij mij was dat de oplossing, maar is niet helemaal vlekkeloos gegaan helaas door het halverwegen switchen van oude nokia telefoon...Rowdy.nl schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:36:
[...]
Op je live account, of als je contacten in Google staan via Google.
Veel info wordt overigens automagisch bijgewerkt; via Facebook, LinkedIn, Twitter komen dingen zoals adressen, telefoonummers, geboortedata, afbeeldingen en zo eenvoudig door.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Net bij een collega gekeken, zelfde leverancier, zelfde Nokia Music versie, en ook Nederlands.
Als ik Nokia Music start zie ik:
- mijn muziek
- concerten (gigs als ik Engels instel)
- instellingen
En hij:
- mijn muziek
- mix radio
- mp3 shop/store
- gigs (en dus niet concerten, ondanks ook NL)
- instellingen
Vreemd.
Als ik Nokia Music start zie ik:
- mijn muziek
- concerten (gigs als ik Engels instel)
- instellingen
En hij:
- mijn muziek
- mix radio
- mp3 shop/store
- gigs (en dus niet concerten, ondanks ook NL)
- instellingen
Vreemd.
Dankjewel!Rowdy.nl schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:36:
[...]
Op je live account, of als je contacten in Google staan via Google.
Verwijderd
Gisteren mijn Lumia gekregen, gebruikt tot hij echt leeg was.
Daarna helemaal opgeladen, en "maar" kunnen gebruiken tot 14:00 vandaag.
Echt niet veel opgedaan, en schrok er eigenlijk best wel van.
Nu weet ik dat er een probleem is en dit nog verbeterd gaat worden, maar is dit normaal?
Ik deed de batterij-bel code, en daar stond dat ik rond de 1520 capacity had max.
Is het nu echt zo erg of is er meer met mijn batterij aan de hand?
Of moet ik hem nog vaker helemaal leeg laten gaan en opladen in de hoop dat het beter word?
Nu weet ik dat er een probleem is en dit nog verbeterd gaat worden, maar is dit normaal?
Ik deed de batterij-bel code, en daar stond dat ik rond de 1520 capacity had max.
Of moet ik hem nog vaker helemaal leeg laten gaan en opladen in de hoop dat het beter word?
hij wordt gepatched, en je moet hem vaker gebruiken wordt de accu iets beter van. Na een week merk je wel verschil.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:50:
Wij (eigenlijk mijn vrouw) hebben ook enkele weken een nieuwe Lumia 800. De eerste dag was de batterij heel snel leeg. Daar schrok ik erg van. Nu na enige dagen/weken doet de batterij het best wel goed. Ze kan nu met gemak 2 dagen toe. Komt er op neer dat bij ons de capaciteit van de batterij heel veel beter is geworden na enig gebruik. (Ook bij ons een max. capacity van iets boven de 1500 mA).Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:50:
Verwijderd
Lumia 800 verdubbelt markt aandeel Windows Phone in Nederland:
http://wmpoweruser.com/no...-base-in-the-netherlands/
(stiekum kunnen de andere nieuwe Mango Windows phones ook wel een effectje gehad hebben natuurlijk !!)
http://wmpoweruser.com/no...-base-in-the-netherlands/
(stiekum kunnen de andere nieuwe Mango Windows phones ook wel een effectje gehad hebben natuurlijk !!)
Verwijderd
Dit lijkt erg op het probleem dat ik had. Ook allemaal kuren met betrekking tot geluid:Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:23:
Ik zit met het volgende probleem:
Alvast bedankt!
- Bellen kon alleen nog maar met speaker aan.
- Muziek afspelen over speaker ging juist vaak weer niet. Na het runnen van het diagnostics tooltje altijd eventjes, maar snel was het speaker geluid weer weg.
- De keyboard geluidjes etc deden het ook niet.
Voor mijn gevoel ontstonden de problemen na de Nokia update van december, maar het is slechts een gevoel. Mijn broer heeft ook een Lumia, tegelijk gekocht met mij. Hij heeft nergens last van.
Ik heb geen factory reset gedaan, maar hem wel teruggezet naar het punt van vlak voor de update. Hielp niet.
Ik heb hem vorige week ter reparatie aangeboden bij de winkel waar ik hem heb gekocht (Phonehouse Woerden) en ik zie net via de track and trace dat hij klaar is en weer teruggestuurd wordt. Ik ben dus erg benieuwd wat ze gedaan hebben en of het nou een hardware of een software probleem is (hopelijk was).
De Lumia sinds vandaag in bezit, en wat een prachtig toestel! Alleen ik sloot hem net af 'tot ziens' toen werd hij zwart en even later keek ik weer en was het volledig zwart scherm en de letters Nokia in het midden van het scherm? Ik laat hem nu maar even met rust, en kijk zo wel weer.
Edit: Ik heb de afsluitknop enkele seconden ingedrukt.
[ Voor 9% gewijzigd door Crescendo op 06-01-2012 17:53 ]
sorry ik moest even lachen want dit is echt een ongelogfelijk nutteloze post!Crescendo schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:50:
De Lumia sinds vandaag in bezit, en wat een prachtig toestel! Alleen ik sloot hem net af 'tot ziens' toen werd hij zwart en even later keek ik weer en was het volledig zwart scherm en de letters Nokia in het midden van het scherm? Ik laat hem nu maar even met rust, en kijk zo wel weer.
Maar ik begrijp het wel, ik ben ook heel enthousiast over de Lumia ;-)
Als hij aan het laden is gaat hij automatisch weer aan.Crescendo schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:50:
Multiple pc builds in progress
Oke bedankt. Deze vraag hoort hier ook niet realiseer ik me nu.
Dat Nokia schermpje blijft tot dat hij volledig opgeladen is? En hoe weet ik dan wanneer hij klaar is?
Dat Nokia schermpje blijft tot dat hij volledig opgeladen is? En hoe weet ik dan wanneer hij klaar is?
[ Voor 45% gewijzigd door Crescendo op 06-01-2012 20:41 ]
Op mijn vorige toestel (Nokia E7) kon ik zonder problemen google calender instellen met mijn prive adres xxxx@tele2.nl. Helaas krijg ik op de Lumia een foutmelding. Foutmelding 8004010F
Iemand een idee
?
Iemand een idee
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:
Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic
Accessoires mogen hier besproken worden.
Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:
Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic
Accessoires mogen hier besproken worden.
Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.