Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• unknowndb
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-01 15:29
Hier een collectie van hands on met de Lumia 800.
quote:
rajboen schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:31:
[...]

Geen argumentatie? Het heeft toch hetzelfde ontwerp als de N9? Dus eigenlijk hetzelfde argument als dat het scherm Gorilla Glas zou hebben volgens jou ;) Dit wordt immers ook nergens genoemd/geen bewijs.

Maar het zal idd nog wel even duren. Daarentegen is het wel leuk als het er al op zou zitten, beetje futureproof met bepaalde aspecten is nooit weg.
Sigh, hoe vaak moet dit nog herhaald worden hier. Het design is misschien gelijkwaardig maar de hardware (chip) niet. Verder heb ik nooit met zekerheid gezegd dat er Gorilla-glass erop zit. Ik zei het zou logisch zijn. Verder is gorilla-glass veel logischer (vergelijkbaar design) dan NFC (totaal verschillende hardware).
quote:
Wietsee. schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:28:
[...]

De 800 geen NFC functie, maar de 710 wel?
NFC enabled, de headset? Maar je hebt er 'weinig' aan op WP7.
Erg raar.
Zie het filmpje onder dit nieuwsbericht.
Hopelijk snel een duidelijk antwoord...
De 710 heeft het ook niet. Geen enkele Lumia heeft het volgens de specssheet.

Verder NFC is alleen handig voor draadloze communicatie a la OV-kaart. Iets anders is het niet. In de toekomst kun je met je telefoon betalen of je pas scannen en er iets mee doen maar voorlopig komt dat niet aan. NFC is dus geen continue communicatie zoals bluetooth of wifi. Over 1 of 2 jaar wordt NFC pas echt gebruikt en dan vind ik de discussie wat logischer. Ik vind het nu niet meer dan een hype. Zelfs de iPhone 4S heeft het niet.
quote:
Toms_88 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:16:
Er zit trouwens geen gyroscope in, gaan we dat erg missen?

En trouwens nog iets leuks:

[...]
Het geeft een extra element tijdens het gamen, maar er zijn heel weinig developers die hiervan gebruikmaken. Je zult het dus niet missen.

Je krijgt als Nokia eigenaar dus gratis games? Hij heeft het over:

"This time, we’ll be designing our games for an awe-inspiring experience on Windows Phone for Nokia. That’s the best games for free plus exclusive content for Nokia users. It’s a big win for Nokia’s consumers worldwide"

Relief2009 wijzigde deze reactie 30-10-2011 20:26 (19%)

quote:
rajboen schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:37:
Hier een collectie van hands on met de Lumia 800.
Die van TELEFONINOpuntoNET is echt mooi in 1080p. Die video laat de Lumia 800 verreweg het mooist op een video zien :9~

• unknowndb
quote:
Relief2009 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:22:
[...]

Sigh, hoe vaak moet dit nog herhaald worden hier. Het design is misschien gelijkwaardig maar de hardware (chip) niet. Verder heb ik nooit met zekerheid gezegd dat er Gorilla-glass erop zit. Ik zei het zou logisch zijn. Verder is gorilla-glass veel logischer (vergelijkbaar design) dan NFC (totaal verschillende hardware).

[...]

De 710 heeft het ook niet. Geen enkele Lumia heeft het volgens de specssheet.

Verder NFC is alleen handig voor draadloze communicatie a la OV-kaart. Iets anders is het niet. In de toekomst kun je met je telefoon betalen of je pas scannen en er iets mee doen maar voorlopig komt dat niet aan. NFC is dus geen continue communicatie zoals bluetooth of wifi. Over 1 of 2 jaar wordt NFC pas echt gebruikt en dan vind ik de discussie wat logischer. Ik vind het nu niet meer dan een hype. Zelfs de iPhone 4S heeft het niet.
Ben het met je eens dat Gorilla logischer zou zijn, maar net als de NFC wordt er nergens melding van gemaakt. Dan is het net zo logisch (niet m.i.) dat het scherm 3,9" zou zijn als de N9 en niet 3,7". Scherm is bij mijn weten nog steeds een onderdeel van de hardware (en ook design). Geen idee wat zo'n scherm moet kosten, maar wellicht hebben ze om de kosten te drukken geen Gorilla glas gebruikt?

Zo gek is het trouwens niet dat NFC er toch in zou zitten. Nokia is volgens mij DE fabrikant die erin gelooft en recentelijk toestellen heeft uitgebracht met NFC. Niet doen!

En sinds wanneer is de Iphone de standaard of iets al dan niet op korte termijn breed wordt geïmplementeerd? Overigens kan het sneller aan de orde zijn dan je denkt, zie: nieuws: Banken en providers willen Nederlands mobiel-betaalplatform in 2012 Dit artikel is alweer van dik een jaar geleden.

PaT wijzigde deze reactie 31-10-2011 10:56 (6%)

• Jchan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 29-01-2018
quote:
rajboen schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:13:
[...]

Ben het met je eens dat Gorilla logischer zou zijn, maar net als de NFC wordt er nergens melding van gemaakt. Dan is het net zo logisch (niet m.i.) dat het scherm 3,9" zou zijn als de N9 en niet 3,7". Scherm is bij mijn weten nog steeds een onderdeel van de hardware (en ook design). Geen idee wat zo'n scherm moet kosten, maar wellicht hebben ze om de kosten te drukken geen Gorilla glas gebruikt?
Het lijkt mij dat het glas van het scherm van de Lumia 800 en de N9 identiek zijn. Het zou daarom logisch zijn dat het glas ook van gorilla glas zou zijn. Dit zou niet zo gek veel duurder zijn dmv schaalvoordelen en inkoopkorting die je dan af kan dwingen. Zou mij dus verbazen wanneer het niet van Gorilla glas zou zijn.

Dat het geen NFC heeft is op zich niet zo vreemd. Windows Phone ondersteund het naar mijn weten (nog) niet.
quote:
[...]

Zo gek is het trouwens niet dat NFC er toch in zou zitten. Nokia is volgens mij DE fabrikant die erin gelooft en recentelijk toestellen heeft uitgebracht met NFC. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen, want jij weet immers alles al ;)

En sinds wanneer is de Iphone de standaard of iets al dan niet op korte termijn breed wordt geïmplementeerd? Overigens kan het sneller aan de orde zijn dan je denkt, zie: nieuws: Banken en providers willen Nederlands mobiel-betaalplatform in 2012 Dit artikel is alweer van dik een jaar geleden.
Het scherm is kleiner, maar dat betekent niet dat het gebied ook kleiner is waardoor er een ander soort glas gebruikt moet worden. Een groter scherm zou een ander glas vereisen, maar een kleiner scherm is makkelijker in te bouwen in een body die gelijkwaardig is aan de N9. Als je naar de afmetingen kijkt van de 800 zijn deze gelijkwaardig aan die van de N9. Verder als je een filmpje bekijkt van de N9 dan had je kunnen weten hoe het in elkaar gezet wordt. En het deel waar de chip en het scherm zitten wordt samen als geheel in de body geduwd. Gorilla Glass is dus veel logischer.

Verder dat Nokia NFC uitbrengt in recentere toestellen (niet allemaal) is geen garantie dat de 800 deze wel heeft. Bij de Lumia 800 heeft Nokia niet veel keuze wat betreft hardware. Deze kopen ze in bij Qualcomm (zoals alle andere OEM's) en Qualcomm zal pas vanaf de volgende generatie support voor NFC toevoegen.

Verder dat bericht zegt niet zoveel. Dat Banken het willen in 2012 wil niet zeggen dat het ook eraan komt. Banken roepen al veel langer dat ze mobiel betalen willen. Verder blijkt uit dit dat het wel een paar jaar duurt voordat het waard is om mobiel betalen te implementeren. NXP heeft zelfs haar verkoopverwachting gehalveerd. Er is gewoonweg niet zoveel vraag naar NFC.

En dat de iPhone 4S het niet heeft is wel degelijk belangrijk. Vooral als je bekijkt dat de iPhone een zeer groot deel van de markt beslaat en zolang zelfs de 4S en de SGS2 het niet hebben dan zal de toepassing van NFC nog wel een aantal jaar duren in Nederland.

Niet doen

PaT wijzigde deze reactie 31-10-2011 10:55 (6%)

• _Christiaan_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20-07 09:58

_Christiaan_

Master of SOG

*zucht*

Gorilla glas of niet maakt niet uit. Mijn HTC hero had het ook niet en die kraste net zo weinig (lees: totaal niet) als mijn huidige telefoon met gorilla glas. Terwijl ik de telefoons altijd zonder hoesje gebruik. En dat glas is ook niet heilig, het kan ook gewoon krassen.

Mijn eerste digicam van 1000 jaar geleden had ook geen gorilla glas, ging ook overal mee en had na x jaar ook geen krasje.

Dus ik mag aannemen dat men tegenwoordig wel capabel genoeg is om krasvrij glas te maken, of dat nou gorilla glas heet, bokito glas of dat ze niet eens de moeite nemen om het een koosnaam geven.

NOSIG

• NetAmp
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:58

NetAmp

it's-a me

Inhoud verkooppakket: (bron: "Gedetailleerde specificaties voor Nokia Lumia 800")
  • USB-kabel Nokia CA-185CD
  • Nokia Fast USB Charger AC-16
  • Zachte cover (kleur bijpassend bij toestel) :*)
  • Hoofdtelefoon Nokia WH-902 (3,5 mm AHJ-aansluiting)
  • Gids "Snel aan de slag" (uitvouwbaar), uitgebreide gebruikershandleiding en productinformatiefolder
(en daarbij de Nokia Lumia 800 zèlf, neem ik aan ;))
Geen verrassingen natuurlijk, maar voor de volledigheid. Misschien ook handig in de TopicStart/openingspost?

Ook interessant:

Nokia Lumia 800 Manual (UK): PDF and web version.
(bron: My Nokia Blog)

NetAmp wijzigde deze reactie 31-10-2011 11:50 (33%)
Reden: aanvulling

• WaSteiL
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-07 13:54
quote:
Toms_88 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:16:
Er zit trouwens geen gyroscope in, gaan we dat erg missen?

[...]
Ik lees in de specificaties dat er wel een 3D Accelerometer in zit.. Dat is toch gewoon een ander naampje voor hetzelfde beestje?

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-07 14:09

BM

Moderator Spielerij
Denk het wel. Volgens mij is een gyroscoop namelijk verplicht gesteld door MS.

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

quote:
_Christiaan_ schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:51:
*zucht*

Gorilla glas of niet maakt niet uit. Mijn HTC hero had het ook niet en die kraste net zo weinig (lees: totaal niet) als mijn huidige telefoon met gorilla glas. Terwijl ik de telefoons altijd zonder hoesje gebruik. En dat glas is ook niet heilig, het kan ook gewoon krassen.

Mijn eerste digicam van 1000 jaar geleden had ook geen gorilla glas, ging ook overal mee en had na x jaar ook geen krasje.

Dus ik mag aannemen dat men tegenwoordig wel capabel genoeg is om krasvrij glas te maken, of dat nou gorilla glas heet, bokito glas of dat ze niet eens de moeite nemen om het een koosnaam geven.
De kracht van Gorilla zit juist in het feit dat deze moeilijk kapotgaat wanneer je je smartphone op de grond laat vallen. Krasvrije glas, daar heb je geen gorilla glass voor nodig.
quote:
NetAmp schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:53:

Ook interessant:

Nokia Lumia 800 Manual (UK): PDF and web version.
(bron: My Nokia Blog)
Webmanual is wel leuk gemaakt. Zie je bijna nooit bij de concurrentie.
quote:
BM schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:10:
Nee een gyroscoop is niet verplicht. Een gyroscoop weglaten is juist een manier om kosten te besparen of een toestel duurder prijzen (bij aanwezigheid).

Relief2009 wijzigde deze reactie 31-10-2011 12:21 (75%)

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15-07 09:32
quote:
Relief2009 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:19:
De kracht van Gorilla zit juist in het feit dat deze moeilijk kapotgaat wanneer je je smartphone op de grond laat vallen. Krasvrije glas, daar heb je geen gorilla glass voor nodig.
Dat terwijl de meest fragile telefoon, juist erg snel het glas breekt ondanks het aanwezige Gorilla glass (iPhone).

Youtube: DashcamNL

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:41
quote:
BM schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:10:
Volgens wikipedia moet het volgende in een telefoon zitten van MS:
quote:
Accelerometer with compass, ambient light sensor, proximity sensor, Assisted GPS, and Gyroscope
Wikipedia: Windows Phone
quote:
dfrenner schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:26:
[...]

Dat terwijl de meest fragile telefoon, juist erg snel het glas breekt ondanks het aanwezige Gorilla glass (iPhone).
Het verschil is dat de iphone aan beide kanten geheel van glas is wat het dus ook een veel kwetsbaarder iets maakt dan een telefoon wat alleen deels van glas is.

Vergelijk eens een SGS met Gorilla Glass met een iPhone 3GS (zonder gorilla). 1 van de meest voorkomende problemen bij de 3GS was dat het glas snel kapot ging als je het liet vallen. Ik heb de SGS zo veel laten vallen en het glas brak nooit. Gorilla is geen garantie dat het nooit kapot zal gaan, maar in het geval van een iPhone 4 verbaast het me niet.
quote:
Basekid schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:54:
[...]

Volgens wikipedia moet het volgende in een telefoon zitten van MS:

[...]

Wikipedia: Windows Phone
Het is niet verplicht. MSDN geeft aan dat je als ontwikkelaar rekening moet houden met het feit dat een gyroscoop optioneel is: MSDN: Retrieving Gyroscope Input (Windows Phone)

Relief2009 wijzigde deze reactie 31-10-2011 14:53 (26%)

quote:
Relief2009 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:51:
[...]Het is niet verplicht. MSDN geeft aan dat je als ontwikkelaar rekening moet houden met het feit dat een gyroscoop optioneel is: MSDN: Retrieving Gyroscope Input (Windows Phone)
Is dat niet omdat die op de eerste devices niet aanwezig is, maar op alle nu uit te brengen devices wel verplicht is? Ik meen mij namelijk te herinneren dat ze een tijdje geleden de eisen iets hebben aangescherpt (om ze in een paar maanden weer soepeler te maken :P)

• unknowndb
quote:
Relief2009 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:19:
[...]

Dat is voor mij een reden om het liefst Gorilla Glas op een telefoon te hebben. Heb 3 kindjes die regelmatig de telefoon in de handen hebben voor een filmpje of spelletje. Mijn N8 heeft al een aantal vallen overleefd en in de Ipod touch zitten toch al 2 flinke scheuren.

Van NFC ben ik overtuigd (met dank aan Relief2009 ;)) dat het er niet in zit. Maar toch blijf ik m'n twijfels houden of de Lumia Gorilla Glas heeft. Zie: http://www.developer.noki...on.xhtml?dev=Lumia_800,N9 & http://www.corninggorilla...oducts-with-gorilla/nokia
Het zou toch juist als extra/"USP" kunnen worden meegenomen in hun marketing als het erop zou zitten, idem voor de fabrikant.

unknowndb wijzigde deze reactie 31-10-2011 16:18 (26%)

• el frikandel
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 18:25
quote:
[...]

Ben het met je eens dat Gorilla logischer zou zijn,
bij engadget staat toch echt dat het Gorilla glas is.

http://www.engadget.com/2...-n9-the-tale-of-the-tape/

• dsalden
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-07 16:38
quote:
Zonet een bericht gelezen op Nokia Connect waarin bevestigd wordt dat de Lumia 800 wel degelijk over Gorilla Glas beschikt. Vermits dit een site is die beheerd wordt door Nokia zelf, kunnen we er nu toch wel vrij zeker over zijn.
quote:
The screen is lit up by an AMOLED Clear Black Display, fortified with curved Gorilla glass to make your gestures feel smooth like silk. The Gorilla glass is perfect for protecting the Lumia 800 against scratches when it’s in your pocket with coins and keys.
bron: http://nokiaconnects.com/...bout-the-nokia-lumia-800/ ( puntje 8 )

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

• unknowndb
quote:
Klopt, maar als ik moet kiezen tussen de website van Nokia en de fabrikant van Gorilla Glas of Engadget, dan ga ik voor die 1e twee.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-07 01:03

Matthijs Hoekstra

Ik werk aan Azure Identity

quote:
Caelorum schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:20:
[...]

Is dat niet omdat die op de eerste devices niet aanwezig is, maar op alle nu uit te brengen devices wel verplicht is? Ik meen mij namelijk te herinneren dat ze een tijdje geleden de eisen iets hebben aangescherpt (om ze in een paar maanden weer soepeler te maken :P)
Gyro en compass zijn nu optioneel.

• unknowndb
quote:
dsalden schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:37:
[...]

Zonet een bericht gelezen op Nokia Connect waarin bevestigd wordt dat de Lumia 800 wel degelijk over Gorilla Glas beschikt. Vermits dit een site is die beheerd wordt door Nokia zelf, kunnen we er nu toch wel vrij zeker over zijn.

[...]

bron: http://nokiaconnects.com/...bout-the-nokia-lumia-800/ ( puntje 8 )
Zie het nu idd ook staan op de website van Gorilla: http://www.corninggorilla...orilla/full-products-list 8)7 My bad. Raar dat het niet elders op de website van ze staat bij Nokia.

:X Ik heb niks gezegd. Nu wordt de kans weer groter dat ik 'm toch wel ga halen i.p.v. de N9.

unknowndb wijzigde deze reactie 31-10-2011 19:58 (7%)

Kijk dat is de website die ik zocht, maar kon hem niet vinden. Mooi om te horen dat er inderdaad gorilla glass op zit. Kunnen we de discussie over dat weer sluiten.

Het aparte is dat Apple er niet tussen zit. :P

• Claude
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Due to customer agreements, we cannot identify all devices that feature Gorilla Glass. Your favorite device may include Gorilla Glass, even if you don’t see it listed. Ask your manufacturer or retailer to learn more.
;)

• Redblader
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 01:01
quote:
Relief2009 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:37:
Kijk dat is de website die ik zocht, maar kon hem niet vinden. Mooi om te horen dat er inderdaad gorilla glass op zit. Kunnen we de discussie over dat weer sluiten.

Het aparte is dat Apple er niet tussen zit. :P
Apple gebruikt ook geen Gorilla glass. ;)
Het glas van de iPhone is ook wel sterker dan normaal glas als ik de marketing mag geloven maar het is in ieder geval geen ''Corning Gorilla glass''.

Er staat volgens mij ook aangegeven dat Apple ''Chemically strengthened glass'' gebruikt als ik het me goed herinner dus hetzelfde principe maar een ander merk waarschijnlijk. :P

Redblader wijzigde deze reactie 31-10-2011 21:01 (14%)

• bartvl
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:59

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Net als de Lumia 710. Netjes dus.

Life is not about specs, it is about joy!

• J27
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:42

J27

Ex Jedi

De Htc Hero en Trophy staan ook in het lijstje van gorilla. De hero heb ik inderdaad al tig keer laten vallen en het glas is ook nog steeds intakt, ik dacht eigenlijk dat dat dankzij de 'kin' was, nooit geweten dat die al gorilla glass had.

De Trophy heb ik ook 1 keer laten vallen en gelijk een grote barst in het scherm (die deed het toch al niet meer omdat ie per ongeluk in de bonte was meedraaide toen ik hem net 2 maandjes had :) dus het verbaast me wel dat die er ook tussen staat...

Anyway, de Hero hoop ik binnenkort dus in te wisselen voor deze mooie nokia, ik vind dus alleen het naar buiten gebogen glas nog een beetje eng (=kwetsbaar) eruit zien. Hopelijk gaat ie dus langer mee dan de Trophy :p
quote:
J27 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:35:
De Htc Hero en Trophy staan ook in het lijstje van gorilla. De hero heb ik inderdaad al tig keer laten vallen en het glas is ook nog steeds intakt, ik dacht eigenlijk dat dat dankzij de 'kin' was, nooit geweten dat die al gorilla glass had.

De Trophy heb ik ook 1 keer laten vallen en gelijk een grote barst in het scherm (die deed het toch al niet meer omdat ie per ongeluk in de bonte was meedraaide toen ik hem net 2 maandjes had :) dus het verbaast me wel dat die er ook tussen staat...

Anyway, de Hero hoop ik binnenkort dus in te wisselen voor deze mooie nokia, ik vind dus alleen het naar buiten gebogen glas nog een beetje eng (=kwetsbaar) eruit zien. Hopelijk gaat ie dus langer mee dan de Trophy :p
Ik heb in een filmpje ergens gezien dat het gebogen glas een illusie is. In het echt is het glas bijna plat, dus je het gebogen glas zul je niet zo duidelijk kunnen zien.
http://www.rtl.nl/(/actue...800-galaxy-vergeleken.xml

Iemand deze onzin gelezen?

"De Lumia 800 draait op Microsoft Phone Mango. Dat houdt in dat er - buiten de standaard-apps, zoals Twitter en Facebook - vooralsnog zeer weinig apps beschikbaar zijn voor Windows Phone. Die zullen door ontwikkelaars pas ontwikkeld worden op het moment dat meerdere telefoons Windows Phone gaan gebruiken."
quote:
Heb het net bekeken en inderdaad. Er moet nog veel bijgeleerd worden.
En dan vervolgens het filmpje wat snel heel wat apps laat zien. LOL.

Ook goed om te zien dat met de Nokia Lumia 800 er nu wel meer aandacht voor Windows Phone 7 is.
Blijkbaar wordt met de Lumia 800 WP7 eindelijk wel als een concurrent gezien.
In z'n geheel heel goed voor iedereen met een WP7 telefoon.
.

614 wijzigde deze reactie 31-10-2011 23:45 (23%)

• alexvkan
  • Laatst online: 13-07 12:38
Kan wp7.5 nou eigenlijk makkelijk video's afspelen? Bijv. een mkv container met meerdere codecs? Ik weet dat dit met 7.0 nog gewoon geconverteerd moet worden naar een zune format wmv of mp4 etc. Ik heb echt geen zin om steeds te moeten recoden namelijk, dat schiet niet op. Het gemis aan NFC op de lumia 800 vind ik dan nog niet zo'n bezwaar aangezien dat nog wel even duurt, maar makkelijk en zonder converteren video kijken vind ik wel een must.

alexvkan wijzigde deze reactie 01-11-2011 00:48 (3%)

• Rorando
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19-07 20:40
Nee, en dat zal denk ik ook niet snel komen
Daarover gaat in het Mango of Marketplace draadje een discussie over. In principe zou er een app voor gemaakt kunnen worden, maar vervolgens zal je die mkv altijd moeten streamen. Als je het bestand fysiek op je toestel wil hebben zal het altijd via Zune gaan en dus altijd geconverteerd worden.

Zelf heb ik daar niet zo'n moeite mee. Het kost wat tijd, maar de handeling er voor is echt een paar klikken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• NetAmp

NetAmp

it's-a me

quote:
Rorando schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:25:
Nee, en dat zal denk ik ook niet snel komen
Waarschijnlijk niet in het OS zelf. Maar er kunnen best '3rd-party' mediaspeler-apps komen, die meer formaten ondersteunen? (Dan neem ik voor 't gemak even aan, dat Microsoft niet zo flauw is als Apple is/was, om dergelijke applicaties bewust uit de Market te houden)

Zeker naar mate het Windows Phone platform (voor de liefhebbers: ecosysteem ;) ) meer populair gaat worden onder ontwikkelaars, en de vraag vanuit consumenten toeneemt.
quote:
PaT schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:21:
{...} Als je het bestand fysiek op je toestel wil hebben zal het altijd via Zune gaan en dus altijd geconverteerd worden.
Kan je niet rechtstreeks - zoals we van Nokia gewend zijn - via USB (Mass Storage) kopiëren dan? |:(
Krijg ik wel een beetje "iTunes"-gevoel bij :| Nou kijk ik zelf weinig naar video's op zo'n klein scherm... geen ramp.

NetAmp wijzigde deze reactie 01-11-2011 10:32 (12%)

quote:
NetAmp schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:29:
Kan je niet rechtstreeks - zoals we van Nokia gewend zijn - via USB (Mass Storage) kopiëren dan? |:(
Krijg ik wel een beetje "iTunes"-gevoel bij :| Nou kijk ik zelf weinig naar video's op zo'n klein scherm... geen ramp.
Nee, dat kan dus niet. Je hebt geen verkenner dus kan je ook niet als mass storage bestanden op je toestel droppen. Dat gaat allemaal via Zune. Wat dat betreft lijkt het inderdaad heel erg op iTunes (maar Zune is wat mij betreft superieur).

Het zal in inderdaad even wennen zijn voor mensen die usb-storage gewend zijn, maar ik moet zeggen dat ik blij ben dat er geen mass storage meer is. Dankzij Zune heb ik nu een best goed geordende muziek library.

USB storage heeft zijn leuke kanten, maar ik moet zeggen dat ik het niet echt mis. Zune is gelukkig goede software vergeleken met iTunes dus dat helpt ook wel.

• NetAmp

NetAmp

it's-a me

quote:
Relief2009 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:09:
... geen mass storage ... een best goed geordende muziek library.
Dat ben ik wel met je eens. Hoewel het met Nokia/Ovi Music op mijn N97 ook prima gaat. Daarnaast kon ik dan ook rechtstreeks bij de bestanden op de 32GB(!) massa-opslag (plus eventueel 16GB microSD uitbreiding) van de N97.

Nouja, dit mag de pret niet drukken :Y)
* NetAmp haalt dan maar een grotere USB-stick/-drive voor opslag. Wil gewoon een Lumia 800 :9~
Mooie foto met een 800, Omnia 7 en een N8. Meer foto's zijn hier te vinden. Wel jammer van het overdreven grote watermerk.

Nu weet ik het zeker. Ik moet een 800 hebben. Wat ziet mijn Omnia 7 er zo clunky uit en de 800 zo sexy :P

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 11:42 (30%)

• Rorando
en de 800 ziet er ook stukken beter uit dan de N8 vind ik
quote:
Rorando schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:41:
en de 800 ziet er ook stukken beter uit dan de N8 vind ik
Dat zeker. Kun je vooral met deze foto zien:

Die Omnia 7 blijft gewoon het mooist :+ (niet qua beeld overigens, daar is die 800 toch serieus beter op de foto)

quote:
PaT schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:45:
Die Omnia 7 blijft gewoon het mooist :+ (niet qua beeld overigens, daar is die 800 toch serieus beter op de foto)
Ik vind de Omnia 7 ook geweldig, maar kom op de 800 ziet er o zo strak uit :P

De 800 heeft trouwens een samsung amoled-scherm. En het viel me inderdaad op dat het scherm er beter uitzag. De vraag is nu of de helderheid ook even hoog was bij beide toestellen.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 11:47 (22%)

• Rorando
ik vind vooral het uni-body aspect van de 800 een stuk mooier dan de behuizing van de omnia
quote:
Rorando schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:48:
ik vind vooral het uni-body aspect van de 800 een stuk mooier dan de behuizing van de omnia
Dat zeker. Als er iets is wat me stoort aan de Omnia 7, is het wel de batterijklep die niet zo lekker aansluit op de rest van de body.
quote:
Relief2009 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:50:
[...]

Dat zeker. Als er iets is wat me stoort aan de Omnia 7, is het wel de batterijklep die niet zo lekker aansluit op de rest van de body.
[off-topic]
Had ik ook bij mijn eerste toestel. Klepje flikkerde er ook steeds vanaf. Nu bij mijn huidige 16GB versie nergens meer problemen mee!
[off-topic]

Hebben jullie het filmpje van Vincent Evers met de Lumia 800 bekeken. Wat mij opvalt is het enorme snelheidsverschil. Kijk eens hoe hij Whatsapp opstart. Zo snel gaat dat echt niet bij mij!

http://www.telegraaf.nl/s/10810312

quote:
PaT schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:54:
[...]

Had ik ook bij mijn eerste toestel. Klepje flikkerde er ook steeds vanaf. Nu bij mijn huidige 16GB versie nergens meer problemen mee!

Hebben jullie het filmpje van Vincent Evers met de Lumia 800 bekeken. Wat mij opvalt is het enorme snelheidsverschil. Kijk eens hoe hij Whatsapp opstart. Zo snel gaat dat echt niet bij mij!

Klepje flikkert er niet af bij mij, maar hij steekt wel een beetje uit wat natuurlijk vervelend is.

Viel me ook op ja. Alles gaat veel sneller. De hubs starten ook stukken sneller op en het navigeren in de hubs ook. Maar het viel ook te verwachten met een 1.4ghz 2e generatie processor. De gpu is ook 2x zo krachtig.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 12:02 (8%)

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
quote:
PaT schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:54:
[...]

Misschien ligt dat toch aan de processor. In mijn HTC Titan zit ook 1,4Ghz en daar heb ik ook geen problemen met Whatsapp. Start net zo snel op als op de Lumia!
quote:
joblamie schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:03:
[...]

Misschien ligt dat toch aan de processor. In mijn HTC Titan zit ook 1,4Ghz en daar heb ik ook geen problemen met Whatsapp. Start net zo snel op als op de Lumia!
Hah je moet eens whatsapp op de omnia 7 kijken. Retetraag.

• bladerash
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-07 22:13
Misschien is dit de reden:

Omnia 7: QSD8250 65 nm ARMv7 1 GHz Scorpion Adreno 200
Lumia 800: MSM8255T 45 nm ARMv7 1.4-1.5 GHz Scorpion Adreno 205
quote:
bladerash schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:08:
Misschien is dit de reden:

Omnia 7: QSD8250 65 nm ARMv7 1 GHz Scorpion Adreno 200
Lumia 800: MSM8255T 45 nm ARMv7 1.4-1.5 GHz Scorpion Adreno 205
Dat de 800 krachtiger is dat wisten we al, maar dat het zon verschil maakt bij whatsapp dat had ik niet verwacht. Ik ben benieuwd hoe sneller whatsapp nog kan worden als de ontwikkelaars wat meer optimalisaties hebben doorgevoerd.

We kunnen trouwens binnekort reviews verwachten, want blogs zoals Slashgear hebben hem binnen.

http://www.slashgear.com/nokia-lumia-800-unboxing-31192058/

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 12:13 (22%)

• Rorando
volgens mij is whatsapp een beetje snel inelkaar geflanst voor WP7

• BigF25
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-07 02:15
windows phone heeft wel wat :D
of het een 'waardige opvolger' is van mij iphone4 is weet ik nog niet, moet er toch even mee spelen, met de lumia 800. Eerst indruk van filmpjes is wel zeer positief..

Whatsapp start overigens al heel snel op met de iphone 4 :P

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:07
quote:
BigF25 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:26:
windows phone heeft wel wat :D
of het een 'waardige opvolger' is van mij iphone4 is weet ik nog niet, moet er toch even mee spelen, met de lumia 800. Eerst indruk van filmpjes is wel zeer positief..

Whatsapp start overigens al heel snel op met de iphone 4 :P
Ik vind het rete traag opstarten op de iPhone 4. Lumia 800 lijkt me wel wat. De 4S viel me erg tegen en begin de iPhone beetje zat te worden. Wellicht dat ik deze los ga kopen, lijkt me mooi ding.

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

• BigF25
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-07 02:15
retetraag? druk op whatsapp en bam meteen mn chatberichten.

jammer vind ik wel het gemis van een front facing camera en nfc, nfc nog niet zozeer omdat het nog geen must is maar een camera voorop had toch echt wel gemogen.

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Ik zou hem wel graag willen hebben maar er is absoluut geen reden om m'n omnia 7 weg te doen. jamerrrr :) Daarbij heb ik op de Omnia een extended batterij zodat hij 4+ dagen mee gaat, dat zal de Lumia hem niet na doen, en dat vind ik toch wel erg relaxed.

Ik snap niet dat er niet meer Smartphones zijn met een grote batterij en dan maar wat zwaarder..

specs

quote:
maratropa schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:32:
Ik zou hem wel graag willen hebben maar er is absoluut geen reden om m'n omnia 7 weg te doen. jamerrrr :) Daarbij heb ik op de Omnia een extended batterij zodat hij 4+ dagen mee gaat, dat zal de Lumia hem niet na doen, en dat vind ik toch wel erg relaxed.

Ik snap niet dat er niet meer Smartphones zijn met een grote batterij en dan maar wat zwaarder..
Niet iedereen houdt van een te zware telefoon. En voor mij zijn de looks al genoeg. En de snelheid is ook een stuk hoger en dan heb ik het nog niet over Nokia Drive.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 12:45 (9%)

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-07 09:17
quote:
Relief2009 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:39:
[...]

Niet iedereen houdt van een te zware telefoon.
En duurder. Hoe beter de batterij, hoe duurder. Iedereen wil een goedkoper, dunne, hippe smartphone die weken meegaat. Die dingen botsen nogal. Hoe langer een telefoon meegaat, hoe dikke, zwaarder en duurder deze zal worden. Het is dus altijd een compromis zoeken. Maar ik vermoed dat uiterlijk en gewicht veel zwaarder wegen op het moment dat iemand een telefoon gaat kopen.

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• bladerash
De batterij is maar zo'n 3~5 euro in de bouwkosten. Als het ding dubbel zoveel capaciteit heeft, heb ik wel voor over om 10 euro meer te betalen voor de telefoon als geheel.
quote:
bladerash schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:48:
De batterij is maar zo'n 3~5 euro in de bouwkosten. Als het ding dubbel zoveel capaciteit heeft, heb ik wel voor over om 10 euro meer te betalen voor de telefoon als geheel.
Meer capaciteit betekent dikkere batterij, betekent een ander ontwerp. Daarom worden ook vaak geen dikkere batterijen erin gedaan omdat het ten koste gaat van je ontwerp.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 13:08 (23%)

• bladerash
quote:
Relief2009 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:00:

Meer capaciteit betekent dikkere batterij, betekent een ander ontwerp. Daarom worden ook vaak geen dikkere batterijen erin gedaan omdat het ten koste gaat van je ontwerp.
Dat hoeft niet persé. Ligt eraan welke techniek er wordt toepast op de batterij. Volgens mij gebruikt de lumia 800 nog een oudere generatie lithium-ion batterij welke een energiedichtheid hebben van 160Wh/kg of 270Wh/liter. Telefoons zoals de iPhone 4S zijn al overgestapt op de nieuwere lithium-ionpolymeer batterij met energiedichtheid van 200Wh/kg of 300Wh/liter. Op hetzelfde volume haal je toch weer een winst van dik 10% met daarbij ook een lager gewicht. Dit is alleen een iets duurdere batterij. Nog nieuwere batterijen met nog hogere energiedichtheden zijn er ook al, die zijn alleen nog relatief duur, maar ze worden bijvoorbeeld al wel toegepast in lichtgewicht vliegtuigen.

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15-07 09:32
quote:
Snippertje schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:28:
Ik vind het rete traag opstarten op de iPhone 4. Lumia 800 lijkt me wel wat. De 4S viel me erg tegen en begin de iPhone beetje zat te worden. Wellicht dat ik deze los ga kopen, lijkt me mooi ding.
Ik ken het gevoel...
Ik was na 2 jaar 3GS ook redelijk iPhone-moe.

En ik heb geen moment spijt van de overstap.
Eindelijk weer een betaalbare telefoon bij één jarig abonnement. Dus in juli weer vrolijk uitzoeken!
quote:
Relief2009 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:39:
Niet iedereen houdt van een te zware telefoon. En voor mij zijn de looks al genoeg. En de snelheid is ook een stuk hoger en dan heb ik het nog niet over Nokia Drive.
Ik wil hem ook echt heel graag.
Mijn vrouw mag nu ook van haar 3GS af.
Misschien kan ik een dealtje maken, dat zij mijn Seansation krijgt en dat ik de Nokia koop op haar abonnement :X

Youtube: DashcamNL

quote:
bladerash schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:42:
[...]

Dat hoeft niet persé. Ligt eraan welke techniek er wordt toepast op de batterij. Volgens mij gebruikt de lumia 800 nog een oudere generatie lithium-ion batterij welke een energiedichtheid hebben van 160Wh/kg of 270Wh/liter. Telefoons zoals de iPhone 4S zijn al overgestapt op de nieuwere lithium-ionpolymeer batterij met energiedichtheid van 200Wh/kg of 300Wh/liter. Op hetzelfde volume haal je toch weer een winst van dik 10% met daarbij ook een lager gewicht. Dit is alleen een iets duurdere batterij. Nog nieuwere batterijen met nog hogere energiedichtheden zijn er ook al, die zijn alleen nog relatief duur, maar ze worden bijvoorbeeld al wel toegepast in lichtgewicht vliegtuigen.
Natuurlijk zijn er batterijen met een hogere energiedichtheid maar deze zijn dan ook stukken duurder. Verder is iPhone 4S ook niet weer het toppunt van zuinigheid.

Iets anders: Met een beetje skills kun je de batterij zelf vervangen. De batterij is namelijk een BV-5JW.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 15:33 (9%)

• Rorando
maar het is een uni-body design en het scherm zit er toch in vast gelijmd ? dus hoe wil je bij de baterij komen ?

• bladerash
quote:
Relief2009 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:25:
Natuurlijk zijn er batterijen met een hogere energiedichtheid maar deze zijn dan ook stukken duurder. Verder is iPhone 4S ook niet weer het toppunt van zuinigheid.
2 tot 3 euro duurder..
quote:
Rorando schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:40:
maar het is een uni-body design en het scherm zit er toch in vast gelijmd ? dus hoe wil je bij de baterij komen ?
Van die video waar ze laten zien hoe de N9 in de fabrieken worden gemaakt wordt het scherm als het ware op het eind als een deksel erop geklikt. Met de juiste tool en de kennis van hoe het precies zit, zal het niet heel moeilijk zijn om het scherm eraf te halen.
quote:
bladerash schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:18:
[...]

2 tot 3 euro duurder..

[...]

Van die video waar ze laten zien hoe de N9 in de fabrieken worden gemaakt wordt het scherm als het ware op het eind als een deksel erop geklikt. Met de juiste tool en de kennis van hoe het precies zit, zal het niet heel moeilijk zijn om het scherm eraf te halen.
Zulke prijzen kan ik ook ....niet doen.....

PaT wijzigde deze reactie 01-11-2011 16:39 (3%)
Reden: geen onnodige off-topic discussies (onbedoeld) uitlokken

• Rorando
dan had ik verkeerd gekeken, ik dacht dat ze nog lijm rond het scherm hadden gedaan voordat ze die erin klikte

• bladerash
quote:
Relief2009 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:21:

Zulke prijzen kan ik ook ...niet doen....
http://www.isuppli.com/Te...own-Analysis-Reveals.aspx

http://www.isuppli.com/Te...According-to-iSuppli.aspx

http://www.isuppli.com/Te...pli-Teardown-Reveals.aspx

Kijk bij de kosten voor de batterij... 2~3 euro lijkt me redelijk voor die orde van grootte..

PaT wijzigde deze reactie 01-11-2011 16:39 (2%)

Kunnen de iphoners niet beter in hun eigen topic blijven?
(de 4S heeft btw een accu leegloop probleem nu. Juist komisch dat iemand over de accu begint :X )

Graag weer on topic over de Lumia 800, please.....
.

614 wijzigde deze reactie 01-11-2011 19:37 (5%)

Nee nee nee, kom met z'n allen iPhoners en kom eens kijken dat er nog wat anders op de wereld is naast iOS! :+

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:41
Hmm, 485 euro volgens de pricewatch... had toch gehoopt op een bedragn van rond de 400

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dat is altijd in het begin, prijs zal snel dalen.

Toch blijft het mij verbazen dat je met deze telefoon geen bestandjes over Bluetooth kan sturen. Voor mij een no-go terwijl ik anders wel geïnteresseerd was.

NOSIG

Wat wil je precies over bluetooth verzenden? De laatste keer dat ik bluetooth transfer nodig had was in 2006.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 20:31 (84%)

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Heel vaak: naar mn laptop. En dan praat ik over enkele bestandjes per keer.

Bijv. als ik iets op marktplaats wil zetten: even snel fotootje ervan maken en naar mn laptop versturen. Of voordat ik wegga, nog even een nieuw mp3'tje wat ik zojuist op mn computer heb gedownload, on-the-go voor op mn telefoon. Als ik een foto maak op een feestje, kan ik deze meteen BT'en naar degenen die op de foto staan. Need I go on? ;)

NOSIG

• Redblader
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 01:01
quote:
_Christiaan_ schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:36:

Bijv. als ik iets op marktplaats wil zetten: even snel fotootje ervan maken en naar mn laptop versturen. Of voordat ik wegga, nog even een nieuw mp3'tje wat ik zojuist op mn computer heb gedownload, on-the-go voor op mn telefoon. Als ik een foto maak op een feestje, kan ik deze meteen BT'en naar degenen die op de foto staan. Need I go on? ;)
Dropbox?
Of anders een openbare skydrive maken als je wilt dat er meer mensen bij kunnen, geen idee of dat ook via de telefoon gaat maar via de desktop kan het in ieder geval dus ik neem aan van wel. :)

• Novermars
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2016
Die topic waarschuwing staat er dus niet alleen voor Jan met de korte achternaam.

PaT wijzigde deze reactie 01-11-2011 21:31 (82%)

zie de post hierboven

PaT wijzigde deze reactie 01-11-2011 21:34 (78%)

goed bedoeld, maar ook hiervoor hebben we de topicreport knop.
quote:

Daar heb je echt geen bluetooth meer voor nodig. Via skdrive kun je het ook makkelijk uploaden. En met een openbare map heeft iedereen er toegang tot. Of met je vrienden sharen via mail of whatsapp. Handige aan mail is dat je meerdere personen tegelijkertijd kunt toevoegen. En met een openbare skydrive map kan iedereen erbij. Stukken handiger dan met bluetooth prielen.

Tenzij je vrienden hebt die geen smartphones hebben en/of geen e-mailadres. Dan kun je beter gaan voor symbian.

PaT wijzigde deze reactie 01-11-2011 21:37 (27%)

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-07 08:48
quote:
kwestie van wennen aan nieuwe workflow.
quote:
Bijv. als ik iets op marktplaats wil zetten: even snel fotootje ervan maken en naar mn laptop versturen.
=edit= je kan WP7 zelfs zo instellen dat alle foto's automatisch naar Skydrive gestuurd worden. Dan heb je foto al op je pc voordat je in het bluetooth menu zou zijn om verbinding te maken.
==
quote:
Of voordat ik wegga, nog even een nieuw mp3'tje wat ik zojuist op mn computer heb gedownload, on-the-go voor op mn telefoon.
Iets minder handig maar gewoon ff connecten met Zune.
quote:
Als ik een foto maak op een feestje, kan ik deze meteen BT'en naar degenen die op de foto staan. Need I go on? ;)
Facebook (kan je de gezichten zelfs taggen op de telefoon), Twitter, Whatsapp, Skydrive, Dropbox, Flickr, etc :p

Ramon wijzigde deze reactie 01-11-2011 21:14 (10%)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Maar ik kan wel begrijpen dat als je vrienden hebt die niet zo in to the online zijn, dat bluetooth wel handig is.

Verder als je laptop geen verbinding heeft met internet, dan kan bluetooth goed van pas komen zonder dat je elke keer een kabeltje hoeft mee te nemen. Aan de andere kant als je laptop op een plek zit zonder internet dan is een kabeltje meenemen ook niet veel moeite.

Maar zoals Ramon het zegt, soms is het een kwestie van workflow aanpasse. Ik maakte me ook heel vaak druk om het feit dat er geen mass storage zat op mijn iPhone 3G maar op een gegeven moment is het een kwestie van anders te werk gaan.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 21:11 (23%)

• bladerash
quote:
Sake schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:34:
Kunnen de iphoners niet beter in hun eigen topic blijven?
(de 4S heeft btw een accu leegloop probleem nu. Juist komisch dat iemand over de accu begint :X )

Graag weer on topic over de Lumia 800, please.....
.
Het ging eigenlijk niet om de iPhone, maar de kosten van de batterij. De oorzaak van die leegloop ligt immers niet aan de batterij zelf en toevallig heeft isupply van de iPhones een BOM gemaakt waar de prijs voor de batterijen er netjes bij staan. Ook van de N8 hebben ze een bill of materials gemaakt.
Verder heeft het ook geen zin om de iPhone met Lumia 800 te vergelijken, de eerste is ruim 200 euro duurder.

Weet iemand al iets of heeft iemand al een idee over de kosten van nokia om de lumia 800 te bouwen?

Als ik zo kijk, liggen de kosten lager dan wat het nokia kostte een jaar geleden om de N8 te bouwen.

-Dezelfde 640x360 3,5inch AMOLED scherm zou een jaar later zo'n 15~20% goedkoper gekost hebben, nu ze zijn overgestapt op op 800x480 3,7inch zullen de kosten voor het scherm ongeveer gelijk zijn gebleven als voor de N8.

-Even veel flash geheugen, 16GB, terwijl de prijs hiervoor inmiddels met 1/3 is gedaald

-Wat bij de N8 nog allemaal losse chips zijn voor de cpu ''TI ARM11 600Mhz'', gpu ''broadcom BCM2727IFBG'' , WLAN&bluetooth ''murata'', 3G-unit ''TI GPS5350'' ect.. zitten nu allemaal in een enkele SOC van qualcomm ''MSM8255T''. Daarnaast ook 45nm ipv 65nm voor de oudere chips uit de N8. Hier zit ook weer een kostenbesparing op in het voordeel van de Lumia 800.

-Camera is van 12MP Carl Zeiss naar 8MP Carl Zeiss, geen frontcamera meer. Ook weer kostenbesparing voor de Lumia 800

-Behuizing is van aluminium naar plastic gegaan, ivm het rekening houden met een bepaald iemand zet ik hier geen ''cheap'' bij plastic ;) .

-De batterij heeft wel een upgrade gekregen en kost hierbij dus 1 a 2 euro meer?? Van 1200mAh naar 1450mAh, beide met dezelfde lithium-ion techniek.. Moet ik nog rekening houden met dalende kosten voor lithium-ion batterij op jaarbasis???

Dan hebben we hier de kosten voor het bouwen van de N8 zoals die was vorig vorig jaar..
http://www.isuppli.com/Te...pli-Teardown-Reveals.aspx
quote:
Laten we erover ophouden. We gaan behoorlijk offtopic.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 21:25 (89%)

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik vind het om de één of andere reden wel prettig om toch nog bestandjes over BT te kunnen versturen, zonder tussenkomst van een cloud. Ik ben het wel eens dat het met 'aanpassen van de workflow' voor een groot deel opgelost kan worden, maar met name tussen de minder moderne vrienden wordt het een lastig verhaal. Tussen WP gebruikers is skydrive wel een uitkomst.

NOSIG

Skydrive heb je geen wp voor nodig. Iedereen heeft er toegang tot vanuit zijn eigen pc en iedereen kan een eigen skydrive account hebben (Live).

En mailen is nog altijd een goede optie. Iedereen heeft mail.

Relief2009 wijzigde deze reactie 01-11-2011 22:26 (41%)

quote:
Natuurlijk worden ze met elkaar vergeleken. Prijs is slechts een onderdeel.
En goedkoop blikkerig metaal is er ook. Het is de looks van een telefoon die spreekt of niet.
Maar dat lijkt me wederom niet een discussie voor in dit topic.
quote:
_Christiaan_ schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:24:
Ik vind het om de één of andere reden wel prettig om toch nog bestandjes over BT te kunnen versturen, zonder tussenkomst van een cloud. Ik ben het wel eens dat het met 'aanpassen van de workflow' voor een groot deel opgelost kan worden, maar met name tussen de minder moderne vrienden wordt het een lastig verhaal. Tussen WP gebruikers is skydrive wel een uitkomst.
Je hebt voor Skydrive alleen een internet verbinding nodig.
Dus heb je dat niet, dan kan bt transfer handig/een uitkomst zijn.

• botsen
  • Laatst online: 14-11-2016
Is er eigenlijk bekend of er op de nokia 800 dlna zit of heeft dlna niks met hardware te maken ?

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:52
quote:
_Christiaan_ schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:24:
Bij "minder moderne vrienden" is emailen 't handigst, dat heeft iedereen, op z'n foon of op de pc.

Maar ook bij moderne vrienden ;) : ik heb jarenlang Nokias en WinMo toestellen gebruikt en ben dus ook gewend, even snel wat te versturen via BT.
En toen kwam de iPhone, die eveneens geen BT file transfer ondersteunt........ :)
Wanneer je dan op een verjaardagsfeestje een leuke foto maakte van een van de schattige neefjes of nichtjes, wilden de ouders die natuurlijk ook op hun telefoon hebben, maar hoe doe je dat, wanneer zowel moeder als vader van het kleintje een iPhone hebben ? Dan heb je er niets aan, dat je eigen toestel wel de volledige Bluetooth functionaliteit heeft. Ik heb dus al jaren voordat ik mijn Trophy aanschafte hier een snelle en eenvoudige oplossing voor moeten zoeken en dat is idd email.

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-07 09:55

defcon84

Multipass?

quote:
botsen schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:30:
Is er eigenlijk bekend of er op de nokia 800 dlna zit of heeft dlna niks met hardware te maken ?
Nokia heeft daar (voor de symbians) een app voor: "Nokia Play To"
Die ondersteund DNLA, en ik gok dat ze ook wel zoiets voor de WP zullen maken...

en anders kan je altijd in de marketplace terecht: http://www.windowsphone.com/nl-NL/search?q=dlna

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Of alsnog een LG Optimus 7 kopen. Die heeft het standaard ingebakken, DLNA

• SilverAqua
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 05-07-2016

Door de reclame wil je toch gelijk een Lumia 800, althans ik wel! Nokia _/-\o_ :9~

• Paul01
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-07 20:30

Paul01

Gek word ik er van!

In alle reclames zie je wel de blauwe langs komen. Ik hoop toch dat de aanbieders de blauwe ook snel op voorraad hebben. Tot nu toe zie ik hem niet zo vaak bij de reguliere aanbieders staan.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20

• defcon84

defcon84

Multipass?

Poll: Blauwe, zwarte of roze Lumia 800?

ben eens benieuwd wat jullie er van vinden :)
Blauw
Zwart
Roze

• SilverAqua
Ik hoop dat er ook een witte versie komt, vind wit voor dit toestel wel erg tof.

Zoals hierboven dus N9 ook in het wit te krijgen is.

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Die witte heeft ook een andere finish; een soort glans over het toestel dat de andere kleuren niet hebben. Die zijn meer mat.

• defcon84

defcon84

Multipass?

het lijkt mij duidelijk dat de zwarte het meest gewild is, wat ik wel verwachte..
zelf ben ik nog steeds aan hett twijfelen tussen blauw en zwart 8)7

quote:
SilverAqua schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:18:
Ik hoop dat er ook een witte versie komt, vind wit voor dit toestel wel erg tof.
[afbeelding]
Zoals hierboven dus N9 ook in het wit te krijgen is.
moet jij niet deze willen?

B)

• SilverAqua
quote:
defcon84 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:51:
het lijkt mij duidelijk dat de zwarte het meest gewild is, wat ik wel verwachte..
zelf ben ik nog steeds aan hett twijfelen tussen blauw en zwart 8)7

[...]

moet jij niet deze willen?
[afbeelding]
B)
Hehe, ook geen slechte kleur maar blijf wit toch wel het mooiste vinden voor zowel de N9 als de Lumia 800, denk dat wit later komt net als bij de N9 die was er eerst ook niet in wit.

• F_demon
  • Laatst online: 16-07 16:27

F_demon

Kijkt en Luistert

Ik hoop eigenlijk op wat meer bijzondere kleuren. Ik vind roze wel een erg mooie felle kleur, maar het is geen kleur waar ik snel mee zal gaan lopen. Oranje en groen daarentegen...

Voor de N9 lijken ze het op te willen lossen met hoesjes
Oranje en wit schijnen er ook op te hebben gestaan...
Gifgroen :9~

EDIT: En dan nog de softcover voor de 800. Vind ik toch minder, liever felle kleurtjes. Op naar E-bay dan maar

F_demon wijzigde deze reactie 02-11-2011 22:04 (62%)

Z-machine OriginID: JaccoW

Die hoesjes waren toch ook al eerder gespot voor de Lumia 800??? Dat was een van de eerste aanwijzingen voor een Nokia Windows Phone!

• SilverAqua
Toch vind ik het jammer dat Microsoft het verplicht dat die buttons eronder moeten (Back, Home, Bing), dit toestel is zonder die buttons nog mooier vind ik de N9 dus alleen die wil ik niet omdat daar geen WP7 op staat. Bij de HD7 die ik nu heb vind ik het niet zo erg die knoppen maar bij de Lumia 800 had het mooier geweest zonder.

@F_demon
Ja die gifgroene is erg tof idd, helaas is het een hoesje wat ik persoonlijk altijd jammer vind wil namelijk geen hoesje om mijn telefoon.

• Rowdy.nl
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18-07 12:36
quote:
Basekid schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:18:
Hmm, 485 euro volgens de pricewatch... had toch gehoopt op een bedragn van rond de 400
Zie de topic waarschuwing waarom

Het enige jammere wat ik aan dit toestel vind is het imho kleine scherm. Ik heb nu een HTC HD2 (4,3" met custom WP7 ROM) en een LG E900 (3,7") maar 3,7" is imho net te klein. Nja, ga hem gewoon in het echt proberen, dan beslissen... :P

PaT wijzigde deze reactie 03-11-2011 10:58 (20%)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Paul01
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-07 20:30

Paul01

Gek word ik er van!

Ik vind het juist fijn dat het een smartphone is zonder zo'n enorm scherm. Naast een paar HTC's zijn deze moeilijk te vinden.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20

Pagina: 1 2 3 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True