Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
quote:
dfrenner schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:30:
[...]

In de praktijk zal je de telefoon i.c.m. een abbo afsluiten en dan is de iPhone belachelijk duur!
1 jaar is al kansloos met een iphone, en ik wil juist 1 jarige abbo's...
zelfs met 2 jaar en 1000 minuten per maand betaal je nog 29,95 8)7

Als ik een zelfde abbo als nu neem met mijn Sensation voor 1 jaar, betaal ik voor de iPhone 369,95 bij 8)7 |:( 8)7 Wat een mafkezen!

Nee hoor, ik verwacht niet dat de Nokia ook zulke prijzen gaat krijgen, kan ik me niet voorstellen. Ik heb nu één keer een iPhone gehad voor 2 jaar en dat was ook direct de laatste keer! Het kan niets extra's. Het werkt prima, maar loopt ook constant vast. Ook apps lopen vaak vast... Kan net iets minder dan de concurrentie als je hem niet jailbreaked.
Neehoor, de iPhone 4S is in combinatie met een 1 jarig T-Mobile abonnement juist redelijk voordelig te krijgen. Als je hem los koopt betaal je 599. Als je hem met 1 jarig abonnement koopt, dan betaal je slechts 389 euro voor het toestel + 10 maanden lang 30 euro (eerste 2 maanden gratis) wat neerkomt op 300 euro. Totaal dus 300+389 is 689 euro, slechts 89 euro meer dan dat je hem los koopt. Maar voor dat bedrag mag je wél bellen, internetten en sms-en! Relatief gezien 'Spotgoedkoop' kun je wel zeggen, T-Mobile verdient er opzich maar weinig aan zo.

• Paul01
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-07 20:30

Paul01

Gek word ik er van!

Je lijkt wel een verkoper met je "slechts". ;)

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15-07 09:32
quote:
joblamie schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:53:
Neehoor, de iPhone 4S is in combinatie met een 1 jarig T-Mobile abonnement juist redelijk voordelig te krijgen. Als je hem los koopt betaal je 599. Als je hem met 1 jarig abonnement koopt, dan betaal je slechts 389 euro voor het toestel + 10 maanden lang 30 euro (eerste 2 maanden gratis) wat neerkomt op 300 euro. Totaal dus 300+389 is 689 euro, slechts 89 euro meer dan dat je hem los koopt. Maar voor dat bedrag mag je wél bellen, internetten en sms-en! Relatief gezien 'Spotgoedkoop' kun je wel zeggen, T-Mobile verdient er opzich maar weinig aan zo.
Prima als jij voor ismart 200, bij de iphone 229 euro wil bijbetalen, maar de sensation is gewoon gratis bij dat abbo.
Ik denk dat de nokia meer richting de prijs van de sensation gaat, dan de iPhone. Misschien nog wel goedkoper... Dus de Nokia is een eg goed alternatief. Kan niet wachten tot 17 november. Mijn vrouw mag dan een nieuwe telefoon uitkiezen, dus wie weet kan ik haar overtuigen... Ook zij is de iPhone na 2 jaar wel zat...

Youtube: DashcamNL

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-07 15:56

defcon84

Multipass?

quote:
Relief2009 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:23:
[...]

Wat je nu doet is een adviesprijs vergelijken met een winkelprijs wat natuurlijk scheef is. De Omnia W zelf heeft een adviesprijs van 400 euro. Bij Hi hebben ze bij de Lumia een toestelprijs van 386 euro gegeven. Dus het moet vast mogelijk zijn om de Nokia straks voor rond de 350-400 te krijgen en dan is de prijs helemaal niet zo gek. ;) En dan heb ik het nog niet eens over gratis navigatie wat je los snel 50-80 euro zal kosten.
Bij Hi moet je er wel een abonnement bij nemen.. anders krijg je hem nooit voor die prijs.
Dus dan is het nog 400 voor de Omnia W en 500 voor de Lumia 800..
Maar je hebt een punt over de navigatie en de nokia spreekt me om een of andere reden meer aan 8)

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• Paul01

Paul01

Gek word ik er van!

Bepaald Nokia eigenlijk zelf bij welke winkels / aanbieders de telefoon beschikbaar is in november? Ik vind het typisch dat Hi en KPN het toestel wel gaan verkopen en Telfort nog niks weet.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20

quote:
Telfordia schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:21:
Bepaald Nokia eigenlijk zelf bij welke winkels / aanbieders de telefoon beschikbaar is in november? Ik vind het typisch dat Hi en KPN het toestel wel gaan verkopen en Telfort nog niks weet.
Telfort is altijd laat met toestellen.

Trouwens Nokia Music is wel degelijk gratis muziek streamen en gratis offline luisteren naar muziekmixen. Je betaald alleen voor losse nummers.

http://www.wpcentral.com/so-why-nokia-music-we-explain

Relief2009 wijzigde deze reactie 27-10-2011 10:34 (22%)

• unknowndb
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-01 15:29
Leuke blogje over de keuze van de naam Lumia: http://blog.gsmarena.com/...indows-phone-smartphones/
quote:
joblamie schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:53:
[...]

Ja leuk dat het goedkoop is, maar ik betaal liever zo min mogelijk als ik een 1-jarige abbo neem.

Met een Nokia 800 ben je 200 euro goedkoper uit. Als dat weinig is, dan weet ik het ook niet meer. En dan heb ik het over een Hi shop en niet eens over een webwinkel a la Belsimpel die kleine winstmarges hebben waardoor je toestelprijs vaak een factor de helft lager is.

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:57
quote:
bladerash schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:18:
Geen technisch hoogstandje..
Op de opslag en camera na is de hardeware vergelijkbaar met een samsung galaxy S plus.
De carl zeiss lens lens kost zo'n $20 meer en het flashgeheugen zo'n $10 meer.
Met een winstmarge van 100% zou de prijs dus $60 boven de samsung galaxy S plus horen te zitten.
Een prijs van ~350 euro zou meer bij de 800 passen.
Jij denkt dat de polycarbonaatshell makkelijk te fabriceren is en dat daar geen R&D in zit ? ook daar willen ze enigzins wat kosten van terugverdienen. Niets voor niets lees je op verschillende techblogs/sites dat dit een staaltje van engineering en ontwerp is van Nokia waar je U tegen zegt.
quote:
dcell schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:43:
[...]

Jij denkt dat de polycarbonaatshell makkelijk te fabriceren is en dat daar geen R&D in zit ? ook daar willen ze enigzins wat kosten van terugverdienen. Niets voor niets lees je op verschillende techblogs/sites dat dit een staaltje van engineering en ontwerp is van Nokia waar je u tegen zegt.
En Vlad (Apple fanboy) vond de N9 qua design, bouwkwaliteit beter dan de 4S en dat zegt al genoeg.

• unknowndb
Iemand een idee of de 800 ook Gorilla Glas heeft net als de N9? Ik zie er namelijk nergens een melding van staan op de data sheet.

• Tealiciouss
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-07 20:04
quote:
rajboen schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:56:
Iemand een idee of de 800 ook Gorilla Glas heeft net als de N9? Ik zie er namelijk nergens een melding van staan op de data sheet.
Overige specificaties
Bijzonderheden curved glas, Gorilla Glass, ClearBlack-technologie

Via de tweakers review
quote:
rajboen schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:56:
Er staat nergens dat het Gorilla Glass gebruikt, maar het zou raar zijn om een ander glas te gebruiken terwijl het ontwerp hetzelfde is als de N9.

• bladerash
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-07 22:13
quote:
dcell schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:43:

Jij denkt dat de polycarbonaatshell makkelijk te fabriceren is en dat daar geen R&D in zit ? ook daar willen ze enigzins wat kosten van terugverdienen. Niets voor niets lees je op verschillende techblogs/sites dat dit een staaltje van engineering en ontwerp is van Nokia waar je u tegen zegt.
En waarom zou polycarbonaat niet makkelijk te fabriceren zijn?
Wikipedia: Polycarbonaat
Lees: ''groot gebied van toepassingen omdat het zo makkelijk in gebruik is''
CD's en drinkflessen zijn nou ook niet de duurste voorwerpen die je in je leven tegen komt.
Het enige wat ze moeten doen is in de goeie vorm gieten en een kleurstof eraan toevoegen... SOW... daar zit veel R&D in zeg.

Wel een pluim voor het ontwerp, maar als je kijkt naar de hardware schaart het zich in de middenmoot. Highend telefoons zoals de HTC 3D Evo/LG optimus 3D hebben nog steeds een processor die 2x zo snel is, een gpu die 2x zo snel is, hoger resolutie van 540x960, 3D scherm en een 5MP 3D camera welk ik meer waard vind dan 8MP camera met carl zeiss lens.
quote:
bladerash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:26:
[...]

CD's en drinkflessen zijn nou ook niet de duurste voorwerpen die je in je leven tegen komt.
Het enige wat ze moeten doen is in de goeie vorm gieten en een kleurstof eraan toevoegen... SOW... daar zit veel R&D in zeg.

Wel een pluim voor het ontwerp, maar als je kijkt naar de hardware schaart het zich in de middenmoot. Highend telefoons zoals de HTC 3D Evo/LG optimus 3D hebben nog steeds een processor die 2x zo snel is, een gpu die 2x zo snel is, hoger resolutie van 540x960, 3D scherm en een 5MP 3D camera welk ik meer waard vind dan 8MP camera met carl zeiss lens.
Leuk al die specs, maar qua snelheid wint de Nokia Lumia dik van de bovenstaande toestellen. Ik heb Android gehad voor een jaar en was het na een jaar zat. Leuk alle hardware, maar als je software niet van gebruik maakt dan heb je er NIETS aan. Al heb je een quad-core in je mobiel zitten. Het enige wat je ermee kunt is patsen naar andere Nerds toe. Gebruikers willen een telefoon die gewoon werkt en niet bij zoiets simpels als een app openen al begint te laggen. Het is toch belachelijk dat je een OS hebt dat zonder reden begint te laggen. Dat je accu binnen een paar uur leeg trekt terwijl je er geen hond mee doet.

Verder ik heb liever een normale camera van 8MP met Carl Zeiss lens dan een 3D camera waarmee je fotos maakt die alleen jij kan bekijken en aan niemand kan versturen omdat niemand een 3D TV heeft.

Je kunt wel lekker met specs lopen gooien, maar als je het toestel werkelijk moet gebruiken heb je er geen hond aan. Gimmicks zijn gimmicks. Ik wil een telefoon welke gewoon werkt.

Relief2009 wijzigde deze reactie 27-10-2011 11:39 (12%)

• unknowndb
quote:
Relief2009 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:01:
[...]

Er staat nergens dat het Gorilla Glass gebruikt, maar het zou raar zijn om een ander glas te gebruiken terwijl het ontwerp hetzelfde is als de N9.
Mee eens, maar puur kijkend naar de datasheets van Nokia zelf dan maken ze er bij de N9 wel expliciet melding van: "Display: 3.9” WVGA (854x480) AMOLED display with curved Gorilla glass TM, no air gap, anti-glare polarizer". http://press.nokia.com/wp...1-nokia-n9-data-sheet.pdf

En bij de 800 dus niet: "Display: 3.7” WVGA (800x480) AMOLED capacitive touch ClearBlack display
with pinch zoom, 2.5D curved glass seamlessly integrated to unibody". http://press.nokia.com/wp...-lumia-800-data-sheet.pdf

• bladerash
quote:
Relief2009 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:34:
Leuk al die specs, maar qua snelheid wint verliest de Nokia Lumia dik van de bovenstaande toestellen. Ik heb Android gehad voor een jaar en was het na een jaar zat. Leuk alle hardware, maar als je software niet van gebruik maakt dan heb je er NIETS aan. Al heb je een quad-core in je mobiel zitten. Het enige wat je ermee kunt is patsen naar andere Nerds toe. Gebruikers willen een telefoon die gewoon werkt en niet bij zoiets simpels als een app openen al begint te laggen. Het is toch belachelijk dat je een OS hebt dat zonder reden begint te laggen. Dat je accu binnen een paar uur leeg trekt terwijl je er geen hond mee doet.

Verder ik heb liever een normale camera van 8MP met Carl Zeiss lens dan een 3D camera welke alleen ik kan bekijken en aan niemand kan versturen omdat niemand een 3D TV heeft.

Deze benchmarks geven aan hoe de prestaties ongeveer zijn bij het webbrowseren.

Ik weet niet waar je het over hebt. De 3D camera kan in 2D mode. 3D is gewoon een leuke extra. Dus je kunt gewoon normale foto's maken.

Ongeacht wat het is slaat jou argument sowieso op stront, dus toen de eerste telefoon net werd uitgevonden hou je het ook zeker liever bij de brief omdat niemand anders een telefoon had en je toch niemand kon bellen.

bladerash wijzigde deze reactie 27-10-2011 11:56 (9%)

• Paul01

Paul01

Gek word ik er van!

Alsof je in het dagelijks gebruik een snelheidsverschil van minder dan een seconde merkt. Een seconde wachten voor een foto opent is echt geen probleem hoor. Voor mijn vrienden hoef ik niet patserig te doen hoe snel mijn toestel is. Het gaat er om dat ik er zelf geen last van heb. Een toestel wat vlot reageert is alleen maar meegenomen. Ik kijk meer naar specs als foto kwaliteit, geluidskwaliteit en verder naar stabiliteit en bruikbaarheid voor mij. Heb nu nog een N8 en ben er meer dan tevreden over, terwijl ik in mijn omgeving mensen hoor klagen over de stabiliteit van Android en breekbaarheid van Apple.

• dfrenner
quote:
Telfordia schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:21:
T-mobile weet het ook nog niet, zo vervelend dat T-mobile...
quote:
Telfordia schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:54:
Alsof je in het dagelijks gebruik een snelheidsverschil van minder dan een seconde merkt. Een seconde wachten voor een foto opent is echt geen probleem hoor. Voor mijn vrienden hoef ik niet patserig te doen hoe snel mijn toestel is. Het gaat er om dat ik er zelf geen last van heb. Een toestel wat vlot reageert is alleen maar meegenomen. Ik kijk meer naar specs als foto kwaliteit, geluidskwaliteit en verder naar stabiliteit en bruikbaarheid voor mij. Heb nu nog een N8 en ben er meer dan tevreden over, terwijl ik in mijn omgeving mensen hoor klagen over de stabiliteit van Android en breekbaarheid van Apple.
Mijn Android is veel stabieler dan mijn iPhone 3GS de afgelopen 2 jaar was

• defcon84

defcon84

Multipass?

hier staan toch al telfort prijzen tussen..
http://tweakers.net/price...okia-lumia-800-zwart.html

quote:
bladerash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:42:
[...]

[afbeelding]

Deze benchmarks geven aan hoe de prestaties ongeveer zijn bij het webbrowseren.

Ik weet niet waar je het over hebt. De 3D camera kan in 2D mode. 3D is gewoon een leuke extra. Dus je kunt gewoon normale foto's maken.

Ongeacht wat het is slaat jou argument sowieso op stront, dus toen de eerste telefoon net werd uitgevonden hou je het ook zeker liever bij de brief omdat niemand anders een telefoon had en je toch niemand kon bellen.
Benchmarks die helemaal niet geoptimaliseerd zijn voor Windows Phone. Lekker objectief. Sunspider benchmark is een webkit-benchmark en raad eens op welke engine safari en android browser draaien?

Voor de rest benchmarks zeggen weinig. Ik heb mijn SGS ook gekocht op basis van benchmarks en wat een teleurstelling was dat. De SGS zou zoveel krachtiger en sneller zijn dan mijn iPhone 3G. Nou toen ik hem echt moest gebruiken, viel dat zwaar tegen.
Zoals ik al zei, specs zijn alleen voor mensen die graag willen patsen met de laatste specs waar geen hond om geeft.

Relief2009 wijzigde deze reactie 27-10-2011 12:15 (4%)

• NetAmp
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:23

NetAmp

it's-a me

Niet gericht op de post van dfrenner, maar in het algemeen:

*zucht* en zo heeft een ieder zijn (of haar) eigen ervaring, beleving, voorkeur, smaak, etc...

offtopic:
Laten we gewoon allemaal een toestel kiezen waar we dagelijks gebruik van willen maken.
Op basis van wat voor criteria/wensen dan ook.

En de keuzes van anderen respecteren, in plaats van eindeloos te mekkeren over wie "de beste" keuze heeft gemaakt, wie er 'gelijk' heeft, blabla... 8)7

Het is toch veel leuker om in dit soort forum-topics (waar ze voor bedoeld zijn) het betreffende toestel zelf te bespreken. :*)

NetAmp wijzigde deze reactie 27-10-2011 13:23 (16%)
Reden: verduidelijking

quote:
NetAmp schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:04:
[...]

*zucht* en zo heeft een ieder zijn (of haar) eigen ervaring, beleving, voorkeur, smaak, etc...

offtopic:
Laten we gewoon allemaal een toestel kiezen waar we dagelijks gebruik van willen maken.

En de keuzes van anderen respecteren, in plaats van eindeloos te mekkeren over wie "de beste" keuze heeft gemaakt, wie er 'gelijk' heeft, blabla... 8)7

Het is toch veel leuker om in dit soort forum-topics (waar ze voor bedoeld zijn) het betreffende toestel zelf te bespreken. :*)
Tja als Android-gebruiker praatte ik ook alleen over specs in plaats van over het toestel zelf. Zegt al genoeg over het platform.

• bladerash
quote:
Relief2009 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:01:
Benchmarks die helemaal niet geoptimaliseerd zijn voor Windows Phone. Lekker objectief.
Dan zijn de websites dat dus ook niet.. javascript is alleen maar een scripttaal om webpagina's interactief te maken.
quote:
Voor de rest benchmarks zeggen weinig. Ik heb mijn SGS ook gekocht op basis van benchmarks en wat een teleurstelling was dat. De SGS zou zoveel krachtiger en sneller zijn dan mijn iPhone 3G. Nou toen ik hem echt moest gebruiken, viel dat zwaar tegen.
Zoals ik al zei, specs zijn alleen voor mensen die graag willen patsen met de laatste specs waar geen hond om geeft.
De SGS is wel degelijk krachtiger dan de iphone 3G. Alleen ze werken op verschillende resoluties. Waar de iPhone 3G op 320x480 werkt, doet de SGS dat op 400x800. De SGS moet dus berekening doen voor 2x zoveel pixels, als de hardware dan ook niet 2x zo snel is, dan is het niet verwonderlijk dat de SGS trager oogt.
quote:
bladerash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:18:
[...]

Dan zijn de websites dat dus ook niet.. javascript is alleen maar een scripttaal om webpagina's interactief te maken.

[...]

De SGS is wel degelijk krachtiger dan de iphone 3G. Alleen ze werken op verschillende resoluties. Waar de iPhone 3G op 320x480 werkt, doet de SGS dat op 400x800. De SGS moet dus berekening doen voor 2x zoveel pixels, als de hardware dan ook niet 2x zo snel is, dan is het niet verwonderlijk dat de SGS trager oogt.
Er is een groot verschil tussen snelheid en stabiliteit/soepelheid. Je hebt het alleen over de snelste dit snelste dat. Hoe snel de SGS ook was, de lag zat er vanaf het begin in, apps die 8 seconden nodig hadden om te starten zonder verklaarbare reden. Ik heb driekwart van het jaar verspild aan custom-roms terwijl ik dat helemaal niet zou hoeven te doen. Dit is niet een probleem van de hardware, maar een probleem van Android als OS.

Dit is niet het juiste topic om erover te praten, maar wat ik als laatst wil zeggen is dat ik liever een minder krachtige smartphone heb die het gewoon doet, altijd soepel werkt en lagfree is dan een OS dat lagged zonder reden. Veel plezier met je Android en ik ga genieten van mijn Lumia 800.

Relief2009 wijzigde deze reactie 27-10-2011 12:27 (14%)

• dfrenner
quote:
NetAmp schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:04:

offtopic:

Ik deel een ervaring, hoe kan ik met een ervaring iemand niet respecteren!?

Het is een fabeltje dat iOS uber stabiel is en de rest niet, dat neemt niet weg dat iemand iOS prima vind werken en kan voor een persoon de beste optie zijn.

Minder stabiel dan beloofd betekent niet direct dat het niet meer de beste keuze kan zijn.

Wat ik alleen gemerkt heb is dat mijn verwachtingen hoger lagen dan iOS heeft kunnen waarmaken.

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Ik vergelijk het ook een beetje met SSD's, de ene is in benchmarks vet veel sneller dan de ander, maar waar het om gaat is dat het lekker werkt.

Ik vind nu op m'n 1ghz omnia 7 met mango 7.5 het internetten icm simyo/kpn echt heel snel en soepel gaan dus, dus ik zou me verbazen als iemand echt zou vallen over de internet snelheid van de Lumia, behalve mensen met een benchmark fetish natuurlijk :)

specs

• bladerash
quote:
Relief2009 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:22:
Dit is niet het juiste topic om erover te praten, maar wat ik als laatst wil zeggen is dat ik liever een minder krachtige smartphone heb die het gewoon doet, altijd soepel werkt en lagfree is dan een OS dat lagged zonder reden. Veel plezier met je Android en ik ga genieten van mijn Lumia 800.
Als jij mij na een week vertelt hoe goed die wel niet werkt, haal ik em ook ;)

• defcon84

defcon84

Multipass?

Zou de 800 ook gewoon bruikbaar zijn met een Belgische simkaart als ik 'm in nederland koop? (zonder restricties dus..)

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-03-2018
quote:
defcon84 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:55:
Zou de 800 ook gewoon bruikbaar zijn met een Belgische simkaart als ik 'm in nederland koop? (zonder restricties dus..)
Zou wel moeten als hij simlockvrij is. Tevens werkt de Lumia 800 wel op een micro sim hè.. dus daar moet je wel op letten.

• WaSteiL
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:19
quote:
Texamicz schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:20:
[...]

Zou wel moeten als hij simlockvrij is. Tevens werkt de Lumia 800 wel op een micro sim hè.. dus daar moet je wel op letten.
Goed doordrukken, dan past de normale SIM ook wel. ;)

• NetAmp

NetAmp

it's-a me

quote:
dfrenner schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:28:
[...]
Ik deel een ervaring, hoe kan ik met een ervaring iemand niet respecteren!?
offtopic:
Ja, excuus :F het sloeg niet direct op jouw post. Maar in het algemeen over de toon in o.a. dit topic, andere (telefoon)topics, forums, weblogs, etc. Overal 'fanboys' die alle andere moeten overtuigen dat "hun" platform beter is.
Wellicht ook niet de juiste plek hier om mijn frustratie te uiten :P

Mooie review van T.net over de Lumia 800
:)
quote:
NetAmp schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:37:
[...]

offtopic:
Ja, excuus :F het sloeg niet direct op jouw post. Maar in het algemeen over de toon in o.a. dit topic, andere (telefoon)topics, forums, weblogs, etc. Overal 'fanboys' die alle andere moeten overtuigen dat "hun" platform beter is.
Wellicht ook niet de juiste plek hier om mijn frustratie te uiten :P

Mooie review van T.net over de Lumia 800
:)
Het stukje over dat Nokia Music niet zo relevant is vond ik wel onzin. Ik bedoel welke platform geeft je gratis muziek streaming van 50 miljoen liedjes? :o

• Nafraq
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:51
hmmm weet nu bijna zeker dat ik deze telefoon ga nemen (1 jaar) ipv the galaxy nexus (2 jaar)...
hoewel specs niet super zijn zal deze goed genoeg zijn voor mango. De 16gig opslag is een negatieve punt maar daar wil ik overheen kijken.
Ik vind hem eigenlijk een "Zune Phone" en dat is waarschijnlijk ook het voornaamste wat me over de streep heen trekt samen met de Nokia music functie...

Tot nu toe is alleen Hi de enige met een acceptabele 1 jaar contract (47,50 per maand + 80 euro voor toestel)
Vodafoen biedt op dit moment alleen nog een 2 jarig abo aan.
En wederom personen die elkaar proberen te overtuigen van elkaars gelijk. Gebruik daar aub DM of iets dergelijks voor, maar hou het topic hier waarvoor het bedoeld is, ervaringen delen over de Lumia 800.

Verder off-topic geneuzel of algemene WP7 discussies horen hier niet thuis en zullen verwijderd worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• dfrenner
Check deze:
180 minuten/90sms/incl. 1GB snel internet

16,25 per maand, 1 jarig abonnement

69,95 voor het toestel!

http://www.mobiel.nl/mobi...&_df=true&NLAffiliate=M4U

Als meerdere providers dit soort prijzen gaan voeren, wordt het een verkoophit! Eindelijk terug naar de 1 jarige abonnementen! 2 jaar is onnodig...

En levertijden/prijzen horen thuis in een levertijden topic in het volgende topic:

Telecomproviders

(1 voor de Lumia 800 moet nog aangemaakt worden)

• dfrenner
quote:
PaT schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:29:
En levertijden/prijzen horen thuis in een levertijden topic in het volgende topic:

Telecomproviders

(1 voor de Lumia 800 moet nog aangemaakt worden)
Sorry.

• Toms_88
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54

Toms_88

Now we're cooking!

niet hier maar in het topic Telecomproviders, zie hierboven

PaT wijzigde deze reactie 27-10-2011 15:09 (88%)

:9

• dfrenner
Niet hier, maar in telecomproviders

PaT wijzigde deze reactie 27-10-2011 15:09 (89%)

• defcon84

defcon84

Multipass?

quote:
Texamicz schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:20:
[...]

simlockvrij is idd een vereiste ja haha
maar ik dacht eerder aan de Marketplace van NL, zal ik daar gewoon apps kunnen kopen als ik er een Belgische sim in heb?

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-07 01:03

Matthijs Hoekstra

Ik werk aan Azure Identity

quote:
defcon84 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:31:
[...]

maar ik dacht eerder aan de Marketplace van NL, zal ik daar gewoon apps kunnen kopen als ik er een Belgische sim in heb?
Welke sim je hebt maakt niet uit, marketplace is gekoppeld aan je liveid, ik kan met een NL liveid prima een willekeurige SIM gebruiken ergens op de wereld om uit de NL marketplace apps te kopen.
Ik heb een nieuwe topic gemaakt waar we over prijzen, abonnementen en providers kunnen praten. Graag voortaan hier bespreken.

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic
quote:
Relief2009 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:20:
Ik heb een nieuwe topic gemaakt waar we over prijzen, abonnementen en providers kunnen praten. Graag voortaan hier bespreken.

En die staat nu ook in de Topic Waarschuwing voordat je post. Dank Relief!

• Qurius
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 25-06 16:20

Qurius

sup bro

quote:
defcon84 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:31:
[...]

Ja
Ik heb een nederlandse Omnia 7, alles werkt 100%.

• Witte Herder
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23-03-2013
Overigens is het jammer dat de Lumia 800 niet net als de N9 in het wit uit komt. Die is echt prachtig:
http://thisismynext.com/2...e-n9-meego-p1-1-hands-on/

• exelletor
  • Laatst online: 30-06-2018
Wanneer de prijzen richting de 300EUR(800/N9) of 200EUR(700), zal ik een van de twee nemen. Veel beter dan de Galaxy S+ etc. dingen. Anders wordt het denk ik toch iets op Android. Ook voor 470EUR is het een mooi toestel, maar ik gebruik geen navigatie en Nokia Music heeft ook geen toegevoegde waarde voor mij.

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-07 22:49
Wat een prachtig toestel, ben benieuwd hoe vooral ook Windows Phone zal worden ontvangen bij de consumenten, de jeugd is hier natuurlijk ook belangrijk of het aan slaat of niet?
Ik durf het niet te zeggen, Ik heb het er vandaag met velen op school over gehad, maar de meningen zijn hierover verdeeld.

€ 420 is natuurlijk veel geld en vooral de jeugd heeft niet het budget om dat in een keer op tafel te leggen.
Hiervoor is natuurlijk dan ook nog de Nokia 710 :).
Natuurlijk draait het niet alleen om de jeugd, maar toch een belangrijk punt. Ik hoor vaak dat Nokia ouderwets is t.o.v. andere telefoonfabrikanten, hoewel ik het zelf hier niet mee eens ben.

In ieder geval heeft Nokia iets op de markt gebracht wat totaal anders en nieuw is, of het goed uit pakt zal blijken!

Is trouwens deze prijs inclusief of ex. btw?

Wietsee. wijzigde deze reactie 27-10-2011 20:15 (74%)
Reden: Vraag niet relevant in topic, dus doorgestreept.

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

Ik denk dat je boven hebt kunnen lezen dat er hier niet wordt gepraat over prijzen, maar over het toestel. Graag topicwaarschuwing lezen.

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:57
quote:
bladerash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:26:
[...]

Een mobiele telefoon en in dit geval de Lumia 800 (of de N9) omvat meer dan alleen de behuizing van polycarbonaat. Wat dacht je van de onderzoek naar hoe een antenne reageert (straling/ontvangst) in een polycarbonate shell of slijtage bij gebruik om maar voorbeelden op te noemen. Dat is niet te vergelijken met een fles of een cd, die stop je niet in dagelijks in een broekzak en hou je niet 5x per dag tien minuten lang tegen je oor aan in verschillende temperaturen met allerlei bijkomende vocht etc.

Bovendien moeten Nokia fabrieken machines aankopen /aanpassen aangezien volgens mij dit de allereerste telefoon is in een huidige vorm met een polycarbonate behuizing. Die kosten berekenen ze volgens mij wel door. Ik zeg niet dat al dat onderzoek per toestel honderd euro moet kosten maar het lijkt me iets complexer dan een flessenfabriek ombouwen kleurstofjes aanschaffen en gaan met die banaan :)

Ik heb volgens mij nog geen enkele concurrent zoiets zien doen ...

• alexvkan
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13-07 12:38
Speciale van dit polycarbonaat is dat het injection molded is waardoor het niet gewoon een geverfd stuk plastic is, het voorkomt ook dat je krassen goed ziet. Mooi materiaal, het ziet er goed uit en is duurzaam. Ik moet zeggen dat het een erg mooi ontwerp is. De galaxy nexus is qua specs op alle punten beter (ja ook 150 euro duurder), maar het design van de nokia vind ik veel sterker en windows phone komt ook beter uit met die tiles die passen bij de kleur van de behuizing.

Ben zelf benieuwd of deze telefoon ready is voor nfc en dan met name geschikt voor betalingsverkeer. (Daar is een embedded secure element voor nodig, dat mist op de n9. Ik weet niet of dit hardware/software beperking is)

Ik twijfel zelf tussen de nexus en de lumia 800 maar ik neig naar de nokia door het ontwerp.

alexvkan wijzigde deze reactie 27-10-2011 21:08 (8%)

• bladerash
quote:
Eén van de materialen die door Polymess gebruikt worden, is polycarbonaat (PC) Polycarbonaat is een stevige, transparante vorm van kunststof, waarbij de monomeren door middel van een carbonaatbinding aan elkaar verbonden zijn. Dit zorgt ervoor dat PC zich ook in de nabijheid van hoge temperaturen goed houdt, iets dat lang niet voor alle vormen van kunststof geldt.

Uitvoeringen:

PC leent zich erg goed voor mechanische bewerking en is in verschillende uitvoeringen beschikbaar, waaronder platen met hittewerende kwaliteiten.

Toepassingsvoorbeelden:

het materiaal is stevig en praktisch onbreekbaar. Hierdoor kan het goed gebruikt worden voor de productie van veiligheidsbrillen, helmen, helmvizieren en cd’s.
Ik zou eerst zelf onderzoek doen naar polycarbonaat voordat je zulke dingen neerzet. Ze gebruiken het omdat het materiaal er heel geschikt voor is, niet omdat het zo exotisch klinkt.

Als het voor veiligheidshelmen wordt gebruikt dan kan het dus wel tegen weer en wind en ook wel tegen een flinke stoot. Waarom het volgens jou niet zal uithouden in je broekzak snap ik dan even niet.

Waarom zouden ze sowieso een materiaal gebruiken waar eerst veel R&D achter moet zitten voordat je het kunt toepassen als het materiaal al voor de hand ligt.

injection molded is niets meer dan dat het samengesmolten is, dat is het wel minste wat ze kunnen doen.

Jongens, polycarbonaat is geen buitenaards materiaal wat alleen gedelfd kan worden op planeet X, het is gewoon hard plastic.
Hard plastic is alleen niet zo goed voor de marketing als je dat neerzet, vandaar polycarbonaat, en jullie trappen er allemaal in.

bladerash wijzigde deze reactie 27-10-2011 21:19 (4%)

• alexvkan
Wie trapt waar nou in, volgens mij zit je van alles te concluderen? Wat een trollpost. En injection molded zorgt er voor dat het niet gewoon gespoten plastic is zoals veel fabrikanten doen. Lijkt me nogal een groot voordeel ten opzichte van gewoon gespoten plastic ivm krassen. En dat polycarbonaat gewoon hard duurzaam plastic is wist iedereen al lang hier hoor...
quote:
bladerash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:15:
[...]

Ik zou eerst zelf onderzoek doen naar polycarbonaat voordat je zulke dingen neerzet. Ze gebruiken het omdat het materiaal er heel geschikt voor is, niet omdat het zo exotisch klinkt.

Als het voor veiligheidshelmen wordt gebruikt dan kan het dus wel tegen weer en wind en ook wel tegen een flinke stoot. Waarom het volgens jou niet zal uithouden in je broekzak snap ik dan even niet.

Waarom zouden ze sowieso een materiaal gebruiken waar eerst veel R&D achter moet zitten voordat je het kunt toepassen als het materiaal al voor de hand ligt.

injection molded is niets meer dan dat het samengesmolten is, dat is het wel minste wat ze kunnen doen.

Jongens, polycarbonaat is geen buitenaards materiaal wat alleen gedelfd kan worden op planeet X, het is gewoon hard plastic.
Hard plastic is alleen niet zo goed voor de marketing als je dat neerzet, vandaar polycarbonaat, en jullie trappen er allemaal in.
Het is maar goed dat je niet bij een bedrijf als Nokia werkt. Je hebt geen zak begrepen van productieprocessen.
En niemand zal ontkennen dat het plastic is. Maar plastic betekent niet altijd cheap zoals dat bij de SGS en SGS2 is.

Maar kunnen we nu ophouden? bladerash je hebt duidelijk geen interesse in de Nokia Lumia 800 en je komt hier alleen om te trollen. Als je verder niets nuttigs te melden hebt, graag het topic niet vervuilen.

Relief2009 wijzigde deze reactie 27-10-2011 21:33 (7%)

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16:31

MM99

That is the way I am!

Weet iemand hoeveel de winstmarge is van Nokia op dit toestel en hoeveel ze per telefoon aan Microsoft moeten betalen?

• WaSteiL
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:19
Nokia heeft juist een bak geld gekregen om WP7 te gaan gebruiken. Microsoft heeft juist een bedrijf als Nokia nodig om markacceptatie te krijgen. Nokia heeft daarbij ook een goed OS nodig, maar ik denk dat MS degene is die Nokia meer nodig heeft.

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Nu online

Koeitje

Back-up tiems now?

quote:
Ozhan99 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:50:
Weet iemand hoeveel de winstmarge is van Nokia op dit toestel en hoeveel ze per telefoon aan Microsoft moeten betalen?
Wat maakt dat nou weer uit?

• bladerash
quote:
Relief2009 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:31:
Het is maar goed dat je niet bij een bedrijf als Nokia werkt. Je hebt geen zak begrepen van productieprocessen.
En niemand zal ontkennen dat het plastic is. Maar plastic betekent niet altijd cheap zoals dat bij de SGS en SGS2 is.

Maar kunnen we nu ophouden? bladerash je hebt duidelijk geen interesse in de Nokia Lumia 800 en je komt hier alleen om te trollen. Als je verder niets nuttigs te melden hebt, graag het topic niet vervuilen.
Niet voor jou, maar voor dcell: ''Het grootste gedeelte zit in de design. Zodra de design er is, is het alleen maar geschikte materialen en onderdelen bij elkaar schrapen en bouwen. Offertes naar fabrikanten om te kijken wie er het voordeligt wat kunt leveren. Owja.. en de OS moeten ze ook eerst bepalen. Ok, de materialen & onderdelen doen ze niet 1,2,3.. soms moet hier en daar wat worden aangepast, maar ze zijn verder voor een groot deel gestandaardiseerd. Zo ook de antenne, zit standaard in de MSM8255T gebakken en wordt geleverd door Qualcomm. Scherm wordt geleverd door samsung. Flashgeheugen door Sandisk???
Intern hoeven ze in principe helemaal niks te ontwikkelen, het differentieren van hun producten gebeurt ook voor 90% via het uiterlijk en dus het design. ''

Productieproces? Voor het bouwen van een telefoon zodra je alle onderdelen bij elkaar hebt kan zo goedkoop als $8 per telefoon.

Je wilt niet erkennen dat polycarbonaat cheap is, maar het is wel degelijk goedkoop en in grote volume te produceren. Dat nokia kosten wilt besparen en geen aluminium voor in de plaats gebruikt, vind ik niet erg. Van mij hoeft het ook niet van aluminium. zolang het stevig is, kwaliteit goed is en lang genoeg mee gaat, mogen ze van mij elk materiaal gebruiken om kosten te besparen.
Waar ik alleen niet tegen kan, is dat iemand het materiaal zit op te hemelen als het wondermateriaal van de eeuw voor telefoons terwijl om plastic gaat uit m'n cola fles. Dat is gewoon te erg. Ook over R&D kosten alsof ze electriciteit opnieuw moesten uitvinden terwijl alle onderdelen al beschikbaar zijn en ze slechts moeten uitkiezen en aanpassen naar hun eigen smaak. Het enige van de telefoon wat echt nokia-eigen is, is het design en de behuizing. Nu ze symbian hebben gedropt, is ook het OS niet meer van hun.

Het design is overigens behoorlijk mooi.
De productiekosten zullen naar mijn mening niet hoger dan 160 euro liggen.. zeer waarschijnlijk onder de $200.
Smartphone makers hanteren marges van meer dan 100% voor hun high end modellen, dus als de telefoon al te koop is voor 386 euro bij hi/telfort, is dat 320 euro excl btw en liggen de bouwkosten onder 160 euro.

iPhone is daar een uitzondering op, die heeft een marge van meer dan 250%

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16:31

MM99

That is the way I am!

quote:
Koeitje schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:20:
[...]

Wat maakt dat nou weer uit?
Nou ik weet niet of je de laatste cijfers hebt gezien van Nokia, maar die waren niet goed. Als dit tel goed gaat verkopen in aantal, heeft het wel degelijk belang dat er ook per verkochte toestel goed wordt verdient. En waarom is het belangrijk dat Nokia goed draait? Zodat ik bijvoorbeeld weet als ik de toestel koop, dat ik na 1 jaar nog steeds support op kan hebben en dat als ik wil, in dit bedrijf kan investeren.

• maratropa
  • Niet online
Nou, ik denk dat je tegen een hoop materiaal en productie dingetjes aanloopt. maar ze hadden de N9 al..

Wel begrijp ik dat er een hoop gefreest (unibody) etc is, dat zal meer kosten dan een spuitgiet onderdeel, bij grote series dan.

Maar waar gaat dit over, het maakt niet uit waarme ze het doen, maar wat ze er mee doen. :)

Ik vind deze, en de n9 iig erg onderscheidende ontwerpen tussen all die zwarte generieke look-alike android EN wp7 telefoons.

specs

• unknowndb
quote:
bladerash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:43:
[...]
Productieproces? Voor het bouwen van een telefoon zodra je alle onderdelen bij elkaar hebt kan zo goedkoop als $8 per telefoon.
Dit al gezien? video: Nokia N9 Journey
Is weliswaar voor de N9, maar ik verwacht dat er voor de Lumia 800 weinig verschil in zal zitten. Ben geen expert in dergelijke productieprocessen, maar ik denk dat $8 toch wat aan de goedkope kant is.

Leuke browser showdown tussen de Lumia 800, Iphone 4S en Galaxy S2: http://www.slashgear.com/...rowser-showdown-27191414/
Iets minder leuk dat de Lumia trager is, maar was te verwachten. Neemt niet weg dat de Lumia t.o.v. mijn huidige Nokia N8 vele malen sneller is voor zover ik kan zien. Valt me trouwens op dat in de filmpjes de Nokia wel een mooier/duidelijker beeld lijkt te hebben. Weet niet of dit door een bepaalde lichtval komt.

Hier een benchmark tussen wat WP-toestellen: http://blog.gsmarena.com/...n-as-good-as-youd-expect/

Nu offtopic: stel voor dat bladerash en Relief in DM verder gaan ;)

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:17
quote:
[b]bladerash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:43:voor telefoons terwijl om plastic gaat uit m'n cola fles.
- cd's, dvd's blu-rays
- veiligheidsbrillen
- helmen
- helmvizieren
- drinkflessen
- voedingsmiddelenverpakking
- bezels
- bullet-resistant windows
- cockpit canopy van een F-22 Raptor
- lenzen
- mp3-spelers
- computerkasten
- etc...

Ik weet niet hoor, maar als je er zoveel mee kan, misschien is de kwalificatie "wondermateriaal" dan juist wel op zijn plaats? Nee het is geen schaars materiaal zoals diamant of goud of een steen van Mars, maar is dat een vereiste om een wondermateriaal te zijn?

Overigens maakt het materiaal mij niet zoveel uit, ik vidn het er gewoon goed uit zien omdat het uit één stuk is gemaakt. En de blauwe ziet er vet uit!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• alexvkan
Die blauwe is inderdaad mooi. Die past ook goed bij het blauw van de turn direction in nokia drive (Weet niet of je die van kleur kan veranderen maar goed...) Het is alleen een beetje irritant dat die witte N9 opgedoken is. Die zag er ook wel erg gelikt uit moet ik zeggen. Nou blijft het een beetje hangen of er toch niet een witte aan komt van de lumia.

alexvkan wijzigde deze reactie 27-10-2011 23:20 (13%)

• bladerash
quote:
rajboen schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:14:

Dit al gezien? video: Nokia N9 Journey
Is weliswaar voor de N9, maar ik verwacht dat er voor de Lumia 800 weinig verschil in zal zitten. Ben geen expert in dergelijke productieprocessen, maar ik denk dat $8 toch wat aan de goedkope kant is.
Die $8 is wat apple betaalt aan productiekosten per iphone exclusief materiaal.
Daarbij produceren ze 150.000 iPhones per dag.

Van nokia heb ik de productiekosten niet, maar die produceert 12 telefoons per seconde.
bron: http://www.gadgettest.nl/...-12-telefoons-per-seconde
Dat zijn er dus 1 miljoen per dag. Met een gemiddelde assemblagekosten van $8 per telefoon, kom je uit op 12 miljoen dollar per dag voor de personeel, energierekening en afschrijving van de machines. Dat lijkt me zo gek nog niet.
quote:
Ozhan99 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:50:
De schatting is dat een Windows phone licentie ongeveer 15$ zal kosten.
Maar Nokia heeft sowieso miljoenen compensatie gehad van Microsoft om hun productie en software lijnen in te trichten voor Windows Phone en om toegang te krijgen tot bepaalde distributiekanalen waar Nokia natuurlijk veel connecties heeft.

Verder zullen bijvoorbeeld android leveranciers naar verluid ook bedragen van 5$-15$ aan Microsoft betalen en die krijgen daar dan geen compensatie voor.

Het is overigens onduidelijk hoe er bijvoorbeeld met zoekinkomsten uit Bing en de marketplace wordt omgegaan. Aan het OS zal Microsoft niks verdienen maar mogelijk zullen de inkomsten uit zoeken en verkopen van apps en muziek uiteindelijk het platform winstgevend maken.

• defcon84

defcon84

Multipass?

quote:
Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:52:
[...]

Welke sim je hebt maakt niet uit, marketplace is gekoppeld aan je liveid, ik kan met een NL liveid prima een willekeurige SIM gebruiken ergens op de wereld om uit de NL marketplace apps te kopen.
quote:
Qurius schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:28:
[...]

Ja
Ik heb een nederlandse Omnia 7, alles werkt 100%.
kijk, daar had ik nu op gehoopt :)
ik vroeg me dat af omdat als ik naar bvb de whatsapp download pagina ging, krijg ik de melding dat ik het niet vanaf deze locatie kan downloaden..
maar als jullie zeggen dat het wel kan.. dan ga ik me asap een 800 kopen!
thanks guys _/-\o_

• Hoover
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10-07 15:36
Gelukkig kon ik vanaf vandaag mijn abbo verlengen.
Aangezien ik bij de leverancier van de toestellen van KPN heb gewerkt, heb ik even een balletje opgegooid om mijn order snel te behandelen.

Zodra ik hem heb (ik verwacht over 1 a 2 weken) dan zal ik een review gaan schrijven.

• defcon84

defcon84

Multipass?

kan je voor mij ook een simlock vrij balletje omgooien? :p

quote:
[...]

Leuke browser showdown tussen de Lumia 800, Iphone 4S en Galaxy S2: http://www.slashgear.com/...rowser-showdown-27191414/
Ik heb dat even getest met mijn Samsung Omnia 7 over 3G en wat blijkt, die is net zo snel, of soms zelfs een fractie sneller dan de Nokia in het filmpje. Ik heb hier geen geluid, maar ik ben benieuwd hoe e.e.a. getest is. Ik zou niet durven om "bedrog" te gaan lopen roepen, maar ik ben wel benieuwd wat de condities waren tijdens deze meting.
Lijkt me dat het via Wifi nog veel sneller moet kunnen.

• unknowndb
quote:
PaT schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:22:
[...]

Ik heb dat even getest met mijn Samsung Omnia 7 over 3G en wat blijkt, die is net zo snel, of soms zelfs een fractie sneller dan de Nokia in het filmpje. Ik heb hier geen geluid, maar ik ben benieuwd hoe e.e.a. getest is. Ik zou niet durven om "bedrog" te gaan lopen roepen, maar ik ben wel benieuwd wat de condities waren tijdens deze meting.
Lijkt me dat het via Wifi nog veel sneller moet kunnen.
Lijkt me dat het via Wifi is gegaan, filmpje is immers gemaakt tijdens Nokia event. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van hun verbinding (zullen vast 100'en tegelijk op het netwerk hebben gezeten), locatie, tijdstip van de dag, website druk bezocht e.d. De test ging natuurlijk om de onderlinge verschillen met de telefoons die ze daar hadden en de condities onderling waren uiteraard hetzelfde. Om nu een vergelijking te maken met jouw Omnia vanuit een andere locatie en verbinding lijkt me niet logisch.

Heb je toevallig een Galaxy S2 of iemand in je nabije omgeving? Kan je zien hoe jouw Omnia t.o.v. die telefoons presteert en of dat vergelijkbaar is. Met een Lumia 800 zou natuurlijk nog mooier zijn, maar zal nu wellicht wat lastig worden.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-07 01:03

Matthijs Hoekstra

Ik werk aan Azure Identity

quote:
rajboen schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:45:
[...]

Lijkt me dat het via Wifi is gegaan, filmpje is immers gemaakt tijdens Nokia event. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van hun verbinding (zullen vast 100'en tegelijk op het netwerk hebben gezeten), locatie, tijdstip van de dag, website druk bezocht e.d. De test ging natuurlijk om de onderlinge verschillen met de telefoons die ze daar hadden en de condities onderling waren uiteraard hetzelfde. Om nu een vergelijking te maken met jouw Omnia vanuit een andere locatie en verbinding lijkt me niet logisch.

Heb je toevallig een Galaxy S2 of iemand in je nabije omgeving? Kan je zien hoe jouw Omnia t.o.v. die telefoons presteert en of dat vergelijkbaar is. Met een Lumia 800 zou natuurlijk nog mooier zijn, maar zal nu wellicht wat lastig worden.
De snelheid van wifi en 3g tijdens nokiaworld was dramatisch slecht kan ik je vertellen :)

• NetAmp

NetAmp

it's-a me

:o Zou de Lumia 800 ook notificatie-iconen kunnen gaan weergeven op het scherm, wanneer hij stand-by staat? Zoals de N9 dat doet, o.a. een @-symbool als er nieuwe e-mail is.

Windows Phone OS ondersteunt dit (nog?) niet, omdat veel WP7 toestellen/fabrikanten nog geen AMOLED schermen hebben gebruikt.

Maar het zou tof zijn als Nokia dit wel toevoegt aan Windows Phone :*) Aangezien Nokia wel aanpassingen mag doen aan WP (?)

Natuurlijk niet mega-onderscheidend/vernieuwend. Maar ik vind het een subtiele, energie-zuinige en vooral mooie manier van notificaties tonen.

offtopic:
Voor Symbian telefoons met AMOLED, zoals de N8, was er al een soortgelijke
(grafisch meer uitgebreide) toepassing: Nokia Sleeping Screen
_/-\o_
quote:
[...]
Blijkt alleen dat de gebruiker gefaked wordt, zoals Apple dat wel vaker doet.
Zie in de comments van het artikel.
The blue bar is not an indicator of the iphone being done. Who knows why, but the rotating wheel is actually when things stop loading on the iphone which in earlier tests show it actually being slower.
En inderdaad. Als je goed kijkt, zie je bovenin het scherm pas echt wanneer de iPhone klaar is.
Zelfs reviewers trappen er in.
quote:
NetAmp schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:19:
:o Zou de Lumia 800 ook notificatie-iconen kunnen gaan weergeven op het scherm, wanneer hij stand-by staat? Zoals de N9 dat doet, o.a. een @-symbool als er nieuwe e-mail is.

[afbeelding]
Maar het zou tof zijn als Nokia dit wel toevoegt aan Windows Phone :*) Aangezien Nokia wel aanpassingen mag doen aan WP (?)

Natuurlijk niet mega-onderscheidend/vernieuwend. Maar ik vind het een subtiele, energie-zuinige en vooral mooie manier van notificaties tonen.
Ik vind het ook een mooie toevoeging. Net als 2x op het scherm tikken om het toestel te ontwaken.
Mag van mij per direkt ook op de Lumia 800 komen.

• exelletor
  • Laatst online: 30-06-2018
Hoewel ik overweeg om zo'n ding te gaan halen, denk ik niet dat Nokia hiermee een grote marktaandeel gaat behalen. Snap eigenlijk ook niet waarom jullie jeugd als een belangrijk doelgroep noemen?
quote:
exelletor schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:48:
Hoewel ik overweeg om zo'n ding te gaan halen, denk ik niet dat Nokia hiermee een grote marktaandeel gaat behalen. Snap eigenlijk ook niet waarom jullie jeugd als een belangrijk doelgroep noemen?
Waarom zouden ze hiermee geen grote aandeel kunnen halen? Het ziet er hip uit, zit een goede OS op en jeugd is nou net de groep die heel vatbaar is voor hypes of nieuw spul. Een telefoon als deze valt veel meer op dan de zoveelste iPhone.

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-03-2018
quote:
NetAmp schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:19:

[afbeelding]

Windows Phone OS ondersteunt dit (nog?) niet, omdat veel WP7 toestellen/fabrikanten nog geen AMOLED schermen hebben gebruikt.

offtopic:
Voor Symbian telefoons met AMOLED, zoals de N8, was er al een soortgelijke
(grafisch meer uitgebreide) toepassing: Nokia Sleeping Screen
_/-\o_
Kun je dan niet gewoon een APP daarvoor downloaden uit de WP7 app store? Ik kon dat wel voor mijn SGS1 en SGS2.(app heet NoLed) Als het scherm uit was kreeg je een heel klein lichtgevend puntje(in verschillende kleuren en vormen of symbooltjes) als je bijvoorbeeld mail had of een SMS. Wel heel handig.

Misschien is er wel zoiets in de WP7 app store ;) dan ken je dat gewoon downloaden en installeren lijkt me.

Denk dat mensen met een Samsung Omnia WP7 telefoon er ook wel belang bij hebben omdat die ook Amoled displays hebben.

Texamicz wijzigde deze reactie 29-10-2011 11:30 (5%)

quote:
Texamicz schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:23:
[...]
Kun je dan niet gewoon een APP daarvoor downloaden uit de WP7 app store?
Nee je kan het lockscreen niet aanpassen (behalve de foto). Een app heeft zelfs helemaal geen toegang tot het lockscreen. Ook meteen 1 van de meest gewilde features door developers.
quote:
Texamicz schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:23:
[...]

Kun je dan niet gewoon een APP daarvoor downloaden uit de WP7 app store? Ik kon dat wel voor mijn SGS1 en SGS2.(app heet NoLed) Als het scherm uit was kreeg je een heel klein lichtgevend puntje(in verschillende kleuren en vormen of symbooltjes) als je bijvoorbeeld mail had of een SMS. Wel heel handig.

Misschien is er wel zoiets in de WP7 app store ;) dan ken je dat gewoon downloaden en installeren lijkt me.

Denk dat mensen met een Samsung Omnia WP7 telefoon er ook wel belang bij hebben omdat die ook Amoled displays hebben.
WP7 is veel beperkter dan Android. Android is simpel aan te passen, maar ook de reden waarom mijn SGS zo wisselvallig presteerde. En ik had NoLed ook weleens gebruikt, maar merkte dat mijn batterij 2x zo snel leeg ging en toen maar meteen weggehaald.

Ik hoop dat MS bij de volgende update dit soort zaken standaard erin bakt. Des te meer redenen om mee te stemmen bij uservoice.

Relief2009 wijzigde deze reactie 29-10-2011 17:19 (3%)

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Hm, zit er erg aan te denken om dit mijn volgende mobieltje te maken. Mijn 3G is nu toch wel oud.

Enige waar ik me een beetje zorgen om maak is dat ik nog steeds het idee heb dat Windows Phone 7 uiteindelijk (weer) een niche markt gaat worden (in vergelijking met iOS en Android). Ook weet ik nog niet echt of ik de interface mooier vind dan iOS (op het eerste gezicht lijkt WP7 relatief blokkig en clunky?).

Aan de andere kant, het is een mooi toestel, en het idee achter de "hubs" van WP7 is erg nice.

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Nu online

Koeitje

Back-up tiems now?

De interface imo is juist veel minder clunky dan Android of iOS.
Als je bang ben dat de interface te cluncky is, kijk dan eens de video van deze app van IMDB. Een van de mooiere. Die van nu.nl is ook een goed voorbeeld hoe de metro interface kan draaien.

Overigens is dit nog een pre-mango app, dus niet de meest recente. Die is namelijk een stuk vlotter

PaT wijzigde deze reactie 29-10-2011 19:37 (17%)

• _Christiaan_
  • Laatst online: 10:13

_Christiaan_

Master of SOG

Het valt me op hoeveel marketing Nokia gebruikt voor dit toestel. Het is duidelijk dat ze echt vol inzetten op de Lumia. Al die HQ filmpjes die gemaakt hebben etc. Ik ben benieuwd of ze nog reclames op TV gaan uitzenden.

NOSIG

• rik
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16-07 13:20
Gaaf ding die Lumia 800, misschien toch maar de iPhone 4s annuleren. Ik kwam van WP7 af toen ik naar iOS ging, maar ergens was dat [iOS] wel een teleurstelling.

Waar ik alleen bang voor ben: mijn Live-account staat gekoppeld aan de Engelse market, er was immers nog geen Nederlandse. Een nieuwe aanmaken zie ik niet zitten, het is namelijk geen @live adres maar mijn e-mailadres dat ik sinds 1997 gebruik, ook voor MSN en andere MS-diensten zoals MSDN. Is het inmiddels mogelijk om van land te wisselen?

• Qurius
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 25-06 16:20

Qurius

sup bro

Neen

• maratropa
  • Niet online
Redelijk bizar dat dat nog niet kan idd..

Maarja je kan er altijd 1 bij nemen als hoofdacount, je kunt toch meerdere acounts toevoegen.

specs

Of gewoon je Engelse market behouden. Er is niet echt reden om over te schakelen naar de Nederlandse market.

Verder: dit soort discussies kun je in het WP7 topic houden. Dit topic is bedoeld om over de telefoon zelf te praten.

Relief2009 wijzigde deze reactie 29-10-2011 21:30 (14%)

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Thanks voor dat filmpje en meningen. Ben nu toch wat meer gerustgesteld :)

Wat ik wel irritant vond, is dat ik een hele nieuwe Windows Live ID heb moeten maken (mijn vorige stamt uit Nieuw-Zeeland), om Zune marketplace te kunnen gebruiken in Nederland. Maarja zo blijkt dat systeem nou eenmaal te werken.

Grote kans dat er een Lumia 800 in mijn bezit is binnenkort :)

• tiswat
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18:03
Windows & Nokia zijn denk ik weer echt terug op deze manier. :)

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:31
Heb er ook 1 besteld.. Ga de gok maar wagen en hopen dat er snel een Rabobank app komt!

• Novermars
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2016
http://www.zie.nl/video/t...ia-Lumia-800/m1ezxjtf29fd

Leuk reviewtje. Eindelijk iemand die het OS een kans geeft en daarom het ook begrijpt. In tegenstelling tot Nu.nl.

• Benjamin-
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-07 12:59

Benjamin-

CrazyGunner#2385

quote:
Basekid schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:55:
Enige waar ik me een beetje zorgen om maak is dat ik nog steeds het idee heb dat Windows Phone 7 uiteindelijk (weer) een niche markt gaat worden (in vergelijking met iOS en Android).
Hoezo weer? WM was zeer succesvol totdat eigenlijk Android om de hoek kwam.

Hoe groot de markt gaat worden weet nog niemand, maar de vraag is hoe belangrijk dat nu is, de marketplace groeit snel, vrijwel alles wat je wilt hebben staat daar ook in en OS is 'af'. Natuurlijk willen we meer features en zijn er altijd wel apps voor Android/iPhone die wij ook willen, maar WP7 groeit hard en je ziet dat developers ook gewoon naar WP7 komen voor de diverse apps. Het enige waar WP7 naar mijn mening nog echt mee achter loopt is dat bepaalde multi platform apps nog niet een App hebben op WP7, bijvoorbeeld een wordfued (mij kan het gestolen worden maar ik weet dat sommige dit graag willen), verder is het meeste er wel of is er een alternatief.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• teddebraak
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 31-05 07:10
Kun je met de Lumia ook je 3g connectie delen via wif (Zoals Hotspot op android HTC's?)

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18:44

HollovVpo1nt

HD2 noob

quote:
teddebraak schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:32:
Kun je met de Lumia ook je 3g connectie delen via wif (Zoals Hotspot op android HTC's?)
Dit is volgens mij afhankelijk van de telecom provider. Ik dacht dat deze feature standaard was in Windows Phone Mango.

HollovVpo1nt wijzigde deze reactie 30-10-2011 14:45 (6%)

• unknowndb
Net ergens gelezen (zie comments: http://www.cnet.com/8301-...ia-lumia-800-vs-nokia-n9/) dat iemand beweerde dat er in de Lumia 800 wel een NFC-chip zou zitten, maar dat de software nog niet geschikt zou zijn o.i.d. en Nokia het daarom uit de datasheet heeft gelaten. Wat denken jullie?
quote:
rajboen schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:59:
Net ergens gelezen (zie comments: http://www.cnet.com/8301-...ia-lumia-800-vs-nokia-n9/) dat iemand beweerde dat er in de Lumia 800 wel een NFC-chip zou zitten, maar dat de software nog niet geschikt zou zijn o.i.d. en Nokia het daarom uit de datasheet heeft gelaten. Wat denken jullie?
Dat is een bewering van een persoon die het ergens in een forum heeft gelezen. Geen bewijs en geen argumentatie.

Het zou me niet verbazen als het er in zat, maar er is niets wat wijst op NFC. Verder kan het me eigenlijk geen drol schelen. NFC zal de komende 1-2 jaar nog niet aanslaan.

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-07 22:49
quote:
Relief2009 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:10:
[...]

Dat is een bewering van een persoon die het ergens in een forum heeft gelezen. Geen bewijs en geen argumentatie.

Het zou me niet verbazen als het er in zat, maar er is niets wat wijst op NFC. Verder kan het me eigenlijk geen drol schelen. NFC zal de komende 1-2 jaar nog niet aanslaan.
De 800 geen NFC functie, maar de 710 wel?
NFC enabled, de headset? Maar je hebt er 'weinig' aan op WP7.
Erg raar.
Zie het filmpje onder dit nieuwsbericht.
Hopelijk snel een duidelijk antwoord...

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

• unknowndb
quote:
Relief2009 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:10:
[...]

Geen argumentatie? Het heeft toch hetzelfde ontwerp als de N9? Dus eigenlijk hetzelfde argument als dat het scherm Gorilla Glas zou hebben volgens jou ;) Dit wordt immers ook nergens genoemd/geen bewijs.

Maar het zal idd nog wel even duren. Daarentegen is het wel leuk als het er al op zou zitten, beetje futureproof met bepaalde aspecten is nooit weg.

• Toms_88
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54

Toms_88

Now we're cooking!

Er zit trouwens geen gyroscope in, gaan we dat erg missen?

En trouwens nog iets leuks:
quote:
Barry Cottle, Executive Vice President and GM for EA Interactive, took the floor at Nokia World and spoke about some exclusive content for Nokia consumers, and that these games are to be made available for free, with Series 40 receiving 40 titles first. He continued:

"This time, we’ll be designing our games for an awe-inspiring experience on Windows Phone for Nokia. That’s the best games for free plus exclusive content for Nokia users. It’s a big win for Nokia’s consumers worldwide"

Nokia will gain 20 EA titles, with 10 being developed by EA as well as games from Chillingo, their indie publishing arm. We're not sure if these exclusive titles will be made available to handsets from other manufacturers at a later date.

Toms_88 wijzigde deze reactie 30-10-2011 18:17 (87%)

:9

Pagina: 1 2 3 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True