Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
If you want a smartphone that is easy to use, performs well, has a good battery life, and doesn't frustrate you, the Windows phone is the best choice of the three options I tested. All you give up is some hipster credibility and access to lesser-used apps.
Op de camera (en PenTile) na is de review redelijk positief. Blijkbaar zijn de foto's (nog) niet van N9-kwaliteit. Aangezien de hardware hetzelfde is, lijkt het iets software-matig te zijn. Op Gsmarena na, is toch merendeel van de reviews niet echt positief over de resultaten van de camera.
@Matthijs Hoekstra: kan jij wellicht iets meer vertellen over jouw ervaringen met de camera en kwaliteit foto's?
Nou er zijn ook anderen die positief zijn over de camera. Vooral de kleuren op fotos schijnen erg goed te zijn. Verder heeft Gsmarena mooi laten zien wat er mogelijk is. Dus is het eerder de vraag of de reviewers gewoonweg niet weten hoe je fotos moet maken.rajboen schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:17:
Wederom een review: http://www.fonearena.com/...kia-lumia-800-review.html
Op de camera (en PenTile) na is de review redelijk positief. Blijkbaar zijn de foto's (nog) niet van N9-kwaliteit. Aangezien de hardware hetzelfde is, lijkt het iets software-matig te zijn. Op Gsmarena na, is toch merendeel van de reviews niet echt positief over de resultaten van de camera.
@Matthijs Hoekstra: kan jij wellicht iets meer vertellen over jouw ervaringen met de camera en kwaliteit foto's?
Het is niet de beste camera op de markt, maar het maakt nog steeds fatsoenlijke foto's. En dat is wat telt. Als je de allerbeste camera wil, dan is een N8 wat voor jou. En als het per se WP7 moet zijn, dan kun je de oversized Titan halen. Ik moet zeggen dat ik nooit had gedacht dat HTC goede camera's zou kunnen leveren.
Wat betreft PenTile, het is alweer zon non-argument om ergens op te kunnen zeuren. De Omnia 7 heeft ook een Pentile matrix and dat is gewoonweg niet zichtbaar zoals dit is bij de Samsung Galaxy S. En gezien een Lumia 800 een kleinere scherm heeft zal de Pentile helemaal geen probleem hoeven te zijn. Tenzij je scherpe ogen hebt (sommigen hebben dat en dat kan dan irritant zijn).
De Lumia 800 telefoon is zeker niet het topmodel van de smartphonewereld, maar een mooie, snelle smartphone van goede bouwkwaliteit met een fatsoenlijke camera en OS. En dat is wat telt
Nokia should hire me lol. Ik ben iets teveel aan het verdedigen
[ Voor 21% gewijzigd door Relief2009 op 06-11-2011 23:22 ]
De beste camera is idd de N8 en die heb ik al. De traagheid van Symbian irriteert me echter mateloos. WP is geen must voor mij, deze Nokia (design) wel en daarom ga ik ook meteen WP proberen. Waarom dan geen N9? O.a. nog te duur en geen Whatsapp.Relief2009 schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:18:
[...]
Het is niet de beste camera op de markt, maar het maakt nog steeds fatsoenlijke foto's. En dat is wat telt. Als je de allerbeste camera wil, dan is een N8 wat voor jou. En als het per se WP7 moet zijn, dan kun je de oversized Titan halen. Ik moet zeggen dat ik nooit had gedacht dat HTC goede camera's zou kunnen leveren.
Fatsoenlijke foto's vind ik gemiddeld en als ik de foto's van de N9 bekijk, dan vind ik deze beter dan een gemiddelde smartphone. De potentie om nog betere foto's te maken dan fatsoenlijke, is dus aanwezig.
De Titan is geen optie (te groot). Ik vind het ook gewoon nog steeds niet te geloven dat HTC (maak nu vergelijking met een Desire dus mijn mening kan wellicht wat achterhaald zijn met nieuwe modellen) betere kwaliteit zou kunnen leveren dan een Nokia. Dus daarom ga ik ervan uit dat het toch iets software-matig is en/of het aan de reviewers ligt
Hier trouwens een review waar ze weer goed te spreken zijn over de Lumia (en ook de camera
Ik ben ook niet op zoek naar wat anderen een "topmodel" noemen, anders had ik een ander toestel gepakt. Ik schaar deze Nokia voor mezelf overigens wel onder het kopje topmodel En volgens mij wordt jij al betaald door Nokia en/of WPDe Lumia 800 telefoon is zeker niet het topmodel van de smartphonewereld, maar een mooie, snelle smartphone van goede bouwkwaliteit met een fatsoenlijke camera en OS. En dat is wat telt
Nokia should hire me lol. Ik ben iets teveel aan het verdedigen
[ Voor 9% gewijzigd door unknowndb op 07-11-2011 10:20 . Reden: Toevoeging review ]
Dat is best jammer..
bron: http://twitter.com/#!/leinir/status/132400368922533888
edit:
blijkbaar geld dit voor alle Windows Phones..
[ Voor 16% gewijzigd door defcon84 op 07-11-2011 10:39 ]
Via bovenstaande twitter wel de volgende review gevondendefcon84 schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:32:
De alarmklok werkt niet als je de Lumia 800 uitschakelt..
Dat is best jammer..
bron: http://twitter.com/#!/leinir/status/132400368922533888
edit:
blijkbaar geld dit voor alle Windows Phones..
http://dotnetbyexample.blogspot.com/2011/11/carpe-lumia.html
En terecht IMO. Als ik mijn telefoon uitschakel wil ik ook dat die echt uit is. Als ik alleen niet te bereiken wil zijn zet ik em wel in 'flight mode'.defcon84 schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:32:
De alarmklok werkt niet als je de Lumia 800 uitschakelt..[...]blijkbaar geld dit voor alle Windows Phones..
Niet terecht IMO. Ik gebruik mijn Nokia's op deze manier als wekker en is ideaal, scheelt ook aan de oplader. Dus toch wel jammer.Caelorum schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:52:
[...]
En terecht IMO. Als ik mijn telefoon uitschakel wil ik ook dat die echt uit is. Als ik alleen niet te bereiken wil zijn zet ik em wel in 'flight mode'.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Je zou idd kunnen denken dat iPhone en WP het logische doen, want het is te verwachten dat als je je telefoon uitzet, dat ie ook echt uitstaat (moet je geen raketgeleerde voor zijn om deze logica te snappen)
Langs de andere kant, kan je goed wat batterij sparen op de Android manier.. als je bijvoorbeeld ergens bent waar je geen stroom uit de muur kan halen.. (wat niet vaak gaat voorkomen ^^)
Ik zou zeggen, doe eens een feature request via http://windowsphone.userv...01801-feature-suggestions
Was het maar waarrajboen schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:55:
[...]
Hier trouwens een review waar ze weer goed te spreken zijn over de Lumia (en ook de camera ): http://www.pocket-lint.co...okia-lumia-800-wp7-review
Ik ben ook niet op zoek naar wat anderen een "topmodel" noemen, anders had ik een ander toestel gepakt. Ik schaar deze Nokia voor mezelf overigens wel onder het kopje topmodel En volgens mij wordt jij al betaald door Nokia en/of WP

Pocket-lint heeft vaak erg mooie fotos. Misschien later TS aanpassen met nieuwe foto's.
[ Voor 57% gewijzigd door Relief2009 op 07-11-2011 11:43 ]
Ja is het ook alleen kan het bij Android dus wel.rimave schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:25:
Ehm... het is eerlijk gezegd toch ook wel logisch dat de wekker het niet doet als de telefoon uit staat?
Verwijderd
En klaarblijkelijk ook bij eerdere Nokia's.tiswat schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:14:
[...]
Ja is het ook alleen kan het bij Android dus wel.
Weer wat geleerd
.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 13:50 ]
En dat is per direct verkeerd? Een review kan je in verschillende stijlen schrijven... zoals jij zegt bij CNET misschien wel in de huis-tuin-en-keuken-stijl en dat is soms ook erg handig om te weten...Relief2009 schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:59:
[...]
CNET moet je echt ontwijken. Ik heb nog nooit zulke amateurs bij elkaar gezien. Vooral Molly is het toonbeeld van amateurisme. Ze doet zich voor als een gadgetexpert, maar het lijkt wel een huisvrouw die ze willekeurig uit een zooitje hebben gepakt.
Overigens ben ik het verder wel met je eens over het feit dat er voor de Lumia betere reviews te vinden zijn... wat een prachtige telefoon is het toch!
Verwijderd
Ben dan ook blij dat ik direkt bij de eerste ben gaan lezen
Wat ik me afvraag na het lezen van de reviews is of de review Lumia 800's ook gelijk zijn aan de produktie Lumia's.
Met name de camera en hardware toetsen worden verschillend beoordeeld.
- Van super camera tot maar gemiddeld.
- Van zeer fijne metalen hardware toetsen die extra bijdragen aan de super afwerking tot enkele reviews waar losse "ratelende" toetsen worden genoemd. In de 2 enkele reviews waar de opmerking wordt gemaakt over de toetsen wordt nota bene gezegd dat de review Lumia 800 een prototype model is.
De camera geloof ik wel, want beter dan super wordt het niet en is zonodig bij te stellen door een firmware en/of software update. Wat betreft de hardware toetsen heb ik wel twijfel. Misschien dat iemand met een productie Lumia 800 dit al kan beantwoorden.
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de eerste gebruikerservaring van de echt final productie Lumia 800's.
Ik kan me voorstellen dat eerdere reviewexemplaren misschien nog niet helemaal gelijk waren aan de final release. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat nu nog zo is. Maar reviews zijn persoonlijk, dus ik geloof best dat er verschillende conclusies getrokken kunnen worden.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:32:
Ik moet zeggen dat er inmiddels heeeeel veel reviews van de Lumia 800 zijn.
Ben dan ook blij dat ik direkt bij de eerste ben gaan lezen![]()
Wat ik me afvraag na het lezen van de reviews is of de review Lumia 800's ook gelijk zijn aan de produktie Lumia's.
Met name de camera en hardware toetsen worden verschillend beoordeeld.
- Van super camera tot maar gemiddeld.
- Van zeer fijne metalen hardware toetsen die extra bijdragen aan de super afwerking tot enkele reviews waar losse "ratelende" toetsen worden genoemd. In de 2 enkele reviews waar de opmerking wordt gemaakt over de toetsen wordt nota bene gezegd dat de review Lumia 800 een prototype model is.
De camera geloof ik wel, want beter dan super wordt het niet en is zonodig bij te stellen door een firmware en/of software update. Wat betreft de hardware toetsen heb ik wel twijfel. Misschien dat iemand met een productie Lumia 800 dit al kan beantwoorden.
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de eerste gebruikerservaring van de echt final productie Lumia 800's.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
http://www.fonearena.com/...kia-lumia-800-review.htmlLuuk1983 schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:57:
[...]
Ik kan me voorstellen dat eerdere reviewexemplaren misschien nog niet helemaal gelijk waren aan de final release. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat nu nog zo is. Maar reviews zijn persoonlijk, dus ik geloof best dat er verschillende conclusies getrokken kunnen worden.
Review van 3 dagen geleden.
Quote:
This review is based on a none-retail prototype of the Nokia Lumia 800 and is running on unfinished software. The review will be updated accordingly when a software update arrives.
[ Voor 6% gewijzigd door unknowndb op 07-11-2011 22:37 ]
Verwijderd
En met : We have to point out at the start that this is a pre-production sample from Nokiarajboen schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:25:
En weer een review, nu een uitgebreide van Techradar: http://www.techradar.com/...-lumia-800-1039101/review
Leuk ook in bovenstaande review is dat de Lumia 800 gereviewed wordt door het oog van een Symbian gebruiker.
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Verwijderd
Hoe kom je daar bij?spoonman schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:38:
...dit is toch gewoon een windows phone feature?
http://blog.sageinternet.com/2011/iphone/iphone-annoyances/
Neem aan dat dit bij Windows Phone toch wel anders gaat zijn. Dan zou dit misschien het eerste platform worden dat het beste van de bestaande smartphones (iOS en Android) kan verenigen met hetgeen waar BB tot nu toe heer en meester in is (en wellicht stappen ze dan bij mij op het werk ook eens over op een telefoon die meer kan dan alleen heel goed mailen, afsprake bijhouden en brak internetten
Dat is een applicatie van HTC (SweepShot) en zal je dus enkel op HTC telefoons tegenkomen (oa: Radar & Titan).. op de Nokia heb je dus de gratis navigatie en muziek apps..spoonman schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:38:
Ik was eigenlijk op deze telefoon aan het wachten, en was al vrij zeker dat ik hem ging kopen. Gisteren kwam ik echter een review tegen waar uit duidelijk werd dat deze lumia de panorama-functie mist die de htc radar wel heeft. Dit vind ik eigenlijk een beetje een deal-breaker, en ik begrijp het ook niet: dit is toch gewoon een windows phone feature? Waarom zou die uit staan bij de lumia?
je zal moeten kiezen welke apps je het belangrijkste vind
Je kan natuurlijk ook gewoon een panorama app op je nokia installeren
Dus ook geen youtube, of is het alleen de browser die het niet ondersteund. Door deze review ben ik wat minder enthousiast geworden voor de Lumia, en WP7 in het algemeen. Toch maar z.s.m. een demo tel vinden om mee te spelen.
---RAWE CEEK!!!---
Nee het is gewoon een soort hard plastic wat ook in een hoop andere telefoons wordt gebruikt.Basekid schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:04:
Het materiaal waar de 800 uit is vervaardigd is blijkbaar zo sterk dat een beschermhoesje niet nodig is begrijp ik?
Flash is op youtube.com alleen een manier om video-bestanden af te spelen in de browser. Op mobiele apparaten wordt gewoon het videobestand gedownload en kan je dit afspelen. YouTube heeft een prima mobiele website waar je gewoon video kan bekijken, er zijn ook apps die hetzelfde doen.NoFearCreations schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:12:
Lees ik nu goed in de review van tech radar, dat er geen flash wordt ondersteund in de Lumia?
Dus ook geen youtube, of is het alleen de browser die het niet ondersteund. Door deze review ben ik wat minder enthousiast geworden voor de Lumia, en WP7 in het algemeen. Toch maar z.s.m. een demo tel vinden om mee te spelen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
In Windows 8 zal de 'Metro'-versie van Internet Explorer ook geen plugins ondersteunen, dus ook geen flash plugin. De 'desktop'-versie van Internet Explorer zal dat wel doen. Langzaamaan gaan we toch steeds meer naar HTML5 en dat kan ik alleen maar toejuichen. Flash is mij veel te lomp, zwaar en kwetsbaar.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Bron?Crim schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:16:
[...]
Nee het is gewoon een soort hard plastic wat ook in een hoop andere telefoons wordt gebruikt.
De reviews vertellen me anders.
Edit: één van de vele bronnen:
http://www.pocketinfo.nl/...rnatie-de-lumia-800-62125
Het gebruikte materiaal voor de behuizing is Polycarbonaat....oftewel plastic. Ik ben altijd zeer positief geweest over de aluminium Unibody's van HTC en plastic verfoeid. Maar je hebt plastic en dan heb je plastic. Polycarbonaat is een materiaal waar Nokia al veel ervaring mee heeft en het toestel voelt dan ook solide aan.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 11:47 ]
Was een veronderstelling. Geen windows phone feature dus? Spijtig.Hoe kom je daar bij?
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Dat is toch gewoon plastic? Of bedoel je dat niet?Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:23:
[...]
Bron?
De reviews vertellen me anders.
Edit: één van de vele bronnen:
http://www.pocketinfo.nl/...rnatie-de-lumia-800-62125
Het gebruikte materiaal voor de behuizing is Polycarbonaat....oftewel plastic. Ik ben altijd zeer positief geweest over de aluminium Unibody's van HTC en plastic verfoeid. Maar je hebt plastic en dan heb je plastic. Polycarbonaat is een materiaal waar Nokia al veel ervaring mee heeft en het toestel voelt dan ook solide aan.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Lees nog maar eens Maar je hebt plastic en dan heb je plasticc70070540 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:20:
[...]
Dat is toch gewoon plastic? Of bedoel je dat niet?
Alleen al in de categorie thermoplasten zitten materialen met verschillende eigenschappen.
Zo heb je ook metaal en heb je metaal.
Maar als dat ook voor je gelijk is: geef me die kilo goud maar eens. Dan krijg je een kilo blik van me terug
Wij werkten eerst met dumbphone's op ons werk en zijn toen overgestapt naar WM6.5 phone's (HTC Touch II en HTC Snap) voor onze email en agenda's. (via onze Exchange server) Dat werkte redelijk voor emails, contacten en bellen maar al het andere was een ramp, ook de ontvangst en betrouwbaarheid.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:40:
Ben trouwens benieuwd hoe deze phone het gaat doen als zakelijke telefoon. Zowel iOS als Android zijn niet de meest geschikte platformen voor een naadloze integratie met Outlook.
[..]
Nu zijn we een tijdje terug overgestapt naar WP7 (LG E900) en dat werkt imho zakelijk gezien echt geniaal. Mails, (meerdere) agenda's, contacten... Nice. Ook als een klant belt of mailt; even de historie opzoeken (alles bijeen, afspraken, mails, telefoontjes)
Persoonlijk vind ik het zeer geschikt als mobiel platform. Ben benieuwd wat/of ze bij ons gaan doen met het Office360...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Volgens mij mis je er 5Rowdy.nl schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:41:
Office360...
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Volledige Exchange ondersteuning gaat komen. Maar dat duurt wel even. Het komt bij de volgende grote update. Dus niet met Apollo, maar eentje later. Vooralsnog is WP7 vooral gericht op de reguliere consument en niet op de zakelijke gebruiker.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:40:
Ben trouwens benieuwd hoe deze phone het gaat doen als zakelijke telefoon. Zowel iOS als Android zijn niet de meest geschikte platformen voor een naadloze integratie met Outlook. Zie bijvoorbeeld:
http://blog.sageinternet.com/2011/iphone/iphone-annoyances/
Neem aan dat dit bij Windows Phone toch wel anders gaat zijn. Dan zou dit misschien het eerste platform worden dat het beste van de bestaande smartphones (iOS en Android) kan verenigen met hetgeen waar BB tot nu toe heer en meester in is (en wellicht stappen ze dan bij mij op het werk ook eens over op een telefoon die meer kan dan alleen heel goed mailen, afsprake bijhouden en brak internetten).
Ik moet zeggen dat het toestel, alles bij elkaar genomen, me wel wat tegenvalt, en wel om de volgende redenen:
- De toepassing van een PenTile matrix display (brengt veel licht, maar weergave rechte lijnen is minder, wat ook zijn effect heeft op de tekst weergave).
- De knoppen aan de zijkant geven volgens verschillende reviews wat frictie en doen af aan het robuuste, wat dit toestel toch heeft.
- De knopen aan de voorkant (home, back en search) zijn te dicht tegen het scherm waardoor de kans aanwezig is dat de gebruiker per ongeluk op die knoppen drukt.
- Geen indicator lichtje, bijvoorbeeld voor de status van de accu, of notificaties.
- Geen Gyroscoop. Schijnt nu nog niet zoveel gebruik te worden in apps, maar ik zie het gebeuren dat dit wel meer wordt. Het is gewoon een functionele beperking.
- Geen Front-Facing camera. Wederom een functionele beperking. Persoonlijk geef ik hier geen bal om, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel doen.
Niet allemaal even zware zaken, maar ook niet licht. Gewoon erg jammer dat dit niet meegenomen is, en wellicht dat het ontbreken van bepaalde zaken, het gevolg is van het versneld moeten uitbrengen van dit toestel.
B.S.U.R.
Check eens in het begin van deze topic. Dan kunnen jullie lezen dat de discussie over het materiaal inmiddels al is afgerondc70070540 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:20:
[...]
Dat is toch gewoon plastic? Of bedoel je dat niet?
[ Voor 6% gewijzigd door unknowndb op 08-11-2011 16:30 ]
Ik kan het even niet zo snel terug vinden, maar ik heb ergens gelezen dat Nokia hiermee rekening heeft gehouden. Blijkbaar heeft dit iets met de aanraking en de manier waarop je over het scherm gaat met je vinger en dat de kans hierop minimaal/nihil zou zijn om per ongeluk die knoppen te "openen". Ze zouden uitgeschakeld worden als je met je vinger op het scherm zou zitten en pas "aangaan" als je je vinger van het scherm gehaald zou hebben. Als ik het artikeltje heb gevonden post ik deze hier. Het klonk iig logisch, of het in de praktijk werkt? Geen idee.RaJitsu schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:07:
[...]
- De knopen aan de voorkant (home, back en search) zijn te dicht tegen het scherm waardoor de kans aanwezig is dat de gebruiker per ongeluk op die knoppen drukt.
[ Voor 16% gewijzigd door unknowndb op 08-11-2011 16:51 ]
Windows Phone heeft de beste mail client die er op een mobiel te vinden is. Exchange integratie is er uiteraard. Ik denk waar Rajitsu op doelt is dat nog niet alle exchange policies worden ondersteund. Dit is voor veel gebruikers trouwens niet een probleem (maar voor enkele wel, met name device encrytie policy)RaJitsu schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:07:
[...]
Volledige Exchange ondersteuning gaat komen. Maar dat duurt wel even. Het komt bij de volgende grote update. Dus niet met Apollo, maar eentje later. Vooralsnog is WP7 vooral gericht op de reguliere consument en niet op de zakelijke gebruiker.
Ik moet zeggen dat het toestel, alles bij elkaar genomen, me wel wat tegenvalt, en wel om de volgende redenen:
- De toepassing van een PenTile matrix display (brengt veel licht, maar weergave rechte lijnen is minder, wat ook zijn effect heeft op de tekst weergave).
- De knoppen aan de zijkant geven volgens verschillende reviews wat frictie en doen af aan het robuuste, wat dit toestel toch heeft.
- Geen indicator lichtje, bijvoorbeeld voor de status van de accu, of notificaties.
- Geen Gyroscoop. Schijnt nu nog niet zoveel gebruik te worden in apps, maar ik zie het gebeuren dat dit wel meer wordt. Het is gewoon een functionele beperking.
- Geen Front-Facing camera. Wederom een functionele beperking. Persoonlijk geef ik hier geen bal om, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel doen.
Niet allemaal even zware zaken, maar ook niet licht. Gewoon erg jammer dat dit niet meegenomen is, en wellicht dat het ontbreken van bepaalde zaken, het gevolg is van het versneld moeten uitbrengen van dit toestel.
Daarnaast is er goede office integratie, SharePoint en Office 365 integratie etc. Dus zeer zeker een goede zakelijke telefoon.
Verwijderd
Exchange/ActiveSync en Sharepoint (planning)
Met Mango is als welkome aanvulling "Taken/Tasks" active sync/geïntegreerd bijgekomen.
Zover ik weet is dit laatste zelfs uniek voor WP7.
Uitvoerigere ActiveSync policies mogen erbij komen, maar mis ik en m'n klanten niet
(FWIW als Senior IT Engineer implementeer ik Exchange omgevingen inclusief Active Sync voor mobiele apparaten)
Verwijderd
http://allaboutwindowspho...s_the_Nokia_Lumia_800.php
Koop toch een fatsoenlijke camera, wat irriteer ik me aan willekeurige slechte foto's uit telefooncamera's (geen uitzonderingen).spoonman schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:38:
Ik was eigenlijk op deze telefoon aan het wachten, en was al vrij zeker dat ik hem ging kopen. Gisteren kwam ik echter een review tegen waar uit duidelijk werd dat deze lumia de panorama-functie mist die de htc radar wel heeft. Dit vind ik eigenlijk een beetje een deal-breaker, en ik begrijp het ook niet: dit is toch gewoon een windows phone feature? Waarom zou die uit staan bij de lumia?
Ja leuk dat een N8 mooiere foto's maakt dan andere telefoons, het blijft bagger
Hoe zit het eigenlijk met simkaarten in de 800? Ik heb nog een niet-geknipte simkaart. Moet ik die dan bijknippen en zo ja, is er iets bijgeleverd om dit mee te doen?
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Verwijderd
Bijknippen is niet zo moeilijk. Had ik met de iPhone 4 ook gedaan. Gewoon de vorm van een micro sim erop tekenen, knippen en dan bijvijlen tot het past.Electrowolf schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:46:
Lucky ;-).
Hoe zit het eigenlijk met simkaarten in de 800? Ik heb nog een niet-geknipte simkaart. Moet ik die dan bijknippen en zo ja, is er iets bijgeleverd om dit mee te doen?
nu hoef ik dat kleintje er alleen maar uit te duwen als mijn Lumia 800 arriveert
Wat ik er van begrepen heb is het niet gratis. Kost iets van rond de 12/13 euro om een micro-sim te krijgen. (Bij Vodafone)Basekid schreef op woensdag 09 november 2011 @ 01:08:
Volgensmij geven ze die sims ook gewoon gratis aan je als je naar de winkel gaat (ik kreeg er een aangeboden bij de vodafone winkel toen ik van pre-paid naar abbo ging)
Ik ga het in mijn lunchpauze eens vragen bij de lokale Vodafone winkel
[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 09-11-2011 09:21 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
En, al kunnen testen?PaT schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:44:
Er wordt op dit moment door een aantal mensen erg hun best gedaan om te kijken of ik voor een review ook een Lumia 800 mag uitproberen. Ben echt heel benieuwd naar dit toestel, dus dat zal best tof zijn. Hopelijk gaat het die personen lukken!
*fingers crossed*
Verwijderd
Als ik me het goed herinner kost het bij T-Mobile een paar euro, maar het is wel zo gepiept.Basekid schreef op woensdag 09 november 2011 @ 01:08:
Volgensmij geven ze die sims ook gewoon gratis aan je als je naar de winkel gaat (ik kreeg er een aangeboden bij de vodafone winkel toen ik van pre-paid naar abbo ging)
Het is dus de winkel inlopen en 5 minuten later loop je met een geactiveerde micro-simkaart weer de deur uit. No big deal dus.
[ Voor 25% gewijzigd door joblamie op 09-11-2011 09:51 ]
Ik begrijp niet waarom een toestel jou tegenvalt als je duidelijk erbij zet dat je het toch niet gebruikt. Wat boeit het nou wat anderen willen. Verder FFC is leuk, maar geen hond die het gebruikt. Ik word een beetje moe van dat eeuwige gezeik op nietszeggende en nietgebruikte features.RaJitsu schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:07:
[...]
Volledige Exchange ondersteuning gaat komen. Maar dat duurt wel even. Het komt bij de volgende grote update. Dus niet met Apollo, maar eentje later. Vooralsnog is WP7 vooral gericht op de reguliere consument en niet op de zakelijke gebruiker.
Gyroscoop bestaat al een tijdje op de iphone 4 en tot de dag van vandaag heb ik nog geen enkele nuttige app ervoor gezien. Het was en blijft een gimmick.
Zulke functiebeperkingen zijn alleen voor types die willen patsen met specs. Er is geen hond die het boeit of er een FFC of gyroscoop op zit.
Verder geven alle reviewers aan dat ze met een pre-productietelefoon hebben gewerkt wat dus ook de uit elkaar liggende reviews verklaard over knoppen en de camera.
Het is soms heel simpel waarom bepaalde zaken er niet in zitten. Het is gewoonweg een kostenoverweging.
Nope. Zodra je micro-sim gebruikt, werkt je andere kaart niet meer.PaT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:57:
Maar kan je ook beiden hebben? Voor een eventuele test van een Lumia (heb hem helaas nog niet) heb ik dus zo'n micro sim nodig, maar daarna zal ik wel weer terug gaan naar mijn Omnia met gewone sim. Ik heb niet zo'n vertrouwen in adapters, dus dacht, ik neem er gewoon een microsim bij! kan dat?
Nee, dat snap ik (tenzij je dual-sim aanvraagt). Het gaat er ook niet om dat ze tegelijkertijd moeten werken. Als ik zo'n Nokia zou hebben, gebruik ik mijn Omnia tijdelijk niet en andersom. Dat zou toch prima moeten werken?Relief2009 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:20:
Nope. Zodra je micro-sim gebruikt, werkt je andere kaart niet meer.
Je nummer wordt gekoppeld aan een simkaartnummer. Zodra je dus een andere sim aanvraagt met nieuwe simkaartnummer wordt je nummer losgekoppeld van de oude simkaart en die is dan niet meer bruikbaar. Jou plan zou alleen kunnen werken wanneer ze een dual sim set aanbieden met een mini en micro sim want beide kaarten hebben dan dezelfde simnummer.PaT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:36:
[...]
Nee, dat snap ik (tenzij je dual-sim aanvraagt). Het gaat er ook niet om dat ze tegelijkertijd moeten werken. Als ik zo'n Nokia zou hebben, gebruik ik mijn Omnia tijdelijk niet en andersom. Dat zou toch prima moeten werken?
Als je er toch voor moet betalen zou ik meteen voor de dual-sim optie gaan. Ze hebben een combi-duo kaart waarbij je een micro en gewone sim krijgt.
Kijk, dat is inderdaad wat ik wil...troftnom schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:42:
Offtopic:
Als je er toch voor moet betalen zou ik meteen voor de dual-sim optie gaan. Ze hebben een combi-duo kaart waarbij je een micro en gewone sim krijgt.
Overigens:
Lang leve de cloud!Duokaart gebruiken
Kopieer het telefoonboek op uw SIM-kaart éérst naar het telefoonboek op uw mobiele telefoon. De gegevens op uw oude SIM-kaart gaan namelijk verloren zodra u de Vodafone DuoKaart in gebruik neemt. Kijk voor meer informatie in de gebruiksaanwijzing van uw mobiele telefoon.
Nu nog bij Telfort.. heb het iig niet kunnen vindentroftnom schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:42:
Offtopic:

Ah kijk dat is handig! Alleen wat gebeurt er als je 1 nummer hebt op twee telefoons? Gaan ze beide af?troftnom schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:42:
Offtopic:
Nee, dan is het gewoon een soort russische roulette welke er af gaat (letterlijk). Dat moet je dus gewoon niet doen.Relief2009 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:33:
[...]
Ah kijk dat is handig! Alleen wat gebeurt er als je 1 nummer hebt op twee telefoons? Gaan ze beide af?
Snel nog een mailtje gestuurd. Ben benieuwd.
Idd, degene met de beste ontvangst gaat af.PaT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:35:
[...]
Nee, dan is het gewoon een soort russische roulette welke er af gaat (letterlijk). Dat moet je dus gewoon niet doen.
Maar da's wel mooi dat ze trainingen krijgen, hopelijk doen ze d'r een dikke aanbieding bij als ie in de winkels komt!
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Was afgelopen vrijdag al. Er schijnt het een en ander door Joe Belfiore en Andy Lees verklapt te zijn over komende features van WP7. Helaas allemaal onder NDA, dus voorlopig horen we er nog niets van...
Overigens, Micro-sim is binnen. Over 2 uurtjes maar richting Tweakers HQ...
[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 09-11-2011 13:35 ]
En die mensen die zich netjes aangemeld hebben die maken geen kans op 1 van die 3 plaatsen. T.net is lekker bezig bullcrap hoe ze doen.Harbinger schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:14:
Kreeg net een notificatie in de mail dat er nog plekken zijn (staat ook bovenaan de pagina).
Snel nog een mailtje gestuurd. Ben benieuwd.
Laten we wel hopen dat je er door komt!
[ Voor 5% gewijzigd door BurnerT op 09-11-2011 13:46 ]
Zijn de berichten niet alleen verstuurd naar mensen die zich hebben aangemeld?BurnerT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:46:
[...]
En die mensen die zich netjes aangemeld hebben die maken geen kans op 1 van die 3 plaatsen. T.net is lekker bezig bullcrap hoe ze doen.
Laten we wel hopen dat je er door komt!

Natuurlijk wel, gezeurGrooV schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:54:
[...]
Zijn de berichten niet alleen verstuurd naar mensen die zich hebben aangemeld?
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Ik jammergenoeg geen bericht gekregen. Hoe laat had jij een mailtje terug gestuurd?bokkow schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:01:
YES! Dank jullie wel tweakers.net ik ben blij met deze kans alsnog met het toestel aan de slag te gaanHeb zojuist een berichtje gehad.
Veel plezier alvast!
Verwijderd
Gefeliciteerd. Ik wou er ook graag bij zijn. Kzag het mailtje terwijl ik aan het rijden was. Wou bijna de auto aan de kant zetten om te reageren. Alhoewel, ik heb em al besteld en krijg het als het goed is volgende week binnen. Maar ben toch wel benieuwd naar de ervaringen.bokkow schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:01:
YES! Dank jullie wel tweakers.net ik ben blij met deze kans alsnog met het toestel aan de slag te gaanHeb zojuist een berichtje gehad.
ik mij Nokia zojuist binnen gekregen , zal proberen van de week een review te schrijven met mijn test oordeel
effe snel wat postieve oordelen , zo uit de eerste hand
*degelijk
*snel
*design
alle 3 positief , dat zijn snelle bevindingen na 2 uur werken , vanavond zal ik hem gaan instellen naar persoonlijke smaak

Probeer imgur.com om je foto te uploaden. Imgur is een stuk sneller en werkt naar mijn mening fijner.

Jeuh! Ik heb ook bericht gekregen (uurtje terug)!bokkow schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:01:
https://wren.co/join/Devian
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Ik heb hier een tijdje geleden over gelezen. Ze hebben een algoritme gemaakt die in staat is om met een klein beetje informatie (wat dus live ontvangen is van de satellieten) te extrapoleren naar de toekomst. Ze weten dan heel snel al waar de andere satellieten moeten hangen en daarmee heb je assisted GPS. Je weet dan binnen enkele seconden al redelijk nauwkeurig waar je bent."Optimized for use in devices with limited or no network connectivity, SAGPS autonomously extends satellite ephemeris data for the next few days from minimal satellite observations. On subsequent start-ups, this enables the chip to bypass the length of time related to initial satellite acquisition."
Voorheen kon dat niet, dan duurde het al snel een minuut of moest je wachten totdat de data binnen was van de AGPS server. In de praktijk zie ik dat het inderdaad goed werkt, overal waar ik GPS op de Lumia 800 gebruik, heeft die binnen no time een plaatsbepaling.
Er zijn ook wel andere technieken die dit benaderen, bijvoorbeeld XPS. Bij XPS wordt er gekeken naar Wi-Fi accesspoints en de signaalsterktes. Er wordt niet ingelogd op het netwerk, alleen maar gekeken welke die ziet en hoe sterk het signaal is. In een verschillende database (SkyHook, Google) staat de locaties van miljarden Wi-Fi accesspoints opgeslagen welke verzameld zijn door gebruikers die een GPS plaatsbepaling hadden en onbewust aan het Wi-Fi sniffen waren. Nadeel aan deze techniek is dat natuurlijk lang niet alle Wi-Fi accesspoints in de database staan en dat ze natuurlijk ook nog verplaatst kunnen worden.
Wat vind jij tot nog toe van de 800?
Evernote
Spotify
Soundhound
Buienradar.nl (actieve tegel met buienradar)
Nu.nl
RTL Z (actieve tegel met AEX index)
tweakers.net (unofficial)
Treinplanner
TvInfo
Fokke & Sukke
WP7NL Apps
Must have apps:
Angry Birds
Sudoku
Als platform zit het tussen iOS en Android. Ik denk dat er redelijk wat mensen Android moe zijn en geen Apple willen. Dan is Windows een mooi alternatief. Ook verwacht ik dat de Xbox fans Windows Phone zullen waarderen. Op dit moment zijn de volgende zaken mogelijk:
- Je ziet wie van je vrienden online zijn en welke game ze aan het spelen zijn
- Je kunt ze direct een bericht sturen
- Je kunt zien welke games ze gespeeld hebben en hun prestaties
- Je kunt je zien welke games je zelf ooit gespeeld hebt en je prestaties
- Je kunt je profiel en avatar aanpassen (na installatie van de gratis Xbox LIVE Extras app)
- Je kunt gadgets toevoegen aan je avatar (na installatie van de gratis Avatar Gadgets app)
O, en als je het leuk vindt om stapels Lumia 800's te zien, check this.
Maar ik heb hem ook nog maar 2 dagen dus ik wil nog eerst nog wat verder ervaring op doen alvorens ik een review maak.
[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 10-11-2011 09:16 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 09-11-2011 17:04 ]
Waar kun je de telefoon al kopen?
Zie de komende jaren (2-5 jaar) zowiezo geen meerwaarde aan NFC, en daarom is het ook geen minpunt voor mij, aangezien ik een toestel nooit langer dan 2 jaar zal houden.BigF25 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:59:
Wat ik dan weer niet begrijp is waarom het geen NFC heeft? Op begin van de presentatie zeggen ze met trots dat ze al 7 telefoons hebben met NFC ('that makes it the leader, worldwide' wordt gequote) maar de 800 krijgt dit niet
Wut dat meen je nietrajboen schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:42:
Alle deelnemers van #Lumiapanel mogen hun Lumia houden, nice

Maar uiteraard leuk voor iedereen daar
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Dit topic is gesloten.
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:
Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic
Accessoires mogen hier besproken worden.
Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.