Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Omnia 800???

Ga je mond spoelen! ;)

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:10
Wat wel een mooie is deze van Scott Adams:
If you want a smartphone that is easy to use, performs well, has a good battery life, and doesn't frustrate you, the Windows phone is the best choice of the three options I tested. All you give up is some hipster credibility and access to lesser-used apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Wederom een review: http://www.fonearena.com/...kia-lumia-800-review.html

Op de camera (en PenTile) na is de review redelijk positief. Blijkbaar zijn de foto's (nog) niet van N9-kwaliteit. Aangezien de hardware hetzelfde is, lijkt het iets software-matig te zijn. Op Gsmarena na, is toch merendeel van de reviews niet echt positief over de resultaten van de camera.

@Matthijs Hoekstra: kan jij wellicht iets meer vertellen over jouw ervaringen met de camera en kwaliteit foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajboen schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:17:
Wederom een review: http://www.fonearena.com/...kia-lumia-800-review.html

Op de camera (en PenTile) na is de review redelijk positief. Blijkbaar zijn de foto's (nog) niet van N9-kwaliteit. Aangezien de hardware hetzelfde is, lijkt het iets software-matig te zijn. Op Gsmarena na, is toch merendeel van de reviews niet echt positief over de resultaten van de camera.

@Matthijs Hoekstra: kan jij wellicht iets meer vertellen over jouw ervaringen met de camera en kwaliteit foto's?
Nou er zijn ook anderen die positief zijn over de camera. Vooral de kleuren op fotos schijnen erg goed te zijn. Verder heeft Gsmarena mooi laten zien wat er mogelijk is. Dus is het eerder de vraag of de reviewers gewoonweg niet weten hoe je fotos moet maken.
Het is niet de beste camera op de markt, maar het maakt nog steeds fatsoenlijke foto's. En dat is wat telt. Als je de allerbeste camera wil, dan is een N8 wat voor jou. En als het per se WP7 moet zijn, dan kun je de oversized Titan halen. Ik moet zeggen dat ik nooit had gedacht dat HTC goede camera's zou kunnen leveren.

Wat betreft PenTile, het is alweer zon non-argument om ergens op te kunnen zeuren. De Omnia 7 heeft ook een Pentile matrix and dat is gewoonweg niet zichtbaar zoals dit is bij de Samsung Galaxy S. En gezien een Lumia 800 een kleinere scherm heeft zal de Pentile helemaal geen probleem hoeven te zijn. Tenzij je scherpe ogen hebt (sommigen hebben dat en dat kan dan irritant zijn).

De Lumia 800 telefoon is zeker niet het topmodel van de smartphonewereld, maar een mooie, snelle smartphone van goede bouwkwaliteit met een fatsoenlijke camera en OS. En dat is wat telt ;)

Nokia should hire me lol. Ik ben iets teveel aan het verdedigen :+

[ Voor 21% gewijzigd door Relief2009 op 06-11-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Relief2009 schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:18:
[...]
Het is niet de beste camera op de markt, maar het maakt nog steeds fatsoenlijke foto's. En dat is wat telt. Als je de allerbeste camera wil, dan is een N8 wat voor jou. En als het per se WP7 moet zijn, dan kun je de oversized Titan halen. Ik moet zeggen dat ik nooit had gedacht dat HTC goede camera's zou kunnen leveren.
De beste camera is idd de N8 en die heb ik al. De traagheid van Symbian irriteert me echter mateloos. WP is geen must voor mij, deze Nokia (design) wel en daarom ga ik ook meteen WP proberen. Waarom dan geen N9? O.a. nog te duur en geen Whatsapp.

Fatsoenlijke foto's vind ik gemiddeld en als ik de foto's van de N9 bekijk, dan vind ik deze beter dan een gemiddelde smartphone. De potentie om nog betere foto's te maken dan fatsoenlijke, is dus aanwezig.

De Titan is geen optie (te groot). Ik vind het ook gewoon nog steeds niet te geloven dat HTC (maak nu vergelijking met een Desire dus mijn mening kan wellicht wat achterhaald zijn met nieuwe modellen) betere kwaliteit zou kunnen leveren dan een Nokia. Dus daarom ga ik ervan uit dat het toch iets software-matig is en/of het aan de reviewers ligt ;) Maar daarom ook mijn vraag aan Matthijs en zijn ervaringen.

Hier trouwens een review waar ze weer goed te spreken zijn over de Lumia (en ook de camera :)): http://www.pocket-lint.co...okia-lumia-800-wp7-review
De Lumia 800 telefoon is zeker niet het topmodel van de smartphonewereld, maar een mooie, snelle smartphone van goede bouwkwaliteit met een fatsoenlijke camera en OS. En dat is wat telt ;)

Nokia should hire me lol. Ik ben iets teveel aan het verdedigen :+
Ik ben ook niet op zoek naar wat anderen een "topmodel" noemen, anders had ik een ander toestel gepakt. Ik schaar deze Nokia voor mezelf overigens wel onder het kopje topmodel En volgens mij wordt jij al betaald door Nokia en/of WP :P

[ Voor 9% gewijzigd door unknowndb op 07-11-2011 10:20 . Reden: Toevoeging review ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:46

defcon84

Multipass?

De alarmklok werkt niet als je de Lumia 800 uitschakelt..
Dat is best jammer..

bron: http://twitter.com/#!/leinir/status/132400368922533888

edit:
blijkbaar geld dit voor alle Windows Phones..

[ Voor 16% gewijzigd door defcon84 op 07-11-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

defcon84 schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:32:
De alarmklok werkt niet als je de Lumia 800 uitschakelt..
Dat is best jammer..

bron: http://twitter.com/#!/leinir/status/132400368922533888

edit:
blijkbaar geld dit voor alle Windows Phones..
Via bovenstaande twitter wel de volgende review gevonden ;)

http://dotnetbyexample.blogspot.com/2011/11/carpe-lumia.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
defcon84 schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:32:
De alarmklok werkt niet als je de Lumia 800 uitschakelt..[...]blijkbaar geld dit voor alle Windows Phones..
En terecht IMO. Als ik mijn telefoon uitschakel wil ik ook dat die echt uit is. Als ik alleen niet te bereiken wil zijn zet ik em wel in 'flight mode'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Caelorum schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:52:
[...]

En terecht IMO. Als ik mijn telefoon uitschakel wil ik ook dat die echt uit is. Als ik alleen niet te bereiken wil zijn zet ik em wel in 'flight mode'.
Niet terecht IMO. Ik gebruik mijn Nokia's op deze manier als wekker en is ideaal, scheelt ook aan de oplader. Dus toch wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPhones doen ook geen wekker als ze uit staan, Android weet ik eerlijk gezegd niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:25
Ehm... het is eerlijk gezegd toch ook wel logisch dat de wekker het niet doet als de telefoon uit staat? :?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

iPhone doet inderdaad hetzelfde als WP, bij Android daarintegen werkt het alarm wel als de telefoon afstaat.

Je zou idd kunnen denken dat iPhone en WP het logische doen, want het is te verwachten dat als je je telefoon uitzet, dat ie ook echt uitstaat (moet je geen raketgeleerde voor zijn om deze logica te snappen)

Langs de andere kant, kan je goed wat batterij sparen op de Android manier.. als je bijvoorbeeld ergens bent waar je geen stroom uit de muur kan halen.. (wat niet vaak gaat voorkomen ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan inderdaad handig zijn als je je telefoon uitzet en toch wil dat je alarm het doet. Maar mijn ervaring is vaak dat tegen de tijd dat je je bed inkruipt dat je accu leeg is en dat je toch weer moet laden. En zoals iemand zei, als je niet gestoord wil worden is flightmode ook erg handig.

Ik zou zeggen, doe eens een feature request via http://windowsphone.userv...01801-feature-suggestions
rajboen schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:55:
[...]
Hier trouwens een review waar ze weer goed te spreken zijn over de Lumia (en ook de camera ): http://www.pocket-lint.co...okia-lumia-800-wp7-review

Ik ben ook niet op zoek naar wat anderen een "topmodel" noemen, anders had ik een ander toestel gepakt. Ik schaar deze Nokia voor mezelf overigens wel onder het kopje topmodel En volgens mij wordt jij al betaald door Nokia en/of WP :P
Was het maar waar :'( Ik ben wel opzoek naar een afstudeerplek O-)

Pocket-lint heeft vaak erg mooie fotos. Misschien later TS aanpassen met nieuwe foto's.

[ Voor 57% gewijzigd door Relief2009 op 07-11-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:48
rimave schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:25:
Ehm... het is eerlijk gezegd toch ook wel logisch dat de wekker het niet doet als de telefoon uit staat? :?
Ja is het ook alleen kan het bij Android dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiswat schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:14:
[...]

Ja is het ook alleen kan het bij Android dus wel.
En klaarblijkelijk ook bij eerdere Nokia's.
Weer wat geleerd :+
.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Het materiaal waar de 800 uit is vervaardigd is blijkbaar zo sterk dat een beschermhoesje niet nodig is begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:36
Relief2009 schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:59:
[...]

CNET moet je echt ontwijken. Ik heb nog nooit zulke amateurs bij elkaar gezien. Vooral Molly is het toonbeeld van amateurisme. Ze doet zich voor als een gadgetexpert, maar het lijkt wel een huisvrouw die ze willekeurig uit een zooitje hebben gepakt.
En dat is per direct verkeerd? Een review kan je in verschillende stijlen schrijven... zoals jij zegt bij CNET misschien wel in de huis-tuin-en-keuken-stijl en dat is soms ook erg handig om te weten...

Overigens ben ik het verder wel met je eens over het feit dat er voor de Lumia betere reviews te vinden zijn... wat een prachtige telefoon is het toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat er inmiddels heeeeel veel reviews van de Lumia 800 zijn.
Ben dan ook blij dat ik direkt bij de eerste ben gaan lezen :)

Wat ik me afvraag na het lezen van de reviews is of de review Lumia 800's ook gelijk zijn aan de produktie Lumia's.
Met name de camera en hardware toetsen worden verschillend beoordeeld.
- Van super camera tot maar gemiddeld.
- Van zeer fijne metalen hardware toetsen die extra bijdragen aan de super afwerking tot enkele reviews waar losse "ratelende" toetsen worden genoemd. In de 2 enkele reviews waar de opmerking wordt gemaakt over de toetsen wordt nota bene gezegd dat de review Lumia 800 een prototype model is.

De camera geloof ik wel, want beter dan super wordt het niet en is zonodig bij te stellen door een firmware en/of software update. Wat betreft de hardware toetsen heb ik wel twijfel. Misschien dat iemand met een productie Lumia 800 dit al kan beantwoorden.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de eerste gebruikerservaring van de echt final productie Lumia 800's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:06
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:32:
Ik moet zeggen dat er inmiddels heeeeel veel reviews van de Lumia 800 zijn.
Ben dan ook blij dat ik direkt bij de eerste ben gaan lezen :)

Wat ik me afvraag na het lezen van de reviews is of de review Lumia 800's ook gelijk zijn aan de produktie Lumia's.
Met name de camera en hardware toetsen worden verschillend beoordeeld.
- Van super camera tot maar gemiddeld.
- Van zeer fijne metalen hardware toetsen die extra bijdragen aan de super afwerking tot enkele reviews waar losse "ratelende" toetsen worden genoemd. In de 2 enkele reviews waar de opmerking wordt gemaakt over de toetsen wordt nota bene gezegd dat de review Lumia 800 een prototype model is.

De camera geloof ik wel, want beter dan super wordt het niet en is zonodig bij te stellen door een firmware en/of software update. Wat betreft de hardware toetsen heb ik wel twijfel. Misschien dat iemand met een productie Lumia 800 dit al kan beantwoorden.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de eerste gebruikerservaring van de echt final productie Lumia 800's.
Ik kan me voorstellen dat eerdere reviewexemplaren misschien nog niet helemaal gelijk waren aan de final release. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat nu nog zo is. Maar reviews zijn persoonlijk, dus ik geloof best dat er verschillende conclusies getrokken kunnen worden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:57:
[...]

Ik kan me voorstellen dat eerdere reviewexemplaren misschien nog niet helemaal gelijk waren aan de final release. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat nu nog zo is. Maar reviews zijn persoonlijk, dus ik geloof best dat er verschillende conclusies getrokken kunnen worden.
http://www.fonearena.com/...kia-lumia-800-review.html
Review van 3 dagen geleden.
Quote:
This review is based on a none-retail prototype of the Nokia Lumia 800 and is running on unfinished software. The review will be updated accordingly when a software update arrives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Laatst online: 03-09 15:54
Wat je ziet met de camera is dat er ruis ontstaat en er een grote jpeg compressie overheengaat. Dit kan je grotendeels tegen gaan door in plaats van in het heel erg overdreven 8mp te schieten in 5 of misschien 4mp te schieten. Minder pixels is minder kleurinformatie die door de compressie heen moet, en op zo'n kleine sensor krijg je met zoveel pixels veel sneller en meer ruis dan met een lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
En weer een review, nu een uitgebreide van Techradar: http://www.techradar.com/...-lumia-800-1039101/review

[ Voor 6% gewijzigd door unknowndb op 07-11-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En met : We have to point out at the start that this is a pre-production sample from Nokia

Leuk ook in bovenstaande review is dat de Lumia 800 gereviewed wordt door het oog van een Symbian gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
Ik was eigenlijk op deze telefoon aan het wachten, en was al vrij zeker dat ik hem ging kopen. Gisteren kwam ik echter een review tegen waar uit duidelijk werd dat deze lumia de panorama-functie mist die de htc radar wel heeft. Dit vind ik eigenlijk een beetje een deal-breaker, en ik begrijp het ook niet: dit is toch gewoon een windows phone feature? Waarom zou die uit staan bij de lumia?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoonman schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:38:
...dit is toch gewoon een windows phone feature?
Hoe kom je daar bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ben trouwens benieuwd hoe deze phone het gaat doen als zakelijke telefoon. Zowel iOS als Android zijn niet de meest geschikte platformen voor een naadloze integratie met Outlook. Zie bijvoorbeeld:

http://blog.sageinternet.com/2011/iphone/iphone-annoyances/

Neem aan dat dit bij Windows Phone toch wel anders gaat zijn. Dan zou dit misschien het eerste platform worden dat het beste van de bestaande smartphones (iOS en Android) kan verenigen met hetgeen waar BB tot nu toe heer en meester in is (en wellicht stappen ze dan bij mij op het werk ook eens over op een telefoon die meer kan dan alleen heel goed mailen, afsprake bijhouden en brak internetten ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ik was eigenlijk op deze telefoon aan het wachten, en was al vrij zeker dat ik hem ging kopen. Gisteren kwam ik echter een review tegen waar uit duidelijk werd dat deze lumia de panorama-functie mist die de htc radar wel heeft. Dit vind ik eigenlijk een beetje een deal-breaker, en ik begrijp het ook niet: dit is toch gewoon een windows phone feature? Waarom zou die uit staan bij de lumia?
Dat is een applicatie van HTC (SweepShot) en zal je dus enkel op HTC telefoons tegenkomen (oa: Radar & Titan).. op de Nokia heb je dus de gratis navigatie en muziek apps..

je zal moeten kiezen welke apps je het belangrijkste vind :)
Je kan natuurlijk ook gewoon een panorama app op je nokia installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:28

NoFearCreations

3DPrint the world!

Lees ik nu goed in de review van tech radar, dat er geen flash wordt ondersteund in de Lumia?
Dus ook geen youtube, of is het alleen de browser die het niet ondersteund. Door deze review ben ik wat minder enthousiast geworden voor de Lumia, en WP7 in het algemeen. Toch maar z.s.m. een demo tel vinden om mee te spelen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Basekid schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:04:
Het materiaal waar de 800 uit is vervaardigd is blijkbaar zo sterk dat een beschermhoesje niet nodig is begrijp ik?
Nee het is gewoon een soort hard plastic wat ook in een hoop andere telefoons wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:44
NoFearCreations schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:12:
Lees ik nu goed in de review van tech radar, dat er geen flash wordt ondersteund in de Lumia?
Dus ook geen youtube, of is het alleen de browser die het niet ondersteund. Door deze review ben ik wat minder enthousiast geworden voor de Lumia, en WP7 in het algemeen. Toch maar z.s.m. een demo tel vinden om mee te spelen.
Flash is op youtube.com alleen een manier om video-bestanden af te spelen in de browser. Op mobiele apparaten wordt gewoon het videobestand gedownload en kan je dit afspelen. YouTube heeft een prima mobiele website waar je gewoon video kan bekijken, er zijn ook apps die hetzelfde doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De Iphone ondersteund ook geen flash, maar youtube werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
offtopic:
In Windows 8 zal de 'Metro'-versie van Internet Explorer ook geen plugins ondersteunen, dus ook geen flash plugin. De 'desktop'-versie van Internet Explorer zal dat wel doen. Langzaamaan gaan we toch steeds meer naar HTML5 en dat kan ik alleen maar toejuichen. Flash is mij veel te lomp, zwaar en kwetsbaar.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crim schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:16:
[...]

Nee het is gewoon een soort hard plastic wat ook in een hoop andere telefoons wordt gebruikt.
Bron?
De reviews vertellen me anders.

Edit: één van de vele bronnen:
http://www.pocketinfo.nl/...rnatie-de-lumia-800-62125
Het gebruikte materiaal voor de behuizing is Polycarbonaat....oftewel plastic. Ik ben altijd zeer positief geweest over de aluminium Unibody's van HTC en plastic verfoeid. Maar je hebt plastic en dan heb je plastic. Polycarbonaat is een materiaal waar Nokia al veel ervaring mee heeft en het toestel voelt dan ook solide aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Laatst online: 16-09 15:12
Hoe kom je daar bij?
Was een veronderstelling. Geen windows phone feature dus? Spijtig.

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:23:
[...]

Bron?
De reviews vertellen me anders.

Edit: één van de vele bronnen:
http://www.pocketinfo.nl/...rnatie-de-lumia-800-62125
Het gebruikte materiaal voor de behuizing is Polycarbonaat....oftewel plastic. Ik ben altijd zeer positief geweest over de aluminium Unibody's van HTC en plastic verfoeid. Maar je hebt plastic en dan heb je plastic. Polycarbonaat is een materiaal waar Nokia al veel ervaring mee heeft en het toestel voelt dan ook solide aan.
Dat is toch gewoon plastic? Of bedoel je dat niet?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
ngggrrrr!!! ik kan echt niet wachtennn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:20:
[...]

Lees nog maar eens Maar je hebt plastic en dan heb je plastic
Alleen al in de categorie thermoplasten zitten materialen met verschillende eigenschappen.

Zo heb je ook metaal en heb je metaal.
Maar als dat ook voor je gelijk is: geef me die kilo goud maar eens. Dan krijg je een kilo blik van me terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:40:
Ben trouwens benieuwd hoe deze phone het gaat doen als zakelijke telefoon. Zowel iOS als Android zijn niet de meest geschikte platformen voor een naadloze integratie met Outlook.
[..]
Wij werkten eerst met dumbphone's op ons werk en zijn toen overgestapt naar WM6.5 phone's (HTC Touch II en HTC Snap) voor onze email en agenda's. (via onze Exchange server) Dat werkte redelijk voor emails, contacten en bellen maar al het andere was een ramp, ook de ontvangst en betrouwbaarheid.

Nu zijn we een tijdje terug overgestapt naar WP7 (LG E900) en dat werkt imho zakelijk gezien echt geniaal. Mails, (meerdere) agenda's, contacten... Nice. Ook als een klant belt of mailt; even de historie opzoeken (alles bijeen, afspraken, mails, telefoontjes)

Persoonlijk vind ik het zeer geschikt als mobiel platform. Ben benieuwd wat/of ze bij ons gaan doen met het Office360...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Volgens mij mis je er 5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

En toen ging het scherm van m'n Nokia 6500 Classic stuk... Hopen dat we niet meer al te lang hoeven te wachten tot een echte winkel de Lumia 800 in de verkoop gooit ;-).

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 08:48

RaJitsu

B.S.U.R.

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:40:
Ben trouwens benieuwd hoe deze phone het gaat doen als zakelijke telefoon. Zowel iOS als Android zijn niet de meest geschikte platformen voor een naadloze integratie met Outlook. Zie bijvoorbeeld:

http://blog.sageinternet.com/2011/iphone/iphone-annoyances/

Neem aan dat dit bij Windows Phone toch wel anders gaat zijn. Dan zou dit misschien het eerste platform worden dat het beste van de bestaande smartphones (iOS en Android) kan verenigen met hetgeen waar BB tot nu toe heer en meester in is (en wellicht stappen ze dan bij mij op het werk ook eens over op een telefoon die meer kan dan alleen heel goed mailen, afsprake bijhouden en brak internetten ;) ).
Volledige Exchange ondersteuning gaat komen. Maar dat duurt wel even. Het komt bij de volgende grote update. Dus niet met Apollo, maar eentje later. Vooralsnog is WP7 vooral gericht op de reguliere consument en niet op de zakelijke gebruiker.

Ik moet zeggen dat het toestel, alles bij elkaar genomen, me wel wat tegenvalt, en wel om de volgende redenen:

- De toepassing van een PenTile matrix display (brengt veel licht, maar weergave rechte lijnen is minder, wat ook zijn effect heeft op de tekst weergave).
- De knoppen aan de zijkant geven volgens verschillende reviews wat frictie en doen af aan het robuuste, wat dit toestel toch heeft.
- De knopen aan de voorkant (home, back en search) zijn te dicht tegen het scherm waardoor de kans aanwezig is dat de gebruiker per ongeluk op die knoppen drukt.
- Geen indicator lichtje, bijvoorbeeld voor de status van de accu, of notificaties.
- Geen Gyroscoop. Schijnt nu nog niet zoveel gebruik te worden in apps, maar ik zie het gebeuren dat dit wel meer wordt. Het is gewoon een functionele beperking.
- Geen Front-Facing camera. Wederom een functionele beperking. Persoonlijk geef ik hier geen bal om, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel doen.

Niet allemaal even zware zaken, maar ook niet licht. Gewoon erg jammer dat dit niet meegenomen is, en wellicht dat het ontbreken van bepaalde zaken, het gevolg is van het versneld moeten uitbrengen van dit toestel.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
c70070540 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:20:
[...]

Check eens in het begin van deze topic. Dan kunnen jullie lezen dat de discussie over het materiaal inmiddels al is afgerond ;) Niet weer die discussie gaan voeren aub.

[ Voor 6% gewijzigd door unknowndb op 08-11-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
RaJitsu schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:07:
[...]
- De knopen aan de voorkant (home, back en search) zijn te dicht tegen het scherm waardoor de kans aanwezig is dat de gebruiker per ongeluk op die knoppen drukt.
Ik kan het even niet zo snel terug vinden, maar ik heb ergens gelezen dat Nokia hiermee rekening heeft gehouden. Blijkbaar heeft dit iets met de aanraking en de manier waarop je over het scherm gaat met je vinger en dat de kans hierop minimaal/nihil zou zijn om per ongeluk die knoppen te "openen". Ze zouden uitgeschakeld worden als je met je vinger op het scherm zou zitten en pas "aangaan" als je je vinger van het scherm gehaald zou hebben. Als ik het artikeltje heb gevonden post ik deze hier. Het klonk iig logisch, of het in de praktijk werkt? Geen idee.

[ Voor 16% gewijzigd door unknowndb op 08-11-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
[...]

Volledige Exchange ondersteuning gaat komen. Maar dat duurt wel even. Het komt bij de volgende grote update. Dus niet met Apollo, maar eentje later. Vooralsnog is WP7 vooral gericht op de reguliere consument en niet op de zakelijke gebruiker.

Ik moet zeggen dat het toestel, alles bij elkaar genomen, me wel wat tegenvalt, en wel om de volgende redenen:

- De toepassing van een PenTile matrix display (brengt veel licht, maar weergave rechte lijnen is minder, wat ook zijn effect heeft op de tekst weergave).
- De knoppen aan de zijkant geven volgens verschillende reviews wat frictie en doen af aan het robuuste, wat dit toestel toch heeft.
- Geen indicator lichtje, bijvoorbeeld voor de status van de accu, of notificaties.
- Geen Gyroscoop. Schijnt nu nog niet zoveel gebruik te worden in apps, maar ik zie het gebeuren dat dit wel meer wordt. Het is gewoon een functionele beperking.
- Geen Front-Facing camera. Wederom een functionele beperking. Persoonlijk geef ik hier geen bal om, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel doen.

Niet allemaal even zware zaken, maar ook niet licht. Gewoon erg jammer dat dit niet meegenomen is, en wellicht dat het ontbreken van bepaalde zaken, het gevolg is van het versneld moeten uitbrengen van dit toestel.
Windows Phone heeft de beste mail client die er op een mobiel te vinden is. Exchange integratie is er uiteraard. Ik denk waar Rajitsu op doelt is dat nog niet alle exchange policies worden ondersteund. Dit is voor veel gebruikers trouwens niet een probleem (maar voor enkele wel, met name device encrytie policy)
Daarnaast is er goede office integratie, SharePoint en Office 365 integratie etc. Dus zeer zeker een goede zakelijke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik m'n Trophy inmiddels bijna een jaar zakelijk met grote tevredenheid.
Exchange/ActiveSync en Sharepoint (planning)
Met Mango is als welkome aanvulling "Taken/Tasks" active sync/geïntegreerd bijgekomen.
Zover ik weet is dit laatste zelfs uniek voor WP7.

Uitvoerigere ActiveSync policies mogen erbij komen, maar mis ik en m'n klanten niet
(FWIW als Senior IT Engineer implementeer ik Exchange omgevingen inclusief Active Sync voor mobiele apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel 3 en 4 van het real life gebruik van een Lumia 800 door Ewan zijn te zien.
http://allaboutwindowspho...s_the_Nokia_Lumia_800.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Koop toch een fatsoenlijke camera, wat irriteer ik me aan willekeurige slechte foto's uit telefooncamera's (geen uitzonderingen).
Ja leuk dat een N8 mooiere foto's maakt dan andere telefoons, het blijft bagger :)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 22:59

matroosoft

Lone Christian

Kreeg vandaag een mailtje van kieskeurig.nl met de vraag of ik mee wilde doen met een test van de nokia lumia 800. Was geen moeilijke beslissing;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Lucky ;-).

Hoe zit het eigenlijk met simkaarten in de 800? Ik heb nog een niet-geknipte simkaart. Moet ik die dan bijknippen en zo ja, is er iets bijgeleverd om dit mee te doen?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electrowolf schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:46:
Lucky ;-).

Hoe zit het eigenlijk met simkaarten in de 800? Ik heb nog een niet-geknipte simkaart. Moet ik die dan bijknippen en zo ja, is er iets bijgeleverd om dit mee te doen?
Bijknippen is niet zo moeilijk. Had ik met de iPhone 4 ook gedaan. Gewoon de vorm van een micro sim erop tekenen, knippen en dan bijvijlen tot het past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 11:01
Volgensmij geven ze die sims ook gewoon gratis aan je als je naar de winkel gaat (ik kreeg er een aangeboden bij de vodafone winkel toen ik van pre-paid naar abbo ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

ik heb gisteren mijn nieuwe simkaart gekregen :)
nu hoef ik dat kleintje er alleen maar uit te duwen als mijn Lumia 800 arriveert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basekid schreef op woensdag 09 november 2011 @ 01:08:
Volgensmij geven ze die sims ook gewoon gratis aan je als je naar de winkel gaat (ik kreeg er een aangeboden bij de vodafone winkel toen ik van pre-paid naar abbo ging)
Wat ik er van begrepen heb is het niet gratis. Kost iets van rond de 12/13 euro om een micro-sim te krijgen. (Bij Vodafone)
Ik ga het in mijn lunchpauze eens vragen bij de lokale Vodafone winkel

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 09-11-2011 09:21 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

PaT schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:44:
Er wordt op dit moment door een aantal mensen erg hun best gedaan om te kijken of ik voor een review ook een Lumia 800 mag uitproberen. Ben echt heel benieuwd naar dit toestel, dus dat zal best tof zijn. Hopelijk gaat het die personen lukken!

*fingers crossed*
En, al kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op woensdag 09 november 2011 @ 01:08:
Als ik me het goed herinner kost het bij T-Mobile een paar euro, maar het is wel zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Een micro-simkaart kost maximaal 10 euro. Ik heb een aantal keer gewisseld tussen micro simkaart en gewone simkaart en de ene keer moesten ze er 10 euro voor hebben, de andere keer 5 euro en weer een andere keer wisselde de medewerker hem gratis en voor niets om. Vaak zien ze in het systeem, wanneer ze je opzoeken, direct een klantwaardering bij je naam staan en wanneer deze goed is, dan krijg je de simkaart vaak gewoon gratis mee.

Het is dus de winkel inlopen en 5 minuten later loop je met een geactiveerde micro-simkaart weer de deur uit. No big deal dus.

[ Voor 25% gewijzigd door joblamie op 09-11-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar kan je ook beiden hebben? Voor een eventuele test van een Lumia (heb hem helaas nog niet) heb ik dus zo'n micro sim nodig, maar daarna zal ik wel weer terug gaan naar mijn Omnia met gewone sim. Ik heb niet zo'n vertrouwen in adapters, dus dacht, ik neem er gewoon een microsim bij! kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik begrijp niet waarom een toestel jou tegenvalt als je duidelijk erbij zet dat je het toch niet gebruikt. Wat boeit het nou wat anderen willen. Verder FFC is leuk, maar geen hond die het gebruikt. Ik word een beetje moe van dat eeuwige gezeik op nietszeggende en nietgebruikte features.
Gyroscoop bestaat al een tijdje op de iphone 4 en tot de dag van vandaag heb ik nog geen enkele nuttige app ervoor gezien. Het was en blijft een gimmick.
Zulke functiebeperkingen zijn alleen voor types die willen patsen met specs. Er is geen hond die het boeit of er een FFC of gyroscoop op zit.

Verder geven alle reviewers aan dat ze met een pre-productietelefoon hebben gewerkt wat dus ook de uit elkaar liggende reviews verklaard over knoppen en de camera.

Het is soms heel simpel waarom bepaalde zaken er niet in zitten. Het is gewoonweg een kostenoverweging.
PaT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:57:
Maar kan je ook beiden hebben? Voor een eventuele test van een Lumia (heb hem helaas nog niet) heb ik dus zo'n micro sim nodig, maar daarna zal ik wel weer terug gaan naar mijn Omnia met gewone sim. Ik heb niet zo'n vertrouwen in adapters, dus dacht, ik neem er gewoon een microsim bij! kan dat?
Nope. Zodra je micro-sim gebruikt, werkt je andere kaart niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:20:
Nope. Zodra je micro-sim gebruikt, werkt je andere kaart niet meer.
Nee, dat snap ik (tenzij je dual-sim aanvraagt). Het gaat er ook niet om dat ze tegelijkertijd moeten werken. Als ik zo'n Nokia zou hebben, gebruik ik mijn Omnia tijdelijk niet en andersom. Dat zou toch prima moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 23:09

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

PaT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:36:
[...]

Nee, dat snap ik (tenzij je dual-sim aanvraagt). Het gaat er ook niet om dat ze tegelijkertijd moeten werken. Als ik zo'n Nokia zou hebben, gebruik ik mijn Omnia tijdelijk niet en andersom. Dat zou toch prima moeten werken?
Je nummer wordt gekoppeld aan een simkaartnummer. Zodra je dus een andere sim aanvraagt met nieuwe simkaartnummer wordt je nummer losgekoppeld van de oude simkaart en die is dan niet meer bruikbaar. Jou plan zou alleen kunnen werken wanneer ze een dual sim set aanbieden met een mini en micro sim want beide kaarten hebben dan dezelfde simnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Offtopic:
Als je er toch voor moet betalen zou ik meteen voor de dual-sim optie gaan. Ze hebben een combi-duo kaart waarbij je een micro en gewone sim krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
troftnom schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:42:
Offtopic:
Als je er toch voor moet betalen zou ik meteen voor de dual-sim optie gaan. Ze hebben een combi-duo kaart waarbij je een micro en gewone sim krijgt.
Kijk, dat is inderdaad wat ik wil...

Overigens:
Duokaart gebruiken
Kopieer het telefoonboek op uw SIM-kaart éérst naar het telefoonboek op uw mobiele telefoon. De gegevens op uw oude SIM-kaart gaan namelijk verloren zodra u de Vodafone DuoKaart in gebruik neemt. Kijk voor meer informatie in de gebruiksaanwijzing van uw mobiele telefoon.
Lang leve de cloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Offtopic:
Nu nog bij Telfort.. heb het iig niet kunnen vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Offtopic:
Ah kijk dat is handig! Alleen wat gebeurt er als je 1 nummer hebt op twee telefoons? Gaan ze beide af? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:33:
[...]

Ah kijk dat is handig! Alleen wat gebeurt er als je 1 nummer hebt op twee telefoons? Gaan ze beide af? :P
Nee, dan is het gewoon een soort russische roulette welke er af gaat (letterlijk). Dat moet je dus gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06 17:54
Kreeg net een notificatie in de mail dat er nog plekken zijn (staat ook bovenaan de pagina).
Snel nog een mailtje gestuurd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 19:17
Ja hier ook gemaild net al. Heb ook wel interesse om te kijken!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

PaT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:35:
[...]

Nee, dan is het gewoon een soort russische roulette welke er af gaat (letterlijk). Dat moet je dus gewoon niet doen.
Idd, degene met de beste ontvangst gaat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kijk je een kwartiertje niet naar je mail :+

Zal nu wel te laat zijn voor vanavond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Media stunt, goeie publiciteit! als je wil concurreren met android en ios moet je iig je naamsbekendheid flink opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
GRMBL.... Net een WhatsApp berichtje van m'n broer, of ik ff wou raden waar ie nu mee aan het spelen was...? Kregen een training van Nokia en Microsoft... (Vodafone medewerker)

Maar da's wel mooi dat ze trainingen krijgen, hopelijk doen ze d'r een dikke aanbieding bij als ie in de winkels komt! :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was afgelopen vrijdag al. Er schijnt het een en ander door Joe Belfiore en Andy Lees verklapt te zijn over komende features van WP7. Helaas allemaal onder NDA, dus voorlopig horen we er nog niets van... :(

Overigens, Micro-sim is binnen. Over 2 uurtjes maar richting Tweakers HQ...

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 09-11-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:14
Harbinger schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:14:
Kreeg net een notificatie in de mail dat er nog plekken zijn (staat ook bovenaan de pagina).
Snel nog een mailtje gestuurd. Ben benieuwd.
En die mensen die zich netjes aangemeld hebben die maken geen kans op 1 van die 3 plaatsen. T.net is lekker bezig bullcrap hoe ze doen.

Laten we wel hopen dat je er door komt!

[ Voor 5% gewijzigd door BurnerT op 09-11-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
BurnerT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:46:
[...]

En die mensen die zich netjes aangemeld hebben die maken geen kans op 1 van die 3 plaatsen. T.net is lekker bezig bullcrap hoe ze doen.

Laten we wel hopen dat je er door komt!
Zijn de berichten niet alleen verstuurd naar mensen die zich hebben aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
Hmz, Local Scout komt dus onde voorbehoud begin volgend jaar... En muziek in de Marketplace, we hebben het nog niet doordat subsidiespons Buma/Stemra dwars ligt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

GrooV schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:54:
[...]

Zijn de berichten niet alleen verstuurd naar mensen die zich hebben aangemeld?
Natuurlijk wel, gezeur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:02
YES! Dank jullie wel tweakers.net ik ben blij met deze kans alsnog met het toestel aan de slag te gaan :) Heb zojuist een berichtje gehad.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06 17:54
bokkow schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:01:
YES! Dank jullie wel tweakers.net ik ben blij met deze kans alsnog met het toestel aan de slag te gaan :) Heb zojuist een berichtje gehad.
Ik jammergenoeg geen bericht gekregen. Hoe laat had jij een mailtje terug gestuurd?

Veel plezier alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd. Ik wou er ook graag bij zijn. Kzag het mailtje terwijl ik aan het rijden was. Wou bijna de auto aan de kant zetten om te reageren. Alhoewel, ik heb em al besteld en krijg het als het goed is volgende week binnen. Maar ben toch wel benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PmBb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 21:15
Vanaf morgen dus een bom van reviews op tweakers.
Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Medetweakers,

ik mij Nokia zojuist binnen gekregen , zal proberen van de week een review te schrijven met mijn test oordeel

effe snel wat postieve oordelen , zo uit de eerste hand

*degelijk
*snel
*design

alle 3 positief , dat zijn snelle bevindingen na 2 uur werken , vanavond zal ik hem gaan instellen naar persoonlijke smaak

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/716/nokia800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PmBb
Je plaatje is nogal klein.
Probeer imgur.com om je foto te uploaden. Imgur is een stuk sneller en werkt naar mijn mening fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

als je de .th uit zijn url haalt is ie al iets groter :p
Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/716/nokia800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 19:17
Jeuh! Ik heb ook bericht gekregen (uurtje terug)!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

vanaf Twitter
Nog even flink opladen voor vanavond bij Tweakers #lumiapanel event.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2mnlw6o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PmBb
Hubba hubba!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik kijk uit naar de reviews. Zal het event straks op twitter volgen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:54

robertwebbe

Robert Webbe

In de navigatie specificaties van de Lumia 800 staat dat er A-GPS en SA-GPS wordt ondersteund. A-GPS kende ik al (dan haalt die via internet enkele KB's aan data op waarin staat waar de GPS satellieten de komende uren hangen zodat de plaatsbepaling sneller plaats vind) maar van SA-GPS had ik nog nooit gehoord. Inmiddels ben ik er achter, dit is wat er op de website van RxNetworks staat beschreven:
"Optimized for use in devices with limited or no network connectivity, SAGPS autonomously extends satellite ephemeris data for the next few days from minimal satellite observations. On subsequent start-ups, this enables the chip to bypass the length of time related to initial satellite acquisition."
Ik heb hier een tijdje geleden over gelezen. Ze hebben een algoritme gemaakt die in staat is om met een klein beetje informatie (wat dus live ontvangen is van de satellieten) te extrapoleren naar de toekomst. Ze weten dan heel snel al waar de andere satellieten moeten hangen en daarmee heb je assisted GPS. Je weet dan binnen enkele seconden al redelijk nauwkeurig waar je bent.

Voorheen kon dat niet, dan duurde het al snel een minuut of moest je wachten totdat de data binnen was van de AGPS server. In de praktijk zie ik dat het inderdaad goed werkt, overal waar ik GPS op de Lumia 800 gebruik, heeft die binnen no time een plaatsbepaling.

Er zijn ook wel andere technieken die dit benaderen, bijvoorbeeld XPS. Bij XPS wordt er gekeken naar Wi-Fi accesspoints en de signaalsterktes. Er wordt niet ingelogd op het netwerk, alleen maar gekeken welke die ziet en hoe sterk het signaal is. In een verschillende database (SkyHook, Google) staat de locaties van miljarden Wi-Fi accesspoints opgeslagen welke verzameld zijn door gebruikers die een GPS plaatsbepaling hadden en onbewust aan het Wi-Fi sniffen waren. Nadeel aan deze techniek is dat natuurlijk lang niet alle Wi-Fi accesspoints in de database staan en dat ze natuurlijk ook nog verplaatst kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
@robertwebbe,
Wat vind jij tot nog toe van de 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik ben zeer verrast! Het werkt echt lekker: soepel, duidelijk en het oogt gewoon sexy. De meeste van mijn must have apps zijn ook beschikbaar:
WhatsApp
Facebook
Evernote
Spotify
Soundhound
Buienradar.nl (actieve tegel met buienradar)
Nu.nl
RTL Z (actieve tegel met AEX index)
tweakers.net (unofficial)
Treinplanner
TvInfo
Fokke & Sukke
WP7NL Apps

Must have apps:
Angry Birds
Sudoku

Als platform zit het tussen iOS en Android. Ik denk dat er redelijk wat mensen Android moe zijn en geen Apple willen. Dan is Windows een mooi alternatief. Ook verwacht ik dat de Xbox fans Windows Phone zullen waarderen. Op dit moment zijn de volgende zaken mogelijk:
  • Je ziet wie van je vrienden online zijn en welke game ze aan het spelen zijn
  • Je kunt ze direct een bericht sturen
  • Je kunt zien welke games ze gespeeld hebben en hun prestaties
  • Je kunt je zien welke games je zelf ooit gespeeld hebt en je prestaties
  • Je kunt je profiel en avatar aanpassen (na installatie van de gratis Xbox LIVE Extras app)
  • Je kunt gadgets toevoegen aan je avatar (na installatie van de gratis Avatar Gadgets app)
In de update van begin volgend jaar wordt multiplayer mogelijk!

O, en als je het leuk vindt om stapels Lumia 800's te zien, check this.

Maar ik heb hem ook nog maar 2 dagen dus ik wil nog eerst nog wat verder ervaring op doen alvorens ik een review maak.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 10-11-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is wordfeud eigenlijk al beschikbaar voor WP7? Ik wil zo'n Lumia 800 kopen voor mijn virendin, dan is het wel leuk te scrabbellen met elkaar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Je kunt zelf zoeken via http://www.windowsphone.com/nl-NL/apps/.

[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 09-11-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Laatst online: 24-12-2024
@Robertwebbe,
Waar kun je de telefoon al kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Nog nergens. Dit is onderdeel van het Nokia ambassadors program, net zoals tweakers nu het lumiapanel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Klinkt goed. Ik ga volgende week eens in de winkel kijken als die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 20:40
BigF25 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:59:
Wat ik dan weer niet begrijp is waarom het geen NFC heeft? Op begin van de presentatie zeggen ze met trots dat ze al 7 telefoons hebben met NFC ('that makes it the leader, worldwide' wordt gequote) maar de 800 krijgt dit niet :S
Zie de komende jaren (2-5 jaar) zowiezo geen meerwaarde aan NFC, en daarom is het ook geen minpunt voor mij, aangezien ik een toestel nooit langer dan 2 jaar zal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik denk dat als het Nokia ligt dat er wel NFC in zou zitten, alleen WP7 heeft er nog geen ondersteuning voor. Gaat ongetwijfeld nog komen in een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
:o Alle deelnemers van #Lumiapanel mogen hun Lumia houden, nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:57

Snippertje

Light up your life

rajboen schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:42:
:o Alle deelnemers van #Lumiapanel mogen hun Lumia houden, nice :)
Wut dat meen je niet :O Ik ben echt stinkend jaloers :|

Maar uiteraard leuk voor iedereen daar ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.