Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zeker jaloers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Nice!

En nu maar hopen dat ze wat nuttige informatie gaan tweeten/schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-10 19:55

Electrowolf

Mod met Liefde!

Had ik dat geweten had ik wel gemaild.. zag de live in m'n mailbox komen dus op tijd was ik waarschijnlijk wel :/. Maar goed... gratz! O-)

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-02-2023
Hoe reageert jullie omgeving eigenlijk als je verteld dat je van een iPhone / Android afstapt en gaat voor een Nokia Lumia 800 met Windows Phone?

Ik merk toch dat men eerst kijkt alsof je een grapje maakt, NOKIA ?! WP ?!? Ze kennen hem dus toch nog niet.
Vervolgens laat je een filmpje zien en dan nuanceren ze de opmerking toch wel.. Trouwens ook altijd ook de opmerking "geen apps" die je moet weerleggen..

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn als ik met die Nokia kan pronken :p

Don't they have towels in the future ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-10 19:55

Electrowolf

Mod met Liefde!

Wat me trouwens wel verbaast is dat de 800 een lagere score van t.net (gaat) krijg(t)(en) dan de N9 (goed ipv zeer goed). ("gaat" omdat de review score weer off-line is gehaald omdat hij te vroeg gepost was... >:))

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Komt denk ik omdat de n9 een FFC heeft (wat redelijk wat mensen blijkbaar willen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Basekid schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:41:
Komt denk ik omdat de n9 een FFC heeft (wat redelijk wat mensen blijkbaar willen)
Ik heb de review van T.net nog niet gezien, maar ik verwacht niet dat de aan- of afwezigheid van een FFC (die volgens mij vooralsnog niet eens werkend is op de N9) het verschil zal maken in de beoordeling. Dat lijkt me een te simpele conclusie. Op het design en de camera na, zijn het toch echt 2 totaal verschillende toestellen met verschillende doelgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:43
Ik heb er ook 1 meegekregen vanavond en sommige dingen ben ik over te spreken en andere zaken schieten de tranen van in m'n ogen... Later meer! :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electrowolf schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:40:
Wat me trouwens wel verbaast is dat de 800 een lagere score van t.net (gaat) krijg(t)(en) dan de N9 (goed ipv zeer goed). ("gaat" omdat de review score weer off-line is gehaald omdat hij te vroeg gepost was... >:))
Ik zag het ook. Ben benieuwd naar de argumentatie van Arnoud.
Afijn, het is weer een score met 2 maten bekeken in vergelijking met scores in andere reviews.
Dat die score eigenlijk niet veel zegt had Arnoud ook al bevestigd in z'n reactie op scores in een andere review. Het verhaal van de review is vaak veel beter en strookt dan vaak niet eens met de scores.
Eigenlijk gewoon net als Engadget scores weghalen die te veel voor interpretatie vatbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocM3 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:24:
Hoe reageert jullie omgeving eigenlijk als je verteld dat je van een iPhone / Android afstapt en gaat voor een Nokia Lumia 800 met Windows Phone?
Die reageerde heel positief. Nieuwsgierig en vervolgens enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat de prijs minder goed beoordeeld wordt in de snelle reviews door het #Lumiapanel.
Hij is gratis voor de panel leden toch? Of zaten er panelleden tussen die toch geen 400-500 voor een smartphone zouden betalen?

Hopelijk komen de panel leden met uitgebreide argumentatie voor hun persoonlijke waarderingen d:)b
.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-10 13:32
Ik ben ook veiligthuis aangekomen met mijn nieuwe Nokia Lumia 800.
Ik heb er nu ook een klein beetje gemengde gevoelens over.
Ik heb er nu meerdere account aan gekoppeld (facebook/twitter/mail) en ik heb het gevoel dat er nu zoveel informatie op je afkomt dat het gewoon te onoverzichtelijk wordt.
Zoals de People/personen App. Geen flauw idee wat er daar allemaal gebeurd.
Zo kan ik bijv wel reageren op tweets/facebook updates, maar geen tweets zelf schrijven?
Ook is het voor mij totaal niet handig om alle MSN contacten als telefooncontacten te hebben.
Dit omdat ik vrij veel buitenlandse/inactieve contacten heb.
Misschien weet 1 van jullie het. Is er een manier om de telefoon even helemaal naar fabrieksinstellingen te restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
donnie1992 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:46:
Ik heb er nu meerdere account aan gekoppeld (facebook/twitter/mail) en ik heb het gevoel dat er nu zoveel informatie op je afkomt dat het gewoon te onoverzichtelijk wordt.
Zo kan ik bijv wel reageren op tweets/facebook updates, maar geen tweets zelf schrijven?
Ook is het voor mij totaal niet handig om alle MSN contacten als telefooncontacten te hebben.
Misschien weet 1 van jullie het. Is er een manier om de telefoon even helemaal naar fabrieksinstellingen te restoren?
Restore: Settings > About. Knop 'Reset Phone'
Tweeten; Op de 'Me tile' klikken en daar je bericht tikken. Kunt dan kiezen om em op meerdere plekken te posten... ;)
En volgens mij kun je in Settings\Applications > People selecteren wat je van een account wilt zien.

(Sorry, heb een engelse versie, dus ken de nl benamingen niet...:P)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donnie1992 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:46:
In het Nederlands > instellingen > info > fabrieksinstellingen.
.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 17:37
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:45:
Grappig dat de prijs minder goed beoordeeld wordt in de snelle reviews door het #Lumiapanel.
Hij is gratis voor de panel leden toch? Of zaten er panelleden tussen die toch geen 400-500 voor een smartphone zouden betalen?

Hopelijk komen de panel leden met uitgebreide argumentatie voor hun persoonlijke waarderingen d:)b
.
Toen Nokia vroeg of men het toestel zou aanschaffen (voordat bekend werd dat men hem kreeg) stak zo'n 30% de hand op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:45:

.
Ik heb zojuist de Lumia 800 bij Hi besteld met een 1-jarig abonnement van 47,50 (eerste twee maanden zelfs helft v/d prijs), met 80 euro bijbetaling.
Voor een iPhone 4 (toestel van anderhalf jaar oud!) zou ik een tweejarig abo moeten nemen, of meer dan tweehonderd euro bij moeten betalen bij een eenjarig abonnement.
Hoe kan dit toestel dan te duur worden bevonden?

offtopic:
Ben trouwens erg blij weer terug te keren in het WP7-kamp O+ :w

[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 09-11-2011 23:58 ]

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-10 13:32
Thanks voor de snelle feedback.
Nu ff fatsoenlijk beginnen :p

[ Voor 33% gewijzigd door donnie1992 op 10-11-2011 00:05 ]

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 10:47
Volgende maand overstappen naar een andere provider, dan kan ik ook een andere telefoon kiezen, nu zoek ik dus een opvolger voor mijn iPhone 3GS, hier ben ik ook sterk aan het kijken naar WP7 omdat het nieuw is en er erg leuk uit ziet. Kwa gebruikerservaring heb ik er nog maar weinig over gelezen, alleen even snel in de MediaMarkt mee gespeeld.

Is de Lumia op het moment top speler in WP7 segment of zitten er nog andere smartphones boven?

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:55:
[...]

Toen Nokia vroeg of men het toestel zou aanschaffen (voordat bekend werd dat men hem kreeg) stak zo'n 30% de hand op.
Goed om te weten. Dan vraag je je af hoe de selectie plaats heeft gevonden....of helemaal niet.

Hopelijk geven de reviewers persoonlijk achtergrond info op basis waarvan de ervaring goed ingeschat kan worden. Is ook wel zo leuk om wat meer over de persoon en hun telefoon ervaring te lezen. d:)b
Een beetje "gezellige" tekst :)
.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 00:21 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Xevoo schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:09:
Is de Lumia op het moment top speler in WP7 segment of zitten er nog andere smartphones boven?
Wanneer je van grote beeldschermen en (dus) grote telefoons houdt, zit de Titan van HTC qua specs boven de Lumia 800 (echter niet qua design :))

[ Voor 42% gewijzigd door Marly op 10-11-2011 01:08 . Reden: quote toegevoegd ]

• HyperioN
Xevoo schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:09:
Volgende maand overstappen naar een andere provider, dan kan ik ook een andere telefoon kiezen, nu zoek ik dus een opvolger voor mijn iPhone 3GS, hier ben ik ook sterk aan het kijken naar WP7 omdat het nieuw is en er erg leuk uit ziet. Kwa gebruikerservaring heb ik er nog maar weinig over gelezen, alleen even snel in de MediaMarkt mee gespeeld.

De HTC Titan heeft een marginaal snellere CPU (1.5GHz t.o.v. 1.4GHz); de vraag is of je dat merkt.
Ook een groter scherm (té groot naar mijn mening, bovendien dezelfde resolutie), en een afzichtelijk uiterlijk.
Maar ieder zijn cup of tea natuurlijk ;)

• Xevoo
HyperioN schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:13:
[...]

De HTC Titan heeft een marginaal snellere CPU (1.5GHz t.o.v. 1.4GHz); de vraag is of je dat merkt.
Ook een groter scherm (té groot naar mijn mening, bovendien dezelfde resolutie), en een afzichtelijk uiterlijk.
Maar ieder zijn cup of tea natuurlijk ;)
Ben nu wat reviews aan het kijken op youtube, de lumia ziet er wel érg goed uit! ook de interface enzo bevalt me wel...

Zeker in combinatie met bovengenoemde 1 jarig abbo zou dit best wel eens een opvolger kunnen worden voor de 3GS :o

Had tot een dag of 3 WP7 nog niet echt in de gaten gehouden en me vooral blindgestaard op de 4S met iOS5, maar wil wel eens wat anders :9

• Xevoo
HyperioN schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:57:
[...]

Ik heb zojuist de Lumia 800 bij Hi besteld met een 1-jarig abonnement van 47,50 (eerste twee maanden zelfs helft v/d prijs), met 80 euro bijbetaling.
Voor een iPhone 4 (toestel van anderhalf jaar oud!) zou ik een tweejarig abo moeten nemen, of meer dan tweehonderd euro bij moeten betalen bij een eenjarig abonnement.
Hoe kan dit toestel dan te duur worden bevonden?

offtopic:
Ben trouwens erg blij weer terug te keren in het WP7-kamp O+ :w
Heb je misschien een link? of is dat via de normale HI site?

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
robertwebbe schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:48:
Als platform zit het tussen iOS en Android. Ik denk dat er redelijk wat mensen Android moe zijn en geen Apple willen. Dan is Windows een mooi alternatief. Ook verwacht ik dat de Xbox fans Windows Phone zullen waarderen. Op dit moment zijn de volgende zaken mogelijk:
Hoe bedoel je dit? Plaats jij ios nu even boven Android!?!? Want ik was na twee jaar ios best wel moe (afgelopen zomer) en ben nu veel meer tevreden over Android dan ik over ios was...

Toch wil ik ook heel graag deze Lumia proberen.

Misschien mijn Sensation toch maar verkopen en een Lumia aanschaffen... Of nog even wachten tot de nieuwe android uit is...

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 10-11-2011 08:08 ]

Youtube: DashcamNL

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:00:
[...]
Misschien mijn Sensation toch maar verkopen en een Lumia aanschaffen... Of nog even wachten tot de nieuwe android uit is...
Ik heb met dezelfde twijfel gezeten. Want wat werkt Android fijn, althans... Sinds de Samsung Galaxy SII. Dat was mijn inziens het eerste toestel waar Android echt zodanig goed op draaide dat ie het gewoon won van de iPhone 4. Op dezelfde dag dat de Lumia 800 uitkomt, ligt ook de Samsung Galaxy Nexus met Android 4.0 in de winkel. Lijkt me ook zo'n gaaf toestel. Maar design en compactheid (Lumia 800, 3.7inch) won het van software en grootte (Android 4.0, 4.65inch) en ik ga dus voor de Lumia.

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 10-11-2011 08:53 ]

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:28
Idem hier...
Inderdaad, eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk heel, maar dan ook heel onhandig. Is er echt geen mogelijkheid om gewoon je normale nummers + naam contact in het toestel te plaatsen, zonder honderd+ msn adressen in beeld te krijgen.
Tevens als ik Windows Live niet weergeef, dus uitschakel; dan zijn mijn handmatig toegevoegde contacten ook niet meer beschikbaar.
Hopelijk komt hier spoedig een oplossing voor.

En dan het allergrootste probleem wat ik nu nog heb, ik kan niet gebruik maken van mijn 3G databundel. Kennelijk wordt het of door Windows Phone of Simyo niet ondersteund, WiFi werkt wel.
Maar het feit dat ik NIET online kan internetten stoort mij tot nu toe enorm, smartphone gevoel verdwijnt dan wel snel.
Dit lijkt mij ook een heel kwalijke zaak, wanneer het toestel echt op de markt uitkomt. Hoe gaat het dan met al die mensen die zo'n data-bundel erbij hebben, maar er geen gebruik van kunnen maken zoals ik.
Heb al verscheidene dingen geprobeerd, maar niks heeft tot goed resultaat geleid.

Web Enrichment

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
Wietsee. schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:53:
[...]

Idem hier...

[...]

Inderdaad, eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk heel, maar dan ook heel onhandig. Is er echt geen mogelijkheid om gewoon je normale nummers + naam contact in het toestel te plaatsen, zonder honderd+ msn adressen in beeld te krijgen.
Tevens als ik Windows Live niet weergeef, dus uitschakel; dan zijn mijn handmatig toegevoegde contacten ook niet meer beschikbaar.
Windows live is nou eenmaal je cloud-opslag van je contacten, als je daar je msn adressen niet tussen wil, kan je een ander account aanmaken denk ik, en anders gewoon loslaten, zo'n groot issue kan het ook weer niet izjn...
En dan het allergrootste probleem wat ik nu nog heb, ik kan niet gebruik maken van mijn 3G databundel. Kennelijk wordt het of door Windows Phone of Simyo niet ondersteund, WiFi werkt wel.
Maar het feit dat ik NIET online kan internetten stoort mij tot nu toe enorm, smartphone gevoel verdwijnt dan wel snel.
Dit lijkt mij ook een heel kwalijke zaak, wanneer het toestel echt op de markt uitkomt. Hoe gaat het dan met al die mensen die zo'n data-bundel erbij hebben, maar er geen gebruik van kunnen maken zoals ik.
Heb al verscheidene dingen geprobeerd, maar niks heeft tot goed resultaat geleid.
Heb je roaming aanstaan? Denk dat toestellen de je bij een provider koopt wel goed ingesteld zullen staan...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

Ooh wat ben ik jaloers op het panel nu! :o :'( }:O
zonoskar schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:57:
Is wordfeud eigenlijk al beschikbaar voor WP7? Ik wil zo'n Lumia 800 kopen voor mijn virendin, dan is het wel leuk te scrabbellen met elkaar.
nee nog niet, maar hier kan je wel stemmen op de request :p
maar tegen dat die dan klaar is, is de hype allang weer voorbij hoor..

• joblamie
  • Niet online
Gewoon even de APN instellingen van Simyo opvragen en handmatig invoeren bij instellingen.

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 09:34

NetAmp

"for indoor use only"

rajboen schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:42:
:o Alle deelnemers van #Lumiapanel mogen hun Lumia houden, nice :)
Daar ook al? :o Die telefoons worden 'overal' weggegeven <+:) alsof het "proefmonsters" zijn! (ik heb al over diverse events gelezen waarbij ze uitgedeeld werden... en/of ging het wellicht ook over N9... tsja doet er niet toe)

Maargoed, des te sneller ontstaat er een grote userbase en reclame doordat de Lumia's met WP7 overal opduiken. En om een goede review te kunnen schrijven, is het wel belangrijk dat men in het dagelijks gebruik met een toestel werkt.

hint: Ik heb nog weinig gezien van de "standaard" dingen op WP7/Lumia. Zoals de kalender, (alarm)klok, taken, etc. die - voor mij althans - in het dagelijks gebruik nog wel belangrijker kunnen zijn dan al de functies (en apps) in de "demo" op de Nokia Lumia website. Wil iemand s.v.p. die 'basic' onderdelen ook behandelen in z'n review? ;)

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 10:49
[...]

Idem hier...

[...]

In je lijst met contactpersonen onderin naar instellingen en dan contactenlijst filteren...

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

NetAmp schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:18:
[...]
hint: Ik heb nog weinig gezien van de "standaard" dingen op WP7/Lumia. Zoals de kalender, (alarm)klok, taken, etc. die - voor mij althans - in het dagelijks gebruik nog wel belangrijker kunnen zijn dan al de functies (en apps) in de "demo" op de Nokia Lumia website. Wil iemand s.v.p. die 'basic' onderdelen ook behandelen in z'n review? ;)
+1
Daar ben ik ook veel benieuwder naar dan de apps.
Ik gebruik nu vooral ook veel de agenda en het kladblok om dingen in op te schrijven.

Z-machine OriginID: JaccoW

[...]
Zijn je APN gegevens ingevuld? Ik had hetzelfde met een test-HTC Radar. Even handmatig je apn gegevens invullen (even Googlen) en voila, je hebt 3G.

Vreemd genoeg werd enige dagen later dat APN gewist en bleef ik toch op 3G/HSDPA kunnen surfen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik hoop toch mijn contacten en agenda te koppelen aan mijn\onze google account's ipv een live account dat ik niet heb.

Contacten aan mijn eigen account, agenda aan het gezins account.
hjs schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:47:
Ik hoop toch mijn contacten en agenda te koppelen aan mijn\onze google account's ipv een live account dat ik niet heb.

Dat kan.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:27

robertwebbe

Robert Webbe

[...]
Ga naar Instellingen > mobiel netwerk > apn toevoegen

APN: internet
Gebruikersnaam: {leeg laten, niets invullen}
Wachtwoord: {leeg laten, niets invullen}
Proxyserver/URL: {leeg laten, niets invullen}
Proxypoort: {leeg laten, niets invullen}

Klik op het V teken onderin om op te slaan.
Controleer of in het scherm of de dataverbinding en de 3G-verbinding Ingeschakeld staan
Zet je toestel uit en aan
Open een website ter controle (met Wi-Fi uit natuurlijk)

Als het dan nog niet werkt, verander internet dan even in basicinternet

hjs schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:47:

Bij Windows Phone moet je een Windows Live account hebben.

Het beste wat je dan kan doen is eerst naar https://accounts.live.com gaan om een Live ID (zonder Hotmail) te maken. Klik hier op Maak een gratis account klikken. Geef hier je Gmail adres is en je hebt een Live account welke je gebruikt voor je Lumia. Vervolgens ga je naar Instellingen > e-mail & accounts > account toevoegen > Google en voeg je je Gmail adres toe.

Edit: bovenstaande werkt niet... Je moet dus blijkbaar wel een Hotmail account aanmaken...
Vervolgens kun je dan je Gmail account(s) toevoegen als extra accounts.

[ Voor 30% gewijzigd door robertwebbe op 10-11-2011 10:09 ]

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 22:12
Just to be sure, ik wil namelijk overstappen van een Android-phone naar W7-phone.

Je kunt je contacten/agenda synchroniseren met Google? Je hebt dus geen live-account nodig?

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Joost1991 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:01:
[...]

Just to be sure, ik wil namelijk overstappen van een Android-phone naar W7-phone.

Je kunt je contacten/agenda synchroniseren met Google? Je hebt dus geen live-account nodig?
Live-account is jouw mainaccount die je wel nodig hebt voor het installeren van apps, find my phone features etc. Net als een google account bij Android.

Voor het synchroniseren van contacten en agenda is het niet nodig. Daarvoor kun je zelf je eigen mailaccount gebruiken (google, yahoo, etc).

[ Voor 10% gewijzigd door Relief2009 op 10-11-2011 10:03 ]

• derdappie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-08 22:49
Je kunt per account instellen wat er gesynchroniseerd moet worden. Zelf heb ik een Live-account gekoppeld (omdat het moet), maar hier synchroniseer ik bijna niets mee. Zelfs de mail die hier op binnenkomt laat ik van mn ook gekoppelde gmail account binnenkomen.

in mn gmail account synchroniseer ik dan mijn mail, agenda en contacten. Bij het aanmaken van een nieuw contact krijg je de keuze of je deze in je Google-account of in Windows Live wilt opslaan.

De synchronisatiemogelijkheden zijn dus uitgebreid en voor mijn situatie perfect in te stellen. Ik ben nog een problemen tegengekomen

• -Timmehhh-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Goed om te horen dit was nog 1 van mijn twijfelpunten!

PSN: Timmehhh84

Verwijderd

Na jaren iphone te hebben gebruikt, sta ik op het punt de overstap naar WP7 te maken. Ik gebruik een mac en al m'n contacten en kalenders staan in contacts, iCal of in iCloud. Enig idee of ik dit kan overzetten naar de lumia?

• HyperioN
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:28:
Na jaren iphone te hebben gebruikt, sta ik op het punt de overstap naar WP7 te maken. Ik gebruik een mac en al m'n contacten en kalenders staan in contacts, iCal of in iCloud. Enig idee of ik dit kan overzetten naar de lumia?
U vraagt; wij draaien:
[google=ical to live calendar]

http://explore.live.com/w...dar-subscribe-calendar-ui
Het importeren van een agenda is een goede manier om gebeurtenissen die niet veranderen, zoals feestdagen, getijtafels of maancycli, toe te voegen aan Windows Live Calendar. U kunt agenda's importeren van websites of agendaprogramma's die de ICS-bestandsindeling ondersteunen, zoals Apple iCal, Google Calendar, Mozilla Sunbird en Mozilla Lightning. U kunt ook op internet agenda's zoeken die ICS-bestanden gebruiken.
Gaat helemaal goedkomen dus :)

/edit: en je contacten:
http://www.programmerfish...th-windows-live-contacts/

[ Voor 5% gewijzigd door HyperioN op 10-11-2011 10:31 ]

Verwijderd

Ah bedankt. Was even zo into deze topic dat ik google even vergat. Ff gegoogled en zag dat wp7 alleen live en google contacten synchroniseert. Toch jammer dat het via zo'n omweg moet.

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ik denk dat het eerder een beperking van Apple is..

• veeence
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 18:28
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:28:
Dat vroeg ik mij ook af. Ik wil na3 jaar iPhone ook de overstap gaan maken (die splash-screens komen nu onderhand m'n strot uit), maar mijn hele mail-contacts-calendar gebeuren zit in iCloud.
Er is zeker geen manier om die regelrecht te integreren in WP 7.5? Voor zover ik weet ondersteund het geen CalDAV e.d...

Maar goed, een google account kun je dan gebruiken om je calendar en contacts te beheren en syncen, maar dan mail. Na even Googlen vond ik een manuele configuratie voor iCloud mail:
http://santosh.wordpress....ndroid-and-other-devices/

Hopelijk werkt dat.
Maar nu is de vraag, doet dat ook push mail? iemand hier ervaring mee?

• Xevoo
Ik heb sowieso altijd alles gesynct met Google, verwacht dus geen problemen met overstap van iPhone naar Lumia :)

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Weet iemand hoe de agenda geïntegreerd is met de live/outlouk agenda? Ik gebruik nu de outlook agenda via outlook connector zodat hij met mijn hotmail account gesynct wordt. Pakt windows phone dit over met alle toeters en bellen?

• HyperioN
veeence schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:43:
[...]

Dat vroeg ik mij ook af. Ik wil na3 jaar iPhone ook de overstap gaan maken (die splash-screens komen nu onderhand m'n strot uit), maar mijn hele mail-contacts-calendar gebeuren zit in iCloud.
Er is zeker geen manier om die regelrecht te integreren in WP 7.5? Voor zover ik weet ondersteund het geen CalDAV e.d...

Maar goed, een google account kun je dan gebruiken om je calendar en contacts te beheren en syncen, maar dan mail. Na even Googlen vond ik een manuele configuratie voor iCloud mail:
http://santosh.wordpress....ndroid-and-other-devices/

Hopelijk werkt dat.
Maar nu is de vraag, doet dat ook push mail? iemand hier ervaring mee?
IMAP ondersteund push afaik; en dat ondersteunt WP ook. Dus ja, dat gaat goed zou goed moeten gaan :)
_Rene_ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:52:
Weet iemand hoe de agenda geïntegreerd is met de live/outlouk agenda? Ik gebruik nu de outlook agenda via outlook connector zodat hij met mijn hotmail account gesynct wordt. Pakt windows phone dit over met alle toeters en bellen?
Live-mail/calendar is een Microsoft-procuct hè, net als Windows Phone ;) Deze integratie is dus echt perfect.
Heb lange tijd Live-calendar gebruikt op mijn Omnia 7. Echt ideaal. Nieuwe agenda-items toevoegen op je Windows Phone en ze staan direct in je Live Calendar. Of je die nu uitleest via Windows Live Mail of Outlook of via de webinterface, no problemo.

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Kijk dat is voor mij een reden om voor WP7 te kiezen. een FFC of een panorama functie.. I don't care.
Ik moet wel zeggen dat sinds al dit soort services geupgrade zijn het makkelijk is om bij windows te blijven. Alles werkt met elkaar. goede integratie van diverse dingen. Als nu de nuttige apps flink uitgebreid worden zou het helemaal geweldig zijn. De bank apps enzo, betere versie van whatsapp. Tweakers app :D

• Rowdy.nl
Push vanaf Exchange werkt super iig, ik heb m'n mails eerder op m'n telefoon (LG E900) dan op de desktop client.

GMail (op m'n HTC HD2) heb ik nog niet goed uitgezocht icm push, ook omdat het veel batterij kost en die HD2 niet echt zuinig/geoptimaliseerd is... :P

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik wil toch nog even terugkomen op mijn eerdere bewering over het onderwerp "ik wil geen hotmail, ik heb gmail". Het blijkt dus toch wel mogelijk te zijn om zonder Hotmail je Windows Phone te gebruiken!

Wat moet je doen? Je gaat eerst naar https://login.live.com en hier kies je voor registreren.
In de eerste regel moet je je eigen Live ID aanmaken. Kies hier eerst de link "Of gebruik een eigen e-mailadres". Vul dan je Gmail adres in en de rest van de velden.
Vervolgens krijg je een scherm te zien met de knop E-mail verzenden, klik hierop.
In je Gmailbox krijg je een e-mail welke je moet bevestigen.
Nu kun je in je Windows Phone dit Live ID gebruiken als primair Live ID.
Vervolgens kies je Instellingen > e-mail & accounts > Account toevoegen > Google en hier geef je je Gmail credentials in. Nu wordt er een account toegevoegd op basis van Exchange Active Sync (EAS). Hier kun je instellen wat je precies wilt ontvangen: e-mail, contactpersonen en agenda.
En zo kun je nog veel meer EAS accounts toevoegen. Ik heb bijvoorbeeld de Gmail agenda van mijn vrouw toegevoegd.

Als je je telefoon al eerder gebruikt hebt is het noodzakelijk om eerst een harde reset te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 10-11-2011 12:28 ]

• hjs
  • Niet online

hjs

robertwebbe schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:17:
Ik wil toch nog even terugkomen op mijn eerdere bewering over het onderwerp "ik wil geen hotmail, ik heb gmail". Het blijkt dus toch wel mogelijk te zijn om zonder Hotmail je Windows Phone te gebruiken!

Wat moet je doen? Je gaat eerst naar https://login.live.com en hier kies je voor registreren.
In de eerste regel moet je je eigen Live ID aanmaken. Kies hier eerst de link "Of gebruik een eigen e-mailadres". Vul dan je Gmail adres in en de rest van de velden.
Vervolgens krijg je een scherm te zien met de knop Stuur e-mail, klik hierop.
In je Gmailbox krijg je een e-mail welke je moet bevestigen.
Ook alvast maar gedaan vanmorgen :+

• Wietsee.
Jammer, maar alles geprobeerd. Helaas niks werkt.
Daar gaat m'n smartphone ervaring :(.
Ik snap het gewoon niet, zal zometeen vermelden wat ik allemaal geprobeerd heb, maar ben ten einde raad.

Web Enrichment

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Wietsee. schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:24:
Jammer, maar alles geprobeerd. Helaas niks werkt.
Daar gaat m'n smartphone ervaring :(.
Ik snap het gewoon niet, zal zometeen vermelden wat ik allemaal geprobeerd heb, maar ben ten einde raad.
Ik neem aan dat je reageert op deze reactie?
Heb je ook basicinternet als APN geprobeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 10-11-2011 12:26 ]

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 19:43
Gisteravond de blauwe versie met Vodafone Smart abbo besteld bij The Belcompany! :) waarschijnlijk komt ie volgende week ergens binnen. Even iets anders dan mijn huidige iPhone 3GS, ben benieuwd. Iemand anders nog gepre-ordered?
ik kan me vergissen hoor maar krijg je nu niet alsnog een gratis live adres? Probeer maar eens in te loggen op mail.live.com

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Caelorum schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:35:
[...]
ik kan me vergissen hoor maar krijg je nu niet alsnog een gratis live adres? Probeer maar eens in te loggen op mail.live.com
Niet als je bij het aanmaken van je Live ID eerst op "Of gebruik een eigen e-mailadres" hebt geklikt.
Er wordt wel een e-mailbox gemaakt maar dat is meer voor serviceberichten. Als je het instelt op je Windows Phone wordt standaard E-mail van niet gesynchroniseerd (bij een extern adres) dus je ziet er niets meer van terug.

[ Voor 23% gewijzigd door robertwebbe op 10-11-2011 12:50 ]

• unknowndb
@robbertwebbe
Mogen we van jou nog een uitgebreidere review verwachten of blijft het alleen bij de sterretjes? ;)

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Ik had een soortgelijk iets met een totaal ander apparaat (ZTE blade), maar misschien is het de moeite waard om te proberen. Ik kreeg met geen mogelijkheid 3G aan de praat. Totdat ik de SIM kaart eruit heb gehaald en er weer opnieuw in heb gedaan. Blijkbaar zat hij er net niet helemaal goed in...
Goede kans dat dit jouw probleem niet is, maar het is snel getest.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

rajboen schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:45:
@robbertwebbe
Mogen we van jou nog een uitgebreidere review verwachten of blijft het alleen bij de sterretjes? ;)
Zeker. Alleen niet zo'n standaard review die iedereen maakt, ik ga meer voor de uitzonderlijke dingen.

SeamusXanthus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:46:
[...]
Ik had een soortgelijk iets met een totaal ander apparaat (ZTE blade), maar misschien is het de moeite waard om te proberen. Ik kreeg met geen mogelijkheid 3G aan de praat. Totdat ik de SIM kaart eruit heb gehaald en er weer opnieuw in heb gedaan. Blijkbaar zat hij er net niet helemaal goed in...
Goede kans dat dit jouw probleem niet is, maar het is snel getest.
Een SIM doet het wel of doet het niet. Ik vermoed dat hij wel kan bellen dus het zal de SIM niet zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door robertwebbe op 10-11-2011 12:49 ]

• unknowndb
robertwebbe schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:47:
[...]

Zeker. Alleen niet zo'n standaard review die iedereen maakt, ik ga meer voor de uitzonderlijke dingen.
Mooi :) Kijk er naar uit.
Wat versta je overigens onder de uitzonderlijke dingen?
volkano schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:31:
Gisteravond de blauwe versie met Vodafone Smart abbo besteld bij The Belcompany! :) waarschijnlijk komt ie volgende week ergens binnen. Even iets anders dan mijn huidige iPhone 3GS, ben benieuwd. Iemand anders nog gepre-ordered?
Blauwe versie werd volgens Nokia gisteren pas eind deze maand uitgeleverd, Roze wordt zelfs pas eind dit jaar.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

rajboen schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:49:
[...]

Mooi :) Kijk er naar uit.
Wat versta je overigens onder de uitzonderlijke dingen?
Onder andere bekijken wat Windows Phone nu precies met de Xbox wel en niet doet. Tot nu toe had ik dat nog in geen enkele review terug gezien. Blijkbaar had niemand een Xbox ter beschikking of vond het niet de moeite om te testen.

Ook de internetinstellingen gaan denk ik nog wel wat vragen opleveren. Ik heb inmiddels gezien dat veel SIM kaarten nog niet automatisch herkend worden en dat de mobiele internetinstellingen (APN) dus niet direct geïnstalleerd worden.

En ik ga nog een stukje schrijven over het gebruik van de Lumia in combinatie met Spotify en de BeeWi BBR-100 bluetooth audiobridge.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-UPNVO7XyrU]

En verder uiteraard wat ik nog meer aan leuke dingen tegenkom.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 10-11-2011 12:57 ]

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 17:20
Kijk daar ben ik dus benieuwd naar of dat het goed met spotify werkt dit is een van de dingen waar het vanaf hangt of ik hem wel of niet koop.

www.nolimitoss.nl

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Het werkt geweldig, ik heb het al getest. Alleen... in iOS gebruik ik vaak de What's New > Top Tracks, dat zit er nog niet in. Maar mijn playlists speelt hij voortreffelijk af!

Wat fijn is dat je tijdens het gebruik alleen maar even een volumeknop hoeft te drukken en je krijgt de controls van de muziekspeler in het beeld. Hier kun je uiteraard harder en zachter maak ook verder, terug, pauze, track titel en artiest.

En met de BeeWi musicbridge stuur ik het door naar mijn HiFi setje in de woonkamer. De Lumia wordt dan mijn Spotify remotecontrol, ideale situatie.

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 10-11-2011 13:03 ]

• unknowndb
robertwebbe schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:02:
Het werkt geweldig, ik heb het al getest. Alleen... in iOS gebruik ik vaak de What's New > Top Tracks, dat zit er nog niet in. Maar mijn playlists speelt hij voortreffelijk af!

Wat fijn is dat je tijdens het gebruik alleen maar even een volumeknop hoeft te drukken en je krijgt de controls van de muziekspeler in het beeld. Hier kun je uiteraard harder en zachter maak ook verder, terug, pauze, track titel en artiest.

En met de BeeWi musicbridge stuur ik het door naar mijn HiFi setje in de woonkamer. De Lumia wordt dan mijn Spotify remotecontrol, ideale situatie.
Is er trouwens al de mogelijkheid om Nokia Music offline te beluisteren? Ik las in de reviews dat dit nog niet mogelijk was. Is er tevens iets verteld over updates die op korte termijn komen gaan?

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik zie dat veel gebruikers de eerste keer wat moeite hebben met het openen van het SIM slot. Dat doe je als volgt:

Duw met de punt van je nagel hard op het witte bolletje bij 1. Dan klikt het klepje van de micro-USB open.
Vervolgens ga je met het puntje van je nagel in het gleufje bij 2 en trek je er iets aan. Dan komt die los.

En de volgende hindernis is aanzetten. Er staat geen markering bij de knoppen. Zo doe je dat:

Aan de rechterzijde druk je enkele seconden op de 3e knop van boven. Als je het toestel voelt trillen laat je hem weer los.

[ Voor 34% gewijzigd door robertwebbe op 10-11-2011 13:27 ]

• Wietsee.
Ik heb net de klantenservice van Simyo gesproken en gaf aan dat er GEEN instellingen waren voor de WP7.
Het is dus niet mogelijk om mobiel te internetten op mijn Nokia 800 Lumia.
Instellingen die op de site staan, werkend helemaal niet. De melding "Service is not part of the active profile." krijg ik iedere keer weer.
Daarna gevraagd of het mogelijk was om de KPN instellingen te proberen, die krijg ik zo toegestuurd via de mail.
Als Nokia dit zo slecht voor elkaar heeft, weet ik nu al dat de telefoon bij de providers nog wel wat vaker zal af gaan.
Waardeloos en teleurstellend :(.

[ Voor 14% gewijzigd door Wietsee. op 10-11-2011 13:40 ]

Web Enrichment

• joblamie
  • Niet online
Wietsee. schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:38:
Ik heb net de klantenservice van Simyo gesproken en gaf aan dat er GEEN instellingen waren voor de WP7.
APN instellingen zijn voor ieder platform gelijk. Het is niet zo dat je voor WP7 andere instellingen nodig hebt dan voor iOS of Android. Dat je een WP7 toestel gebruikt had je dus niet hoeven melden aan Simyo en Nokia heeft hier dus verder ook geen aandeel in.

• Wietsee.
Het werkt gewoon niet. Telkens dezelfde melding, bij alles wat ik probeer. Ik snap er niks van.
Op de site staat ook het volgende:
- Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
Dit is helaas nergens mogelijk. Bij APN staat: 'internet' en ik heb ook 'basicinternet' geprobeerd.
De overige velden zijn leeg.

Web Enrichment

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 19:42
Wietsee. schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:50:
Het werkt gewoon niet. Telkens dezelfde melding, bij alles wat ik probeer. Ik snap er niks van.
Op de site staat ook het volgende:

[...]

Dit is helaas nergens mogelijk. Bij APN staat: 'internet' en ik heb ook 'basicinternet' geprobeerd.
De overige velden zijn leeg.
Als je gebruikt maakt van KPN netwerk moet je wel roaming aanzetten (staat standaart uit)

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Wietsee. schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:38:
Het is dus niet mogelijk om mobiel te internetten op mijn Nokia 800 Lumia.
Instellingen die op de site staan, werkend helemaal niet. De melding "Service is not part of the active profile." krijg ik iedere keer weer.
Daarna gevraagd of het mogelijk was om de KPN instellingen te proberen, die krijg ik zo toegestuurd via de mail.
Als Nokia dit zo slecht voor elkaar heeft, weet ik nu al dat de telefoon bij de providers nog wel wat vaker zal af gaan.
Waardeloos en teleurstellend :(.
Dat is een typisch klantenservice antwoord. Waarom denk je dat Simyo o.a. zo goedkoop is? Expertise bij de klantenservice kost nu eenmaal ook geld. Heb je mijn suggesties nu geprobeerd?

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 09:34

NetAmp

"for indoor use only"

beetje-off-topic:

Het is toch zo dat Tweakers.net en BelCompany samenwerken om tablets te promoten?

Kan er niet een mooie deal met BelCompany worden gemaakt rondom de Lumia 800 (wel met zeer waarschijnlijk een Vodafone abonnement) zodat 'wij tweakers' een interessante korting kunnen krijgen? :D

Nog een week tot de Lumia 800 "in stores" zal zijn. Tegen die tijd houd ik in elk geval het Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic in de gaten. B)

• Wietsee.
robertwebbe schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:56:
[...]
Dat is een typisch klantenservice antwoord. Waarom denk je dat Simyo o.a. zo goedkoop is? Expertise bij de klantenservice kost nu eenmaal ook geld. Heb je mijn suggesties nu geprobeerd?
Ja, 'internet' staat bij APN. De overige velden zijn zoals ik zei leeg.
Als je gebruikt maakt van KPN netwerk moet je wel roaming aanzetten (staat standaard uit)
Inmiddels aangezet.
Ik zie dat je na deze instellingen 15 minuten moet wachten voor je resultaat hebt aldus de website van Simyo.

Web Enrichment

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@NetAmp;
Die deal draait om informatieuitwisseling en kennisdeling, niet om inkoop kortingen. Maar de aanbiedingen zijn toch al erg goed? ;)

Wietsee. schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:00:
[...]
Ja, 'internet' staat bij APN. De overige velden zijn zoals ik zei leeg.

[...]
Inmiddels aangezet.
Ik zie dat je na deze instellingen 15 minuten moet wachten voor je resultaat hebt aldus de website van Simyo.
Probeer basicinternet dan nog eens.

En als je hem uit en weer aanzet hoef je niet te wachten.

[ Voor 67% gewijzigd door robertwebbe op 10-11-2011 14:04 ]

Verwijderd

@Wietse

Verwijder alle bestaande APN's in de verbindingsinstellingen van uw toestel.
Nieuwe APN toevoegen.
Bij Naam, voer "Mobiel Internet" in.
Bij APN, voer "basicinternet" in.
Pas verder niets meer aan.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@TiberianH;
Er kan maar 1 APN actief zijn en die heeft ook geen naam. Als die eenmaal is aangemaakt dan kun je hem niet verwijderen, alleen nog maar bewerken.

• Wietsee.
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:04:
@Wietse

Verwijder alle bestaande APN's in de verbindingsinstellingen van uw toestel.
Nieuwe APN toevoegen.
Bij Naam, voer "Mobiel Internet" in.
Bij APN, voer "basicinternet" in.
Pas verder niets meer aan.
Naam "Mobiel Internet" invullen is onmogelijk aangezien nergens gevraagd wordt naar een naam.
Ook meerdere APN's verwijderen is niet mogelijk volgens mij, aangezien je als je geen APN hebt er een kan toevoegen en als je dat gedaan hebt is "bewerken" nog mogelijk. Ik kom hier als volgt door naar Instellingen -> mobiel netwerk -> en dan onderaan 'apn bewerken'.

Ik zie geen mogelijkheden meer, jammer dat hierdoor vele functionaliteiten onbruikbaar worden.
Mooi toestel, maar als dit de start van Nokia wordt is dit een drama.

[ Voor 10% gewijzigd door Wietsee. op 10-11-2011 14:09 ]

Web Enrichment

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Wietsee.,
Als ik jou was zou ik een harde reset proberen. Je bent dan alles kwijt maar er is een kans dat je mobiel internet dan wel goed werkt. Als je er nog weinig mee hebt gedaan heb je ook weinig te verliezen.

Harde reset: Instellingen > info > fabrieksintellingen > ja > ja

• Wietsee.
robertwebbe schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:09:
Wietsee.,
Als ik jou was zou ik een harde reset proberen. Je bent dan alles kwijt maar er is een kans dat je mobiel internet dan wel goed werkt. Als je er nog weinig mee hebt gedaan heb je ook weinig te verliezen.

Harde reset: Instellingen > info > fabrieksintellingen > ja > ja
Al 2x uitgevoerd, gisterenavond en half uur geleden.
Balen, balen balen :(.
Iedereen bedankt voor de vele hulp, ik moet nog een review schrijven over het toestel. Helaas wordt die door dit probleem zeer negatief beïnvloed desondanks het een toptoestel is aqua design en besturingssysteem.

[ Voor 18% gewijzigd door Wietsee. op 10-11-2011 14:15 ]

Web Enrichment

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 11:50

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Wietsee. schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:10:
[...]

Probeer dit eens?

APN: internet
Username: KPN
Password: gprs

de rest leeg

• Wietsee.
Iedereen bedankt voor alle hulp, helaas zonder resultaat. Ik heb mijn oude Nokia X6 weer in gebruik genomen hopelijk tijdelijk tot er ooit een oplossing is.
De review zal ik zeker schrijven, zo uitgebreid en objectief mogelijk. Maar dit maakt m'n Nokia 800 onbruikbaar en totaal smartphone onwaardig.

Web Enrichment

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Wietsee. schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:33:
Iedereen bedankt voor alle hulp, helaas zonder resultaat. Ik heb mijn oude Nokia X6 weer in gebruik genomen hopelijk tijdelijk tot er ooit een oplossing is.
De review zal ik zeker schrijven, zo uitgebreid en objectief mogelijk. Maar dit maakt m'n Nokia 800 onbruikbaar en totaal smartphone onwaardig.
Zou het een issue met deze specifieke telefoon kunnen zijn? Hij zou een fout kunnen hebben, het gebeurt wel eens dat een apparaat defect uit de fabriek komt.

Verder zit je heel erg Nokia de schuld hiervan te geven, maar het zou zomaar Simyo kunnen zijn die het probleem veroorzaakt. Ik denk dat je even wat afstand moet nemen en erg objectief moet kijken wat hier de problemen kunnen zijn.

Probeer eens een simkaart van een vriend(in). Werkt internet dan wel op het toestel?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Rowdy.nl
Wietsee. schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:10:
[...]
Iedereen bedankt voor de vele hulp, ik moet nog een review schrijven over het toestel. Helaas wordt die door dit probleem zeer negatief beïnvloed desondanks het een toptoestel is aqua design en besturingssysteem.
Simyo heeft een kachele klantenservice en daardoor wordt een review over telefoon X, Y, Z of van mijn part D negatief beïnvloed? Volgens mij kun je dan beter een negatieve review over Simyo schrijven...? :)

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Is dit niet gewoon een telco issue? Hier kan de Lumia toch niks aan doen ;). Het zou derhalve dan ook niet reeeel zijn om de Lumia negatief te beoordelen. Probeer een ander simkaartje en kijk of het dan wel werkt (wel andere telco natuurlijk!) werkt het dan nog steeds niet tja dan is het apparaat defect.

• Wietsee.
Jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk, met het toestel is denk ik niets mis. Aangezien niemand in mijn omgeving een micro-sim heeft kan ik het niet testen. Ik zal dan ook nog maar even wachten met het publiceren van een review.
Als het toch een productiefout betreft, is het behoorlijk balen.
In ieder geval was de avond zeer geslaagd gisteren, nogmaals iedereen bedankt hiervoor.

Web Enrichment

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
robertwebbe schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:01:
@NetAmp;
Die deal draait om informatieuitwisseling en kennisdeling, niet om inkoop kortingen. Maar de aanbiedingen zijn toch al erg goed? ;)
Zo goed is die deal van Vodafone niet lijkt mij? MTV Mobile heeft betere deals.

• defcon84

defcon84

Multipass?

hmm ja hopelijk ligt het aan je telefoon..
Je woonplaats is me echter net iets te ver om het te komen testen ^^

• unknowndb
Wietsee. schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:44:
Jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk, met het toestel is denk ik niets mis. Aangezien niemand in mijn omgeving een micro-sim heeft kan ik het niet testen.
Dus niemand met een Iphone?

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

ZoutePeper schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:47:
[...]
Zo goed is die deal van Vodafone niet lijkt mij? MTV Mobile heeft betere deals.
Bij BelCompany kun je ook nog MTV Mobile abonnementen krijgen...

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 10-11-2011 14:58 ]

• Rowdy.nl
Over voor een tientje een prepaid sim kopen (KPN, Vodafone oid) en die gewoon op maat knippen... :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wietsee. schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:44:
Jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk, met het toestel is denk ik niets mis. Aangezien niemand in mijn omgeving een micro-sim heeft kan ik het niet testen. Ik zal dan ook nog maar even wachten met het publiceren van een review.
Als het toch een productiefout betreft, is het behoorlijk balen.
In ieder geval was de avond zeer geslaagd gisteren, nogmaals iedereen bedankt hiervoor.
Ik had het ook al in de DM verteld, maar ik zet het hier nog even neer voor anderen.

Ik had dus op de omnia 7 precies hetzelfde probleem met SIMYO, apn instellingen werkte niet. Facebook en email werkten trouwens wel.

Van een andere tweaker kreeg ik de oplossing: Zet bij de samsung network profiler het profiel op "TELFORT" Toen werkte dus alles prima.

Er zijn nog wel een aantal dingen die je kan proberen. Misschien kun je bij de APN info de info van Telfort zetten, en het toestel op roaming zetten misschien?

Je zou het ook nog bij Nokia eens kunnen vragen. Misschien is er een soort tooltje als de Network Profiler van Samsung?

specs

• Wietsee.
"GW Fout, niet in profiel - URL niet in actief profiel" Deze melding heb ik nu ook weer, ik zie dat jij Maratropa deze melding ook had. Dit sluit dus eigenlijk al uit dat ik een defect toestel zou hebben.

Web Enrichment

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Mmmm, nu ik zie dat Samsung er ook last van heeft ziet het er naar uit dat er iets mis gaat met de Simyo instellingen in de standaard Windows Phone software. Aan de hand van de SIM kaart herkent hij dat het een Simyo SIM is en activeert dan de "correcte" instellingen. Alleen die van Simyo zijn blijkbaar niet juist. Bij Samsung kun je nog handmatig kiezen voor een ander APN profiel, bij Nokia niet. Je kunt alleen nog je APN bewerken. Maar het probleem zal niet in de "user settings" zitten maar in de network settings. Deze zijn niet door de gebruiker in te stellen maar staan in een networkprofile. En daar zul je het probleem hebben.

Ondertussen heb ik het probleem doorgestuurd aan Nokia, meestal krijg ik met 1-2 dagen wel reactie.

GW zal denk ik voor gateway staan.

• Wietsee.
Moeten we het probleem dan aankaarten bij Simyo en wel zo dat er snel iets mee gedaan wordt...

Web Enrichment

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Dat zou je kunnen doen. Maar dan moet je eerst door het hele callcenter traject (waar je niet zullen begrijpen wat je probleem is en aannemen dat jij het zelf fout zult doet), daarna naar een technisch persoon en uiteindelijk geeft die dat dan weer door aan de Nokia software engineer die ik gecontacteerd heb.

Als zij het probleem kunnen repliceren dan gaan ze debuggen en een oplossing maken.

• SanderI
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:51
Dit probleem heb ik ook ondervonden met een Samsung Omnia 7 in combinatie met Yes Telecom provider (KPN netwerk).
Na een hoop gepruts met de Samsung Network Profile tool en bij Cellurar Settings network selection krijg ik het vaak wel weer aan de praat. Het zijn ook geen vaste instellingen waaronder het altijd werkt volgens mij. Blijf het maar een raar verhaal vinden.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Goed dat je het meldt Sanderl, dan geef ik die ook meteen door. Vermoedelijk zelfde probleem. Er hoeft maar 1 bit verkeerd te staan en het werkt niet meer.

• Wietsee.
Ohh, echt bedankt iedereen!
Heb net op Facebook ook contact gehad met Mike (NokiaCare Benelux).
Goed dat dit probleem nu boven water komt en niet na de release pas, dat zou namelijk best voor een negatief imago van de phone kunnen zorgen.

Web Enrichment

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Hebben jullie overigens de volgende (marketing)video al gezien?

En alhoewel ik eigenlijk he-le-maal niets meer met Nokia heb sinds mijn 6630, vond ik het toch wel een leuke video om te kijken en werd ik er oprecht vrolijk van. Iets wat ik in jaren niet meer heb gevoeld bij Nokia. Alleen jammer dat ze niemand van Microsoft aan het woord laten of meer van het technische aspect laten zien. Maar ja, dat is de interesse van een tweaker :+.
Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.