Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:59

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Rare ervaring net Nokia Rijden vandaag. Op weg naar België raakte de navigatie compleet in de war. Kompas leek wel om te draaien, de navigatie gaf de verkeerde positie en en het leek alsof ik achteruit reed, hij zat er steeds naast, bleef route zoeken. Stoppen van Nokia Rijden en weer starten hielp niet, herstart telefoon wel. Voor een half uur, daarna weer. Weer herstart, na een kwartier weer in de war, weer herstart, nu na een paar minuten al van slag.... Ik dacht aan de temperatuur, maar telefoon was handwarm.
Op terugweg uit Brussel niks aan de hand...
Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Redcom schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:10:
Iemand ervaring met de omruilproces van de Lumia?
Ik had mijn Lumia terug gestuurd naar mtv op woensdag, daar stond de status op maandag van door gestuurd naar leverancier en vrijdag stond de postbode voor een dichte deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:30
Vanmorgend om 8u thuis vertrokken... daarnet iets voor 9u thuisgekomen... toestel compleet dood (misschien 3 telefoontjes gedaan, even op internet iets opgezocht en mail synchronisatie). Dit is echt zéér droevig, nu moet je al met een lader tijdens de dag gaan rondlopen om 's avonds met je telefoon aan thuis te geraken :-(

[ Voor 0% gewijzigd door r2504 op 21-12-2011 21:41 . Reden: Terug leven... batterij was dus leeg. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Telefoon hing daarnet weer vast bij het bellen... derde keer tot op heden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:29
Breng dat kreng gewoon terug man.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:49:
[...]

Gorilla glas of niet maar helaas zit mijn lumia scherm al wel vol met kleine krasjes die gewoon zijn ontstaan door kleingeld en/of sleutels in de broekzak. een screenprotector laat telkens los door de lichte bolling van het scherm. mensen wees dus gewaarschuwd, krasjes komen ook gewoon op de Lumia voor!!
Inderdaad, dat filmpje ziet er ook eerder uit als een of ander promo'tje in plaats van een objectieve test.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:20:
[...]

Inderdaad, dat filmpje ziet er ook eerder uit als een of ander promo'tje in plaats van een objectieve test.
dat bedoel ik! ik begrijp ook wel dat ik krassen krijg met sleutels in mijn broekzak, maar dan moet Nokia niet zulke filmpjes op hun FB pagina gaan plaatsen

Verwijderd

r2504 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:51:
Telefoon hing daarnet weer vast bij het bellen... derde keer tot op heden :-(
Ik snap je niet. Je hebt toch ook wel door dat je telefoon niet lekker is?!
Gewoon terugbrengen en omwisselen voor een goede.

• ReijMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 01:24
Heb mijn Lumia sinds dag 1. Batterij was vanochtend 55% vol, na 24 uur gebruik. 3G, WIFI, Whatsapp, hotmail en exchange sync. 2 Belletjes, paar fotos, beetje geinternet en veeel Whatsapp gebruikt.
Was eerst niet zo te spreken over de batterij, dus had met WP Bench een batterij test gedaan.
Zal dat hem hebben wakker geschud?

Vorige week wel dikke dras op mn scherm ontdekt, ben altijd voorzichtig en draag 'hem' vaak in een 'sok'.. ;-)
Is daar wat aan te doen, wil er best wat voor betalen.

Verwijderd

ReijMan schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:54:
Vorige week wel dikke dras op mn scherm ontdekt, ben altijd voorzichtig en draag 'hem' vaak in een 'sok'.. ;-)
Is daar wat aan te doen, wil er best wat voor betalen.
http://www.gsmpunt.nl/acc...isplayglas-origineel.html

• r2504
Ik snap je niet. Je hebt toch ook wel door dat je telefoon niet lekker is?!
Ik heb door dat er bugs zitten in Windows Phone... die gaan heus niet verdwijnen met het toestel om te wisselen, bewijs daarvan is dat er op het Nokia forum nog mensen zijn met dezelfde problemen. De vraag is dus eerder wat zijn de precieze omstandigheden waarbij het probleem zich voordoet (iemand schreef een geknipte SIM al kan ik dat moeilijk geloven).
Gewoon terugbrengen en omwisselen voor een goede.
Ik heb geen ervaring met garantie afhandeling in Nederland, maar het zou me verbazen dat ik na één maand gewoon terug the Phonehouse kan binnenstappen, zeggen dat hij tot op heden 3x is blijven hangen (wat ik niet kan reproduceren) en zomaar meteen een nieuw toestel zou meekrijgen. Ik heb dus momenteel echt geen zin m'n toestel een maand te moeten missen (tenzij hij iedere dag begint te hangen).

Verwijderd

kleine krasjes heb ik van de week verwijderd met displex touch, werkte prima :)

weet iemand of je ook ergens in kan stellen dat je push-up meldingen krijgt wanneer je een twitter of facebook mention krijgt? Op mijn iPhone kon dat wel namelijk....

Verwijderd

r2504 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:55:
[...]
Ik heb door dat er bugs zitten in Windows Phone... die gaan heus niet verdwijnen met het toestel om te wisselen
Ik heb al 3/4 jaar een Windows Phone (omnia 7) en nog nul hangs of crashes.
Ook de meeste Lumia gebruikers hebben nergens last van.
Windows Phone is juist ultra stabiel.

Als je gaat zoeken op fora kom je inderdaad vaak mensen met problemen tegen omdat dat plaatsen zijn waar mensen met problemen heen gaan. Als je na een harde reset nog steeds problemen hebt met je toestel dat is er vermoedelijk gewoon echt wat mis met je hardware.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:07:
[...]

Ik heb al 3/4 jaar een Windows Phone (omnia 7) en nog nul hangs of crashes.
Ook de meeste Lumia gebruikers hebben nergens last van.
Windows Phone is juist ultra stabiel.

Als je gaat zoeken op fora kom je inderdaad vaak mensen met problemen tegen omdat dat plaatsen zijn waar mensen met problemen heen gaan. Als je na een harde reset nog steeds problemen hebt met je toestel dat is er vermoedelijk gewoon echt wat mis met je hardware.
Precies. Hier >1 jaar 2x HTC Trophy en inmiddels een dikke week een Lumia 800.
Alle drie nul crashes. WP7 wordt zelfs gezien als het meest stabiele telefoon OS van dit moment.

Verwijderd

[...]
Ik heb door dat er bugs zitten in Windows Phone... die gaan heus niet verdwijnen met het toestel om te wisselen, bewijs daarvan is dat er op het Nokia forum nog mensen zijn met dezelfde problemen. De vraag is dus eerder wat zijn de precieze omstandigheden waarbij het probleem zich voordoet (iemand schreef een geknipte SIM al kan ik dat moeilijk geloven).
Wel als het in een nieuwere Lumia 800 opgelost is. Al dan niet door defecte hardware. En het gaat niet om bugs in WP7, dat is super stabiel. Dan zou het specifiek om de Lumia 800 gaan ie hardware/drivers en er zijn genoeg bewijzen dat een Lumia 800 zeer stabiel kan zijn, waaronder de Lumia 800 van m'n dochter.
[...]
Ik heb geen ervaring met garantie afhandeling in Nederland, maar het zou me verbazen dat ik na één maand gewoon terug the Phonehouse kan binnenstappen, zeggen dat hij tot op heden 3x is blijven hangen (wat ik niet kan reproduceren) en zomaar meteen een nieuw toestel zou meekrijgen. Ik heb dus momenteel echt geen zin m'n toestel een maand te moeten missen (tenzij hij iedere dag begint te hangen).
Maar je hebt het ook nog niet geprobeerd.
En bij reparatie http://www.phonehouse.nl/leentoestel/
Bij Phone House krijg je altijd een hoogwaardig leentoestel – zoals een smartphone- terwijl wij jouw mobiel repareren
Daarnaast kan er ook gewoon een hele batch met slechte hardware zijn geproduceerd. Ook kan je juist nu zo snel mogelijk garantie claimen of het tenminste voorleggen aan Nokia Nederland. Die laatste zijn overigens best coulant en het feit dat er meer gebruikers met gelijkaardige problemen zijn is natuurlijk een extra reden om het toestel wel om te ruilen.
Oh en het feit dat er mensen zijn met dezelfde hardware en os en geen problemen hebben geeft al aan dat het product dat jij hebt niet naar behoren functioneert en dat is in Nederland genoeg om recht op reparatie te hebben.

• Ramon
[...]

Het kan toch zo zijn dat een eerdere batch van Lumia's gewoon hardwarematig niet zo goed is? Waarom weiger je dat te geloven als iedereen hier zegt dat je je telefoon moet omruilen? Ik kan ook getuigen tov het feit dat Windows Phone 7 superstabiel is. Ik heb al een jaar een Trophy en nu sinds release een Lumia en ik heb geen enkele crash van de Trophy of Lumia meegemaakt, of dat de Lumia niet meer wakker wordt na laden. Je mag natuurlijk eigenwijs zijn en het wijten aan WP7 maar mijn ervaring zegt anders.
Kan wel zijn, maar als je niet naar ons advies wilt luisteren, dan moet je hier ook niet komen zeuren, vind ik.

• r2504
Ramon schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:57:
Kan wel zijn, maar als je niet naar ons advies wilt luisteren, dan moet je hier ook niet komen zeuren, vind ik.
Ik volg ondertussen wel andere forums om te kijken wat de aanbevelingen daar zijn van Nokia (en tot op heden is vervanging daar nog niet aan de orde trouwens), alsook dat ik zelf contact heb met Nokia rond dit probleem (als zij vervanging aanbevelen zal ik dat ook wel doen).

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je iedereen hier met een issue gaat aanbevelen meteen naar de winkel te lopen om een vervanging van het toestel.

En ik die dacht dat enkel iPhone gebruikers zo'n aanbidders waren _/-\o_ Ieder woordje van kritiek ligt hier blijkbaar enorm gevoelig.
r2504 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:40:
[...] En ik die dacht dat enkel iPhone gebruikers zo'n aanbidders waren _/-\o_ Ieder woordje van kritiek ligt hier blijkbaar enorm gevoelig.
Early adopters zijn altijd fanatiek he :P (en de iPhone is al zoooo 2007)

Maargoed. Ik denk persoonlijk echt niet dat je de problemen kan afschuiven op WP7. Hooguit op een slechte batch hardware aangezien alle andere toestellen minder tot geen problemen hebben en een hoop van je mede lumia 800 bezitters ook niet. Als het eens tructureel probleem zou zijn geweest had het wel net als de batterijduur op de frontpage gestaan. (en een jaar/6 maanden eerder toen WP7/7.5 net uitkwam)

• r2504
De stelling dat het puur een WP7 is was misschien niet correct, er zitten ook Nokia specifieke drivers in om de telefoon aan te sturen dus ook daar kan de fout zitten. Neemt niet weg dat er ergens een probleem is, alléén is het tot op heden bij niemand (ook niet bij Nokia) echt duidelijk wat de trigger is en tot dan ben ik ook niet van plan meteen naar de winkel te lopen.
Misschien dat je Nokia lief kan aankijken en kan vragen of je em kosteloos kan omruilen voor een ander. Vaak zijn fabrikanten daar wel redelijk in vooral als zijzelf na lange tijd ook niet weten wat er mis is.

• r2504
Als ik via het normaal support kanaal te horen krijg dat omruilen aangewezen is dan zal ik dat heus wel doen en dan ga ik er ook vanuit dat ik geen weken moet wachten maar dat het meteen kan.

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
r2504 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:00:
Neemt niet weg dat er ergens een probleem is, alléén is het tot op heden bij niemand (ook niet bij Nokia) echt duidelijk wat de trigger is en tot dan ben ik ook niet van plan meteen naar de winkel te lopen.
Dus jij blijft liever aanmodderen in de hoop dat Nokia (of wie dan ook) wellicht de oorzaak van jouw problemen herkent, terwijl je wellicht geholpen bent met een ander toestel? Snap die logica niet helemaal en/of wat je beweegredenen zijn. Mja, iedereen is daar natuurlijk vrij in. Ik had 'm allang omgeruild of ter reparatie naar de winkel gebracht.

[ Voor 5% gewijzigd door unknowndb op 22-12-2011 14:09 ]

• r2504
Blijkbaar lees je niet goed... Nokia is hiervan op de hoogte gebracht door mezelf maar ook door andere mensen met een gelijkaardig probleem. Tot op heden weet Nokia de oorzaak nog niet (er zijn louter suggesties gekomen om iets te proberen) en is er ook nog geen voorstel tot ruilen.

Ik ga dus niet naar de winkel stappen louter omdat Jan of Jos vindt dat ik moet ruilen (tenzij het echt dramatisch zou worden en zich constant zou voordoen... ik ruil m'n PC ook niet omdat hij eens één keer vastloopt).

[ Voor 14% gewijzigd door r2504 op 22-12-2011 14:13 ]

• unknowndb
r2504 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:12:
Blijkbaar lees je niet goed... Nokia is hiervan op de hoogte gebracht door mezelf maar ook door andere mensen met een gelijkaardig probleem. Tot op heden weet Nokia de oorzaak nog niet (er zijn louter suggesties gekomen om iets te proberen) en is er ook nog geen voorstel tot ruilen.

Ik ga dus niet naar de winkel stappen louter omdat Jan of Jos vindt dat ik moet ruilen (tenzij het echt dramatisch zou worden en zich constant zou voordoen... ik ruil m'n PC ook niet omdat hij eens één keer vastloopt).
Wat lees ik niet goed? Kan je dat gedeelte even quoten voor me, want volgens mij is het toch echt andersom. Je komt hier klagen over van alles, maar goedbedoelde adviezen worden door jou regelmatig afgedaan alsof iedereen WP-fanboy is of wat dan ook. Ik vind ook niet dat jij je toestel moet ruilen, maar geef gewoon mijn mening over hoe ik in een dergelijke situatie zou handelen. Wat je ermee doet, moet je lekker zelf weten.

Dit zal vast weer gesnoeid worden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door unknowndb op 22-12-2011 14:24 ]

• r2504
Om mezelf dan maar even te quoten...
r2504 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:00:
alléén is het tot op heden bij niemand (ook niet bij Nokia) echt duidelijk wat de trigger is
... dus nee, Nokia weet niet wat er mis is (en geeft ook niet aan dat ruilen de oplossing is). Ondertussen hoop ik gewoon dat het niet meer gebeurd, en dat andere mensen hun ervaringen delen over de omstandigheden waarin dit voorkomt bij hun om de echte oorzaak te vinden (maakt het voor Nokia ook eenvoudiger). Persoonlijk lijkt mij dat nuttigere input dan "ga je toestel ruilen".

• r2504
Kan er iemand trouwens eens naar Diagnostics gaan, daar de "..." aanklikken en dan About.... en de resultaten hiervan posten ?

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 19:43
r2504 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:40:
Kan er iemand trouwens eens naar Diagnostics gaan, daar de "..." aanklikken en dan About.... en de resultaten hiervan posten ?
Hierbij:

Diagnostics App Version: 1.7.0.0
Firmware Revision: 1600.2479.7740.11451
Radio HW Revision: 8255
Radio SW Revision: 1.6.00.24
ROM Language: 0413
ROM Version: 7.0.7740.0
OEM Device Name: RM-801 EU 496
Mobile Operator: 000-NL
Mobile Operator Device Name: Lumia 800
Device HW Revision: 112.1402.2.24

Hoop dat je er wat aan hebt :)

• beschuit

beschuit

r2504, wat k me wel afvraag, heb je je problemen ook na een harde reset en zonder third party software, dus helemaal niets anders geïnstalleerd?

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

volkano schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:51:
[...]

Hierbij:

Diagnostics App Version: 1.7.0.0
Firmware Revision: 1600.2479.7740.11451
Radio HW Revision: 8255
Radio SW Revision: 1.6.00.24
ROM Language: 0413
ROM Version: 7.0.7740.0
OEM Device Name: RM-801 EU 496
Mobile Operator: 000-NL
Mobile Operator Device Name: Lumia 800
Device HW Revision: 112.1402.2.24

Hoop dat je er wat aan hebt :)
ik heb een paar verschillende waardes:

Diagnostics App Version: 1.0.0.0
...
OEM Device Name: RM-801 EU 303
...
Device HW Revision: 112.1402.2.3

• volkano
defcon84 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:03:
[...]

ik heb een paar verschillende waardes:

Diagnostics App Version: 1.0.0.0
...
OEM Device Name: RM-801 EU 303
...
Device HW Revision: 112.1402.2.3
OEM Device Name lijkt me sowieso een unieke string, de andere twee vind ik vreemd, vooral het laatste (Device HW Revision). Alle versies (ook op hardware gebied) zouden toch in principe hetzelfde moeten zijn?

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
r2504 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:40:
Diagnostics App Version
1.7.0.0
Firmware Revision
1600.2479.7740.11451
Radio HW Revision
8255
Radio SW Revision
1.6.00.24
ROM Language
0413
Rom Version
7.0.7740.0
OEM Device Name
RM-801 EU 303
Mobile Operator
000-NL
Mobile Operator Device name
Lumia 800
Device HW Revision
112.1402.2.3

Lumia 1 week oud, alle updates erop, gekocht bij the phonehouse.

http://proxysnel.nl

• volkano
Ewald123 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:14:
[...]

Diagnostics App Version
1.7.0.0
Firmware Revision
1600.2479.7740.11451
Radio HW Revision
8255
Radio SW Revision
1.6.00.24
ROM Language
0413
Rom Version
7.0.7740.0
OEM Device Name
RM-801 EU 303
Mobile Operator
000-NL
Lumia 800
Device HW Revision
112.1402.2.3

Lumia 1 week oud, alle updates erop, gekocht bij the phonehouse.
Blijkbaar heb je dezelfde specs als r2504.

@r2504: heb jij hem ook bij de Phonehouse gekocht? Wellicht dat daar het verschil zit. Ik heb hem namelijk van de Belcompany.
r2504 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:12:
[...]Ik ga dus niet naar de winkel stappen louter omdat Jan of Jos vindt dat ik moet ruilen (tenzij het echt dramatisch zou worden en zich constant zou voordoen... ik ruil m'n PC ook niet omdat hij eens één keer vastloopt).
Mja dat kan ik mij voorstellen.
Persoonlijk zou ik echter wel zelf vragen aan Nokia voor omruilen ipv. wachten totdat zij met een voorstel komen. Maar zolang je er geen last van hebt moet je dat zeker niet doen. Ik kreeg alleen de indruk dat je er wel last van had.

• r2504
Ik kreeg alleen de indruk dat je er wel last van had.
Het is vervelend maar ik maak er voorlopig geen drama van (ik leef niet in de utopie dat m'n telefoon nooit eens zal crashen, het blijft namelijk software). Het zijn andere personen die er een drama van gemaakt hebben omdat ik initieel wat kritisch was (en nog ben) in het vergelijken van WP en Symbian.

Terug to the point nu... dit zijn mijn waardes;

Diagnostics App Version
1.0.0.0
Firmware Revision
1600.2479.7740.11451
Radio HW Revision
8255
Radio SW Revision
1.6.00.24
ROM Language
0413
Rom Version
7.0.7740.0
OEM Device Name
RM-801 EU 303
Mobile Operator
000-NL
Lumia 800
Device HW Revision
112.1402.2.3

Wel bizar dat er verschillende versies al in omloop zijn. Die van mij is trouwens gekocht in The Phonehouse één van de eerste dagen dat hij beschikbaar was (is dus ook niet branded, geen idee of daar misschien het verschil zit).

[ Voor 9% gewijzigd door r2504 op 22-12-2011 16:47 ]

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Diagnostics App Version
1.0.0.0
Firmware Revision
1600.2479.7740.11451
Radio HW Revision
8255
Radio SW Revision
1.6.00.24
ROM Language
0413
Rom Version
7.0.7740.0
OEM Device Name
RM-801 EU 303
Mobile Operator
000-NL
Lumia 800
Device HW Revision
112.1402.2.3

Hardwarematig alleen last van een mindere accu. Zeker ten opzichte van sommigen hier op het forum. Dat kan ook te maken hebben met twee google accounts en drie mailaccounts die moeten syncen. En dan nog facebook, twitter, linkedin en nokia mail. Alles weliswaar zo lang mogelijk gezet, maar niet handmatig. Tegenwoordig haal ik er een normale dag mee maar meer ook niet.

Softwarematig geen problemen.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 19:41
Mijn gegevens:

Diagnostics App Version
1.0.0.0
Firmware Revision
1600.2475.7720.11414
Radio HW Revision
8255
Radio SW Revision
1.6.00.24
ROM Language
0809
Rom Version
7.0.7720.0
OEM Device Name
RM-801 EU 269
Mobile Operator
000-33
Lumia 800
Device HW Revision
112.1402.2.3

Web Enrichment

• r2504
Ow... ook een andere Mobile operator ? Ik dacht al dat het veld weinig betekenis had.

De meeste hebben blijkbaar 000-NL... ook ik in Belgie trouwens met een Proximus SIM.

En ook nog een andere device name... uit welk land is die afkomstig ?

[ Voor 17% gewijzigd door r2504 op 22-12-2011 18:54 ]

Verwijderd

Lees ik nu echt dat iemand het advies krijgt om zijn toestel te ruilen omdat hij in een maand 3! Keer is vastgelopen ? Ik mag toch hopen dat de dienstdoende verkoper de klager even hartelijk uitlacht.

Het moet niet gekker worden.

Verwijderd

Oh mijn god, Britt Dekker krijgt de eerste roze Windows Phone in Nederland.
http://www.pocketinfo.nl/...te-roze-nokia-lumia-62331
(gek trouwems, ik dacht dat Hoekstra die al gekaapt had)

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 09:05
volkano schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:11:
[...]

OEM Device Name lijkt me sowieso een unieke string, de andere twee vind ik vreemd, vooral het laatste (Device HW Revision). Alle versies (ook op hardware gebied) zouden toch in principe hetzelfde moeten zijn?
nee hoor, ik heb de roze lumia en die is ook .4

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:48:
Precies, die heb ik dan al weer een tijdje, maar ik snap wel dat ze liever Britt op de foto zetten dan mij :)

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:29:
Lees ik nu echt dat iemand het advies krijgt om zijn toestel te ruilen omdat hij in een maand 3! Keer is vastgelopen ? Ik mag toch hopen dat de dienstdoende verkoper de klager even hartelijk uitlacht.

eh ja, dat advies geef ik ook altijd. Het is niet normaal dat je toestel vastloopt of zomaar reboot. Heb ik nog nooit gehad in al die tijd met heeel veel toestellen. Collegas die dat wel hadden hebben hun toestel omgeruild en daarna nooit meer gehad.

Zie online vaak mensen die lopen dan te rommelen en te wachten op firmware updates etc. Dat is met WP7 niet meer nodig is mijn ervaring. (in ieder geval niet op dit moment)

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:52:
[...]

eh ja, dat advies geef ik ook altijd. Het is niet normaal dat je toestel vastloopt of zomaar reboot. Heb ik nog nooit gehad in al die tijd met heeel veel toestellen. Collegas die dat wel hadden hebben hun toestel omgeruild en daarna nooit meer gehad.

Zie online vaak mensen die lopen dan te rommelen en te wachten op firmware updates etc. Dat is met WP7 niet meer nodig is mijn ervaring. (in ieder geval niet op dit moment)
Tja,ik ken meerdere android gebruikers die elke week wel crashes of hangups hebben op hun toestellen en die hoeven daarmee echt niet bij hun winkel aan te komen.

• Ramon
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:29:

Verwend misschien? ;) Als ik in een jaar nooit een OS-crash heb gehad (wel app-crashes) dan vind ik dat we er wel vanuit kunnen gaan dat wanneer je er 3 in een maand hebt, er iets mis is toch?
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:00:
[...]

Tja,ik ken meerdere android gebruikers die elke week wel crashes of hangups hebben op hun toestellen en die hoeven daarmee echt niet bij hun winkel aan te komen.
Alleen gaat het hier niet om Android toch?

[ Voor 23% gewijzigd door Ramon op 22-12-2011 20:15 ]

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Hele dag al de telefoon aan en nog 58% over , weinig gewhatsapped vandaag merk ik :+ dat maakt helaas nog veelste veel verschil in batterij gebruik. Hopen dat er binnenkort daar ook updates voor komen die het verbeteren :)

Om ook weer eens wat positiefs in dit topic te hebben zeg maar :)
Weet je wat gek is? Dat mensen zich alles laten aannaaien wat betreft software en computers. Als jouw diepvriezer ook 3 keer per maand er mee stop ga je toch ook garantie claimen? Of je vaatwasser? afwasmachine? tv? koffiezetapparaat? wekkerradio?
Dat onder de noemer EULA en 'software bevat nu eenmaal bugs' ineens alles mag is echt te gek voor woorden. Dat er bugs blijven bestaan is niet te voorkomen (met een redelijk budget), maar een verstoring van de meest basale functie van een apparaat (aan blijven) wel! Garantie claimen dus en die verkoper gigantisch hard uitlachen als je met de relevante wetsartikelen aankomt zetten.

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:51:
[...]

Precies, die heb ik dan al weer een tijdje, maar ik snap wel dat ze liever Britt op de foto zetten dan mij :)
Mijn vrouw heeft de roze ook alweer bijna een week. Die zie ik dan weer liever dan Britt. (of ben ik de enige die Britt niets vind) :)

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
ImpaileR schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:43:
[...]
Mijn vrouw heeft de roze ook alweer bijna een week. Die zie ik dan weer liever dan Britt. (of ben ik de enige die Britt niets vind) :)
Zelfs zonder foto's van je vrouw weet ik wel dat ik liever naar haar kijk dan naar Britt ;)

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:25:
[...]

Weet je wat gek is? Dat mensen zich alles laten aannaaien wat betreft software en computers. Als jouw diepvriezer ook 3 keer per maand er mee stop ga je toch ook garantie claimen? Of je vaatwasser? afwasmachine? tv? koffiezetapparaat? wekkerradio?
Dat onder de noemer EULA en 'software bevat nu eenmaal bugs' ineens alles mag is echt te gek voor woorden. Dat er bugs blijven bestaan is niet te voorkomen (met een redelijk budget), maar een verstoring van de meest basale functie van een apparaat (aan blijven) wel! Garantie claimen dus en die verkoper gigantisch hard uitlachen als je met de relevante wetsartikelen aankomt zetten.
Mijn diepvriezer runt een ap, en geeft mij niet de mogelijkheid om er allerlei andere apps op te zetten, die elkaar ook nog eens in de weg kunnen zitten. Laten we aub wel even realistisch blijven. Als ik bij pak hem beet Dell of Hp aan kom zetten met het verhaal dat Windows 3 keer in de laatste maand is vastgelopen, kan ik de pc ff ruilen, dan weet ik 100% zeker dat ik niet serieus genomen zal worden, ik zie geen reden waarom dat met een telefoontje wel zo zou zijn. Dat mijn Lumia nog nooit is vastgelopen, en een andere wel, betekend nog niet automatisch dat er hardware matig iets mis zou moeten zijn met die andere Lumia, het zal waarschijnlijk aan bepaalde apps liggen die het systeem laten crashen, net zoals dat al decennia lang normaal is op personal computers.

• Gisae
  • Niet online
WP-bench batterij test; 2:32:25
Knap weinig dus...
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:48:
Je moet je telefoon dan natuurlijk wel altijd horizontaal houden, anders staan de handtekeningen op de kop. 8)7

Maar nokia/microsoft/phonehouse, wil je reclame maken, charter dan een mooie slimme nederlandse dame.

[ Voor 4% gewijzigd door Gisae op 22-12-2011 21:47 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

r2504 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:53:
Ow... ook een andere Mobile operator ? Ik dacht al dat het veld weinig betekenis had.

De meeste hebben blijkbaar 000-NL... ook ik in Belgie trouwens met een Proximus SIM.

En ook nog een andere device name... uit welk land is die afkomstig ?
Mijn Lumia komt uit Duitsland (Amazon.de) en heeft ook App version 1.7.0.0, RM-801 EU229 en 000-DE als codes (met KPN sim), HW revision 112.1402.2.3 en rest gelijk als eerder geposte firmware nummers.
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:12:
[...]Laten we aub wel even realistisch blijven. Als ik bij pak hem beet Dell of Hp aan kom zetten met het verhaal dat Windows 3 keer in de laatste maand is vastgelopen, kan ik de pc ff ruilen, dan weet ik 100% zeker dat ik niet serieus genomen zal worden
Dell en HP leveren een product die gewoon moet werken punt uit. Als jij niets hebt verandert aan het systeem en hebt uitgesloten dat het de apps zijn (bijv. door default image terug te zetten) en het vertoont nog steeds dezelfde kuren krijg je ook gewoon garantie zoals het hoort of hebt daar tenminste recht op.
, ik zie geen reden waarom dat met een telefoontje wel zo zou zijn. Dat mijn Lumia nog nooit is vastgelopen, en een andere wel, betekend nog niet automatisch dat er hardware matig iets mis zou moeten zijn met die andere Lumia,
Klopt, maar als je al het mogelijke al hebt uitgesloten kan het apparaat wat mij betreft naar de fabrikant om daar fatsoenlijk onder de loep te worden genomen.
het zal waarschijnlijk aan bepaalde apps liggen die het systeem laten crashen, net zoals dat al decennia lang normaal is op personal computers.
Als het na een reset nog steeds zo is is dat blijkbaar dus niet zo. Tenzij de fabrikant het toestel met verkeerde apps heeft geleverd, maar dan is weer niet geleverd wat je zou mogen verwachten (een apparaat dat niet telkens buitenwerking is).

Dat mensen er aan gewend zijn geraakt dat apparaten niet doen wat er wordt beloofd of uberhaupt niet fatsoenlijk werken is buitengewoon fascinerend. Neem een willekeurig ander apparaat en als je vraag aan een willekeurig persoon wat hij zou doen als het apparaat 3 keer per maand zou stoppen met werken en je krijgt (denk ik) vrijwel altijd te horen dat ze garantie claimen of een nieuwe kopen. Waarom zou het dan niet zo zijn met telefoon software? Het OS hoort niet te crashen als een app crasht. Als dat wel zo is is het gewoon een bug die moet worden gefixed. Een OS hoort ofwel de hardware te beschermen tegen ongeoorloofd gebruik ofwel heel basic te zijn en dit aan de applicatieontwikkelaars over te laten. Waarbij bij de laatste de applicatieontwikkelaars de plicht hebben het apparaat te laten werken naar behoren.

Oh en denk niet dat ik claim foutloze software te kunnen schrijven of perfect werkende apparaten te kunnen ontwikkelen, maar als een klant bij mij zegt dat het apparaat 3 keer per maand reboot zal ik dat wel zo snel mogelijk rechtzetten. Het is een kleine moeite voor Nokia om het apparaat om te ruilen met een werkend toestel (als het na een hardreset dezelfde kuren vertoont, want dan is het dus wel de hardware).

Anyways ik zal er niet verder op doorgaan omdat het zo'n filosofisch debat gaat worden waarbij je uiteindelijk nergens aankomt, omdat mensen schijnen te denken dat software en hardware-ontwikkelaars geen (ethische) plichten hebben.

*edit* @onder: ach.. mijn favo onderwerp :P Maar het heeft niet zoveel met precies dit geval te maken. Of het incompatibiliteit tussen hardware en WP7 is valt denk ik vrij snel te achterhalen met een hard reset (evt. een flash). Overigens heeft bovenstaand verhaal juist alles met ethische plichten te maken. Onrealistische verwachtingen zijn het ook niet aangezien het wel mogelijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 22-12-2011 23:15 ]

Verwijderd

^ al die tekst vanwege een telefoon die drie keer in een maand hangt ? Het os kan de gebruiker natuurlijk maar ten dele tegen zichzelf beschermen, waarom jij er zo zeker van zou zijn dat dit een hardware issue is ontgaat mij geheel, niet alleen omdat we voor deze diagnose veel relevante informatie missen, ook omdat als het een hardware issue zou zijn, de frequentie van de storing 3x in pak hem beet 30x24 uur miniem is, zoniet totaal te verwaarlozen.

Met ethische plichten heeft dit niet te maken, wel met onrealistische verwachtingen.

Edit: Het onrealistische is niet dat WP7 en of de Lumia niet stabiel zou zijn, want in mijn beleving is zijn ze dat beiden. Ik heb het welkom scherm bij opstarten slechts drie keer gezien: toen ik hem voor de eerste keer aan deed, en na een Microsoft update, en na de recente Nokia update. Voor de rest staat de Lumia 24/7 aan. Ik vind het wel onrealistisch dat je verwacht dat een winkel een telefoon vervangt op basis van drie vastlopers in een maand. Ik ben het met je eens dat een stabiel systeem zeker een mogelijkheid is, en zelfs een vereiste is. Maar dit specifieke geval kan maar zomaar door een dodgy app veroorzaakt worden. Ja het zou ook door hardware kunnen komen, maar gezien de frequentie die ik al eerder aanhaalde, verdenk ik hier eerder een software issue. Resetten en kijken of dat het probleem oplost. Kijk het aan twee weken, ga dan de apps maar eens terugzetten, en kijken wat er dan gebeurt.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 23:34 ]

• beschuit

beschuit

Laat ik het nog een keer vragen; is de telefoon gereset en staat er geen andere software op? Voor je WP7 en/of de Lumia kan aanwijzen, moet je wel zeker zijn dat het niet iets anders is.
Ik lees namelijk ook wel eens in Adroid fora over mensen die klagen over hun telefoon terwijl ze n.b. de telefoon met een homebrew XDA OS geflashed hebben. Onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mijn gegevens:

Diagnostics App Version
1.7.0.0
Firmware Revision
1600.2479.7740.11454
Radio HW Revision
8255
Radio SW Revision
1.6.00.24
ROM Language
0413
Rom Version
7.0.7740.0
OEM Device Name
RM-801 EU 303
Mobile Operator
000-NL
Lumia 800
Device HW Revision
112.1402.2.3

WP Bench hield het vanacht zo'n 3,5 uur vol. (hij heeft de tijd niet onthouden :( )
en de speedtest geet een 89.72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een update voor Nokia Rijden ontvangen en geïnstalleerd. Helaas nog steeds geen mogelijkheid om offline te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55
Heb je de kaarten wel handmatig gedownload, instellingen > kaarten beh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

ik denk niet dat ie de kaarten bedoeld, maar het zoeken van een route.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defcon84 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:20:
ik denk niet dat ie de kaarten bedoeld, maar het zoeken van een route.. :)
inderdaad is dat wat ik bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Heb ook de Nokia Drive update gehad... versie is nu 1.1.0.1501

Iemand enig idee wat er aangepast is ? Ergens een change log te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kun je het zoeken naar updates nog ergens forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Gewoon de marketplace openen, dan geeft ie het vanzelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Gisteren toevallig bij iemand geweest die vorige maand een HTC had gekocht (volgens mij de Radar), dus natuurlijk even naast elkaar gelegd.

Naast dat je meteen ziet hoe verschrikkelijk veel mooier het scherm is bij de Lumia, viel het ook op hoeveel mooier de theme 'nokia blue' is vergelijk met normaal blauw. Switch zelf maar eens van Nokia Blue naar Blue om het te zien. Grappig hoeveel een kleine kleurvariatie veel kan veranderen aan de perceptie hoe 'mooi' iets is.
Deze kleur krijg je alleen op Nokia Phones blijkbaar omdat je niet zelf kleuren nieuwe kleuren kan toevoegen (hopelijk in de toekomst, of is zelf een RGB waarde invoeren al te 'technisch' nu?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:12:
[...]

kan ik de pc ff ruilen, dan weet ik 100% zeker dat ik niet serieus genomen zal worden, ik zie geen reden waarom dat met een telefoontje wel zo zou zijn. Dat mijn Lumia nog nooit is vastgelopen, en een andere wel, betekend nog niet automatisch dat er hardware matig iets mis zou moeten zijn met die andere Lumia, het zal waarschijnlijk aan bepaalde apps liggen die het systeem laten crashen, net zoals dat al decennia lang normaal is op personal computers.
Nee, dat kan niet met WP7, dus als dat gebeurd is het niet normaal en kun je er eigenlijk van uit gaan dat je toestel kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

defcon84 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:42:
En als dat niet werkt kun je ook nog een tweede keer zoeken naar dezelfde app in de marketplace, dan krijg je alsnog de update te zien.

Raar trouwens dat de marketplace zegt update naar 1.4 en daarna in de app zelf is de versie 1.1.0.1501. :?

[ Voor 15% gewijzigd door mkrmr op 23-12-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

dat had ik idd ook al gemerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:10
Hm, geen Drive update + hij staat ook niet in de marketplace...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Op de website http://www.nokia.nl/nl-nl/support/product/nokia-drive/ zie ik staan "Ontvang waarschuwingen voor flitspalen en snelheidslimieten, zelfs wanneer je niet aan het navigeren bent" ?

Werkt dit bij iemand ? Tot op heden heb ik er nog maar weinig van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:27:
Op de website http://www.nokia.nl/nl-nl/support/product/nokia-drive/ zie ik staan "Ontvang waarschuwingen voor flitspalen en snelheidslimieten, zelfs wanneer je niet aan het navigeren bent" ?

Werkt dit bij iemand ? Tot op heden heb ik er nog maar weinig van gemerkt.
Dat zit er (nog) niet op. Het zat wel op mijn Nokia N8 dus ik denk dat ze op de site de tekst al hebben aangepast voor de komende update in januari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:18
Zou dit met een iphone ook mogelijk zijn: YouTube: TGIS Episode 3 (Nokia Lumia 800 Drop Test) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had even iets terug gekeken, dat filmpje is hier reeds uitgebreid besproken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

defcon84 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:42:
Hmm, hier anders niet.. zo ook geen "check for updates" optie :(.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
hjs schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:54:
[...]

Ik had daar ook geen problemen mee.
Wel later mijn contacten van gmail aan mijn live account gekoppeld en ook facebook aan mijn live account.
Dan zie je de verjaardagen in je kalender ;)
hoe doe je deze koppeling??

Ik heb dus in Windows Live mijn Facebook Calendar geimporteerd maar toch krijg ik deze niet te zien in mijn calender op mijn Lumia. Iemand die me kan helpen?

Tevens lijkt het alsof mijn berichten niet (bv gmail) niet gepushed worden. Iemand ook hier een oplossing voor?

[ Voor 28% gewijzigd door Batsu op 24-12-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:24:
[...]
Hoe gaat dat opgelost worden? Heb een Lumia 800 via tweakers.
Hier hetzelfde, ook nog steeds de eerste update niet ontvangen. Lumia ook via de tweakers dag.... Al een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 10:14:
[...]

Hier hetzelfde, ook nog steeds de eerste update niet ontvangen. Lumia ook via de tweakers dag.... Al een idee?
Nokia Nederland:
Dag Tom, de Lumia's die niet in de winkel verkocht zijn moeten watlanger wachten op een update. Nog even geduld. Onze excuses hiervoor.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Electrowolf schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 00:03:
[...]

Hmm, hier anders niet.. zo ook geen "check for updates" optie :(.
Ik heb de update van Nokia Rijden wel gehad gisteren avond, maar zoals bekend is er niet veel veranderd ik denk dat het onderhuidse bugfixes zijn ofzo..

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

mafiatounes schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:44:
[...]

Ik heb de update van Nokia Rijden wel gehad gisteren avond, maar zoals bekend is er niet veel veranderd ik denk dat het onderhuidse bugfixes zijn ofzo..
Vanochtend had ik 'm wel... duurt dus soms even.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 19:10
Hm, haal 2:35 met de WP Bench....

Niet echt onder de indruk (het klopt trouwens dat het scherm de hele tijd aanblijft tijdens het testen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Breekt nou me klomp.
Live-id met USA landinstelling, maar wel een Nokia Rijden update ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Devian schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:02:
Breekt nou me klomp.
Live-id met USA landinstelling, maar wel een Nokia Rijden update ontvangen....
Ik had hem ook gewoon met Belgisch live id, de Nokia Music 1.6 update dan weer niet...

Verder voor de mensen met batterij problemen er zou op 18 Januari een update komen die dit verhelpt:

http://wmpoweruser.com/no...rUser+%28WM+Power+User%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
mafiatounes schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:04:
[...]

Ik had hem ook gewoon met Belgisch live id, de Nokia Music 1.6 update dan weer niet...

Verder voor de mensen met batterij problemen er zou op 18 Januari een update komen die dit verhelpt:

Music update heb ik ook niet ontvangen..Maar dit biedt wel hoop ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504

Let wel op, het artikel spreekt enkel over "only for the Cyan and Magenta" !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Basekid schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:26:
Hm, haal 2:35 met de WP Bench....

Niet echt onder de indruk (het klopt trouwens dat het scherm de hele tijd aanblijft tijdens het testen?)
Bij mij wel, ook ongeveer dezelfde tijd.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ik heb het gevoel dat mijn Lumia de dataverbinding nooit pakt, alleen de wifi.
Herkent iemand dit probleem?

Tevens, er was ooit sprake van dat de wifi altijd uitging in standby waardoor notificaties niet binnen kwamen. Is dit nog steeds zo?? en wordt dat dan nog opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
krijgen we dit weer??
Batsu schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:27:
Ik heb het gevoel dat mijn Lumia de dataverbinding nooit pakt, alleen de wifi.
Herkent iemand dit probleem?
Is geen "probleem", is by design. Of wil je graag snel door je datalimiet heen? (tip: zet je wifi uit dan)
Tevens, er was ooit sprake van dat de wifi altijd uitging in standby waardoor notificaties niet binnen kwamen. Is dit nog steeds zo?? en wordt dat dan nog opgelost?
Ook dit is by design. Tip: 3G aanzetten als je notificaties wilt ontvangen als de telefoon in standby is. (of de adapter erin laten zitten, dan blijft WiFi ook aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ramon schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:34:
krijgen we dit weer??

[...]
Is geen "probleem", is by design. Of wil je graag snel door je datalimiet heen? (tip: zet je wifi uit dan)

[...]

Ook dit is by design. Tip: 3G aanzetten als je notificaties wilt ontvangen als de telefoon in standby is. (of de adapter erin laten zitten, dan blijft WiFi ook aan)
Maar dat ie nooit de dataverbindign pakt (bv als ik in de stad ben of op t werk) dat is toch vreemd? Ook niet in standby dus.

Heb je ook nog n oplossing voor mn facebook verjaardagen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Batsu schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:38:
[...]

Maar dat ie nooit de dataverbindign pakt (bv als ik in de stad ben of op t werk) dat is toch vreemd? Ook niet in standby dus.
Dus als je wifi uitzet en 3G en data-verbindingen aan hebt staan, kan je niet op het internet? Lijkt me weer een ander probleem.
Heb je ook nog n oplossing voor mn facebook verjaardagen probleem?
Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ramon schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:46:
[...]
Dus als je wifi uitzet en 3G en data-verbindingen aan hebt staan, kan je niet op het internet? Lijkt me weer een ander probleem.

[...]
Welk?
ja dat lijkt me inmiddels ook.... zal eens verder kijken bij mijn provider

dat ik deze niet in mijn calender van mn gsm krijg.
Heb de calendar wel al gesynched met windows live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Helemaal blij met m'n lumnia 800, een mooie upgrade voor m'n omnia 7. De batterij schijnt in orde te zijn omdat ik er bijna net zo lang mee doe als de omnia7.

Verder vroeg ik mij af of de kopjes aan de zijkant bij de rest ook rammelen al ze het toestel schudden. Super mooi toestel, alleen de afwerking van de knopjes voelt wat goedkoop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik mag aankomende dinsdag ook een andere telefoon uitzoeken, en mij oog was ook gevallen op de Lumia.
Voornamelijk vanwege het strakke design, en Phone7.

Alleen ik doe totaal niks met alle "social media", is deze telefoon dan wel wat voor mij? Omdat het wel een "selling point" van deze telefoon is. En ik ga nu ook over naar een nieuw abbo, wel zelfde provider, en ga dus van onbeperkt internet, terug naar 250mb. Is dit genoeg, en ik vraag dit vanwege al de LiveTiles die je in kan stellen? Ik WhatsApp dagelijks, kijk regelmatig op buienradar, gebruik dropbox nog wel is, en kijk af en toe op tweakers.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bedankt voor de info allemaal, dan ga ik er dinsdag maar gewoon een halen. Iemand nog tips voor een dataverbruik app, of is er ook een 3G watchdog voor phone7?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
NoFearCreations schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:29:
Bedankt voor de info allemaal, dan ga ik er dinsdag maar gewoon een halen. Iemand nog tips voor een dataverbruik app, of is er ook een 3G watchdog voor phone7?
Niet echt, WP geeft hier volgens mij geen ondersteuning voor. Wie is je provider? Belstatus is een app die info geeft over je beltegoed. Voor Vodafone laat die je verbruik wel zien, maar KPN bijvoorbeeld weer niet. Dit ligt niet aan de app zelf, maar aan de provider. Vraag hoort overigens hier thuis: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1431480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
tis echt een mooie telefoon zeg :9~
had hem van de week in mijn handen, en was aangenaam verrast.
laat ik nou net een nieuw toestel mogen uitzoeken.

wat ik me alleen afvraag, werkt het toestel een beetje samen met een imac?
de software en dergelijke?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 14-09 22:29
Dutchzilla schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:09:
...

wat ik me alleen afvraag, werkt het toestel een beetje samen met een imac?
de software en dergelijke?
Ik werk hier met Windows Phone 7 Connector en niet iedereen is er even blij mee. Bij mij is het gelukkig niet zo erg.

De Nokia Lumia 800 wordt netjes herkent alleen denk ik dat er in mijn iTunes bib (voor muziek, beltonen en video's) ergens iets niet goed zit want lang niet alles kan/wil worden gesynced, weet alleen nog niet waarom. Met iPhoto gaat alles goed, kan selecteren wat ik wil overzetten van of naar de computer.

Als het werk werkt, werkt het als een zonnetje. Niets dan lof want ik was persoonlijk bang dat ik weer een apart programmaatje nodig had om te syncen waar ik mijn hele bib in over moest laden en opnieuw tangen of weet ik veel wat allemaal om het werkend te krijgen, maar gelukkig leest WP7C alles uit vanuit iTunes. Alleen vraag ik mij dus af waarom niet alles wat ik selecteer over wordt gezet, er staat tenslotte nergens een beveiliging op. Misschien dat WP7C een poos nodig heeft om alles in te lezen vanuit iTunes?

Buiten dat om (wat denk ik eerder aan mij ligt dan aan WP7C) is er wel een puntjes waarvan ik hoop dat die binnenkort worden aangepast in een update, je kan namelijk geen albums selecteren alleen afspeellijsten, artiesten en genres.

En ik kwam nog dit topic hier op Tweakers tegen over WP7C.

[ Voor 10% gewijzigd door Dagg op 25-12-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 16:36
Net even Nokia Rijden uitgeprobeerd op mijn Lumia 800. Niet slecht voor een gratis gps app, maar net te veel kleine ergernissen om de TomTom helemaal de deur uit te doen. Er is geen Thuis instelling, de bestemming moet meteen correct ingevoerd zijn, dus niet eerst plaats, straat, huisnr. Vaak geen duidelijke afslag omschrijving (weg, nr, plaats) wat zorgt voor verwarring. En er word maar één route aangeboden. Pluspunt is wel dat de app zeer snel de route berekend en herberekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
DamnDutchGuy schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:01:
Net even Nokia Rijden uitgeprobeerd op mijn Lumia 800. Niet slecht voor een gratis gps app, maar net te veel kleine ergernissen om de TomTom helemaal de deur uit te doen. Er is geen Thuis instelling, de bestemming moet meteen correct ingevoerd zijn, dus niet eerst plaats, straat, huisnr. Vaak geen duidelijke afslag omschrijving (weg, nr, plaats) wat zorgt voor verwarring. En er word maar één route aangeboden. Pluspunt is wel dat de app zeer snel de route berekend en herberekend.
Als Nokia de functionaliteit van de Symbian versie toevoegt dan zal dit jou Tomtom doen vergeten! Maar je hebt gelijk voor het moment is Nokia Rijden nog heel basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 16:36
mafiatounes schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:06:
[...]

Als Nokia de functionaliteit van de Symbian versie toevoegt dan zal dit jou Tomtom doen vergeten! Maar je hebt gelijk voor het moment is Nokia Rijden nog heel basic.
Laten we het hopen, het is allemaal wel mogelijk kijk maar naar die Navigon app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Batsu schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:50:
[...]

ja dat lijkt me inmiddels ook.... zal eens verder kijken bij mijn provider

dat ik deze niet in mijn calender van mn gsm krijg.
Heb de calendar wel al gesynched met windows live
Om mezelf even te quoten.

De verjaardagen van Facebook staan erin, zijn er blijkbaar "vanzelf" ingekomen maar met een dag vertraging.

Nog een tip mochten je settings van je dataverbinding niet goed staan. Ik had dus wel een 3G en H symbool maar de verbindign werkte niet op mijn Lumia.
Download dan via een bekend wifi network de App Netwerk Instellen. Die zet alles goed en dan werkt alles goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:54
Ik wil zo graag een Lumia 800 maar ik zit te twijfelen...Over een paar maanden komt misschien (de aankondiging) van de Lumia 900....Ik weet niet wat ik moet doen...
Zit nu met m'n Nokia N900 tot ongeveer maart...Hopelijk schiet Nokia een beetje op!
Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.