Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:12:
[...]Laten we aub wel even realistisch blijven. Als ik bij pak hem beet Dell of Hp aan kom zetten met het verhaal dat Windows 3 keer in de laatste maand is vastgelopen, kan ik de pc ff ruilen, dan weet ik 100% zeker dat ik niet serieus genomen zal worden
Dell en HP leveren een product die gewoon moet werken punt uit. Als jij niets hebt verandert aan het systeem en hebt uitgesloten dat het de apps zijn (bijv. door default image terug te zetten) en het vertoont nog steeds dezelfde kuren krijg je ook gewoon garantie zoals het hoort of hebt daar tenminste recht op.
, ik zie geen reden waarom dat met een telefoontje wel zo zou zijn. Dat mijn Lumia nog nooit is vastgelopen, en een andere wel, betekend nog niet automatisch dat er hardware matig iets mis zou moeten zijn met die andere Lumia,
Klopt, maar als je al het mogelijke al hebt uitgesloten kan het apparaat wat mij betreft naar de fabrikant om daar fatsoenlijk onder de loep te worden genomen.
het zal waarschijnlijk aan bepaalde apps liggen die het systeem laten crashen, net zoals dat al decennia lang normaal is op personal computers.
Als het na een reset nog steeds zo is is dat blijkbaar dus niet zo. Tenzij de fabrikant het toestel met verkeerde apps heeft geleverd, maar dan is weer niet geleverd wat je zou mogen verwachten (een apparaat dat niet telkens buitenwerking is).
Dat mensen er aan gewend zijn geraakt dat apparaten niet doen wat er wordt beloofd of uberhaupt niet fatsoenlijk werken is buitengewoon fascinerend. Neem een willekeurig ander apparaat en als je vraag aan een willekeurig persoon wat hij zou doen als het apparaat 3 keer per maand zou stoppen met werken en je krijgt (denk ik) vrijwel altijd te horen dat ze garantie claimen of een nieuwe kopen. Waarom zou het dan niet zo zijn met telefoon software? Het OS hoort niet te crashen als een app crasht. Als dat wel zo is is het gewoon een bug die moet worden gefixed. Een OS hoort ofwel de hardware te beschermen tegen ongeoorloofd gebruik ofwel heel basic te zijn en dit aan de applicatieontwikkelaars over te laten. Waarbij bij de laatste de applicatieontwikkelaars de plicht hebben het apparaat te laten werken naar behoren.
Oh en denk niet dat ik claim foutloze software te kunnen schrijven of perfect werkende apparaten te kunnen ontwikkelen, maar als een klant bij mij zegt dat het apparaat 3 keer per maand reboot zal ik dat wel zo snel mogelijk rechtzetten. Het is een kleine moeite voor Nokia om het apparaat om te ruilen met een werkend toestel (als het na een hardreset dezelfde kuren vertoont, want dan is het dus wel de hardware).
Anyways ik zal er niet verder op doorgaan omdat het zo'n filosofisch debat gaat worden waarbij je uiteindelijk nergens aankomt, omdat mensen schijnen te denken dat software en hardware-ontwikkelaars geen (ethische) plichten hebben.
*edit* @onder: ach.. mijn favo onderwerp

Maar het heeft niet zoveel met precies dit geval te maken. Of het incompatibiliteit tussen hardware en WP7 is valt denk ik vrij snel te achterhalen met een hard reset (evt. een flash). Overigens heeft bovenstaand verhaal juist alles met ethische plichten te maken. Onrealistische verwachtingen zijn het ook niet aangezien het wel mogelijk is.
[
Voor 10% gewijzigd door
Caelorum op 22-12-2011 23:15
]