Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja je leest het goed, ik ben een Mac gebruiker met een Phone 7 toestel...

Maar wat ik me nu afvraag, wat zijn jullie ervaringen met deze tool?

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2jbmvmd.jpg
Windows Phone 7 Connector is a simple, easy-to-use application designed to sync your favorite media files from your Mac, with your Windows Phone 7 or Zune HD. You can also sync photos and videos you captured on your phone with your Mac, and when needed, update your Windows Phone 7 software.
http://itunes.apple.com/u...nnector/id415571499?mt=12

Heb al de beta's en nu de officiele 1.1 gebruikt, maar allemaal werken ze relatief buggy.

iTunes playlists syncen gaat soms, soms niet. Als het nu AAC of MP3 is, het maakt niks uit.

Het syncen van mijn foto's en video's met iPhoto werkt ook niet, je ziet onderaan de progressbalk media importeren, iPhoto gaat open, maar er gebeurt niks

Met andere woorden, elke keer als ik media wil syncen, moet ik eerst alles manueel exporteren naar een usb-stick, naar beneden gaan, alles kopieren op een Windows pc met Zune geïnstalleerd en dan via die manier alles syncen, wat _enorm_ omslachtig is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 16:21
Hé EclipX,

Ik gebruik ook een mac en ook een Phone 7 toestel. Best of both worlds, wat mij betreft ;-).

Voor wat betreft jou probleem. Ik heb zelf op mijn mac een parallels windows xp virtual image die ik voor dit soort zaken gebruikt. In die virtual image heb ik Zune draaien. Zune maakt gebruik van mijn itunes media library, dus je hoeft niks te kopiëeren of wat dan ook. Werkt perfect! Moet je maar eens proberen.

Voor dat die connector voor Mac een keer stabiel is, gaat nog wel ff duren denk ik. Naast het feit dat je ook wordt vastgepind op bijvoorbeeld gebruik van Iphoto (wat ik zelf dus niet gebruik).

Parallels desktop is sowieso echt een super virtual machine. Voor mac ver uit de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vind ik ook hehe :)

Ik zal Parallels eens installeren en proberen, maar ik vrees dat het redelijk sloom zal werken op mijn 1ste gen. Macbook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Vraagje, niet iedereen is even blij met Windows Phone 7 Connector. Bij mij zit het probleem een beetje in de marge.

De Nokia Lumia 800 wordt netjes herkent alleen wordt niet alles wat ik selecteer gesynced, weet alleen niet waarom. Met iPhoto gaat alles goed, kan selecteren wat ik wil overzetten van of naar de computer.

Als het werk werkt, werkt het als een zonnetje. Niets dan lof alleen vraag ik mij dus af waarom niet alles wat ik selecteer over wordt gezet, er staat tenslotte nergens een beveiliging op. Misschien dat WP7C een poos nodig heeft om alles in te lezen vanuit iTunes?

Verder hoop ik dat binnenkort in een update het selecteren van albums wordt meegenomen, je kan namelijk alleen afspeellijsten, artiesten en genres selecteren.

Ik werk met een MacbookAir i7 mid 2011 en met originele accesiores voor de Nokia Lumia 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Like
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik ben er zeker wel blij mee! Wel heb ik er een vraag over: mijn iTunes staat vol met ALAC, synchroniseren gaat goed, alleen de bestanden worden wel veel kleiner dan dan de Lossless files.

Er vindt dus een compressie plaats vanuit dit programma naar de telefoon. Weet iemand wat er precies gebeurd en of je zelf hiervoor instellingen kunt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Like schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:19:
Ik ben er zeker wel blij mee! Wel heb ik er een vraag over: mijn iTunes staat vol met ALAC, synchroniseren gaat goed, alleen de bestanden worden wel veel kleiner dan dan de Lossless files.

Er vindt dus een compressie plaats vanuit dit programma naar de telefoon. Weet iemand wat er precies gebeurd en of je zelf hiervoor instellingen kunt wijzigen?
In Zune kan je dat ergens in de options toen, misschien kan dat ook op de mac?

• Dagg

Welk OS en taalinstellingen gebruik jij? Misschien dat het daar aan kan liggen bij mij?

Er is wel een optie dat gegevens worden opgevraagd en verwerkt met zune.net, misschien dat het daar aan ligt. Er zit namelijk geen optie in WP7C om te comprimeren op de video's na dan. Daar kun je aangeven dat je de video's wilt cenverteren naar kwaliteit (groot) of ruimte (klein).

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:35
[...]Er vindt dus een compressie plaats vanuit dit programma naar de telefoon. Weet iemand wat er precies gebeurd en of je zelf hiervoor instellingen kunt wijzigen?
Geen idee net als bovenstaande, maar wellicht dat je zelf de bestanden kan recoden naar een formaat dat de telefoon snapt. Dan hoeft de connector niets om te zetten en heb je zelf wat meer controle over de uiteindelijke kwaliteit.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:00

ALAC word afaik niet native ondersteund door WP7, dus moet er altijd conversie plaatsvinden.
Zune converteert altijd naar MP3, bitrate is zelf in te stellen tot maximaal 320 Kbit.

Ik heb een document gevonden op MSDN wat de ondersteunde formaten zijn, wellicht heb je er iets aan: Supported Media Codecs for Windows Phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Mijn 'probleem' is opgelost. Er stond in mijn iTunes Library het bestand "iTunes Music Library.xml", door deze te verwijderen ziet WP7C nu alle muziek in die Library en synced nu wel de nummers.
Pagina: 1