Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:23
r2504 schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:41:
[...]

Je moet je airplane mode wel afzetten hé :)

De beste meldingen tot op heden zijn iets meer dan een dag... en jij zou meer dan 4 dagen halen :?
Met wifi aan, bluetooth uit, location services uit, 3g data uit, alle accounts op manual search en standaard battery saver aan heb ik nu staan

20%, tijd sind laatste keer opladen 4 dagen en 14 uur, resterende tijd 11 uur.

Oftewel, ik wil niet dat hij iets doet zonder dat ik het zeg. Mail sync ik wel zodra ik mail wil lezen, people hub ververst hij zelf al automatisch zodra ik daarheen ga. Alleen bij de agenda is het vervelend, daar zit geen sync optie en moet je via instellingen...accounts...sync doen.

Oftewel, als je je telefoon gebruikt als telefoon en mobiel internet/mail wanneer gewenst dan kun je tegen de 5 dagen gewoon halen.

Wil je binnen 5 minuten danwel live notificaties krijgen van whatsapp/mail etc, ja dan is dit echt onhaalbaar, maar dat vind ik onzin als ik de hele dag gewoon achter een pc zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:41:
[...]

Je moet je airplane mode wel afzetten hé :)

De beste meldingen tot op heden zijn iets meer dan een dag... en jij zou meer dan 4 dagen halen :?
Geen airplane mode, bluetooth aan, wifi aan, alleen data verbinding staat uit, want die gebruik ik toch niet. Ik heb hem de laatste dagen niet veel gebruikt. Bij normaal gebruik haal ik met gemak 48 uur. Ik denk dat sommigen een te hoge verwachting, of een te hoog verbuik hebben. Als je een ipad2 constant gebruikt, is het na 7 uur ook gedaan met de batterij, waarom zou een telefoon dan ineens dagen mee moeten gaan ?

Oh en mijn partner heeft ook een Lumia 800,zelfde verhaal. Ik denk dat sommige apps (zoals whatsapp) het verbruik van de batterij nadelig beinvloeden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de bovenstaande twee personen een alles behalve representatief gebruik van het toestel hebben in vergelijking met de bezoekers van Tweakers. Om dan hieraan conclusies te gaan hangen (positief of negatief) is dan ook totaal niet zinnig.

Wat leren we hier uit? ALS je weinig automatische verbindingen heb open staan, dan KAN je heel lang met je batterij. Doe je dat niet, dan is het aanzienlijk korter.

Overigens vind ik de ontvangst sterkte van de Lumia niet spectaculair. Het is niet slecht, maar bij de HTC Radar is dat gewoon beter.

Als dat toestel toch eens een snellere processor had gehad....

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:43:
Ik denk dat de bovenstaande twee personen een alles behalve representatief gebruik van het toestel hebben in vergelijking met de bezoekers van Tweakers. Om dan hieraan conclusies te gaan hangen (positief of negatief) is dan ook totaal niet zinnig.

Wat leren we hier uit? ALS je weinig automatische verbindingen heb open staan, dan KAN je heel lang met je batterij. Doe je dat niet, dan is het aanzienlijk korter.

Overigens vind ik de ontvangst sterkte van de Lumia niet spectaculair. Het is niet slecht, maar bij de HTC Radar is dat gewoon beter.

Maar dat is natuurlijk niet te wijten aan de Lumia. Mijn Nokia E72 heeft met email pull ook de neiging om de batterij leeg te trekken.Dat is onvermijdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023

......en het design van de Lumia (Radar is ook wel oké hoor, maar totaal niet vergelijkbaar qua design), Nokia Drive/Music, het prachtige scherm, meer GB. Nee, doe mij dan toch maar de Nokia ;)

[ Voor 3% gewijzigd door unknowndb op 05-12-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

. Het is niet slecht, maar bij de HTC Radar is dat gewoon beter.

en een betere camera en een groter scherm dan was het een HTC Titan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 15:00

maffe

maffe

We hebben zojuist de 7740 software erin gezet. De update kwam nu wel 'automatisch' binnen. Maar helaas, kunnen we niet connecteren naar onze Exchange server (zie eerdere berichten).
Wij blijven telkens hangen in fout 80072EFD.

@Rowdy.nl
Overigens heeft de beschikbaarheid van de update NIETS met de provider (vodafone/t-mobile/kpn) te maken, omdat we hier zonder sim testen op een wifi netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10 16:27
Ik weet niet of het volgende op de Lumia 800 betrekking heeft of dat het een Windows dingetje is maar als je het geluid harder of zachter zet krijg je op het scherm een tekentje boven in beeld. Als je daar op drukt kun het geluid van de beltoon aan/uit zetten. Is een shortcut tov naar instellingen te moeten gaan.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Telfordia schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:18:
Ik weet niet of het volgende op de Lumia 800 betrekking heeft of dat het een Windows dingetje is maar als je het geluid harder of zachter zet krijg je op het scherm een tekentje boven in beeld. Als je daar op drukt kun het geluid van de beltoon aan/uit zetten. Is een shortcut tov naar instellingen te moeten gaan.
Alles met betrekking tot het OS is een Windows dingetje. Nokia heeft namelijk niets aan het besturingssysteem veranderd. In dit topic kan dus eigenlijk alléén het design of de hardware worden besproken.

Edit: Het woord 'software' heb ik gewijzigd in 'OS' om mijn post te verduidelijken.

[ Voor 13% gewijzigd door joblamie op 05-12-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10 16:27
Excuus voor mijn onwetendheid. Een modje mag mijn post wel verplaatsen als het in de weg staat :).

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

joblamie schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:23:
Alles met betrekking tot de software is een Windows dingetje. Nokia heeft namelijk niets aan het besturingssysteem veranderd.
Niet alles, want er staat software van Nokia op, dus niets klopt niet, ze hebben wel zaken aan toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10 10:57

defcon84

Multipass?

volgens mij hebben ze alleen maar wat apps toegevoegd, en niets aan het OS veranderd.. dus dan klopt het wel wat joblamie zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

defcon84 schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:50:
volgens mij hebben ze alleen maar wat apps toegevoegd, en niets aan het OS veranderd.. dus dan klopt het wel wat joblamie zegt
Het klopt niet wel, want software OS is niet hetzelfde als besturingssyssteem.

Edit: Na de aanpassing van joblamie klopt het wel.

[ Voor 11% gewijzigd door ArnoudBM op 05-12-2011 16:53 ]

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ArnoudBM schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:33:
[...]

Het klopt niet, want software is niet hetzelfde als besturingssyssteem.
Ik heb in mijn post het woord 'software' aangepast naar 'OS', voordat hier een hele discussie komt over of ik wel of niet gelijk heb. Feit is dat alles wat je in het OS op je Lumia ziet op iedere andere Windows Phone ook zichtbaar is, behalve Nokia Rijden, Nokia Muziek en Nokia Kaarten. Maar dat zijn apps. En we hebben het hier over het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

joblamie schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:47:
[...]

Ik heb in mijn post het woord 'software' aangepast naar 'OS', voordat hier een hele discussie komt over of ik wel of niet gelijk heb. Feit is dat alles wat je in het OS op je Lumia ziet op iedere andere Windows Phone ook zichtbaar is, behalve Nokia Rijden, Nokia Muziek en Nokia Kaarten. Maar dat zijn apps. En we hebben het hier over het OS.
We hebben het hier juist niet over het OS. ;)

maar we mogen het hier toch wel hebben over de drie bijgeleverde Nokia-specifieke apps? Of moet dat ook in een apart topic?

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10 17:11

danplo

The Force is strong with me

Na een paar dagen de Nokia Lumia 800 in gebruik te hebben genomen ben ik zeer tevreden over het toestel en het nieuwe WP7 besturingsysteem.
Wat ik ervan had verwacht komt ook precies naar voren en voor mij niks anders meer op dit moment.
Alleen heb ik wel een 2 vragen aan jullie.

Gisteren hadden we een sinterklaas feest en wilde ik een paar films maken, maar ik kreeg het niet goed voor elkaar, want het beeld krijg ik niet scherp (blur). Is dit een bekend probleem ? Het beeld had ik op 720P gezet en alles verder op standaard gezet, maar niks hielp.

Wanneer ik berichten krijg op facebook (personen) of (ik) of email dan krijg ik dit alleen maar op mijn tegeltjes te zien, maar krijg ik geen geluidje te horen ? is dit mogelijk ergens in te stellen, want ik kan het niet vinden. Bijvoorbeeld met Whatsapp krijg je wel een melding in beeld.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-10 18:33
danplo schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:24:
Na een paar dagen de Nokia Lumia 800 in gebruik te hebben genomen ben ik zeer tevreden over het toestel en het nieuwe WP7 besturingsysteem.
Wat ik ervan had verwacht komt ook precies naar voren en voor mij niks anders meer op dit moment.

Gisteren hadden we een sinterklaas feest en wilde ik een paar films maken, maar ik kreeg het niet goed voor elkaar, want het beeld krijg ik niet scherp (blur). Is dit een bekend probleem ? Het beeld had ik op 720P gezet en alles verder op standaard gezet, maar niks hielp.

Wanneer ik berichten krijg op facebook (personen) of (ik) of email dan krijg ik dit alleen maar op mijn tegeltjes te zien, maar krijg ik geen geluidje te horen ? is dit mogelijk ergens in te stellen, want ik kan het niet vinden. Bijvoorbeeld met Whatsapp krijg je wel een melding in beeld.
Eerste weet ik niet van de canera,

Voor dat geluid bij die Email. Ga bij settings naar ringtones en sounds en voer een sound in bij "new email" Heb het zelf niet, want dan blijft tie herrie maken, maar zou moeten werken...

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Email geluid gevonden :) bedankt, Ik had gewoon niet goed gekeken stom.
Misschien ook nog geluid of melding opties voor de personen en ik tegel ?

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Als ik heel eerlijk ben is het wel info waar ik wat aan gehad heb. Ik hoef zelf ook geen constante whatsapp lijn, bluetooth en wifi open hebben staan. Eens per uur een agenda + mail sync vind ik al zat, en het is in dat geval fijn te horen dat je toch wel 2 dagen met de batterij kan doen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
maffe schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:23:
We hebben zojuist de 7740 software erin gezet. De update kwam nu wel 'automatisch' binnen. Maar helaas, kunnen we niet connecteren naar onze Exchange server (zie eerdere berichten).
Wij blijven telkens hangen in fout 80072EFD.

@Rowdy.nl
Overigens heeft de beschikbaarheid van de update NIETS met de provider (vodafone/t-mobile/kpn) te maken, omdat we hier zonder sim testen op een wifi netwerk!
Volgens mij moet je voor het exchange 2003 probleem ook een server update installeren. Hebben jullie dat gedaan?

btw ,de update heeft NIETS met je SIM of niet te maken maar met de branding van de telefoon. Als deze Vodafone gebrand is zal Vodafone de update moeten accorderen richting MS, maakt dus niet uit of je nu iets via Wifi doet of dat er een KPN SIM in je telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia update voor aanstaande woensdag 1900 uur
Die mag je overmorgen verwachten (staat gepland 7/12, 19u Nederlandse tijd via Zune)
http://twitter.com/#!/jurthys/status/143641883787280385

Ben benieuwd wat de reacties zijn en of de update alleen voor de accu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Wellicht een open deur, maar is je camera lens schoon? Ik had dit gisteren, zat gewoon een vette vlek op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:35

Snippertje

Light up your life

AlexanderOnline schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:40:
[...]

Wellicht een open deur, maar is je camera lens schoon? Ik had dit gisteren, zat gewoon een vette vlek op ;)
Hier hetzelfde, zat ook dikke vet vlek op ^^

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Toestel vanmorgen van de lader gehaald (kwart over 7/half 8), nu met vandaag 1 uur 3g, 4 uur wifi, rest 2g. 3 kwartier muziek luisteren op fiets, 3 kwartier surfen/apps/facebook/market browsen in mijn pauze, mail of 10 gelezen en 5 verzonden, 3x gebeld, wat sms en een hoop whatsapp. En tot slot een random tower defense game spelen voor een half uur. Helderheid op zelf bepalen. Achtergrond apps (allen die nokia geweldige apps app stond er bij) uit.
Dan zit ik nu op 42% op dit tijdstip. Morgen weer eens testen met dan de hele dag 3g (niet nodig als hij in standby staat, daarom switch ik ook al ik echt iets ga doen waarvoor ie het nodig heeft).
Ben op zich niet ontevreden. Doet het al langer dan afgelopen zondag, echter toen was het weekend en had eik hem net een dag. Mijn blackberry hield het langer uit, maar ja dat weet je van tevoren.

Merk ook dat mijn batterij gisteren leeg was, en bij het nieuw opstarten, alle muziek die ik erop had gezet niet meer aanwezig was. Nog iemand last van?

Jammer dat je de ringtones niet apart van het master volume kan regelen, vind ik persoonlijk toch wel een minpunt.
Verder heeft er ook iemand last van het feit als je radio luistert en je het lockscreen weg veegt, je een plop hoort over je koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

AlexanderOnline schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:40:
[...]

Ja een goede opmerking hahaha.
Hier had ik naar gekeken, maar was niet het geval, want foto's waren wel op goed beeld te nemen.
Het leek me meer de focus die niet scherp stelde op 1 of ander manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-10 23:16
Ik zag laatst iemand in dit topic waarbij extreme hoeveelheden MB's er doorheen vliegen.
Ik heb dit ook bij mij zelf geconstateerd.
Het is dat ik 'n bundel van 1GB heb, maargoed. Volgens mij is de download snelheid nog niet eens hoog genoeg, om zoveel MB's te slurpen binnen een zeer korte tijd.
Ik heb eveneens provider Simyo. Wordt dit dus de nieuwe manier om klanten op kosten te jagen?
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ff4d3k.png

De hoeveelheid kb's wordt niet op 100 kB afgerond, kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2vim9vm.png

[ Voor 22% gewijzigd door Wietsee. op 05-12-2011 21:19 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:39
Volgens mij heeft simyo gewoon ergens een komma verkeerd staan ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Ik deel die mening niet geheel. Dit topic wordt niet alleen gelezen door echte tweakers, maar mijn ervaring is dat dergelijke onderwerpen van GOT ook door onwetende consumenten worden bekeken en op wordt gepost.
Ik vind het wel fijn dat ik nu zeker weet dat de accuduur met name door Push berichten heel erg wordt benadeeld. Met de Samsung Wave ga je met dergelijk aanpassingen van 48 uur naar 70 uur. Meer haalde ik er zelf niet uit met een soortgelijke test.

Een smartphone is pas voor mij smart als je zelf kunt bepalen wat je ermee wilt doen en als je wilt besparen op accuduur, dan is het fijn dat het goed te doen is.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich mee eens. Een ieder bepaald voor zich hoe hij/zij een toestel gebruikt.
Overigens heb ik het toestel pas sinds vrijdag en ik haal er nu al makkelijk een dag mee. Als dit nog beter gaat worden, dan hoor je mij niet klagen.

Die dag is met 2 continu mail ophalende accounts, 2 syncende agenda's. Facebook, twitter en Linkedin in de People hub en wifi aan, maar niet verbonden. Af en toe een belletje en heel soms even een paar minuten gamen.
(en dat versta ik dus onder "normaal" gebruik) ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 21:10
Hm mijn Nokia Music offline radio is een beetje aan het flippen. Als je "next" drukt dan blijft hij naar het volgende nummer gaan en gaan en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-10 18:33
Wietsee. schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:11:
Ik zag laatst iemand in dit topic waarbij extreme hoeveelheden MB's er doorheen vliegen.
Het is dat ik 'n bundel van 1GB heb, maargoed. Volgens mij is de download snelheid nog niet eens hoog genoeg, om zoveel MB's te slurpen binnen een zeer korte tijd.
Ik heb eveneens provider Simyo. Wordt dit dus de nieuwe manier om klanten op kosten te jagen?
[afbeelding]

[afbeelding]
teoretisch best goed te halen. Ziet er uit als een grote download die in stukjes is opgedeelt zeker omdat alleen de laatste kleiner is....

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Lumia staat focus standaard op macro, als je dat veranderd heb je wel scherpe beelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 09:39
Ik had zwarte achtergrond met de nokia blauwe tegels, maar ik ben nu geswitched naar witte achtergrond met oranje tegels. Kan deze kleurstelling effect hebben op de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-10 15:53
Ja Zwart beeld kost geen stroom/watt/energie/etc en wit wel. Dus met een witte achtergrond neemt dat meer stroom/watt/energie/etc in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit topic kan beter hernoemd worden naar het Limia 800 accu-probleem en dan een nieuw topic openen voor de andere gebruikservaringen en tips, anders hebben we hie straks 126.451 reacties van lumia gebruikers voor wat betreft hun accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:26:
dit topic kan beter hernoemd worden naar het Limia 800 accu-probleem
Oh, die van mij crasht nog regelmatig.
Morgen nog even de update afwachten maar anders ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 17:52
Lijkt me dat je wat nauwkeuriger moet gaan uitzoeken waar het probleem zit. Zit ook bij Simyo, met een WP7.5 toestel maar dan de HTC Trophy. Ik zie dit soort dataverkeer dus niet, mijn sessies zijn langer en met een onregelmatige hoeveelheid data. Hier is dus iets raars aan de hand in jullie geval.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 17:37
Voor wat info over de bouwkwaliteit van de Lumia, er is een Drop-test gedaan :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1354339

Bovendien, voor de HTC HD7 is een NextGen+ Custom ROM uitgekomen (versie 7740), weet iemand of er voor de Lumia 800 dergelijke initiatieven bestaan? Op XDA zie ik ze voorlopig niet staan (http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1381)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gix
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:08

Gix

Na bijna 2 weken super tevreden te zijn over mijn lumia 800. Loop ik nu toch tegen een probleem aan op het werk.

Mijn toestel is niet vooruit te branden over een wifi verbinding. Ook streaming radio werkt niet meer. De verbinding van de router is gewoon snel met elk ander apparaat. Maar ping ik mijn lumia krijg ik pings van 88 ms of soms zelfs meer.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen of wat ik kan proberen?

Nog groter probleem... Het toestel hangt nu zelfs! TuneIn staat open om een stream te selecteren. Kan hem met de (aan en uit knop) kort indrukken op zwart zetten... maar geen unlock scherm als ik hem weer aan druk.

Back en windows toets reageren ook niet. (Wel trillen, maar geen effect).

Iemand een manier hoe ik hem alsnog kan resetten? Kan namelijk niet de batterij er uit halen ofzo :P

Soft reset shortcut gevonden Afbeeldingslocatie: http://www.ukmobilereview.com/wp-content/uploads/2011/11/tech_nokia_lumia_800-soft-reset.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Gix op 06-12-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nokia gaat volgens Mobilecowboys morgen hun eerste update vrijgeven alleen als ik naar de software versie kijk is die helemaal hetzelfde als wat ik nu op mijn Lumia 800 heb?!?

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/15663

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

[b][message=37269595,noline]Nog groter probleem... Het toestel hangt nu zelfs! TuneIn staat open om een stream te selecteren. Kan hem met de (aan en uit knop) kort indrukken op zwart zetten... maar geen unlock scherm als ik hem weer aan druk.
Lang indrukken, wat doet hij dan?
mafiatounes schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:13:
Nokia gaat volgens Mobilecowboys morgen hun eerste update vrijgeven alleen als ik naar de software versie kijk is die helemaal hetzelfde als wat ik nu op mijn Lumia 800 heb?!?

Het zal dus de MS software zijn van vorige week, met wat eigen Nokia verbeteringen specifiek voor de L800.

[ Voor 43% gewijzigd door hjs op 06-12-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gix

Gix

hjs schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:14:
[...]

Lang indrukken, wat doet hij dan?

[...]

Het zal dus de MS software zijn van vorige week, met wat eigen Nokia verbeteringen specifiek voor de L800.
Had al een kleine oplossing gevonden... Voor de battery pull

Oke na de reset ook de wifi profiel verwijderd. Opnieuw aangemaakt en het lijkt weer te werken. _/-\o_
Had het gevoel dat ondanks dat hij wifi aangaf toch GPRS gebruikte (geen 3G dekking in dit pand)

[ Voor 23% gewijzigd door Gix op 06-12-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
mafiatounes schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:13:

er staat:

"Het gaat om een update naar Windows Phone versie 7.10.7740.16, aldus Jugen Thysmans, de PR voorlichter van Nokia Benelux"

Maar die versie heb ik vorige week al geinstalleerd, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
badluckboy schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:56:
[...]

er staat:

"Het gaat om een update naar Windows Phone versie 7.10.7740.16, aldus Jugen Thysmans, de PR voorlichter van Nokia Benelux"

Maar die versie heb ik vorige week al geinstalleerd, wat nu?
Ja dat dacht ik ook! Weet niet hoe de nummering bij updates werkt maar mss is een toestel software update anders dan een OS update dus het wordt afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafiatounes schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:08:
[...]

Ja dat dacht ik ook! Weet niet hoe de nummering bij updates werkt maar mss is een toestel software update anders dan een OS update dus het wordt afwachten...
dit lijkt mij gewoon een vergissing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nou, dat zal vast wel goed komen hoor.
De basis van die update is die 7740 van MS en daar heeft Nokia wat toestelspecifieke dingen in aangepast.

Hoop dat de L800 daarna niet meer crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Ik denk dat ze revisienummer firmware ermee bedoelen, het getal eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]
ben wel benieuwd wanneer ik bij KPN mijn data verbruik kan zien! Of is daar misschien een handige app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gix

Gix

Gix schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:16:
[...]

Had al een kleine oplossing gevonden... Voor de battery pull

Oke na de reset ook de wifi profiel verwijderd. Opnieuw aangemaakt en het lijkt weer te werken. _/-\o_
Had het gevoel dat ondanks dat hij wifi aangaf toch GPRS gebruikte (geen 3G dekking in dit pand)
De oplossing heeft maar een paar minuten gewerkt.
Nu nog steeds problemen met de WiFi alsof deze niet werkt.

Vanavond even testen met mijn WiFi punt thuis (ipv Werk). Als het dan niet werkt vrees ik dat ik toch het toestel moet gaan hard resetten... of anders terug naar de winkel er mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:38:
[...]
ben wel benieuwd wanneer ik bij KPN mijn data verbruik kan zien! Of is daar misschien een handige app voor?
Tsja, handig...
http://www.windowsphone.c...5b-4f7d-af0a-1222a4c9905d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
hjs schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:48:
[...]

Oh, die van mij crasht nog regelmatig.
Morgen nog even de update afwachten maar anders ...
crashen is NOOIT normaal, heeft niets met wel/geen update te maken, als je telefoon nu crasht is ie kapot. terugbrengen en omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foramen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Vandaag was mijn accu dusdanig leeg dat mijn Lumia uit was gevallen, bij thuiskomst aan de lader totaal geen response.
Na wat internet research kwam ik er achter dat hier nog een aantal mensen last van hadden maar dat het na een half uur a uur goed zou moeten zijn.
Ik ben nu 4 uur verder en mijn Lumia is nogsteeds dood, iemand hier enig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Haal de lader er eens even een minuutje uit. Dan er weer in. Even spelen met de powerknop lang ingedrukt houden, dan komt die bij mij altijd weer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foramen
Het wil niet lukken..

Ik heb nokia support al gebeld maar die konden me niet meer vertellen dan het hardresetten maar zover was ik zelf ook wel gekomen vervolgens willen ze dat ik m'n telefoon maar even naar Nokia-finland stuur om vervolgens 3 weken kwijt te zijn (heb m slechts 2 weken) maar ik zie het al gebeuren dat het door de feestdagen eind deze maand dus gewoon begin januari zal worden.

Ik probeer nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nojevive
  • Laatst online: 03-12-2020
Foramen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:57:
Vandaag was mijn accu dusdanig leeg dat mijn Lumia uit was gevallen, bij thuiskomst aan de lader totaal geen response.
Na wat internet research kwam ik er achter dat hier nog een aantal mensen last van hadden maar dat het na een half uur a uur goed zou moeten zijn.
Ik ben nu 4 uur verder en mijn Lumia is nogsteeds dood, iemand hier enig ervaring mee?
Minimaal 10 seconden de powerknop ingedrukt houden. Dan even wachten. Dan gaat ie trillen. En krijg je beeld. Restart.

Ik moet zeggen, heb dit nu een paar keer gehad, en ik vind dit blackbox gedrag beneden iedere vorm van usability design dat ik de laatste jaren ben tegengekomen. Heb iedere keer weer het gevoel dat ie overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foramen
Thanks, na een seconde of 30 is dit gelukt.
Was al een beetje wanhopig aan het worden, zag het al aankomen dat ik mijn toestel pas half januari terug zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Dat lijkt mij dan ook een prima reden om de telefoon om te laten wisselen. Als ik mijn telefoon in de lader gooi dan is het vrijwel instant dat er een batterij-icoon verschijnt en een paar seconden later start de telefoon op.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 06-12-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foramen
Ramon schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:39:
Dat lijkt mij dan ook een prima reden om de telefoon om te laten wisselen. Als ik mijn telefoon in de lader gooi dan is het vrijwel instant dat er een batterij-icoon verschijnt en een paar seconden later start de telefoon op.
Ga ik waarschijnlijk ook wel doen maar ik wacht hiermee tot na de beloofde januari update en verder zie ik het niet echt zitten mijn toestel nu op te sturen met een opgegeven termijn van 3 weken wat zou betekenen dat dit tussen de feestdagen zou vallen en ik er vanuit ga dat er dan bijzonder weinig zal gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
nojevive schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:36:
[...]
Ik moet zeggen, heb dit nu een paar keer gehad, en ik vind dit blackbox gedrag beneden iedere vorm van usability design dat ik de laatste jaren ben tegengekomen. Heb iedere keer weer het gevoel dat ie overleden is.
Juist! Dit gevoel heb ik ook telkens. Waarom is dit eigenlijk zo, zelfs oude telefoon's reageren direct bij aansluiting op de voeding, door Micro-USB misschien?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wietsee. schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:10:
[...]

Juist! Dit gevoel heb ik ook telkens. Waarom is dit eigenlijk zo, zelfs oude telefoon's reageren direct bij aansluiting op de voeding, door Micro-USB misschien?
lijkt mij gewoon een defect. als ik mijn telefoon helemaal leeg heb, dan plug ik hem op de lader en na een paar minuten start de telefoon automatisch op zonder een knopje aan te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-10 16:30
Goedenavond,

Mocht ik problemen krijgen met mijn Lumia 800 en mijn garantie aan willen spreken, moet ik dan bij Nokia zijn of bij KPN waar ik m'n abo heb verlengd incl. dit toestel? Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foramen
Morpheus2003 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:24:
Goedenavond,

Mocht ik problemen krijgen met mijn Lumia 800 en mijn garantie aan willen spreken, moet ik dan bij Nokia zijn of bij KPN waar ik m'n abo heb verlengd incl. dit toestel? Bvd!
Je kan bij beide aankloppen, er zal een formulier ingevuld worden en je toestel per luchtpost naar Finland (?) worden gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-10 16:30
Foramen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:33:
[...]

Je kan bij beide aankloppen, er zal een formulier ingevuld worden en je toestel per luchtpost naar Finland (?) worden gestuurd.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:38:
[...]
Voor het beltegoed is die handig, maar voor dataverbruik niet. Ligt aan KPN en niet aan de app zelf. KPN geeft die gegevens blijkbaar niet vrij ofzo. Zie tevens: Windows Phone 7 Marketplace en applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Morpheus2003 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:24:
Goedenavond,

Als je binnen 8 dagen terug gaat na aankoop, dan krijg je een nieuw toestel. Zo was het althans bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:20:
[...]

lijkt mij gewoon een defect. als ik mijn telefoon helemaal leeg heb, dan plug ik hem op de lader en na een paar minuten start de telefoon automatisch op zonder een knopje aan te raken
Denk niet dat het een defect is, iedereen ervaart het.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Wietsee. schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:32:
[...]

hierboven al 2 bij wie het niet optreedt, dus niet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:40:
[...]

hierboven al 2 bij wie het niet optreedt, dus niet iedereen.
Wietsee. schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:32:
[...]

Ik ervaar het niet! Zou die van mij defect zijn dan?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:42:
[...]

[...]

Ik ervaar het niet! Zou die van mij defect zijn dan?? :)
Ik ook niet als hij helemaal leeg is en ik sluit hem aan de lader aan dan duurt het max 1min en hij komt vanzelf tot leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
mafiatounes schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:57:
[...]

Ik ook niet als hij helemaal leeg is en ik sluit hem aan de lader aan dan duurt het max 1min en hij komt vanzelf tot leven.
Menen jullie dat :(. Of moet ik ook weer een film laten zien dat mijne niet direct opstart.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Misschien interessant om te onderzoeken/vermelden bij issues:

- Waar sluit je de usb-kabel op aan, je pc of een netstroom-usb-adapter?
- Zit de kabel goed in de telefoon?
- Werkt het met een andere kabel of een andere netstroom-adapter wel?

Ik moet wel zeggen dat de originele Nokia usb-adapter in mijn geval nog in de doos zit; ik gebruik de adapter die ik bij mijn Palm Pre heb gekregen want ik ben lui die zat al in mijn stekkerblok, en hij is handiger met een usb-poort aan de bovenkant :P.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon op 06-12-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ramon schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:06:
Misschien interessant om te onderzoeken/vermelden bij issues:

- Waar sluit je de usb-kabel op aan, je pc of een netstroom-usb-adapter?
- Zit de kabel er goed in?
- Werkt het met een andere kabel of een andere netstroom-adapter wel?

Ik moet wel zeggen dat de originele Nokia usb-adapter in mijn geval nog in de doos zit, ik gebruik de adapter die ik bij mijn Palm Pre heb gekregen.
Ik stop m'n Nokia adapter in een verlengsnoer.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wietsee. schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:05:
[...]

Menen jullie dat :(. Of moet ik ook weer een film laten zien dat mijne niet direct opstart.
Ik had hem helemaal leeg toen ik thuis kwam vanacht. lader erin en na 2 minuten kwam hij vanzelf tot leven. dan meen ik!

maar filmpje is niet nodig hoor, ik geloof heus wel dat er toestellen in omloop kunnen zijn met een defect, zeker omdat het blijkbaar bij meerdere voorkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:08:
[...]

Ik had hem helemaal leeg toen ik thuis kwam vanacht. lader erin en na 2 minuten kwam hij vanzelf tot leven. dan meen ik!

maar filmpje is niet nodig hoor, ik geloof heus wel dat er toestellen in omloop kunnen zijn met een defect, zeker omdat het blijkbaar bij meerdere voorkomt....
Ik heb 'm van Nokia zelf gekregen, was uitgenodigd door Nokia op het Tweakers hoofdkantoor.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Wietsee. schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:09:
[...]

Ik heb 'm van Nokia zelf gekregen, was uitgenodigd door Nokia op het Tweakers hoofdkantoor.
Probeer eens een ander stopcontact, usb kabel, usb adapter dan...?

Beetje oplossingsgericht denken he ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 06-12-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ramon schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:12:
[...]

Probeer eens een ander stopcontact, usb kabel, usb adapter dan...?

Beetje oplossingsgericht denken he ;)
Ja ga ik nu doen, maar nog een ding. Mijn adapter wordt altijd goed voelbaar warm, die van jullie ook?
Dit is wanneer m'n toestel dood is en dan doe ik 'm er aan en dan na een paar minuten begint ie warm te worden en weet ik dat m'n toestel aangaat.

Ik probeer nu m'n batterij zo snel mogelijk leeg te laten gaan, alles op high gezet nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Wietsee. op 06-12-2011 21:15 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:43:
[...]

crashen is NOOIT normaal, heeft niets met wel/geen update te maken, als je telefoon nu crasht is ie kapot. terugbrengen en omruilen.
Gaan we morgen eens bellen met mtv-mobile.
Had van het weekend al een mailtje gestuurd maar geen reaktie gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 20:46
Ik kon deze vraag niet vinden in dit topic, is dit al wel gevraagd mijn excuses.

Ik ben nog niet helemaal thuis in Windows Phone, daarom heb ik een aantal vragen:
  1. Als ik bijvoorbeeld een Youtube filmpje start, dan wordt dit door de telefoon met een applicatie geladen. Deze applicatie heeft geen volume control en skippen door een punt te verschuiven over de tijdslijn is niet mogelijk. Lazyworm youtube app kan dit wel. Is er een mogelijkheid om de default player te veranderen wanneer ik op Youtube.com een filmpje aandruk?
  2. Is er een mogelijkheid om uitzending gemist te bekijken (kon mijn N900 wel).
  3. Als je de back knop ingedrukt houdt kan je multi-tasken, hoe kan ik de apps in dit scherm afsluiten (N900 had gewoon een kruisje linksboven elke active app)
  4. Is er al een hack om de hardware zoekknop te koppelen aan Google in plaats Bing?
  5. Bij deze vraag voel ik me bijna achterlijk. Hoe stel je een startpagina in, bij internet explorer?
  6. Is het mogelijk om bijvoorbeeld de Agenda tile, afspraken te laten tonen?
De telefoon vind ik prachtig ook de software draait erg soepel. Al vind ik veel zaken niet helemaal logisch zoals dat de back knop de app afsluit en dat die actief blijft als je op de Windows toets drukt. Dit is niet erg als je het weet, maar niet heel logisch.
Ook zou ik graag zien dat je de status balk net als bij Android (en Symbian belle) naar beneden kan trekken of kan uitklappen zoals bij Meamo. Dat je helemaal naar instellingen moet of een app moet installeren vind ik erg omslachtig

[ Voor 10% gewijzigd door trabbit op 06-12-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Laatst online: 24-12-2024
Iemand al de volgende "bug" gevonden?
Ik zet de lumia op vluchtmodes, zet vervolgens het toestel uit en bijvoorbeeld de volgende dag weer aan.
Het toestel staat dan nog op vluchtmodus, ik wil m dan weer in de normale stand zetten... er gebeurt lang niets (het lijkt alsof het toestel "hangt") en vervolgens start het toestel op (niet meer op vluchtmode) en vraagt om de pin van de simkaart...
Vreemd, of niet?
Ik gebruik zakelijk een Iphone 4s welke ik op vluchtstand zet als ik aan het "spelen" ben met de Lumia.
Ook jammer dat je bijvoorbeeld whatsapp niet op 2 verschillende toestellen kunt installeren met een duokaart, het werkt zelfs niet als je een van de 2 toestellen uitzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
arjan571 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:49:
Ik zet de lumia op vluchtmodes, zet vervolgens het toestel uit en bijvoorbeeld de volgende dag weer aan.
Het toestel staat dan nog op vluchtmodus, ik wil m dan weer in de normale stand zetten... er gebeurt lang niets (het lijkt alsof het toestel "hangt") en vervolgens start het toestel op (niet meer op vluchtmode) en vraagt om de pin van de simkaart...
Vreemd, of niet?
Ik gebruik zakelijk een Iphone 4s welke ik op vluchtstand zet als ik aan het "spelen" ben met de Lumia.
Ook jammer dat je bijvoorbeeld whatsapp niet op 2 verschillende toestellen kunt installeren met een duokaart, het werkt zelfs niet als je een van de 2 toestellen uitzet...
Yep had ik net ook. Heb het idee dat het toestel crasht inderdaad en zichzelf dan herstart.

Nokia Music is ook nog redelijk buggy met zn offline download meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

New update for Nokia tomorrow!! -> Grab it please!
Misschien dat een van jullie HeathCliff morgen kan verblijden. Hij/Zij is zo te zien de man/vrouw achter de interop unlock hacks.

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@trabbit
De statusbalk kan je door een swipe van boven naar onderen te voorschijn laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 20:46
@sake
Ik bedoel de balk waar je 3g verbinding etc staat. Bij mij komt die niet te voorschijn...

[ Voor 4% gewijzigd door trabbit op 07-12-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Hallo Tweakers,

Ik ben erg benieuwd na hoeveel minuten ongeveer jullie Nokia Lumia 800 weer opstart door 'm op te laden met de originele bijgeleverde oplader wanneer het toestel is uitgevallen doordat de accu leeg is geraakt.

Graag vermelden of het toestel automatisch weer opstart (of niet) na inpluggen van de lader en na hoeveel minuten dat het geval is.

Bij mij duurt het met de originele lader soms namelijk een half uur.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabbit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:40:
@sake
Ik bedoel de balk waar je 3g verbinding etc staat. Bij mij komt die niet te voorschijn...
Die bedoel ik ook.
Ga naar het hoofdscherm en veeg van boven het scherm naar onderen. Een gerichte druk werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Counter-Strike schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:21:
New update for Nokia tomorrow!! -> Grab it please!
Misschien dat een van jullie HeathCliff morgen kan verblijden. Hij/Zij is zo te zien de man/vrouw achter de interop unlock hacks.
Heb ik gezien ja.
Heb gisteren mijn telefoon developer unlocked, via Surfspot -> Dreamsparks -> AppHub.
Is overigens dus gratis voor iedere student (ongeacht opleiding/hogeschool/universiteit); en volledig legaal. Aanradertje dus, al helemaal omdat Chevron momenteel geen keys meer uitgeeft.

Op zich is er nog niet heel veel gaafs beschikbaar. Kan nu mapjes maken op mijn homescreen met appjes daarin, en screenshots maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjan571 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:49:
Vreemd, of niet?
Als je uit vluchtmodus gaat moet je je PIN invoeren om weer toegang te krijgen tot het netwerk van je provider.
Als het lang duurt komt dat vermoedelijk omdat je telefoon veel tijd nodig heeft om aan het netwerk van je provider te koppelen of zoiets. De telefoon hoeft niet op te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zojuist weer een voordeel van de L800 ontdekt! Hij lag face-down op tafel, donder ik er een volle kop koffie overheen.... Ding redelijk nat aan de buitenkant; tissues er overheen en niks aan de hand :) toch wel fijn dat unibody design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10 10:57

defcon84

Multipass?

:F heb je geluk gehad! goed om weten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
HyperioN schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:12:
[...]

Heb ik gezien ja.
Heb gisteren mijn telefoon developer unlocked, via Surfspot -> Dreamsparks -> AppHub.
Is overigens dus gratis voor iedere student (ongeacht opleiding/hogeschool/universiteit); en volledig legaal. Aanradertje dus, al helemaal omdat Chevron momenteel geen keys meer uitgeeft.

Op zich is er nog niet heel veel gaafs beschikbaar. Kan nu mapjes maken op mijn homescreen met appjes daarin, en screenshots maken :)
Oh, mooi om te weten!

Net even een key "gekocht" nu maar even kijken hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Basekid schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:43:
[...]

Oh, mooi om te weten!

Net even een key "gekocht" nu maar even kijken hoe en wat
Waar? En hoe werkt het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

HyperioN schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:12:
[...]

Heb ik gezien ja.

Chevron Labs/AppHub unlock is niet hetzelfde als interop unlock, bij AppHub mag je bij voorbeeld 'maar' 10 applicaties sideloaden (= op je toestel zetten zonder gebruik te maken van Marketplace) [voor een studentenaccount ligt de grens overigens bij 3]. Verder kun je met de Chevron Labs/AppHub unlock geen registry wijzigen uitvoeren en zo zijn er nog wel wat restricties. Interop unlock heft ook deze restricties op. Je kunt het vergelijken met een volwaardige jailbreak, en net als bij iOS kan dit alleen door exploits in de code. Vandaar dat HeathCliff geinteresseerd is in de nieuwe update, misschien dat daar een lek inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zo, mijn L800 net ingeleverd bij een postagentschap.

Bij mobilecowboys staat de details over de update van vanavond
Vanaf vanavond zal de Nokia update beschikbaar zijn via Zune:
· De update zal zichtbaar zijn als ‘Nokia update for Windows Phone’
- SW versie: 1600.2479.7740.11451
- Grootte: 38 MB (update duurt ca. 40 minuten via Zune)
- Niet alle consumenten zullen de Zune update op hetzelfde tijdstip/ zelfde dag kunnen installeren (gebeurt gefaseerd om kwaliteit te waarborgen).

Verbeteringen op volgende gebieden:
· Opladen van het toestel
- Voicemail notification
- Antwoorden op emails is verbeterd voor Microsoft Exchange 2003 gebruikers
- Audiokwaliteit
- Display switching in fel licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Dat lijkt een beste update zeg! Ben vooral benieuwd of de brom tijdens het bellen onder 'audiokwaliteit' valt en of de accu echt zo heel veel beter wordt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Counter-Strike schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:37:
[...]

Chevron Labs/AppHub unlock is niet hetzelfde als interop unlock, bij AppHub mag je bij voorbeeld 'maar' 10 applicaties sideloaden (= op je toestel zetten zonder gebruik te maken van Marketplace) [voor een studentenaccount ligt de grens overigens bij 3]. Verder kun je met de Chevron Labs/AppHub unlock geen registry wijzigen uitvoeren en zo zijn er nog wel wat restricties. Interop unlock heft ook deze restricties op. Je kunt het vergelijken met een volwaardige jailbreak, en net als bij iOS kan dit alleen door exploits in de code. Vandaar dat HeathCliff geinteresseerd is in de nieuwe update, misschien dat daar een lek inzit.
Weet ik..alleen een interop-unlock-mogelijkheid is voor de Lumia nog niet gevonden.
Er was een hele korte periode een "Nokia Network Tool" oid. beschikbaar in de Marketplace waar hackers (HeathCliff) al vrij direct een mogelijke exploit in zag, maar die heeft Nokia vrij snel weer offline gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

HyperioN schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:18:
[...]

Weet ik..alleen een interop-unlock-mogelijkheid is voor de Lumia nog niet gevonden.
Er was een hele korte periode een "Nokia Network Tool" oid. beschikbaar in de Marketplace waar hackers (HeathCliff) al vrij direct een mogelijke exploit in zag, maar die heeft Nokia vrij snel weer offline gegooid.
Ah, kijk aan, daarom wil hij waarschijnlijk zijn hand op deze update leggen om een nieuwe exploit te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een apphub unlock kan je een een regeditor sideloaden op wp7 telefoons
Geen idee of die er al is voor de lumia 800. Maar zoveel verschil zit er ook weer niet tussen een interop en apphub unlock.
Overigens kan je met een apphub unlock wel maar beperkt de registry aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Caelorum schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:19:
Met een apphub unlock kan je een een regeditor sideloaden op wp7 telefoons
Geen idee of die er al is voor de lumia 800. Maar zoveel verschil zit er ook weer niet tussen een interop en apphub unlock.
Overigens kan je met een apphub unlock wel maar beperkt de registry aanpassen.
Incorrect, er is een registry editor voor Mango, maar daarmee kun je (met alleen AppHub/Chevron Labs unlock) enkel het registry lezen (en voor zover ik weet niet eens elke key). Met interop unlock is het register ook beschrijfbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Counter-Strike op 07-12-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nojevive
  • Laatst online: 03-12-2020
Counter-Strike schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:03:
[...]

Incorrect, er is een registry editor voor Mango, maar daarmee kun je (met alleen AppHub/Chevron Labs unlock) enkel het registry lezen (en voor zover ik weet niet eens elke key). Met interop unlock is het register ook beschrijfbaar.
Dat is dan ook geen editor he, als je niet kan editten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

nojevive schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:08:
[...]

Dat is dan ook geen editor he, als je niet kan editten 8)7
Diezelfde app kan dus wel editten als je phone interop unlocked is ;-).

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.