Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Telfordia schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:03:
Krijg je bij een microsim een adapter om hem ook nog in een ander toestel te kunnen gebruiken?
Bij KPN wel. Geen idee hoe dat bij de andere providers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
GSMArena review Nokia Lumia 800:

http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_800-review-686.php

[ Voor 17% gewijzigd door Croccifixio83 op 02-12-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even twee foto's van mijn blauwe Lumia 800. Ik ben zo blij als een kind en ik ben nu al helemaal blij met Mix radio! (als je bij mij met Scooter aan komt scoor je gelijk bonuspunten!) ;)

Nokia Lumia 800-2Nokia Lumia 800-1

Wat mij echt opvalt is dat hij een heel stuk sneller is dan de Radar en Omnia 7. Ook bijvoorbeeld met downloaden van de apps ging het e.e.a een stuk sneller.

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 02-12-2011 21:27 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 09:39
^heb je de groene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-02-2023
PaT schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:26:
Even twee foto's van mijn blauwe Lumia 800. Ik ben zo blij als een kind en ik ben nu al helemaal blij met Mix radio! (als je bij mij met Scooter aan komt scoor je gelijk bonuspunten!) ;)

Wat mij echt opvalt is dat hij een heel stuk sneller is dan de Radar en Omnia 7. Ook bijvoorbeeld met downloaden van de apps ging het e.e.a een stuk sneller.
Zie zien er wat 'groen' uit. Kun je morgen eens foto's met daglicht maken? :D ik ga morgen bij the phone house kijken hier in Groningen :)

Don't they have towels in the future ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48

:o Die blauwe is gaaaaf! Me wants! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_O- _O-

Haha, dat krijg je als spaarlampen nog niet volledig opgewarmd zijn, je even snel een foto wil maken en je inderdaad geen daglicht heb... Ik zal straks eens kijken of ik wat beters kan produceren...

Edit: ahh kijk eens aan, daglicht is niet eens nodig...

Nokia Lumia 800-4Nokia Lumia 800-3

Voor de duidelijkheid over het scherm van de 2e foto, dat is dus de reflectie van het Spachtelputz. De Lumia heeft niet een of ander bobbeltjesscherm :+

[ Voor 46% gewijzigd door PaT op 03-12-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 14:25
Erg mooi (ook in het groen)! Qua ontwerp vind ik de blauwe lumia eigenlijk wel de mooiste telefoon van dit moment. Zelf heb ik uiteindelijk toch voor de iphone gekozen. Na ze allebei nog eens uitgebreid geprobeerd te hebben gaf het scherm van de iphone voor mij toch de doorslag. Maar wat is de lumia mooi... Ook als ie uitstaat blijf je er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Grmbl, weer gecrasht vanacht
En grote problemen met aanzetten vanmorgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb sinds gister ook mijn nieuwe beste blauwe vriend binnen. Ik zou de tel. rond 11.00 kunnen ophalen, maar werd kort daarvoor gebeld dat deze nog niet binnen was. Rond 15.00 ben ik zelf maar gaan bellen, maar er werd een keer of 4 niet opgenomen in The Phonehouse. Tot mijn verbazing belde rond 17.30 een koerier aan, met een pakketje...rechtstreeks uit het distributiecentrum...tja anyways, hij is er!

Het beschermhoesje heeft gelukkig bijna dezelfde kleur. Ik had deze kleur nog niet in het echt gezien maar ik ben er erg blij mee. Vandaag maar eens uitzoeken hoe alles werkt!

Hij geeft uit de doos niet aan dat er een update is.

[ Voor 4% gewijzigd door Folkifoon op 03-12-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veeence
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 18:28
Folkifoon schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:01:
Ik heb sinds gister ook mijn nieuwe beste blauwe vriend binnen. Ik zou de tel. rond 11.00 kunnen ophalen, maar werd kort daarvoor gebeld dat deze nog niet binnen was. Rond 15.00 ben ik zelf maar gaan bellen, maar er werd een keer of 4 niet opgenomen in The Phonehouse. Tot mijn verbazing belde rond 17.30 een koerier aan, met een pakketje...rechtstreeks uit het distributiecentrum...tja anyways, hij is er!

Het beschermhoesje heeft gelukkig bijna dezelfde kleur. Ik had deze kleur nog niet in het echt gezien maar ik ben er erg blij mee. Vandaag maar eens uitzoeken hoe alles werkt!

Cool! Heb je hem via hun website besteld, of via een winkel zelf vanuit het distributiecentrum laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Folkifoon schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:01:
Niet? Die van mij ging gelijk updaten?!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 09:05
Gister de update gedraaid. Hij heeft toen de hele nacht aan de oplader gehangen en nu is hij uit gevallen. En hij gaat niet meer aan. Ik denk dat er toch wat mis is met de update, want ik heb er verder geen bijzondere dingen mee gedaan.
Wat me ook al opviel vanmorgen, is dat het 'laden icoontje' (accu met hartje erin) niet wegging, ook al lag mijn telefoon niet meer in de lader.

Herkend iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het icoontje met het hartje erin is de battery saver modus en niet de oplaadmodus. Hij heeft dus niet opgeladen. denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 09:05
PaT schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:33:
Het icoontje met het hartje erin is de battery saver modus en niet de oplaadmodus. Hij heeft dus niet opgeladen. denk ik
Dat is waar, ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik ga mijn oplader even nakijken.

- edit: USBkabel zat er idd niet goed in -
- edit2: hij leeft weer! -

[ Voor 9% gewijzigd door tostyijzer op 03-12-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-10 18:33
tostyijzer schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:34:
[...]

Dat is waar, ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik ga mijn oplader even nakijken.

- edit: USBkabel zat er idd niet goed in -
- edit2: hij leeft weer! -
HAHA, kan de beste gebeuren, Scherpt trouwens van PaT,
hoop dat dit het probleem was, want dan valt het allenmaal nog wel mee

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
veeence schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:19:
[...]

Cool! Heb je hem via hun website besteld, of via een winkel zelf vanuit het distributiecentrum laten komen?
Ik ben in de winkel geweest en die bestellen (24h service) dan bij het hoofdkantoor.

Net de volledige online handleiding gelezen, maar ik kan niet vinden hoe ik het trillen van de drie vaste toetsen kan uitschakelen (terug-, windows-, en zoekknop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:04:
[...]

Ik ben in de winkel geweest en die bestellen (24h service) dan bij het hoofdkantoor.

Net de volledige online handleiding gelezen, maar ik kan niet vinden hoe ik het trillen van de drie vaste toetsen kan uitschakelen (terug-, windows-, en zoekknop).
volgens mij kan dat ook niet. trouwens iemand een idee of je trillen van het normale toetsenbordje in kan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sinds eergister ook de bezitter van de Lumia, ben een blij man! Loop wel tegen een paar dingen op;
- custom sms tones?
- snooze tijd instellen ipv standaard 10 mins?
- als je in music player zit; hoe ga je dan (snel) naar how playing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
PaT schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:24:
[...]

Niet? Die van mij ging gelijk updaten?!..
Je hebt gelijk, in Zune wel. Ik dacht dat het (net als bij bijv. de N8) OTA zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Folkifoon schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:42:
[...]Je hebt gelijk, in Zune wel. Ik dacht dat het (net als bij bijv. de N8) OTA zou zijn
Nee je krijgt alleen een melding dat er een update beschikbaar is en dat je die via zune kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Caelorum schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:02:
[...]

Nee je krijgt alleen een melding dat er een update beschikbaar is en dat je die via zune kan installeren.
Maar als je in het toestel kijk zie je wel ergens staan "geen updates beschikbaar". Dat wekt toch de suggestie dat hij dit OTA kan uitvoeren.

Ik ben zeer enthousiast over het besturingssysteem, het kan alleen nog maar beter worden.

Net de Slingplayer app gekocht en kan nu weer heel fijn televisie kijken op mijn telefoon. Toch zonde om een wedstrijd op Eredivisie Live te missen als je niet thuis bent :) Ik neem voorlopig wel ff de lader mee in de binnenzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 20:20
Zo, eindelijk ook een blije eigenaar van de 800 :)

Telefoon is SUPER responsive vind ik (kom zelf van een iPhone 3G af). Ook waren al mijn contacts etc erg snel op de telefoon nadat ik met mn live account was ingelogd: facebook, linkedin etc allemaal netjes in mijn lijstje.

(nokia maps werkt trouwens nog niet?)

edit: oh ik zie dat het met een kleine update werkt. Wel stom dat dat allemaal pas kan (bijv camera) als je telefoon is losgekoppeld :S

[ Voor 17% gewijzigd door Basekid op 03-12-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:41

J27

Folkifoon schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:30:
[...]

Maar als je in het toestel kijk zie je wel ergens staan "geen updates beschikbaar". Dat wekt toch de suggestie dat hij dit OTA kan uitvoeren.

Ik ben zeer enthousiast over het besturingssysteem, het kan alleen nog maar beter worden.

Net de Slingplayer app gekocht en kan nu weer heel fijn televisie kijken op mijn telefoon. Toch zonde om een wedstrijd op Eredivisie Live te missen als je niet thuis bent :) Ik neem voorlopig wel ff de lader mee in de binnenzak.
Bij mij stond er sinds ik hem een week geleden kocht ook in het toestel "geen updates beschikbaar" dat veranderde zojuist pas, toen ik mijn telefoon aan zune koppelde.

Did deed ik nu pas omdat mn normale pc de telefoon niet volledig weet te herkennen (zelde probleem had ik met itunes/ipad), en ik nu zune maar op een ander apparaat heb geinstalleerd.

OTA zou ik niet verkeerd vinden, dat Zune en gehannes met usb kabeltjes is toch eigenlijk niet meer van deze tijd... : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
J27 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:34:
[...]

Bij mij stond er sinds ik hem een week geleden kocht ook in het toestel "geen updates beschikbaar" dat veranderde zojuist pas, toen ik mijn telefoon aan zune koppelde.

Did deed ik nu pas omdat mn normale pc de telefoon niet volledig weet te herkennen (zelde probleem had ik met itunes/ipad), en ik nu zune maar op een ander apparaat heb geinstalleerd.

OTA zou ik niet verkeerd vinden, dat Zune en gehannes met usb kabeltjes is toch eigenlijk niet meer van deze tijd... : )
Probeer eens een ander usbpoortje, mijn laptop had ook ff moeite in het begin. De eerste keer moet de pc de drivers even helemaal installeren, soms wil een ander usbpoortje de computer weer even aan het werk zetten en opnieuw het apparaat installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27

J27

Folkifoon schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:36:
[...]

Probeer eens een ander usbpoortje, mijn laptop had ook ff moeite in het begin. De eerste keer moet de pc de drivers even helemaal installeren, soms wil een ander usbpoortje de computer weer even aan het werk zetten en opnieuw het apparaat installeren.
Ik heb ze alle 10 geprobeerd, en overweeg inderdaad om de pc open te maken en er een usb insteekkaartje bij te zetten om te zien of dat werkt, er moet iets mis zijn met mn poorten, of wie weet zit het in de bios oid. Windows herkent de Lumia overigens wel (device manager etc), het is alleen Zune die geen telefoon ziet.

Zo zag Itunes de Ipad weer wel, maar de Ipad updaten faalde constant met telkens weer nieuwe foutcodes. Andere PC gebruikt en update was geen probleem.

Anyways de phone is inmiddels geupdate dus todat ik wil gaan spelen met een developer account heb ik even geen probleem : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
J27 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:45:
[...]

Ik heb ze alle 10 geprobeerd, en overweeg inderdaad om de pc open te maken en er een usb insteekkaartje bij te zetten om te zien of dat werkt, er moet iets mis zijn met mn poorten, of wie weet zit het in de bios oid. Windows herkent de Lumia overigens wel (device manager etc), het is alleen Zune die geen telefoon ziet.

Zo zag Itunes de Ipad weer wel, maar de Ipad updaten faalde constant met telkens weer nieuwe foutcodes. Andere PC gebruikt en update was geen probleem.

Anyways de phone is inmiddels geupdate dus todat ik wil gaan spelen met een developer account heb ik even geen probleem : )
Wat je nog kan proberen is die drivers ff te uninstallen, en dan nog een opnieuw eraan hangen. Als de usbpoort het wel met andere apparaten doet dan is deze niet kapot lijkt me zo :) suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Hm, als ik iets download via de marketplace (PC-Zune), dan lijkt er niks te gebeuren? telefoon geeft geen kik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Ik krijg nu wel een Nokia Music update OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:26:
Ik krijg nu wel een Nokia Music update OTA
dat klopt, dat gaat via de Marketplace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Hm, ik had begrepen dat je gratis muziek van Nokia Music Mix radio kon downloaden? Gaat helaas niet door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:06:
Hm, ik had begrepen dat je gratis muziek van Nokia Music Mix radio kon downloaden? Gaat helaas niet door :(
ja hoor dat kan in de offline modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:27:
[...]

ja hoor dat kan in de offline modus
Als ik op het download icoontje klik, krijg ik wel de optie om te downloaden, maar dat kost geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ben ik trouwens de enige die Shazam niet op z'n lumia 800 krijgt? Kan m in de market niet vinden. (taal)instellingen veranderen zinvol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
r0el schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:41:
Ben ik trouwens de enige die Shazam niet op z'n lumia 800 krijgt? Kan m in de market niet vinden. (taal)instellingen veranderen zinvol?
Zie het bij mij ook niet 123 verschijnen.... Soundhound werkt gelukkig wel gewoon:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:39
r0el schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:41:
Je kan ook soundhound gebruiken, die is ook nog eens volledig gratis itt shazam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:41
Ik ben nu al een tijdje in gesprek met 'n bedrijf wat betreft screenprotectors voor de Lumia 800.
Ze hebben mij al verschillende keren 'n screenprotector gestuurd om te testen (telkens weer 'n andere maat, beetje bijknippen etc.), maar het mag niet baten. Iedere keer laat de screenprotector aan de randen los, door het bolle scherm denk ik.

Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/aewaw5.jpg

Inmiddels heb ik 'n iets betere protector, wel het zelfde materiaal, maar het probleem blijft zich voordoen.

Ik denk dat men een dunner en meer flexibel materiaal nodig heeft, wegens de lichte bolling van het scherm ...?
Hebben andere mensen al een screen protector op hun Nokia Lumia 800?

[ Voor 36% gewijzigd door Wietsee. op 03-12-2011 20:27 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:10

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Vanmiddag bij The Phone House de cyaan blauwe in handen gehad, kleur is toch niet echt blauw meer blauw-groen. Wel mooi, maar toch niet helemaal mijn smaak, de hoes die je erbij krijgt is veel blauwer trouwens.

Hij ligt lekker in de hand en voelt goed aan, de knoppen zijn imho ook solide en het scherm erg mooi helder en de bediening gaat nog een stukje soepeler dan de Omnia 7 die ik al ruim een jaar heb. Hoewel de Omnia niet verkeerd is, zal die toch binnenkort met pensioen gaan om plaats te maken voor een zwarte Lumia. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:28:
[...]

Als ik op het download icoontje klik, krijg ik wel de optie om te downloaden, maar dat kost geld?
bij mij tot op heden gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10 16:50
Volgens mij laadt mijn accu niet verder op dan 95%. Op meerdere punten getest.

[ Voor 20% gewijzigd door Toms_88 op 03-12-2011 18:20 ]

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:39
Toms_88 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:20:
Volgens mij laadt mijn accu niet verder op dan 95%. Op meerdere punten getest.
Dat is voor zover ik weet tegenwoordig standaard bij accu's zo als beveiliging om de levensduur te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 08:11
Toch vind ik het vreemd dat mijn Lumia ongemerkt enorm veel dataverkeer gebruikt.
Ik heb toevallig even op mijn Simyo overzicht bekeken en toen zag ik iets vreemds;

01-12-2011 21:36 Internet gebruik (10241 kB) 00:00:00 € 0.00

01-12-2011 21:38 Internet gebruik (10242 kB) 00:00:00 € 0.00

01-12-2011 21:39 Internet gebruik (10242 kB) 00:00:00 € 0.00

01-12-2011 21:40 Internet gebruik (10242 kB) 00:00:00 € 0.00

01-12-2011 21:41 Internet gebruik (10242 kB) 00:00:00 € 0.00

01-12-2011 21:42 Internet gebruik (10242 kB) 00:00:00 € 0.00

01-12-2011 21:43 Internet gebruik (10241 kB) 00:00:00 € 0.00

01-12-2011 21:44 Internet gebruik (10242 kB) 00:00:00 € 0.00

01-12-2011 21:46 Internet gebruik (10241 kB) 00:00:00 € 0.00

01-12-2011 21:48 Internet gebruik (10241 kB) 00:00:00 € 0.00

01-12-2011 21:49 Internet gebruik (10241 kB) 00:00:00 € 0.00

01-12-2011 21:50 Internet gebruik (10243 kB) 00:00:00 € 0.00

Op onverklaarbare wijze heeft mijn toestel om de minuut behoorlijk wat data opgeslurpt.
Op het moment heb ik nog een Simyo abo met 1GB.
Straks niet meer en moet ik het doen met een bundel van 250MB.
Ik doe absoluut geen gekke dingen met mijn toestel, en heb toch in 3 dagen 160MB verbruikt.

Rara, hoe kan dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10 16:50
cpt.skydiver schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:22:
[...]

Dat is voor zover ik weet tegenwoordig standaard bij accu's zo als beveiliging om de levensduur te verlengen.
Laatst ging ie gewoon tot 100. Door de nieuwe update dan?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 22:17
Rara, hoe kan dit??
Ik had op één dag met een beetje surfen 27 MB... da's ook 11% van mijn 250 MB.

Nu ja, als er op websites foto's worden gezet van 500 KB dan hoef je er niet veel tegen te komen, dus ik denk niet dat het meteen Nokia z'n schuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:06
Mac-Mar schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:24:
Toch vind ik het vreemd dat mijn Lumia ongemerkt enorm veel dataverkeer gebruikt.
Ik heb toevallig even op mijn Simyo overzicht bekeken en toen zag ik iets vreemds;

...

Op onverklaarbare wijze heeft mijn toestel om de minuut behoorlijk wat data opgeslurpt.
Ik doe absoluut geen gekke dingen met mijn toestel, en heb toch in 3 dagen 160MB verbruikt.

Rara, hoe kan dit??
Als je dat ziet lijkt het me meer een bug in de reporting van je provider, elke minuut 10MB?

Maar kijk voor de zekerheid eens bij Settings > Applications > Background tasks of daar iets bezig is (ook handig om batterijduur te optimizen). Kijk ook bij Settings > Feedback, hier staat een vinkje waarmee je kan aangeven of je je mobiele dataverbinding wil gebruiken voor het verzenden van de feedback. Bij Settings > Phone update kan je trouwens ook uitzetten dat hij over je dataverbinding moet checken op updates, wat ook net weer wat dataverkeer kan schelen. Overigens, een datalimiet van 250MB...? Niet echt verstandig he ;)

De camera heeft trouwens ook een optie om foto's direct te uploaden naar Skydrive, als je dat aan hebt staan en je maakt veel foto's kan dat vast ook nog wel oplopen. Er wordt overigens wel een verkleinde versie geupload en niet het originele formaat.

Dit is overigens mijn verbruik:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SmesM.png

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 03-12-2011 19:18 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 07:24

Rara, hoe kan dit??
Msn? Slurpt ook veel data. Live tiles ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Settings > applications > background tasks :?

Dat zie ik helemaal niet, hoe heet dat in nl menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 07:24
hjs schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:33:

Naar rechts (of links maakt niks uit) swypen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjs schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:33:

instellingen, naar rechts, achtergrondtaken. Stond bij mij alleen "geweldige apps" aan (hoezo een onnozele naam?? :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

oh, daar kun je ook naar rechts, voelt zich erg een sukkel nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J27 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:34:
[...]

Waarom sync je dan niet over wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan om een of andere reden opeens niet meer in het wifi menu komen. als bij instelling op wifi klik kom ik het menu niet binnen. de andere menus werken wel. Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Edit: opgelost door de telefoon uit en weer aan te zetten..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy

Rara, hoe kan dit??
bij mijn weten rond simyo dataverkeer af naar boven op 100 kb, dus een whatsapp bericht of een msn bericht 'kost' minimaal 100 kb. en dat vind ik best veel als je er even voor gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Dus als jij een liedje via mix radio start, en dan het icoontje linksonder klikt, dan begint hij gewoon met download?

Ik krijg dus de optie dat liedje dan voor 0,79 pond te kopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nu 4 volledige laadbeurten gehad. Na 7 uur staat de accu al op 50%, en ik heb nog geen spannende dingen gedaan. Die accuduur ben ik niet echt kapot van, dat deed mijn oude telefoon beter.
Webmail sync staat op 1 uur interval en in de app-lijst staat alleen accuweather aan. Wellicht dat plaatsbepaling bij foto's nog extra kost gezien ik een 3-tal foto's heb gemaakt. (de autofocus is traag overigens)
Het is dat whatsapp nu al redelijk onmisbaar is geworden, anders zou ik weer terug gaan naar de HP Pre 3

Zijn er trouwens meer die haarfijne krasjes in het scherm hebben? Ik zie het onder één bepaalde hoek als ik het toestel in het licht houd. 2 minieme krasjes die je onder een andere hoek niet waar kan nemen. Het lijkt ook in het scherm te zitten en niet aan de buitenkant. Ik kan me niet voorstellen dat ik ze er zelf in heb gemaakt gezien het toestel enkel nog thuis heeft gelegen, of in een hoesje heeft gezeten. (krassen zijn horizontaal, haaks op de richting waarin ik het toestel in het hoesje schuif)

[ Voor 79% gewijzigd door Gisae op 04-12-2011 02:39 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Gisae schreef op zondag 04 december 2011 @ 02:00:
Nu 4 volledige laadbeurten gehad. Na 7 uur staat de accu al op 50%, en ik heb nog geen spannende dingen gedaan. Die accuduur ben ik niet echt kapot van...
Webmail sync staat op 1 uur interval en in de app-lijst staat alleen accuweather aan. Wellicht dat plaatsbepaling bij foto's nog extra kost gezien ik een 3-tal foto's heb gemaakt. (de autofocus is traag overigens)
Het is dat whatsapp nu al redelijk onmisbaar is geworden, anders zou ik weer terug gaan naar de HP Pre 3
whatsapp vreet bij mijn weten ook batterij, schijnt te komen omdat whatsapp nog niet optimaal werkt op WP7. binnekort hopelijk een update voor whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 11:18

BLN

Wat is de status van EAP/TTLS ondersteuning bij WP7.5 ? Ik vind die Lumia echt gaaf, maar zonder dit is het waardeloos op de Uni (waar je in een aantal veelgebruikte college zalen geen gsm/3G ontvangst hebt) en zitten er flitspaal waarschuwingen in de navigatie app?

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiX schreef op zondag 04 december 2011 @ 02:09:
Wat is de status van EAP/TTLS ondersteuning bij WP7.5 ? Ik vind die Lumia echt gaaf, maar zonder dit is het waardeloos op de Uni (waar je in een aantal veelgebruikte college zalen geen gsm/3G ontvangst hebt) en zitten er flitspaal waarschuwingen in de navigatie app?
Zover ik weet niet.
Heb je daar dan ook geen traditionele wifi toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27

J27

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:48:
[...]

Waarom sync je dan niet over wifi?
Volgens mij moet je daarvoor eerst met een kabeltje connecten, zodat zune de telefoon herkent, voordat het via wifi kan. Toegegeven: dat lost daarna wel het gehannes met kabeltjes op.
Ik weet niet of software updates en visual studio/debuggen ook via wifi kan op die manier of dat het beperkt blijft tot sync functionaliteit. Ik zal het eens uitproberen wanneer ik mn usb probleem heb opgelost : )

Edit: even gekeken wat Zune zegt: To configure wireless sync, connect your device using your sync cable :p

[ Voor 10% gewijzigd door J27 op 04-12-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
BiX schreef op zondag 04 december 2011 @ 02:09:
Gebruik eduroam hier op Universiteit Twente zonder problemen. Moest even een certificaat installeren en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hus0o
  • Laatst online: 24-09 21:35
Ik weet niet of het al is gemeld, maar sinds de update naar 7740 doet mij wifi het ook gewoon in standby modus. Normaal kreeg ik geen whatsapp berichten of emails na 5 min in standby, maar nu dus wel. Voor de update als ik hem uit standby deed zag ik dat wifi opnieuw verbinding moest maken en nu is die gewoon in verbinding!

Never mind, toestel was aan het laden...

[ Voor 8% gewijzigd door hus0o op 04-12-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede Lumia's ik weet niet of mijn vraag hier terecht kan
Hoe schakel de automatisch login uit voor marketplace? Zit wat te zoeken op setting van telefoon, maar niet gelukt.

Zune werkt niet op mijn windows 7 pro 64 bit, kreeg elke Er is een fout opgetreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
hus0o schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:42:
Ik weet niet of het al is gemeld, maar sinds de update naar 7740 doet mij wifi het ook gewoon in standby modus. Normaal kreeg ik geen whatsapp berichten of emails na 5 min in standby, maar nu dus wel. Voor de update als ik hem uit standby deed zag ik dat wifi opnieuw verbinding moest maken en nu is die gewoon in verbinding!
Had je de telefoon niet gewoon aan de lader? :P (krijgen we weer deze discussie) :P
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:44:
Hallo mede Lumia's ik weet niet of mijn vraag hier terecht kan
Hoe schakel de automatisch login uit voor marketplace? Zit wat te zoeken op setting van telefoon, maar niet gelukt.
Wat bedoel je precies? Je wil een password intypen voordat je op de telefoon de marketplace kan benaderen?
Zune werkt niet op mijn windows 7 pro 64 bit, kreeg elke Er is een fout opgetreden...
Wanneer krijg je dat? Probeer eens te installeren als administrator?

[ Voor 49% gewijzigd door Ramon op 04-12-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:50:
[...]

Had je de telefoon niet gewoon aan de lader? :P (krijgen we weer deze discussie) :P

[...]
Wat bedoel je precies? Je wil een password intypen voordat je op de telefoon de marketplace kan benaderen?

[...]
Wanneer krijg je dat? Probeer eens te installeren als administrator?
Helemaal correct om tegen onbevoegders iets te kopen op de market places

Mijn account is administrator..tot nu werkt alle programmas behalve zune, meerdere keer,eraf en registers schoon gemaakt maar elke weer.

Die krijg ik zodra de zune gaat opstarten op na de installatie de Launch button heb opgeklikt
Er is een fout opgetrden. Bla

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
  • Laatst online: 08-10 19:46
AlexanderOnline schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:32:
[...]

Gebruik eduroam hier op Universiteit Twente zonder problemen. Moest even een certificaat installeren en that's it.
Op de VU is ook eduroam, maar ik krijg die niet aan de praat. Ik weet geen gebruikersnaam & wachtwoord. Misschien dat dat certificaat mij kan helpen? Waar heb je die vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hus0o
  • Laatst online: 24-09 21:35
[quote]Ramon schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:50:
[...]

Oh...right. Nu zonder lader doet hij dat niet meer...zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:57:
[...]

Helemaal correct om tegen onbevoegders iets te kopen op de market places

Mijn account is administrator..tot nu werkt alle programmas behave, meerdere eraf en registers schoon gemaakt maar elke weer het zelfd berich

Die krijg ik zodra de zune gaat opstarten op na de installatie de Launch button heb opgeklikt
Er is een fout opgetrden. Bla
Ja kom, als je hulp wil wel even correct Nederlands én correcte foutmeldingen geven. Ik kan me niet voorstellen dat Zune een foutmelding geeft als "Er is een fout opgetrden. Bla", er staat vast wel een term of code waarop je kan Googlen.

Check ook de system requirements: http://www.zune.net/en-us...ware/download/default.htm (zie ook het onderste zinnetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Glandur schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:02:
[...]

Op de VU is ook eduroam, maar ik krijg die niet aan de praat. Ik weet geen gebruikersnaam & wachtwoord. Misschien dat dat certificaat mij kan helpen? Waar heb je die vandaan? :)
Heb deze handleiding gevolgd, wellicht heb je er wat aan: http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/1/142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Moet zeggen dat tot nu toe de batterij erg goed aan het meegaan is:

13 uur gebruik, nu nog 5 uur gebruik te gaan nadat de batterij saver automatisch aan is gegaan (minder dan 24 uur geleden gekocht).

Ook nog even over wi-fi. Het gaat duidelijk uit als je telefoon op zwart gaat. Je ziet dat het wi-fi icoontje knippert voor 2-3 seconden en dan pas weer wit wordt (nadat je je telefoon weer gaat gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Ramon schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:09:
[...]

Ja kom, als je hulp wil wel even correct Nederlands én correcte foutmeldingen geven. Ik kan me niet voorstellen dat Zune een foutmelding geeft als "Er is een fout opgetrden. Bla", er staat vast wel een term of code waarop je kan Googlen.

Check ook de system requirements: http://www.zune.net/en-us...ware/download/default.htm (zie ook het onderste zinnetje)
[/

Nu start zune opnieuw op: er schijnt een popop scherm met de melding"" Microsoft Zune has stoppped working
A problem caused the program to stop working correctly. Windows will close the program and notify you if a solution is available""

Dus geen foutmelding of wat dan ook, ik heb keus om redcross op de drukken of Close program

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
BiX schreef op zondag 04 december 2011 @ 02:09:zitten er flitspaal waarschuwingen in de navigatie app?
Nope... Nokia Drive is een lachertje en superflauw afkooksel van Nokia Maps onder Symbian !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
r2504 schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:09:
[...]

Nope... Nokia Drive is een lachertje en superflauw afkooksel van Nokia Maps onder Symbian !
Als je Symbian zo geweldig vind, waarom heb je dan een Windows Phone 7 toestel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:46:
[quote]Ramon schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:09:
[...]
Nu start zune opnieuw op: er schijnt een popop scherm met de melding"" Microsoft Zune has stoppped working
A problem caused the program to stop working correctly. Windows will close the program and notify you if a solution is available""

Dus geen foutmelding of wat dan ook, ik heb keus om redcross op de drukken of Close program
Die crashmelding heb ik wel eens gezien ivm het hebben van een verouderde media licentie component (of zoiets).

Je kunt die upgraden
http://drmlicense.one.mic...te/en/indivit.asp?force=1
maar misschien moet je eerst even op het internet zoeken of dit voor jou de oplossng zou kunnen zijn want ik ken niet precies het effect hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een cd via Zune naar mijn Lumia gesleept.
De jpg van de cover naar afbeeldingen gesleept.
Als ik nu de cd afspeel, zie ik alleen een zwart vierkant, niet de cover.
Weet iemand hoe ik de cover koppel aan mijn mijn muziek?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:52:
Ik heb zojuist een cd via Zune naar mijn Lumia gesleept.
De jpg van de cover naar afbeeldingen gesleept.
Als ik nu de cd afspeel, zie ik alleen een zwart vierkant, niet de cover.
Weet iemand hoe ik de cover koppel aan mijn mijn muziek?
Alvast bedankt.
Zune => Collectie => Album
rightclick het geselecteerde album
Dan kun je kiezen voor "Bewerken" om zelf de cover te wijzigen
of voor "Albumhoes bijwerken" voor automatische zoeken van een cover op het internet.

Als je album niet voorkomt dan kun je eerst de nummers van het album slecteren en met rightclick gezamelijk bewerken en er een album bij opzoeken. De cover synct dan auomatisch vanaf het internet.

Als een cover in je Zune software gekoppeld is sync die vanzelf naar je Lumia wanneer je device koppelt of wireless synct. Bovendien zullen er als je de artiest goed hebt gevuld ook bio en artfoto's van de artiest automatisch word opgehaald en naar je device gesynct.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:57:
[...]

Zune => Collectie => Album
rightclick het geselecteerde album
Dan kun je kiezen voor "Bewerken" om zelf de cover te wijzigen
of voor "Albumhoes bijwerken" voor automatische zoeken van een cover op het internet.
Daarom zijn de Tweakers fora nou zo geweldig.
Bedankt, het werkt nu zoals het zou moeten! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Bij Zune music (zowel op PC als op de telefoon) zie ik voor de artist enkel "Various Artists" staan met uitzondering van twee andere namen (wat is er speciaal aan deze twee) ?

Bij Nokia music is het wel correct en zie ik de diverse artiesten hun naam ?

Iedere track heeft nochtans de correcte "artist" en voor "composer" en "conductor" Unknown staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:37:
Bij Zune music (zowel op PC als op de telefoon) zie ik voor de artist enkel "Various Artists" staan met uitzondering van twee andere namen (wat is er speciaal aan deze twee) ?

Bij Nokia music is het wel correct en zie ik de diverse artiesten hun naam ?

Iedere track heeft nochtans de correcte "artist" en voor "composer" en "conductor" Unknown staan.
Als nummers van een album qua artiestnaam verschillen (kan 1 letter zijn) dan wordt de artiest van het album Various artists.
Dit kan je bijvoorbeeld oplossen door een album te bewerken of alle songs van 1 album in Zune te selecteren en gezamelijk te bewerken.
Als alle nummers in een album een identieke artiest hebben dan geeft Zune in de Album view de naam van de artiest en niet "Various artists".

Overigens zijn dit vooral vragen voor het Zune topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb het niet over wat er bij "Album"-overzicht staat (als artist)... maar gewoon bij "Artists"-overzicht op zich.

De twee namen die ik wel zie bij Artists staan bij de twee betreffende albums als artist (terwijl dit eveneens verzamelalbums zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben super enthousiast over mijn Nokia Lumia, wat een mooi intuitief toestel en besturingssysteem!
Alleen ik ben bang dat ik last heb van de bekende batterij issues..

Ik heb 'm nu net 4 dagen, en hij houdt het gemiddeld ongeveer 10uur uit op een lading, zelfs als ik er heel weinig mee doe is het max 12 uur (ik heb bijna alle achtergrond processen uitgezet, syncen met mail op 30min, screen brightness low, location bepaling uit, voornamelijk wifi gebruik).

Ik lees dat de batterij beter moet worden na een aantal ladingen (naar mijn idee wordt het alleen maar minder).
Verder heb ik ook een hard reset uitgevoerd (schijnt ook wel te helpen), maar dit heeft niks verholpen. Ik heb trouwens wel meteen een back-up terug gezet, dat kan toch gewoon neem ik aan?

Dit zijn bijvoorbeeld mijn huidige batterij stats:
Remaining battery life: 84%
Estimated time remaining: 8 hours
Time since last charge: 1 hour

en dit zegt de Nokia Diagnostic app bij Battery status:
Voltage: 3,964V
Current (Discharging): 339 mA (varieert vaak van 150-350 mA)
Full Charge Capacity: 1510 mAh
Remaining Charge Capacity: 1078 mAh

Heeft iemand nog advies?
of morgen toch maar een bezoekje aan de belcompany brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:27:
Op het allerlaatste moment besloot ik gisteren toch niet terug te gaan met mijn Lumia 800. Vanaf het begin had ik gemiddeld 5 uur uptime, ook met weinig gebruik. Waardeloos. Na een kleine week kwam de 7740 update, en ik besloot die een paar dagen aan te kijken met zoveel mogelijk 'normaal gebruik', dus niet ontzien. Afgelopen donderdag ging het ineens beter, vrijdag ging heel goed en ook zaterdag bleef de accu stevig overeind ondanks gebruik.

Nu heb ik bijna net zo lange uptime als op mijn iPhone 4 - waar ik ook niet heel tevreden mee was - en ik hoop op nog iets verbetering.

Mijn advies: zorg dat je in het begin het toestel elke keer netjes helemaal leeg laat lopen voordat je hem weer aan de stroom hangt en wacht tot de laatste dag waarop je het toestel mag terugbrengen - ik weet niet uit mijn hoofd hoeveel dagen dat is (bij BelCompany) - want het kan ineens beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:27:
Dit zijn bijvoorbeeld mijn huidige batterij stats:
Remaining battery life: 84%
Estimated time remaining: 8 hours
Time since last charge: 1 hour

en dit zegt de Nokia Diagnostic app bij Battery status:
Full Charge Capacity: 1510 mAh
Remaining Charge Capacity: 1078 mAh

Heeft iemand nog advies?
Omdat de batterij nu niet helemaal oplaadt maar slechts tot 1350 mAh of zoiets zijn de cijfers na heel korte tijden erg raar.
Kijk in ieder geval aan hoe lang het duurt voor je telefoon aan de 20% komt of zelf leeg raakt.
En weet er komt nog een verbetering van de batterij duur aan met een Nokia update

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 08:24
Ik gebruik het progje mp3tag om hoedjes aan mp3's toe te voegen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:37

robertwebbe

Robert Webbe

@sebasstuy1987;
Het is toch inmiddels al bekend dat het er een softwareprobleem is met het batterijverbruik? Er zijn zover ik weet 2 updates voor in de maak, een die binnenkort uitkomt en in een update van januari zou er een 2e update zijn. Je toestel laten omruilen voor een ander zal dus niets uithalen, ze hebben er allemaal last van. Als je verder tevreden bent zou ik gewoon even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Laatst online: 19-07-2023
robertwebbe schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:27:
@sebasstuy1987;
Het is toch inmiddels al bekend dat het er een softwareprobleem is met het batterijverbruik? Er zijn zover ik weet 2 updates voor in de maak, een die binnenkort uitkomt en in een update van januari zou er een 2e update zijn. Je toestel laten omruilen voor een ander zal dus niets uithalen, ze hebben er allemaal last van. Als je verder tevreden bent zou ik gewoon even afwachten.
Allemaal? Vind ik een beetje kort door de bocht. De mijne haalde na 6 dagen het verbruik waar ik tevreden mee was (1,5 dag gemiddeld t.o.v. 0,5 dag in het begin). Oftewel die updates zouden het alleen maar beter maken.

@sebasstuy1987
Ik zou 'm na een week dus wel omruilen als ik jou was. Ik vind 10 uur toch wel echt minimaal. Stel dat je na een maand je tel alsnog wilt terugbrengen, ben je 'm denk ik langer kwijt. Nu krijg je waarschijnlijk een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:56

Major_ton

Shoot!

Wel vreemd al die batterij verhalen hier. Ik heb mijn Lumia nu sinds donderdag avond en heb hem 2 keer aan de lader gehad. Ik heb nu nog 99% batterij en hij geeft aan dat ik nog 25 uur heb te gaan. Dit alles bij vrij intensief gebruik, omdat ik zoveel mogelijk wilde/wil proberen. Er zijn op dit moment dan ook 2 dingen waar ik nog niet uit ben:

1; gekopieerde foto's vanaf de PC zien er ERG wazig uit. Een beetje inzoomen laat de foto wel scherp zien :s Ik heb de verschillende sync instellingen in Zune al geprobeerd, zonder succes.

2; Hoe zet ik muziek echt op stop? Ik kan een nummer alleen op pauze zetten en dus blijft die info ook in unlock-scherm staan. Iemand een idee?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajboen schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:02:
[...]

Allemaal? Vind ik een beetje kort door de bocht. De mijne haalde na 6 dagen het verbruik waar ik tevreden mee was (1,5 dag gemiddeld t.o.v. 0,5 dag in het begin). Oftewel die updates zouden het alleen maar beter maken.

@sebasstuy1987
Ik zou 'm na een week dus wel omruilen als ik jou was. Ik vind 10 uur toch wel echt minimaal. Stel dat je na een maand je tel alsnog wilt terugbrengen, ben je 'm waarschijnlijk langer kwijt. Nu krijg je waarschijnlijk een nieuwe.
Ok thanks voor het advies! Ik denk dat ik deze week toch maar even langs de belcompany ga voor de zekerheid..
@sebasstuy1987;
Ja ik weet dat er aan updates gewerkt worden, maar 10 uur bij weinig gebruik staat wel even in flink contrast met gebruikers die er 1 tot 1,5 dag uit weten te halen bij normaal gebruik..
Blijkbaar is er wel een verschil in batterijladingen onderling (getuige bijvoorbeeld: http://forum.xda-develope.../index.php/t-1355765.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat je de firmware-update alleen via Zune op je computer kunt installeren? Kreeg nl. de melding op m'n telefoon dat er 1 beschikbaar is en hem moet aansluiten. Maar ik heb op mijn MacBook nog geen OSX Lion (weet ook niet of-ie dat sowieso aankan) en kan dus geen Zune installeren :/

Iemand anders dit zelfde probleem gehad en een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:01:
Klopt het dat je de firmware-update alleen via Zune op je computer kunt installeren?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Voor de mac heb je toch Windows Phone Connector oid om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 11:18

BLN

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 08:56:
[...]

Zover ik weet niet.
Heb je daar dan ook geen traditionele wifi toegang?
Nee alles op de VU werkt via EAP/TTLS met een certificaat. Maar als AlexanderOnline kan inloggen op eduroam bij UTwente dan moet dat ook bij eduroam op de VU lukken.
Glandur schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:02:
[...]

Je gebruikersnaam is je VUnetID en het wachtwoord dat daar bij hoort.

[ Voor 34% gewijzigd door BLN op 04-12-2011 19:38 ]

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het allermooiste Android programma vind ik Maps/Latitude.
Heeft er iemand al een alternatief voor Latitude gevonden: een locatieservice die aangeeft waar je vrienden zich bevinden EN cross platform is.
Gmaps werkt bij mij erg slecht: kan iedere keer niet inloggen bij Latitude.
Er zijn wel apps als FriendFinder en Find Friends , maar die werken alleen met WP 7.5
Glympse is niet te downloaden in de Nederlandse Market. Misschien als ik mijn taal op Engels instel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:01:
Klopt het dat je de firmware-update alleen via Zune op je computer kunt installeren? Kreeg nl. de melding op m'n telefoon dat er 1 beschikbaar is en hem moet aansluiten. Maar ik heb op mijn MacBook nog geen OSX Lion (weet ook niet of-ie dat sowieso aankan) en kan dus geen Zune installeren :/

Iemand anders dit zelfde probleem gehad en een oplossing gevonden?
Heb sinds gisteren ook een lumia 800 en had de windowsphone connector al op mijn macbook staan (snow leopard)
Kreeg de melding op de lumia dat er een update beschikbaar was en bij het inpluggen vroeg hij meteen of hij de update moest draaien.
Dit gedaan, telefoon schakelde zich uit en weer aan en klaar was het updaten.

Batterij is ook bij mij bekend, evenals een paar andere zaken die langzamerhand wat duidelijker worden (whatsapp bijvoorbeeld, gaf eerst alleen de telefoonnummers weer in een chat, na een lege batterij ook de namen).
Heb ook via de phone manager een ringtone geupload, ik kan deze echter nergens terugvinden op het toestel?
Weet iemand trouwens hoe je de muziek vanuit Zune en Nokia music echt stop zet?

De knoppen aan de zijkant zitten bij mij goed vast, op de cameraknop na. Die wiebelt een beetje. Stop ik hem in het bijgeleverde hoesje, heb ik nergens last van.

[ Voor 16% gewijzigd door Eoghlear op 04-12-2011 20:56 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eoghlear schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:52:
[...]
Weet iemand trouwens hoe je de muziek vanuit Zune en Nokia music echt stop zet?
Door het toestel uit te zetten.
De music player staat gewoon stil als je hem pauseert. Net als de browser kun je die niet uitzetten maar doen ze verder ook ook niks.
Beschouw de pauze stand maar als een gestopte speler.

Er is trouwens ook een Stop the Music app voor mensen die geen controls op hun lock screen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ondertussen ben ik Nederlander geworden (cool) met een nieuwe Zune/Nokia account en heb na een dag de Nokia Music 1.6 update ontvangen... Mix Radio blijft voorlopig echter nog steeds de grote afwezige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
r2504 schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:32:
Ondertussen ben ik Nederlander geworden (cool) met een nieuwe Zune/Nokia account en heb na een dag de Nokia Music 1.6 update ontvangen... Mix Radio blijft voorlopig echter nog steeds de grote afwezige ?
Nee hoor, zou moeten werken gewoon?

Ik had eerst de 1.41 (ofzo) versie en die had mix, maar geen offline playing, maar met 1.6 kan ik nu ook de mix radio opslaan en offline beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sebasstuy1987;
Nee dat klopt niet. Mijn batterij was na drie dagen en 20 uur nog steeds op 31%. Ik heb een uitstekende batterijduur op mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:32:
Vreemd, Mix radio staat gewoon tussen Nokia Music als 1 van de opties. Zag vanmorgen dat ik nu ook de off-line mogelijkheid heb. Daar gaan we vanmiddag als ik weer op Wifi kan eens mooi gebruik van maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Nee dat klopt niet. Mijn batterij was na drie dagen en 20 uur nog steeds op 31%.
Je moet je airplane mode wel afzetten hé :)

De beste meldingen tot op heden zijn iets meer dan een dag... en jij zou meer dan 4 dagen halen :?
Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.