r2504 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:45:
Ik heb in deze thread al eens een reeks gegeven, maar om een aantal te noemen die me dagelijks toch wel frustreren...
- Profielen (General, Meeting, Outdoor)
- Afzonderlijke volumes algemeen en notifications (SMS/mail)
- Mogelijkheid eigen notification geluidsfragmenten
- Visuele notification (knipperlichtje dus)
- Weekview en deftige monthview calendar
- Efficiente dialer
- Verkwisting van schermoppervlakte (zoals in de People hub, maar ook op diverse andere schermen)
- Zune (ik heb reeds WMP, waarom nog Zune voor synchronisatie)
- Toegang voor applicaties tot local storage (je kan zelfs geen PDF lokaal bewaren !)
- USB mass storage
- Flauwe Nokia Drive/Maps ivgl Symbian
- ...
Het gaat hier vooral om profielen en volume/adjustment van tonen, ik ben er vrijwel zeker van dat die niet in het os zullen komen, simpelweg omdat deze features niet belangrijk genoeg zijn. Ondersteuning van bijvoorbeeld ipv6 en vpn zullen eerder de weg naar het os vinden, simpelweg omdat die zaken er wel echt toe doen.
Voor de rest:
De dialler is geen inch minder efficient dan die van de laatste symbians, ook daar is de dialler met iedere versie meer idioter geworden, ik kan prima overweg met de dialler, en anders dan op mijn nokia n82 kan ik ineens het hele nummer zien van mensen die mij gebeld hebben, of die ik heb gebeld !
Verkwisting van schermoppervlak ? En de iconengrid van symbian is efficienter ? Baarlijke nonsense, de interface van wp7 is velen malen sneller dan die van symbian, waar opties velen kagen diep verstopt zitten. Waar het echt om schermoppervlak gaat (de browser) is wp7 superieur aan de ingebouwde browser van symbian, of opera (wat een ramp).
Zune ? Ja een klote programma, gelukkig alleen benodigd voor updates want usb mass storage is gewoon aanwezig, ja er is een reg tweak voor nodig, maar het werkt perfect. Ota updates zal zonder twijfel snel worden toegevoegd.
nokia drive mist inderdaad nog een paar features t.o.v. symbian, ook hier geld, dat zal worden verbeterd, geef Nokia tijd, rome is ook niet in een dag gebouwd.