Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:33
Caelorum schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:19:
Met een apphub unlock kan je een een regeditor sideloaden op wp7 telefoons
Geen idee of die er al is voor de lumia 800. Maar zoveel verschil zit er ook weer niet tussen een interop en apphub unlock.
Overigens kan je met een apphub unlock wel maar beperkt de registry aanpassen.
Er zit een heel groot verschil tussen de apphub/chevron unlock en de interop unlock.

Elke app die wat vergaand in het OS zit geïntegreerd kun je niet loaden met alleen maar een chevron/apphub unlock en heb je interop unlock voor nodig.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 17:19
Hopelijk wordt met deze update inderdaad de audiokwaliteit opgekrikt.
Ben persoonlijk van mening dat de audiokwaliteit over mijn Klipsch oordoppen beduidend minder is t.o.v. mijn gebruik icm mijn oude HTC Desire.
Je hebt voornamelijk veel hoog, redelijk veel transparantie in het geluid, maar de bass is ver te zoeken.

Dus ik hoop het beste.
hjs schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:15:
Zo, mijn L800 net ingeleverd bij een postagentschap.

Bij mobilecowboys staat de details over de update van vanavond

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via surfspot een DreamSpark abo aangevraagd en via AppHub proberen te unlocken. Maar ik krijg het product maar niet verified. De code die ik kreeg werkt niet en het zegt dat ik nog 2 pogingen heb. Iemand anders dit ook?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ben persoonlijk van mening dat de audiokwaliteit over mijn Klipsch oordoppen beduidend minder is t.o.v. mijn gebruik icm mijn oude HTC Desire.
Je hebt voornamelijk veel hoog, redelijk veel transparantie in het geluid, maar de bass is ver te zoeken.

Dus ik hoop het beste.
Hoe heb je een update notificatie gekregen via zune of op de lumia zelf?

[ Voor 55% gewijzigd door mafiatounes op 07-12-2011 17:42 ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Mac-Mar schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:38:

Dus ik hoop het beste.

[...]
Vind ik ook gelijk het grootste minpunt van de Lumia. Geluidskwaliteit met afspelen muziek is gewoon ver en ver onder de maat. Equalizer zal al veel helpen, maarja, 1 of andere wous heeft bedacht dat dat geen nuttige toevoeging is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Beetje vreemd maar de achtergrond van mijn agenda was wit en nu zwart...heb volgens mij niets aangepast...?!

Matig dat zune geen contactpersonen synct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Mac-Mar schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:38:

Dus ik hoop het beste.

[...]
+1. Is ook de reden dat ik de Lumia 800 heb weggelegd en nu switch tussen de Omnia W en de iPhone 4.

Overigens jammer dat ze met de komende update de camera niet aanpakken maar dat zal te maken met prioriteiten en de resources die Nokia tot zijn beschikking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:00
Nog 20 minuten en de eerste toestellen zullen worden voorzien van de update, ik ben zeer benieuwd!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wietsee. schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:41:
Nog 20 minuten en de eerste toestellen zullen worden voorzien van de update, ik ben zeer benieuwd!
Ben nu aan het downloaden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Geen updates gevonden bij mij :-( .

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 07-12-2011 19:11 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:03
Update aan het downloaden, ben benieuwd :)

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Hebben jullie opnieuw een melding gekregen op het toestel of gewoon direct bij Zune gekeken?
Ik heb namelijk nog niks :-( .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Bij Zune gekeken. Hier loopt ie.

Ik weet niet wat met Batterij Opladen als verbetering bedoeld wordt. Voor het zelfde geld laad de batterij na de update alleen sneller op.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfordia schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:14:
Bij Zune gekeken. Hier loopt ie.

Ik weet niet wat met Batterij Opladen als verbetering bedoeld wordt. Voor het zelfde geld laad de batterij na de update alleen sneller op.
14 minuten was de update helemaal klaar, dus geen 40 minuten zoals eerder werd vermeld

Bij mij liep hij rechtstreeks via Zune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wietsee. schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:08:
Hebben jullie opnieuw een melding gekregen op het toestel of gewoon direct bij Zune gekeken?
Ik heb namelijk nog niks :-( .
Ik heb hem net aan Zune gehangen en hij zocht gelijk naar een update hij wordt nu bijgewerkt! _/-\o_

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Hennep
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 20:22
Heb 'm net bijgewerkt en ben benieuwd naar de verbeteringen (van de batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:03
Via zune eerst niet, toen via de update melding op men telefoon wel.. Daarna pakte hij hem meteen bij zune.
Inderdaad, was een kwartier beneden en toen was hij al klaar, misschien 40 minuten via een langzame verbinding..
Merk nog niet echt iets, maar oa de batterij komt pas merkbaar verschil in te zitten na een dag ofzo..

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:06
Komt ook prima binnen via Windows Phone 7 Connector op de Mac. :)

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:51

Rj-

Na 10 belletjes, kan ik zeggen dat het geluid stukken beter is. Rare brom is ook weg bij mij.

Ben erg tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Is het iemand gelukt om de contactpersonen met een gmailaccount te syncen? Ik heb aangevinkt dat contactpersonen ook moeten worden gesynct maar ik zie niets gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
diotav schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:47:
Komt ook prima binnen via Windows Phone 7 Connector op de Mac. :)
Shit. Weer vergeten te proberen. Ik doe het iedere keer nog via Windows, maar wil het op mijn MAC proberen. Weer te laat. Update draait in ieder geval :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rj- schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:48:
Na 10 belletjes kan ik zeggen dag het geluid stukken beter is. Rare brom is ook weg bij mij.

same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:56:
Ik heb via surfspot een DreamSpark abo aangevraagd en via AppHub proberen te unlocken. Maar ik krijg het product maar niet verified. De code die ik kreeg werkt niet en het zegt dat ik nog 2 pogingen heb. Iemand anders dit ook?
http://mywpstory.com/2011...-phone-7-device-for-free/

deze stappen. Maar daarmee kreeg ik de apphub nog niet verified. Via google de verlossende tip: op xbox live -> billing account dezelfde adresgegevens invullen als je bij apphib gebruikt :-) did the job for me :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rj- schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:48:
Na 10 belletjes, kan ik zeggen dat het geluid stukken beter is. Rare brom is ook weg bij mij.

De brom waar je jezelf hoort als een brom wanneer je praat tijdens het bellen?
Bevestigd via DM. Top.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Devian schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:54:
[...]

Vind ik ook gelijk het grootste minpunt van de Lumia. Geluidskwaliteit met afspelen muziek is gewoon ver en ver onder de maat. Equalizer zal al veel helpen, maarja, 1 of andere wous heeft bedacht dat dat geen nuttige toevoeging is.....
Is dit echt zo slecht? :( Ik luister dagelijks met mijn koptelefoon muziek op mijn mobiel maar als die kwaliteit zo slecht is als hier beweerd wordt heb ik toch mijn twijfels of ik voor de Lumia 800 moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Croccifixio83 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:02:
[...]

Is dit echt zo slecht? :( Ik luister dagelijks met mijn koptelefoon muziek op mijn mobiel maar als die kwaliteit zo slecht is als hier beweerd wordt heb ik toch mijn twijfels of ik voor de Lumia 800 moet gaan.
Ligt er natuurlijk ook aan wat je gewend bent... als je je standaard lelijke hard plastic witte iphone oordopjes gebruik en vind dat die goed klinken dan ga je ook wel tevreden zijn met het geluid van de Lumia ;).

Als je echter fatsoenlijke in-ears of een fatsoenlijke normale hoofdtelefoon gebruikt dan ga je de equalizer verschrikkelijk missen.

vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Update staat erop!

Het phone menu Phone Update meldde niets maar op mijn MacBook werd de update meteen binnengehaald. Anders dan de 7740 update hoef je niet opnieuw je mobiel in te richten, alle software blijft er gewoon op staan. Mij benieuwen hoe veel winst dit oplevert. Ik heb het nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Devian schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:39:
[...]

Ligt er natuurlijk ook aan wat je gewend bent... als je je standaard lelijke hard plastic witte iphone oordopjes gebruik en vind dat die goed klinken dan ga je ook wel tevreden zijn met het geluid van de Lumia ;).

Als je echter fatsoenlijke in-ears of een fatsoenlijke normale hoofdtelefoon gebruikt dan ga je de equalizer verschrikkelijk missen.

Ik gebruik een koptelefoon van AKG dus ben best wel veeleisend. Ik ga het wel een keer proberen te testen in de winkel ofzo. Ben nu wel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Graag meer bevindingen van de update ;) Maak es een foto , daar nog enige verbeteringen in te constateren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robinVerdegaal schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:39:
Update staat erop!

Het phone menu Phone Update meldde niets maar op mijn MacBook werd de update meteen binnengehaald. Anders dan de 7740 update hoef je niet opnieuw je mobiel in te richten, alle software blijft er gewoon op staan. Mij benieuwen hoe veel winst dit oplevert. Ik heb het nodig.
bij mijn 7740 update hoefde ik ook helemaal niets opnieuw in te richten, alles bleef zoals het was :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:11:
[...]

bij mijn 7740 update hoefde ik ook helemaal niets opnieuw in te richten, alles bleef zoals het was :|
Yep, bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Laatst online: 25-08 22:30
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:11:
[...]

Ha, misschien ben ik in de war met de hard reset die ik zelf uitvoerde na berichten van accuduurverbetering. Maakte overigens niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:38
Devian schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:39:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet heel erg slecht. In combinatie met een Creative Alpha headset kan die hard genoeg en het toon bereik vind ik ook niet heel slecht. Als je van veel bas houdt mis je een equelizer denk ik, maar zouden deze apps niet vanzelf komen? Voor gewoon muziek luisteren voldoet het wel. David Bowie klinkt in ieder geval goed genoeg :P . Ben het dus met je eens, dat je voor normaal gebruik goed uit de voeten kan met de geluidskwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door trabbit op 07-12-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net geupdate. Geen probleem in het proces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

http://www.wpcentral.com/update-rolling-out-nokia-lumia-800
While charging improvements is indeed listed, we should not confuse this with the planned battery capacity increase (currently being limited by software), which Nokia has said will arrive early next year and will be accompanied by more improvements (fixing anything that's not included in this one). We took a look at issues reported by early adopters of the Lumia 800, so these two updates are welcome indeed. Unfortunately, no Internet Sharing was included in this update for us, there's always next month.

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:44

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ben benieuwd of die batterij update nog veel goeds gaat brengen. Ik kan al verlengen maar wacht nog even of die batterijcapaciteit idd echt erop vooruit gaat, en daarnaast op een prijsverlaging ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn Lumia geupdate, maar vond juist na een gesprek dat de kwaliteit minder is geworden.
Degene waarmee ik sprak viel met tussenpozen van verschillende lengtes weg. Dit was voor de update niet zo.

Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Zojuist mijn Lumia geupdate en bij mij is het per ongeluk starten van apps bij het scrollen in de homescreen voorbij dus het lijkt dat het touchscreen iets minder gevoelig is gemaakt. Goed bezig! Verder is de minieme delay die er was na het indrukken van het eerste cijfer op het lockscreen ook verdwenen!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:47:
Heb net mijn Lumia geupdate, maar vond juist na een gesprek dat de kwaliteit minder is geworden.
Degene waarmee ik sprak viel met tussenpozen van verschillende lengtes weg. Dit was voor de update niet zo.

Hebben anderen hier ook last van?
Dat kun je na één telefoongesprek onmogelijk aan de update toeschrijven. Misschien zat er wel een vogel op het dak die je ontvangst belemmerde :+ ;)
Ramon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:58:
Zojuist mijn Lumia geupdate en bij mij is het per ongeluk starten van apps bij het scrollen in de homescreen voorbij dus het lijkt dat het touchscreen iets minder gevoelig is gemaakt.
Hmm.. ik had hier geen last van, dus ik hoop juist niet dat ze het touchscreen minder gevoelig hebben gemaakt. Ga de update morgen doen; we zullen het zien.

[ Voor 30% gewijzigd door HyperioN op 08-12-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_DE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 20:51
Weet iemand of dit toestel ook rSAP ondersteund? Mijn carkit in Skoda werkt met dit protocol, en is nogal kieskeurig met het pairen met telefoons....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:25
Ramon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:58:
Zojuist mijn Lumia geupdate en bij mij is het per ongeluk starten van apps bij het scrollen in de homescreen voorbij dus het lijkt dat het touchscreen iets minder gevoelig is gemaakt. Goed bezig! Verder is de minieme delay die er was na het indrukken van het eerste cijfer op het lockscreen ook verdwenen!
Hm, die dingen zijn niet genoemd in de update. Zou natuurlijk ook kunnen dat het niet belangrijk genoeg was om genoemd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Frank_DE schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:10:
Weet iemand of dit toestel ook rSAP ondersteund? Mijn carkit in Skoda werkt met dit protocol, en is nogal kieskeurig met het pairen met telefoons....
Nee..

http://www.google.nl/sear...2l0l0l0l0l193l308l0.2l2l0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Basekid schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:14:
[...]

Hm, die dingen zijn niet genoemd in de update. Zou natuurlijk ook kunnen dat het niet belangrijk genoeg was om genoemd te worden.
Ik denk eerder dat dit niet genoemd wordt omdat het hele knullige foutjes zijn waarvan je niet wilt toegeven dat je ze gemaakt hebt als fabrikant zijnde. Dat openen van apps tijdens het scrollen op het homescreen is zo'n knulligheid. Werkelijk nog NOOIT gezien op een andere smartphone, maar op de Lumia is het héél irritant. Met zo'n update kun ze het stilletjes oplossen en over 2 weken hoor je er nooit iemand meer over :-)

[ Voor 8% gewijzigd door joblamie op 08-12-2011 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:49:
Is het iemand gelukt om de contactpersonen met een gmailaccount te syncen? Ik heb aangevinkt dat contactpersonen ook moeten worden gesynct maar ik zie niets gebeuren...
Misschien iets in de setting van Gmail contacts zelf?
Bij mij ging de eerste al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:24:
[...]

Ik had daar ook geen problemen mee.
Wel later mijn contacten van gmail aan mijn live account gekoppeld en ook facebook aan mijn live account.
Dan zie je de verjaardagen in je kalender ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hus0o
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 22:33
Vanochtend ook de update gedaan. Als ik kijk bij Diagnostic Tool de battery status dan zie ik nog steeds bij 100% lading 1356 mAh staan. Dit is dus nog niet veranderd, maar wat ik merk bij Current staat er 141 mA, terwijl dit normaal minimaal 250 mA was altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
hus0o schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:27:
Vanochtend ook de update gedaan. Als ik kijk bij Diagnostic Tool de battery status dan zie ik nog steeds bij 100% lading 1356 mAh staan. Dit is dus nog niet veranderd, maar wat ik merk bij Current staat er 141 mA, terwijl dit normaal minimaal 250 mA was altijd.
250?? Ik heb de update nog niet uitgevoerd en zit op 143mA..
Heb Whatsapp open, Gmail push, Twitter/facebook (via Peoplehub), Wifi-verbinding en 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:24:
[...]

Het is al gelukt. In eerste instantie had ik de contacten uit mijn N8 geïmporteerd, die zijn werden meteen gekoppeld aan het Windows Live ID.
Oplossing:
Ik heb in hotmail de contacten geëxporteerd en vervolgens verwijderd.
Daarna hotmail gesynct met de telefoon waardoor alle (Windows Live) contacten in de telefoon verdwijnen.
Vervolgende de geëxporteerde contacten geïmporteerd in Gmail, en deze laten syncen met de telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Folkifoon op 08-12-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperioN schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:46:
[...]

Heb Whatsapp open, Gmail push, Twitter/facebook (via Peoplehub), Wifi-verbinding en 3G.
Ja, 250 heb ik ook nog mooit gezien, zit meestal tussen 137 en 141.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Ik had de telefoon naast mijn bed aan de lader hangen, blijkbaar vannacht deze los gemaakt en in mijn bed geleged. Het gevolg is dat het klepje van de lader verbogen is. Ik heb deze wat kunnen rechtbuigen en hij gaat weer dicht. Je ziet wel dat het plastic wat is beschadigd. Pas op het is dus snel gebeurd...zat er nog even aan te denken om het klepje er helemaal af te halen.
Zou dit al een in Nokia Carepoint worden gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surr1e
  • Laatst online: 21-09 19:06
Ook ik kreeg de melding van 2 updates. Eerst een microsoft update en later de Nokia update. Beide werden zonder probleem geinstalleerd. Wel heb ik het idee dat mijn toestel nét even wat minder smooth scrollt en aanvoelt dan voor de update.. Iemand anders met een soort gelijk gevoel of beeld ik me dingen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
surr1e schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:59:
Ook ik kreeg de melding van 2 updates. Eerst een microsoft update en later de Nokia update. Beide werden zonder probleem geinstalleerd. Wel heb ik het idee dat mijn toestel nét even wat minder smooth scrollt en aanvoelt dan voor de update.. Iemand anders met een soort gelijk gevoel of beeld ik me dingen in?
zoiets had ik ook, gewoon nog een keer je telefoon herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook een Whatsapp update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
http://wmpoweruser.com/wh...now-supports-voice-notes/

Audioberichtjes zijn toegevoegd. Had gehoopt dat ze ook het opstarten wat sneller zouden maken en zonder dat lelijke splashscherm.

Hebben jullie na de update ook dat je een geluidje hoort als je de telefoon lockt?

[ Voor 10% gewijzigd door Folkifoon op 08-12-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:46

defcon84

Multipass?

het startscherm vind ik wel grappig :p
maar ik mis nog steeds de video berichtjes & echte smileys :p

edit:
dat lock geluidje is er al sinds het begin.. kan je ergens in de settings uitschakelen

[ Voor 32% gewijzigd door defcon84 op 08-12-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:44
Hebben jullie na de update ook dat je een geluidje hoort als je de telefoon lockt?
Dat had ik reeds voor de update... maar het is zo stil dat het enkel opvalt als je volume maximaal staat.

Gans het volume beheer is gewoon SLECHT trouwens... ik wil m'n geluid voor mail/SMS hard (ik hoor deze namelijk niet meer), maar niet het algemene volume (muziek en geluid in de browser op een normaal niveau). Microsoft moet hier dringend eens gaan kijken naar Symbian !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Ik heb Telfort, en omdat ze gebruik maken van KPN netwerk denkt de telefoon (dat doet mijn N8 ook) dat ik aan het roamen ben. Met als gevolg dat ik constant zo'n driehoekje in mijn statusbalk heb staan. Deze is (in tegenstelling tot bijv. het netwerkbereik) constant zichtbaar. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Folkifoon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:53:
Ik had de telefoon naast mijn bed aan de lader hangen, blijkbaar vannacht deze los gemaakt en in mijn bed geleged. Het gevolg is dat het klepje van de lader verbogen is. Ik heb deze wat kunnen rechtbuigen en hij gaat weer dicht. Je ziet wel dat het plastic wat is beschadigd. Pas op het is dus snel gebeurd...zat er nog even aan te denken om het klepje er helemaal af te halen.
Zou dit al een in Nokia Carepoint worden gefixt?
Die van mij is al meerdere keren verbogen. Kreeg hem de eerste keer dat het gebeurde nog wel netjes terug, maar de keren daarop gaf het kunststof al tekenen van moeheid. Het klepje flubbert er nu maar een beetje bij.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
HyperioN schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:46:
[...]

Ik heb hetzelfde op twitter en gmail na, en ik zit op ~180. Soms uitschieters naar 600 voor een seconden of 10.

Ik heb een live-tile van accuweather en buienradar draaien die, als het goed is eens in het uur refreshen.
Accuweather is ook de enige background task die nog uitgezet zou kunnen worden.
Wifi bereik is vol, 3g is 2/5.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Spiller schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:06:
[...]

Die van mij is al meerdere keren verbogen. Kreeg hem de eerste keer dat het gebeurde nog wel netjes terug, maar de keren daarop gaf het kunststof al tekenen van moeheid. Het klepje flubbert er nu maar een beetje bij.
Ga je het laten maken? Ik ga er niet teveel aanzitten want dan ben ik bang dat hij niet meer sluit. Het blijft een kwetsbaar klein frummeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
r2504 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:33:
[...]
Dat had ik reeds voor de update... maar het is zo stil dat het enkel opvalt als je volume maximaal staat.

Gans het volume beheer is gewoon SLECHT trouwens... ik wil m'n geluid voor mail/SMS hard (ik hoor deze namelijk niet meer), maar niet het algemene volume (muziek en geluid in de browser op een normaal niveau). Microsoft moet hier dringend eens gaan kijken naar Symbian !
Eens! Ik ben opzich wel te spreken over het versimpelde beltoon volume beheer (die profielen in Symbian zijn eigenlijk niet nodig), maar het is irritant dat het muziek volume op dezelfde manier wordt geregeld. Dan hoor je dus je telefoon niet omdat je daarvoor je muziek op een laag volume hebt lopen luisteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
die profielen in Symbian zijn eigenlijk niet nodig
Niemand verplicht je ze op Symbian te gebruiken... maar op Windows Phone hebt je ze gewoon NIET :(

Moest men dan nog een notification light hebben... maar ook dat heeft de Lumia 800 niet (vraag me af of Windows Phone niet gewoon het Windows logo zou kunnen laten oplichten bijvoorbeeld). Ik blijf het gewoon een mager OS vinden... hoogstens versie 1.0 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ook ergens instellen dat je emails bewaard blijven? Zodra ik ze op kantoor heb opgehaald op pc en de telefoon opnieuw synct met de server zijn alle mails weer verdwenen, ik zou het handig vinden als de mails bewaard blijven zodat ik ze onderweg ook nog terug kan lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 20-09 19:33
Hier geen last van op WP7, heb Exchange en IMAPemail accounts. Wat voor account gebruik je dan, toch geen POP meer hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:23:
Hier geen last van op WP7, heb Exchange en IMAPemail accounts. Wat voor account gebruik je dan, toch geen POP meer hoop ik?
Ja ik heb POP accounts, ligt het daar aan dus??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:37:
[...]

Ja ik heb POP accounts, ligt het daar aan dus??
Zeker, ik zou lekker voor imap gaan. Dan zijn al je postvakken gelijk, dus lees je een bericht op je telefoon is deze ook gelezen op de pc.

Anders moet je pop zo instellen dat deze geen berichten van de server verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de update binnen halen via zune, echter geeft de pc aan dat die geen driver vind voor de lumia 800.
Heeft iemand ook dit probleem en hoe opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Folkifoon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:58:
Ik heb Telfort, en omdat ze gebruik maken van KPN netwerk denkt de telefoon (dat doet mijn N8 ook) dat ik aan het roamen ben. Met als gevolg dat ik constant zo'n driehoekje in mijn statusbalk heb staan. Deze is (in tegenstelling tot bijv. het netwerkbereik) constant zichtbaar. Is hier iets aan te doen?
Dit heb ik ook! Mijn vorige Noikia n900 gaf gewoon 3g aan. Voor de rest moeten ze profielen toevoegen dit hadden Nokia's al 10 jaar geleden! Je kan nu alleen Stil of geluid aan instellen, voor een telefoon erg onhanding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:15:
[...]

Niemand verplicht je ze op Symbian te gebruiken... maar op Windows Phone hebt je ze gewoon NIET :(

Moest men dan nog een notification light hebben... maar ook dat heeft de Lumia 800 niet (vraag me af of Windows Phone niet gewoon het Windows logo zou kunnen laten oplichten bijvoorbeeld). Ik blijf het gewoon een mager OS vinden... hoogstens versie 1.0 waard.
Het is versie 1.5 feitelijk. Het is in vele opzichten natuurlijk wel superieur aan Symbian. Ik ben een trouwe Symbian gebruiker, met ontelbare Nokia telefoons, maar ben blij dat ik er inmiddels vanaf ben. Symbian oogde oud en was dat in feite ook. Het enige wat ik mis is een goede sip compliant client (die zat standaard in Symbian), voor de rest, de nokia mail for Exchange was zo ontzettend brak, dat ik nu op het werk ook ga proberen om vanaf nu geen E72 meer uit te leveren, maar de Lumia. Over de geweldige data integration maar te zwijgen, in dat opzicht is wp7 zijn tijd en zijn concurenten ver, ver vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22
Beetje jammer, app moet nog steeds herstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Folkifoon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:58:
Wellicht dat de APN settings toevoegen helpt?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het is in vele opzichten natuurlijk wel superieur aan Symbian.
Wat fancy stuff betreft wel... niet wat ik als basis van een telefoon verwacht. Zelfs de dialer is crap (en ja daar bestaan apps voor maar als dat al niet vanuit de basis goed zegt dat veel wat mij betreft...).

Met dit alles begin ik me meer en meer af te vragen wat de unique selling points van Nokia zijn... ja het design van de Lumia is mooi maar apps zoals Nokia Drive zijn zéér flauwe afkooksels van de Symbian variant... is dat voldoende voor de toekomst van Nokia met een veel duurdere prijs ?
Beetje jammer, app moet nog steeds herstarten...
Kan men bij Whatsapp eigenlijk geen background tasks programmeren of wat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:12:
[...]

Wat fancy stuff betreft wel... niet wat ik als basis van een telefoon verwacht. Zelfs de dialer is crap (en ja daar bestaan apps voor maar als dat al niet vanuit de basis goed zegt dat veel wat mij betreft...).

Met dit alles begin ik me meer en meer af te vragen wat de unique selling points van Nokia zijn... ja het design van de Lumia is mooi maar apps zoals Nokia Drive zijn zéér flauwe afkooksels van de Symbian variant... is dat voldoende voor de toekomst van Nokia met een veel duurdere prijs ?

[...]

Kan men bij Whatsapp eigenlijk geen background tasks programmeren of wat 8)7
Ik moet nog een Symbian telefoon tegenkomen die net zo gebruiksvriendelijk werkt en performt zoals het moet zonder dat je 20 updates nodig hebt. De kracht van WP zit hem in zijn eenvoud, stabiliteit en snelheid. Ik heb genoeg symbian gehad en het was allemaal dramatisch. En dan heb ik het nog niet over de programmeerskills van MS vergeleken met die van Nokia.

Ja er missen nog wat functies en daar wordt hard aan gewerkt bij MS, maar het systeem van live-tiles en Metro design zou ik voor geen meter willen inruilen voor een icoontjesgrid. Die kleine dingetjes die er niet zijn zitten mij niet zo dwars om eerlijk te zijn. Het zou handig zijn, maar ik kan ermee leven.

[ Voor 3% gewijzigd door Relief2009 op 08-12-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:12:
[...]
[...]
Ga er maar vanuit dat dit allemaal bijzonder verbeterd is tegen het eind van 2012. Nokia moet het nu juist hebben van al die apps, waar het voorheen het nog een beetje kon laten aanmodderen. Ovi suite is bijv. zo'n product dat nooit echt fatsoenlijk is geworden. Wel werkbaar, maar op veel pc's niet echt een plezier om mee te werken.
Ik heb iig de goede hoop dat Nokia de apps van tenminste hetzelfde kwaliteit gaat laten zijn als die op Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nojevive
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2020
Caelorum schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:51:
[...]
Ga er maar vanuit dat dit allemaal bijzonder verbeterd is tegen het eind van 2012. Nokia moet het nu juist hebben van al die apps,
Dat is het stukje "smart". Als ze daarme het stukje "phone" laten liggen dan gaan veel mensen er uiteindelijk toch op afknappen.

Ik had dat al met de N97. Mooie symbian, veel toeters en bellen, maar het basic bellen steeds meer een drama. Unlock te laat, screen altijd de verkeerde kant op gedraaid, unresponsive...

En ook ik mis iets meer instelbaarheid met profielen of wat dan ook. Ringtones en sms notificatie wil ik ook harder dan wat ik als default geduidsniveau voor muziek heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik vind het wel heel grappig om te zien dat de Nokia Lumia 800 hier steeds met Symbian wordt vergeleken in het voordeel van Symbian, terwijl Symbian er voor het grote publiek al jaren niet meer toe doet. Natuurlijk is Symbian heel anders, want werkelijk NIETS wordt afgekeken van Symbian. Alles wordt afgekeken van iOS, Android en WebOS; naast Windows Phone de enige mobiele besturingssystemen die er toe doen.

Hieruit maak je direct ook op dat het vooral mensen zijn die de afgelopen jaren Nokia zijn blijven gebruik die nu zeuren op Windows Phone. En terecht hoor, daar niet van. Kritiek mag je altijd hebben, zondermeer. Maar Symbian is nou eenmaal iets totaal anders dan Windows Phone, iOS en Android. Niet te vergelijken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Heeft iemand misschien een oplossing voor het volgende problemen:

Mijn telefoon wil niet synchroniseren met mijn gmail account. Na het instellen blijft er onder de account ook in het blauw "attentie" staan. Als ik dan naar de email tile ga van gmail blijft die vragen om andere inloiggegevens, terwijl ik deze echt wel goed heb ingevuld.

[ Voor 31% gewijzigd door trabbit op 08-12-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
trabbit schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:57:
Heeft iemand misschien een oplossing voor het volgende probleem. Mijn telefoon wil niet synchroniseren met mijn gmail account. Na het instellen blijft er onder de account ook in het blauw "attentie" staan. Als ik dan naar de email tile ga van gmail blijft die vragen om andere inloiggegevens, terwijl ik deze echt wel goed heb ingevuld.
Heb je afgelopen week vanaf je PC niet toevallig extra beveiliging ingeschakeld voor je Gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Ja, daar dacht ik ook aan. Op welke manier kan ik mijn telefoon dan toegang verlenen?

EDIT:
Laat maar, ik ga zelf lezen ;) , bedankt voor de goede suggestie:

http://support.google.com...ide.cs&answer=185833&rd=3

Het is gelukt!

[ Voor 56% gewijzigd door trabbit op 08-12-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
het systeem van live-tiles en Metro design zou ik voor geen meter willen inruilen voor een icoontjesgrid.
Persoonlijk laat me dat eigenlijk koud... zie je trouwens iets van die Live tiles ? Ofwel staat je telefoon in standby en dan is het scherm zwart, ofwel zit je in een applicatie en dan zie je er ook niets van... of zit je soms constant op je tiles te kijken en staat je lock op 5 minuten ? De eerste week is dat misschien cool maar daarna is de added value dicht bij nul.

En wat je opmerking over de grid betreft... Live tiles staan ook in een grid... eentje van 2 x 4 waarbij men rechts van je scherm bijna een centimeter verprutst om bovenaan een dom pijltje te zetten terwijl iedereen wel weet dat je hem kan sliden (bij Maemo heeft men het er dan ook niet staan). De people hub is nog zo'n staaltje van schandalig UI design... minstens 90% gaat verloren aan "People", "all", "Me", groepen en de letter "a" zodat je in het beste geval nog één (1) contact kan zien 8)7

Ik heb echt de indruk dat telefoons voor de meeste speelgoed zijn en geen werkinstrument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Hieruit maak je direct ook op dat het vooral mensen zijn die de afgelopen jaren Nokia zijn blijven gebruik die nu zeuren op Windows Phone. En terecht hoor, daar niet van. Kritiek mag je altijd hebben, zondermeer. Maar Symbian is nou eenmaal iets totaal anders dan Windows Phone, iOS en Android. Niet te vergelijken eigenlijk.
De bedoeling is ook niet van het globaal te vergelijken (dan besef ik ook maar al te best dat de GUI en integratie hopeloos achter was), maar wel op gebied van features die je van een telefoon mag verwachten.

Het is dus geen discussie van Symbian is beter dan WP, maar wel van welke essentiele features ontbreken domweg op WP.... fanboys van WP hoeven zich dus helemaal niet aangesproken te voelen, en ja de Lumia is en blijft een mooi toestel (maar het had zoveel beter kunnen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
r2504 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:08:
[...]

De bedoeling is ook niet van het globaal te vergelijken (dan besef ik ook maar al te best dat de GUI en integratie hopeloos achter was), maar wel op gebied van features die je van een telefoon mag verwachten.

Het is dus geen discussie van Symbian is beter dan WP, maar wel van welke essentiele features ontbreken domweg op WP.... fanboys van WP hoeven zich dus helemaal niet aangesproken te voelen, en ja de Lumia is en blijft een mooi toestel (maar het had zoveel beter kunnen zijn).
OK. Maar waar ik even benieuwd naar ben: mis je die essentiële features ook op een iPhone op Android toestel?
Want dat is wat ik eigenlijk bedoel te zeggen. Die Symbian features waren denk ik zó Symbian-specifiek, dat je ze niet alleen niet terug vindt op de Lumia, maar ook niet op een iPhone of Android toestel. En Symbian gebruikers zijn daardoor eigenlijk de enigen die zo zeuren ;-) Of heb ik het mis?

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 08-12-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden maakte Nokia bekend een overeenkomst met EA te hebben over het leveren van 20 (gratis?) games op Nokia telefoons. Dat zou een grote verbetering zijn ten opzichte van de huidige marketplace. Maar anderhalve maand later en je hoort er niks meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Twee laatste vragen, ik begin het OS steeds beter te kennen ;) .

- Als ik bij mijn camera gallerij zeg, automatisch uploaden naar Skydrive. Lijkt dit wel niet te gebeuren, er staat na 4 uur nog geen 1 foto online. Ook niet als ik een nieuwe foto maak.

- Ik begrijp de integratie niet met Live Messenger. De telefoon geeft wel alle contacten weer en de wijzigingen. Maar wie online is wordt niet weergegeven. Moet je op 1 of andere manier misschien een msn account nog apart opgeven? Kan op internet ook niet veel hierover vinden. Ik bedoel dus wat Ebuddy doet in Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
joblamie schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:35:
[...]

OK. Maar waar ik even benieuwd naar ben: mis je die essentiële features ook op een iPhone op Android toestel?
Want dat is wat ik eigenlijk bedoel te zeggen. Die Symbian features waren denk ik zó Symbian-specifiek, dat je ze niet alleen niet terug vindt op de Lumia, maar ook niet op een iPhone of Android toestel. En Symbian gebruikers zijn daardoor eigenlijk de enigen die zo zeuren ;-) Of heb ik het mis?
Ik weet niet meer of ik dit doormiddel van apps deed met Android telefoons, maar dit zijn de zaken die ik ondervind:
- Ik kon lokaal synchroniseren
- Op een makkelijke manier (statusbalk naar beneden trekken), Wifi, Bluetooth etc instellen of in/uitschakelen.
- Profielen instellen

Los van deze basis zaken mis ik nu:
- Normale dlna integratie, in een goede gratis player.
- Een bulk aan codecs
- Een, voor mij fijnere browser dan IE9, zoals Opera Mobile.

Voor de rest en dat meen ik ben ik wel tevreden, maar er moet nog hard aan gewerkt worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 17:19
Op eerder onderwerp terug te komen, namelijk de geluidskwaliteit van de Lumia.
Meerdere mensen waren het met mij eens dat de audiokwaliteit nogal matig te noemen is van de Lumia.
Ik heb zeker geen slechte oordoppen, Klipsch Image S4 (zo'n 80eu).
Dus geen goedkope ipod dopjes.

Op onderstaand Nokia forum zijn er tevens kritische geluiden te horen;

http://discussions.europe...ality/td-p/1236759/page/2

Kunnen jullie mij vertellen of de audiokwaliteit beter is geworden sinds de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Geen idee, ik ben namelijk altijd Symbian gebruiker geweest (heb dus nooit Android of iOS gehad)... maar als ze daar ook niet bestaan dan missen beide OS'en wat mij betreft ook essentiele fetures.
Die Symbian features waren denk ik zó Symbian-specifiek, dat je ze niet alleen niet terug vindt op de Lumia, maar ook niet op een iPhone of Android toestel.
Per toeval bleek ik daarnet iemand met een HTC met Windows 6.5 tegen te komen... en daar blijken oa. aparte volumes voor notifications en de rest WEL te bestaan ??? Verdwijnen dergelijke features dan gewoon bij Microsoft ? Men gaat erop achteruit ipv. vooruit !
En Symbian gebruikers zijn daardoor eigenlijk de enigen die zo zeuren ;-) Of heb ik het mis?
Geen idee... maar als je het nooit hebt gehad weet je duidelijk ook niet wat je mist, laat staan dat je erover zou zeuren. Wat me echter blijft verbazen is de attitude van WP gebruikers... Microsoft vindt dat wij het niet nodig hebben, dus we hebben het ook niet nodig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
r2504 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:55:
[...]

Geen idee, ik ben namelijk altijd Symbian gebruiker geweest (heb dus nooit Android of iOS gehad)... maar als ze daar ook niet bestaan dan missen beide OS'en wat mij betreft ook essentiele fetures.

[...]

Per toeval bleek ik daarnet iemand met een HTC met Windows 6.5 tegen te komen... en daar blijken oa. aparte volumes voor notifications en de rest WEL te bestaan ??? Verdwijnen dergelijke features dan gewoon bij Microsoft ? Men gaat erop achteruit ipv. vooruit !

[...]

Geen idee... maar als je het nooit hebt gehad weet je duidelijk ook niet wat je mist, laat staan dat je erover zou zeuren. Wat me echter blijft verbazen is de attitude van WP gebruikers... Microsoft vindt dat wij het niet nodig hebben, dus we hebben het ook niet nodig |:(
Ik denk dat we een grote streep onder deze discussie kunnen zetten met de volgende stellingen:

Als je overstapt van Symbian/WM6 (Nokia/MS oud) naar Windows Phone (Nokia/MS nieuw):
Ga je erop achteruit qua functionaliteit: JA
Ga je erop achteruit qua usability, snelheid, smoothness, fancyness: NEEN

Iedereen die WP gebruikt weet dat het bepaalde features mist. Ontken je dat, dan heb je een ontzettend groot bord voor je kop.
Maar wat je er voor terugkrijgt, is een ontzettend slick, smooth, snel en fijn OS om mee te werken.

Dat is dus een afweging die iedereen persoonlijk moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Iedereen die WP gebruikt weet dat het bepaalde features mist.
Probleem is dat ik het pas ontdekt heb toen ik reeds de Lumia had... als potentiele gebruiker staar je je namelijk blind op de integratie en andere leuke features (en die is inderdaad prima) en vergeet je gewoon te evalueren hoe het met de basis dingen zit (en die zijn ronduit slecht).

Made my point... back on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
r2504 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:26:
[...]

Probleem is dat ik het pas ontdekt heb toen ik reeds de Lumia had... als potentiele gebruiker staar je je namelijk blind op de integratie en andere leuke features (en die is inderdaad prima) en vergeet je gewoon te evalueren hoe het met de basis dingen zit (en die zijn ronduit slecht).

Made my point... back on topic.
kan je eens noemen welke functionaliteiten jij allemaal mist? Kan handig zijn voor mensen die nog twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Batsu schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:30:
[...]

kan je eens noemen welke functionaliteiten jij allemaal mist? Kan handig zijn voor mensen die nog twijfelen
Ehm.. lees gewoon de berichten die hij al geplaatst heeft in dit topic?
Anders blijven we onszelf herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
HyperioN schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:38:
[...]

Ehm.. lees gewoon de berichten die hij al geplaatst heeft in dit topic?
Anders blijven we onszelf herhalen.
ja ik lees vooral een klaagzang in vele postings. Maar goed zal wel eens teruglezen

Teruggelezen en ook voor mij geen grote afwezige functionaliteiten

[ Voor 9% gewijzigd door Batsu op 08-12-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb in deze thread al eens een reeks gegeven, maar om een aantal te noemen die me dagelijks toch wel frustreren...

- Profielen (General, Meeting, Outdoor)
- Afzonderlijke volumes algemeen en notifications (SMS/mail)
- Mogelijkheid eigen notification geluidsfragmenten
- Visuele notification (knipperlichtje dus)
- Weekview en deftige monthview calendar
- Efficiente dialer
- Verkwisting van schermoppervlakte (zoals in de People hub, maar ook op diverse andere schermen)
- Zune (ik heb reeds WMP, waarom nog Zune voor synchronisatie)
- Toegang voor applicaties tot local storage (je kan zelfs geen PDF lokaal bewaren !)
- USB mass storage
- Flauwe Nokia Drive/Maps ivgl Symbian
- ...

[ Voor 3% gewijzigd door r2504 op 08-12-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
r2504 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:45:
Ik heb in deze thread al eens een reeks gegeven, maar om een aantal te noemen die me dagelijks toch wel frustreren...

- Profielen (General, Meeting, Outdoor) Gebruik ik niet. geluid kan je aanpassen via je volumetoetsen.
- Afzonderlijke volumes algemeen en notifications (SMS/mail) Niet interessant voor mij- Mogelijkheid eigen notification geluidsfragmenten Is er wel, zowel voor sms als voor beltoon- Visuele notification (knipperlichtje dus) inderdaad jammer- Weekview en deftige monthview calendar is er geen app voor die dat wel goed doet?- Efficiente dialer
- Verkwisting van schermoppervlakte (zoals in de People hub, maar ook op diverse andere schermen)
- Toegang voor applicaties tot local storage (je kan zelfs geen PDF lokaal bewaren !)
- USB mass storage
- Flauwe Nokia Drive/Maps ivgl Symbian Navigon kopen?- ...
Het gaat er dus voornamelijk om wat je er mee doet en wat je ervan verwacht. Het is dus heel persoonlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Batsu op 08-12-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
- Profielen (General, Meeting, Outdoor) Gebruik ik niet. geluid kan je aanpassen via je volumetoetsen.
Het gaat daarbij niet enkel om volume maar ook om welke geluidje je wil horen bij bv. een nieuwe mail (in meeting een korte still 'pling', bij normaal een hardere 'you've got mail'), of wel laten rinkelen voor personen die tot de groep "belangrijk" behoren ondanks dat je in meeting zit, .... kortom je begrijp duidelijk niet de kracht van profielen volgens mij.
Afzonderlijke volumes algemeen en notifications (SMS/mail) Niet interessant voor mij
Dus volgens jou is het handig dat je je telefoon op volume 30 moet zetten om toch maar het SMS geluidje te horen als hij in je broekzak zit, maar daarna al je collega's laat wakker schrikken als je een website bezoekt waar een geluidje op staat.
Mogelijkheid eigen notification geluidsfragmenten Is er wel, zowel voor sms als voor beltoon
Volgens mij kan dit enkel voor ringtones (en dan nog op een absurde manier), maar niet voor SMS (enkel keuze uit de bestaande tot weinig verbeelding sprekende geluidjes.
Flauwe Nokia Drive/Maps ivgl Symbian Navigon kopen?- ...
Bedoeling was volgens mij dat Nokia added-value zou leveren door zijn samenwerking met Microsoft... de huidige Nokia applicaties zijn echter bijzonder zwak en verantwoorden dan ook niet de premium prijs die je moet betalen voor het toestel... Nokia is op die manier gewoon de zoveelste hardware boer.
is er geen app voor die dat wel goed doet?
Apps kunnen zorgen voor leuke EXTRA features... als je ze echter al nodig hebt voor deftige basisfunctionaliteit (een week/monthview valt daar voor mij onder) is het droevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Nou, ik kan sinds vijf uur niks meer met m'n toestel. Tijdens het bellen, gaat het scherm zoals gewoonlijk op zwart als je 'm tegen je oor aanhoudt. Sindsdien blijft het scherm zwart, toetsen reageren nog wel...

EDIT:
Na 26 minuten heb ik het toestel weten uit te schakelen en weer laten opstarten.
Het werkt weer _/-\o_ .

[ Voor 21% gewijzigd door Wietsee. op 08-12-2011 17:27 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Zijn er meer die vandaag/gisteravond de update nog niet ontvangen hebben? Hier is nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Devian schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:27:
Zijn er meer die vandaag/gisteravond de update nog niet ontvangen hebben? Hier is nog niks.
Hier ook nog niks. Wel hard nodig, batterij moest alweer aan de lading.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:25
Hebben andere mensen hier ook het probleem dat bij sommige offline mixes, alleen bijvoorbeeld de eerste 2 liedjes van een mix spelen, en dat de telefoon dan de volgende 10 nummers skipt (je ziet ze wel langskomen op je scherm, alsof de "next" knop vast zit) en dan weer bij liedje nummer 1 begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:45:

- Profielen (General, Meeting, Outdoor)
- Afzonderlijke volumes algemeen en notifications (SMS/mail)
- Mogelijkheid eigen notification geluidsfragmenten
- Visuele notification (knipperlichtje dus)
- Weekview en deftige monthview calendar
- Efficiente dialer
- USB mass storage
- Flauwe Nokia Drive/Maps ivgl Symbian
- ...
Het gaat hier vooral om profielen en volume/adjustment van tonen, ik ben er vrijwel zeker van dat die niet in het os zullen komen, simpelweg omdat deze features niet belangrijk genoeg zijn. Ondersteuning van bijvoorbeeld ipv6 en vpn zullen eerder de weg naar het os vinden, simpelweg omdat die zaken er wel echt toe doen.

Voor de rest:

De dialler is geen inch minder efficient dan die van de laatste symbians, ook daar is de dialler met iedere versie meer idioter geworden, ik kan prima overweg met de dialler, en anders dan op mijn nokia n82 kan ik ineens het hele nummer zien van mensen die mij gebeld hebben, of die ik heb gebeld !

Verkwisting van schermoppervlak ? En de iconengrid van symbian is efficienter ? Baarlijke nonsense, de interface van wp7 is velen malen sneller dan die van symbian, waar opties velen kagen diep verstopt zitten. Waar het echt om schermoppervlak gaat (de browser) is wp7 superieur aan de ingebouwde browser van symbian, of opera (wat een ramp).

Zune ? Ja een klote programma, gelukkig alleen benodigd voor updates want usb mass storage is gewoon aanwezig, ja er is een reg tweak voor nodig, maar het werkt perfect. Ota updates zal zonder twijfel snel worden toegevoegd.

nokia drive mist inderdaad nog een paar features t.o.v. symbian, ook hier geld, dat zal worden verbeterd, geef Nokia tijd, rome is ook niet in een dag gebouwd.
Pagina: 1 ... 21 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.