Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
r2504 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:59:
[...]

Het gaat daarbij niet enkel om volume maar ook om welke geluidje je wil horen bij bv. een nieuwe mail (in meeting een korte still 'pling', bij normaal een hardere 'you've got mail'), of wel laten rinkelen voor personen die tot de groep "belangrijk" behoren ondanks dat je in meeting zit, .... kortom je begrijp duidelijk niet de kracht van profielen volgens mij.
Jawel begrijp ik wel, heb er gewoon nooit behoefte aan gehad.

[...]

Dus volgens jou is het handig dat je je telefoon op volume 30 moet zetten om toch maar het SMS geluidje te horen als hij in je broekzak zit, maar daarna al je collega's laat wakker schrikken als je een website bezoekt waar een geluidje op staat.
Handig nee, maar ik heb daar serieus nog nooit problemen mee gehad.

[...]

Volgens mij kan dit enkel voor ringtones (en dan nog op een absurde manier), maar niet voor SMS (enkel keuze uit de bestaande tot weinig verbeelding sprekende geluidjes.
Heb ergens gelezen dat je een mapje Notifications moet aanmaken en daarin mp3 kan zetten.

[...]

Bedoeling was volgens mij dat Nokia added-value zou leveren door zijn samenwerking met Microsoft... de huidige Nokia applicaties zijn echter bijzonder zwak en verantwoorden dan ook niet de premium prijs die je moet betalen voor het toestel... Nokia is op die manier gewoon de zoveelste hardware boer.
Tja misschien wel, maar is dat zo erg?

[...]

Apps kunnen zorgen voor leuke EXTRA features... als je ze echter al nodig hebt voor deftige basisfunctionaliteit (een week/monthview valt daar voor mij onder) is het droevig.
Het idee van een moderne smartphone is juist dat je dit soort dingen vaak kan downloaden in de vorm van Apps zodat je een stukje software hebt die doet zoals jij het wil. Met jouw stelling schop je elk modern OS onderuit inclusief Android en iOS. Ja symbian was misschien completer out-of-the-box maar daar zit (helaas) geen toekomst in.
Als ik je zo bekijk vraag ik me af waarom je niet voor een Android toestel bent gegaan (ja daar moet je dingen aanpassen, tweaken en downloaden maar dan krijg je wel echt alles zoals jij het wilt. Of eventueel voor symbian Belle gaat? Dat voorkomt jou een hoop frustraties denk ik. Kijk eens naar de Nokia 701 bijvoorbeeld.

Ik snap dat je nu de Lumia hebt, maar als het zo niet voldoet aan jouw wensen dan kan je denk ik beter even verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:08
Als je je Nokia 800 als mass storage (serial wil gebruiken) kun je dat ook makkelijk doen via het diagnostics screen en dan options. Daar heb je de keuze om hem op "Zune" of "Serial" te zetten.

Hoef je zelf niet in de registry te gaan klooten :)

edit: hm, werkt niet echt helaas. Windows kan geen goede drivers vinden

[ Voor 13% gewijzigd door Basekid op 08-12-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zothor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:31
Als je hem echt in mass storage mode wil hebben moet je gewoon chevron unlocker gebruiken en daarna windows phone manager downloaden daarmee kun je xap bestanden ring tones en van alles gwn via mass storage erop zetten of met de tools van het programma zelf :) ik heb het geprobeerd en het werkt gewoon alleen moet je hem dus wel unlocken :) voor alsnog is het wel link om met de files van windows phone te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zothor schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:13:
Als je hem echt in mass storage mode wil hebben moet je gewoon chevron unlocker gebruiken en daarna windows phone manager downloaden daarmee kun je xap bestanden ring tones en van alles gwn via mass storage erop zetten of met de tools van het programma zelf :) ik heb het geprobeerd en het werkt gewoon alleen moet je hem dus wel unlocken :) voor alsnog is het wel link om met de files van windows phone te spelen
De reg tweak werkt goed, geen unlock nodig, ik kan foto's en muziek moeiteloos via de verkenner overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:32:
[...]

De reg tweak werkt goed, geen unlock nodig, ik kan foto's en muziek moeiteloos via de verkenner overzetten.
Herkent Zune je telefoon dan nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:35:
[...]

Herkent Zune je telefoon dan nog steeds?
Ja, ik gebruik zune enkel en alleen voor updates, voor de rest benader ik de storage via de vekenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:19
Yes,

Ik ben erg blij met de update, de audio is gelukkig enorm opgekrikt! De bass is weer terug.
Daar ben ik enorm blij mee, per dag luister ik zeker 2 uur muziek op mijn telefoon, en dat was voor de update behoorlijk matig, ik overwoog zelfs voor dit punt uit te gaan kijken naar een andere telefoon.
Maar gelukkig, probleem opgelost:)

Thnx Nokia, nu verder enorm tevreden over mijn telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trabbit schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:42:
[...]
- Ik begrijp de integratie niet met Live Messenger. De telefoon geeft wel alle contacten weer en de wijzigingen. Maar wie online is wordt niet weergegeven. Moet je op 1 of andere manier misschien een msn account nog apart opgeven? Kan op internet ook niet veel hierover vinden. Ik bedoel dus wat Ebuddy doet in Symbian.
Live Messenger werkt alleen op je hoofdaccount. Dus het eerste live account dat je hebt toegevoegd op de telefoon. Vervolgens kan je in je Messaging hub zien wie er online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trabbit schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:42:
Twee laatste vragen, ik begin het OS steeds beter te kennen ;) .

- Als ik bij mijn camera gallerij zeg, automatisch uploaden naar Skydrive. Lijkt dit wel niet te gebeuren, er staat na 4 uur nog geen 1 foto online. Ook niet als ik een nieuwe foto maak.

- Ik begrijp de integratie niet met Live Messenger. De telefoon geeft wel alle contacten weer en de wijzigingen. Maar wie online is wordt niet weergegeven. Moet je op 1 of andere manier misschien een msn account nog apart opgeven? Kan op internet ook niet veel hierover vinden. Ik bedoel dus wat Ebuddy doet in Symbian.
Heb je status op online staan? Vergeet het zelf maar al te vaak.

[ Voor 64% gewijzigd door Relief2009 op 08-12-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Het maakt niet uit wat mijn status is. Ik heb 1 iemand aan mijn live.com account toegevoegd die is zichtbaar. Ik wil mijn msn.com account als messenger account hoe doe ik dit dan? Of te wel hoe maak ik deze account primair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Niet, je live.com account is primair, bestaat geen manier om dit te wijzigen.

Als je per se je msn primair wil maken doe je een factory reset en stel je die in ipv je huidige live.com adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Nou ja per se, ik zou dan al mijn messenger contacten mij opnieuw moeten laten accepteren. ik begrijp niet waarom alleen je primaire account je messenger account moet zijn. Vrij veel zaken zijn nou niet bepaald flexibel! De noodzaak van deze verplichting ontgaat mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie nu al meer dan 1 pagina vragen/opmerkingen enz. die helemaal niet expliciet over de Lumia gaan. Of deze discussie stopt nu en gaat verder in het algemene wp7 topic, of alle berichten die na deze waarschuwing alsnog off-topic gaan, worden zonder meer verwijderd. Daarnaast hebben we ook een Windows Phone 7 FAQ waar veel zaken in worden beantwoord

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 08-12-2011 23:18 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update gaat mijn Lumia een heel stuk langer mee qua batterij.
Zit nu op 67% met time remaining op 18 uur, en time since last charge op 12.

Voor de update deed ik tussen de 14 en 16 uur met 1 volle lading.
Ik heb alles dat nu en dan data ophaald (push etc) op "as items arrive" of "push" staan.
Verder check regelmatig sites en speel soms een spelletje.

Ik kan eerlijk gezegd bijna niet geloven dat één update zo veel kan bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Ik heb last dat apps niet willen starten. Net was het Muziek en video's (Zune dus) welke na een reboot weer werkte en nu WeatherDuck.
Edit: Na reboot nogsteeds problemen met WeatherDuck, na opnieuw installeren doet ie t weer.

[ Voor 39% gewijzigd door Toms_88 op 09-12-2011 01:12 ]

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:16:
Zit nu op 67% met time remaining op 18 uur, en time since last charge op 12.

Voor de update deed ik tussen de 14 en 16 uur met 1 volle lading.
Ik heb alles dat nu en dan data ophaald (push etc) op "as items arrive" of "push" staan.
Verder check regelmatig sites en speel soms een spelletje.

Ik kan eerlijk gezegd bijna niet geloven dat één update zo veel kan bewerkstelligen.
Klopt inderdaad, het lijkt bij mij nu ook beter te gaan. Met mijn settings en gebruik ging hij ongeveer 22 uur mee. Nu is hij 43% charged, voor het laatst 25 uur geleden geladen en nog 10 uur remaining. Dat is een flinke verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19

EraZor

Don't mention the war

Is er ergens te zien of de update al geïnstalleerd is? |De ms update zie ik uiiteraard gewoon staan (7740), maar is het aan een ander jnummer oid te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:35
Settings, About, More info... en dan bij "Firmware revision number"

Deze zou 1600.2479.7740.11451 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:16:
Hier geen enkel verschil... 92%, 19 hours remaining, 2 hours since last charge.

Tijdens die twee uur heb ik niets gedaan met de telefoon... gewoon Bluetooth in de wagen (rit van ongeveer 40 minuten) zonder enig gesprek, en om de 15 minuten mail sync. Verder niets actief en location services staan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Raar mijn accuduur is een stuk beter:
- Ik heb gister avond de mobiel om 23:00 uit de lader gehaald.
- Een uur geinternet.
- In de nacht staat wifi en bluetooth niet uit (wifi moet omde 15 min aan om email af te halen).
- Vandaag heb ik email erop gelezen en wat geinternet.

Bij mij staat:
- batterij 82%
- Resterend 1 dag en 6 uur.
- Tijd sinds laatste lading 9 uur

Nou moet ik wel zeggen dat de accuduur mij wat tegenvalt. De accuduur is niet beter dan ik met mijn 2 jaar oude n900 had. Ik had een betere accuduur verwacht dan bij de N900. De N900 haalde ik altijd de dag wel, bij de Lumia haal ik de dag net niet (moet om 21:00 aan de lader). Ik begrijp ook niet dat:
- Je bij de Lumia niet gewoon standaard in accu bespaarstand kan zetten, maar de stand na elke oplaad beurt weer moet aanvinken 8)7 .
- Je de schermverlichting op automatisch niet de gevoeligheid kan instellen (konden al mijn vorige nokia's met symbian). Ik vind dat het beeld best minder helder mag, ik weet niet wat de invloed is op het verbruik, maar bij de meeste mobieltjes is de schermverlichting een grootverbruiker.

De accu is sowieso niet erg ruim bemeten als ik hem met mijn Nokia e72 vergelijk:
- e72 1500 mAh scherm 2,4", processor 600 MHz, gaat 5 dagen mee.
- lumia 1450 mAh scherm 3,7", processor 1,4 GHz, gaat nog geen dag mee.

Ik heb nu ook een N9 (3,9"scherm) als test, deze gaat beduidend langer mee dan de Lumia (3,7" scherm). Zou de processor dan zo inefficient zijn in de Lumia?

[ Voor 36% gewijzigd door trabbit op 09-12-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Jullie hebben wel veel vertrouwen in de getalletjes op het toestel zelf. Mijn inziens kan je beter aan het eind van de dag of batterij bepalen of er bij jouw normale gebruik nu een langere accuduur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hus0o
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 22:33
AlexanderOnline schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 02:15:
[...]

Klopt inderdaad, het lijkt bij mij nu ook beter te gaan. Met mijn settings en gebruik ging hij ongeveer 22 uur mee. Nu is hij 43% charged, voor het laatst 25 uur geleden geladen en nog 10 uur remaining. Dat is een flinke verbetering!
Ik haal nooit de 24 uur, ik dacht eerste dag naar de update dat het wat beter ging, maar is niet echt wat veranderd. Als ik hem in de ochtend volledig oplaadt dan staat er meestal rond de 20 uur bij 100%. Meestal is die dan ook in de avond op 10% en dan is er misschien maar 12 uur voorbij gegaan. Dus die 20 uur haal ik dan niet eens. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 20-09 19:33
Kijk, real life ervaringen, veel nuttiger. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
Ik heb nu twijfels of ik wel moet gaan van een iPhone 4 naar een Nokia Lumia.
Als ik die batterij tijden zo lees. Mijn iPhone houd het 4 dagen uit en dan doe ik niet extreem veel.
Bluetooth en wifi staat standaard aan en ik internet ongeveer een uur op en af en toe een spelletje.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hus0o
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 22:33
rimave schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:45:
Ik heb nu twijfels of ik wel moet gaan van een iPhone 4 naar een Nokia Lumia.
Als ik die batterij tijden zo lees. Mijn iPhone houd het 4 dagen uit en dan doe ik niet extreem veel.
Bluetooth en wifi staat standaard aan en ik internet ongeveer een uur op en af en toe een spelletje.
Ik heb ook een iPhone 4 gehad zo een half jaar geleden. Die moest ik ook normaal elke dag of om de anderhalve dag opladen. Op paar puntjes na vind ik de Lumia wel een stuk beter.

Ik moet er wel bij zeggen, ik gebruik de Lumia wel de hele dag door. Veel whatsapp, muziek luisteren, internet, soms navigatie, bellen, emailen en check de dag door social media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
:W die topic waarschuwing staat er niet voor niets he?

[ Voor 83% gewijzigd door PaT op 09-12-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
r2504 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:02:
[...]

Vergeet het maar... als je toestel in standby staat komt er geen mail binnen via WIFI (lees de discussie maar in deze thread enkele pagina's terug), hij gaat dan over 3G.
Sinds de laatst update werkt dit wel, in standby disconnect wifi. Maar om een door jouw vastgestelde tijd verbind die weer om alle internet zaken te updaten. Bij mij is dit om de 15 minuten. Ik heb geen data abonnement de dataverbinding staat bij mij uit, dus het werkt nu wel!

[ Voor 8% gewijzigd door trabbit op 09-12-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
zie de Topic Waarschuwing over het hoe en waarom van deze edit

[ Voor 86% gewijzigd door PaT op 09-12-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

r2504 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:46:
Settings, About, More info... en dan bij "Firmware revision number"

Deze zou 1600.2479.7740.11451 moeten zijn.
hmm... vanochtend tel. aan de pc gehangen. Zune gaf aan een update te hebben. Die heb ik ook gedraaid, maar leek me erg kort (eea was binnen een minuutje gefixed). Krijg nu geen meldingen meer over een beschikbare update en het door jou aangegeven nummer staat bij mij op:

1600.2475.7720.11414

Daar is iets misgegeaan, lijkt me.... hoe fix ik dat? Of zou de fix bij mij gewoon nog niet beschikbaar zijn? (uit en aanzetten heb ik uiteraard al geprobeerd....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het installeren van de update neemt langer in beslag dus een minuutje kan niet. Wel bizar dan dat je dat nummer kan zien.

Via Zune kan je teruggaan naar een vorige versie... misschien moet je dat eens proberen en dan veronderstel ik dat hij daarna terug komt vragen voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

r2504 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:25:
Het installeren van de update neemt langer in beslag dus een minuutje kan niet. Wel bizar dan dat je dat nummer kan zien.

Via Zune kan je teruggaan naar een vorige versie... misschien moet je dat eens proberen en dan veronderstel ik dat hij daarna terug komt vragen voor de update.
Wat is er bizar aan dat nummer dan? is dat niet gewoon de vorige versie?

Via zune teruggaan kan idd, maar dan ben ik weer vanalles kwijt (mijn laatste sync is alweer even geleden) Of blijven je foto's gewoon staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Sorry, had even te snel gelezen... het is inderdaad het vorige nummer.

De laatste is 1600.2479.7740.11451 ... gewoon nogmaals in Zune gaan en een update controle doen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
trabbit schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:20:
De accu is sowieso niet erg ruim bemeten als ik hem met mijn Nokia e72 vergelijk:
- e72 1500 mAh scherm 2,4", processor 600 MHz, gaat 5 dagen mee.
- lumia 1450 mAh scherm 3,7", processor 1,4 GHz, gaat nog geen dag mee.
Die vergelijking gaat echt mank. Iedereen weet dat je een smartphone anno 2011 gewoon iedere dag aan de lader moet hangen.
Of dat nu iPhone, Android of Windows Phone is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Lees de topic waarschuwing!

[ Voor 97% gewijzigd door PaT op 09-12-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Dit hoort inderdaad ook in het algemene WP7 topic thuis

[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 09-12-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
HyperioN schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:30:
[...]

Die vergelijking gaat echt mank. Iedereen weet dat je een smartphone anno 2011 gewoon iedere dag aan de lader moet hangen.
Of dat nu iPhone, Android of Windows Phone is.
Fijn dat iedereen dat weet. Als fabrikant zou je dit deels kunnen ondervangen door een sterkere accu te plaatsen en niet dezelfde sterkte (of zelfs 50 mAh zwakker) als jaren geleden. Mijn e62 had ook al 1500mAh uit mij hoofd (7 jaar geleden), accu techniek staat ook niet stil. Dus zo mank gaat de vergelijking niet vind ik. Als hardware meer energie vraagt, vind ik het niet meer dan logisch de bron te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
trabbit schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:48:
[...]

Fijn dat iedereen dat weet. Als fabrikant zou je dit deels kunnen ondervangen door een sterkere accu te plaatsen en niet dezelfde sterkte als jaren geleden. Mijn e62 had ook al 1500mAh uit mij hoofd (7 jaar geleden), accu techniek staat ook niet stil. Dus zo mank gaat de vergelijking niet vind ik. Als hardware meer energie vraagt, vind ik het niet meer dan logisch de bron te vergroten.
Als je die accu uitvind, ben je rijk.
Deze techniek staat letterlijk wél stil.... Ze kunnen gewoon geen krachtigere accu maken met hetzelfde formaat; anders hadden ze dat heus wel allang gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

HyperioN schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:50:
[...]

Als je die accu uitvind, ben je rijk.
Deze techniek staat letterlijk wél stil.... Ze kunnen gewoon geen krachtigere accu maken met hetzelfde formaat; anders hadden ze dat heus wel allang gedaan.
Die ontwikkeling is er dan ook wel lichtjes geweest, maar daar staat volgens mij tegenover dat de toestellen ook steeds minder plek bieden voor de accu's: de accu's worden fysiek steeds kleiner.

Geef mij dan maar een iets zwaardere dikkere telefoon met 2000 mAh.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

r2504 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:49:
Sorry, had even te snel gelezen... het is inderdaad het vorige nummer.

De laatste is 1600.2479.7740.11451 ... gewoon nogmaals in Zune gaan en een update controle doen zou ik zeggen.
Vaag vaag vaag... een backup teruggezet: krijg keurig de melding dat er een update beschikbaar is (dat si de MS 7740 update). |Die wordt keurig geïnstalleerd, maar een nokia update vindt ie niet....

Firmware nog steeds 1600.2475.7720.11414 Die nokia update moet toch ook gewoon via zune binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nojevive
  • Laatst online: 03-12-2020
EraZor schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:04:
[...]

Vaag vaag vaag... een backup teruggezet: krijg keurig de melding dat er een update beschikbaar is (dat si de MS 7740 update). |Die wordt keurig geïnstalleerd, maar een nokia update vindt ie niet....

Firmware nog steeds 1600.2475.7720.11414 Die nokia update moet toch ook gewoon via zune binnenkomen?
Klopt maar ik had begrepen dat niet iedereen hem tegelijk zou kunnen krijgen. Misschien dus nog even wachten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

nojevive schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:07:
[...]

Klopt maar ik had begrepen dat niet iedereen hem tegelijk zou kunnen krijgen. Misschien dus nog even wachten ??
Mja, dat zal 't wel zijn dan. Ik heb/had overigens ook nog geen melding op m'n telefoon zelf gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Die nokia update moet toch ook gewoon via zune binnenkomen?
Je Zune account staat toch op Nederland ?

Toen ik namelijk nog een Belgische Zune account had kreeg ik de Nokia Music 1.6 update ook niet binnen (pure schande trouwens wat mij betreft gans dat gedoe met je land in Zune)... uiteindelijk heb ik dan uit pure ellende een nieuwe Nederlandse Zune account aangemaakt en toen kreeg ik Nokia Music 1.6 wel binnen (al heb ik nog steeds geen Mix Radio :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:58
Hier ook alleen nog maar de (7740) update van Microsoft...

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Is al bekend wanneer Nokia rijden wordt geupgrade? De dienst stelt echt niks voor in vergelijking met Ovi Maps op Symbian. Vooral dat je zonder gps geen adres kan opgeven en het gemis van offline adressen zoeken mis ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

trabbit schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:50:
Is al bekend wanneer Nokia rijden wordt geupgrade? De dienst stelt echt niks voor in vergelijking met Ovi Maps op Symbian. Vooral dat je zonder gps geen adres kan opgeven en het gemis van offline adressen zoeken mis ik.
grootste gemis vind ik dat je niet naar het adres van een contact persoon kan rijden.
Heb je zo'n mooie people tile :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Laatst online: 22-05-2023
trabbit schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:50:
hier staat voor eind van dit jaar. Ik hoop het!
Ook hoop ik dat Skype nog dit jaar komt, dat is wel een gemis.

Weet iemand hoe je kan zien hoeveel minuten je nog kan opnemen met de camera? Wellicht zie ik gewoon niet waar ik dat kan instellen of kan opvragen, maar ik zou gewoon willen weten hoeveel minuten ik nog kan opnemen (aangezien in HD hij ongeveer 100mb per min in beslag neemt en m'n telefoon al aardig vol staat met muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01-2021
Vandaag de tweede update gedraaid. Ik had geen brom of andere geluidsproblemen, dus daar viel weinig te verbeteren.
De cijfers .m.b.t. de accu laat ik even voor wat ze zijn. Ik stel dat liever in de praktijk vast.
Wat me wel opvalt is dat het display een stuk minder fel brandt bij dezelfde instellingen.
Hlederheid staat bij mij op automatisch en deze is nu een stuk meer gedimd. Zo zullen ze de langere batterijduur wel gaan realiseren. Het wit van bijv nu.nl en linkedin is een stuk minder wit dan hiervoor.

Maar een groot voordeel: apps starten niet meer op tijdens scrollen.!!!! Jeeeej!!

Nu wachten op: update Nokia rijden, betere dialer, en een betere schermindeling van de contacthub. Ik heb alle groepen verwijderd zodat de a in beeld komt om te kunnen selecteren op beginletter.
Oh ja: zo'n handige Nokia-feature die ik nog mis: bij het ingeven van een tweede, derde en vierde letter van een naam werd de lijst steds korter. Heerlijk!! Miste ik ook in mn Iphone, maar toch.
Met meer dan 500 contacten blijken er wel heel veel met Ma te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01-2021
r2504 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:45:
Ik heb in deze thread al eens een reeks gegeven, maar om een aantal te noemen die me dagelijks toch wel frustreren...

- Profielen (General, Meeting, Outdoor) Kent iOS ook niet.
- Afzonderlijke volumes algemeen en notifications (SMS/mail) Iphone ook niet-
Mogelijkheid eigen notification geluidsfragmenten iOS ook niet
- Visuele notification (knipperlichtje dus) iOS ook niet
- Weekview en deftige monthview calendar is in iOS ook alleen via app te regelen
- Efficiente dialer Hmm....kan bij Iphone ook beter
- Verkwisting van schermoppervlakte (zoals in de People hub, maar ook op diverse andere schermen) Helemaal eens!!
- Zune (ik heb reeds WMP, waarom nog Zune voor synchronisatie) 100 keer beter dan iTunes!
- Toegang voor applicaties tot local storage (je kan zelfs geen PDF lokaal bewaren !) Helemaal eens!
- USB mass storage Gemiste kans!! Zou een fantastische usp zijn tov Iphone
- Flauwe Nokia Drive/Maps ivgl Symbian Moet echt beter, zeker de integratiemogelijkheden met contacten
- ...
Voor de rest: Toptoestel!! Gaaf uiterlijk, degelijk en weer heerlijk Europees uit de Finse bossen. Dit dan weer in het kader van de eurocrisis!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Weet iemand hoe je de gesproken navigatie over de carkit kan laten gaan? Bij mijn vorige Nokia's ging dit automatisch via de Parrot, nu gaat het telefoongesprek keurig via de parrot maar de gesproken navigatie over de speaker van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Weet iemand hoe ik de Vodafone opstart logo verwijder? Ik vind hem oerlelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badluckboy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:15:
Weet iemand hoe ik de Vodafone opstart logo verwijder? Ik vind hem oerlelijk.
Dat zal alleen kunnen door middel van een firmware flash. Ik heb werkelijk geen idee of er al firmwares voor de Lumia beschikbaar zijn, dus dat zal je even moeten bekijken op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ik ben vandaag toch maar eens gaan kijken weer. Heb de blauwe Lumia gezien, die is wel echt blauw zeg!

Het blijft een mooi toestel zeg! Zat zelf ook nog te denken aan de Samsung Omnia W, maar heb besloten dat als ik voor een WP ga, het dan maar meteen deze moet zijn.

Zijn er anderen die getwijfeld hebben tussen Android en de Lumia? Zo ja wat heeft je doen besluiten voor de Lumia en heb je daar spijt van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Batsu schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:45:
Ik ben vandaag toch maar eens gaan kijken weer. Heb de blauwe Lumia gezien, die is wel echt blauw zeg!

Het blijft een mooi toestel zeg! Zat zelf ook nog te denken aan de Samsung Omnia W, maar heb besloten dat als ik voor een WP ga, het dan maar meteen deze moet zijn.

Zijn er anderen die getwijfeld hebben tussen Android en de Lumia? Zo ja wat heeft je doen besluiten voor de Lumia en heb je daar spijt van?
Ben zelf voor de Lumia gegaan omdat ik de meeste Android toestellen te groot vind qua schermformaat. En heb het idee dat WP wat smoother in elkaar zit dat Android, omdat het niet zo gefragmenteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Basekid schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:48:
[...]

Ben zelf voor de Lumia gegaan omdat ik de meeste Android toestellen te groot vind qua schermformaat. En heb het idee dat WP wat smoother in elkaar zit dat Android, omdat het niet zo gefragmenteerd is.
qua grootte heb je gelijk en als de Desire S er niet zou zijn dan was mijn keuze gemakkelijk geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:16

Heb zelf een android gehad, maar ik zou er een met ICS willen, de nexus valt wat tegen in mijn ogen en dit toestel is qua ontwerp weer wat anders.. mis dak over een jaar weer terug ga, maar dat zie ik dan wel...
De lumia bevalt iig goed tot op heden!

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:57

Snippertje

Light up your life

Ik kwam van een iphone 4, die ik zat werd (traag en had het besturingssyteem wel gezien, daarnaast viel de 4s tegen). Nog even gedacht aan een nexus, maar vind die niet mooi en android is naar mijn mening te gefragmenteerd. Dus toen kijken naar WP 7, maar zag eigenlijk geen mooie toestellen. Tot de lumia langskwam, meteen genomen eigenlijk. Tot op heden geen spijt, merk dat ik me telefoon een stuk minder gebruik doordat alles stuk vlotter gaat :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik heb de blauwe en het is een echte opvallende verschijning. Het valt me op dat veel collega's gelijk weten dat het de Lumia is. Mensen met een iphone zijn er erg van onder de indruk en zouden hem ook graag willen. Hij ligt zeker fijner in de hand dan de iphone.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Gereageerd via DM

[ Voor 90% gewijzigd door PaT op 09-12-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon

Ik zei vorig jaar toen ik de N8 kocht tegen iedereen dat ik dit deed vanwege de camera en de mogelijkheden van de N8 (hdmi etc).
Nu heb ik de blauwe 800, tja wat moet ik nu zeggen? Misschien is het wel zo dat ik t gewoon iets anders wil hebben dan dat iedereen heeft. Ik heb deze telefoon gekocht zonder ook maar 1 sec. Windowsphone uit te proberen.
Ik kan nu zeggen, WOW, wat een ervaring. En het goede nieuws, het zal alleen nog maar beter worden.

Persoonlijk zou ik het pijltje weghalen op het startscherm, de tiles breeder maken of kleiner en dan drie naast elkaar...swipen snapt elke leek toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Folkifoon schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:24:
[...]

Ik zei vorig jaar toen ik de N8 kocht tegen iedereen dat ik dit deed vanwege de camera en de mogelijkheden van de N8 (hdmi etc).
Nu heb ik de blauwe 800, tja wat moet ik nu zeggen? Misschien is het wel zo dat ik t gewoon iets anders wil hebben dan dat iedereen heeft. Ik heb deze telefoon gekocht zonder ook maar 1 sec. Windowsphone uit te proberen.
Ik kan nu zeggen, WOW, wat een ervaring. En het goede nieuws, het zal alleen nog maar beter worden.
Mijn ervaring is dat mensen al enthousiast worden bij het zien en voelen van het toestel.
Hij verkoopt echt zichzelf.

Bij de n8 zat de schoonheid meer van binnen

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
tot nu toe is echt IEDEREEN zeer enthousiast, misschien nog wel het meest verrast. Ik ben het wel eens met de kritieken over bepaalde beperkingen, maar dit besturingssysteem zit misschien pas op 65% van wat het kan zijn.
Symbian heeft, zeker met Belle, een goede poging gedaan een inhaalslag te maken. Maar symbian zit nu op 110%, de rek is er uit als je kijkt naar design.
Op het gebied van functionaliteiten kan ieder ander besturingssysteem een puntje zuigen aan Symbian.

Wat ik nu vooral mis op WP is tethering, daarom maar een dual simkaart en mijn N8 gaat nog altijd mee in de trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
robertwebbe schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:27:
Ik denk dat als het Nokia ligt dat er wel NFC in zou zitten, alleen WP7 heeft er nog geen ondersteuning voor. Gaat ongetwijfeld nog komen in een update.
Hebben in het begin van dit topic weleens gehad over NFC (remember Relief2009 ;))
Net gelezen dat WP toch wel degelijk NFC ondersteunt, maar het een keuze van de fabrikant is: http://www.techradar.com/...-in-windows-phone-1046898
We zullen NFC wellicht toch terug zien bij Nokia (900) die er in januari aan lijkt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:14
Ondanks dat Nokia er niet expliciet een melding van maakt in de releaselog van de laatste update, is de standby tijd van mijn Lumia 800 aanzienlijk verbeterd! Ik haal nu dagen in plaats van een dag.

[ Voor 10% gewijzigd door diotav op 10-12-2011 17:37 ]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
hier een vergelijkend warenonderzoekje over de batterij:

http://blog.gsmarena.com/...over-see-how-it-did-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De batterij zou via de tweede update nog 150mah krijgen hopenlijk doet hij het dan nog beter als nu!

Verder kan er iemand met Nokia Music 1.4 of 1.6 ff zeggen hoe de audiokwaliteit is? Tussen het einde van een liedje en het begin van een ander hoor ik altijd een klik geluidje met Nokia Music 1.4 en niet met Zune Music & Videos...

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zijn er trouwens meer mensen die, als je iemand belt en hij nog 'over gaat', soms een dubbele (harde en zachtere) toon horen? Kan er weinig over vinden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
r0el schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 23:23:
Zijn er trouwens meer mensen die, als je iemand belt en hij nog 'over gaat', soms een dubbele (harde en zachtere) toon horen? Kan er weinig over vinden ....
ja maar niet in relatie tot deze telefoon. Volgens mij gebeurt dat soms en staat dat los van OS en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r0el schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 23:23:
Ja, heb ik ook. Voor mijn gevoel pas sinds ik een nieuwe (micro-)sim heb. Bij de Radar had ik het ook. Ik vermoed dat het aan het netwerk ligt. Ik gebruik Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
PaT schreef op zondag 11 december 2011 @ 10:57:
[...]
Ja, heb ik ook. Voor mijn gevoel pas sinds ik een nieuwe (micro-)sim heb. Bij de Radar had ik het ook. Ik vermoed dat het aan het netwerk ligt. Ik gebruik Vodafone.
Ook hier Vodafone; over 2 maanden gelukkig naar KPN maar wellicht is er dus een samenhang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Gisteren de Lumia eens in mijn handen gehad. Viel tegen. Mooi 'design' , maar wat zijn die plastic wiebelende knopjes cheap. Ook vond ik het scherm tegenvallen. Ik zag teveel 'pixelpuntjes' zeg maar (pentile eigenschap ?)

Windows Phone is leuk, anders, maar ik kan me voorstellen dat ik op termijn nogal 'moe' ga worden van dat eeuwige naar links en rechts geswipe .
En tja, het ecosysteem is nog vrij leeg, maar dat komt hopelijk wel.

[ Voor 8% gewijzigd door BoXie op 11-12-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Die 'pixels' zijn inderdaad door het pentile scherm. En die knopjes zijn toch echt van metaal..

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 00:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sowieso vind ik het nogal vreemd dat MS voor zo'n lage resolutie heeft gekozen als standaard; deze is eigenlijk vandaag alweer achterhaald, laat staan hoe ze dat willen doen met toestellen die ze over 2 jaar uit willen gaan brengen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Ewald123 schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:42:
Die 'pixels' zijn inderdaad door het pentile scherm. En die knopjes zijn toch echt van metaal..
Bron? Geloof er niks van. Vind die knopjes ook prut :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ewald123 schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:42:
No way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Aan mijn knopjes wibbelt er niks op de cam knop na. Maar dat voelt niet vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
bijvoorbeeld deze: productreview: Nokia Lumia 800 Zwart review door ElectroDonker
Maar ik krijg hem maandag/dinsdag binnen, dus dan zie ik het zelf wel van heel dichtbij.

Overigens dacht ik toch echt op meerdere plaatsen gelezen te hebben dat die knoppen van metaal zijn.

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De knopjes op mijn Lumia wiebelen niet. Ook niet als ik em schud bij mijn oor.
DeNachtwacht schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:20:
Sowieso vind ik het nogal vreemd dat MS voor zo'n lage resolutie heeft gekozen als standaard; deze is eigenlijk vandaag alweer achterhaald, laat staan hoe ze dat willen doen met toestellen die ze over 2 jaar uit willen gaan brengen?
Pardon? Achterhaald? Niet voor een 3.7 inch scherm. Het gros van de telefoons wordt met ongeveer dezelfde resolutie uitgebracht. Er zijn verdomd weinig mobieltjes met een hogere resolutie, en de meeste van die zijn ook gewoon groter (dus logischer). (Behalve de iPhone) http://tinyurl.com/7wfcn8f

Het is ook niet de bedoeling dat de resolutie altijd hetzelfde blijft, ik weer niet waar je dat vandaan haalt. MS heeft zulke restricties zodat er een stuk minder fragmentatie ontstaat (Zoals bij android). Waaronder dus het scherm en andere hardware. Over 2 jaar hebben ze zeker weten de resolutie op geschroefd, wees daar maar niet bang voor.

De pentile puntjes zie ik eigenlijk niet, alleen als ik er heel erg op focus. Maar ik heb ook geen hele goede ogen oid, dus voor mij is het prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 00:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:22:
Over 2 jaar hebben ze zeker weten de resolutie op geschroefd, wees daar maar niet bang voor.
Ah ok, ik dacht dat die resolutie van 7.5 altijd dezelfde zou blijven. Begrijp me niet verkeerd, de resolutie is voor nu prima maar ik vroeg mij vooral af of dit over een jaar of 2 nog wel concurrerend is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor 7.5 zal die ongetwijfeld altijd hetzelfde blijven. Voor WP8 zal die dan wel weer worden verandert lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 2 jaar zullen er geen mobieltjes met wp7.5 gemaakt meer woorden. MS wil niet zoals Android dat heeft een (toenemende) fragmentatie. Je kan er dus ook zeker van zijn dat de Lumia 800 gewoon WP8 krijgt in een update. Vanaf dat moment denk ik niet dat MS nieuwe mobieltjes met Mango zal tolereren.

Een meer Apple achtige manier van updates door voeren dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Ik kan mij niet vinden in de minpunten die hiervoor worden genoemd. Mijn ogen zijn voorzover ik weet prima maar ik moet echt mijn best doen om de pixels afzondelijk te zien, daarnaast is de resoutie toch ook behoorlijk hoog voor een 3,7" scherm? Ik vind het scherm juist prachtig, erg mooie kleurweergave!

Ik heb geen idee van welk materiaal de knopjes zijn, ze voelen prima aan en wiebelen niet. Ik vraag mij verder ook af wat er mis is met plastic als materiaal voor knopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
DeNachtwacht schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:34:
[...]

Ah ok, ik dacht dat die resolutie van 7.5 altijd dezelfde zou blijven. Begrijp me niet verkeerd, de resolutie is voor nu prima maar ik vroeg mij vooral af of dit over een jaar of 2 nog wel concurrerend is.
Welk mobieltje wat nu uit komt is nog wel concurrerend over 2 jaar? De technieken gaan daar veel te snel voor. Mobieltjes van 2 jaar geleden concurreren nu toch ook niet meer met huidige toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
AAAAAhhhrggg....
Net de Lumia 800 aan de PC gehangen om de update van Nokia te installeren via Zune. Midden in het proces loopt Zune vast :(

Nu zit hij al een uur op het terugzetten van de backup... Een uur lang staat er al "resterende tijd 7 minuten" en "niet loskoppelen"... En nu?

Denk dat er niets anders op zit dit toch maar te doen....

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

DeNachtwacht schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:20:
De hele resolutie race is achterhaald. Waar 5 jaar geleden resoluties nog relatief laag waren, is dat nu niet meer zo relevant. Op zo'n klein scherm is de resolutie hoog zat, vergelijk dat is met een monitor, daar zit je wel wat verder vanaf, maar zelfs wanneer je dat er in bereken is de resolutie van een telefoon nog gigantisch hoog in verhouding.
Leuk dat je sites dan 1 op 1 kan laden, maar inzoomen moet je toch, dus dat maakt ook niet uit.

Ik ben het er zeker mee eens dat de resolutie wel hoger mag met de volgende WP, maar nu is dat echt niet storend of iets dergelijks.

De resolutie van de iPhone is trouwens zo hoog in verhouding door hun oude resolutie, zij zijn namelijk 4x de resolutie gegaan om oude apps zonder enige verandering te ondersteunen, ze gebruiken immers gewoon 4 pixels voor in de plaats 1, geen gezeur met scalen of iets dergelijks.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:30:
AAAAAhhhrggg....
Net de Lumia 800 aan de PC gehangen om de update van Nokia te installeren via Zune. Midden in het proces loopt Zune vast :(

Nu zit hij al een uur op het terugzetten van de backup... Een uur lang staat er al "resterende tijd 7 minuten" en "niet loskoppelen"... En nu?

Denk dat er niets anders op zit dit toch maar te doen....
Fijn....
Hij doet niets meer, behalve trillen....

edit:

Not amused! :(

Nu geeft zune aan dat hij backup wil terug zetten en komt terug met een foutcode.
Iedere keer weer opnieuw.

Blijkbaar staat het synchroniseren van foto's op handmatig ingesteld by default. :( :( :(

Wat heb je aan zo'n backup :(

[ Voor 20% gewijzigd door BlakHawk op 12-12-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Iemand nog ideeën om de foto's te redden?
Na 17% van het herstelproces kapt hij ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op maandag 12 december 2011 @ 00:37:
Iemand nog ideeën om de foto's te redden?
Na 17% van het herstelproces kapt hij ermee...
We hebben een mooi knopje voor als je zelf als laatste heb gereageerd. Deze edit-knop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif maakt het mogelijk om je laatste post aan te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:04
Is het al mogelijk om de Lumia te unbranden ?
Heb nog wat tmobile dingen erin staan, en ik mis ook de nokia theme.
vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 10:07
Weer een vastloper bij het opladen, dit mag toch niet gebeuren? :S Gisteravond aan de lader gehangen en vanochtend was het toestel warm en vastgelopen... De 2e keer inmiddels, eerste keer was met de 7720 en nu met de 7740 update.

Hopelijk binnenkort een update van de camera want de focus is *** als je em op filmstand zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

hoe vinden jullie de radio (fm)?
bij mij issie echt bagger, deze morgen eens met de trein gemoeten, Tussen Roermond en Venray vond ie 70% van de tijd helemaal geen station.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-08 10:22
Nou na vrijdagmiddag mijn htc desire gebricked te hebben en ik geen zin meer had om dit te fixen, ben ik meteen met een maat naar de belcompany gereden. Na lang wikken en wegen, zwart of cyan, uiteindelijk voor de cyan gekozen, aparte kleur die je niet veel ziet.

Meteen mijn simkaart laten knippen en telefoon in de winkel geactiveerd en op weg naar de sportschool even mee gespeeld. Daarna even sporten en me telefoon in me kluisje gelaten, maar de hele sportsessie niet uit me gedachten kunnen krijgen :)

Uiteindelijk thuis weer verder kunnen spelen en tot mijn verbazing, na veel negatieve berichten, was de batterij nog op 46% en had ik nog genoeg power over om verder te spelen. Na een nachtje opladen was hij de volgende dag weer helemaal fit en heeft verder de hele dag met alle opties aangestaan. Lijkt er dus op dat ik een versie met goede batterij heb gekocht. Ook geen losse knopjes oid. alles is goed stevig en ziet er mooi uit.

Nu maar snel verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind overigens dat het opladen van de batterij echt belachelijk snel gaat. Ik heb hem gisteren aan de lader gehangen met nog 20% over of zoiets en ZEKER binnen 2 uur was de batterij alweer helemaal vol. Misschien dat dit nog sneller was, maar toen keek er pas naar...

Mijn batterij gedraagt zich niet wezenlijk anders dan die van mijn Omnia 7. Ik haal een dag gebruik, met het nodige browsen, VEEL kijken in de people hub op status updates en soms even een spelletje tussendoor. Ook staan er nog 2 mail account te wachten tot er iets binnen komt. Ik vind het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
PaT schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:32:
Ik vind overigens dat het opladen van de batterij echt belachelijk snel gaat.
Mwoh, vind ik juist niet. Mijn Desire Z laadde sneller, en de Samsung Galaxy SII van mijn broertje ook.
Die hebben ook beide een 1A lader; Nokia doet het met 500mA.
Een simpel rekensommetje leert je dan dat het laden met een volledig lege accu 3 uur duurt (1500 mAh / 500mA = 3h).
Is niks mis mee; maar niet schokkend snel ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 12-12-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Na de laatste update gaat bij mij het laden ook erg snel, als de accu op 20% is, duurt het laden ongeveer 1,5 uur. Ik gebruik hier mijn oude N900 lader voor, geen idee hoeveel mAh die levert.

Verder hierboven wordt gesproken over vastlopers. Ik heb er nog geen 1 gehad. Dus lijkt mij dat er een instabiele app op staat of er is iets mis met het toestel. Tot op heden in WP7.5 zeer stabiel bij mij.

Edit:
Nokia N900 lader is 1200 mAh, op de Lumia lader staat niks.

[ Voor 13% gewijzigd door trabbit op 12-12-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PaT schreef op maandag 12 december 2011 @ 07:41:
[mbr]We hebben een mooi knopje voor als je zelf als laatste heb gereageerd. Deze edit-knop [afbeelding] maakt het mogelijk om je laatste post aan te vullen.[/mbr]
Sorry, ben een beetje desperate door de foto's!
Iemand enig idee of ik het er nog af kan krijgen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Die laatste Nokia update, krijg je daar bericht van op je telefoon (net als met de MS 7740 update), of alleen via Zune?

Indien het eerste het geval is: zijn er nog meer mensen die 'm nog niet ontvangen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Volgens berichten wordt de update de komende 2 weken over alle toestellen verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 22:20
Ook als je een niet NL account hebt voor de marketplace?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De verwachting is dat de resolutie pas omhoog zal gaan als er extra power beschikbaar is. Met WP8 komen dan ook de dual-cores en is het ook waard om hogere resolutie toe te staan zonder verlies van kracht.
Devian schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:43:
Ook als je een niet NL account hebt voor de marketplace?
Taalgebied heeft niets te maken met beschikbaarheid. Puur afhankelijk in welke batch je zit. En het gebeurt ook vaak dat je via Zune al kan updaten zonder dat je een notificatie hebt gehad.

[ Voor 50% gewijzigd door Relief2009 op 12-12-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

ik heb vorige week beide meldingen gekregen op mijn telefoon, en dit weekend beide geinstalleerd via Zune,
Met een Belgisch live id.. dus is allemaal geen probleem..
Pagina: 1 ... 22 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.