Als ik je zo bekijk vraag ik me af waarom je niet voor een Android toestel bent gegaan (ja daar moet je dingen aanpassen, tweaken en downloaden maar dan krijg je wel echt alles zoals jij het wilt. Of eventueel voor symbian Belle gaat? Dat voorkomt jou een hoop frustraties denk ik. Kijk eens naar de Nokia 701 bijvoorbeeld.r2504 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:59:
[...]
Het gaat daarbij niet enkel om volume maar ook om welke geluidje je wil horen bij bv. een nieuwe mail (in meeting een korte still 'pling', bij normaal een hardere 'you've got mail'), of wel laten rinkelen voor personen die tot de groep "belangrijk" behoren ondanks dat je in meeting zit, .... kortom je begrijp duidelijk niet de kracht van profielen volgens mij.
Jawel begrijp ik wel, heb er gewoon nooit behoefte aan gehad.
[...]
Dus volgens jou is het handig dat je je telefoon op volume 30 moet zetten om toch maar het SMS geluidje te horen als hij in je broekzak zit, maar daarna al je collega's laat wakker schrikken als je een website bezoekt waar een geluidje op staat.
Handig nee, maar ik heb daar serieus nog nooit problemen mee gehad.
[...]
Volgens mij kan dit enkel voor ringtones (en dan nog op een absurde manier), maar niet voor SMS (enkel keuze uit de bestaande tot weinig verbeelding sprekende geluidjes.
Heb ergens gelezen dat je een mapje Notifications moet aanmaken en daarin mp3 kan zetten.
[...]
Bedoeling was volgens mij dat Nokia added-value zou leveren door zijn samenwerking met Microsoft... de huidige Nokia applicaties zijn echter bijzonder zwak en verantwoorden dan ook niet de premium prijs die je moet betalen voor het toestel... Nokia is op die manier gewoon de zoveelste hardware boer.
Tja misschien wel, maar is dat zo erg?
[...]
Apps kunnen zorgen voor leuke EXTRA features... als je ze echter al nodig hebt voor deftige basisfunctionaliteit (een week/monthview valt daar voor mij onder) is het droevig.
Het idee van een moderne smartphone is juist dat je dit soort dingen vaak kan downloaden in de vorm van Apps zodat je een stukje software hebt die doet zoals jij het wil. Met jouw stelling schop je elk modern OS onderuit inclusief Android en iOS. Ja symbian was misschien completer out-of-the-box maar daar zit (helaas) geen toekomst in.
Ik snap dat je nu de Lumia hebt, maar als het zo niet voldoet aan jouw wensen dan kan je denk ik beter even verder kijken...