Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mhhh, mijn L800 is doorgestuurd naar fabrikant.
Doorlooptijd 2 tot 3 weken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Ik heb hem nu ook een paar dagen; wat een fantastisch apparaat! Vooral onder de indruk van het scherm. De kleuren zijn echt super scherp en dat "Clear Black" gebeuren is machtig mooi. De iPhone 4S is er niets bij (op de resolutie na natuurlijk). Ik kijk ontzettend uit naar de PS Vita maar ik ben bang dat m'n telefoon straks een mooier scherm heeft. :P

WP7 werkt ook heerlijk. Simpel, overzichtelijk, gebruiksvriendelijk. Alles is makkelijk te vinden (behalve het sluiten van apps; hoe doe ik dat? Of gaat dat automatisch?). De content op de Market is nog een beetje mager, maar ik heb er het volle vertrouwen in dat dat goed gaat komen. Ik kwam van een Nokia N95 (I know :P) en ik ben echt behoorlijk tevreden. Voor mij niets anders meer dan Windows Phone.

Over de batterij weinig klachten, ik hang m'n telefoon gewoon elke nacht aan de lader dus heb er niet zoveel problemen mee dat 'ie wat sneller leeg gaat (want dat gaat 'ie wel!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Je hoeft apps niet te sluiten, gewoon op de windows toets drukken. Als je weer terug wil moet je de backknop een paar seconde indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:58

J27

Als je ipv de home knop de backknop gebruikt om uit een programma te gaan, lijkt het dat dat je programma 'echt' sluit. dwz, hij komt niet meer voor in het rijtje apps dat je ziet als je de backknop langer ingedrukt houd.

Het schijnt alleen nergens voor nodig te zijn, maar voor de neuroten onder ons is deze methode een aardig alternatief : )

(opnieuw opstarten van apps kan echter wel iets langer duren, dus je wint er verder weinig mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:24
J27 schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:05:
Als je ipv de home knop de backknop gebruikt om uit een programma te gaan, lijkt het dat dat je programma 'echt' sluit. dwz, hij komt niet meer voor in het rijtje apps dat je ziet als je de backknop langer ingedrukt houd.
Het probleem is dat het gedrag alles behalve consistent is... sommige applicaties sluiten wel af met "<-" terwijl andere gewoon actief blijven en dan ook niet te sluiten zijn (en soms mysterieus vanzelf sluiten na een tijde). Applicaties waarvan je dan weer wel verwacht dat ze NIET zouden sluiten zoals WhatsApp doen het dan net wel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
r2504 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:37:
[...]

Het probleem is dat het gedrag alles behalve consistent is... sommige applicaties sluiten wel af met "<-" terwijl andere gewoon actief blijven en dan ook niet te sluiten zijn (en soms mysterieus vanzelf sluiten na een tijde). Applicaties waarvan je dan weer wel verwacht dat ze NIET zouden sluiten zoals WhatsApp doen het dan net wel |:(
Dat jij dat toestel nog steeds hebt joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
r2504 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:37:
[...]

Ik heb dat nog nooit bewust gemerkt. Welke apps op jouw Lumia blijven draaien wanneer je de backtoets gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:59
Zijn er hier mensen die hun hoesje niet gebruiken bij de Lumia? Ik vind het hoesje opzich mooi, maar vind dat het nog aardig wat dikte toevoegd + de Lumia zelf een beetje aan het zicht onttrekt (terwijl het een prachtig toestel is).

Maarja, wil mijn 400+ euro toestel ook wel beschermen....

Lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Er zijn mensen die kritiek durven geven en niet steeds naar hun speelgoedje kijken als _/-\o_ Maar ja, als je dan leest hoe dolgelukkig sommigen zijn omdat het toestel een soort blauw is dat opvalt dan zegt dat genoeg over waar het precies om gaat.
Welke apps op jouw Lumia blijven draaien wanneer je de backtoets gebruikt?
Hoofdzakelijk de muziek toestanden... net die dingen die ik weg wil in plaats van in pause te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:26
Na een tweede vergelijkend warenonderzoek tussen de Lumia en de Iphone 4s heb ik mijn bestelling bij Apple maar weer geannuleerd (soms toch wel handig, die lange levertijden...). Als telefoon-OS vind ik WP toch aanmerkelijk prettiger dan IOS, omdat het nog een slag simpeler in mekaar zit. IOS werkt voor mij super op een Ipad, maar op het kleinere scherm van de Iphone vind ik het niet fijn. Bij WP op de lumia heb ik hetzelfde gevoel als ik bij de ipad had: niets teveel, niets te weinig, en het werkt gewoon zoals ik verwacht.
Ik zit nu wel nog te dubben tussen de zwarte en de blauwe lumia. De blauwe is wel apart, maar je zit wel redelijk vast aan de nokia-blue als schermkleur lijkt me. Bij de zwarte heb je wat meer keus, dus dat zal 'm uiteindelijk ook wel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Croccifixio83 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:49:
[...]

ook mijn gedachte hoor. Ik heb amper iets positiefs gehoord en als al die zaken je zo tegenstaan moet je gewoon je toestel omruilen voor in jouw geval een Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan nu weer specifiek over de Lumia graag....

Voor de discussie over de werking van wp7 moeten jullie in een ander topic zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door PaT op 12-12-2011 21:43 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Quote:
http://www.quotenet.nl/li...-800-feniks-uit-de-as.php
.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Haha best wel geniaal geschreven tekst.
Overigens niet een heel bijzondere review natuurlijk, meer voor in een tijdschrift (als quote).

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
[quote]r2504 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:37:
[...]

en dit hoort dus ook allemaal in het algemene wp7 topic

Overigens, zoals hierboven ook al gezegd wordt: Waarom heb je het toestel nog steeds? :)
Het is duidelijk dat het niet is wat je zoekt, ongeacht terechte kritiek of niet. Heb je vooraf wel eens WP geprobeerd? Zo ja, waarom dan alsnog gekocht?

[ Voor 69% gewijzigd door PaT op 13-12-2011 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:38

Snippertje

Light up your life

Batterij is wel sterk verbeterd. Heb een uur genavigeerd vandaag, wat whatsappjes, muziek geluisterd 15min. Nokia offline radio gedownload. En daarnaast wat FB en people hub. En heb na een dag nog 14%. Waar dat eerst al zo was als ik niets deed.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Wel opletten, is voor gebruik met de bij de Lumia meegeleverde hoes. Snap ik wel, anders druk je die knoppen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Beanie schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:15:
[quote]r2504 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:37:
[...]

[mbr]en dit hoort dus ook allemaal in het algemene wp7 topic[/mbr]

Overigens, zoals hierboven ook al gezegd wordt: Waarom heb je het toestel nog steeds? :)
Het is duidelijk dat het niet is wat je zoekt, ongeacht terechte kritiek of niet. Heb je vooraf wel eens WP geprobeerd? Zo ja, waarom dan alsnog gekocht?
Mee eens.

Al vind ik wel dat kritiek op een toestel mbt missende zaken of zaken die niet goed uitgevoerd zijn wel meer waarde hebben dan mensen die zeggen "het is een fijn toestel, ik ben er blij mee". Dit laatst is ook fijn om te horen omdat dat een bevestiging is van wat je zelf ook hoopt te ervaren. Maar inderdaad, persoonlijk zou ik een toestel dat niet aan mijn verwahctingen voldoet of me echt irriteert verkopen of ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
dfrenner schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:42:
[...]

Fijn....
Hij doet niets meer, behalve trillen....

edit:

Not amused! :(

Nu geeft zune aan dat hij backup wil terug zetten en komt terug met een foutcode.
Iedere keer weer opnieuw.

Blijkbaar staat het synchroniseren van foto's op handmatig ingesteld by default. :( :( :(

Wat heb je aan zo'n backup :(
dfrenner schreef op maandag 12 december 2011 @ 00:37:
Iemand nog ideeën om de foto's te redden?
Na 17% van het herstelproces kapt hij ermee...
Okee en gisteravond wilde ik weer verder met dat ding. Aan de lader gelegd en ht enige dat hij doet is trillen.... Geen beeld.

Dus een nachtje aan de lader laten liggen... En nu doet hij niets meer...

Heeft iemand ideeën? Hard reset geprobeerd....

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me simpel... terugbrengen naar de winkel en wachten tot hij gerepareerd is. Je hebt toch wel gekeken of je snoer van je lader er goed in zit he? (is hier al eerder de bron van het probleem geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Marketplace, Video & Muziek en Xbox hubs willen weer niet openen, heel kort de animatie dat ie m wil gaan openen maar gaat gelijk weer terug..

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:38

Snippertje

Light up your life

Toms_88 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:03:
Marketplace, Video & Muziek en Xbox hubs willen weer niet openen, heel kort de animatie dat ie m wil gaan openen maar gaat gelijk weer terug..
Toestel uit en aanzetten, had ik ook een x.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Snippertje schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:09:
[...]

Toestel uit en aanzetten, had ik ook een x.
Mja is al 3e keer hier na laatste update.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snoei

[ Voor 97% gewijzigd door PaT op 13-12-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snoei

[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 13-12-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
snoei

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 13-12-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog meer snoeien

[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 13-12-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-08 10:22
Ik heb de lumia 800 nu een aantal dagen in gebruik en alles blijft leuk en verfrissend! Mijn collega's, allemaal iphone, vinden hem ook mooi en zijn zeer geïnteresseerd.

Gisteren heb ik mijn facebook aan de personen hub gekoppeld en merkte dat de batterij dit minder leuk vond, ik red het nog wel een dag. Aan het einde van de dag heb ik nog ca. 10% over. Wanneer de nieuwigheid er vanaf is zal ik er wel minder mee spelen en zal de batterij het makkelijk een dag vol houden, dus dat is voor mij dik voldoende.

De discussie die ik hierboven lees snap ik niet helemaal, want wat maakt het uit of een app wordt afgesloten of wordt gepauzeerd, zoals ik lees verbruikt een app op pauze ook niet meer vermogen dan een app die helemaal opnieuw wordt opgestart. En verder merk ik dat zelf toch niet, want ik open apps via mijn startscherm en niet via het multitasking menu.

Enige dilemma waar ik nog steeds mee zit is wel of geen hoesje! Zonder hoesje is het toestel veel mooier, maar het is ook weer zonde om hem te beschadigen. Voorlopig blijft het hoesje er nog om tot de nieuwigheid voorbij is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27

J27

Daarentegen is het wel het meest strakke hoesje dat ik ken bij een phone : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
[quote]r2504 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:10:
[...]

en dus ook niet doen

On topic
het gaat hier al veel te lang door over misvattingen omtrent WP7 gedrag - tijd voor een opsteker: gisteren heeft mijn Lumia voor het eerst sinds lange tijd weer een 'normale' dag meegemaakt, is hierbij niet ontzien maar heeft het overleefd! 's Avonds nog 15% over bij mijn standaard gebruik, vergelijkbaar met de iPhone4 die ik hiervoor had.

Maar..
In het weekje vakantie dat ertussen zat kwam ik erachter dat bij continu websurfen na volledig opladen de accu toch binnen vijf uur volledig leeggetrokken wordt. Uit een benchmark vergelijking die ik afgelopen week tegenkwam blijkt dan ook dat browsen onder WP7 relatief veel stroom kost, jammer genoeg.
Uiteindelijk had ik kunnen weten dat (weer) een mobiel waarvan de accu niet vervangen kan worden voor mij eigenlijk geen optie is. Ik denk erover om de Lumia aan mijn vriendin over te doen en zelf een Titan (met extra neushoorn accu) te halen. De grotere Nokia gaat me te lang duren, zal waarschijnlijk ook geen verwisselbare accu hebben, en ik kan nergens roadmaps vinden met evt. andere concurrenten.

[ Voor 23% gewijzigd door PaT op 13-12-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
robinVerdegaal schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:31:
[...]
Het lijkt wel of je het niet wilt begrijpen.
Kijk eens op de website van Microsoft waar gebruikers improvements kunnen aanmelden... je kan er één voor één m'n punten vinden die gebruikers dus duidelijk wel storen, maar om één of andere redenen blijft dit het topic van m'n batterij gaat niet lang mee en hij is cool omdat hij blauw is postings :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27

J27

Heeft er heel misschien mee te maken dat dit topic eigenlijk over de Lumia gaat en niet over WP7 algemeen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-08 10:22
*

[ Voor 100% gewijzigd door Robert H op 13-12-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:En zojuist heb ik weer een flink aantal off-topic berichten over het functioneren van WP7 in zijn algemeenheid verwijderd. Ondanks alle waarschuwingen lijkt de boodschap niet aan te komen. Mochten deze off-topic berichten aan blijven houden, dan zijn we genoodzaakt om andere maatregelen te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:17
Hallo moderator,

Alhoewel ik zelf weinig berichten plaatst, vind ik het enorm irritant dat een WP7 gerelateerde vraag i.cm. een Lumia 800 de ene keer wel in dit topic thuis hoort en de andere keer weer in het 'algemene' deel. Dit vind ik onhandig en verwerkt irritatie.
Eveneens is 't ook voor de niet geregistreerde bezoeker verwarrend. Indien men iets zoekt kan men altijd nog de zoekknop gebruiken, waarbij het meest relevante naar voren komt.
We hebben niet voor niets aparte toestel topics en nu dus ook nog het vaag gedefinieerde 'algemene WP7 topic'. Tevens heeft o.a. de Symbian/Meego en Android afdeling dit ook niet.
Wat kun je anders nog bespreken over het toestel, op de hardware na waar weinig over te discussiëren valt?
Ik sta dan ook niet achter deze strategie. Het weerhoudt mij ervan om nog berichten te plaatsen.

En oja waar hoort dit bericht eigenlijk?

eigenlijk hoort dit bericht hier: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 13-12-2011 16:34 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Wietsee. schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:52:
En oja waar hoort dit bericht eigenlijk?
In Schop een Modje :+

Verder ben ik het er wel mee eens. De boodschap komt wel aan, maar zo zwart-wit is het niet uitvoerbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Gisae op 13-12-2011 16:00 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Sinds vandaag kan ik op mijn Lumia niet meer gebeld worden. Sms, en zelf bellen gaat wel al is het signaal van het toestel erg laag. Mensen die mij bellen krijgen de melding "De lijn is bezet, probeer het later nog eens. Gisteren kon ik nog wel gewoon gebeld worden.

Zou dit te maken kunnen hebben met de verknipte sim? Ik heb Telfort gebeld en zij hebben alle blokkades verwijderd, maar dat heeft niks geholpen. Iemand een idee?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfordia schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:07:
Sinds vandaag kan ik op mijn Lumia niet meer gebeld worden. Sms, en zelf bellen gaat wel al is het signaal van het toestel erg laag. Mensen die mij bellen krijgen de melding "De lijn is bezet, probeer het later nog eens. Gisteren kon ik nog wel gewoon gebeld worden.

Zou dit te maken kunnen hebben met de verknipte sim? Ik heb Telfort gebeld en zij hebben alle blokkades verwijderd, maar dat heeft niks geholpen. Iemand een idee?
ik heb gisteren begrepen dat niet alle simkaarten zomaar kunnen worden verknipt. Mijn vrouw had een (oudere) tmob sim maar die konden ze niet knippen zonder de werking aan te tasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Gek, dat ie het wel een goede week heeft volgehouden. Kan die dan alsnog zeggen "Ik doe het niet meer"?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
Telfordia schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:07:

Dit zou kunnen, je zou je sim kunnen laten swappen om het zeker te weten. Indien je een adapter hebt om je microsim in een gewone (andere/je oude) telefoon te doen zou je dit ook kunnen testen.

Bij mij heb ik gewoon een nieuwe microsim meegekregen (Vodafone Venlo). Het zou met knippen ook zo kunnen zijn dat ie iets te klein geknipt is waardoor hij zou kunnen schuiven en daarom soms incorrect contact maakt.

Ik zou iig verwachten dat als je SIM niet goed contact maakt of slecht is je daar wel een melding over krijgt op je telefoon. Als ik aan m'n simlade pruts krijg ik een melding; no sim en gaat ie rebooten... :P
Vragen zijn niet echt een probleem vermoed ik; het probleem zal eerder zijn dat sommigen zo'n vragen als een kans zien om hun (ongezouten) ontevreden te uiten over het OS waarop nogal 'heftige' discussies losbarsten puur over WP7, wat niets meer te maken heeft met de telefoon. En dat kun je inderdaad beter doen in het andere topic. ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

waarom had je blokkades in de eerste plaats??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de duidelijkheid: Nee, het verhaal is niet zwart-wit, soms heb je vragen die deels Lumia, deels WP7 gerelateerd zijn. Die zal je mij/ons niet snel (helemaal) aan zien passen. Waar het om gaat is dat er al meerdere pagina's geouwehoerd wordt over hoe bepaalde functionaliteit van WP7 brak is in vergelijking met andere OS'en. Dat hoort simpelweg niet thuis in dit topic, want dat is de Lumia niet aan te rekenen.

Daar hou ik het nu bij, meer vragen/opmerkingen over moderaties enz mogen dus in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PmBb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 21:15
Mijn Lumia 800 blijft op zwart scherm nadat ik op de hold knop drukte.

Ik was Plants vs Zombies aan het spelen in de trein en tegelijkertijd een liedje aan het luisteren toen ik de trein uit moest. Ik drukte op de hold knop om later weer verder te gaan waar ik was maar tot mijn verbazing werd het scherm niet meer actief.

Ik wist bijna zeker dat ik nog wel wat batterij over had (zo'n 40%). Natuurlijk kan het hard gaan maar 40% in 10 minuten lijkt me sterk.

Ik heb toen in de bus mijn telefoon aan mijn laptop gekoppeld maar dit gaf geen resultaat. Toen ik thuis kwam nog even aan het netstroom geprobeerd, maar ook dit gaf geen reactie. Ik denk/hoop dat de telefoon een freeze heeft opgelopen na het locken.

Heeft er iemand tips/trucs? Is dit een windows phone probleem of ligt het bij nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Geen paniek, mijn scherm bleef 'n tijdje geleden ook zwart nadat ik wou ophangen (was aan het bellen). Dit heeft totaal een half uur geduurt. Ik kon alleen de capacitieve toetsen bedienen, maar ik zag dus niks.
Uiteindelijk heb ik 't toen voor elkaar gekregen 't toestel uit te zetten en aan de lader gehangen waarna de Lumia weer opstartte.

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 13-12-2011 17:45 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik heb mijn sim in het omhulsel waar die uitgeknipt is weer in mijn oude toestel gedaan. Gevolg een vastzittend omhulsel in mij N8. Geen succes dus.
Kaartje opnieuw in mijn lumia gedaan en waarempel ik kan weer gebeld worden. Het bereik is wel minimaal.
Begin januari gaat mijn nummer over naar Hi en daar heb ik een officieel micro simkaartje van. Die zal het vast beter doen. Als deze het nog meer heel even weet uit te houden ben ik blij (met een hoog zwangere vrouw thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PmBb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 21:15
Wietsee. schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:43:
Geen paniek, mijn scherm bleef 'n tijdje geleden ook zwart nadat ik wou ophangen (was aan het bellen). Dit heeft totaal een half uur geduurt. Ik kon alleen de capacitieve toetsen bedienen, maar ik zag dus niks.
Uiteindelijk heb ik 't toen voor elkaar gekregen 't toestel uit te zetten en aan de lader gehangen waarna de Lumia weer opstartte.
nog steeds geen verandering
duurt nu sinds 15:30

edit: mobiel begint nu te leven nadat ik de camera, power en volume omlaag knop langer dan 20 seconden inhield (trilde niet voordat ik iets losliet).
http://www.technipages.co...-using-hardware-keys.html

[ Voor 18% gewijzigd door PmBb op 13-12-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Kan iemand eigenlijk nog iets melden over de goede prijs van 386 euro bij KPN? Geldt dat nog of moet je geluk hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32
Iemand die weet of Lumia 800 (net als gouwe ouwe Nokia's) ook over een usb OTG aansluiting beschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
exelletor schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:29:
Iemand die weet of Lumia 800 (net als gouwe ouwe Nokia's) ook over een usb OTG aansluiting beschikt?
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Ik vind het soms moeilijk te bepalen in welk topic ik een vraag moet stellen, maar deze vraag leek mij hier gepast. (Nokia Drive is op dit moment Lumia only)

Ik wil dat Nokia Drive door blijft draaien in de screenlock (zoals bij alle andere Nokia's kan), dit omdat je met de aanwijzingen ook prima ergens komt en de accu aanmerkelijk langer mee gaat. Nu stoppen de gesproken aanwijzingen en wordt de gps verbinding verbroken.

Dit zou moeten kunnen als je Nokia Drive als background task kan toevoegen. Ik kan alleen niet vinden hoe ik doe, Skymaps en bijvoorbeeld Runkeeper kunnen dit wel dus een bijgeleverd product zou dit toch ook moeten kunnen.

Ik heb gekeken bij:
- instellingen>achtergrondtaken, geavanceerd hier staat Nokia Drive niet bij.
- In de instellingen van Nokia Drive zelf staat hier ook niks over.

Heeft iemand suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door trabbit op 13-12-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:16
Bij mij heeft hij ook wel eens wat moeite met opstarten nadat de batterij helemaal leeg geweest is.

De truuk de laatste keer was 45minuut laden, lader loshalen, power knop, lader weer aansluiten.
Met lader aangesloten kreeg ik hem niet aan, wat ik ook deed.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zothor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:31
zelfs na de update van laatst is mijn batterij tijd van de lumia echt belabberd, met 100% batterij blijft er bij mij 12 uur resterend staan en dat zonder dat ik er iets mee doe, Ik heb push mail op elk half uur staan en whatsapp aan staan. wat zal ik hier nu mee doen? terug brengen of wachten op de volgende "battery update" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
trabbit schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:54:
Ik wil dat Nokia Drive door blijft draaien in de screenlock (zoals bij alle andere Nokia's kan), dit omdat je met de aanwijzingen ook prima ergens komt en de accu aanmerkelijk langer mee gaat. Nu stoppen de gesproken aanwijzingen en wordt de gps verbinding verbroken.

Ik heb gekeken bij:
Daar ben ik ook naar op zoek geweest, ook niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Zothor schreef op woensdag 14 december 2011 @ 02:46:
zelfs na de update van laatst is mijn batterij tijd van de lumia echt belabberd, met 100% batterij blijft er bij mij 12 uur resterend staan en dat zonder dat ik er iets mee doe, Ik heb push mail op elk half uur staan en whatsapp aan staan. wat zal ik hier nu mee doen? terug brengen of wachten op de volgende "battery update" :(
Ik heb het idee dat dat de tijd is bij je gemiddelde verbruik. Ik heb al diverse keren gemerkt als ik het toestel een uur laat liggen zonder er iets mee te doen, de resterende tijd hard op loopt. Bij mij staat nu bijv. 2 uur sinds laatste laadtijd, 95% resterend, 17 uur.
Ik heb daarbij het scherm op laag staan, Wifi aan, 3g overdag (meestal) uit en gebruik het toestel best intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik zou niet teveel naar de cijfertjes kijken maar gewoon of het voor jou genoeg is. Ik haal vaak veel meer dan de opgegeven uren. Je kan overigens ook bij settings -> applications -> background applications kijken of er dingen staan die je uit kan zetten.

Wat betreft het niet willen opstarten van de telefoon als ie leeg is geweest, jammer dat niemand het structureel wil onderzoeken door bijvoorbeeld usb-kabel of usb-adapter te vervangen en kijken of de telefoon dan wel opstart. Mocht het dan ook niet lukken, zou ik persoonlijk de telefoon omruilen. Het is toch bizar dat je 45 minuten of langer niet bereikbaar bent? Overigens ondervind ik geen van beide issues.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
trabbit schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:54:
Ik vind het soms moeilijk te bepalen in welk topic ik een vraag moet stellen, maar deze vraag leek mij hier gepast. (Nokia Drive is op dit moment Lumia only)

Dit zou moeten kunnen als je Nokia Drive als background task kan toevoegen. Ik kan alleen niet vinden hoe ik doe, Skymaps en bijvoorbeeld Runkeeper kunnen dit wel dus een bijgeleverd product zou dit toch ook moeten kunnen.

Ik heb gekeken bij:

Heeft iemand suggesties?
Helaas kan slechts de developer dat doen. Die zal namelijk een zogenaamde Background Agent moeten programmeren die die taken overneemt. Op die manier werken Runkeeper, Endomondo en bijvoorbeeld ook die tiles die automagisch geupdate worden. De programma's die zo'n Agent hebben èn waarbij jij expliciet toestemming hebt gegeven* in de desbetreffende App zullen verschijnen in je Instellingen > Achtergrondtaken.

Ik hoop en vermoed dat dit soort zaken wel komen bij een toekomstige update van Nokia Drive. Ik mag tenminste hopen dat ze bijvoorbeeld minimaal ondersteuning voor navigeren naar contactpersonen in gaan bouwen.

* Eis/beveiligingsslag van MS, zodat niet opeens allemaal Apps allemaal batterijslurpende dingen doen zonder dat jij ervan op de hoogte bent... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 22:16
Modbreak:Kijk eens in je adresbalk? Staat daar Twitter? Nee, Tweakers.net!

Dus melden dat er nog steeds geen update is, is niet echt nodig....

[ Voor 71% gewijzigd door Ginz op 14-12-2011 16:46 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Het is wel jammer dat Nokia vrij actief was op Tweakers.net bij de promotie van de telefoon en het antwoord geven op reviews maar vrijwel niet te zien is op het forum gedeelte.

Vragen zonder antwoord aan Nokia:
- Komt er nog een dlna app, zoals HTC levert.
- Komt er een app voor problemen met APN settings (Simyo en Telfort bijvoorbeeld) zoals Samsung en HTC ook dacht ik levert
- Wat houdt de uitbreiding van Nokia Drive in:
-----> kan je via je contacten navigeren?
-----> komt er offline zoeken naar adressen
-----> voor mij het belangrijkste kan je dan ook Nokia Drive als achtergrond taak draaien (stemaanwijzingen en gps doorgaat in de screenlock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
trabbit schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:09:
Vragen zonder antwoord aan Nokia:
- Komt er nog een dlna app, zoals HTC levert.
Maybe there's hope: http://www.wpcentral.com/...-800-getting-dlna-support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt een update voor Nokia Drive om de functionaliteti op het niveau van de Symbian versie te brengen.

Ook komen er mogelijk meer kleurtje voor de Lumia 800

Zie het interview hier:
http://wmpoweruser.com/no...week-sales-other-titbits/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]- Komt er nog een dlna app, zoals HTC levert.
en Samsung en LG dacht ik.
- Komt er een app voor problemen met APN settings (Simyo en Telfort bijvoorbeeld) zoals Samsung en HTC ook dacht ik levert[...]
Volgens mij leveren alle OEMs die nu, behalve Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:55:
Volgens mij leveren alle OEMs die nu, behalve Nokia.
En zou Nokia daar ook niet rond deze tijd mee komen??? Meen mij te herinneren dat ze zoiets aangekondigd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam dit filmpje tegen op vkmag het filmpje over de nokia lumia 800 is eigenlijk het zelfde als alle andere filmpjes over de 800
maar wel leuk om te zien dat er toch heel wat aandacht is voor dit toestel.

YouTube: Bloggers reviewen de NOKIA Lumia 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaT schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:07:
[...]
En zou Nokia daar ook niet rond deze tijd mee komen??? Meen mij te herinneren dat ze zoiets aangekondigd hadden.
In een ander topic hier op het forum werd dat wel gemeld ja. Ik kan mij ook niet voorstellen dat ze hier al te lang mee gaan wachten, omdat dit gewoon iets is wat en Nokia en de gebruikers en de operators willen. In ieder geval, ik neem aan dat geen van die groepen gezeik wil hebben om iets wat eenvoudig te verhelpen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het is wel jammer dat Nokia vrij actief was op Tweakers.net bij de promotie van de telefoon en het antwoord geven op reviews maar vrijwel niet te zien is op het forum gedeelte.
Op m'n support vragen aan zowel Nokia Nederland als Belgie is tot op heden zelfs geen antwoord gekomen (en da's toch een dikke twee weken geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 08:58

EraZor

Don't mention the war

Hmm kan helaas mededelen dat mijn lumina gezakt is voor de droptest. Van nog geen meter uit m'n zak gevallen: glas in 1000 stukken en scherm kapot. Telefoon nog wel te gebruiken via de carkit, maar je kunt m niet meer bedienen dus...

Dit was met hoesje, trouwens; of dat veel helpt, betwijfel ik dus. Iemand enig idee of dit te repareren is? (ivm unibody)? Heb geen bon; was een krijgertje via de tweakers testdag. Kakzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
EraZor schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:27:
Hmm kan helaas mededelen dat mijn lumina gezakt is voor de droptest. Van nog geen meter uit m'n zak gevallen: glas in 1000 stukken en scherm kapot. Telefoon nog wel te gebruiken via de carkit, maar je kunt m niet meer bedienen dus...

Dit was met hoesje, trouwens; of dat veel helpt, betwijfel ik dus. Iemand enig idee of dit te repareren is? (ivm unibody)? Heb geen bon; was een krijgertje via de tweakers testdag. Kakzooi.
Er is vast wel het een en 't ander te regelen met Nokia Care? Ik zou even een berichtje op hun Facebook pagina plaatsen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zothor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:31
EraZor schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:27:

als je een beetje handig bent is het scherm van de lumia als het goed is best makkelijk te verwijderen, als het goed is moet je het glas er via de simkaart slot uit duwen zodat je de unibody in kan maar dat weet ik niet zeker meer, ik ben vaak bezig met dit soort dingetjes maar heb mijn lumia nog nooit uit elkaar gehaald vind ik hem te mooi voor op dit moment :P
Telfordia schreef op woensdag 14 december 2011 @ 08:59:
[...]

Ik heb het idee dat dat de tijd is bij je gemiddelde verbruik. Ik heb al diverse keren gemerkt als ik het toestel een uur laat liggen zonder er iets mee te doen, de resterende tijd hard op loopt. Bij mij staat nu bijv. 2 uur sinds laatste laadtijd, 95% resterend, 17 uur.
Ik heb daarbij het scherm op laag staan, Wifi aan, 3g overdag (meestal) uit en gebruik het toestel best intensief.
jaa dat klopt ook wel voor een deel alleen mijn telefoon komt dus met 12 uur (soms minder) resterend uit de oplader op 100% voor de update was dit precies hetzelfde vandaar dat ik het me afvraag. vervelende is alleen ik wil me toestel niet kwijt voor paar weken, kunnen ze beter meteen 1 nieuwe geven :)

[ Voor 31% gewijzigd door Zothor op 14-12-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Goed nieuws voor de Batman fans, Nokia heeft de 'Dark Night Rises' limited edition van de Nokia Lumia 800 aangekondigd :).
Een zwarte Nokia Lumia 800 met een Batman logo op de achterkant.
Linkje: http://www.theverge.com/2...-batman-dark-knight-rises

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timons106 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:29:
Goed nieuws voor de Batman fans, Nokia heeft de 'Dark Night Rises' limited edition van de Nokia Lumia 800 aangekondigd :).
Een zwarte Nokia Lumia 800 met een Batman logo op de achterkant.
Linkje: http://www.theverge.com/2...-batman-dark-knight-rises
Dat is toch een limited editon de vrijwel niemand in handen krijgt.

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:13:
[...]

Dat is toch een limited editon de vrijwel niemand in handen krijgt.
Ik geloof 40 stuks dus dat kun je wel vergeten.

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 11:19
Batsu schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:04:
Kan iemand eigenlijk nog iets melden over de goede prijs van 386 euro bij KPN? Geldt dat nog of moet je geluk hebben??
Hi, ik heb er een bij Hi 'gekregen' bij een verlenging van mijn abonnement, en daar werd ook EUR 386 opgegeven als toestelprijs - die prijs klopt dus, ze verkopen alleen geen losse toestellen. Succes ermee, ik ben een tevreden gebruiker!

• Batsu
ElectroDonker schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:12:
[...]

Hi, ik heb er een bij Hi 'gekregen' bij een verlenging van mijn abonnement, en daar werd ook EUR 386 opgegeven als toestelprijs - die prijs klopt dus, ze verkopen alleen geen losse toestellen. Succes ermee, ik ben een tevreden gebruiker!
Thanks, heb m inmiddels met abo aangeschaft Batsu in "Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic"

• QErikNL
  • Laatst online: 03-09 15:54
Zothor schreef op woensdag 14 december 2011 @ 02:46:
Vreemd, mijn batterij gaat (zonder 3G, met WiFi) zeker 2 dagen mee. Ik zou contact opnemen met Nokia.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mijn Lumia is weer op weg naar huis :)

Zo te zien een nieuwe, bij e-repair hebben ze het over een nieuw serienummer.
Model: NOKIA 800 LUMIA INT RM-801
Nieuw serienummer: 3592890465124xx
Reparatiewerkzaamheden: Gerepareerd onder garantie
Serienummer: 3592890450969xx
Geen idee hoe die nummering gaat, maar het nummer is aardig wat hoger.
(vorige week woensdag ingeleverd bij postkantoor)

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Nu in het juiste topic: Even een tip als je Nokia Rijden niet goed genoeg vindt, NAVIGON Europe is weer even wat goedkoper, nu EUR59,49.

• QErikNL
  • Laatst online: 03-09 15:54
Jeez, ben echt heel blij met dat Gorilla Glass. Ik heb er net een AA batterij op laten vallen, schrok me dood, maar gelukkig geen krasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Vraagje:
Zijn er meer die kleine onvolmaaktheden hebben in de rand van de behuizing rond het scherm?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oglvA.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jhw0S.jpg
Het is lastig om goed op de foto te krijgen, maar er zit een soort 'puntje' aan de behuizing. Aan de bovenkant zit er op exact dezelfde locatie ook eentje.
Misschien een restant van het productieproces?

[ Voor 71% gewijzigd door Gisae op 16-12-2011 02:10 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb uiterst rechts aan het pijltje (dus onderaan op het scherm) een oplichtend puntje alsof het licht dat eronder zit erdoor schijnt (het pijltje en de twee andere icoontjes zijn iets zachter van lichtsterkte).

Daarnet crashte m'n telefoon compleet... had een oproep gemist, wou de persoon terugbellen en ondertussen kreeg ik een SMS dat er een voice mail was. Geen idee of deze combinatie de oorzaak was, maar hij hing volledig vast. Heb een soft reset moeten doen om er terug leven in te krijgen (de missed call was trouwens ook niet meer te zien in de lijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon crashen mag niet gebeuren. Is mij met 3 Windows Phones nog nooit gebeurd en dat na meer dan een jaar. Gewoon omwisselen die hap voor nieuwe hardware. Daar heb je garantie voor.
.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:42:
[...]

Telefoon crashen mag niet gebeuren. Is mij met 3 Windows Phones nog nooit gebeurd en dat na meer dan een jaar. Gewoon omwisselen die hap voor nieuwe hardware. Daar heb je garantie voor.
.
Voor 1 enkele crash?? Dan lijkt mij jouw reactie wel een beetje overdreven. Ik moet zeggen dat de Lumia wel iets crash gevoeliger is dan mijn oude Omnia 7 of de HTC Radar. Ik heb tot nu toe ook 1 spontane reboot gehad. Daar vergaat de wereld echter niet door.

Waar ik van de week wel van schrok is dat Mix radio spontaan begon te spelen in mijn broekzak. Laat ik nu net die middag aan iemand hebben laten zien dat dat gewoon met streamen fantastisch werkt. Je zal het maar niet in de gaten hebben, dan ben je aardig snel door je databundel heen! Ik sluit mix radio tegenwoordig maar af door eerst even een offline mix te kiezen. Mocht die dan spontaan gaan spelen, dan kost het mij hooguit wat stroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
PaT schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:34:
[...]

Voor 1 enkele crash?? Dan lijkt mij jouw reactie wel een beetje overdreven. Ik moet zeggen dat de Lumia wel iets crash gevoeliger is dan mijn oude Omnia 7 of de HTC Radar. Ik heb tot nu toe ook 1 spontane reboot gehad. Daar vergaat de wereld echter niet door.
Met ^^ :)
Waar ik van de week wel van schrok is dat Mix radio spontaan begon te spelen in mijn broekzak. Laat ik nu net die middag aan iemand hebben laten zien dat dat gewoon met streamen fantastisch werkt. Je zal het maar niet in de gaten hebben, dan ben je aardig snel door je databundel heen! Ik sluit mix radio tegenwoordig maar af door eerst even een offline mix te kiezen. Mocht die dan spontaan gaan spelen, dan kost het mij hooguit wat stroom...
Tsja, dat ietwat vreemde gedrag van music agent. Download ff de app 'Stop the Music'. Is gratis en die draait die service hardhandig de nek om... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 11:19
Wat betreft OS crashes en Nokia Music, ik heb ook éénmaal meegemaakt dat, terwijl ik naar een Nokia Music stream luisterde en zat te browsen, een binnenkomende oproep kreeg en dat de telefoon hing, na veel geklooi kon ik em uit zetten enw eer aan, daarna geen last meer van gehad. M.I. zijn dit soort dingen eerder regel dan uitzondering bij eerste batches van nieuwe producten (hardware & software), en niet erg problematisch als ze incidenteel voorkomen tot ze met updates worden verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
@Gisae:
Wat is die vuilrand? Kan het niet plaatsen, je hebt eerst de behuizing dan het scherm, maar dan toch geen rand meer?

Ik heb nog geen 1 keer een crash gehad, ook heb ik nog geen schoonheidsfoutjes ontdekt. Wel een paar keer apps gehad die niet goed functioneerde en af en toe een app gehad die zichzelf afsloot.

Hoop dat het volgende nog net in het Lumia topic kan >:) :
Wel vind ik nog steeds irritant dat je een app niet hardhandig kan afsluiten. Ik heb nu een paar keer gehad dat een app blijft hangen. Bijvoorbeeld met Oneplayer, als hij dan via upnp je muziek doorzoekt gaat er iets niet goed. Oneplayer blijft maar zoeken en dit kan je ook niet stoppen. Als je dan de backknop indruk zegt het programma dat dit niet kan omdat die aan het zoeken is, houd ik de backknop ingedrukt dan wil ik de app gewoon kunnen sluiten. Nu moet ik de telefoon uit/aan zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door trabbit op 16-12-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

Ik heb geen onvolmaaktheden in de behuizing, en ie is ook nog nooit gecrashed of spontaan gereboot.. volgens mij heb ik geluk gehad :p
* defcon84 klopt af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
trabbit schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:16:
@Gisae:
Wat is die vuilrand? Kan het niet plaatsen, je hebt eerst de behuizing dan het scherm, maar dan toch geen rand meer?
Vuilrand?
Van boven naar onder zie je de rand van de screenprotector, de rand van de glasplaat, de kunststof behuizing en een deel van het hoesje.
Het puntje zit dus waar de behuizing over gaat op de glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
trabbit schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:16:
@Gisae:

Ik heb nog geen 1 keer een crash gehad, ook heb ik nog geen schoonheidsfoutjes ontdekt. Wel een paar keer apps gehad die niet goed functioneerde en af en toe een app gehad die zichzelf afsloot.

Hoop dat het volgende nog net in het Lumia topic kan >:) :
Wel vind ik nog steeds irritant dat je een app niet hardhandig kan afsluiten. Ik heb nu een paar keer gehad dat een app blijft hangen. Bijvoorbeeld met Oneplayer, als hij dan via upnp je muziek doorzoekt gaat er iets niet goed. Oneplayer blijft maar zoeken en dit kan je ook niet stoppen. Als je dan de backknop indruk zegt het programma dat dit niet kan omdat die aan het zoeken is, houd ik de backknop ingedrukt dan wil ik de app gewoon kunnen sluiten. Nu moet ik de telefoon uit/aan zetten.
start knop en de app opnieuiw starten, wordt altijd de app opnieuw gestart. juist vanwege dit scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
Heb sinds vandaag een nieuwe Lumia, de roze :) Kan de zwarte terug naar Nokia.

Afbeeldingslocatie: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/382632_10150460394839318_817819317_8448159_300417645_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch krijg ik iedere keer een glimlach op mijn kop als ik die magenta variant zie.... Hij is zo verschrikkelijk fout dat het gewoon leuk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 19:33
Xbox live tile in groen en Skydrive tile dat blauw blijft vind ik nog fouter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Heb vandaag de lumia ontvangen (cyaan) en ik vind hem werkelijk fantastisch, behalve één ding:

Nadat ik er wat muziek op had gezet had ik even een kwartiertje geluisterd. Daarna de koptelefoon weer uitgeplugd, maar als ik hem nu weer inplug doet hij alsof er niks gebeurt en blijft hij vrolijk via de speaker afspelen :(. Ook als ik de megeleverde headset gebruik gebeurt dit. Het knopje om een gesprek te beantwoorden werkt dan ook niet. Iemand dit hier ook meegemaakt? Zou het om iets softwarematigs kunnen gaan of moet ik na een halve dag gebruik alweer langs bij the phone house voor reparatie? Ik hoop het eerste...

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Al eens opnieuw gestart? Zou een bug kunnen zijn.
...
en anders inderdaad terug naar de winkel. Volgens mij wordt een telefoon bij een defect in de eerste dagen eigenlijk altijd direct omgeruild.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

JvW schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:27:
Al eens opnieuw gestart? Zou een bug kunnen zijn.
...
en anders inderdaad terug naar de winkel. Volgens mij wordt een telefoon bij een defect in de eerste dagen eigenlijk altijd direct omgeruild.
Meerdere malen opnieuw opgestart, maar dat hielp helaas niets. Weet iemand hier hoe je de telefoon kan resetten naar de standaardinstellingen zonder dat je daarbij al je gegevens verliest? Dat wil ik dan ook nog wel proberen. Anders inderdaad maar even langs. Zou fijn zijn als ze 'm meteen omruilen, maar dan moet hij wel toevallig op voorraad zijn.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woembah schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:20:
Heb vandaag de lumia ontvangen (cyaan) en ik vind hem werkelijk fantastisch, behalve één ding:

Nadat ik er wat muziek op had gezet had ik even een kwartiertje geluisterd. Daarna de koptelefoon weer uitgeplugd, maar als ik hem nu weer inplug doet hij alsof er niks gebeurt en blijft hij vrolijk via de speaker afspelen :(. Ook als ik de megeleverde headset gebruik gebeurt dit.
Miscchien klemt het gaatje waar de 3,5 mm plug in moet op het laatste stukje of zit ereen vuiltje in en heb je hem er daardoor net niet helemaal ver genoeg in gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ben ook sinds vanochtend een Lumia 800 bezitter ;-).

Alleen probeer ik nu mijn contacten van mijn nokia 6300 om te zetten naar m'n lumia, maar de lumia geeft aan dat hij 'm niet support. Beetje jammer dus.

Verder viel me op dat ik geen nokia suite voor de lumia kan gebruiken, dus die sync optie zit er ook niet in. Iemand enig idee wat ik nu wel kan doen om m'n contacten over te hevelen?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eigenlijk een echte WP7 vraag :P

NS voor je oude gebruiken, syncen met je Contacts/agenda op je computer, en die weer overzetten naar je Live account die je ook gaat gebruiken op je foon.
Als je Outlook 2007 of hoger hebt, pak dan de Outlook Connector zodat je rechtstreeks je Contacts in je Live account die aan de Connector hangt kan invoeren, anders moet je met een export naar CSV aan de gang.

Overigens is de contacts deduplication/merge van Live (Online dan he) wel erg makkelijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 17-12-2011 12:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Ik heb wifi en 3g uit staan en toch kan ik op internet hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:50
badluckboy schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:02:
Ik heb wifi en 3g uit staan en toch kan ik op internet hoe kan dat?
3g uit maar data verbinding wel aan?? (2g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
yesjohn schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:18:
[...]

3g uit maar data verbinding wel aan?? (2g)
ja data verbinding wel aan. Ik wist niet dat je via GSM ook op internet kon. stupid me.
Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.