r2504 schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:17:
[...]
Het zal inderdaad m'n laatste Windows Phone worden (alsook m'n laatste Nokia). Ik kan niet veralgemenen, maar als ik andere forums lees waar hij WP-hype gehalte iets minder is dan hier dan gaat Nokia het toch moeilijk krijgen om net die enorm grote achterban over te krijgen naar WP7.
Maar is dat de bedoeling? Waarom zouden ze mensen die blijkbaar tevreden zijn met Symbian over willen halen? Ik denk dat ze gewoon een nieuwe doelgroep willen aanboren, de leken, de mensen die net hun eerste smartphone kopen en voor wie Symbian veel te ingewikkeld is.
[...]
Phone functionaliteit moet handig en eenvoudig zijn... ik denk dat iedereen goed weet dat de dialer van WP7 een ramp is, en als je dan nog een contact lijst hebt waar je moet gaan zoeken met een klaviertje... be serious, da's gewoon kl.te met één hand.
Ik weet dat niet, please explain. Ik werk hier al een jaar mee, en het werkt prima. Meestal kan ik uit mijn call history meteen een nummer kiezen als ik wil bellen, ik bel namelijk maar een paar mensen veel.
[...]
De functionaliteit van Symbian is mijlenver vooruit op WP7... spijtig dat we geen kruising kunnen maken van de GUI van WP met de functionaliteit van Symbian. De enige meerwaarde die WP7 me trouwens op dit moment geeft is meerdere Exchange mailboxen en een unified calendar (wel zonder week view en een maand view die waardeloos is). Wat de verkopen betreft... er worden nog dagelijks meer Symbian telefoons verkocht dan WP7 !
Er is dan misschien wel meer functionaliteit in Symbian, dat heeft ook zijn invloed op de complexiteit. Dat is wat ik steeds probeer te zeggen. MS had ook Windows Mobile 6.5 kunnen doorbouwen, waardoor het inmiddels super-uitgebreid was geweest, maar men nog steeds voor de meeste menu's een pennetje nodig had, en niemand het had gekocht, want "dat is die oude lompe WM6".
[...]
Het is inderdaad niet ideaal... maar ik weet wel de ideale combinatie van de twee (misschien moet ik eens gaan solliciteren bij Microsoft

)... het blijft me verbazen dat Microsoft daartoe niet in staat is/
Volgens mij is dat geen kwestie van in staat zijn tot, maar een kwestie van een keuze maken die tot eenvoud leidt voor de grootste groep mensen. (de leken)
Dat is dus gewoon niet waar. Windows kan prima detecteren wanneer een applicatie niet meer reageert, maar heeft vervolgens geen idee of dat is omdat een slecht geprogrammeerde single-thread applicatie druk bezig is met iets, of dat de applicatie echt gecrashed is.
r2504 schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:39:
[...]
Het OS hoeft dat ook niet te bepalen... da's iets wat jij als gebruiker beslist. Een app moet blijven draaien tot je deze op een éénduidige manier afsluit (en pijltje links is niet altijd afsluiten, bij Music oa. niet) en dat kan je vandaag de dag niet.
Dat je muziek blijft spelen betekent niet dat je app niet wordt afgesloten, dat betekent dat het OS een muziek-afspeel-taak mee krijgt van de app.
Gewoon het gehele opstarten/afsluiten is wat mij betreft onduidelijk. Je hebt ook zo snel de gewoonte om pijltje links te drukken, maar bij een Whatsapp wil je gewoon dat ie blijft draaien natuurlijk. Het concept van task manager zonder een (forced) close zit dan ook gewoon slecht in elkaar (maar op zich is dat ook niet verwonderlijk bij een OS dat nooit gekend heeft wat multitasking is).
Whatsapp krijgt toch gewoon zijn berichtjes via het normale push-notificatie systeem? Dat betekent dat het niet uit maakt of Whatsapp draait, de notificaties komen toch wel binnen. Het is vrij simpel, ga je uit een app, dan draait de app niet meer. De manier hoe je uit een app gaat bepaald echter of de app afgesloten of op pauze gezet wordt. Maar inderdaad, wil je volledige multitasking, kan je beter naar Symbian of Android.
[
Voor 78% gewijzigd door
Ramon op 28-11-2011 08:10
]