Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
r2504 schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:19:
Hoe meer ik WP7 gebruik hoe meer ik het idee heb dat men bij Microsoft gewoonweg niet heeft nagedacht over de meest essentiele dingen (en trouwens ook niet over andere dingen).
Wel eens over nagedacht dat iedere instelling voor iedere persoon anders kunnen zijn? Alles is wennen.
Toen ik twee jaar geleden mijn iPhone 3gs kreeg kon ik maar niet wennen aan de plek waar de 3g instellingen zitten. Je gaat naar instellingen en dan zie je wi-fi instellingen en dan verwacht ik daar ook 3g en blue tooth.
Dus dan zoek ik verder naar iets van netwerkinstellingen en logischerwijs sla je dan algemene instellingen over. Daar had ik zaken met achtergronden etc. verwacht. Nee, dan moet je op algemeen en dan nog verder naar netwerk klikken.

Dat zijn nogal wat stappen zeg! Daar heb ik toch wel een maandje aan moeten wennen, voordat ik het wist...
Het is allemaal heel persoonlijk en er is niet iets generieks wat voor iedereen werkt...

Ik ben heel blij met mijn Lumia :)
Eoghlear schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:06:
Je kunt hem in de HI winkel dus los voor 386 euro kopen? Eens kijken of er een bij mij in de buurt ligt.
Ik kreeg helaas "nee" als antwoord bij zowel hi als KPN. Dit mocht niet... Zelfs na meerdere keren vragen en een ander abbo kopen, mocht het niet...

Het enige wat ik jammer vind, is dat whatsapp contacten niet volledig integreren in "personen".
Whatsapp haalt wel de contacten uit personen, maar niet andersom.

Is hier iets voor om het te bereiken?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:27
Wel eens over nagedacht dat iedere instelling voor iedere persoon anders kunnen zijn? Alles is wennen.
Een instelling kan zeker anders zijn voor iedereen... het probleem bij Windows Phone is dat je de mogelijkheden gewoon NIET hebt om het anders in te stellen. Kortom er is gewoon niet over nagedacht... laat de developers eens een maand met Symbian spelen (en niet met een fancy GUI en apps) en misschien gaat het licht dan wel branden.
Dat zijn nogal wat stappen zeg! Daar heb ik toch wel een maandje aan moeten wennen, voordat ik het wist...
Als je moet wennen aan iets wat niet kan of gewoon niet goed in elkaar zit is er iets grondigs fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:33

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

r2504 schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:30:
Een instelling kan zeker anders zijn voor iedereen... het probleem bij Windows Phone is dat je de mogelijkheden gewoon NIET hebt om het anders in te stellen. Kortom er is gewoon niet over nagedacht...
Ik weet niet of dat zo'n stomme beslissing zal zijn op de lange termijn. Door uniformiteit van het OS zal je op lange termijn denk ik zien dat apps kwalitatief veel minder problemen opleveren omdat ze op elke telefoon zonder problemen draaien. Bijkomend voordeel is dat je als app developer niet heel veel verschillende versies van je app moet maken. Kortom Windows Phone combineert de voordelen van beide concurrenten: uniformiteit van het OS (iPhone) en vrijheid van keuze van het toestel (Android).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemdd schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:22:
[...]

Ja dat was geen probleem. Ze hebben zelfs mijn sim geknipt en houdertje bijgeleverd.
Wel branded? Of naast simlockvrij ook unbranded? Dàn zou het wel een hele mooie prijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Zo plaats je de focus op de apps... geef me dan één reden waarom ik phone OS X of Y zou kopen ?

Als OS moet je je onderscheiden van de rest... en dan telt ieder klein detail... en met een OS dat me de indruk geeft dat het versie 1.0 is kom je er wat mij betreft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 20:20
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:40:
[...]

Wel branded? Of naast simlockvrij ook unbranded? Dàn zou het wel een hele mooie prijs zijn.
Ohja, wel fijn om te weten of hij simlockvrij wordt verkocht bij Hi, wil er graag mn vodafone simkaartje in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
r2504 schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:41:
Zo plaats je de focus op de apps... geef me dan één reden waarom ik phone OS X of Y zou kopen ?

Als OS moet je je onderscheiden van de rest... en dan telt ieder klein detail... en met een OS dat me de indruk geeft dat het versie 1.0 is kom je er wat mij betreft niet.
Dit is toch echt wel iets compleet nieuws.
Hoe de apps met elkaar samenwerken is gewoon fenomenaal! Daar is blijkbaar heel goed over nagedacht.

Nog simpeler kan bijna niet, maar daarentegen kun je wel dingen aanpassen naar wens! Best of both worlds!

Zaterdag is weer bittere waarheid geworden, dat de telefoonwinkel verkoper je probeert over te halen met leugens!

Mijn vrouw stapte t-mobile in en gaf aan de Lumia te willen (ze heeft nu had een iphone). Meneer probeerde haar wijs te maken dat ze beter voor de 4S kon gaan voor twee jaar (en 279 euro bijbetalen 8)7 ), omdat mijn vrouw veel whatsapp gebruikt en dat biedt WP7 niet...

Ze is nu overgestapt naar KPN. ;w T-mobile!
Ik ben van de zomer de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Basekid schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:50:
Ohja, wel fijn om te weten of hij simlockvrij wordt verkocht bij Hi, wil er graag mn vodafone simkaartje in stoppen.
Ja, ik heb hem van Hi en daar zit nu t-mobile in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
r2504 schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:30:
[...]

Een instelling kan zeker anders zijn voor iedereen... het probleem bij Windows Phone is dat je de mogelijkheden gewoon NIET hebt om het anders in te stellen. Kortom er is gewoon niet over nagedacht...
Dat er geen mogelijkheden zijn om dingen anders in te stellen is juist expres gedaan, om het simpel te houden, er is nagedacht over wat volgens hun voor het overgrote deel van de mensen de beste oplossing is (het overgrote deel is bijna automatisch de leken, ja) en dat is geïmplementeerd. Dit impliceert inderdaad dat als je je niet kan vinden in die defaults Windows Phone 7 niets voor jou is.

Ik ben het met je eens dat er weinig ruimte "boven de vouw" overblijft in de contactlist, maar je kan gebruik maken van de search, van de "recent", plus je kan favoriete mensen pinnen aan je start screen, al met al heb je wat mij betreft genoeg mogelijkheden om snel naar bepaalde mensen te gaan.
laat de developers eens een maand met Symbian spelen (en niet met een fancy GUI en apps) en misschien gaat het licht dan wel branden.
En dan symbian 2.0 krijgen? Liever niet zeg.... Je weet hoe hard de verkopen van Pre-Wp7 Nokia aan het dalen waren? Ongeveer 10% per kwartaal als ik het mij goed herinner.
[...]

Als je moet wennen aan iets wat niet kan of gewoon niet goed in elkaar zit is er iets grondigs fout...
Jij bent dus duidelijk gewend aan de opties die je hebt bij Symbian en daar is niets mis mee, maar ook Symbian is niet ideaal. Mijn moeder heeft ook Symbian en snapt er niets van, laatst vroeg ze mij hoe ze daar nou mee mailtjes kon sturen, en zelfs ik (toch wel een béétje technisch onderlegd) kreeg het niet voor elkaar, omdat er gewoon zoveel opties zijn dat je eindeloos bezig bent met vanalles uitproberen. Als ik een mailtje wil versturen wil ik gewoon ontvanger, subject, tekst typen en niet nog verschillends AP's moeten gaan kiezen voordat ik het mailtje kan gaan schrijven.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 13-10 20:20
dfrenner schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:51:
[...]

Ja, ik heb hem van Hi en daar zit nu t-mobile in...
Sweet! Morgen echt even naar Hi dan.

OT: weet iemand al of er ergens een droptest is gedaan met dit ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Blijft apart dat sommigen hem mee krijgen bij de Hi/KPN winkel en anderen niet.
Ik neem aan overigens dat mensen die hem niet mee kregen nog wel even moeilijk hebben gedaan/geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Ewald123 op 27-11-2011 21:57 ]

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ewald123 schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:56:
Blijft apart dat sommigen hem mee krijgen bij de Hi/KPN winkel en anderen niet.
Ik neem aan overigens dat mensen die hem niet mee kregen nog wel even moeilijk hebben gedaan/geprobeerd?
Uiteraard... Ik heb 3 verschillende medewerkers geprobeerd en zij gaven aan dat het enkel bij goedkope toestellen wordt gedaan. En ik kon het altijd bij andere winkels proberen... Maar de policy is van niet en aangezien hij super verkoopt, willen ze hem aan mensen geven die een abonnement afsluiten (best logisch op zich, maar wel jammer...). Dus ik heb er uiteindelijk 385 voor betaald, bij een mede-tweaker die hem gesealed in doos had, bij de hi store in mijn woonplaats gekocht bij contractverlenging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Dit impliceert inderdaad dat als je je niet kan vinden in die defaults Windows Phone 7 niets voor jou is.
Het zal inderdaad m'n laatste Windows Phone worden (alsook m'n laatste Nokia). Ik kan niet veralgemenen, maar als ik andere forums lees waar hij WP-hype gehalte iets minder is dan hier dan gaat Nokia het toch moeilijk krijgen om net die enorm grote achterban over te krijgen naar WP7.
maar je kan gebruik maken van de search, van de "recent", plus je kan favoriete mensen pinnen aan je start screen, al met al heb je wat mij betreft genoeg mogelijkheden om snel naar bepaalde mensen te gaan.
Phone functionaliteit moet handig en eenvoudig zijn... ik denk dat iedereen goed weet dat de dialer van WP7 een ramp is, en als je dan nog een contact lijst hebt waar je moet gaan zoeken met een klaviertje... be serious, da's gewoon kl.te met één hand.
En dan symbian 2.0 krijgen? Liever niet zeg.... Je weet hoe hard de verkopen van Pre-Wp7 Nokia aan het dalen waren? Ongeveer 10% per kwartaal als ik het mij goed herinner..
De functionaliteit van Symbian is mijlenver vooruit op WP7... spijtig dat we geen kruising kunnen maken van de GUI van WP met de functionaliteit van Symbian. De enige meerwaarde die WP7 me trouwens op dit moment geeft is meerdere Exchange mailboxen en een unified calendar (wel zonder week view en een maand view die waardeloos is). Wat de verkopen betreft... er worden nog dagelijks meer Symbian telefoons verkocht dan WP7 !
Jij bent dus duidelijk gewend aan de opties die je hebt bij Symbian en daar is niets mis mee, maar ook Symbian is niet ideaal.
Het is inderdaad niet ideaal... maar ik weet wel de ideale combinatie van de twee (misschien moet ik eens gaan solliciteren bij Microsoft 8) )... het blijft me verbazen dat Microsoft daartoe niet in staat is/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:17:
Phone functionaliteit moet handig en eenvoudig zijn... ik denk dat iedereen goed weet dat de dialer van WP7 een ramp is, en als je dan nog een contact lijst hebt waar je moet gaan zoeken met een klaviertje... be serious, da's gewoon kl.te met één hand.
Als de standaard functionaliteit je niet bevalt, dan installeer je toch gewoon een van de speeddialer apps?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
[...]

Het is inderdaad niet ideaal... maar ik weet wel de ideale combinatie van de twee (misschien moet ik eens gaan solliciteren bij Microsoft 8) )... het blijft me verbazen dat Microsoft daartoe niet in staat is/
Ik vind dat ook raar. Heb echt jaren verschillende symbian telefoons gehad.
En ja je moest wel eens de menus induiken. Maar als eenmaal goed stond dan werkt echt alles goed! Lekker alles kunnen customizen! Vreemd dat Nokia dat niet gebruiksvriendelijker op een touchscreen heeft kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Gebruikte zojuist die diagnostics app (##634#) van Nokia, nu werken mijn power, camera en volume knoppen niet meer.
In de audio loopback test was het geluid ook behoorlijk f*cked.

[ Voor 7% gewijzigd door Toms_88 op 27-11-2011 22:28 ]

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Toms_88 schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:25:
Gebruikte zojuist die diagnostics app (##634#) van Nokia, nu werken mijn power, camera en volume knoppen niet meer.
In de audio loopback test was het geluid ook behoorlijk f*cked.
Dat was bij mij ook (inclusief "garbled" geluid); power button en volume down tegelijk lang indrukken kan je je telefoon mee rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 22:22
Waarom laadt het toestel eigenlijk niet op als het gewoon uit staat? Mijn telefoon viel net uit, lege accu. Inmiddels het toestel een uur aan de lader en heel even de batterij leeg afbeelding gezien, maar het toestel doet nog steeds niets.
Waar slaat dit eigenlijk op? Zelfs de oudste Nokia's reageren direct als je ze aan de voeding legt? Ligt het aan micro-usb, o.i.d.?
Tevens wordt je er zenuwachtig van!

Het adaptertje wordt nu warm, meestal een teken dat m'n toestel gaat ontwaken 8)7.
Ik ben benieuwd, toch belachelijk dat je een uur moet wachten voor dat het toestel weer enig leven gaat vertonen, naja hopelijk dan, want er gebeurt nog altijd niets.

[ Voor 23% gewijzigd door Wietsee. op 27-11-2011 22:36 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Wietsee. schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:34:
Waarom laadt het toestel eigenlijk niet op als het gewoon uit staat? Mijn telefoon viel net uit, lege accu. Inmiddels het toestel een uur aan de lader en heel even de batterij leeg afbeelding gezien, maar het toestel doet nog steeds niets.
Waar slaat dit eigenlijk op? Zelfs de oudste Nokia's reageren direct als je ze aan de voeding legt? Ligt het aan micro-usb, o.i.d.?
Tevens wordt je er zenuwachtig van!

Het adaptertje wordt nu warm, meestal een teken dat m'n toestel gaat ontwaken 8)7.
Ik ben benieuwd, toch belachelijk dat je een uur moet wachten voor dat het toestel weer enig leven gaat vertonen, naja hopelijk dan, want er gebeurt nog altijd niets.
Zou er iets mis zijn met de adapter? Ik gebruik een oude Palm usb-adapter en mijn Lumia is na een minuut aan de lader alweer opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 22:22
Meestal gaat 't toestel zo'n kwartier na aansluiting met de adapter aan. Ik voel altijd even aan het adaptertje of die warm wordt wanneer het weer eens lang duurt. Als dit het geval is weet ik dat het toestel binnen een half uur sowieso weer aan gaat. Vandaag duurde het iets langer helaas; ruim 1 uur en 10 minuten.

Iets nieuws betekent niet altijd verbetering, dat weet ik wel hierdoor.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:44:
[...]

Wat nou als je app hangt? Hoe zou je deze anders opnieuw starten? Dat is dus de reden. Je weet nu altijd waar je aan toe bent,
Dan vang je dat af en doe je een "forced close". Sorry, maar vind dat echt een supersuffe reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-10 18:41
HyperioN schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:30:
[...]

Dan vang je dat af en doe je een "forced close". Sorry, maar vind dat echt een supersuffe reden...
ALS je technisch zou kunnen bepalen wat een 'hang' is zou dat kunnen.

Maar goed, ik geef alleen maar de reden waarom het zo is geimplementeerd. Maakt niet zoveel uit of je dat suf vindt of niet, het blijft nog steeds de reden waarom het zo is ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het OS hoeft dat ook niet te bepalen... da's iets wat jij als gebruiker beslist. Een app moet blijven draaien tot je deze op een éénduidige manier afsluit (en pijltje links is niet altijd afsluiten, bij Music oa. niet) en dat kan je vandaag de dag niet.

Gewoon het gehele opstarten/afsluiten is wat mij betreft onduidelijk. Je hebt ook zo snel de gewoonte om pijltje links te drukken, maar bij een Whatsapp wil je gewoon dat ie blijft draaien natuurlijk. Het concept van task manager zonder een (forced) close zit dan ook gewoon slecht in elkaar (maar op zich is dat ook niet verwonderlijk bij een OS dat nooit gekend heeft wat multitasking is).

[ Voor 30% gewijzigd door r2504 op 27-11-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:35:
[...]

Maar goed, ik geef alleen maar de reden waarom het zo is geimplementeerd. Maakt niet zoveel uit of je dat suf vindt of niet, het blijft nog steeds de reden waarom het zo is ontworpen.
Ik heb geen idee hoe WP "onder de motorkap" in elkaar zit.. Maar ieder desktop-OS (waaronder Windows) kan het, en Android ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
[...]

Het zal inderdaad m'n laatste Windows Phone worden (alsook m'n laatste Nokia). Ik kan niet veralgemenen, maar als ik andere forums lees waar hij WP-hype gehalte iets minder is dan hier dan gaat Nokia het toch moeilijk krijgen om net die enorm grote achterban over te krijgen naar WP7.
Maar is dat de bedoeling? Waarom zouden ze mensen die blijkbaar tevreden zijn met Symbian over willen halen? Ik denk dat ze gewoon een nieuwe doelgroep willen aanboren, de leken, de mensen die net hun eerste smartphone kopen en voor wie Symbian veel te ingewikkeld is.
[...]

Ik weet dat niet, please explain. Ik werk hier al een jaar mee, en het werkt prima. Meestal kan ik uit mijn call history meteen een nummer kiezen als ik wil bellen, ik bel namelijk maar een paar mensen veel.
[...]

De functionaliteit van Symbian is mijlenver vooruit op WP7... spijtig dat we geen kruising kunnen maken van de GUI van WP met de functionaliteit van Symbian. De enige meerwaarde die WP7 me trouwens op dit moment geeft is meerdere Exchange mailboxen en een unified calendar (wel zonder week view en een maand view die waardeloos is). Wat de verkopen betreft... er worden nog dagelijks meer Symbian telefoons verkocht dan WP7 !
Er is dan misschien wel meer functionaliteit in Symbian, dat heeft ook zijn invloed op de complexiteit. Dat is wat ik steeds probeer te zeggen. MS had ook Windows Mobile 6.5 kunnen doorbouwen, waardoor het inmiddels super-uitgebreid was geweest, maar men nog steeds voor de meeste menu's een pennetje nodig had, en niemand het had gekocht, want "dat is die oude lompe WM6".
[...]

Volgens mij is dat geen kwestie van in staat zijn tot, maar een kwestie van een keuze maken die tot eenvoud leidt voor de grootste groep mensen. (de leken)
HyperioN schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:14:
[...]

Ik heb geen idee hoe WP "onder de motorkap" in elkaar zit.. Maar ieder desktop-OS (waaronder Windows) kan het, en Android ook...
Dat is dus gewoon niet waar. Windows kan prima detecteren wanneer een applicatie niet meer reageert, maar heeft vervolgens geen idee of dat is omdat een slecht geprogrammeerde single-thread applicatie druk bezig is met iets, of dat de applicatie echt gecrashed is.
r2504 schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:39:
[...]

Het OS hoeft dat ook niet te bepalen... da's iets wat jij als gebruiker beslist. Een app moet blijven draaien tot je deze op een éénduidige manier afsluit (en pijltje links is niet altijd afsluiten, bij Music oa. niet) en dat kan je vandaag de dag niet.
Dat je muziek blijft spelen betekent niet dat je app niet wordt afgesloten, dat betekent dat het OS een muziek-afspeel-taak mee krijgt van de app.
Gewoon het gehele opstarten/afsluiten is wat mij betreft onduidelijk. Je hebt ook zo snel de gewoonte om pijltje links te drukken, maar bij een Whatsapp wil je gewoon dat ie blijft draaien natuurlijk. Het concept van task manager zonder een (forced) close zit dan ook gewoon slecht in elkaar (maar op zich is dat ook niet verwonderlijk bij een OS dat nooit gekend heeft wat multitasking is).
Whatsapp krijgt toch gewoon zijn berichtjes via het normale push-notificatie systeem? Dat betekent dat het niet uit maakt of Whatsapp draait, de notificaties komen toch wel binnen. Het is vrij simpel, ga je uit een app, dan draait de app niet meer. De manier hoe je uit een app gaat bepaald echter of de app afgesloten of op pauze gezet wordt. Maar inderdaad, wil je volledige multitasking, kan je beter naar Symbian of Android.

[ Voor 78% gewijzigd door Ramon op 28-11-2011 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:41:

Gezien de ontwikkeltijd is dit os zeker een versie 1.x. Het os is ongelofelijk stabiel en snel, ja het mist een paar features, sommige zullen toegevoegd worden, andere niet.

Het os onderscheid zich wel degelijk, en ik denk dat deze manier van werken een betere manier is dan de iconengridjes van ios, android en symbian. Je zult ook op de desktop een shift zien naar deze manier van werken, waar de focus op je data ligt i.p.v. je applicaties, met een samenwerkingsmodel waar verschillende applicaties toegang hebben tot die data. Metro zal ook op de desktop belangrijk worden, en mijn gebruik van de developers preview van Windows 8 bevestigt dat alleen maar. Ja je hoort de power users moord en brand schreeuwen, maar de desktop heeft zijn langste tijd gehad, en daar is niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 09:39
Jongens een stomme vraag maar hoe MSN ik? Is er een MSN programma? ik weet dat IM+ msn niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemdd
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 15:32
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:40:
[...]

Of de Lumia simlockvrij is weet ik niet, want ik had al een abbonnement van KPN. Volgens mij unbranded: bij starten telefoon zie ik Nokia logo en daarna Windows Phone logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb de lumia via MTV (kpn) en die is ook unbranded. simlock vrij zou ik niet weten, heb geen andere microsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:30
badluckboy schreef op maandag 28 november 2011 @ 08:38:
Jongens een stomme vraag maar hoe MSN ik? Is er een MSN programma? ik weet dat IM+ msn niet ondersteunt.
Zit ingebakken onder berichten, en dan bij online.
Moet je wel je liveid ook als msn account gebruiken.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Devian schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:26:
[...]

Zit ingebakken onder berichten, en dan bij online.
Moet je wel je liveid ook als msn account gebruiken.
dat heb ik gezien maar dat is zeer onoverzichtelijk. er staan daar 300+ mensen in en ik ga moet de hele lijst afscrollen om te zien of iemand online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is het eigenlijk mogelijk een aanvullende agenda via CalDav of icalendar weer te geven (hoeft niet te worden bewerkt) en kan de organizer overweg met freebusy urls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemdd schreef op maandag 28 november 2011 @ 08:52:
[...]

Of de Lumia simlockvrij is weet ik niet, want ik had al een abbonnement van KPN. Volgens mij unbranded: bij starten telefoon zie ik Nokia logo en daarna Windows Phone logo.
LIjkt me ook unbranded als je als opstart logo Nokia ziet.
Ik heb de mijne vanwege de brom bij spreken geretourneerd en sta op het punt een 2de poging te wagen.
Met deze prijs gaat het nog meer kriebelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Waarom kan ik trouwens de google zoek app niet vinden in de marketplace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:30
badluckboy schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:27:
[...]

dat heb ik gezien maar dat is zeer onoverzichtelijk. er staan daar 300+ mensen in en ik ga moet de hele lijst afscrollen om te zien of iemand online is.
Denk dat dat komt doordat daar de facebook chat ook zit. Even bij de instellingen facebook chat uitzetten, dan moeten alleen je msn contacten overblijven.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hus0o
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-09 21:35
Iemand enig idee hoe je de alfabetische volgorde van letters uitzet in de main menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je letters niet op alfabet willen, dat zorgt toch alleen voor verwarring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Devian schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:27:
[...]

Denk dat dat komt doordat daar de facebook chat ook zit. Even bij de instellingen facebook chat uitzetten, dan moeten alleen je msn contacten overblijven.
heb ik gedaan, dan krijg ik een mega lijst in personen, maar ik zie de lijst niet in berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:43:
Waarom zou je letters niet op alfabet willen, dat zorgt toch alleen voor verwarring?
Waarschijnlijk bedoelt ie gewoon de weergave van die letters, die op een gegeven moment verschijnen wanneer je een bepaald aantal apps hebt. Ikzelf zou het ook uitgeschakeld willen hebben, omdat het menu er mijn inziens veel mooier uitziet zónder die letters. Misschien niet handiger, maar wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hus0o
joblamie schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:46:
[...]

Waarschijnlijk bedoelt ie gewoon de weergave van die letters, die op een gegeven moment verschijnen wanneer je een bepaald aantal apps hebt. Ikzelf zou het ook uitgeschakeld willen hebben, omdat het menu er mijn inziens veel mooier uitziet zónder die letters. Misschien niet handiger, maar wel mooier.
Juist! Dat bedoel ik, het is inderdaad wel handig, maar minder mooi. Zoveel apps heb ik ook niet dat het moeilijk is om wat te vinden. Maar is dit mogelijk of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
badluckboy schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:45:
heb ik gedaan, dan krijg ik een mega lijst in personen, maar ik zie de lijst niet in berichten.
Ga naar berichten. Je zit nu in "conversaties".
Ga naar rechts, "online"

En daar kies je voor "beschikbaar", je ziet nu enkel de personen die daadwerkelijk beschikbaar zijn. Hoe kan dat nu onoverzichtelijk zijn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
dfrenner schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:51:
[...]

Ga naar rechts, "online"

En daar kies je voor "beschikbaar", je ziet nu enkel de personen die daadwerkelijk beschikbaar zijn. Hoe kan dat nu onoverzichtelijk zijn!?
heb ik gedaan, er stat geen van uw contacten is online. zou toch wel moeten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
dfrenner schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:51:
[...]
Ga naar rechts, "online"

Thanks! Goede tip. Had dit nog niet gevonden 8)7
Werkt zelfs al je je Live-contacten eruit filtert, ideaal. Dan kan je toch nog gebruik maken van je "msn",

@badluckboy: bij mij werkt deze dus wel.

[ Voor 16% gewijzigd door unknowndb op 28-11-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
hus0o schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:48:
[...]

Juist! Dat bedoel ik, het is inderdaad wel handig, maar minder mooi. Zoveel apps heb ik ook niet dat het moeilijk is om wat te vinden. Maar is dit mogelijk of kan dat niet?
Kan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hus0o
Oke dat is wel jammer, maar thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 12:51
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:23:
...

Minpuntjes zijn het fragiel uitziende klepje voor de lader. Resolutiebeperking van WP7 is wel jammer. Daardoor is het minder scherp dan de iPhone. Komt deels ook door het pentile display dat het misschien wat minder scherp oogt. ...

Dus dát zag ik aan de Lumia 800 toen ik op een website wat wilde lezen! Ik heb hem dáárop laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
MahRain schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:04:
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:23:
...

Minpuntjes zijn het fragiel uitziende klepje voor de lader. Resolutiebeperking van WP7 is wel jammer. Daardoor is het minder scherp dan de iPhone. Komt deels ook door het pentile display dat het misschien wat minder scherp oogt. ...

Dus dát zag ik aan de Lumia 800 toen ik op een website wat wilde lezen! Ik heb hem dáárop laten liggen.
Dat vind ik toch echt zulke nonsens. Hele volksstammen trappen in dat Apple marketingverhaal dat alleen bedacht is om een nadeel van de iPhone - het te kleine scherm met non-reflowing tekstkolommen - om te buigen in een selling point. Wat een onzin, compleet met pseudo-wetenschappelijke rimram erachter. Het 800x480 4.3" scherm op mijn HD2 las echt tien keer fijner dan dat van mijn iPhone4. Sterker nog, het kleine scherm is voor mij een enorm minpunt geweest bij de overweging om de Lumia aan te schaffen. En nog steeds verlang ik terug naar dat van mijn HD2.

EDIT
Voor het bekijken van websites op een mobiel zou het fijn zijn als WP7 net als Opera Mobile op WM6 een nette text-reflow functie zou krijgen. Dat wil zeggen traploos zoomen waarna de tekstkolom zich reformat naar de beschikbare schermbreedte. It's been done before, en het is echt zóveel effectiever dan de hele mobile/non-mobile view oplossing dat ik echt hoop dat zoiets bij een komende update toegevoegd wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door robinVerdegaal op 28-11-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:58

EraZor

Don't mention the war

Basekid schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:54:
[...]

Sweet! Morgen echt even naar Hi dan.

OT: weet iemand al of er ergens een droptest is gedaan met dit ding?
http://www.wpcentral.com/...ength-surviving-drop-test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ik ben erg benieuwd naar dit toestel en zit te overwegen er 1 aan te schaffen.

Ik heb momenteel een HTC Desire Z (android dus) en wil (wel eens) wat anders. Android op de HTC bevalt mij prima, helemaal niets op aan te merken dus daar ligt het niet aan.

Dingen die ik doe mijn met telefoon:
Whatsappen uiteraard
Browsen
Muziek luisteren
Youtube af en toe
Navigatie
Mail (hotmail + exchange)
agenda (exchange)

Ik heb de review hier op tweakers gelezen en ben benieuwd naar de gebruikerservaringen.

Ik lees op het internet dat Whatsapp op WP7 niet helemaal vlekkenloos werkt. Is dit inmiddels opgelost of is dit nog actueel?

Ik ben ook benieuwd naar hoe men de browser ervaart (met wifi). Laadt deze pagina's op een (voor u) acceptabele snelheid? Op mijn Desire Z heb ik het soms het idee dat het wel iets sneller mag (ja, is nooit snel genoeg zou je denken) Ik lees dat men het zoomen niet als heel goed ervaart.

Verder ben ik uiteraard ook benieuwd naar de accu. Ik denk dan aan een gebruiksduur van +/- 20 uur zonder laden. In die tijd moet er een uurtje gebrowsd (!? goei nederlands?), uurtje bellen en uurtje whatsapp gedaan kunnen worden. Naar mijn mening dus niet heel intensief gebruik.

Wat ik verder in de review las is dat het geluid tijdens opnamen niet helemaal super is. Ervaart men dat hier ook? Ik heb nu een HTC en die hebben een naar mijn mening slechte microfoon voor opnames. Ook de camera vertoont vooral als het wat donkerder is erg veel ruis! Niet te vergelijken met de Iphone 4 bijvoorbeeld. Die is veel beter.
Hoe ervaart men de camera hier? Van die voorbeeld foto's word ik niet veel wijzer. Die zien er allemaal mooi uit.

Verder las ik dat de navigatie altijd een internetverbinding nodig heeft. Is dit alleen om de route op te halen of is dit continu? (niet handig voor het buitenland namelijk)

Als laatste ben ik benieuwd naar het home scherm. Deze is niet aanpasbaar las ik. Bij Android kan dit wel en dit vind ik zelf erg prettig. Moet ik mij bij WP7 hetzelfde principe als bij IOS voorstellen? Alle meuk op je achtergrond en scrollen maar?

Ik heb heel weinig ervaring met IOS en helemaal geen ervaring met WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:57

Snippertje

Light up your life

robinVerdegaal schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:09:
[...]

Dat vind ik toch echt zulke nonsens. Hele volksstammen trappen in dat Apple marketingverhaal dat alleen bedacht is om een nadeel van de iPhone - het te kleine scherm met non-reflowing tekstkolommen - om te buigen in een selling point. Wat een onzin, compleet met pseudo-wetenschappelijke rimram erachter. Het 800x480 4.3" scherm op mijn HD2 las echt tien keer fijner dan dat van mijn iPhone4. Sterker nog, het kleine scherm is voor mij een enorm minpunt geweest bij de overweging om de Lumia aan te schaffen. En nog steeds verlang ik terug naar dat van mijn HD2.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik kom van een iphone 4 en dat scherm is toch echt beter leesbaar (scherper). Tweakers frontpage is leesbaar op de iphone, maar niet op de lumia. Neemt overigens niet weg dat ik het scherm van de lumia fijner vind. Maar ik denk dat het hier ook gewoon om smaak gaat.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Nog 1 vraag:
Hoe is de koppeling met Exchange!? Ik doel dan op de agenda en de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telefoon zat gister in broekzak met wat kleingeld. nu scherm vol met krasjes! Opgepast dus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor het bekijken van websites op een mobiel zou het fijn zijn als WP7 net als Opera Mobile op WM6 een nette text-reflow functie zou krijgen.
Text reflow is IMHO echt een ruk functie. Je weet nooit wat er op je schermpje gaat komen na een resize omdat de hele pagina aangepast wordt. Ik heb het dan ook altijd uit staan of ik gebruik op mijn GS2 een browser die dat niet doet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
badluckboy schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:54:
[...]

heb ik gedaan, er stat geen van uw contacten is online. zou toch wel moeten denk ik.
snif help :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
Mit-46 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:12:
Ik ben erg benieuwd naar dit toestel en zit te overwegen er 1 aan te schaffen.

Ik heb momenteel een HTC Desire Z (android dus) en wil (wel eens) wat anders. Android op de HTC bevalt mij prima, helemaal niets op aan te merken dus daar ligt het niet aan.

Dingen die ik doe mijn met telefoon:
Whatsappen uiteraard
Browsen
Muziek luisteren
Youtube af en toe
Navigatie
Mail (hotmail + exchange)
agenda (exchange)

Ik heb de review hier op tweakers gelezen en ben benieuwd naar de gebruikerservaringen.

Ik lees op het internet dat Whatsapp op WP7 niet helemaal vlekkenloos werkt. Is dit inmiddels opgelost of is dit nog actueel?
De basis (berichten versturen, beperkte bijlages) werkt. Naar het schijnt is men hard bezig met een volwaardige app. Ik vind het persoonlijk voorlopig voldoende.
Ik ben ook benieuwd naar hoe men de browser ervaart (met wifi). Laadt deze pagina's op een (voor u) acceptabele snelheid? Op mijn Desire Z heb ik het soms het idee dat het wel iets sneller mag (ja, is nooit snel genoeg zou je denken) Ik lees dat men het zoomen niet als heel goed ervaart.
Behoorlijk snel, alhoewel het sneller lijkt door een smerige progressbar die stiekem sneller laadt dan de werkelijkheid... ;)
Verder ben ik uiteraard ook benieuwd naar de accu. Ik denk dan aan een gebruiksduur van +/- 20 uur zonder laden. In die tijd moet er een uurtje gebrowsd (!? goei nederlands?), uurtje bellen en uurtje whatsapp gedaan kunnen worden. Naar mijn mening dus niet heel intensief gebruik.
Haal ik iig makkelijk, met zelfs wel meer gebruik. Hier lopen wle mensen rond die het tegendeel beweren, dus het verschilt, laten we het daar op houden.
Wat ik verder in de review las is dat het geluid tijdens opnamen niet helemaal super is. Ervaart men dat hier ook? Ik heb nu een HTC en die hebben een naar mijn mening slechte microfoon voor opnames. Ook de camera vertoont vooral als het wat donkerder is erg veel ruis! Niet te vergelijken met de Iphone 4 bijvoorbeeld. Die is veel beter.
Hoe ervaart men de camera hier? Van die voorbeeld foto's word ik niet veel wijzer. Die zien er allemaal mooi uit.
Tsja, als ik echt wat wil filmen/fotograferen pak ik m'n digitale camera die ik altijd bij me heb, maar voor zo de eventuele foto's vind ik 'm zeer acceptabele foto's en filmpjes maken. Geluid is imho ook prima.
Verder las ik dat de navigatie altijd een internetverbinding nodig heeft. Is dit alleen om de route op te halen of is dit continu? (niet handig voor het buitenland namelijk)
Op dit moment nog wel, maar alleen voor de berekening. Niet continue. Dit wordt wel snel met een update opgelost.
Als laatste ben ik benieuwd naar het home scherm. Deze is niet aanpasbaar las ik. Bij Android kan dit wel en dit vind ik zelf erg prettig. Moet ik mij bij WP7 hetzelfde principe als bij IOS voorstellen? Alle meuk op je achtergrond en scrollen maar?

Ik heb heel weinig ervaring met IOS en helemaal geen ervaring met WP7.
Het is wel aanpasbaar; je hebt een homescreen wat je kunt vullen met tiles naar keuze, in de volgorde die jij wilt. Wat niet aanpasbaar is is de tile ansich; het is en blijft een verzameling van vierkante vlakken... ;)

Ik zou zeggen; probeer deze App eens, van Nokia op Facebook. Kun je zien hoe zo'n ding nou werkt en er uit ziet. ;)
Serieus? Controleer op een desktop client voordat je hier je 'ik denk dat het niet klopt maar ben te lui om het te controleren' bericht omhoog kickt. En extragratis tip, doe het in het juiste topic:Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen

[ Voor 5% gewijzigd door Rowdy.nl op 28-11-2011 11:37 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Exchange support is wat mij betreft prima (kan ik ook eens een keertje positief zijn :-)

Ik heb twee accounts, werk en privé waarbij ik de accounts overneem uit m'n prive (die van m'n werk zijn dus niet zichtbaar, maar als je een nieuwe mail aanmaakt kan je er alsnog eenvodig in zoeken). In de agenda zie ik m'n twee agenda's netjes in andere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het is wel aanpasbaar; je hebt een homescreen wat je kunt vullen met tiles naar keuze, in de volgorde die jij wilt. Wat niet aanpasbaar is is de tile ansich; het is en blijft een verzameling van vierkante vlakken... ;)
Probleem is dat het aantal tiles nogal sterk beperkt is op één scherm... maximaal 8.

Aangezien je al niet echt buiten "Bellen", "People", "Messaging" en "Calendar" (wat een dubbele tile is) om kan heb je er dus nog maar 3 over. Natuurlijk kan je gaan scrollen maar je moet dus constant liggen scrollen vanwege deze beperking.

Visueel oogt het ook niet echt mooi omdat de onderste tile een stukje van het scherm valt (nochtans kan je hem zo schuiven dat hij er wel op geraakt). Je scrolled dus niet per pagina, maar het is een smooth scroll.

De tiles in een grotere grid per pagina had wat mij betreft een betere keuze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:27:
telefoon zat gister in broekzak met wat kleingeld. nu scherm vol met krasjes! Opgepast dus!!!
Hmmm, meen je dat?
Is Gorilla glass daar niet tegen bestend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:50:
[...]

Hmmm, meen je dat?
Is Gorilla glass daar niet tegen bestend?
Ja ik meen het. ik baal er best wel van! heel veel minuscule krasjes op m'n scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:51:
Ja ik meen het. ik baal er best wel van! heel veel minuscule krasjes op m'n scherm :(
Toch maar eens een screen protector kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:01
badluckboy schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:12:
Of laat ik het anders zeggen, hoe zorg ik voor een traditioneel jaren 90 contactenlijst waar ik makkelijk en snel iemand uit kan bellen zonder op te hoogte gehouden te worden dat hij een nieuwe bankstel heeft gekocht.
Probeer anders 7Dialer eens, die werkt meer als een traditioneel contactenlijstje, met de zoek mogelijkheid zoals ik die van de HTC Touch kende (super-wildcard match bij intikken getallen, dus een 2 is A of B of C etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
[...]

EDIT
Voor het bekijken van websites op een mobiel zou het fijn zijn als WP7 net als Opera Mobile op WM6 een nette text-reflow functie zou krijgen. Dat wil zeggen traploos zoomen waarna de tekstkolom zich reformat naar de beschikbare schermbreedte. It's been done before, en het is echt zóveel effectiever dan de hele mobile/non-mobile view oplossing dat ik echt hoop dat zoiets bij een komende update toegevoegd wordt.
Totaal niet mee eens, een beter scherm als dat van de iphone 4 heb ik nog niet gezien. Echter vind ik het scherm van de lumia wel subliem met de zwarte achtergrond. Echter een website doet pijn aan je ogen met die witte achtergrond en het is allemaal erg priegelig. Meeschalen van text zou wel een enorme verbtering worden zoals hier al wordt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Tekst schaalt toch op de breedte van het scherm als dubbel "klikt" ?

Of bedoel je iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
@Rowdy.NL en r2504

Bedankt voor jullie toelichtingen! Ik kijk er zeer positief tegen aan. Eens informeren deze week bij onze telefoonleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het weergeven van een volle pagina moet vind ik het bij de Lumia wel een stuk minder mooi dan bij de iPhone. Tekst wordt te priegelig idd. Maar voor de rest een hele mooie scherm en de rondingen zorgen voor een beter scrollgevoel.

Even wat anders. Het muziek gedeelte vind ik toch wat minder. Ik heb aparte oordoppen die vrij duur waren met een knop erop. Met deze knop kan ik op de Lumia alleen play en pauzeren. 2x drukken om track te skippen werkt niet! Toch vreemd. Verder is de geluidskwaliteit ook matig en bij de overgang naar de volgende track hoor ik steeds een krakend geluid. Heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, kennelijk geen CalDav of SyncML maar alleen ActiveSync op Windows Phone... dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Ik heb lopen zoeken maar ik kom er niet uit. Ik heb een live mail aangemaakt puur omdat ik alleen de nummers van mijn simkaart kan zien in de personen hub. Daarnaast heb ik ook mijn standaard hotmail toegevoegd voor het kunnen msnen. Als ik nu naar de berichten tile ga bij online dan zie ik daar niks in staan terwjil mijn status op beschikbaar staat. Ik zie daar dus helemaal niks nada. Ik heb alle filters aan en uit gezet maar nog steeds niks. Nou is mijn vraag hoe kan ik er voor zorgen dat ik kan msnen, of het nou via berichten of via een app gaat maakt me niet zo uit.

groeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Laatst online: 12-10 19:36
badluckboy schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:35:
Ik heb lopen zoeken maar ik kom er niet uit. Ik heb een live mail aangemaakt puur omdat ik alleen de nummers van mijn simkaart kan zien in de personen hub. Daarnaast heb ik ook mijn standaard hotmail toegevoegd voor het kunnen msnen. Als ik nu naar de berichten tile ga bij online dan zie ik daar niks in staan terwjil mijn status op beschikbaar staat. Ik zie daar dus helemaal niks nada. Ik heb alle filters aan en uit gezet maar nog steeds niks. Nou is mijn vraag hoe kan ik er voor zorgen dat ik kan msnen, of het nou via berichten of via een app gaat maakt me niet zo uit.

groeten..
Ik zoe zeggen ga naar het topic over de marketplace en stel daar het ene deel van je vraag, op het andere deel heb je al antwoord gehad..

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel interessant voor mensen die geïnteresseerd zijn in de Lumia om deze live feed vanavond te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:45:
[...]

Probleem is dat het aantal tiles nogal sterk beperkt is op één scherm... maximaal 8.

Aangezien je al niet echt buiten "Bellen", "People", "Messaging" en "Calendar" (wat een dubbele tile is) om kan heb je er dus nog maar 3 over. Natuurlijk kan je gaan scrollen maar je moet dus constant liggen scrollen vanwege deze beperking.

Visueel oogt het ook niet echt mooi omdat de onderste tile een stukje van het scherm valt (nochtans kan je hem zo schuiven dat hij er wel op geraakt). Je scrolled dus niet per pagina, maar het is een smooth scroll.

De tiles in een grotere grid per pagina had wat mij betreft een betere keuze geweest.
Een veeg naar onder of naar boven en je hebt er 16. Ik zie het probleem niet.
En nee, niet graag kleinere tiles. Nu kan ik in de auto nog goed een update op een live tile zien.

Ik vind het visueeel weer juist wel mooi ogen. Je ziet direkt heel snel wat de eerste of tweede scherm is.
Meer dan 16 zet ik er ook niet op, want dan wordt het minder overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:27:
Geen krasjes van het vegen?
De eerste keer dacht ik dat ik krasjes had, leek net als krasjes, maar met een doekje veegde ik ze zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:57

Snippertje

Light up your life

Gisteren was de telefoon helemaal leeg gelopen. En daarna duurde het een uur voordat hij weer aan wilde (aan de lader). Maar nu merk ik wel dat de batterij een stuk langer mee gaat. Zit op 79% met alles gewoon aan en redelijk wat gebruik (surfen, mailen, whatsapp), waar dat gisteren 29% was. Volgens de telefoon is het 2 uur geleden dat ik hem heb opgeladen. Hoop dus dat de batterij zich zo blijft verbeteren :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Meer dan 16 zet ik er ook niet op, want dan wordt het minder overzichtelijk.
Meer dan 16 is onhandig ook door de smooth scroll... je moet dan ergens in het midden moeten stoppen met "vegen" (probeer dat maar eens in de wagen... nu ja, in de wagen moet je geen telefoon gebruiken !).

Een pagina per veeg zou handiger zijn (en dan kon men de tiles ook netjes op een scherm zetten en niet zoals nu waarbij er een stukje van de onderste tile valt als je helemaal naar boven veegt), ook wat betreft een meer logische groepering van tiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:34:
[...]

Meer dan 16 is onhandig ook door de smooth scroll... je moet dan ergens in het midden moeten stoppen met "vegen" (probeer dat maar eens in de wagen... nu ja, in de wagen moet je geen telefoon gebruiken !).

Een pagina per veeg zou handiger zijn (en dan kon men de tiles ook netjes op een scherm zetten en niet zoals nu waarbij er een stukje van de onderste tile valt als je helemaal naar boven veegt), ook wat betreft een meer logische groepering van tiles.
Ik heb momenteel 25 tiles op het startscreen gaan, het stoppen met vegen gaat gemakkelijk, dus prefereer ik deze manier van scrollen, boven een links rechts scroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
[...]

Het gehele OS is gericht op scrollen. Het doorlopen van de tiles nodigt juist uit om te scrollen en geeft een gevoel van 'wow, d'r is nóg meer!' En dit is in het gehele OS doorgetrokken. Van het verticale scrollen in Home, tot het panoramisch scrollen in alle hubs, waarbij de titels soms (vaak) gedeeltelijk niet op het scherm passen en stukje bij beetje zichtbaar zijn met horizontaal scrollen...
En da's nu juist het mooie met de Lumia; door z'n gebogen scherm lijkt het nog meer een geheel...

Persoonlijk vind ik dit geweldig, het gevoel van ruimtelijkheid en niet gebonden aan pagina's. Mja, da's mijn mening en een van mijn redenen om deze telefoon te kopen.

En dat jij persoonlijk iets anders handig vind, is jouw mening. Waar je natuurlijk ten volste recht op hebt. Maar je moet het natuurlijk wel omschrijven als jouw ervaringen en jouw meningen. Jouw pijnpunten zijn gewoon zoals het OS ontworpen is. As designed noemen ze dat. En dat is voor de meeste mensen prettig, maar natuurlijk niet voor iedereen...

Maar als ik je zo hoor denk ik niet dat WP7 en/of de Lumia niet geschikt voor jou zijn, dat MS/Nokia andere keuzes hebben gemaakt dan dat jou kunnen bekoren. Dat kan, dan kun je beter je telefoon op V&A zetten en gewoon weer een telefoon kopen met een ander OS dan WP7. Ik neem aan dat er vast nog wel een ander OS de mogelijkheid heeft om meerder Exchange accounts aan te sturen, want dat is je enige positieve bericht mbt de Lumia en WP7... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
robinVerdegaal schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:16:
DAG 1

8.30
full charge
brightness auto (medium)
wifi aan
bluetooth aan
30 minuten gebruik onderweg (ebooks / internet / twitter / bt stereo music)

13.00
accu leeg 0% (*schrik*)

DAG 2

8.30
full charge
brightness medium
wifi uit
bluetooth aan 60 min, dan handmatig uit
30 minuten gebruik onderweg (ebooks / internet / twitter / bt stereo music)

13.00
45% over

Ik ga er niet van uit dat die 45% verschil volledig toe te schrijven is aan de brightness en wifi/bluetooth instellingen maar hoop dat het komt omdat de accu nog getraind moet worden.
Vandaag na een rommelige week weer
een 'normaal gebruik' dag ter referentie.

DAG 8

8.30
full charge
brightness medium
wifi uit
45 minuten gebruik onderweg (ebooks / internet / twitter / bt stereo music)

13.00
20% over

------

Met nog iets minder dan 20% in de accu zet ik het toestel uit om te herstarten vanwege een black screen in de wifi settings. De live tile zegt dat wifi uit is maar het settings screen wil niet goed laden. Helaas wil de Lumia daarna niet opnieuw opstarten.

Inmiddels ligt het device alweer een uur aan de oplader, maar nog steeds dood.
Dit begint me behoorlijk de keel uit te hangen. Nog afgezien van het accuverbruik dat niet veel beter lijkt geworden ten opzichte van vorige week is het onacceptabel dat een telefoon een uur lang aan de oplader hangend uit staat omdat de batterij niet vol genoeg zit - zeker voor een apparaat waarbij de accu niet vervangen kan worden.

EDIT
Binnen hoeveel dagen mag je een aankoop in Nederland terugbrengen omdat het product niet aan je verwachtingen voldoet?

[ Voor 3% gewijzigd door robinVerdegaal op 28-11-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
r2504 schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:14:
Tekst schaalt toch op de breedte van het scherm als dubbel "klikt" ?

Of bedoel je iets anders.
Ik denk dat hij doelt op de text reflow zoals in de browsers van o.a. HTC en Opera Mobile (download maar eens op je Nokia) en dan bij pinch-to-zoom. Ik vind dat persoonlijk ook wel een gemis en hoop dat de browser deze alsnog krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 08-10 07:00
Vraagje omtrent de koptelefoon van de Lumia 800, werkt deze met vergelijkbare protocollen als de iPhone?
Ik heb namelijk een Marshall koptelefoon met microfoon en knop waarmee ik met de iPhone kan opnemen/afbreken bij bellen en vorige (3x klikken), volgende, (2x klikken) en pauze (1x klikken) voor muziek luisteren. Werkt dit ook zo met/op de Lumia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
robinVerdegaal schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:57:
[...]

Vandaag na een rommelige week weer
een 'normaal gebruik' dag ter referentie.

DAG 8

8.30
full charge
brightness medium
wifi uit
45 minuten gebruik onderweg (ebooks / internet / twitter / bt stereo music)

13.00
20% over

------

Met nog iets minder dan 20% in de accu zet ik het toestel uit om te herstarten vanwege een black screen in de wifi settings. De live tile zegt dat wifi uit is maar het settings screen wil niet goed laden. Helaas wil de Lumia daarna niet opnieuw opstarten.

Inmiddels ligt het device alweer een uur aan de oplader, maar nog steeds dood.
Dit begint me behoorlijk de keel uit te hangen. Nog afgezien van het accuverbruik dat niet veel beter lijkt geworden ten opzichte van vorige week is het onacceptabel dat een telefoon een uur lang aan de oplader hangend uit staat omdat de batterij niet vol genoeg zit - zeker voor een apparaat waarbij de accu niet vervangen kan worden.

EDIT
Binnen hoeveel dagen mag je een aankoop in Nederland terugbrengen omdat het product niet aan je verwachtingen voldoet?
Geen idee wat de wettelijke termijn bij gewone aankopen is, bij internet aankopen tegenwoordig (of binnenkort) 2 weken? Sommige shops (zoals de Phonehouse) hanteren zelf een 'uitprobeerperiode'.
Ik weet nog dat het bij Orange vroeger 7 dagen was, maar dan mocht je niet meer dan een uur gebeld hebben... Vaag...

Maar als je 'm niet terug mag brengen; opsturen die hap; met die telefoon is iets goed mis... Die van mij is vanochtend om 6 uur van de lader afgegaan. Wifi en Bluetooth staan beide aan en Bluetooth is 1,5 uur in de auto gekoppeld geweest, met een half uurtje bellen in totaal. Mail etc wordt constant gesynced.
Batterij is nu nog 72%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowdy.nl schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:09:
[...]

Geen idee wat de wettelijke termijn bij gewone aankopen is, bij internet aankopen tegenwoordig (of binnenkort) 2 weken? Sommige shops (zoals de Phonehouse) hanteren zelf een 'uitprobeerperiode'.
Ik weet nog dat het bij Orange vroeger 7 dagen was, maar dan mocht je niet meer dan een uur gebeld hebben... Vaag...

Maar als je 'm niet terug mag brengen; opsturen die hap; met die telefoon is iets goed mis... Die van mij is vanochtend om 6 uur van de lader afgegaan. Wifi en Bluetooth staan beide aan en Bluetooth is 1,5 uur in de auto gekoppeld geweest, met een half uurtje bellen in totaal. Mail etc wordt constant gesynced.
Batterij is nu nog 72%.
Het lijkt er sterk op dat er behoorlijk wat Lumia toestellen zijn uitgeleverd met een dodgy batterij. Ik heb geen enkel probleem, het is nu 17 uur geleden dat hij voor het laatst is opgeladen, en ik heb nog 71% over. Bluetooth en Wifif staan altijd aan, dataconnectie staat altijd uit. Ik hem trouwens vandaag regelmatig gebruikt voor email, internet een een paar foto's. De koppeling met een bluetooth carkit, lijkt ook geen noemenswaardig batterij verbruik op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
Anderhalf uur later na hardnekkige pogingen om de Lumia tot leven te wekken is er weer actie. Ik heb elke tien minuten op allerlei manieren geprobeerd om het ding weer aan de gang te krijgen maar nu dus pas sjoege.

Batterijniveau: 72% 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robinVerdegaal schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:29:
Anderhalf uur later na hardnekkige pogingen om de Lumia tot leven te wekken is er weer actie. Ik heb elke tien minuten op allerlei manieren geprobeerd om het ding weer aan de gang te krijgen maar nu dus pas sjoege.

Aangezien Nokia al heeft aangegeven een patch voor bepaalde batterijproblemen te releasen lijkt het me logisch daar even op te wachten of je telefoon terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het gehele OS is gericht op scrollen. Het doorlopen van de tiles nodigt juist uit om te scrollen en geeft een gevoel van 'wow, d'r is nóg meer!'
Horizontaal heb ik geen moeite met dit concept... daar scroll je namelijk per pagina... bij de tiles moet je echt gaan mikken (als je meer dan twee pagina's hebt) als hij net voorbij komt.
Maar je moet het natuurlijk wel omschrijven als jouw ervaringen en jouw meningen.
Iedere post is een "persoonlijke" mening (zelfs als ik veronderstel dat meerdere Symbian gebruikers zo denken, net zoals anderen hier aangeven hoe leken denken)... ik denk dat dat nogal vanzelfsprekend is, dus ik zie niet in waarom ik er dan nog moet bijplaatsen dat het "mijn" mening is.
Maar als ik je zo hoor denk ik niet dat WP7 en/of de Lumia niet geschikt voor jou zijn
Ik heb het er inderdaad moeilijk mee... het blijft me verbazen dat hier weinig kritische reacties komen, het enige wat ik merk is dat de meerderheid het gewoon slikt als zoete pap en geen eigen mening durft te hebben omdat het is "as designed".

Op andere forums (en hier ook in beperkte mate) lees je ook dat configuratie beperkt is, de dialer niet veel soeps is, een week view ontbreekt in de calendar, problemen met Zune, geen profielen, ... dus het is heus niet allemaal zonneschijn met dit toestel.
Ik neem aan dat er vast nog wel een ander OS de mogelijkheid heeft om meerder Exchange accounts aan te sturen, want dat is je enige positieve bericht mbt de Lumia en WP7... ;)
Het probleem is dat vanwege m'n ISP ik een Exchange server heb draaien op een niet-standaard poort... blijkbaar kan enkel Windows Phone en Symbian hiermee overweg (al kan die laatste dan weer slechts één Exchange account per toestel aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:18:
[...]

Geen krasjes van het vegen?
De eerste keer dacht ik dat ik krasjes had, leek net als krasjes, maar met een doekje veegde ik ze zo weg.
nee helaas het zijn echte krassen! dus de telefoon nooit met muntgeld in je broekzak doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
r2504 schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:33:
... Het probleem is dat vanwege m'n ISP ik een Exchange server heb draaien op een niet-standaard poort... blijkbaar kan enkel Windows Phone en Symbian hiermee overweg ...

Om welke services op welke poorten gaat het dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Remaining: 76%
Estimated time: 22 hours
Last charge: 7 hours

... en dat met Bluetooth, WIFI en 3G aan. Gelukkig heb ik hier dus geen klagen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:39:
[...]

nee helaas het zijn echte krassen! dus de telefoon nooit met muntgeld in je broekzak doen
Ook niet bij een sleutelbos.
Even serieus, je moet je telefoon nooit bij andere dingen in je zak stoppen. (Gorilla) Glass kan uiteraard gewoon beschadigen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:40:
offtopic:
... Het probleem is dat vanwege m'n ISP ik een Exchange server heb draaien op een niet-standaard poort... blijkbaar kan enkel Windows Phone en Symbian hiermee overweg ...

Active sync gebruikt de standaard ssl port 443.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
De Belgische ISP Telenet blokkeerd alle inkomende poorten < 1024. Ik draai de Exchange RPC dus over poort 8443 ipv. 443. Testen hiermee op een Galaxy SII en iPhone 4 waren negatief (gaan er dus steeds vanuit dat het poort 443 is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
@R2504

Zijn bepaalde zaken niet op te losesn met een andere app?
Zoals de dialer, de agenda etc.

Dat zijn dingen die met Android vaak makkelijk op te lossen zijn door een andere app te downloaden die hetzelfde doet. Dit is bij WP7 niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
Ik heb het er inderdaad moeilijk mee... het blijft me verbazen dat hier weinig kritische reacties komen, het enige wat ik merk is dat de meerderheid het gewoon slikt als zoete pap en geen eigen mening durft te hebben omdat het is "as designed".
Dit is meer een WP7 discussie, vandaar dat ik me er in dit topic enigszins buiten hou, maar ik vind de tiles/lijst launcher een ideale combinatie om een aantal redenen:

- WP7 biedt de mogelijkheid om je eigen selectie van most used apps makkelijk bereikbaar neer te zetten. Op icongrid interfaces zou je dat kunnen doen door die op het eerste scherm te zetten, maar daarmee verlies je tegelijkertijd het a-z overzicht 'op welk grid / in welke folder stond die app ook weer'.
Op iPhone had ik de gewoonte om apps per type in een kolom in het grid te zetten, minder vaak gebruikte apps in een folder bovenaan de kolom. Daarmee win je thematisch overzicht dat op WP7 niet bestaat maar ben je in de praktijk met flicken, openklikken en scannen van icongrids bezig voordat je de app van je keuze te pakken hebt. Dan is een flickscroll in één richting veel duidelijker en praktischer.

Overigens is er de homebrew 'Folders' app waarmee je appfolders kunt maken op je homescreen. Werkt nog niet vlekkeloos maar is in de praktijk een tussenvorm die voor jou interessant kan zijn.

- WP7 tiles combineren de functies van widgets en appgrid. Op iPhone wist ik nooit precies waar ik aan toe was voordat ik een app ingedoken was. Eerstvolgende afspraak in je agenda? Live tile laat het in één oogopslag zien. Weersverwachting voor vandaag? Live tile zegt genoeg. Nooit meer het claustrofobische app-in app-uit wat me op de iPhone zo de keel uithing. Android heb ik maar kort gebruikt omdat ik dat een erg rommelige interface vond, WM6 revisited.

- Als ik op weg ben naar een bepaalde locatie kan ik heel eenvoudig een tijdelijke live tile naar dat adres in een Maps of navigatie applicatie op mijn homescreen zetten.

Verder haal ik als ontwerper eindelijk weer adem bij het bekijken van mijn mobiel. Geen nep hout, nep glas, nep metaal buttons met glow en dropshadows. Gewoon strak, to-the-point, content design zonder vormgeversprutserijen eromheen. Ook heel goed dat allerlei indicators buiten beeld schuiven omdat je die niet altijd nodig hebt. Extreem efficient en leesbaar, en nog stylish ook. Ik ben fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
r2504 schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:41:
[...]

Remaining: 76%
Estimated time: 22 hours
Last charge: 7 hours

... en dat met Bluetooth, WIFI en 3G aan. Gelukkig heb ik hier dus geen klagen over.
Twee positieve punten dan... ;)

Zoals je je berichten formuleert komen ze niet bepaald over als jouw mening. Hoe je bijvoorbeeld suggereert dat men totaal niet nagedacht heeft bij Microsoft bijvoorbeeld. Dat jij iets prettig vind wil niet zeggen dat er niet over nagedacht is?

Je moet niet vergeten dat een forum een medium is waar emoties en non verbale communicatie missen. Als iemand de meeste van jouw posts leest lijkt het alsof het echt een enorm k*t telefoon is. Terwijl dat jouw mening is, die heel erg weggestopt is omdat je denkt dat jouw posts door anderen gelezen worden als jouw mening. Een leek zal eerder, ook gezien jouw aandeel in dit topic, eerder als waarheid gaan zien... (logisch, mensen klagen sneller dan dat ze posten dat het OK is)
Ik vind de manier van het homescreen niet logisch
vs
Bij Microsft hebben ze niet nagedacht, het homescreen is onwerkbaar, dit is een stap terug ten opzichte van Symbian
Do you get my drift? :)
r2504 schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:44:
[...]
De Belgische ISP Telenet blokkeerd alle inkomende poorten < 1024. Ik draai de Exchange RPC dus over poort 8443 ipv. 443. Testen hiermee op een Galaxy SII en iPhone 4 waren negatief (gaan er dus steeds vanuit dat het poort 443 is).
Tweede hit op Google leert dat je op een iPhone achter je servernaam van Exchange gewoon je poortnummer kunt tikken.
code:
1
mijn.server.tld:8443
[...]
[..]
Ik gebruik WP7 vanaf de eerste versie, toen die geport was naar m'n HTC HD2. Ja, sommige dingen zijn/waren niet logisch. Zelf ben ik behoorlijk gewend aan de interface, maar ook dat heeft even geduurd.
Maar ik hield direct van de eenduidigheid die het OS met zich meebrengt.

En geloof mij, dit is beslist geen versie 1.0, dan moet je de eerste versie eens gebruiken... ;)
Alhoewel ik het aantal keren dat ik zaken zoals Copy-paste ècht miste op een hand kan tellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Laatst online: 16-05-2023

Op andere forums (en hier ook in beperkte mate) lees je ook dat configuratie beperkt is, de dialer niet veel soeps is, een week view ontbreekt in de calendar, problemen met Zune, geen profielen, ... dus het is heus niet allemaal zonneschijn met dit toestel.
Niks is perfect, het zal draaien om het ene positieve punt gebruiken om het andere negatieve te compenseren. Komende van Symbian ben ik zeer blij met de soepelheid en voorspelbaarheid van de Lumia 800. Er zijn wel dingen die ik mis, maar de email client van Windows Phone is bijvoorbeeld geniaal. Push werkt altijd, mails zijn direct leesbaar en het ziet er ook nog eens zeer overzichtelijk uit. Allemaal dingen die Symbian absoluut niet bood. Daarnaast is het toetsenbord exceptioneel goed, beide zijn dingen die Symbian mij niet kon bieden out of the box.

Dat er dan weinig te customizen is en de dialer inderdaad net een stap teveel vergt neem ik voor lief aangezien juist de dingen die ik veel gebruik (email, browser, text input) zo goed voor elkaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 17:37
Wat kritische zaken dan:

- Rammelende foto-knop
- Brom tijdens bellen
- Ledje achterop is iets dieper gaan liggen, en niet meer op een vlak met de achterkant
- Krassen op het zilveren plaatsje aan de achterkant
- Bijlagen in whatsapp werken niet goed
- Sync met exchange 2003 / 2007 met een meer 'exotisch certificaat' werkt niet (UTN cert)
- Ik zet bij mijn pictures / camera roll het Auto-upload naar skydrive aan, maar ik heb daar nog geen foto's gevonden. doe ik iets fout (activatiecode gemist oid?) >>> EDIT: ik heb iets gemist, hij werkt nu wel. Heb denk ik op de verkeerde account ingelogd, wist niet dat ik r twee had? Dumb...

Ik denk dat ik het toestel ga ruilen voor een nieuwe ivm de eerste twee / drie punten, is hier al iemand die dat (ook) heeft gedaan?

Verder wel tevreden, het is gewoon een erg mooi apparaat en de apps komen wel (whatsapp bv, de volgende trending app komt ongetwijfeld ook naar het platform).

[ Voor 7% gewijzigd door ElectroDonker op 28-11-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Het lijk mij een goede reden om het toestel om de eerste 3 dingen te laten omwisselen, dit mag niet zo zijn bij een toestel met deze prijs.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat zeg ik. Max 16 tiles zodat een veeg automatisch naar het andere scherm gaat en het dus mooi overzichtelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
[...]

Horizontaal heb ik geen moeite met dit concept... daar scroll je namelijk per pagina... bij de tiles moet je echt gaan mikken (als je meer dan twee pagina's hebt) als hij net voorbij komt.

[...]

Iedere post is een "persoonlijke" mening (zelfs als ik veronderstel dat meerdere Symbian gebruikers zo denken, net zoals anderen hier aangeven hoe leken denken)... ik denk dat dat nogal vanzelfsprekend is, dus ik zie niet in waarom ik er dan nog moet bijplaatsen dat het "mijn" mening is.

[...]

[...]

Het probleem is dat vanwege m'n ISP ik een Exchange server heb draaien op een niet-standaard poort... blijkbaar kan enkel Windows Phone en Symbian hiermee overweg (al kan die laatste dan weer slechts één Exchange account per toestel aan).
Toch bekruipt mij ook hetzelfde gevoel. Een negatieve ervaring lijkt niet gewaardeerd te worden in dit topic en de reacties zijn ook bovengemiddeld fel, zoals ik bijvoorbeeld weg gezet werd als iemand die het niet snapt hoe de blauwe cursor werkt terwijl ik maar drie keer post datik wel degelijk weet waar het over gaat. Ik stam nog uit de tijd van de ipaq met nokia 6310 en heb ale mogelijke toestellen gezien maar kan gewoon niet enthousiast worden over WP. Het is me allemaal net te onhandig en te veel kiezen voor ik bij mijn keuze ben in het menu.

Dus ook ik wil dit topic proberen te nuanceren. Het is een mooi toestel en het oogt allemaal perfect maar voor het gebruik moet wel men even de voors en tegens naast elkaar zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
ElectroDonker schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:44:
Wat kritische zaken dan:

- Rammelende foto-knop
- Brom tijdens bellen
- Ledje achterop is iets dieper gaan liggen, en niet meer op een vlak met de achterkant
- Krassen op het zilveren plaatsje aan de achterkant
- Bijlagen in whatsapp werken niet goed
- Sync met exchange 2003 / 2007 met een meer 'exotisch certificaat' werkt niet (UTN cert)
- Ik zet bij mijn pictures / camera roll het Auto-upload naar skydrive aan, maar ik heb daar nog geen foto's gevonden. doe ik iets fout (activatiecode gemist oid?) >>> EDIT: ik heb iets gemist, hij werkt nu wel. Heb denk ik op de verkeerde account ingelogd, wist niet dat ik r twee had? Dumb...

Ik denk dat ik het toestel ga ruilen voor een nieuwe ivm de eerste twee / drie punten, is hier al iemand die dat (ook) heeft gedaan?

Verder wel tevreden, het is gewoon een erg mooi apparaat en de apps komen wel (whatsapp bv, de volgende trending app komt ongetwijfeld ook naar het platform).
Hmz, nu je het zegt, mijn led ligt iets naar achteren (nog geen halve mm schat ik) wel gelijkmatig, alsog het zo hoort? Ik gebruik het hoesje, dus vooralsnog geen krassen op die strip. Komt nog wel, ben ik van overtuigd... :P
Rammelende knop heb ik ook niet; de cameraknop is wel wat losser ivm de tweetraps schakelaar (half indrukken voor scherpstellen) maar rammeld zeker niet...

En die plaatjes bij WhatsApp, ze werken wel... Heeft mij ook een hele tijd gekost en het is zwaar onduidelijk, maar: als je een plaatje krijgt zie je een thumbnail met daaronder de grootte. Één keer d'r op drukken en dan gaat ie de afbeelding downloaden (geen indicatie, geen progress = vervelend) Als ie klaar is verdwijnt de grootte, dan kun je d'r nogmaals op drukken en opent ie 'm. Kachel, maar het werkt... ... erg raar... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Zijn bepaalde zaken niet op te losesn met een andere app? Zoals de dialer, de agenda etc.
Misschien wel, misschien niet... ik zie hier alvast goeie tips voorbij komen (misschien moet ik 7Dialer eens proberen)... alléén heb ik zo het idee van 500 euro aan een telefoon geven en dan apps moeten kopen omdat hij eigenlijk brak is.
Dit is meer een WP7 discussie, vandaar dat ik me er in dit topic enigszins buiten hou
Het toestel is nu éénmaal een combinatie van hardware en OS... anders zouden we enkel praten over batterij problemen, geen FFC, geen message indicator en gorilla glas :-)
Overigens is er de homebrew 'Folders' app waarmee je appfolders kunt maken op je homescreen. Werkt nog niet vlekkeloos maar is in de praktijk een tussenvorm die voor jou interessant kan zijn.
Homebrew zoals zelf geschreven en niet in de market ? Nu wat de market betreft ben ik nog even terughoudend met aankopen vanwege al de ellende met Zune accounts en land dat je niet kan aanpassen... waarom is er trouwens in hemelsnaam in deze global wereld nog een relatie van je Zune account met een land 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
r2504 schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:59:
Het toestel is nu éénmaal een combinatie van hardware en OS... anders zouden we enkel praten over batterij problemen, geen FFC, geen message indicator en gorilla glas :-)
Klopt, maar het is handig als het enige relatie heeft tot de telefoon. Een algemene vraag kun je beter in het juiste topic stellen, dan heb je ook gewoon veel sneller antwoord. Ook hoeft iemand die een antwoord zoekt niet in meerdere topics te zoeken. Handig toch?
Homebrew zoals zelf geschreven en niet in de market ? Nu wat de market betreft ben ik nog even terughoudend met aankopen vanwege al de ellende met Zune accounts en land dat je niet kan aanpassen... waarom is er trouwens in hemelsnaam in deze global wereld nog een relatie van je Zune account met een land 8)7
Een heel simpel en kort antwoord, maar daar komt het uiteindelijk op neer; geld.
Jpjedi schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:57:
[...]

Toch bekruipt mij ook hetzelfde gevoel. Een negatieve ervaring lijkt niet gewaardeerd te worden in dit topic en de reacties zijn ook bovengemiddeld fel, zoals ik bijvoorbeeld weg gezet werd als iemand die het niet snapt hoe de blauwe cursor werkt terwijl ik maar drie keer post datik wel degelijk weet waar het over gaat. Ik stam nog uit de tijd van de ipaq met nokia 6310 en heb ale mogelijke toestellen gezien maar kan gewoon niet enthousiast worden over WP. Het is me allemaal net te onhandig en te veel kiezen voor ik bij mijn keuze ben in het menu.

Dus ook ik wil dit topic proberen te nuanceren. Het is een mooi toestel en het oogt allemaal perfect maar voor het gebruik moet wel men even de voors en tegens naast elkaar zetten. :)
Misschien omdat je net té hard roept dat al het andere beter is. Ga eens in een gemiddelde topic in een van de andere subfora lyrisch doen over WP7, dan krijg je dezelfde tegengestelde reacties vermoed ik. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Rowdy.nl op 28-11-2011 16:06 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.