Telefoon nu paar dagen in bezit en moet zeggen dat de batterij toch wel erg snel leeg is. Moet hem 2x per dag ophalen.
Daarnaast ben ik Nokia kaarten dus kwijt, wat nogal vreemd is. Nokia geeft aan dat ik het toestel moet resetten naar fabrieksinstellingen, maar dit lijkt mij onzin. Er moet toch wel een manier zijn om het terug te krijgen?
Ook mis ik sommige applicaties en is de marketplace niet echt bevredigend en vind ik sommige dingen een beetje vreemd werken, paar voorbeelden:
- Scrollen in de facebook app werkt niet goed. Hij springt soms opeens omhoog tijdens het scrollen
- Als facebook contacten hun privacy instellingen aan hebben staan zie je posts niet in de people hub, deze is dus nooit compleet.
- Als ik whatsapp opstart vanaf het homescreen dan start hij opnieuw met laden. Terwijl als ik de terug knop ingedrukt hou, hij weer begint vanaf waar ik was.
- Als je de browser start vanaf homescreen en je gaat browsen, werkt dit allemaal prima. Met de vorige knop ga ik gewoon een pagina terug. Echter ga je terug naar home en je start de browser opnieuw en drukt weer op de vorige knop. Kom je weer bij het homescreen en niet bij de vorige pagina. Ik mis in de browser dus de knoppen om naar een vorige/volgende pagina te gaan.
- Mail komt niet altijd even snel binnen, terwijl ik gewoon gmail gebruik. Bij de iphone kreeg ik het altijd vrijwel direct binnen. Ook toont hij niet op de tile de mail die ik in mappen binnen krijg.
- Notificaties werken niet altijd lekker, zo staat er soms bij whatsapp als ik een melding krijg: (if unread; true) en dan de melding. Slordig.
Tot slot mis ik wel een aantal applicaties, maar wegen de voordelen wel tegen alle nadelen op. Zo is het scherm echt geweldig (alhoewel websites fullscreen lezen niet te doen is, zoals op de iphone). Werkt alles vloeiend en snel (dit weer in tegenstelling tot een iphone). Ook vind ik het homescreen echt geweldig met de live tiles, leuk om te zien en steeds weer verfrissend (wissel ook vaak van kleur

)