Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 21:11

Snippertje

Light up your life

Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:57:
[...]

https://billing.microsoft.com of naar www.windowsphone.com inloggen en naar de marketplace gaan, als je daar de apps niet kunt kopen staat er 'check my marketplace' oid.

btw, nokia software moet wel in de UK market staan.
Daar vind ik hem ook niet en kan wel gewoon apps installeren en downloaden...?

Gekke is dat hij hem wel als zoek suggestie geeft, maar ik hem niet kan vinden 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Snippertje op 25-11-2011 12:48 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:54:
[...]
ingedrukt houden en verschijnt er een grote blauwe cursor die je overal heen kan bewegen. echt zo simpel en goed bedacht!
Het werkt alleen beduidend minder goed in een Textbox op een webpagina, zoals deze waar ik nu in zit te typen.
Vaak als ik de cursor achter het laatste woord op een regel wil zetten verspringt die naar het begin van het volgende woord op de volgende regen (dus na eventuele spaties). Hoogst irritant, maar dat is dan ook het enige minpunt. In alle andere situaties werkt het voor mij vrijwel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:37:
[...]

gaat juist heel erg makkelijk. ingedrukt houden en je plaatst de cursor waar je maar wilt, zelfs aan het begin van de regel geen enkel probleem. makkelijker dan ooit!
Dat principe ken ik ook met T9 trace op de Samsung Wave. Ik vermoed het op deze manier met Swipe ook zo is.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Caelorum schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:51:
[...]

Het werkt alleen beduidend minder goed in een Textbox op een webpagina, zoals deze waar ik nu in zit te typen.
Vaak als ik de cursor achter het laatste woord op een regel wil zetten verspringt die naar het begin van het volgende woord op de volgende regen (dus na eventuele spaties). Hoogst irritant, maar dat is dan ook het enige minpunt. In alle andere situaties werkt het voor mij vrijwel perfect.
Dit dus, ik had erbij moeten vermelden dat het webpagina's betreft en niet in apps als mail of whatsapp.

@Devian, voor de derde keer, ja ik ken het blauwe cursortje.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jpjedi schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:51:
[...]

Dit dus, ik had erbij moeten vermelden dat het webpagina's betreft en niet in apps als mail of whatsapp.

@

En voor de derde keer, ja ik ken het blauwe cursortje.. ;)
Geen enkel probleem mee hier. werkt snel en vloeiend ook op het web :-) zelfs beter dan met mijn iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jpjedi schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:42:
[...]

de geluidskwaliteit tijdens het bellen, de beruchte brom.
Daarvan kan ik je vertellen dat ik contact gehad heb met Nokia en dat ze daar mee bezig zijn.
Ze hebben het IMEI nummer van een Lumia 800 van de Belcompany met een brom en zijn deze Lumia 800 aan het onderzoeken.
.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:52:
[...]

Geen enkel probleem mee hier. werkt snel en vloeiend ook op het web :-) zelfs beter dan met mijn iPhone
Fijn te horen dat je er tevreden mee bent :)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:35:
[...]

Daarvan kan ik je vertellen dat ik contact gehad heb met Nokia en dat ze daar mee bezig zijn.
Ze hebben het IMEI nummer van een Lumia 800 van de Belcompany met een brom en zijn deze Lumia 800 aan het onderzoeken.
.
Ben benieuwd wat daar uit komt. Ik heb het zonder hoesje geprobeerd maar dat maakte niets uit.

[ Voor 44% gewijzigd door Jpjedi op 25-11-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veeence
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 18:28
@Jpjedi, je zegt dat je @me.com account geen push ondersteund. Kun je hem wel emails laten ophalen om een bepaalde tijdsduur? Bijvoorbeeld om het kwartier ofzo? Of werkt het alleen door het manueel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
veeence schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:01:
@Jpjedi, je zegt dat je @me.com account geen push ondersteund. Kun je hem wel emails laten ophalen om een bepaalde tijdsduur? Bijvoorbeeld om het kwartier ofzo? Of werkt het alleen door het manueel te doen?
Automatisch aanmaken werkt niet maar nu heb ik hem werkend als imap met 15 mins ophaaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is ActiveSync de enige synchronisatiemethode die deze telefoon ondersteund of kan hij ook iets (CalDav, SyncML) anders? (heb nergens gevonden van wel, dus het zal wel niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als je geen Windows PC hebt, kun je deze telefoon dan eigenlijk wel goed gebruiken? Ik zie hier zoveel Windows termen rondvliegen dat ik het me af ga vragen of het voor mij wel een goed idee is deze telefoon te halen (zo gauw de blauwe te verkrijgen is).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
zonoskar schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:29:
Als je geen Windows PC hebt, kun je deze telefoon dan eigenlijk wel goed gebruiken? Ik zie hier zoveel Windows termen rondvliegen dat ik het me af ga vragen of het voor mij wel een goed idee is deze telefoon te halen (zo gauw de blauwe te verkrijgen is).
Je hebt de pc niet echt nodig; muziek kun je ook online kopen en je foto's kan je direct naar SkyDrive uploaden. Het is alleen een stuk eenvoudiger met een PC client. Eigen muziek erop zetten zonder zune is niet echt mogelijk; het ding ondersteund namelijk geen Mass Storage mode. (wel een vorm van onder Windows met een registeraanpassing)

Als je een Mac heb, installeer je gewoon de Windows Phone Connector voor Mac OS X.

Voor Linux is er (nog) geen optie meen ik...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:29:
windows pc is niet nodig maar wel makkelijker natuurlijk omdat mango daarmee goed kan communiceren. Windows Live ID is wel aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:39:
[...]
windows pc is niet nodig maar wel makkelijker natuurlijk omdat mango daarmee goed kan communiceren. Windows Live ID is wel aan te raden!
Aan te raden? ;)

Zonder Live ID heb je bdd weinig aan je telefoon; iig geen Marketplace, Facebook/Twitter?linkedIn in je people hub... (losse Apps werken wel offcourse)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veeence
Jpjedi schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:03:
[...]

Automatisch aanmaken werkt niet maar nu heb ik hem werkend als imap met 15 mins ophaaltijd.
OK, bedankt voor de info. Mail om de 15 minuten voldoet wel. Jammer dat iCloud zo'n gesloten "protocollen" heeft... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElectroDonker schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:42:
[...]

- Skydrive; nog niet veel gebruikt, maar theorie spreekt me zeker aan. Kijken of het linken aan DropBox goed gaat (is een app voor). Overigens, kan je mediabestanden srteam vanaf je skydrive?
)
Welke app bedoel je dan? Bedoel je BoxFiles of toch weer iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist Nokia music ge-update. Offline mixes zijn beschikbaar =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
iemand enig idee hoe buitenstaanders remote toegang kunnen krijgen tot de Lumia 800 interface ?

ik loop daarnet langs mijn tel. en ik zie de interface verspringen - agenda-afspraken worden ingevoerd etc.

telefoon uitgezet en heb direct mijn live-ID wachtwoord ge-reset, en de lumia ontkoppeld uit de windowsphone.com applicatie.

bluetooth stond aan, wifi uit.

:?

:EDIT:

zat nog te denken aan het falen van de touchscreen, die dus random toetsaanslagen registreerd.. echt supervaag.

[ Voor 14% gewijzigd door Zephyr op 25-11-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vanavond weigert n telefoon met opstarten. Ergens zijn er geruchten dat het toestel niet meer wil opstarten als het te veel in aanraking is gekomen met niet-Nokia opladers. Ik ga nog kijken of er reset mogelijkheden zijn, maar zijn er meer van dit soort incidenten?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Rowdy.nl schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:42:
[...]

Aan te raden? ;)

Zonder Live ID heb je bdd weinig aan je telefoon; iig geen Marketplace, Facebook/Twitter?linkedIn in je people hub... (losse Apps werken wel offcourse)
wat doet Windows Live precies? Kan ik het gewoon aanmaken en daarna er niets mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Batsu schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:42:
[...]

wat doet Windows Live precies? Kan ik het gewoon aanmaken en daarna er niets mee doen?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Vandaag opgemerkt dat ik ook een licht brommend geluid hoor als ik zelf praat tijdens het bellen (zonder hoesje). Ik vind het vooralsnog niet heel storend. Denk dat als ik er hier niet over had gelezen dat het me verder niet was opgevallen.

Zou de hardware m.b.t. microfoon en speaker hetzelfde zijn als in de N9? Als dit namelijk het geval is, dan moet het haast wel iets met de software zijn. Ik heb namelijk tot op heden niks gelezen bij de N9 dat er gebrom/gezoem te horen is tijdens het bellen. Dus zou dan te fixen moeten zijn met een update. Of is dat te simpel gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
thanks, dat heeft geen gevolgen voor de bruikbaarheid van het toestel? Of is een Live account nodig om het maximale uit je toestel te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Let op dat je een live account aanmaakt met je eigen, reeds bestaande emailadres. Anders zit je met een live mailbox opgescheept en daar heb je natuurlijk niks aan. Veel gemaakte vergissing, dat men meteen een mailbox aanmaakt. Nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:11:
Vanaf vanavond weigert n telefoon met opstarten. Ergens zijn er geruchten dat het toestel niet meer wil opstarten als het te veel in aanraking is gekomen met niet-Nokia opladers. Ik ga nog kijken of er reset mogelijkheden zijn, maar zijn er meer van dit soort incidenten?!?!?
Hier wat info m.b.t. batterij, gebruik van verschillende opladers e.d.:
http://discussions.europe...battery-life/td-p/1221345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
joblamie schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:31:
Let op dat je een live account aanmaakt met je eigen, reeds bestaande emailadres. Anders zit je met een live mailbox opgescheept en daar heb je natuurlijk niks aan. Veel gemaakte vergissing, dat men meteen een mailbox aanmaakt. Nergens voor nodig.
thanks, dat kan dus met mijn eigen gmail account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:46:
[...]

thanks, dat kan dus met mijn eigen gmail account?
Ja. Mijn naam@gmail.com is tevens mij Live account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:48:
[...]

Ja. Mijn naam@gmail.com is tevens mij Live account.
ok thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Snippertje schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:47:
[...]

Daar vind ik hem ook niet en kan wel gewoon apps installeren en downloaden...?

Gekke is dat hij hem wel als zoek suggestie geeft, maar ik hem niet kan vinden 8)7
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Goede review echter dit is een zwak stukje want ronduit niet waar: " Het verouderde Symbian werd weliswaar vervangen door het moderne MeeGo platform, maar dat mocht niet baten, ook dit platform kon geen vuist maken tegen het geweld van Android en iOS."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hus0o
  • Laatst online: 24-09 21:35
Sinds gisteren mijn Nokia Lumia 800 in gebruik. Allereerst hij werkt super snel en ziet er erg strak en mooi uit!

Zoals velen heb ik ook last van het openen van een app tijdens het scrollen, dit is soms best irritant, hopelijk komt hiervoor snel een software fix.

Iemand enig idee hoe het zit met de wifi + 3G verbinding. Ik had al gelezen dat zodra het toestel in standby modus gaat de wifi wordt uitgeschakeld, maar staat 3G nu ook aan terwijl ik gebruik maak van wifi? Mocht het zo zijn kost dit misschien voor niks data verbruik. Iemand enig idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veeence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 14:08
Zoals velen heb ik ook last van het openen van een app tijdens het scrollen, dit is soms best irritant, hopelijk komt hiervoor snel een software fix.
Het scherm is inderdaad supergevoelig en ik kom dit ook wel af en toe tegen
Iemand enig idee hoe het zit met de wifi + 3G verbinding. Ik had al gelezen dat zodra het toestel in standby modus gaat de wifi wordt uitgeschakeld
In standby gaat je WIFI uit... maw. het controleren van je mail, Whatsup, ... en alles wat data gebruikt gaat over je 3G wat natuurlijk een beetje absurd is (tenzij je een onbeperkt data plan hebt) als je een snelle en gratis WIFI connectie hebt.
Is die batterij nou echt zóó slecht?
Persoonlijk heb ik er niet meteen klagen van... kom de dag rond met 70-80% over... ik zou dus eens een test moeten doen hoeveel dagen het lukt zonder op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-10 18:41
veeence schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:42:
[...]

Is die batterij nou echt zóó slecht? :?
Ik haal makkelijk een hele dag en gebruik de telefoon zakelijk, dus veel mail en bellen. Volgens mij gaat het om een probleem wat in bepaalde situaties kan ontstaan. Het is dus niet zo dat iedereeen altijd last heeft van de batterij duur.

[ Voor 22% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 26-11-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veeence schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:42:
[...]

Is die batterij nou echt zóó slecht? :?
Gisteren twee uur in de trein gezeten. Van 100% --> 39%. Zeer teleurstellend zou ik zeggen. Maja, hij was ook nog maar een halve dag oud. Zou beter moeten werken na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Eerste berichtje vanaf m'n Lumia :-)
Eerste indruk na een paar uurtjes spelen: wat een fantastisch toestel :-D erg degelijke hardware, prachtig vormgegeven. Hoesje is een beetje flimsy maar laat ik voorlopig toch maar ff eromheen.
Windows Phone kende ik al en is met Mango alleen maar beter geworden. Twitter en Facebook integratie is echt gaaf :-) de browser is megasnel en vloeiend, duizend keer beter dan m'n Desire Z en ook vloeiender dan de Galaxy S2 van m'n broertje.
Later meer..

[ Voor 14% gewijzigd door HyperioN op 26-11-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 11:34

MM99

That is the way I am!

Kennen jullie eigenlijk vrouwen met dit toestel? Of hebben jullie positieve reacties van vrouwen gehoord over WP7?

Ik heb paar meiden WP7 laten zien, maar ze vinden het eigenlijk allemaal lelijk uitzien die "blokjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mijn zusje vind't heel OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreasden
  • Laatst online: 07-10-2023
Mijn vrouw vindt de tiles ook lelijk. Ik vind ze zelf ook niet uitgesproken mooi maar het werk wel erg vlot.

Zelf vind ik haar Iphone weer erg gedateerd. Toen ze onlangs haar 3GS verruilde voor een 4s was ik aanvankelijk onder de indruk van de snelheid maar na een weekje komt het gevoel toch dat het weer meer van hetzelfde is. De impact was veel minder dan haar 3GS destijds. Daarvoor had ze geen smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:47
denk dat het vooral wennen is. Ik had het ook.

Had al eens WP7.5 op mijn HD2 gezet. Vond het maar niks. Na een week weer Android erop gezet. Om er achter te komen dat ik dat nu ook helemaal verschrikkelijk vind.

Nu de Lumia gehaald, nergens spijt van. Een week wennen en iedereen is om.

En ach, valt weinig aan te customizen t.o.v Android. Maar als iets goed werkt, waarom zou je het dan nog willen veranderen? Ja er mankeren nog wat kleine dingen aan, maar die wegen niet op tegen de algehele werking van het apparaat.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:11:
Als de accu leeg was van mijn Nokia N82, duurde het 5-30 minuten voordat het scherm aan ging en het toestel werd opgeladen. Het maakt hierbij niets uit of je een andere oplader gebruikt.
Wat is het resultaat bij jou na een oplaadbeurt van minimaal 30 minuten?
r2504 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:12:

In standby gaat je WIFI uit... maw. het controleren van je mail, Whatsup, ... en alles wat data gebruikt gaat over je 3G wat natuurlijk een beetje absurd is (tenzij je een onbeperkt data plan hebt) als je een snelle en gratis WIFI connectie hebt.
Doet me denken aan Android, mijn vriendin heeft dit ook op haar Samsung Gio. Ik denk dat het een besparingsmodes is van bepaalde toestellen. Wellicht kan dit in de toekomst makkelijk worden aangepast via een software update.

[ Voor 31% gewijzigd door Kiswum op 26-11-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ozhan99 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:40:
Kennen jullie eigenlijk vrouwen met dit toestel? Of hebben jullie positieve reacties van vrouwen gehoord over WP7?

Ik heb paar meiden WP7 laten zien, maar ze vinden het eigenlijk allemaal lelijk uitzien die "blokjes".
Rare vraag, alsof tiles specifiek voor mannen of vrouwen verschillend is?!

En om je vraag te beantwoorden: Ja, ook kijkende naar reacties van vrouwen op de Lumia reclame waar de tiles nadrukkelijk getoond worden.

Verder is de WP7 standaard "saai" met name in het startscherm. Als je dat laat zien is iedere telefoon saai....totdat je er data op zet. Zoals foto's en dan zien ze de foto tile verspringen met de favoriete foto's van haar, de kids, vriendinnen etc, een persoonlijke foto op het lock scherm, people iconen die verspringen met persoonlijke afbeeldingen/foto's, xBox live met de bewegende avatar en een eigen favoriete kleur voor de tiles en achtergrond. Dan gaat de telefoon leven en moet ik de eerste tegen komen die het saai vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:52
r2504 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:12:
[...]

Het scherm is inderdaad supergevoelig en ik kom dit ook wel af en toe tegen

[...]

Waarom is dat absurd? Je hebt over het algemeen overal 3G en of je ergens WiFi hebt is nog maar afwachten. Ik ben er wel blij mee dat het uitgaat, dan kom ik langer de dag door....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Ramon schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:11:
[...]

Waarom is dat absurd? Je hebt over het algemeen overal 3G en of je ergens WiFi hebt is nog maar afwachten. Ik ben er wel blij mee dat het uitgaat, dan kom ik langer de dag door....
Als je um aan de oplader legt blijft WiFi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Ozhan99 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:40:

Nog niet gehoord, mijn vrouw is er ook super blij mee. Eindelijk een telefoon die simpel werkt en er mooi uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ramon schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:11:
[...]

Het is nou eenmaal niet handig als je in het buitenland zit, maar wel goed verbonden wilt zijn met het thuisfront. Een optie aan/uit vinken in de wifi settings zou een betere zet zijn geweest. Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld geen internet in haar bundel, maar thuis gebruikte ze bijvoorbeeld Whats app, Wordfeud en internet via Wifi. Onderweg mag ze af en toe gebruik maken van mijn Tethering access point :).
Het is gewoon vervelend als je data pas binnen krijgt als je je telefoon oppakt. Ik neem aan dat mensen hier er liever voor kiezen om mail gelijk binnen te krijgen ipv na een handmatige synchronisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Telefoon nu paar dagen in bezit en moet zeggen dat de batterij toch wel erg snel leeg is. Moet hem 2x per dag ophalen.

Daarnaast ben ik Nokia kaarten dus kwijt, wat nogal vreemd is. Nokia geeft aan dat ik het toestel moet resetten naar fabrieksinstellingen, maar dit lijkt mij onzin. Er moet toch wel een manier zijn om het terug te krijgen?

Ook mis ik sommige applicaties en is de marketplace niet echt bevredigend en vind ik sommige dingen een beetje vreemd werken, paar voorbeelden:

- Scrollen in de facebook app werkt niet goed. Hij springt soms opeens omhoog tijdens het scrollen
- Als facebook contacten hun privacy instellingen aan hebben staan zie je posts niet in de people hub, deze is dus nooit compleet.
- Als ik whatsapp opstart vanaf het homescreen dan start hij opnieuw met laden. Terwijl als ik de terug knop ingedrukt hou, hij weer begint vanaf waar ik was.
- Als je de browser start vanaf homescreen en je gaat browsen, werkt dit allemaal prima. Met de vorige knop ga ik gewoon een pagina terug. Echter ga je terug naar home en je start de browser opnieuw en drukt weer op de vorige knop. Kom je weer bij het homescreen en niet bij de vorige pagina. Ik mis in de browser dus de knoppen om naar een vorige/volgende pagina te gaan.
- Mail komt niet altijd even snel binnen, terwijl ik gewoon gmail gebruik. Bij de iphone kreeg ik het altijd vrijwel direct binnen. Ook toont hij niet op de tile de mail die ik in mappen binnen krijg.
- Notificaties werken niet altijd lekker, zo staat er soms bij whatsapp als ik een melding krijg: (if unread; true) en dan de melding. Slordig.

Tot slot mis ik wel een aantal applicaties, maar wegen de voordelen wel tegen alle nadelen op. Zo is het scherm echt geweldig (alhoewel websites fullscreen lezen niet te doen is, zoals op de iphone). Werkt alles vloeiend en snel (dit weer in tegenstelling tot een iphone). Ook vind ik het homescreen echt geweldig met de live tiles, leuk om te zien en steeds weer verfrissend (wissel ook vaak van kleur :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb hem nu sinds vandaag en het is even wennen.
De contacten krijg ik niet helemaal lekker.

Ik vind het een erg gaaf toestel alleen heeft hij alle emailadressen uit mijn hotmail geimporteerd... Dat is dus ook uit mijn vroegere msn tijd, dat vond ik achteraf wat overbodig. Tevens heb ik google contacten gesynchronideerd, maar als ik whatsapp start herkent hij niet de mensen die ook whatsapp hebben

Wat doe ik verkeerd?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
hus0o schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:10:
Iemand enig idee hoe het zit met de wifi + 3G verbinding. Ik had al gelezen dat zodra het toestel in standby modus gaat de wifi wordt uitgeschakeld, maar staat 3G nu ook aan terwijl ik gebruik maak van wifi? Mocht het zo zijn kost dit misschien voor niks data verbruik. Iemand enig idee hierover?
Dat zou niet zo leuk zijn met de overstap van t-mobile naar kpn... (geen datalimiet naar datalimiet van 350mb)
Iemand iets zinnigs over te melden?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 20:20
dfrenner schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 23:14:
[...]

Dat zou niet zo leuk zijn met de overstap van t-mobile naar kpn... (geen datalimiet naar datalimiet van 350mb)
Iemand iets zinnigs over te melden?
Wi-Fi gaat inderdaad uit in stand-by. Als je dan dus push etc aanhebt, dan wordt die data via je 3G verbinding verstuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Snippertje schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:17:

Daarnaast ben ik Nokia kaarten dus kwijt, wat nogal vreemd is. Nokia geeft aan dat ik het toestel moet resetten naar fabrieksinstellingen, maar dit lijkt mij onzin. Er moet toch wel een manier zijn om het terug te krijgen?
De app is preinstalled op de phone en staat (nog) niet in de marketplace, dus de enige manier om um terug te krijgen is een factory reset.
Als ik whatsapp opstart vanaf het homescreen dan start hij opnieuw met laden. Terwijl als ik de terug knop ingedrukt hou, hij weer begint vanaf waar ik was.
En app wordt altijd opnieuw gestart vanaf het begin als je deze opnieuw opstart. Dit is expres. Als je met de back toets teruggaat gaat ie verder vanaf waar je was. Dit is dus verwacht (en altijd voorspelbaar, heel belangrijk) gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
- Als ik whatsapp opstart vanaf het homescreen dan start hij opnieuw met laden. Terwijl als ik de terug knop ingedrukt hou, hij weer begint vanaf waar ik was.
Dat is niet alleen met Whatsapp, maar met iedere app, behalve Internet Explorer. Apps hervatten op dit moment alleen bij fast-app-switching, maar vanaf het homescreen starten ze altijd opnieuw. Dit is 1 van de meest irriterende dingen aan Windows Phone en ik verwacht dat dit opgelost zal worden in de eerstvolgende officiele update na Mango.

Edit: Ik lees bij Matthijs Hoekstra's reactie dat de voorspelbaarheid hiervan belangrijk is. Dat begrijp ik en het was mij bekend dat het een bewuste keuze was. Maar in praktijk kan ik me geen voorbeelden indenken van waarom je de voorkeur zou hebben aan het opnieuw starten van een app ten opzichte van het hervatten van een app. Mijn inziens zou Windows Phone op zijn minst de gebruiker de keuze moeten geven hoe hij/zij wil dat het OS reageert op het starten van een app vanaf het homescreen. Dus een toggle ergens in instellingen die aangeeft of een app wel of niet hervat dient te worden wanneer je het opstart vanaf homescreen. Ik verwacht dat circa 85% van de gebruikers de voorkeur heeft aan WEL hervatten.
- Mail komt niet altijd even snel binnen, terwijl ik gewoon gmail gebruik. Bij de iphone kreeg ik het altijd vrijwel direct binnen.
Mijn ervaring is anders. Bij mij komt mijn Gmail juist sneller aan op mijn Windows Phone dan op mijn iPhone. Beiden zijn vanzelfsprekend ingesteld via Exchange met push-instellingen, geen fetch.

[ Voor 25% gewijzigd door joblamie op 27-11-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basekid schreef op zondag 27 november 2011 @ 01:50:
[...]

Wi-Fi gaat inderdaad uit in stand-by. Als je dan dus push etc aanhebt, dan wordt die data via je 3G verbinding verstuurt
Is dit wel zo? Volgens mij mag wifi eens in de zoveel tijd even 'pollen' onder het lockscreen. Wifi heeft volgens mij voorrang op 3G.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
PaT schreef op zondag 27 november 2011 @ 09:47:
[...]
Is dit wel zo? Volgens mij mag wifi eens in de zoveel tijd even 'pollen' onder het lockscreen. Wifi heeft volgens mij voorrang op 3G.
Klopt. Ik gebruik ook alleen Wifi en geen 3G. E-mail wordt wel gewoon gesynced als de telefoon op standby staat.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Matthijs Hoekstra schreef op zondag 27 november 2011 @ 07:22:
[...]

De app is preinstalled op de phone en staat (nog) niet in de marketplace, dus de enige manier om um terug te krijgen is een factory reset.

[...]

En app wordt altijd opnieuw gestart vanaf het begin als je deze opnieuw opstart. Dit is expres. Als je met de back toets teruggaat gaat ie verder vanaf waar je was. Dit is dus verwacht (en altijd voorspelbaar, heel belangrijk) gedrag.
Sommige mensen kunnen hem kennelijk wel vinden in de market.

Wat betreft het voorspelbare, ik verwacht juist dat een app verder gaat vanaf waar hij was als ik hem opstart. In die zin is het voor veel mensen niet voorspelbaar. Ik merk het ook in de winkel als ik mensen het toestel laat zien, ze verwachten dat een app verder gaat met waar hij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Snippertje schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:58:
[...]

Sommige mensen kunnen hem kennelijk wel vinden in de market.

Wat betreft het voorspelbare, ik verwacht juist dat een app verder gaat vanaf waar hij was als ik hem opstart. In die zin is het voor veel mensen niet voorspelbaar. Ik merk het ook in de winkel als ik mensen het toestel laat zien, ze verwachten dat een app verder gaat met waar hij was.
Yep bij mij staat ie ook gewoon in de marketplace
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7103852/nokia_maps.jpg

Ik denk dat wat jij verwacht door veruit de meeste mensen verwacht wordt. Zoals ik al eerder zei: Verzin maar eens een reden waarom je zou willen dat de app opnieuw opstart. Daar is vrijwel nooit een reden voor. Dus tja... Wachten tot Microsoft dit oplost in een toekomstige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hus0o
PaT schreef op zondag 27 november 2011 @ 09:47:
[...]
Met mail heb ik het niet geprobeerd, maar ik krijg bijvoorbeeld als ik 3G uitzet en wifi aan, geen berichten binnen van whatsapp en dat is wel echt zuur. Zodra ik mijn telefoon uit standby zet krijg ik meteen alle berichten binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 09:39
Jongens ik heb een probleem, ik kan mijn nummers op mijn Nokia N73 niet doorsturen via de optie 'Contactenoverdracht'. Ik krijg een foutmelding dat het toestel niet wordt ondersteund. wtf ik kan niet 350 nummers handmatig typen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 20:38

robertwebbe

Robert Webbe

En als je in je N73 nu even Nokia Mail for Exchange download en dan een Windows Live Hotmail exchange account toevoegt? Dan heb je in 1 keer alles perfect over: alle contactpersonen en je agenda.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 27-11-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Weet niet of het al hier stond?

http://www.computeridee.n...robleem-lumia-800-snel-op

Nokia lost accuprobleem Lumia 800 snel op

Nokia zal twee software-updates uitbrengen die een oplossing moeten bieden voor de door gebruikers gemelde problemen met het snel leegraken van de accu van de Lumia 800 smartphone.

Het Windows Phone 7-toestel is net een week te koop en nu al kondigt Nokia twee updates aan die prolemen met energiegebruik moeten aanpakken. De eerste update komt in december gevolgd door een tweede in januari.

Volgen Nokia maken sommige gebruikers zich zorgen over de gebruiksduur op een acculading van de Lumia 800. Uit onderzoek zou blijken dat de meeste Lumia 800-gebruikers het toestel zonder problemen gebruiken. De updates passen het energiegebruik aan zodat de accu langer meegaat. Ook het laden van de accu wordt aangepakt.

Nokia zegt niets over de oorzaak van de problemen en over hoeveel Lumia 800-bezitters er last van hebben. In elk geval zijn ze behoorlijk snel met de aankondiging van de uit te brengen softwareaanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
robertwebbe schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:22:
En als je in je N73 nu even Nokia Mail for Exchange download en dan een Windows Live Hotmail exchange account toevoegt? Dan heb je in 1 keer alles perfect over: alle contactpersonen en je agenda.
ik heb de datakabel niet meer van mijn telefoon, ik moet dus met bluetooth werken. Doe ik iets fout met de methode die ik gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Als ik een nieuwe contact opvoer handmatig, waarom komtie onder windows live contact terwijl ik dat uitgevinkt heb wil het niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonW
  • Laatst online: 13-10 21:27
Voor de mensen die problemen hebben met scrollen (apps die openen tijdens scrollen, een webpagina die opeens groter wordt tijdens het scrollen), check de touch input in de diagnostische tool (##634#).
Bij mij reageerde het onderste gedeelte van het scherm niet correct en laat dat nou net de locatie op het scherm zijn waar je met je duim het vaakst zit.
Heb mijn lumia snel omgewisseld (ook omdat de hardware buttons aan de zijkant het niet meer deden) en heb nu geen problemen meer met scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Of laat ik het anders zeggen, hoe zorg ik voor een traditioneel jaren 90 contactenlijst waar ik makkelijk en snel iemand uit kan bellen zonder op te hoogte gehouden te worden dat hij een nieuwe bankstel heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jpjedi schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:39:
[...]

Mag ik vragen wat je hiervoor had als toestel?
beetje late reactie, hiervoor een N97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joblamie schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:21:
[...]

[afbeelding]

Ik denk dat wat jij verwacht door veruit de meeste mensen verwacht wordt. Zoals ik al eerder zei: Verzin maar eens een reden waarom je zou willen dat de app opnieuw opstart. Daar is vrijwel nooit een reden voor. Dus tja... Wachten tot Microsoft dit oplost in een toekomstige update.
hoe heb je dat screenshot gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:52
badluckboy schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:12:
Of laat ik het anders zeggen, hoe zorg ik voor een traditioneel jaren 90 contactenlijst waar ik makkelijk en snel iemand uit kan bellen zonder op te hoogte gehouden te worden dat hij een nieuwe bankstel heeft gekocht.
Je komt in de People hub altijd binnen daar waar je wegging, dus als je alleen in je lijst blijft, is dat het enige wat je zal zien. Windows Live wordt natuurlijk gebruikt om je contacts in de cloud op te slaan zodat je geen issues meer hebt met contacts op sim-kaarten of bluetooth onzin.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contacten filteren in je people hub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

[...]

[afbeelding]

Zo frustrerend, ik wil Nokia kaarten ook gewoon kunnen installeren. Stom dat ik hem verwijderd heb, maar ja hij deed het toch niet (update kon hij ook niet binnen halen). Ik heb het idee dat het een simpele setting ergens is, maar vooralsnog heb ik hem niet gevonden.

Nokia Music vindt hij overigens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Snippertje schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:03:
[...]

Zo frustrerend, ik wil Nokia kaarten ook gewoon kunnen installeren. Stom dat ik hem verwijderd heb, maar ja hij deed het toch niet (update kon hij ook niet binnen halen). Ik heb het idee dat het een simpele setting ergens is, maar vooralsnog heb ik hem niet gevonden.

Nokia Music vindt hij overigens ook niet.
Wellicht toch een systeem reset als je hem echt al enkele dagen terug wilt ;)
RemonW schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:12:
Voor de mensen die problemen hebben met scrollen (apps die openen tijdens scrollen, een webpagina die opeens groter wordt tijdens het scrollen), check de touch input in de diagnostische tool (##634#).
Bij mij reageerde het onderste gedeelte van het scherm niet correct en laat dat nou net de locatie op het scherm zijn waar je met je duim het vaakst zit.
@ topicstarter: Is het mogelijk om tips & tricks toe te voegen met interessante info als hierboven? ik vermoed dat dit interessant kan zijn.
Ik vermoed dat het wel in de handleiding zal staan, maar info als bijv. het maken van een screenshot kan er eventueel ook op staan.

[ Voor 41% gewijzigd door Kiswum op 27-11-2011 14:15 . Reden: extra quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 22:22
Kiswum schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:11:
[...]

Wellicht toch een systeem reset als je hem echt al enkele dagen terug wilt ;)
Inderdaad reset 'm gewoon komt alles weer terug, ik heb m'n Nokia Lumia 800 al wel meer dan 8x gereset, vaker dan ieder toestel wat ik in handen heb gehad.
Ik kan desondanks al die resets nog steeds niet internetten, dat is pas frustrerend!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Wietsee. schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:14:
[...]

Inderdaad reset 'm gewoon komt alles weer terug, ik heb m'n Nokia Lumia 800 al wel meer dan 8x gereset, vaker dan ieder toestel wat ik in handen heb gehad.
Ik kan desondanks al die resets nog steeds niet internetten, dat is pas frustrerend!
Ik heb je vorige reacties niet gelezen, maar waar loop je tegenaan?
Geen internet via 3G?
Geen internet via Wifi?

Ik zie het al, je hebt problemen met simyo. Een reset naar fabrieksinstellingen zal dan inderdaad niet veel bereiken.

[ Voor 25% gewijzigd door Kiswum op 27-11-2011 14:22 . Reden: simyo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 07:24
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:37:
[...]

hoe heb je dat screenshot gemaakt?
Waarschijnlijk homebrew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
contacten filteren in je people hub!
Een ander probleem is dat zo'n 35% van je scherm verprutst wordt aan "Me" (waarom zet men dat niet gewoon op een andere pagina), en als je ook nog eens groepen aanmaakt (wederom waarom niet op een apart scherm) zie je geen enkel contact op je eerste scherm (en ook niet de letter "A" waarop je anders snel kan klikken om te filteren).

Hoe meer ik WP7 gebruik hoe meer ik het idee heb dat men bij Microsoft gewoonweg niet heeft nagedacht over de meest essentiele dingen (en trouwens ook niet over andere dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat een app? zit niet in marketplace....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 22:22
Kiswum schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:16:
[...]

Ik heb je vorige reacties niet gelezen, maar waar loop je tegenaan?
Geen internet via 3G?
Geen internet via Wifi?

Ik zie het al, je hebt problemen met simyo. Een reset naar fabrieksinstellingen zal dan inderdaad niet veel bereiken.
Nee, klopt maar, omdat in het begin 't probleem geheel onduidelijk was moest ik wel van alles proberen en weer resetten etc. Het topic loopt nog steeds, hopelijk komt er is 'n einde aan.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Wietsee. schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:25:
[...]

Nee, klopt maar, omdat in het begin 't probleem geheel onduidelijk was moest ik wel van alles proberen en weer resetten etc. Het topic loopt nog steeds, hopelijk komt er is 'n einde aan.
Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan, ik hoop dat Simyo en Nokia snel met een oplossing zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
joblamie schreef op zondag 27 november 2011 @ 09:43:
[...]

Dat is niet alleen met Whatsapp, maar met iedere app, behalve Internet Explorer. Apps hervatten op dit moment alleen bij fast-app-switching, maar vanaf het homescreen starten ze altijd opnieuw. Dit is 1 van de meest irriterende dingen aan Windows Phone en ik verwacht dat dit opgelost zal worden in de eerstvolgende officiele update na Mango.

Edit: Ik lees bij Matthijs Hoekstra's reactie dat de voorspelbaarheid hiervan belangrijk is. Dat begrijp ik en het was mij bekend dat het een bewuste keuze was. Maar in praktijk kan ik me geen voorbeelden indenken van waarom je de voorkeur zou hebben aan het opnieuw starten van een app ten opzichte van het hervatten van een app. Mijn inziens zou Windows Phone op zijn minst de gebruiker de keuze moeten geven hoe hij/zij wil dat het OS reageert op het starten van een app vanaf het homescreen. Dus een toggle ergens in instellingen die aangeeft of een app wel of niet hervat dient te worden wanneer je het opstart vanaf homescreen. Ik verwacht dat circa 85% van de gebruikers de voorkeur heeft aan WEL hervatten.

[...]

Mijn ervaring is anders. Bij mij komt mijn Gmail juist sneller aan op mijn Windows Phone dan op mijn iPhone. Beiden zijn vanzelfsprekend ingesteld via Exchange met push-instellingen, geen fetch.
Wat nou als je app hangt? Hoe zou je deze anders opnieuw starten? Dat is dus de reden. Je weet nu altijd waar je aan toe bent,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
[...]

[afbeelding]

app staat niet in alle marketplaces. Wellicht ie de US marketplace ipv een NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Matthijs Hoekstra schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:46:
[...]

app staat niet in alle marketplaces. Wellicht ie de US marketplace ipv een NL?
Enig idee hoe je dan van market wisselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het veel uit als je hem oplaadt met een grotere stroomsterkte? De bijgeleverde lader levert 1000mA bij 5 volt. Ik heb van mijn N900 nog een micro usb lader die 1200mA levert bij 5 volt, dus een iets grotere stroomsterkte. Ik ben geen ingenieur of electricien, maar het enige dat ik kan bedenken dat er gebeurt is dat de batterij gewoon iets sneller vol is toch? Of mol ik hem toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Enig idee hoe je dan van market wisselt?
Blijkbaar kan je dit niet ! Enige manier zou zijn je account deleten (en daar luk ik zelfs nog niet in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemdd
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 15:32
Net de Lumia 800 gehaald bij HI voor 386euro. Zag er allemaal gelikt uit toen ik bellen wou testen. Gelijk zwart scherm dat nergens meer op reageert :( . Als iemand gesprek dan niet aanneemt, blijft het gesprek toch bestaan en schakelt over naar voicemail. Dat duurt dus paar minuten. Als voicemail "ophangt" reageert het scherm weer.
Als iemand mij belt kan ik gesprek aannemen en dan reageert het scherm ook weer niet.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hus0o
Op het moment dat je veel apps hebt krijg je in de main menu tussen de lijst van alles wat je op je toestel hebt staan, alfabetische letters. Is het ook mogelijk om dit uit te schakelen, want je kan ook gewoon via de zoekknop zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemdd schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:05:
Net de Lumia 800 gehaald bij HI voor 386euro. Zag er allemaal gelikt uit toen ik bellen wou testen. Gelijk zwart scherm dat nergens meer op reageert :( . Als iemand gesprek dan niet aanneemt, blijft het gesprek toch bestaan en schakelt over naar voicemail. Dat duurt dus paar minuten. Als voicemail "ophangt" reageert het scherm weer.
Als iemand mij belt kan ik gesprek aannemen en dan reageert het scherm ook weer niet.
Je scherm wordt zwart bij het bellen zodra de proximity sensor iets detecteert (normaal dus je oor). Misschien zit er een vuiltje op je sensor of de proximity sensor is stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Blast!

ChevronWP7 unlock geeft 'tijdelijk' geen nieuwe tokens meer af, en de vorige token had ik al gedraaid op mijn eerste Lumia - die terug moest vanwege een rammel - damn damn double damn!

Aan de positieve kant: de batterij lijkt langzaam op stoom te komen. Na de eerste dramatische dagen gaat het nu veel beter. Deze week zal ik een vergelijkbare test doen als afgelopen maandag en dinsdag. Ik verwacht goeie resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemdd
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:36:
[...]

Je scherm wordt zwart bij het bellen zodra de proximity sensor iets detecteert (normaal dus je oor). Misschien zit er een vuiltje op je sensor of de proximity sensor is stuk?
hAi, hartstikke bedankt _/-\o_ . Ik had het plastic er nog om laten zitten 8)7 , omdat ik de telefoon met bluetooth nog in de auto wou testen. Als dit niet zou werken, mocht ik hem terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
hemdd schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:05:
Je kunt hem in de HI winkel dus los voor 386 euro kopen? Eens kijken of er een bij mij in de buurt ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemdd
Eoghlear schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:06:
[...]

Je kunt hem in de HI winkel dus los voor 386 euro kopen? Eens kijken of er een bij mij in de buurt ligt.
Ja dat was geen probleem. Ze hebben zelfs mijn sim geknipt en houdertje bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
r2504 schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:27:
[...]

Blijkbaar kan je dit niet ! Enige manier zou zijn je account deleten (en daar luk ik zelfs nog niet in).
je moet een nieuw liveid maken en dan je telefoon resetten, helaas de enige optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 20:20
hemdd schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:22:
[...]

Ja dat was geen probleem. Ze hebben zelfs mijn sim geknipt en houdertje bijgeleverd.
386!?

*rent morgen naar de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

hoe maak je nou zo'n screendump??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh, dat heb je toch ook gewoon? Een lijst met namen? En als je op de naam klikt kies of je wilt bellen, sms-en,emailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:44:
[...]

Wat nou als je app hangt? Hoe zou je deze anders opnieuw starten? Dat is dus de reden. Je weet nu altijd waar je aan toe bent,
Ai. Daar heb je me.
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:58:
[...]
hoe maak je nou zo'n screendump??
Met Screen Capturer (homebrew), maar daar moet je je toestel voor unlocken met ChevronWP7.

[ Voor 36% gewijzigd door joblamie op 27-11-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Matthijs Hoekstra schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:30:
[...]

je moet een nieuw liveid maken en dan je telefoon resetten, helaas de enige optie
Heb je dan ook enig idee hoe je erachter komt in welke market je zit? Mijn Live ID staat voorzover ik weet gewoon op Nederland namelijk.

Overigens vandaag de batterij beetje getest. Merk dat hij standaard (zonder batterij saving) 760mA trekt. Bij batterij saving is dit maar 250mA. Lijkt dus dat er een bepaalde functie is die enorm veel stroom trekt. De laatste 20% doe ik nu nog steeds mee. Terwijl hij na 5uur gebruik al op 20% zat. Hoop dus dat dit snel opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Snippertje schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:08:
[...]

Heb je dan ook enig idee hoe je erachter komt in welke market je zit? Mijn Live ID staat voorzover ik weet gewoon op Nederland namelijk.

Overigens vandaag de batterij beetje getest. Merk dat hij standaard (zonder batterij saving) 760mA trekt. Bij batterij saving is dit maar 250mA. Lijkt dus dat er een bepaalde functie is die enorm veel stroom trekt. De laatste 20% doe ik nu nog steeds mee. Terwijl hij na 5uur gebruik al op 20% zat. Hoop dus dat dit snel opgelost gaat worden.
gaat niet om je liveid maar om het zune/xbox account wat daar aan gekoppeld is. Je kan het checken op https://billing.microsoft.com of naar www.wndowsphone.com en marketplace, inloggen en kijken of je een app kan kopen. geeft dan de melding switch to my marketplace zie je het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Matthijs Hoekstra schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:25:
[...]

gaat niet om je liveid maar om het zune/xbox account wat daar aan gekoppeld is. Je kan het checken op https://billing.microsoft.com of naar www.wndowsphone.com en marketplace, inloggen en kijken of je een app kan kopen. geeft dan de melding switch to my marketplace zie je het meteen.
Dan zit ik in de Nederlandse market denk ik? Ik kan shazam niet downloaden, die bestaat kennelijk niet in de Nederlandse market. Maar Nokia kaarten is dus ook niet in de Nederlandse en UK market te vinden? In tegenstelling tot sommige andere hier, of zitten die weer in een andere market? Ik kan nokia maps/kaarten in geen enkele marketplace vinden.

Ik begrijp er niks meer van 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Snippertje op 27-11-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Snippertje schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:33:
[...]

Dan zit ik in de Nederlandse market denk ik? Ik kan shazam niet downloaden, die bestaat kennelijk niet in de Nederlandse market. Maar Nokia kaarten is dus ook niet in de Nederlandse en UK market te vinden? In tegenstelling tot sommige andere hier, of zitten die weer in een andere market? Ik kan nokia maps/kaarten in geen enkele marketplace vinden.

Ik begrijp er niks meer van 8)7
Mijn account zit ook in de NL markt. Ik kan geen Shazam downloaden, wel Nokia Kaarten (eerste hit bij zoeken op 'Nokia').

Eenmaal aangemaakt is de locale van een Live ID niet meer aan te passen. Je kunt dus wel een andere ID aanmaken, maar om die op je toestel te krijgen moet je een volledige reset doen. Daarna kun je dus ook niet meer zonder volledige reset terug naar je NL account. Hinderlijk, maar realiteit.

Als je Nokia kaarten nog steeds niet kunt vinden kun je nog overwegen om met je huidige NL account een toestel reset te doen, dan staat Nokia Kaarten er gewoon weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
ik heb nokia kaarten gewoon in de nl markt staan :)
Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.