zit helemaal geen simlock op bij kpn!Kev!n schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:43:
[...]
Bij Hi wilde ze hem niet los verkopen. KPN zei zelfs dat als me broertje de simlock zou verwijderen het hun zelfs 150 zou kosten.. Maar blijkbaar had hij een hele aardige verkoper.. want een andere verkoopster was er niet zo blij mee ... Maar knoop een praatje aan en wie weet lukt het jou ook wel!
Mag ik vragen wat je hiervoor had als toestel?Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:00:
Vandaag een Lumia gehaald bij de vodafone....wat een stoer mobieltje, scherm helemaal cool! os..wat een verademing.
2 vragen waar ik nu tegenaan loop, facebook app installeerd netjes maar kan niet connecten, is dit een bekend probleem? en als je connect met je pc dmv usb kabel, kun je dan alleen met zune connecten? (krijg um niet te zien als device onder win7)
voor de rest helemaal tevreden!
Ik heb m'n Lumia sinds afgelopen zaterdag en ben vanochtend tegen m'n eerste issue aangelopen met dit fantastische toestel.
Lumia heeft de hele nacht aan de oplader gelegen, ik haal hem er vanaf, unlock de Lumia en open de Nu.nl App. Ik merk dat ik geen Wifi heb en ga naar instellingen "Wi-Fi".
Er staan geen netwerken gelist en ik schakel Wi-fi uit en probeer deze vervolgens weer in te schakelen.
De schakelaar op het scherm blijft halverwege hangen en reageert niet meer.
Ik kan naar het Start scherm maar kom niet terug in de Wi-fi instellingen.
Ik schakel het toestel uit en probeer deze weer in te schakelen.
Het toestel reageert nergens op, het scherm blijft zwart.
Ik hang het toestel aan de oplader en druk nogmaals de aan/uit knop in.
Het toestel start weer op, het Nokia logo verschijnt. Vervolgens krijg ik een plaatje waarop staat dat ik de Lumia aan een pc moet hangen. Ik doe dit en start Zune.
Zune geeft aan dat het toestel in herstel modus staat maar dat er een onbekende fout is op getreden en dat er geen herstel punten zijn. Op het scherm staat dat ik hem moet los koppelen en moet proberen op te starten, als dit niet lukt moet ik contact opnemen met de leverancier.
Ik koppel de Lumia los en start hem opnieuw op, alles werkt weer als normaal...
Blijft een vreemd verhaal..
Lumia heeft de hele nacht aan de oplader gelegen, ik haal hem er vanaf, unlock de Lumia en open de Nu.nl App. Ik merk dat ik geen Wifi heb en ga naar instellingen "Wi-Fi".
Er staan geen netwerken gelist en ik schakel Wi-fi uit en probeer deze vervolgens weer in te schakelen.
De schakelaar op het scherm blijft halverwege hangen en reageert niet meer.
Ik kan naar het Start scherm maar kom niet terug in de Wi-fi instellingen.
Ik schakel het toestel uit en probeer deze weer in te schakelen.
Het toestel reageert nergens op, het scherm blijft zwart.
Ik hang het toestel aan de oplader en druk nogmaals de aan/uit knop in.
Het toestel start weer op, het Nokia logo verschijnt. Vervolgens krijg ik een plaatje waarop staat dat ik de Lumia aan een pc moet hangen. Ik doe dit en start Zune.
Zune geeft aan dat het toestel in herstel modus staat maar dat er een onbekende fout is op getreden en dat er geen herstel punten zijn. Op het scherm staat dat ik hem moet los koppelen en moet proberen op te starten, als dit niet lukt moet ik contact opnemen met de leverancier.
Ik koppel de Lumia los en start hem opnieuw op, alles werkt weer als normaal...
Blijft een vreemd verhaal..
Zo te zien toch nog wat bugjes in WP7.5 dan. Of Nokia heeft rare dingen ermee gedaan, maar dat lijkt me niet..
http://proxysnel.nl
ik heb ook al 2 keer probleempjes met de wifi gehad, hij vond het netwerk wel, maar kon niet connecten.. maar ik denk dat het aan men router lag, want na een reboot ervan ging het wel.. (terwijl andere apparaten hier op dat moment geen last van hadden)
Mag je de brandsoftware van bijvoorbeeld een Vodafone eraf halen? Ik heb het niet over een eventuele simlock.
Ik heb nog een Flex contract via T-mobile lopen, dus ik blijf daar voorlopig even bij. Ik ga daarnaast geen telefoon kopen met een simlock of brand erop. Geen branded versie doordat de kans is op snelle updates kleiner wordt.Kev!n schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:43:
[...]
Bij Hi wilde ze hem niet los verkopen. KPN zei zelfs dat als me broertje de simlock zou verwijderen het hun zelfs 150 zou kosten.. Maar blijkbaar had hij een hele aardige verkoper.. want een andere verkoopster was er niet zo blij mee ... Maar knoop een praatje aan en wie weet lukt het jou ook wel!
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Met behoud van garantie? Lijkt mij niet, maar persoonlijk vind ik dat het je eigendom is, dus ja.badluckboy schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:26:
Mag je de brandsoftware van bijvoorbeeld een Vodafone eraf halen? Ik heb het niet over een eventuele simlock.
Wellicht hebben anderen hier een kant en klaar antwoord op.
De bugjes die bepaalde mensen ervaren is meer toestelspecifiek. Mango als OS werkt prima, maar er is ook nog toestelfirmware welke van tijd tot tijd een update krijgt. En daar moeten we even op wachten.
Verwijderd
Ik hoor hier en daar wat verschillende verhalen over de batterijduur. Wat is hier de gemiddelde ervaring?
Aardige review, grootste punten van kritiek:Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:19:
Leuke revieuw over de nokia lumia 800 op gamekings.
http://www.gamekings.tv/videos/hww-nokia-lumia-800/
- de batterijduur. Is het echt zo dramatisch als hij zegt? Mijn minimale vereiste is dat ik met normaal gebruik de telefoon rond middernacht pas weer aan de lader moet hangen. Met mijn nokia N8 scheelt het enorm om de telefoon op gsm te zetten ipv. 3G. Zo hoeft de telefoon niet constant naar een 3G signaal te zoeken.
- de frontcamera: Ik heb al een aantal toestellen gehad die dit wel hebben, maar ik heb het (bij het ontbreken van de juiste aps) nog nooit gebruikt. Mocht zoals er zoals in de review wordt verteld wel een app komen waarmee je kan videobellen (of als skype wordt geupdate), dan zou het toch mogelijk moeten zijn om de normale camera te gebruiken? Dan draai je het toestel af en toe om
Mijn enige twijfel om de 800 te nemen is de kans dat er in 2012 misschien vrij snel een opvolger komt met bijv. wel een frontcam, nfc etc...
7.00 - 22.00 uur (in totaal dus 15 uur)Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:36:
Ik hoor hier en daar wat verschillende verhalen over de batterijduur. Wat is hier de gemiddelde ervaring?
- Ik bel weinig tot niet
- Overdag veel sms/whatsapp/facebook/twitter/notepad
- In de avond veel Internet Explorer
Als ik het in mindere mate doe, dan redt ie het soms nét todat ik ga slapen :-)
[ Voor 17% gewijzigd door joblamie op 24-11-2011 10:42 ]
Ben ik ook wel benieuwd naar.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:36:
Voor batterijduur is het ook belangrijk hoe vaak hij is opgeladen.
Hoe lang heb je het toestel in bezit? Na 3-4 keer opladen = dagen is de accu pas optimaal.
Verder zijn syncen programma's als what's app en mail zeer vaak en dit gaat ook ten kosten van de accuduur.
Ik begon met een vrij beperkte batterijduur: 07.00 tot 21.00 ongeveer. Inmiddels (heb de tel. ruim 2 weken in bezit) haal ik 'm 'sochtends van de lader 06.30 en heb ik 's avonds 23.30 nog geen waarschuwing mbt batterijduur gehad. Eea wordt een stuk beter dus. Uiteraard ben je de eerste dagen ook wat intensiever bezig met je telefoon: dat zal ook wel schelen ;-)
Ik heb 3G, gmail push, wifi, bluetooth etc allemaal aan staan. _Pleeg een paar telefoontje per dag, lees veel mail en gebruik Internet een uurtje, ongveeer. verder stream ik een uur per dag (in de auto) muziek van 3g -> bluetooth (homeserver -> autoradio).
Al met al probleemloos (voor mij) dus.
Ik heb 3G, gmail push, wifi, bluetooth etc allemaal aan staan. _Pleeg een paar telefoontje per dag, lees veel mail en gebruik Internet een uurtje, ongveeer. verder stream ik een uur per dag (in de auto) muziek van 3g -> bluetooth (homeserver -> autoradio).
@ Erazer, dat is voor mij zeer nuttige informatie, thnx!
Eea heeft wel meer dan 3x opladen geduurd, overigens... ik denk dat 't ongeveer een week, a anderhalve week geduurd heeft (10x opladen).Kiswum schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:16:
@ Erazer, dat is voor mij zeer nuttige informatie, thnx!
Overigens: het schijnt dat er ook een update aankomt die de batterijduur zou moeten verbeteren:
http://www.winrumors.com/...and-battery-improvements/
Hoe zit het met die software update voor de camera. Is deze er al?
Nokia maakte altijd de beste camera's. Toch jammer (review van gamekings) dat een camera van de samsung galaxy s2 blijkbaar beter is dan die van de Nokia.
Nokia maakte altijd de beste camera's. Toch jammer (review van gamekings) dat een camera van de samsung galaxy s2 blijkbaar beter is dan die van de Nokia.
Ola, sinds een paar dagen heb ik ook mij lumia 800 binnen. Bij deze mijn eerste indrukken en enkele issues:
- Bouwkwaliteit: top, minus de kleine rammel bij de fotoknop
- Uiterlijk: Top: als ie aan staat is het ClearBlack scherm erg mooi, en als hij uit staat doet het apparaat me denken aan knight rider, de nostalgie!
- WP7.5: werkt er vloeiend, erg mooie interface die goed wordt overgenomen door allerlei apps (nu.nl / tweakers, etc), en veel functionaliteit out of the box. Ik ga nog even SkyDrive mappen als netwerklocatie, en een reghack doen zodat je het mass storage kan benaderen.
- Batterij / Ontvangst / Etc: Tot nu toe erg meegevallen: eerste keer opladen kon ie al bijna een dag mee, en wegens de nieuwigheid etc heb ik er toch veel mee lopen klooien! Vandaag lijkt wederom prima te gaan, volgens het icoon nog >80% over.
- Tiki Towers is erg leuke game (geen towerdefense...): bouw een brug voor apies naar de bananen - druk op start, en fysics gaan aan (houd je brug het uberhaupt?), waarna de apies over je brug gaan klimmen en extra spanning erop zetten om bij de bananen / overkant te komen. Ik ben hooked!
Issues:
- Facebook app: werkt niet
- Synchronisatie met Exchange: mijn online service provider (Officebox) werkt nog niet met Exchange 2010, en heeft een afwijkend certificaat (foutmelding 80072F0D). Ondanks installeren van het server cert (zowel client als root, en in .cer als in .p7b formaat) werkt het niet, terwijl het moeiteloos ging met mijn HTC Desire. Het is een bekend probleem waar nog niet voor elk geval een fix voor is. Waardeloos dat MS onderlinge product support niet op orde heeft!
- WhatsApp: update pas als ik de app open. Machtigingen om in de achtergrond te draaien heeft ie wel?
Al met al een erg slicke mobiel + OS, maar ik mis zeker wel een bepaald niveau van controle wat je bij Android (zeker icm Cyanogen) wel had. Mss dat ik over een maandje toch aan de nexus zit (hoewel dat weer een erg lomp apparaat is).
Tips, Trics en goeie apps
- Bouwkwaliteit: top, minus de kleine rammel bij de fotoknop
- Uiterlijk: Top: als ie aan staat is het ClearBlack scherm erg mooi, en als hij uit staat doet het apparaat me denken aan knight rider, de nostalgie!
- WP7.5: werkt er vloeiend, erg mooie interface die goed wordt overgenomen door allerlei apps (nu.nl / tweakers, etc), en veel functionaliteit out of the box. Ik ga nog even SkyDrive mappen als netwerklocatie, en een reghack doen zodat je het mass storage kan benaderen.
- Batterij / Ontvangst / Etc: Tot nu toe erg meegevallen: eerste keer opladen kon ie al bijna een dag mee, en wegens de nieuwigheid etc heb ik er toch veel mee lopen klooien! Vandaag lijkt wederom prima te gaan, volgens het icoon nog >80% over.
- Tiki Towers is erg leuke game (geen towerdefense...): bouw een brug voor apies naar de bananen - druk op start, en fysics gaan aan (houd je brug het uberhaupt?), waarna de apies over je brug gaan klimmen en extra spanning erop zetten om bij de bananen / overkant te komen. Ik ben hooked!
Issues:
- Synchronisatie met Exchange: mijn online service provider (Officebox) werkt nog niet met Exchange 2010, en heeft een afwijkend certificaat (foutmelding 80072F0D). Ondanks installeren van het server cert (zowel client als root, en in .cer als in .p7b formaat) werkt het niet, terwijl het moeiteloos ging met mijn HTC Desire. Het is een bekend probleem waar nog niet voor elk geval een fix voor is. Waardeloos dat MS onderlinge product support niet op orde heeft!
- WhatsApp: update pas als ik de app open. Machtigingen om in de achtergrond te draaien heeft ie wel?
Al met al een erg slicke mobiel + OS, maar ik mis zeker wel een bepaald niveau van controle wat je bij Android (zeker icm Cyanogen) wel had. Mss dat ik over een maandje toch aan de nexus zit (hoewel dat weer een erg lomp apparaat is).
Tips, Trics en goeie apps
Dit is ook mijn ervaring. Het wordt beter in de loop der tijd, maar ik ben ook wat minder er mee gaan 'spelen'.EraZor schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:14:
Ik begon met een vrij beperkte batterijduur: 07.00 tot 21.00 ongeveer. Inmiddels (heb de tel. ruim 2 weken in bezit) haal ik 'm 'sochtends van de lader 06.30 en heb ik 's avonds 23.30 nog geen waarschuwing mbt batterijduur gehad. Eea wordt een stuk beter dus. Uiteraard ben je de eerste dagen ook wat intensiever bezig met je telefoon: dat zal ook wel schelen ;-)
Dat was een issue bij Facebook zelf. Eea looopt weer (net nog ff gechecked.)ElectroDonker schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:51:
Ola, sinds een paar dagen heb ik ook mij lumia 800 binnen. Bij deze mijn eerste indrukken en enkele issues:
...
Issues:
- ....
-
Even helemaal OT: In het Nederlands is issue volgens Van Dale:EraZor schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:56:Dat was een issue bij Facebook zelf. Eea looopt weer (net nog ff gechecked.)
is·sue [isjoe] de, het; m en o -s kwestie; onderwerp.
In het Engels kan het afhankelijk van gebruik probleem beteken, maar meestal betekent het ook in die taal "onderwerp".
We hebben een geweldig Nederlands woord voor de "issues" die men alhier noemt: problemen...
Sorry, dit moest ik even kwijt
kwes·tie (dev; meervoud: kwesties)
1.probleem
1.probleem
Life is not about specs, it is about joy!
Itil modus: Probleem:
Probleem
Een conditie van de IT infrastructuur geidentificeerd uit incidenten met overeenkomstige symptomen of een significant incident, indicatief voor een fout waarvan de oorzaak nog onbekend is.
Incident:
Elke gebeurtenis afwijkend van de (verwachte) standaardwerking van een systeem. Het heeft invloed op dit systeem hoewel deze invloed klein of zelfs transparant kan zijn voor de gebruiker van dit systeem. Na het incident vertoont het object een fout. Een incident is dus een gebeurtenis in tegenstelling tot een fout, die een toestand weergeeft. (ITIL).
In dit geval is Facebook het "probleem". Meerdere OS'en (vertaald: BesturingsSystemen) hebben hier last van.
Probleem
Een conditie van de IT infrastructuur geidentificeerd uit incidenten met overeenkomstige symptomen of een significant incident, indicatief voor een fout waarvan de oorzaak nog onbekend is.
Incident:
Elke gebeurtenis afwijkend van de (verwachte) standaardwerking van een systeem. Het heeft invloed op dit systeem hoewel deze invloed klein of zelfs transparant kan zijn voor de gebruiker van dit systeem. Na het incident vertoont het object een fout. Een incident is dus een gebeurtenis in tegenstelling tot een fout, die een toestand weergeeft. (ITIL).
In dit geval is Facebook het "probleem". Meerdere OS'en (vertaald: BesturingsSystemen) hebben hier last van.
;-)
Overigens: "problemen" bestaan niet he?, slechts "uitdagingen"

[ Voor 17% gewijzigd door EraZor op 24-11-2011 12:33 ]
Mij valt het op dat in elke app die advertenties heeft die reclame verdacht vaak voorbij komt...hjs schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:33:
LOL lumia reclame in wordfeud terwijl je dat spel helemaal niet kan spelen op de lumia
Batterijduur, nu 73%, is om 7.20uur van de lader afgegaan. Facebook update de gehele dag door (veel berichtjes vandaag), tenminste, de WP7 functionaliteit zelf. Facebook App ook even opengetrokken, die update ook gewoon... ?
Goede zaak. Dat topic was d'r dus wèl, alleen gesloten...PaT schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:06:
Sinds de officiële introductie van Windows Phone 7 in Nederland en België hebben we hier een flinke toename gezien van het aantal bezoekers. Daar zijn we erg blij mee, maar we constateren ook dat deze nieuwe bezoekers vaak dezelfde beginnersvragen hebben. Om deze vragen te bundelen hebben we besloten om Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen weer in ere te herstellen.
[..]
Nu nog even de Topic Warning van dit topic aanpassen, dat WP7 gerelateerde zaken niet hier horen..
Godver. Waar zit de 'Like' knop op GoT?EraZor schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:30:
[...]
;-)
Overigens: "problemen" bestaan niet he?, slechts "uitdagingen"
Misschien dat je hier iets mee kunt... Rowdy.nl in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen"chrisr5gt schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:58:
[..]
Waar ik mij wel aan stoor is meer WP7 gerelateerd. De Marketplace verdiend nog wel wat aandacht in de zin van overzicht en het is gewoon waardeloos dat je een creditcard moet hebben. En sorry, maar dat doe ik echt niet ook al vinden anderen dat dit normaal gevonden moet worden. Ik heb zeker een paar apps die ik graag betaal, maar maak het dan toegankelijk d.m.v. de al verkrijgbare Microsoft points. En waarom je voor gratis apps op IOS en Android wel moet betalen (of uitgeklede demo krijgt) op WP7 is mij een raadsel.
[..]
[ Voor 29% gewijzigd door Rowdy.nl op 24-11-2011 13:09 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Is er al iets meer bekend over Nokia Music 1.6 en hoe die update te ontvangen?
Heb hem nog steeds niet, zijn er hier uberhaubt mensen die de 1.6 release al hebben ontvangen?
Heb hem nog steeds niet, zijn er hier uberhaubt mensen die de 1.6 release al hebben ontvangen?
https://wren.co/join/Devian
Ik kon hem vandaag installeren. Zag hem al eerder in de marketplace, maar toen was er nog geen update knop. Vanochtend stond er een één op mijn marketplace tile en was er een "updates" item in de app. Nog even wachten dus?
Al een aantal dagen.. (dag of 4 geloof ik)? vreemd: zou dat nog afhankelijk zijn van provider ofzo? kan toch haast niet?Devian schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:09:
Volgens PhoneArena zouden er 2 updates komen binnenkort voor de Lumia!
http://www.phonearena.com...ne+Arena+-+Latest+News%29
http://www.phonearena.com...ne+Arena+-+Latest+News%29
Multiple pc builds in progress
Wanneer ik een Lumia 800 via Vodafone bestel, is die dan simlock vrij? Ik krijg hem namelijk zaterdag binnen, maar om een of andere vervelende reden krijg ik mijn Vodafone abbo pas 22 december. Ik ga echt balen als ik tot die tijd de telefoon niet kan gebruiken.
Verwijderd
Hij zit gewoon in de marketplace. toen ik inlogde op marketplace kreeg ik een melding dat er een update wasDevian schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:09:
Vodafone heeft een reputatie dat het zijn toestel vaak branded verkoopt, Coolblue verkoop simlock vrije toestel met een software logo van Vodafone erop.
Het is alleen de vraag of de software ook aangepast is.
mocht het zo zijn, weet iemand hoe je de branding eraf kunt halen?Kiswum schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:14:
Vodafone heeft een reputatie dat het zijn toestel vaak branded verkoopt, Coolblue verkoop simlock vrije toestel met een software logo van Vodafone erop.
Weet iemand waarom nokia maps niet wil updaten? Krijg een dikke error: 80320011
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
is daar al een update voor dan?Snippertje schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:19:
Weet iemand waarom nokia maps niet wil updaten? Krijg een dikke error: 80320011
marketplace al wel 1000x geopend, maar krijg geen update melding.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:14:
[...]
Hij zit gewoon in de marketplace. toen ik inlogde op marketplace kreeg ik een melding dat er een update was
Ik heb hier wel een Lumia via tweakers. Misschien dat daar iets mee mis gegaan is?
We mochten niet updaten tot NA de launch datum. Heb dus ook pas NA de launch datum in marketplace de updates laten installeren.
Btw; die Vodafone/t-mobile branded modellen, krijgen die nou ook echt aangepaste updates? Want dat lijkt me niet geheel in Microsoft's strategie passen.
Of zit dit alleen als logo erin geplakt, maar krijg je updates wel gewoon van MS...?
Of zit dit alleen als logo erin geplakt, maar krijg je updates wel gewoon van MS...?
http://proxysnel.nl
Ik heb ook een Tweakers lumia. Ik heb inmiddels Noka Music versie 1.6, volgens mij geupdate tijdens het syncen met Zune, na de launch date.Devian schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:40:
[...]
marketplace al wel 1000x geopend, maar krijg geen update melding.
Ik heb hier wel een Lumia via tweakers. Misschien dat daar iets mee mis gegaan is?
We mochten niet updaten tot NA de launch datum. Heb dus ook pas NA de launch datum in marketplace de updates laten installeren.
Welke versie Noka Maps is het meest recent? Ik heb nu 1.0.45.86.
Verwijderd
als ik nu marketplace open zie ik nokia music er gewoon in staanDevian schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:40:
[...]
Verwijderd
open marketplace op je toestel. gebruik de zoek functie en type volledig "nokia music" (laat je niet afleiden door de suggesties die je krijgt) press enterDevian schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:40:
[...]
dan komt de 1.6 versie bij mij gewoon tevoorschijn
Jawel hoor, MS levert alleen de updates, maar deze updates bestaan uit updates van MS, aanpassingen van de OEM en eventuele aanpassingen van de provider. Daarnaast moeten ze ook door alledrie worden getest.Ewald123 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:42:
Btw; die Vodafone/t-mobile branded modellen, krijgen die nou ook echt aangepaste updates? Want dat lijkt me niet geheel in Microsoft's strategie passen.[...]
In principe werkt het op deze manier voor alle telefoons op de markt. Ook de iphone alleen is daar Apple zowel OEM als softwarebouwer
Volgens mijn marketplace wel. De hele applicatie doet het verder nog niet overigens. Zegt alleen go to market.
Mwah, je ziet een Vodafone logo als je boot (dus die zie je zelden tot nooit) en ze hebben hun Vodafone Hub app er op staan. En verder hun telefoon profiles (voor internet etc). Maar verder niets. Geen ringtones, geen plaatjes, niet eens een accent kleur.badluckboy schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:16:
[...]
mocht het zo zijn, weet iemand hoe je de branding eraf kunt halen?
De simlock weet ik niet zeker, gezien ik geen andere microsim heb. Wat ik wel weet is op de doos van Nokia ook 'Vodafone nl' staat.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Nee en anders was het hier wel ergens gemeld schat ik zo in.PP25 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:48:
Hoe zit het met die software update voor de camera. Is deze er al?
Ja. Versie 1.6.45.132. Nokia unbranded met KPN. Tegelijkertijd met een andere update, volgens mij Nokia Maps, via Marketplace gedownload.Devian schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:09:
Deze heb ik ook. Geen idee of dit de meest recente is.nojevive schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:47:
[...]
Welke versie Noka Maps is het meest recent? Ik heb nu 1.0.45.86.
Is er trouwens binnen WP een update historie o.i.d. terug te vinden?
dat is jammer, dus het is niet verwijderbaar?Rowdy.nl schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:21:
[...]
Mwah, je ziet een Vodafone logo als je boot (dus die zie je zelden tot nooit) en ze hebben hun Vodafone Hub app er op staan. En verder hun telefoon profiles (voor internet etc). Maar verder niets. Geen ringtones, geen plaatjes, niet eens een accent kleur.
De simlock weet ik niet zeker, gezien ik geen andere microsim heb. Wat ik wel weet is op de doos van Nokia ook 'Vodafone nl' staat.

Nokia promises software updates to fix Lumia 800 battery woes
http://www.engadget.com/2...x-lumia-800-battery-woes/
http://www.engadget.com/2...x-lumia-800-battery-woes/
Heb nokia maps nu verwijderd om hem opnieuw te installeren, maar ik kan hem niet vinden in de marketplace?
Alle apps op de telefoon mag je uninstallen! Heeft niets met garantie te maken, is zelfs een design principe geweest voor wp7. Gebruiker is in control, dus alle preinstalled apps (max 6) moet je als user kunnen weghalen.Kiswum schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:30:
[...]
Met behoud van garantie? Lijkt mij niet, maar persoonlijk vind ik dat het je eigendom is, dus ja.
Wellicht hebben anderen hier een kant en klaar antwoord op.
Staat alleen in de marketplaces waar de Lumia wordt verkocht. heb je wel een NL account? of zit je op de US marketplace?Snippertje schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:54:
Heb nokia maps nu verwijderd om hem opnieuw te installeren, maar ik kan hem niet vinden in de marketplace?
ok cool! ik wil gewoon een kale Nokia zonder Vodafone onzin. Kan de vodafone start logo ook weg? Want ik vind hem uber lelijk.Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:59:
[...]
Alle apps op de telefoon mag je uninstallen! Heeft niets met garantie te maken, is zelfs een design principe geweest voor wp7. Gebruiker is in control, dus alle preinstalled apps (max 6) moet je als user kunnen weghalen.
Waar kan ik dat zien? Ik vind hem ook niet op de computer. Heb de taal wel op engels staat, misschien dat dat mee speelt, zal het eens veranderen.Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:00:
[...]
Staat alleen in de marketplaces waar de Lumia wordt verkocht. heb je wel een NL account? of zit je op de US marketplace?
Ah, region staat wel op UK, zal eens kijken of ik hem nu wel kan vinden
Edit: Nope nog steeds niet te vinden. Hoe zie ik of mijn account op Nederland staat ingesteld?
[ Voor 17% gewijzigd door Snippertje op 24-11-2011 17:09 ]
Vandaag toch maar even mijn Lumia wezen omruilen bij de KPN shop hier in de stad.
Gelukkig kreeg ik zonder veel gezeur een nieuwe mee, en deze gelukkig wel met goede vaste knopjes.
Nu hopen dat ik niet tegen andere issues aanloop aangezien mijn Lumia voor de rest prima werkte
Gelukkig kreeg ik zonder veel gezeur een nieuwe mee, en deze gelukkig wel met goede vaste knopjes.
Nu hopen dat ik niet tegen andere issues aanloop aangezien mijn Lumia voor de rest prima werkte

Verwijderd
ik vind hem onder Nokia KaartenSnippertje schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:02:
[...]
Waar kan ik dat zien? Ik vind hem ook niet op de computer. Heb de taal wel op engels staat, misschien dat dat mee speelt, zal het eens veranderen.
Edit: Nope nog steeds niet te vinden. Hoe zie ik of mijn account op Nederland staat ingesteld?
Hmm, ik dus niet

Helpt dus ook niet, iemand een idee hoe ik Nokia Maps terug krijg?
[ Voor 13% gewijzigd door Snippertje op 24-11-2011 18:44 ]
Ik vind hem ook niet in Marketplace de enige Nokia applicatie is Nokia Kaarten.
Snippertje schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:37:
[...]
Hmm, ik dus nietZal mijn taal eens op Nederlands zetten.
Helpt dus ook niet, iemand een idee hoe ik Nokia Maps terug krijg?
https://billing.microsoft.com of naar www.windowsphone.com inloggen en naar de marketplace gaan, als je daar de apps niet kunt kopen staat er 'check my marketplace' oid.Snippertje schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:02:
[...]
Waar kan ik dat zien? Ik vind hem ook niet op de computer. Heb de taal wel op engels staat, misschien dat dat mee speelt, zal het eens veranderen.
btw, nokia software moet wel in de UK market staan.
Verwijderd
Nokia kaarten, dat is hem dan toch??mafiatounes schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:52:
Ik vind hem ook niet in Marketplace de enige Nokia applicatie is Nokia Kaarten.
[...]
Sorry mijn foutje ik was op zoek naar Nokia Music 1.6
Om dan toch op jouw probleem te antwoorden ik heb een Vodafone Lumia 800 met een Belgische sim + account mss kan je ff je account wisselen van NL naar BE..
Een andere mogelijkheid is om naar http://www.microsoft.com/windowsphone/nl-nl/default.aspx te gaan en je aan te melden, hierna moet je op je accountnaam gaan staan met de muis (rechtsboven) en zie je account klik erop en daar zie je je aankoopgeschiedenis (downloadgeschiedenis) normaal staat Nokia Kaarten daar..

Om dan toch op jouw probleem te antwoorden ik heb een Vodafone Lumia 800 met een Belgische sim + account mss kan je ff je account wisselen van NL naar BE..
Een andere mogelijkheid is om naar http://www.microsoft.com/windowsphone/nl-nl/default.aspx te gaan en je aan te melden, hierna moet je op je accountnaam gaan staan met de muis (rechtsboven) en zie je account klik erop en daar zie je je aankoopgeschiedenis (downloadgeschiedenis) normaal staat Nokia Kaarten daar..
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:05:
[...]
Nokia kaarten, dat is hem dan toch??
[ Voor 29% gewijzigd door mafiatounes op 24-11-2011 20:20 . Reden: 2de mogelijke oplossing ]
Zelf heb ik een Exchange server die gebruikt maakt van een gratis SSL certificaat via StartSSL... maar na het installeren van de root en intermediate van StartSSL werkte het prima (zelfs op een niet standaard poort wat bij Android ook niet lukt). De Exchange server is wel een 2010.- Synchronisatie met Exchange: mijn online service provider (Officebox) werkt nog niet met Exchange 2010, en heeft een afwijkend certificaat (foutmelding 80072F0D). Ondanks installeren van het server cert (zowel client als root, en in .cer als in .p7b formaat) werkt het niet, terwijl het moeiteloos ging met mijn HTC Desire. Het is een bekend probleem waar nog niet voor elk geval een fix voor is. Waardeloos dat MS onderlinge product support niet op orde heeft!
Spijtig is dat mail niet gesynchroniseerd wordt ondanks "when item arrive" opstaat... in heb de indruk dat dit is omdat ik momenteel enkel WIFI heb, en die uitgaat als je toestel gelocked is. Unlock ik m'n toestel dan doet ie het blijkbaar wel... ook waardeloos dus ! (eerstdaags heb ik wel data abbo en hoop dat het dan wel werkt, maar dat zou dan betekenen dat hij m'n WIFI niet gaat gebruiken... wederom waardeloos dus).
Heb zonet ook een ringtone willen installeren maar ook dat lijkt niet te lukken... de file nochtans in Zune het genre "RINGTONE" gegeven en volgens Zune staat hij ook op m'n telefoon, alléén zie ik hem nergens (noch in Nokia Music, noch bij Ringtones zelf). Bij dit alles blijf ik nog steeds Mix Radio missen op m'n telefoon
Komende van het domme Symbian blijft de frustratie nog steeds zeer hoog met dit toestel !
WIFI gaat uit als je toestel "slaapt" om batterij te besparen. Dus dan zal hij alleen syncen als je je toestel gebruikt en wifi aanstaat, mijn gratis tip: 3G aanzetten.r2504 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:24:
[...]
Spijtig is dat mail niet gesynchroniseerd wordt ondanks "when item arrive" opstaat... in heb de indruk dat dit is omdat ik momenteel enkel WIFI heb, en die uitgaat als je toestel gelocked is. Unlock ik m'n toestel dan doet ie het blijkbaar wel... ook waardeloos dus ! (eerstdaags heb ik wel data abbo en hoop dat het dan wel werkt, maar dat zou dan betekenen dat hij m'n WIFI niet gaat gebruiken... wederom waardeloos dus).
Is het bestand wel korter dan 40 seconden en .wma? En mix radio, tja werkt hier super. Ideaal als vervanging van een radiostation op mijn werkHeb zonet ook een ringtone willen installeren maar ook dat lijkt niet te lukken... de file nochtans in Zune het genre "RINGTONE" gegeven en volgens Zune staat hij ook op m'n telefoon, alléén zie ik hem nergens (noch in Nokia Music, noch bij Ringtones zelf). Bij dit alles blijf ik nog steeds Mix Radio missen op m'n telefoon
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Kans dat de accu leeg was? In dat geval, gewoon aan de oplader hangen en wachten tot 'ie vanzelf opstart. Kan even duren.Rj- schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:43:
Mijn Lumia 800, is na een week rustig gebruik overleden tijdens het bellenWTF
Misschien paniek om niets, maar hij zit al 10 min in de lader.robinVerdegaal schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:50:
[...]
Kans dat de accu leeg was? In dat geval, gewoon aan de oplader hangen en wachten tot 'ie vanzelf opstart. Kan even duren.
Geef zo wel een update wel zo fijn om te weten dat dit probleem zich kan voordoen.
update duurt 20 min voordat de gsm weer zichtbaar werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Rj- op 24-11-2011 21:03 ]
Ik ben vanmiddag opzoek gegaan naar een los Nokia Limia 800, maar ik kon hem zo snel los krijgen. Dit is al 100x gevraagd neem ik aan, maar is het toestel los te krijgen in de winkel zonder een brand erop? Ik wil geen vodafone logo. Ook niet tijdens de startup.
JaSqu1zZy schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:15:
Ik ben vanmiddag opzoek gegaan naar een los Nokia Limia 800, maar ik kon hem zo snel los krijgen. Dit is al 100x gevraagd neem ik aan, maar is het toestel los te krijgen in de winkel zonder een brand erop? Ik wil geen vodafone logo. Ook niet tijdens de startup.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
De mijne is ook non-branded sim-only. Ik kon kiezen tussen ThePhoneHouse en BelCompany.Squ1zZy schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:15:
Beste mede-tweakers.
Ik heb sinds vanavond een Nokia Lumia 800, helemaal tevreden natuurlijk maar bij het terugplaatsten van de simtray is er iets fout gegaan waarbij de simtray nu niet meer goed dichtgaat, ook gaat het klepje van de micro-usb port nu niet meer open.
Ik heb al het een en ander opgezocht maar ik heb nog niets kunnen vinden, ik hoop dat misschien iemand weet hoe ik het klepje weer open krijg zodat ik hem daarna weer op de juiste manier terug kan plaatsen.
Foto:
Ik heb sinds vanavond een Nokia Lumia 800, helemaal tevreden natuurlijk maar bij het terugplaatsten van de simtray is er iets fout gegaan waarbij de simtray nu niet meer goed dichtgaat, ook gaat het klepje van de micro-usb port nu niet meer open.
Ik heb al het een en ander opgezocht maar ik heb nog niets kunnen vinden, ik hoop dat misschien iemand weet hoe ik het klepje weer open krijg zodat ik hem daarna weer op de juiste manier terug kan plaatsen.
Foto:

De simtray moet je na het insteken naar rechts (naar de hoek van het toestel) schuiven. Dan past het usb klepje weer dicht.
EDIT
Dus simtray eruit:
1. USB klep open
2. Simtray uithalen: naar links schuiven en uittrekken
Simtray erin:
1. USB klep open
2. Simtray insteken
3. Simtray naar rechts schuiven
4. USB klep dicht
EDIT
Dus simtray eruit:
1. USB klep open
2. Simtray uithalen: naar links schuiven en uittrekken
Simtray erin:
1. USB klep open
2. Simtray insteken
3. Simtray naar rechts schuiven
4. USB klep dicht
[ Voor 46% gewijzigd door robinVerdegaal op 24-11-2011 21:55 ]
Dat heb je ook niet slim gedaan. Normaal opent hij door hem richting het klepje te schuiven en dan eruit trekken. Met iets meer geweld moet dat nog steeds lukken lijkt me. Eventueel met een mesje ofzo.
Bedankt voor de reactie's, ik heb de klepjes waarschijnlijk in de verkeerde volgorde dichtgedaan, het probleem is dat ik er absoluut geen beweging in kan krijgen. Ik heb het klepje al voorzichtig met een mesje omhoog proberen te wippen maar zelfs dat helpt niet.
Verwijderd
Probeer het gedeelte rechts iets los te krijgen, zou met een naald toch echt moeten lukken.Devian schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:54:
Dat heb je ook niet slim gedaan. Normaal opent hij door hem richting het klepje te schuiven en dan eruit trekken. Met iets meer geweld moet dat nog steeds lukken lijkt me. Eventueel met een mesje ofzo.
Wat een fantastisch toestel trouwens !
Ik ben al jaren een trouwe Nokia gebruiker, en heb het gezeur van mijn werkgever om mijn zakelijke Nokia E72 te vervangen door een Iphone gelukkig weten te weerstaan. Mijn N82 was nu toch echt wel aan vervanging toe na drie jaar trouwe dienst. Kon mijn abonnement al in januari verlengen maar heb speciaal gewacht totdat Nokia met een Windows 7 telefoon zou komen, omdat ik na al die jaren van Symbian, en een dik half jaar IOS op de Ipad2 echt toe was aan iets nieuws. Wat een verfrissend en alternatief OS is WP7, echt een fantastische ervaring. De tiles zijn echt een andere en in mijn beleving veel fijnere manier van bediening. Niet de apps staan centraal, maar je data. Ik ben dan ook blij dat Microsoft metro gaat toevoegen aan Windows 8, en werk zelf met veel plezier met de developer preview op mijn belangrijkste desktop pc.
Ik lees hier toch wat problemen, zeker met de batterij duur. Ik heb zelf na enkele keren laden een verbruiksduur van meer dan twee dagen. Op dit moment heb ik de batterij op 80% staan, dat na bijna 24 uur voor het laatst te zijn opgeladen. De telefoon heeft zo'n twee uur aan de bluetooth car kit gehangen, heb zo'n drie telefoontjes gehad, en paar keer snel iets opgezocht op internet, en na bijna een dag slechts 20% battery drain. Dat is bijna net zo goed als mijn Nokia N82. Wel moet ik hierbij opmerken dat ik de dataverbinding uit heb staan (3g en bluetooth en wifi staan wel aan). Ik heb maar 100 mb data in mijn bundel zitten, en omdat ik zowel op het werk als thuis een wifi verbinding heb (die ook nog eens zeer significant sneller is dan de 2mbps die KPN mij levert), ben ik ook niet van plan deze data verbinding in te schakelen, alleen als het echt nodig is (lees geen wifi verbinding in de buurt).
De call quality is zoals ik van Nokia gewend ben, net als het bereik (daar kan de Iphone/Ipad nog een puntje aan zuigen), deze twee zaken blijven voor mij nog altijd het belangrijkst, omdat ik een mobiele telefoon nog altijd primair heb om te bellen om of gebeld te worden. Nokia heeft met deze telefoon weer een enorm goed stukje hardware afgeleverd, en het is ook nog eens een mooi toestel.
Natuurlijk is er altijd ruimte om te klagen, het gemis van een ffc wordt veel gehoord, voor mij persoonlijk geen enkel probleem, de N82 had er bijvoorbeeld ook een, maar die heb ik in die drie jaar nog nooit gebruikt. En waarom zou ik ook ? Als ik wil videobellen, gebruik ik toch tien keer liever een pc, of zelfs de Ipad, en lekker via wifi, je denkt toch niet dat je lekker kunt videobellen met een 2mbps verbinding ? Om nog maar te zwijgen over kosten van dataverbruik.
Wel zou ik graag zien dat het OS wat "vrijer" zou worden, die USB mass storage hack is in ieder geval een stap in de goede richting, net als de chevron labs unlock, welke ik zeker ga aanschaffen. Ik ben immers al begonnen met het ontwikkelen van een paar simpele wp7 apps, en die wil ik natuurlijk op mijn telefoon hebben, want spelen met de wp7 emulator is leuk, maar laden op een echte telefoon natuurlijk veel leuker.
Ik heb wel degelijk een punt van kritiek. Ik weet niet of dit aan Mango ligt, of aan Nokia, maar de Lumia 800 krijgt geen IPv6 address. Dat is natuurlijk in 2011 een lachertje. Al mijn PC's, Laptops zijn dual stack (ipv4/ipv6) en kunnen dus ook surfen op het ipv6 internet, de Ipad2 idem dito, net zoals zowel de Nokia E72 en de Nokia N86. Het enige device wat blijkbaar IPv6 niet ondersteunt, is mijn gloednieuwe Lumia 800 !
Nope, het is nog steeds niet gelukt. Ik kom er met een naald ook niet diep genoeg tussen en ik kan niet genoeg kracht zetten. Heeft iemand misschien nog een ander idee?
EDIT:
HET IS GELUKT! Ontzettend bedankt voor jullie reactie's nu kan ik eindelijk weer met mijn nieuwe speeltje spelen!
EDIT:
HET IS GELUKT! Ontzettend bedankt voor jullie reactie's nu kan ik eindelijk weer met mijn nieuwe speeltje spelen!
[ Voor 27% gewijzigd door L490 op 24-11-2011 22:32 ]
Vandaag bij de Hi-shop incl. abonnement gekocht. Uitgaande van een prijs van 386 euro, dan alle overige kosten over 12 maand spreiden, betaal ik 16 euro per maand voor 250 belminuten en wat internet (12 maand lang).
Ook ik ben wel gecharmeerd van zwart=zwart. Verder zie ik amper verschillen met de HTC Radar van mijn vriendin (zelfde OS). Over smaak valt niet te twisten, maar ik kan me goed voorstellen dat ze met name zwarte toestellen verkopen. Na een half uurtje spelen weer terzijde gelegd, bored.
Ook ik ben wel gecharmeerd van zwart=zwart. Verder zie ik amper verschillen met de HTC Radar van mijn vriendin (zelfde OS). Over smaak valt niet te twisten, maar ik kan me goed voorstellen dat ze met name zwarte toestellen verkopen. Na een half uurtje spelen weer terzijde gelegd, bored.
Verwijderd
Heb em ook binnen. Eerste indruk is positief. Toestel voelt naar kwaliteit. Scherm is prachtig en reageert goed en dat zwarte ja. Soms te goed (gevoelig). En dat voor een iPhone gebruiker. Maar qua ergonomie is het echt super. Ligt goed in de hand en door de bolling van het scherm scrollt het erg fijn.
Minpuntjes zijn het fragiel uitziende klepje voor de lader. Resolutiebeperking van WP7 is wel jammer. Daardoor is het minder scherp dan de iPhone. Komt deels ook door het pentile display dat het misschien wat minder scherp oogt. Verder zit de led flash wat dieper in de behuizing. Misschien dat het niet goed vast zit? Overigens heb ik geen last van rammelende knoppen.
Minpuntjes zijn het fragiel uitziende klepje voor de lader. Resolutiebeperking van WP7 is wel jammer. Daardoor is het minder scherp dan de iPhone. Komt deels ook door het pentile display dat het misschien wat minder scherp oogt. Verder zit de led flash wat dieper in de behuizing. Misschien dat het niet goed vast zit? Overigens heb ik geen last van rammelende knoppen.
wie is bored? Jij of zij?Poplitius schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:32:
Vandaag bij de Hi-shop incl. abonnement gekocht. Uitgaande van een prijs van 386 euro, dan alle overige kosten over 12 maand spreiden, betaal ik 16 euro per maand voor 250 belminuten en wat internet (12 maand lang).
Wat is jouw indruk?
Mooi jou heb ik nodig. Kun je mij vertellen of de lumia betere foto's maakt dan de Nokia N82.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:19:
[...]
Ik ben al jaren een trouwe Nokia gebruiker, en heb het gezeur van mijn werkgever om mijn zakelijke Nokia E72 te vervangen door een Iphone gelukkig weten te weerstaan. Mijn N82 was nu toch echt wel aan vervanging toe na drie jaar trouwe dienst.
Ik heb mijn N82 1,5 jaar opzij geschoven voor een Samsung Wave, maar ondanks een verschil in techniek van 2 jaar vind ik dat de N82 vaak wel mooiere foto's maakt.
Ik ben benieuwd of de nacht/snelheidsopname beter is met de lumia.
Zou je dit voor mij kunnen testen. (Ik heb even niet gekeken of ik al op je heb gereageerd op een review, hier was namelijk ook iemand met een N82.)
Tja ik ga hem weer in de verkoop zetten. Ik kan er gewoon niet aan wennen. Mijn knelpunten zijn:
-Touchbediening is frustrerend. Vaak opent een item als ik scroll in de lijst
-Cursor verplaatsen in tekst is vreselijk en zowat onmogelijk naar begin of einde van de regel.
-Van onder in een pagina naar boven scrollen kan niet in een handeling.
-Slechte geluids kwaliteit
-Minder gebruiks vriendelijkere bediening. Alles is net een 'klik' te ver weg. Telefoon nummer bellen is 2x, internet favos 2x, zoeken is niet bovenaan lijst maar apart submenu, etc.
-Geen pushmail op mijn me.com mail en trage push op exchange mail
-Onoverzichtelijk geheel met lange applijst en personen tegel
-Fragiel klepje met stekkertje. Ik wil dit blind in het donker naast mijn bed erin kunnen proppen.
-dramatisch slechte camera
Er zijn wat pluspunten zoals het prachtige scherm, het mooie design en het snel wisselen van gsm provider (ik woon aan de grens) maar die wegen niet op tegen de constante irritaties tijdens gebruik.
-Touchbediening is frustrerend. Vaak opent een item als ik scroll in de lijst
-Cursor verplaatsen in tekst is vreselijk en zowat onmogelijk naar begin of einde van de regel.
-Van onder in een pagina naar boven scrollen kan niet in een handeling.
-Minder gebruiks vriendelijkere bediening. Alles is net een 'klik' te ver weg. Telefoon nummer bellen is 2x, internet favos 2x, zoeken is niet bovenaan lijst maar apart submenu, etc.
-Geen pushmail op mijn me.com mail en trage push op exchange mail
-Onoverzichtelijk geheel met lange applijst en personen tegel
-Fragiel klepje met stekkertje. Ik wil dit blind in het donker naast mijn bed erin kunnen proppen.
-dramatisch slechte camera
Er zijn wat pluspunten zoals het prachtige scherm, het mooie design en het snel wisselen van gsm provider (ik woon aan de grens) maar die wegen niet op tegen de constante irritaties tijdens gebruik.
[ Voor 3% gewijzigd door Jpjedi op 25-11-2011 14:55 ]
Ik vind dat klepje niet zo fragiel trouwens, valt mij heel erg mee. En heb er zelf geen moeite mee snachts in het donker het klepje te openen en de kabel erin te steken.
Sorry hoor maar dit vind ik zeker wel een fragiel klepje. Denk dat mijn dochter van 8 maanden het er in 2 minuten af heeft liggen. Waarom sowieso een klepje?Devian schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:40:
Ik vind dat klepje niet zo fragiel trouwens, valt mij heel erg mee. En heb er zelf geen moeite mee snachts in het donker het klepje te openen en de kabel erin te steken.
De constructie van de iphone connector is gewoon degelijk en no-nonsense.
Dan doe je effe je nachtlampje an, gaat hier nergens om joh.
Ja uhm, ik ga hier mijn privé situatie niet uit de doeken doen.badluckboy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:54:
Dan doe je effe je nachtlampje an, gaat hier nergens om joh.
wat kost dat??Jpjedi schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:56:
Tja ik ga hem weer in de verkoop zetten.
Dat zal ik hier niet posten maar ik zal een V&A aanmaken en posten dat hij er staat.
Verwijderd
Ik vind het klepje niet heel erg nadelig, behalve in de auto. Als ik nokia rijden gebruik en de telefoon in de houder zit, en ik de telefoon bij wil laden tijden het navigeren, dan zit het klepje en oplaadpunt wel op een niet zo heel logische plek!
Het klepje lijkt inderdaad fragiel, als het open staat. Maar het draagt wel bij aan een strakker ontwerp. En tijdens het rijden, moet je eigenlijk niet meer dit soort handelingen willen verrichten...
Verwijderd
Gewoon even langer drukken en er verschijnt een grotere cursor welke je heel makkelijk kan verplaatsen.Jpjedi schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:56:
Weet ik, maar dat is verre van gemakkelijk hoor. Probeer hem eens voor het eerste woord in een regel te krijgen? Vaak selecteert hij dan ook nog eens het woord.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:27:
[...]
Gewoon even langer drukken en er verschijnt een grotere cursor welke je heel makkelijk kan verplaatsen.
Verwijderd
Bedoel je de speaker bij het afspelen van muziek of de brom bij het spreken tijdens het bellen?Jpjedi schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:56:
Verwijderd
gaat juist heel erg makkelijk. ingedrukt houden en je plaatst de cursor waar je maar wilt, zelfs aan het begin van de regel geen enkel probleem. makkelijker dan ooit!Jpjedi schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:31:
[...]
Weet ik, maar dat is verre van gemakkelijk hoor. Probeer hem eens voor het eerste woord in een regel te krijgen? Vaak selecteert hij dan ook nog eens het woord.
Nee lukt bij mij niet, overal behalve aan het begin en eind van de regel. En sowieso niet makkelijker dan ooit als je iOS gewend bent met het vergroot glasje. Uiteindelijk lukt het me wel door te dubbeltappen en proberen goed te mikken of anders het hele blauwe woord weg te halen en met aanpassing opnieuw te tikken.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:37:
[...]
gaat juist heel erg makkelijk. ingedrukt houden en je plaatst de cursor waar je maar wilt, zelfs aan het begin van de regel geen enkel probleem. makkelijker dan ooit!
de geluidskwaliteit tijdens het bellen, de beruchte brom.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:32:
[...]
Bedoel je de speaker bij het afspelen van muziek of de brom bij het spreken tijdens het bellen?
Verwijderd
ingedrukt houden en verschijnt er een grote blauwe cursor die je overal heen kan bewegen. echt zo simpel en goed bedacht!Jpjedi schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:42:
[...]
Nee lukt bij mij niet, overal behalve aan het begin en eind van de regel. En sowieso niet makkelijker dan ooit als je iOS gewend bent met het vergroot glasje. Uiteindelijk lukt het me wel door te dubbeltappen en proberen goed te mikken of anders het hele blauwe woord weg te halen en met aanpassing opnieuw te tikken.
Ja dat weet ik, ik zie die cursor wel maar ik vind het gewoon niet werken.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:54:
[...]
ingedrukt houden en verschijnt er een grote blauwe cursor die je overal heen kan bewegen. echt zo simpel en goed bedacht!
Verwijderd
dat is heel vreemd, dan doe je toch iets verkeerd denk ik, dit gaat veel makkelijker dan op mijn iPhoneJpjedi schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:58:
[...]
Ja dat weet ik, ik zie die cursor wel maar ik vind het gewoon niet werken.
Verrek, ik kom hier ook nu pas achter.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:37:
[...]
gaat juist heel erg makkelijk. ingedrukt houden en je plaatst de cursor waar je maar wilt, zelfs aan het begin van de regel geen enkel probleem. makkelijker dan ooit!
Ik denk dat het ook nog niet zo heel goed begrepen word door jpjedi. Ik snapte hem eerst ook niet helemaal. Maar het is dus niet het blauwe geselecteerde woord met de pijltjes links en rechts, maar letterlijk een cursus die BOVEN je vinger verschijnt, en je naar het tekstpunt slepen kunt.
Werkt super!
Verwijderd
De cursor naar het begin of einde van de regel verplaatsen is juist heel simpel. Even het scherm indrukken en je veegt de cursor zo naar HD begin of einde van de regel.
@Jpjedi
Dit voegt niets toe aan de discussie over de Lumia 800
Succes met de verkoop.
Dit voegt niets toe aan de discussie over de Lumia 800
Succes met de verkoop.
[ Voor 71% gewijzigd door PaT op 25-11-2011 12:29 ]
Inderdaad goed nieuws, een goede driver voor meer aandacht van de dev-community! Nog wat bevindingen van mijn eerste dagen met de lumia (inc 'issues', voor de Nederlanse taalpuristen
- Ik hoor de brom ook enigszins, lijkt me een software issue (/probleem) waarvoor hopelijk snel een fix (/oplossing) komt
- Het klepje, hoezo fragiel? sluit lekker af met het magneetje, en ziet er strak uit!
- Gebrek aan controle / instellingen: voorbeeld in kwestie, mijn exchange 2007 server (van een externe provider, dus nauwelijks beïnvloedbaar...) van de zaak sync niet wegens een certificaat probleem (voor de liefhebbers, 80072F0D); ik wil ofwel de optie aangeboden krijgen om alsnog te syncen ondanks een veiligheidsprobleem, ofwel dit probleem helemaal niet zien omdat het beiden MS-producten zijn...!
- WordFeud is er niet, maar komt er wel aan! goed nieuws!
- Camera / Video mag inderdaad wel naar N9 niveau getild worden met een software-update
- Het per ongeluk klikken ipv scrollen overkomt mij ook at te vaak, lijkt me tweakbaar in een update dus lekker aangeven bij MS
- Skydrive; nog niet veel gebruikt, maar theorie spreekt me zeker aan. Kijken of het linken aan DropBox goed gaat (is een app voor). Overigens, kan je mediabestanden srteam vanaf je skydrive?
That's it. De vraag of ik de juiste telefoon heb gekocht; voorlopig wel, maar als er een mobiel komt die het design van de Lumia 800 / N9 combineert met Android ICS hoef ik niet lang na te denken
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:
Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic
Accessoires mogen hier besproken worden.
Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:
Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic
Accessoires mogen hier besproken worden.
Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.