Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19

EraZor

Don't mention the war

defcon84 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:50:
[...]

hoezo is het dan een beperking?
Beetje krom geformuleerd: "Kan een beperking in de algemene zin zijn voor dit toestel, ofwel alle toestellen met Windows Phone 7, maar voor mij persoonlijk niet echt'.

beter? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Jpjedi schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:24:
Scrollen op internet levert een snelle zoom op. Het is heel eventjes maar daarom niet minder irritant.
Hey god dank dat ik dat niet als enige heb! Dit lijkt óf een gigántische bug (maar ik denk het niet, want op andere WP7 toestellen gebeurt dit niet) óf het is een gevolg van het licht gebolde scherm van de Lumia. Feit is dat dit vrij regelmatig gebeurt en echt irritant is!

Ik ben benieuwd of iedereen hier last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
r2504 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:10:
Als ik Exchange client open zegt ie soms bovenaan "Last synced 48 minutes ago"... terwijl er de laatste 15 minuten diverse mails zijn aangekomen.
[..]
Ik zeg alléén dat m'n 5800 wel bruikbaar was.
[...]
Ik ben bezig... en sommige dingen zijn misschien mogelijk maar dan kan ik ze alles behalve intuitief noemen (net dat soort commentaar kreeg Symbian namelijk wel, en daar heb ik het wel meteen gevonden zonder manual).
Dat jouw Exchange niet goed synced, of Nokia slechts een monospeaker heeft ingebouwd, da's niet aan het OS. HTC heeft ook prima speakers erin zitten, maar wel met WP7... En zoals je hoort hebben er verder weinig mensen problemen mee... Ik vermoed dat je exchange server of je telefoon niet goed geconfigureerd is...

Wat betreft het intuitieve gedeelte, heel veel mensen vinden WP7 juist veel eenvoudiger en intuitiever dan Symbian, maar ook dat is natuurlijk persoonsgebonden. Als jij al jaren symbian like telefoons hebt gehad (dus geen smartphone) kan ik me voorstellen dat een smartphone erg vreemd aanvoelt. Deze problemen zou jij imho ook hebben met een Android of iPhone device.

Wat betreft die vervelende muziek knoppen. True, zeer irritant, als ik via de back knop de Muziek hub verlaat wil ik dattie verdwijnt. Ik heb daar de app Stop the music! voor.

Wat betreft het afsluiten van Apps, tsja, da's een design keuze van MS. Maar aangezien je apps gepauzeerd blijven en ze later sneller opstarten, wat is het probleem?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:23
@Rowdy.nl, niet om het een of andere maar symbian is een smartphone besturings systeem, dat misschien niet snel genoeg met de concurentie mee gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
joblamie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:52:
[...]

Hey god dank dat ik dat niet als enige heb! Dit lijkt óf een gigántische bug (maar ik denk het niet, want op andere WP7 toestellen gebeurt dit niet) óf het is een gevolg van het licht gebolde scherm van de Lumia. Feit is dat dit vrij regelmatig gebeurt en echt irritant is!

Ik ben benieuwd of iedereen hier last van heeft.
Geen last van? Zit in landscape en portrait te proberen in dit topic, maar geen zoom...?

Brom heb ik ook geen last van...
Batsu schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:43:
[...]

serieus? das kak en een afknapper voor mij persoonlijk.
Is dat WP7.5 limitatie of een hardware matige limitering?
Aangezien de Lumia 800 geen led heeft is het iig zeker een hardware limitatie... ;) (geen idee of de andere Windows Phones een ledje hebben?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de HTC Radar knippert het oplaad lampje groen als je een gemist gesprek heb. Kwam ik toevallig net achter. Het kan dus wel.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:35
serieus? das kak en een afknapper voor mij persoonlijk.
Is dat WP7.5 limitatie of een hardware matige limitering?
Nog zo eentje om toe te voegen aan m'n lijst... en het is inderdaad vervelend (ik hoor zelden het geluidje van nieuwe mail ed) aangezien je steeds naar het unlock scherm moet gaan kijken.

Lijkt me trouwens een hardware beperking aangezien er niets voorzien is (tenzij men in WP7 steeds het scherm wil doen oplichten, maar dat vreet stroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Dat jouw Exchange niet goed synced, of Nokia slechts een monospeaker heeft ingebouwd, da's niet aan het OS. HTC heeft ook prima speakers erin zitten, maar wel met WP7...
Ik dacht dat dit topic over een Nokia ging met WP7... ik meld dus gewoon m'n gebruikerservaring met deze combinatie (en dat gaat dus inderdaad over zowel OS als phone issues). Trouwens ik heb geen behoefte aan het verdedigers van het OS... wel aan concrete oplossingen (of eventueel workarounds).
Ik vermoed dat je exchange server of je telefoon niet goed geconfigureerd is...
Raar dat het dan op m'n Nokia 5800 wel prima werkt... trouwens on Outlook Web Access en via RPC zie ik de mails onmiddelijk, dus er is heus niets fout met de configuratie van de server. De enige instelling die ik op de telefoon trouwens kan doen is "sync settings" en daar is enkel keuze tussen "as items arrive" en specifieke intervallen.
Deze problemen zou jij imho ook hebben met een Android of iPhone device.
Geen idee... maar dit topic gaat dan ook over WP7 op een Lumia.
Ik heb daar de app Stop the music! voor. Maar aangezien je apps gepauzeerd blijven en ze later sneller opstarten, wat is het probleem?
De radio knopjes op het home screen... trouwens droevig dat je een app nodig hebt om een applicatie te kunnen stoppen (in Symbian had men de keuze "Exit").

Trouwens nog een beperking... kan ik automatisch instellen dat hij m'n mail 's nachts niet moet ophalen, of althans het muziekje niet speelt (ding ligt namelijk naast m'n bed). Onder Symbian had Nokia zelf een tooltje hiervoor waarmee je veel kon automatiseren op basis van diverse criteria (oa. tijd, GSM mast, WIFI, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
Vrietje schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:58:
@Rowdy.nl, niet om het een of andere maar symbian is een smartphone besturings systeem, dat misschien niet snel genoeg met de concurentie mee gegaan is.
I know, maar sommige merken noem ik ook geen bier, alhoewel sommigen daar anders over denken... :)

Symbian vergelijk ik met Windows Mobile, ook dat is vanuit een ander doel gegroeid (Symbian vanaf dumbphone's, WM vanaf een PDA) en waren in mijn ogen slechts voorlopers van Smartphone OSsen zoals iOS, Android en Windows Phone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Symbian vergelijk ik met Windows Mobile, ook dat is vanuit een ander doel gegroeid (Symbian vanaf dumbphone's, WM vanaf een PDA)
Symbian is inderdaad ontstaan uit een dumb telefoon... en dat merk je duidelijk aan WP7 (ik vraag me af of de makers ervan ook wel eens iets anders doen dan met apps spelen). De focus bij beide ligt dus duidelijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag in diverse filmpjes dat het metaal achterop heel snel krast. Het scherm, desondanks gorilla glass, krast ook. Zijn er al mensen die screen protectors op hun nokia hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
r2504 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:19:
[...]
Ik dacht dat dit topic over een Nokia ging met WP7... ik meld dus gewoon m'n gebruikerservaring met deze combinatie (en dat gaat dus inderdaad over zowel OS als phone issues). Trouwens ik heb geen behoefte aan het verdedigers van het OS... wel aan concrete oplossingen (of eventueel workarounds).
True dat het topic over de combo gaat, jij geeft echter aan dat je problemen met het OS hebt:
r2504 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:54:
[...]
De features van WP 7 zijn wat mij betreft bedroevend
[..]
Daarom merkte ik op dat het een design keuze van Nokia is... ;)
Ik merk mbt die speaker op dat ik vaak als ik een filmpje kijk de speaker met de hand afdek... :/
Raar dat het dan op m'n Nokia 5800 wel prima werkt... trouwens on Outlook Web Access en via RPC zie ik de mails onmiddelijk, dus er is heus niets fout met de configuratie van de server. De enige instelling die ik op de telefoon trouwens kan doen is "sync settings" en daar is enkel keuze tussen "as items arrive" en specifieke intervallen.
Misschien is jouw exchange account voor mobile devices geoptimaliseerd voor Symbian? Ik gok maar wat, zo diep zit ik niet in de Exchange materie, maar bij mij en anderen in het topic werkt dit prima?
Geen idee... maar dit topic gaat dan ook over WP7 op een Lumia.
Da's wat ik met m'n vorige post bedoelde; je komt van een andere omgeving die heel anders werkt en een smartphone OS zal gewenning vereisen.
De radio knopjes op het home screen... trouwens droevig dat je een app nodig hebt om een applicatie te kunnen stoppen (in Symbian had men de keuze "Exit").
Tsja, die knopjes. Bij m'n vorige telefoon had ik vaak dattie opeens keihard muziek ging spelen als ie in m'n broekzak zat... :(

En dat 'exit'; da's een gedachtegang; het OS is zo anders gebouwd dat je zoiets eigenlijk niet hoeft af te sluiten...
Trouwens nog een beperking... kan ik automatisch instellen dat hij m'n mail 's nachts niet moet ophalen, of althans het muziekje niet speelt (ding ligt namelijk naast m'n bed). Onder Symbian had Nokia zelf een tooltje hiervoor waarmee je veel kon automatiseren op basis van diverse criteria (oa. tijd, GSM mast, WIFI, ...)
Vermoed dat hier iemand vast wel een App gaat maken die voor jou op die bepaalde tijden automagisch je geluid mute, of je telefoon in flightmode zet. Tot die tijd, voor je gaat slapen volume op mute, en 's morgens weer aan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
Ik snap dat het even wennen is, maar je hoeft apps niet te stoppen (voor de zoveelste keer). Taakbeheer doet het OS voor je.

Overigens snap ik ook niet waarom jullie de play-knoppen weg willen, het is toch superhandig om een nr op pauze te kunnen zetten en later weer te kunnen starten zonder weer Zune/Nokia Music in te moeten?

[ Voor 45% gewijzigd door Ramon op 22-11-2011 13:59 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

EraZor schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:43:
[...]

Beetje krom geformuleerd: "Kan een beperking in de algemene zin zijn voor dit toestel, ofwel alle toestellen met Windows Phone 7, maar voor mij persoonlijk niet echt'.

beter? ;-)
perfect :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Laatst online: 27-07 15:40
Mijn internet doet vreemd. Als ik op school zoek naar wifi verbindingen vindt ie geen één netwerk (terwijl er wel zouden moeten zijn), waarna 3g ook niet meer werkt. Als ik thuis kom worden er ook geen wifi gevonden en 3g werkt nogsteeds niet. Na opnieuw opstarten van telefoon werkt het pas weer. Op school zijn er meerdere wifi netwerken waar je met persoonlijke gegevens op aan kan melden.

Ook iets anders vreemd, soms wil het OS soort van schuiven alsof je heel snel van links naar rechts doet met je vinger. Dit gebeurt bij het opstarten met het Nokia logo en net ook bij de internetbalk in IE.

[ Voor 21% gewijzigd door Toms_88 op 22-11-2011 14:12 ]

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:54:
[...]

Heb je dan een update binnen gekregen ? Als ik Nokia Music - My Account - About doe krijg ik versie 1.4.41.739 te zien en blijkbaar moet je versie 1.6 hebben ? Ook m'n Nokia Maps is 1.0.45.86... waar blijkbaar eveneens een update voor zou bestaan ?

Voor de Local Scout application krijg ik ook niets ?

Ik zit trouwens bij Proximus.
Nee totaal niets geupdate. Ik heb net gekeken en ik heb ook versie 1.4.41.739 hoor ? Daaraan kan het dan denk ik niet liggen. Even Nokia maps bekijken .. Eveneens dezelfde versie als u r2504.
PaT schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 07:32:
[...]

Dat is een bekende bug. Had ik ook last van met mijn Omnia 7. Uiteindelijk ben ik maar foto's op Facebook gaan zetten. Dan kijken mijn vrienden daar maar in plaats van via een te duur mms'je.

EDIT: Overigens doet MMS het op de Radar die ik nu heb wel prima. Enige wat volgens mij anders is, is dat er een andere sim-kaart in zit. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft? :?
Hey Pat! Alvast bedankt voor je reactie.

Ik heb het uiteindelijk toch gevonden. Mijn dataverkeer stond uit (omdat ik momenteel nog geen databundel heb, gaat dat allemaal af van mijn beltegoed) en daarom kreeg ik mms'en niet verzonden. Zet je het aan, dan kan je gewoon zonder problemen mms'en. Misschien dom van mij, maar stond er echt niet bij stil. Dacht dat dataverkeer enkel sloeg op internet, niet op mms. Maar goed, dat weten we ook alweer. :D

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:34:
Ik zag in diverse filmpjes dat het metaal achterop heel snel krast. Het scherm, desondanks gorilla glass, krast ook. Zijn er al mensen die screen protectors op hun nokia hebben?
Heeft er iemand ervaringen met de krassen op het scherm?
Krast dit bijvoorbeeld sneller dan een iPhone (4)/SGS2?

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

gelukkig nog niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:34:
Ook de achterkant is van kunstof, met het hoesje erom heen weinig kans op krassen. Een screenprotector lijkt me niet nodig op dit toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Geloof dat we niet de enige zijn die issues melden:

http://www.wpcentral.com/...-adopters-nokia-lumia-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja in een nieuwe telefoon zitten altijd wel wat kinderziektes. Had ik ook met mijn iPhone. Maar blijf de issues melden, ook via de feedback functie van Nokia op je toestel.

En nu maar afwachten op de eerst OS-update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Gisteren mijn handset met rammel geruild voor een ander. Geen rammel, lijkt veel sneller, en er zit ook een extra accounts optie (Nokia) op die de eerste niet had. Beter.

Vandaag de eerste keer op stap en om 13.00 was het toestel dood. Batterij leeg. Onacceptabel.
Maar er wordt aan gewerkt: Nokia preparing improvements.

Daarna een tijdje gezweet omdat de Lumia - ook na een halfuur aan de oplader - niet wilde opstarten. Maakt niet uit hoe vaak/lang/kort je de powerknop indrukt, geen reactie. Omdat ik al meer berichten van niet opnieuw tot leven te wekken Lumia's had gelezen maakte ik me nogal zorgen...

..totdat hij ineens vanzelf wakker werd en bootte.

Gedrag wat achteraf gezien ook mijn HD2 met WP7 vertoonde. Je kunt het toestel niet opladen zonder dat hij opstart. Volgens mij is die 'issue' hiermee de wereld uit. Ik ga ervan uit dat het toestel pas opstart wanneer de accu genoeg opgeladen is. Dat het opladen erg (heel erg) langzaam gaat zorgde in ieder geval voor een uur downtime hier, het duurt in ieder geval veel langer dan bij mijn HD2. Ook niet goed. Extra pjinlijk dat DE iPhone designfout, de niet vervangbare accu, hier overgenomen is.

Verder is alles goed. Nog een apptip:
TV gemist (3rd party uitzending gemist)
MegaTile (knip een foto op in tiles en launch apps of sites vanaf je zelfgemaakte homescreen tiles. Mooi.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
robinVerdegaal schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:44:
Gisteren mijn handset met rammel geruild voor een ander. Geen rammel, lijkt veel sneller, en er zit ook een extra accounts optie (Nokia) op die de eerste niet had. Beter.

Vandaag de eerste keer op stap en om 13.00 was het toestel dood. Batterij leeg. Onacceptabel.
Maar er wordt aan gewerkt: Nokia preparing improvements.

Daarna een tijdje gezweet omdat de Lumia - ook na een halfuur aan de oplader - niet wilde opstarten. Maakt niet uit hoe vaak/lang/kort je de powerknop indrukt, geen reactie. Omdat ik al meer berichten van niet opnieuw tot leven te wekken Lumia's had gelezen maakte ik me nogal zorgen...

..totdat hij ineens vanzelf wakker werd en bootte.

Gedrag wat achteraf gezien ook mijn HD2 met WP7 vertoonde. Je kunt het toestel niet opladen zonder dat hij opstart. Volgens mij is die 'issue' hiermee de wereld uit. Ik ga ervan uit dat het toestel pas opstart wanneer de accu genoeg opgeladen is. Dat het opladen erg (heel erg) langzaam gaat zorgde in ieder geval voor een uur downtime hier, het duurt in ieder geval veel langer dan bij mijn HD2. Ook niet goed. Extra pjinlijk dat DE iPhone designfout, de niet vervangbare accu, hier overgenomen is.

Verder is alles goed. Nog een apptip:
TV gemist (3rd party uitzending gemist)
MegaTile (knip een foto op in tiles en launch apps of sites vanaf je zelfgemaakte homescreen tiles. Mooi.)
heb ik ook gehad.. na de eerste twee laadbeurten kon ik er net een paar uur mee vooruit, nu een dag. Echter het laden gaat nog steeds tergend langzaam. Ongeveer 3 keer zo langzaam als mijn iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:11:
[...]

Ook de achterkant is van kunstof, met het hoesje erom heen weinig kans op krassen. Een screenprotector lijkt me niet nodig op dit toestel
Het glas van de iPhone is erg duurzaam, maar zelfs daar heb ik een kras op gekregen. Het glas van de Nokia bolt wat naar buiten, dus daar komt wss wat eerder krassen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jpjedi schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:54:
[...]

heb ik ook gehad.. na de eerste twee laadbeurten kon ik er net een paar uur mee vooruit, nu een dag. Echter het laden gaat nog steeds tergend langzaam. Ongeveer 3 keer zo langzaam als mijn iphone.
Gebruik je dan de losse lader of de USB aansluiting op je computer. Als ik mijn Optimus 7 aan mijn computer hang duurt het jaren, terwijl het aan de gewone lader veel sneller gaat (hogere laadstroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:58:
[...]

Gebruik je dan de losse lader of de USB aansluiting op je computer. Als ik mijn Optimus 7 aan mijn computer hang duurt het jaren, terwijl het aan de gewone lader veel sneller gaat (hogere laadstroom).
gewone lader en dat gaat langzaam. Als ik die platte lader van de iphone gebruik duurt het ook lang trouwens. Ik bestelmijn apple spullen in de UK normaal gezien dus heb ook van die compleet gewikkelde laders en die zijn vele malen beter. Dat is in NL de standaard lader van de Ipad. dwz dat de laadstroom dus zeker hoger zal zijn.

Wat is de laadstroom van de Lumia? Ik weet dat de iphone een hoge laadstroom aan kan maar ik weet niet hoe dat zit met de Lumis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07
Toms_88 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:09:
Mijn internet doet vreemd. Als ik op school zoek naar wifi verbindingen vindt ie geen één netwerk (terwijl er wel zouden moeten zijn), waarna 3g ook niet meer werkt. Als ik thuis kom worden er ook geen wifi gevonden en 3g werkt nogsteeds niet. Na opnieuw opstarten van telefoon werkt het pas weer. Op school zijn er meerdere wifi netwerken waar je met persoonlijke gegevens op aan kan melden.

Ook iets anders vreemd, soms wil het OS soort van schuiven alsof je heel snel van links naar rechts doet met je vinger. Dit gebeurt bij het opstarten met het Nokia logo en net ook bij de internetbalk in IE.
Idem hier! Heb maar wifi uitgezet zodat je niet steeds moet rebooten maar wel een grote fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Laatst online: 16-05-2023
[...]

Het glas van de iPhone is erg duurzaam, maar zelfs daar heb ik een kras op gekregen. Het glas van de Nokia bolt wat naar buiten, dus daar komt wss wat eerder krassen op.
Mwah, het is wel Gorilla Glass. Als het van dezelfde kwaliteit is als de N8 dan moet het behoorlijk wat kunnen hebben, bij de N8 heb ik er als test met een mes op lopen krassen en zelfs dat bekraste het scherm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Het laden zou snel moeten gaan. 2 uur heb ik gelezen. Dit vind ik zeer acceptabel. Mijn N8 zit ook altijd met een 2 uur wel helemaal vol.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfordia schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:10:
Het laden zou snel moeten gaan. 2 uur heb ik gelezen. Dit vind ik zeer acceptabel. Mijn N8 zit ook altijd met een 2 uur wel helemaal vol.
van helemaal leeg tot helemaal vol duurde mij 2,5 uur. Toen hij helemaal leeg was en ik de lader inplugte ging hij meteen booten. Je kan hem blijkbaar niet laden terwijl hij helemaal uit staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Argh problemen! Ik heb hem nu binnen en mijn Vodafone sim op maat geknipt. Die doet alles, ik kan bellen sms-en enz, maar mijn internet doet maar niets terwijl hij wel een 3g verbinding aangeeft. Iemand een idee?

- Fixed -
Probleempje met de APN van vodafone, nieuwe settings via de helpdesk hielpen heel veel :) Iets te paniekerig gereageerd :p

[ Voor 24% gewijzigd door Shivs op 22-11-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

JelkeBart schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:23:
Argh problemen! Ik heb hem nu binnen en mijn Vodafone sim op maat geknipt. Die doet alles, ik kan bellen sms-en enz, maar mijn internet doet maar niets terwijl hij wel een 3g verbinding aangeeft. Iemand een idee?
rustig!
stel eerst je apn eens in-> settings->cellular->scroll naar beneden->'add apn'-> vul bij APN : live.vodafone.com in
alles leeglaten en opslaan.. evt even telefoon aan en uit daarna..

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Ik heb 'm nu een aantal dagen en ik moet zeggen dat ik nog geen enkel van de problemen tegen ben gekomen. Geen rammelende accu, geen losse knopjes, geen freezes, etc, etc.
De hele dag staat wifi aan, whatsapp, ik check mijn FB en Twitter wel 5 keer per uur, 3 mail accounts (2 live 1 gmail), en de accu doet het netjes van 8 uur in de ochtend tot 11 uur 's avonds. Daar kan ik wel mee leven.

Waar ik mij wel aan stoor is meer WP7 gerelateerd. De Marketplace verdiend nog wel wat aandacht in de zin van overzicht en het is gewoon waardeloos dat je een creditcard moet hebben. En sorry, maar dat doe ik echt niet ook al vinden anderen dat dit normaal gevonden moet worden. Ik heb zeker een paar apps die ik graag betaal, maar maak het dan toegankelijk d.m.v. de al verkrijgbare Microsoft points. En waarom je voor gratis apps op IOS en Android wel moet betalen (of uitgeklede demo krijgt) op WP7 is mij een raadsel.

Verder hou ik echt van mijn Lumia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
[...]

Het glas van de iPhone is erg duurzaam, maar zelfs daar heb ik een kras op gekregen.
Als je die al goed vind staan je de komende jaren heel wat prettige verrassingen te wachten!
Als dit Gorilla Glas net zo goed is als anders, kan je hem naast je sleutels in je zak houden. De achterkant zal wel wat meer krasgevoelig zijn :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:19
Grotendeels ben ik erg tevreden met mijn aankoop van mijn Lumia, maar ik heb wel een aantal negatieve punten;

* Signaal (gsm/3g) stoort over mijn oordopjes, je hoort geregeld het geluid van je mobiel door je muziek heen
* De geluidskwaliteit over de oordopjes valt tegen (hoge tonen en ruimte zijn zeker aanwezig, maar de bass is behoorlijk zwak, ik gebruikt Klipsch oordoppen, en bij mijn oude Desire kwam geluid stukken beter uit de verf)
* Knopjes zitten toch wat losjes, niet dat het enorm stoort, maar op het moment dat je het toestel een beetje schudt hoor je zeker de knopjes

Ondanks deze negatieve punten ben ik toch behoorlijk tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john n
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-11-2022
Hallo,

Ik heb een vraagje betreft Zune,

Waar kan ik zien of er updates beschikbaar zijn?? Kan dit helaas nergens vinden...

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
john n schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:45:

Waar kan ik zien of er updates beschikbaar zijn?? Kan dit helaas nergens vinden...
> Zune opgestart, mobiel gekoppeld

> Hoofdmenu 'phone'

> Button 'View sync options'

> Submenu 'Update'

Ik zit nog op 7720 maar ik zag al duitse berichten van update 7740.

[ Voor 9% gewijzigd door robinVerdegaal op 22-11-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

john n schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:45:
Hallo,

Bedankt
ga naar > instellingen > software > algemeen > software update

voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Nee totaal niets geupdate. Ik heb net gekeken en ik heb ook versie 1.4.41.739 hoor ? Daaraan kan het dan denk ik niet liggen. Even Nokia maps bekijken .. Eveneens dezelfde versie als u r2504.
Dan begrijp ik het helemaal niet meer... in Nokia Music heb ik enkel de opties "my music", "gigs" en "my account" (in of uitloggen maakt geen verschil). Ik heb trouwens daarnet nog op een andere site gezien dat men gewoon Mix Radio gebruikte zonder zelfs een SIM erin (ook dat heb ik dus geprobeerd), dus in princiepe kan mijn Belgische provider ook al niet de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:20
Ook ik krijg maar niet de nieuw Nokia Music erop (nog steeds de 1.4.x versie)....

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Devian schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:25:
Ook ik krijg maar niet de nieuw Nokia Music erop (nog steeds de 1.4.x versie)....
Maar heb jij Mix Radio... want als ik hierboven lees heb je daar niet de 1.6 versie voor nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb mijn Lumia 800 van Vodafone met een Belgische sim (Base) mijn Nokia Music versie is ook 1.4 en ik heb ook mix en gigs gewoon, de 1.6 update zou o.a. mix verbeteren door op basis van jou favoriete artiesten een mix te maken enz lees verder...

Over de 1.6 update: The new update adds to the personalization features of the app and improves Nokia’s Gigfinder functionality.

Mix Radio on your Nokia Lumia now allows you to create personalized radio stations. You enter up to three artist names and the clever technology in the background produces a completely new playlist with songs akin to the style of the artists you chose. The technology used to create these new stations has indexed 20,000 different artists, so there’s a good chance it’ll know the sort of music you’re looking for. Up to five of these personal radio stations can be saved in the app.

The app can also work out what you want for itself. It can analyze the metadata attached to your own music files and work out your favorite genres – automatically creating a playlist of tunes you’re likely to like.

Gigfinder is also improved on the Nokia Lumia Music experience. This starts with your location and today’s date and lists the nearest, soonest gigs happening round you. Where available, you can click through to booking information. You can now also share the gig details with friends using SMS, email or social networks.

http://conversations.noki...-music-for-lumia-updated/

[ Voor 84% gewijzigd door mafiatounes op 22-11-2011 20:46 ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Blijkbaar zijn er nog mensen in Duitsland en UK die aangeven dat Mix Radio of althans de update niet te vinden is. Weet er soms iemand een support adres van Nokia/Microsoft waar je met deze vraag terecht kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Vandaag dan toch maar gehaald. Eerste indruk: goed. Nog wennen aan WP, maar dat komt vanzelf wel. Enkele pluspunten en minpuntjes:

+ Design is gewoon erg mooi!
+ Toetsenbord typt erg lekker/accuraat, zelfs in portrait.
+ IE is snel.
+ Snelle interface.
+ Nokia Music (alleen jammer dat er "geen" mogelijkheid is om dit op een extern apparaat af te spelen).
+ De apps die ik zelf veel gebruik (op Symbian en Android) zijn terug te vinden in Marketplace.

- Knop van de camera voelt in verhouding met de andere 3 knoppen wat goedkoop aan.
- Geen text reflow. Dacht te hebben gelezen dat dit op IE zat, maar niet goed gelezen dus. Hopelijk komt dit er met een update nog op.
- Bellen gaat iets omslachtig. Vanuit "homescreen" moet ik 2 keer drukken voor ik een telefoonnummer kan intypen, vind ik 1 handeling teveel.
- Jammer dat er geen aparte msn/live messenger standaard op zit. Bepaalde contactpersonen uit MSN wil ik wel in mijn lijst hebben, maar merendeel niet. Nog even uitzoeken hoe ik dit kan/ga oplossen.
- De app "Help+info" is tegenstelling tot de rest van interface traag.

Mis wat kleine dingetjes waaraan ik gewend ben, maar de pluspunten zijn vele malen groter.

Voor de rest van de klachten die ik hier heb gelezen:

* Nog geen gebrom gehoord als ik aan het bellen ben.
* Geen losse/rammelende knopjes/telefoon.
* Scrollen gaat goed. Dus geen snelle zoom o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe stel je trouwens in de webbrowser een startscherm in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:48
Volgens mij kan dat niet. IE wordt zoals de meeste apps gesuspend, dus als je hem opent kom je altijd op de pagina die open stond voordat je uit de app ging.

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:37:
Hoe stel je trouwens in de webbrowser een startscherm in ?
Je kunt gewoon de pagina die je als startscherm wil toevoegen aan de titles, als je dat doet heb bereik je toch hetzelfde?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
De mensen die dat gebrom in hun eigen stem horen tijdens bellen, gebruiken die toevallig het bijgeleverde hoesje soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

nope, ik werk zonder hoesje, en heb het gisteren ook voor het eerst gemerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
joblamie schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:01:
De mensen die dat gebrom in hun eigen stem horen tijdens bellen, gebruiken die toevallig het bijgeleverde hoesje soms?
ja ik gebruik het hoesje,

ik begin me er wel dood aan te ergeren zeg, altijd die vreemde resonantie tijdens een gesprek. Hetzelfde geluid als een opgeblazen speaker. Het is enkel als je zelf spreekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:58
Jpjedi schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:44:
[...]

ik begin me er wel dood aan te ergeren zeg, altijd die vreemde resonantie tijdens een gesprek. Hetzelfde geluid als een opgeblazen speaker. Het is enkel als je zelf spreekt..
Hier ook inderdaad als je zelf spreekt, merkte het ook al beetje opgeblazen geluid. Heb het hoesje er om heen, alsof je heel dicht op de speaker praat/schreeuwt en ik heb het idee alsof mijn eigen stem nog versterkt wordt.
Je kan het verminderen door de telefoon onderaan iets verder van je gezicht te houden en niet vlak tegen je wang aan.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jpjedi schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:44:
[...]

Ik heb met en zonder hoesje gebruikt en heb werkelijk nergens last van tot nu toe. hebben jullie speaker volume toevallig op maximaal staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

nee, staat op 20/30 nu, maar het kan goed dat het gisteren wel op max stond.. veranderd nogal vaak ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defcon84 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:56:
nee, staat op 20/30 nu, maar het kan goed dat het gisteren wel op max stond.. veranderd nogal vaak ^_^
dat is je beltone volume, je speaker volume kan van 1 tot 10 worden ingesteld. ik heb hem op 6 anders gaat hij soort van rondzingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Zou het een hardware- of softwarematig probleem zijn? Wordt nogal wat als iedereen straks zijn L800 moet gaan opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele dagen terug vroeg ik naar syncopties over ovi tussen mijn zakelijke E72 en mijn Lumia. Inmiddels sync ik beide met mijn Gmail agenda, de Lumia via de standaard Gmail account, de E 72 via Mail for exchange, werkt super! Ik sync inmiddels ook mijn iPad via mijn Gmail account, en dat werkt ook perfect.
De vraag blijft echter, vooral uit nieuwsgierigheid, wel staan: weet iemand of de Lumia ook kan syncen met de online ovi sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Bij het zoeken naar hoe ik zelf een ringtone kan installeren kwam ik het volgende tegen...

custom ringtones
copy/paste (nice implementation of this)
more API's opened to 3rd party devs (running in the background etc)
more live integration (messenger - one that works)
Seperate volume controls (for music, alarm, ringer, texts etc - just like android - I dont want to be woken up in the night with emails, but want my alarm to wake me in the morning)

... wat zou beschikbaar zijn begin dit jaar (ik veronderstel dat het dus de Mango update is waarover men spreekt), echter blijkbaar kan je nog steeds geen eigen ringtones importeren, en ook belangrijk zijn de verschillende volumes (music en ringer wel, maar mail en text... ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Inzake het gebrom tijdens bellen: Het is sowieso geen speaker-probleem, eerder een microfoon probleem. Want degene aan de andere kant van de lijn bromt niet. Je bromt alleen zelf. Om te kunnen controleren of het een microfoon (en dus hardwarematig) probleem is zou iemand eens met een geluidsrecorder app een stukje tekst moeten opzeggen, opnemen en vervolgens afspelen. Als er dan geen sprake is van het gebrom, dan is het geen hardwarematig probleem en zou het eventueel softwarematig opgelost kunnen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door joblamie op 23-11-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:44:
Bij het zoeken naar hoe ik zelf een ringtone kan installeren kwam ik het volgende tegen...

custom ringtones
Seperate volume controls (for music, alarm, ringer, texts etc - just like android - I dont want to be woken up in the night with emails, but want my alarm to wake me in the morning)

... wat zou beschikbaar zijn begin dit jaar (ik veronderstel dat het dus de Mango update is waarover men spreekt), echter blijkbaar kan je nog steeds geen eigen ringtones importeren, en ook belangrijk zijn de verschillende volumes (music en ringer wel, maar mail en text... ?)
Dit was zelfs al NoDo, de update van maart. Mango was er pas in september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
r2504 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:44:

custom ringtones

Je kunt toch in zune tracks aanmerken als ringtones?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joblamie schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:45:
Inzake het gebrom tijdens bellen: Het is sowieso geen speaker-probleem, eerder een microfoon probleem. Want degene aan de andere kant van de lijn bromt niet. Je bromt alleen zelf. Om te kunnen controleren of het een microfoon (en dus hardwarematig) probleem is zou iemand eens met een geluidsrecorder app een stukje tekst moeten opzeggen, opnemen en vervolgens afspelen. Als er dan geen sprake is van het gebrom, dan is het geen hardwarematig probleem en zou het eventueel softwarematig opgelost kunnen worden.
Als ik zelf praat hoor ik mezelf helemaal niet door de speaker. dus ook geen gebrom. als het een hardware/software probleem zou zijn, dan zou iedereen het moeten hebben lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Wanneer WP8/Apollo uitkomt, kan je deze dan ook op een legale manier op je Lumia 800 zetten? Dus dat je Mango update naar Apollo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Je kunt toch in zune tracks aanmerken als ringtones?
Over intuitief gesporken 8)7 Maar bedankt voor de tip... daar zit het inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badluckboy schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:59:
Wanneer WP8/Apollo uitkomt, kan je deze dan ook op een legale manier op je Lumia 800 zetten? Dus dat je Mango update naar Apollo?
Apollo wordt pas zomer 2012 verwacht, er is nog niets over bekend op welke toestellen dat gaat draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:40:
[...]

Apollo wordt pas zomer 2012 verwacht, er is nog niets over bekend op welke toestellen dat gaat draaien
Maar het is dus neit zeker dat hetzelfde pad als bij Andriod wordt gevolgd waarbij huidige bestaande toestellen kunnen update naar ICS 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badluckboy schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:46:
[...]

Maar het is dus neit zeker dat hetzelfde pad als bij Andriod wordt gevolgd waarbij huidige bestaande toestellen kunnen update naar ICS 4.0
Ik heb daar nog niks over kunnen lezen op internet. Maar tegen die tijd denk ik alweer na over mijn volgende phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Laatst online: 15:23
Ik begreep van iemand van microsoft dat een toestel altijd minimaal 1 minor en 1 major update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:40:
[...]

Apollo wordt pas zomer herfst2012 verwacht, er is nog niets over bekend op welke toestellen dat gaat draaien
Aangepast ;)

Over Apollo is sowieso weinig bekend. Ik las gisteren iets dat er buildnummers gespot zijn die aan Tango toegeschreven worden. Tango gaat volgens mij echt een niet relevante update worden (NFC, hebben we niet, LTE, hebben we niet, lagere schermresoluties, nope). Apollo of Windows Phone 8 zou dan juist weer wat moeten kunnen met hogere resoluties en dual/quad/weetikhoeveel-core cpu's enz. ALS dat al geport wordt naar de huidige line-up, dan is het nog maar de vraag hoe goed dat allemaal zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badluckboy schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:46:
[...]

Hoop het niet, want dan zouden vele toestellen buiten de boot vallen ;)

Als je ziet hoe snel de eerste generatie WP7 toestellen draaien met Mango/multitasking en de afgebakende eisen aan de hardware, dan heb ik er veel vertrouwen in dat MS minimaal een 2 jaar update policy voert.

PS Ik heb contact gehad met Jurgen van Nokia en, zover nog niet bekend, wordt het microfoon/speaker verhaal gecommuniceerd met hopelijk snel een update/oplossing (voor wie er last van heeft).
.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds de officiële introductie van Windows Phone 7 in Nederland en België hebben we hier een flinke toename gezien van het aantal bezoekers. Daar zijn we erg blij mee, maar we constateren ook dat deze nieuwe bezoekers vaak dezelfde beginnersvragen hebben. Om deze vragen te bundelen hebben we besloten om Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen weer in ere te herstellen.

Voor wie er toen niet bij was, dit topic is in augustus gesloten omdat de discussie over het OS verzandde in slow-chat en veel off-topic gepraat. Bij wijze van proef willen we dit topic heropenen zodat op 1 centrale plek jullie Windows Phone 7 gerelateerde vragen besproken kunnen worden. Voor vragen specifiek over een toestel zijn de desbetreffende toestel-topics bedoeld. Daarnaast hebben we nog een aantal specifieke topics met betrekking tot Zune, apps & Marketplace en zelfgemaakte apps. Gaat je vraag over een van deze onderwerpen, dan ook graag in dat specifieke topic reageren.

Mochten we constateren dat er toch weer afgeweken wordt van de beleidsregels, dan zullen we het topic wederom sluiten. We hebben er echter alle vertrouwen in dat het niet zo ver hoeft te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
DAG 1

8.30
full charge
brightness auto (medium)
wifi aan
bluetooth aan
30 minuten gebruik onderweg (ebooks / internet / twitter / bt stereo music)

13.00
accu leeg 0% (*schrik*)

DAG 2

8.30
full charge
brightness medium
wifi uit
bluetooth aan 60 min, dan handmatig uit

13.00
45% over

Ik ga er niet van uit dat die 45% verschil volledig toe te schrijven is aan de brightness en wifi/bluetooth instellingen maar hoop dat het komt omdat de accu nog getraind moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:51
Ik vind batterijduur belangrijker dan welke feature dan ook.

Ik heb dus de brightness op low, alle auto sync uit, locatiediensten uit, en zet nu ook standaard de batterysaver aan direct na het opladen.

In 12 uur standby verlies ik dan 13%, ik merk verder niks van alle dingen die ik uit heb staan eerlijk gezeg. Wifi connect wel als ik het nodig heb, evenals de people hub. Mail lezen eerst even sync drukken is ook niet echt een probleem.

Op deze manier doe ik dus ongeveer 3 dagen met het toestel met incidenteel wat bellen, mail controleren etc.

Toestel is vandaag precies 1 week oud, en heeft dus ook nog maar 2 laad cycli gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Na een paar keer laden word de capaciteit van de batterij ook al beter.

Kan nu:

2 uur muziek luisteren + internetten/sudoku spelen
1 uur internetten
Twitter/Facebook/MSN etc staat aan
WIFI staat aan
Brightness auto

Telefoon gaat dan mee van sochtends 7.15 tot savonds 22.00 uur.
Vorige week lukte dat nog niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
ik denk dat mijn lumia defect is.
als ik bel hoor ik de ander niet. als ik mijn telefoon op luidspreker zet, komt het geluid daar wel gewoon uit. denk dat het kleine speakertje kaduuk is :'(

van t weekend maar naar de kpn shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
Mijn broertje heeft zojuist de lumia800 gekocht bij KPN voor €386 los toestel!! wowww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
Heb je daar een linkje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
In de winkel .. (het mocht eigenlijk niet geloof ik :P) sssssst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
Hm interessant :P
Hoe heeft hij hem dan zo meegekregen? Want ik moet hem ook nog ergens halen...
Of heeft die 386 euro neergelegd en is die snel weggerend? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:57

Snippertje

Light up your life

Telefoon net binnen en meteen wat vraagjes.

Hoe zorg ik dat mijn mail account werkt? Heb google als account ingesteld en hij moet mail, contacten en agenda syncen. Maar zodra ik op mail klik, moet ik een nieuwe account toevoegen. Doe ik dat, zegt hij dat hij al bestaat..? Ah, heb google mail gevonden.

Hoe krijg ik foto's bij mijn eigen profiel en die van anderen? Gebruikt hij hier niet standaard de facebook foto voor?Verder moet ik nog erg wennen aan de people hub. Ik heb sommige dingen (zoals farmville) geblokt op facebook website, maar dit lukt me niet op de telefoon. Iemand een idee?

[ Voor 30% gewijzigd door Snippertje op 23-11-2011 18:53 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
robinVerdegaal schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:16:
DAG 1

8.30
full charge
brightness auto (medium)
wifi aan
bluetooth aan

13.00
accu leeg 0% (*schrik*)

DAG 2

8.30
full charge
brightness medium
wifi uit
bluetooth aan 60 min, dan handmatig uit

13.00
45% over

Ik ga er niet van uit dat die 45% verschil volledig toe te schrijven is aan de brightness en wifi/bluetooth instellingen maar hoop dat het komt omdat de accu nog getraind moet worden.
Zelfde ervaring hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

LOL lumia reclame in wordfeud terwijl je dat spel helemaal niet kan spelen op de lumia :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:33:
LOL lumia reclame in wordfeud terwijl je dat spel helemaal niet kan spelen op de lumia :+
Schijnt in december ook voor windows phones verkrijgbaar te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omoe3
  • Laatst online: 03-05-2020
Schijnt in december ook voor windows phones verkrijgbaar te zijn!
Waar heb je die informatie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Vandaag 2 uur navigatie gebruikt tegelijkertijd met de Nokia N8. Doet wat die moet doen. Wat me opvalt:

- Veel minder opties dan op de N8 (was al bekend). Hierdoor is de navigatie in vergelijking met de N8 echter wel minder fijn in gebruik. Ga ervan uit/hoop dat er dezelfde functionaliteiten op komen door updates, dan is die echt af.
- De telefoon werd echt heel warm tijdens het navigeren in tegenstelling tot de N8 (gewoon koud). Hebben meer mensen hier last van??

[ Voor 6% gewijzigd door unknowndb op 23-11-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Snippertje schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:23:
Telefoon net binnen en meteen wat vraagjes.

Hoe zorg ik dat mijn mail account werkt? Heb google als account ingesteld en hij moet mail, contacten en agenda syncen. Maar zodra ik op mail klik, moet ik een nieuwe account toevoegen. Doe ik dat, zegt hij dat hij al bestaat..? Ah, heb google mail gevonden.

Hoe krijg ik foto's bij mijn eigen profiel en die van anderen? Gebruikt hij hier niet standaard de facebook foto voor?Verder moet ik nog erg wennen aan de people hub. Ik heb sommige dingen (zoals farmville) geblokt op facebook website, maar dit lukt me niet op de telefoon. Iemand een idee?
Oke kennelijk moet je HTTPS even uitzetten. Nu gelukt iig :) Alleen dingen als farmville blokkeren lukt me niet. Iemand overigens een app suggestie om data bij te houden?

Die personenhub werkt toch niet helemaal lekker. Nieuwe berichten komen niet binnen van facebook. Staan nu nog berichten van een uur terug bijv.

Edit: lijkt erop dat hij sommige personen niet laat zien in de nieuws feed. Iemand enig idee hoe ik dit wel voor elkaar krijg? Heb geen filters oid aan staan verder.

Oke ligt dus aan instellingen van de personen in kwestie... Dat is wel een flink nadeel van die people hub...
Facebook users can disable or configure their privacy settings for third-party platform apps, and control the information available to apps and websites that their friends also use. Windows Phone falls under this third-party app category. This means privacy restrictions set by your friends and contacts can affect your phone experience.
En werkt bij iemand de normale facebook app wel? Ik krijg: there was an error als ik wil inloggen -.-

[ Voor 32% gewijzigd door Snippertje op 23-11-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Tijdelijke oplossing voor Wordfeud:

www.windowsphone.com/nl-N...43-e011-854c-00237de2db9e

De prijs van 386 is niet alleen bij KPN, maar ook bij HI:
shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/Nokia-Lumia/TNOLUMIAbl.html?M5referer=Nokiashop_Lumia

Ik ga nu snel kijken of deze hier ook los verkrijgbaar is.

[ Voor 48% gewijzigd door Kiswum op 23-11-2011 20:25 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
Kiswum schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:20:
Tijdelijke oplossing voor Wordfeud:

www.windowsphone.com/nl-N...43-e011-854c-00237de2db9e

De prijs van 386 is niet alleen bij KPN, maar ook bij HI:
shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/Nokia-Lumia/TNOLUMIAbl.html?M5referer=Nokiashop_Lumia

Ik ga nu snel kijken of deze hier ook los verkrijgbaar is.
Bij Hi wilde ze hem niet los verkopen. KPN zei zelfs dat als me broertje de simlock zou verwijderen het hun zelfs 150 zou kosten.. Maar blijkbaar had hij een hele aardige verkoper.. want een andere verkoopster was er niet zo blij mee ... Maar knoop een praatje aan en wie weet lukt het jou ook wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
omoe3 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:43:
[...]
Waar heb je die informatie vandaan?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik kreeg nog een 'op dit moment geen plannen' reply op mijn requestmail naar Wordfeud. Lijkt me een ijzersterke zet van Wordfeud, als je (als eerste wordgame) alle grote platforms bestrijkt heb je een enorme voorsprong. Denk ook dat het WhatsApp geen windeieren legt dat ze nu ook op WP7 beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
Hm interessant. Binnenkort eens gaan zeiken bij kpn dan.
Probleem is alleen dat ik opt moment de helft cash en de helft pin heb, ze zijn vast niet blij als ik met 400 euro cash aankom... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ewald123 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:13:
Hm interessant. Binnenkort eens gaan zeiken bij kpn dan.
Probleem is alleen dat ik opt moment de helft cash en de helft pin heb, ze zijn vast niet blij als ik met 400 euro cash aankom... :P
Je kan gewoon de helft pinnen en helft cash doen hoor. Is in bijna geen enkele winkel een probleem :)

Edit: Poeh, net een groot, heel groot nadeel ontdekt. Je kan niet meerdere google calendars syncen. Nu heb ik er 1 voor mijn colleges, 1 voor mijn werk, 1 voor commissies en 1 voor mijn persoonlijke afspraken.

Wel echt een grote teleurstelling....

Gelukt nu ja :) Als meer mensen het willen: http://wonderreader.tumbl...e-calendars-windows-phone

[ Voor 32% gewijzigd door Snippertje op 23-11-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Moet wel kunnen, is een truuk voor. Even Googlen, zo vond ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:32:
Moet wel kunnen, is een truuk voor. Even Googlen, zo vond ik het ook.
Een truukje is nergens voor nodig. Gewoon contant de helft geven, dan halen ze dat van het te betalen bedrag af. En dan pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
Ik denk dat die het doorgestreepte stuk van Snippertje bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een Lumia gehaald bij de vodafone....wat een stoer mobieltje, scherm helemaal cool! os..wat een verademing.

2 vragen waar ik nu tegenaan loop, facebook app installeerd netjes maar kan niet connecten, is dit een bekend probleem? en als je connect met je pc dmv usb kabel, kun je dan alleen met zune connecten? (krijg um niet te zien als device onder win7)

voor de rest helemaal tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:00:
Vandaag een Lumia gehaald bij de vodafone....wat een stoer mobieltje, scherm helemaal cool! os..wat een verademing.

2 vragen waar ik nu tegenaan loop, facebook app installeerd netjes maar kan niet connecten, is dit een bekend probleem? en als je connect met je pc dmv usb kabel, kun je dan alleen met zune connecten? (krijg um niet te zien als device onder win7)

Facebook app doet het hier ook niet, denk dat het aan de app zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Laatst online: 21-08 23:04
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:00:

Zie marketplace topic. Ze hebben connecting issues. Morgen zal het vast weer werken :) Bedoel je dat je je phone als storage kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke revieuw over de nokia lumia 800 op gamekings.

http://www.gamekings.tv/videos/hww-nokia-lumia-800/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regenbui schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:08:
[...]

Zie marketplace topic. Ze hebben connecting issues. Morgen zal het vast weer werken :) Bedoel je dat je je phone als storage kan gebruiken?
ah oke, facebook morgen weer proberen :-), ja idd, dat je je mobieltje als storage device ziet oid, makkelijk foto's en muziek documenten verslepen binnen windows, ken da niet?
Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.