Welke ellende met zune accounts ? Ik gebruik gewoon mijn live id, en heb daar voor betaalde apps even een credit card aan toegevoegd. Landaanpassingen zijn niet nodig als je kunt side loaden trouwens.r2504 schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:59:
[
Homebrew zoals zelf geschreven en niet in de market ? Nu wat de market betreft ben ik nog even terughoudend met aankopen vanwege al de ellende met Zune accounts en land dat je niet kan aanpassen... waarom is er trouwens in hemelsnaam in deze global wereld nog een relatie van je Zune account met een land
Zijn een hoop mensen die niets kunnen kopen zoals Belgische Zune accounts. Ik ben geswitched naar een NL account en kan nu alles downloaden wat ik wil.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:07:
[...]
Welke ellende met zune accounts ? Ik gebruik gewoon mijn live id, en heb daar voor betaalde apps even een credit card aan toegevoegd. Landaanpassingen zijn niet nodig als je kunt side loaden trouwens.
Verwijderd
Is wp7 bij jullie nog niet gelaunched of zo ?Jpjedi schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:09:
[...]
Zijn een hoop mensen die niets kunnen kopen zoals Belgische Zune accounts. Ik ben geswitched naar een NL account en kan nu alles downloaden wat ik wil.
Of er over nagedacht is (en het afgewezen is) of men er niet over heeft nagedacht zullen we spijtig genoeg nooit weten... dan zou je met de developers moeten kunnen praten. Vanuit mijn standpunt is er te weinig nagedacht over bepaalde elementaire "phone" dingen... maar wederom is dit persoonlijk zoals iedere post.Zoals je je berichten formuleert komen ze niet bepaald over als jouw mening. Hoe je bijvoorbeeld suggereert dat men totaal niet nagedacht heeft bij Microsoft bijvoorbeeld. Dat jij iets prettig vind wil niet zeggen dat er niet over nagedacht is?
Geen kritiek geeft een leek ook geen mogelijkheden te oordelen over bepaalde dingen... hoe hij ze wil interpreteren is echter zijn verantwoordelijkheid. Persoonlijk zijn kritische opmerkingen voor mij het meest waardevol omdat daar dieper is nagedacht dan in uitspraken zoals "hey coole telefoon, ben er helemaal weg van".Je moet niet vergeten dat een forum een medium is waar emoties en non verbale communicatie missen. Als iemand de meeste van jouw posts leest lijkt het alsof het echt een enorm k*t telefoon is. Een leek zal eerder, ook gezien jouw aandeel in dit topic, eerder als waarheid gaan zien... (logisch, mensen klagen sneller dan dat ze posten dat het OK is)
Getest... werkt niet.Tweede hit op Google leert dat je op een iPhone achter je servernaam van Exchange gewoon je poortnummer kunt tikken.
Waardering zoek ik niet echt... wel kritische reacties en die mis ik. Als je dit forum leest dan denk je dat je meteen naar de winkel moet hollen want dat er niets beter is dat Windows Phone en da's wat mij betreft zeker niet het geval (nu de alternatieven hebben ook allemaal hun gebreken hoor... spijtig dat we niet feature X van phone Y kunnen gebruiken op phone Z).Toch bekruipt mij ook hetzelfde gevoel. Een negatieve ervaring lijkt niet gewaardeerd te worden in dit topic
Nee, Nokia verkiest van in Belgie nog even de N9 uit te melken. Het probleem is dus dat ook Mix Radio niet verschijnt op m'n telefoon en ik ook geen Music 1.6 update zie. Ik haat dergelijke mentaliteit, als consument heb ik dezelfde telefoon als iedereen en maakt het niet uit of ik nu links of rechts van dat lijntje woon.Is wp7 bij jullie nog niet gelaunched of zo
Ik heb nog nooit zo veel bekijks gehad om een telefoon....
Iedereen hier binnen het bedrijf wil hem even aanraken en is nieuwsgierig
Iedereen hier binnen het bedrijf wil hem even aanraken en is nieuwsgierig
Het werd mij van de Nokia website niet helemaal duidelijk:
zover ik begreep wordt er een softcover meegeleverd. Dat is een siliconenachtig hoesje? Bevalt dat een beetje? En welke kleur wordtie geleverd? Is het echt zwart of grijs/doorzichtig?
zover ik begreep wordt er een softcover meegeleverd. Dat is een siliconenachtig hoesje? Bevalt dat een beetje? En welke kleur wordtie geleverd? Is het echt zwart of grijs/doorzichtig?
Ik had trouwens begrepen dat het met een xbox mogelijk moet zijn om je mail adres los te koppelen van het live account.
Vervolgens kun je hem via de live website opnieuw koppelen en dan onder het juiste land.
Kan iemand dat testen?
Vervolgens kun je hem via de live website opnieuw koppelen en dan onder het juiste land.
Kan iemand dat testen?
https://wren.co/join/Devian
Eén van de meest hoogwaardige hoesjes die ik ook gezien heb. Sluit zeer nauw om het toestel en toestel is nog steeds mooi om te zien met het hoesje er omheen. Het is écht zwart.AlexanderOnline schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:26:
Het werd mij van de Nokia website niet helemaal duidelijk:
Klopt helemaal. Maar ik zie dat je die hoesjes ook los kan kopen, kan je lekker wisselen:joblamie schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:28:
[...]
Eén van de meest hoogwaardige hoesjes die ik ook gezien heb. Sluit zeer nauw om het toestel en toestel is nog steeds mooi om te zien met het hoesje er omheen. Het is écht zwart.
http://www.gsmpunt.nl/accessoires/nokia/lumia-800/hoesjes
Ik kan gewoon zaken kopen hoor..Jpjedi schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:09:
[...]
Zijn een hoop mensen die niets kunnen kopen zoals Belgische Zune accounts. Ik ben geswitched naar een NL account en kan nu alles downloaden wat ik wil.
Verwijderd
Hi,
Ik had een vraag. Zou graag Glympse downloaden, maar die app is niet te vinden in de Nederlandse Marketplace. Hoe krijg ik het voor elkaar om apps vanaf de US site te downloaden/kopen?
Iemand al ervaring?
Ik had een vraag. Zou graag Glympse downloaden, maar die app is niet te vinden in de Nederlandse Marketplace. Hoe krijg ik het voor elkaar om apps vanaf de US site te downloaden/kopen?
Iemand al ervaring?
Ik ga morgen iig terug naar de winkel voor die eerste 2 punten.ElectroDonker schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:44:
Wat kritische zaken dan:
- Rammelende foto-knop
- Brom tijdens bellen
- Ledje achterop is iets dieper gaan liggen, en niet meer op een vlak met de achterkant
- Krassen op het zilveren plaatsje aan de achterkant
- Bijlagen in whatsapp werken niet goed
- Sync met exchange 2003 / 2007 met een meer 'exotisch certificaat' werkt niet (UTN cert)
- Ik zet bij mijn pictures / camera roll het Auto-upload naar skydrive aan, maar ik heb daar nog geen foto's gevonden. doe ik iets fout (activatiecode gemist oid?) >>> EDIT: ik heb iets gemist, hij werkt nu wel. Heb denk ik op de verkeerde account ingelogd, wist niet dat ik r twee had? Dumb...
Ik denk dat ik het toestel ga ruilen voor een nieuwe ivm de eerste twee / drie punten, is hier al iemand die dat (ook) heeft gedaan?
Helaas geen witte...beschuit schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:30:
[...]
Klopt helemaal. Maar ik zie dat je die hoesjes ook los kan kopen, kan je lekker wisselen:
http://www.gsmpunt.nl/accessoires/nokia/lumia-800/hoesjes
Verwijderd
Ik heb 'm vorige week geretourneerd vanwege de brom die af en toe optreedt wanneer ik zelf spreek tijdens het bellen. Nokia is bezig met het onderzoeken van de brom. De telefoon welke de brom vertoonde, is in onderzoek bij Nokia (Nokia heeft het IMEI nummer)rajboen schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:42:
[...]
Ik ga morgen iig terug naar de winkel voor die eerste 2 punten.
Zodra ik te horen krijg dat het opgelost is, sta ik als eerste bij een winkel om weer een Lumia 800 te halen.
(+ een blauwe voor m'n dochter)
Geretourneerd als in reparatie naar Nokia of bedoel je dat Nokia in zijn algemeenheid het gebrom aan het onderzoeken is? Komt m.i. niet helemaal duidelijk naar voren uit je verhaal. Had je je tel bij een nieuw abonnement of verlenging?Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:36:
[...]
Ik heb 'm vorige week geretourneerd vanwege de brom die af en toe optreedt wanneer ik zelf spreek tijdens het bellen. Nokia is bezig met het onderzoeken van de brom. De telefoon welke de brom vertoonde, is in onderzoek bij Nokia (Nokia heeft het IMEI nummer)
Zodra ik te horen krijg dat het opgelost is, sta ik als eerste bij een winkel om weer een Lumia 800 te halen.
(+ een blauwe voor m'n dochter)
Als ik niet meteen een nieuw toestel mee krijg, wil ik zien of ik de overeenkomst kan laten ontbinden. Weinig zin om een nieuw toestel weer voor een x-periode kwijt te zijn voor reparatie terwijl ik het toestel net 7 dagen heb.
Even een quote op mijn eigen bericht voor iedere tweaker. Ik heb inmiddels voor het testen een Lumia 800 en hij gaat NIET synchroniseren met onze Exchange 2003. Ik krijg error: 85010014. We hebben afgesproken met onze leverancier: Werkt hij niet met onze mail omgeving, dan gaat ie terug, dat gebeurd dus morgenmaffe schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:37:
Kan iemand mij bevestigen of deze Lumia de mail uit diverse Exchange servers kan ophalen?
We hebben te maken met een Exchange 2003 server zonder SSL (ja ik weet het...) en deze is zo geconfigureerd dat je met een standaard iPhone of SGS niet de email kan benaderen. Met app Touchdown op Android kunnen we de email van Exchange 2003 wel ophalen.
Als ik dit zo schets, kan iemand mij vertellen of deze Nokia de mail prima ontvangt? zonder dat extra apps nodig zijn?
Ik weet dat het een oude mailserver is, maar Microsoft, waarom kan ik met Touchdown op Android direct mijn email halen en kan dat niet met jullie eigen exchange client op de Lumia
Bovendien sloeg tijdens het opnieuw configureren van outlook-exchange settings op de Lumia het toestel vast.
Druk je de aan/uit knop in, komt er een half scherm in beeld met de tekst: "Schuif scherm omlaag om de telefoon uit te schakelen". Dat ging niet. De touchscreen was vast geslagen. Telefoon moest 10 seconden op de uitknop. Eenmaal weer aan, ben ik een vierkant blokje met Outlook op de homescreen kwijt. Grappig
Gemiste kans... Wij blijven bij de Samsung Galaxy serie.
Zal ik hem kopen of niet?
Had vandaag geprobeerd maar ik liep veels te laat de winkel in en kon hem niet kopen, procedure voor een abbo duurt te lang.
Aan de design twijfel ik niet, maar ik weet niet wat ik over wp7 moet denken. Ik heb nu nog de n95 dus ik heb eigenlijk geen ervaring met nieuwe smartphones, iphones vind ik duur en samsung en htc vind ik niet echt aantrekklijk, alleen android spreekt me wel aan wegens de "vrijheid" (hoe ik het ervaren heb op toestellen van vrienden). Is lumia 800 nu een goede telefoon voor social gedoe, heb ik bij contacten ook meteen alle gegevens van een persoon, whatsapp, facebook etc?
In ieder geval had ik bij android een beetje een desktop feeling met pictogrammen, de tiles van wp7 vind ik niet echt zo mooi
Had vandaag geprobeerd maar ik liep veels te laat de winkel in en kon hem niet kopen, procedure voor een abbo duurt te lang.
Aan de design twijfel ik niet, maar ik weet niet wat ik over wp7 moet denken. Ik heb nu nog de n95 dus ik heb eigenlijk geen ervaring met nieuwe smartphones, iphones vind ik duur en samsung en htc vind ik niet echt aantrekklijk, alleen android spreekt me wel aan wegens de "vrijheid" (hoe ik het ervaren heb op toestellen van vrienden). Is lumia 800 nu een goede telefoon voor social gedoe, heb ik bij contacten ook meteen alle gegevens van een persoon, whatsapp, facebook etc?
In ieder geval had ik bij android een beetje een desktop feeling met pictogrammen, de tiles van wp7 vind ik niet echt zo mooi
Vreemd, bij mij draait ook exchange 2003 op de server zonder ssl en mijn Iphone 4 en mijn Lumia 800 synchroniseren probleemloos met de server. Misschien een overbodige opmerking maar ssl uitzetten bij de instellingen helpt zowel bij de Iphone als bij de Lumia (ps Andoid werkt ook probleemloos met exchange 2003) Anders via Imap proberen ?maffe schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:52:
[...]
Even een quote op mijn eigen bericht voor iedere tweaker. Ik heb inmiddels voor het testen een Lumia 800 en hij gaat NIET synchroniseren met onze Exchange 2003. Ik krijg error: 85010014. We hebben afgesproken met onze leverancier: Werkt hij niet met onze mail omgeving, dan gaat ie terug, dat gebeurd dus morgen![]()
Ik weet dat het een oude mailserver is, maar Microsoft, waarom kan ik met Touchdown op Android direct mijn email halen en kan dat niet met jullie eigen exchange client op de Lumia![]()
Bovendien sloeg tijdens het opnieuw configureren van outlook-exchange settings op de Lumia het toestel vast.
Druk je de aan/uit knop in, komt er een half scherm in beeld met de tekst: "Schuif scherm omlaag om de telefoon uit te schakelen". Dat ging niet. De touchscreen was vast geslagen. Telefoon moest 10 seconden op de uitknop. Eenmaal weer aan, ben ik een vierkant blokje met Outlook op de homescreen kwijt. Grappig![]()
Voor het sociale is het ideaal. "Alles" is standaard mooi met elkaar geïntegreerd, wellicht beter dan in andere platformen. Whatsapp is natuurlijk net als alle andere platformen een aparte app, weliswaar nog niet helemaal 100% werkend zoals bij de rest. Zal nog wel verholpen worden. Voor de rest heb je genoeg bekende apps beschikbaar voor Windows Phone.Donib schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:54:
Zal ik hem kopen of niet?
V.w.b. de tiles: ik ben tegenwoordig meer van het functionele in gebruiksgemak en geef iets minder om het mooie. Functioneel vind ik het wel. Of het mooi is, dat is ieder voor zich. Het werkt iig lekker snel en vloeiend.
Aangezien je zegt geen ervaring te hebben met smartphones: als je gewoon een "gemiddelde" gebruiker bent die er geen spannende dingen mee doet (qua diepgaande instellingen), dan hoef je je volgens mij geen zorgen te maken. Het zal in het begin altijd wennen zijn, maar op ten duur komt dat ook wel goed. Enige wat je sowieso in je achterhoofd moet houden is dat +- 2 dagen echt het maximale haalbare is bij een smartphone (afhankelijk van gebruik, instellingen etc.) in tegenstelling tot wat je nu hebt (wat waarschijnlijk langer mee gaat).
Ik heb SSL uitstaan, dat is nodig, anders gaat bij ons niet werken. Dus ik had hem juist weer eens aangezet, je weet maar nooit....arjan571 schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:25:
[...]
Vreemd, bij mij draait ook exchange 2003 op de server zonder ssl en mijn Iphone 4 en mijn Lumia 800 synchroniseren probleemloos met de server. Misschien een overbodige opmerking maar ssl uitzetten bij de instellingen helpt zowel bij de Iphone als bij de Lumia (ps Andoid werkt ook probleemloos met exchange 2003) Anders via Imap proberen ?
Zal die imap eens proberen, maar denk niet dat gaat werken, anders kom ik erop terug.
Als bij jullie de android standaard al werkt met exchange, dan geloof ik wel dat die nokia ook goed gaat.
Wij moeten juist Touchdown hebben om de mail te kunnen pakken... Is er geen touchdown voor w7?
Ik vind het erg apart dat je een telefoon afrekend op een configuratie fout op een echange server. Ik kan je uit ervaring vertellen dat er vooral met exchange 2003 vooral in SBS omgevingen wel eens wat mis gaat met het syncen naar telefoons. Dit kan te maken hebben met form based authentication, service pack level, geen goede implementatie van het ssl certificaat. Op SBS 2003 heb ik al met enige regelmaat de gehele SBS webapps opnieuw moeten creëren voordat er maar iets werkte.maffe schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:52:
[...]
Even een quote op mijn eigen bericht voor iedere tweaker. Ik heb inmiddels voor het testen een Lumia 800 en hij gaat NIET synchroniseren met onze Exchange 2003. Ik krijg error: 85010014.
Buiten klagen op een telefoon, wat heb je allemaal gedaan om het op te lossen ?
[ Voor 36% gewijzigd door iceme op 28-11-2011 23:01 ]
Verwijderd
Gekocht en vervolgens retour volgens binnen 14 dagen niet goed geld service van de Belcompany.rajboen schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:48:
[...]
Geretourneerd als in reparatie naar Nokia of bedoel je dat Nokia in zijn algemeenheid het gebrom aan het onderzoeken is? Komt m.i. niet helemaal duidelijk naar voren uit je verhaal.
Omdat ik erg graag een Lumia 800 wil hebben, maar dan wel zonder zenuwachtige brom, heb ik contact opgenomen met Nokia. Nokia pakte dit direkt serieus op en vroeg naar het IMEI nummer en waar ik de Lumia geretourneerd heb. Die info heb ik gegeven zodat Nokia een Lumia kan nakijken welke de brom vertoond. Met hopelijk voor een ieder "die er last van heeft" een afdoende oplossing.
Als je de mail instelt via google, betekent dit dan dat de mail opgehaald wordt via imap of exchange? Wil het liefst via exchange, maar krijg het niet voor elkaar omdat de contacten ook via google lopen en hij dan gaat zeuren dat er al een account voor dat mail adres bestaat genaamd google.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Mooi bericht, was ik nog vergeten te zeggen, ik ben niet de beheerder van de Exchange omgeving. Dat zit in Duitsland bij de moeder-vestiging, maar ik krijg weinig tot geen support van hun...iceme schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:55:
[...]
Ik vind het erg apart dat je een telefoon afrekend op een configuratie fout op een echange server. Ik kan je uit ervaring vertellen dat er vooral met exchange 2003 vooral in SBS omgevingen wel eens wat mis gaat met het syncen naar telefoons. Dit kan te maken hebben met form based authentication, service pack level, geen goede implementatie van het ssl certificaat. Op SBS 2003 heb ik al met enige regelmaat de gehele SBS webapps opnieuw moeten creëren voordat er maar iets werkte.
Buiten klagen op een telefoon, wat heb je allemaal gedaan om het op te lossen ?
Kan je dan voor mij op 1 vraag antwoord geven? Waarom kan Touchdown met 4 instellingen wel de mail ophalen?
Wat doet Touchdown wel, wat de gewone exchange client niet doet?
Heb 'm bij KPN gehaald dus ben benieuwd hoe zij daarmee omgaan.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:00:
[...]
Gekocht en vervolgens retour volgens binnen 14 dagen niet goed geld service van de Belcompany.
Omdat ik erg graag een Lumia 800 wil hebben, maar dan wel zonder zenuwachtige brom, heb ik contact opgenomen met Nokia. Nokia pakte dit direkt serieus op en vroeg naar het IMEI nummer en waar ik de Lumia geretourneerd heb. Die info heb ik gegeven zodat Nokia een Lumia kan nakijken welke de brom vertoond. Met hopelijk voor een ieder "die er last van heeft" een afdoende oplossing.
Verwijderd
Heb je 7740 of 7720 draaien? De update die nu rondgestuurd is en wordt via Zune.maffe schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:52:
[...]
Even een quote op mijn eigen bericht voor iedere tweaker. Ik heb inmiddels voor het testen een Lumia 800 en hij gaat NIET synchroniseren met onze Exchange 2003. Ik krijg error: 85010014.
Heb je wel dezelfde instellingen gebruikt als op de Samsung. Het zou niet de eerste keer zijn 85010014/DNS
Iets simpels als wel een domeinnaam voor je naam zetten kan deze melding al veroorzaken.
Ik heb ook al heel wat WP7 telefoons gesyched met Exchange 2003 (als werk Exchange implementaties
.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 23:18 ]
Sinds vandaag ligt hier een Lumia voor me. Om te zien is het een erg mooi toestel, het werkt ook prima, zoals ik gewend ben van de zune hd. Er zit echter één bug die me op de zenuwen werkt.
Ik kan mijn google contacts en google calendar niet syncen. Welke instelling dan ook, het werkt niet. Gezien hier mijn volledige (nette) contactlijst en agenda in zit kan ik onderhand niet meer zonder.
Ik kan mijn google contacts en google calendar niet syncen. Welke instelling dan ook, het werkt niet. Gezien hier mijn volledige (nette) contactlijst en agenda in zit kan ik onderhand niet meer zonder.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Dan voer je vrijwel zeker verkeerde gegevens in. Windows Phone synct prima met Google.Gisae schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 02:48:
Sinds vandaag ligt hier een Lumia voor me. Om te zien is het een erg mooi toestel, het werkt ook prima, zoals ik gewend ben van de zune hd. Er zit echter één bug die me op de zenuwen werkt.
Geef anders even aan welke stappen je uitvoert.
In Exchange stel je Exchange Active Sync Policies in. Het is een gegeven dat Windows Phone 7.5 maar een gedeelte van alle EAS policies ondersteund. Touchdown ondersteund er een stuk meer.maffe schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:05:
[...]
Kan je dan voor mij op 1 vraag antwoord geven? Waarom kan Touchdown met 4 instellingen wel de mail ophalen?
Als je beheerder de optie "Allow non-provisionable devices" uit heeft staan of de policy "Require encryption on device" aan heeft staan dan zal je met je Windows Phone 7.5 device niet kunnen verbinden met de Exchange server.
Heeft iemand hier al een melding van gekregen op z'n telefoon zelf... of moet je een controle doen via Zune ? Is deze update trouwens algemeen beschikbaar of wat is de strategie hier ? Ik hoop maar dat ik de update binnen krijg en het niet net zoals met Mix Radio en Music 1.6 update isHeb je 7740 of 7720 draaien? De update die nu rondgestuurd is en wordt via Zune.
Gisteravond een aantal keer de update check gedaan, maar ik zit nog steeds op 7720. Heb hem hard nodig. Ik ging op pad om 8:08, is nu 9:38, heb alleen muziek geluisterd en een kwartiertje een ebook gelezen: 66% remaining.
Ik mag dan wel op 7740 zitten, maar ik kan me echt niet voorstellen dat dat zoveel verschilt...?robinVerdegaal schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:39:
Gisteravond een aantal keer de update check gedaan, maar ik zit nog steeds op 7720. Heb hem hard nodig. Ik ging op pad om 8:08, is nu 9:38, heb alleen muziek geluisterd en een kwartiertje een ebook gelezen: 66% remaining.
Wat zegt de Battery Status in het diagnostic menu*?
* ##634# intikken in het telefoonscherm
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
voltage 3.808 VRowdy.nl schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:02:
[...]
Ik mag dan wel op 7740 zitten, maar ik kan me echt niet voorstellen dat dat zoveel verschilt...?
Wat zegt de Battery Status in het diagnostic menu*?
* ##634# intikken in het telefoonscherm
Current 164 mA (regelmatig boven 200)
FCC 11514 mAh
RCC 793 mAh
Update 7740 heeft volgens mij ook niet met de batterij problemen te maken... hiervoor zou een Nokia update komen.
Hm, bij mij schommelt het verbruik tussen de 160 en 180 en piekt ie idd telkens tot de 230...robinVerdegaal schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:07:
[...]
voltage 3.808 V
Current 164 mA (regelmatig boven 200)
FCC 11514 mAh
RCC 793 mAh
code:
1
2
3
4
| Voltage 4,031 V Current 164 mA Full Charge Capacity 1512 mAh Remaining Charge Capacity 1144 mAh |
Ik zie dat je waarschijnlijk een tikfoutje hebt gemaakt mbt je FCC (een 1 teveel?) en verder is het enige verschil dat mijn voltage hoger is. Nu ben ik geen batterij expert, maar misschien zou het daaraan kunnen liggen?
Verder, hoeveel procent issie geladen bij jou? Bij mij zo'n 65535%. Nee, geen tikfout, zo staat het er, maar ik vermoed dat er een foutje zit in de berekening van die tool...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Verwijderd
hmm, raar, werkt bij mij helemaal probleemloos met Exhange 2003!maffe schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:52:
[...]
Even een quote op mijn eigen bericht voor iedere tweaker. Ik heb inmiddels voor het testen een Lumia 800 en hij gaat NIET synchroniseren met onze Exchange 2003. Ik krijg error: 85010014. We hebben afgesproken met onze leverancier: Werkt hij niet met onze mail omgeving, dan gaat ie terug, dat gebeurd dus morgen![]()
Ik weet dat het een oude mailserver is, maar Microsoft, waarom kan ik met Touchdown op Android direct mijn email halen en kan dat niet met jullie eigen exchange client op de Lumia![]()
Druk je de aan/uit knop in, komt er een half scherm in beeld met de tekst: "Schuif scherm omlaag om de telefoon uit te schakelen". Dat ging niet. De touchscreen was vast geslagen. Telefoon moest 10 seconden op de uitknop. Eenmaal weer aan, ben ik een vierkant blokje met Outlook op de homescreen kwijt. Grappig![]()
Jou voltage is hoger omdat jou batterij voller zit.Rowdy.nl schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:19:
[...]
Hm, bij mij schommelt het verbruik tussen de 160 en 180 en piekt ie idd telkens tot de 230...
code:
1 2 3 4 Voltage 4,031 V Current 164 mA Full Charge Capacity 1512 mAh Remaining Charge Capacity 1144 mAh
Ik zie dat je waarschijnlijk een tikfoutje hebt gemaakt mbt je FCC (een 1 teveel?) en verder is het enige verschil dat mijn voltage hoger is. Nu ben ik geen batterij expert, maar misschien zou het daaraan kunnen liggen?
Verder, hoeveel procent issie geladen bij jou? Bij mij zo'n 65535%. Nee, geen tikfout, zo staat het er, maar ik vermoed dat er een foutje zit in de berekening van die tool...
https://wren.co/join/Devian
Hier slechts tussen 137 en 150. Maar zelfs ik geraak amper aan 24u wat toch echt weinig is... je kan dus echt geen enkele dag vergeten te laden of je bent gezien.Hm, bij mij schommelt het verbruik tussen de 160 en 180 en piekt ie idd telkens tot de 230...
mijn scherm helderheid staat op auto
ik zit tusen de 136mA als ie wat minder helder is
on de helderste stand (hij veranderde toevallig) gaat ie naar 161mA
FCC 1506mAh
en ja ook 65535% Chargend
ik zit tusen de 136mA als ie wat minder helder is
on de helderste stand (hij veranderde toevallig) gaat ie naar 161mA
FCC 1506mAh
en ja ook 65535% Chargend
Bij mij zit ie op 270-280r2504 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:27:
[...]
Hier slechts tussen 137 en 150. Maar zelfs ik geraak amper aan 24u wat toch echt weinig is... je kan dus echt geen enkele dag vergeten te laden of je bent gezien.

Er draaien geen services in de background, wifi is uit, bluetooth is uit, gps is uit... Wat is dit?!
Maybe iets voor in de TS, iig wat leesvoer voor mensen die twijfelen of het iets voor hun is;
https://epub01.publitas.com/85/10/#/spreadview/0/
Die 160-180 bij mij is inclusief Wifi (aan maar geen verbinding) & Bluetooth...
Edit
Check dat nog eens, bij mij zat hij ook een 20 seconden net rond de 270-280. Vermoed een mailsync oid (een push account en een IMAP account, die laatste zal wel aan het pollen zijn)
https://epub01.publitas.com/85/10/#/spreadview/0/
Tsja, dat is het nadeel van het hebben van een smartphone...r2504 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:27:
[...]
Hier slechts tussen 137 en 150. Maar zelfs ik geraak amper aan 24u wat toch echt weinig is... je kan dus echt geen enkele dag vergeten te laden of je bent gezien.
Da's wel erg vreemd... Dan hou je het nauwelijks een paar uur uit?orillion schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:38:
[...]
Bij mij zit ie op 270-280![]()
Er draaien geen services in de background, wifi is uit, bluetooth is uit, gps is uit... Wat is dit?!
Die 160-180 bij mij is inclusief Wifi (aan maar geen verbinding) & Bluetooth...
Edit
Check dat nog eens, bij mij zat hij ook een 20 seconden net rond de 270-280. Vermoed een mailsync oid (een push account en een IMAP account, die laatste zal wel aan het pollen zijn)
[ Voor 13% gewijzigd door Rowdy.nl op 29-11-2011 10:46 ]
mijn wifi staat aan, rest ook uit.. zou ik iig toch eens in de gate houden.
wat zegt ie na een reboot?
Haal een werkdag wel makkelijk, maar 24 uur lukt niet denk ik.Rowdy.nl schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:40:
[...]
Da's wel erg vreemd... Dan hou je het nauwelijks een paar uur uit?
Lijkt geholpen te hebben, zit nu rond 150-160, thanksdefcon84 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:41:
mijn wifi staat aan, rest ook uit.. zou ik iig toch eens in de gate houden.
Heb verder weinig apps erop, wel WhatsApp (op mijn Android telefoon gebruikte die ook veel). Misschien zit iets te proberen via 3G te verbinden, maar dat werkt nog niet (simyo icm windows phone probleem, zie ook dat topic).
ik heb ook whatsapp, maar heb wel mijn 3G afstaan (waar ik zit is dat toch nog niet), kan jij mss ook best doen..
Het is een APN probleem, wat inhoud dat de meeste apps gewoon werken, alleen http(s) verbindingen niet. Dus ik kan wel whatsappen via 3G, maar niet tweeten (dat is een api over http).defcon84 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:53:
ik heb ook whatsapp, maar heb wel mijn 3G afstaan (waar ik zit is dat toch nog niet), kan jij mss ook best doen..
WIFI, bluetooth, 3G, ... alles staat aan bij mij. Lijkt me trouwens ook normaal dat die dingen aan staan, WIFI voor op kantoor, bluetooth voor onderweg in de wagen alsook 3G (een dikke fail dus aan Nokia om te zeggen dat je zelfs je telefoon maar moet uitzetten als je geen oproepen verwacht !)Er draaien geen services in de background, wifi is uit, bluetooth is uit, gps is uit... Wat is dit?!
Nonsens... m'n Nokia 5800 deed zonder problemen 3 dagen met dezelfde services actief ! Moest je nu zeggen dat het een nadeel is van een fancy UI zou ik je nog willen volgen :-)Tsja, dat is het nadeel van het hebben van een smartphone...
Weet niet wat je Nokia 5800 voor scherm had, maar bij de meeste smartphones is dat de grote verbruiker. Groter scherm/hogere resolutie -> meer verbruik. Nokia zal ook nog wel wat verbeteren voor de Lumia, maar bij aanschaf van deze telefoon wist ik dat ik erop achteruit zou gaan, want mijn HTC Hero haalde 48 uur met een simpel LCD scherm en 480x320 resolutie.r2504 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:59:
[...]
Nonsens... m'n Nokia 5800 deed zonder problemen 3 dagen met dezelfde services actief ! Moest je nu zeggen dat het een nadeel is van een fancy UI zou ik je nog willen volgen :-)
Nokia 5800: 640 * 360 (230k pixels)Weet niet wat je Nokia 5800 voor scherm had, maar bij de meeste smartphones is dat de grote verbruiker.
Nokia 800: 480 * 800 (384k pixels)
Da's inderdaad een factor 1.6... goeie verklaring.
Misschien heeft het trouwens meer te maken met de fysieke grootte van het scherm, aangezien het vooral de backlight is die veel stroom verbruikt. Weet niet of daar ook zo'n factor in zit. Verder zal je CPU ook wel sneller zijn nu.r2504 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:10:
[...]
Nokia 5800: 640 * 360 (230k pixels)
Nokia 800: 480 * 800 (384k pixels)
Da's inderdaad een factor 1.6... goeie verklaring.
De Hero gaat bij mij makkelijk een halve week mee, o.a. door een custom rom, en omdat ik hem weinig gebruik. (wifi/3g/sync heb ik standaard uit staan, dat helpt ook)orillion schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:02:
[...]
Weet niet wat je Nokia 5800 voor scherm had, maar bij de meeste smartphones is dat de grote verbruiker. Groter scherm/hogere resolutie -> meer verbruik. Nokia zal ook nog wel wat verbeteren voor de Lumia, maar bij aanschaf van deze telefoon wist ik dat ik erop achteruit zou gaan, want mijn HTC Hero haalde 48 uur met een simpel LCD scherm en 480x320 resolutie.
Ik heb nu sinds vanochtend ook een lumia voor me liggen, en ben benieuwd of ik makkelijk kan wennen aan het dagelijks moeten opladen. Uiteraard wist ik dit bij voorbaat en heb je dit (helaas) bij de meeste smartphones.
Voor de rest bevalt de Lumia tot nu toe prima, prachtig scherm en geen rammelende knopjes oid.
Met WP7 had ik al ervaring samen met een HTC trophy, maar de Lumia is beduidend sneller, vooral met het opstarten van apps/games.
Lumia heeft een OLED scherm, dus geen backlight...orillion schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:13:
[...]
Misschien heeft het trouwens meer te maken met de fysieke grootte van het scherm, aangezien het vooral de backlight is die veel stroom verbruikt. Weet niet of daar ook zo'n factor in zit. Verder zal je CPU ook wel sneller zijn nu.
OLED verbruikt minder stroom bij zwart dan bij wit... het loont dus ook de moeite om de background van wp op zwart te houden
Settings -> email+accounts -> add an account -> google -> email + password -> sign injoblamie schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 06:49:
[...]
Dan voer je vrijwel zeker verkeerde gegevens in. Windows Phone synct prima met Google.
Geef anders even aan welke stappen je uitvoert.
Ook handmatig de instellingen invoeren via exchange werkt niet.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Het grote verschil zal ook zitten in de rekenkracht die de Lumia vs. de 5800 heeft. De 5800 is een ARM11 die draait op 434Mhz als ik me niet vergis tegen de 1.4Ghz Cortex A8 + Adreno 205 GPU in de Lumia. Daarnaast dus het al genoemde scherm (3,2" tegen 3,7 en 640 x 360 tegen 800 x 480)r2504 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:59:
[...]
Nonsens... m'n Nokia 5800 deed zonder problemen 3 dagen met dezelfde services actief ! Moest je nu zeggen dat het een nadeel is van een fancy UI zou ik je nog willen volgen :-)
Nog wel een noemenswaardig puntje wat ik al las en kan bevestigen. De accu wordt nu nog niet volledig opgeladen. Opgegeven capaciteit van 1450mAh, maar de werkelijke lading is vrijwel altijd slechts 1300mAh. Je kan dit zelf ook checken via ##634# en dan de battery diagnostic te openen. Nu zal de extra 150mAh niet het grootste verschil maken, maar het draagt wel bij.
Je kan in die diagnostic ook zien wat de discharge is op dat moment. In rust schommelt het bij mij tussen de 130 en 150mA. Bij last stijgt het soms naar wel 700mA. Het blijft gissen zelfs met zo'n app overigens.
[ Voor 0% gewijzigd door Beanie op 29-11-2011 11:45 . Reden: Staat reeds eerder beschreven ]
Beperktere 3G services, kleiner scherm inderdaad, minder krachtige CPU en, I hate to say it; maar Symbian is niet echt een Smartphone OS... Tis een telefoon met wat extra functies... Tegenwoordig is een (smartphone) telefoon meer een media device waar je ook nog mee kunt bellen...r2504 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:59:
[...]
WIFI, bluetooth, 3G, ... alles staat aan bij mij. Lijkt me trouwens ook normaal dat die dingen aan staan, WIFI voor op kantoor, bluetooth voor onderweg in de wagen alsook 3G (een dikke fail dus aan Nokia om te zeggen dat je zelfs je telefoon maar moet uitzetten als je geen oproepen verwacht !)
[...]
3G schijnt een enorme verbruiker te zijn, dus dat scheelt behoorlijk. Dat geld niet alleen voor data, maar ook voor bellen... (Zie ook bv de iPhone specs)J27 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:15:
[...]
De Hero gaat bij mij makkelijk een halve week mee, o.a. door een custom rom, en omdat ik hem weinig gebruik. (wifi/3g/sync heb ik standaard uit staan, dat helpt ook)
[..]
Onzin. Ik ben geen Symbian-fan, maar de waarheid is simpelweg dat je met een Symbian-telefoon minstens evenveel, of zelfs nog meer kan als met een WP-toestel (of Android/iOS, for that matter).Rowdy.nl schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:44:
[...]
Beperktere 3G services, kleiner scherm inderdaad, minder krachtige CPU en, I hate to say it; maar Symbian is niet echt een Smartphone OS...
Het werkt alleen allemaal niet even soepel en de UI is hopeloos verouderd, maar qua functionaliteit heeft Symbian zich altijd kunnen meten met de concurrentie en heeft zelfs op bepaalde vlakken een voorsprong.
Met een latere update wordt de capaciteit opgekrikt naar 1450mAh, deze blijft nu inderdaad steken op 1300mAh. Wat hier nu de reden van is, is mij niet duidelijk.Beanie schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:41:
[...]
Nog wel een noemenswaardig puntje wat ik al las en kan bevestigen. De accu wordt nu nog niet volledig opgeladen. Opgegeven capaciteit van 1450mAh, maar de werkelijke lading is vrijwel altijd slechts 1300mAh.
[ Voor 34% gewijzigd door DaMarcus op 29-11-2011 11:49 ]
Vergeten duidelijk te vermelden inderdaad.DaMarcus schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:48:
[...]
Met een latere update wordt de capaciteit opgekrikt naar 1450mAh, deze blijft nu inderdaad steken op 1300mAh. Wat hier nu de reden van is, is mij niet duidelijk.
Meen ook gelezen te hebben dat de oplaadspanning omhoog gaat waardoor de laadtijd verkort wordt.
- Ga naar instellingenGisae schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:35:
[...]
Settings -> email+accounts -> add an account -> google -> email + password -> sign in
- Ga naar e-mail en accounts
- Klik op account toevoegen
- Klik op Outlook
- Voer je emailadres in
- Voer je wachtwoord in
- Klik op aanmelden
- Negeer de foutmelding over instellingen die niet gevonden kunnen worden
- Zet achter je gebruikersnaam @gmail.com
- Laat domein leeg
- Klik weer op aanmelden
- Negeer de foutmelding weer en klik op Geavanceerd
- Laat domein weer leeg
- Voer bij server m.google.com in
- Klik weer op aanmelden
Heb net mijn toestel ingeruild voor een rammelende foto-knop en een brom bij het bellen, was binnen 10 minuten geregeld. Knop zit stukje vaster (wel minder dan lock knop, maar tis ook dual action focus/foto), brom moet ik nog even voor gebeld worden. We zullen zien!
Overigens, ook ik kan niet connecten Exchange 2007, beheer is elders gelocaliseerd en admins zijn niet al te actief. gaan over 2 weken over op exchange 2010, dus no prob verder... wel suf van MS dat ze zo moeilijk doen met die EAS-profielen, certificaten etc.
Overigens, ook ik kan niet connecten Exchange 2007, beheer is elders gelocaliseerd en admins zijn niet al te actief. gaan over 2 weken over op exchange 2010, dus no prob verder... wel suf van MS dat ze zo moeilijk doen met die EAS-profielen, certificaten etc.
Mijn zit rond de 360? Lijkt me niet dat die waarde klopt toch?orillion schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:45:
[...]
Haal een werkdag wel makkelijk, maar 24 uur lukt niet denk ik.
[...]
Lijkt geholpen te hebben, zit nu rond 150-160, thanks
Heb verder weinig apps erop, wel WhatsApp (op mijn Android telefoon gebruikte die ook veel). Misschien zit iets te proberen via 3G te verbinden, maar dat werkt nog niet (simyo icm windows phone probleem, zie ook dat topic).
Voltage: 3.852 V
Current: 361mA
Full charge capacity: 1514mAh
Remaining charge: 934 Mah
[ Voor 7% gewijzigd door Snippertje op 29-11-2011 12:20 ]
En wat gebeurt er na een reboot? Wat heb je allemaal aan staan? Helderheid scherm heel hoog oid?Snippertje schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:19:
[...]
Mijn zit rond de 360? Lijkt me niet dat die waarde klopt toch?
Voltage: 3.852 V
Current: 361mA
Full charge capacity: 1514mAh
Remaining charge: 934 Mah
Wifi staat aan, 3G staan aan, push mail, whatsapp. Helderheid automatisch.orillion schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:21:
[...]
En wat gebeurt er na een reboot? Wat heb je allemaal aan staan? Helderheid scherm heel hoog oid?
Na een reboot staat die op 437 mA. Klopt volgens mij niks van, want zó snel is de batterij ook weer niet leeg.
Edit: Helderheid normaal zorgt wel voor veel minder. Zit nu op 273.
[ Voor 7% gewijzigd door Snippertje op 29-11-2011 12:27 ]
joblamie schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:59:
[...]
- Ga naar instellingen
- Ga naar e-mail en accounts
- Klik op account toevoegen
- Klik op Outlook
- Voer je emailadres in
- Voer je wachtwoord in
- Klik op aanmelden
- Negeer de foutmelding over instellingen die niet gevonden kunnen worden
- Zet achter je gebruikersnaam @gmail.com
- Laat domein leeg
- Klik weer op aanmelden
- Negeer de foutmelding weer en klik op Geavanceerd
- Laat domein weer leeg
- Voer bij server m.google.com in
- Klik weer op aanmelden

Dat is het enige dat de telefoon doet, ongeacht hoe je de account instelt.
Ik heb nu eindelijk mijn msn messenger contactgegevens weer op orde nadat de telefoon er een zooitje van had gemaakt. Enkel inloggen via messenger 6.4 (zat standaard in windows XP) werkt nu helemaal niet meer.
Ik baal er flink van dit toestel te hebben gekocht. Het ziet er mooi uit, de menustructuur werkt fijn maar de ondersteuning is klote en het toestel past van allerlei dingen aan waar het gewoon af moet blijven. Zelfs mijn zune 30 en zune hd werden leeg gehaald nadat ik ze weer aansloot op de computer. Wie verzint dat soort dingen, kap eens met die onzin
Verwijderd
Kreeg tijdens die test een whatsapp bericht binnen en sprong meteen naar 600+
Maar normaal gesproken fluctueert het tussen de 130--250.
Maar normaal gesproken fluctueert het tussen de 130--250.
Dat ligt toch echt aan jou zelf... Mijn Zune HD werkt al een jaar prima samen met mijn HTC Trophy en nu ook met de Lumia.Gisae schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:00:
[...]
[afbeelding]
Dat is het enige dat de telefoon doet, ongeacht hoe je de account instelt.
Ik heb nu eindelijk mijn msn messenger contactgegevens weer op orde nadat de telefoon er een zooitje van had gemaakt. Enkel inloggen via messenger 6.4 (zat standaard in windows XP) werkt nu helemaal niet meer.
Ik baal er flink van dit toestel te hebben gekocht. Het ziet er mooi uit, de menustructuur werkt fijn maar de ondersteuning is klote en het toestel past van allerlei dingen aan waar het gewoon af moet blijven. Zelfs mijn zune 30 en zune hd werden leeg gehaald nadat ik ze weer aansloot op de computer. Wie verzint dat soort dingen, kap eens met die onzin
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
De Lumia was met een andere live account gekoppeld dan de Zune's. Dat was voor de zune software een reden om die te wissen. Zoiets verzin je toch niet?Ramon schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:25:
[...]
Dat ligt toch echt aan jou zelf... Mijn Zune HD werkt al een jaar prima samen met mijn HTC Trophy en nu ook met de Lumia.
Ze verzinnen wel meer bizarre dingen in WP7.
Tenzij ik het nog niet gevonden heb... maar hoe sla je een attachment lokaal op de telefoon op ? Hoe copieer ik een file van m'n SkyDrive naar de telefoon zelf (of verwacht men dat ik alles steeds over m'n dataverbinding ga sleuren) ? Waarom kan men niet gewoon USB mass storage aanbieden en de applicatie hier deftig toegang tot geven ?
Tenzij ik het nog niet gevonden heb... maar hoe sla je een attachment lokaal op de telefoon op ? Hoe copieer ik een file van m'n SkyDrive naar de telefoon zelf (of verwacht men dat ik alles steeds over m'n dataverbinding ga sleuren) ? Waarom kan men niet gewoon USB mass storage aanbieden en de applicatie hier deftig toegang tot geven ?
Highlights video van het Deadmau5 Nokia Lumia 800 event in London... 
Verwijderd
open je bestand van je skydrive. ga naar opties en kies opslaan als. kies de lokatie (bijv. je telefoon) en dan is je bestand opgeslagen op je telefoonr2504 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:38:
Ze verzinnen wel meer bizarre dingen in WP7.
Als ik het open dan start hij m'n browser... er valt dan niets op te slaanopen je bestand van je skydrive. ga naar opties en kies opslaan als.
Misschien dat het truukje werkt voor sommige filetypes maar zeker niet voor allemaal.
Het feit dat Skydrive geen echte applicatie is maar gewoon een browser vind ik trouwens ook maar zwak.
Verwijderd
Skydrive is dan ook niet meer dan een online opslag, waarom zou de een applicatie zijn? Wat probeer je op te slaan? Als je een office document van je skydrive opent en opnieuw opslaat kan je dan niet gewoon lokaal kiezen?r2504 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:36:
[...]
Als ik het open dan start hij m'n browser... er valt dan niets op te slaan
Misschien dat het truukje werkt voor sommige filetypes maar zeker niet voor allemaal.
Het feit dat Skydrive geen echte applicatie is maar gewoon een browser vind ik trouwens ook maar zwak.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 14:37 ]
Verwijderd
ja dat kan!Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:37:
[...]
Skydrive is dan ook niet meer dan een online opslag, waarom zou de een applicatie zijn? Wat probeer je op te slaan? Als je een office document van je skydrive opent en opnieuw opslaat kan je dan niet gewoon lokaal kiezen?
De oplossing die voor mij werkte:Gisae schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:35:
[...]
Settings -> email+accounts -> add an account -> google -> email + password -> sign in
Schijnbaar werkt het dus niet met een google account op een eigen adres zonder er gmail bij te hebben.To fix the Google (calendar) sync problem on my Windows 7.5 (Mango) phone, I had to create a Gmail email address for my Google account. I originally had only my existing Yahoo email set up my Google account. My Google calendar would no longer sync with a Yahoo address assigned as the only email assigned to the Google account.
I first balked at trying this fix because I had misunderstood other posts to mean that I would need to create another Google account with a new Gmail email address. I did not want to create a second Google account and have to copy/transfer my multiple calendars from my original account to a new one. But you don’t need a new Google account, just a (new) Gmail address assigned to your existing Google account. So log into your existing Google account on your PC, then go to Account Settings and pick Gmail under “Try Something new”. Proceed through the screens to create a new Gmail address, but select “use with existing account” when prompted. You will end up with a new Gmail address as the primary email assigned to your existing Google account, and your old email (Yahoo in my case) as the secondary email. Note that you can still login to your Google account with your secondary email address.
Now go back to your phone, choose “add an account” under “email+accounts” in Settings. Use your new Gmail address (instead of your original non-Gmail address), and rejoice as your phone starts to sync with Google.
Note that I do not intend to use my Gmail address, nor the Hotmail address that Windows Live created for me. I consider these just orphaned artifacts to enable Windows, Google, and Yahoo to play nice on my phone.
Toevoeging:
Je telefoon eerst instellen zonder de live account. Eerst de google account toevoegen en dan pas live.
Nu nog uit zien te vinden hoe ik agenda items van dat verrekte live af krijg en op mijn google account.
[ Voor 7% gewijzigd door Gisae op 07-12-2011 19:38 ]
code:
1
2
3
4
| Voltage 3.587 V Current 542 mA Full Charge Capacity 1513 mAh Remaining Charge Capacity 393 mAh |
Vandaag een aantal keer de Diagnostic tool gedraaid, meestal staat 'Current' op zo'n 165 mA, soms gaat dat naar 250 mA, maar nu - wifi uit, bluetooth uit, geen apps met background processes op de achtergrond - staat de Current al een halfuur op 542 mA. Drie keer zo hoog als 'normaal'.
Waar kan dat aan liggen?
Een afbeelding kan je zo lokaal saven... een PDF bijvoorbeeld niet.
Heb nu de Lumnia 11 dagen in gebruik en problemen met de accu had ik ook in het begin. Met moeite haalde ik 18.00 uur. Na 7 dagen (volledig opladen en leeglaten) begon ik al te merken dat de accu langer mee ging. Nu na 11 dagen met redelijk gebruik (3G en WIFI aan, email handmatig elk uur binnen halen en 40min spelletjes, 30min whatsapp en 40min internet) is hij na 18 uur pas echt op. Ik denk dat met de dag dat ik de accu vaker op ga laden hij het steeds beter doet.
Is de accu soms lui, kan het zijn, refererend aan het filmpje van een hele tijd geleden van de fabriek waar een productiemedewerker de nieuwe lumnia liet zien, dat de accu een lange tijd (lees: van productie tot verschepen tot in magazijn liggend) heeft stil gelegen en dan hij als het ware weer opgewekt moet worden. Ik kan in ieder geval een hele dag met de tel werken zonder dat hij leeg is.
Whatsapp werkt al wel behoorlijk maar meot zeggen dat ze bij mij niet altijd gelijk binnen komen. Alleen als de telefoon in het opstartscherm staat (of aan staat wat je ook doet) dan zie ik vrijwel direct het bericht maar soms wil het ook wel is 30min duren. Waar dit aan ligt geen idee maar lijkt me meer een Whatsapp probleem dan WindowsPhone.
Vraagje aan medetweakers, ik wil graag nog een oplader kopen voor dit toesten maar nu ben ik bij diverse winkel geweest maar kan niet een winkel vinden dus uberhaupt een oplader voor deze tel heeft. Hebben er al meerdere medetweakers een extra oplader aangeschaft en zo ja waar?
Betreft de volgende punten:
http://europe.nokia.com/f...ia-fast-usb-charger-ac-16
http://europe.nokia.com/f...g-and-data-cable-ca-185cd
Is de accu soms lui, kan het zijn, refererend aan het filmpje van een hele tijd geleden van de fabriek waar een productiemedewerker de nieuwe lumnia liet zien, dat de accu een lange tijd (lees: van productie tot verschepen tot in magazijn liggend) heeft stil gelegen en dan hij als het ware weer opgewekt moet worden. Ik kan in ieder geval een hele dag met de tel werken zonder dat hij leeg is.
Whatsapp werkt al wel behoorlijk maar meot zeggen dat ze bij mij niet altijd gelijk binnen komen. Alleen als de telefoon in het opstartscherm staat (of aan staat wat je ook doet) dan zie ik vrijwel direct het bericht maar soms wil het ook wel is 30min duren. Waar dit aan ligt geen idee maar lijkt me meer een Whatsapp probleem dan WindowsPhone.
Vraagje aan medetweakers, ik wil graag nog een oplader kopen voor dit toesten maar nu ben ik bij diverse winkel geweest maar kan niet een winkel vinden dus uberhaupt een oplader voor deze tel heeft. Hebben er al meerdere medetweakers een extra oplader aangeschaft en zo ja waar?
Betreft de volgende punten:
http://europe.nokia.com/f...ia-fast-usb-charger-ac-16
http://europe.nokia.com/f...g-and-data-cable-ca-185cd
@sinasappel
Volgens mij is iedere Micro-USB lader geschikt. Voor een paar euro haal je er eentje bij de Mediamarkt.
Volgens mij is iedere Micro-USB lader geschikt. Voor een paar euro haal je er eentje bij de Mediamarkt.
Volgens een medewerker van The Phone House, en hij liet dit me ook zien op zijn computer, was er een intern bericht gestuurd dat alleen de officiele lader voor de lumnia gebruikt mag worden, uiteraard mocht er wel een micro-usb lader vanuit de computer gebruikt worden maar ik zou graag een gewone lader willen gebruiken.
Of de nokia-forums wordt ook aangegeven om allleen de originele lader de gebruiken (copmuter laden mag wel)
Of de nokia-forums wordt ook aangegeven om allleen de originele lader de gebruiken (copmuter laden mag wel)
Da's natuurlijk je reinste onzin en spreekt zichzelf volledig tegen. Ofwel heeft de Nokia lader iets "magisch" en kan je dus ook geen computer gebruiken om hem te laden, ofwel is er niets "magisch" aan de Nokia lader en kan je dan ook eender welke lader gebruiken.Of de nokia-forums wordt ook aangegeven om allleen de originele lader de gebruiken (copmuter laden mag wel)
Ik haal de mijne over twee weken pas, dus ik kan niet met zekerheid zeggen of dit ook het geval is. Maar dit klinkt nogal als redelijke verkooppraat. Naar mijn weten zou iederen micro-USB lader dienen te werken. Daarnaast is het sowieso niet aan te raden om je telefoon op te laden via de laptop, dit duurt eeuwen in vergelijking met een stopcontact.sinasappel schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:32:
Volgens een medewerker van The Phone House, en hij liet dit me ook zien op zijn computer, was er een intern bericht gestuurd dat alleen de officiele lader voor de lumnia gebruikt mag worden, uiteraard mocht er wel een micro-usb lader vanuit de computer gebruikt worden maar ik zou graag een gewone lader willen gebruiken.
Bij de Mediamarkt hebben ze micro-USB laders liggen die je direct in het stopcontact kan steken.
[ Voor 7% gewijzigd door Regenbui op 29-11-2011 15:40 ]
Verwijderd
ik heb bij dixons een lader voor in de auto en een extra lader voor op kantoor gehaald. gewoon universeel merkloos en werkt prima!Regenbui schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:39:
[...]
Ik haal de mijne over twee weken pas, dus ik kan niet met zekerheid zeggen of dit ook het geval is. Maar dit klinkt nogal als redelijke verkooppraat. Naar mijn weten zou iederen micro-USB lader dienen te werken.
Bij de Mediamarkt hebben ze micro-USB laders liggen die je direct in het stopcontact kan steken.
Natuurlijk is dat ook het eerste wat je denkt, ze willen verkopen. Ik weet te weinig van dit om er goed over te oordelen maar maakt de amperage output nog wat uit. De standaard meegeleverde is zo'n 1000mA en sommige laders hebben 1200mA
Ik gebruik op mijn werk de lader van mijn N97. Werkt prima. Het kabeltje dat ik bij de Lumia kreeg hangt aan mijn USB out van de tomtom lader in de auto, Werkt ook prima. En het losse USB kabeltje van de N97 gebruik ik aan mijn laptop en met die vieze witte (?) 220V naar USB adapter. Werkt ook prima.
Dus, laad je geen onzin aansmeren (pun intended).
Dus, laad je geen onzin aansmeren (pun intended).
Heb hem vanochtend gekocht, hij heeft me wel even laten schrikken toen hij uitviel en niet meer aan, maar na een half uurtje aan de oplader toonde hij weer tekens van leven.
Vraagje, ik heb nu dus bij me personen tile mijn contacten uit facebook en windows live, echter heb ik de windows live er uit gefiltreerd, om zo alleen me facebook contacten te laten zien. Van veel mensen heb ik dan ook de nummer er bij staan en kan ze ook zo bellen en smsen, echter met whatsapp heb ik bijna geen contacten, mensen waarvan de nummer bekend is op facebook (en dus in mijn personen) whatsappen mij maar whatsapp herkent dat niet als een van me contacten maar toont gewoon een nummer. Krijg zo het gevoel dat het samenwerken niet zo soepel verloopt. Weet iemand hoe dit werkt?
Vraagje, ik heb nu dus bij me personen tile mijn contacten uit facebook en windows live, echter heb ik de windows live er uit gefiltreerd, om zo alleen me facebook contacten te laten zien. Van veel mensen heb ik dan ook de nummer er bij staan en kan ze ook zo bellen en smsen, echter met whatsapp heb ik bijna geen contacten, mensen waarvan de nummer bekend is op facebook (en dus in mijn personen) whatsappen mij maar whatsapp herkent dat niet als een van me contacten maar toont gewoon een nummer. Krijg zo het gevoel dat het samenwerken niet zo soepel verloopt. Weet iemand hoe dit werkt?
Verwijderd
whatsapp herkent geen facebook contacten, maar alleen je normale telefoonboek contacten....Donib schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:05:
Heb hem vanochtend gekocht, hij heeft me wel even laten schrikken toen hij uitviel en niet meer aan, maar na een half uurtje aan de oplader toonde hij weer tekens van leven.
Hmm zou wel zo mooi zijn als dat wel zo was, nu moet ik alle contacten apart aanmakenVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:08:
[...]
whatsapp herkent geen facebook contacten, maar alleen je normale telefoonboek contacten....

Verwijderd
gewoon kopiëren van je oude telefoon gaat makkelijk en snelDonib schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:10:
[...]
Hmm zou wel zo mooi zijn als dat wel zo was, nu moet ik alle contacten apart aanmaken
Sorry hoor maar ik kan dus echt geen whatsapp gebruiken, ik heb nu dus een hele nieuwe contact toegevoegd puur voor het testen en dan kan ik alsnog niet een whatsapp bericht sturen maar wel zo'n sms bericht naar degene om whatsapp te gebruikenVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:11:
[...]
gewoon kopiëren van je oude telefoon gaat makkelijk en snel
einde van de werkdag.
moet er wel bijvermelden dat ik aant roamen ben, dus geen 3G of ander internet aan heb staan.. dus dat doet al veel zie ik nu..
btw, since ik die code heb ingegeven staat er een Diagnostics app in men App lijst
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Voltage 3.981 V Current 129 mA Full Charge Capacity 1510 mAh Remaining Charge Capacity 1072 mAh remaining battery life 83% time remaining 19 uur time since last charge 8 uur |
moet er wel bijvermelden dat ik aant roamen ben, dus geen 3G of ander internet aan heb staan.. dus dat doet al veel zie ik nu..
btw, since ik die code heb ingegeven staat er een Diagnostics app in men App lijst
Verwijderd
je contact moet ook whatsapp hebben natuurlijk! anders moet je je favorieten even refreshenDonib schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:22:
[...]
Sorry hoor maar ik kan dus echt geen whatsapp gebruiken, ik heb nu dus een hele nieuwe contact toegevoegd puur voor het testen en dan kan ik alsnog niet een whatsapp bericht sturen maar wel zo'n sms bericht naar degene om whatsapp te gebruiken
Dat is het hem denk ik, de ander heeft ook whatsapp, en hij heeft me een bericht gestuurd maar bij whatsapp toont ie dan een nummer ipv een contact, want het nummer is bekend in mijn personen, zowel als facebook als aangemaakt id, en me favorieten zijn gewoon helemaal leeg en heb geen flauw idee hoe je het moet refreshen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:25:
[...]
je contact moet ook whatsapp hebben natuurlijk! anders moet je je favorieten even refreshen
Misschien moet ik maar eens naar een guide voor dummies zoeken, heb nooit eerder zelf whatsapp gehad, wel gebruikt op een samsung met android
Voor whatsapp had ik ook problemen. Same problem here, ik zag ook geen contacten, althans ik zag ze wel maar niet in favourite dus kon ze ook nieets sturen. Probleem was dat het nummer op +316... moet beginnen (omdat whatsapp internationaal in natuurlijk). Na alle nummers op +316 te hebben laten beginnen moet je binnen whatsapp op refresh drukken (whatsapp->setting-:tab to reresh) en hop alle contacten staan er dan wel in.
als je gewoon je contacten allemaal koppelt mag dat toch geen probleem geven? 
hier toch nog niet iig :-)
Verwijderd
Tja, ik haal met gemak 48 uur op een charge. Ik zit nu op 1 dag en 20 uur sinds de laatste charge, en zit nog op 25%. Heb hem zowel gisteren (internet) en vandaag (telefoon) zeer regelmatig gebruikt.r2504 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:27:
[...]
Screenshot app, heb geen WP7 om het te testen.
http://www.wp7.nl/5052/de...t-app-voor-windows-phone/
vernieuwde screenshot app
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1316199
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik vind inderdaad de wijze waarop WP7 integreert en vooral de apps met elkaar samenwerken is ongekend. De ervaring voelt toch wel een beetje als smartphone 2.0. En als Apple dat 4 jaar geleden al had, dan voelt dit een beetje als 3.0.Donib schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:05:
Des te meer het als een domper voelt dat whatsapp niet zo goed integreert als de rest... Eigenlijk doet whatsapp niets minder dan op de iphone. Maar zou het niet geweldig zijn als dit met "Berichten" zou samenwerken?
Ik stond echt te kijken toen ik opeens allemaal sms'jes kreeg van mijn schoonvader, die dat nooit doet, omdat hij prepaid heeft. Kijk ik verder en zit mijn schoonvader gewoon op msn. Ik krijg dat heel mooi in de vorm van berichten (net een sms) binnen en kan zo reageren. Ideaal!
Whatsapp contacten komen niet in "Personen" te staan. Zou een leuke update zijn!defcon84 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:31:
als je gewoon je contacten allemaal koppelt mag dat toch geen probleem geven?
Verwijderd
hoe installeer je zo'n app die niet van marketplace komt eigenlijk?Kiswum schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:15:
Screenshot app, heb geen WP7 om het te testen.
@Matthijs Hoekstra
Kan je bevestigen of de blauwe lumia 800 voor Nederland tot half december uitgesteld is? Dit schijnt op de FB pagina van Nokia gezet te zijn.
Kan je bevestigen of de blauwe lumia 800 voor Nederland tot half december uitgesteld is? Dit schijnt op de FB pagina van Nokia gezet te zijn.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Ik weet niet wat touchdown anders doet dan een Windows phone. Ik kan me wel voorstellen dat touchdown bijvoorbeeld gebruik maakt van de webaccess webdav voor de sync. En dat de Windows phone gebruik maakt van de originele active sync implementatie. Wat doet een android toestel als je de standaard android gebruik ipv touchdown? Of wellict kun je eens testen met een iphone? Die gebruikt ook het originele activesync implemenatie.maffe schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:05:
[...]
Mooi bericht, was ik nog vergeten te zeggen, ik ben niet de beheerder van de Exchange omgeving. Dat zit in Duitsland bij de moeder-vestiging, maar ik krijg weinig tot geen support van hun...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:
Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic
Accessoires mogen hier besproken worden.
Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:
Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic
Accessoires mogen hier besproken worden.
Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.