Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 21:55
Ik heb vanmiddag mijn Lumia 800 ontvangen. Vooralsnog geen enkele van de bovenstaande problemen ondervonden. Wel een vraag. Hoe stel ik in dat je met een double-tap kan unlocken? Of is dit alleen een N9 feature?

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diotav schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:48:
Ik heb vanmiddag mijn Lumia 800 ontvangen. Vooralsnog geen enkele van de bovenstaande problemen ondervonden. Wel een vraag. Hoe stel ik in dat je met een double-tap kan unlocken? Of is dit alleen een N9 feature?
dat is een Symbian feature. je nieuwe phone heeft dat niet want die draait op WP7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Heb 'm vanmiddag gehaald bij de Hi shop (verlenging Hi abo met studentenkorting).
Eerste indruk: erg gaaf! Hardware ziet er goed uit en WP7 is super eenvoudig te gebruiken. Werkt verassend goed (stap over van een Nokia E75, daarvoor E61i gehad). Vond het ook relax dat ik de interface taal gewoon in het Engels kan zetten maar de typsuggesties gewoon in het Nederlands kunnen.
Ik vind het alleen een beetje irritant dat m'n contacten, die ik overgezet hebt met de transfer tool, als een windows live contact worden neergezet. Heb dus gelijk even een flinke opschoonklus gehad aan m'n MSN contacten om het overzichtelijk te houden...
Dan iets anders, ik las eerder dat mensen last hadden van rammelende knopjes. Als ik schud dan rammelt mijn volumeknoppen. Een beetje knullig, maar ik weet nou ook weer niet of ik hiervoor terug moet gaan? Hoe normaal is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen hoe ik whatsapp op mijn lumia 800 krijg ?? Ben een leek op dit gebied en lukt me niet.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:30:
Kan iemand me uitleggen hoe ik whatsapp op mijn lumia 800 krijg ?? Ben een leek op dit gebied en lukt me niet.

alvast bedankt.
Ga naar de Marketplace te vinden op je homescreen danwel in het menu. En zoek in de 'Marketplace' op Whatsapp.
Hiervoor moet je wel een Live ID hebben, dit kun je aanmaken of als er al een hebt kun je die gebruiken.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 20:23
Heb mijn Lumia nu sinds de dag van release dus nu 12/13 dagen.
Ben nog steeds heel erg tevreden met dit toestel. Hij is prachtig en werkt heel soepel.

Mijn bevindingen tot nu toe.

Update-menu voor apps.

Van de week kreeg ik een melding dat er een update was voor een van mijn third-party apps. Hiervoor kreeg ik een melding op de marketplace (een ééntje op de tile). In de marketplace stond onderaan een kopje UPDATES. Daar vond ik inderdaad de update. Alleen door slechte verbinding lukte het niet en vertelde de marketplace dat ik het later nog een keer moest proberen. Dat gaat dus niet want ik heb dat updates-kopje niet meer in mijn marketplace. Heb dit ook niet ergens anders kunnen vinden. Is dit er gewoon weg niet of moet dit op een andere manier. Ik heb het nu opgelost door de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Leuke toevoeging zou zijn een Snelkeuze / Favoriete contacten.

Binnen de telefoon-tile krijg je je geschiedenis te zien en onderin staan vier icoontjes voor voicemail, dial, contacten en zoeken. Wat ik mis is een soort van snelkeuze naar favo contacten zoals die op symbian zat. Dat je dus een contact aan een cijfer kunt hangen. Dit zou bijvoorbeeld verwerkt kunnen worden met een Favorieten pagina. Dus een keer naar rechts swipen waar je dan je Favorieten vindt waar je zelf favoriete contacten kunt opslaan en op dezelfde manier als bij geschiedenis kunt bellen door op het telefoon-icoon te tikken.

Whatsapp

Verder hoop ik op een verbetering voor Whats-app. Vind de app traag wat betreft het ontvangen van push berichten. En soms blijft er een één op de tile staan. Dan blijkt dat er wel een bericht is binnen gekomen maar deze staat nog niet in de thread binnen whats-app. Het is ook nog een Beta heb ik begrepen dus hier zal vast verbetering in komen. Ook hoop ik op een integratie in de people-hup.

Camera

De camera is scherp maar bij gebruik van de flits krijg ik een behoorlijke blauwe gloed over mijn foto's. Ben benieuwd hoe dit gaat worden met de update die gaat komen vanuit Nokia. Verder kan ik nog niet veel zeggen over de camera. Behalve dat het delen van foto's erg makkelijk gaat. Foto's staan binnen een aantal seconde op Skydrive/Facebook en zijn daar vervolgens weer snel vanaf te downloaden.

Accuduur

De accuduur was in het begin nogal kort. Naar verloop van tijd is dit al beter geworden. Ik kan nu nét een hele dag mee vooruit. Als ik em 's morgens van de lader haal om 7u dan geeft ie aan dat ie zo'n 18 uur resterend heeft. Dit haalt hij ook gemiddeld per dag. 's Avonds als ik ga slapen leg ik mijn Lumia toch weer aan de lader. De accuduur is goed genoeg maar zou beter mogen. Ook hierbij ben ik benieuwd hoe het wordt na de update van Nokia.

Wat ik nog niet heb kunnen vinden is een toepassing die de batterijpercentage weergeeft. Ik ga nu continue naar instellingen>batterijbesparing. Liefst heb ik een tile waarop het percentage staat weergeven of iets dergelijks.

Alle bovengenoemde puntjes zijn maar kleine dingen en doen geheel onder aan alle voordelen die het toestel heeft. Het is een prachtig toestel en doet gewoon wat het moet doen. WP7 werkt echt vlot en is gewoon echt gebruiksvriendelijk. Al met al ben ik heel tevreden met de Lumia. Ik raad em dan ook zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
eeNer schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:05:

Whatsapp
[...]Ook hoop ik op een integratie in de people-hup.
Ain't gonna happen.. WP7.5 ondersteunt niet (lees: Microsoft staat niet toe) dat 3rd-party apps in de People-hub integreren. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door HyperioN op 29-11-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperioN schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:19:
[...]

Ain't gonna happen.. WP7.5 ondersteunt niet (lees: Microsoft staat niet toe) dat 3rd-party apps in de People-hub integreren. :'(
ik heb vernomen dat microsoft zelf werkt aan een vergelijkbare app. zoals nu bij iPhone de iMessage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
oh je bedoelt MSN? :o :p

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee een soort iMessage maar dan voor WP7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:36:
[...]

nee een soort iMessage maar dan voor WP7
Ja no clue wat dat is. Wat ik lees op de site van Apple lijkt het voor 90% op MSN?

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon op 29-11-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:46:
[...]

Ja no clue wat dat is. Wat ik lees op de site van Apple lijkt het voor 90% op MSN?
zelfde als whatsapp, maar dan van microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:31

Snippertje

Light up your life

Toestel even helemaal opnieuw naar fabrieksinstellingen. Alles wel weer opnieuw moeten installeren, maar was het waard. Meteen ook alle contacten uitgezocht en niet gebruikte gewist en alles gekoppeld. Alles lijkt nu perfect te werken. Zelfs Nokia kaarten doet het en ik vind hem in de market (waarom nu wel, mag joost weten).

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:52:
[...]

zelfde als whatsapp, maar dan van microsoft
Ik ben vast dom, maar dit lijkt me sterk. Als ik even een poging doe logisch na te denken dan zie ik de meerwaarde van whatsapp als volgt:

1) het is crossplatform dus het werkt op veel telefoons
2) het werkt met telefoonnummers als identificatie waardoor je je whatsapp contacts niet handmatig hoeft te verzamelen want die wordt automatisch van je contact list op je telefoon gebouwd.

Voor de rest is whatsapp gewoon berichtjes en foto's sturen, ongeveer hetzelfde als MSN (als je de videochat daarvan ff vergeet). Klopt tot nu wel toch?

Als MS dan een whatsapp clone zou bouwen voor WP7 dan verliezen ze puntje 1, het is niet crossplatform meer. Terwijl MSN wél crossplatform is, omdat er gewoon inmiddels heel veel implementaties van zijn.
Puntje 2 is dan ook niet meer echt nuttig, omdat toch alleen mensen met WP7 het zullen gebruiken kunnen ze net zo goed de live-id's van die users gebruiken.

Kortom, geen idee wat de meerwaarde van die nieuwe service zou zijn boven de services die nu al beschikbaar zijn zoals MSN/whatsapp of facebook...? Maar misschien zie ik wel iets heel simpels over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:13:
[...]

Ik ben vast dom, maar dit lijkt me sterk. Als ik even een poging doe logisch na te denken dan zie ik de meerwaarde van whatsapp als volgt:

1) het is crossplatform dus het werkt op veel telefoons
2) het werkt met telefoonnummers als identificatie waardoor je je whatsapp contacts niet handmatig hoeft te verzamelen want die wordt automatisch van je contact list op je telefoon gebouwd.

Voor de rest is whatsapp gewoon berichtjes en foto's sturen, ongeveer hetzelfde als MSN (als je de videochat daarvan ff vergeet). Klopt tot nu wel toch?

Als MS dan een whatsapp clone zou bouwen voor WP7 dan verliezen ze puntje 1, het is niet crossplatform meer. Terwijl MSN wél crossplatform is, omdat er gewoon inmiddels heel veel implementaties van zijn.
Puntje 2 is dan ook niet meer echt nuttig, omdat toch alleen mensen met WP7 het zullen gebruiken kunnen ze net zo goed de live-id's van die users gebruiken.

Kortom, geen idee wat de meerwaarde van die nieuwe service zou zijn boven de services die nu al beschikbaar zijn zoals MSN/whatsapp of facebook...? Maar misschien zie ik wel iets heel simpels over het hoofd?
ik snap wat je bedoeld, maar apple is ook gekomen met iMessage, dus blijkbaar willen ze elkaar toch concureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 07-10 22:02
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:16:
[...]

ik snap wat je bedoeld, maar apple is ook gekomen met iMessage, dus blijkbaar willen ze elkaar toch concureren
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat doe ik aan 80004005 errors in mail?

Ik heb 5 mail accounts ingesteld bij instellingen.
Een windows live account, twee google accounts en nog twee van onze website.

Nu is het me al een paar keer gebeurd dat een account niet meer wil synchroniseren met foutmelding 80004005.
Dat gebeurd bij zowel de gmail accounts als die van onze website.
(vanmorgen dus een gmail account waarop ik mijn contacten bewaar en een eigen account)

Het account verwijderen en opnieuw koppelen werkt, maar dat is vooral bij die gmail accounts lastig.
Op een zit de agenda (is account van mijn vrouw) en op de ander al mijn contacten (kan ik weer alles gaan koppelen aan twitter en facebook :( )

Hoe los ik die fout op zonder het account opnieuw te moeten aanmaken?

[edit]
Mijn revisienummer firmware is 1600.2475.7720.11414
Nu zie ik bij nokia dat de nieuwste versie 7740 is, ik heb dus nog een oudere firmware erop staan en vanavond als eerste maar eens aan Zune hangen :?

[ Voor 13% gewijzigd door hjs op 30-11-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
hjs schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:41:
Wat doe ik aan 80004005 errors in mail?

Edit, foutje

[ Voor 61% gewijzigd door Regenbui op 30-11-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik zal de SD kaart ff uit mijn Lumia 800 halen :+

Natuurlijk heb ik gegoogled, die fout komt ook erg vaak terug bij MSN, alleen hoe ik een parterships file weggooi op mijn Lumia weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:46

Johnny E

Dôh !!

iceme schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:50:
[...]

Ik weet niet wat touchdown anders doet dan een Windows phone. Ik kan me wel voorstellen dat touchdown bijvoorbeeld gebruik maakt van de webaccess webdav voor de sync. En dat de Windows phone gebruik maakt van de originele active sync implementatie. Wat doet een android toestel als je de standaard android gebruik ipv touchdown? Of wellict kun je eens testen met een iphone? Die gebruikt ook het originele activesync implemenatie.
Touchdown gebruikt gewoon ActiveSync, het heeft een echter completere ondersteuning voor de Exchange ActiveSync policies dan Windows Phone 7.5.
Touchdown ondersteund bijvoorbeeld de "Require encryption on device" policy waar Windows Phone 7.5 dit niet ondersteund.

Microsoft heeft aangegeven dat Windows Phone 7.5 zich primair richt op de consument en klein zakelijke gebruiker. Uitgebreide ondersteuning voor de Exchange ActiveSync policies komt pas in de volgende major release

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

hjs schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:41:
[edit]
Mijn revisienummer firmware is 1600.2475.7720.11414
Nu zie ik bij nokia dat de nieuwste versie 7740 is, ik heb dus nog een oudere firmware erop staan en vanavond als eerste maar eens aan Zune hangen :?
Ik kan in zune geen update vinden. Zit ook nog op 7720...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40
Snippertje schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:59:
[...]

volgens mij is die nokia update er ook nog helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:42
Snippertje schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:59:
[...]

Volgens mij heeft nog niemand met een Lumia in Nederland die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:42
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:00:
[...]

volgens mij is die nokia update er ook nog helemaal niet.
Jawel, zie: http://jonchoo.blogspot.c...ith-windows-phone-75.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb het over die firmware maar over op twitter gevraagd aan @nokianl

[edit] Antwoord
NokiaNL Nokia Nederland
Dit betreft de nieuwe SW die volgende week beschikbaar zal zijn via Zune, was alvast aangepast op de site. :) ^MvB
Lekker op tijd :+

[ Voor 58% gewijzigd door hjs op 30-11-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:33
Carrier CV UK SW? Zie zelf ook nog geen 7740 update in Zune of op de telefoon. Wel mooi dat het stroomverbruik is aangepakt volgens deze blog. Als de camera ook is aangepakt dan is het wat mij betreft een top telefoon, pak nu nog gewoon een iPhone 4 voor videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:24:
[...]
hoe installeer je zo'n app die niet van marketplace komt eigenlijk?
Developer unlocken. Dit kan (officieel, legaal) op twee manieren:
[list]• Een developer worden voor Windows Phone op App Hub. Kost je €79,- per jaar.
• Een developer unlock aanvragen via Chevron WP7. Kost eenmalig $9,-
Dit waren de legale opties, waarvan de Chevron methode zeer schappelijk is... Op andere telefoons, bv de LG E900 kun je met eenzelfde soort Diagnostics Tools ook het register bewerken en hiermee handmatig de lock omzeilen. Dit is niet legaal, of iig een grijs gebied...

Eenmaal unlocked kun je met een XAP installer de XAPs installeren. (XAPs zijn de installatiebestanden voor onofficiele Apps)
orillion schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:00:
[...]

Volgens mij heeft nog niemand met een Lumia in Nederland die update.
Jawel hoor... ;)

Nokia Lumia 800 - 7740 update

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is het mogelijk (eventueel via een aanvullend programma) CalDAV agenda's toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 09:39
Ik heb ook versie 7740 maar ik ben niet echt te spreken over de batterijduur, kan ook komen doordat ik veel WhatsApp en dat WA je batterij draint.

[ Voor 5% gewijzigd door badluckboy op 30-11-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 15:00

maffe

maffe

iceme schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:50:
[...]
Ik weet niet wat touchdown anders doet dan een Windows phone. Ik kan me wel voorstellen dat touchdown bijvoorbeeld gebruik maakt van de webaccess webdav voor de sync. En dat de Windows phone gebruik maakt van de originele active sync implementatie. Wat doet een android toestel als je de standaard android gebruik ipv touchdown? Of wellict kun je eens testen met een iphone? Die gebruikt ook het originele activesync implemenatie.
Punt 1, het ligt zhws aan de instellingen op onze Exchange server in het buitenland, maar ik krijg praktisch tot geen support van de beheerders. Daarom probeer ik stiekum die mail daar toch vandaan te halen.

Punt 2. We hebben een iPad, een Samsung Galaxy S en S2 en een Nokia Lumia met de standaard exchange client proberen te laten werken, dat is niet mogelijk. Daarom rondgezocht op internet naar mogelijke appies die dit wel kunnen. Veel mensen zweren bij Touchdown, vandaar dat ik die geprobeerd heb op de Android toestellen, dit werkt prima.

Punt 3. Ik heb zo geen iPhone bij de hand, maar ik heb dit laten testen door een collega en dat ging ook niet werken. Maar misschien is er een Toucdown voor iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe

maffe

maffe

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:12:
[...]

Heb je 7740 of 7720 draaien? De update die nu rondgestuurd is en wordt via Zune.

Heb je wel dezelfde instellingen gebruikt als op de Samsung. Het zou niet de eerste keer zijn 85010014/DNS
Iets simpels als wel een domeinnaam voor je naam zetten kan deze melding al veroorzaken.
Ik heb ook al heel wat WP7 telefoons gesyched met Exchange 2003 (als werk Exchange implementaties ;) ) en allemaal snel en foutloos. Voor nu staan alleen nog de meest uitgebreide Exchange policie opties, welke heel weinig bedrijven gebruiken, nog op de wishlist.
.
Ja ik heb exact dezelfde instellingen gebruikt en ook anderen geprobeerd... domein goed, ssl goed ingesteld enz. Touchdown doet iets magisch, die pakt hem meteen in nog geen 5 seconden tijd.... :)
Blijft raar hoor.

Volgend jaar gaan we eigen mailserver 2010 draaien, dan hopelijk van alles opgelost. Tot die tijd ff behelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Tjemig, het is wel een echte windows phone, al 3x gecrasht vandaag :?

nondeju, mijn gmail account waarop mijn contacten staan geeft alweer een sync error , nu met foutcode 8004010F :(

[ Voor 45% gewijzigd door hjs op 30-11-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
hjs schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:04:

nondeju, mijn gmail account waarop mijn contacten staan geeft alweer een sync error , nu met foutcode 8004010F :(
Wat gek! wanneer gebeurde dit? Heb m'n phone nu bijna een jaar, maar heb nog nooit een crash gehad :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Ik heb in vier maanden beta WP7 op mijn HD2 en anderhalve week Lumia 800 nog geen crash meegemaakt. WP7 geldt als extreem stabiel. Het lijkt erop dat jouw Lumia een echte non-windows phone is.

Aan het accufront heerst hier nog steeds een stevige depressie. Na beloftes van betere batterijduur na een hard-reset ben ik vanochtend ook maar weer eens opnieuw begonnen met inrichten. Twee uur na de laatste full charge geeft de accu 53% aan, met geschatte resterende tijd 2 uur. Geen verbetering dus. Nu heb ik gezien de reacties op Tweakers en XDA Dev waarschijnlijk een bijzonder slechte accu.

Morgen weer terug naar de winkel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
robinVerdegaal schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:14:
[...]

Ik heb in vier maanden beta WP7 op mijn HD2 en anderhalve week Lumia 800 nog geen crash meegemaakt. WP7 geldt als extreem stabiel. Het lijkt erop dat jouw Lumia een echte non-windows phone is.

Aan het accufront heerst hier nog steeds een stevige depressie. Na beloftes van betere batterijduur na een hard-reset ben ik vanochtend ook maar weer eens opnieuw begonnen met inrichten. Twee uur na de laatste full charge geeft de accu 53% aan, met geschatte resterende tijd 2 uur. Geen verbetering dus. Nu heb ik gezien de reacties op Tweakers en XDA Dev waarschijnlijk een bijzonder slechte accu.

Morgen weer terug naar de winkel. :(
Dus wat je zegt is dat de kans redelijk groot is dat je Lumnia 800 een brakke batterij heeft. Ik wil de mijne volgende week gaan halen, maar zit er echt niet op te wachten dat ik een batterij heb die nog geen halve dag meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe

maffe

maffe

Die wil ik heel graag testen... maar Zune blijft bij ons steken op 7720.
Heb je dit anders opgelost? dan via Zune? truukje in registry of hosts file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
Regenbui schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:17:
[...]

Dus wat je zegt is dat de kans redelijk groot is dat je Lumnia 800 een brakke batterij heeft. Ik wil de mijne volgende week gaan halen, maar zit er echt niet op te wachten dat ik een batterij heb die nog geen halve dag meegaat.
Ja dat is hoe ik er nu over denk. Sommigen hier doen twee dagen op een accu, en gebruiken hem daarbij ook nog. De mijne is echt de weg kwijt. Binnen twee uur van 100% naar 53%, en nu in een uur maar 2% opgebruikt. Geschatte resterende tijd is van 2 uur naar 15 uur gegaan.

Het is net alsof er soms een kortsluiting optreedt of zo. Het heeft echt helemaal niets te maken met openstaande apps. Gisteren gaf de Diagnostics app (bel ##634#) in plaats van het 'normale' gebruik van 165 mAh een waarde van 750 mAh aan. Een uur lang. Nul apps open, wifi uit, bluetooth uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Die diagnostic app geeft overigens aan dat mijn batterij voor 65535% charged is :?

Discharging is zo rond de 145 mA
capaciteit 1513mAh
Remaining 518 mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Even ter verduidelijking:

##634# --> gevolgd door ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Regenbui schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:35:

Niets, zodra je het laatste # invult start het op.
(en daarna heb je een Diagnostics ertussen staan)

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 30-11-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:17

Niets... ##634# brengt je in het diagnostic menu... hier doe je "Accept" en dan selecteer je "Battery status".

Ik heb trouwens in m'n lijst van applicaties gewoon "Diagnostics" staan wat hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
robinVerdegaal schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:14:
[...]

[..]
Met hem ^^ ;)
maffe schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:17:
[...]

Die wil ik heel graag testen... maar Zune blijft bij ons steken op 7720.
Heb je dit anders opgelost? dan via Zune? truukje in registry of hosts file?
Die updates liggen aan je provider.

Ik heb een Vodafone telefoon, misschien dat die sneller zijn dan bijvoorbeeld een KPN? Ook heb ik de telefoon op Engels staan alhoewel ik me niet kan voorstellen dat dat een zak uit maakt voor de updates.

@degenen die 7740 hebben, waar komt ie vandaan?
r2504 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:57:
[...]
Niets... ##634# brengt je in het diagnostic menu... hier doe je "Accept" en dan selecteer je "Battery status".

Ik heb trouwens in m'n lijst van applicaties gewoon "Diagnostics" staan wat hetzelfde doet.
Wordt, net als op de LG E900 geïnstalleerd zodra je de ##634# in je dialer hebt ingetoetst. Een nieuwe telefoon (of ene die net een hard reset heeft gehad) heeft dit niet.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Want windows phone crasht alleen maar!?!?!?

Ik heb mijn Lumia pas een halve week, maar erger dan de iphone 3gs kan het nooit worden... Zowel ik als mijn vrouw hadden daar problemen mee.

Het imago stemt helaas totaal niet met de wekelijkheid.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
r2504 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:57:
[...]

Als ik dit intoets kom ik niet in een keuze menu terecht, maar heb ik alleen de mogelijkheid om weer een code in te toetsen. Diagnosis_DU (Ver.0628)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Die updates liggen aan je provider.

Ik heb een Vodafone telefoon, misschien dat die sneller zijn dan bijvoorbeeld een KPN? Ook heb ik de telefoon op Engels staan alhoewel ik me niet kan voorstellen dat dat een zak uit maakt voor de updates.
Aan je provider (SIM) of aan je provider (branded phone) ?

Is je Live/Zune ID/locatie van belang ? Zo krijg ik geen Mix Radio of Music 1.6 update met een Belgische Zune account... ik hoop niet dat me dit dezelfde problemen zal opleveren met pure phone updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
dfrenner schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:06:
[...]

Ik heb mijn Lumia pas een halve week, maar erger dan de iphone 3gs kan het nooit worden... Zowel ik als mijn vrouw hadden daar problemen mee.

Het imago stemt helaas totaal niet met de wekelijkheid.
Na alle klachten in dit topic begin ik toch te denken dat de Lumnia 800 een te snelle release was. Met m'n Omnia heb ik nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

dfrenner schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:06:
[...]

Ouderwetse Windows Mobile vooroordelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 09:39
Rowdy.nl schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:01:
[...]@degenen die 7740 hebben, waar komt ie vandaan?
Ik heb een Vodafone tel. Gewoon aangeboden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
het lijkt erop dat wifi disconnect wanneer de foon in z'n lockscreen zit. Als ik terugkom zie ik het icoontje van de wifi een paar seconden animeren voordat hij op vol signaal blijft staan. Dus mail komt dan ook pas binnen rollen (of zoals mn gmail die elke 15 min pollt, maar m'n Exchange zou constant open moeten blijven).
Meer mensen met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ja... is in deze thread ook al besproken... is een Windows Phone "feature" :-)

In standby werkt 3G echter wel... niet leuk dus dat je data verbruikt terwijl je WIFI hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
r2504 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:32:

In standby werkt 3G echter wel... niet leuk dus dat je data verbruikt terwijl je WIFI hebt.
Weet iemand een goede app om je dataverkeer te monitoren en kan dit exclusief wifi gemonitord worden?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
dfrenner schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:35:
[...]

Weet iemand een goede app om je dataverkeer te monitoren en kan dit exclusief wifi gemonitord worden?
Tot op heden is er geen dataverkeer monitor. However, je kan in de marketplace voor KPN, Vodafone en T-mobile de belstatus app downloaden. Deze app houdt aan de hand van je providers website bij hoeveel data je verbruikt hebt etc.

@the rest
Iemand enig idee waarom er nog gene app is die dit meet? Is er nog geen api vrijgegeven of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
r2504 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:08:
[...]
Aan je provider (SIM) of aan je provider (branded phone) ?

Is je Live/Zune ID/locatie van belang ? Zo krijg ik geen Mix Radio of Music 1.6 update met een Belgische Zune account... ik hoop niet dat me dit dezelfde problemen zal opleveren met pure phone updates.
Je geeft het antwoord zelf al; provider. Mijn provider waar ik de telefoon gekocht heb is Vodafone NL. (staat ook op m'n doos)

Dus wanneer je telefoon updates krijgt ligt aan de versie van de telefoon die je gekocht hebt (de mijne is VDF NL).

De updates van Apps ligt aan de regio / het land van je gekoppelde Live-ID. Is die telefoon wel officieel in België uitgebracht, dat zou namelijk dat probleem kunnen verklaren.

Let goed op de hierboven door mij uiteen gehaalde regels. De updates van je telefoon en de updates van je Apps hebben niets met elkaar te maken.*

* De uitzondering op de regel; als een App een bepaalde telefoon-software versie vereist kun je die App natuurlijk niet installeren als je die versie van de telefoon software niet hebt...
r2504 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:32:

Grapjas... Dat heb je zelf als eerste geroepen... Dat is overigens ook al ontkracht.
supershoe schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:52:
[...]
Klopt. Ik gebruik ook alleen Wifi en geen 3G. E-mail wordt wel gewoon gesynced als de telefoon op standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Is die telefoon wel officieel in België uitgebracht, dat zou namelijk dat probleem kunnen verklaren.
Nee... maar wist ik veel dat Microsoft nog leeft in de tijd van landsgrenzen 8)7 Iemand die dus in Nederland werkt maar in Belgie woont mag dus geen Windows Phone kopen |:(
Grapjas... Dat heb je zelf als eerste geroepen... Dat is overigens ook al ontkracht.
So what... de persoon vroeg hoe het zat (dat ik hetzelfde probleem heb ondervonden staat hier toch los van)... trouwens ontkracht, da's dan niet correct want in standby werkt wifi NIET !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Rowdy.nl schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:47:
[...]

[...]
Mijn gmail (ingesteld als een standaard imap account) haalt de mail idd elke 15 min binnen, ook in standby (het is me trouwens een raadsel waarom het niet vaker kan dan 15 min, maargoed).
Mijn exchange staat echter op 'as items arrive' maar het lijkt er op dat er niets gebeurd als hij in standby staat.

Ik weet niet of dit nu te maken heeft met de wifi wel/niet aan in standby of niet. Maar als dat zo is, dan lijkt het er niet op dat hij dan op de 3G (die aan staat) terugvalt.
Het zou idd wel zo gewenst zijn om het via wifi te laten lopen omdat ik toch of thuis of op de uni ben (overal zelfde wifi netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Laatst online: 08-10 12:43
Wat heeft de regio ermee te maken?
WP7 is toch uit in België... gewoon de Lumia niet

Puur voor phone updates zou ik het verstaan omdat die via Nokia gaan, maar een App blijft toch een App (of is het een WP7 nokia App?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veeence
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 18:28
Even tussen al dit gezeik over de batterij door;
Morgen krijgt de PhoneHouse in Delft de blauwe Nokia Lumia 800 binnen.
Een medewerker daar heeft mij zojuist gebeld dat ze een mailtje rondgestuurd gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
veeence schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:07:
Even tussen al dit gezeik over de batterij door;
Morgen krijgt de PhoneHouse in Delft de blauwe Nokia Lumia 800 binnen.
Een medewerker daar heeft mij zojuist gebeld dat ze een mailtje rondgestuurd gekregen hebben.
Goddank dat het inderdaad even ergens anders over kan gaan dan de batterij :-)
Ben ontzettend benieuwd hoe die blauwe er nou in het echt uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
joblamie schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:14:
[...]

Goddank dat het inderdaad even ergens anders over kan gaan dan de batterij :-)
Ben ontzettend benieuwd hoe die blauwe er nou in het echt uit ziet.
Ik was vorige week bij een Phonehouse en daar hadden ze iig de dummies ook achter liggen in het blauw. Ik ga er vanuit dat de kleur van een dummy niet anders dan een echte is, dus je kan bij je lokale winkel wellicht al vragen om de dummy te zien

[ Voor 0% gewijzigd door AlexanderOnline op 30-11-2011 15:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:38

defcon84

Multipass?

(jarig!)
r2504 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:57:
[...]
Nee... maar wist ik veel dat Microsoft nog leeft in de tijd van landsgrenzen 8)7 Iemand die dus in Nederland werkt maar in Belgie woont mag dus geen Windows Phone kopen |:(
Ik werk ook in NL en woon in België.. zal binnenkort eens proberen om men Lumia te updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regenbui schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:41:
[...]@the rest
Iemand enig idee waarom er nog gene app is die dit meet? Is er nog geen api vrijgegeven of...
Precies dat. Er is nog geen api vrijgegeven voor 3rd party developers.
De OEMs hebben ongetwijfeld wel toegang hiertoe, maar hebben om (duidelijke) redenen het nog niet geimplementeerd. Niemand wil namelijk de providers tegenwerken.
De providers zouden het wellicht ook nog kunnen doen, maar die willen natuurlijk dat emnsen zoveel mogelijk gaan gebruiken, dus van hun kant zou ik het ook niet verwachten.
Wachten is dus eigenlijk op MS, maar die hebben momenteel wel belangrijkere dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Wat heeft de regio ermee te maken? WP7 is toch uit in België... gewoon de Lumia niet
WP7 wel... maar de Nokia Lumia niet... en Mix Radio/Nokia Music en Nokia Kaarten zijn apps van Nokia die men blijkbaar niet in de Marketplace zet voor landen waar het toestel niet uit is.

Ik denk wel dat 7040 geen probleem zal zijn omdat dit geen Nokia update is... maar bijvoorbeeld de batterij update (wat niet in 7040 zou zitten) is dan weer wel een Nokia update. Moedeloos word je van dergelijke "consumentje pesten" praktijken.
Ik werk ook in NL en woon in België.. zal binnenkort eens proberen om men Lumia te updaten..
En welk land staat er op je Zune account ? Heb je Mix Radio ?
De providers zouden het wellicht ook nog kunnen doen,
Proximus in Belgie heeft een Windows Phone app "Hello Proximus" welke op een animated tile m'n verbruik en percentage van het maandvolume aangeeft.

[ Voor 13% gewijzigd door r2504 op 30-11-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
r2504 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:21:
[...]

WP7 wel... maar de Nokia Lumia niet... en Mix Radio/Nokia Music en Nokia Kaarten zijn apps van Nokia die men blijkbaar niet in de Marketplace zet voor landen waar het toestel niet uit is.

Ik denk wel dat 7040 geen probleem zal zijn omdat dit geen Nokia update is... maar bijvoorbeeld de batterij update (wat niet in 7040 zou zitten) is dan weer wel een Nokia update. Moedeloos word je van dergelijke "consumentje pesten" praktijken.
[...]
En welk land staat er op je Zune account ? Heb je Mix Radio ?
*zucht* Foute aannames en persoonlijke frustraties..... |:(

[list=1]• 7040 wordt uitgegeven door Microsoft.
• Dan gaat het naar Nokia. Indien jij een unbranded telefoon hebt gekocht komt de update nu bij je binnen.
• Branded telefoon? Dan is eerst je provider nog aan de beurt.
Zoals je ziet kan de update eerst langs drie partijen gaan voordat jij 'm kan installeren.
Dat heeft niets te maken met 'consumentje pesten', maar alles met proberen de gebruiker een zo goed mogelijke user experience te bieden.

Of wil je liever een ongeteste update op je telefoon hebben? Prima. Maak een developer account aan en je krijgt alle ongeteste meuk als eerste binnen. Maar dan wordt er weer gejankt dat het systeem instabiel is...
r2504 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:57:
[...]
Tuurlijk wel, maar je moet niet verwachten dat iets wat je in het buitenland koopt met je binnenlandse account werkt. Da's net zoiets al je Belgische Telenet modem bij je Nederlandse baas in de muur prikken en verwachten dat het zomaar kan.

Koop je een Nederlandse telefoon, hang je er een Live-ID met een Nederlands account aan. Klaar. Of wacht tot het ding in België te koop is. Dit zijn dingen die je van tevoren had kunnen weten. Dat je ze niet uitzoekt betekend alleen dat je zelf iets te verwijten valt.

Dit is iets wat elke Nederlander het afgelopen jaar, tot Mango en de officiële release van de Marketplace in Nederland heeft moeten doen. Een niet Nederlands account aanmaken.
So what... de persoon vroeg hoe het zat (dat ik hetzelfde probleem heb ondervonden staat hier toch los van)... trouwens ontkracht, da's dan niet correct want in standby werkt wifi NIET !
So what? Dit is precies weer zo'n voorbeeld wat ik een paar dagen terug bedoelde. Je roept gewoon wat, je verdraaid dingen. Die persoon vraagt of andere mensen hetzelfde ervaren en jij antwoord dat dat al besproken is in deze thread en dat dat een WP7 feature is.

En dat is gewoon niet waar; jij blaat dat je dat probleem hebt, en daar heb je twee reacties op gekregen dat er mensen zijn die iets anders ervaren, die dat niet hebben. Zelfs van iemand die niet eens een dataverbinding heeft. Waar komen die mails vanaf? Komt er een kabouter die mails even snel intikken als die persoon niet op let?

Let op, ik zeg niet dat jij ongelijk hebt, dat het bij jou niet voorkomt, maar je doet ook beslist geen moeite om uit te zoeken waarom dat bij anderen niet is.

Is dat bespreken? Is dat een WP7 feature? Nee, dat is jouw eenzijdige mening. Niets meer, maar beslist ook niets minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Rowdy.nl op 30-11-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Rowdy.nl, 'n iets rustigere en mindere felle toon behoudt de goede sfeer :).
Rebels hier allemaal zeg!

[ Voor 34% gewijzigd door Wietsee. op 30-11-2011 15:55 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
Wietsee. schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:49:
Rowdy.nl, 'n iets rustigere en mindere felle toon behoudt de goede sfeer :).
Rebels hier allemaal zeg!
True, maar gezellig en de waarheid gaan niet samen zo blijkt.

Het zou zonde zijn als iemand anders blijft zitten met een probleem met z'n telefoon alleen omdat iemand hard roept dat het een feature is terwijl het dat blijkbaar niet is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
De 7740 update heb ik ook nog niet ontvangen desondanks dat ik een unbranded toestel heb.
De update zal uiterlijk 7 december op m'n toestel staan.
Zie dit bericht.

[ Voor 51% gewijzigd door Wietsee. op 30-11-2011 16:11 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Zoals je ziet kan de update eerst langs drie partijen gaan voordat jij 'm kan installeren.
Dat heeft niets te maken met 'consumentje pesten', maar alles met proberen de gebruiker een zo goed mogelijke user experience te bieden.
De user experience is nochtans pretty fucked up ! Ik zie niet in waarom Vodafone een update van Windows Phone zelf moet testen ? Ik heb hetzelfde gehad met m'n Nokia 5800... die van mij was unbranded en had steeds meteen de updates, vrienden hadden er eentje die Mobistar branded was en daar moest het dik 6 maanden langer duren voor een update... providers moeten eens leren met hun handen hieraf te blijven ! (ik begrijp niet dat mensen als jij dat nog gaan verdedigen onder het mom van "user experience").
Of wil je liever een ongeteste update op je telefoon hebben?
Ik veronderstel dat Microsoft de update test voor men hem released. Een provider moet louter een netwerk uitbaten dat voldoet aan de officiele GSM standaarden (straks moet de electriciteitsmaatschappij ook nog Windows updates gaan testen ?!).
Tuurlijk wel, maar je moet niet verwachten dat iets wat je in het buitenland koopt met je binnenlandse account werkt. Da's net zoiets al je Belgische Telenet modem bij je Nederlandse baas in de muur prikken en verwachten dat het zomaar kan.
Nee, da's niet zoiets... het heeft namelijk niets met de SIM of provider te maken... het is gewoon een absurde controle op een veldje "country" in een database. Als ik in Belgie een PC koop kan ik die ook in Nederland gebruiken... ongeacht één of andere domme account.
Je roept gewoon wat, je verdraaid dingen. Die persoon vraagt of andere mensen hetzelfde ervaren en jij antwoord dat dat al besproken is in deze thread en dat dat een WP7 feature is.
Ik ervaar het zelf en lees genoeg andere posts die identiek hetzelfde probleem aanhalen... in standby het je geen ONMIDDELIJKE (misschien dat ze na een tijd wel binnen komen) mail updates zonder 3G. Als ik data aanschakel heb ik WEL onmiddelijk mail updates... enige conclusie is dat ze dus over 3G binnen komen ook al heb je WIFI.
Let op, ik zeg niet dat jij ongelijk hebt, dat het bij jou niet voorkomt, maar je doet ook beslist geen moeite om uit te zoeken waarom dat bij anderen niet is.
Ik kan niet uitzoeken waarom het bij iemand anders wel werkt (al heb ik daar ernstig m'n twijfels over)... da's aan de persoon die het toestel in z'n bezit heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door r2504 op 30-11-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Wat betreft unbranded en nu de update, dat is sowieso niet waar. Ik kan de update nergens vinden/downloaden ondanks dat mijn telefoon unbranded is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
Wietsee. schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:04:
De 7740 update heb ik ook nog niet ontvangen desondanks dat ik een unbranded toestel heb.
Vreemd? Maar zou mogelijk moeten zijn; iedereen kan als het goed is zelf bepalen wanneer ze 'm doorzetten. Je kan in theorie zelfs eerder een update van je branded toestel krijgen dan van Microsoft zelf (al zal dat in de praktijk niet/nauwelijks voorkomen).

Even wat anders, iemand een goede, simpele tool om bepaalde delen van een video te blurren (zoals mijn emailadres) Dan kan ik bewijs posten dat degenen die beweren dat er geen mail opgehaald wordt met Wifi onder het startscherm gewoon geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.
r2504 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:08:
[...]
De user experience is nochtans pretty fucked up ! Ik zie niet in waarom Vodafone een update van Windows Phone zelf moet testen ? Ik heb hetzelfde gehad met m'n Nokia 5800... die van mij was unbranded en had steeds meteen de updates, vrienden hadden er eentje die Mobistar branded was en daar moest het dik 6 maanden langer duren voor een update... providers moeten eens leren met hun handen hieraf te blijven ! (ik begrijp niet dat mensen als jij dat nog gaan verdedigen onder het mom van "user experience").
Niet? Vraag dat eens aan een paar van onze mede GoT-ters? Simyo en de Lumia spelen niet lief samen, daarom is een operator nodig, zodat jij met de telefoon die jij bij je provider koopt gewoon kunt internetten.
Ik veronderstel dat Microsoft de update test voor men hem released. Een provider moet louter een netwerk uitbaten dat voldoet aan de officiele GSM standaarden (straks moet de electriciteitsmaatschappij ook nog Windows updates gaan testen ?!).
Die APN's voor data toegang komen zomaar uit de lucht vallen? En dacht jij dat jouw kabelaanbieder de hardware (het kastje onder je TV) niet test? Al voldoet dat ding aan de DVB standaarden, jouw kabelaanbieder kan niet garanderen dat het werkt.

Hetzelfde dus met een Telefoon. Of waarom denk je dat het zo is? Zou er dan nog nooit iemand op het geniale idee gekomen zijn om bij elk OS, in elk land, gewoon geen operator meer te laten testen? Of zou het kunnen zijn dat de ontwikkelafdeling van Microsoft in Amerika daar onmogelijk op locatie alle netwerken en omstandigheden kan testen?
Nee, da's niet zoiets... het heeft namelijk niets met de SIM of provider te maken... het is gewoon een absurde controle op een veldje "country" in een database. Als ik in Belgie een PC koop kan ik die ook in Nederland gebruiken... ongeacht één of andere domme account.
Je PC is iets anders als een telefoon. En je telefoon doet het prima, maar die services niet. Hetzelfde als een PC kopen met een actie waar je korting/geld terug krijgt; die actie is geldig in het land van aankoop, niet in het land waar je woont.
Ik ervaar het zelf en lees genoeg andere posts die identiek hetzelfde probleem aanhalen... in standby het je geen ONMIDDELIJKE (misschien dat ze na een tijd wel binnen komen) mail updates zonder 3G. Als ik data aanschakel heb ik WEL onmiddelijk mail updates... enige conclusie is dat ze dus over 3G binnen komen ook al heb je WIFI.

Ik kan niet uitzoeken waarom het bij iemand anders wel werkt (al heb ik daar ernstig m'n twijfels over)... da's aan de persoon die het toestel in z'n bezit heeft.
Zie hierboven, ik zal proberen asap bewijs te posten wat aantoont dat jij gewoon foute instellingen hebt en dat het simpelweg gewoon werkt.

Misschien dat je een denkfout maakt; de tiles in je scherm werken met een vertraging, dat suggereert misschien dat ze dan pas opgehaald worden, maar da's slechts de tile die later update.

[ Voor 4% gewijzigd door Rowdy.nl op 30-11-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Even wat anders, iemand een goede, simpele tool om bepaalde delen van een video te blurren (zoals mijn emailadres) Dan kan ik bewijs posten dat degenen die beweren dat er geen mail opgehaald wordt met Wifi onder het startscherm gewoon geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.
Niet het startscherm... in standby (dus een zwart scherm !). Een startscherm zie je trouwens amper enkele seconden, daarna gaat het uit (en zo zit hij dus normaal ook in je broekzak).
Je PC is iets anders als een telefoon. En je telefoon doet het prima, maar die services niet.
Nope... providers trachten je dat broodje aap te verkopen vanwege hun "value added junk". Hetzelfde trouwens voor de STB's van TV providers... moest men de standaard volgen zou dat allemaal prima werken, maar nee... providers moeten overal aan klooien met duistere DRM toestanden om hun eigen marktmodel in stand te houden ! Tijd dat een consument wat mondiger wordt en dergelijk nonsens niet meer slikt !
Misschien dat je een denkfout maakt; de tiles in je scherm werken met een vertraging, dat suggereert misschien dat ze dan pas opgehaald worden, maar da's slechts de tile die later update.
Niet het startscherm (da's zwart in standby)... dus ik heb het niet over tiles... wel over het geluidje voor nieuwe mail dat ik niet hoor zonder 3G actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Rowdy.nl schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:20:
[...]

Zie hierboven, ik zal proberen asap bewijs te posten wat aantoont dat jij gewoon foute instellingen hebt en dat het simpelweg gewoon werkt.
Om welke instellingen gaat het dan? Ik ben nu ook wel benieuwd om te zien hoe het bij jou wel werkt. Wellicht heb ik idd een instelling ofzo over het hoofd gezien.

Wellicht zijn die tiles idd vertraagd maar desalniettemin, als ik naar m'n mail ga zie ik gewoon dat de mail dan pas opgehaald wordt en niet al klaar staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Wifi gaat uit als je telefoon in standby is, dat is toch al lang en breed bekend? Dan is het toch logisch dat als je je dataverbinding uit zet er geen mailtjes binnen komen. Ik snap niet waarom dit nou elke dag terug moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
En ik snap nog minder waarom Rowdy.nl blijft volhouden dat het wel werkt ?

Misschien heeft hij het over het startscherm... maar dat heb je nooit aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
r2504 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:27:
Nope... providers trachten je dat broodje aap te verkopen vanwege hun "value added junk". Hetzelfde trouwens voor de STB's van TV providers... moest men de standaard volgen zou dat allemaal prima werken, maar nee... providers moeten overal aan klooien met duistere DRM toestanden om hun eigen marktmodel in stand te houden ! Tijd dat een consument wat mondiger wordt en dergelijk nonsens niet meer slikt !
Misschien waren TV's een slecht voorbeeld, maar ben je misschien op de hoogte dat elk product, zoals tablets en telfoons gekeurd worden? Ooit gehoord van de instanties zoals de FCC en de CE? Ja, die apparaten voldoen aan de standaarden, maar niemand kan een constant iets garanderen met die dingen. Dus ook al zitten er exact dezelfde chips in als van die andere fabrikant; toch wordt zo'n ding doorgelicht. Of een auto, ook al ligt er in een Volkswagen dezelfde motor als in een Skoda en komen ze zelfs uit dezelfde fabriek, toch worden beide auto's afzonderlijk gekeurd en goedgekeurd voor de Nederlandse weg. Of is dat ook geldklopperij van de grote, boze industrie? Damn, moeten we allemaal in een tentje op het beursplein gaan zitten.

Wat betreft value added shit? Je bedoeld die ene App? Of die zaken zoals profielen, zodat mijn telefoon gewoon werkt en blijft werken?
Niet het startscherm... in standby (dus een zwart scherm !). Een startscherm zie je trouwens amper enkele seconden, daarna gaat het uit (en zo zit hij dus normaal ook in je broekzak).
[...]
Niet het startscherm (da's zwart in standby)... dus ik heb het niet over tiles... wel over het geluidje voor nieuwe mail dat ik niet hoor zonder 3G actief.
Mea culpa, mijn tikfout. Het zwarte, uitgeschakelde lockscreen, daar haalt mijn Lumia mail op binnen. En ja, mijn complete cellular is uit. Dus puur en alleen WiFi.

Maar niet getreurd, ik probeer vanavond of morgen een nieuw filmpje te maken met een tijdelijk emailadres waar ik het bewijs in post. En dan gaan wij samen een heerlijk Belgisch biertje drinken, op jouw kosten, aangezien jij ongelijk hebt. Deal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Misschien is dat een aanpassing in die 7740 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
hjs schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:40:
Misschien is dat een aanpassing in die 7740 :+
Lijkt me zeer sterk, gezien mijn HD2 op beta meuk dat driekwart jaar terug zelfs al deed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:11

Ankh

|true

Ramon schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:36:
Wifi gaat uit als je telefoon in standby is, dat is toch al lang en breed bekend? Dan is het toch logisch dat als je je dataverbinding uit zet er geen mailtjes binnen komen. Ik snap niet waarom dit nou elke dag terug moet komen?
Dit is niet waar, ik had geen data abo (werkte niet, met simyo). Dus maakte ik gebruik van wifi.
Overdag en 's nachts krijg ik gewoon push meldingen als een mail is binnen gekomen. Af en toe wat later, maar ze komen wel degelijk aan.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Als je de telefoon aan de lader hebt liggen blijft Wifi wel aan, zoals Matthijs een paar dagen terug ook al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:08:
[...]
Je kunt het echter simpel bij jezelf uitzoeken.
Telefoon in airplane modus flikkeren. Wifi dan weer aan zetten en verbinding maken met een netwerk. De telefoon op standby zetten en je zelf mailtjes sturen vanaf bijvoorbeeld je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ramon schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:44:
Als je de telefoon aan de lader hebt liggen blijft Wifi wel aan, zoals Matthijs een paar dagen terug ook al zei.
Op me werk hangt ie aan de lader, 's avonds & nachts niet. Evengoed krijg kreeg ik de meldingen ;)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ankh schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:42:
[...]

Dit is niet waar, ik had geen data abo (werkte niet, met simyo). Dus maakte ik gebruik van wifi.
Overdag en 's nachts krijg ik gewoon push meldingen als een mail is binnen gekomen. Af en toe wat later, maar ze komen wel degelijk aan.
Dit is ook niet waar, je kon namelijk ook al kon je niet op het WWW wel mail binnenhalen evenals de Facebook app. en Whatsapp ging zonder probleem.
Alleen het 'echte' internet, weet geen ander woord hiervoor werkte niet.
Dus geen Marketplace en Internet Explorer etc.
Ook third party apps. werkten niet.

Gelukkig is dit probleem sinds gisterenavond i.c.m. Simyo eindelijk opgelost *O*.

[ Voor 6% gewijzigd door Wietsee. op 30-11-2011 16:48 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Of is dat ook geldklopperij van de grote, boze industrie? Damn, moeten we allemaal in een tentje op het beursplein gaan zitten.
Inderdaad... veel van de landelijke keuringen zijn gewoon pure geldklopperij. Als een toestel een FCC of CE keuring heeft voldoet het aan de standaarden en is er geen ENKELE reden dat er nog een lokale keuring moet gebeuren.
Wat betreft value added shit?
Provider logo's bij het opstarten, applicatie X of Y van een provider (vaak omdat ze centen krijgen van de maker om de rotzooi mee te pushen - en zoals bij andere platformen je hem zelfs niet kan uinstallen).
Mea culpa, mijn tikfout. Het zwarte, uitgeschakelde lockscreen, daar haalt mijn Lumia mail op binnen. En ja, mijn complete cellular is uit. Dus puur en alleen WiFi.
Knap... dan heb jij toch wel een speciale telefoon... maar we kijken uit naar je filmpje (trouwens cellular staat wel aan - airplane mode off dus - maar 3G staat uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Je kunt het echter simpel bij jezelf uitzoeken.
Telefoon in airplane modus flikkeren.
We zijn hier de criteria aan het wijzigen... voor alle duidelijkheid praten we over normale omstandigheden, da's telefoon in de broekzak (dus niet aan de lader), in standby (tenzij je constant in je broekzak zit :-) en cellular aan (ik hoop toch dat je telefoontjes wil ontvangen).

Onder die omstandigheden kan je nog twee combinaties testen... met en zonder 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
r2504 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:51:
[...]
We zijn hier de criteria aan het wijzigen...
Nee toch? Het ging erom of wifi wel of niet aan is onder screen lock. Dat is wat we proberen uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
robinVerdegaal schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:53:
[...]
Nee toch? Het ging erom of wifi wel of niet aan is onder screen lock. Dat is wat we proberen uit te zoeken.
Het zou mogelijk zijn dat wifi wel aan blijft onder omstandigheden zoals flightmodus, aan de lader, etc. Voor dit (mogelijke) probleem gaan we dus uit van de omstandigheden die r2504 beschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Hennep
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 20:22
Heb 'm net binnen van Belcompany en ik kan zeggen dat hij unbranded is.

Wat wel een fout is, is dat de soft case (hoesje) een paar verkeerde uitsparingen heeft. De uitsparing voor de flitser zit op de verkeerde plek en voor de cameraknop is er zelfs geen uitsparing. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Sir Hennep schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:07:
Heb 'm net binnen van Belcompany en ik kan zeggen dat hij unbranded is.

Wat wel een fout is, is dat de soft case (hoesje) een paar verkeerde uitsparingen heeft. De uitsparing voor de flitser zit op de verkeerde plek en voor de cameraknop is er zelfs geen uitsparing. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Lijkt mij een N9 hoesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Wietsee. schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:47:
[...]

Dit is ook niet waar, je kon namelijk ook al kon je niet op het WWW wel mail binnenhalen evenals de Facebook app. en Whatsapp ging zonder probleem.
Alleen het 'echte' internet, weet geen ander woord hiervoor werkte niet.
Dus geen Marketplace en Internet Explorer etc.
Ook third party apps. werkten niet.

Gelukkig is dit probleem sinds gisterenavond i.c.m. Simyo eindelijk opgelost *O*.
Per toeval kwam ik daar achter ;-) maar ik omdat het toch weinig nut had heb ik me data verbinding (en 3G) uitgezet. Scheelt toch weer accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Nope... hoesje past perfect voor flitser en knopjes.

Het enige probleem dat ik met het hoesje heb is de speaker aan je oor... het hoesje is op die plaats namelijk niet echt stug vanwege de uitsparing voor je USB zodat je het daar soms een beetje opzij duwt aan je oor met als gevolg dat het speakertje bedekt is en je plots de andere persoon niet meer hoort. Verder een prima hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Hennep
Klopt ik zie het, hopelijk kan ik het hoesje dan ruilen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Lijkt mij ook. Hebben we het over het hoesje in de doos of heb je er een los bijgekocht?

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Hennep
ArnoudBM schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:16:
[...]

Lijkt mij ook. Hebben we het over het hoesje in de doos of heb je er een los bijgekocht?
Het gaat om het hoesje meegeleverd in de doos. Waarschijnlijk een fout bij de tweede batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 07:24
Sir Hennep schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:16:
[...]

Klopt ik zie het, hopelijk kan ik het hoesje dan ruilen in de winkel.
De N9 is 4 inch dus het hoesje zou te groot moeten zijn als het een N9 hoesje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
yesjohn schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:23:
[...]

De N9 is 4 inch dus het hoesje zou te groot moeten zijn als het een N9 hoesje is.
Nee hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

... Want er valt bij de Lumia een stukje van het scherm weg om ruimte te maken voor de drie verplichte knoppen.

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Hennep
ArnoudBM schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:25:
[...]

... Want er valt bij de Lumia een stukje van het scherm weg om ruimte te maken voor de drie verplichte knoppen.
Precies, de grootte is wel goed, maar het zijn alleen twee uitsparingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
ArnoudBM schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:25:
[...]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Indien het werkelijk een accessoire is voor het verkeerde toestel is, zou ik dit even op www.facebook.com/nokianederland aangeven.

Edit:
Is al gebeurd zie ik =).

[ Voor 13% gewijzigd door Wietsee. op 30-11-2011 17:36 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 07:24
Ik zie het nu :) Ik had ff de grote van het toestel moeten nakijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Rowdy.nl schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:20:
Even wat anders, iemand een goede, simpele tool om bepaalde delen van een video te blurren (zoals mijn emailadres)
Waarom zou je je e-mail adres willen blurren, je hebt alles al online staan (http://rowdy.nl/) ;)
Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en prijzen mogen besproken worden in het volgende topic:

Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Accessoires mogen hier besproken worden.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen m.b.t. de Nokia Lumia 800. Algemene vragen horen hier niet thuis en dienen in Het Windows Phone 7 topic thuis.
Veel algemene vragen over het OS worden beantwoord in de WP7 FAQ. Berichten die eigenlijk in 1 van deze topics thuis horen worden zonder verdere notificatie verwijderd uit deze thread.