Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anteros schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:49:
Na aanleiding van mijn eerder probleem een NVRAM reset uitgevoerd. Alles opnieuw ingesteld en het viel me plots op dat het laden van bv de "LAN" pagina 3 seconden duurt (browser is ergens op aan het wachten en plots staat de inhoud van de pagina in mijn browser). Dit is met elke pagina die ik aanklik.

Ik heb eventjes op Youtube gekeken en zie dat daar de interface wel snel draait. Iemand een idee hoe dit komt? Ik heb versie .178

Edit: Doe net een speedtest op speedtest.ziggo.nl via WIFI en haal 2Mbit/sec :S. Via bedraad haal ik 120Mbit/sec. Met D-link DIR-655 nooit last van gehad.... pffff... O ja, via telnet CPU load bekeken. 0%, dus hij is niet ergens (te) druk mee bezig.

Edit2: Heb mijn NOD32 virusscanner voor web-access (HTTP/HTTPS, etc) uitgezet want herinnerde me dat het op de MAC wel goed ging. Zit nu onder bootcamp en toen viel het me pas op. Nu is het laden van Asus web-pagina's iig een stuk sneller.

Edit3: Het blijkt dat alleen mijn 2.4GHz band niet goed werkt. De 5GHz werkt oke. Wel 'grappig' is dat elke device (twee Android telefoons, twee iPads, een iMac en een laptop) allemaal rond de 2Mbit/sec halen op 2.4GHz. Wat ik geprobeerd heb: Ander kanaal (checken met WIFI analyser op android), output power veranderd, antennes verdraaid, NV-ram reset, downgraden naar .112, Rebooten, power-cyclen, andere encryptie methoden geprobeerd, guest netwerk aan/uit, enz. Niks helpt. Iemand verdere tips?
QOS aangezet op automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 23:00
Ik kreeg net een melding dat ik een ander ip adres moest gebruiken van de router, toen ging alles automatisch en gebruikt de router nu een ander ip adres, alleen nu kan ik niet meer de router binnen komen, als ik het oude ip adres in vul wordt ik direct naar het modem gestuurd. Hoe moet ik nu in me router komen? :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:44
Misschien via Netwerk -> Netwerk infrastructuur -> rechtermuisknop op RT-N66U -> webpagina van apparaat weergeven

Zo kan ik er op een alternatieve manier bijkomen. (windows 7 icm. Merlins firmware mod.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 23:00
Laat maar, ik zit er al in. Wel apart dat ik nu mijn Ubee modem kan binnen komen, die heeft ziggo onbereikbaar gemaakt, en nu kom ik er per ongeluk in. Ik kan alleen jammer genoeg niet de firmware updaten van de Ubee, dat heeft Ziggo compleet opslot gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:41
@ciris: QoS staat uit. Hier had ik namelijk al naar gekeken. Zit nu op 5GHz en dat gaat op zich prima, maar wil voor de volledigheid dat de 2.4GHz ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qos moet je wonderbaarlijk genoeg aanzetten met deze router. Kwam dat ook al tegen op het forum van Asus ergens in een topic.

Scheelde bij mij ook enorm in de upload van lan naar wan. Probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:42
@ciris:
Da's dan gek. Ik heb QoS uit staan en haal volle snelheden.
Wel gebruik ik Merlins firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik ook met een speedtest oid maar via ftp weer niet bijvoorbeeld. Een originele firmware trouwens.
Zoek maar eens op de asus fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Ik download uit usenet met volle snelheid en intern gebruik unc en ftp en daarin zijn mijn nas en mediaspeler de beperkende factoren. Vreemd maar waar.

En ik geloof je, alleen is het bij mij niet het geval. Ik gebruik in mijn netwerk zowel de 2.4 GHz en de 5 GHz door elkaar voor een win 7, 2 linux laptops, 2 telefoons (Android en CrackBerry) en een tablet. Verder diverse bedrade apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intern heb ik ook nergens last van. Daarom zei ik ook specifiek lan naar wan. Lan naar lan trek ik 120Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
In mijn eerste regel zei ik dat met volle snelheid uit usenet trek. Dat is 120 Mb download uit het WAN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wan naar lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Van lan naar wan heb ik 10 Mb. Mijn provider levert niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal je dus ook niet weten wat QoS dus voor je kan doen. Ik heb hier een 100/100 verbinding en zonder QoS heb ik met ftp per lijntje max 1,5Mb upload. Met zit ik rond de 3Mb per lijn. Zodoende dat ik ook specifiek praatte over lan naar wan.

Wat ik dus probeerde te zeggen is dus dat als je met bijv. wireless niet echt hoge snelheden haalt probeer dan QoS eens aan te zetten. Blijkbaar werkt het een en ander met QoS beter als zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Wireless haal ik 280Mb met een Intel Centrino N6350 kaartej (Win 7) op 5 GHz (zelf getest van lan van/naar wlan)).
De software geeft een verbinding aan van 300 Mb. Ik klaag dus niet.
Zolang alles hier naar wens werkt, ga ik niet verder de instellingen liggen veranderen.

Ik hoor hele goede verhalen over de Tomato firmware. Probeer die anders eens. Blijkbaar doe ik er toch te weinig mee om tegen de grenzen van deze router aan te lopen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
Klopt het dat data sturen naar een op de router aangesloten harddisk gaat met maximaal ongeveer 10MB per seconde? Dacht dat het aan mijn kabels lag (was Cat5), alles opnieuw getrokken met Cat6 maar het is nog steeds die snelheid. Is dat hetgeen de router biedt qua USB-snelheid? Zou dat wel zonde vinden namelijk :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, maar de meeste router halen naar usb-opslag maar 8MB/s-15MB/s. Link <-- zie Storage Performance

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:26:
Klopt het dat data sturen naar een op de router aangesloten harddisk gaat met maximaal ongeveer 10MB per seconde? Dacht dat het aan mijn kabels lag (was Cat5), alles opnieuw getrokken met Cat6 maar het is nog steeds die snelheid. Is dat hetgeen de router biedt qua USB-snelheid? Zou dat wel zonde vinden namelijk :)
Wat is dan de snelheid als je dat ding direct aan de pc aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:39:
Ja, maar de meeste router halen naar usb-opslag maar 8MB/s-15MB/s. Link <-- zie Storage Performance
Ah okay, dat is jammer, dan zal het wel kloppen ja...
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:45:
Wat is dan de snelheid als je dat ding direct aan de pc aansluit?
Rond de 28MB/sec. via USB2 en "wat" meer via USB3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zijn inderdaad normale waardes. Niets aan de hand dus. ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fir3Fli3
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-04-2023
Misschien een leuke aanbieding voor mensen die overwegen deze router te kopen:
http://www.alternate.nl/h...N_adapter_Bundel/1028371/?

Het kost een tientje meer dan de goedkoopste in de Pricewatch, maar je krijgt er een dual-band WLAN adapter bij, die over het algemeen zeer goed uitkomt in tests en reviews. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:53
Sinds gisteren de router in bezit en voorzien van de firmware 3.0.0.0.178. Ik heb het zendvermogen verhoogt tot 100 mw. Hetgeen in Europa maximaal is toegestaan.Zoals al eerder beschreven heb ik de klok van de router op central america staan (-6). Probeer het zendvermogen te verhogen omdat ik nog net te kort kom in mijn nieuwbouwwoning, maar krijg dit niet voor elkaar. Is deze firmware er wel voorgeschikt. Volgens de helpdesk is het zendvermogen niet boven de 100 te krijgen zou het verstellen van de klok geen soelaas bieden. Dit zou uit hun eigen testen gebleken zijn. Is er toch nog wat mogelijk of is 100 mw echt het maximum ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Correlor
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:30
http://www.lostrealm.ca/tower/node/79

Deze firmware laat je wel meer dan 100 mw invoeren (ook al komt er een waarschuwing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:03
mavical schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:31:
Sinds gisteren de router in bezit en voorzien van de firmware 3.0.0.0.178. Ik heb het zendvermogen verhoogt tot 100 mw. Hetgeen in Europa maximaal is toegestaan.Zoals al eerder beschreven heb ik de klok van de router op central america staan (-6). Probeer het zendvermogen te verhogen omdat ik nog net te kort kom in mijn nieuwbouwwoning, maar krijg dit niet voor elkaar. Is deze firmware er wel voorgeschikt. Volgens de helpdesk is het zendvermogen niet boven de 100 te krijgen zou het verstellen van de klok geen soelaas bieden. Dit zou uit hun eigen testen gebleken zijn. Is er toch nog wat mogelijk of is 100 mw echt het maximum ??
Meer dan 100mW is mogelijk met de standaard firmware, en is ook al verschillende keren beschreven in dit topic. Zie ook dit bericht van mij hierover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Inderdaad door een aantal keer op apply te toetsen pakt hij toch andere waardes dan de max van 100 mw. Het werkt dus inderdaad ondanks de waarschuwing die er wordt gegeven. THX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Ik heb het zendvermogen nu opgeschroefd. Router staat voor wat betreft tijd op central america. Eigenlijk wil ik de router 's nachts zelf laten uitschakelen. Tijden komen nu niet overeen. Als ik router weer op NL zet, kan ik dan ook nog steeds het zendvermogen verhogen tot boven de 100 mw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:15
niet als je gewoon de asus firmware draait, die checkt welke tijdzone je zit en dan kom je niet verder dan 100mw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 20:13
Nieuw Firmware van asus met 64K

ASUS RT-N66U B1 Firmware Version 3.0.0.4.220
IMPORTANT, DUE TO THE NVRAM SIZE UPGRADE, CHANGE TO THIS VERSION FIRMWARE WILL WIPE ALL YOUR SETTING!
AFTER UPGRADED FIRMWARE, PLEASE PRESS THE RESET BUTTON AND HOLD OVER 5 SECONDS TO RESET THE ROUTER TO DEFAULT.
AiCloud debut (for more information, please refer to http://event.asus.com/2012/nw/aicloud/index.htm)

Fixed
1. wrong 2.4g/5g message on network map after setting guest network

Modify
1. Upgrade NVRAM size from 32KB to 64KB
2. Allow user add/delete/rename folder in Media server folder selector.
3. Show more information in Network map
4. QoS user interface, shows applied rule in first page.

Add
1. Support Huawei K3770 USB Modem
2. NO-IP support
3. Enable NTFS file system Auto repair feature
4. Add GCT Wimax dongle support
5. FAQ search bar
6. PIN support for EV-DO system

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fir3Fli3
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik heb de router, samen met de Asus WLAN usb adapter nu een paar dagen, en ik ben er super tevreden mee, de router staat beneden, voorin het huis, en mijn computer staat op zolder, achterin het huis. 4/5 streepjes bereik, en ik kom makkelijk op de 50 Mbit die ik krijg van Ziggo!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2166696037.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
grappige van 3.0.0.4.220 is dat deze bij wireless meldt dat in europa 200 mw toegestaan is, ik heb dus van 100 mw 200 mw gemaakt, en ja hoor, dat wordt geaccepteerd.

Volgens de monitoring hier gebruikt deze versie iets minder geheugen, zat de vorige rond de 25 Mb, bij deze staat hij rond de 17 mb.
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/3814/selection012h.png

[ Voor 42% gewijzigd door wiz-oz op 08-09-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 16:26
astrasound schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:12:
Nieuw Firmware van asus met 64K

ASUS RT-N66U B1 Firmware Version 3.0.0.4.220
IMPORTANT, DUE TO THE NVRAM SIZE UPGRADE, CHANGE TO THIS VERSION FIRMWARE WILL WIPE ALL YOUR SETTING!
AFTER UPGRADED FIRMWARE, PLEASE PRESS THE RESET BUTTON AND HOLD OVER 5 SECONDS TO RESET THE ROUTER TO DEFAULT.
AiCloud debut (for more information, please refer to http://event.asus.com/2012/nw/aicloud/index.htm)
Met deze Firmware 220 is voor het Guest Network met Access Intranet; OFF de HDD aangesloten op een USB poort, niet meer te openen! Ben geen held in het PC wereldje, heb wel met deze update met de billen zitten knijpen, ook omdat mijn Engels FC-knudde is, maar het is gelukt en werkt fantastisch! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wiz-oz schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:36:
grappige van 3.0.0.4.220 is dat deze bij wireless meldt dat in europa 200 mw toegestaan is, ik heb dus van 100 mw 200 mw gemaakt, en ja hoor, dat wordt geaccepteerd.
Hogere waarden zoals 300mW pakt 'ie ook nog. Zal zo eens proberen of 500 ook werkt en in hoeverre dat in de praktijk ook enige meerwaarde biedt bij het gebruik van bijv. een mobiele telefoon of tablet.

Blijkbaar had ik reeds een firmware met dezelfde Ram "grootte" dus hoefde niets in te stellen, gelukkig, haat dat.

[Edit] Vier testjes gedaan (op 80, 150, 300 en 450mW) en op drie locaties (huiskamer, eerste verdieping en zolder). Weet niet of het toeval was maar vond de stabiliteit minder bij de heel hoge (300 en 450) waardes. Net of de router er moeite mee had. Zal vast wel niet "kunnen" en toeval zijn geweest maar so be it :)

Heb hem op basis van dit experiment maar op 150mW laten staan d:)b

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/80mW.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/150mW.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/300mW.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/450mW.jpg
(bovenste waarde is zolder, middelste eerste verdieping en onderste huiskamer waar router staat)

[ Voor 48% gewijzigd door Brad Pitt op 11-09-2012 12:13 ]

Verwijderd

Dit is wel een leuk experiment. Veel verschil zit er precies niet als je het hoger dan 150mW instelt.

Zijn er grote nadelen verbonden aan het verhogen van het uitzend vermogen?
Heeft dit bvb veel gevolgen voor het verbruik en levensduur van het apparaat?

[edit]na lezen volledige topic enkele reacties hierover gevonden dat het toch geen kwaad zou kunnen.
Echter aangezien de meerwaarde niet zoveel is boven de 150mW zal ik deze hier op instellen.

Momenteel haal ik niet de gewenste snelheden wireless. Via kabel loopt het zoals verwacht. Ik zal dan toch eens de instellingen moeten bekijken, nvram reset proberen en drivers van wireless card controleren.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 15:50 ]

• redah
Snelheid is dan ook maar 1 onderdeel van het geheel.

Bij mij wordt het zendvermogen standaard omhoog gekrikt omdat ik daardoor bereik heb (niet veel, maar toch) op plekken waar ik dat eerst niet had. Ik trek op die plek niet de volle 120mbit van mijn internetabonnement, maar ik héb bereik, en dat telt voor mij veel zwaarder.

• Brad Pitt
redah schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:17:
Snelheid is dan ook maar 1 onderdeel van het geheel.

Bij mij wordt het zendvermogen standaard omhoog gekrikt omdat ik daardoor bereik heb (niet veel, maar toch) op plekken waar ik dat eerst niet had. Ik trek op die plek niet de volle 120mbit van mijn internetabonnement, maar ik héb bereik, en dat telt voor mij veel zwaarder.
Uiteraard, zal het nog wel eens opnieuw doen en dan verder weg lopen maar had daar nu weinig zin in aangezien het brak weer was en ik niet in de regen dan wel onder een paraplu wilde gaan testen :P

Hoe ver ben je dan van je router af, als je normaal geen maar nu wel bereik hebt?

• redah
Brad Pitt schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:21:
[...]

Uiteraard, zal het nog wel eens opnieuw doen en dan verder weg lopen maar had daar nu weinig zin in aangezien het brak weer was en ik niet in de regen dan wel onder een paraplu wilde gaan testen :P

Hoe ver ben je dan van je router af, als je normaal geen maar nu wel bereik hebt?
De afstand valt mee, maar er zit een isolerende folielaag en een waterbed tussen, en dat houdt nogal wat tegen :) Verder heb ik eigenlijk overal wel bereik, tot ver, ver buiten in de straat ;)

• mavical
De nieuwe software 3.0.0.4.220 heb ik er ook opgezet. Het blijkt dat je het vermogen kan opschroeven tot boven de 500 mw. Ik merk alleen bij metingen tussen 80 mw en 500 mw geen enkel verschil. Ook 600 mw pakt de router. Of het vermogen ook daadwerkelijk wordt opgeschroefd betwijfel ik.

Verwijderd

Ik heb vandaag deze router aangeschaft na debacles en enorm gezeur met verschillende Drayteks. Wát is DIT een prachtapparaat!! Eenvoudige interface, zéér duidelijk vormgegeven, meteen de 3004220 firmware erop gezet, timezone aangepast en vól 500mW blazen. Ik merk wel degelijk verschil tussen 100 en 500mW. En dit was precies wat ik zocht: 2.4 en 5ghz, dik vet bereik zonder gezeur, door álles heenknallen en een hele snelle draadloze verbinding voor mijn Usenet op de laptop. En met een 50mb abbootje van XS4ALL vind ik dit een keurige score:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2175937341.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien weet iemand een antwoord op deze vraag:

Ik heb 2 wireless cams die in het netwerk staan van de Asus. Ports geforward. UpnP aangezet op router en cams. Binnen mijn netwerk zijn hun beelden op hun lokale IP te zien. Maar zodra ik van buitenaf wil inloggen op mijn internet IP adres + portnr., krijg ik geen connectie.

De camera interface geeft aan 'UPnP Failed: Rejected by UPnP Device, Maybe Port Conflict'' maar deze term via Google geeft me geen duidelijke oplossing. De IP adressen van de camera's statisch maken heb ik niet kunnen vinden in de router's interface, ik kan wel zien dat na rebooten de camera's hun IP adres behouden.

Iemand een idee?

EDIT: Opgelost!! :9 De oplossing is om Enable PPPoE Relay aan te zetten in WAN/NAT PASSTHROUGH.

Wat zich ook in 1 keer oplost is het probleempje met de reverse NAT, dus er zijn geen 2 instellingen per cam meer nodig om ze binnen en buiten je netwerk te kunnen bekijken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 16:21 ]

Verwijderd

Ik heb deze router nu een aantal weken en heb hier een externe harddisk op aangesloten d.m.v. een van de usb poorten. Deze werkt volledig naar behoren en is binnen het netwerk op zowel de computers/laptops als telefoons en tablets te benaderen. Ik heb alleen het gevoel dat de snelheid hiervan aan de lage kant zit. Als ik een file van bijvoorbeeld 2gb kopier naar de harddisk gaat dit vaak met 6 tot 7 Mb/s. Nou vind ik dit al geen slechte snelheden maar sneller zou altijd mooi zijn.

Nu is mijn vraag of iemand anders ook een harde schijf via usb aan de router heeft en welke snelheden jullie halen. Ik heb ook een gedeelde map in windows gemaakt en hier een film van 2 gb in gezet. Dit om te testen wat de snelheid van computer naar computer is. Hier kwam ik helaas maar op een 10 Mb/s. Dit vond ik wel aan de lage kant sinds ik ook 10 Mb/s steady haal als ik een game download van bijvoorbeeld steam.
Zijn dit normale snelheden die ik haal of is er nog meer uit te halen?

Wij hebben thuis 100 mbit glasvezel van xms.

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, zowat alle routers kwakkelen rond de 10MB/s. Alleen de Linksys E4200v2 is "best snel" met USB schijven.
http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=2
^^ Zie Storage Performance
Je moet de USB storage functie op een router dus ook niet zien als een volwaardige ethernet NAS vervanger kwa snelheid.

[ Voor 17% gewijzigd door Blisterin_Bull op 15-09-2012 10:55 ]

Systeem specs

Verwijderd

Nadat ik in de review had gelezen over een schrijfsnelheid van 17MB/s en leessnelheid van 11MB/s besloot ik de snelheid van mijn schijf maar weer eens te testen. vanochtend kwam ik op lees en schrijfsnelheden van 250kB/s. Dit was wel heel erg laag dus maar even de router gereboot. met de mediaserver uitgeschakeld kom ik nu op een schrijfsnelheid van 7MB/s en een leessnelheid van 8MB/s. Vooral de schrijfsnelheid is flink lager dan in de review.

Bovendien als ik via utorrent bijvoorbeeld een bestand aan het uploaden ben met 5MB/s gaat dit vervolgens terug naar 200kB/s en gaat het schrijven naar de externe harddisk naar 6,5MB/s. En om voor een serie van 30GB langer dan een uur te moeten wachten voordat hij overgezet is.

Bovendien gaat het bestanden overzetten van computer naar computer nogsteeds maar met een 10MB/s. Betekend dit dat als ik een NAS aan zou schaffen ik ook max snelheden bereik van 10MB/s. Als dat het geval is zie ik er de meerwaarde niet zo van in.

Ook zie ik niet waarom een NAS die gebruik maakt van een simpele dual core processor en via dezelfde verbinding op het netwerk is aangesloten 10x sneller data over kan zetten dan een PC met high end quad core processor.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 16:07 ]

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als jij een Ethernet NAS aanschaft zul je wel hogere snelheden halen. Een online maat van me haalt zo'n 90~110MB/s met zijn Thecus NAS. Met een USB NAS zal je zowieso nooit hoger halen dan 25~30MB/s. Van computer naar computer heeft weinig met een NAS van doen. Maar als jij 10MB/s haalt daarmee, komt dat overeen met 100Mbit.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
Ik wil heel graag deze router aanschaffen met een glasverbinding die komen gaat van 300/300.
Gaat deze router de max download makkelijk redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zie SNB
Alle routers met een resultaat hoger als 600Mbit zullen in principe voldoen. Aangezien je niet zo snel je hele download en upload tegelijkertijd zal voltrekken zal een router vanaf 450Mbit routing capaciteit over het algemeen al voldoen, maar ja... deze router gaat dat wel makkelijk trekken :)
( Ik ga voor dezelfde glas verbinding als jij ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Blisterin_Bull op 16-09-2012 16:12 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
Ja dat klopt je naam komt al bekend voor buurman;-)
Bedankt voor de info..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:48:
Als jij een Ethernet NAS aanschaft zul je wel hogere snelheden halen. Een online maat van me haalt zo'n 90~110MB/s met zijn Thecus NAS. Met een USB NAS zal je zowieso nooit hoger halen dan 25~30MB/s. Van computer naar computer heeft weinig met een NAS van doen. Maar als jij 10MB/s haalt daarmee, komt dat overeen met 100Mbit.
Dus als ik een NAS met een simpele dual core in mijn netwerk hang kan ik snelheden halen van rond een 100MB/s, maar een game pc met quad core processor kan een max aan van 10MB/s. Dit zou dus puur moeten komen van de software die er op de NAS aanwezig is? En waarom heeft van computer naar computer weinig te doen met een NAS. Als je een zelfbouw NAS hebt is dat toch ook een soort van computer alleen dan met andere software en minder uitgebreide hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik had het over max. 10MB/s als je een USB schijf aan je router hangt, die als een soort van NAS moet dienen. Als je van computer naar computer- of van computer naar ethernet NAS leest/schrijft zal dat wel sneller moeten gaan. Het gaat niet zozeer om wat voor apparaat je eraan hangt, maar de interface. Als je een USB schijf als NAS gebruikt, of een echte NAS aansluit via USB aan je router, zal het gewoon niet snel gaan. De USB poort op een router gebruiken voor een NAS functie is gewoon niet snel.

[ Voor 37% gewijzigd door Blisterin_Bull op 16-09-2012 19:38 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het via een harde schijf die aangesloten is via usb met 7MB/s gaat vind ik dan ook niet zo'n probleem, alleen dat data tussen twee computers met 10MB/s gaat vind ik wel vervelend. Bovendien als ik deze 10MB/s gebruik vallen al mijn downloads uit. Dit zou volgens mij niet mogen. Want dit zou betekenen dat ik met een NAS ook een maximun snelheid zou bereiken van 10MB/s.

Enig idee wat heb probleem kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hebben al je computers dan wel een gigabit verbinding, of is er eentje die met 100Mbit verbonden is. Kan ook aan de kwaliteit van je UTP kabel liggen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, het lag inderdaad aan de kabel. Het was nog een oude UTP 5 kabel en die kunnen volgens mij maar max 100Mbit aan ja. Heb de kabel nu vervangen met een UTP 5e kabel die we nog hadden liggen. Ik schrijf nu naar de usb harde schijf met 17 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toussi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 20:56
Support deze router ook wake on WAN? Bij AiCloud hebben ze het over smart access maar kan niet vinden of ik zo mijn computer aan kan zetten als ik niet thuis op het netwerk zit (via android app bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue22
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:11
ik heb ook een vraagje, hoe zit het met het gastnetwerk? Ik heb er nu eentje aanstaan op 2.4Ghz, maar er is een optie Access Time. Als ik hier nu 2 uur invul bijvoorbeeld, betekend dat dat clients op het gastnetwerk maar 2 uur op een dag toegang krijgen? Of in totaal 2 uur?

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
toussi schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:20:
Support deze router ook wake on WAN? Bij AiCloud hebben ze het over smart access maar kan niet vinden of ik zo mijn computer aan kan zetten als ik niet thuis op het netwerk zit (via android app bijvoorbeeld).
Vanaf internet? Nee. Forwards naar het broadcast address worden altijd geblokkeerd. Heb er al 2x over geklaagd bij Asus, maar ben bang dat ze er niks aan gaan doen. Snap ook niet zo waarom zoveel fabrikanten hier zo moeilijk over doen en met onzin aan komen zetten als "dat is een professionele feature".

Die alternatieve firmware van Merlin oid heeft wel iets WoL-achtigs ingebouwd, maar dan moet je inloggen op de modem. Ook weer zo omslachtig.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Brad Pitt schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:21:
[...]

Hogere waarden zoals 300mW pakt 'ie ook nog. Zal zo eens proberen of 500 ook werkt en in hoeverre dat in de praktijk ook enige meerwaarde biedt bij het gebruik van bijv. een mobiele telefoon of tablet.

Blijkbaar had ik reeds een firmware met dezelfde Ram "grootte" dus hoefde niets in te stellen, gelukkig, haat dat.

[Edit] Vier testjes gedaan (op 80, 150, 300 en 450mW) en op drie locaties (huiskamer, eerste verdieping en zolder). Weet niet of het toeval was maar vond de stabiliteit minder bij de heel hoge (300 en 450) waardes. Net of de router er moeite mee had. Zal vast wel niet "kunnen" en toeval zijn geweest maar so be it :)

Heb hem op basis van dit experiment maar op 150mW laten staan d:)b

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
(bovenste waarde is zolder, middelste eerste verdieping en onderste huiskamer waar router staat)
Dus met die nieuwe firmware erop te zetten hoef je geen landcode te veranderen en kun je de antenne wel naar 150mw zetten?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carrein
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-01-2016
Ik heb een vraagje over de DLNA server in de RT-N66U (miniDLNA?). De eerste dagen werkte dit als een zonnetje, maar sinds twee weken krijg ik geen toegang meer tot mijn bestanden vanuit mijn Transformer. De DLNA server op de router wordt herkend, en ik kan er verbinding mee maken. Vervolgens blader ik naar de bestanden zelf, maar dan worden er geen bestanden gevonden, terwijl er iets van 600GB aan data op staat. Hoe komt dit, en hoe kan ik dit oplossen?

Wat extra info:
- Vanuit de tablet kan ik alle andere DLNA bronnen (allemaal windows PC's) gewoon benaderen zonder problemen
- UPnPlay heb ik ook geprobeerd, en heeft hetzelfde probleem
- De bestanden zijn wel beschikbaar via ES File Explorer (Samba dus), maar dat vind ik niet echt gebruiksvriendelijk. Tevens mist het ook de Play-to functionaliteit (voor naar de HTPC te streamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Sinds een krappe week nu de RT-N66U als vervanger van mijn Sitecom WL350. De WL350 was een prima router (bedraad) maar het draadloze netwerk was niet altijd even stabiel, zeker naar mobiele telefoon.

Probleem hier in huis is vooral het feit dat de router aan de achterkant staat (in een ex kantoor aanbouw) waardoor ik aan de voorkant van het huis met de telefoon een beroerd of geen bereik had.
Heb een poosje een (Netgear) Wlan repeater gebruikt, maar dit werkte lang niet altijd goed. Bleef DHCP problemen houden waardoor de extender vaak niet goed werkte.

Dit nu opgelost door alles te vervangen door de RT-N66U. Heb door het hele huis met de laptop, netbook, ipad en telefoon een prima bereik. Dat terwijl de router nog steeds op de zeer ongunstige locatie staat (dit is moeite te veranderen door het gebrek aan kruipruimte..).
Snelheid via WLAN is overigens zeer indrukwekkend mits dichtbij. Haalde in combo met een Intel 5300 kaart op de oude WL350 zo'm 16-17MB/s. De RT-N66U haalt ~25MB/s _/-\o_. Gbit netwerkkabel aansluiten is de moeite bijna niet meer waard!...
Kortom veel ergenis verdwenen, en veel wlan surfplezier erbij. Enige waar ik me nog aan erger is dat de router zich bij veel instellingen reboot waardoor je een x tijd offline ben.

[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 24-09-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Le_Freak ! schreef op maandag 24 september 2012 @ 07:17:
[...]

Dus met die nieuwe firmware erop te zetten hoef je geen landcode te veranderen en kun je de antenne wel naar 150mw zetten?
Iemand?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Iemand de AiCloud app werkend gekregen over een mobiele dataverbinding? Via wifi werkt het ok, de ddns toegang via webinterface doet het ook, wanneer ik echter de app start op 3G, krijg ik met geen mogelijkheid verbinding met het thuisnetwerk.

edit: app werkt nu wel via eduroam. Erg betrouwbaar lijkt het echter niet. De asuscomm.com ddns is ook waardeloos: werkt alleen op je lokale lan. Via wan gebeurt er niets. Lekker nutteloos. :/

[ Voor 60% gewijzigd door Atomsk op 26-09-2012 09:11 ]

_██_
(ಠ_ృ)

• MaxPoweR
  • Laatst online: 17-09 02:41

MaxPoweR

-=StopTech=-

Atomsk schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:24:
Iemand de AiCloud app werkend gekregen over een mobiele dataverbinding? Via wifi werkt het ok, de ddns toegang via webinterface doet het ook, wanneer ik echter de app start op 3G, krijg ik met geen mogelijkheid verbinding met het thuisnetwerk.

edit: app werkt nu wel via eduroam. Erg betrouwbaar lijkt het echter niet. De asuscomm.com ddns is ook waardeloos: werkt alleen op je lokale lan. Via wan gebeurt er niets. Lekker nutteloos. :/
Bij mij werkt het wel via 3G

• Brad Pitt
Blijkbaar wel ja. Of het ook daadwerkelijk een verhoging IS weet ik niet, het scheelde i.i.g. wel :P

• wiz-oz
In de 220 firmware wordt gemeld dat in europa je 200 mw mag genereren. Ik heb de mijne op 200 gezet en dat wordt geaccepteerd. Ik weet niet tot hoever je wilt gaan qua output power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij in Jip & Janneke taal kunnen uitleggen op welke wijze ik de firmware kan updaten van deze router?

B.v.d. !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zie de handleiding. We zijn hier op Tweakers.net en hier verwachten we dat je toch wel "enige" kennis van zaken hebt.
That being said, is het waarschijnlijk erg simpel (zoals de meeste moderne routers): Je logt in op de webinterface van je router, je gaat naar Configuration/Software Upgrade (iets in die trant), je selecteert het zojuist van de Asus' website (of Merlin mod) gedownloade firmware bestand en klikt op upload to router/upgrade.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:36:
Zie de handleiding. We zijn hier op Tweakers.net en hier verwachten we dat je toch wel "enige" kennis van zaken hebt.
That being said, is het waarschijnlijk erg simpel (zoals de meeste moderne routers): Je logt in op de webinterface van je router, je gaat naar Configuration/Software Upgrade (iets in die trant), je selecteert het zojuist van de Asus' website (of Merlin mod) gedownloade firmware bestand en klikt op upload to router/upgrade.
Het is zelfs nog simpeler:

Log met je browser in op de router
Klik boven in beeld op het nummer achter "Firmware Version:"
Klik in het volgende scherm op "Check"

En de rest gaat vanzelf d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:40:
[...]

Het is zelfs nog simpeler:

Log met je browser in op de router
Klik boven in beeld op het nummer achter "Firmware Version:"
Klik in het volgende scherm op "Check"

En de rest gaat vanzelf d:)b
Dank u dank u _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
MaxPoweR schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:26:
[...]

Bij mij werkt het wel via 3G
Welke aanbieder? Ik zit bij KPN.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Laatst online: 17-09 02:41

MaxPoweR

-=StopTech=-

Atomsk schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:22:
[...]

Welke aanbieder? Ik zit bij KPN.
T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste ervaringsdeskundigen,

Een aantal noob-vragen;

1) ik heb de Asus router ontvangen en aangesloten op de Experiabox op Ethernet1 - is dat juist of had ik de DLS moeten nemen???

2) voorts staat de wirelessmode van de Asus router op "auto" - is dat wijs of kan ik beter voor 1 vaste kiezen, zo ja, welke heeft dan de voorkeur?

Mijn eerste indrukken zijn momenteel nog niet best; snelheid is bijna niets gewijzigd t.o.v. Experiabox.
Ik heb op de Asus-router de nieuwste firmware staan en heb signaalsterkte op 100mw gezet.

B.v.d. voor het alweer beantwoorden van een aantal noob-vragen _/-\o_ (ben vast niet de enige ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:44
1) is juist
2) ligt eraan hoeveel storing van wifi netwerken er in je omgeving hebt.

De snelheid hangt af van verschillende factoren.
Heb je wel eens naar de ontvanger gekeken? Is de verbinding bedraad (veel)sneller? Is je internet verbinding überhaupt niet sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor WiFi kaartje je in je ontvanger(s) hebt. Als deze geen N of bijvoorbeeld maar 150mbit over N ondersteunen, gaat de Asus je niet veel verder helpen. Het valt mij op dat de Asus het vooral uitblinkt op hoge snelheden (300/450mbps). Je hebt daarvoor dan ook 2 antennes nodig, voor 450mbps verbindingen een 3x3 verbinding. De router heeft 3 antennes, nu moet jouw ontvanger dat ook hebben.

Zoals hierboven beschreven heeft de bandbreedte (20/40MHz), en het kanaalnummer ook invloed op snelheden die je kunt halen, afhankelijk van de drukte op dat kanaal.

Kijk met een programmaatje als inSSIDer welk kanaal bij jou in de buurt het minst bezet is, of probeer zo ver mogelijk van andere kanalen af te gaan zitten. De meeste routers in mijn buurt zijn allemaal Ziggo modems en die zitten allemaal op 1 of 6. Ik zit dan ook als enige op kanaal 13.

Verder heb je ook nog opties zoals de Wireless mode ('auto') en kan zelfs de encryptie invloed hebben op je snelheid. Voor 300mbps+ snelheden ben je verplicht WPA2 (met AES) te gebruiken, anders haal je die snelheden niet.

Last but not least; Aangezien je een Experiabox hebt: Als je aan de maximale snelheid van je ADSL (?) verbinding zit gaat de Asus je natuurlijk niet aan meer snelheid helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:59:

Last but not least; Aangezien je een Experiabox hebt: Als je aan de maximale snelheid van je ADSL (?) verbinding zit gaat de Asus je natuurlijk niet aan meer snelheid helpen :)
Dank mannen voor de heldere uitleg, betreft bovenstaande; ik ben dan wel een newby maar die begreep ik zelf ook al hoor :P .

Ik heb KPN 50Mbit/s (down- & upload). Een snelheid middlels de Asus van 26 a 27 Mbit/s valt mij dan toch tegen. Maar zoals jullie aangeven is de overige hardware ook van grote laptop - en ik denk dat daar ook een deel van het knelpunt ligt ... M`n Asus laptop is niet de jongste meer.

Echter gebruikt mijn vriendin een nagelnieuwe IPad3 en daarop laad sommige spelen niet eens ... En dat lukt voorheen met het UPC ADSL en diens oude modem/router probleemloos ...

>>> Nog een vraag betreft de router: ik zie steevast het 5Hz. ledje branden, het 24Hz. ledje is steevast uit. Is dit een gebruikelijke / wenselijke situatie of dien ik actie te ondernemen, zo ja; welke (lees; aanpassing in de router ¿) ?

B.v.d. :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ben aan het kijken of ik deze router Asus RT-N66U kan inzetten voor KPN glasvezel.
Ter vervanging van de ZTE ellende van KPN.

Setup zal worden Netgear GS105E als Managed switch aan de NT (Glasvezel)
Vlan doorzetten voor Voip naar de ZTE van KPN
Internet doorzetten naar de ASUS-RT-N66U

Iemand ervaring met deze setup met Asus RT-N66U
Deze lijkt me ideaal om huidige setup te vervangen.

Hoor graag wat de ervaringen zijn in deze setup, of advies hoe het nog beter kan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel met het signaal van zowel de 24 als de 5 ghz op 200mv. heb ik overal in huis minimaal 20 mbit/s (zolder, terwijl de router op begane grond staat). Niet slecht, al hoewel mijn verwachting was dat ik toch wel zo`n 40 mbit/s zou halen dicht bij de router :| (KPN glasvezel instap 50 mbit) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik overweeg deze router, na drie jaar mijn WNDR3700 met plezier in gebruik te hebben gehad. Mijn grootste ergernis bij laatstgenoemde is het bereik; de router staat in de (houten) meterkast (rest van het huis beton) en bereikt de bovenverdiepingen niet of nauwelijks. Daar staat nu een WRT54G om dat op te pikken, maar eigenlijk van de zotte dat ik twee draadloze routers nodig heb.

Bereikt deze Asus een groter gedeelte van jullie () huis dan de WNDR, dus mensen die eveneens zijn overgestapt? Overdrachtssnelheden zijn op zich prima, op 5G haal ik 15 MB/sec. Dat is in ieder geval het probleem niet. Met onze telefoons en netbooks/tablets hebben we simpelweg vaker last van een zwak signaal. Ook in de garage is het signaal al praktisch te verwaarlozen op beide kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Betonnen huis met een gemetselde meterkast, in deze meterkast staat de router.
Ik heb bereik in het hele huis (incl. tuinen en zolder) op zowel de 2.4 als 5 GHz band.
Gewoon even de antenne posities veranderen tot dat je overal goed bereik hebt.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat is het nadeel van de WNDR. Geen richtbare antennes. Ik ga 's goed kijken naar deze Asus, mooi apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:06
Sinds gisteren bezitter van deze router, na de WNDR3700. Erg aan te raden qua bereik, een verbetering zelfs. :)

Waar ik voorheen heel slecht bereik op mijn slaapkamer heb, is het veel beter sinds de RT-N66U. Aanrader dus! Voor de mensen met een WNDR :P

[ Voor 39% gewijzigd door gerbenp op 07-10-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastnl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 09:54
VPN
Ik maak met veel plezier gebruik van VPN, vanaf mijn iPhone naar mijn LAN met NAS.

Maar hoe krijg ik het voor elkaar tijdens een vpn verbinding vanaf de iphone, ook gebruik te kunnen maken van de internetverbinding van mijn LAN. M.a.w.: hoe kan ik emailen (e.d.) via de VPN verbinding met thuis?

iphone met ios6, windows 7, Asus RT-N66U met laatste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:24
Heeft iemand ervaringen met deze router icm:

- 500/500 glasvezel
- 300+ clients die connecten (idle meeste, vmware xp machines voor test doeleinden)
- kan subnet ingesteld worden als een Class B Subnet, wil 172.16.xxx.xxx gebruiken met subnet 255.255.0.0

Heb nu een WNDR4500 van Netgear; bij deze liep de WebGui geheel vast en onhandelbaar. Geprobeerd DD-WRT er op te zetten maar nog steeds connectie problemen. Dit kan een hardware probleem zijn, maar wil sowieso van die Netgear af...

Dus heeft iemand ervaringen met dit apparaat bij veel clients en kan die 500mbit glasvezel aan? En kan ik een Subnet B instellen. (Dat was enige voordeel van de Netgear; op bv Linksys zit je vast aan een Class C subnet 255.255.255.0)

[ Voor 20% gewijzigd door trekker22 op 10-10-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Afgelopen maanden 3 routers geretourd, twee Netgear WNDR3700 en vandaag een Linksys E4200. Wat een hopeloze dingen. Heel slecht bereik en vaak dipjes en waar je ook nog 80+ voor neertel. Hiervoor een WRT54GL gehad, deze draait nu nog tijdelijk wat overegens een super bereik heeft! Vandaag de N66U besteld ben er erg benieuwd naar.

Nu maar is ff uitzoeken welke firmware erop komt :)

[ Voor 7% gewijzigd door MrJames op 12-10-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

toastnl schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:44:
VPN
Ik maak met veel plezier gebruik van VPN, vanaf mijn iPhone naar mijn LAN met NAS.

Maar hoe krijg ik het voor elkaar tijdens een vpn verbinding vanaf de iphone, ook gebruik te kunnen maken van de internetverbinding van mijn LAN. M.a.w.: hoe kan ik emailen (e.d.) via de VPN verbinding met thuis?

iphone met ios6, windows 7, Asus RT-N66U met laatste firmware
Instellingen > Algemeen > Netwerk > VPN... lijkt me toch niet zo moeilijk omdat te configureren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
wiz-oz schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:20:
[...]

In de 220 firmware wordt gemeld dat in europa je 200 mw mag genereren. Ik heb de mijne op 200 gezet en dat wordt geaccepteerd. Ik weet niet tot hoever je wilt gaan qua output power?
Ik zou hem graag naar 150 willen, puur om een net iets beter bereik te hebben voor als ik boven met de tablet bezig ben.
Die 220 firmware is toch gewoon via het menu van asus erop te zetten neem ik aan?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
Volgens mij kan je hem inderdaad vanaf de webinterface updaten.

Let wel op dat als het goed is de nvram naar 64 k gezet wordt en alle instellingen van eventuele voorgaande versies die 32k nvram gebruikten verloren zullen gaan.

150 mw is geen probleem met 220, de mijne draait op 200 mw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastnl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 09:54
MrJames schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:08:
[...]

Instellingen > Algemeen > Netwerk > VPN... lijkt me toch niet zo moeilijk omdat te configureren ?
Misschien maak ik het niet goed duidelijk: mijn iphone heeft via internet (3G) een VPN verbinding met mijn router (thuis), maar ik kan alleen maar toegang krijgen tot mijn NAS en PC (etc), maar niet met internet. Je kunt dus geen email ontvangen en surfen met je iphone terwijl je verbonden bent met het VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeterea
  • Laatst online: 03-02 12:34
wiz-oz schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:22:

Let wel op dat als het goed is de nvram naar 64 k gezet wordt en alle instellingen van eventuele voorgaande versies die 32k nvram gebruikten verloren zullen gaan.

De vraag is wel of 150 en 200 mW werken?
Ik heb namelijk contact gehad met Asus en zij geven aan dat voor Nederland toch het maximale van 101 mW ingezet wordt, dus elke instelling boven 101 wordt toch afgetopt op maximaal 101 mW.
Er wordt dus schijnbaar toch naar de landinstellingen gekeken in de router.
Er schijnen overigens in Europa wel landen te zijn waar je tot 200 mW mag, alleen welke dat zijn wilde men mij niet zeggen, dus vandaar ook de verwijzing naar max 200 mW.

Culemborg, 2.720Wp Zuidzijde; PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !

Kan het nu wel of niet?
Ik hou niet van klooien als het niet kan, hoe zet je hem precies op 150 dan?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kan ja.
Ik hou niet van klooien als het niet kan, hoe zet je hem precies op 150 dan?
Op 150 zetten en op Apply drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:06
Nieuwe FW beschikbaar, versienr. 3.0.0.4.246

De changelog als volgt:

Fix:
1. DMZ and HW accelerator coexist issue.
2. Some 3G modem issues
3. Can't reset to default through Software Button when AiCloud is enabled.
4. WPS related issues.
5. VPN dns issue in Android/iOS
6. Buffer overrun problem. Special thanks to Merlin for his contribution.

Modify
1. Add GRO option in Advanced settings->LAN->Switch control.
Please disable it if there are problems in UPnP and port forwarding.
2. Add firmware version checking in Quick Internet Setup process.
3. Add PIN code error alerting for USB modem
4. WPS button can be configured as wifi on/off button

AiCoud (for more information, please refer to http://event.asus.com/2012/nw/aicloud/index.htm)
1. Modify web user interface.
2. Folder is shareable with shared link.
3. The media files can be previewed when received the share link for folder.
4. Redirect mp3 https share link to MP3 player on IOS device.
5. Fixed the large file renaming problem
6. Fixed some UI issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

toastnl schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:43:
[...]

Misschien maak ik het niet goed duidelijk: mijn iphone heeft via internet (3G) een VPN verbinding met mijn router (thuis), maar ik kan alleen maar toegang krijgen tot mijn NAS en PC (etc), maar niet met internet. Je kunt dus geen email ontvangen en surfen met je iphone terwijl je verbonden bent met het VPN.
Gateway ingesteld bij LAN ?

Ik net mijn N66U binnen en meteen aan de slag gegaan. VPN werkt hier uitstekend. Wel werkt het iets vlotter als ik QoS aan heb staan.

Ben benieuwd naar je instellingen van LAN en VPN. Screenshots dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Op dit moment draait mijn Asusje nog op een 32k nvram versie en zit te dubben om te upgraden. Ik heb echter absoluut geen behoefte aan die AICloud zooi, kan ik deze ook volledig uitschakelen?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
als je al die ai zooi (je hebt gelijk) niet activeert draaien er geen extra webservices en heb je er behalve een extra configuratie optie in de webinterface geen last van. Zo was het in de 220 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Senaxx schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:45:
Ben vandaag toch maar overgegaan op Tomato Firmware 1.28.0000 MIPSR2-092 K26 USB AIO en ik moet zeggen wat een verademing. Heb het gevoel dat het allemaal een stuk sneller draait dan die trage ASUS firmware.

Ben tot nu toe nog geen features tegengekomen die ik mis :)

Voor mensen die geintreseerd zijn, de guide staat hier: http://www.shadowandy.net...rmware-flashing-guide.htm

Ik heb echter de AIO versie genomen.
Er zijn een hoop aantal versies, wat zijn de verschillen? En waarom heb je de AIO versie genomen?

EDIT: heb het eea uitgezocht. Nu maar is ff uitvogelen hoe ik het erop pleur :p

[ Voor 5% gewijzigd door MrJames op 18-10-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
gerbenp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:46:
Nieuwe FW beschikbaar, versienr. 3.0.0.4.246.
Het opwaarderen van de Firmware 220 naar 246 zonder probleem verlopen, na de installatie wordt verzocht om handmatig te reboten, dus 30 sec. de stekker van de N66U er uit, na opstarten bleek dat alle instellingen die via V.220 er in gezet waren ook in V.246 staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Brad Pitt schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:36:
[...]

Kan ja.

[...]

Op 150 zetten en op Apply drukken.
Maar er wordt ook gezegd door iemand hier die met asus contact had dat je het wel kan doen maar dat het geen zin hebt omdat het in Nederland toch afgetopt is op 101 mw

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:58
Genieter schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:38:
[...]

Het opwaarderen van de Firmware 220 naar 246 zonder probleem verlopen, na de installatie wordt verzocht om handmatig te reboten, dus 30 sec. de stekker van de N66U er uit, na opstarten bleek dat alle instellingen die via V.220 er in gezet waren ook in V.246 staan!
Heb ook net opgewaarderd.
Maar bij mij is niet verzocht om handmatig te reboten. Instellingen stonden, ook, meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Le_Freak ! schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:47:
Maar er wordt ook gezegd door iemand hier die met asus contact had dat je het wel kan doen maar dat het geen zin hebt omdat het in Nederland toch afgetopt is op 101 mw
Dan doe je het gewoon niet, simpel toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
Over het zendvermogen, na opwaarderen van de Firmware 220 naar 246, stond er wel de melding “Set the capability for transmission power. The maximum value is 100mW and the real transmission power will be dynamically adjusted to meet regional regulations” (mijn Engels is een stuk beter als ik kopieer, plakt op en vertaal met Office Word :)F ) Maar het vermogen is geen punt bij mij, ik had hem staan op 111mW en de inSSIDer gaf mijn signaal op -35, heb vervolgens de N66U gezet op 100mW en op de inSSIDer was het -30. Vreemd op de N66U 11mW minder en het “vermogen” is sterker! Kennelijk als er automatisch onderdrukt moet worden, doet hij het extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !

Nou, ik krijg hem via de webinterface niet op 150mw, sterker nog, krijg hem niet eens hoger, als ik het naar 150 zet kan ik op apply klikken dat ik wil maar dat doet ie dan niet.
Daaronder staat de, melding dat voor Europa 100 mw geldt en buiten Europa 200.
Wat moet ik nu doe om het toch te kunnen veranderen?? :?

Specs

Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste