Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 16:26
Le_Freak ! schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:53:
[...]

Nou, ik krijg hem via de webinterface niet op 150mw, sterker nog, krijg hem niet eens hoger, als ik het naar 150 zet kan ik op apply klikken dat ik wil maar dat doet ie dan niet.
Daaronder staat de, melding dat voor Europa 100 mw geldt en buiten Europa 200.
Wat moet ik nu doe om het toch te kunnen veranderen?? :?
Ik zou zeggen, doe net of je ergens anders woond en stel een andere tijd in i.p.v. Amsterdam, daar is eerder al meer over geschreven in deze topic, of dat met de laatste update nog werkt weet ik niet en ik heb het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genieter schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:08:
[...]

Ik zou zeggen, doe net of je ergens anders woond en stel een andere tijd in i.p.v. Amsterdam, daar is eerder al meer over geschreven in deze topic, of dat met de laatste update nog werkt weet ik niet en ik heb het niet nodig.
Werkt niet met de nieuwste update :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

[...]

Nou, ik krijg hem via de webinterface niet op 150mw, sterker nog, krijg hem niet eens hoger, als ik het naar 150 zet kan ik op apply klikken dat ik wil maar dat doet ie dan niet.
Had ik ook. Je moet eerst je land/tijdzone instellen en vervolgens naar 100 zetten anders werkt het niet nee.

Mijn tip; Zet TomatoShibby erop heb je geen gezeik. Wekt veel sneller en een gebruikersvriendelijker interface!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:27
Heb de router nu ook een paar dagen in bezit: wat een heerlijk apparaat, werkt echt superfijn.
Ik had 'm via de tip bij alternate besteld met de mooie usb-stick erbij (dual band wifi van asus zelf ook), maar de stick nog niet nodig gehad, zo goed is de verbinding van de Asus RT-N66U.

Nu nog wachten totdat Ziggo eindelijk weer de routerfunctionaliteit kan uitschakelen van de Cisco modem-router. Helaas kan dit tijdelijk niet meer...balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
henkjobse schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:29:
Heb de router nu ook een paar dagen in bezit: wat een heerlijk apparaat, werkt echt superfijn.
Ik had 'm via de tip bij alternate besteld met de mooie usb-stick erbij (dual band wifi van asus zelf ook), maar de stick nog niet nodig gehad, zo goed is de verbinding van de Asus RT-N66U.

Nu nog wachten totdat Ziggo eindelijk weer de routerfunctionaliteit kan uitschakelen van de Cisco modem-router. Helaas kan dit tijdelijk niet meer...balen...
Ik las in; http://www.onemorething.n...-met-wifi-airport-extreme (Zandman op 13 januari 2012 #) "Router functionaliteit kan alleen uitgezet worden door een medewerker van Ziggo. Deze kun je gewoon telefonisch bereiken via 1200."
Laatst meen ik in Tweakers.net gelezen te hebben bij verschillende providers d.m.v. een update, men in de router d.m.v. een vinkje te plaatsen de Wifi uit te kunnen zetten en bij de Thomson TG712 kon dit al, die heb ik n.l. 2 jaar gehad van Orange/Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Ja wifi kun je uitzetten bij de thomson van online, maar daar heb je het ook mee gehad. Drama dat modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laracroftonline
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 13:06
Genieter schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:12:
[...]

Ik las in; http://www.onemorething.n...-met-wifi-airport-extreme (Zandman op 13 januari 2012 #) "Router functionaliteit kan alleen uitgezet worden door een medewerker van Ziggo. Deze kun je gewoon telefonisch bereiken via 1200."
Laatst meen ik in Tweakers.net gelezen te hebben bij verschillende providers d.m.v. een update, men in de router d.m.v. een vinkje te plaatsen de Wifi uit te kunnen zetten en bij de Thomson TG712 kon dit al, die heb ik n.l. 2 jaar gehad van Orange/Online.
Heb vandaag gebeld en zelfs per telefoon is het niet uit te zetten moest volgende week nog eens bellen en dan gingen ze het opnieuw proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
laracroftonline schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:22:
[...]

Heb vandaag gebeld en zelfs per telefoon is het niet uit te zetten moest volgende week nog eens bellen en dan gingen ze het opnieuw proberen!
Als Cisco EPC3925 jou modemrouter is, op stap 4 kan je Wirelessnetwork op Disable zetten:
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/hulp-bij-draadloos-internet/stappenplannen/stappenplan-router-achter-router-cisco/

Zo werkt de link niet heb ik gemerkt je komt in het hoofd menu, kopieer hem en pakken in Expoirer ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Genieter op 23-10-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:27
Beste Tweakers,

Ik ben wat aan het spelen met openVPN.
Nu loop ik daar een beetje vast...

Misschien een hele stomme vraag maar ik stel hem toch:
Hoe kan ik keys genereren in het tabblad "OpenVPNKeys"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

MrJames schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:48:
Mijn tip; Zet TomatoShibby erop heb je geen gezeik. Wekt veel sneller en een gebruikersvriendelijker interface!
Das ook zoiets, wat is nu de 'beste' en wat is het verschil? B) Merlin is een aangepaste versie van het origineel (is die restricted?) En welke van de andere twee (Tomato & Dd wrt) is hier sneller of is t in de praktijk evensnel als de standaard firmware?
(nog andere gouden tips voor een beetje snel & stabiliteits verbeteringen? Ik heb bijv. "Enhanced interference management"gedisabled en sindsdien is het zwakste signaal (in de slaapkamer) ietswat stabieler :) ) (los daarvan nog steeds een topding, heb alleen last van gewapend beton :+ )
En idd is sinds de laatste firmware het tijdtrucje niet meer voldoende

[ Voor 4% gewijzigd door Achilles op 28-10-2012 01:04 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:15
[...]

Gewoon 3x op apply klikken nadat je de waarde hoger hebt gezet.

Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/3073/selection026.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
wiz-oz schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:32:
[...]

Gewoon 3x op apply klikken nadat je de waarde hoger hebt gezet.

[afbeelding]
Okee, ga ik dat eens proberen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Na de upgrade naar Windows 8 is het schrijven van data naar een op de router aangesloten USB drive veel en veel sneller (factor 2 bijna) geworden. Vaag, maar ben dáár nu dus ook eindelijk heel tevreden over :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 30-10-2012 12:40 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Ik heb op mijn vaste telefoonlijn een fluittoon en de schuldige is deze router.
Wanneer ik de voeding uit de router haal, dan is de fluittoon ook verdwenen.

Ook het verlagen van 200mw, naar 100 of 50mw lost het probleem niet op 8)7

Iemand hier nog met dit probleem of met een oplossing :?

UPDATE:
Ik heb als test de voeding van de Asus router op een andere stroomkring/stopcontact gezet met nog steeds een fluittoon op de vaste lijn. Alleen de persoon op afstand hoort de fluitoon maar wijzelf hier thuis dus niet.

Een nieuwe telefoonset geeft hetzelfde resultaat, dus een fluittoon aan de andere kant van de lijn.

Nieuwe test:
Wanneer we de internetkabel tussen de Asus-router en de modem van de provider eruit halen, dan verdwijnt de fluittoon. Een andere Cat 5E kabel geeft het zelfde resultaat 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Moris op 01-11-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En een STP ipv UTP kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
Ik twijfel tussen de Draytek 2130n en deze Asus wat is de betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb geen STP-kabel liggen wel verschillende CAT6 kabels, hiermee blijft het probleem nog steeds hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
babbi schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:40:
Ik twijfel tussen de Draytek 2130n en deze Asus wat is de betere keuze?
Had je al eens naar reviews gekeken?

http://www.smallnetbuilde...ytek-vigor-2130n-reviewed

vs

http://www.smallnetbuilde...0-gigabit-router-reviewed

Afgelopen maand de N66u geïnstalleerd bij mn ouders: zeer te spreken over de snelheid en het bereik van deze router. Echt een top-product. Oude router (Wl 500g) had na bijna 5 jaar de geest gegeven. Mn vader wou eigenlijk per se weer een asus of een draytek, na het lezen van de reviews (en het prijsverschil / beschikbaarheid) heb ik gekozen voor de Asus. Afgelopen weekend even bezoek gebracht aan mijn ouders, zus en haar vriend waren er ook, waardoor er op een gegeven moment 2 iPhones, 3 iPads, Apple TV en een verdwaalde laptop simultaan en probleemloos WiFi stonden te slurpen.

[ Voor 38% gewijzigd door pkopf op 02-11-2012 13:46 ]

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
@babbi

Ik kan je vertellen ik ga absoluut voor deze router. Heb ook de Draytek 2130n gehad. Viel naar verhouding echt tegen. De ASUS heeft duidelijk beter bereik, dual band (in tegenstelling tot de Draytek), tot 450 Mb mogelijk indien je juiste wifikaartje hebt. Dan nog niet te missen de 2 usb poorten en daarnaast andere firmware mogelijk. Ik draai nu de Shibby TomatoUSB versie op deze router. Geen klagen hierzo. Ben blij dat ik de Draytek heb weggedaan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
Brad Pitt schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:33:
Na de upgrade naar Windows 8 is het schrijven van data naar een op de router aangesloten USB drive veel en veel sneller (factor 2 bijna) geworden. Vaag, maar ben dáár nu dus ook eindelijk heel tevreden over :)
Heb Windows 8 ook geinstallerd op mijn HP Pavilion p6150nl Desktop PC, gelukkig had ik een goede backup gemaakt van Win7, het was 3x niks, zelfs mijn Virtual Machine met Windows XPpro werkte niet die ik heb met software die niet werkte op Vista/Win7. Jammer van het geld! Ik wil dit toch even kwijt ook al is dit hier niet op de juiste plaats :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Sinds ik de laatste update op de router heb staan heb ik problem met disconnecten. Ipad en telefoon verliezen beide na een x tijd inactiviteit de verbinding :S.

Edit:
Wat aan het testen geweest;
Channel bandwidth vasst gezet op 20Mhz, kanaal 10 en vermogen op 200mw gezet en nu werkt de iPad door het hele huis weer probleemloos.

Telefoon (S2) werkt op mijn slaapkamer (verste van de router) nog niet perfect, hij verliest soms de verbinding. Eerder draaide ik op 250mw, maar sinds de nieuwe firmware accepteerd hij geen waardes boven de 200mw :'(.

[ Voor 55% gewijzigd door Tortelli op 04-11-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Moris schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:59:
Ik heb op mijn vaste telefoonlijn een fluittoon en de schuldige is deze router.
Wanneer ik de voeding uit de router haal, dan is de fluittoon ook verdwenen.

Ook het verlagen van 200mw, naar 100 of 50mw lost het probleem niet op 8)7

Iemand hier nog met dit probleem of met een oplossing :?

UPDATE:
Ik heb als test de voeding van de Asus router op een andere stroomkring/stopcontact gezet met nog steeds een fluittoon op de vaste lijn. Alleen de persoon op afstand hoort de fluitoon maar wijzelf hier thuis dus niet.

Een nieuwe telefoonset geeft hetzelfde resultaat, dus een fluittoon aan de andere kant van de lijn.

Nieuwe test:
Wanneer we de internetkabel tussen de Asus-router en de modem van de provider eruit halen, dan verdwijnt de fluittoon. Een andere Cat 5E kabel geeft het zelfde resultaat 8)7
Update:
Ik heb intussen als test mijn oude D-Link router terug geplaatst en tadaaa de fluittoon is verdwenen.
Nadien de ASUS router terug geplaatst en weer heb ik terug een fluittoon op mijn vaste telefoonlijn :(

Wanneer ik de antennes loskoppel, verdwijnt de fluittoon, maar dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

wootah schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:24:
[...]

Ja dit is gewoon mogelijk. Je kan kiezen voor automatische DNS server detectie (via DHCP) of je kan handmatig 1 of 2 IP's invullen.
Kan iemand me vertellen waar ik het IP voor een secundaire DNS kan invullen ? Op mijn Asus heb ik alleen een 'DNS Server' vakje in de DHCP settings:
Asus RT-n66u DNS Settings
wat betekent dat ik ook maar 1 DNS server kan meegeven. NB ik draai nog op Version:3.0.0.3.162

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tomba

Hier op version 3.0.0.4.246, maar functie is dacht ik niet gewijzigd:
- Kies voor WAN (i.p.v LAN)
- Internet Connection
- WAN DNS Setting
- Connect to DNS server automatically: kies No (i.p.v. Yes)
- en daar is de keuze met DNS Server1 en DNS Server2.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:36:
@ Tomba

Hier op version 3.0.0.4.246, maar functie is dacht ik niet gewijzigd:
- Kies voor WAN (i.p.v LAN)
- Internet Connection
- WAN DNS Setting
- Connect to DNS server automatically: kies No (i.p.v. Yes)
- en daar is de keuze met DNS Server1 en DNS Server2.
Succes!
Top! tx :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 23:52
Ik heb momenteel een Linksys E4200 in mijn meterkast staan. Het betreft hier een nieuwbouwwoning, net opgeleverd. In vergelijking met mijn oude woning (woning uit de jaren 50) is het bereik in het huis dramatisch gekelderd. Zelfs wanneer ik de router in de woonkamer zet, heb ik op de eerste verdieping een erg zwak signaal. Nu had ik het idee om het bereik te verbeteren deze Asus aan te schaffen. Wanneer het bereik dan nog steeds niet voldoende is, wil ik mijn huidige E4200 inzetten als Access Point. Mijn vraag is echter, gaan deze twee routers samen als ze op hetzelfde SSID (ander kanaal) worden ingesteld, om zodoende een beter bereik te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Fresh T. schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:52:
Ik heb momenteel een Linksys E4200 in mijn meterkast staan. Het betreft hier een nieuwbouwwoning, net opgeleverd. In vergelijking met mijn oude woning (woning uit de jaren 50) is het bereik in het huis dramatisch gekelderd. Zelfs wanneer ik de router in de woonkamer zet, heb ik op de eerste verdieping een erg zwak signaal. Nu had ik het idee om het bereik te verbeteren deze Asus aan te schaffen. Wanneer het bereik dan nog steeds niet voldoende is, wil ik mijn huidige E4200 inzetten als Access Point. Mijn vraag is echter, gaan deze twee routers samen als ze op hetzelfde SSID (ander kanaal) worden ingesteld, om zodoende een beter bereik te verkrijgen?
Je bereik zal nooit beter worden(misschien omdat de N66U wat sterker is). Je zet er simpelweg een extra punt neer.
Zolang je SSID/wachtwoord/encryptie op hetzelfde zet dan kunnen de meeste apparaten deze zonder problemen overpakken.

Ander kanaal is sowieso aan te raden, zodat ze niet met elkaar gaan storen.

Ik heb gisteren een N66U in mijn meterkast geplaatst, en een AC66U op een slaapkamer, en een Airport Express in de woonkamer, zo heb ik maximale dekking kunnen bereiken in mijn appartement(nieuwbouw, vreselijk).

Ik heb wel problemen gehad toen mijn opstelling bestond uit sitecom/netgear/fritzbox. Toch werkt het niet ideaal. Daarom heb ik nu 2x ASUS en 2x ASUS switch. Werkt tot nu toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
Met succes en zonder problemen de firmware 3.0.0.4.260 laten installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draadloosdoos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-07 14:43
Ben een beetje de draad kwijt in mijn eigen bevindingen met de RT-66N. Had hoge verwachtingen (in vergelijking met mn oude Ziggo WL351 WiFi router) maar het komt niet uit!

Ik kan in FW 3.0.0.4.246 max instellen (zie geen verschil tussen NL of USA Central Time):
- op 2.4GHz: 100mWatt
- op 5 GHz: 200mWatt

Heb een rijtjeshuis, betonnen vloeren, BG-1ste-zolder. Met de RT-66N op de trap tussen BG en 1ste verdieping, heb ik op zolder nog wel een redelijk signaal op 2.4GHz maar al bijna helemaal niks meer op zolder. Laptop en iPad verliezen kontakt. inSSID geeft dan al -90dBm aan. Er is dus geen plek in huis te vinden waarbij ik op alle verdiepingen een goed signaal heb.

Heb Ziggo AiO 60/6Mb. Bedraad haal ik 60/5.7Mb. Draadloos op enkele meters kom ik al niet boven de 20-25Mb/s. Allemaal nogal teleurstellend. Denk erover de RT-N66 te retourneren en te gaan voor een Engenius EAP350. Die is weliswaar alleen 2.4GHz maar wat mis ik aan 5GHz als de reikwijdte in huis klote is. De Engenius heeft 800mWatt/+29dBm. Ik wil gewoon een goed signaal door het hele huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
Draadloosdoos schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:02:
Ben een beetje de draad kwijt in mijn eigen bevindingen met de RT-66N. Had hoge verwachtingen (in vergelijking met mn oude Ziggo WL351 WiFi router) maar het komt niet uit!

Ik kan in FW 3.0.0.4.246 max instellen (zie geen verschil tussen NL of USA Central Time):
- op 2.4GHz: 100mWatt
- op 5 GHz: 200mWatt

Heb een rijtjeshuis, betonnen vloeren, BG-1ste-zolder. Met de RT-66N op de trap tussen BG en 1ste verdieping, heb ik op zolder nog wel een redelijk signaal op 2.4GHz maar al bijna helemaal niks meer op zolder. Laptop en iPad verliezen kontakt. inSSID geeft dan al -90dBm aan. Er is dus geen plek in huis te vinden waarbij ik op alle verdiepingen een goed signaal heb.

Heb Ziggo AiO 60/6Mb. Bedraad haal ik 60/5.7Mb. Draadloos op enkele meters kom ik al niet boven de 20-25Mb/s. Allemaal nogal teleurstellend. Denk erover de RT-N66 te retourneren en te gaan voor een Engenius EAP350. Die is weliswaar alleen 2.4GHz maar wat mis ik aan 5GHz als de reikwijdte in huis klote is. De Engenius heeft 800mWatt/+29dBm. Ik wil gewoon een goed signaal door het hele huis!
Vanaf 246 is het vermogen aangepast, ik zou zeggen probeer het met de 220 of lager! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draadloosdoos
Genieter schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:52:
[...]

Vanaf 246 is het vermogen aangepast, ik zou zeggen probeer het met de 220 of lager! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draadloosdoos
Downgraden ipv upgraden. Dat lijkt me niet de juiste richting. Andere gebruikers zullen toch zeker ook wel last hebben van dat geknepen vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Draadloosdoos schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:21:
Downgraden ipv upgraden. Dat lijkt me niet de juiste richting. Andere gebruikers zullen toch zeker ook wel last hebben van dat geknepen vermogen?
Vergeet niet dat je iPad e.d. ook een beperkt zendvermogen hebben. Wifi gaat 2 kanten op en als je router het signaal van je laptop op zolder niet meer kan ontvangen, helpt het niks wanneer je het zendvermogen van je router 800mW is.

Denk dat je beter 1 of 2 repeaters kan aanschaffen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
Atomsk schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:42:
[...]
Denk dat je beter 1 of 2 repeaters kan aanschaffen.
En vergeet vooral ook niet om de antennes goed te richten! In mijn nieuwbouwhuis, aardig formaat, op zolder alleen met de Asus verbinding kunnen krijgen.. Na een tijd uitproberen welke stand van de antennes het beste werkte. Nog geen enkele andere router die voorbij de 2e verdieping kwam, dus voor mij de perfecte oplossing. Heb de repeater weggedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ben nog steeds erg blij met deze router draai nog steeds op 108 firmware want die is super stabiel dus geen reden om te upgraden voor mij.

22:13:23 up 116 days,  9:58, load average: 0.18, 0.13, 0.04

Per dag gaat er zo'n 150gb verkeer doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Draadloosdoos schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:21:
Sinds de laatste update is het bereik inderdaad een stuk slechter geworden. De 'WL TXPWR'-opdracht maakt ook geen verschil meer. Heb op zolder nu geen bereik meer, bij de vorige versie was het prima. Downgraden is de enige optie?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Is downgraden sowieso mogelijk?. Zonder dat ik al mijn setting kwijt ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
Tortelli schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:37:
Is downgraden sowieso mogelijk?. Zonder dat ik al mijn setting kwijt ben....
Zeker weten doe ik het niet, maar de verwachting is, als je nu 3.0.0.4.200 of hoger zit en je wil lager als 200 gaan installeren, dat je de setting opnieuw moet inbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Je kunt je settings gewoon restoren vanaf het backupbestandje. Als het goed is heb je de backup vóór het upgraden al gemaakt, dus kun je die oude configuration file weer inladen na het downgraden.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Afgelopen dagen heb ik deze router vervloekt; ik heb een SBT gekocht welke ik in het netwerk wou hangen maar dat wou maar niet lukken Uiteindelijk ben ik achter het euvel gekomen; er stond iets niet goed in de router (deze zond alleen op de 5 ghz uit ...).

Vraag:
Graag wil ik de router zo instellen dat deze 's nachts een tijd uit staat (heeft dat uberhaupt zin ¿).

1) Wie kan mij aangeven wat ik daarvoor moet doen in het "Professional menu, graag in Jip&Janneke taal want dat is helaas mijn kennis aangaande het inrichten van een router/netwerk .....

2) En wat zijn de correcte instellingen indien ik de router juist 24/7 aan wil hebben staan?

Bij voorbaat dank!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:02
Deze router gekocht als vervanging voor mijn ASUS WL500W. Oude router ging continue over de zeik bij veel connecties (torrents) en werd erg warm.

Ervaringen tot nu toe met de dark knight:
Tot 160 mbs op zolder (oude situatie 48 mbs)
Stabiel, ook met zeer veel connecties
Heerlijke webinterface
200mw zendvmogen op 5 GHz en 2,4Ghz is echt een wereld van verschil met 100 mw
SSID ijsbeer past goed bij de witte WL500W, maar voor deze moet ik misschien toch wat anders verzinnen :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
fast-server schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:30:
Wifi vermogen verhogen

Klik rechts onderin op je klok
Instellingen voor tijd en datum wijzigen...
Tijdzone wijzigen
GMT -6.00 Central Time US & Canada

Inloggen op de router
Zelfde tijdszone zetten

Bij wifi kun je nu het volgende instellen (maximaal)
2.4GHz 500mw
5GHz 250mw
Saven, uitloggen en je tijd op de PC weer terug zetten.

Alles op eigen risico uiteraard :)
Dit truukje werkt bij mij niet helaas. Kan dit met de nieuwe firmware dichtgetimmerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Wat een drama op 246 en 260, clients verbonden niet meer of heel slecht en bereik was beduidend minder. 220 terug gezet en alles werkt weer zoals hiervoor. Instellingen bleven behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Krijg portforwarding niet voor elkaar. Ik heb het geprobeerd met local port leeg laten, en local port hetzelfde als port maar zonder resultaat. Hoe moeilijk kan het zijn, IP adres en port erop knallen maar dat werkt voor ASUS blijkbaar niet zo gemakkelijk. Net de hele lijst forwards over gezet van mijn DIR-855 maar zonder succes.

Kan ik ook ergens HTTP acces instellen? bij mijn DIR-855 was dat een enkel vinkje maar kan er in de ASUS niets over vinden.

Edit: ik heb mijn DIR-855 terug gezet. Krijg geen enkele portforward voor elkaar terwijl ik het goed heb ingevuld. De Asus gaat terug naar de leverancier :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jpjedi op 17-11-2012 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkt hier ander helemaal prima. Maak anders wat screenshots van waar je wat probeert te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:00

thaMini

Tool !!

Wat is nou dat cooling system waar de handleiding het over heeft? Ik kan het niet vinden in de instellingen.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Zijn er meer mensen die een slechte wi-fi verbinding ervaren icm een iPhone 4(S)? De verbinding valt hier regelmatig weg. Ook de verbinding op mijn PS Vita valt nu en dan weg. Maar met mijn iPhone 5 heb ik geen problemen. Kan dit te maken met het wi-fi kanaal of frequentie oid?

Thnks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Sinds kort deze router. Nog niet echt tevreden moet ik zeggen. 5ghz signaal is dramatisch en instabiel (op slechts 5 meter afstand, door slechts 1 verdieping). Verder verbindt mn telefoon ook vaak slecht, data valt dan weg (HTC Desire HD). Met mijn vorige router nooit problemen hier mee gehad.

Net na wat andere berichten gelezen te hebben de firmware maar ge-downgrade naar 220 (van 260). 5ghz signaal is meteen stuk beter, zie dit plaatje waarbij de oranje lijn het 5ghz signaal is en omhoog schiet na de firmware downgrade (groen is 2.4ghz):

Afbeeldingslocatie: http://www.nuss.nl/wifi_signaal.png

Zou toch niet moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321jurgen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-08 00:01
Heeft er iemand ook problemen dat ze de web GUI niet kunnen benaderen?
Oh wacht heb het al gevonden het is browser gerelateerd ik gebruikte chrome en daar werkt het inloggen niet meer. Heb dus net internet explorer gebruikt en dit werkte goed. Mozilla lijkt ook te werken. Hopelijke fixen ze dit ff bij asus.

[ Voor 63% gewijzigd door 321jurgen op 17-11-2012 13:58 . Reden: Heb de oplossing en de fout van mijn probleem gevonden en bijgevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal eerder aan je cookies liggen denk ik dan aan het soort browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321jurgen
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:00:
Dat zal eerder aan je cookies liggen denk ik dan aan het soort browser.
Ik heb alles cookies etc verwijderd dus ook cache geleegd bla bla bla. Maar ik kan nog steeds niet inloggen. Heb jij het al geprobeerd met Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Nss schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 10:55:
Sinds kort deze router. Nog niet echt tevreden moet ik zeggen. 5ghz signaal is dramatisch en instabiel (op slechts 5 meter afstand, door slechts 1 verdieping). Verder verbindt mn telefoon ook vaak slecht, data valt dan weg (HTC Desire HD). Met mijn vorige router nooit problemen hier mee gehad.

Net na wat andere berichten gelezen te hebben de firmware maar ge-downgrade naar 220 (van 260). 5ghz signaal is meteen stuk beter, zie dit plaatje waarbij de oranje lijn het 5ghz signaal is en omhoog schiet na de firmware downgrade (groen is 2.4ghz):

[afbeelding]

Zou toch niet moeten kunnen...
Heb ASUS gemaild. Wordt vervolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

321jurgen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:11:
[...]

Ik heb alles cookies etc verwijderd dus ook cache geleegd bla bla bla. Maar ik kan nog steeds niet inloggen. Heb jij het al geprobeerd met Chrome?
Waarom zou ik het moeten proberen met Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

yohan schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:54:
[...]

Ben benieuwd. Ik heb ook met ze gemaild, maar dan alleen voor het probleem van geen data op mn telefoon. Probleem leek met 260 opgelost te zijn, maar helaas na paar dagen toch weer het probleem. En met 220 heb ik nu ook het probleem :'( Overigens reageert Asus support snel, daar ben ik wel tevreden over (nu nog de oplossing).

Kan 'm nog ruilen (binnen 30dg), denk dat ik dat maar doe. Vorige router (tp link) geen enkel probleem met mn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De .246 draait hier overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draadloosdoos
Heb m teruggebracht en geruild voor een Engenius EAP350. Hiermee haal ik wel bereik incl zolder (max 29 dBm= 800 mWatt signaal !).

Probleem van een wifi-router is eigenlijk dat je door alle kabels vastzit aan je meterkast. Met een losse AP heb je dat probleem veel minder (voeding via ethernet) en kan je makkelijker een het beste punt in huis opzoeken en hem daar ophangen. Daar kan geen 5GHz signaal tegenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321jurgen
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:58:
[...]

Waarom zou ik het moeten proberen met Chrome?
Wilde weten of ik de enige was of dat andere mensen er ook last van hadden. Nooit gezegt dat je het ook moest doen.

Naast het kleine probleempje met het lokaal inloggen met google chrome werkt de nieuwe firmware voor mijn super. Met het nieuwe aiCloud kan ik nu ook van buiten mijn netwerk films streamen vanaf de schijf die aan mijn router zit. De interface van aiCloud ziet er ook goed uit zowel op mijn android telefoon als via de browser. Voor de rest is het signaal nog steeds super en ook zijn de vaste verbindingen heel snel.

[ Voor 42% gewijzigd door 321jurgen op 18-11-2012 14:19 . Reden: Wilde mijn mening over de laatste firmware update geven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321jurgen
Draadloosdoos schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:58:
Heb m teruggebracht en geruild voor een Engenius EAP350. Hiermee haal ik wel bereik incl zolder (max 29 dBm= 800 mWatt signaal !).

Probleem van een wifi-router is eigenlijk dat je door alle kabels vastzit aan je meterkast. Met een losse AP heb je dat probleem veel minder (voeding via ethernet) en kan je makkelijker een het beste punt in huis opzoeken en hem daar ophangen. Daar kan geen 5GHz signaal tegenop!
5Ghz draagt sowieso minder ver dan een 2.4Ghz signaal omdat hij stabieler is. Het enige voordeel van 5GHz is dat hij sneller is als de afstand niet al te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 16:34

paQ

Mede-tweakers, ondanks dat ik mijn best doe me in te lezen in openWRT, lijkt het alsof ik in een ENORME brij terecht kom van allerlei kreten en termen waar ik geen chocola van kan maken.

Welnu, de opdracht voor mij: installeer ntpd via openWRT (voor de Asus N66U dus)

Begrijp ik het goed dat ik dan het beste de Tomato firmware kan flashen?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321jurgen
paQ schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:35:
Mede-tweakers, ondanks dat ik mijn best doe me in te lezen in openWRT, lijkt het alsof ik in een ENORME brij terecht kom van allerlei kreten en termen waar ik geen chocola van kan maken.

Welnu, de opdracht voor mij: installeer ntpd via openWRT (voor de Asus N66U dus)

Begrijp ik het goed dat ik dan het beste de Tomato firmware kan flashen?
Ik weet niks over openWRT wel over dd-wrt en tomato. dd-wrt heeft volgens mij nog wat problemen en tomato blijkt al heel erg goed te werken. Ik ben over de laatste versie van de stock firmware erg tevreden aangezien deze heel stabiel is, de web GUI werkt snel en AiCloud zit er nu in. Vooral AiCloud is leuk want ik kan nu overal bestanden downloaden, streamen en delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

maar zouden er dan nog andere manieren zijn op ntpd te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je meer hulp kan verwachten op het forum van dd-wrt. Hier gaat het specifiek om de router en niet over de alternatieve firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

aha, ik dacht dat ik het juist in de firmware moest zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

heet iemand dit doosje draaien icm RADIUS/NPS ? en zo ja hoe bevalt het?
ik heb nu een cisco WAP4410N en dat is een drama hok.
Het is de bedoeling dat de BK in AP mode gaat draaien.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
yohan schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:54:
[...]

Hmm heb sinds die laatste firmware update ook last van trage en/of slechte verbinding (WIFI)
:(
Misschien toch maar terug naar RT_N66U_B1_3004220 firmware! :?

[ Voor 11% gewijzigd door Mr-Music op 21-11-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Hier even de correspondentie tot nu toe:
Beste mensen,

Sinds de firmware update (naar 3.0.0.4.246) is het bereik van mijn router ineens veel
slechter geworden. De router stond altijd ingesteld op 275 mw (via de command line:
WL TXPWR 275). Na de update kan ik dit nog steeds instellen, maar wordt het
daadwerkelijke bereik hier niet op aangepast. Voor zover ik weet blijft dat sinds de
update steken op 100 mw. Ik heb nu op de zolder van mijn huis geen bereik meer (zie het bijgevoegde plaatje, rode lijn = 5Ghz signaal). Hebben jullie tips?

Bedankt voor uw email.

Vervelend om te horen dat u problemen ondervindt met uw Asus Wireless RT-N66U
(VER.B1), dit na het updaten naar de meest recente firmware, versie 3.0.0.4.246.

Wat de preciese oorzaak is van dit probleem is voor ons lastig na te gaan. Wat u
eventueel kunt proberen is het volgende:

- nieuwe firmware versie 3.0.0.4.260. Deze kunt u via de volgende link terug vinden:

http://support.asus.com/D...age=en&p=11&s=2&m=RT-N66U%
20(VER.B1)
&os=29&ft=20&f_name=FW_RT_N66U_B1_3004260.zip#FW_RT_N66U_B1_300426
0.zip

- een reset van de Asus Wireless RT-N66U (VER.B1). Hoe dit precies dient te
gebeuren kunt u teruglezen in het meegestuurde document (zie attachment).

Hoi [naam],

Bedankt voor je reactie. Ik zal versie 260 ook nog even proberen. Getuige de
ervaringen op het Tweakers forum merken meer mensen de verlaagde uitzendpower
vanaf versie 246. Is deze inderdaad aangepast bij de upgrade? Dit staat namelijk niet
in het changelog. Nog een vraag: stel dat ik emigreer naar de VS. Hoe stel ik de router
dan in op de (daar toegestane) 500 mW Tx?

Geachte heer [...],

Bedankt voor uw email.

Zo ver bij ons bekend is dit niet in de betreffende firmware aangepast en het is momenteel voor ons ook lastig na te gaan wat hiervan de preciese oorzaak is. Vandaar ook het advies om deze nieuwe firmware te proberen.

Omtrent uw andere vraag: normaal gesproken kunt u dit probleemloos in de betreffende router aanpassen. Zie ook meegestuurde screenshot (zie attachment) hoe dit precies dient te gebeuren.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2NOTiHe0xEYe9mvuEeTqkgNf/full.jpg
Blijf me dan toch afvragen hoe de router weet waar ik me bevind. :P
Bij mij ziet het scherm er nl. net even anders uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LwO13bMKNYcmM4tmcHpe0D4m/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
yohan schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:31:
Hier even de correspondentie tot nu toe:

[...]

Blijf me dan toch afvragen hoe de router weet waar ik me bevind. :P
Bij mij ziet het scherm er nl. net even anders uit:
[afbeelding]
Ziet er anders uit omdat je een iets oudere FW gebruikt waarschijnlijk? Bepaling locatie zal mogelijk a.d.h. van je ip-adres gaan, maar dat weet ik niet zeker.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Atomsk schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:35:
[...]

Ziet er anders uit omdat je een iets oudere FW gebruikt waarschijnlijk? Bepaling locatie zal mogelijk a.d.h. van je ip-adres gaan, maar dat weet ik niet zeker.
Dat is best mogelijk idd! Even uit zien te vinden of dat handmatig te omzeilen valt. Overigens kan ik niet naar .260 upgraden, hij voert de upgrade wel uit maar blijft vervolgens gewoon op .246 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:00

thaMini

Tool !!

Door meerder keren op apply te drukken heb ik het vermogen wel omhoog gekregen. Dat wil zeggen, een hogere waarde weergegeven. Of dit hogere vermogen ook daadwerkelijk wordt uitgezonden durf ik niet te zeggen.

Overigens, dat er in Noord Amerika maximaal op 500mW mag worden uitgezonden, wil dat zeggen dat elke RT-N66U die in NL verkocht is dit ook kan?

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
paQ schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:57:
maar zouden er dan nog andere manieren zijn op ntpd te installeren?
ntp zit in de standaard repository van de stock asus firmware.

Je hebt een usb stickie nodig die je met ext2 formatteert, die steek je in je router. Daarna klik je in de gui van je asus op de usb application tab en installeer je de download master. Behalve de download master wordt ook de package environment ipkg geinstalleerd.

Als je dan telnet even aanzet en telnet naar je asus zou je met "ipkg install ntp" ntp geinstalleerd moeten krijgen.

Daarna nog het commando "app_set_enable ntp yes" doen en dan zou het ding ook na een reboot gestart moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
Mr-Music schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:02:
[...]

Hmm heb sinds die laatste firmware update ook last van trage en/of slechte verbinding (WIFI)
:(
Misschien toch maar terug naar RT_N66U_B1_3004220 firmware! :?
in 260 is een nieuwe feature in gebouwd die "Enhanced interference management" heet. Deze is te vinden in de professional tab in wireless (bij 2.4 ghz). Deze staat default aan, kijk eens of het scheelt als je die uit zet?
Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/3595/selection045.png

• bigkillerstorm
  • Laatst online: 12-08 20:17
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2eqe8p1.jpg

Ik draai nu met me Asus RT-AC66U volgens telnet 1500 MW :P morgen maar effe kijken wat me bereik is.
Moet die override niet op ON staan?

TEMP 2.4 GHZ= 52 C
TEMP 5.0 GHZ= 60C

• wiz-oz
als je meer power wilt gebruiken wel ja.

wl txpwr1 --help zegt het volgende

code:
1
2
3
4
5
6
7
txpwr1  Set tx power in in various units. Choose one of (default: dbm): 
    -d dbm units
    -q quarter dbm units
    -m milliwatt units
Can be combined with:
    -o turn on override to disable regulatory and other limitations
Use wl txpwr -1 to restore defaults

dus wl txpwr1 -o zet override on

• wiz-oz
rare is dat als je wl txpwr1 -m 500 -o doet hij zegt dat je 500 mw gebruikt, en dat wl txpwr1 -1 de default waarde terug zet. Default zegt hij inderdaad 1496 mW.

• yohan
Vraag me af in hoeverre de wl txpwr1 feitelijk nog iets doet sinds FW .246. Kan met Wifi Analyzer in ieder geval geen verschillen in signaalsterkte ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321jurgen
Weet iemand al hoe ik nu het signaal nog kan boosten want ik heb het idee dat het heel wat minder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Ik heb een probleem... Op de een of andere manier kan ik mijn webserver niet port-forwarden... Althans, het instellen lukt wel, maar uiteindelijk blijft mijn website alleen maar lokaal draaien....

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet je of die alleen maar lokaal draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Omdat ik er niet opkom als ik op een andere hotspot ga. Ook pakt de telefoon hem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welke poort heb je open staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
ALL 80 192.168.1.250 80 TCP

Mijn webserver heb ik ook op poort 80 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? Dus je hebt 2 dingen open staan op poort 80?

En wat zegt deze link,

http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Nee, ik heb poort 80 op mijn webserver ingesteld.
In mijn modem zeg ik dat hij poort 80 mag forwarden. (of ik zie dat verkeerd)

yougetsignal zegt dat poort 80 gesloten is.
Kan dit door Ziggo komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heb je dan wel poort 80 in de router open gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Ja, dat doe je toch bij Port Trigger? daar heb ik: ALL 80 TCP 80 TCP

En bij Port Forwarding:
ALL 80 192.168.1.250 80 TCP

Ik draai trouwens de nieuwste Merlin's firmware (3.0.0.4.246.20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je haalt benamingen door elkaar wat het vrij onduidelijk maakt. Je hebt het over een modem en niet over een router.

Wat heb je waarin ingesteld? Port trigger zou je niet hoeven te moeten gebruiken als je goed de beschrijving leest die erbij staat.

Ik begrijp dat je ziggo hebt? Staat in dat modem de poort open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Ik heb het tot nu toe alleen in de router dingen aangepast. Ik ga die er nu eens tussenuit halen en kijken of ik in de Ziggo modem kan komen.

Trigger poort heeft er dus niets mee te maken? dan zet ik die weer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk modem van ziggo heb je? En is dat apparaat niet zelf al een router? Of heb je ziggo al gevraagd de routerfunctie uit te zetten?
Tenminste, ik begrijp her en der dat je daar ziggo voor moet bellen om dat uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Ik klim nu de telefoon in;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Contact met ziggo gehad.
Die zeggen dat poort 80 gewoon open staat en dat het euvel toch aan mijn configuratie van de router ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Ik kom tot een merkwaardige ontdekking. Als ik poort 21 niet forward is hij juist open. Als ik hem forward is deze juist open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om lullig te doen maar je bent erg verwarrend. Lees je eigen posts eens terug en geef duidelijk antwoord op vragen. Lees vervolgens mijn vragen goed. Leuk dat je ziggo gaat bellen en vragen of die poort open staat maar daar ging mijn opmerking niet over.

Dat ziggo apparaat is modem en een router toch? Vervolgens zet jij er nog een router achter, de asus. Hoe heb je dus het een en ander geconfigd? Staat de router functie van dat ziggo ding nog aan of niet?

Verder zou je testen of de poort open stond met alleen dat ziggo apparaat aangesloten. Heb je dat al gedaan en wat was het resultaat?

Verder raad ik je aan om je postst te editten en niet 3 posts achter elkaar te maken. Dat word niet gewaardeerd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Mijn excuses voor het onduidelijk over komen. Dit komt omdat ik niet veel verstand heb van routers. Het kastje vanziggo is een modem en geen router. Ik heb na de modem mijn router staan. In de ziggo modem valt niets te configureren.

Ik belde naar ziggo omdat ik op internet meer heb gelezen over problemen met poort 80 en ziggo. Nukan ik uitsluiten dat het aan ziggo ligt en dus concluderen dat er toch iets niet goed zit in mijn router.

Ik hoop dat dit verhaal duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
Ik heb deze router nu enkele dagen, snelheid varieert erg.
Bedraad valt de snelheid terug naar 4,9 mb , normaal zit hij 12.9 ong. Ik heb een 120 mb verbinging bij ziggo. Draadloos doet hij dat ook. Er staat 130 firmware op. Klinkt dit bekend bij iemand? Welke firmware kan ik het best gebruiken? Is er misschien een specifieke instelling?

[ Voor 6% gewijzigd door angelico66 op 26-11-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Hier nog nooit terugval gehad in bedraade snelheid, 200 Mbit Tweak.

Ik zit nog wel op 3.0.0.3.151, een oude versie, maar die draait nog uitstekend en stabiel, dus nog reden voor mij om te updaten.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Inmiddels is mijn probleem opgelost. Ik had mijn gateaway verkeerd ingesteld.
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Heb deze router nu sinds een paar dagen, maar wat me opvalt. Dat als ik een speedtest doe bij:
http://mirror.nl.leaseweb.net/speedtest/10000mb.bin Dat ik de ene keer 12,2 MB/s haal en andere keer 30,5 MB/s (300Mbit/s glasvezel verbinding). Ik heb wel meerdere pc's maar ik kan het niet vinden waar dit aan ligt. Heb al geprobeerd te rebooten, QoS aan en uit(miss dat hij verborgen aan stond ofzo).. Ik heb geen idee wat ik nog kan doen. Miss fabriek reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
ralph0603 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:24:
Heb deze router nu sinds een paar dagen, maar wat me opvalt. Dat als ik een speedtest doe bij:
http://mirror.nl.leaseweb.net/speedtest/10000mb.bin Dat ik de ene keer 12,2 MB/s haal en andere keer 30,5 MB/s (300Mbit/s glasvezel verbinding). Ik heb wel meerdere pc's maar ik kan het niet vinden waar dit aan ligt. Heb al geprobeerd te rebooten, QoS aan en uit(miss dat hij verborgen aan stond ofzo).. Ik heb geen idee wat ik nog kan doen. Miss fabriek reset?
En wanneer je een pc direct aansluit op de kabelmodem, haal je wel constant 30Mb/s? Wellicht ook je eigen utp kabels eens nakijken. Een zelf-geknepen kabel die het prima op 100Mbit doet, kan het wel eens laten afweten bij Gbit routers.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Atomsk schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:23:
[...]

En wanneer je een pc direct aansluit op de kabelmodem, haal je wel constant 30Mb/s? Wellicht ook je eigen utp kabels eens nakijken. Een zelf-geknepen kabel die het prima op 100Mbit doet, kan het wel eens laten afweten bij Gbit routers.
Ik denk dat het toch aan mijn leaseweb download lag, als ik hem 5x open zet haalde ik deze snelheid wel:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2pqup9u.jpg

Toch gek dat hij dit niet van 1 lijntje binnen haalt. Tevens zijn er ook deze testen beschikbaar voor upload? Ik heb een FTP server opgezet voor wat vrienden van mij maar die halen maar 2,2 MB/s (120mbit lijn van ziggo). Wil even testen hoe het met mijn upload zit.

Ik gebruik een filezilla server. Ze kunnen er dus wel gewoon op. Kost uploaden veel PC kracht voor mij? Ik haal namelijk maar iets van 14% CPU verbruik.

[ Voor 8% gewijzigd door ralph0603 op 27-11-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste