Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Het is inderdaad wel met FireFox maar ik heb nu net Chrome gedaan en daar is geen verschil in. Zoals ik net al zei, als ik de download 5x aanzet haal ik wel de volle snelheid. Probleem ligt dan denk ik dus bij Leaseweb.. toch gek dat ik het soms wel haal bij 1 thread.

Zoals ik in mijn vorige post al aangaf. Zijn er ook dergelijke websites om het uploaden te testen?

EDIT:
Nu even in chrome een andere server gepakt en daar trek ik wel 31,4MB/s :9~ (http://213.163.76.200/10000mb.bin)

EDIT2:
En nu ik dit een paar min later weer doe, kom ik niet boven de 10MB/s uit. Wat is dit toch. Nu doe ik het wel bij Chrome

[ Voor 25% gewijzigd door ralph0603 op 27-11-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Ik denk dat de upload dynamisch wordt toegepast, bij weinig verkeer krijg je de maximale snelheid, bij drukte wordt dat gereduceerd. 300 Mbit is natuurlijk best wel een behoorlijke bandbreedte.

Upload heb ik nooit problemen mee, ik host ROM's voor android telefoons en mijn verbinding (200 Mbit) wordt vaak genoeg dichtgetrokken, de RT-N66U is snel zat. De D-Link 655 die ik hiervoor had trok het allemaal niet en liep continue vast.

Dit is en blijft een top router!

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Ik ben nogal een n00b op het gebied van netwerken etc. heb nu sinds een week de RT-N66U en een 100Mb lijn van UPC in huis maar heb het idee dat de verbinding niet optimaal is, ondanks dat we in een relatief klein (oud) huis wonen. Dus geen betonnen muren etc.

Als ik via upc een speedtest uitvoer krijg ik het volgende:
http://imageshack.us/phot...rmafbeelding2012112k.png/

en via speedtest.net:
http://imageshack.us/phot...ermafbeelding2012112.png/

Kan iemand aangeven of hieruit blijkt dat ik het meest optimale uit de verbinding haal? Zo niet, wat zou ik kunnen doen om dit te verbeteren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Zonder enige reden werkt mijn draadloze verbinding ineens niet meer :?

Wat heb ik intussen geprobeerd om mijn draadloze verbinding aan de praat te krijgen.

* Via de kabelverbinding heb ik de router de laatste firmware 3.0.0.4.260 gegeven.
* Alles terug naar fabriek instellingen gezet en opnieuw ingesteld, door mijn backup terug te plaatsen via restore.
* Alle switchen, routers en modem uit het stopcontact getrokken om de boel opnieuw op te starten.
* Verschillende apparaten gebruikt om de Wifi verbinding te testen, zoals, tablet, smartphone, laptop, enz..

Is deze router nu stuk of zijn er andere zaken die ik over het hoofd zie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Moris schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:41:
Zonder enige reden werkt mijn draadloze verbinding ineens niet meer :?

Is deze router nu stuk of zijn er andere zaken die ik over het hoofd zie :?
Wat werkt er niet meer aan de draadloze verbinding? Kun je niet meer connecten, of verbind je apparatuur wel, maar heb je vervolgens geen internetverbiding? Kun je wel lokale netwerk shares benaderen via wifi?

[ Voor 34% gewijzigd door Atomsk op 28-11-2012 21:53 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

angelico66 schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:43:
Ik heb deze router nu enkele dagen, snelheid varieert erg.
Bedraad valt de snelheid terug naar 4,9 mb , normaal zit hij 12.9 ong. Ik heb een 120 mb verbinging bij ziggo. Draadloos doet hij dat ook. Er staat 130 firmware op. Klinkt dit bekend bij iemand? Welke firmware kan ik het best gebruiken? Is er misschien een specifieke instelling?
Ik had net met .246 firmware precies hetzelfde probleem. Bleef hangen rond de 4MB/s op UPC 120Mbit. Even router gereboot en alles was weer snel.

Binnenkort terug naar oudere firmware (na de geheugen aanpassing). Daar kon ik het verzendvermogen verder verhogen en had ik 0 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Welke firmware versie bedoel je dan ? Misschien dat ik dit ook is probeer. Na een reboot werkt het tijdelijk wel normaal hier

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Atomsk schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:52:
Wat werkt er niet meer aan de draadloze verbinding? Kun je niet meer connecten, of verbind je apparatuur wel, maar heb je vervolgens geen internetverbiding? Kun je wel lokale netwerk shares benaderen via wifi?
Mijn apparaten kunnen geen verbinding meer maken met de Asus router, met een andere router gaat overigens wel zonder problemen. Ook mijn bestaande VPN-verbinding wil ook niet meer lukken (wel bedraad)

[ Voor 7% gewijzigd door Moris op 29-11-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Niemand?
tolgaliya schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:16:
Ik ben nogal een n00b op het gebied van netwerken etc. heb nu sinds een week de RT-N66U en een 100Mb lijn van UPC in huis maar heb het idee dat de verbinding niet optimaal is, ondanks dat we in een relatief klein (oud) huis wonen. Dus geen betonnen muren etc.

Als ik via upc een speedtest uitvoer krijg ik het volgende:
http://imageshack.us/phot...rmafbeelding2012112k.png/

en via speedtest.net:
http://imageshack.us/phot...ermafbeelding2012112.png/

Kan iemand aangeven of hieruit blijkt dat ik het meest optimale uit de verbinding haal? Zo niet, wat zou ik kunnen doen om dit te verbeteren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van welke afstand gemeten? Met welke apparatuur? Etc,........ Reboot al geprobeerd, welke firmware? Welke snelheid krijg je bedraad?

Mensen, kom nu eens met complete info als je problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Goedemiddag,

Ik wil graag Wake On LAN via broadcast gebruiken, maar wanneer ik poort 9 forward naar ***.***.***.255, kan ik geen broadcast WOL package sturen. Het lijkt erop dat de router dat niet ondersteund.

Meer mensen hier last van of ervaring mee?

Groet,

JPtjee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Andy-
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:53
JPtjee007 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 17:03:
Goedemiddag,

Ik wil graag Wake On LAN via broadcast gebruiken, maar wanneer ik poort 9 forward naar ***.***.***.255, kan ik geen broadcast WOL package sturen. Het lijkt erop dat de router dat niet ondersteund.

Meer mensen hier last van of ervaring mee?

Groet,

JPtjee
Vreemd genoeg heb ik 't voor mekaar gekregen door in port forwarding 't lokale IP adres te gebruiken ipv 192.168.0.255 en de standaard DNS service op poort 53 te activeren... 8)7 Ik maak hierbij gebruik van een gratis dyndns account die ik ook heb ingevuld in 't tabje DDNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Heeft iemand ervaring met ?

ASUS RT-N66U 3.0.0.4.260.21

Merlin's Tower
http://www.lostrealm.ca/tower/node/79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Laatst online: 19-08 21:42
bird42 schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:04:
Heeft iemand ervaring met ?

ASUS RT-N66U 3.0.0.4.260.21

Merlin's Tower
http://www.lostrealm.ca/tower/node/79
Yep, deze versie draait hier ook als een trein, net als zijn voorafgaande versies :)
Stukken beter en stabieler dan de orginele Asus firmware.

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

mistervis007 schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:14:
[...]

Yep, deze versie draait hier ook als een trein, net als zijn voorafgaande versies :)
Als ik deze firmware installeer. Kan ik dan ook nog steeds officiele firmwares auto checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
ralph0603 schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:53:
[...]

Als ik deze firmware installeer. Kan ik dan ook nog steeds officiele firmwares auto checken?
Nee de auto update check is er uit gehaald in deze firmware.
Dat zul je dus handmatig via de site van Asus moeten doen.

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
[...]

Kun je met deze FW ook de TX-Power beperking omzeilen?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
yohan schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:01:
[...]

Kun je met deze FW ook de TX-Power beperking omzeilen?
Yep, dat is een van de redenen waarom ik hem draai.
De mooie Asus waarschuwing staat er wel bij, maar je kunt hem gewoon open schroeven naar 500mW :)
De beperking m.b.t. het zendvermogen is er geheel uitgesloopt.

En als ik dan het signaal, op 1 meter afstand, met inSSIDer op een Intel 3945 A/B/G wifi kaartje meet (niet het snelste wifi kaartje ;) ) dan kom ik voor de 2,4Ghz band op een RSSI uit van -27 en op de 5Ghz op -45 :)

[ Voor 5% gewijzigd door mistervis007 op 02-12-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Maar zijn deze firmwares wel geschikt voor snelle verbindingen? Ik dacht dat hardware NAT niet mogelijk was met de source codes van Asus, die waren nog niet vrijgegeven. Daardoor blijft de maximale download snelheid rond 120 Mbit/s hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 08:30:
[...]

Mag je bij dit vermogen je geheugenkaartjes en usb sitcks wel in dezelfde ruimte laten liggen?? :+

Er wordt gemeld dat deze kraan openzetten ook kan resulteren in een juist minder efficiënte overdracht, heb je naast de check met inSSIDer ook speedtestjes gedaan om de effectiviteit van hogere zendvermogens aan de tand te voelen??
En merk je of je buiten, op grotere afstand van je huis, een nog betere ontvangst hebt??

Ik meet hier in dezelfde, of naastgelegen ruimte tenminste amper verschil als ik het vermogen van 90mW naar zeg 150mW zet.
Niets te klagen overigens hoor, het ding doet het nog steeds fantastisch. 8)
Ook met de voorlaatste Asus firmware.
Gelukkig hangt de router boven op de overloop waar geen USB sticks en dergelijke liggen, haha :)

Het klopt inderdaad dat het volle vermogen ook kan resulteren in minder efficiënte overdracht.
Bij mijn broer is dit het geval, dus die heeft het vermogen nu op 225mW staan en dat werkt wel perfect.
Bij mij werkt het wel het beste op de volle 500mW op beide banden (uiteraard ruim getest over 3 weken).

Uiteraard heb ik ook zeker een stuk of 40 speedtesten gedaan met speedtest.net, speedtest.ziggo.nl, speedtest.upc.nl en zelfs speedtest.telenet.be.
Uiteraard steeds het vermogen een stukje verder opengeschroefd.

Met het standaard vermogen op mijn oude D-link haalde ik vroeger op de Intel 3945 A/B/G zo'n +/- 10Mbps van de 60Mbps.
Na het spelen met het vermogen van de Asus haal ik nu +/- 31Mbps! Ja echt ik moest het ook 10 keer opnieuw doen met de verschillende test sites om het te geloven 8)

Ik moet er wel bij vermelden dat ik nu nog in een huis van 1939 woon, waar dus bijna geen beton in verwerkt zit en alleen maar houten vloeren, dus dat scheelt uiteraard ook.
The Wizard schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:44:
[...]

Maar zijn deze firmwares wel geschikt voor snelle verbindingen? Ik dacht dat hardware NAT niet mogelijk was met de source codes van Asus, die waren nog niet vrijgegeven. Daardoor blijft de maximale download snelheid rond 120 Mbit/s hangen.
Durf ik je niet te zeggen, want ik heb "maar" een 60Mbit/s lijntje van Ziggo en daar haal ik wel de volledige snelheid van :)
En ik heb niet de RT-N66U maar de grotere broer de RT-AC66U

[ Voor 12% gewijzigd door mistervis007 op 03-12-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:27
Yep, dat is een van de redenen waarom ik hem draai.
De mooie Asus waarschuwing staat er wel bij, maar je kunt hem gewoon open schroeven naar 500mW :)
De beperking m.b.t. het zendvermogen is er geheel uitgesloopt.
Dat is geloof ik niet helemaal waar...
Ik draai ook de 260.21 en kan sinds de .20 versie mijn zendvermogen op 2.4 Ghz niet hoger krijgen dan 100Mw... Op 5 Ghz krijg ik hem max op 200 Mw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
-Andy- schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 23:52:
[...]

Vreemd genoeg heb ik 't voor mekaar gekregen door in port forwarding 't lokale IP adres te gebruiken ipv 192.168.0.255 en de standaard DNS service op poort 53 te activeren... 8)7 Ik maak hierbij gebruik van een gratis dyndns account die ik ook heb ingevuld in 't tabje DDNS.
Nice! Je hebt dus de port forwarding naar je publieke IP adres gedaan begrijp ik, en de DNS service, hoe heb je die op poort 53 geactiveerd? DynDNS heb ik inderdaad ook, werkt perfect.

Hoe vinden jullie trouwens de VPN werken? Moet ik bang zijn dat dit PPTP is, en geen IKEv2 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
0xygen schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:54:
[...]

Ik draai ook de 260.21 en kan sinds de .20 versie mijn zendvermogen op 2.4 Ghz niet hoger krijgen dan 100Mw... Op 5 Ghz krijg ik hem max op 200 Mw
Dan doe je toch iets niet helemaal goed, want bij lukt het toch echt wel.
En als je hier bovenstaand ook nog even de resultaten van InSSIDer bekijkt, die zijn ook gemeten op de .21 versie.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img443/5697/24ghz.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img23/2742/5ghz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
0xygen schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:54:
[...]

Volgens mij moet je 3 keer op 'Apply' drukken onderaan. (bij mij in de Merlin versie dan toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Andy-
JPtjee007 schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:08:
[...]

Nice! Je hebt dus de port forwarding naar je publieke IP adres gedaan begrijp ik, en de DNS service, hoe heb je die op poort 53 geactiveerd? DynDNS heb ik inderdaad ook, werkt perfect.

Hoe vinden jullie trouwens de VPN werken? Moet ik bang zijn dat dit PPTP is, en geen IKEv2 bijvoorbeeld?
't Heeft even gewerkt, doet 't alleen als de machine die ik wil ontwaken effe aan is geweest. Missch te maken met DHCP lease time oid... Toch nog even verder uitpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
-Andy- schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:22:
[...]

't Heeft even gewerkt, doet 't alleen als de machine die ik wil ontwaken effe aan is geweest. Missch te maken met DHCP lease time oid... Toch nog even verder uitpluizen.
Het werkt gewoon niet met deze router. Forwarden naar het broadcast address is noodzakelijk om WOL betrouwbaar te laten werken. Dit is echter op een vrij laag niveau uitgeschakeld heb ik het idee.

Een alternatief is de AiCloud app gebruiken op Android of iPhone. Heb je die en de router goed ingesteld (asuscomm.com ddns e.d.), dan kun je met die app pc's wakker maken op afstand. Werkt alleen niet via KPN mobiele data helaas.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:27
Volgens mij moet je 3 keer op 'Apply' drukken onderaan. (bij mij in de Merlin versie dan toch)
Klopt, het lukt me nu wel.
Wederom bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Atomsk schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:11:
[...]

Het werkt gewoon niet met deze router. Forwarden naar het broadcast address is noodzakelijk om WOL betrouwbaar te laten werken. Dit is echter op een vrij laag niveau uitgeschakeld heb ik het idee.

Een alternatief is de AiCloud app gebruiken op Android of iPhone. Heb je die en de router goed ingesteld (asuscomm.com ddns e.d.), dan kun je met die app pc's wakker maken op afstand. Werkt alleen niet via KPN mobiele data helaas.
Vanochtend even geprobeerd. Hoe moet ik de port-forwarding instellen zodat dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Andy-
Atomsk schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:11:
[...]

Werkt helemaal toppie op Android icm vodafone! Eerst service Smart Access aanzetten in de router, vervolgens in de android app je dynamisch dns account gegeven invullen. _/-\o_ alleen jammer dat je de app niet met een pw kan beveiligen. Je kan meteen beginnen PC's te ontwaken en bladeren door de mappen :?

@ Jpeetje: port forwarding moet je aanzetten in 't WAN gedeelte en 't tabje virtual server/port forwarding. Vervolgens service naam (zelf verzinnen), port range 9, dan 't lokale ip adres van de machine die je wil ontwaken bij Local IP, als laatste UDP selecteren bij protocol en dan de + bij add/delete om de regel toe te voegen. Tot slot uiteraard je configuratie saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
-Andy- schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:49:
[...]

Werkt helemaal toppie op Android icm vodafone! Eerst service Smart Access aanzetten in de router, vervolgens in de android app je dynamisch dns account gegeven invullen. _/-\o_ alleen jammer dat je de app niet met een pw kan beveiligen. Je kan meteen beginnen PC's te ontwaken en bladeren door de mappen :?

@ Jpeetje: port forwarding moet je aanzetten in 't WAN gedeelte en 't tabje virtual server/port forwarding. Vervolgens service naam (zelf verzinnen), port range 9, dan 't lokale ip adres van de machine die je wil ontwaken bij Local IP, als laatste UDP selecteren bij protocol en dan de + bij add/delete om de regel toe te voegen. Tot slot uiteraard je configuratie saven.
Bedankt voor je reactie! Maar met de app kan je toch alle machines wekken die aangesloten zijn op de router? Welk IP adres moet ik daar dan voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Andy-
JPtjee007 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:21:
[...]

Bedankt voor je reactie! Maar met de app kan je toch alle machines wekken die aangesloten zijn op de router? Welk IP adres moet ik daar dan voor gebruiken?
alles wekken lukt zeker niet, je kan over WAN altijd maar 1 machine wekken. Heb dit ook ervaren met een D-link router. Binnen je LAN kan dit overigens onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
JPtjee007 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:21:
[...]

Met die app hoef je niets in te stellen qua forward regels of ip's op de router. Waarschijnlijk moet je wel je pc zo instellen dat deze reageert op een WOL pakket, maar dat is het dan. Daarnaast is het wel aan te raden een goed wachtwoord te kiezen voor "admin".

Als het goed ingesteld is, kun je iedere pc binnen je netwerk zo op afstand wakker maken (zolang deze met een kabeltje aan de router zit). Daarnaast kun je bij je network shares op die computers. Met de juiste video app (BS player bijv) kun je dan bijv op je werk een film streamen vanaf je pc thuis. Werkt best goed zolang er genoeg bandbreedte beschikbaar is.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chasse
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-01-2022
Sinds enige tijd heb ik mijn D-link dir 655 vervangen door deze router Asus rt-N66U.
Internet verloopt prima. Draadloze verbindingen naar ipad, radio, telefoon uitstekend. Streaming vanaf de PC naar mijn DUNE 3.0 basic is een drama. Na enkele seconden begint het beeld te haperen en niet meer vooruit te branden. De verbindingen van pc naar router en van router naar DUNE zijn bekabeld. De D-link heeft dit probleem nooit gegeven. Ligt dit aan een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds vandaag heb ik RT-AC66U hangen aan mijn netwerk.. Nu heb ik de probleem dat ik mijn synology NAS vanuit internet niet kan bereiken.. Iemand oplossing hiervoor?

en als ik wil updaten naar asuswrt merlin krijg ik een foutmelding dat de update gefaald is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:19:
sinds vandaag heb ik RT-AC66U hangen aan mijn netwerk.. Nu heb ik de probleem dat ik mijn synology NAS vanuit internet niet kan bereiken.. Iemand oplossing hiervoor?
Heb je er al eens bij stil gestaan dat het IP adres van het NAS veranderd kan zijn met deze nieuwe router?
En heb je ook de port geforward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mistervis007 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:11:
[...]

Heb je er al eens bij stil gestaan dat het IP adres van het NAS veranderd kan zijn met deze nieuwe router?
En heb je ook de port geforward?
Alles staat goed ingesteld. Ik zie ook op de forums van Synology dat er meerdere gebruikers er last van hebben.. Ga vanavond met ziggo contact opnemen om router functie uit te schakelen van de ubee.. Zal vrij weinig nut hebben denk ik.. Hoe zit het eigenlijk met de custum firmwares ? Hoe kan je het updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:55:
[...]

Alles staat goed ingesteld. Ik zie ook op de forums van Synology dat er meerdere gebruikers er last van hebben.. Ga vanavond met ziggo contact opnemen om router functie uit te schakelen van de ubee.. Zal vrij weinig nut hebben denk ik.. Hoe zit het eigenlijk met de custum firmwares ? Hoe kan je het updaten ?
Ik heb zelf ook een Synology NAS en ook het Ubee wifimodem van Ziggo en heb nergens problemen mee.

Heb je ook de portforwarding ingesteld op het Ubee wifimodem?
Want daar moet je dus ook je poorten forwarden, omdat je in principe een router achter een router hebt geplaatst (dus zowel in de Ubee als in de Asus de port forwarden).

Ikzelf heb de Asus router een DHCP exeption gegeven op het WAN adres in de Ubee.
Daardoor krijgt de router een eigen IP adres en heb je niets meer te doen met het router gedeelte van de Ubee, in principe is de Ubee dan een modem voor de Asus en hoef je dus ook alleen nog maar de portforwarding op de Asus te doen.

Bovenstaand heeft als voordeel dat de routerfunctie van de Ubee dan toch nog beschikbaar is, voor het geval je het ooit nodig hebt als bijvoorbeeld je Asus ineens de geest geeft, dan heb je nog een backup oplossing.
En de 3 extra LAN poorten blijven gewoon beschikbaar op de Ubee voor bijvoorbeeld een tweede router of een ander aparaat :)

Kijk even de forwards na, want wat ik zo uit je verhaal opmaak zit het zich daar in, succes :)

En wat betreft de custom firmware's, die kun je gewoon uploaden in de router via Administor en dan het tabblad firmware.

[ Voor 3% gewijzigd door mistervis007 op 05-12-2012 18:02 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mistervis007 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:10:
[...]

Ik heb zelf ook een Synology NAS en ook het Ubee wifimodem van Ziggo en heb nergens problemen mee.

Heb je ook de portforwarding ingesteld op het Ubee wifimodem?
Want daar moet je dus ook je poorten forwarden, omdat je in principe een router achter een router hebt geplaatst (dus zowel in de Ubee als in de Asus de port forwarden).

Ikzelf heb de Asus router een DHCP exeption gegeven op het WAN adres in de Ubee.
Daardoor krijgt de router een eigen IP adres en heb je niets meer te doen met het router gedeelte van de Ubee, in principe is de Ubee dan een modem voor de Asus en hoef je dus ook alleen nog maar de portforwarding op de Asus te doen.

Bovenstaand heeft als voordeel dat de routerfunctie van de Ubee dan toch nog beschikbaar is, voor het geval je het ooit nodig hebt als bijvoorbeeld je Asus ineens de geest geeft, dan heb je nog een backup oplossing.
En de 3 extra LAN poorten blijven gewoon beschikbaar op de Ubee voor bijvoorbeeld een tweede router of een ander aparaat :)

Kijk even de forwards na, want wat ik zo uit je verhaal opmaak zit het zich daar in, succes :)

En wat betreft de custom firmware's, die kun je gewoon uploaden in de router via Administor en dan het tabblad firmware.
Issue was dat ik mijn DNS moest vernieuwen door het gebruik maken van de reset knopje op de synology :)

Bedankt voor je reacties/hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Ik sta op het punt om de Asus RT-N66U modem aan te schaffen, maar ik heb zo'n stemmetje in mijn hoofd die steeds zegt dat ik de AC variant moet halen en de meerprijs van €45 voor lief moet nemen. Ik weet het niet... iemand hier die me over de streep kan trekken?

Op dit moment heb ik een D-Link DIR-655 maar deze bevalt me totaal niet meer.. haal zowel draadloos als met draad al een poosje niet meer dan 4MB/s, terwijl mijn internetverbinding zonder router gewoon keurig de 60mbit haalt. Bovendien is het het ook frustrerend dat ik volledig bekabeld ook maar met 4MB/s met mijn NAS kan communiceren, terwijl ik dit voorheen altijd kon met snelheden van gemiddeld 40MB/s bedraad en 10MB/s via wifi. Ohja, die 4MB/s is in het gunstigste geval, nadat ik 'm een paar keer heb gereset. Meestal doet hij nog veel minder! :(

Ik pomp regelmatig grote bestanden van en naar mijn NAS, is dan de meerprijs van de Asus RT-AC66U de moeite waard? Over een paar maanden een AC adapter kopen en gaan met de banaan.. of zal ik gewoon lekker de N66U doen.. ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marando schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:43:
Ik sta op het punt om de Asus RT-N66U modem aan te schaffen, maar ik heb zo'n stemmetje in mijn hoofd die steeds zegt dat ik de AC variant moet halen en de meerprijs van €45 voor lief moet nemen. Ik weet het niet... iemand hier die me over de streep kan trekken?

Op dit moment heb ik een D-Link DIR-655 maar deze bevalt me totaal niet meer.. haal zowel draadloos als met draad al een poosje niet meer dan 4MB/s, terwijl mijn internetverbinding zonder router gewoon keurig de 60mbit haalt. Bovendien is het het ook frustrerend dat ik volledig bekabeld ook maar met 4MB/s met mijn NAS kan communiceren, terwijl ik dit voorheen altijd kon met snelheden van gemiddeld 40MB/s bedraad en 10MB/s via wifi. Ohja, die 4MB/s is in het gunstigste geval, nadat ik 'm een paar keer heb gereset. Meestal doet hij nog veel minder! :(

Ik pomp regelmatig grote bestanden van en naar mijn NAS, is dan de meerprijs van de Asus RT-AC66U de moeite waard? Over een paar maanden een AC adapter kopen en gaan met de banaan.. of zal ik gewoon lekker de N66U doen.. ik kom er niet uit.
Ik zou voor RT-AC66U gaan. Ben er zeer tevreden ermee! Heb je naar de reviews gekeken van de beide asus routers ? zie http://nl.hardware.info/r...iew-rt-n66u-aan-de-doping

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:58:
[...]

Waarom zou je 3 keer op "apply" moeten drukken als de router al na 1 keer gaat herstarten??
Herstart jij de router soms drie keer, of mis ik iets?? :?
De router herstart niet na aanpassing van het zendvermogen.

Als je 3 keer op Apply drukt, dan pakt hij wel de hogere waardes, het lijkt erop dat dan wel duidelijk wordt gemaakt de eerste 2 keer dat het eigenlijk niet mag, het hogere zendvermogen, maar als je het toch wilt het wel kan op eigen verantwoordelijkheid :)
Zoiets zal het wel zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door mistervis007 op 06-12-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:55:
[...]

Ik zou voor RT-AC66U gaan. Ben er zeer tevreden ermee! Heb je naar de reviews gekeken van de beide asus routers ? zie http://nl.hardware.info/r...iew-rt-n66u-aan-de-doping
Bedankt voor je reactie. Ik had die review inderdaad gelezen en het was dit zinnetje waardoor ik het gevoel kreeg dat ik de N66U moet gaan halen, aangezien ik toch geen AC adapter heb:

"De resultaten die de RT-AC66U op 802.11n behaalt zijn zeker niet slecht, maar halen het toch niet altijd bij die van de RT-N66U."

edit: misschien heb je me toch overtuigd.. het is een kwestie van een paar maandjes en dan zullen er ook AC adapters te krijgen zijn (je hebt ze al op USB 2.0, maar heb liever PCIe) waardoor de AC66U router echt tot zijn recht kan komen. Hmmmm, interesting! (maar damn wat een bult geld!)

[ Voor 18% gewijzigd door Marando op 06-12-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:17:
[...]

Toevallig heb ik na het lezen hier de waardes opnieuw naar 150mW gezet, of de waarde ook 100% echt wordt gezet blijft de vraag.
De disclaimer onderaan de GUI maakt nml. melding dat het vermogen "de plaatselijke richtlijnen" zal volgen, ongeacht wat je instelt.
Verder is het zo, dat je na het veranderen van het zendvermogen op "apply" moet drukken, waarna de router (bij mij in elk geval) onmiddellijk tot herstarten overgaat.
Dat gaat tenminste zo met de officiële Asus firmware, ik geloof dat wij het daar over hebben??
Apply = geen herstart hoor, duurt slechts een paar seconden. Een reboot duurt bijna een minuut.
Overigens lijkt een hogere waarde in de officiële firmware niks meer uit te halen, iig niet meer sinds v.246.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is elke cent waard :) en met dit router kan je makkelijk meerdere jaren vooruit!
Marando schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:11:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik had die review inderdaad gelezen en het was dit zinnetje waardoor ik het gevoel kreeg dat ik de N66U moet gaan halen, aangezien ik toch geen AC adapter heb:

"De resultaten die de RT-AC66U op 802.11n behaalt zijn zeker niet slecht, maar halen het toch niet altijd bij die van de RT-N66U."

edit: misschien heb je me toch overtuigd.. het is een kwestie van een paar maandjes en dan zullen er ook AC adapters te krijgen zijn (je hebt ze al op USB 2.0, maar heb liever PCIe) waardoor de AC66U router echt tot zijn recht kan komen. Hmmmm, interesting! (maar damn wat een bult geld!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:30
Ik twijfelde ook, maar had met name deze nieuwe router aangeschaft om goed bereik in huis te hebben. Steeds meer wifi devices hier, tv, printer, drie smartphones, airport express, ipad en een laptop.

Daarnaast wilde ik full hd kunnen livestreamen naar mijn samsung tv. Dat vraagt om een goede krachtige router. Met de rt-n66u haal ik op de 5 ghz band 15 megabyte per sec... Dat is 120 mbit, voorlopig voor mij wel even genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door knights16 op 07-12-2012 21:13 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:17:
[...]

Toevallig heb ik na het lezen hier de waardes opnieuw naar 150mW gezet, of de waarde ook 100% echt wordt gezet blijft de vraag.
De disclaimer onderaan de GUI maakt nml. melding dat het vermogen "de plaatselijke richtlijnen" zal volgen, ongeacht wat je instelt.
Verder is het zo, dat je na het veranderen van het zendvermogen op "apply" moet drukken, waarna de router (bij mij in elk geval) onmiddellijk tot herstarten overgaat.
Dat gaat tenminste zo met de officiële Asus firmware, ik geloof dat wij het daar over hebben??
Nee we hadden het even over de Merlin firmware :)
Dan begrijp ik ook de enige verwaring die ontstaan is.

Maar geen probleem, dan weten we nu wat we wel bedoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

knights16 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:11:
Ik twijfelde ook, maar had met name deze nieuwe router aangeschaft om goed bereik in huis te hebben. Steeds meer wifi devices hier, tv, printer, drie smartphones, airport express, ipad en een laptop.

Daarnaast wilde ik full hd kunnen livestreamen naar mijn samsung tv. Dat vraagt om een goede krachtige router. Met de rt-n66u haal ik op de 5 ghz band 15 megabyte per sec... Dat is 120 mbit, voorlopig voor mij wel even genoeg.
Ik heb de N66U nu in huis, maar ik kan het 5Ghz kanaal niet benutten, terwijl mijn USB adapter (Linksys WUSB600N) wel 5Ghz aan zou moeten kunnen.

Volgens mij heb ik nog nooit meegemaakt dat iets gelijk out of the box goed werkt bij mij, op de een of andere manier moet ik altijd dingen uitzoeken/tweaken... heb er genoeg van... :-(

Iemand een suggestie hoe ik de 5Ghz aan de praat kan krijgen? Ik zit nu op 2.4ghz met maximaal bereik (zegt ie) maar ik haal slechts 36mbit op speedtest (heb 60mbit verbinding) en ik haal slechts 5,5MB/s als ik naar mijn NAS schrijf.. Zwaar teleurstellende cijfers.. :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Marando op 08-12-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Marando schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:10:
[...]
Ik zit nu op 2.4ghz met maximaal bereik (zegt ie) maar ik haal slechts 36mbit op speedtest (heb 60mbit verbinding) en ik haal slechts 5,5MB/s als ik naar mijn NAS schrijf.. Zwaar teleurstellende cijfers.. :'(
Aangezien hier niemand op reageert (ergens begrijpelijk) zal ik het voor je doen.

Heb je er ooit al eens van gehoord dat je draadloos nooit je volledige snelheid behaald?
Kijk eens naar deze link, daar staat het zeer duidelijk uitgelegd in de derde alinia.
Trek eens een UTP kabel en test de snelheden dan eens opnieuw.

En heb je ook rekening gehouden met de beperkingen in de schrijfsnelheid van een NAS?

Ik raad je aan je eerst eens wat beter en verder te verdiepen in de materie, dan vanalles te gaan roepen.
Dit kun je bijvoorbeeld doen door de bijbehorende handleidingen van de apparatuur te lezen, nee dat was geen wc papier :p
Of door eens te kijken naar mijn signature en die raad op te volgen.
Dan zul je ook zien hoe je de 5Ghz band moet configureren en kunt gebruiken.

Trouwens voor draadloos, over 2,4Ghz, zijn dit hele nette snelheden, niets op aan te merken :)

[ Voor 10% gewijzigd door mistervis007 op 08-12-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik haal op 5GhZ WPA2 AES ongeveer 11MB/s download en 10MB/s upload met een Intel Ultimate-N 6300 waarvan alle antennes zijn aangesloten.

Router staat in de meterkast en de laptop in de woonkamer, zitten dus wel een aantal deuren en muren tussen.
Zowel de 2.4 en de 5GhZ zenden op 250mW.

Wifi is en blijft behelpen, daarom zit het ook alleen op de laptop van mijn vrouw, de pad en de telefoons.
Wil je echt goede snelheden en een betrouwbaar netwerk leg dan een fatsoenlijk bedraad netwerk aan.

Bedraad haal ik hier iets van 984Mb/s (123MB/s) (niet via de N66 die haalt maar iets van 640Mb/s bedraad)

Tijd voor 10Gb NICS >:)

[ Voor 77% gewijzigd door fast-server op 08-12-2012 22:46 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
fast-server schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:32:
Ik haal op 5GhZ WPA2 AES ongeveer 11MB/s download en 10MB/s upload met een Intel Ultimate-N 6300 waarvan alle antennes zijn aangesloten.

Router staat in de meterkast en de laptop in de woonkamer, zitten dus wel een aantal deuren en muren tussen.
Zowel de 2.4 en de 5GhZ zenden op 250mW.

Wifi is en blijft behelpen, daarom zit het ook alleen op de laptop van mijn vrouw, de pad en de telefoons.
Wil je echt goede snelheden en een betrouwbaar netwerk leg dan een fatsoenlijk bedraad netwerk aan.

Bedraad haal ik hier iets van 984Mb/s (123MB/s) (niet via de N66 die haalt maar iets van 640Mb/s bedraad)

Tijd voor 10Gb NICS >:)
En zo is het maar net!
Er gaat niets boven een UTP kabel, geen powerline (al komen die wel aardig in de buurt) of wifi kan daar tegen op.

Helaas nog altijd jammer dat veel mensen dat niet begrijpen en zich dan ook nog eens tweaker noemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
mistervis007 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:01:
Helaas nog altijd jammer dat veel mensen dat niet begrijpen en zich dan ook nog eens tweaker noemen 8)7
Ach, dat is een beetje kort door de bocht. Wifi volstaat prima in de meeste gevallen en is vaak veel praktischer. UTP is net even beter, maar om nu zo neerbuigend te doen over een WiFi-tweakert... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
yohan schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:20:
[...]

Ach, dat is een beetje kort door de bocht. Wifi volstaat prima in de meeste gevallen en is vaak veel praktischer. UTP is net even beter, maar om nu zo neerbuigend te doen over een WiFi-tweakert... :P
Dat is inderdaad wel kort door de bocht, daar heb je gelijk in :)

Maar van iemand die zich tweaker noemt mag ik toch wel veronderstellen dat hij begrijpt dat je over WiFi nooit je volledige snelheid zult behalen...........
En dat begrijpt hij blijkbaar niet, vandaar "de kort door de bocht" reactie :)

Ik zeg dus ook absoluut niet dat WiFi niet volstaat, het werkt perfect en voldoet, maar niet als je je maximale snelheden wilt behalen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door mistervis007 op 09-12-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Daarnaast is het zo dat hoe kleiner de stream van de pakketjes is hoe trager wifi zal aanvoelen, dit komt door de TCP ack.

Met veel kleine bestanden wordt je verbinding dan aardig traag, t.o.v. 1 groot bestand.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

mistervis007 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:09:
[...]

Aangezien hier niemand op reageert (ergens begrijpelijk) zal ik het voor je doen.

Heb je er ooit al eens van gehoord dat je draadloos nooit je volledige snelheid behaald?
Kijk eens naar deze link, daar staat het zeer duidelijk uitgelegd in de derde alinia.
Trek eens een UTP kabel en test de snelheden dan eens opnieuw.

En heb je ook rekening gehouden met de beperkingen in de schrijfsnelheid van een NAS?

Ik raad je aan je eerst eens wat beter en verder te verdiepen in de materie, dan vanalles te gaan roepen.
Dit kun je bijvoorbeeld doen door de bijbehorende handleidingen van de apparatuur te lezen, nee dat was geen wc papier :p
Of door eens te kijken naar mijn signature en die raad op te volgen.
Dan zul je ook zien hoe je de 5Ghz band moet configureren en kunt gebruiken.

Trouwens voor draadloos, over 2,4Ghz, zijn dit hele nette snelheden, niets op aan te merken :)
"Ik raad je aan je eerst eens wat beter en verder te verdiepen in de materie, dan vanalles te gaan roepen."

Hoe durf je zoiets te zeggen zonder dat je weet wat voor persoon ik ben en wat ik allemaal al geprobeerd heb om het probleem op te lossen? Je doet nu alsof ik een sukkel ben die niet snapt dat je draadloos nooit de maximale geadverteerde snelheid haalt. Ik ben al 6 jaar verantwoordelijk voor het functioneren van alle computers op het werk, zowel bekabeld als draadloos. Daar gaat alles goed, maar thuis heb ik een niet nader te verklaren probleem en hoop ik dat er iemand mij kan helpen. Ik heb er niet om gevraagd om de grond in geboord te worden door iemand. Dat doe ik ook niet en dat is overigens ook niet iets wat ik gewend ben van GOT.

edit: zoals verder op aangegeven ben ik het er wel mee eens dat ik gelijk met meer informatie had moeten komen, daarvoor mijn excuses.

D-Link DIR655 tot 6 weken terug:
  • 10MB/s communiceren met de NAS (lezen en schrijven, NAS bekabeld op router, computer draadloos)
  • ik haalde keurig de maximale snelheid van mijn internetverbinding (60/6)
  • af en toe waren mijn snelheden opeens minder, maar dan moest ik router resetten en dan was het weer goed.
D-Link DIR655 de afgelopen 6 weken:
  • Haal opeens vaak maar 2MB/s lezen/schrijven met mijn NAS, vaak stort dit zelfs in naar de 200kbyte/s
  • Internet verbinding super traag via router (tussen 200kbyte/s en 1MB/s)
  • rechtstreeks op modem wel volledige snelheid
Wat ik heb gedaan:
  • Andere kabels geprobeerd tussen modem/router
  • andere devices loskoppelen van router
  • router resetten
  • nieuwe/andere firmware router
  • andere kabel tussen computer/router
  • andere wifi adapter op computer (3 verschillende getest)
Resultaat:
af en toe 10 minuten blij zijn met 4MB/s maar daarna zakte het in, soms viel wifi volledig weg (niet meer te zien met computer of andere devices)

Dit bovenstaande heeft mij doen besluiten om een Asus RT-N66U aan te schaffen.

Situatie nu:
  • Alles bekabeld haal ik weer 40MB/s tot 60MB/s met mijn NAS (keurig!) en maximale internetsnelheid
  • Op wifi (2.4ghz) haal ik +/- 36mbit downloaden, wel maximale upload van 6mbit
  • Op wifi (2.4Ghz) haal ik +/- 40mbit (5MB/s) met mijn NAS
  • 5Ghz krijg ik niet aan de praat, kan 'm niet zien met mijn dualband Linksys WUSB600N
Heb op internet verschillende tips gevonden met betrekking tot het 5Ghz probleem. Heel veel instellingen doorlgelopen in router en aangepast en ook in adapter veel instellingen getest (regio keuzes enzo) maar elke keer wordt alleen 2.4Ghz netwerk gevonden, 5Ghz netwerk blijft onzichtbaar voor mijn adapter.

Conclusie en reden waarom ik communicty heb ingeschakeld:
  • Mijn oude D-Link was tot 6 weken terug sneller dan mijn nieuwe Asus RT-N66U, ik vind gemiddeld 36mbit op 2.4ghz op 5 meter afstand met 1 houten muur er tussen niet netjes, niet alleen gebasseerd op mijn ervaring met mijn D-Link, maar ook op basis van andere netwerken die ik heb geinstalleerd bij mensen thuis. Daar halen ze met goedkopere routers, grotere afstanden en dikkere muren vaak nog een hogere snelheid.
  • 5Ghz band krijg ik niet aan de praat, ik besef dat ik vast iets fout doe, maar ik weet niet wat
  • Bekabeld doet de Asus het prima!
Overige info:
Windows 8 Pro 64bit
wifi: Linksys WUSB600N dualband version 2
wifi: Vigor N61 wifi USB
wifi: TP-Link 300mbit (goedkoop)

Ik zal je verhaal over dat 5Ghz in je signature even lezen, bedankt voor de tip. Als iemand anders nog een suggestie heeft, dan hoor ik het graag! Nogmaals.. ik heb echt wel zelf eerst onderzoek gedaan maar ik kom er gewoon niet uit. Ik doe vast iets verkeerd.. maar ik leer ook graag van mijn fouten! Laten we elkaar met respect behandelen en niet zomaar de grond in boren, hebben we allemaal niks aan.. toch?

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens geprobeerd om te scannen en te kijken wat er nog meer in de buurt aan wifi draait? Misschien zit je wel in gebied waart een hoop mensen op hetzelfde kanaal zitten bijvoorbeeld.

Edit,
als je de volgende keer nu meteen met deze info komt dan is de wil om te helpen een stuk groter. Ik word ook moe van al die mensen die halve info neerplempen en verwachten dat het voor ze word opgelost. Bij sommige gasten moet je dan ook nog de info bijna onder dwang tevoorschijn zien te krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:41:
Al eens geprobeerd om te scannen en te kijken wat er nog meer in de buurt aan wifi draait? Misschien zit je wel in gebied waart een hoop mensen op hetzelfde kanaal zitten bijvoorbeeld.

Edit,
als je de volgende keer nu meteen met deze info komt dan is de wil om te helpen een stuk groter. Ik word ook moe van al die mensen die halve info neerplempen en verwachten dat het voor ze word opgelost. Bij sommige gasten moet je dan ook nog de info bijna onder dwang tevoorschijn zien te krijgen.
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad met inSSIDer gekeken wat er in de buurt voor wifi activiteit is.
Dit valt reuze me, hij ziet maar 3 wifi verbindingen inclusief mijn eigen. Ze zitten niet op hetzelfde kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Edit,
Ben het met je eens, dat had ik eerder moeten doen. Daarvoor mijn excuses aan iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die linksys adapter ook in een ander pc geprobeerd? Ik begreep niet helemaal of je 3 verschillende adapters of pc's had gebruikt.

Andere drivers voor die adapter ook geprobeerd. Kan natuurlijk zijn dat dat ding stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:57:
Die linksys adapter ook in een ander pc geprobeerd? Ik begreep niet helemaal of je 3 verschillende adapters of pc's had gebruikt.

Andere drivers voor die adapter ook geprobeerd. Kan natuurlijk zijn dat dat ding stuk is.
3 verschillende adapters hoofdzakelijk in één computer getest. Heb 'm wel in de oude laptop van mijn vriendin gehad, niet zozeer om de snelheid te testen (die laptop is altijd traag, ook rechtstreeks op modem), maar om te kijken of ik dan 5Ghz zie.. (op 1 meter van router).. helaas.

Ik ga nog even een andere driver (ralink) proberen voor mijn Linksys adapter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Marando schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:54:
[...]

Ben het met je eens, dat had ik eerder moeten doen. Daarvoor mijn excuses aan iedereen!
Ook mijn excuses voor de reactie.

Maar het leek er echt op dat je het een prut router vind, omdat je draadloos niet je maximale snelheid haalde.
Neem daarbij het gebrek aan informatie en dan begrijp je waarschijnlijk mijn reactie wel ;)

Er zijn hier de laatste tijd namelijk zoveel, zogenaamde "tweakers", die dat echt niet snappen en hier een incompleet verhaal neer kwakken, zonder zelf eerst vooronderzoek te doen.

Voor mij leek het er weer zo een en omdat anderen daar al niet meer op reageren, heb ik dat wel gedaan, om je toch nog een beetje te sturen.

Nogmaals mijn excuses, zand erover? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:51:
[...]
Je komt er dus niet achter of de 150mW(of hoger) die je hebt ingesteld, ook werkelijk wordt ingezet.
De Asus disclaimer doet vermoeden van niet. O-)
Je kunt er inderdaad niet helemaal ecaxt achterkomen wat het daadwerkelijke zendvermogen is, zonder dure meetapparatuur aan te schaffen.
Echter kun je wel de RSSI waarders in inSSIDer uitlezen, waaraan je kunt vaststellen of het vermogen hoger is geworden, want hoe dichter de min waarde bij de 0 ligt van de RSSI, hoe hoger je zendvermogen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Marando schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:08:
[...]

3 verschillende adapters hoofdzakelijk in één computer getest. Heb 'm wel in de oude laptop van mijn vriendin gehad, niet zozeer om de snelheid te testen (die laptop is altijd traag, ook rechtstreeks op modem), maar om te kijken of ik dan 5Ghz zie.. (op 1 meter van router).. helaas.

Ik ga nog even een andere driver (ralink) proberen voor mijn Linksys adapter!
Kijk eens met inSSIDer op welk kanaal de 5Ghz uitzend.
Kijk daarna in de beschrijving van je adapter of hij ook dat kanaal ondersteund.

Het kan namelijk voorkomen, dat bij een hoger zendvermogen de 5Ghz band ineens naar kanalen verspringt die alleen in de VS ondersteund worden.
In dat geval moet je even het uitzend kanaal aanpassen in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de adapter niet werkt word het moeilijk scannen natuurlijk. :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Vergeet niet dat niet alle WIFI signalen op de 2.4GhZ zichtbaar zullen zijn.
De echte killers zijn draadloze WIFI (beeld) babyfoons als ik dicht bij de babyfoon van de kleine kwam dan stortte mijn hele wifi verbinding in.

Nog geen wedloop op 5GhZ hier :)

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/3qb9dw98t/5_Gh_Z.jpg

2.4GhZ is een drama...

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/ut4xto4lb/wifi.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door fast-server op 09-12-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:51:
[...]

Duhh, als ik in de default Asus gui op apply druk, dan resulteert dat in een onmiddellijke herstart en ja, dan ben je een minuutje verder. ;)
In de eerste versies zag je dan dat het vermogen na herstart tot onder de wettelijke 100mW was teruggezet, in de 3.0.0.4.246 die ik nu weer gebruik blijven de waarden netjes op 150mW staan.

Al staat er naast de "Tx Power adjustment":
"Set the capability for transmission power. The maximum value is 200mW and the real transmission power will be dynamically adjusted to meet regional regulations"

Je komt er dus niet achter of de 150mW(of hoger) die je hebt ingesteld, ook werkelijk wordt ingezet.
De Asus disclaimer doet vermoeden van niet. O-)
De waarde blijft inderdaad wel bewaard, maar de werkelijke uitzendsterkte niet. Sinds v.246 heb ik nl. op zolder geen bereik meer, bij versie .220 en eerder was het bereik daar prima. In deze grafiek zie je de ontvangst op m'n laptop, terwijl ik de TX varieer tussen de 10 en de 500. Hij blijft gewoon strak op gemiddeld -60 zitten. Blijkbaar doet die setting dus letterlijk niks meer.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/30IInb3A8m6FQcJ4zBarXPlL/full.png
Ik ga Merlin ook maar eens proberen :)

[ Voor 17% gewijzigd door yohan op 09-12-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

mistervis007 schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:18:
[...]

Ook mijn excuses voor de reactie.

Maar het leek er echt op dat je het een prut router vind, omdat je draadloos niet je maximale snelheid haalde.
Neem daarbij het gebrek aan informatie en dan begrijp je waarschijnlijk mijn reactie wel ;)

Er zijn hier de laatste tijd namelijk zoveel, zogenaamde "tweakers", die dat echt niet snappen en hier een incompleet verhaal neer kwakken, zonder zelf eerst vooronderzoek te doen.

Voor mij leek het er weer zo een en omdat anderen daar al niet meer op reageren, heb ik dat wel gedaan, om je toch nog een beetje te sturen.

Nogmaals mijn excuses, zand erover? :)
Zand erover! :)

Iedereen bedankt tot voor zover met het meedenken. Ik ben even gestopt met testen aangezien ik nog andere zaken moest afronden vandaag (huishoudelijk taken, moet helaas ook) maar zal er vanavond weer even mee bezig en zal dan jullie advies/tips gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
fast-server schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:37:
Vergeet niet dat niet alle WIFI signalen op de 2.4GhZ zichtbaar zullen zijn.
De echte killers zijn draadloze WIFI (beeld) babyfoons als ik dicht bij de babyfoon van de kleine kwam dan stortte mijn hele wifi verbinding in.

Nog geen wedloop op 5GhZ hier :)

[afbeelding]

2.4GhZ is een drama...

[afbeelding]
Volgens mij zijn dat de screenshots van mij :P
Hier ziet het er exact hetzelfde uit, maar eentje (ikzelf dus) op de 5Ghz en maar liefst ! 12 2,4Ghz netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Kijk eens links onderin naar de laatste pic, als ik naar de voorkamer loop zitten er nog veel meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
fast-server schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:15:
Kijk eens links onderin naar de laatste pic, als ik naar de voorkamer loop zitten er nog veel meer :/
Jezus, inderdaad, ik dacht dat ik er al veel had :X
Woon je soms in een flat of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik woon in een normaal huis in een ruim opgezette wijk, iedereen heeft hier gewoon WIFI in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Atomsk schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:00:
[...]

Met die app hoef je niets in te stellen qua forward regels of ip's op de router. Waarschijnlijk moet je wel je pc zo instellen dat deze reageert op een WOL pakket, maar dat is het dan. Daarnaast is het wel aan te raden een goed wachtwoord te kiezen voor "admin".

Als het goed ingesteld is, kun je iedere pc binnen je netwerk zo op afstand wakker maken (zolang deze met een kabeltje aan de router zit). Daarnaast kun je bij je network shares op die computers. Met de juiste video app (BS player bijv) kun je dan bijv op je werk een film streamen vanaf je pc thuis. Werkt best goed zolang er genoeg bandbreedte beschikbaar is.
Werkt bij mij nu! M'n server wekt vanuit uitgeschakelde stand, alleen mijn game-PC wilt niet opstarten vanuit compleet uitgeschakelde stand, alleen vanaf slaapstand. Iemand die weet waarom dit niet lukt?
In de BIOS staat WOL aan in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:16

thaMini

Tool !!

yohan schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:51:
[...]

De waarde blijft inderdaad wel bewaard, maar de werkelijke uitzendsterkte niet. Sinds v.246 heb ik nl. op zolder geen bereik meer, bij versie .220 en eerder was het bereik daar prima. In deze grafiek zie je de ontvangst op m'n laptop, terwijl ik de TX varieer tussen de 10 en de 500. Hij blijft gewoon strak op gemiddeld -60 zitten. Blijkbaar doet die setting dus letterlijk niks meer.
[afbeelding]
Ik ga Merlin ook maar eens proberen :)
Ik heb hier Merlin draaien, maar ook die vertikt het hogere waardes aan te nemen. Lagere waardes hebben wel degelijk effect (zij het niet veel).
Misschien moet ik eens een eerdere Merlin versie proberen

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
thaMini schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:15:
[...]

Ik heb hier Merlin draaien, maar ook die vertikt het hogere waardes aan te nemen. Lagere waardes hebben wel degelijk effect (zij het niet veel).
Misschien moet ik eens een eerdere Merlin versie proberen
Heb je ook al eens 3 keer op Apply gedrukt?
Dan neemt de Merlin versie namelijk wel hogere waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

mistervis007 schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:51:
[...]

Werkt hier ook niet. Ik kan op hem op 400 bijvoorbeeld zetten wat ik wil maar na 3x apply staat die gewoon weer op de oude waarde

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De router is super en heb beide kanalen gewoon op 120mw staan (3x apply) en zowel beneden 30 Mb en eerste verdieping 20-24 mb en op zolder 10-12Mb .

Ben overgestapt van ziggo naar KPN ,dus 60 naar 40 Mbit verbinding ivm telefoon onbereikbaar en steeds meer
problemen met tv signaal sinds de zomer. Buurtjes hebben het zelfde probleem.

Maar de snelheid 1ste verdieping en zolder blijven het zelfde dus de router doet zijn werk goed ondanks een lagere snelheid beneden wat voorheen bij ziggo gemiddeld 55 Mbit was via de router blijft de snelheid boven gewoon goed.

Trouwens te hoge mw waarde zorgt voor mij minder snelheid beneden bij 5 Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:16

thaMini

Tool !!

mistervis007 schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:51:
[...]

Maar natuurlijk :).
Maakt geen verschil in gemeten waardes. Of hij pakt ze niet eens of de web pagina wordt onbereikbaar.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Het is me gelukt om 5Ghz aan de praat te krijgen door een oudere driver van Linksys zelf te installeren. Standaard werd de Linksys WUSB600N geinstalleerd met de Windows8 driver en ik had al een keertje geprobeerd de oude driver te installeren maar dan kreeg ik de melding dat er al een nieuwere op mijn computer geinstalleerd was en dan stopte de install. Zojuist heb ik 't iets anders aangepakt en accepteerde hij de oudere driver wel. En tadaa.. 5Ghz is zichtbaar en hij werkt prima!

Ik haal nu netjes mijn max internetsnelheid en communiceren met de NAS gaat, as we speak, op 12,9MB/s

Happy times!

update: vandaag een TP-Link WDN4800 geinstalleerd. Op 5Ghz haal ik nu een snelheid van 16,4MB/s als ik kopieer vanaf de NAS en 15,8MB/s als ik er naar schrijf. Dit met de NAS bekabeld op de router en mijn computer dus draadloos. Heb nog geen testjes gedaan met kanaal keuzes (staat op auto) en antennes positioneren.

Router staat beneden, computer staat boven, hemelsbreed zit er zo'n 6 meter tussen met daartussen dus een plafond (van hout). Mag niet klagen toch? :)

[ Voor 28% gewijzigd door Marando op 11-12-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Iemand al andere antennes (10dbi oid) op deze router gedaan en toen gemeten? Ben wel benieuwd of dit beter is icm weer omlaag zetten van de mW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zover ik weet heeft deze router een gecombineerde MIMO antenne, met een gewone antenne ben je dus je 5GHz zo goed als kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik heb nog steeds problemen met deze modem, middels draad.
ik heb een 120 mb verbinding, maar de snelheid valt steeds terug naar 4 tot 5 mb. Wat ik ook met de draadloze verbinding had. Ik draai op de firmware out of the box, ik deze nog niet veranderd.

[ Voor 18% gewijzigd door angelico66 op 12-12-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Frappant, heb je die problemen ook met een andere router? Wat zijn de resultaten van http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ ?

Valt de snelheid altijd terug of na een bepaalde periode?

Hier draait de router stabiel, ruim 40 dagen nu, en dat op een 200/200 lijn die regelmatig op de down en upload vol zit (server).

• fast-server
Firmware updaten en de QOS service uitzetten, router is snel genoeg.

• mistervis007
fast-server schreef op donderdag 13 december 2012 @ 00:27:
Firmware updaten en de QOS service uitzetten, router is snel genoeg.
Inderdaad QOS service uitschakelen, dan zal je probleem voorbij zijn :)

• angelico66
QOS stond uit, firmware net een update gedaan. even testen.

Verwijderd

ASUS to Release USB-AC53 802.11ac Wireless Adapter in Q1 of 2013

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com.sg/files/img/2012/12/asus.jpg

google translate:

Na de komst van de RT-AC66U, ASUS ging twee draadloze clients voor het ontwerp van 802.11ac standaard onthullen - de PCE-AC66 en USB-AC53. De PCE-AC66 is in wezen een PCI Express-kaart ontworpen voor desktop computers, terwijl de laatste is een draadloze USB-adapter klaar voor laptops. Echter, deze releases voornamelijk beperkt tot een Staten te lanceren in juni.

Meer recent hebben we een bevestiging ontvangen van de mond van het paard dat de Taiwanese CE bedrijf is klaar om de USB-AC53 te presenteren aan de massa. Hoewel ASUS was niet in staat om ons een vaste datum voor de release, kunnen netwerken buffs hier verwachten dat de adapter ergens te komen in Q1 volgend jaar. Specs verstandig, zal het toestel komt in een 2 bij 2 MIMO 802.11ac configuratie, met theoretische topsnelheid van 867Mbps en 300Mbps op de 5GHz AC band en 2,4 GHz-band resp.

Gebundelde items zijn onder andere een USB-verlengkabel en NetClip gehechtheid zoals afgebeeld in de foto hierboven. We houden jullie op de hoogte als we iets horen over de PCE-AC66.

http://www.hardwarezone.c...-wireless-adapter-q1-2013

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik heb al een tijdje TomatoUSB op de n66u draaien maar er gaat iets mis bij het port forwarden.

Zo heb ik het staan:
Ext Ports: 355
Int Address: 192.168.10.10

Doe een port check via een aantal sites maar helaas krijg ik de melding dat het dicht is. Had tot gister
MIPSR2-100 K26 USB AIO-64K draaien en sinds vandaag MIPSR2-104 K26 USB AIO-64K. Heeft iemand een soort gelijke probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mistervis007 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:36:
[...]

Inderdaad QOS service uitschakelen, dan zal je probleem voorbij zijn :)
Met QoS werkt het hier juist beter. Zal ongetwijfeld met de firmware te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:18:
[...]

Met QoS werkt het hier juist beter. Zal ongetwijfeld met de firmware te maken hebben.
Dat verschilt nogal per aansluiting, of het wel of niet beter werkt met QOS aan of uit.
Bij de ene is het beter, bij de andere juist niet.

Ikzelf heb het aan gehad, maar merkte na uitschakeling dat de router toch sneller en stabielere verbing gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

QoS heeft op de meeste routers dezelfde effecten:
Meer stabiele wifi maar... langzamere routing snelheid.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
met die speedtest reggefiber heb ik gewoon 120 MB, hmm heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar ook voor jou geld dit.

Edit,
Kom met een gedegen probleem omschrijving en exact wat je allemaal al hebt gedaan. Gaan roepen en bleren dat iets niet werkt gebaseerd op 1 vaag testje ergens heeft nul waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Asuswrt-Merlin - Changelog (date 15-Dec-2012)
==========================

3.0.0.4.264.22:

- NEW: Rebased on 3.0.0.4.264 (from the RT-N53 GPL).
- NEW: Traffic monitoring per IP added to the Traffic Monitor section.
Based on the Tomato IPTraffic implementation by Teaman.
- NEW: Option to disable the Netfilter SIP helper (Firewall page), allows
people to manually forward port 5060 to their own SIP server
- NEW: Option to enable/disable logging DHCP client queries (LAN->DHCP page)
- FIXED: Tabs would disappear while on the Monthly traffic page.
- FIXED: Really fixed Firefox issue (the fix wasn't merged
in release 260.21).
- FIXED: Router crash if the list of MAC filters + their names got too long.
- FIXED: OpenVPN webui: TLS Reneg and Connection Retry wouldn't let
you enter -1 as value.
- FIXED: Layout issues on the DHCP page (one in Asus code, another in Merlin code)
- FIXED: Beeline Corbina was unable to connect to PPTP/L2TP server due to DNS
issues.
- CHANGED: System log starts at the bottom (backported from GPL 314)
- CHANGED: Dual WAN is no longer enabled in regular builds - too many issues
with it at this point. Regular USB failover still works.

http://www.mediafire.com/asuswrt-merlin/#a5gwz5qgq0d3q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321jurgen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-08 00:01
Yay door gewoon de apply knop te spammen heb ik 200 voor allebij de kanelen hoger kan echt niet blijkbaar.
Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste