Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Waarom is asuscomm.com down?
Kan ook nix ervan op internet vinden..

[ Voor 41% gewijzigd door Achilles op 18-12-2012 21:12 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik denk aan een storing, vanmiddag deed hij het nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
check via onderstaande link:

http://www.websitedown.info/asuscomm.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Ik wil zelf mijn ubee ziggo router uit gaan zetten en vervangen door de asus n66. Twijfel alleen nog met de netgear wdr4500.
Ik ga er geen bijzondere dingen mee doen. In alle online reviews ontlopen deze 2routers elkaar nauwelijks.

Iemand ervaringen met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe ze da asus RT66NU op KPN Glasvezel werkend hebben gekregen?

Ik heb PPPOE ingesteld, krijg echter een IP uit de 10 reeks van KPN en niet mijn oude vertrouwde publieke IP...

Hij wil dus geen goede connectie maken, kan iemand mij vertellen wat ze in de Asus hebben ingesteld om het werkend te krijgen?

Ook met Stock Firmware?

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je dat ingesteld? KPN aangegeven dat dat moest? Wat gebeurt er als je gewoon alles standaard laat staan?

Heb je een vast ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:26:
Waarom heb je dat ingesteld? KPN aangegeven dat dat moest? Wat gebeurt er als je gewoon alles standaard laat staan?

Heb je een vast ip?
Ik zal toch in moeten loggen op het KPN netwerk (PPPoE) Mac-Adres@direct-ADSL.

Ik heb geen Mac-Clone gebruikt want ik maak nog gebruik van de Experia Box van KPN voor Voice en TV.

Verder op een managed switch ervoor gezorgd dat alleen VLAN6 van Internet op de Asus uitkomt en de overige 2 VLANS uitkomen bij mijn Experia (Die komen ook gelijk online), Alleen de Asus wil PPPOE niet goed krijgen.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet bekend met KPN hier. Jij krijgt niet gewoon een ip toegewezen? Je moet inloggen met gebruikersnaam en ww dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Ik krijg een vast IP van Glasvezel, echter wordt wel toegekend op basis van Account Gegevens.
PPPoe username en Password (Zijn standaard), Waar het Mac adres van je Router je username is en het standaard KPN wachtwoord.

Ben benieuwd of er mensen zijn met KPN Glasvezel of zij dit werkend hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je krijgt het niet aan de praat als je je gegevens gewoon invult als je in de router kiest voor static ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Nee, dat gaat niet werken, moet me aanmelden, en met Static IP krijg ik die optie niet.
Daarnaast bestaat de kans dat KPN wel andere IP"s toekent en valt hij ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht, dan heb je dus geen vast ip terwijl je eerder stelt dat je dat wel hebt. Vast is vast.

Ik kan je helaas niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:19:
Zucht, dan heb je dus geen vast ip terwijl je eerder stelt dat je dat wel hebt. Vast is vast.

Toch dank voor het mee-denken, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Ik heb vandaag mijn RT-N66U binnen gekregen als vervanger van mijn Netgear WNDR3700v1. Morgen ermee aan de slag. Ben benieuwd of het een verbetering oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb deze router nu zo'n 9 maanden en vind het echt een topding. De snelheid is echt ongeëvenaard. Stabiliteit is super, in al die tijd heb ik hem nog nooit gereset of wat dan ook. Overigens wel met de Merlin firmware, geen idee of dat met de standaard firmware minder zou zijn.

In ons nieuwe huis wil ik ook een nieuwe indeling maken, waarbij de router idealiter op z'n kop onder een kastje komt te hangen. Kan dit zonder dat dit een nadelige invloed heeft op de afvoer van warmte en daarmee stabiliteit of levensduur van het ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Na een dagje experimenteren ben ik al snel tot de conclusie gekomen dat dit voor mijn situatie (clients die max op 300Mbps verbinding kunnen maken) niet de juiste keuze is.

Router op dezelfde locatie als de Netgear WNDR3700. Zelfde instellingen. Resultaat: Bereik hetzelfde, signaalsterktes hetzelfde, maar wifi-doorvoersnelheden op 2,4 en 5GHz nog maar 30% van wat ze met de Netgear waren (Netgear: 10 MB/s en 11 MB/sec resp.). Een tegenvaller dus, want de verwachting was flinke verbetering.

Daarna gevarieerd met de locatie van de Asus, positie, stand v/d antennes, kanalen, zendvermogen, etc. Ik heb me onderhand rot gerend door het huis. Vrijwel geen verbetering haalbaar, wellicht een iets betere wifi-dekking in huis, maar het maximaal haalbare t.o.v. de Netgear blijft steken op 50% v/d doorvoersnelheid.

Wat erg opvalt is, waar de Netgear in de time-graph van InSSIDer een retestrak signaal had, de Asus veel meer varieert, en om de minuut zelfs een drop van een paar seconden naar -90dB laat zien.

Om interferentie van de buurtnetwerken uit te sluiten ook de 5GHz-band uitgebreid doorgelicht waar mijn netwerk het enige is. Zelfde beeld: de performance valt me vies tegen t.o.v. de Netgear. Zelfs als ik 1 meter van de router af zit en de verbinding 300Mbps aangeeft, haalt ie nog niet de helft van de doorvoersnelheid van de Netgear op 4 m, terwijl die dan op 150Mbps verbinding maakte.

Dus "out-of-the-box" performance valt me zodanig tegen dat ik geen tijd meer wil besteden aan optimalisatie en experimenten met andere firmwares. Gezien de prijs en, in vergelijk met de Netgear bijna dubbele, stroomverbruik terug de doos in en retourtje winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Die ervaring heb ik niet, ik zit hier op 4 meter van de router en ik trek de 200 Mbit (glas) compleet vol over de 5 GHz band. Hij is nu verbonden op 270 Mbit (volgens de router).

Misschien een maandagochtend modelletje? Dit is trouwens mijn 2e N66U, de eerst was zo instabiel als wat, ook een slecht model.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Over welke snelheden heb je het dan? Een 20MB/sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
23 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik heb 'm nog maar eens uit de doos gehaald om verder te proberen. Alle andere apparatuur in mijn netwerk uitgezet om eventuele stoorzenders uit te sluiten.

De maximale snelheid die ik er uit pers met mijn laptop met Intel Wifi-Link 5100 (dual-band, 2 antennes, 300Mbps) op 2 meter afstand is 10MB/sec doorvoersnelheid. W8 geeft een verbindingssnelheid aan van 300Mbps, waarbij inSSIDer een signaalsterkte aangeeft van -8dB. Erg sterk dus.

Bedraad loopt alles zonder problemen. Zo'n 30MB/sec via de Asus naar mijn Synology DS210j, beperkt door de Syno. Daar is ie wel sneller dan de Netgear die zo'n 23MB/sec haalt.

De bottleneck in mijn set-up is hoogstwaarschijnlijk niet de Asus, maar het wifi-kaartje van de laptop.
Echter blijf ik het dan nog vreemd vinden dat de Netgear (met zijn 8 ingebouwde antennes) toch steeds net iets sneller is (11MB/sec) en dan ook nog op grotere afstand (4 meter).

De Asus brengt in mijn situatie (!!!!) dus geen significante (en gehoopte) verbetering, dus gaat het voor mij niet worden. Jammer, want ik was bijvoorbeeld wel zeer gecharmeerd over het uitgebreide web-interface en bedieningsgemak.

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 31-12-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 17-09 09:29
ben benieuwd hoe ik de antennes moet richten, is er ergens een plaatje hoe het spectrum van de antennes is? Bv een antenne die rechtop staat, geeft die bv een 360 graad signaal in een rondje, die visueel plat ligt? en dus elke variant denkbaar.... ben benieuwd...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Masimo schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:08:
Ik heb 'm nog maar eens uit de doos gehaald om verder te proberen. Alle andere apparatuur in mijn netwerk uitgezet om eventuele stoorzenders uit te sluiten.

De maximale snelheid die ik er uit pers met mijn laptop met Intel Wifi-Link 5100 (dual-band, 2 antennes, 300Mbps) op 2 meter afstand is 10MB/sec doorvoersnelheid. W8 geeft een verbindingssnelheid aan van 300Mbps, waarbij inSSIDer een signaalsterkte aangeeft van -8dB. Erg sterk dus.
Raar, of je hebt een exemplarisch probleem, of er is inderdaad iets in jouw specifieke situatie waardoor je netwerk niet lekker werkt. Want ik haal met m'n macbook air strak 38MB/s, over 4 m afstand zonder muur ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:19:

Wilde nog even melden dat ik het aan de gang gekregen heb!

Router rechtstreeks op de NT1 Glas, gaf gelijk verbinding (Na circa 10 mins gewacht te hebben nadat ik de Arcaydian had uitgezet).
Echter op het moment dat ik hem weer op de Cisco SLM2008 aansloot, kreeg ik een melding dat een MAC Adres op VLAN6 al voor kwam en hij hiermee een conflict kreeg.

Als je een Asus RT-N66U wil gebruiken op glasvezel moet je VLAN6 Tagged aanbieden op de WAN poort.
Ook in de settings (ISP Setting) opnemen dat hij VLAN6 moet gebruiken. Anders probeert hij het e.a via VLAN1 (Default), Maar dan kan hij de connectie niet op zetten.

Op de switch dus (In tegenstelling to andere routers) VLAN6 op Tagged zetten (Admit Tagged Only) en hij doet het gelijk. (WAN interface vlan6).

Evaringen met de Asus RT-N66U op Glas zijn tot nu toe super, ook de features in deze router zijn om van te smullen!.

Dus mijn setup uiteindelijk is geworden:

Cisco SLM2008 Managed Switch
Asus RT-N66U voor Internet
Arcadyan (Experia Box) voor TV en Telefonie.

Dus deze Router in combinatie met Glasvezel van KPN werkt!
Echter moet je even prutsen met de WAN poort van de Asus, hij verwacht in geval van KPN deze op WAN VLAN 6 zetten. (KPN verstuurt internet VLAN6 Tagged).

Bedankt voor de hulp en eerdere adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco218
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 00:28
Ik heb ook een RT-N66U met de laatste Merlin firmware versie 3.0.0.4.266.23.

De router werkt perfect en erg snel, met enkel de 2.4GHz radio geactiveerd overal in huis top bereik en goede doorvoersnelheden.

Echter waar mijn router af en toe last van heeft is dat hij van het een op het andere moment geen nieuwe wireless clients meer connect.

De nieuwe clients zien op een of andere manier het hele wifi netwerk niet meer. (WPA2 AES, SSID staat hidden, maar clients zijn goed aangemeld.) Clients die reeds geconnect zijn, werken zonder problemen door.

Als ik vervolgens de router reboot of power cycle, werkt alles weer normaal en connect en werkt elke client zonder problemen.
Soms doet dit probleem zich maar 1x in de 1 a 2 weken voor, maar soms ook wel 2x op een dag.

Bij mijn weten heeft het zich voorgedaan bij alle firmware versies.

Komt dit bij iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar dat was een android device wat zo stond ingesteld dat de wifi unit in een energiebesparende modus mocht wanneer niet gebruikt. Dat resulteerde in het wel zien van het netwerk maar wel met continue disconnects nadat het apparaat werd gebruikt.
Nadat ik dat had uitgezet geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nee, ik herken dit niet. Maar ik heb ook 5 GHz aanstaan, misschien maakt dat het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco218
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:36:
Ja, maar dat was een android device wat zo stond ingesteld dat de wifi unit in een energiebesparende modus mocht wanneer niet gebruikt. Dat resulteerde in het wel zien van het netwerk maar wel met continue disconnects nadat het apparaat werd gebruikt.
Nadat ik dat had uitgezet geen problemen meer.
Het rare is dat hij op zo'n moment geen enkel apparaat meer wil connecten, ook mijn laptop ziet het netwerk dan totaal niet. Een reboot van de router, en nog geen 10 seconden nadat hij weer online is, beginnen alle clients automatisch te reconnecten zonder problemen.

Disconnects heb ik eigenlijk maar heel sporadisch last van, en als het gebeurd, dan is het m'n laptop die het doet. (Windows XP met een Intel 6200 AGN wireless kaartje)

[ Voor 11% gewijzigd door jaco218 op 04-01-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco218
The Wizard schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:36:
Nee, ik herken dit niet. Maar ik heb ook 5 GHz aanstaan, misschien maakt dat het verschil?
Zou kunnen, dit heb ik nog niet geprobeerd. Op de 5GHz band had ik een stuk minder bereik in huis (wel het enigste 5GHz netwerk in de buurt) Op de 2.4GHz band ben ik met deze router verre weg de sterkste in de buurt en haal zonder problemen nagenoeg overal in huis de maximum 60Mbit snelheid van m'n internet abbo. Vandaar dat ik de 5GHz band uit heb geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 17-09 09:29
heb zoals ergens hier gemeld de router US gemaakt via telnet. Krijg echter in de webpagina, de max van 200mW voorgeschoteld zowel bij 2,4 als bij 5. Draai de laatse officiele firmaware.
Hoe toch op de 500mW komen?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Laatst online: 17:06
Lees dit eens over het zendvermogen.
http://forums.smallnetbui...wthread.php?t=9229&page=1

[ Voor 13% gewijzigd door Simple mind op 06-01-2013 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 03:20
Heeft het echt veel nut om op de router een alternatieve firmware te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik van niet maar ik heb dan ook door het hele huis draadloos een prima ontvangst en wired loopt ie ook als een tiet.

Maar voor een specifieke situatie zou het weleens nut kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Martinus schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:20:
heb zoals ergens hier gemeld de router US gemaakt via telnet. Krijg echter in de webpagina, de max van 200mW voorgeschoteld zowel bij 2,4 als bij 5. Draai de laatse officiele firmaware.
Snap niet waarom er zoveel zonodig max zendvermogen moeten hebben. Gebruik een kabel en evt. een extra wifi router wanneer je op zolder internet wilt hebben. Wanneer je buurman een 2W booster zou gebruiken, was je daar ws. ook niet gelukkig mee, omdat dit jouw signaal zou wegdrukken.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

NightWish1978 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:02:
Heeft het echt veel nut om op de router een alternatieve firmware te zetten
Ik vind van wel. Asus firmware is zo bagger als wat. Langzaam en de opties staan niet zo op een handige plek. Kijk eens naar Tomato Shibby.. Stabiel en heel snel. Uitgebreide opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Martinus schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:20:
Zie vaak dat je op lagere zendvermogen betere verbinding hebt dan bij hoge. En bij hogere zendvermogen denk dat je dan een donut situatie krijg. Er stond hier een artikel over. Als ik hem kan vinden post ik het wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
MrJames schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:32:
[...]

Ik vind van wel. Asus firmware is zo bagger als wat. Langzaam en de opties staan niet zo op een handige plek. Kijk eens naar Tomato Shibby.. Stabiel en heel snel. Uitgebreide opties.
Is hardware NAT al geïmplementeerd? Dat was in het begin niet zo waardoor de max. Doorvoer op rond de 120 Mbit bleef steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik haal er met mijn glasvezel gewoon 300/300 Mbit uit. Dus ik denk het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij wil ik aan medeforumleden vragen om wat hulp m.b.t. de configuratie van mijn netwerk:

Ik heb momenteel een 100/100 Mbit glasvezel lijn van Tweak (een wholesale operator van KPN Glasvezel).

Mijn netwerkcomponenten wil ik als volgt samenstellen:
NT1 --> Experiabox (ZTE H220N) --> ASUS RT-N66U

De Experiabox wordt gebruikt voor (IP)TV en telefonie.
De Asus wil ik gebruiken voor het internet (LAN & WIFI).

Ik heb op de Experiabox 2 utp kabels aangesloten. Een gaat naar de settopbox (via LAN poort 3) en één (via LAN poort 4) naar de WAN poort op de ASUS router. LAN poorten 1 en 2 zijn dus ongebruikt.

Configuratie Experiabox:
IP adres Experiabox: 192.168.2.254 (niet configureerbaar).
Op de Experiabox heb ik de DMZ ingesteld op 192.168.2.250, omdat de Experiabox enkel als doorgeefluik gaat fungeren (voor al het internetverkeer) naar de ASUS router.

Configuratie ASUS met de laatste Asuswrt-Merlin firmware (23B):
Static WAN adres: 192.168.2.250
Subnet: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.2.254
DNS: 192.168.2.254

Ik had gehoopt dat de bovenstaande configuratie zou werken, maar ik krijg helaas geen internet verkeer werkend. De ASUS router geeft wel aan dat hij connected is.

Ik heb exact dezelfde router configuratie werkend gehad met een andere router (TP-Link TL-1043ND met DD-WRT firmware) waarbij de bovenstaande WAN poort configuratie op de router wel werkte. Ik had gehoopt dat ik de instellingen 1 op 1 kon overnemen.

Ik hoop dat iemand op het forum zo vriendelijk is om mij te helpen. Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:11:
Hierbij wil ik aan medeforumleden vragen om wat hulp m.b.t. de configuratie van mijn netwerk:

Ik heb momenteel een 100/100 Mbit glasvezel lijn van Tweak (een wholesale operator van KPN Glasvezel).

Mijn netwerkcomponenten wil ik als volgt samenstellen:
NT1 --> Experiabox (ZTE H220N) --> ASUS RT-N66U

De Experiabox wordt gebruikt voor (IP)TV en telefonie.
De Asus wil ik gebruiken voor het internet (LAN & WIFI).

Ik heb op de Experiabox 2 utp kabels aangesloten. Een gaat naar de settopbox (via LAN poort 3) en één (via LAN poort 4) naar de WAN poort op de ASUS router. LAN poorten 1 en 2 zijn dus ongebruikt.

Configuratie Experiabox:
IP adres Experiabox: 192.168.2.254 (niet configureerbaar).
Op de Experiabox heb ik de DMZ ingesteld op 192.168.2.250, omdat de Experiabox enkel als doorgeefluik gaat fungeren (voor al het internetverkeer) naar de ASUS router.

Configuratie ASUS met de laatste Asuswrt-Merlin firmware (23B):
Static WAN adres: 192.168.2.250
Subnet: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.2.254
DNS: 192.168.2.254

Ik had gehoopt dat de bovenstaande configuratie zou werken, maar ik krijg helaas geen internet verkeer werkend. De ASUS router geeft wel aan dat hij connected is.

Ik heb exact dezelfde router configuratie werkend gehad met een andere router (TP-Link TL-1043ND met DD-WRT firmware) waarbij de bovenstaande WAN poort configuratie op de router wel werkte. Ik had gehoopt dat ik de instellingen 1 op 1 kon overnemen.

Ik hoop dat iemand op het forum zo vriendelijk is om mij te helpen. Alvast bedankt.
Ik heb dit ook even geprobeerd omdat ik problemen had met mijn managed switch.
de RT-N66U verwacht een Tagged VLAN anders vervalt deze default in VLAN1 (Any). Echter heb ik dit met de DMZ functie ook niet werkend gekregen. Omdat de ASUS op de WAN poort Tagged verkeer verwacht. helaas komt vanaf de Switch op de ZTE volgens mij geen Tagged verkeer meer voorbij maar allen untagged.

Daarnaas moet je DHCP in je Asus uitzetten omdat je ZTE dit nog steeds wil regelen.
Ook heb ik begrepen dat de DMZ snelheid (WAN naar LAN voor DMZ) niet een al te hoge snelheid haalt.
Waardoor je ondanks dat je 100 Mbit hebt dit niet op je asus tot je beschikking zal hebben.

Ik heb de DMZ optie op de ZTE icm met de Asus niet werkend gekregen en mijn energie gestoken in het werkend krijgen van de managed switch oplossing.

Wat je kan doen, lees een paar posts terug is een Cisco SLM2008 aanschaffen en de ZTE configureren voor Telefonie en TV en de Asus Router puur voor Internet. Kost je een Extra switch, maar de investering in de Asus router was je duurtste...SLM2008 is goedkoper en zorgt ervoor dat Internet volledig door de asus gergeld wordt.

Je hebt daarnaast veel meer vrijheid met de Asus router en je bent betreft televisie af van het broadcast verkeer op je interne netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door itxs op 09-01-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Toch misschien eens kijken naar tomatousb? Ik heb hier tomatousb van shibby draaien met 3 vlan's gescheiden en nog een tagged vlan voor mijn linux box. Werkt vlekkeloos en betrouwbaar. Heb zo vlan scheiding over de verschillende lanpoorten en ook nog 2 ssid met verschillende vlan waardoor ze elkaar niet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 17:28

wiert.tweakers

Makes software work correctly

mistervis007 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:03:
[...]
De router herstart niet na aanpassing van het zendvermogen.

Als je 3 keer op Apply drukt, dan pakt hij wel de hogere waardes, het lijkt erop dat dan wel duidelijk wordt gemaakt de eerste 2 keer dat het eigenlijk niet mag, het hogere zendvermogen, maar als je het toch wilt het wel kan op eigen verantwoordelijkheid :)
Het is een verwijzing naar een beroemde text adventure uit de jaren 80: The Hitch Hikers Guide to the Galaxy. Hierin moet je een aantal dingen 3 keer doen (aan het begin "drink beer", op de Heart of Gold "go aft" en zo nog een paar dingen) voordat er iets gebeurt (of voordat er later in de adventure iets anders is).

Ik moest enorm lachen toen ik dit voor het eerst in de ASUS firmware zag: kennelijk ook een paar "oude" geeks die voor ASUS werken (:

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag gekocht,

LAN loopt als een trein 100/100 glas. Behalve dat onsbrabantnet een modem levert die een 100mbps ipv 1GBps ethernet poort heeft. Altijd verlies!
Wifi werkt goed alleen de doorvoersnelheden zijn niet echt wat ik had verwacht maar dat kan aan mijn laptop liggen.. Centrino 6200 (zou goed moeten zijn) .. ga nog testen met een 5100 binnekort

AiCloud werkt nog niet.. apart. Browser zegt : connection timed out op mn DDNS adres..
alles volgens het 'boekje' ingesteld, domain geregistreerd, alle opties aangezet en niente ! ..lelijk
iemand misschien ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

mindcre8r schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:12:
heet iemand dit doosje draaien icm RADIUS/NPS ? en zo ja hoe bevalt het?
ik heb nu een cisco WAP4410N en dat is een drama hok.
Het is de bedoeling dat de BK in AP mode gaat draaien.
Toch de gok gewaagd, en het werkt perfect.
Geknoopt aan een NPS op 2008R2,domain authenticatie loopt prima.

En die Range van dat ding is echt goed, druk alles uit de buurt weg, ook op 5Ghz.

Superhandig vind ik de scheduled disable van je wifi signaal.
Nu gaat buiten kantooruren het wifi signaal gewoon uit :) less chance on hacking of werknemers die in het weekend op het parkeer terrein wifi gaan gebruiken :P

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 02:11:
vandaag gekocht,

LAN loopt als een trein 100/100 glas. Behalve dat onsbrabantnet een modem levert die een 100mbps ipv 1GBps ethernet poort heeft. Altijd verlies!
Wifi werkt goed alleen de doorvoersnelheden zijn niet echt wat ik had verwacht maar dat kan aan mijn laptop liggen.. Centrino 6200 (zou goed moeten zijn) .. ga nog testen met een 5100 binnekort

AiCloud werkt nog niet.. apart. Browser zegt : connection timed out op mn DDNS adres..
alles volgens het 'boekje' ingesteld, domain geregistreerd, alle opties aangezet en niente ! ..lelijk
iemand misschien ervaring mee?
Ga eens op basis van je IP adres (Poort 443) naar je router toe, laat hij dan wel een pagina zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ itxs

begrijp niet echt wat je bedoelt .. ?

kan je mij een voorbeeld geven?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itxs schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:58:
[...]

Ga eens op basis van je IP adres (Poort 443) naar je router toe, laat hij dan wel een pagina zien?
ik zal even uitgebreider uitleg geven, denkt dat er dan misschien wel iemand is die er raad mee weet:
het is wel in het engels:
I got my Asus RT-N66U and wanted to setup AiCloud. First I upgraded to the newest FW 3.0.0.4.260
After doing all the steps to configure DDNS and such I enabled all the stuff needed: Cloud Disk and Smart Access.
I registered with asuscomm.com and got a domain. Clicked the address that displayed on the screen and after 30 sec. my browsers said 'the connection has timed out' (tried different browsers, same thing)

After I signed up with the Asus DDNS I saw a message @ the WAN-DDNS screens that said:

Go to Advanced Settings > WAN to configure the port forwarding or DMZ settings to allow other WAN clients to remotely access your network.

I presume I dont have to open any ports in the router?

I searched Google for some solutions and stumbled upon some threads with HTTPS port 443 issues. Then I remembered that I have a Windows Home Server that uses HTTPS port 80, 443, 3389 & 4125 for Remote Access 'n stuff.. I thought this might be the issue, but after disabling those port in the forwarding table for that particular IP nothing changed. My address still times out.

I've also tried to register a different domain with asus ddns but that didn't fix my issue either.
I turned off my WHS and then tried to access that https address and got the same message. Turned back on and got in..
So now I'm thinking that maybe there's something wrong with the firmware cus it acts like if my icloud is off..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 18:19
vandaag deze router opgehangen achter een adsl modem..
constructie is als volgt.

Modem (DHCP actief) -> Asus in AP mode met 1 netwerk (static IP) en 1 gastnetwerk.

Wanneer ik connect naar het gewone netwerk, heb ik internet en werkt alles prima
Wanneer ik connect naar het gastnetwerk krijg ik geen IP.

Hebben jullie deze constructie al eens getest?

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even getest voor je en bij mij is het aanzetten en verbinden. Verbinden getest met een telefoon. Geen probleem hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 18:19
Thx voor testen, welke firmware draai je ?
Draai je ook in APmode met dhcp uit?,

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:00:
@ itxs

begrijp niet echt wat je bedoelt .. ?

kan je mij een voorbeeld geven?
Als je naar bijvoorbeeld, http://watismijnip.nl/ gaat kom je er achter wat je IP adres is van je provider.
Als je AICloud van Asus aanzet zet hij een aantal poorten open (80 en 443).

Als je dus in je browser naar https://jouwipadres gaat krijg je als het goed is je AICloud inlog pagina.

Dan kun je kijken of AIcloud goed aanstaat, en je dus alleen een probleem hebt met DDNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk daar heb ik wat aan..

gedaan wat je zei
nou ik kreeg dus mijn Windows Home Server inlog pagina.. dus heb ik die uitgezet en opnieuw geprobeerd. en weer:

The connection has timed out
the server at **.***.41.251 is taking too long to respond.

toen port forwarding uitgezet (poort 80,443 voor het IP van de server)

maar nu kreeg ik een waarschuwing:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/abmtrlFU.jpg

exception toegevoegd..
en niets

toen nog eens het DDNS adres geprobeerd en nog steeds timed out

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Geklikt op "I understand the risks"?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah zoals ik al zei: exceptions toegevoegd.. maar ik kom niet op die AiCloud pagina..

@ itxs

moet ik ook iets aan de instellingen veranderen in USB application?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
polanski schreef op zaterdag 12 januari 2013 @08:
jah zoals ik al zei: exceptions toegevoegd.. maar ik kom niet op al opee AiCloud pagina..

@ itxs

moet ik ook iets aan de inen veranderen in USB application?
Op zich niet, waar ik alleen ook tegen aan liep is dat de asus aicloud applicatie poorten openzet zonder je goed kanzien welke.
Je krijgt een certificaatmelding maar die je moete jegewoon vertrouwen in dit geval. Komt omdat asus gebruik maakt van self signedcertificates.Als je die accepteert moet hij doorgaan.

Als hij het dan nog niet doet kan het zijn dat aicloud pooorten wil openen die al openstaan voor andere applicaties.

Als je aicloud aan hebt staan ga dan ook eens naar grc.com en kies voor shieldsup. Deze site scant je router en laat dan zien welke poorten open staan.

Van belang is dat je het standaard ww van je router aanpast. Als aicloud nl het goed is het standaard mogelijk je volledige router te beheren via poort80. Met een standaard wachtwoord kan dus iedereen inloggen.

Lees dat je windows home server hebt draaien,grote kans dat windows server zelfde poorten wil gebruiken als ai cloud, je kan poorten maar een keer toewijzen. Poorten die aicloud openzet zie je niet in de firewall interface.

[ Voor 9% gewijzigd door itxs op 13-01-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik heb sinds pas een vervelend iets wat ik niet gefixed kan krijgen, als ik mijn router wil benaderen via 192.168.1.1 dan duurt het laden van die pagina echt extreem lang(5 min ofzo). Als ik dan eenmaal de begin pagina heb, en ik wil iets gaan veranderen, duurt dat weer enorm lang. En wordt maar half geladen.

Ik draai de nieuwste firmware van Merlin.. Heb al firmware update geprobeerd, reboot en reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ralph0603: Denk dat er iets mis is met je geheugen.. zou het anders ook niet weten.

@ iedereen:

even een benchmark gedaan, en nu weet ik niet of dit goeie resultaten zijn..

dit met een Intel Centrino (R) 6200 Advanced-N. (300mbps?)
Ik zit met een laptop 50cm van de router af..
ik kom met 2.4ghz niet boven de 13mb/s (in windows komt ie niet boven de 144Mbps)
op 5ghz kom ik ook niet boven de 12-14mb/s (schommelend tussen de 180-240Mbps)

is dit normaal ?

dit zijn mn instelling (heb al vanalles proberen te veranderen maar weinig tot geen vebeteringen)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/abwAR7SP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/acuDIctI.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/abrTqy3a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/abiVPLTS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itxs schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:39:
[...]

Als je aicloud aan hebt staan ga dan ook eens naar grc.com en kies voor shieldsup. Deze site scant je router en laat dan zien welke poorten open staan.
uitslag van shieldsup:

GRC Port Authority Report created on UTC: 2013-01-14 at 10:31:57

Results from scan of ports: 0-1055

0 Ports Open
0 Ports Closed
1056 Ports Stealth
---------------------
1056 Ports Tested

ALL PORTS tested were found to be: STEALTH.

TruStealth: PASSED - ALL tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- NO Ping reply (ICMP Echo) was received.
Van belang is dat je het standaard ww van je router aanpast. Als aicloud nl het goed is het standaard mogelijk je volledige router te beheren via poort80. Met een standaard wachtwoord kan dus iedereen inloggen.
ik heb standaard ww veranderd en hoe check ik offie via port80 beheerd?

EDIT:
itxs schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:01:
[...]

Als je naar bijvoorbeeld, http://watismijnip.nl/ gaat kom je er achter wat je IP adres is van je provider.
Als je AICloud van Asus aanzet zet hij een aantal poorten open (80 en 443).

Als je dus in je browser naar https://jouwipadres gaat krijg je als het goed is je AICloud inlog pagina.

Dan kun je kijken of AIcloud goed aanstaat, en je dus alleen een probleem hebt met DDNS
Heb alle port-forwarding voor mijn WHS verwijderd en Remote Access uitgezet
nu werk hij wel op mn eigen IP ! ik kom op de inlog pagina van AiCloud, echter als ik mijn DDNS adres pkhome.asuscomm.com invoer zegt ie: TIMED OUT

moet ik iets speciaals open zetten voor DDNS ? of zijn mijn instellingen gewoon goed?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/abz25BmV.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/acspFtji.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
[Heb alle port-forwarding voor mijn WHS verwijderd en Remote Access uitgezet
nu werk hij wel op mn eigen IP ! ik kom op de inlog pagina van AiCloud, echter als ik mijn DDNS adres pkhome.asuscomm.com invoer zegt ie: TIMED OUT

moet ik iets speciaals open zetten voor DDNS ? of zijn mijn instellingen gewoon goed?
Dan lijkt me de DDNS registratie niet in orde, als je AICloud aanzet krijg je eerst een "Automatisch Genegereerd DDNS Host toegewezen"

Volgens mij kan je je automatische DDNS niet aanpassen, zie ook de site van Asus

Tap the router button, then the router name. In the server URL field, you can see the DDNS name (read only and can’t be changed).

Zie: http://event.asus.com/2012/nw/aicloud/faq.html

Ik heb het opgelost doordat ik een eigen domein heb en deze in mijn DNS link aan mijn publieke IP van KPN.

Daarnaast ls je naar http://jouwipadres gaat kom je standaard op poort 80 binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door itxs op 14-01-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco218
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:21:
@ ralph0603: Denk dat er iets mis is met je geheugen.. zou het anders ook niet weten.

@ iedereen:

even een benchmark gedaan, en nu weet ik niet of dit goeie resultaten zijn..

dit met een Intel Centrino (R) 6200 Advanced-N. (300mbps?)
Ik zit met een laptop 50cm van de router af..
ik kom met 2.4ghz niet boven de 13mb/s (in windows komt ie niet boven de 144Mbps)
op 5ghz kom ik ook niet boven de 12-14mb/s (schommelend tussen de 180-240Mbps)

is dit normaal ?

dit zijn mn instelling (heb al vanalles proberen te veranderen maar weinig tot geen vebeteringen)
Ik had zelf last van hetzelfde. Bij mij lag het aan de instelling van de Centrino kaart/driver zelf. Als je de instellingen van de Centrino opvraagt via devicemanager, dan kun je de "Channel Width" aanpassen. Volgens mij staat deze default op 20Mhz voor de 2.4Ghz band. Toen ik hem vervolgens op "Auto" had gezet, pakte hij de verbindingssnelheid wel op 300mbit en schoot m'n werkelijke throughput dus ook omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ itxs:

ik snap er niks van :(

ik heb nooit een automatisch generated DDNS gezien voor mijn router ?? ook niet toen ik AiCloud aan had gezet de eerste keer.

en die engelse uitleg over router tab .. waar zie je die tab ergens? in de router menu? heb die faq bekeken en kan het nergens vinden..

ik heb een nieuwe domain registratie gedaan bij asuscomm.com .. zoals ze op youtube hebben uitgelegd.. en zoals hier beschreven staat:

http://asusddns.blogspot....asus-aidisk-and-ddns.html

EDIT:

ik ben er uit ! Nieuw domain geregged bij ASUSCOMM.com en ik heb wat instellingen in de USB application bij AiDisk veranderd en hij deed het opeens.. echt vaag allemaal.. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaco218 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:30:
[...]

Ik had zelf last van hetzelfde. Bij mij lag het aan de instelling van de Centrino kaart/driver zelf. Als je de instellingen van de Centrino opvraagt via devicemanager, dan kun je de "Channel Width" aanpassen. Volgens mij staat deze default op 20Mhz voor de 2.4Ghz band. Toen ik hem vervolgens op "Auto" had gezet, pakte hij de verbindingssnelheid wel op 300mbit en schoot m'n werkelijke throughput dus ook omhoog.
bij mij staat alles op auto .. wat heb je bij de rest van de instellingen allemaal staan ?

EDIT: Heb in de router de wireless intennes allebei op 40Mhz gezet en nu vliegen ze ! bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:43:
@ itxs:

ikik ben er uit ! Nieuw domain geregged bij ASUSCOMM.com en ik heb wat instellingen in de USB application bij AiDisk veranderd en hij deed het opeens.. echt vaag allemaal.. :?
Goed om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:53:
[...]

bij mij staat alles op auto .. wat heb je bij de rest van de instellingen allemaal staan ?

EDIT: Heb in de router de wireless intennes allebei op 40Mhz gezet en nu vliegen ze ! bedankt!
Hoeveel mbsec trek je nu dan ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ff getest:

op 1m afstand download en upload via 2.4ghz = 10-15 mb/s, op 5ghz 15-20mb/s

op 6m afstand met 2 muren via 2.4ghz= 8-11mb/s, op 5ghz = 7-10mb/s

op 12m met een verdieping via 2.4ghz= 4-5mb/s, op 5ghz 3-4mb/s

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewout124
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb dit weekend de RT-N66U in gebruik genomen. De eerste ervaringen zijn goed, maar ik ben wel tegen een vreemd probleempje aangelopen. Het lijkt erop dat als een device (een laptop in dit geval) wordt uitgeschakeld, de router het device nog blijft zien. In de Network Map blijft het device nog zichtbaar in het lijstje van verbonden clients. Als de laptop dan weer wordt gestart, dan kan er geen verbinding worden gemaakt met het netwerk. Ik heb het idee dat de router denkt dat er voor die laptop al een IP-adres is uitgegeven, en dat er daarom bij de poging om opnieuw verbinding te maken geen IP-adres wordt verstrekt. Ik heb de zaak alleen op kunnen lossen door de router gewoon even helemaal uit te schakelen. Daarna kon de laptop wel weer verbinding maken.

Ik ben geen netwerkexpert (dat blijkt misschien wel uit de bovenstaande omschrijving van het probleem :$ ), en ik weet daarom niet waar ik de oorzaak zou moeten zoeken. Ik hoop dat iemand de moeite zal willen nemen om me wat verder op weg te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurt er als je in de router die laptop op basis van mac adres een vast ip geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies.. reserveer een vast IP voor je laptop in de DHCP table..

LAN-->DHCP tab-->onderaan zie manually assigned IP-->drop-down menu met mac adressen-->+logo-->apply

ik heb hier geen problemen mee gehad..
maar ik heb dit ook meteen gedaan. en die network map is idd niet altijd even live.. met een refresh moet het trouwens wel up-to-date zijn..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewout124
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:28:
Wat gebeurt er als je in de router die laptop op basis van mac adres een vast ip geeft?
Zo'n uitweg zou misschien wel mogelijk zijn, maar ik houd de instellingen het liefst zo standaard mogelijk. Ik wil het probleem liever aan de bron oplossen.

Het vreemde is ook dat een andere laptop er geen last van heeft. Die kan zonder problemen naar believen worden uitgeschakeld en weer ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewout124
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:31:
en die network map is idd niet altijd even live.. met een refresh moet het trouwens wel up-to-date zijn..
Ook na een refresh blijft de bewuste laptop in de lijst van clients staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je het moet zoeken bij de laptop. Check eens of er vage energiebesparende functies aanstaan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

ralph0603 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:44:
Ik heb sinds pas een vervelend iets wat ik niet gefixed kan krijgen, als ik mijn router wil benaderen via 192.168.1.1 dan duurt het laden van die pagina echt extreem lang(5 min ofzo). Als ik dan eenmaal de begin pagina heb, en ik wil iets gaan veranderen, duurt dat weer enorm lang. En wordt maar half geladen.

Ik draai de nieuwste firmware van Merlin.. Heb al firmware update geprobeerd, reboot en reset.
Hmm gek, als ik op een andere pc in het netwerk naar de router surf(met firefox en chrome) heb ik geen problemen. Cache wissen misschien nodig ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat het dat is ja.. ik gebruik sws geen IE .. maar denk wel ff je cache enzo clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:09
Vandaag dit beest in huis gehaald. Voelt zeer stevig aan, werkt veel sneller dan mijn vorige router (D-Link DIR635) en de interface is vele malen beter. Voorlopig nog geen nood aan custom firmware.

Heeft er iemand tips wat betreft een draadloze adapter voor mijn vaste desktop? Ik zag al een Intel kaartje passeren, maar die is op mini-PCIE formaat. Momenteel gebruik ik een USB-adapter van Sitecom (150Mbps), maar die mag de deur uit voor iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een RT-N66U hebt is sowiseo een Asus EA-N66 of USB-N66 aan te raden als je 450mbps wilt.. en als je 300mbps genoeg vind , pak dan een USB-N53

ik heb mn N66U omgeruilt voor een AC66U
ik ga iig voor een EA-N66 om de HTPC een beetje te versterken en een AC-53 (die komt spoedig uit) voor mn laptop.. en als er ooit nog een Intel Centrino komt met Ac ondersteuning pleur ik die daar wel in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik zie niet in welke meerwaardeer is om persé in de Asus-stal te blijven? Beide toestellen die je aanhaalt (EA-N66, USB-N66) krijgen zeer matige reviews. Ik geef zelf de voorkeur aan een PCIE-kaartje omdat die USB-oplossingen altijd ontzettend heet worden en het betrekkelijk snel begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste / Geachte Tweakers Forum lezers,

Ook ik heb deze weekend deze router Asus RT N66U in gebruik genomen icm met een upc 60 mb abonnement.
Zonder problemen geinstalleerd op mijn upc modem.
Op mijn laptop met een killer N netwerk kaart haal ik op 2.4 216Mbps.

Op deze router heb ik een netgear powerline adapter van AV 500 Mbps.
In de slaapkamer een tweede powerline adapter van netgear verbonden met mijn playstation 3.
Echter valt hier de snelheid ,online gamen en streamen tegen.
Krijg steeds van de melding buffer buffer, en vast lopende beelden.

Wie kan mij adviseren om deze router van asus met de beste instellingen voor draadloos en bekabeld internet? Ben geen expert. Hoe kan ik zien wel apparatuur die contact maakt met de router, hoeveel MB die gebruikt? Is er ergens aparte instellingen om de prioriteiten in te stellen voor bepaalde apparatuur of ip adressen?

Alvast Bedankt
Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste / Geachte Tweakers Forum lezers,

Ook ik heb deze weekend deze router in gebruik genomen icm met een upc 60 mb abonnement.
Zonder problemen geinstalleerd op mijn upc modem.
Op mijn laptop met een killer N netwerk kaart haal ik op 2.4 216Mbps.
Hoeveel MB is dit?

Op deze router heb ik een netgear powerline adapter van AV 500 Mbps
In de slaapkamer een tweede powerline adapter van netgear AV 500 Mbps verbonden met mijn playstation 3.
Echter valt hier de snelheid ,online gamen en streamen tegen.
Krijg steeds van de melding buffer buffer, en vast lopende beelden.

Wie kan mij adviseren om deze router van asus met de beste instellingen voor draadloos en bekabeld internet? Ben geen expert.Kan ik bepaalde ip adressen meer snelheid toekennen? Kan ik zien welke apparatuur mbs gebruikt?

Alvast Bedankt
Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
powerline adapters is sowieso vragen om problemen aangezien de snelheid afhankelijk is van het gebruik van je energienet.

Je kunt toch zien op welke snelheid je powerline adapters aangesloten zitten op je PC.

Hoeveel een 216Mmps link is in MB/s durf ik je zo niet te zeggen, dit hangt af van de storing in de lucht en gebruikte encryptie van het wireless signaal

Ik kan hier op wireless 54G (TV) probleemloos een 1080P film streamen vanaf mijn server.

Je zal dus even moeten kijken en testen waar het probleem zit.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer je PS3 gewoon draadloss met de router te verbinden, kijken of dat niet beter is..
anders moet je toch met kabel gaan werken of een extender of acces point kopen. bijv die ik hierboven aan iemand heb geadvisserd EA66N van Asus. (kun je em zowel in adapter modus op de netwerkpoort van de PS3 gebruiken of als accespoint, en op 5ghz werken en dus weinig kans op storingen) .. ik weet namelijk niet hoe goed de wireless adapter van de PS3 is..

Mbits (Mbps) altijd door 8 delen = MB/s alleen bij een wireless verbinding is dat in realworld altijd veel minder.. ik heb met de RT-AC66U (grote broer) een 300mbps verbinding met een laptop.. echter is de echte overdracht tussen de 15-25 MB/s ipv 37,5 .. dit komt idd door storingen van andere apparaten (2.4ghz) en encryptie.. op 5ghz zal je daar minder last van hebben.

succes!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:27
Heeft iemand een idee waar ik deze tool kan downloaden? http://support.asus.com/S...F94-957B-BBA0F2B7E018&t=2

Ik zie bij mijn router pagina namelijk niet de link staan naar de assocation tool. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staat bij mij gewoon in het linker menu usb application. Maak anders eens een screenshot hoe het er bij jou uitziet.
En heb je een courante firmware? Kan mij voorstellen dat bij de vroegere versies bepaalde optie er niet inzaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Polanski & Fat-server,

Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag.
Het ziet ernaar uit dat het probleem met de playstation is opgelost.
Ik kan gaming zonder happering.

Mijn ander vraag: Ik wil nu op deze router een usb storage - die benaderd kan worden door mijn apparatuur, draadloos en bekabeld, maar ook bijv vanaf een ander plek.
Hoe kan ik dit het best opzetten? Kan ik deze storage tevens ook gebruik als cloud?
En hoe werkt het?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 21:42
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:49:
Mijn ander vraag: Ik wil nu op deze router een usb storage - die benaderd kan worden door mijn apparatuur, draadloos en bekabeld, maar ook bijv vanaf een ander plek.
Hoe kan ik dit het best opzetten? Kan ik deze storage tevens ook gebruik als cloud?
En hoe werkt het?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Roy
Daar hebben ze bij Asus iets heel moois voor bedacht; een handleiding ;)

Als je even op de link klikt, zul je precies de info vinden die je nodig hebt ;) Eerst zelf een beetje research doen hé :9

[ Voor 10% gewijzigd door mistervis007 op 20-01-2013 10:55 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook een kleine uitleg:

http://www.youtube.com/watch?v=Z1hncv8e08w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 19:33:
Die staat bij mij gewoon in het linker menu usb application. Maak anders eens een screenshot hoe het er bij jou uitziet.
En heb je een courante firmware? Kan mij voorstellen dat bij de vroegere versies bepaalde optie er niet inzaten.
USB application staat er wel, maar dan staat er geen link naar de tool. Kan iemand wellicht de URL posten?

btw: laatste reguliere versie (niet de nieuwe beta)

[ Voor 5% gewijzigd door henkjobse op 21-01-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik denk dat je deze pagina zoekt: http://192.168.1.1/APP_Installation.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkjobse schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:10:
[...]

USB application staat er wel, maar dan staat er geen link naar de tool. Kan iemand wellicht de URL posten?

btw: laatste reguliere versie (niet de nieuwe beta)
Al eens met een andere browser geprobeerd? Had je nog een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Iemand anders problemen met de combinatie RT-N66U en de EA-N66? Mijn EA-N66 verliest elke dag rond de avond het draadloos signaal. Duurt een minuutje, waarna de connectie terug gemaakt wordt. Hieronder de log entry uit de EA-N66;

code:
1
2
Jan  1 11:04:41  WAN Connection: WAN was exceptionally disconnected.
Jan  1 11:04:52  WAN Connection: WAN was restored.

Overigens klopt noch de tijd noch de datum, maar dat kan ik schijnbaar nergens veranderen.

Verder krijg ik niet zo'n te beste noise als de RT-N66U admin bekijk, voorbeeld;

code:
1
RSSI: 0 dBm SNR: 0 dB   noise: -85 dBm  Channel: 40u

Dit is op 5Ghz. Heb alle kanalen geprobeerd, 36 is het slechtst met noise op -90, de andere kanalen zijn allemaal -85dBm. Beide toestellen (de EA en de RT) staan ongeveer boven elkaar (verdieping hoger). Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:24

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
Dit is op 5Ghz. Heb alle kanalen geprobeerd, 36 is het slechtst met noise op -90, de andere kanalen zijn allemaal -85dBm. Beide toestellen (de EA en de RT) staan ongeveer boven elkaar (verdieping hoger). Iemand tips?
Hmm geen last van. Wel was hij laatst aan het knipperen bij mij, slechte ontvangst. Ik heb hem nu op 2.4GHz gezet. Om een of andere rede ontvangt hij 5GHz opeens niet zo heel sterk meer.
Al geprobeerd om de antennes van de router te richten? als ze recht onder elkaar staan is het ontvangst meestal niet zo goed.

-90dBm noise level is trouwens erg goed. Des te lager, des te minder noise. Voor signaal wil je een zo hoog mogelijk getal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde hier hoor op 5Ghz (AC66U) ;

code:
1
RSSI: 0 dBm SNR: 0 dB   noise: -84 dBm  Channel: 48u

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Alweer hetzelfde met die EA-N66:

code:
1
2
Jan  1 14:47:20  WAN Connection: WAN was exceptionally disconnected.
Jan  1 14:47:31  WAN Connection: WAN was restored.

Misschien beter terugsturen nu het nog binnen de 7 dagen valt en geld terugvragen. Wat ben ik met een adapter die om de zoveel tijd beslist om de connectie eruit te gooien. Niet handig tijdens het spelen van een spel, streamen van een video, ...

[ Voor 13% gewijzigd door Flying op 22-01-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Nu lukt het inderdaad wel weer, maar er zijn geen verdere updates beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook een router van Asus toch? Zo ja, welke?

Nevermind zie het al.

Van die heb je de firmware ook al een update gegeven?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Eindelijk gevonden, staat ie er niet meer op: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wireless/ASUSWRT/DM2.zip
file not found

Via deze pagina: http://192.168.1.1:8081/help.asp#1

Balen zeg.
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:06:
[...]

Al eens met een andere browser geprobeerd? Had je nog een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet wat je bedoelt. En waarom zijn jullie plaatsen jullie linkjes naar je interne netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een camping en was geholpen door Wifitenne omdat ik ook de Asus RT-N66U (N900) dual-band router had aangeschaft om mijn mini camping te voorzien van internet.
Het kastje gaf geen gewenst resultaat.
ik ben op aanraden via een collega terecht gekomen op de website www.disney.com
ik ben zeer tevreden over Wifitenne, ze hebben mijn camping goed voorzien van kwaliteits wifi.
Ook de service ben ik zeer over te spreken!

Echt een aanrader! Top! ;)

Modbreak:Ik begrijp dat je tevreden bent over de dienstverlening, maar dat is nog geen reden om meteen reclame voor ze te gaan maken. Dit wordt gezien als spam, en dat is niet toegestaan zoals je had kunnen lezen in het Het algemeen beleid

[ Voor 23% gewijzigd door Equator op 28-01-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 16:50
Heeft iemand ervaring met deze router als hij door veel apparaten tegelijk wordt belast lees ( 5 iPads 4 smartphones 3 laptops plus 2x bedraadde verbinding)
En dat alle verbinding soepel werken?

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Wireless:
2 Smartphones
1 Laptop
1 desktop
1 tab

Bedraad:
TV
Desktop
Server
MediaSpeler

Op een 100Mbps up/down verbinding die goed gebruikt wordt geeft geen enkel probleem.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Pagina: 1 ... 11 ... 30 Laatste