Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Supsooi schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:01:
Heeft iemand ervaring met deze router als hij door veel apparaten tegelijk wordt belast lees ( 5 iPads 4 smartphones 3 laptops plus 2x bedraadde verbinding)
En dat alle verbinding soepel werken?
Hier een 200/200 verbinding met een server die gemiddeld 30 - 35 TB per maand verbruikt, de volle 200 Mbit wordt regelmatig bereikt en daarbij ook nog gebruik van nieuwsgroepen kom ik op een totale bandbreedte van ongeveer 370 Mbit, en dat trekt hij moeiteloos. Tel nog een stuk of wat vaste en draadloze (2.4 en 5 GHz) apparaten bij op (in totaal 12 apparaten).

Een heerlijk apparaat :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:09
Ik heb deze router ook in mijn bezit en ben er erg blij mee. Zit wel met een vraag en heb niet zoveel verstand van netwerken dus please don't shoot me :)

Ik heb UPC 60mb internet. Op het UPC modem van Cisco heb ik Bridge mode aanstaan met WiFi, DHCP, etc. uit. Op de Asus router staat de Operation mode op 'Wireless Router Mode'. Mijn vraag is of dit nu de beste optie is of dat ik de Asus router beter op 'Access Point Mode' kan instellen?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Morpheus2003 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:21:
Ik heb deze router ook in mijn bezit en ben er erg blij mee. Zit wel met een vraag en heb niet zoveel verstand van netwerken dus please don't shoot me :)

Ik heb UPC 60mb internet. Op het UPC modem van Cisco heb ik Bridge mode aanstaan met WiFi, DHCP, etc. uit. Op de Asus router staat de Operation mode op 'Wireless Router Mode'. Mijn vraag is of dit nu de beste optie is of dat ik de Asus router beter op 'Access Point Mode' kan instellen?

Bvd!
Gewoon op router mode laten. Anders kun je er niks mee. Op Access Point mode schakelt hij DHCP etc. uit. En aangezien je modem in Bridge modus staat heb je daar niet bepaald veel aan.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supsooi schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:01:
Heeft iemand ervaring met deze router als hij door veel apparaten tegelijk wordt belast lees ( 5 iPads 4 smartphones 3 laptops plus 2x bedraadde verbinding)
En dat alle verbinding soepel werken?
Same here, maar dan met de Ac versie (zelfde HW + ac mod) met Merlin CFW
3 smartfones, Server, HTPC, Workstation, PS3, Notebook & Seedbx. Dagelijks +/- 100 GB aan traffic.. no problem! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:32
New firmware is out (ASUS RT-N66U Firmware Version 3.0.0.4.270):

http://support.asus.com/D...m=RT-N66U%20(VER.B1)&os=8

[ Voor 16% gewijzigd door GorgeousMetal op 30-01-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Op het zicht geen opmerkelijke features of fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merlin CFW all the way !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 10:01
Heb sinds gister de RT-N66u in mijn netwerk hangen. Daar ik glasvezel heb, heb ik de router direct aan de glasvezelmodem (genexis) gehangen. Dit alles gedaan via het aansluitschema van Asus.

Nu werkte het internet wel, maar om het betrouwbaar te noemen, ho maar. Om de haverklap ligt het internet eruit, duurt het ook heel lang voordat ik mijn router kan benaderen. Wat betreft het internet, moet ik bij de WAN-instellingen (static ip, etc.) zelf nog wat dingen doen?
Maar hoe kan het dat de router zo traag reageert als ik deze gewoon wil bereiken via 192.168 etc.
Als ik even later op refresh klik, dan laad de pagina wel weer snel door.

Mijn vraag is, welke instellingen zijn het belangrijkst om na te kijken?

Vooralsnog vind ik het een waardeloze investering gezien de onbetrouwbaarheid van het apparaat. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Had ik ook met mijn eerste RT-N66U. Zo instabiel als de pest, om de haverklap vloog de verbinding eruit, de router haast niet te benaderen via zijn webinterface.

Ik heb als RMA aangemeld en een nieuwe gekregen, toen werkte alles vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
The Wizard schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 07:52:
Had ik ook met mijn eerste RT-N66U. Zo instabiel als de pest, om de haverklap vloog de verbinding eruit, de router haast niet te benaderen via zijn webinterface.

Ik heb als RMA aangemeld en een nieuwe gekregen, toen werkte alles vlekkeloos.
Werd er net zo gek van, dat ik de heleboel van Asus uit het netwerk heb getrokken. Dat kreng gaat vandaag nog retour. Wat een apparaat... Heb net de boel van de provider weer aangesloten, en alles werkt weer als een zonnetje, behalve dan dat ik verder niks met het apparaat kan en het bereik (voornaamste redenen aanschaf nieuwe router) kan.

Zit sterk te twijfelen of ik hem RMA stuur of dat ik gewoon mijn geld terugwil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar als jij nog niet eens weet of je static ip moet invullen van je provider denk ik dat het meer aan je eigen onwetendheid ligt dan aan de router.

Desalniettemin zou het zomaar kunnen dat je een defect exemplaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:06
Ik heb sinds gisteren ook de Asus RT-N66U in mijn bezit. Alles ingesteld en ik heb internet op mijn pc''s en allen zitten in het netwerk. Qua bereik van de 2,4G vind ik het ook niet echt schokkend. Ik heb net zoveel streepjes op mijn tablet als met de TP-Link 1043ND wat ontvangst betreft. Maar de verbinding lijkt wel stabieler met de Asus dan de TP-LInk. Dus dat is wel beter. De Tangent Quattro wifi radio is vandaag ook nog niet 1x uitgevallen en deze staat op zolder. Wifi signaal wat op de radio word doorgegeven is 60% (dacht ik gisteren gezien te hebben).
Dan heb ik alleen nog een vraag over ''Port Forwarding''.
Als ik bv een range wil instellen van bv 20100 tot 20110 moet ik een naam geven, de range, het ip adres waar het heen moet en als op het opgegeven ip adres de range hetzelfde is moet ik niks invullen bij ''local port''. Dit heb ik van de Asus site gehaald. Link.
**If you want to forward a port range, for example 10200:10300, to a PC which is using the same port range, enter the service name, port range, and local IP address, but leave the local port blank''.

Maar wat vul ik in als op de ander pc de range loopt van bv 30100 tot 30110 ipv 20100 tot20110?
Iemand een idee?

En als je volgens de site van Asus het veld ''local port'' leeg moet laten als je een range invult, waarom vult de wizard zelf dan alleen poort 21 in als je kiest voor FTP. Bij range word ingevuld 20,21 en bij ''local port'' 21?
Of gaat bij FTP poort 20 ook over poort 21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
pietertie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:01:
[...]

Werd er net zo gek van, dat ik de heleboel van Asus uit het netwerk heb getrokken. Dat kreng gaat vandaag nog retour. Wat een apparaat... Heb net de boel van de provider weer aangesloten, en alles werkt weer als een zonnetje, behalve dan dat ik verder niks met het apparaat kan en het bereik (voornaamste redenen aanschaf nieuwe router) kan.

Zit sterk te twijfelen of ik hem RMA stuur of dat ik gewoon mijn geld terugwil.
Ik had hier toen ik glasvezel aansloot ook, heb je toevallig de IDLE Discconect setting veranderd?
Mijn router disconnecte ook van internet op basis van een interval, ik heb onderstaande setting eerst naar 10 veranderd en toen weer naar 0, en toen pikte hij dez netjes op sindsdien geen last meer gehad van disconnects.
Welke Provider zit je bij?

In de GUI onder PPOE Settings, IDLE Disconnect Time in Seconds opnieuw op 0 zetten.

Wellicht dat het helpt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
itxs schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:24:
[...]

Ik had hier toen ik glasvezel aansloot ook, heb je toevallig de IDLE Discconect setting veranderd?
Mijn router disconnecte ook van internet op basis van een interval, ik heb onderstaande setting eerst naar 10 veranderd en toen weer naar 0, en toen pikte hij dez netjes op sindsdien geen last meer gehad van disconnects.
Welke Provider zit je bij?

In de GUI onder PPOE Settings, IDLE Disconnect Time in Seconds opnieuw op 0 zetten.

Wellicht dat het helpt,
Nee, deze heb ik niet veranderd. Tevens is de router al weer op plaats van verzending aangekomen. Ik heb nu mijn wifi op de thomson router (zit bij solcon) uitgeschakeld en een netwerk opgebouwd via mijn time capsule (dual band). Vooralsnog loopt dit als een zonnetje, daar waar dit eerder niet zo was.

@ ciris
Ik ben inderdaad een leek op dit gebied, maar wanneer ik praktisch niets kan veranderen, omdat de router niet te benaderen valt, dan ben ik er gauw klaar mee. De falende internetverbinding verwijt ik inderdaad aan missende/verkeerde instellingen. Maar kan het lokaal niet bereiken van de router hier mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe jij dat ding als leek zijnde probeert te benaderen. Probeer je dat netjes door eerst de router via je je bedrade netwerk te bereiken zonder aangesloten te zijn op het internet of ram je dat ding direct aan je modem zonder iets te configgen en dan de router draadloos te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:25:
Ik weet niet hoe jij dat ding als leek zijnde probeert te benaderen. Probeer je dat netjes door eerst de router via je je bedrade netwerk te bereiken zonder aangesloten te zijn op het internet of ram je dat ding direct aan je modem zonder iets te configgen en dan de router draadloos te benaderen?
Ik heb het wifi gedeelte uiteraard geconfigureerd via de kabel. Toen dat gedaan was ben ik met de laptop op 3 meter van de meterkast gaan zitten (aan tafel). Toen wat lopen rommelen met instellingen, maar het mocht niet baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat zo terug leest he. Rommelen met de instellingen van een router over een draadloze verbinding, hoe klinkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:48:
Als je dat zo terug leest he. Rommelen met de instellingen van een router over een draadloze verbinding, hoe klinkt dat dan?
Ik snap hoe het klinkt. Als ik de volgende keer wat rustiger ben, dan zal ik dit forum waarschijnlijk veel raadplegen en het hebben over de juiste instellingen. Voor nu ben ik zeer tevreden met wat de time capsule doe, dus voor nu hou ik het daarbij.
Jij bent nog altijd een zeer tevreden gebruiker van deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Mja, die fout maakte ik vanavond ook. Firmware update van m'n RT-AC66U wireless access point. Wilde niet meer terug op komen, ook na een powercycle.

Dus vanaf het vaste net, m'n desktop, geprobeerd verbinding te maken en ik kreeg een soort van nood-scherm om een firmware te uploaden. Eerste keer ging ook nog mis, na de tweede keer proberen deed 'ie het weer goed.

Ofwel: geen gevaarlijke dingen met dit speeltje doen over een draadloze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietertie schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:52:
[...]

Ik snap hoe het klinkt. Als ik de volgende keer wat rustiger ben, dan zal ik dit forum waarschijnlijk veel raadplegen en het hebben over de juiste instellingen. Voor nu ben ik zeer tevreden met wat de time capsule doe, dus voor nu hou ik het daarbij.
Jij bent nog altijd een zeer tevreden gebruiker van deze router?
Dit is de eerste consumentenrouter die doet wat ik wil. Ik ben er dus wel tevreden mee en een hoop mensen met mij. Ook test sites zijn er lovend over.
In mijn ogen is het heel simpel, denk jij echt dat dat ding in omloop zou zijn als hij niet normaal configureerbaar zou zijn? Het is geen brakkiewakkie merk dus je mag er van uit gaan dat het normaal werkt. Waar het meestal fout gaat is dat men niet de juiste voorbereidingen treft en zich niet een beetje inleest. Niet lullig bedoelt maar als jij nog niet eens weet of je provider een static ip uitlevert en je knoopt je router toch aan dat modem vast zonder ook maar enige kennis van zaken dan vraag je erom om dit soort geleuter te krijgen. En dan krijgt prima apparatuur vervolgens de schuld dat het niet werkt. Dat vind ik dan een beetje jammer.
Handje vasthouden is een leuk maar enige eigen inzet mag ook wel verwacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:29:
[...]
Dit is de eerste consumentenrouter die doet wat ik wil. Ik ben er dus wel tevreden mee en een hoop mensen met mij. Ook test sites zijn er lovend over.
In mijn ogen is het heel simpel, denk jij echt dat dat ding in omloop zou zijn als hij niet normaal configureerbaar zou zijn? Het is geen brakkiewakkie merk dus je mag er van uit gaan dat het normaal werkt. Waar het meestal fout gaat is dat men niet de juiste voorbereidingen treft en zich niet een beetje inleest. Niet lullig bedoelt maar als jij nog niet eens weet of je provider een static ip uitlevert en je knoopt je router toch aan dat modem vast zonder ook maar enige kennis van zaken dan vraag je erom om dit soort geleuter te krijgen. En dan krijgt prima apparatuur vervolgens de schuld dat het niet werkt. Dat vind ik dan een beetje jammer.
Handje vasthouden is een leuk maar enige eigen inzet mag ook wel verwacht worden.
Ik denk dat je nu een beetje doordrijft. Ik gaf al aan dat ik inderdaad niet bekend ben in het netwerken en ik ook echt wel snap dat Asus, wat inderdaad een goed merk is, niet zomaar een brakkiewakkie product op de markt zet. Doordat ik tegen het einde van de retour-stuur-periode aanliep, heb ik dus op safe gespeeld en het product terug gestuurd.
Voor het aanschaffen van een router heb ik behoorlijk wat tijd op het internet doorgebracht, voordat ik tot aanschaf overging. Mijn eerste keus was de tp-link tl-wdr4300, maar daar las ik toch teveel negatieve berichten over. Over de asus niets dan lof en de vergelijkingssites laten inderdaad mooie resultaten zien.
Daarom had ik de router ook aangeschaft.
Heb trouwens contact gehad met solcon. Zij gaven aan dat het niet nodig is om iets aan het statische ip te doen, dit zo automatisch worden overgenomen, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen flauw idee. Ik heb geen Solcon en zeer waarschijnlijk een ander modem als dat van jou. Dat verschilt verder per provider. Het is natuurlijk erg eenvoudig om even in je oude router te kijken en daar de instellingen van over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... zelf reken ik mijzelf als een behoorlijk noob, zeker geen tweaker. Wat dat betreft heb ik hier eigenlijk niets te zoeken. Desondanks mede op de vele positieve reviews hier, deze router gekocht. Na het doornemen van een aantal draadjes alhier, het doornemen van de handleiding en het stellen van een aantal verduidelijkingsvragen (is dat uberhaupt nederlands?) in dit draadje, heb ik de router conform adviezen/ voorschriften aangesloten op de (KPN) Experiabox en het ding draait sindsdien als een zonnetje.

Mijn laptop, IPad maar ook de Pana plasma en de SBT draaien er prima op. Het ontvangst op de SBT is zelfs nooit minder dan 95% geweest, meestal is er gewoon 100% signaal. Zowel Spotify (Premium) als internetradio draaien er dan ook mooi stabiel op.

Niets te klagen betreft deze router, zelfs niet door deze noob :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zit ik met het probleem om poorten open te zetten , ik wil graag poort 80 open zetten maar die word gebruikt door de router zelf , ook voor me telefoon gaat die poort niet open ... heb gezocht op int en in dit forum maar zie maar geen oplossing , gebruik wel de software van asus zelf ... :X h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:37:
Zelf zit ik met het probleem om poorten open te zetten , ik wil graag poort 80 open zetten maar die word gebruikt door de router zelf , ook voor me telefoon gaat die poort niet open ... heb gezocht op int en in dit forum maar zie maar geen oplossing , gebruik wel de software van asus zelf ... :X h
Als jezelf poort 80 open zet overruled hij de poort die asus voor aicloud openzet.
Vond het zelf niet zo'n fijn idee dat mijn routerwebinterface op poort80 stond dus heb poort 80 verwezen naar een loopback adres...

Dus overrullen en je kan gewoon poort 80 toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de tip , werkt top nu !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamrenne
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-07 21:15
Ik krijg hem morgen binnen en ben erg benieuwd!
Ik heb eens zitten googlen, maar heb niet echt een antwoord op mijn vraag gekregen, dus misschien dat iemand van jullie dat kan geven :)
Wat is het voordeel van de custom firmware ten opzichte van de standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:42
iamrenne schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:30:
Ik krijg hem morgen binnen en ben erg benieuwd!
Ik heb eens zitten googlen, maar heb niet echt een antwoord op mijn vraag gekregen, dus misschien dat iemand van jullie dat kan geven :)
Wat is het voordeel van de custom firmware ten opzichte van de standaard?
Kijk hier eens: http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=7846

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamrenne
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-07 21:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
Vandaag deze router gekocht. Zeer tevreden over! Goed bereik ook. Zijn er nog tips om het wifi-bereik te verbeteren en eventueel sneller te maken? Of zijn er nog tips voor LAN/WAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wifi ontvangers 40 Mhz ondersteunen altijd goed om dat aan te zetten..
en LAN tweaks? hmm zijn er denk ik niet echt veel.. ofja JUMBO-FRAME aanzetten in je NIC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Als ik aan het doorspoelen ben in een film (via mijn iPhone of iPad) dan pauzeert die altijd als ik heel veel verder ga dan dat deze apparaten aan data hebben gestreamed. Bij mijn WNDR3700 heb ik hier nooit problemen mee gehad. Wi-Fi bereik is wel beter van deze Asus maar waarom heb ik dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groof
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-12-2014
Ik heb een vraagje over de DLNA server in de RT-N66U (miniDLNA?). De eerste dagen werkte dit als een zonnetje, maar sinds twee weken krijg ik geen toegang meer tot mijn bestanden vanuit mijn Transformer. De DLNA server op de router wordt herkend, en ik kan er verbinding mee maken. Vervolgens blader ik naar de bestanden zelf, maar dan worden er geen bestanden gevonden, terwijl er iets van 600GB aan data op staat. Hoe komt dit, en hoe kan ik dit oplosaen?

ik had een vergelijkbaar probleem met de DLNA die niet goed werkte. De mappen waren zichtbaar, maar de bestanden niet te zien op de aangesloten harddisk. ASUS gaf me de oplossing: stel de media server directory opnieuw in, onder usb application > media server. Daarna werkte het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een new laptopje gekocht. Zojuist eens een speedtest uitgevoerd (Ookla) gemiddeld 94 Mbit van de 100 conform KPN pakket. Niet slecht, en ter verduidelijking dat was via een Wifi verbinding middels een RT-N66U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:54:
Gisteren een new laptopje gekocht. Zojuist eens een speedtest uitgevoerd (Ookla) gemiddeld 94 Mbit van de 100 conform KPN pakket. Niet slecht, en ter verduidelijking dat was via een Wifi verbinding middels een RT-N66U.
... Blond; waar Mbit staat dient men Mb te lezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dat is hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... Ik he mij (vals?) laten voorlichten dat 8 Mbit - 1 Mb betreft ... (?).
Niet juist dus?

http://www.draadloosinter...de-mbit-vs-mbyte-valkuil/

Wikipedia: Megabit

...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:47:
[...]

... Ik he mij (vals?) laten voorlichten dat 8 Mbit - 1 Mb betreft ... (?).
Niet juist dus?

http://www.draadloosinter...de-mbit-vs-mbyte-valkuil/

Wikipedia: Megabit

...
Het gaat hier om de hoofdletter:
8 Megabit is 8Mb en 1 Megabyte of 1MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theblindman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 00:39:
[...]

Het gaat hier om de hoofdletter:
8 Megabit is 8Mb en 1 Megabyte of 1MB
Ok, helder; het glasvezelpakket betreft 100 Mb/s, of te wel zo'n 12 MB/s.

Dank voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:24

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
En dan heb je ook nog MiB Wikipedia: Mebibyte wat in essentie het zelfde is als MB, alleen is MiB in het leven geroepen om verwarring te voorkomen...
snap je hem nog? :p

Enig verschil tussen MB en MiB is wel dat MB niet altijd hoefd te betekenen dat iets 1024KB is, maar het kan ook 1000KB betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu een paar weken en moet zeggen ben er wel tevreden over , download snelheid van 45 mb op me mobiel of tab , me int is 60 mb dus dat is snel zat , had liever natuurlijk de volle mep gehad maar kan er goed internetten of filmpjes streamen naar met tab ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo luitjes.

ik ben ook in het bezit van een asus rt66u
nu heb ik het probleem dat hij na ongeveer een dag of als ik weer thuis kom hij de verkeerde ip aan mijn smartphone geeft en ook de laptop
ik zit met mijn cisco van ziggo en mijn ip cameras in de 192.168.178.000
range. ik had mijn router het ip van 192.168.178.11 gegeven maar dan geeft hij bv aan mijn smartphone na een tijdje 192.168.0.22 of iets in die range.
hoe kan ik dit verhelpen??
mijn asus staat ingesteld als bridge

alvast bedankt
groetjes pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo luitjes.

nu heb ik het probleem dat hij na ongeveer een dag of als ik weer thuis kom hij de verkeerde ip aan mijn smartphone geeft en ook de laptop
range. ik had mijn router het ip van 192.168.178.11 gegeven maar dan geeft hij bv aan mijn smartphone na een tijdje 192.168.0.22 of iets in die range.
waar kan ik bv instellen dat hij tussen een bepaalde range de ip adressen maar mag uitdelen?
ik ben helaas niet zo heel erg goed met het ip gebeuren (nog)

groetjes pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Als je Asus als bridge is ingesteld, dan zou die geen IP adressen mogen uitdelen - DHCP server van de Asus zou uit moeten staan, de Cisco is de enige DHCP server die je dan zou moeten hebben.

• Flying
  • Nu online
Die Asus EA-N66 blijft onstabiel bij mij. Gisteren viel de connectie voortdurend weg, ook na herstarten van zowel de RT-N66U als de EA-N66. Iemand nog eventuele oplossingen? Een rechtstreekse connectie tussen router en pc werkt stabiel, maar is dan wel een stuk trager (150N).

• itxs
  • Niet online
Flying schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:19:
Die Asus EA-N66 blijft onstabiel bij mij. Gisteren viel de connectie voortdurend weg, ook na herstarten van zowel de RT-N66U als de EA-N66. Iemand nog eventuele oplossingen? Een rechtstreekse connectie tussen router en pc werkt stabiel, maar is dan wel een stuk trager (150N).
Wellicht kan je even je Asus Log Posten, dan kan ik meer zien welk gedrag je router vertoont.
Verbreekt ie "Alles" dus wireless en lan of alleen je verbinding naar internet.

Hoe maak je connectie met internet, PPPOE of anders.

Ik had een bug dat hij mijn verbinding om de 15 minuten resette, dit had te maken met een keep alive die niet lekker stond.

• Flying
  • Nu online
Ben niet helemaal thuis in die termen vrees ik. De log geeft niets weer aangezien de router daarnet even voor een andere reden herstart werd. De router maakt rechtstreeks verbinding met de modem van de kabelprovider. Met andere toestellen (smartphone/netbook/tweede desktop) heb ik dit probleem echter nog niet gehad, deze maken dan ook geen verbinding via de EA-N66.

In de log van de EA-N66 komt dan gewoon het volgende te staan: "WAN Connection: WAN was exceptionally disconnected". 's Nachts wordt die trouwens gewoon volledig uitgeschakeld.

De EA-N66 maakt gewoon verbinding met de 5Ghz frequenty. Hiervan staat de channel op auto (maar heeft ook gewoon lange tijd op 36 gestaan), de bandwidth op 40Mhz en de modus is N-only.

Het wegvallen van de connectie is betrekkelijk irritant tijdens downloads, streaming video en het spelen van spelletjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Flying op 14-02-2013 13:32 ]

Verwijderd

Ik heb je een tijdje terug proberen te helpen maar geen reactie meer gekregen. Lees dat nog eens door zou ik zeggen en geef dan ook eens de informatie waarnaar gevraagd word.

• Flying
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:45:
Ik heb je een tijdje terug proberen te helpen maar geen reactie meer gekregen. Lees dat nog eens door zou ik zeggen en geef dan ook eens de informatie waarnaar gevraagd word.
Heb daar helemaal over gekeken. Nuja, om daarop terug te komen zowel de router als de adapter hebben de nieuwste firmware:
Router: 3.0.0.4.270
Adapter: 1.0.1.7f

• nooberke
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:05:
hallo luitjes.

alvast bedankt
groetjes pascal
Is het überhaupt niet handiger om de router functie van Ziggo uit te laten zetten en gewoon de Asus alles te laten regelen?

Verwijderd

Flying schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:15:
[...]

Heb daar helemaal over gekeken. Nuja, om daarop terug te komen zowel de router als de adapter hebben de nieuwste firmware:
Router: 3.0.0.4.270
Adapter: 1.0.1.7f
Heb je een harde reset gedaan na het installeren van de firmware?

• Flying
  • Nu online
Geen harde reset van de router na installatie van de .270.

Van de EA-N66 ook geen harde reset gedaan, maar die werd wel pas volledig ingesteld na installatie van de .7f firmware. Ook geen idee hoe zo'n harde reset in zijn werk gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Flying op 14-02-2013 14:28 ]

Verwijderd

Kan je eens een screenshot van je log posten met de melding die je krijgt als hij disconnect.

Verder als ik google op die disconnects kom ik ook zaken tegen als veiligheids issues in je netwerk en suggesties om je security settings eens te veranderen.

• Flying
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:42:
Kan je eens een screenshot van je log posten met de melding die je krijgt als hij disconnect.

Verder als ik google op die disconnects kom ik ook zaken tegen als veiligheids issues in je netwerk en suggesties om je security settings eens te veranderen.
Vanaf het voorkomt post ik een screenshot.

Qua veiligheidsfeatures heb ik overigens niets aangepast. Windows 8 standaardinstellingen en op de router staat de firewall gewoon aan.

Verwijderd

Ik bedoelde je wireless encryptie.

• Flying
  • Nu online
Die staat ingesteld op WPA-Personal2 met een wachtwoord van 20 karakters die een combinatie zijn van letters, cijfers en speciale tekens door elkaar. Het zou me verbazen moest dan een probleem geven?

Edit: ik zit wel met de network key rotation interval op 3600 en van wat ik daaruit begrijp kan dat tijdelijke onderbrekingen veroorzaken

[ Voor 26% gewijzigd door Flying op 14-02-2013 14:58 ]

• Flying
  • Nu online
Bij deze opnieuw probleem gehad.

Log EA-N66:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2h2o50m.jpg

Log: RT-N66U
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/4idnbq.jpg

Verwijderd

Mja, het enige wat ik kan achterhalen is dat het een combi van hardware kan zijn wat niet lekker loopt. Tussen je modem en je router dus.

http://vip.asus.com/forum...6U&SLanguage=en-us&page=1

Zoek eens rond op het forum van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Heb deze router nu ongeveer een half jaar in bezit. Ik vond het een fijn idee om een wlan gasten netwerk op te kunnen zetten voor bezoekers, echter stuitte ik al snel tegen het probleem dat dit niet simpel te limiteren was in snelheid. Ik geef de omgeving niet graag mijn gehele bandbreedte weg. Schijnbaar is er wel wat mogelijk met QoS, maar dat werkt toch meer op basis van voorrang geven?

Al met al doet deze router zijn werk goed. Kan gewoon goede snelheid downloaden en daarnaast browsen wat op mijn vorige goedkope router toch veel problemen gaf.

Waar ik me tot op heden wel erg aan irriteer is de snelheid van de administration pagina. In het begin ging dit altijd wel soepel, maar wat is dit traag geworden zeg. Vaak moet ik om een instelling te kunnen zien 5 keer de pagina refreshen wil deze iets tonen. Dit met IE10. Chrome lijkt ietswat beter te werken, maar toch ook nog vaak 'hangers', waardoor ik soms meerdere malen moet refreshen voordat ik de pagina kan zien. Andere van dit laatste toevallig ook last? Ik heb gewoon de standaard firmware, up to date, er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meivogeltje schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:03:
Heb deze router nu ongeveer een half jaar in bezit. Ik vond het een fijn idee om een wlan gasten netwerk op te kunnen zetten voor bezoekers, echter stuitte ik al snel tegen het probleem dat dit niet simpel te limiteren was in snelheid. Ik geef de omgeving niet graag mijn gehele bandbreedte weg. Schijnbaar is er wel wat mogelijk met QoS, maar dat werkt toch meer op basis van voorrang geven?

Al met al doet deze router zijn werk goed. Kan gewoon goede snelheid downloaden en daarnaast browsen wat op mijn vorige goedkope router toch veel problemen gaf.

Waar ik me tot op heden wel erg aan irriteer is de snelheid van de administration pagina. In het begin ging dit altijd wel soepel, maar wat is dit traag geworden zeg. Vaak moet ik om een instelling te kunnen zien 5 keer de pagina refreshen wil deze iets tonen. Dit met IE10. Chrome lijkt ietswat beter te werken, maar toch ook nog vaak 'hangers', waardoor ik soms meerdere malen moet refreshen voordat ik de pagina kan zien. Andere van dit laatste toevallig ook last? Ik heb gewoon de standaard firmware, up to date, er op staan.
Geen last van , is er vrijwel direct heb wel merlin btw.. en kijk wel rechtstreeks via kabel .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met DD-WRT op de RT-N66U? Ik lees allemaal spookverhalen over de installatie (brick risico ivm iets met de NVRAM) en bovendien is het me niet helemaal duidelijk of DD-WRT biedt wat ik zoek. Het belangrijkste wat ik zoek is:

* Mogelijkheid tot het filteren van de toegang tot geforwarde poorten (dus dat alleen bepaalde IP's bij een poort kunnen, dlink routers hebben dat standaard). Met andere woorden een firewall voor het inkomend verkeer. De firewall functie die erin zit biedt dat niet.
* Een firewall voor het IPv6 verkeer. IPv6 werd uitstekend, maar er zit geen enkele vorm van firewall in, waardoor elk systeem dat zichzelf een v6 IP toekent volledig openstaat naar het Internet, een grote misser dus.
* IPv6 configuratie middels 6rd (op eenvoudige wijze)

De stock firmware van de RT-N66U zal ik verder niet missen. De Bittorrent client + DNLA server leek me een leuke combinatie, maar zoals ik al verwachtte stort het ding totaal in bij het downloaden van een torrent over mijn 100/100 verbinding en neemt hij de internetverbinding en SMB server met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb sinds een paar weken een Asus RT N66U. Tot op heden bevalt deze prima.
Nou heb ik ook gezien dat deze router ook vpn ondersteunt. Alleen, dat krijg ik niet voor elkaar.
Ik neem aan dat ik vpn moet inschakelen '''Enable PPTP Server''. Dan een gebruiker en wachtwoord moet aanmaken. VPN details, Broudcast sup, Disable (heb ze allemaal al geprobeerd), Authent, auto. MPPE Encr (alle 3 aangevinkt of uitgevinkt, maakt niet uit). Connect dns, auto. Connect WINS, auto. Client ip staat op 192.168.XX.X. (niet in de range van het huidige netwerk).
Als ik nu probeer in te loggen via 3G mislukt elke keer de verbinding.
En nu bedacht ik mij net, op mijn nas DS508 draait ook een vpn server en die gebruikt waarschijnlijk ook dezelfde poort, 1194. In de router staat dus poort 1194 geforward naar het ip adres van de nas.
Vpn op de nas werkt dus wel.
Als bovengenoemde de oorzaak is van geen verbinding kunnen krijgen, is het mogelijk om beiden in te stellen als vpn server?
Als ik de geforwarde poort uit de router verwijder krijg ik nog geen verbinding via vpn in de router.
Gebruik de laatst beschikbare firmware.
Wie heeft een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
mike123 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:26:
Ik heb sinds een paar weken een Asus RT N66U. Tot op heden bevalt deze prima.
Nou heb ik ook gezien dat deze router ook vpn ondersteunt. Alleen, dat krijg ik niet voor elkaar.
Ik neem aan dat ik vpn moet inschakelen '''Enable PPTP Server''. Dan een gebruiker en wachtwoord moet aanmaken. VPN details, Broudcast sup, Disable (heb ze allemaal al geprobeerd), Authent, auto. MPPE Encr (alle 3 aangevinkt of uitgevinkt, maakt niet uit). Connect dns, auto. Connect WINS, auto. Client ip staat op 192.168.XX.X. (niet in de range van het huidige netwerk).
Als ik nu probeer in te loggen via 3G mislukt elke keer de verbinding.
En nu bedacht ik mij net, op mijn nas DS508 draait ook een vpn server en die gebruikt waarschijnlijk ook dezelfde poort, 1194. In de router staat dus poort 1194 geforward naar het ip adres van de nas.
Vpn op de nas werkt dus wel.
Als bovengenoemde de oorzaak is van geen verbinding kunnen krijgen, is het mogelijk om beiden in te stellen als vpn server?
Als ik de geforwarde poort uit de router verwijder krijg ik nog geen verbinding via vpn in de router.
Gebruik de laatst beschikbare firmware.
Wie heeft een tip?
Je kan een Poort op je publieke IP maar 1x toekennen, dus of 1194 aan je router of 1194 aan je nas.
Je kan eventueel een van de 2 laten praten op een andere poort dan 1194..weet alleen dat openvpn (Op Synology en Asus) vreemd kunnen doen als je deze op een andere poort configureert (ik bedoel dat je bijvoorbeeld NAT van poort 8080 publiek naar 1194 Intern UDP) veel routers hebben moeite om UDP/VPN Nat goed te laten lopen op verschillende poorten.

Maar nogmaals enige oplossing om 2 vpn servers te draaien is een van de twee een andere poort toe te wijzen dan 1194.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
itxs schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:57:
[...]

Je kan een Poort op je publieke IP maar 1x toekennen, dus of 1194 aan je router of 1194 aan je nas.
Je kan eventueel een van de 2 laten praten op een andere poort dan 1194..weet alleen dat openvpn (Op Synology en Asus) vreemd kunnen doen als je deze op een andere poort configureert (ik bedoel dat je bijvoorbeeld NAT van poort 8080 publiek naar 1194 Intern UDP) veel routers hebben moeite om UDP/VPN Nat goed te laten lopen op verschillende poorten.

Maar nogmaals enige oplossing om 2 vpn servers te draaien is een van de twee een andere poort toe te wijzen dan 1194.
Ik snap dat je maar 1 poort kan toewijzen op de publieke poort. Ok. Ik heb de geforwarde poort 1194 naar de nas verwijderd uit de router. Ik kan nu nog steeds inloggen op de nas via de vpn verbinding. Is ook erg vreemd. Uuhh ho, hu stop. 8)7 Ik maak momenteel geen gebruik van openvpn maar van pptp. Is dus een andere poort.
Deze poort ook verwijderd uit de geforwarde lijst en nu kan ik dus wel inloggen rechtstreeks op de router.
Bedankt nog. Las het bericht nogmaals door en zag toe openvpn en toen ging er een lichtje branden. (spaarlamp, duurt ff :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:09:
Mja, het enige wat ik kan achterhalen is dat het een combi van hardware kan zijn wat niet lekker loopt. Tussen je modem en je router dus.

http://vip.asus.com/forum...6U&SLanguage=en-us&page=1

Zoek eens rond op het forum van Asus.
Daar heb ik pagina's en pagina's bekeken, maar geen oplossingen gevonden. Heb gisteren uiteindelijk de Merlin firmware op mijn router geflashed, maar het probleem blijft. Het is ook steeds erger aan het worden, gisteren had ik op één avond toch zo'n 4 disconnects. Nu net pas alweer een disconnect. Volgens mij is het toch echt de EA-N66, want met mijn oude 150N wireless adapter had ik dit probleem niet. Ik zit er dus aan te denken om deze gewoon retour te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 07:53

CRX

Flying schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:06:
[...]

Daar heb ik pagina's en pagina's bekeken, maar geen oplossingen gevonden. Heb gisteren uiteindelijk de Merlin firmware op mijn router geflashed, maar het probleem blijft. Het is ook steeds erger aan het worden, gisteren had ik op één avond toch zo'n 4 disconnects. Nu net pas alweer een disconnect. Volgens mij is het toch echt de EA-N66, want met mijn oude 150N wireless adapter had ik dit probleem niet. Ik zit er dus aan te denken om deze gewoon retour te doen.
Het lijkt op een probleem wat ik ook had. Alleen had ik dit met mijn LAN en niet met WIFI. Wat ik uiteindelijk gedaan heb is mijn IP range gewijzigd. Daarna heb ik geen problemen meer gehad. Ik heb inmiddels ook tomato firmware erop draaien. Werkt nu als een zonnetje.
Misschien heb je hier wat aan. Proberen kan geen kwaad zou ik zeggen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Ik heb de IP range gewijzigd naar 172.16.1.1, maar het probleem bleef gewoon. Vandaag was het echt een paar keer per uur. Heb nu de EA-N66 een hard reset gegeven waarbij ook de originele firmware teruggezet wordt, maar nu werkt het toestel helemaal niet meer. Staat al sinds 16u gewoon te "knipperen" en er komt niets van leven in.

Nu werkt het op de oude wireless-adapter gewoon goed, dus het ligt volgens mij echt niet aan de router.

[ Voor 13% gewijzigd door Flying op 20-02-2013 18:59 ]

• Flying
  • Nu online
Na een nacht zonder stroom werkt de EA-N66 vandaag op het werk gewoon weer. Heb beslist om deze even op het werk te testen (wel slechts op 2.4Ghz). Tot nu toe een stabiele verbinding zonder disconnects. Vanavond weer thuis uittesten op 2.4Ghz en kijken wat er gebeurt. Als dat goed gaat, dan weer op 5Ghz testen.

Een collega denkt dat er misschien een telkens een piek op de 5Ghz frequentie komt, wat goed mogelijk is. Misschien de grote koelcellen (woon naast een grote slager) wanneer de koeling aanschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:55

Kroontje

...

Vanavond ontvang ik deze router en wil eigenlijk gelijk beginnen met de Tomato by Shibby firmware in verband met o.a. OpenVPN en fijnere GUI.

Nu kan ik kiezen tussen verschillende varianten voor deze router en kan niet vinden wat de verschillen zijn in deze versies, zie: http://tomato.groov.pl/do...-EN/Asus%20RT-N66u%2064k/

Zie ik iets over het hoofd of kan iemand mij het e.e.a. verhelderen?

Gevonden! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kroontje op 22-02-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Hier ben ik weer :-)

Na een weekje feilloos gewerkt te hebben met de EA-N66 op 2.4Ghz heb ik vandaag besloten om nog maar eens op 5Ghz te proberen. Al binnen het eerste halfuur een disconnect. Nu heb ik ook de oorzaak gevonden denk ik: de disconnect gebeurde toen er meerdere verschillende programma's simultaan een verbinding met probeerden te maken.

Concreet: het inladen van enkele webpagina's en tegelijkertijd verbinding maken met een laptop binnen het netwerk. Bij het erbij voegen van de verbinding naar de laptop viel de hele boel weg. Volgens mij krijgt het apparaat het dus lastig wanneer er tegelijkertijd veel packets ontvangen en verstuurd worden, iets waar ik geen problemen mee heb op 2.4Ghz. Iemand met een mogelijke oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Flying schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:01:

Na een weekje feilloos gewerkt te hebben met de EA-N66 op 2.4Ghz heb ik vandaag besloten om nog maar eens op 5Ghz te proberen. Al binnen het eerste halfuur een disconnect. Nu heb ik ook de oorzaak gevonden denk ik: de disconnect gebeurde toen er meerdere verschillende programma's simultaan een verbinding met probeerden te maken.

Concreet: het inladen van enkele webpagina's en tegelijkertijd verbinding maken met een laptop binnen het netwerk. Bij het erbij voegen van de verbinding naar de laptop viel de hele boel weg. Volgens mij krijgt het apparaat het dus lastig wanneer er tegelijkertijd veel packets ontvangen en verstuurd worden, iets waar ik geen problemen mee heb op 2.4Ghz. Iemand met een mogelijke oplossing hiervoor?
Ik kan me haast niet voorstellen dat de router op dat niveau onderscheid maakt tussen 2.4GHz en 5GHz.. de pakketjes komen via 1 bridge interface binnen. Heb je al uitgesloten dat het probleem op de client zit?

• itxs
  • Niet online
Flying schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:01:

Prestaties van 5Ghz zijn ook veel afhankelijk van de afstand tot je Access Point (Router), 5 GHZ ondanks dat het sneller is is ook gevoeliger voor storing waardoor je laptop/device snel zal terug schakelen in snelheid, tot zelfs het moment dat hij disconnect. Wat geeft je laptop/device aan betreft de kwaliteit van het signaal?, ik heb 5 GHZ ook aanstaan, maar als ik verder van een meter of 8-10 van mijn AP zit met een muur er tussen is het ontvangst ook niet super meer..en switcht hij weer naar 2.4.

• Flying
  • Nu online
Signaalsterkte wordt aangegeven als uitstekend. De afstand tot de router is zo'n 4 meter, wel met een plafond ertussen. Ik was gisteren verplicht terug over te schakelen naar 2.4Ghz omdat de verbinding enorm onstabiel was. Gewoon het bekijken van een livestream lukte zelfs niet zonder disconnects, terwijl het op 2.4Ghz geen probleem is. Nochtans is de signaalsterkte op 2.4Ghz een stuk minder dan op 5Ghz en zit het op 2.4 nog eens boordevol andere netwerken (stuk of 10).
Bigs schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:33:
[...]

Ik kan me haast niet voorstellen dat de router op dat niveau onderscheid maakt tussen 2.4GHz en 5GHz.. de pakketjes komen via 1 bridge interface binnen. Heb je al uitgesloten dat het probleem op de client zit?
Op de client, mijn desktop dan? Nee, dat heb ik niet uitgesloten en ik heb ook geen idee hoe ik dat kan uitsluiten. De EA-N66 geeft mijn desktop de verbinding via een utp-kabel op de ethernet-poort. Op 2.4Ghz lukt alles gewoon perfect terwijl op 5Ghz er enorm veel disconnects zijn. Lijkt me dat de desktop niet binnen krijgt of het 2.4 of 5Ghz is, het enige wat hij weet is dat er een fysieke verbinding is en hij zo een ip-adres toegekend krijgt.

Als er methodes zijn om de client uit te sluiten dan hoor ik dat wel graag, want momenteel voelt mijn EA-N66 redelijk nutteloos aan. Als ik geen gebruik kan maken van de 5Ghz dan kon ik even goed een goedkopere 2.4Ghz adapter gekocht hebben. Probleem is dat ik geen andere 5Ghz adapter heb om even te testen of dat wel goed gaat.

[ Voor 54% gewijzigd door Flying op 28-02-2013 08:55 ]

• itxs
  • Niet online
Heb je al eens getest (om zaken uit te sluiten) even alleen 5 GHZ aan te zetten?
Dan kun je uitsluiten of het aan 5 Ghz ligt of aan het feit dat het schakelen tussen 2.4 en 5 problemen geeft.

Je desktop (Wireless Kaart) weet heel goed wanneer hij op 5 Ghz en 2.4 zit, lijkt er op dat hij begint te klapperen tussen die 2, dus kijk eens hoe het is als je router alleen op een bepaalde frequentie wil werken.

• Flying
  • Nu online
De desktop heeft geen wireless kaart. De desktop is verbonden via een utp-kabel met de EA-N66. Die EA-N66 maakt verbinding met één wireless netwerk naar keuze. Wanneer ik hem laat verbinden met de 2.4Ghz dan gaat alles goed. Wanneer ik hem laat verbinden met 5Ghz dan gaat het fout. Die EA-N66 wisselt niet automatisch.

• itxs
  • Niet online
Flying schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:17:
De desktop heeft geen wireless kaart. De desktop is verbonden via een utp-kabel met de EA-N66. Die EA-N66 maakt verbinding met één wireless netwerk naar keuze. Wanneer ik hem laat verbinden met de 2.4Ghz dan gaat alles goed. Wanneer ik hem laat verbinden met 5Ghz dan gaat het fout. Die EA-N66 wisselt niet automatisch.
Ok helder, had even niet gezien dat de EA-N66 een Range Extender is, ik dacht dat je het had over de RT-66NU wat een router is...

Ok, vraag is dan je gebruikt de EA als Range Extender of als Repeater. Het wireless netwerk waar je verbinding mee maakt ondersteund deze ook 2.4 en 5 ghz of alleen 2,4 Ghz?

Wil nog even iets meer het beeld helder hebben, misschien heb je het al eerder verteld dus ik zal ook nog even terug lezen. Kun je iets meer vertellen over de totale opzet.

• Flying
  • Nu online
Eerder al eens verteld, maar voor de volledigheid:

MODEM --> ROUTER(Asus RT-N66U) --> Wireless Ethernet Adapter (Asus EA-N66) --> Desktop

De EA-N66 maakt dus wireless verbinding met het 5Ghz signaal van de router en stuurt dit signaal vervolgens via een UTP-kabel door naar de desktop. De firmware van de router is al verschillende malen vervangen geweest door andere versies en opensource-alternatieven. Het probleem is dat ik het signaal onder geen beding stabiel krijg op 5Ghz. Bij streaming video, games en soms gewoon tijdens het surfen naar webpagina's valt het signaal weg op de EA-N66. In het logboek komt dan ook gewoon de melding "Exceptionally disconnected." en daarmee lijkt de kous af voor de adapter.

Verwijderd

Ik raad je onderhand aan om een los topic hier voor aan te maken. Mensen die een EA-N66 hebben kijken hier wellicht niet zo snel. Daarnaast gaat het uiteraard over de router hier en niet over andere hardware.

• itxs
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:38:
Ik raad je onderhand aan om een los topic hier voor aan te maken. Mensen die een EA-N66 hebben kijken hier wellicht niet zo snel. Daarnaast gaat het uiteraard over de router hier en niet over andere hardware.
Sluit ik me bij aan, tot op heden lijkt het issue zich te bevinden in de EA-N66 en niet in de RT-N66U.

Lijkt er dus op dat de EA-N66 en de RT-N66U op de 5 Ghz geen stabiele verbinding houden.
Veel is afhankelijk van je instellingen (WLAN KANAAL, SSID, EA in Repater Mode of Extender)..

Maar denk dat het specifieke EA-N66 topic je beter kan helpen, ik heb helaas alleen ervaring met de RT-N66U en de uitdagingen die daarmee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
5GHz is bij mij ook niet stabiel. Tenzij ik op een paar meter afstand van de router zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
turkeyhakan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:53:
5GHz is bij mij ook niet stabiel. Tenzij ik op een paar meter afstand van de router zit.
Inderdaad verlies op 5 Ghz gaat heel snel, plafond, dragendemuur met lekker veel staal erin en je signaal is haast waardeloos.

Ik heb goede 5 Ghz dekking in het trapgat van begane grond tot zolder, ga ik 2-3 een kamer in blijft er niets van het signaal over en gaat hij terug naar 2.4 Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ries_zuid
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Gisteren deze router gekocht ter vervanging van mijn Belkin N1 omdat ik niet tevreden was over het draadloze bereik en snelheid. Ik kan niet anders zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben.

Ik heb een ziggo abo 120/10, met Ubee EVM3200 modem. Direct op het modem haal ik 95Mbit/s / 9,5Mbit/s.
Op de Belkin had ik de volgende waarden:
Bedraad: 94Mbit/s / 9,5Mbit/s
Draadloos: 10Mbit/s / 8,5Mbit/s

en dan nu de Asus
Bedraad: 47Mbit/s / 9,5Mbit/s
Draadloos: 30Mbit/s / 9,5Mbit/s
Dat zou toch veel beter moeten zijn?

Ik gebruik Cat5e kabels. Alles staat nu op standaard. Firmware heb ik eerst geupdate naar 4.0.0.260 en later naar 4.0.0.270. QoS staat uit. Heb ook al geprobeerd om handmatig zaken aan te passen, maar niets heeft een positief effect.

Maandagmorgen apparaat en omruilen voor een andere? Of zou het ook een conflict tussen router en modem kunnen zijn? Mogelijk zie ik iets anders over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal met QoS juist betere resultaten. En zonder problemen de 100/100 snelheden. Heb je je modem al eens een reboot gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ries_zuid
Ook al gereboot. Geeft zelfde waarden. QoS heb ik ook wel aangehad, maar ook dat levert me eigenlijk geen winst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
itxs schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:14:
[...]

Inderdaad verlies op 5 Ghz gaat heel snel, plafond, dragendemuur met lekker veel staal erin en je signaal is haast waardeloos.

Ik heb goede 5 Ghz dekking in het trapgat van begane grond tot zolder, ga ik 2-3 een kamer in blijft er niets van het signaal over en gaat hij terug naar 2.4 Ghz
Op de zolder heb ik op mijn iPad 2-3 (3=max) streepjes. Alleen is hij niet stabiel, dus dan maar 2.4GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:41
Ik ben in het bezit van een RT-AC66U. Hiervoor had ik een standard modem van KPN. Situatie nu is dat het draadloze signaal op sommige plekken slechter is dan met de standard KPN modem.

Ik kan bv in de badkamer geen muziek via internet streamen omdat hij om de zoveel tijd weer aan het bufferen is. Signaal op ipad/iphone is 3 streepjes. Internetten gaat ook niet op deze locatie, afstand tot de router is ongeveer 5/6 meter met een plafond ertussen. Als ik de badkamer uitstap dan komt de verbinding opeens weer op gang. Dit problem had ik met de modem van KPN niet, daar kon ik op alle plekken gewoon muziek luisteren.

Ik heb zowel 2.4ghz als 5ghz aanstaan, heb met inSSIDer gekeken welk kanaal het minste bezet is maar het veranderen naar andere kanalen heeft ook niet geholpen.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen op de router zelf? of andere tools gebruiken om te kijken wat er mis gaat op de bovenverdieping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Greekmaster schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:44:
Zijn er nog dingen die ik kan proberen op de router zelf? of andere tools gebruiken om te kijken wat er mis gaat op de bovenverdieping?
Staat de router op dezelfde plek als die van KPN?
Staan de antennes goed zoals in de handleiding is aangegeven? Ongeveer zo: \ l /
Ben je verbonden op de 2.4 of de 5 GHz als je verbinding verbreekt. Ik heb die anders genoemd, anders zag ik het verschil niet.
Van de 2.4 kun je het vermogen op 200 zetten, moet je wel 3 keer op apply klikken met de nieuwste Asus firmware. Staat 2.4 op 20, dus 1 kanaal?

Dat is het wel ongeveer wat ik heb geprobeerd. Ik heb ook veel last van een slechte situatie. In inssider 35 2.4 netwerken. En 5ghz komt bijna niet op de 1ste verdieping. Er zal wel veel staal tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:41
NIMIC schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:32:
[...]

Staat de router op dezelfde plek als die van KPN?
Staan de antennes goed zoals in de handleiding is aangegeven? Ongeveer zo: \ l /
Ben je verbonden op de 2.4 of de 5 GHz als je verbinding verbreekt. Ik heb die anders genoemd, anders zag ik het verschil niet.
Van de 2.4 kun je het vermogen op 200 zetten, moet je wel 3 keer op apply klikken met de nieuwste Asus firmware. Staat 2.4 op 20, dus 1 kanaal?

Dat is het wel ongeveer wat ik heb geprobeerd. Ik heb ook veel last van een slechte situatie. In inssider 35 2.4 netwerken. En 5ghz komt bijna niet op de 1ste verdieping. Er zal wel veel staal tussen zitten.
Router staat op exact dezelfde plek als waar ik de KPN modem had. Antennes heb ik idd \ | /

Ik heb maar 1 ssid zichtbaar dus ik kan zien hoe ik ben verbonden hier heb ik voor gekozen bij het instellen van de router, wilde niet 2 SSID's hebben. Ik heb hem nu op 1 kanaal 20mhz staan. heb hem van auto 20/40 afgehaald,

Ik heb het vermogen nog niet verhoogd, die staat nog op 80. Ik ga vanavond firmware 266 proberen, die schijnt beter te zijn dan de 270.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ries_zuid
ries_zuid schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:08:
Gisteren deze router gekocht ter vervanging van mijn Belkin N1 omdat ik niet tevreden was over het draadloze bereik en snelheid. Ik kan niet anders zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben.

Ik heb een ziggo abo 120/10, met Ubee EVM3200 modem. Direct op het modem haal ik 95Mbit/s / 9,5Mbit/s.
Op de Belkin had ik de volgende waarden:
Bedraad: 94Mbit/s / 9,5Mbit/s
Draadloos: 10Mbit/s / 8,5Mbit/s

en dan nu de Asus
Bedraad: 47Mbit/s / 9,5Mbit/s
Draadloos: 30Mbit/s / 9,5Mbit/s
Dat zou toch veel beter moeten zijn?

Ik gebruik Cat5e kabels. Alles staat nu op standaard. Firmware heb ik eerst geupdate naar 4.0.0.260 en later naar 4.0.0.270. QoS staat uit. Heb ook al geprobeerd om handmatig zaken aan te passen, maar niets heeft een positief effect.

Maandagmorgen apparaat en omruilen voor een andere? Of zou het ook een conflict tussen router en modem kunnen zijn? Mogelijk zie ik iets anders over het hoofd?
Een update: Ik kreeg de tip om in de settings bij wireless de Channel bandwidth op 40Mhz te zetten ipv 20/40. Dat was voor mij de oplossing. Draadloos haal ik nu ruim 90Mbit/s. Echter bedraad blijft het steken rond de 50Mbit/s. Netwerkkaart vast op 100Mb full duplex zetten mag niet baten. Inmiddels ook nieuwe netwerk kabels gekocht, maar dan is er verder geen verschil. Met een lan speedtest programma de snelheid via de router gemeten tussen 2 pc's en dan haal ik bijna 100Mb, dus dat is prima.

Ik denk toch dat de EVM3200 niet 100% optimaal werkt met de N66U. Of zijn er tweakers met hetzelfde modem die geen probleem ondervinden in de bekabelde snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 03:09

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

ries_zuid schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:10:

Ik denk toch dat de EVM3200 niet 100% optimaal werkt met de N66U. Of zijn er tweakers met hetzelfde modem die geen probleem ondervinden in de bekabelde snelheid?
Morgen krijg ik mijn router binnen, dus ik ga het meteen testen. Ik heb namelijk hetzelfde abonnement en modem. Is je netwerkkaart 100mbit of 1gbit?

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ries_zuid
MORCIK schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:12:
[...]

Morgen krijg ik mijn router binnen, dus ik ga het meteen testen. Ik heb namelijk hetzelfde abonnement en modem. Is je netwerkkaart 100mbit of 1gbit?
Netwerkkaarten hier zijn 100Mbit. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

ries_zuid schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:20:
[...]

Netwerkkaarten hier zijn 100Mbit. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Zojuist de router binnen en meteen aangesloten en getest met de fabrieksinstellingen.

http://speedtest.ziggo.nl/

Download: 119,7Mbit Upload: 9,4Mbit

Het enige waar wij in verschillen zijn de bekabeling en de computer. Kijk eens of je daar iets in kunt vinden. Heb je een los netwerkkaart, on board op het moederbord of een laptop? Welk merk en type? Controleer je kabels goed, ook of ze niet gekneusd of zelfs buiten de specificaties zijn:

Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik kan bv in de badkamer geen muziek via internet streamen omdat hij om de zoveel tijd weer aan het bufferen is. Signaal op ipad/iphone is 3 streepjes. Internetten gaat ook niet op deze locatie, afstand tot de router is ongeveer 5/6 meter met een plafond ertussen. Als ik de badkamer uitstap dan komt de verbinding opeens weer op gang. Dit problem had ik met de modem van KPN niet, daar kon ik op alle plekken gewoon muziek luisteren.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Router staat op 5/6 meter afstand en in de badkamer heb ik 2 streepjes op mijn iPhone. Zodra ik de badkamer weer uitloop, is deze 3 streepjes. Gelukkig geen last van een slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 10:33
Zijn er meer mensen met problemen met de tijdsinstelling?
Hier staat de wireless radio 's nachts uit, afgelopen dagen ging ie opeens een uur eerder uit. Ik ben erachter gekomen dat je onder Advanced settings->System log de huidige system time kan zien, die was een uur later dan de echte tijd. Blijkbaar werkt de automatische Daylight Saving Time niet goed, want als ik 'm handmatig instel klopt de tijd weer. Wat dan weer minder is, is dat er nogal een aparte manier wordt gebruikt om de begin en eindtijd van DST op te geven zodat het mij niet duidelijk is hoe ik dat precies moet interpreteren en instellen zodat ie ook op de goede dag en tijd overschakelt. Zowiezo is dit niet handig omdat je dan elk jaar weer de andere omschakeltijden moet opgeven.
De time zone staat gewoon op GMT+1 Amsterdam, Berlin, Bern
Als DST op automatisch staat, geeft ie eronder deze waarschuwing:
* Remind: The System time zone is different from your locale setting.
Ik kan de locale setting echter nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een RT-AC66U. Hiervoor had ik een standard modem van KPN. Situatie nu is dat het draadloze signaal op sommige plekken slechter is dan met de standard KPN modem.

Ik heb zowel 2.4ghz als 5ghz aanstaan, heb met inSSIDer gekeken welk kanaal het minste bezet is maar het veranderen naar andere kanalen heeft ook niet geholpen.

Ik heb deze router ook net en had problemen met mijn iPhone. Op de site van Apple las ik dat iPhones blijkbaar geen 40Mhz ondersteunen. Ik heb de router op 20 gezet en nu heb ik perfect bereik overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 10:58
Inmiddels deze router in mijn bezit.
Is er nog een manier om het WIFI vermogen op te schroeven ?

[ Voor 89% gewijzigd door MikeT80 op 16-03-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, door dit topic eens door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 22:14
ik heb net geupgrade naar wat volgens de router de laatste versie is (de 260), maar nu kan je maximaal 200mW instellen als zendvermogen? (via telnet op US gezet).
ik dacht er betere ontvangst mee te hebben (laatste dagen wat traag over wifi), maar nu ben ik waarschijnlijk slechter af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Matthijs8 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:04:
Zijn er meer mensen met problemen met de tijdsinstelling?
Hier staat de wireless radio 's nachts uit, afgelopen dagen ging ie opeens een uur eerder uit. Ik ben erachter gekomen dat je onder Advanced settings->System log de huidige system time kan zien, die was een uur later dan de echte tijd. Blijkbaar werkt de automatische Daylight Saving Time niet goed, want als ik 'm handmatig instel klopt de tijd weer. Wat dan weer minder is, is dat er nogal een aparte manier wordt gebruikt om de begin en eindtijd van DST op te geven zodat het mij niet duidelijk is hoe ik dat precies moet interpreteren en instellen zodat ie ook op de goede dag en tijd overschakelt. Zowiezo is dit niet handig omdat je dan elk jaar weer de andere omschakeltijden moet opgeven.
De time zone staat gewoon op GMT+1 Amsterdam, Berlin, Bern
Als DST op automatisch staat, geeft ie eronder deze waarschuwing:
* Remind: The System time zone is different from your locale setting.
Ik kan de locale setting echter nergens vinden.
Probeer de nieuwste firmware eens:

http://dlcdnet.asus.com/p...B1/FW_RT_N66U_3004270.zip

Daarin zijn enkele problemen met tijdsinstellingen opgelost. Overigens is er ook een bug in de Liveupdate, waardoor de versiecheck in de routerpagina onterecht aangeeft dat 3.0.0.4.260 de nieuwste versie is, dat moet zijn: 3.0.0.4.270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeT80 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:07:
Inmiddels deze router in mijn bezit.
Is er nog een manier om het WIFI vermogen op te schroeven ?
TP-Link 2.4Ghz 8dBi Omni Antenne p/n TL-ANT2408CL
Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste