Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:10:
[...]

TP-Link 2.4Ghz 8dBi Omni Antenne p/n TL-ANT2408CL
Lees voor het bestellen van andere antennes dit even aandachtig door, zou ik adviseren.....
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?p=59518
Vooral de laatste pagina's.

[ Voor 7% gewijzigd door Simple mind op 17-03-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simple mind schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:21:
[...]

Lees voor het bestellen van andere antennes dit even aandachtig door, zou ik adviseren.....
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?p=59518
Vooral de laatste pagina's.
Ik gebruik de antennes nu al een flinke tijd... en mijn bereik in huis is er iets beter op geworden dan met de standaard antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 10:33
MORCIK schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:04:
[...]

Probeer de nieuwste firmware eens:

http://dlcdnet.asus.com/p...B1/FW_RT_N66U_3004270.zip

Daarin zijn enkele problemen met tijdsinstellingen opgelost. Overigens is er ook een bug in de Liveupdate, waardoor de versiecheck in de routerpagina onterecht aangeeft dat 3.0.0.4.260 de nieuwste versie is, dat moet zijn: 3.0.0.4.270
Ah, ik had dus niet door dat er een nieuwe versie was omdat ik de ingebouwde update gebruikte. .270 erop gezet, maar het maakt helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Matthijs8 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:51:
[...]

Ah, ik had dus niet door dat er een nieuwe versie was omdat ik de ingebouwde update gebruikte. .270 erop gezet, maar het maakt helaas geen verschil.
Probeer even deze versie. Tis nog wel een Beta versie van ASUS maar de wireless drivers zijn nieuwer dan in de 270 versie.

https://www.asuswebstorag...99A1492194AB409498C737214

Mijn 5Ghz signaal is iets verbeterd en heb minder last van verbinding die wegvalt op de bovenste etage, heb hem al 3 dagen draaien en nog geen problemen tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 10:58
Heb nu deze er eens op gezet om te proberen of ik het signaal iets sterker krijg:
Firmware Version:3.0.0.4.270.26 (Merlin build)
De 2.4 GHz band kan ik verhogen tot boven de 100 mW (oke wel 3keer apply)
maar de 5 GHz band spring steeds weer terug naar de 200 mW

Iemand die dit ook heeft?
(gaat hier om deRT-AC66U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
MikeT80 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:37:
Heb nu deze er eens op gezet om te proberen of ik het signaal iets sterker krijg:

Gebruik InSSIDer om je signaal te meten. Een hoger mW betekend niet altijd een beter signaal. Bij mij is 100 op de 2.4 en 100 op de 5Ghz het beste. Zodra ik daar boven zit wordt het signaal juist slechter. Trail and Error gewoon kijken wat bij jou de beste instelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
MikeT80 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:37:

Ik heb onlangs een Asus geïnstalleerd bij een vriend.
Daar kon ik de 5ghz band verhogen tot 1000mW.
1x op apply klikken en hij pakte hem meteen, staat nu op 950mW (of het veel verschil maakt weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 03:09

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

ASUS RT-N66U multiple vulns From: sec <sec () whatsploit me>
Date: Tue, 12 Mar 2013 12:03:28 -0500

Vulnerable product: ASUS RT-N66U
Vulnerabilities:
- Linux 2.6.22.19
- Old libraries and executables
Interesting vulnerabilities:
- "Hidden" root$ Samba share
- MiniUPnP confirmed listening on "WAN" interface
Workarounds:
- None official, may be able to fix things via telnet (undocumented)

All research performed on latest f/w ("3.0.0.4.270").

Contact timeline:
- 2013-02-19: Initial attempt to contact ASUS support.
- 2013-02-20:
+ "Escalated" support request acting on instructions from ASUS
support.
+ Was asked to stop contacting ASUS.
+ Reiterated concerns about vulnerabilities, requested escalation to
product engineers.
- 2013-02-2x: Misdirection, purposeful misunderstanding, handwaving,
denial from ASUS.
- 2013-02-27: Last-ditch effort to get ASUS to escalate or take
vulnerabilities seriously.
- 2013-03-12: Release to full-disclosure

Disclaimer: I was on a short timeline (product return to vendor window),
and didn't have a lot of time to analyze my results. And, of course, I
couldn't get any kind of support or confirmation of what I was seeing
from ASUS. Someone--who doesn't work for ASUS--with more time should
probably review my findings.

- The old kernel definitely seems to be unpatched. Any remote or local
vulnerabilities discovered in Linux post 2.6.22.19 almost certainly
apply unless they're platform-specific (i386/amd64 rather than MIPS32).
- None of the libs or executables appear to be patched. Major parts like
Samba appear three times in the source tarball, so trying to guess what
versions are running is definitely an exercise for someone with more
time. Safe to assume lots of unpatched vulns, I think.

More interestingly --

- There's a Samba "root$" share being exported, I think by default. Like
most things, the Samba definitions are stored in "nvram" (actually a
flash partition) rather than *.conf, so it's hard to be sure of the
exact permissions. I would assume the worst, especially given it's
explicitly referred to as "hidden". ASUS refused to discuss this with
me, or so I infer from their complete silence on the topic.

- Startlingly, MiniUPnP is actually the most recent version, but it's
listening on the "WAN" interface by default. I handed ASUS multiple
references to the recent reports of commodity routers with UPnP
listening on external interfaces. They took both a "definitely not
vulnerable" and "neither confirm nor deny" stance, depending which day
they were replying to me. I'm not sure which one takes priority over the
other. Once again assuming the worst.

Worth further investigation --

- The ASUS routers run a lot of in-house software that's probably not a
lot more secure than the rest of the device. See: wanduck (no idea),
networkmap (actively probes localhost, can't be disabled), u2ec
(something to do with USB printer sharing, can't be disabled).

- At least in "AP Mode", which is what I bought it for, I couldn't
change the WPS PIN from the factory default. Would anyone like to test
whether it's generated by MAC address?

- Despite having made the telnet-accessible environment as stupid and
useless as possible, it's at least possible to change settings via the
"nvram" util. May be possible to change the WPS PIN this way (it's in
there) along with a lot of the other insecure behavior.
http://seclists.org/fulldisclosure/2013/Mar/126

Kan iemand dit bevestigen? :?

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:24

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
Nou, de kernel is zou oud omdat broadcom geen nieuwere drivers heeft. Ik heb alleen broadcom sdk's gezien voor kernel 2.6.22.19 voor routers met broadcom chips (en mips cpu's). Ungepatched is echter weer overdreven. Ik weet dat asus namelijk veel van de open source community heeft gebruikt, die al heel veel upstream patches hebben toegepast op de kernel.
De kernel versie is dan misschien nog oud, maar ondertussen is bijvoorbeeld EXT4 filesystem ook geheel beschikbaar. Ik weet niet of hij 100% stabiel is, maar in de linux kernel werd hij stabiel verklaard met versie 2.6.28

Veel patches komen uiteindelijk van http://www.linux-mips.org vandaan, die nog steeds de 2.6 kernel actief ondersteunen. Asus zal wellicht wat minder patches hebben dan huidige firmware, maar goed.

MiniUpnpd mogen ze wel eens updaten als hij nog steeds op wan interface reageerd. Dat is al een lange tijd geleden gepatched en al lang opgenomen in alternatieve firmware. Ik gebruik de routers zelf als switches op dit moment, dus ik weet niet precies of het allemaal waar is. Afschermen zou eenvoudig moeten kunnen met een iptables regeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:24

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
Greekmaster schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:39:
[...]

Gebruik InSSIDer om je signaal te meten. Een hoger mW betekend niet altijd een beter signaal. Bij mij is 100 op de 2.4 en 100 op de 5Ghz het beste. Zodra ik daar boven zit wordt het signaal juist slechter. Trail and Error gewoon kijken wat bij jou de beste instelling is.
Jup. dat komt omdat er gewoon statische versterkers in zitten, die versterken altijd even hard. Als je te veel aan de ingang van zo'n versterker gooit dan krijg je alleen maar troep. De versterker wil namelijk graag onder een bepaalde sterkte iets aangeleverd krijgen. Dus de chip kun je lager zetten en dan heb je uiteindelijk minder sterk netwerk, waarschijnlijk wel ruis, en te hard krijg je troep :)
Overigens valt mij op dat de versterkers die gebruikt worden in de router ook sterker versterken bij hogere frequenties dan lagere, volgens de datasheets dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Matthijs8 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:04:
Zijn er meer mensen met problemen met de tijdsinstelling?
Hier staat de wireless radio 's nachts uit, afgelopen dagen ging ie opeens een uur eerder uit. Ik ben erachter gekomen dat je onder Advanced settings->System log de huidige system time kan zien, die was een uur later dan de echte tijd. Blijkbaar werkt de automatische Daylight Saving Time niet goed, want als ik 'm handmatig instel klopt de tijd weer. Wat dan weer minder is, is dat er nogal een aparte manier wordt gebruikt om de begin en eindtijd van DST op te geven zodat het mij niet duidelijk is hoe ik dat precies moet interpreteren en instellen zodat ie ook op de goede dag en tijd overschakelt. Zowiezo is dit niet handig omdat je dan elk jaar weer de andere omschakeltijden moet opgeven.
De time zone staat gewoon op GMT+1 Amsterdam, Berlin, Bern
Als DST op automatisch staat, geeft ie eronder deze waarschuwing:
* Remind: The System time zone is different from your locale setting.
Ik kan de locale setting echter nergens vinden.
Ik dacht even dat de tijd in mijn router verkeerd stond, totdat ik ontdekte wat DST-tijd betekent... gewoon zomertijd. Vandaar dat de DST-tijd vooruit loopt, aangezien we nog in wintertijd zitten. Echt handig vind ik het niet. Bovendien onlogisch, omdat wintertijd de juiste tijd is. Ik heb de NTP-server ingesteld naar een Nederlandse server met IPv6:

2.nl.pool.ntp.org

[ Voor 3% gewijzigd door MORCIK op 21-03-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDragonX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik zit er serieus over na te denken deze router aan schaffen zit alleen met een vraagje met betrekking tot download master en de harddisk die je aan de router kunt koppelen.

momenteel gebruik is sabnzb om vanaf nieuwsgroepen te downloaden. vanuit dit programma kan ik de bestanden automatisch laten uitpakken, renamen en verplaatsen naar een ander map. zijn dergelijke opties ook mogelijk met download master ?

tevens wil ik graag een WD mybook aansluiten als USB harddisk. hebbne jullie hier ervaring mee?

BD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
MORCIK schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:51:
[...]
Ik dacht even dat de tijd in mijn router verkeerd stond, totdat ik ontdekte wat DST-tijd betekent... gewoon zomertijd. Vandaar dat de DST-tijd vooruit loopt, aangezien we nog in wintertijd zitten. Echt handig vind ik het niet. Bovendien onlogisch, omdat wintertijd de juiste tijd is. Ik heb de NTP-server ingesteld naar een Nederlandse server met IPv6:

2.nl.pool.ntp.org
Ja dat het over zomertijd ging had ik al door, blijkbaar is het wanneer ie overschakelt naar zomertijd niet goed geprogrammeerd, of misschien heeft dat met die Locale setting te maken, maar volgens mij kan je dat met de standaard firmware helemaal niet aanpassen.
Ik heb 'm nu op die Nederlands NTP server ingesteld, maar hij geeft nog steeds 1 uur later aan, misschien dat er maar 1 keer per dag verbinding gemaakt wordt met die NTP server? Een reboot hielp in ieder geval niet.
Greekmaster schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:10:
[...]

Probeer even deze versie. Tis nog wel een Beta versie van ASUS maar de wireless drivers zijn nieuwer dan in de 270 versie.

https://www.asuswebstorag...99A1492194AB409498C737214

Mijn 5Ghz signaal is iets verbeterd en heb minder last van verbinding die wegvalt op de bovenste etage, heb hem al 3 dagen draaien en nog geen problemen tegengekomen
Bedankt, ik kijk nog even of die andere NTP server zin heeft, want ik heb lever geen beta firmware maar anders zal ik kijken of die het wel fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Matthijs8 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:43:

Ik heb 'm nu op die Nederlands NTP server ingesteld, maar hij geeft nog steeds 1 uur later aan, misschien dat er maar 1 keer per dag verbinding gemaakt wordt met die NTP server? Een reboot hielp in ieder geval niet.
Een Nederlandse NTP-server maakt geen verschil, het is hooguit nauwkeuriger omdat de ping lager is. Zelfs als ik de tijd via telnet een uur terugzet wordt deze weer een uur vooruit gezet door de NTP-synchornisatie. Of je zou de verbinding naar de NTP-server moeten uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

BDragonX schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:23:
Ik zit er serieus over na te denken deze router aan schaffen zit alleen met een vraagje met betrekking tot download master en de harddisk die je aan de router kunt koppelen.

momenteel gebruik is sabnzb om vanaf nieuwsgroepen te downloaden. vanuit dit programma kan ik de bestanden automatisch laten uitpakken, renamen en verplaatsen naar een ander map. zijn dergelijke opties ook mogelijk met download master ?

tevens wil ik graag een WD mybook aansluiten als USB harddisk. hebbne jullie hier ervaring mee?

BD
De Download Master heeft een simpele NZB client waarmee je een NZB-bestand kunt openen. Vervolgens wordt er een map aangemaakt vernoemd naar het NZB-bestand. De PAR-files worden doorgenomen en vervolgens verwijderd als alles goed blijkt te zijn. Het RAR-bestand wordt niet uitgepakt. IPv6 nieuwsgroepen worden ondersteund.

Ik heb geen WD Mybook maar een gewone WD externe HD, daarmee gaat alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:16
Ik gebruik Firmware Version 3.0.0.4.220 omdat deze er op dat moment op stond en ik voor aanschaf had gelezen dat dit een zeer stabiele versie was. Ik gebruik hem nu een paar maand en ik ben zeer te spreken over deze router. Ik heb een 60 Mbit abonnement van Ziggo en in de huiskamer haal ik deze snelheid volledig met mijn draadloze verbinding. Trouwens deze snelheid haal ik alleen in combinatie met 20 Mhz en QOS op aan. Als ik dit niet aan heb staan gaat de snelheid terug naar gemiddeld 28Mbit.
Omdat ik ook graag bij wil blijven en de nieuwste snufjes wil uitproberen ben ik gisteren overgestapt naar: Firmware Version 3.0.0.4.270 Merlin. In principe draait hij dan stabiel en er zijn meer opties om in te stellen. Echter tijdens het testen van de snelheid kom ik niet verder dan 30 Mbit draadloos. Ik heb de Firmware Version 3.0.0.4.220 maar weer terug gezet en haal direct de volle snelheid weer. Heeft iemand van jullie dit ook gemerkt en heeft iemand de oplossing om een instelling aan te passen zodat de Firmware Version 3.0.0.4.270 Merlin ook de volle 60 Mbit snelheid haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
sh623661 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:37:
Ik gebruik Firmware Version 3.0.0.4.220 omdat deze er op dat moment op stond en ik voor aanschaf had gelezen dat dit een zeer stabiele versie was. Ik gebruik hem nu een paar maand en ik ben zeer te spreken over deze router. Ik heb een 60 Mbit abonnement van Ziggo en in de huiskamer haal ik deze snelheid volledig met mijn draadloze verbinding. Trouwens deze snelheid haal ik alleen in combinatie met 20 Mhz en QOS op aan. Als ik dit niet aan heb staan gaat de snelheid terug naar gemiddeld 28Mbit.
Omdat ik ook graag bij wil blijven en de nieuwste snufjes wil uitproberen ben ik gisteren overgestapt naar: Firmware Version 3.0.0.4.270 Merlin. In principe draait hij dan stabiel en er zijn meer opties om in te stellen. Echter tijdens het testen van de snelheid kom ik niet verder dan 30 Mbit draadloos. Ik heb de Firmware Version 3.0.0.4.220 maar weer terug gezet en haal direct de volle snelheid weer. Heeft iemand van jullie dit ook gemerkt en heeft iemand de oplossing om een instelling aan te passen zodat de Firmware Version 3.0.0.4.270 Merlin ook de volle 60 Mbit snelheid haalt?
Probeer deze beta versie van de nieuwe ASUS drivers even. Ik heb deze al een week draaien en de verbinding is in mijn geval beter geworden

https://www.asuswebstorage.com/navig...B409498C737214

[ Voor 14% gewijzigd door Greekmaster op 22-03-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
Greekmaster schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:02:
[...]

Probeer deze beta versie van de nieuwe ASUS drivers even. Ik heb deze al een week draaien en de verbinding is in mijn geval beter geworden

https://www.asuswebstorage.com/navig...B409498C737214
Als ik jouw link gebruik kom ik niet op de pagina om de firmware te downloaden maar op de standaard pagina!

https://www.asuswebstorage.com/navigate/
(heb hem inmiddels binnengehaald met een oudere link iets hoger in dit topic. Maar die is voor de AC, die heb ik niet!)

Wat vind jij trouwens "beter", haal je de volle snelheid?
Ik ga vanavond ff testen!

[ Voor 28% gewijzigd door sh623661 op 22-03-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
sh623661 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:32:
[...]

Als ik jouw link gebruik kom ik niet op de pagina om de firmware te downloaden maar op de standaard pagina!

https://www.asuswebstorage.com/navigate/
(heb hem inmiddels binnengehaald met een oudere link iets hoger in dit topic.

Wat vind jij trouwens "beter", haal je de volle snelheid?
Ik ga vanavond ff testen!
Ik haal de volle snelheid, maar die had ik ook met de 270 versie. Met deze versie is het 5Ghz signaal beter geworden bij mij. Trouwens de volle snelheid haal ik op 5Ghz band op 2.4Ghz kom ik niet hoger dan 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
Greekmaster schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:42:
[...]

Ik haal de volle snelheid, maar die had ik ook met de 270 versie. Met deze versie is het 5Ghz signaal beter geworden bij mij. Trouwens de volle snelheid haal ik op 5Ghz band op 2.4Ghz kom ik niet hoger dan 30
Ben benieuwd wat jouw instellingen zijn? Want ik haal het niet met de 270 versie. (ik haal het met de de 220 versie ook alleen met de 5Ghz band)
Deze firmware is trouwens voor de AC-versie of heb je er ook 1 voor de RT-N66U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Met de nieuwste firmware werkt nu eindelijk ook de AiCloud app via KPN mobiel. Voorheen kon ik wel m'n pc wakker maken via wifi, maar kon de app niet inloggen via een mobiele KPN dataverbinding. Dat is nu opgelost.

Inloggen op het webinterface (xxxx.asuscomm.com) werkt echter nog steeds niet. Error 103 (net::ERR_CONNECTION_ABORTED): Unknown error.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
sh623661 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:55:
[...]

Ben benieuwd wat jouw instellingen zijn? Want ik haal het niet met de 270 versie. (ik haal het met de de 220 versie ook alleen met de 5Ghz band)
Deze firmware is trouwens voor de AC-versie of heb je er ook 1 voor de RT-N66U?
Nope ik heb zelf de AC, kijk eens even op dit forum: http://forums.smallnetbuilder.com/forumdisplay.php?f=40

daar staan ook nog wat andere versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Greekmaster schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:02:
[...]

Nope ik heb zelf de AC, kijk eens even op dit forum: http://forums.smallnetbuilder.com/forumdisplay.php?f=40

daar staan ook nog wat andere versies
Het lijkt me handiger dat je een apart topic opent voor de AC-versie, want dit is erg verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt mij ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
sh623661 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:37:
Is er dan niemand die een RT-N66U heeft die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Ik draai ook Merlin, maar ik haal gewoon de maximale snelheden, 2,4 & 5 GHz.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
Zou je me al je instellingen eens willen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij mij werkt op 2.4 dicht bij de router ook goed. Op een hele slechte plek haal ik maar 30mbit.
Ik heb mijn instellingen volgens mij wat geoptimaliseerd voor een drukke wifi buurt en voor het beste signaal op die slechte plek (waar mijn pc staat).

Dit zijn mijn professional instellingen op 2.4 (op 20MHz):
Frequency 2.4GHz
Enable Radio Yes
Multicast Rate(Mbps) Disable
Preamble Type auto
Fragmentation Threshold
RTS Threshold 1846
DTIM Interval 3
Beacon Interval 70
Enable TX Bursting Enable
Wireless Multicast Forwarding Disable
Enable WMM APSD Enable
Enhanced interference management Enable
Tx Power adjustment 200mW

Trouwens, ASUS RT-N66U Firmware version 3.0.0.5.354 lijkt uit te zijn. Installeren lijkt bij mij niet te lukken.
En de webinterface vind zelf ook nog geen nieuwe firmware.

Ik draai nu de 270 officiële firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIMIC schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:39:
[..]
Trouwens, ASUS RT-N66U Firmware version 3.0.0.5.354 lijkt uit te zijn. Installeren lijkt bij mij niet te lukken.
En de webinterface vind zelf ook nog geen nieuwe firmware.

Ik draai nu de 270 officiële firmware.
Van de 'Global' site:

http://usa.asus.com/Netwo..._Routers/RTN66U/#download

Known issues

1. The router need to reboot after 3G/4G USB dongle setting. It caused longer setting time.
If you use the 3G/4G router mode, we recommend staying in 3.0.0.4.270.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
Ik denk dat Asus gisteren mijn reactie heeft gezien dat de 220 versie de laatste versie was die draadloos de volle bandbreedte voor mij haalde. Want de Firmware version 3.0.0.5.354 van gisteravond heb ik net geïnstalleerd en werkt voor mij feilloos! (-;
Nu haal ik de volle bandbreedte op de 2.4Ghz en ook op de 5Ghz!
Asus bedankt! Nu maar hopen dat hij net zo stabiel blijft als dat hij de afgelopen maanden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 17-09 09:29
sh623661 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:59:
Ik denk dat Asus gisteren mijn reactie heeft gezien dat de 220 versie de laatste versie was die draadloos de volle bandbreedte voor mij haalde. Want de Firmware version 3.0.0.5.354 van gisteravond heb ik net geïnstalleerd en werkt voor mij feilloos! (-;
Nu haal ik de volle bandbreedte op de 2.4Ghz en ook op de 5Ghz!
Asus bedankt! Nu maar hopen dat hij net zo stabiel blijft als dat hij de afgelopen maanden was.
Loopt hier ook als een malle

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
Net de nieuwe firmware geinstalleerd, op 5GHz op de eerste verdieping haalde ik net 13.5MB/s via FTP :)
Al laat speedtest.net maar 30mbits zien :?

Wilde ook nog even kijken of het zomertijd probleem is opgelost maar als ik manual DST uitvink en dan op apply druk krijg ik: ! This port had been used for HTTP LAN port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:15
Wat een brute router is dit zeg! Bereik is subliem te noemen en de snelheden die ik er mee haal ongekend! Op de 5GHz band haal ik 120mbit! Met mijn vorige router kon ik geen 20gig mkv streamen naar mijn laptop dat gaat nu prima, wanneer ik een stukje wil skippen in de film dan begint hij meteen weer met spelen zonder te bufferen. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze router, ik kom van een netgear wndr3700v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Vraagje. Ik heb sinds kort Tomato geïnstalleerd staan, en nu wil ik het uitzendvermogen beperken tot het meest minimale niveau waarmee ik nog goed bereik binnenshuis heb. Bij het bepalen van dat 'ideale' vermogen vroeg ik me eigenlijk af wat het default vermogen is waarmee de RT-N66U o.b.v. de standaard firmware uitzendt. De begininstelling van Tomato is 42 mw maar ik heb zo het vermoeden dat dit niet het vermogen is dat door de standaard firmware wordt gebruikt. Weet iemand met welk vermogen de RT-N66U o.b.v. de standaard firmware uitzendt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Waarom wil je het beperken? Ben je bang dat je kanker oid kan krijgen van de straling, of heeft het met ander apparatuur te maken mbt noise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
jostefa schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:45:
Waarom wil je het beperken? Ben je bang dat je kanker oid kan krijgen van de straling, of heeft het met ander apparatuur te maken mbt noise?
Duurzaamheid van de router, veiligheid (immers: kleiner bereik = kleiner gebied waar vandaan men op je netwerk kan komen) en zuinigheid. En mocht er ooit een relatie m.b.t. kanker worden aangetoond dan scheelt het op dat gebied ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Okey duidelijk. Om even op je vraag in te haken. Je hebt programma's die de sterkte van je wifi meten (http://www.istumbler.net/). Zet je signaal sterkte op een bepaalde waarde en loop naar verschillende plekken in je huis om je wifi sterkte te meten, zet aan de hand van die gegeven je sterkte lager of hoger tot jij je ideale sterkte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
jostefa schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:59:
Okey duidelijk. Om even op je vraag in te haken. Je hebt programma's die de sterkte van je wifi meten (http://www.istumbler.net/). Zet je signaal sterkte op een bepaalde waarde en loop naar verschillende plekken in je huis om je wifi sterkte te meten, zet aan de hand van die gegeven je sterkte lager of hoger tot jij je ideale sterkte hebt.
Dat snap ik en dat ga ik ook doen, maar mijn vraag was dus eigenlijk wat het standaard vermogen is waarmee de RT-N66U o.b.v. de gewone firmware uitzendt. Dan heb ik een beetje een uitgangspunt bij het spelen met het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100mw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Bedankt! Dat klinkt trouwens, vergeleken met de default waarde van Tomato, wel vrij hoog. O.b.v. 42 mw heb ik al een prima signaal in m'n hele huis.

Maar goed: ik ga eens aan de speel om te zien hoe laag ik kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 13:48

VIPER2001

[GOT]The Source

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Vraagje aan mijn kant: Iedereen heeft het over de nieuwe firmware: 3.0.0.5.354 wanneer ik op de officiele website kijk zie ik alleen versie 3.0.0.4.354. Kan iemand mij die uitleggen :o

edit: meuk: Asus RT-N66U 3.0.0.5.354 Hier staat ook dat het om die 0.5 gaat maar wanneer ik de link volg staat daar ook 0.4 is het gewoon een typo die iedereen over neemt?

[ Voor 40% gewijzigd door jostefa op 27-03-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
jostefa schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:26:
Vraagje aan mijn kant: Iedereen heeft het over de nieuwe firmware: 3.0.0.5.354 wanneer ik op de officiele website kijk zie ik alleen versie 3.0.0.4.354. Kan iemand mij die uitleggen :o

edit: meuk: Asus RT-N66U 3.0.0.5.354 Hier staat ook dat het om die 0.5 gaat maar wanneer ik de link volg staat daar ook 0.4 is het gewoon een typo die iedereen over neemt?
Ik zie het. De bijbehorende release-list lijkt wel identiek te zijn aan die van versie 3.0.0.5.354. En een paar dagen geleden heeft ie wel degelijk met die aanduiding op de ASUS-site heeft gestaan: ik heb hem namelijk o.b.v. die versienummer zelf gedownloadt. Blijkbaar is ie hernoemd.

[ Voor 4% gewijzigd door beantherio op 27-03-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Jep dat viel mij inderdaad ook op. Maar bij die versie staat nu dus dat het om een beta gaat en niet een release. Maar ik ga straks die beta gewoon maar installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeterea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-02 12:34
Versie 3.0.0.5.354 is per abuis een paar dagen zichtbaar geweest, deze heeft de mogelijk van "Dual WAN".
Dit wordt een nieuw toegevoegde functie in een latere firmware-update, alleen is deze dus per abuis een paar dagen zichtbaar geweest.
In versie 3.0.0.4.354 is deze "Dual WAN" er weer uitgesloopt.
Heb hier overigens de eerst genoemde (3.0.0.5.354) versie zonder problemen draaien.

Culemborg, 2.720Wp Zuidzijde; PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Meeterea schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:45:
Versie 3.0.0.5.354 is per abuis een paar dagen zichtbaar geweest, deze heeft de mogelijk van "Dual WAN".
Dit wordt een nieuw toegevoegde functie in een latere firmware-update, alleen is deze dus per abuis een paar dagen zichtbaar geweest.
In versie 3.0.0.4.354 is deze "Dual WAN" er weer uitgesloopt.
Heb hier overigens de eerst genoemde (3.0.0.5.354) versie zonder problemen draaien.
Inderdaad. Ben ik blij dat ik het op tijd gedownload heb :D

Voor de liefhebbers heb ik het geüupload omdat het van de Asus site is verwijderd:

FW_RT_N66U_3005354.trx

[ Voor 12% gewijzigd door MORCIK op 28-03-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Thanks Morcik ik heb nu die firmware ook geinstalleerd. Ben benieuwd wat die firmware te bieden heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ben wel benieuwd hoe deze router zich ophoudt wanneer men er een groot aantal wireless devices mee connect. Ik woon namelijk een studentenhuis waar 7 studenten wonen. We hebben allemaal een telefoon, een laptop en de daarnaast hebben een aantal van ons nog wel een console, een tablet of een vaste computer. De PC's kunnen gewoon via de draad worden aangesloten, maar dan blijven er nog wel een stuk of 20 devices over die eigenlijk primair via de wifi moeten kunnen communiceren.

Dit aantal vormt momenteel een probleem voor de router die we nu hebben. Wanneer het aantal verbindingen te groot wordt gaat de wifi op zijn bek en moet de router gereset worden. Heeft deze Asus hier geen last van?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Mijn ervaring is dat ca. 10 Wifi apparaten simultaan totaal geen problemen oplevert.

Qua CPU en aantal verbindingen naar buiten is het sowieso geen probleem. Zelfs bij een max upload van mijn server (200 Mbit) blijft de CPU load op 0.00 / 0.00 / 0.00 en dit bij 200 verbindingen met de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ok, dat is een begin. Ik ben toch wel benieuwd hoe het met meer dan 20 afgaat.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Kan het niet voor je testen, zoveel Wifi apparaten heb ik niet thuis :).

In theorie kun je met gemak 20 simultane Wifi verbindingen hebben lopen, vooral als ze gedeeltelijk ook via 5 GHz lopen. Zolang de Wifi apparaten maar geen zware downloads uitvoeren moet het goed komen, ivm de beperkte bandbreedte beschikbaar voor de Wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Asuswrt-Merlin - Changelog
==========================

3.0.0.4.354.27 Beta 1

http://www.mediafire.com/asuswrt-merlin/#cj2bci2gexfed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
bird42 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:16:
Asuswrt-Merlin - Changelog
==========================

3.0.0.4.354.27 Beta 1

http://www.mediafire.com/asuswrt-merlin/#cj2bci2gexfed
Met deze firmware al 2 keer me settings verloren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21
Inderdaad, die firmware is onstabiel. Vanmorgen niets dan problemen, uiteindelijk de asus 300.5.354 opnieuw geïnstalleerd. Deze werkt wel naar behoren.

Edit: ook problemen met de 5.354. Terug naar de 4.270 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Flying op 06-04-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
Ik heb geen problemen met software versie 3.0.0.4.354.27. Voordat ik ging updaten heb ik een herstel naar fabrieksinstellingen gedaan en na de update ook. Zo leeg je de vram zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Had ik ook gedaan via telnet, maar dan met:
mtd-erase -d nvram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:58
Heb deze sinds vandaag ook in huis, een stuk beter bereik dan mijn oude sitecom router. Ik heb alleen nog 2 vraagjes:
Wat is nou het maximale zendvermogen als je hem zo uit de doos haalt? Ik kan 200mW invullen en na 3 keer apply te drukken pakt ie dat ook, maar er staat bij dat het vermogen op basis van locatie (NL) automatisch omlaag wordt gebracht. Werkt mijn router nu op 200mW zals ingesteld of op 80 mW omdat dat de max is in NL?

Ten tweede, het DUAL band gebeure. Ik heb nu 2 SSID's naam2.4GHz en naam 5Ghz. mijn telefoon HTC One X kan maar met 1 van de twee tegelijk verbinden, moet ik de SSID's exact dezelfde naam geven zodat hij wel DualBand gebruikt? Of kan Dual band ook met 2 verschillende SSD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Dualband betekent dat je 2 simultane banden tot je beschikking hebt, je kan dus bijvoorbeeld met apparaat A verbinden op 2.4GHz en apparaat B op 5GHz.

De HTC kan zich maar op 1 band aanmelden, de keuze is aan jou welke band je daarvoor kiest.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Op zolder gebruik ik de 2.4GHz band en als ik wat dichter bij de router ben, 5GHz. Dus de keuze is inderdaad aan de gebruiker :)

De 2.4GHz band staat hier ook ingesteld op 200mW. Maar ik zie het verschil niet tussen 100 en 200mW. Het bereik blijft hetzelfde.

[ Voor 9% gewijzigd door turkeyhakan op 06-04-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom zouden je buren het ook prettig vinden als je het vermogen wat terug draait als je het toch niet merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:04
Hoi Tweakers, ik heb wat vraagjes omtrent deze router en in het algemeen.
Ik ben onlangs gaan samen wonen en verhuisd. Ik heb van Ziggo alles-in-1-Plus en zo'n WiFi modem gekregen. Het probleem is nu dat het bereik hiermee niet groot genoeg is om mijn woonkamer voldoende te kunnen bereiken. De WiFi modem hangt in de meterkast, en daar willen we hem ook laten hangen. Vandaar zoeken we een router die een goed bereik heeft, stabiel is en goede snelheden kan halen.
Op internet staan lovende recensies over deze Asus router, dus kwam ik hier al snel bij uit. Mijn vraag is eigenlijk: is dit vandaag de dag nog steeds een van de betere routers, en is het bereik hiervan (ons belangrijkste punt) goed/groot? Wat ik ermee wil doen (alles draadloos):
- Streamen van muziek (Spotify, Sonos systeem)
- Streamen van HD content (in de toekomst)
- Online gamen op de PS3 en laptop/iMac
- Humax HD recorder, Smart TV, tablet en drie smartphones

De installatie ervan zal eenvoudig zijn lijkt me? Ik ben geen echte kenner, maar ik kan wel wat, laat ik het zo maar zeggen ;-)
Is er een betere of vergelijkbare router vandaag de dag die ongeveer hetzelfde prijskaartje heeft?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of dat goed zal gaan is helemaal afhankelijk van jouw situatie. Als jouw meterkast bestaat uit een betonnen bunker zal iedere router er moeite mee hebben. Dan nog de afstand waar het heen moet allemaal. Hoeveel verdiepingen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:27:
Of dat goed zal gaan is helemaal afhankelijk van jouw situatie. Als jouw meterkast bestaat uit een betonnen bunker zal iedere router er moeite mee hebben. Dan nog de afstand waar het heen moet allemaal. Hoeveel verdiepingen, etc.
Het is een 'normale' meterkast met houten deurtjes, en een opening aan de onderkant. Geen betonnen bunker dus. Ik woon in een appartement, onderste verdieping en op de hoek. De afstand tot de TV-meubel is +- een meter of 17. Dit is tevens de grootste afstand die hij moet overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik woon ook in een appartement (met meterkast met houten deurtje en opening eronder :+ ), en heb deze router met ziggo alles in 1.

Ik heb het ziggo-geval door ziggo uit laten zetten zodat deze alleen fungeert als modem (simpel belletje en het is geregeld), en daar achter de Asus die alles regelt.

Er hangt hier een iPad + iPhone aan die spotify streamen via airplay (dus nog een airport express), TV, en Galaxy S3.
Daarnaast op draad een WD mediaspeler, NAS en PC.

Alles werkt prima naast elkaar/met elkaar, ook streamen van HD ging prima van de NAS naar de mediaspeler toen die nog geen draad had.

Prima router hoor, enige minpunt is de dikke betonnen muur precies in het midden van het appartement die een deel van de wifi tegenhoud. Gelukkig blijft er genoeg over om dit bovenstaande gewoon te doen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Dank voor de reacties! En ongeveer dezelfde situatie als ik heb dan sapphire. Moet voor mij dus voldoende zijn ook denk ik. Als de router beter werkt wanneer de ziggo router functie uitstaat zal ik daar ook voor bellen wanneer ik hem heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
turkeyhakan schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:04:
Op zolder gebruik ik de 2.4GHz band en als ik wat dichter bij de router ben, 5GHz. Dus de keuze is inderdaad aan de gebruiker :)

De 2.4GHz band staat hier ook ingesteld op 200mW. Maar ik zie het verschil niet tussen 100 en 200mW. Het bereik blijft hetzelfde.
Dat zou goed kunnen aangezien hij alleen 200mW vermogen levert wanneer je lokatie instellingen op een bepaald aantal landen staat. Wanneer jij hem op Nederland hebt staan zendt hij maar 80mW uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
jostefa schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:21:
[...]

Dat zou goed kunnen aangezien hij alleen 200mW vermogen levert wanneer je lokatie instellingen op een bepaald aantal landen staat. Wanneer jij hem op Nederland hebt staan zendt hij maar 80mW uit.
Het is wel mogelijk om 200mW in te stellen maar jij zegt hij zendt dat niet uit? Op welke regio moet ik hem zetten voor optimale prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeterea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-02 12:34
turkeyhakan schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:13:
[...]

Het is wel mogelijk om 200mW in te stellen maar jij zegt hij zendt dat niet uit? Op welke regio moet ik hem zetten voor optimale prestaties?
Dat gaat niet zomaar, de router ziet uiteindelijk toch via het netwerk dat deze in Nederland is aangesloten.
Het lukt wel als je de router omzet naar een US-model, dan is deze beperking er namelijk uit.
Een paar pagina's terug staat daar een mooie beschrijving van.
[Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router

Ik heb dit overigens ook een tijdje uitgeprobeerd, maar merkte helaas bijna geen verschil, dus daarna toch maar weer omgebouwd naar de EU-versie.
De antennes zeer goed uitirichten geeft een veel beter resultaat, een paar cm verdraaiing naar links, rechts of naar boven/beneden kan al een hoop doen.

Culemborg, 2.720Wp Zuidzijde; PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Meeterea schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:36:
[...]

Dat gaat niet zomaar, de router ziet uiteindelijk toch via het netwerk dat deze in Nederland is aangesloten.
Het lukt wel als je de router omzet naar een US-model, dan is deze beperking er namelijk uit.
Een paar pagina's terug staat daar een mooie beschrijving van.
[Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router

Ik heb dit overigens ook een tijdje uitgeprobeerd, maar merkte helaas bijna geen verschil, dus daarna toch maar weer omgebouwd naar de EU-versie.
De antennes zeer goed uitirichten geeft een veel beter resultaat, een paar cm verdraaiing naar links, rechts of naar boven/beneden kan al een hoop doen.
Ik krijg hem niet op 500mW. Hoeft van mij ook niet. 200mW is voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:01
Met merlin versie 3.0.0.4.270.26 heb ik helaas wat stabiliteits problemen. Wifi die er af en toe uit knalt en websites die niet altijd helemaal lekker lopen. Toch maar weer eens ene oudere versie pakken.

Edit: hmm ik zie dus inderdaad dat er problemen mee waren: even ugraden naar: http://forums.smallnetbui...36e8433acde719489&t=10623

[ Voor 29% gewijzigd door Senaxx op 10-04-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morge,

Gisteren via Alternate ook de Asus RT-N66U aangescaft omdat ik in huis een heel slecht en onstabiel netwerk heb met de Cisco Modem van Ziggo.
Nu wil ik de router functie laten uitzetten door Ziggo op mijn cisco modem, en dan de Asus RT-N66U er op aansluiten.
Nu ben ik geen computernerd zoals de meeste op deze site, snap er echt af en toe niks van.
Nu is mijn vraag, is het moeilijk om de Asus RT-N66U aan te sluiten op mijn Ziggo Cisco modem, en waar moet ik vooral op letten. dit klinkt misschien raar deze vraag, maar ik heb er echt geen verstand van.

bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Hoe het bij zo'n Cisco-ding zit weet ik niet, dus wellicht even aan de helpdesker vragen als je toch belt om die bridge-mode in te stellen, maar: bij een Ubee modem was het simpelweg een kwestie van de LAN-1 poort van het modem op de WAN-poort van de router aan te sluiten - en meer eigenlijk niet.

Vraag is dus vooral welke poort je van de Cisco zal moeten gebruiken om op de router aan te sluiten. Of wellicht dat je dat in het Ziggo-topic kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Onlangs deze router ook op twee locaties in gebruik genomen maar wat ik zou graag willen is dat je het limiteren qua bandbreedte voor het Guest netwerk.

Ik ben deze optie niet tegengekomen. De router draait nu 3.0.0.4.270 (stock)
Iemand een idee hoe dit in te stellen is?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Dit is helaas niet mogelijk, het is alles of niets.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Misschien toch eens naar Asus mailen of ze niet een percentage erin kunnen zetten.

Bijvoorbeeld dat het guest network maximaal 60 % van de bandbreedte mag opsnoepen zodat je zelf via je eigen wifi nog gewoon normaal kunt internetten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nou, vandaag een RT-AC66U gekocht ter vervanging van mijn WRT610N, die aan het sterven is. Geweldige snelheid op het netwerk, maar ik loop meteen tegen een probleem aan. Zodra ik de asus als router inzet, krijgt mijn synology wel een IP en kan ik die via de browser prima benaderen, maar als onderdeel van mijn workgroup is die niet meer zichtbaar en kan ik geen gedeelde netwerkschijf meer aanmaken. Het gekke is dat ik precies dezelfde instellingen gebruik als van de Cisco. Sterker nog, als ik die gebruik lukt het prima, wissel ik ze daarna om dan werkt het ook nog enkele minuten, maar na enige tijd niet meer. De synology draait op een vast IP in de goede range en met de juiste gateway, en zoals ik zei is dus via de browser wel te vinden.

Iemand die dit snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:05
Appelsap schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:52:
Nou, vandaag een RT-AC66U gekocht ter vervanging van mijn WRT610N, die aan het sterven is. Geweldige snelheid op het netwerk, maar ik loop meteen tegen een probleem aan. Zodra ik de asus als router inzet, krijgt mijn synology wel een IP en kan ik die via de browser prima benaderen, maar als onderdeel van mijn workgroup is die niet meer zichtbaar en kan ik geen gedeelde netwerkschijf meer aanmaken. Het gekke is dat ik precies dezelfde instellingen gebruik als van de Cisco. Sterker nog, als ik die gebruik lukt het prima, wissel ik ze daarna om dan werkt het ook nog enkele minuten, maar na enige tijd niet meer. De synology draait op een vast IP in de goede range en met de juiste gateway, en zoals ik zei is dus via de browser wel te vinden.

Iemand die dit snapt?
Bij mij loste dit probleem zich op nadat ik bij de instelling bij LAN -> DHCP Server de "RT-AC66U Domain Name" instelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:50:
Misschien toch eens naar Asus mailen of ze niet een percentage erin kunnen zetten.

Bijvoorbeeld dat het guest network maximaal 60 % van de bandbreedte mag opsnoepen zodat je zelf via je eigen wifi nog gewoon normaal kunt internetten.
Ik geloof dat dit wel mogelijk is in de firmware van Tomato. Zelf draai ik de firmware van Merlin daar kan het niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Pbure97 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 04:16:
[...]
Bij mij loste dit probleem zich op nadat ik bij de instelling bij LAN -> DHCP Server de "RT-AC66U Domain Name" instelde
En jawel, probleem verholpen, dank. Had er daarna nog maar op één PC last van, dat bleek de firewall te zijn.

Moet zeggen dat het, komend van een WRT610N, een behoorlijke verbetering in ontvangst is. Waar ik vroeger op de studeerkamer vrijwel geen bereik had, pakt ie nu makkelijk ook daar een goede verbinding. Enige minpunt is dat het doorvoeren van een wijziging via de webinterface lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:05
Appelsap schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:42:
[...]

En jawel, probleem verholpen, dank. Had er daarna nog maar op één PC last van, dat bleek de firewall te zijn.

Moet zeggen dat het, komend van een WRT610N, een behoorlijke verbetering in ontvangst is. Waar ik vroeger op de studeerkamer vrijwel geen bereik had, pakt ie nu makkelijk ook daar een goede verbinding. Enige minpunt is dat het doorvoeren van een wijziging via de webinterface lang duurt.
Voor mij hetzelfde, komende van een WRT600N, die momenteel bij een familielied een stokoud @home kastje vervangt en daar prima presteert. Ligt er ook aan wat je ermee doet. Ik heb er een hoop spul aan hangen, en dat trekt een oude router gewoonweg niet (Synology, Raspberry Pi, 2 printers, 4 laptops, tablet, telefoon). Bereik op het slechtste punt in mijn woning is van 20-30 Mbit en "Fair" naar 110-180 Mbit en "Good" gegaan. Maakt essentieel verschil bij het streamen van een 10+ GB film naar deze plaats. Ook sinds de Asus geen enkele onderbreking meer tijdens YouTube gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb mijn ziggo modem in Bridge laten zetten er er de Asus Router op aangesloten. Ik heb alles standaard gedaan volgens de wizzerd, maar de snelheid draadloos valt erg tegen en wisselt steeds. Met kabel haal ik wel het maximum.
zijn er instellingen die ik kan of moet veranderen.

Zie Bijlage. http://sdrv.ms/12n1fL1 (dit zijn mijn instellingen nu!

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Volgens mij kan je WPS het beste uitzetten in verband met de veiligheid.
Ik neem aan dat er qua bereik weinig zou moeten verschillen met de AP (accesspoint) modus van de Asus. Heb je dat al geprobeerd voordat je Ziggo modem naar bridge modus ging?

PS. Heb je ook telefonie en TV van Ziggo? Zit dat nog wel gewoon aangesloten op je Ziggo modem? Dat wil ik zelf graag weten en is verder van geen belang voor jouw vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

PS. Heb je ook telefonie en TV van Ziggo? Zit dat nog wel gewoon aangesloten op je Ziggo modem? Dat wil ik zelf graag weten en is verder van geen belang voor jouw vraag.
[/quote]

Ja ik heb tv en telefonie van ziggo, en ik zit gewoon aan gesloten op het modem met de router! (ik heb de router functie uit laten zetten van het modem. Kabel in de Wan van de nieuwe router gedaan! Ik heb ook een foto extra erbij gedaan! n5

http://sdrv.ms/12n1fL1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:10:
Mensen ik heb mijn ziggo modem in Bridge laten zetten er er de Asus Router op aangesloten. Ik heb alles standaard gedaan volgens de wizzerd, maar de snelheid draadloos valt erg tegen en wisselt steeds. Met kabel haal ik wel het maximum.
zijn er instellingen die ik kan of moet veranderen.

Zie Bijlage. http://sdrv.ms/12n1fL1 (dit zijn mijn instellingen nu!

Bedankt alvast!
Firmware, afstanden, situatie in huis? Hoe moeten we anders weten hoe of wat. Zoek verder ook eens in dit topic want dit zijn basic vragen die je zelf kan beantwoorden als je een beetje je best doet en zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BounceMeister schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:28:
offtopic:
TV gaat nooit via het modem, coax wordt vóór het modem gesplitst voor radio/tv en voor het modem. Het is geen IPTV zoals bij glasvezel en zo hè.

Telefoon moet sowieso ook via het modem, ook dat is namelijk geen pure VoIP zoals bij glasvezel en dergelijke. Er zit gewoon een ouderwetse rj11 aansluiting op het modem die je aan de bestaande huisinstallatie voor telefonie koppelt.

Tv en telefonie staat bij Ziggo dus compleet los van het internet deel van het modem en wordt ook niet beïnvloed door router vs. bridge modus.

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 17-04-2013 20:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee tv zit apart, heeft allemaal de monteur van Ziggo gedaan!
Orion84 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:41:
[...]

offtopic:
TV gaat nooit via het modem, coax wordt vóór het modem gesplitst voor radio/tv en voor het modem. Het is geen IPTV zoals bij glasvezel en zo hè.

Telefoon moet sowieso ook via het modem, ook dat is namelijk geen pure VoIP zoals bij glasvezel en dergelijke. Er zit gewoon een ouderwetse rj11 aansluiting op het modem die je aan de bestaande huisinstallatie voor telefonie koppelt.

Tv en telefonie staat bij Ziggo dus compleet los van het internet deel van het modem en wordt ook niet beïnvloed door router vs. bridge modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
De AiCloud app deed het niet meer vandaag. Normaal kon ik altijd er mee inloggen op de router en een pc wakker maken, maar nu was de router onbereikbaar. Er is echter niets aan de hand met de internetverbinding. Router gereset toen ik thuis was, maar extern bleef de router onbereikbaar (via WiFi werkt het natuurlijk wel, maar daar heb je weinig aan).

Lijkt me dat de asus ddns service niet goed werkt oid. Nog meer mensen met hetzelfde probleem?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:41:
[...]

offtopic:

Ik dacht al een reactie geplaatst te hebben maar blijkbaar nog niet dus.
Op zich dus wel mooi. Dan kan ik gewoon blijven bellen als ik met de Asus zou gaan rommelen om deze als router in te stellen. De Asus staat nu als AP. Wifi op het ubee modem staat nu al uit.
Dat van de TV had ik natuurlijk zelf kunnen zien door de meterkast eens open te trekken 8)7 (maar daar staat altijd de kinderwagen voor.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Atomsk schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:54:
Lijkt me dat de asus ddns service niet goed werkt oid. Nog meer mensen met hetzelfde probleem?
Yup, begon gisteren, vandaag ook nog geen connectie kunnen maken...

Edit:Bijna weer een dag verder en nog steeds :/
Online check: "It's not just you! http://asuscomm.com looks down from here." :(

[ Voor 32% gewijzigd door Brad Pitt op 20-04-2013 11:02 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Router net aangesloten (in de meterkast, voor in de woning) en Ziggo gebeld om de routerfunctie van de standaard Ubee WiFi-modem uit te laten schakelen.
Eerste indruk: wat een beest! Ik kan nu via een externe harde schijf die ik heb aangesloten op de router 3D films streamen naar mijn Samsung D6530 in de woonkamer, die ongeveer 15 meter van de router af staat. Met een laptop en smartphone heb ik in de woonkamer prima bereik. Met een oude laptop haal ik 57.5 Mbit/s als ik in de woonkamer zit, het maximaal haalbare dus eigenlijk, heb een 60Mbit/s verbinding.

Misschien een domme vraag, maar ik heb de 2.4ghz en de 5ghz verbinding op een en dezelfde SSID staan. Heb dus geen aparte aangemaakt voor beide. Bepaalt appartuur (zoals een mac, laptop of smartphone etc.) nu zelf of ze met de 5ghz band verbinding maken of met de 2.4ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:15
Ook aangeschaft vandaag bij Komplett (€132 met verzendkosten). Ik hoop hem dinsdag te hebben.
Dan kan ik eindelijk buiten in de tuin op internet. Het mag wel in zo'n weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu 5 dagen in bezit, en hij werkt als een tierelier! Bijj een ziggo alles in in plus met 60 Mb, aan de de kabel haal constant 60 Mb. Draadloos door mijn hele huis variërend van 25 mb tot 45 mb, hangt van de plek af natuurlijk. Grootste afstand 10 meter!
Heb na de standaard installatie die in een paar minuten klaar was, wat kleine aanpassingen gedaan! _/-\o_
Zoals met INSSIDer het juiste kanaal gezocht, WPS uitgezet, en de TX Power op 100 gezet! En hij draait als een zonnetje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
remzor schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:37:
Router net aangesloten (in de meterkast, voor in de woning) en Ziggo gebeld om de routerfunctie van de standaard Ubee WiFi-modem uit te laten schakelen.
Eerste indruk: wat een beest! Ik kan nu via een externe harde schijf die ik heb aangesloten op de router 3D films streamen naar mijn Samsung D6530 in de woonkamer, die ongeveer 15 meter van de router af staat. Met een laptop en smartphone heb ik in de woonkamer prima bereik. Met een oude laptop haal ik 57.5 Mbit/s als ik in de woonkamer zit, het maximaal haalbare dus eigenlijk, heb een 60Mbit/s verbinding.

Misschien een domme vraag, maar ik heb de 2.4ghz en de 5ghz verbinding op een en dezelfde SSID staan. Heb dus geen aparte aangemaakt voor beide. Bepaalt appartuur (zoals een mac, laptop of smartphone etc.) nu zelf of ze met de 5ghz band verbinding maken of met de 2.4ghz?
Geen idee, ik heb wel 2 verschillende AP's. Hij maakte altijd direct verbinding met de 2.4 GHz ipv de 5 GHz, die doet blijkbaar iets langer om te verifieren. Ik heb de 2.4 AP niet in mijn devices staan die 5 GHz ondersteunen om die band te ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Laatst online: 10-08 23:35
Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:16:
Nu 5 dagen in bezit, en hij werkt als een tierelier! Bijj een ziggo alles in in plus met 60 Mb, aan de de kabel haal constant 60 Mb. Draadloos door mijn hele huis variërend van 25 mb tot 45 mb, hangt van de plek af natuurlijk. Grootste afstand 10 meter!
Heb na de standaard installatie die in een paar minuten klaar was, wat kleine aanpassingen gedaan! _/-\o_
Zoals met INSSIDer het juiste kanaal gezocht, WPS uitgezet, en de TX Power op 100 gezet! En hij draait als een zonnetje! ;)
Welke firmware heb je op de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware Version:3.0.0.4.260 staat er. Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Laatst online: 10-08 23:35
Tnx! Heb hetzelfde pakket van Ziggo, maar een onstabiele (soms 1mb/s en dan weer 30mb/s) verbinding vandaar mijn vraag.

[ Voor 0% gewijzigd door TheBoneCollector op 21-04-2013 21:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:16:
Zou je draadloos ook niet gewoon de volledige 60 Mb moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat hangt ook nogal van de wireless client af natuurlijk. Met mijn laptop haal ik via een AC66U bijna de volle 100mbps naar mijn (lokale) fileserver (hangt niet aan gbit lan), met een iPad zitten mijn snelheden meer in de buurt van de 25-45mbps die 12december1966 noemt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Orion84 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:25:
Dat hangt ook nogal van de wireless client af natuurlijk. Met mijn laptop haal ik via een AC66U bijna de volle 100mbps naar mijn (lokale) fileserver (hangt niet aan gbit lan), met een iPad zitten mijn snelheden meer in de buurt van de 25-45mbps die 12december1966 noemt.
Netto is deze asus wel de snelste op basis van de wireless-performance volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Geen idee, maar dat kan je op http://www.smallnetbuilder.com/ ongetwijfeld terugvinden :)

Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste