Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:04
Weet niet of ik de vraag hier moet posten, maar het heeft wellicht ook betrekking op de router.
Ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn externe harde schijf. Deze wordt nog wel herkend op de Samsung D6530 smart TV, maar niet 'up to date'. Bestanden die niet meer op de schijf staan laat hij nog zien en nieuwe bestanden kan ik niet openen. Heb hem al geformateerd maar dit helpt niet.
Nu werkte de harde schijf (een Samsung 2.5" 750 GB schijf) de eerste keer wel op de RT-N66U, en kon ik via AllShare de films van de externe harde schijf afspelen. Toen ik hem had losgekoppeld en even later er weer terug aan hing, kon de router/TV hem weer niet vinden. Althans, er werden geen mappen en dus films etc. meer herkend.
Op een laptop of een andere LG en Samsung TV doet de schijf het wel. De router lijkt er dus ook niet goed mee overweg te kunnen.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Is de schijf kapot o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff update ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:15
Heb deze nu ook, wil graag wat spelen met de transmission power maar ik krijg hem niet boven de 100mW. Heb al de tijdzone verandert (+ reboot) maar dit verandert niets aan de maximum waarde:

Set the capability for transmission power. The maximum value is 100mW and the real transmission power will be dynamically adjusted to meet regional regulations

Laatste firmware heb ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
CedricD schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:11:
Heb deze nu ook, wil graag wat spelen met de transmission power maar ik krijg hem niet boven de 100mW. Heb al de tijdzone verandert (+ reboot) maar dit verandert niets aan de maximum waarde:

Set the capability for transmission power. The maximum value is 100mW and the real transmission power will be dynamically adjusted to meet regional regulations

Laatste firmware heb ik...
De 2.4GHz band kun je op 200 mW zetten. 3 keer op OK drukken als die een foutmelding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De vraag is wel hoe zinvol dat is, aangezien dat toch maar één kant van het verhaal is. Als je de client niet ook versterkt, of gevoeliger antennes op de router schroeft, dan kan de router wel heel hard schreeuwen, maar hoort ie een client die op normaal niveau terugpraat nog niet als die client te ver weg staat.

Ondertussen verhoog je wel de mate waarin je netwerken van buren verstoort.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Mijn TV en router draaien op de laatste firmware.
Iemand nog andere mogelijke oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
turkeyhakan schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:15:
[...]

De 2.4GHz band kun je op 200 mW zetten. 3 keer op OK drukken als die een foutmelding geeft.
Heb hem op 200 mW gekregen met de Merlin firmware en volgende cmd commando's:

nvram set pci/1/1/ccode=US
nvram set pci/2/1/ccode=US
nvram set wl0_country_code=US
nvram set wl1_country_code=US
nvram set regulation_domain=US
nvram set regulation_domain_5G=US
nvram commit
reboot

Even wat lopen testen en ik heb nu overal bereik in de tuin 8)
In het uiterste hoekje haal ik nog een snelheid van 13 Mbit/sec. Niet traag, maar ook niet overdreven snel.

Zou graag de Tx nog een tikkeltje opvoeren om te zien of ik er nog meer kan uit krijgen. Zo rond de 250 mW ofzo. Zou perfect moeten mogelijk zijn want ik heb iemand tegengekomen die hem op 950 mW had staan :+ . Dat is wat van het goede te veel natuurlijk :P
Orion84 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:19:

Ondertussen verhoog je wel de mate waarin je netwerken van buren verstoort.
Ik kan welgeteld 2 netwerken ontvangen van de buren, dus veel zal ik ze niet storen :+ .
Voor de rest zie ik wel een verschil tussen 100 mW én 200 mW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 03:09

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

CedricD schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:07:

Zou graag de Tx nog een tikkeltje opvoeren om te zien of ik er nog meer kan uit krijgen. Zo rond de 250 mW ofzo. Zou perfect moeten mogelijk zijn want ik heb iemand tegengekomen die hem op 950 mW had staan :+ . Dat is wat van het goede te veel natuurlijk :P
Zorg eerst voor een goede antenne, en ga dan pas aan het vermogen sleutelen. Communicatie is niet alleen zenden vanuit de router, maar ook ontvangen van het mobiele apparaat. Als de antenne te weinig gevoeligheid heeft ontvangt de router je mobiele apparaat niet. Daar verandert je Tx van de router niets aan.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kom dit tegen via Routershop over > 100 mW zenden:
Vergunningsplicht
Let op: Indien u dit apparaat gebruikt met een ingesteld vermogen van meer dan 100mW e.i.r.p. (uitgestraald vermogen), dan
dient u hiervoor een vergunning aan te vragen bij Agentschap Telecom i.h.k.v. de Telecommunicatiewet (Tw)
Ik zou zelf dat wel eens willen testen en zeker bij iemand die dezelfde router heeft en zijn bereik wil verbeteren.
Nu zou je dan een losse Repeater ertussen moeten zetten van 80 euro (Asus). Maar als dit e.a. verbetert kan ik dat ook natuurlijk instellen.

Punt is natuurlijk wat als je 'gepakt' wordt ?

[ Voor 33% gewijzigd door Frostbite op 24-04-2013 16:38 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Sc0rPi0N schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:36:
Kom dit tegen via Routershop over > 100 mW zenden:

[...]

Ik zou zelf dat wel eens willen testen en zeker bij iemand die dezelfde router heeft en zijn bereik wil verbeteren.
Nu zou je dan een losse Repeater ertussen moeten zetten van 80 euro (Asus). Maar als dit e.a. verbetert kan ik dat ook natuurlijk instellen.

Punt is natuurlijk wat als je 'gepakt' wordt ?
De pakkans is verwaarloosbaar, maar van zendamateurs weet ik dat áls je gepakt wordt de boetes niet mals zijn. Daar kun je met gemak 10 routers als deze voor kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:34
Ik heb al enige tijd een ASUS RT-N66u op een glas 100/100Mbit verbinding, alleen vielen mijn FTP upload snelheden tegen, dit kwam nooit boven de 3Mbyte/sec.

Nu heb ik daar een versie van Merlin overheen gegooid zodat ik makkelijk SSH toegang kon aanzetten. vervolgens via SSH een nieuwe CFE bootloader erin gezet van 1.0.1.2 naar 1.0.1.3.
Daarna heb ik vervolgens de laatste variant van DD WRT eropgezet; DD-WRT v24-sp2 (03/17/13) mega
(Ging allemaal vlot en zonder problemen).

En FTP uploads naar derden gaan nu met zon ~ 7/8 Mbyte/sec. nog niet volledige snelheid maar nu is het acceptabel in ieder geval.

Ik heb echter 2 nieuwe vage verschijnselen, op de WiFi 2.4 Ghz band is er om de zoveel tijd doet de ping raar als in naar een website ping hetzelfde geldt als je direct naar de router pingt;

5ms
200ms
4ms
180ms
5ms
190ms
ect.

Dit verschijnsel is niet bij elk apparaat en is ook niet continu. Heeft er iemand de geoptimaliseerde WiFi instellingen voor deze router?

Het 2e verschijnsel is dat de 5Ghz totaal niet lijkt te werken. Kanalen wisselen lijkt niet te helpen. ook iemand enig idee :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:42
Axelfoley007 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 07:30:
Ik heb al enige tijd een ASUS RT-N66u op een glas 100/100Mbit verbinding, alleen vielen mijn FTP upload snelheden tegen, dit kwam nooit boven de 3Mbyte/sec.

Nu heb ik daar een versie van Merlin overheen gegooid zodat ik makkelijk SSH toegang kon aanzetten. vervolgens via SSH een nieuwe CFE bootloader erin gezet van 1.0.1.2 naar 1.0.1.3.
Daarna heb ik vervolgens de laatste variant van DD WRT eropgezet; DD-WRT v24-sp2 (03/17/13) mega
(Ging allemaal vlot en zonder problemen).

En FTP uploads naar derden gaan nu met zon ~ 7/8 Mbyte/sec. nog niet volledige snelheid maar nu is het acceptabel in ieder geval.

Ik heb echter 2 nieuwe vage verschijnselen, op de WiFi 2.4 Ghz band is er om de zoveel tijd doet de ping raar als in naar een website ping hetzelfde geldt als je direct naar de router pingt;

5ms
200ms
4ms
180ms
5ms
190ms
ect.

Dit verschijnsel is niet bij elk apparaat en is ook niet continu. Heeft er iemand de geoptimaliseerde WiFi instellingen voor deze router?

Het 2e verschijnsel is dat de 5Ghz totaal niet lijkt te werken. Kanalen wisselen lijkt niet te helpen. ook iemand enig idee :) ?
Misschien een vreemde vraag, maar waarom ben je niet gewoon bij de Merlin firmware gebleven? Deze heeft de officiële ASUS-drivers aan boord en presteert daarom vaak het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
FTP uploads blijven hangen op zon ~ 3Mbyte ongeacht wat ik instel, aanpas of doe. En met DD WRT krijgt dat een boost naar 7/8 Mbyte.

Normale down en uploads naar usenet werken wel met zon 10Mbyte/sec (maakte niet uit welke firmware ik draaide).

[ Voor 30% gewijzigd door Axelfoley007 op 25-04-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Axelfoley007 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:14:
FTP uploads blijven hangen op zon ~ 3Mbyte ongeacht wat ik instel, aanpas of doe. En met DD WRT krijgt dat een boost naar 7/8 Mbyte.

Normale down en uploads naar usenet werken wel met zon 10Mbyte/sec (maakte niet uit welke firmware ik draaide).
Heb je al eens een factory reset gedaan? Staat QoS toevallig aan? Heb je HW acceleration aan staan? Zeker dan zou >400Mbps geen enkel probleem mogen zijn, laat staan 20 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Wel 5 factory resets gedaan in totaal. QoS heeft altijd uit gestaan en HW acceleration heeft ook altijd aangestaan met de Asus en Merlin firmware, hier in DD WRT kan ik het niet zo snel terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28
Sinds gisteren ook in het bezit van deze router, maar loop tegen hetzelfde probleem aan als Axelfoley007, FTP uploads komen bij mij niet eens boven de 1,5MB uit terwijl dit met mijn oude router richting de 10MB/s ging. (100/100 glasverbinding).

Vanavond nog maar eens een factory reset en een firmware upgrade, kijken of dat beter gaat.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Mijn uploads zijn in ieder geval verdubbeld, want ik haal nu ook de 3MB/s. Vreemd genoeg is dit per sessie, want als ik 3 sessies tegelijk opzet trek ik wel de 100Mbit upload dicht. De router lijkt de upload dus per sessie te cappen op 3MB/s. Iemand een idee waar dat in kan zitten?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt niet aan de router. Ik heb hier een filezilla ftp draaien met deze router en de een doet met 1 lijntje 4MB en de ander komt niet verder dan 2MB. Met meerdere lijntjes trekken ze alsnog hun verbinding dicht. Voorheen had ik een pc'tje draaien met Monowall en daar gebeurde hetzelfde mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Vreemd, met mn oude D-Link DIR655 trok ik wel de 100Mbit dicht op 1 sessie. Maar ligt het dan aan Filezilla en zou ik met een ander FTP server pakket betere resultaten moeten halen?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kom je maar op 1 manier achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ASUS RT-66U en hier een nieuwe medion MD90197 externe harde schijf (2TB) met voeding via het stopcontact op aangesloten. Hij geeft hem wel weer in de configurator bij 192.168.1.1, maar er staat 'unmounted'. Verder kan ik er niks mee, geen bestanden op zien of afspelen via mijn samsung UE46ES6800 tv.
Ik heb de nieuwste firmware (3.0.0.4.354)en utility software geinstalleerd.

De ASUS helpdesk kan me niet helpen, jullie wel?

Welke externe harde schijven werken er bij jullie wel of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

WD externe HD werkt prima hier. Ik kan ook bestanden zien via mijn Samsung TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke WD HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:09
Toshiba 1tb usb 3.0 werkt bij mij ook prima.
Ook icm de aicloud app op mijn Sony xperia Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

WD Elements van 1 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:57:
Ik heb een ASUS RT-66U en hier een nieuwe medion MD90197 externe harde schijf (2TB) met voeding via het stopcontact op aangesloten. Hij geeft hem wel weer in de configurator bij 192.168.1.1, maar er staat 'unmounted'. Verder kan ik er niks mee, geen bestanden op zien of afspelen via mijn samsung UE46ES6800 tv.
Ik heb de nieuwste firmware (3.0.0.4.354)en utility software geinstalleerd.

De ASUS helpdesk kan me niet helpen, jullie wel?

Welke externe harde schijven werken er bij jullie wel of juist niet?
Heb je hier iets aan?

http://vip.asus.com/forum...6U&page=1&SLanguage=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Heeft er iemand als 802.1X radius geprobeerd? Ik krijg het niet werkende.

Heb een VM opgezet waarmee het zou moeten werken maar zonder succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je!! Nee, kan er niks vinden wat werkt. Breng hem wel terug naar de winkel en koop een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-07 04:17
Ik ben zelf ook in het bezit van de RT N66U model. Ook mijn bereik is niet al te goed. Gebruik de alternatieve Merlin firmware. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe Asus RT-AC67U zich verhoudt tot de 66U model. Volgens de amerikaanse site (smallwebuilder etc.) zit er in dit exemplaar de nieuwste Broadcom 1ghz chip gebaseerd op ARM A9. Ben zeer benieuwd. :D. De overige nieuwe modellen zien er ook goed uit AC56U en de AC50U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan het bereik van de router ligt het niet. Als je situatie binnenshuis gewoon waardeloos is dan houd het al snel op. Hoe snel die processor ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Goedemorgen luitjes, sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een RT-N66U maar eigenlijk heb ik er van de meet af aan problemen mee.

-Problemen met inloggen in de webgui, vaak lukt het met de telefoon of laptop wel maar met de bedrade PC niet maar na een herstart van de PC weer wel.
-Hangende webgui na aanpassingen, zowel met Chrome als Firefox.
-Zeer trage WIFI snelheid (1 tot 4 Mbps) met telefoons (iphone en htc one x) en een oudere laptop, zelfs naast de router (alles op 2.4 Ghz).

Ik heb deze problemen op de 3.0.0.4.260 en 3.0.0.4.270 FW versies.
Verder heb ik niets aangepast in de router dan behalve de wpa-psk beveiliging.
Heb ik hier last van een maandag ochtend modelletje?

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, alles kan natuurlijk. Wat zijn je snelheden als je alles gewoon bedraad aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

@Earzz

Ik heb er zelf 2 geconfigureerd (beide kwamen van de MM) en draaien gewoon stabiel en vlot. Draait met FW .270

Ik zou hem resetten, 1 PC aansluiten en testen en dan 1 wifi apparaat enz. en kijken hoe het gaat. Als het bij de PC al niet goed draait via de webgui dan zou ik hem toch echt omruilen voor een ander exemplaar.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Bedraad is de netwerk snelheid (PC<--->NAS) niet bijster hoog maar dat was al niet met mijn WNDR3700, is verder geen probleem voor mij.

Gisteren heb ik ook verschillende malen een factory reset en NVram erase gedaan, zonder resultaat.
Vandaag heb ik de stroom eraf gehaald en kijk ik straks wel weer hoe het gaat, misschien dat ik nog de beta FW probeer en anders stuur ik m gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat die NAS beperkt word door het processortje wat erin zit. Haal je gewoon je de snelheid van Wan naar Lan en van pc naar pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:54:
Dat komt omdat die NAS beperkt word door het processortje wat erin zit. Haal je gewoon je de snelheid van Wan naar Lan en van pc naar pc?
Lijkt me dat mijn DS1812+ niet echt under powered is, probleem zit m in mijn MB NIC en het feit dat ik nog nooit met de Jumbo frames heb gespeeld.
Snelheid van WAN naar LAN is prima en die trek ik gewoon dicht, heb ook niet zo'n snelle verbinding (35 Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Zijn er geen storende kanalen in de buurt? (Kun je testen met inSSIDer).

Ik haal draadloos op 2,4 GHz iets van 83 Mbit/sec en op 5 GHz mijn volle 117 Mbit/sec (Heb abbo van 120 Mbit/sec).

Ik draai wel op de Merlin firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
CedricD schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:40:
Zijn er geen storende kanalen in de buurt? (Kun je testen met inSSIDer).

Ik haal draadloos op 2,4 GHz iets van 83 Mbit/sec en op 5 GHz mijn volle 117 Mbit/sec (Heb abbo van 120 Mbit/sec).

Ik draai wel op de Merlin firmware.
Ook al getest, helemaal in mijn uppie op kanaal 1 zonder overlap van andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:09
Ik vind mijn bereik ook tegen vallen.
Maar ik woon dan ook in een nieuwbouw huis en de router staat in een kastje in de woonkamer.
Ik zit er aan te denken om een UTP kabel te trekken vannuit de meterkast naar de woonkamer waar ik dan een switch neer zet.
De router komt dan in de meterkast in de hal, waar ik minder storing zou moeten hebben door de dikke plafonds en geisoleerde vloeren.
Nu haal ik net aan de slaapkamer boven de woonkamer, de zolder haal ik lang niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Nu zit ik weer op mijn WNDR3700 zonder enig WIFI snelheids probleem alleen met wat minder range.
De RT-N66U heb ik terug gebracht naar de winkel en krijg zsm een nieuwe opgestuurd, laten we maar hopen dat t een maandagochten model was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds 2 maanden een rt-n66u alleen heb ik onvoldoende bereik in mijn boerderij. de router staat in het voorhuis en achter op de deel (wel bebouwd) ong 15 m is het signaal minimaal of niks.
heb een 2e rt-n66u aangeschaft maar krijg deze niet op de eerste router aangesloten (wifi)
heb wel de mogelijkheid om deze ook via een kabel aan te sluiten. kan iemand mij helpen om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal hem bekabeld aan moeten sluiten en dan instellen als acces point. Daar zijn legio how-to's voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Inderdaad bekabeld aansluiten en bijvoorbeeld via de ingebouwde wizard instellen als access point met een IP-adres binnen het netwerk van de eerste router. Liefst buiten de DHCP pool trouwens.
Verder zou ik in eerste instantie een andere ssid kiezen en een ander kanaal voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Graag zou ik de poort van de AiCloud van poort 443 naar een andere poort zetten. Is dat mogelijk? Heb al wat gegoogled, en het lijkt dat niemand daarover gevallen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Earzz schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:44:
Nu zit ik weer op mijn WNDR3700 zonder enig WIFI snelheids probleem alleen met wat minder range.
De RT-N66U heb ik terug gebracht naar de winkel en krijg zsm een nieuwe opgestuurd, laten we maar hopen dat t een maandagochten model was.
Zo de nieuwe router is binnen en werkt naar behoren, toch een slecht exemplaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjeeNL schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:39:
Graag zou ik de poort van de AiCloud van poort 443 naar een andere poort zetten. Is dat mogelijk? Heb al wat gegoogled, en het lijkt dat niemand daarover gevallen is :)
Voor zover ik heb begrepen kan je voor AiCloud alleen 443 gebruiken, en niet veranderen. Is hardcoded. Misschien dat het bij een alternatieve FW wel kan, maar dat kan ik je niet zeggen.

Voor het andere encrypted verkeer [https] zou men poort 8443 moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:09:
[...]

Voor zover ik heb begrepen kan je voor AiCloud alleen 443 gebruiken, en niet veranderen. Is hardcoded. Misschien dat het bij een alternatieve FW wel kan, maar dat kan ik je niet zeggen.

Voor het andere encrypted verkeer [https] zou men poort 8443 moeten gebruiken.
Oké, jammer! Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:37
Ik heb vandaag mijn Asus RT-N66U gekregen. Deze gelijk aangesloten en alles leek goed te gaan echter ik ben mijn download snelheid kwijt....ik haal nog maar 45mbps...met mijn oude tp-link haal ik gewoon de 118 bedraad.

Ik heb ziggo 120/10 pakket.

Weet iemand hoe dit komt ?

update, alles geprobeerd wat ik ben tegen gekomen in dit topic maar de snelheid bedraad wil niet omhoog.
Ik sluit de tp-link weer aan en ik heb weer 120mbps.....

[ Voor 22% gewijzigd door ErwinJ op 15-05-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Heb de de firmware al geupdate?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
yup de laatste versie,

QoS staat ook uit...

Ik snap het echt niet meer....ben al 3 uur aan get googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
ErwinJ schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:43:
[...]

yup de laatste versie,

QoS staat ook uit...

Ik snap het echt niet meer....ben al 3 uur aan get googlen
Kabelmodem ook al eens (hard) gereset?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Atomsk schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:29:
[...]

Kabelmodem ook al eens (hard) gereset?
Ja ook, Wifi werkt perfect....maar bekabeld niet.

bedenk me net....ditzelfde probleem had ik ook met de TP-Link toen ik er ddwrt of openwrt als firmware erop had gezet, ook toen kon ik het niet ontdekken.

Maar de TP-Link met standaard firmware loopt bedraad zonder problemen

[ Voor 35% gewijzigd door ErwinJ op 15-05-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 19:38
Vandaag dan eindelijk mijn RT-AC66U binnen gekregen. Maar dat ding is niet vooruit te branden... om in de WebGUI uberhaubt iets te zien i.p.v. een wit scherm (getest op IE, FF en Chrome) moet je 30x op F5 op drukken.

Na heel lang wachten dan eindelijk Merlin RT-AC66U_3.0.0.4_270.26b erop gekregen met de hoop dat het hierna sneller zou gaan maar dat is helaas ook niet.

De router is nog niet aangesloten aan het internet, alleen mijn laptop zit er nog aan om hem te configureren (zowel via kabel als draadloos is de webGUI waardeloos).

Heeft iedereen deze problemen of heb ik gewoon een gevalletje terug naar de webshop? Was namelijk al blij dat hij eindelijk binnen was gekomen.

[EDIT] Ook al meerdere malen herstart en gereset ;)

[ Voor 3% gewijzigd door G-Meister op 16-05-2013 19:30 ]

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
G-Meister schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:30:
Vandaag dan eindelijk mijn RT-AC66U binnen gekregen. Maar dat ding is niet vooruit te branden... om in de WebGUI uberhaubt iets te zien i.p.v. een wit scherm (getest op IE, FF en Chrome) moet je 30x op F5 op drukken.

Na heel lang wachten dan eindelijk Merlin RT-AC66U_3.0.0.4_270.26b erop gekregen met de hoop dat het hierna sneller zou gaan maar dat is helaas ook niet.

De router is nog niet aangesloten aan het internet, alleen mijn laptop zit er nog aan om hem te configureren (zowel via kabel als draadloos is de webGUI waardeloos).

Heeft iedereen deze problemen of heb ik gewoon een gevalletje terug naar de webshop? Was namelijk al blij dat hij eindelijk binnen was gekomen.

[EDIT] Ook al meerdere malen herstart en gereset ;)
Dat is niet normaal, de WebGUI reageerde hier zonder tweaken al snel. Ik heb wel eens vaker zulke verhalen voorbij zien komen, ik zou 'm gewoon als DoA terugsturen naar de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware update al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 19:38
Yup, heb de nieuwe Merlin firmware geïnstalleerd.
theblindman schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:34:
[...]

Dat is niet normaal, de WebGUI reageerde hier zonder tweaken al snel. Ik heb wel eens vaker zulke verhalen voorbij zien komen, ik zou 'm gewoon als DoA terugsturen naar de shop.
Bedankt voor je antwoord! Echter ben ik inmiddels al achter het probleem, via Google kwam ik op een ander forum met een post waarin exact dezelfde problemen stonden als wat ik had. Het antwoord was daar dat het waarschijnlijk lag aan de Avast virusscanner.

Aangezien ik hier zelf ook Avast gebruik heb ik deze eens uitgezet, router even een reset gegeven en jawel hoor de browser vlamt door de webgui heen! Probleem ligt dus gewoon aan Avast :X

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
G-Meister schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:26:
[...]

Yup, heb de nieuwe Merlin firmware geïnstalleerd.

[...]

Bedankt voor je antwoord! Echter ben ik inmiddels al achter het probleem, via Google kwam ik op een ander forum met een post waarin exact dezelfde problemen stonden als wat ik had. Het antwoord was daar dat het waarschijnlijk lag aan de Avast virusscanner.

Aangezien ik hier zelf ook Avast gebruik heb ik deze eens uitgezet, router even een reset gegeven en jawel hoor de browser vlamt door de webgui heen! Probleem ligt dus gewoon aan Avast :X
Mooi, dan heb ik niets gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:08
Ik heb sinds een tijdje ook de Asus RT-N66U. Draait nog op de orginele firmware. 3.0.0.5.354. Nu heb ik een probleem met het vpn gedeelte. Waarschijnlijk zie ik gewoon wat over het hoofd.
De situatie is als volgt. Ik ben onderweg en ik maak met mijn samsung telefoon verbinding via tethering verbinding met mijn Asus TF-101. Dat gaat goed. Op mijn Asus zet ik een verbinding op via vpn, dat gaat ook goed. Ik kan bv verbinding maken met mijn Onkyo versterker en met een WebIO. Die zitten beide in een 192.168..... netwerk thuis. Alleen als ik een vpn verbinding heb gemaakt kan ik niet het internet op met mijn tablet. Schakel ik vpn uit kan ik weer internetten. Datzelfde geldt voor de telefoon. Vpn verbinding maken gaat goed maar dan heb ik geen internet verbinding meer (wel verbinding maar kan niet meer internetten). Dit heeft wel gewerkt want ik kon daarmee namelijk onderweg ook kijken naar tv met de app van Ziggo op mijn tablet. Tablet heeft verbinding via wifi en zit in het ziggo netwerk.
Vpn details. Broadcast sup. Both. Connect to dns automatic - no. Hier het ip adres ingevuld van de asus router. Connect to WINS server automaticly - yes.
Client ip adres ligt tussen 192.168.10.2 - .192.168.10.11
Iemand een idee wat ik niet goed heb ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:36

wontcachme

You catch me? No you wont

Vanaf vandaag heb ik ook de N versie :)

Heel mooi ding en ook erg uitgebreid. Nu alles aan het uitvogelen en instellen. Slechts 2 dingen zijn mij tot nu toe nog niet gelukt.

1. Een Sitecom AP eraan hangen

2. Vinden waar je je internet snelheid kan zien. Zit dat er eigenlijk wel op aangezien het modem apart zit?

Heb ook gelijk een Merlin Firmware erop gezet dus kan nu flink spelen. Nu eerst de wifi tx verhogen :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Asuswrt-Merlin - Changelog (dd. 17-05-2013)

http://www.lostrealm.ca/asuswrt-merlin/changelog.txt

==========================

3.0.0.4.354.29 Beta 1:
- KNOWN ISSUE: 5 GHz 40 MHz is unreliable with some wireless
cards (RT-N66U)
- NEW: RT-N16 is no longer an experimentally supported device.
Thanks to Mike from Sapphyre Software for providing
me with an RT-N16.
- NEW: Report currently used channels when mousing over
the wifi icon at the top of the webui
- NEW: Sysinfo: Ethernet port state will report each port's VLAN ID.
- CHANGED: Merged with webui content from 3.0.0.4.364
- CHANGED: Increased list height on Site Survey page
- CHANGED: Warn if trying to do a site survey with either
radios disabled.
- CHANGED: Updated to miniupnpd 1.8.20130426
- CHANGED: Updated to dropbear 2013.58
- FIXED: Syslogd must be restarted if we had to adjust its log
level for DHCP query logging.
- FIXED: br0 would change MAC address when starting an OpenVPN server
with a tap interface.
- FIXED: Sysinfo: Port numbering order (RT-N16)
- FIXED: Sysinfo: 5G radio infos weren't hidden if the
router did not support that band (RT-N16)
- FIXED: Wifi status icon would remain half-lit if 2.4 GHz was
disabled on a router without 5 GHz support (RT-N16)
- FIXED: Various fixes related to site survey display
- FIXED: Improved compatibility with USB disks > 2 TB
(must use ext2 or ext3)
- FIXED: Unable to clear DMZ IP (fixed in 364 webui files)
- FIXED: PPTP/L2TP Internet connection unable to connect at boot
(bug introduced in 358.28)
- FIXED: PPTP/L2TP Internet connection unable to reconnect after going
down (unsure if Asus bug or 358.28 bug)
- FIXED: Numerous bugs in the Per IP traffic monitoring causing inaccurate
traffic accounting if there was too much traffic, or if update
requests occured in a too short period of time.
- FIXED: Asking for traffic monitoring (regular and Per IP) database to be
re-created would re-create it again on next reboot if in the mean time
you didn't change any other settings, causing the flag not to be
cleared on the mtd partition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Is deze asus nu op dit moment de "beste" AC-router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
pitchdown schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:03:
Nee, de slechtste. :P

dit is geen AC router, dat is de RT-AC66U

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

dit is geen AC router, dat is de RT-AC66U
Pricewatch pagina voor de AC router stuurt je ook naar dit topic dus ik snap de verwarring wel :)

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Asus RT-AC66U staat er ook bij als tag zie ik. Heb even een topic report verstuurd.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:24

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
dere12 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:56:
[...]
Pricewatch pagina voor de AC router stuurt je ook naar dit topic dus ik snap de verwarring wel :)
Klopt, heb ik (als topic starter) er bij gezet, aangezien de hardware praktisch het zelfde is.
Je hebt wat meer snelheid of 5GHz, en wat meer flash, geen micro-sd op de rt-ac66u, los daarvan is gewoon alles het zelfde.
Misschien moet ik ff de topic titel aanpassen? :)
pitchdown schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:03:
Geen idee, ik weet wel dat hij erg snel is :P
De enige AC client die ik op dit moment heb is mijn HTC One, maar die heeft maar 1 stream. Dus die haalt het niet bij mijn oude 3 stream intel kaartje :+
Met 2 RT-AC66U's in media bridge mode kun je zo'n 500mbit halen draadloos, vrij redelijk ;)

[ Voor 34% gewijzigd door wootah op 22-05-2013 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb afgelopen vrijdag de RT-N66U van CD-rom-land (€119,90) ontvangen (19:30 besteld, volgende dag om 13:30 binnen, dit werkte dus echt zo snel als beloofd). _/-\o_

Snelheid draadloos viel mij initieel erg tegen. Haalde 50Mb/s, weliswaar zo'n 20 Mb/s sneller dan met oude D-Link Dir-855 maar dat moet draadloos toch veel sneller kunnen. :(

Configuratie:
- Router met orginele Asus firmware 30.0.0.4.354, is geplaatst in meterkast.
- Laptop Dell Inspiron 15R SE (2013) met Windows 8 en Centrino N2230 (max 300Mb/s) WiFi Card en werkt alleen in de 2,4Ghz.
- Ziggo Alles in 1 Extra 120Mb/s max. (haal deze snelheid ook daadwerkelijk bedraad).
- Metingen verricht met Eweka en Speedtest.net en proggie InSSider (niet gelijktijdig gebruiken!).
- Voor sterktemeting ook GSM App WiFi analyser (dBm) gebruikt.

:+ - Draai na allerlei testen nu draadloos in een werkgebied die ligt tussen de 100 en 120Mb/s!

Mijn bevindingen:
De RT-N66U is een dualband router en werkt in auto stand altijd op 20Mhz bandbreedte.
De Centrino Card moet ook van 20Mhz naar automatisch ingesteld worden (deze schakelt dan wel naar 40Mhz), zie link 1.
Als je de boel niet instelt op 40Mhz bandbreedte heb je geen 2 zendende kanalen! (goed zichtbaar met Inssider.)
(Edit) Een ander voorwaarde voor 40Mhz channel bonding is WPA2-PSK. WEP en WPA-TKIP gooien ook roet in het eten (zie link 2).
Heb kanaal 1 ingesteld en router gooit dan zelf kanaal 5 erbij. Heb de 2 andere niet overlappende kanalen 6 en 11 ook getest, maar deze presteren bij mij minder.
Signaalsterkte met InSSider is -41RSSI, met router in meterkast (deuren dicht) en laptop in woonkamer op zo'n 10 meter afstand, deur naar woonkamer gesloten en er zit een sterkere keuken gipsmuur tussen.
Vermogen instellen op 200mW maakt wel degelijk uit. Apart is dat de signaalsterkte op InSSider niet verandert, maar de performance schiet wel met zo'n 25% omhoog.
GSM App WiFi analyser ziet extra kanaal 5 niet! Je ziet wel de sterkte uitgedrukt in dBm's.

Ben voornemens de WiFi card te vervangen door een Centrino N6300 (max 450Mb/s, werkt ook op de minder drukke 5Ghz). Per 1 juli gaat ziggo Alles in 1 Extra van 120Mb/s naar 180Mb/s max.

Linkje:
1. http://www.intel.com/supp...apkw=wireless+performance
2. http://www.intel.com/support/wireless/sb/CS-030709.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 19:31 . Reden: WEP en WPA-TKIP toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kawingchin schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:28:
Op 2.4Ghz frequentie komen mijn N-kaarten niet hoger dan 130Mbp/s. De vorige router (D-link 655) had ik constant 300Mbp/s op de eerste verdieping (de router staat beneden). De instellingen die ik nu heb voor 2.4Ghz:

Wireless Mode: Auto
b/g Protection: unchecked
Channel bandwidth: 20 /40 MHz (ik heb nog devices die b/g hebben)
Authentication Method: WPA2-Personal
WPA Encryption: AES (10 tekens)
Network Key Rotation Interval: 3600
Set AP Isolated: No
Multicast Rate: Disable
RTS Threshold: 2347
DTIM Interval: 3
Beacon Interval: 100
Enable TX Bursting: Enable
Enable Wireless Multicast Forwarding: Disable
Enable WMM APSD: Enable
Tx Power adjustment: 100

Ik heb de performance getest vlak naast de router. Ik haal de snelheid niet met draadloos niet (100 / 100Mb/s). Bedraad gaat alles goed. Ik heb ook rechtstreeks aan de modem aangesloten om uit te sluiten dat het aan de router ligt.

Bij 5Ghz, haal ik de downloadsnelheid wel, maar de upload weer niet. Tevens blijf het steken op 150Mbp/s.

Ik heb de laatste firmware versie opstaan: 3.0.0.3.112 en hardware revisie is B1.

Kunnen jullie eventueel de settings posten waar jullie geen problemen hebben ondervonden?
Bandbreedte instellen op 40Mhz, N-only kiezen, dan werkt de router in dual-band mode. Helaas doen de b/g devices dan niet meer mee...
Zie mijn bevindingen: Maandag 27 mei 2013 19:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt deze router nou precies zo duur? Is hij krachtiger dan andere routers? Ik heb namelijk een TP-Link TL-WR1043ND (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND) en ik heb hiermee een redelijk onstabiele verbinding (hele drukke buurt; veel interferentie) terwijl ik er helemaal niet zo ver vandaan zit. Zou deze router verschil kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Op 5Ghz is het waarschijnlijk een stuk minder druk, dus dat alleen al zou al kunnen schelen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:19:
Op 5Ghz is het waarschijnlijk een stuk minder druk, dus dat alleen al zou al kunnen schelen.
Mja, dat ondersteunen m'n ontvangende apparaten niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:58:
[...]

Bandbreedte instellen op 40Mhz, N-only kiezen, dan werkt de router in dual-band mode. Helaas doen de b/g devices dan niet meer mee...
Herbie: hoe heb jij je snelheid via WiFi eigenlijk gemeten ? Ik wil wel graag vergelijken.

IK kom namelijk niet hoger dan 8-9 mb/sec per sessie, met een max van 12-13 mb als ik meerdere locale ftp sessies start. Dus effectief haal ik 80-100 mbit.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ik haal gewoon de volledige snelheid via speedtest.net van mijn verbinding op 5 GHz (120 Mbit)
Op 2,4 GHz haal ik iets van rond de 80 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:20:
Configuratie:
- Router met orginele Asus firmware 30.0.0.4.354, is geplaatst in meterkast.
Vreemd want volgens de site heeft die nog een BETA status.
Ik draai zelf nog met.270 Misschien toch eens testen met de Merlin Firmware.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:58:
[...]

Wat houdt het precies in die 20Mhz en 40Mhz? Hij stond bij mij op auto, maar omdat ik geen b/g devices heb, kan ik hem op N-only zetten. Op het internet gezocht, maar niets duidelijks kunnen vinden. (behalve dat 20Mhz wat stabieler op langere afstanden zou zijn?)

Ik heb b/g protection ook uit gezet.

5GHz draait ook op 40Mhz. Is dat goed? Trouwens, als je 5GHz niet nodig hebt, kun je het beter uitzetten volgens mij?

Wat raden jullie aan voor optimale Wi-Fi prestaties? Beveiliging uitzetten en netwerk op privé zetten? Spelen met channel instellingen (bandwith etc)

Voornamelijk wordt er een iPhone 4S en wat Samsung spul gebruikt voor Wi-Fi.

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 28-05-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb dik een jaar een RT-N66U gehad, werkte altijd perfect. Verbinding van ruim 320mbit over 4 meter, line of sight.

Nu ik ben verhuisd heb ik er nog een bijgekocht, aangezien ik in de woonkamer geen goed bereik kreeg met maar 1 AP. Maar ik kom niet meer boven de 160mbit uit. Terwijl ik dezelfde laptop heb, nu ook een meter of 4 erbij vandaan zit en ook weer line of sight heb. Heb al diverse drivers (origineel en Merlin) uitgeprobeerd, maar dat brengt geen grote verandering. Kwa settings valt er niet heel veel aan te passen; 5ghz, 40mhz, 100 mw/200 mw, alles wel geprobeerd.

De eerste N66 zit als router direct achter het modem (routerfunctie van het ziggomodem laten uitschakelen), wififunctie op deze Asus uitgeschakeld voor de test. Van daar uit gaat hij naar een switch in de kruipruimte. Die switch loopt via een cat6-kabel naar een andere switch boven. Op die switch zit onder andere het Wifi-AP en een Synology.

Als ik bedraad van m'n NAS naar m'n HTPC wil kopieren trek ik netjes de gbit-verbinding vol. Sluit ik op dat punt m'n wifi-AP aan, dan blijft de snelheid net zo laag. Ook in de webinterface geeft de Asus aan dat hij via gbit is verbonden, dat gaat dus gewoon goed.

Met Inssider heb ik al gekeken wat er verder hier in de buurt zit, maar ik ben het enige 5ghz hier in de buurt en ook kwa 2,4ghz netwerken is het een stuk rustiger dan in het vorige huis. Het enige wat ik me nog kan bedenken dat anders is, is dat ik hier overal z-wave modules heb aangebracht. Maar dan nog... kan me niet voorstellen dat dat voor dergelijke problemen zorgt.

Kan iemand me helpen met dit probleem? Ik snap het namelijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turkeyhakan schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:54:
[...]

Wat houdt het precies in die 20Mhz en 40Mhz? Hij stond bij mij op auto, maar omdat ik geen b/g devices heb, kan ik hem op N-only zetten. Op het internet gezocht, maar niets duidelijks kunnen vinden. (behalve dat 20Mhz wat stabieler op langere afstanden zou zijn?)

# RT-N66U is een dual band router, je kan dus 2 kanalen gelijktijdig gebruiken (zie: http://www.smallnetbuilde...mhz-mode-in-24-ghz-part-1). Als je een WiFi adapter hebt die ook dual-band aankan, kan je dus "channel bonding" werken. 40Mhz is 1 van de voorwaarden.

Ik heb b/g protection ook uit gezet.
Is ook een voorwaarde voor "channel bonding"

5GHz draait ook op 40Mhz. Is dat goed? Trouwens, als je 5GHz niet nodig hebt, kun je het beter uitzetten volgens mij?

#40 Mhz in 5Ghz is ook uitstekend voor dual-band. Als je 5Ghz niet gebruikt zou ik die idd uitzetten, maakt voor 2,4Ghz performance niets uit, verbruikt wel meer energie.

Wat raden jullie aan voor optimale Wi-Fi prestaties? Beveiliging uitzetten en netwerk op privé zetten? Spelen met channel instellingen (bandwith etc)

# Beveiliging NIET uitzetten!

Voornamelijk wordt er een iPhone 4S en wat Samsung spul gebruikt voor Wi-Fi.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Ik heb de Asus RT-N66U in mijn bezit en ben er opzich wel tevreden over. Wat ik me alleen afvraag is hoe ik kan zien of een device nu gebruik maakt van het 2.4ghz kanaal of van het 5ghz kanaal. Ik heb een iMac (late 2012) die ook beide kanalen ondersteunt, de andere apparatuur weet ik zo niet zeker (Galaxy S3, Sonos, laptop, printer, smart tv, etc.).
Ik ging er eigenlijk vanuit dat doordat het een simultaneous dual band router is dat de router en devices dit zelf oppikken (welk kanaal er het beste gebruikt kan worden). Nu ik het verhaal van Herbie53 zo lees (waarvoor dank), schijnt dit niet zo te zijn. In de instellingen heb ik 40mhz ingesteld en ook N-only. Ik kan echter niet kiezen voor een 'auto' keuze van de frequentie, OF 2.4ghz OF 5ghz kan ik selecteren. Onder 'System Status' staan wel beide frequenties, overigens met 1 SSD en dus hetzelfde wachtwoord hierbij.
Het lijkt me toch dat je hem niet perse op 40 mhz hoeft te zetten voor de dual band functie? Ik vrees anders dat veel mensen hier geen weet van hebben, aangezien het ook nergens duidelijk aangegeven staat.

Kan iemand me misschien wat meer duidelijkheid verschaffen omtrent de verschillende kanalen en het checken op welk kanaal ik zit? (Heb hem ingesteld op 100mW (200 ging niet) en draai de standaard Asus firmware, up to date).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Om zelf duidelijk de keuze te kunnen maken tussen 2.4 en 5 Ghz heb ik er 2 verschillende namen aan gegeven. Ik kon ook niet vinden op welke frequentie ik verbonden was.

200mW kun je selecteren door dat 3 keer te doen. Dan werkt het wel met de laatste (niet beta) firmware.

Ik heb overigens 20mhz ingesteld, ik gebruik 2.4Ghz voor locaties met slecht bereik. 5ghz gebruik ik dualband. Op 2.4Ghz zijn er hier namelijk 40 andere netweken en op 5 ben ik de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Bedankt voor je bericht. Ik heb de vraag ook op het Merlin forum gesteld, en daar krijg ik de volgende antwoorden: zie http://forums.smallnetbui...ead.php?p=70633#post70633

Er zijn maar 3 Wi-Fi netwerken hier in de buurt, dus channel bonding is voor mij wel een optie. Echter wil ik een verbinding hebben die ook op lange afstanden stabiel en sterk genoeg is. 5Ghz staat uit. De router draait op kanaal 6, volgens de Wi-Fi indicator bovenin het scherm. (192.168.1.x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
CedricD schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:48:
Ik haal gewoon de volledige snelheid via speedtest.net van mijn verbinding op 5 GHz (120 Mbit)
Op 2,4 GHz haal ik iets van rond de 80 Mbit.
Ik haal zo'n 30MB/s met 1 client :)
Effectief zo'n 360mbit 240mbit/s
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/286yids.jpg

Wel met een RT-AC66U, maar met mijn RT-N66U haalde ik het zelfde :)

volledige review: productreview: Asus RT-AC66U review door wootah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turkeyhakan schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:59:
[...]

Bedankt voor je bericht. Ik heb de vraag ook op het Merlin forum gesteld, en daar krijg ik de volgende antwoorden: zie http://forums.smallnetbui...ead.php?p=70633#post70633
Jij ook bedankt voor de link naar het Merlin Forum.
Ben wel van mening (in tegenstelling tot hetgeen verkondigd wordt op het Merlin forum) dat met name de setting "N only" er wel degelijk toe doet. Bij mij in ieder geval wel.
Probeer het gewoon uit, zou ik zeggen. ;)

Zie ook:
http://www.intel.com/support/wireless/sb/CS-030709.htm

On the wireless router check the following options:

Property Value
Auto channel scan Enable
802.11 mode Use 802.11n only
Channel width 40MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wootah schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:08:
[...]

Ik haal zo'n 30MB/s met 1 client :)
Effectief zo'n 360mbit
[afbeelding]

Wel met een RT-AC66U, maar met mijn RT-N66U haalde ik het zelfde :)

volledige review: productreview: Asus RT-AC66U review door wootah
- Kan je uitleggen hoe je aan 360mbit komt en hoe je dit "gemeten" hebt, maw hoe kom je aan de gegevens in je tabel? De grens van kabelaanbieders ligt momenteel op max 160Gbit/s. De "metingen" betreffen dus PC to PC snelheden? :?

- Bovendien: 30MB/s * 8 = 240Mbit, snap dus niet wat je bedoeld met "effectief 360mbit"? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:05
sinds vandaag de RT-AC66U in bezit, 100euro van marktplaats, is maar 2-3 weken gebruikt :)

firmware upgrade gedaan, niet de beta

beetje uitvogelen, hoe ik de beste prestaties krijg, maar tot nu toe dik tevreden :)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:43:
[...]

Jij ook bedankt voor de link naar het Merlin Forum.
Ben wel van mening (in tegenstelling tot hetgeen verkondigd wordt op het Merlin forum) dat met name de setting "N only" er wel degelijk toe doet. Bij mij in ieder geval wel.
Probeer het gewoon uit, zou ik zeggen. ;)

Zie ook:
http://www.intel.com/support/wireless/sb/CS-030709.htm

On the wireless router check the following options:

Property Value
Auto channel scan Enable
802.11 mode Use 802.11n only
Channel width 40MHz
Veel verschil merk ik persoonlijk niet. Misschien komt dat doordat mijn iPhone maar max. 40Mbit kan hebben. Maar deze haal ik ook niet altijd. (terwijl ik wel gewoon vol bereik heb)

Vaak is de verhouding 35/25 (down/up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren maar geüpdate naar de .354 nog weinig zaken kunnen testen (@01:00 :O )

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:10:
[...]

- Kan je uitleggen hoe je aan 360mbit komt en hoe je dit "gemeten" hebt, maw hoe kom je aan de gegevens in je tabel? De grens van kabelaanbieders ligt momenteel op max 160Gbit/s. De "metingen" betreffen dus PC to PC snelheden? :?
Kabelaanbieders? Waarom moet altijd je data van internet komen? Is totaal niet relevant voor je wifi snelheid.

1 PC draadloos en 1 PC bedraad.
Voor samen heb ik 1 PC gebruikt om te download en uploaden. Gewoon kwestie van verbinding maken in de juiste volgorde ;)

zoals ik al eerder zei: productreview: Asus RT-AC66U review door wootah
kijk onder het kopje "benchmarken"
[b][message=40329531,noline]
- Bovendien: 30MB/s * 8 = 240Mbit, snap dus niet wat je bedoeld met "effectief 360mbit"? ;w
mja rekenfoutje 8)7
240Mbit/s idd ;)

[ Voor 13% gewijzigd door wootah op 31-05-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 10:33
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:10:
[...]
De grens van kabelaanbieders ligt momenteel op max 160Gbit/s.
Denk dat ik dan toch maar even met mijn aanbieder moet gaan praten over verhogen van mijn snelheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 17:14
Beste Dames en Heren,

Ik ben sinds een week ook de eigenaar van een Asus RT-AC66U. Deze was al geupdated naar de laatste firmware versie etc. Installeren was ook een piece of cake, ik sloot hem aan en ALLES werkte gelijk al, dus daar was ik wel verbaast over.

Nou moet ik zeggen dat ik over de snelheid niet zo onder de indruk ben, het laden van internet paginas etc loopt naar mijn idee een stukje minder soepel dan mijn oude netgear WNDR 3700.

En het grootste probleem waar ik tegen aanloop is het volgende, ik gebruik zeer regelmatig teamviewer voor werk en prive en dat werkte altijd harstikke snel en soepel en vlekkeloos. Ik kon ook hele dagen sessies open laten staan zonder problemen. Maar sinds ik de nieuwe Asus router heb is het connectie maken met teamviewer echt HEEL traag geworden, echt als stroop, in alles zit een delay, dus bvb als ik een pc op mijn werk overneem en ik moet een username wachtwoord in knallen dan ben ik al klaar met tikken voordat die gegevens aan de andere kant worden ingevuld. Ik vind dit allemaal best vreemd.

Ik heb de pc gewoon via CAT6 kabel aangesloten dus dat moet ook allemaal goed zijn en nogmaals met mijn vorige netgear WNDR3700 heb ik dit soort problemen niet gehad.

Ik vraag me dus af of iemand van jullie ook zo iets heeft qua problemen? Trage teamviewer? Trage RDP sessies?? Misschien weet iemand er ook een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 15:17
Zelf sinds gisteren deze router maar tot nu toe zwaar ontevreden, ik haal mijn internet snelheid niet eens (60Mbit / Ziggo) hij komt niet verder dan 25Mbit, let wel dit is met kabel dus dit kan toch niet normaal zijn.

Ik ga er vanuit dat ik dit met wat settings/firmware moet kunnen verhelpen maar ben tot nu toe niet veel verder gekomen. Heb ondertussen ook custom firmware erop gehad maar mocht allemaal niet baten (3.0.0.4.270.26 (Merlin build)).

Iemand hier nog een idee wat ik kan doen?

(edit: net geprobeerd met laptop + wired en dan haal ik wel normale snelheid, PC is veel nieuwer dan laptop en moederbord is nog van asus ook wtf :P)

Nog een edit: het ligt niet aan de router maar aan mn netwerk. Ik snap niet waarom maar het helpt om een korte (betere kabel) tussen de router en de pc te hebben. Situatie is als volgt modem staat in meterkast en er loopt 1 UTP kabel naar slaapkamer. Wanneer ik PC rechtstreeks aansluit op modem haal ik 60Mbit, wanneer ik via router aansluit haal ik 25Mbit. Echter als ik router juist in slaapkamer zet via die bestaande kabel en dan een nieuwe kort naar mn PC haalt hij wel 60 Mbit.

De logica ontgaat mij, misschien dat iemand dit kan verklaren? :P

[ Voor 43% gewijzigd door SXander op 01-06-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:41
SXander: Heb je dit op 2.4G? Al mijn devices op 2.4G WIFI halen max 3Mbit/sec. Op 5G halen ze 100+ mbit/sec... Niet goed en moet er eigenlijk naar kijken. Echter ondersteunen al mijn devices 5G en heb dus niet zoveel zin om het uit te gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXander
Hehe nee kan me voorstellen als t werkt dan prima :P Maar ik ben er dus nog niet eens naar wezen kijken omdat ik nu eerst normale snelheid vanaf mn pc (met kabel) probeer te halen en zelfs die gaat niet verder dan 25Mbit. Als ik de router er tussen uit haal kom ik wel tot 60Mbit dus ik snap er niks van...

Wel goeie tip voor mn wireless devices thx :)

(edit: als ik alleen 5GHz radio enable haal ik ongeveer 40Mbit met mn mobiel en bij alleen 2.4GHz kom ik op gemiddeld 30 Mbit uit)

[ Voor 15% gewijzigd door SXander op 01-06-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SXander schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:09:
Zelf sinds gisteren deze router maar tot nu toe zwaar ontevreden, ik haal mijn internet snelheid niet eens (60Mbit / Ziggo) hij komt niet verder dan 25Mbit, let wel dit is met kabel dus dit kan toch niet normaal zijn.

Ik ga er vanuit dat ik dit met wat settings/firmware moet kunnen verhelpen maar ben tot nu toe niet veel verder gekomen. Heb ondertussen ook custom firmware erop gehad maar mocht allemaal niet baten (3.0.0.4.270.26 (Merlin build)).

Iemand hier nog een idee wat ik kan doen?

(edit: net geprobeerd met laptop + wired en dan haal ik wel normale snelheid, PC is veel nieuwer dan laptop en moederbord is nog van asus ook wtf :P)

Nog een edit: het ligt niet aan de router maar aan mn netwerk. Ik snap niet waarom maar het helpt om een korte (betere kabel) tussen de router en de pc te hebben. Situatie is als volgt modem staat in meterkast en er loopt 1 UTP kabel naar slaapkamer. Wanneer ik PC rechtstreeks aansluit op modem haal ik 60Mbit, wanneer ik via router aansluit haal ik 25Mbit. Echter als ik router juist in slaapkamer zet via die bestaande kabel en dan een nieuwe kort naar mn PC haalt hij wel 60 Mbit.

De logica ontgaat mij, misschien dat iemand dit kan verklaren? :P
Komt op mij over als UTP kabel problemen in je netwerk die wellicht al langer bestonden maar niet opvielen. Nu met nieuwe router ga je weer letten op max. snelheden.
- Probeer een minimaal netwerk op te bouwen (zoveel als mogelijk verwijderd van de router en bouw dan je netwerk weer op. RT-N66U haalt bij mij bedraad en onbedraad relatief hoge snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXander
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:11:
[...]

Komt op mij over als UTP kabel problemen in je netwerk die wellicht al langer bestonden maar niet opvielen. Nu met nieuwe router ga je weer letten op max. snelheden.
- Probeer een minimaal netwerk op te bouwen (zoveel als mogelijk verwijderd van de router en bouw dan je netwerk weer op. RT-N66U haalt bij mij bedraad en onbedraad relatief hoge snelheden.
Sowieso was mn oude router al een bottleneck (Linksys WRT54GL). Wat ik alleen niet snap is hoe het kan dat wanneer ik al het verkeer over die lange UTP kabel laat lopen het wel snel is maar wanneer ik slechts 1 PC erop aansluit het niet snel is. Alle overige kabels die ik gebruik zijn overigens nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SXander schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:41:
[...]

Sowieso was mn oude router al een bottleneck (Linksys WRT54GL). Wat ik alleen niet snap is hoe het kan dat wanneer ik al het verkeer over die lange UTP kabel laat lopen het wel snel is maar wanneer ik slechts 1 PC erop aansluit het niet snel is. Alle overige kabels die ik gebruik zijn overigens nieuw.
Snap dat ook niet... ;(
Hier haal ik met lange kabel naar PC op zolder (router in meterkast) 120Mbit/sec.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLass schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:52:
Vreemd, met mn oude D-Link DIR655 trok ik wel de 100Mbit dicht op 1 sessie. Maar ligt het dan aan Filezilla en zou ik met een ander FTP server pakket betere resultaten moeten halen?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook eerst een DIR655 met elke enkele uploadsessie (FTP, HTTP, SSH) de volledige 100mb, nu met deze router per sessie de helft, dus minimaal twee sessies (dus bijv een torrent en multisessie ftp) zijn nodig om de volledige snelheid te halen. Download heeft deze limitatie niet. HW acceleratie staat aan, QoS uit, nu op 3.0.0.4.354.29 (Merlin).
Welke versie heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Om nog even terug te komen op mijn vraag van een week geleden; hoe kan ik nu checken waarop een apparaat fungeert, 2.4 of 5ghz? En aangezien de router over beide banden tegelijk werkt, hoef ik niets in te stellen wanneer ik een apparaat (zoals een iMac) heb die ook beide banden ondersteunt, of begrijp ik dat verkeert? N-only, zendvermogen e.d. staan hier toch los van lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Moet je in de router de 5Ghz AP een andere naam geven als de 2.4Ghz. Wanneer je dan met een apparaat zoekt naar AP's, dan zie je vanzelf wat er ondersteund wordt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Atomsk schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:44:
Moet je in de router de 5Ghz AP een andere naam geven als de 2.4Ghz. Wanneer je dan met een apparaat zoekt naar AP's, dan zie je vanzelf wat er ondersteund wordt.
Klopt, denk dat ik dit ook maar doe dan. Wilde graag één SSID gebruiken voor beide frequenties, lijkt me het eenvoudigst. Maar bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Laatst online: 16-09 09:06
Ik heb net ook een rt-n66u gekocht. Nu lees ik dat deze router ik bijna niet te 'bricken' is.

Als ik bijvoorbeeld de Merlin firmware er op flash hoe zit het dan met de garantie van Asus? Als ik de firmware van Asus er later weer op zet kan ik hem dan gewoon eventueel ter reparatie opsturen?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Not_Disclosed schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:56:
Ik heb net ook een rt-n66u gekocht. Nu lees ik dat deze router ik bijna niet te 'bricken' is.

Als ik bijvoorbeeld de Merlin firmware er op flash hoe zit het dan met de garantie van Asus? Als ik de firmware van Asus er later weer op zet kan ik hem dan gewoon eventueel ter reparatie opsturen?
Alles kan kapot hè. ;) De Merlin firmware is gebaseerd op de originele firmware van Asus. In de laatste originele firmware van Asus zat ook al een feature die Merlin had gemaakt (en hij kreeg ook de credits)

Je kunt ook je router voorzien van DD-WRT had ik ook al gelezen, maar aangezien ik nu geen problemen heb met de originele firmware blijf ik daar zelf nog wel even op draaien.
Dus als je hem moet opsturen zou ik hem voorzien van de (originele) Asus firmware.

-

Verbasingwekkend dat ik nog nooit een router heb meegemaakt die zo stabiel is. Bij mijn E2000 (met Dd-WRT) moest ik toch regelmatig de stroom eraf halen om e.a. weer goed te laten werken.

Inmiddels al andere 2 familieleden die de R66/AC66 hebben (op advies van mij)

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 07-06-2013 10:05 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste