Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:49:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook eerst een DIR655 met elke enkele uploadsessie (FTP, HTTP, SSH) de volledige 100mb, nu met deze router per sessie de helft, dus minimaal twee sessies (dus bijv een torrent en multisessie ftp) zijn nodig om de volledige snelheid te halen. Download heeft deze limitatie niet. HW acceleratie staat aan, QoS uit, nu op 3.0.0.4.354.29 (Merlin).
Welke versie heb jij?
Ik draai nu : 3.0.0.4.354.28 (Merlin build). Heb zitten spelen om de oorzaak te achterhalen. Met Serv-U FTP kon ik de upload compleet dichttrekken, maar ik vond het vreemd dat Filezilla goed werkte op de DIR655 en niet op de RT-N66U. Daarom ben ik binnen Filezilla met instellingen gaan spelen en heb de volgende instellingen gewijzigd:

Onder de options, bij miscellaneous, heb ik de waarde "Internal Transfer Buffer size" op 65536 gezet en de waarde "Socket Buffer Size" ook. Daarmee heb ik wel goede snelheden gehaald.

Op een forum van Filezilla las ik dat je hiermee kunt spelen om de verbinding te tweaken, maar hoger is niet altijd beter. Je zal er dus even mee moeten spelen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28
Ik heb firmware 3.0.0.4.354.28 (Merlin build) en gebruik de standaard VPN oplossing van Asus om zowel met een laptop als met mijn iPhone via VPN op het thuisnetwerk te kunnen komen. Gek genoeg wordt ik exact na 15 minuten uit de VPN verbinding gegooid, zelfs als ik er gewoon mee bezig ben (bijvoorbeeld RDP naar mn homeserver). In de settings van de router kan ik hier niets vinden wat dit kan veroorzaken.

Iemand ideeen?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:27:
[...]

Mja, dat ondersteunen m'n ontvangende apparaten niet :'(
Nog niet ;). HTC One als je die hebt. Nieuwe zullen wel volgen. In het begin was er ook geen 5 GHz / wireless N, word ook meer en meer ;).

Met AC kan je even er tegen. Sinds een weekje voor de AC gegaan. Onder het mom van investering voor de toekomst oOo. Prima ding. Ergens bij hardware.info staat dat AC iets slechter is met N dan de N versie.

Geen idee als ik voor de merlin firmware ga. Krijg er weinig over gevonden. Is de interface hetzelfde?

[ Voor 17% gewijzigd door RobbyTown op 07-06-2013 11:33 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

vandeMeulenhof schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:31:
[...]

Geen idee als ik voor de merlin firmware ga. Krijg er weinig over gevonden. Is de interface hetzelfde?
Nogmaals Merlin firmware is gewoon de Asus firmware met tweaks.
Asuswrt-Merlin (this project) is a customized version that I am developping, and includes various improvement and fixes over the original Asuswrt.
Bron: http://www.lostrealm.ca/tower/node/79

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:15
Geweldig ding. Op plaatsen in de tuin waar ik mijn andere router niet kan ontvangen haal ik met deze nog vlotjes een snelheid van boven de 20 Mbit/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sc0rPi0N schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:08:
[...]

Nogmaals Merlin firmware is gewoon de Asus firmware met tweaks.

[...]

Bron: http://www.lostrealm.ca/tower/node/79
Oke! Even gedaan. Misschien word hij ook een stuk minder warm. Dit is denk ik de warmste router ever die ik gehad heb rond de 60 granden (gewoon idle stand). Dus geen zware belasting. Meer mensen waar hij redelijk warm word? Zowel 2,4 als 5 Ghz aan staan.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 08-06-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik heb mijn router net even gemeten.

4cm onder de middelste antenne (gezien vanaf de voorkant) is hij het warmst 38,6c gemiddeld is de router zo'n 36c.

Router staat in een niet geventileerde dichte meterkast met het wifi vermogen op 250mW (2,4 en 5GHz)
Dit is met medium belasting gemeten.

Asus Firmware Version:3.0.0.4.220

[ Voor 5% gewijzigd door fast-server op 08-06-2013 23:04 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Met de Merlin firmware kun je de temperatuur uitlezen van de beide zenders, die zitten bij mij altijd rond de 52/53 graden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 17:14
Heeft iemand met de RT-AC66U of de RT-66U router van Asus last van Teamviewer die traag werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLass schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:23:
[...]

Ik draai nu : 3.0.0.4.354.28 (Merlin build). Heb zitten spelen om de oorzaak te achterhalen. Met Serv-U FTP kon ik de upload compleet dichttrekken, maar ik vond het vreemd dat Filezilla goed werkte op de DIR655 en niet op de RT-N66U. Daarom ben ik binnen Filezilla met instellingen gaan spelen en heb de volgende instellingen gewijzigd:

Onder de options, bij miscellaneous, heb ik de waarde "Internal Transfer Buffer size" op 65536 gezet en de waarde "Socket Buffer Size" ook. Daarmee heb ik wel goede snelheden gehaald.

Op een forum van Filezilla las ik dat je hiermee kunt spelen om de verbinding te tweaken, maar hoger is niet altijd beter. Je zal er dus even mee moeten spelen.
Dat heeft inderdaad wat geholpen, in ubuntu heb ik de tcp buffers verhoogd, maar stabiel en volledig is het nog steeds niet.
Ik ben er achter waar de werkelijke culprit ligt met de rt-u66n, namelijk wan 100mbit naar lan 1000mbit switching. Vandaar dat de problemen voornamelijk in NL voordoen (100mbit fiber modems). Als je een switch tussen het modem en de router zet dan is de volledige uploadsnelheid weer stabiel en volledig, net zoals de DIR-655 dit wel direct goed doet. Iemand een idee of dit op de rt-u66n te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:29
Zitten er in de rt-n66u geen wan to lan firewall rules, kan namelijk alleen lan to wan rules vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind je die?
Tevens is ook een stabiele upload te verkrijgen door de NIC van de server op 100mbit te zetten, maar dat is uiteraard wel erg jammer LAN-wise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
DrDeathhand schreef op maandag 10 juni 2013 @ 01:45:
Heeft iemand met de RT-AC66U of de RT-66U router van Asus last van Teamviewer die traag werkt??
Teamviewer is erg gevoelig voor een lage upload van de client, vooral bij adsl verbindingen merk je dat.
Als ik een sessie naar mijn ouders start (beide glasvezel) dan loopt alles super! ik kan dan zelfs een 1080P film meekijken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
fast-server schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:57:
[...]

Teamviewer is erg gevoelig voor een lage upload van de client, vooral bij adsl verbindingen merk je dat.
Als ik een sessie naar mijn ouders start (beide glasvezel) dan loopt alles super! ik kan dan zelfs een 1080P film meekijken.
Beste fast-server,

Ik ben bekend met hoe teamviewer werkt. Ik werk hier al jaren mee en het heeft altijd zonder problemen bij mij gefunctioneerd. Ik ben net overgestapt op Caiway Glasvezel, en met me vorige router die ik had, WNDR 3700 werkte teamviewer ook nog soepel en zonder problemen.

Maar sinds ik mijn nieuwe router heb (Eerst Asus RT-AC66U) een Asus RT-N66U loopt teamviewer helemaal niet meer soepel, en sommige stukken is hij zelfs echt niet vooruit te branden.

Daarom mijn vraag of iemand ook last heeft van een trage teamviewer met de Asus Rt-N66U router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:51
Ik gebruik regelmatig teamviewer, maar werkt bij mij gewoon prima.
Weet je zeker dat het probleem aan jou ligt of dat het aan de andere user?

Maak je gebruik van Traffic Manager - QoS? (Via de UI onder "traffic Manager").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

The Wizard schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:08:
Met de Merlin firmware kun je de temperatuur uitlezen van de beide zenders, die zitten bij mij altijd rond de 52/53 graden.
Even rond gegoogled. Temps zitten rond de 55 / 60 graden. Niets vreemds voor deze router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
0xygen schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:14:
Ik gebruik regelmatig teamviewer, maar werkt bij mij gewoon prima.
Weet je zeker dat het probleem aan jou ligt of dat het aan de andere user?

Maak je gebruik van Traffic Manager - QoS? (Via de UI onder "traffic Manager").
Ik maak geen gebruik van Traffic Manager Qos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:32
ASUS RT-N66U B1 Firmware Version 3.0.0.4.370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Zojuist de RT-66U in gebruik genomen, erg fijne interface en de eerste test resultaten op de 5Ghz band waren geweldig (over wifi 70 Mbps met een iPhone 5 en met MacBook 110 Mbps).

Echter ben ik zwaar teleurgesteld dat het 5Ghz signaal met moeite door 1 plafond komt en helemaal NIET tot de schuur (5a6 meter). Ik woon in een nieuwbouw huis, dus gewapend beton en brandwerend glas etc, maar had deze router eigenlijk gekocht met de hoop dat de zolder op de 2de verdieping wel gehaald kon worden met schappelijke snelheid.

Zijn er nog tips om de afstanden te vergroten of heb ik gewoon pech met het huis waar ik in woon?

Ik draai nog de stock firmware: 3.0.0.4.260

[ Voor 3% gewijzigd door Dino_V op 12-06-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Dino_V schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:53:
Zojuist de RT-66U in gebruik genomen, erg fijne interface en de eerste test resultaten op de 5Ghz band waren geweldig (over wifi 70 Mbps met een iPhone 5 en met MacBook 110 Mbps).

Echter ben ik zwaar teleurgesteld dat het 5Ghz signaal met moeite door 1 plafond komt en helemaal NIET tot de schuur (5a6 meter). Ik woon in een nieuwbouw huis, dus gewapend beton en brandwerend glas etc, maar had deze router eigenlijk gekocht met de hoop dat de zolder op de 2de verdieping wel gehaald kon worden met schappelijke snelheid.

Zijn er nog tips om de afstanden te vergroten of heb ik gewoon pech met het huis waar ik in woon?

Het nadeel van 5ghz, slechte penetratie dus minder bereik. Heb je het zendvermogen aangepast? Waar staat de router, meterkast misschien?
Met deze router haal je op de 2,4ghz makkelijk de zolder met goede snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:05
ik lees hier en daar, dat sommige mensen het vermogen hebben opgeschroefd, al niet via US/Canada trucje, maar ik krijg het niet voor mekaar?

Ik draai nu 3.0.0.4.354.29 (Merlin build) op m'n ASUS RT-AC66U
Heb 2,4 en 5,0Ghz op 200mW

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
TheBoneCollector schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:24:
[...]

Het nadeel van 5ghz, slechte penetratie dus minder bereik. Heb je het zendvermogen aangepast? Waar staat de router, meterkast misschien?
Met deze router haal je op de 2,4ghz makkelijk de zolder met goede snelheid.
Ik heb het zendvermogen op 100mW gezet en de router staat in de hoek van de huiskamer, naast het raam.

Ik zal het 2,4 Ghz is proberen want heb eigenlijk alleen 5Ghz geprobeerd op zolder etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het lijkt er op dat er in nieuwere firmwares een extra check zit en dat de max 200mW is via de webinterface.

Wat je wel kan proberen:

nvram set wl_TxPower = 500
nvram set wl0_TxPower = 500
nvram set wl1_TxPower = 500
nvram commit

Zolang je de router niet reboot zou dit moeten blijven werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Dino_V schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:51:
Ik heb het zendvermogen op 100mW gezet en de router staat in de hoek van de huiskamer, naast het raam.

Ik zal het 2,4 Ghz is proberen want heb eigenlijk alleen 5Ghz geprobeerd op zolder etc.
Test eens op 120mW en 2,4Ghz. Geeft hier de beste resultaten, ook op zolder. Zet ik het zendvermogen hoger dan 120 dan heb ik een slechter bereik en snelheid.
Succes!

Edit: test ook ff de kanalen in de buurt op de 2,4Ghz en pak een vrij kanaal.

[ Voor 7% gewijzigd door TheBoneCollector op 12-06-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
TheBoneCollector schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:04:
[...]

Test eens op 120mW en 2,4Ghz. Geeft hier de beste resultaten, ook op zolder. Zet ik het zendvermogen hoger dan 120 dan heb ik een slechter bereik en snelheid.
Succes!

Edit: test ook ff de kanalen in de buurt op de 2,4Ghz en pak een vrij kanaal.
Ik kan hem op 2.4 niet hoger zetten dan 100mW, is daar een trucje voor?

Hebben jullie de firewall aanstaan in de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Dino_V schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:11:
Ik kan hem op 2.4 niet hoger zetten dan 100mW, is daar een trucje voor?
Op 120 zetten en dan 3x achter elkaar op apply drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Ik las inderdaad ook dat 120mW de beste resultaten biedt. Iemand hier een verklaring voor?

Er is trouwens een nieuwe firmware versie uitgekomen.

Please note: If you had used the download master windows association tool, please download and install again to pair with latest download master (3.1.0.78)

Fixed:
1. Parental control can now accept special symbol, such as " ' ".
2. 3G/LTE dongle plug into USB port can work without rebooting.
3. Fixed DMZ related issue.
4. Fixed Japan stand time zone issue.
5. Fixed samba/ftp abnormal when length of folder name is too long.
6. Fixed samba/ftp cannot modify account issue.

Added:
1. Added IPv6 DHCP-PD option
2. Added Hungarian and Romanian language

Download master (3.1.0.78)
1. Fixed HDD cannot enter idle mode when there is not download task.
2. Fixed UI related issues.
3. Fixed that some NZB downloading file cannot move to completed folder after download finished.
4. Added HDD config file repaired function to ensure download can be enabled when config file error.

[ Voor 84% gewijzigd door turkeyhakan op 14-06-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb deze router nu al een tijdje, maar ik loop toch tegen een vervelend feit op.

Ik heb mijn draadloos netwerk actief, zowel 2,4Ghz als op 5Ghz. De netwerken werken an sich prima, ware het niet dat de laptops die verbonden zijn op 5Ghz zo eens in de 2 uur even de connectiviteit lijken te verliezen. Na een minuut ongeveer, werkt alles weer perfect. Ik heb dit nu al geregeld ondervonden op diverse laptops (diverse besturingssystemen, verschillende netwerkkaarten).

Als ik dan ga pingen (bijvoorbeeld de router zelf, of mijn NAS) dan zijn die gewoon correct te pingen. De foutmelding die dan ook optreed, is dat er iets mis is met de DNS-instellingen. Maar na een minuut is het gewoon weer in orde... Ik heb nu de laatste weken even bewust verbonden met het 2,4Ghz netwerk en dan is het probleem er gewoon totaal niet.

Voor mijn gebruik maakt het verder weinig uit of ik 2,4Ghz of 5 Ghz gebruik, maar ik heb wel graag dat zaken werken zoals ze horen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:58
fredkroket schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:58:
Ik heb deze router nu al een tijdje, maar ik loop toch tegen een vervelend feit op.

Ik heb mijn draadloos netwerk actief, zowel 2,4Ghz als op 5Ghz. De netwerken werken an sich prima, ware het niet dat de laptops die verbonden zijn op 5Ghz zo eens in de 2 uur even de connectiviteit lijken te verliezen. Na een minuut ongeveer, werkt alles weer perfect. Ik heb dit nu al geregeld ondervonden op diverse laptops (diverse besturingssystemen, verschillende netwerkkaarten).
Kun je eens de log van de router bekijken en aangeven welke foutmeldingen er in staan, als die er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds update 3.0.0.4.354 gelden de MAC filter regels ook voor de guest netwerken ( Op zich wel logish )
maar ik vond het juist handig om tijdelijk even de Guest netwerk te enablen voor een gast,
nu moet ik die gast ook eerst toevoegen in de Accept list van de MAC filter...

Waarom maken ze dat nu niet optioneel Bijvoorbeeld,
(V) Apply MAC FIlter rules to GUEST networks... of kan ik dat nog ergens anders instellen ?

Kan ik ergens een feature request doen bij ASUS of moet dat op hun forum ?
terug gaan naar 3.0.0.4.270 vind ik niet zo'n goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Op de router heb ik een USB schijf aangesloten waarop ik films, foto's en muziek in het netwerk wil delen. Vanaf mijn pc is alles gewoon zichtbaar in het netwerk, niet anders dan als ik de schijf rechtstreeks verbind met de pc.

Vanaf de tv krijg ik alleen een gedeelte te zien. Ik heb bv 5 mappen en een van de mappen wordt getoond. Met wat uitproberen heb ik het nu zover dat ik de 5 mappen zie maar niet de inhoud. Ik heb uitgezet dat een account nodig is. In een van de mappen vind de tv wel files en de rest niet. Ik heb daarom een van de files in een volgens de tv lege map gedaan maar dan wordt er ook niks getoond. Heeft iemand een idee waar dit probleem kan zitten? Het is me niet helemaal duidelijk of het de tv, router of schijf is...

De router is de ASSUS RT-N66u
De schijf is een WD My Book Essential
De tv is een Samsung UE40F7000

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:04
keet1, ik had precies hetzelfde probleem en heb de vraag hier ook al eens eerder gesteld (enkele pagina's terug). Ik heb ook een Samsung TV (D6530) en een Samsung externe harde schijf (2,5"). Bij mij zag hij dus ook geen inhoud van de mappen en veranderingen die ik aanbracht in de mappen. Ook niet als ik de harde schijf rechtstreeks op de tv aansloot. Hij heeft het het eerste jaar wel gedaan (rechtstreeks op TV) maar nu dus niet meer. Ik weet dus ook niet of het nu aan de harde schijf of de TV ligt, aan de router denk ik niet.
Heb nu overigens een My Book Live 3TB aan de router hangen, werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Ik heb al geruime tijd een N66u staan. Aangezien mijn 2 netgears wndr 3700 absoluut niet door het plafond kwamen, ben ik overgestapt naar deze. Toch merk ik af en toe dat de snelheid omlaag ging. Dus ik wilde hem op een vast kanaal zetten. Maar als ik dat deed, viel me op dat ik zo ineens het hele netwerk weg zag vallen. Vreemd. Op welk kanaal dan ook. Volgens de firmware check had ik de nieuwste firmware. Totdat ik op de website keek. De laatste asus firmware doet het stukken beter en bij de selectie van een hadmatig kanaal heb ik niet meer die dropouts.Las ook veel problemen met de broadcom drivers onder windows op de macbook. Nieuwste bootcamp geinstalleerd en het is al weer wat beter! 5 ghz is helaas een no go hier.

Wat ik me nu afvraag, Ik dacht toch maar is kijken op DD-Wrt. Echter las ik dat het soms een hell kan zijn om die meuk er weer af te krijgen. Heb ook veel over de merlin firmware gelezen.

Ik las dat die fixed bevat etc. Maar gaat die me ook helpen om me verbinding sneller te krijgen?
En is dit in geval van nood er ook weer makkelijk af te krijgen?

Overigens las ik in dit topic dat 120 ma het beste werkt. Dat is bij mij niet het geval. 200 werkt nog het beste.

Nu las ik op een andere website dat je ook je Beacon Interval en je treshhold kon veranderen. Mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:04
Met de Beacon Interval en treshold heb ik geen ervaring (niets mee gedaan) maar wat je eerder zegt herken ik wel. Ik deed ook een aantal keren de firmware check in de router instellingen maar hij gaf steeds aan dat ik op de nieuwste firmware draaide. Keek laatst ook eens op de website van Asus en ik liep 3-4 updates achter. Draait nu wat stabieler denk ik. Die update checker werkt dus schijnbaar niet..
Ik gebruik beide frequenties, voor TV en de iMac gebruik ik 5ghz. Werkt perfect. Ik stream overigens ook gewoon 1080p en 3D films, draadloos, van mijn NAS naar mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gebruikt iemand 1 of meerdere Asus WL-ANT-157 Antenna ?

Ik lees op wat sites verschillende bevindingen, maar op Nederlandse sites nog niets.
Wat kan ik het beste doen om het bereik nog iets op te schroeven volgens jullie?

Mw vergroten (nu default 100) of de middelste antenne vervangen voor deze ?

Mijn router hangt op in de kelderkast die weer in de huiskamer zit.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Je kunt die op 200 zetten dat scheelde bij mij wel een hoop.

Maar wat ik me afvraag, gaat de Merlin firmware ook schelen kwa snelheid? Ik zie mijn wifi op 2.4 schommelen. Ene keer 115 dan 76 dan 66 dan weer 130.

Wat ik voornamelijk van belang zou vinden is als hij stabiel op 100 a 110 blijft draaien. Dat ik iig me max van me internet draadloos kan halen. De 5 ghz schommelt nog meer. Ik ga nog wat proberen om hem op wat andere kanalen te zetten. Maar nog vind ik het allemaal niet rap.

Ik heb ook soms timeouts maar mijn upc modem is ook niet meer tof. Dus die word ook deze week vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dino_V schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:53:

Ik had hem ook eerst tegen de buitenmuur geplaatst en had op zolder geen ontvangst. Nu hangt hij in de kamerkast (onder de trap) en heb volop ontvangst op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Dat zal ik ook nog is proberen. hij staat nu op een kast die tegen de buiten/muur van de buren aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 08:05
Apart defect aan mijn rt-ac66u : De powerknop blijft niet meer hangen in de "aan" stand.

De router was uitgevallen toen ik niet thuis was. Bij thuiskomst bleek de stroomtoevoer uitgevallen te zijn. Ik heb de stroomkabel herbevestigd, dit deed niks. Vervolgens drukte ik op de powerknop, waarna het apparaat inschakelde. Op het moment dat ik de knop losliet viel de router weer uit. Vervolgens blijkt dus dat de router aanblijft zolang ik de knop ingedrukt houdt en uitvalt zodra ik deze loslaat.

Merkwaardig, miniem defect waarvoor ik toch een RMA zal moeten aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

remzor schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:50:
Heb nu overigens een My Book Live 3TB aan de router hangen, werkt perfect :)
Dus als die schijf niet gebruikt wordt zal die zijn koppen parkeren en eventueel een spindown uitvoeren, zoals in de changelog van de laatste firmware update wordt geopperd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

DaLass schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:28:
Ik heb firmware 3.0.0.4.354.28 (Merlin build) en gebruik de standaard VPN oplossing van Asus om zowel met een laptop als met mijn iPhone via VPN op het thuisnetwerk te kunnen komen. Gek genoeg wordt ik exact na 15 minuten uit de VPN verbinding gegooid, zelfs als ik er gewoon mee bezig ben (bijvoorbeeld RDP naar mn homeserver). In de settings van de router kan ik hier niets vinden wat dit kan veroorzaken.

Iemand ideeen?
Hee ik heb exact hetzelfde. Ik heb de klok er niet bijgehouden, maar volgens mij is het bij mij ook en kwartier en dan moet ik opnieuw verbinding maken. Ook als ik midden in een RDP sessie zit!

Iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ik lees toch veel op internet dat mensen de 2.5 ghz op 500 mw hebben staan en de 5 ghz op 250.
Is dit met de merlin firmware wel te veranderen? En is die er ook weer makkelijk af te krijgen zodat je de originele firmware er weer op kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Alcje schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:22:
Ik lees toch veel op internet dat mensen de 2.5 ghz op 500 mw hebben staan en de 5 ghz op 250.
Is dit met de merlin firmware wel te veranderen? En is die er ook weer makkelijk af te krijgen zodat je de originele firmware er weer op kunt zetten?
Ik kan met de originele firmware zelfs tot 1000Mw instellen op beide banden.
5Ghz staat bij mij op 950Mw.

Mijn laptop staat op zo'n 10meter met 2 muren en 1 plafond er tussen en mijn netwerkkaart geeft aan "verbonden met 450Mbs".

Bestanden draadloos overzetten van server naar laptop gaat aan zo'n 24mbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:15:
Sinds update 3.0.0.4.354 gelden de MAC filter regels ook voor de guest netwerken ( Op zich wel logish )
maar ik vond het juist handig om tijdelijk even de Guest netwerk te enablen voor een gast,
nu moet ik die gast ook eerst toevoegen in de Accept list van de MAC filter...

Waarom maken ze dat nu niet optioneel Bijvoorbeeld,
(V) Apply MAC FIlter rules to GUEST networks... of kan ik dat nog ergens anders instellen ?

Kan ik ergens een feature request doen bij ASUS of moet dat op hun forum ?
terug gaan naar 3.0.0.4.270 vind ik niet zo'n goed idee.
Ik wilde vandaag ook even mijn MAC filter aanzetten, maar kwam toch ook achter 2 naar mijn idee vreemde onvolkomenheden. Als eerste kun je MAC filtering inderdaad niet toepassen op het Guest netwerk en het 2 punt misschien nog wel vervelender is dat je geen naam van een apparaat of persoon aan dit MAC adres kan koppelen. In mijn "oude" WNDR3700 kon dit wel heel gemakkelijk gedaan worden zodat je snel een overzicht had. Wanneer ik vervolgens iemand uit de lijst wilde halen om deze te blokkeren op mijn netwerk was dat zo gebeurt. Nu kun je gewoon zelf met een excelletje aan de gang 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
DevilsProphet schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:33:
[...]

Dus als die schijf niet gebruikt wordt zal die zijn koppen parkeren en eventueel een spindown uitvoeren, zoals in de changelog van de laatste firmware update wordt geopperd?
Dat gebeurt bij mij helaas ook niet, iemand ideeën hoe dit wel voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
sn0w13 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:16:
[...]

Ik kan met de originele firmware zelfs tot 1000Mw instellen op beide banden.
5Ghz staat bij mij op 950Mw.

Mijn laptop staat op zo'n 10meter met 2 muren en 1 plafond er tussen en mijn netwerkkaart geeft aan "verbonden met 450Mbs".

Bestanden draadloos overzetten van server naar laptop gaat aan zo'n 24mbs.
Dan vraag ik me af hoe je dat hebt gedaan? Ik kan hem max op 200 zetten als ik 3 keer apply druk. (de 2.4).
zet ik hem hoger dan krijg ik een melding "due tu CE regulation blabla"

Kun je me uitleggen hoe je dat gedaan hebt? Las ook een ander land instellen helpt.

Maar als ik een andere tijdzone instel. krijg ik:
* Remind: The System time zone is different from your locale setting.

Weet ook nergens waar ik de Locale setting kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Gurneyhck schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:48:
Dat gebeurt bij mij helaas ook niet, iemand ideeën hoe dit wel voor elkaar te krijgen?
Gebruik je de downloadapplicatie op de router? Het schijnt dat die er voor zorgt dat de schijf nooit in slaapstand kan schakelen, maar die informatie kan foutief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
turkeyhakan schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:42:
Ik las inderdaad ook dat 120mW de beste resultaten biedt. Iemand hier een verklaring voor?

Er is trouwens een nieuwe firmware versie uitgekomen.

Please note: If you had used the download master windows association tool, please download and install again to pair with latest download master (3.1.0.78)
---- KNIP ----
Iemand ervaring met deze update? Ik zit nog op 3.0.0.4.260 omdat bij latere firmwares mensen in mijn gastnetwerk ineens bij mijn lokale apparaten konden. Niet echt iets waarvoor je een gastnetwerk wilt gebruiken natuurlijk. :) Contact met ASUS gehad en bleek een bug te zijn in de firmware. Kreeg het advies om terug te gaan naar 3.0.0.4.260 en dat werkte weer perfect.

[ Voor 30% gewijzigd door JPtjeeNL op 25-06-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:12:
bij latere firmwares mensen in mijn gastnetwerk ineens bij mijn lokale apparaten konden.
Dat is een goede tip, ik heb van mijn gasten die opmerking nog niet gehad. Maar snel eens testen dan binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
JPtjeeNL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:12:
[...]

Iemand ervaring met deze update? Ik zit nog op 3.0.0.4.260 omdat bij latere firmwares mensen in mijn gastnetwerk ineens bij mijn lokale apparaten konden. Niet echt iets waarvoor je een gastnetwerk wilt gebruiken natuurlijk. :) Contact met ASUS gehad en bleek een bug te zijn in de firmware. Kreeg het advies om terug te gaan naar 3.0.0.4.260 en dat werkte weer perfect.
Ik vind deze nieuwe update goed werken. Heb nergens last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Alcje schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 02:47:
[...]

Dan vraag ik me af hoe je dat hebt gedaan? Ik kan hem max op 200 zetten als ik 3 keer apply druk. (de 2.4).
zet ik hem hoger dan krijg ik een melding "due tu CE regulation blabla"

Kun je me uitleggen hoe je dat gedaan hebt? Las ook een ander land instellen helpt.

Maar als ik een andere tijdzone instel. krijg ik:
* Remind: The System time zone is different from your locale setting.

Weet ook nergens waar ik de Locale setting kan aanpassen?
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/snowie/Asus66.jpg

Ik heb hem nog nooit geupdate en heb hem gekocht bij redcoon.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
NIMIC schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:26:
[...]

Dat is een goede tip, ik heb van mijn gasten die opmerking nog niet gehad. Maar snel eens testen dan binnenkort.
Nee idd, ik kreeg die tip ook niet. Ik kwam er zelf achter! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
DevilsProphet schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:22:
[...]

Gebruik je de downloadapplicatie op de router? Het schijnt dat die er voor zorgt dat de schijf nooit in slaapstand kan schakelen, maar die informatie kan foutief zijn.
Ik neem aan dat je de "download master" tool bedoeld? Die staat niet geïnstalleerd en gebruik ik dus ook niet. Nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
SXander schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:09:
Zelf sinds gisteren deze router maar tot nu toe zwaar ontevreden, ik haal mijn internet snelheid niet eens (60Mbit / Ziggo) hij komt niet verder dan 25Mbit, let wel dit is met kabel dus dit kan toch niet normaal zijn.

Ik ga er vanuit dat ik dit met wat settings/firmware moet kunnen verhelpen maar ben tot nu toe niet veel verder gekomen. Heb ondertussen ook custom firmware erop gehad maar mocht allemaal niet baten (3.0.0.4.270.26 (Merlin build)).

Iemand hier nog een idee wat ik kan doen?

(edit: net geprobeerd met laptop + wired en dan haal ik wel normale snelheid, PC is veel nieuwer dan laptop en moederbord is nog van asus ook wtf :P)

Nog een edit: het ligt niet aan de router maar aan mn netwerk. Ik snap niet waarom maar het helpt om een korte (betere kabel) tussen de router en de pc te hebben. Situatie is als volgt modem staat in meterkast en er loopt 1 UTP kabel naar slaapkamer. Wanneer ik PC rechtstreeks aansluit op modem haal ik 60Mbit, wanneer ik via router aansluit haal ik 25Mbit. Echter als ik router juist in slaapkamer zet via die bestaande kabel en dan een nieuwe kort naar mn PC haalt hij wel 60 Mbit.

De logica ontgaat mij, misschien dat iemand dit kan verklaren? :P
Hier precies hetzelfde, na recovery firmware haal ik snelheid van 120 Mbit maar na ongeveer 15 a 20 minuten nog maar 30 Mbit en dan schommelt de snelheid ook nog eens erg.
Ik gebruik de router in combinatie met een Ubee EMV3200 van Ziggo en mijn kabels zijn allemaal cat6.
Bij Asus zeggen ze dat de modem en router minimaal 2 meter uit elkaar moeten staan vanwege straling.
Lijkt mij onzin omdat het hier gaat om een bekabelde verbinding.
Ik heb de router vandaag gekocht ter vervanging van mijn Sitecom WL309 Gamers router maar denk erover om hem weer terug te brengen. Probleem is echter dat dit de beste en meest stabiele router zou zijn dus heb geen alternatief. Maarja, ook geen oplossing...

Even ter voorbeeld:

Om 19.00u bij opstarten PC had ik een downloadsnelheid van 119.6 Mbit en up 9.8 Mbit
Nu om 21.30u nog maar een downloadsnelheid van 10.6 en up 3.6 Mbit

[ Voor 44% gewijzigd door Royer op 25-06-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
sn0w13 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:51:
[...]

[afbeelding]

Kun jij is kijken bij administration op welke timezone jij hem hebt staan?
Als ik hem naar canada zet kan ik het wel veranderen. Maar dan staat ie uiteindelijk toch weer op 200.

Dus ben benieuwd ;-)

Merk jij een aanzienlijk verschil tov 200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Royer schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:36:
[...]

Hier precies hetzelfde, na recovery firmware haal ik snelheid van 120 Mbit maar na ongeveer 15 a 20 minuten nog maar 30 Mbit en dan schommelt de snelheid ook nog eens erg.
Ik gebruik de router in combinatie met een Ubee EMV3200 van Ziggo en mijn kabels zijn allemaal cat6.
Bij Asus zeggen ze dat de modem en router minimaal 2 meter uit elkaar moeten staan vanwege straling.
Lijkt mij onzin omdat het hier gaat om een bekabelde verbinding.
Ik heb de router vandaag gekocht ter vervanging van mijn Sitecom WL309 Gamers router maar denk erover om hem weer terug te brengen. Probleem is echter dat dit de beste en meest stabiele router zou zijn dus heb geen alternatief. Maarja, ook geen oplossing...

Even ter voorbeeld:

Om 19.00u bij opstarten PC had ik een downloadsnelheid van 119.6 Mbit en up 9.8 Mbit
Nu om 21.30u nog maar een downloadsnelheid van 10.6 en up 3.6 Mbit
De 66U moet dit makkelijk aankunnen, ik denk dat er in je netwerk iets anders aan de hand is.
Misschien heb je wel ergens een conflict...
Kijk even of je powersaving uitstaat (vooral bij intel NIC's) bij network load hebben Intel NIC's er nog wel eens een handje van om instabiel te worden i.c.m. een router die niet genoeg vermogen levert.

Toevoeging:
Intel adapter>>Eigenschappen>>Configureren>>Power Management en dan Energy Efficient Ethernet (EEE) uitvinken.
Je kan ook nog "reduce Link speed" uitvinken dit staat onder de EEE setting.

Bij andere NIC's kan deze optie ergens anders staan.

Hier geen centje pijn.
100%[======================================>] 104.857.600 23,2M/s
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2796582463.png

[ Voor 10% gewijzigd door fast-server op 25-06-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Iemand raadde mij aan om in me apparaten beheer bij me netwerk adapter, energie beheer uit te zetten. Of het is toeval. Maar heb hem nog geen 1 keer onder de 100 mbit zien gaan. wisselt van 114 naar 144. En blifjt vaker op de 144 staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Alcje schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:17:
[...]

Kun jij is kijken bij administration op welke timezone jij hem hebt staan?
Als ik hem naar canada zet kan ik het wel veranderen. Maar dan staat ie uiteindelijk toch weer op 200.

Dus ben benieuwd ;-)

Merk jij een aanzienlijk verschil tov 200?
Hij staat op +1 Brussels, Copenhagen.

op 200 zakt de snelheid van +-25Mb/s naar +-19Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Alcje schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:49:
Iemand raadde mij aan om in me apparaten beheer bij me netwerk adapter, energie beheer uit te zetten. Of het is toeval. Maar heb hem nog geen 1 keer onder de 100 mbit zien gaan. wisselt van 114 naar 144. En blifjt vaker op de 144 staan..
Niet als flame bedoeld maar kom op : me.. me... -> mijn .... mijn ..... :/
En daarbij kun je de 'me-tjes' ook weglaten.

Iemand nog iets gehoord over dat interne apparaten toch zichtbaar waren via het gastnetwerk bij nieuwere firmwareversies ?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:34:
[...]

Niet als flame bedoeld maar kom op : me.. me... -> mijn .... mijn ..... :/
En daarbij kun je de 'me-tjes' ook weglaten.

Iemand nog iets gehoord over dat interne apparaten toch zichtbaar waren via het gastnetwerk bij nieuwere firmwareversies ?
Zie mijn reactie een paar posts hierboven. Werk jij op de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 15:05
Vraagje voor de gebruikers hier:

Ziggo zou dit jaar met ipv6 komen. Nu ondersteunt mijn huidige router (wndr3700) wel ipv6, maar zo te zien niet icm een SPI firewall.
ik wil dus niet dat alle poorten van de achterliggende mac's/pc's open aan het internet komen te hangen.
Met NAT was dat NATuurlijk geen probleem, maar nu zal er of lokaal (bah) of in de router iets gefirewalld moeten worden.

Kan dat met de N66U ? Dus dat je per IP kan aangeven welke poorten vanaf buiten bereikbaar mogen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

JPtjeeNL schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:39:
[...]

Zie mijn reactie een paar posts hierboven. Werk jij op de nieuwste firmware?
Ja. Hier toevallig zakelijk ook de Asus besteld (voor een externe locatie) en ook geupdate. Zal het daar even mee testen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ishy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Een soortgelijke vraag als sharkzor hier: ik zou graag de router via de wan connecteren (uiteraard) maar 1 toestel moet een rechtstreeks extern IP krijgen wat in de switch steekt. Kan dat of moet ik dan een switch extra voor de router zetten? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ishy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb OpenVPN geconfigureerd om via mijn iPhone vanop hotspots een VPN te maken naar mijn thuis. De bedoeling is dat alle verkeer (ook HTTP) via de tunnel gaat om zo vanuit mijn thuis IP te surfen zeg maar.

Met de standaard config heb ik op whatismyip.com na het maken van de tunnel nog steeds mijn normaal 3G IP. Wanneer ik op de router de optie "Direct clients to redirect Internet traffic" aanzet krijg ik geen internet meer op mijn gsm. Ik vermoed dat ik een firewall rule mis of zo... Iemand enig inzicht?

Firmware Version:3.0.0.4.270.26 (Merlin build)

Thanks!

Edit: intussen aan het werk gekregen door volgende opties zo te zetten:
Direct clients to redirect Internet traffic Yes
Respond to DNS Yes
Advertise DNS to clients No

[ Voor 16% gewijzigd door ishy op 30-06-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ik loop ook weer tegen vreemde feiten aanm ik ben een halve dag bezig geweest om het beste kanaal te zoeken, elke keer speedtesten en kanaal 8 leek het sterkst.Nu opeens weer belachelijke dropouts naar 14 mbit. Zet ik hem op auto. dan doet ie het vooralsnog wel sneller. Maar ervaar toch af en toe dropouts naar bijv 600 kb/ps. Tres vervelend. De ma staat op 200, Ik connect via 2.4 ghz op 20 mhz. Word er wel een beetje simpel van nu onderhand. Nu heb ik mijn UPC modem, niet als bridge ingesteld. Dit omdat volgens de technische afdeling, in bridge modem maar 1 poort werkt. Vanaf mijn modem gaat er 1 kabel naar boven naar de Asus. Maar mijn alarmsysteem heeft ook internet nodig. En die zit dus ook direct op het modem. Kunnen deze dropouts te maken hebben dat de modem niet in bridge modem staat? Heb op al mijn apparaten wel netjes internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het mooiste zou zijn als je de UPC modem/router in bridge modus zou zetten naar de asus en dan van de asus weer terug naar je alarm.
Niet toevallig nog een extra kabel vrij of de mogelijkheid om deze te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Nee daar heb ik geen mogelijkheid voor. Nu vertelde iemand mij gister bij UPC dat bridge mode niet gaat werken in mijn geval. Omdat er maar 1 poort zou werken. En daar zit me Asus op. Me alarm zou dan geen internet krijgen. Vandaag iemand gesproken van de technische dienst en die zei ja hoor, je hebt kans dat je gewoon internet hebt via je poorten hoor. Hij werkt dan als switch werd er gezegd.

Wat me ook opviel in bridge mode, is dat me wireless van me UPC modem. Ook nog gewoon werkte.

Dus weet niet wie er gelijk heeft, morgen maar even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Over die rare terugval van snelheid met WiFi: het kan best dat je buren hun routers hebben ingesteld automatisch een kanaal te kiezen, waardoor die apparaten ineens kunnen beslissen een ander kanaal te gebruiken, wat je "optimale keuze" voor kanaal 8 natuurlijk compleet kan teniet doen. Daardoor heb ik het opgegeven om zelf een kanaal te kiezen en het gewoon op auto te laten staan, dan past het zich ook automatisch aan aan de veranderende omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Om het over iets compleet anders te hebben: ik heb de web-interface van Download Master willen gebruiken via mijn smartphone, maar in de mobiele variant van die web-interface krijg ik mijn queue niet te zien - die is altijd leeg. De mobiele interface lijkt dus niet goed te werken.

Onderaan staan er twee links die de keuze tussen de mobiele en de "desktop" web-interface geven, maar ik krijg dat niet omgeschakeld naar de "desktop" variant. Niet door er op te tappen, niet door in de Android-browser "request desktop website" aan te vinken, niet door in Opera Mobile met een "desktop user agent string" naar de web-interface te surfen.

Op één of andere manier lijkt Download Master te weten dat het gaat om een mobiel apparaat en weigert mij de desktop variant te tonen. Dat zou ik minder erg vinden als de mobiele variant tenminste volledig functioneel zou zijn, maar dat is hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcrtor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:03
Ik heb deze router ook recentelijk aangeschaft, maar ik zit met een vervelend voorval:

Snelheid is tip top in orde zowel op 2.4 als 5ghz niets te klagen, maar de router lijkt af en toe te "haperen".. Ik ben iemand die graag gamed, en daarom had ik deze router gekocht, omdat ik optimale draadloze prestaties wilde(kabel is geen optie). Ik heb last van lag spikes.. dit gebeurt zowel op de 5ghz als 2.4ghz.. ik merk dit in game en ook bvb bij 100 pings naar google.com, krijg ik voor 90% van de tijd 22ms, maar in die 100 pings zijn er 2 uitschieters die elk gestaag omhoog en weer omlaag gaan in de orde van: 22ms->82ms->107ms->80ms->32ms->22ms Bij shooters is dit enorm irritant als je deze lag spike net krijgt als een vijand je voor de voeten loopt.. Ik heb al de meest recente firmware geprobeerd en zit nu op de tomato firmware maar hetzelfde probleem.. alleen iets minder felle uitschieters.

Op google zie ik nog wel mensen met deze router en hetzelfde probleem, weet iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Laatst online: 17-06 16:43
fast-server schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:26:
[...]

De 66U moet dit makkelijk aankunnen, ik denk dat er in je netwerk iets anders aan de hand is.
Misschien heb je wel ergens een conflict...
Kijk even of je powersaving uitstaat (vooral bij intel NIC's) bij network load hebben Intel NIC's er nog wel eens een handje van om instabiel te worden i.c.m. een router die niet genoeg vermogen levert.

Toevoeging:
Intel adapter>>Eigenschappen>>Configureren>>Power Management en dan Energy Efficient Ethernet (EEE) uitvinken.
Je kan ook nog "reduce Link speed" uitvinken dit staat onder de EEE setting.

Bij andere NIC's kan deze optie ergens anders staan.

Hier geen centje pijn.

[...]

[afbeelding]
Ik heb je tips doorgevoerd en daarnaast ook IPv6 aangezet en inmiddels draait de router al bijna een week continu een mooie snelheid, 119,7 Mbit down en 9,5 Mbit up.
Bedankt voor de tips dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Royer schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:00:
[...]

Ik heb je tips doorgevoerd en daarnaast ook IPv6 aangezet en inmiddels draait de router al bijna een week continu een mooie snelheid, 119,7 Mbit down en 9,5 Mbit up.
Bedankt voor de tips dus :)
Afbeeldingslocatie: http://oi47.tinypic.com/29ad1w.jpg

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

^jezus ... dat is gewoon 1 minuut voor een dvd tje... en een 2 minuten voor een hd film :o

[ Voor 11% gewijzigd door Frostbite op 02-07-2013 23:31 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:32
ASUS RT-N66U B1 Firmware Version 3.0.0.4.272

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen zaterdag de RT-AC66U aangeschaft. Nu zit ik echter met een heel vreemd probleem. De interne FTP server haalt out of the box een up -en download snelheid van max 600 kb/s als ik via Internet 3 km verderop iets download of upload. Ik heb de router voorzien van de nieuwste firmware 3.0.0.4.354 en ook de firmware van Merlin 3.0.0.4.354.29 mocht niet baten. Ik heb de router een factory reset gegeven en aan en uit gezet maar niks helpt. Zodra de download begint schiet ie even naar 1 mb/s waarna dit via schommelingen weer terug zakt naar een stabiele 628 kb/s.

Wie kan mij vertellen of dit normaal is out of the box. Ik heb veel instellingen uitgeprobeerd maar niks helpt.
Mijn abonnement is 50mb/s met 5mb/s upload. Speedtest van de provider zelf geeft de juiste up -en download snelheid weer dus de router kan de snelheid wel aan. De router is direct via een 1.5m cat5e kabel op het modem aangesloten. Ook de bijgeleverde cat5e flat kabel verhielp het probleem niet. De PC waarmee ik teste was direct wired op het modem aangesloten dus ook daar is niks mis mee.

Kan dit een hardware probleem zijn? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

HenriM schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:17:
ASUS RT-N66U B1 Firmware Version 3.0.0.4.272
Die zie ik toch echt niet hoor ?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:12
sn0w13 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:51:
[...]

[afbeelding]

Waarom kan je het zendvermogen niet aanpassen als de router is ingesteld als AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
Sc0rPi0N schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:17:
[...]

Die zie ik toch echt niet hoor ?
Staat keurig op de support site van Asus:

Versie 3.0.0.4.272 met een release datum van 2013.07.03.
Het rare is dat versie 3.0.0.4.370 een hoger versienummer heeft, maar release datum 2013.06.11 heeft.

Iemand die meer begrijpt van het Asus versie beheer? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Had al gezien en opgezocht dat het met de Broadcom driver te maken heeft in de firmware. .27x gebruikt de oude en .37x gebruikt de (voor sommige instabiele) nieuwe.

Ze lopen wel parallel dus het is maar net welke firmware het beste draait bij je. Ik hoorde gisteren mijn vrouw weer klagen over de slechte verbinding dus misschien maar eens van .370 'upgraden' naar .272.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die antwoord kan geven op mijn bericht? Als het vermoeden bestaat dat het hardware matig is zal ik de Asus terug moeten brengen naar de winkel om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Laatst online: 09-09 17:44
Heeft er iemand een oplossing voor het niet zichtbaar zijn in windows 7 en 8 van aangesloten usb harddisk in AIcloud. 2 schijven geprobeerd, de ene is zichtbaar in AIcloud en geeft aan mounted (wd 1tb ntfs geformateerd ext. voeding) en 1 samsung 2,5 inch 640 mb (geeft groen icoon in asus aicloud usb disconnected). iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ik snap er werkelijk waar niks van. Het 2.4 ghz kanaal staat weer op auto. En af en toe zie ik zo me verbinding van 150 mbit naar 6 mbit zakken. Meer mensen die hier problemen mee hebben? vind het nu toch tamelijk irritant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 17:42
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:08:
Niemand die antwoord kan geven op mijn bericht? Als het vermoeden bestaat dat het hardware matig is zal ik de Asus terug moeten brengen naar de winkel om te ruilen.
Een 5Mbit/s upload is ((5/8)*1024=)640KB/s, dus 628KB/s lijkt me helemaal niet zo slecht toch? Of bedoel je dat je maar 628Kbit/s haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcrtor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:03
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:08:
Er is toch helemaal geen probleem met de Asus dan als je een profiel hebt met 5mb/s upload? die 600KB/s is gewoon het maximale dat je lijn aan kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

theblindman schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 01:12:
[...]

Een 5Mbit/s upload is ((5/8)*1024=)640KB/s, dus 628KB/s lijkt me helemaal niet zo slecht toch? Of bedoel je dat je maar 628Kbit/s haalt?
webcrtor schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 19:27:
[...]

Er is toch helemaal geen probleem met de Asus dan als je een profiel hebt met 5mb/s upload? die 600KB/s is gewoon het maximale dat je lijn aan kan...
Hij heeft het in zijn post, waar hij het tevens over 5mb/s heeft, over ~600kb/s, dezelfde kleine b dus waarschijnlijk bedoeld als kilobit per seconde.

Echter is 5mb/s fout, volgens SI betekent dat 5 millibit per seconde. Een grote M is de enige juiste manier om mega af te korten. Daartegenover staat dat kilo met een kleine k wordt geschreven, niet met een grote. Indien het gaat om het verschil te maken tussen kilo als macht van tien, en kilo als macht van twee, dan wordt er voor macht van twee Ki gebruikt, wat staat voor "kibi", voluit "kilo binair".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Fairy schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:01:
Beste,

Ik heb een vraag. Ik heb een RT-N66U en die heeft de mogelijkheid om op de 3e of 4e lan poort een IPTV connectie aan te sluiten. Echter zitten er wat voorgeprogrammeerde profielen in, die kan ik niet gebruiken en moet dus manueel de instellingen en mogelijk ook static routes uitvoeren.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of kan adviseren hierbij?

Ik heb een Amino 540 box, maar nu loopt er een CAT5 kabel door de kamer omdat ik met 1 netwerkaansluiting heb bij de TV, die zit daar op een switch (intern netwerk). Ik wil het IPTV netwerk binnenbrengen op het interne netwerk zodat de Amino daar op kan en ik ook XBMC op het IPTV netwerk kan aansluiten.

Alvast vriendelijk dank!
Helaas is de bovenstaande post nooit beantwoord. Ik zit in een vergelijkbare situatie, maar dan wil ik alles draadloos. Dus IPTV via port 3 of 4 en dan via wifi naar mijn ION 330 HT (openelec). (provider is trouwens Concepts ICT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Ik zit te kijken om de asus RT-N66U aan te schaffen.
Tot op heden heb ik nog geen router online gezien met een beter bereik/snelheid.

Ik kom vanaf een DD-WRT firmware (met veel opties),dus hoop alleen dat de firmware van Asus niet teleursteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

De AsusWRT-merlin mod is goed zat, maar als je dan nog meer wilt (en nodig hebt), kan je er altijd nog Tomato op flashen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:51:
De AsusWRT-merlin mod is goed zat, maar als je dan nog meer wilt (en nodig hebt), kan je er altijd nog Tomato op flashen.
Deze draait stabiel op de asus?
Heb ik hier minimaal dezelfde functionaliteit als op dd-wrt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je al die functionaliteit ook echt allemaal nodig of vind je het gewoon fijn dat het er is? Anyway, in tegenstelling tot DD-WRT waar (volgens mij) één "all-in-one" build voor uitgebracht wordt, word er door de tomato community verschillende builds uitgebracht, zowel minimal (4MB a 5MB builds) tot 10MB AIO builds, waar de meeste tools inzitten zoals VPN, Tor, Torrent GUI, Captive Portal enz...
DD-WRT is meer gebruikersvriendelijk, dat wel, maar dat is niet belangrijk :P
Kijk eens hier voor screenshots
Voor wifi ontvangst blijven de officiele AsusWRT en merlin mod het meest stabiel, met name de 270.26b versie en 3.0.0.4.372.30_2 (Merlin build) die de nieuwere versie van de 3xx branch heeft, maar de 2xx branch wifi drivers naar backported zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Blisterin_Bull op 12-07-2013 17:34 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Al eerder gevraagd maar nog geen antwoord. Is deze merlin firm ook weer makkelijk terug te zetten? Dus weer te vervangen door de asus firmware? of moet je dan allerlei trucs gaan uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:44
Hallo allemaal,

Ik heb ook iets raars met mijn computer icm deze router. Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Ik heb een computer(windows 7 64bit, Asus PCE-AC66), iPad 4, iPhone 5 en een Macbook Air (2011 denk ik) naast elkaar staan. Ze zijn allemaal verbonden op 5 ghz. Een lijstje van mijn speedtests:

iPhone: 70, 9
iPad 53, 9
Macbook 93 ,10
computer 5.3 3.8

Het rare is dat ik op mijn computer op 2,4 ghz wel goede snelheden krijg; 74, 10.
Nu snap ik ook dat er iets niet helemaal goed is met de verbinding naar mijn computer, maar hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn? alvast bedankt

@Alcje, je kan hem er gewoon overheen flashen

[ Voor 10% gewijzigd door psvpas op 13-07-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imekkie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-03-2024
Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje met het soms kortstondig wegvallen van de LAN verbinding.
Bij mij is de hardware als volgt aangesloten:
Ziggo modem gaat met een kabel naar de asus rt-n66u en vandaaruit gaat een kabel naar een sitecom gigabit switch waarop mijn qnap NAS zit en mijn sitecom MD-273 mediaplayer.
Dit heb ik zo gedaan om de router weg te krijgen uit de meterkast en zo de router in het midden van het huis te kunnen plaatsen.
Deze vorm van aansluiten had ik ook al toen ik nog met mijn sitecom router WLR4000 werkte.
Toen viel nooit de LAN uit als ik een film aan het kijken was.
Omdat de Asus helpdesk van mening was dat er geen enkel instelling was waardoor dit probleem zou kunnen optreden of verholpen zou kunnen worden heb ik de router mogen omruilen.
Echter met de nieuwe exact hetzelfde probleem.
Om de situatie te simuleren kan ik even voor 5sec. de kabel van de router naar de switch loshalen.
Dit geeft precies dezelfde storing bij het kijken van een film (de player gaat naar het hoofdmenu).
Als ik de NAS kabel loshaal dan blijft het beeld op de player bevroren en gaat verder als ik de NAS weer inplug!
Als ik mijn oude sitecom router weer installeer is het probleem weg????
Wie weet hier raad? ( ik ben teneinde raad).
Ik had trouwens de Asus gekocht omdat het wifi bereik van de sitecom in mijn tuin niet afdoende was, dit bereik is met de Asus top! ( maar de LAN is nu een flop).

Help a.u.b.

Ps: om het nog wat lastiger te maken....het gebeurt niet altijd, soms kan ik een hele film uitkijken zonder dat hij uitvalt en een andere keer valt hij 4x per film uit.
Met een speedtest haal ik overigens via WAN zelfs iets meer dan mijn ziggo abonnement van 60Mbit, dus dat werkt in iedergeval snel genoeg.
En via LAN naar de NAS heb ik ook niets te klagen (net zo snel als de sitecom router).

[ Voor 12% gewijzigd door Imekkie op 14-07-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:32:
[..]
Voor wifi ontvangst blijven de officiele AsusWRT en merlin mod het meest stabiel, met name de 270.26b versie en 3.0.0.4.372.30_2 (Merlin build) die de nieuwere versie van de 3xx branch heeft, maar de 2xx branch wifi drivers naar backported zijn.
Wil eigenlijk wel die Merlin flashen want daarmee kan je o.a de leds uitzetten. Voor mij belangrijk..:-)

Vraag is dan wel..welke?! Zie namelijk twee opties:

RT-N66U_All_models
RT-N66U_B1_Only

http://www.mediafire.com/asuswrt-merlin/

Wat is het verschil, en dus, welke moet ik nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:32:
Heb je al die functionaliteit ook echt allemaal nodig of vind je het gewoon fijn dat het er is? Anyway, in tegenstelling tot DD-WRT waar (volgens mij) één "all-in-one" build voor uitgebracht wordt, word er door de tomato community verschillende builds uitgebracht, zowel minimal (4MB a 5MB builds) tot 10MB AIO builds, waar de meeste tools inzitten zoals VPN, Tor, Torrent GUI, Captive Portal enz...
DD-WRT is meer gebruikersvriendelijk, dat wel, maar dat is niet belangrijk :P
Kijk eens hier voor screenshots
Als ik naar screenshots kijk, lijkt het dat in tomato minimaal even functies zitten?
Zit hier een mogelijkheid voor gescheiden guest-wifi in icm beveiliging zodat je alleen kan internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 01:38

Edd

Vanuit de changelog van de nieuwste versie (uit All_models)
3.0.0.4.372.30_3:
- NEW: Added support for newest RT-N66U hardware revision.
This router has a new model of flash, you can NOT
use any older FW on these. (RT-N66U)
Als je dus die uit All_models pakt, zit je altijd goed.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vermoedde ik al..:-) Maar dan weet ik nog steeds niet wat het verschil is..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 01:38

Edd

Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:00:
Dat vermoedde ik al..:-) Maar dan weet ik nog steeds niet wat het verschil is..:-)
Het verschil tussen de RT-N66U_All_models en RT-N66U_B1_Only firmware? Niets, behalve de eerder aangegeven ondersteuning voor de nieuwere revisie van de RT-N66U
pitchdown schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:55:
Zit hier een mogelijkheid voor gescheiden guest-wifi in icm beveiliging zodat je alleen kan internetten?
Dat zit volgens mij al in de standaard-firmware en iig in de merlin-mod.

[ Voor 28% gewijzigd door Edd op 15-07-2013 13:48 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Is de router nog steeds de beste koop m.b.t. bereik/snelheid voor N-werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik merk wel (met .272 en daarvoor ook) dat het soms erg traag werkt op het 5Ghz netwerk. Dan heb ik vol bereik op zowel laptop als ipad en dan is hij niet vooruit te branden.

Mijn vrouw klaagt dan altijd als ze op de ipad zit terwijl ik boven (bekabeld of met mijn telefoon iPhone op de 2,4 Ghz netwerk) geen problemen heb.

En zo zat ik gisteren dus zelf op de laptop en zij op haar mobiel (S3 op 5Ghz) en had ik dus ook last van het vrijwel niet laden van pagina's. Na een minuut of 10 ging het bij mij weer vlot.

Iemand die dit verschijnsel kent?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste