Ik draai nu : 3.0.0.4.354.28 (Merlin build). Heb zitten spelen om de oorzaak te achterhalen. Met Serv-U FTP kon ik de upload compleet dichttrekken, maar ik vond het vreemd dat Filezilla goed werkte op de DIR655 en niet op de RT-N66U. Daarom ben ik binnen Filezilla met instellingen gaan spelen en heb de volgende instellingen gewijzigd:Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:49:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook eerst een DIR655 met elke enkele uploadsessie (FTP, HTTP, SSH) de volledige 100mb, nu met deze router per sessie de helft, dus minimaal twee sessies (dus bijv een torrent en multisessie ftp) zijn nodig om de volledige snelheid te halen. Download heeft deze limitatie niet. HW acceleratie staat aan, QoS uit, nu op 3.0.0.4.354.29 (Merlin).
Welke versie heb jij?
Onder de options, bij miscellaneous, heb ik de waarde "Internal Transfer Buffer size" op 65536 gezet en de waarde "Socket Buffer Size" ook. Daarmee heb ik wel goede snelheden gehaald.
Op een forum van Filezilla las ik dat je hiermee kunt spelen om de verbinding te tweaken, maar hoger is niet altijd beter. Je zal er dus even mee moeten spelen.